abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 augustus 2021 @ 10:11:49 #101
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201077084
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 09:59 schreef _serial_ het volgende:
Weet niet of deze al voorbij gekomen was, een openbrief van de Unmute-us organisatie aan het demissionair kabinet.

Een open brief aan ons demissionair kabinet

Nou, daar zullen Mark Hugo en Ferd van schrikken hoor.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201077097
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 09:58 schreef Momo het volgende:

[..]
Natuurlijk is dat maar een klein probleem afval. Het hele plan slaat nergens op.

1.Zorg maar dat 1/2/3 miljoen mensen niet wel hun huis uitgaan, die gaan echt luisteren zoals mensen ook schijt hadden aan de lockdown regels?
Als het alternatief is dat je ziek wordt en je bent je bewust van de beperkte IC capaciteit, dan lijkt mij dat incentive genoeg.

quote:
2.Hoe de fuck besmet je 14 miljoen mensen op hetzelfde moment? Zelfs al zou je duizenden locaties en honderd duizenden medewerkers inhuren.
Met de besmettelijkheid van dit (delta) virus is het genoeg om weer terug naar het oude normaal te gaan.

quote:
3. Die 14 miljoen willen dat echt niet allemaal.
Dat gaat vanzelf...

quote:
4. De kans is klein dat je in het ziekenhuis komt als je "gezond" bent, maar de ziekenhuizen gaan nog steeds overstroomt worden in deze tijd.
Dan doen we het per regio / provincie net als bij de vakantie spreiding.

quote:
5. Onderzoek toont juist aan dat vaccineren beter werkt dan besmettingen dus je bent er niet van af.
Dat is niet wat ik lees.

quote:
6. Zelfs als het zou werken, in het buitenland muteert het virus vrolijk door.
Nog niet alle details zijn uitgewerkt..
pi_201077105
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 10:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nou, daar zullen Mark Hugo en Ferd van schrikken hoor.
Ferd wordt er vast kortademig van van die drukke mensenmenigtes
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201077115
Er lijkt eindelijk iets meer daling te komen in de ziekenhuizen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201077123
quote:
14s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 10:10 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Hebben ze daar een sterkere variant of kloppen de besmettingscijfers niet? Het aantal ic-opnames is behoorlijk hoog.
Misschien laten velen zich niet testen ivm de nogal verstrekkende gevolgen bij een positieve test. Zou me niets verbazen.
pi_201077138
Maar goed, ze zitten 2 maanden in lockdown en de besmettingen gaan gewoon door, dus waarom ze denken dat het nu ineens wel gaat lukken om het terug in te dammen naar 0, is me een raadsel.
pi_201077220
quote:
3s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 02:13 schreef Vallon het volgende:

[..]
Het blijft jammer dat ook 'leermeesters' (hier die Prof) andere virussen en vaccinsuccessen gebruiken om die ter illustratie met Covid19 te vergelijken.
//--//

Na dit stukje al gestopt met lezen. Als je gewoon even zijn naam in google intikt dan weet je dat deze man op gebied van infectieziekte aan de top staat. Dus ik neem zijn visies wel wat meer serieus dan wat jij zegt en anders post je maar een keer je scholar zodat we kunnen zien welke onderzoeken jij allemaal gedaan hebt op dit gebied. Als ik specifiek iets meer wil weten over coronavirussen ga ik naar dit account https://twitter.com/wanderer_jasnah dit is iemand die al onderzoek deed naar coronavirussen voordat ze hip werden.

Maar ten tweede mis je natuurlijk het punt compleet. Voor dat corona er was gingen jaarlijks bergen mensen dood aan de griep ook met vaccins. @Za zei gisteren dat die voor corona zich daar ook al druk om maakte. Maar de mensen die nu vooral op twitter vooraan staan om te brullen dat de vaccins niet werken waren dezelfde mensen die vorig jaar in de zomer het artikel Dor Hout massaal omarmde. Nu met vaccins zijn ze ineens wel bezorg om de zwakkere in de samenleving. Terwijl als je naar de data kijkt er nu relatief minder mensen in het ziekenhuis komen met veel besmettingen dan afgelopen jaar in de winter.
pi_201077293
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 10:09 schreef Molo het volgende:
Die alternatieven zijn dat iemand met een goeie coeliakie niet naar restaurants kan ivm risico's op kruisbesmetting. Geen koffie uit automaten kan drinken op kantoor.
Geen behanglijm kan gebruiken.
Apart servies moet gebruiken en/of alles extra af moet wassen met eigen theedoek om af te drogen.
Etc etc.

