Ik heb liever dat ze aangeven wat ze willen dan dat ze hun baan opzeggen zoals jij wilt.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 12:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat is geen argument om ons dan maar te laten chanteren door een kleine groep leerkrachten met een onredelijk eisenpakket.
Termen dat iemand overdrijft of onzin uitspreekt, vormen weinig basis voor een gesprek.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 07:24 schreef Molo het volgende:
[..]
4 miljoen mensen in Nederland alleen die niet afdoende baat hebben bij vaccins en super kwetsbaar zijn. Ja hoor.
De lijken stapelen zich op, ik zie het al, tenzij we allemaal iedereen in bescherming nemen
Onzin dit
Overgewicht zorgt voor hogere ontstekingswaarden en iets verminderde afweer, longproblemen zijn pas bij fors overgewicht een issue net als zuurstofgebruik.
Effect op bescherming middels vaccins valt wel mee. Zou fijn zijn als je iets onderbouwt met daadwerkelijke feiten en geen zelfverzonnen of zwaar buitensporige overdrijvingen die in je straatje passen
Dit. Een tekort of overschot aan personeel zou geen rol moeten spelen in een principediscussie over grondrechtenquote:Op donderdag 26 augustus 2021 12:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat is geen argument om ons dan maar te laten chanteren door een kleine groep leerkrachten met een onredelijk eisenpakket.
Ben ik met je eens, hoor.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 12:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het is wat mij betreft tijd dat we het recht op scholing gaan behandelen als wat het is, een grondrecht. Dat we er net zo terughoudend mee worden als we zijn met het sluiten van kerken e.d.
Het gemak waarmee de afgelopen 2 (kalender)jaren scholen gesloten zijn vind ik heel zorgelijk.
Ik zeg uiteraard nergens dat er geen maatregelen moeten zijn oid. De gezondheidsraad gebruikt het argument als jongeren zich niet laten vaccineren scholen gesloten moeten worden. Dat vind ik nogal een heftige uitspraak in een advies.
Grondrechten als gezondheid, bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 12:31 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Dit. Een tekort of overschot aan personeel zou geen rol moeten spelen in een principediscussie over grondrechten
De gezondheidsraad heeft niet echt een achterban, lijkt me.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 12:13 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Is ook niet hun achterban.
Schijnbaar is het bon ton om allemaal maatregelen op te leggen aan andere groepen om solidair te zijn met de "risicogroepen".
BMI boven 23? Dat is nog niet het eerste beetje van overgewicht.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 12:16 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik snap nooit zo goed waarom er altijd "derde partijen en groepen" worden aangehaald om zich verplicht te vaccineren.
Nu ben ik van mening dat je niemand ertoe mag verplichten, maar als je het doet waarom dan niet diegene die de grootste kans hebben om in het ziekenhuis te komen.
Dus niet gezonde jongeren maar iedereen met een BMI van boven de 23, ouder dan 45, met onderliggende ziektes etc.
Wat een lulkoek. Als kiest voor een beroep waarbij je met mensen werkt, dan is het een inherent risico dat er soms eentje tussen zit die besmet is met een ziekte. De consequentie van een keuze, zoals ik hier zo vaak lees.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 12:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je eigen gezondheid ook nog een beetje in ogenschouw nemen is inderdaad super onredelijk.
Verder grappig dat je denkt dat we hier te maken hebben met een kleine boomer-groep vakbondslui.
In Portugal vroegen ze ook alleen naar je vaccinatiebewijs, niet naar je testbewijs. Voor de rest hadden de restaurants vaak niet eens pinbetaling, laat staan een manier om de QR code te lezen, dus je kunt gewoon liegen, maar goed. Ik denk alleen dat je zonder vaccinatie verder ook geen hotel kunt boeken, dus het is alsnog moeilijk vals te spelen.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 12:37 schreef Cue_ het volgende:
Hier gaan ze steeds meer onderscheid maken zo te zien.
https://www.ad.nl/buitenl(...)bfe601d91e9200bbf3b1
Volgens mij is COVID-19 toch wel een wat andere situatie als de infectieziektes die voorheen de ronde deden?quote:Op donderdag 26 augustus 2021 12:39 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat een lulkoek. Als kiest voor een beroep waarbij je met mensen werkt, dan is het een inherent risico dat er soms eentje tussen zit die besmet is met een ziekte. De consequentie van een keuze, zoals ik hier zo vaak lees.
Dan kan je wel een vaccinatieplicht voor corona eisen, maar hoe zit het dan met alle andere infectieziektes? Waarom hoor ik ze daar niet over?
Hmm...quote:Op donderdag 26 augustus 2021 12:39 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat een lulkoek. Als kiest voor een beroep waarbij je met mensen werkt, dan is het een inherent risico dat er soms eentje tussen zit die besmet is met een ziekte. De consequentie van een keuze, zoals ik hier zo vaak lees.
Dan kan je wel een vaccinatieplicht voor corona eisen, maar hoe zit het dan met alle andere infectieziektes? Waarom hoor ik ze daar niet over?
BMI van 23 is toch gewoon hartstikke goed? Zeker geen overgewicht in ieder gevalquote:Op donderdag 26 augustus 2021 12:16 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik snap nooit zo goed waarom er altijd "derde partijen en groepen" worden aangehaald om zich verplicht te vaccineren.
