abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201079179
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:51 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Die afweging is niet aan mij maar aan de samenleving om te maken. Ik zie niets in een vaccinatieplicht.
En bepaalde leraren zien niets in het zichzelf en anderen blootstellen aan een virus waarvan we nog bar weinig weten, alleen dat het niet echt heel bevorderlijk voor de gezondheid is.

Maar als ik het goed begrijp is een beetje het volgende jouw idee:

"Leraar, geef mijn kind op locatie les."

- "Is uw kind gevaccineerd?"

"Nee, ik geloof niet in het vaccin/vrijheid/grondrecht blablaba"

- "Dan mag hij digitaal aansluiten. Want in mijn klas heb ik hem liever niet. Voor mijzelf én de overige kinderen."

"Misschien wordt het dan tijd dat u ander werk gaat zoeken".

Zoiets?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201079181
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 10:46 schreef DireStraits7 het volgende:

De enige reden dat er nog geen langetermijnbewijs is, is omdat er nog geen lange termijn is.

Het is ook niet bewezen dat iedere dag precies driekwart appel eten slecht voor je is, dat is nog geen reden om te vermoeden dat het ernstige langetermijneffecten gaat hebben.
Het lange termijn effect is er wel degelijk in de vorm van muizen met een levensverwachting van 2 jaar.
pi_201079198
quote:
2s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:51 schreef Tijn het volgende:

[..]
Hetzelfde zie je ook bij de verplegers. We hebben ze hard nodig, er zijn er elke golf minder, maar toch zijn er aardig wat mensen die roepen dat ze niet zo moeten zeuren en harder moeten werken. Naarmate de tekorten oplopen, wordt dat een steeds lastigere houding om je aan te meten.
Maar de docenten groep neemt altijd wel een bijzondere houding aan.
Ik heb de kassadames en vakkenvullers van de AH nog niet horen klagen dat ze alleen willen dat klanten gevaccineerd moeten zijn voordat ze de winkel ingaan ondanks dat ze dagelijks met vele klanten in contact komen.

Of de sport trainer die aangeeft dat niet gevaccineerden thuis maar youtube filmpjes moeten gaan kijken.
pi_201079221
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:57 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik heb de kassadames en vakkenvullers van de AH nog niet horen klagen dat ze alleen willen dat klanten gevaccineerd ondanks dat ze dagelijks met vele klanten in contact komen.

Of de sport trainer die aangeeft dat niet gevaccineerden thuis maar youtube filmpjes moeten gaan kijken.
Wellicht omdat de termijn, intensiteit en volume van ruimte m.b.t. contact ietwat verschilt van de door jouw genoemde beroepen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201079233
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En bepaalde leraren zien niets in het zichzelf en anderen blootstellen aan een virus waarvan we nog bar weinig weten, alleen dat het niet echt heel bevorderlijk voor de gezondheid is.

Maar als ik het goed begrijp is een beetje het volgende jouw idee:

"Leraar, geef mijn kind op locatie les."

- "Is uw kind gevaccineerd?"

"Nee, ik geloof niet in het vaccin/vrijheid/grondrecht blablaba"

- "Dan mag hij digitaal aansluiten. Want in mijn klas heb ik hem liever niet. Voor mijzelf én de overige kinderen."

"Misschien wordt het dan tijd dat u ander werk gaat zoeken".

Zoiets?
Ik vraag me af of een dergelijke eis redelijk is, ja. Normaal zou ik zeggen laat de rechter hier maar een klap op geven. Helaas zal dat niet gaan vanwege gebrek aan een constitutioneel hof.
pi_201079238
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:55 schreef Za het volgende:

[..]
Het lange termijn effect is er wel degelijk in de vorm van muizen met een levensverwachting van 2 jaar.
De vraag is natuurlijk of dat vertaald naar mensen. Bij heel veel dingen is dat echt niet zo.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 13:00:55 #232
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201079240
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:57 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik heb de kassadames en vakkenvullers van de AH nog niet horen klagen dat ze alleen willen dat klanten gevaccineerd moeten zijn voordat ze de winkel ingaan ondanks dat ze dagelijks met vele klanten in contact komen.

De leerkrachten zijn gewoon veel beter georganiseerd waardoor ze meer kunnen en durven.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201079242
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:00 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik vraag me af of een dergelijke eis redelijk is, ja. Normaal zou ik zeggen laat de rechter hier maar een klap op geven. Helaas zal dat niet gaan vanwege gebrek aan een constitutioneel hof.
Dus dat onderwijs is kennelijk niet zó belangrijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201079244
Ik zou dan ook kunnen eisen dat ik niet meer in 1 ruimte wil werken met ongevaccineerde collega’s. Dat kan toch niet? Hoe is dat redelijk?
pi_201079255
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:01 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik zou dan ook kunnen eisen dat ik niet meer in 1 ruimte wil werken met ongevaccineerde collega’s. Dat kan toch niet? Hoe is dat redelijk?
Sterker nog: thuiswerken is tot 20 september de norm. Dus dat is voor jou nu geheel geen probleem.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201079260
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dus dat onderwijs is kennelijk niet zó belangrijk.
Vals dilemma. Er is geen binaire keuze tussen een vaccinatieplicht in het onderwijs of geen onderwijs op locatie.
pi_201079269
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:02 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Vals dilemma. Er is geen binaire keuze tussen een vaccinatieplicht in het onderwijs of geen onderwijs op locatie.
Ah, maar een rigoureuze stelling dat leraars dan maar ander werk moeten zoeken omdat jij vertikt je kind in te enten is redelijk?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201079270
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wellicht omdat de termijn, intensiteit en volume van ruimte m.b.t. contact ietwat verschilt van de door jouw genoemde beroepen.
Er zijn legio beroepen te vinden waar er dergelijk contact is.
Tot nu toe zijn docenten echt de enige beroepsgroep die erover klaagt.
pi_201079276
quote:

[..]
Sterker nog: thuiswerken is tot 20 september de norm. Dus dat is voor jou nu geheel geen probleem.
Dit is geen reactie op mijn post. Zo’n standpunt houdt gewoon geen steek. Mijn baas mag medewerkers niet eens naar hun vaccinatiestatus vragen.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 13:03:41 #240
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201079282
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 10:25 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Na dit stukje al gestopt met lezen. Als je gewoon even zijn naam in google intikt dan weet je dat deze man op gebied van infectieziekte aan de top staat. Dus ik neem zijn visies wel wat meer serieus dan wat jij zegt en anders post je maar een keer je scholar zodat we kunnen zien welke onderzoeken jij allemaal gedaan hebt op dit gebied. Als ik specifiek iets meer wil weten over coronavirussen ga ik naar dit account https://twitter.com/wanderer_jasnah dit is iemand die al onderzoek deed naar coronavirussen voordat ze hip werden.

Maar ten tweede mis je natuurlijk het punt compleet. Voor dat corona er was gingen jaarlijks bergen mensen dood aan de griep ook met vaccins. @:Za zei gisteren dat die voor corona zich daar ook al druk om maakte. Maar de mensen die nu vooral op twitter vooraan staan om te brullen dat de vaccins niet werken waren dezelfde mensen die vorig jaar in de zomer het artikel Dor Hout massaal omarmde. Nu met vaccins zijn ze ineens wel bezorg om de zwakkere in de samenleving. Terwijl als je naar de data kijkt er nu relatief minder mensen in het ziekenhuis komen met veel besmettingen dan afgelopen jaar in de winter.
AH, het autoriteitsbeginsel bezigen en dan in die aanbidding niet verder lezen maar wel twitter :') omarmen. Goed bezig. Goed verhaal ook om er wat anders in eigen aanvulling bij te halen waar ik verder geen tijd in ga steken.