Die verantwoordelijkheid ligt bij degene die coeliakie heeft, die is beperkt en moet opletten.
Allemaal alternatieven die volledig bij die persoon liggen en als die persoon maar goed oplet kan die persoon een vrij normaal leven leiden. De zogeheten 'non-responders' kunnen dat niet, want ze kunnen praktisch niet in het openbare leven komen.

Nogal een verschil.
pi_201077311
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 10:31 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Allemaal alternatieven die volledig bij die persoon liggen en als die persoon maar goed oplet kan die persoon een vrij normaal leven leiden. De zogeheten 'non-responders' kunnen dat niet, want ze kunnen praktisch niet in het openbare leven komen.

Nogal een verschil.
Maar vind jij het redelijk wat die vrouw in dat stuk betoogt? Dat de hele maatschappij vrijheidsbeperkende maatregelen moet accepteren om haar te beschermen?
  donderdag 26 augustus 2021 @ 10:34:19 #110
14505 OProg
A Life in Music
pi_201077327
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 10:17 schreef Spablauw214 het volgende:
Maar goed, ze zitten 2 maanden in lockdown en de besmettingen gaan gewoon door, dus waarom ze denken dat het nu ineens wel gaat lukken om het terug in te dammen naar 0, is me een raadsel.
De lading personen die ze nodig hebben om dit te handhaven, alsmede de mensen die ziekenhuizen en voedsel moeten verzorgen, verspreiden het virus gewoon door. Ik ben benieuwd wanneer ze daar achter gaan komen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  donderdag 26 augustus 2021 @ 10:34:49 #111
14505 OProg
A Life in Music
pi_201077332
quote:
quote:
Op dit moment test Pfizer het vaccin op kinderen van 5 tot 11 jaar – de resultaten worden in september verwacht. „Daarna beginnen we met kinderen onder de 5 jaar”, zegt Bourla.
Jong geleerd is oud gedaan.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
  donderdag 26 augustus 2021 @ 10:35:09 #112
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201077337
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 10:17 schreef Spablauw214 het volgende:
Ze gaan binnenkort voor de vierdubbele mondkap, Quadruple Power.
pi_201077352
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 10:15 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Misschien laten velen zich niet testen ivm de nogal verstrekkende gevolgen bij een positieve test. Zou me niets verbazen.
Ze testen daar extreem veel, dus dat lijkt me niet.
pi_201077365
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 10:33 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Maar vind jij het redelijk wat die vrouw in dat stuk betoogt? Dat de hele maatschappij vrijheidsbeperkende maatregelen moet accepteren om haar te beschermen?
Nee, zoals ik al gisteren zei zit er al één fundamentele fout in haar betoog, namelijk het idee dat ze wel beschermd zou zijn als iedereen gevaccineerd is. Ook gevaccineerden gaan dit virus verspreiden en vroeg of laat zal ze dan alsnog besmet raken.

Ik vrees dat de harde conclusie is dat er voor 'non-responders' simpelweg niets te doen is. Behalve hopen dat er ooit een medicijn komt waar ze wel op aanslaan.
pi_201077377
quote:
9s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 10:34 schreef OProg het volgende:

[..]
[..]
Jong geleerd is oud gedaan.
Een vijfjarige is hier in Nederland al een handvol keer geprikt met allerhande vaccins.
pi_201077397
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 10:38 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Nee, zoals ik al gisteren zei zit er al één fundamentele fout in haar betoog, namelijk het idee dat ze wel beschermd zou zijn als iedereen gevaccineerd is. Ook gevaccineerden gaan dit virus verspreiden en vroeg of laat zal ze dan alsnog besmet raken.

