abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201078874
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:27 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat is geen argument om ons dan maar te laten chanteren door een kleine groep leerkrachten met een onredelijk eisenpakket.
Dit. Een tekort of overschot aan personeel zou geen rol moeten spelen in een principediscussie over grondrechten
pi_201078897
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:11 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het is wat mij betreft tijd dat we het recht op scholing gaan behandelen als wat het is, een grondrecht. Dat we er net zo terughoudend mee worden als we zijn met het sluiten van kerken e.d.

Het gemak waarmee de afgelopen 2 (kalender)jaren scholen gesloten zijn vind ik heel zorgelijk.

Ik zeg uiteraard nergens dat er geen maatregelen moeten zijn oid. De gezondheidsraad gebruikt het argument als jongeren zich niet laten vaccineren scholen gesloten moeten worden. Dat vind ik nogal een heftige uitspraak in een advies.
Ben ik met je eens, hoor.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201078909
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:31 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Dit. Een tekort of overschot aan personeel zou geen rol moeten spelen in een principediscussie over grondrechten
Grondrechten als gezondheid, bijvoorbeeld.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201078911
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:13 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Is ook niet hun achterban.

Schijnbaar is het bon ton om allemaal maatregelen op te leggen aan andere groepen om solidair te zijn met de "risicogroepen".
De gezondheidsraad heeft niet echt een achterban, lijkt me.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 12:34:09 #207
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201078915
Je kan mensen moeilijk verplichten in een klaslokaal te gaan staan tegen hun wil.

Ze mogen hun baan opzeggen, en dat zou een nog veel groter probleem zijn, dus lijkt me verstandiger om hun zorgen serieus te nemen en van daaruit verder te werken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201078942
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:16 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik snap nooit zo goed waarom er altijd "derde partijen en groepen" worden aangehaald om zich verplicht te vaccineren.
Nu ben ik van mening dat je niemand ertoe mag verplichten, maar als je het doet waarom dan niet diegene die de grootste kans hebben om in het ziekenhuis te komen.

Dus niet gezonde jongeren maar iedereen met een BMI van boven de 23, ouder dan 45, met onderliggende ziektes etc.
BMI boven 23? Dat is nog niet het eerste beetje van overgewicht.
Ouder dan 45? Dat zijn al ouderen?

Jij doet net zo gek als de tweedeling die vaak gemaakt wordt tussen jongeren van 60- en ouderen van 60+.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 12:37:02 #209
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201078951
Hier gaan ze steeds meer onderscheid maken zo te zien.

https://www.ad.nl/buitenl(...)bfe601d91e9200bbf3b1
pi_201078967
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Je eigen gezondheid ook nog een beetje in ogenschouw nemen is inderdaad super onredelijk.

Verder grappig dat je denkt dat we hier te maken hebben met een kleine boomer-groep vakbondslui.
Wat een lulkoek. Als kiest voor een beroep waarbij je met mensen werkt, dan is het een inherent risico dat er soms eentje tussen zit die besmet is met een ziekte. De consequentie van een keuze, zoals ik hier zo vaak lees.

Dan kan je wel een vaccinatieplicht voor corona eisen, maar hoe zit het dan met alle andere infectieziektes? Waarom hoor ik ze daar niet over?
  donderdag 26 augustus 2021 @ 12:40:34 #211
8369 speknek
Another day another slay
pi_201078993
quote:
2s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:37 schreef Cue_ het volgende:
Hier gaan ze steeds meer onderscheid maken zo te zien.

https://www.ad.nl/buitenl(...)bfe601d91e9200bbf3b1
In Portugal vroegen ze ook alleen naar je vaccinatiebewijs, niet naar je testbewijs. Voor de rest hadden de restaurants vaak niet eens pinbetaling, laat staan een manier om de QR code te lezen, dus je kunt gewoon liegen, maar goed. Ik denk alleen dat je zonder vaccinatie verder ook geen hotel kunt boeken, dus het is alsnog moeilijk vals te spelen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 12:40:57 #212
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201079002
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:39 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Wat een lulkoek. Als kiest voor een beroep waarbij je met mensen werkt, dan is het een inherent risico dat er soms eentje tussen zit die besmet is met een ziekte. De consequentie van een keuze, zoals ik hier zo vaak lees.

Dan kan je wel een vaccinatieplicht voor corona eisen, maar hoe zit het dan met alle andere infectieziektes? Waarom hoor ik ze daar niet over?
Volgens mij is COVID-19 toch wel een wat andere situatie als de infectieziektes die voorheen de ronde deden?

En daarnaast, iemands opinie, zorgen, etc kunnen ook veranderen na verloop van tijd.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_201079009
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:39 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Hmm...

Zou het zijn omdat i.t.t. tot andere ziekten Corona (net zo gevaarlijk of gevaarlijker dan andere ziekten), ook nog verre van volledig in kaart is gebracht?

Of is dat heel gek?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 26 augustus 2021 @ 12:41:11 #214
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_201079011
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:16 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik snap nooit zo goed waarom er altijd "derde partijen en groepen" worden aangehaald om zich verplicht te vaccineren.
Nu ben ik van mening dat je niemand ertoe mag verplichten, maar als je het doet waarom dan niet diegene die de grootste kans hebben om in het ziekenhuis te komen.

Dus niet gezonde jongeren maar iedereen met een BMI van boven de 23, ouder dan 45, met onderliggende ziektes etc.
BMI van 23 is toch gewoon hartstikke goed? Zeker geen overgewicht in ieder geval
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_201079052
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:40 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Volgens mij is COVID-19 toch wel een wat andere situatie als de infectieziektes die voorheen de ronde deden?

En daarnaast, iemands opinie, zorgen, etc kunnen ook veranderen na verloop van tijd.
O maar we kunnen die discussie ook gewoon voeren met die docenten he. Alleen het recht op gezondheid is niet hetzelfde als een recht op niet ziek worden. Je lichaam is een levend iets en ziek worden is altijd een risico.

Verder, als die docent zelf gevaccineerd is, is de kans dat de man klachten ondervindt bij een infectie sowieso al nihil, dus wat voegt een vaccinatieplicht voor anderen dan nog toe?
  donderdag 26 augustus 2021 @ 12:45:00 #216
8369 speknek
Another day another slay
pi_201079064
Als docent in het hoger onderwijs ben ik overigens 100% voor een vaccinatieplicht. Niet voor mezelf, maar ongevaccineerden verpesten de studie van de welwillende studenten. Als ik de keuze heb hoef ik die niet in mijn collegezaal.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201079082
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:44 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
O maar we kunnen die discussie ook gewoon voeren met die docenten he. Alleen het recht op gezondheid is niet hetzelfde als een recht op niet ziek worden. Je lichaam is een levend iets en ziek worden is altijd een risico.

Verder, als die docent zelf gevaccineerd is, is de kans dat de man klachten ondervindt bij een infectie sowieso al nihil, dus wat voegt een vaccinatieplicht voor anderen dan nog toe?
Als jij zo gung ho bent voor onderwijs op locatie, waarom huiver je dan voor een vaccinatieplicht bij kinderen, als dat die droomwens direct mogelijk maakt? Of staan hier de grondrechten van de vrijheid van de een tegenover die van de ander, en dient die ander zich maar te schikken naar wiens vrijheid jij belangrijker acht?

Sowieso, met zoveel passie voor onderwijs en de kinderen... is leraar niet iets voor jou?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201079089
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]
BMI boven 23? Dat is nog niet het eerste beetje van overgewicht.
Ouder dan 45? Dat zijn al ouderen?

Jij doet net zo gek als de tweedeling die vaak gemaakt wordt tussen jongeren van 60- en ouderen van 60+.
Het waren gewoon voorbeelden waarop je ook een grens kan trekken.
Punt is dat er in mijn ogen er allemaal "vaccinatieverplichtingen" worden geopperd voor groepen anders dan de risicogroepen zelf.
Diezelfde docent zegt dat leerlingen verplicht gevaccineerd moeten worden kan ook bij zichzelf of zijn collega's beginnen en zeggen dat je alleen les in de klas mag geven als je zelf bent gevaccineerd.
Of stellen dat alle personen in een verzorgingshuis verplicht gevaccineerd moeten worden ipv 14 jarige leerlingen.

Maar laten we lekker andere groepen iets laten doen omdat ik er last van heb.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 12:47:50 #219
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201079098
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:44 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Wat hun exacte overwegingen zijn weet ik niet, heb ze niet gesproken.

Ik geef alleen aan dat opmerkingen als “als het je niet bevalt, ga je maar wat anders doen” hier niet opgaan. We hebben al een tekort.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_201079115
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:47 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Wat hun exacte overwegingen zijn weet ik niet, heb ze niet gesproken.

Ik geef alleen aan dat opmerkingen als “als het je niet bevalt, ga je maar wat anders doen” hier niet opgaan. We hebben al een tekort.
Geeft ook wel aan hoe hoog men het leraarschap heeft zitten; wees ons instrument en voedt onze kiddo's op, en niet zeiken, want dan ga je maar ander werk zoeken.

Stuurlui en wallen en zo.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 26 augustus 2021 @ 12:49:06 #221
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201079117
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:45 schreef speknek het volgende:

Als docent in het hoger onderwijs ben ik overigens 100% voor een vaccinatieplicht. Niet voor mezelf, maar ongevaccineerden verpesten de studie van de welwillende studenten. Als ik de keuze heb hoef ik die niet in mijn collegezaal.
Ik deel een kantoor met iemand die een keer in de week lesgeeft op een universiteit. Tot nu toe was het allemaal online, maar vanaf komend jaar gaat-ie er weer heen. Ik snap dat best, maar ik hoop niet dat-ie het oploopt en vervolgens mee naar kantoor neemt -O-
  donderdag 26 augustus 2021 @ 12:50:59 #222
8369 speknek
Another day another slay
pi_201079139
Je hoeft je niet zo'n zorgen te maken over de vaccinatiegraad van wetenschappers.

Overigens valt het ook wel mee met het docententekort in het hoger onderwijs. Nog steeds kan maar iets van 10% van de promovendi in academia blijven. Voor het hbo kan ik minder goed spreken, maar volgens mij zijn dat ook wel gewilde banen. Je zal natuurlijk wel inboeten aan kwaliteit als mensen niet meer college willen geven.
pi_201079140
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:46 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Als jij zo gung ho bent voor onderwijs op locatie, waarom huiver je dan voor een vaccinatieplicht bij kinderen, als dat die droomwens direct mogelijk maakt? Of staan hier de grondrechten van de vrijheid van de een tegenover die van de ander, en dient die ander zich maar te schikken naar wiens vrijheid jij belangrijker acht?

Sowieso, met zoveel passie voor onderwijs en de kinderen... is leraar niet iets voor jou?
Die afweging is niet aan mij maar aan de samenleving om te maken. Ik zie niets in een vaccinatieplicht.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 12:51:15 #224
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201079142
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Geeft ook wel aan hoe hoog men het leraarschap heeft zitten; wees ons instrument en voedt onze kiddo's op, en niet zeiken, want dan ga je maar ander werk zoeken.

Stuurlui en wallen en zo.
Hetzelfde zie je ook bij de verplegers. We hebben ze hard nodig, er zijn er elke golf minder, maar toch zijn er aardig wat mensen die roepen dat ze niet zo moeten zeuren en harder moeten werken. Naarmate de tekorten oplopen, wordt dat een steeds lastigere houding om je aan te meten.
pi_201079154
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:47 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Het waren gewoon voorbeelden waarop je ook een grens kan trekken.
Punt is dat er in mijn ogen er allemaal "vaccinatieverplichtingen" worden geopperd voor groepen anders dan de risicogroepen zelf.
Diezelfde docent zegt dat leerlingen verplicht gevaccineerd moeten worden kan ook bij zichzelf of zijn collega's beginnen en zeggen dat je alleen les in de klas mag geven als je zelf bent gevaccineerd.
Of stellen dat alle personen in een verzorgingshuis verplicht gevaccineerd moeten worden ipv 14 jarige leerlingen.

Maar laten we lekker andere groepen iets laten doen omdat ik er last van heb.
Er zijn tientallen arbitraire grenzen te leggen, zoals je aantoont met je voorbeeld.

Er zal geen enkele grens of maatregel zijn waar je 100% voor de handen op elkaar krijgt, ook als je wat minder rate, arbitraire grenzen trekt.
pi_201079179
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:51 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Die afweging is niet aan mij maar aan de samenleving om te maken. Ik zie niets in een vaccinatieplicht.
En bepaalde leraren zien niets in het zichzelf en anderen blootstellen aan een virus waarvan we nog bar weinig weten, alleen dat het niet echt heel bevorderlijk voor de gezondheid is.

Maar als ik het goed begrijp is een beetje het volgende jouw idee:

"Leraar, geef mijn kind op locatie les."

- "Is uw kind gevaccineerd?"

"Nee, ik geloof niet in het vaccin/vrijheid/grondrecht blablaba"

- "Dan mag hij digitaal aansluiten. Want in mijn klas heb ik hem liever niet. Voor mijzelf én de overige kinderen."

"Misschien wordt het dan tijd dat u ander werk gaat zoeken".

Zoiets?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201079181
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 10:46 schreef DireStraits7 het volgende:

De enige reden dat er nog geen langetermijnbewijs is, is omdat er nog geen lange termijn is.

Het is ook niet bewezen dat iedere dag precies driekwart appel eten slecht voor je is, dat is nog geen reden om te vermoeden dat het ernstige langetermijneffecten gaat hebben.
Het lange termijn effect is er wel degelijk in de vorm van muizen met een levensverwachting van 2 jaar.
pi_201079198
quote:
2s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:51 schreef Tijn het volgende:

[..]
Hetzelfde zie je ook bij de verplegers. We hebben ze hard nodig, er zijn er elke golf minder, maar toch zijn er aardig wat mensen die roepen dat ze niet zo moeten zeuren en harder moeten werken. Naarmate de tekorten oplopen, wordt dat een steeds lastigere houding om je aan te meten.
Maar de docenten groep neemt altijd wel een bijzondere houding aan.
Ik heb de kassadames en vakkenvullers van de AH nog niet horen klagen dat ze alleen willen dat klanten gevaccineerd moeten zijn voordat ze de winkel ingaan ondanks dat ze dagelijks met vele klanten in contact komen.

Of de sport trainer die aangeeft dat niet gevaccineerden thuis maar youtube filmpjes moeten gaan kijken.
pi_201079221
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:57 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik heb de kassadames en vakkenvullers van de AH nog niet horen klagen dat ze alleen willen dat klanten gevaccineerd ondanks dat ze dagelijks met vele klanten in contact komen.

Of de sport trainer die aangeeft dat niet gevaccineerden thuis maar youtube filmpjes moeten gaan kijken.
Wellicht omdat de termijn, intensiteit en volume van ruimte m.b.t. contact ietwat verschilt van de door jouw genoemde beroepen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201079233
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En bepaalde leraren zien niets in het zichzelf en anderen blootstellen aan een virus waarvan we nog bar weinig weten, alleen dat het niet echt heel bevorderlijk voor de gezondheid is.

Maar als ik het goed begrijp is een beetje het volgende jouw idee:

"Leraar, geef mijn kind op locatie les."

- "Is uw kind gevaccineerd?"

"Nee, ik geloof niet in het vaccin/vrijheid/grondrecht blablaba"

- "Dan mag hij digitaal aansluiten. Want in mijn klas heb ik hem liever niet. Voor mijzelf én de overige kinderen."

"Misschien wordt het dan tijd dat u ander werk gaat zoeken".

Zoiets?
Ik vraag me af of een dergelijke eis redelijk is, ja. Normaal zou ik zeggen laat de rechter hier maar een klap op geven. Helaas zal dat niet gaan vanwege gebrek aan een constitutioneel hof.
pi_201079238
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:55 schreef Za het volgende:

[..]
Het lange termijn effect is er wel degelijk in de vorm van muizen met een levensverwachting van 2 jaar.
De vraag is natuurlijk of dat vertaald naar mensen. Bij heel veel dingen is dat echt niet zo.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 13:00:55 #232
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201079240
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:57 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik heb de kassadames en vakkenvullers van de AH nog niet horen klagen dat ze alleen willen dat klanten gevaccineerd moeten zijn voordat ze de winkel ingaan ondanks dat ze dagelijks met vele klanten in contact komen.

De leerkrachten zijn gewoon veel beter georganiseerd waardoor ze meer kunnen en durven.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_201079242
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:00 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik vraag me af of een dergelijke eis redelijk is, ja. Normaal zou ik zeggen laat de rechter hier maar een klap op geven. Helaas zal dat niet gaan vanwege gebrek aan een constitutioneel hof.
Dus dat onderwijs is kennelijk niet zó belangrijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201079244
Ik zou dan ook kunnen eisen dat ik niet meer in 1 ruimte wil werken met ongevaccineerde collega’s. Dat kan toch niet? Hoe is dat redelijk?
pi_201079255
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:01 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik zou dan ook kunnen eisen dat ik niet meer in 1 ruimte wil werken met ongevaccineerde collega’s. Dat kan toch niet? Hoe is dat redelijk?
Sterker nog: thuiswerken is tot 20 september de norm. Dus dat is voor jou nu geheel geen probleem.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201079260
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dus dat onderwijs is kennelijk niet zó belangrijk.
Vals dilemma. Er is geen binaire keuze tussen een vaccinatieplicht in het onderwijs of geen onderwijs op locatie.
pi_201079269
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:02 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Vals dilemma. Er is geen binaire keuze tussen een vaccinatieplicht in het onderwijs of geen onderwijs op locatie.
Ah, maar een rigoureuze stelling dat leraars dan maar ander werk moeten zoeken omdat jij vertikt je kind in te enten is redelijk?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201079270
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wellicht omdat de termijn, intensiteit en volume van ruimte m.b.t. contact ietwat verschilt van de door jouw genoemde beroepen.
Er zijn legio beroepen te vinden waar er dergelijk contact is.
Tot nu toe zijn docenten echt de enige beroepsgroep die erover klaagt.
pi_201079276
quote:

[..]
Sterker nog: thuiswerken is tot 20 september de norm. Dus dat is voor jou nu geheel geen probleem.
Dit is geen reactie op mijn post. Zo’n standpunt houdt gewoon geen steek. Mijn baas mag medewerkers niet eens naar hun vaccinatiestatus vragen.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 13:03:41 #240
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201079282
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 10:25 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Na dit stukje al gestopt met lezen. Als je gewoon even zijn naam in google intikt dan weet je dat deze man op gebied van infectieziekte aan de top staat. Dus ik neem zijn visies wel wat meer serieus dan wat jij zegt en anders post je maar een keer je scholar zodat we kunnen zien welke onderzoeken jij allemaal gedaan hebt op dit gebied. Als ik specifiek iets meer wil weten over coronavirussen ga ik naar dit account https://twitter.com/wanderer_jasnah dit is iemand die al onderzoek deed naar coronavirussen voordat ze hip werden.

Maar ten tweede mis je natuurlijk het punt compleet. Voor dat corona er was gingen jaarlijks bergen mensen dood aan de griep ook met vaccins. @:Za zei gisteren dat die voor corona zich daar ook al druk om maakte. Maar de mensen die nu vooral op twitter vooraan staan om te brullen dat de vaccins niet werken waren dezelfde mensen die vorig jaar in de zomer het artikel Dor Hout massaal omarmde. Nu met vaccins zijn ze ineens wel bezorg om de zwakkere in de samenleving. Terwijl als je naar de data kijkt er nu relatief minder mensen in het ziekenhuis komen met veel besmettingen dan afgelopen jaar in de winter.
AH, het autoriteitsbeginsel bezigen en dan in die aanbidding niet verder lezen maar wel twitter :') omarmen. Goed bezig. Goed verhaal ook om er wat anders in eigen aanvulling bij te halen waar ik verder geen tijd in ga steken.

Ik zie het als irritatie op mijn suggestie dat men t.a.v. Covid19 geen vergelijkingen zou moeten maken met andere virussen, infecties of de aanpak daarvan. Wat is er mis om met een open en gericht vizier, de Corona situatie op eigen merites en in die aanpak, dan een oplossing te zoeken ?

En nee, experimentele Covid19 vaccins werken niet zoals ze wel in ongeveer elke denkbare media, onvoorwaardelijk werden aangeprezen dat ze prima zouden 'werken' zoals immers (ook) bewezen was voor vaccins tegen andere virusinfecties.
Met Data t.a.v. Covid19, veeg ik ondertussen mijn kont af in de wetenschap dat data net zoveel waard zijn als het doel dat men ermee wil benadrukken, samengevat: "indruk maken" om als "wij van WC-eend" te overtuigen.

Je leest/doet hier al lang genoeg mee om te weten dat op ongeveer elk Covid19 cijfer, laat staan achter de komma, wel (erg) veel is aan te merken. Niet heel erg maar laten we cijfers vooral zien als trend en wat minder waarde geven dat ze (een werkelijke) betekenis zouden hebben.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 26 augustus 2021 @ 13:03:42 #241
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201079283
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:00 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Als fysieke lessen geweigerd worden kun je dat prima voorleggen aan een rechter. Er zal waarschijnlijk toch een beroep gedaan worden op EVRM.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  donderdag 26 augustus 2021 @ 13:04:29 #242
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201079295
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:01 schreef Spablauw214 het volgende:
Kan je eisen toch?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_201079307
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:03 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Als fysieke lessen geweigerd worden kun je dat prima voorleggen aan een rechter. Er zal waarschijnlijk toch een beroep gedaan worden op EVRM.
Ik ben benieuwd in hoeverre iemand die eist dat zich geen ongevaccineerden in zijn omgeving bevinden, daarin gelijk krijgt van een rechter. In het onderwijs, maar ook in publieke ruimtes en andere werkplekken.
pi_201079313
quote:

[..]
Herstel: die norm geldt voor bepaalde mensen. Mijn schattebout is al weer 'op locatie' bezig. Zoals het heurt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201079317
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:04 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Kan je eisen toch?
Kan je eerlijk gezegd vergeten denk ik.
pi_201079330
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:05 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd in hoeverre iemand die eist dat zich geen ongevaccineerden in zijn omgeving bevinden, daarin gelijk krijgt van een rechter. In het onderwijs, maar ook in publieke ruimtes en andere werkplekken.
Ergo: als er gesteld wordt dat alle onderwijs op locatie door kan gaan, zolang alle kinderen gevaccineerd zijn, is dat jou niet genoeg?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201079334
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Herstel: die norm geldt voor bepaalde mensen. Mijn schattebout is al weer 'op locatie' bezig. Zoals het heurt.
Stel je werkt als conducteur op de trein. Ook geen ongevaccineerden meer in de trein? Dit houdt gewoon geen steek, op geen enkele manier.
pi_201079342
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:06 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Stel je werkt als conducteur op de trein. Ook geen ongevaccineerden meer in de trein? Dit houdt gewoon geen steek, op geen enkele manier.
Er gelden inderdaad verder totaal geen regels in het OV.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 26 augustus 2021 @ 13:07:31 #249
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201079346
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:05 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Kan je eerlijk gezegd vergeten denk ik.
Maar je kan het wel eisen. Of je het ook krijgt ligt aan vele factoren, niet in de laatste plaats je onmisbaarheid en collectiviteit van de eis.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_201079350
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ah, maar een rigoureuze stelling dat leraars dan maar ander werk moeten zoeken omdat jij vertikt je kind in te enten is redelijk?
Als een werknemer (docent) zich niet prettig/veilig voelt gaat hij/zij in gesprek met zijn werkgever over hoe op te lossen (verplicht afstand houden, eigen lokaal met minder plekken, bij een raam whatever).
Maar deze werknemer gaat liever een derde partij (scholieren) allemaal eisen opleggen.
pi_201079356
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Grondrechten als gezondheid, bijvoorbeeld.
Is gezondheid een grondrecht?
pi_201079358
twitter
pi_201079363
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:07 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Als een werknemer (docent) zich niet prettig/veilig voelt gaat hij/zij in gesprek met zijn werkgever over hoe op te lossen (verplicht afstand houden, eigen lokaal met minder plekken, bij een raam whatever).
Maar deze werknemer gaat liever een derde partij (scholieren) allemaal eisen opleggen.
Ik zie inderdaad dat 'deze werknemer' ineens verheven is tot 'de leraar'. Is natuurlijk wel zo gemakkelijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 26 augustus 2021 @ 13:08:36 #254
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_201079367
quote:

[..]
Ik wil liever geen mensen met HIV in mijn werkomgeving want daar werken de vaccinaties minder bij dus die zijn potentieel gevaarlijk

Gaat toch heen zeg, wat een idioterie

Bij leven horen risico's en dit is allemaal buitensporig eng
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_201079369
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Er gelden inderdaad verder totaal geen regels in het OV.
Anderhalve meter afstand is niet mogelijk en die mondkapjes zijn voor de bühne. Dus nee.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 13:09:00 #256
8369 speknek
Another day another slay
pi_201079375
quote:

[..]
Als er een infectie in de trein gevonden wordt, wordt niet het hele spoornet platgelegd. De vergelijking met onderwijs is onzinnig.
pi_201079383
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:08 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Is gezondheid een grondrecht?
Het bewust schaden ervan wanneer dat voorkomen kan worden lijkt me i.i.g. strijdig met de URVM.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201079384
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:08 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Gelukkig mocht ze het klaslokaal in
pi_201079389
quote:
[ twitter ]
Dan is dat maar zo
pi_201079391
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:08 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Anderhalve meter afstand is niet mogelijk en die mondkapjes zijn voor de bühne. Dus nee.
OK, ga straks even de trein in zonder mondkapje.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 26 augustus 2021 @ 13:10:04 #261
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201079393
quote:
[ twitter ]
RIP
pi_201079402
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:09 schreef speknek het volgende:

[..]
Als er een infectie in de trein gevonden wordt, wordt niet het hele spoornet platgelegd. De vergelijking met onderwijs is onzinnig.
Het gaat om het basale vraagstuk of het redelijk is dat iemand eist dat zich geen ongevaccineerden in diens omgeving bevinden.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 13:11:21 #263
8369 speknek
Another day another slay
pi_201079412
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:10 schreef Spablauw214 het volgende:
Het gaat om het basale vraagstuk of het redelijk is dat iemand eist dat zich geen ongevaccineerden in diens omgeving bevinden.
Je basale vraagstuk is zinledig zonder context.
pi_201079413
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
OK, ga straks even de trein in zonder mondkapje.
De stromannen zijn vandaag in de aanbieding of niet :')
pi_201079414
quote:

[..]
Dus ik kan herhalen dat onderwiis 'op locatie' helemaal niet zo belangrijk is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201079422
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Verbazingwekkend hoe betrokken jan en alleman ineens is met de educatie van onze kinderen.
[..]
U is docent?
Ik begrijp niet helemaal wat je met deze post probeert te bereiken. Sinds de eerste scholensluiting geef ik al aan dat ik het daar niet mee eens ben en dat ik vind dat het sluiten van scholen echt een maatregel moet zijn die je als één van de laatste maatregelen neemt.
pi_201079427
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:11 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
De stromannen zijn vandaag in de aanbieding of niet :')
Het is heel simpel; er gelden regels in het OV. Dat je die onzinnig of theatraal noemt, is irrelevant.

Jij komt de trein niet in zonder mondkapje, zo simpel is het. Is dat trouwens ook een grove inbreuk op je grondrechten?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 26 augustus 2021 @ 13:13:32 #268
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201079445
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:07 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
ik begrijp het probleem ook niet, als je zelf gevaccineerd bent is het risico dat je in het ziekenhuis belandt geminimaliseerd dus waarom nog druk maken om anderen?
pi_201079451
quote:

[..]
Persoon X heeft last van Y.
Dus daarom moet persoon Z iets aan Y doen.

Zo rollen we tegenwoordig.
pi_201079452
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:12 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik begrijp niet helemaal wat je met deze post probeert te bereiken. Sinds de eerste scholensluiting geef ik al aan dat ik het daar niet mee eens ben en dat ik vind dat het sluiten van scholen echt een maatregel moet zijn die je als één van de laatste maatregelen neemt.
Ik heb het dan ook niet over jou. Ik heb het over al dat volk dat sinds Corona ineens heel begaan is met zaken als onderwijs, educatie, 'grondrechten' en, helemaal een gotspe, vooral de kinderen in achterstandswijken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201079453
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het is heel simpel; er gelden regels in het OV. Dat je die onzinnig of theatraal noemt, is irrelevant.

Jij komt de trein niet in zonder mondkapje, zo simpel is het. Is dat trouwens ook een grove inbreuk op je grondrechten?
Of een overheid die kledingregels oplegt thuishoort in een westerse samenleving daar kan je over discussiëren, maar ik vind het eerlijk gezegd niet zo relevant aangezien het tijdelijk is.
pi_201079458
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:13 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Of een overheid die kledingregels oplegt thuishoort in een westerse samenleving daar kan je over discussiëren, maar ik vind het eerlijk gezegd niet zo relevant aangezien het tijdelijk is.
Dat is de sluiting van scholen ook.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 26 augustus 2021 @ 13:15:45 #273
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201079489
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 09:26 schreef zoost het volgende:

[..]
Je moet dat dan gecontroleerd doen. Iedereen in een strenge lockdown en dan kleine groepjes op locatie besmet laten raken, 3 weken in isolement en dan het volgende groepje. Dan heb je na een jaar natuurlijke immuniteit opgebouwd bij de NL bevolking. Herhalen bij een nieuwe variant. zo iets?
Leuk bedacht maar dat 'controleren' van gezondheid(srisico's) kan en mag niet als doel.
Mensen mogen nimmer in die opzet besmet worden gemaakt. Wat wel kan is ter keuze allerlei bescherming incl vrijblijvende adviezen zoals ook vaccinatie adviseren en vervolgens het daarbij aan de mensen zelf overlaten.
Zelfde resultaat met het verschilt dat mensen bepalen hoe zij hun leven inrichten en (groeps)immuniteit geen doel wordt.
pi_201079491
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat is de sluiting van scholen ook.
Een sluiting van scholen heeft toch veel verder strekkende gevolgen voor de samenleving dan een mondkapje in de trein? Wat is dit nou weer joh :')
pi_201079503
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:28 schreef TheVulture het volgende:

ongevaccineerden - Dat terwijl ze met hun standpunt om niet gevaccineerd te willen worden ervoor zorgen dat we niet volledig terug kunnen naar normaal en dat ze daarmee dus bijdragen aan het feit dat bepaalde sectoren niet voledig kunnen draaien en daarmee ook gevaccineerden beperken. :')
Een meerderheid moet onder een kleine minderheid boeten, maar daar hoor je ze dan natuurlijk niet over
Zelfs indien 100% van de bevolking gevaccineerd zou zijn, zou het virus blijven rondgaan en de pakweg 4 miljoen zwakkeren bereiken.

Terug naar normaal dmv vaccinaties is een utopie.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 13:16:29 #276
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_201079505
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dus ik kan herhalen dat onderwiis 'op locatie' helemaal niet zo belangrijk is.
Dat is het wel.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_201079508
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:15 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Een sluiting van scholen heeft toch veel verder strekkende gevolgen voor de samenleving dan een mondkapje in de trein? Wat is dit nou weer joh :')
Zeg, gaat het nu over principes en grondrechten of niet? Of alleen wanneer het uitkomt?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201079525
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:13 schreef Tarado het volgende:

[..]
ik begrijp het probleem ook niet, als je zelf gevaccineerd bent is het risico dat je in het ziekenhuis belandt geminimaliseerd dus waarom nog druk maken om anderen?
Precies, daarom snap ik het gezeur ook niet. Maar kennelijk is dat allemaal geoorloofd want er zijn te weinig leraren en dan mag je eisen gaan stellen aan het gedrag van anderen, ofzo.
pi_201079535
quote:
[ twitter ]
Een persoonlijke tragedie.

Zo zijn er velen de afgelopen anderhalf jaar.
pi_201079537
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zeg, gaat het nu over principes en grondrechten of niet? Of alleen wanneer het uitkomt?
Dit is toch geen vergelijking vent :')
pi_201079538
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik heb het dan ook niet over jou. Ik heb het over al dat volk dat sinds Corona ineens heel begaan is met zaken als onderwijs, educatie, 'grondrechten' en, helemaal een gotspe, vooral de kinderen in achterstandswijken.
Kan het dan niet zo zijn dat deze periode mensen heeft doen inzien hoe slecht het gesteld is met de alternatieven? Als online onderwijs een volwaardig en goed werkend alternatief zou zijn zou de situatie al heel anders zijn. Als er iets is wat de afgelopen ~16 maanden heeft laten zien is het wel hoe kwetsbaar veel verschillende sectoren zijn. Zo kwetsbaar dat het bij het minste geringste al fout gaat.
pi_201079541
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:17 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Precies, daarom snap ik het gezeur ook niet. Maar kennelijk is dat allemaal geoorloofd want er zijn te weinig leraren en dan mag je eisen gaan stellen aan het gedrag van anderen, ofzo.
Dat doe jij net zo goed. :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201079554
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:18 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dit is toch geen vergelijking vent :')
Als jij je kantoorkamer met een collega mag vergelijken met een klaslokaal, lijkt me mijn vergelijking goed kunnen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201079560
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat doe jij net zo goed. :')
Waar stel ik een eis? Ik zeg keuzes hebben consequenties.
pi_201079566
quote:
[ twitter ]
Waarom nu dit bericht?
Als ik op https://www.bbc.com/news/uk-england-tyne-58330796 kijk is ze al in mei overleden...
pi_201079572
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Als jij je kantoorkamer met een collega mag vergelijken met een klaslokaal, lijkt me mijn vergelijking goed kunnen.
Mij kan het niets schelen of er een ongevaccineerde in m’n omgeving zit. Ik ben gevaccineerd, je mag me in m’n gezicht hoesten wat je wil.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 13:20:12 #287
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201079578
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:17 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
de enige reden nog om zoveel ook jonge mensen te vaccineren zou voor mij zijn het inperken van mutaties maar verplichten is sowieso onzin, als je dan toch wil verplichten doe dat dan voor 50 plussers
pi_201079581
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:18 schreef chratnox het volgende:

[..]
Kan het dan niet zo zijn dat deze periode mensen heeft doen inzien hoe slecht het gesteld is met de alternatieven? Als online onderwijs een volwaardig en goed werkend alternatief zou zijn zou de situatie al heel anders zijn. Als er iets is wat de afgelopen ~16 maanden heeft laten zien is het wel hoe kwetsbaar veel verschillende sectoren zijn. Zo kwetsbaar dat het bij het minste geringste al fout gaat.
En als de kans wordt geboden tot volledige openstelling d.m.v. verplichte vaccinatie, wat is dan het probleem?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201079592
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:19 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Waar stel ik een eis? Ik zeg keuzes hebben consequenties.
Dat klopt, je hebt alleen nog niet aangegeven wie al die vertrokken/ontslagen leraren gaat vervangen.

En zo heeft ook het niet vaccineren consequenties.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201079596
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:16 schreef Za het volgende:

[..]
Zelfs indien 100% van de bevolking gevaccineerd zou zijn, zou het virus blijven rondgaan en de pakweg 4 miljoen zwakkeren bereiken.

