abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201077571
quote:
Janssen gaat sowieso een 2-shotter worden, die geef ik je op een briefje.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 10:56:25 #127
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_201077593
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 10:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

b) dat vaccin de verspreiding drastisch reduceert
Is de consensus niet dat dat bij delta nogal tegenvalt?
pi_201077615
quote:
5s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 10:56 schreef Tijn het volgende:

[..]
Dit wou ik ook zeggen. En dan wordt het argument “vaccineren doe je voor een ander” wel ineens een stuk minder sterk. Zeker als je gaat praten over zaken als boostervaccins voor de vitale populatie.
pi_201077651
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 10:54 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Nou, volgens mij moeten we ook afstappen van het frame dat 'kinderen geen baat hebben bij een vaccin'. Misschien niet voor zichzelf, maar ervan uitgaande dat: a) kinderen het ook verspreiden en b) dat vaccin de verspreiding drastisch reduceert zou ik zeggen dat kinderen er zelf ook (indirect) baat bij hebben zich te laten vaccineren. Ook kinderen hebben er baat bij dat de incidentie laag is. Ten eerste omdat ze dan zelf minder geraakt worden (met allerlei quarantaineregels etc.), maar ook omdat daarmee hun naasten beschermd worden.

Een kind heeft er ook niets aan als een ouder overlijdt door covid.
Dat hebben ze zeker. Maar tegelijkertijd lopen kinderen (ten opzichte van volwassenen) een hoger risico van de vaccinatie, dus het is niet alleen maar een voordeel.

Ik heb er moeite mee dat we kinderen verantwoordelijk maken voor de gezondheid van volwassenen. Die volwassenen die beschermd moeten worden hebben daar primair een eigen verantwoordelijkheid in, ik vind het moreel verwerpelijk dat we hier kinderen voor 'gebruiken'. zeker aangezien we een minister hebben die actief 'adverteert' richting jongeren dat zij hun steentje bij moeten dragen enzo.
pi_201077673
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 10:55 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik heb het virus gehad met een zware klachten + 1 Janssen prik. Is dat nog niet voldoende? :{
pi_201077684
quote:

[..]
Ik wil niet nog een prik :'(

:P
I'll give you something to do
pi_201077712
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:03 schreef galantis het volgende:

[..]
Ik wil niet nog een prik :'(

:P
Heb ook Janssen gehad. Heb een hekel aan prikken, maar als het nodig is dan moet het maar. Overleven we ook wel weer.
pi_201077749
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:01 schreef chratnox het volgende:

[..]
Dat hebben ze zeker. Maar tegelijkertijd lopen kinderen (ten opzichte van volwassenen) een hoger risico van de vaccinatie, dus het is niet alleen maar een voordeel.

Ik heb er moeite mee dat we kinderen verantwoordelijk maken voor de gezondheid van volwassenen. Die volwassenen die beschermd moeten worden hebben daar primair een eigen verantwoordelijkheid in, ik vind het moreel verwerpelijk dat we hier kinderen voor 'gebruiken'. zeker aangezien we een minister hebben die actief 'adverteert' richting jongeren dat zij hun steentje bij moeten dragen enzo.
Ja, goede post. Maar dit gevoel heb ik ook bij die “voorlichting over vaccinatie” op middelbare scholen. Ik bedoel, waar eindigt voorlichting en wanneer wordt het propaganda? Er wordt zo veel druk op gezet dat je van een vrije keuze bijna niet meer kan spreken imo. En dat met jeugd in een leeftijd waarop erbij horen en je plek binnen de groep zo ongeveer het belangrijkste is wat er is.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 11:09:04 #134
14505 OProg
A Life in Music
pi_201077765
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 10:54 schreef Oriente het volgende:
Het betekent dat vaccinatiecentra voorlopig open zouden moeten blijven.
Ik vraag me toch af hoe ze dit straks gaan doen. Als ik kijk waar ik geweest ben dan kan ik me goed voorstellen dat de sportvereniging in de winter wel hun twee sporthallen en parkeerplaats terug willen. In ieder geval om het eerste team weer te kunnen laten trainen.

Dus dat is ook nog wel een issue lijkt me.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_201077786
quote:
7s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:09 schreef OProg het volgende:

[..]
Ik vraag me toch af hoe ze dit straks gaan doen. Als ik kijk waar ik geweest ben dan kan ik me goed voorstellen dat de sportvereniging in de winter wel hun twee sporthallen en parkeerplaats terug willen. In ieder geval om het eerste team weer te kunnen laten trainen.

Niet alle locaties zullen geopend blijven denk ik. Er zal naar alternatieven gezocht moeten worden.
pi_201077788
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:05 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Heb ook Janssen gehad. Heb een hekel aan prikken, maar als het nodig is dan moet het maar. Overleven we ook wel weer.
Vraag me wel af of we dezelfde opkomst zouden halen.
En van tevoren zou ik graag willen weten of de winst hem meer zit in de besmettelijkheid of in de ernst van de symptomen.
pi_201077792
quote:

[..]

Dan zet je een tent neer ipv een sporthal.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201077797
quote:

[..]

Ik las vanochtend dat er nog weet ik hoeveel eventlocaties en zalencentra verlegen zitten om huurders. Scheelt ook meteen een paar miljoen aan noodsteun.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 11:11:34 #139
14505 OProg
A Life in Music
pi_201077816
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:10 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Klopt. Maar dan moet je ook dat op gaan tuigen. En gelet hoe groot het spul was heb je niet direct voor allehande locaties een hele berg tenten.