Ik vrees dat de harde conclusie is dat er voor 'non-responders' simpelweg niets te doen is. Behalve hopen dat er ooit een medicijn komt waar ze wel op aanslaan.
De trieste conclusie is dat het leven gewoon niet eerlijk is, en dat sommige mensen nu eenmaal pech hebben. Die vrouw reageert emotioneel, vanuit onmacht. Maar verder is het gewoon gelul van een dronken aardbei en houdt het totaal geen steek, inderdaad.
pi_201077407
quote:
14s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 10:10 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Hebben ze daar een sterkere variant of kloppen de besmettingscijfers niet? Het aantal ic-opnames is behoorlijk hoog.
Denk dat het de combinatie is van zeer besmettelijke variant plus nog weinig opgebouwde immuniteit. Het komt daar nu zeg maar voor het eerst binnen als bij ons in maart 2020, maar dan besmettelijker.

Zonder er weer een strategiediscussie van te maken, maar denk dat linksom of rechtsom de man met de zeis wel zijn quota gaat halen.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 10:44:18 #118
14505 OProg
A Life in Music
pi_201077441
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 10:39 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Een vijfjarige is hier in Nederland al een handvol keer geprikt met allerhande vaccins.
Dat klopt. Voor zaken waar van is bewezen dat het zowel op de korte als op de langere termijn uitmaakt.

Nu is het voor iets waar ze in die leeftijd eigenlijk nooit last van hebben terwijl ze nog aan het uitzoeken zijn hoe lang dat vaccin nu eigenlijk effectief is.
pi_201077448
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 10:40 schreef Spablauw214 het volgende:
Maar verder is het gewoon gelul van een dronken aardbei en houdt het totaal geen steek, inderdaad.
Mwa, daar ben ik het niet mee eens. Ik vind wel dat ze een punt heeft als ze impliceert dat je al burger een plicht hebt om, binnen het redelijke, alles te doen om anderen te beschermen.

Het voorbeeld van de glutenallergie vind ik daarom niet sterk, omdat dat een permanente herinrichting van ieders leven zou betekenen, iets wat je continu moet doen. Deze non-responders gaan we nooit volledig kunnen beschermen, maar door allemaal(!) een vaccin te nemen wordt deze groep wel een hoop leed bespaard of op z'n minst kunnen we hun leven een stuk aangenamer maken. Zero-covid is een utopie, maar dat betekent niet dat we het virus niet zoveel mogelijk kunnen remmen door een maximale vaccinatiegraad.

Het gaat ook niet om een extreem zeldzame ziekte dat tien mensen treft. Het gaat hier over bijna een miljoen mensen.
pi_201077469
quote:
9s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 10:44 schreef OProg het volgende:

[..]
Dat klopt. Voor zaken waar van is bewezen dat het zowel op de korte als op de langere termijn uitmaakt.

Nu is het voor iets waar ze in die leeftijd eigenlijk nooit last van hebben terwijl ze nog aan het uitzoeken zijn hoe lang dat vaccin nu eigenlijk effectief is.
De enige reden dat er nog geen langetermijnbewijs is, is omdat er nog geen lange termijn is.

Het is ook niet bewezen dat iedere dag precies driekwart appel eten slecht voor je is, dat is nog geen reden om te vermoeden dat het ernstige langetermijneffecten gaat hebben.
pi_201077501
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 10:44 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Mwa, daar ben ik het niet mee eens. Ik vind wel dat ze een punt heeft als ze impliceert dat je al burger een plicht hebt om, binnen het redelijke, alles te doen om anderen te beschermen.

Het voorbeeld van de glutenallergie vind ik daarom niet sterk, omdat dat een permanente herinrichting van ieders leven zou betekenen, iets wat je continu moet doen. Deze non-responders gaan we nooit volledig kunnen beschermen, maar door allemaal(!) een vaccin te nemen wordt deze groep wel een hoop leed bespaard of op z'n minst kunnen we hun leven een stuk aangenamer maken. Zero-covid is een utopie, maar dat betekent niet dat we het virus niet zoveel mogelijk kunnen remmen door een maximale vaccinatiegraad.

Het gaat ook niet om een extreem zeldzame ziekte dat tien mensen treft. Het gaat hier over bijna een miljoen mensen.
Ben ik met je eens. Maar wat is hier redelijk? Een permanente testsamenleving? Permanent mondkapjes dragen in publieke binnenruimtes? Quarantaines bij ziekte? Het is best lastig af bakenen, want de proportionaliteitsweging zal voor iedereen anders zijn.
pi_201077506
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 10:46 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
De enige reden dat er nog geen langetermijnbewijs is, is omdat er nog geen lange termijn is.

Het is ook niet bewezen dat iedere dag precies driekwart appel eten slecht voor je is, dat is nog geen reden om te vermoeden dat het ernstige langetermijneffecten gaat hebben.
Maar het niet eten van een appel zorgt niet voor een ongeldige QR code :)

Ik snap wat je zegt, maar er zit nogal een flink verschil tussen de vaccinatie voor dit virus en anderen. Dat heeft niets met het virus te maken, maar met de maatschappelijke druk die erop gelegd wordt om het te doen.
pi_201077521
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 10:49 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ben ik met je eens. Maar wat is hier redelijk? Een permanente testsamenleving? Permanent mondkapjes dragen in publieke binnenruimtes? Quarantaines bij ziekte? Het is best lastig af bakenen, want de proportionaliteitsweging zal voor iedereen anders zijn.
Klopt, maar wat mij betreft beginnen we met het nemen van het vaccin. Als je het al niet voor jezelf doet vind ik dat je nog steeds de morele plicht hebt om het voor anderen te doen.
pi_201077558
quote:
Twee klinische studies hebben aangetoond dat een booster vaccinatie met het Janssen Coronavaccin de immuunafweer aanzienlijk versterkt. Volgens de studie neemt het aantal antilichamen na een tweede dosis met een factor negen toe ten opzichte van 28 dagen na de eerste dosis. De nieuwe gegevens zouden het gebruik van een tweede dosis ondersteunen, aldus het bedrijf. Oorspronkelijk was het de bedoeling om van Janssen maar één dosis te geven.

De tweede dosis zou zes maanden na de eerste gegeven moeten worden, laat Janssen weten. Dat beredeneren ze op basis van een eigen studie. Ook een studie van Yale universiteit in de VS lijkt in die richting te wijzen. Beide studies moeten nog door andere wetenschappers worden beoordeeld, de zogenoemde peer review. Tot die tijd gelden ze als voorlopig.

Veel landen, waaronder Nederland, denken al na over een booster voor de vaccins van Pfizer en Moderna. Die lijkt de effectiviteit erg te vergroten, dan wel te verlengen. Ook Janssen, het minst gegeven vaccin, zou van een extra shot kunnen profiteren. In de VS overwegen de medische autoriteiten dat al. Het betekent dat vaccinatiecentra voorlopig open zouden moeten blijven.
https://www.msn.com/nl-nl(...)ANL4fp?ocid=msedgntp
pi_201077560
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 10:50 schreef chratnox het volgende:
Ik snap wat je zegt, maar er zit nogal een flink verschil tussen de vaccinatie voor dit virus en anderen. Dat heeft niets met het virus te maken, maar met de maatschappelijke druk die erop gelegd wordt om het te doen.
Nou, volgens mij moeten we ook afstappen van het frame dat 'kinderen geen baat hebben bij een vaccin'. Misschien niet voor zichzelf, maar ervan uitgaande dat: a) kinderen het ook verspreiden en b) dat vaccin de verspreiding drastisch reduceert zou ik zeggen dat kinderen er zelf ook (indirect) baat bij hebben zich te laten vaccineren. Ook kinderen hebben er baat bij dat de incidentie laag is. Ten eerste omdat ze dan zelf minder geraakt worden (met allerlei quarantaineregels etc.), maar ook omdat daarmee hun naasten beschermd worden.

Een kind heeft er ook niets aan als een ouder overlijdt door covid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')