Ik zie het als irritatie op mijn suggestie dat men t.a.v. Covid19 geen vergelijkingen zou moeten maken met andere virussen, infecties of de aanpak daarvan. Wat is er mis om met een open en gericht vizier, de Corona situatie op eigen merites en in die aanpak, dan een oplossing te zoeken ?

En nee, experimentele Covid19 vaccins werken niet zoals ze wel in ongeveer elke denkbare media, onvoorwaardelijk werden aangeprezen dat ze prima zouden 'werken' zoals immers (ook) bewezen was voor vaccins tegen andere virusinfecties.
Met Data t.a.v. Covid19, veeg ik ondertussen mijn kont af in de wetenschap dat data net zoveel waard zijn als het doel dat men ermee wil benadrukken, samengevat: "indruk maken" om als "wij van WC-eend" te overtuigen.

Je leest/doet hier al lang genoeg mee om te weten dat op ongeveer elk Covid19 cijfer, laat staan achter de komma, wel (erg) veel is aan te merken. Niet heel erg maar laten we cijfers vooral zien als trend en wat minder waarde geven dat ze (een werkelijke) betekenis zouden hebben.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 26 augustus 2021 @ 13:03:42 #241
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201079283
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:00 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Als fysieke lessen geweigerd worden kun je dat prima voorleggen aan een rechter. Er zal waarschijnlijk toch een beroep gedaan worden op EVRM.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  donderdag 26 augustus 2021 @ 13:04:29 #242
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201079295
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:01 schreef Spablauw214 het volgende:
Kan je eisen toch?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_201079307
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:03 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Als fysieke lessen geweigerd worden kun je dat prima voorleggen aan een rechter. Er zal waarschijnlijk toch een beroep gedaan worden op EVRM.
Ik ben benieuwd in hoeverre iemand die eist dat zich geen ongevaccineerden in zijn omgeving bevinden, daarin gelijk krijgt van een rechter. In het onderwijs, maar ook in publieke ruimtes en andere werkplekken.
pi_201079313
quote:

[..]
Herstel: die norm geldt voor bepaalde mensen. Mijn schattebout is al weer 'op locatie' bezig. Zoals het heurt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201079317
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:04 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Kan je eisen toch?
Kan je eerlijk gezegd vergeten denk ik.
pi_201079330
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:05 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd in hoeverre iemand die eist dat zich geen ongevaccineerden in zijn omgeving bevinden, daarin gelijk krijgt van een rechter. In het onderwijs, maar ook in publieke ruimtes en andere werkplekken.
Ergo: als er gesteld wordt dat alle onderwijs op locatie door kan gaan, zolang alle kinderen gevaccineerd zijn, is dat jou niet genoeg?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201079334
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Herstel: die norm geldt voor bepaalde mensen. Mijn schattebout is al weer 'op locatie' bezig. Zoals het heurt.
Stel je werkt als conducteur op de trein. Ook geen ongevaccineerden meer in de trein? Dit houdt gewoon geen steek, op geen enkele manier.
pi_201079342
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:06 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Stel je werkt als conducteur op de trein. Ook geen ongevaccineerden meer in de trein? Dit houdt gewoon geen steek, op geen enkele manier.
Er gelden inderdaad verder totaal geen regels in het OV.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 26 augustus 2021 @ 13:07:31 #249
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201079346
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:05 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Kan je eerlijk gezegd vergeten denk ik.
Maar je kan het wel eisen. Of je het ook krijgt ligt aan vele factoren, niet in de laatste plaats je onmisbaarheid en collectiviteit van de eis.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_201079350
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ah, maar een rigoureuze stelling dat leraars dan maar ander werk moeten zoeken omdat jij vertikt je kind in te enten is redelijk?
Als een werknemer (docent) zich niet prettig/veilig voelt gaat hij/zij in gesprek met zijn werkgever over hoe op te lossen (verplicht afstand houden, eigen lokaal met minder plekken, bij een raam whatever).
Maar deze werknemer gaat liever een derde partij (scholieren) allemaal eisen opleggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')