Dus dan moet er ook hier weer meer plan en planning komen dan "we laten het gewoon open".
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  donderdag 26 augustus 2021 @ 11:12:05 #140
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201077829
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:10 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Ik weet niet of je daar heel goed in kan volleyballen of badmintonnen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201077835
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:10 schreef galantis het volgende:

[..]
Vraag me wel af of we dezelfde opkomst zouden halen.
En van tevoren zou ik graag willen weten of de winst hem meer zit in de besmettelijkheid of in de ernst van de symptomen.
Het laatste zeker. Of het ook besmettelijkheid verminderd vraag ik mij af.

Ben ook benieuwd of ik nu wel last van bijwerkingen krijg bij een 2e prik. Eerste prik niks van gemerkt.
pi_201077847
quote:
5s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 10:56 schreef Tijn het volgende:

[..]
Dat is vooralsnog de vraag. Het feit dat je hoge virale ladingen hebt, betekent niet dat je ook verspreider bent. Immers, met symptomen is de kans groter dat je het verspreid, en laat dat nou net zijn waar het vaccin goed in is (symptomen tegengaan).

De deltavariant is nu al een tijdje dominant en toch zijn het in grote meerderheid ongevaccineerden die positief testen.
pi_201077857
quote:
7s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:11 schreef OProg het volgende:

[..]
Klopt. Maar dan moet je ook dat op gaan tuigen. En gelet hoe groot het spul was heb je niet direct voor allehande locaties een hele berg tenten.

Dus dan moet er ook hier weer meer plan en planning komen dan "we laten het gewoon open".
Eens hoor, ik zie al gebeuren dat de helft is afgebroken / afgeschaald, en het hele riedeltje weer opnieuw begint.
Maar eerst maar eens kijken wat de gezondheidsraad gaat beslissen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201077867
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:01 schreef chratnox het volgende:
Ik heb er moeite mee dat we kinderen verantwoordelijk maken voor de gezondheid van volwassenen. Die volwassenen die beschermd moeten worden hebben daar primair een eigen verantwoordelijkheid in, ik vind het moreel verwerpelijk dat we hier kinderen voor 'gebruiken'.
Het vaccin beschermt niet volledig. Ik zie het niet per se als 'gebruiken'. Ik zie het als additionele maatregel, niet als vervangende.
pi_201077877
quote:

[..]
Dan moeten ze al op gaan schieten om te regelen dat het na zes maanden gegeven wordt, want april/mei is Janssen volgens mij veel gezet. Het is zo oktober.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201077878
quote:

[..]

Grote kans dat een eventuele tweede ronde veel makkelijker via de al bestaande routes kan. Nu moest er heel snel en heel veel geprikt worden. Straks kun je misschien wel gewoon naar de huisarts, omdat je het dan veel beter kunt spreiden.
pi_201077890
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:14 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Het vaccin beschermt niet volledig. Ik zie het niet per se als 'gebruiken'. Ik zie het als additionele maatregel, niet als vervangende.
https://www.rijksoverheid(...)kinderen-en-jongeren

quote:
Jongeren worden zelf niet of nauwelijks ziek van corona. Maar in sommige gevallen kunnen zij er toch flink en lang last van hebben. Dat zegt de Gezondheidsraad. Ook hebben jongeren veel last van maatregelen tegen corona, bijvoorbeeld door de sluiting van scholen en sportverenigingen. Door vaccinatie steken jongeren elkaar onderling minder vaak aan. Indien het aantal infecties in de winter weer oploopt, is de kans dat zij komend schooljaar in quarantaine moeten daarmee een stuk kleiner. Vaccinatie van jongeren helpt daarnaast ook in de bestrijding van de pandemie.
Deze hele alinea leest voor mij als 'gebruiken'.
pi_201077904
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dan moeten ze al op gaan schieten om te regelen dat het na zes maanden gegeven wordt, want april/mei is Janssen volgens mij veel gezet. Het is zo oktober.
Klopt. Maar dat in meerdere gevallen. Zo zijn er landen die al een maximum aantal dagen hebben gezet op het vaccin. Wat concreet volgens mij betekent dat veel bejaarden nu al niet meer Kroatië binnenkomen, om maar een voorbeeld te geven.
pi_201077907
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 09:53 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Water is nat. De vraag is of dat erg is. Die Belg (Van Gucht?) verwacht dat het virus qua ernst van de ziekte redelijk aan de top zit. Dus een mutant die besmettelijker is maar minder ziekmakend, hoeft helemaal niet negatief uit te pakken.

Misschien is dat nog wel beter ook. Dat het een verkoudheidje wordt. In het huidige tempo van muteren gaat dat wellicht sneller dan de hele wereld vaccineren.
De Indiaase variant veroorzaakt bij de meeste mensen al lichtere symptomen dan het oorspronkelijke virus, dus wie weet heeft het virus qua "kracht" zijn top al gehad.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_201077908
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:12 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Het laatste zeker. Of het ook besmettelijkheid verminderd vraag ik mij af.

Ben ook benieuwd of ik nu wel last van bijwerkingen krijg bij een 2e prik. Eerste prik niks van gemerkt.
Hier ook praktisch niets van gemerkt.
Als het puur gaat om vermindering van symptomen bij mogelijke infectie dan weet ik niet of ik zo warm zou lopen voor een 2e. Gevoelsmatig ben ik inmiddels al beter beschermd tegen corona dan ik ooit ben geweest tegen bijv de seizoensgriep.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')