Nu ben ik van mening dat je niemand ertoe mag verplichten, maar als je het doet waarom dan niet diegene die de grootste kans hebben om in het ziekenhuis te komen.
Dus niet gezonde jongeren maar iedereen met een BMI van boven de 23, ouder dan 45, met onderliggende ziektes etc.
O maar we kunnen die discussie ook gewoon voeren met die docenten he. Alleen het recht op gezondheid is niet hetzelfde als een recht op niet ziek worden. Je lichaam is een levend iets en ziek worden is altijd een risico.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 12:40 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Volgens mij is COVID-19 toch wel een wat andere situatie als de infectieziektes die voorheen de ronde deden?
En daarnaast, iemands opinie, zorgen, etc kunnen ook veranderen na verloop van tijd.
Als jij zo gung ho bent voor onderwijs op locatie, waarom huiver je dan voor een vaccinatieplicht bij kinderen, als dat die droomwens direct mogelijk maakt? Of staan hier de grondrechten van de vrijheid van de een tegenover die van de ander, en dient die ander zich maar te schikken naar wiens vrijheid jij belangrijker acht?quote:Op donderdag 26 augustus 2021 12:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
O maar we kunnen die discussie ook gewoon voeren met die docenten he. Alleen het recht op gezondheid is niet hetzelfde als een recht op niet ziek worden. Je lichaam is een levend iets en ziek worden is altijd een risico.
Verder, als die docent zelf gevaccineerd is, is de kans dat de man klachten ondervindt bij een infectie sowieso al nihil, dus wat voegt een vaccinatieplicht voor anderen dan nog toe?
Het waren gewoon voorbeelden waarop je ook een grens kan trekken.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 12:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
BMI boven 23? Dat is nog niet het eerste beetje van overgewicht.
Ouder dan 45? Dat zijn al ouderen?
Jij doet net zo gek als de tweedeling die vaak gemaakt wordt tussen jongeren van 60- en ouderen van 60+.
Wat hun exacte overwegingen zijn weet ik niet, heb ze niet gesproken.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 12:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
O maar we kunnen die discussie ook gewoon voeren met die docenten he. Alleen het recht op gezondheid is niet hetzelfde als een recht op niet ziek worden. Je lichaam is een levend iets en ziek worden is altijd een risico.
Verder, als die docent zelf gevaccineerd is, is de kans dat de man klachten ondervindt bij een infectie sowieso al nihil, dus wat voegt een vaccinatieplicht voor anderen dan nog toe?
Geeft ook wel aan hoe hoog men het leraarschap heeft zitten; wees ons instrument en voedt onze kiddo's op, en niet zeiken, want dan ga je maar ander werk zoeken.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 12:47 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wat hun exacte overwegingen zijn weet ik niet, heb ze niet gesproken.
Ik geef alleen aan dat opmerkingen als “als het je niet bevalt, ga je maar wat anders doen” hier niet opgaan. We hebben al een tekort.
Ik deel een kantoor met iemand die een keer in de week lesgeeft op een universiteit. Tot nu toe was het allemaal online, maar vanaf komend jaar gaat-ie er weer heen. Ik snap dat best, maar ik hoop niet dat-ie het oploopt en vervolgens mee naar kantoor neemtquote:Op donderdag 26 augustus 2021 12:45 schreef speknek het volgende:
Als docent in het hoger onderwijs ben ik overigens 100% voor een vaccinatieplicht. Niet voor mezelf, maar ongevaccineerden verpesten de studie van de welwillende studenten. Als ik de keuze heb hoef ik die niet in mijn collegezaal.
Die afweging is niet aan mij maar aan de samenleving om te maken. Ik zie niets in een vaccinatieplicht.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 12:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als jij zo gung ho bent voor onderwijs op locatie, waarom huiver je dan voor een vaccinatieplicht bij kinderen, als dat die droomwens direct mogelijk maakt? Of staan hier de grondrechten van de vrijheid van de een tegenover die van de ander, en dient die ander zich maar te schikken naar wiens vrijheid jij belangrijker acht?
Sowieso, met zoveel passie voor onderwijs en de kinderen... is leraar niet iets voor jou?
Hetzelfde zie je ook bij de verplegers. We hebben ze hard nodig, er zijn er elke golf minder, maar toch zijn er aardig wat mensen die roepen dat ze niet zo moeten zeuren en harder moeten werken. Naarmate de tekorten oplopen, wordt dat een steeds lastigere houding om je aan te meten.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 12:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Geeft ook wel aan hoe hoog men het leraarschap heeft zitten; wees ons instrument en voedt onze kiddo's op, en niet zeiken, want dan ga je maar ander werk zoeken.
Stuurlui en wallen en zo.
Er zijn tientallen arbitraire grenzen te leggen, zoals je aantoont met je voorbeeld.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 12:47 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het waren gewoon voorbeelden waarop je ook een grens kan trekken.
Punt is dat er in mijn ogen er allemaal "vaccinatieverplichtingen" worden geopperd voor groepen anders dan de risicogroepen zelf.
Diezelfde docent zegt dat leerlingen verplicht gevaccineerd moeten worden kan ook bij zichzelf of zijn collega's beginnen en zeggen dat je alleen les in de klas mag geven als je zelf bent gevaccineerd.
Of stellen dat alle personen in een verzorgingshuis verplicht gevaccineerd moeten worden ipv 14 jarige leerlingen.
Maar laten we lekker andere groepen iets laten doen omdat ik er last van heb.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |