abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201077921
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:16 schreef chratnox het volgende:

[..]
https://www.rijksoverheid(...)kinderen-en-jongeren
[..]
Deze hele alinea leest voor mij als 'gebruiken'.
Waarom?

Ook jongeren zijn gebaat bij een lage verspreiding. Gebruiken suggereert dat je er zelf geen baat bij hebt.
pi_201077925
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:13 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
De deltavariant is nu al een tijdje dominant en toch zijn het in grote meerderheid ongevaccineerden die positief testen.
Misschien is dat deels te wijten aan dat zij gemiddeld genomen meer symptomen hebben.
I'll give you something to do
pi_201077940
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:18 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Waarom?

Ook jongeren zijn gebaat bij een lage verspreiding. Gebruiken suggereert dat je er zelf geen baat bij hebt.
Omdat de keuze om maatregelen op te leggen precies dat is, een keuze. Het is geen natuurwet dat het sluiten van scholen noodzakelijk is om het virus in te dammen, maar door jongeren dat zwaard van damocles boven het hoofd te houden maak je het een oneerlijke discussie.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 11:20:26 #154
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201077947
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:16 schreef chratnox het volgende:

[..]
https://www.rijksoverheid(...)kinderen-en-jongeren
[..]
Deze hele alinea leest voor mij als 'gebruiken'.
Dat je je moet vaccineren omdat je last hebt van allerlei gesloten activiteiten is ook nogal omdraaien van oorzaak en gevolg natuurlijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201077963
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:20 schreef chratnox het volgende:

[..]
Omdat de keuze om maatregelen op te leggen precies dat is, een keuze. Het is geen natuurwet dat het sluiten van scholen noodzakelijk is om het virus in te dammen, maar door jongeren dat zwaard van damocles boven het hoofd te houden maak je het een oneerlijke discussie.
Feitelijk sturen ze nog steeds klassen naar huis bij een coronageval. Dat is net geen scholensluiting, maar komt dicht in de buurt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201078000
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:17 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Klopt. Maar dat in meerdere gevallen. Zo zijn er landen die al een maximum aantal dagen hebben gezet op het vaccin. Wat concreet volgens mij betekent dat veel bejaarden nu al niet meer Kroatië binnenkomen, om maar een voorbeeld te geven.
Bejaarden zijn toch niet gevaccineerd met Janssen? Of gaat dit over alle vaccins, dat er een maximum aantal dagen op is gezet?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201078005
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:21 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Feitelijk sturen ze nog steeds klassen naar huis bij een coronageval. Dat is net geen scholensluiting, maar komt dicht in de buurt.
Ja, op basisscholen inderdaad. Ik zit al te wachten op het advies van de gezondheidsraad dat kinderen van 5-11 zich het beste kunnen laten vaccineren om scholensluiting te voorkomen, want zij hebben baat bij een goede educatie.
pi_201078099
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:17 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Klopt. Maar dat in meerdere gevallen. Zo zijn er landen die al een maximum aantal dagen hebben gezet op het vaccin. Wat concreet volgens mij betekent dat veel bejaarden nu al niet meer Kroatië binnenkomen, om maar een voorbeeld te geven.
Vraag me af hoe lang de Kroaten daar mee doorgaan en vooral waar dit op gebaseerd is.

Uiteindelijk zal het uitdraaien op een centenkwestie, want toeristen brengen veel geld het land binnen en de gemiddelde Kroaat verdient geloof ik ¤850 per maand, dus een vetpot is het ook niet.
pi_201078172
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:25 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ja, op basisscholen inderdaad. Ik zit al te wachten op het advies van de gezondheidsraad dat kinderen van 5-11 zich het beste kunnen laten vaccineren om scholensluiting te voorkomen, want zij hebben baat bij een goede educatie.
Mooie omdraaiing weer. Maar goed we hebben wel gekkere argumenten gezien. Ik noem een scholen- en kdv-sluiting om thuiswerk af te dwingen.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 11:45:08 #160
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_201078289
Zo, de gratis zelftestbrief inmiddels verhuisd naar het papierarchief :s)
Tics van je petten.
pi_201078307
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 07:24 schreef Molo het volgende:

4 miljoen mensen in Nederland alleen die niet afdoende baat hebben bij vaccins en super kwetsbaar zijn. Ja hoor.
De lijken stapelen zich op, ik zie het al, tenzij we allemaal iedereen in bescherming nemen

Onzin dit

Overgewicht zorgt voor hogere ontstekingswaarden en iets verminderde afweer, longproblemen zijn pas bij fors overgewicht een issue net als zuurstofgebruik.

Effect op bescherming middels vaccins valt wel mee. Zou fijn zijn als je iets onderbouwt met daadwerkelijke feiten en geen zelfverzonnen of zwaar buitensporige overdrijvingen die in je straatje passen
Overgewicht en obesitas is niet hetzelfde.

We hebben in Nederland 1,3 miljoen mensen met obesitas.

Proefpersonen met ernstig overgewicht produceerden na vaccinatie met Pfizer tot wel de helft minder antistoffen tegen Covid-19.
https://www.theguardian.c(...)ective-obesity-study
https://www.metronieuws.n(...)-effectief-obesitas/

twitter

[ Bericht 19% gewijzigd door Za op 26-08-2021 11:54:17 ]
pi_201078312
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:19 schreef galantis het volgende:

[..]
Misschien is dat deels te wijten aan dat zij gemiddeld genomen meer symptomen hebben.
Klopt. Volgens mij wijst dat er ook op dat ze gemiddeld genomen besmettelijker zijn.
pi_201078326
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:20 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ja, en het is ook een keuze om operaties uit te stellen. En het is ook een keuze om ongevaccineerden in de maatschappij los te laten. Het is allemaal een keuze.
pi_201078333
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Bejaarden zijn toch niet gevaccineerd met Janssen? Of gaat dit over alle vaccins, dat er een maximum aantal dagen op is gezet?
Travellers must be holders of a certificate showing that they have received the first dose of the Pfizer, Moderna or Gamaleya vaccine, based on which they can enter the Republic of Croatia in the period of 22 to 42 days from receiving the vaccine, or 22 to 84 days from receiving the first dose of the AstraZeneca vaccine
pi_201078370
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:47 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ja, en het is ook een keuze om operaties uit te stellen. En het is ook een keuze om ongevaccineerden in de maatschappij los te laten. Het is allemaal een keuze.
Want als je scholen niet sluit moet je operaties uitstellen?
pi_201078377
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:48 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Travellers must be holders of a certificate showing that they have received the first dose of the Pfizer, Moderna or Gamaleya vaccine, based on which they can enter the Republic of Croatia in the period of 22 to 42 days from receiving the vaccine, or 22 to 84 days from receiving the first dose of the AstraZeneca vaccine
Gaat dit er niet over dat men vanaf zoveel dagen na de 1e dosis al mag inreizen en niet pas 14 dagen na de tweede dosis, wanneer men als volledig gevaccineerd wordt beschouwd.
pi_201078378
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:48 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik vind er wel wat van dat Oostenrijk, Kroatië en Italië ineens eenzijdig een geldigheid van 270 dagen aan dat vaccinatiebewijs hebben gehangen. Er is nog niet eens duidelijk wat daarna de bedoeling is. De groep die als eerste aan de beurt was, is dus in oktober al niet meer welkom zonder test. Dan kan je wel bezig blijven.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 11:52:12 #168
346939 Janneke141
pi_201078394
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:51 schreef Spablauw214 het volgende:
Dan kan je wel bezig blijven.
U snapt het.
pi_201078411
quote:
14s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
U snapt het.
Geen herhaalprik? Jammer joh. Dan geen vinkje meer voor jou.

Dit heeft niets meer met pandemiebestrijding te maken.
pi_201078413
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:45 schreef nattermann het volgende:
Zo, de gratis zelftestbrief inmiddels verhuisd naar het papierarchief :s)
Ik heb de zelftests vandaag ontvangen en ze liggen inmiddels in een kastje :) Het valt me niet tegen hoe snel ze geleverd zijn.
pi_201078448
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:50 schreef chratnox het volgende:

[..]
Want als je scholen niet sluit moet je operaties uitstellen?
Hogere incidentie > Meer mensen besmet > Meer mensen in het ziekenhuis > Operaties uitstellen.
pi_201078460
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Gaat dit er niet over dat men vanaf zoveel dagen na de 1e dosis al mag inreizen en niet pas 14 dagen na de tweede dosis, wanneer men als volledig gevaccineerd wordt beschouwd.
Oh, verkeerde stuk tekst geciteerd.

quote:
According to the government’s announcement, all travellers will be banned from entering the Balkan state without presenting a negative result of the COVID-19 PCR or rapid antigen test if more than 210 days have passed since they took the second dose of any approved vaccine
pi_201078464
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:57 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Hogere incidentie > Meer mensen besmet > Meer mensen in het ziekenhuis > Operaties uitstellen.
Ja, dat begrijp ik. Waar ik moeite mee heb is die automatische koppeling met het sluiten van scholen.
pi_201078485
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:58 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ja, dat begrijp ik. Waar ik moeite mee heb is die automatische koppeling met het sluiten van scholen.
Scholen zijn nou eenmaal een belangrijke verspreidingsroute. Ik snap dat het niet de eerste maatregel is die je neemt, maar als het echt uit de klauwen loopt zul je daar toch echt aan moeten gaan denken.

En gegeven het feit dat de ziekenhuisbezetting niet bepaald aan het zakken is doet me vermoeden dat dit niet per se een onrealistisch doemscenario is, maar een serieuze optie waarmee je rekening moet houden. Zeker wanneer we de jongeren niet zouden hebben gevaccineerd.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 12:01:18 #175
346939 Janneke141
pi_201078491
quote:

[..]
Lekker een club schoolkinderen een schuldgevoel aanpraten ^O^
pi_201078492
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:00 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Scholen zijn nou eenmaal een belangrijke verspreidingsroute. Ik snap dat het niet de eerste maatregel is die je neemt, maar als het echt uit de klauwen loopt zul je daar toch echt aan moeten gaan denken.

En gegeven het feit dat de ziekenhuisbezetting niet bepaald aan het zakken is doet me vermoeden dat dit niet per se een onrealistisch doemscenario is, maar een serieuze optie waarmee je rekening moet houden. Zeker wanneer we de jongeren niet zouden hebben gevaccineerd.
En dat zeg ik overigens als persoon die al vanaf de zomer vorig jaar roept dat het hoger onderwijs 'gewoon' weer open moe(s)t.
pi_201078533
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:00 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dan gaan we dus voor het derde jaar op rij op de kwaliteit van educatie in boeten. Het zou wat mij betreft één van de allerlaatste maatregelen moeten zijn. Als we dan spreken over solidariteit kun je het ook andersom zeggen. Mensen die een groot risico lopen om ernstig ziek te worden van het virus, zelfs na vaccinatie kunnen het beste thuis blijven zodat kinderen een goede educatie hebben.
pi_201078535
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:58 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Oh, verkeerde stuk tekst geciteerd.
[..]

Zo, dat is bijzonder. Die had ik nog niet meegekregen. Dank voor de tekst.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 12:07:05 #179
346939 Janneke141
pi_201078569
quote:
Een vaccinatieplicht voor studenten is nodig voor de veiligheid en dankzij de ervaring met online colleges leidt het niet tot een ongewenste tweedeling, schrijft Gert Jan Geling, docent aan de Haagse Hogeschool.

(..)
Het is namelijk geen onrealistisch scenario dat we in de herfst met een vierde golf geconfronteerd zullen worden, en dat het hoger onderwijs hierbij weleens een cruciale rol zou kunnen gaan spelen. Dit gegeven zou voor het hoger onderwijseen rechtvaardiging kunnen zijn om zich streng op te stellen ten aanzien van studenten die de komende maanden naar college willen komen. Prima als je fysiek wilt komen, maar je moet dan wel gevaccineerd zijn. Een vaccinatieplicht, in de vorm van een QR-code, voor het hoger onderwijs dus.
https://www.trouw.nl/opin(...)-te-voeren~b64073e7/

In de rest van het stuk wordt uitgelegd waarom het toch echt geen ongewenste tweedeling is als ongevaccineerde studenten hun studie achter hun laptop af mogen maken. Oh, en dat de fysiek aanwezige studenten er ook niet beter van worden als de docent in stereo moet lesgeven negeren we voor het gemak ook maar.
pi_201078573
quote:

[..]
Nou ja, er is geen automatische koppeling, maar het is vooralsnog wel gebruikt als één van de keuzes voor maatregelen.

Er is geen keuze voor populaire maatregelen, natuurlijk, Kan men nog zo vinden dat welke maatregel dan ook een politieke keuze is, er zal toch iets gekozen moeten worden. Geen keuze en geen maatregel(en) lijkt me ook niet echt een optie.

Dat gezegd hebbend denk ik wel dat we echt moeten gaan kiezen om de scholen op alle niveau's echt als aller- allerlaatste optie te nemen als er maatregelen moeten komen. Maar welke dan wel? Ik weet het niet.
pi_201078616
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nou ja, er is geen automatische koppeling, maar het is vooralsnog wel gebruikt als één van de keuzes voor maatregelen.

Er is geen keuze voor populaire maatregelen, natuurlijk, Kan men nog zo vinden dat welke maatregel dan ook een politieke keuze is, er zal toch iets gekozen moeten worden. Geen keuze en geen maatregel(en) lijkt me ook niet echt een optie.

Dat gezegd hebbend denk ik wel dat we echt moeten gaan kiezen om de scholen op alle niveau's echt als aller- allerlaatste optie te nemen als er maatregelen moeten komen. Maar welke dan wel? Ik weet het niet.
Het is wat mij betreft tijd dat we het recht op scholing gaan behandelen als wat het is, een grondrecht. Dat we er net zo terughoudend mee worden als we zijn met het sluiten van kerken e.d.

Het gemak waarmee de afgelopen 2 (kalender)jaren scholen gesloten zijn vind ik heel zorgelijk.

Ik zeg uiteraard nergens dat er geen maatregelen moeten zijn oid. De gezondheidsraad gebruikt het argument als jongeren zich niet laten vaccineren scholen gesloten moeten worden. Dat vind ik nogal een heftige uitspraak in een advies.
pi_201078638
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:11 schreef chratnox het volgende:

[..]
Het is wat mij betreft tijd dat we het recht op scholing gaan behandelen als wat het is, een grondrecht. Dat we er net zo terughoudend mee worden als we zijn met het sluiten van kerken e.d.

Het gemak waarmee de afgelopen 2 (kalender)jaren scholen gesloten zijn vind ik heel zorgelijk.

Ik zeg uiteraard nergens dat er geen maatregelen moeten zijn oid. De gezondheidsraad gebruikt het argument als jongeren zich niet laten vaccineren scholen gesloten moeten worden. Dat vind ik nogal een heftige uitspraak in een advies.
Is ook niet hun achterban.

Schijnbaar is het bon ton om allemaal maatregelen op te leggen aan andere groepen om solidair te zijn met de "risicogroepen".
pi_201078662
quote:

[..]

Vanuit epidemiologisch oogpunt kan een scholensluiting interessant zijn maar ik vraag me af of zo’n Gezondheidsraad het belang van onderwijs op locatie helemaal op waarde kan schatten…

Ben het wel met je eens dat je hier echt pas naar moet grijpen als alle andere opties zijn uitgeput. Ook vanwege de druk die dit geeft op gezinnen. Ook daar is de koek een keer op, zeker als je de kdv en bso ook weer sluit.
pi_201078675
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

In de rest van het stuk wordt uitgelegd waarom het toch echt geen ongewenste tweedeling is als ongevaccineerde studenten hun studie achter hun laptop af mogen maken. Oh, en dat de fysiek aanwezige studenten er ook niet beter van worden als de docent in stereo moet lesgeven negeren we voor het gemak ook maar.
Ik snap nooit zo goed waarom er altijd "derde partijen en groepen" worden aangehaald om zich verplicht te vaccineren.
Nu ben ik van mening dat je niemand ertoe mag verplichten, maar als je het doet waarom dan niet diegene die de grootste kans hebben om in het ziekenhuis te komen.

Dus niet gezonde jongeren maar iedereen met een BMI van boven de 23, ouder dan 45, met onderliggende ziektes etc.
pi_201078704
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Zelfde argumentatie als die vrouw van gisteravond in de Volkskrant. Iedereen moet rekening houden met mij want ik wil niet ziek worden.

Uiteindelijk kom je uit bij een belangenafweging en voor mij slaat de balans uit naar onderwijs op locatie. Ik vind dat zwaarder wegen dan een vermeend recht van docenten om geen covid op te lopen.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 12:20:27 #186
346939 Janneke141
pi_201078720
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:19 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Zelfde argumentatie als die vrouw van gisteravond in de Volkskrant. Iedereen moet rekening houden met mij want ik wil niet ziek worden.

Uiteindelijk kom je uit bij een belangenafweging en voor mij slaat de balans uit naar onderwijs op locatie. Ik vind dat zwaarder wegen dan een vermeend recht van docenten om geen covid op te lopen.
Ik vraag me af hoe de schrijver van het stuk zou staan tegenover een vaccinatieplicht voor het personeel.
pi_201078726
quote:

[..]

Hier ben ik het helemaal mee eens. De reden waarom er zo roekeloos met scholen en onderwijs wordt omgesprongen is in niet geringe mate omdat het personeel er voortdurend op aandringt. Onderwijsbonden en directies mogen hier van mij zich anders in opstellen. Meer vanuit de grondrechten-gedachte
pi_201078727
Als je kiest voor een carrière in het onderwijs, dan heeft dat als consequentie dat je dagelijks veel verschillende mensen ziet, waarvan sommige mensen misschien een ziekte onder de leden hebben. Als je dat risico te groot vindt, kan je ook zelf ander werk zoeken ipv eisen te gaan stellen lijkt me.

Keuzes hebben consequenties, dat was toch het mantra?
pi_201078742
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ik vraag me af hoe de schrijver van het stuk zou staan tegenover een vaccinatieplicht voor het personeel.
Het is goed riemen snijden van andermans leer.
pi_201078748
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:04 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dan gaan we dus voor het derde jaar op rij op de kwaliteit van educatie in boeten. Het zou wat mij betreft één van de allerlaatste maatregelen moeten zijn. Als we dan spreken over solidariteit kun je het ook andersom zeggen. Mensen die een groot risico lopen om ernstig ziek te worden van het virus, zelfs na vaccinatie kunnen het beste thuis blijven zodat kinderen een goede educatie hebben.
Verbazingwekkend hoe betrokken jan en alleman ineens is met de educatie van onze kinderen.
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:19 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

U is docent?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201078764
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:21 schreef Spablauw214 het volgende:
Als je kiest voor een carrière in het onderwijs, dan heeft dat als consequentie dat je dagelijks veel verschillende mensen ziet, waarvan sommige mensen misschien een ziekte onder de leden hebben. Als je dat risico te groot vindt, kan je ook zelf ander werk zoeken ipv eisen te gaan stellen lijkt me.

Keuzes hebben consequenties, dat was toch het mantra?
Zoals ik gisteren al zei: dan gaan ze ander werk zoeken. Wie gaat ze vervangen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201078779
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Verbazingwekkend hoe betrokken jan en alleman ineens is met de educatie van onze kinderen.
[..]
U is docent?
Misschien omdat de jeugd de toekomst heeft en kwalitatief goed onderwijs dus in het belang is van iedereen?

En nee ik ben geen docent.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 12:24:45 #193
346939 Janneke141
pi_201078783
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat hebben we ons de afgelopen dertig jaar ook niet afgevraagd bij alle andere beleidskeuzes op onderwijsvlak die docenten heeft doen bewegen het vak te verlaten.
pi_201078786
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Mensen die hier niet over zeiken. Volgens mij gaat het zoals gebruikelijk in dit soort gevallen om een schreeuwende minderheid die gewoon goed georganiseerd is.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 12:26:18 #195
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201078799
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:24 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Mensen die hier niet over zeiken. Volgens mij gaat het zoals gebruikelijk in dit soort gevallen om een schreeuwende minderheid die gewoon goed georganiseerd is.
Want we hebben al zo een enorm overschot aan docenten en leerkrachten? _O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201078801
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:24 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Misschien omdat de jeugd de toekomst heeft en kwalitatief goed onderwijs dus in het belang is van iedereen?

En nee ik ben geen docent.
Inderdaad; vreemd alleen dat dat pas echt een vaderlands issue is geworden sinds een hoop ouders met hun kids thuis moeten zitten. Wat heet; voor deze pandemie kon men in het onderwijs al niet snel goed doen.

Dat weet ik, want mijn duifje zit in dat circus.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201078816
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat hebben we ons de afgelopen dertig jaar ook niet afgevraagd bij alle andere beleidskeuzes op onderwijsvlak die docenten heeft doen bewegen het vak te verlaten.
Dat is dan ook tot op heden niet gebeurd. Maar de vraag blijft staan: als die docenten weigeren en dus opstappen (of, zoals een hoop volk het graag ziet, ontslagen worden) wie gaat ze vervangen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201078827
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:26 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Want we hebben al zo een enorm overschot aan docenten en leerkrachten? _O-
Dat is geen argument om ons dan maar te laten chanteren door een kleine groep leerkrachten met een onredelijk eisenpakket.
pi_201078830
Wat ik zo frappant vind aan de hele strijd tussen gevaccineerden en ongevaccineerden is dat die laatste groep zich van de samenleving buitengesloten voelt als voor hen aanvullende eisen (gaan) gelden of ze zelfs ergens niet naar toe mogen. Dat terwijl ze met hun standpunt om niet gevaccineerd te willen worden ervoor zorgen dat we niet volledig terug kunnen naar normaal en dat ze daarmee dus bijdragen aan het feit dat bepaalde sectoren niet voledig kunnen draaien en daarmee ook gevaccineerden beperken. :')
Een meerderheid moet onder een kleine minderheid boeten, maar daar hoor je ze dan natuurlijk niet over
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_201078847
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:27 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat is geen argument om ons dan maar te laten chanteren door een kleine groep leerkrachten met een onredelijk eisenpakket.
Je eigen gezondheid ook nog een beetje in ogenschouw nemen is inderdaad super onredelijk.

Verder grappig dat je denkt dat we hier te maken hebben met een kleine boomer-groep vakbondslui.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')