Terug naar normaal dmv vaccinaties is een utopie.
Eens dat 100% nooit te bereiken valt, maar het feit dat ongevaccineerden zich gediscrimineerd of achtergesteld voelen en de spelregels willen bepalen vind ik een brug te ver. Als je niet wil prima, maar dan moet je ook accepteren dat er voor jou aanvullende regels of uitzonderingen gelden.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 26 augustus 2021 @ 13:21:10 #291
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201079598
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:19 schreef Morm_NL het volgende:

[..]
Waarom nu dit bericht?
Als ik op https://www.bbc.com/news/uk-england-tyne-58330796 kijk is ze al in mei overleden...
ik dacht al ik had haar al geRIPed, beter 2 keer dan niet
  donderdag 26 augustus 2021 @ 13:21:48 #292
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201079611
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 09:41 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Er is gewoon een grotere hamer nodig.
pi_201079638
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:18 schreef chratnox het volgende:

[..]
Voor een paar, wellicht. Voor het gros van de
roepers is het vooral een kwestie van gemakzucht.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 26 augustus 2021 @ 13:25:13 #294
8369 speknek
Another day another slay
pi_201079663
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:20 schreef Tarado het volgende:
de enige reden nog om zoveel ook jonge mensen te vaccineren zou voor mij zijn het inperken van mutaties maar verplichten is sowieso onzin, als je dan toch wil verplichten doe dat dan voor 50 plussers
Een vaccin beschermt voor zo'n 90% he, er zullen nog steeds oude professoren zeer ziek of dood gaan als het onder de ongevaccineerde studentenpopulatie blijft rondzingen. Je moet er ook niet te lichtzinnig over doen. Om haar eigen werknemers te beschermen, wat haar wettelijke taak is, zal de universiteit dus de campus blijven dichtgooien bij uitbraken, wat het onderwijs voortdurend blijft frustreren. Hoe minder uitbraken, hoe beter de continuiteit van de studie gewaarborgd kan worden. Een vaccinatieplicht is noodzakelijk voor de kwaliteit van de studie.
pi_201079679
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En als de kans wordt geboden tot volledige openstelling d.m.v. verplichte vaccinatie, wat is dan het probleem?
Indien ze het verplichten op de juiste manier doen, middels wetgeving is dat iets waar mogelijkerwijs over te spreken valt. Op de manier waarop het nu gedaan wordt, door het alternatief vrijwel onmogelijk te maken zijn ze (wat mij betreft) vooral achterbaks bezig een plicht erdoor te duwen zonder na te hoeven denken over de gevolgen van die 'plicht'.

Het is niet aan een onderwijsinstelling, bedrijf of iemand anders om te bepalen dat een vaccinatie verplicht is om toegang tot die locatie te krijgen. Sterker nog, het gaat een onderwijsinstelling niets aan of iemand wel of niet gevaccineerd is.

Als je dan meeneemt dat de vaccinatie niet zonder risico's is voor jongeren en het risico dat ze lopen wanneer ze zich niet laten vaccineren ook erg klein is dan heb je effectief een soort toegangsbewijs geïntroduceerd. Oftewel, toegang tot volwaardige educatie is ineens afhankelijk van het hebben van het juiste toegangsbewijs. Daar kunnen we toch geen voorstander van zijn?
pi_201079690
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat klopt, je hebt alleen nog niet aangegeven wie al die vertrokken/ontslagen leraren gaat vervangen.

En zo heeft ook het niet vaccineren consequenties.
Uiteindelijk heeft elke keuze consequenties. Of het nou het sluiten van scholen is, het weren van ongevaccineerden of waar je ook toe besluit.

Dit maatschappelijk debat had al veel eerder plaats moeten vinden, zodat we als samenleving hadden kunnen bepalen wat we als middenweg proportioneel achten. Want iedereen tevreden stellen kan je met 17M inwoners sowieso vergeten.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 13:28:46 #297
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201079715
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:25 schreef speknek het volgende:

[..]
Een vaccin beschermt voor zo'n 90% he, er zullen nog steeds oude professoren zeer ziek of dood gaan als het onder de ongevaccineerde studentenpopulatie blijft rondzingen. Je moet er ook niet te lichtzinnig over doen. Om haar eigen werknemers te beschermen, wat haar wettelijke taak is, zal de universiteit dus de campus blijven dichtgooien bij uitbraken, wat het onderwijs voortdurend blijft frustreren. Hoe minder uitbraken, hoe beter de continuiteit van de studie gewaarborgd kan worden. Een vaccinatieplicht is noodzakelijk voor de kwaliteit van de studie.
risico's kan je nooit 100% uitsluiten en oude professoren gaan een keer dood, het lijken wel mensen
pi_201079724
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:27 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Uiteindelijk heeft elke keuze consequenties. Of het nou het sluiten van scholen is, het weren van ongevaccineerden of waar je ook toe besluit.

Dit maatschappelijk debat had al veel eerder plaats moeten vinden, zodat we als samenleving hadden kunnen bepalen wat we als middenweg proportioneel achten. Want iedereen tevreden stellen kan je met 17M inwoners sowieso vergeten.
Dat er ondanks alles nog onderwijs is gegeven lijkt mij een mooi voorbeeld van een middenweg.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201079739
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Voor een paar, wellicht. Voor het gros van de [ afbeelding ]
roepers is het vooral een kwestie van gemakzucht.
Ik weet niet voor hoeveel mensen dat geldt, ik denk persoonlijk de minderheid. Maargoed, ik denk dat we het daar dan niet over eens zijn.
pi_201079757
Een vaccinatieplicht in het onderwijs met als argument docenten die bang zijn voor corona, vind ik nog steeds bizar.
pi_201079763
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:04 schreef chratnox het volgende:
Mensen die een groot risico lopen om ernstig ziek te worden van het virus, zelfs na vaccinatie kunnen het beste thuis blijven zodat kinderen een goede educatie hebben.
Dat doen ze dan ook al. En dit is niet de groep die voor problemen in het ziekenhuis zorgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')