abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 augustus 2021 @ 13:16:29 #276
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_201079505
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dus ik kan herhalen dat onderwiis 'op locatie' helemaal niet zo belangrijk is.
Dat is het wel.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_201079508
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:15 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Een sluiting van scholen heeft toch veel verder strekkende gevolgen voor de samenleving dan een mondkapje in de trein? Wat is dit nou weer joh :')
Zeg, gaat het nu over principes en grondrechten of niet? Of alleen wanneer het uitkomt?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201079525
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:13 schreef Tarado het volgende:

[..]
ik begrijp het probleem ook niet, als je zelf gevaccineerd bent is het risico dat je in het ziekenhuis belandt geminimaliseerd dus waarom nog druk maken om anderen?
Precies, daarom snap ik het gezeur ook niet. Maar kennelijk is dat allemaal geoorloofd want er zijn te weinig leraren en dan mag je eisen gaan stellen aan het gedrag van anderen, ofzo.
pi_201079535
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:08 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Een persoonlijke tragedie.

Zo zijn er velen de afgelopen anderhalf jaar.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201079537
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zeg, gaat het nu over principes en grondrechten of niet? Of alleen wanneer het uitkomt?
Dit is toch geen vergelijking vent :')
pi_201079538
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik heb het dan ook niet over jou. Ik heb het over al dat volk dat sinds Corona ineens heel begaan is met zaken als onderwijs, educatie, 'grondrechten' en, helemaal een gotspe, vooral de kinderen in achterstandswijken.
Kan het dan niet zo zijn dat deze periode mensen heeft doen inzien hoe slecht het gesteld is met de alternatieven? Als online onderwijs een volwaardig en goed werkend alternatief zou zijn zou de situatie al heel anders zijn. Als er iets is wat de afgelopen ~16 maanden heeft laten zien is het wel hoe kwetsbaar veel verschillende sectoren zijn. Zo kwetsbaar dat het bij het minste geringste al fout gaat.
pi_201079541
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:17 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Precies, daarom snap ik het gezeur ook niet. Maar kennelijk is dat allemaal geoorloofd want er zijn te weinig leraren en dan mag je eisen gaan stellen aan het gedrag van anderen, ofzo.
Dat doe jij net zo goed. :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201079554
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:18 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dit is toch geen vergelijking vent :')
Als jij je kantoorkamer met een collega mag vergelijken met een klaslokaal, lijkt me mijn vergelijking goed kunnen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201079560
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat doe jij net zo goed. :')
Waar stel ik een eis? Ik zeg keuzes hebben consequenties.
pi_201079566
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:08 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]
Waarom nu dit bericht?
Als ik op https://www.bbc.com/news/uk-england-tyne-58330796 kijk is ze al in mei overleden...
pi_201079572
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Als jij je kantoorkamer met een collega mag vergelijken met een klaslokaal, lijkt me mijn vergelijking goed kunnen.
Mij kan het niets schelen of er een ongevaccineerde in m’n omgeving zit. Ik ben gevaccineerd, je mag me in m’n gezicht hoesten wat je wil.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 13:20:12 #287
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201079578
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:17 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
de enige reden nog om zoveel ook jonge mensen te vaccineren zou voor mij zijn het inperken van mutaties maar verplichten is sowieso onzin, als je dan toch wil verplichten doe dat dan voor 50 plussers
pi_201079581
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:18 schreef chratnox het volgende:

[..]
Kan het dan niet zo zijn dat deze periode mensen heeft doen inzien hoe slecht het gesteld is met de alternatieven? Als online onderwijs een volwaardig en goed werkend alternatief zou zijn zou de situatie al heel anders zijn. Als er iets is wat de afgelopen ~16 maanden heeft laten zien is het wel hoe kwetsbaar veel verschillende sectoren zijn. Zo kwetsbaar dat het bij het minste geringste al fout gaat.
En als de kans wordt geboden tot volledige openstelling d.m.v. verplichte vaccinatie, wat is dan het probleem?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201079592
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:19 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Waar stel ik een eis? Ik zeg keuzes hebben consequenties.
Dat klopt, je hebt alleen nog niet aangegeven wie al die vertrokken/ontslagen leraren gaat vervangen.

En zo heeft ook het niet vaccineren consequenties.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201079596
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:16 schreef Za het volgende:

[..]
Zelfs indien 100% van de bevolking gevaccineerd zou zijn, zou het virus blijven rondgaan en de pakweg 4 miljoen zwakkeren bereiken.

Terug naar normaal dmv vaccinaties is een utopie.
Eens dat 100% nooit te bereiken valt, maar het feit dat ongevaccineerden zich gediscrimineerd of achtergesteld voelen en de spelregels willen bepalen vind ik een brug te ver. Als je niet wil prima, maar dan moet je ook accepteren dat er voor jou aanvullende regels of uitzonderingen gelden.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 26 augustus 2021 @ 13:21:10 #291
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201079598
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:19 schreef Morm_NL het volgende:

[..]
Waarom nu dit bericht?
Als ik op https://www.bbc.com/news/uk-england-tyne-58330796 kijk is ze al in mei overleden...
ik dacht al ik had haar al geRIPed, beter 2 keer dan niet
  donderdag 26 augustus 2021 @ 13:21:48 #292
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_201079611
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 09:41 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Er is gewoon een grotere hamer nodig.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_201079638
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:18 schreef chratnox het volgende:

[..]
Voor een paar, wellicht. Voor het gros van de
roepers is het vooral een kwestie van gemakzucht.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 26 augustus 2021 @ 13:25:13 #294
8369 speknek
Another day another slay
pi_201079663
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:20 schreef Tarado het volgende:
de enige reden nog om zoveel ook jonge mensen te vaccineren zou voor mij zijn het inperken van mutaties maar verplichten is sowieso onzin, als je dan toch wil verplichten doe dat dan voor 50 plussers
Een vaccin beschermt voor zo'n 90% he, er zullen nog steeds oude professoren zeer ziek of dood gaan als het onder de ongevaccineerde studentenpopulatie blijft rondzingen. Je moet er ook niet te lichtzinnig over doen. Om haar eigen werknemers te beschermen, wat haar wettelijke taak is, zal de universiteit dus de campus blijven dichtgooien bij uitbraken, wat het onderwijs voortdurend blijft frustreren. Hoe minder uitbraken, hoe beter de continuiteit van de studie gewaarborgd kan worden. Een vaccinatieplicht is noodzakelijk voor de kwaliteit van de studie.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201079679
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En als de kans wordt geboden tot volledige openstelling d.m.v. verplichte vaccinatie, wat is dan het probleem?
Indien ze het verplichten op de juiste manier doen, middels wetgeving is dat iets waar mogelijkerwijs over te spreken valt. Op de manier waarop het nu gedaan wordt, door het alternatief vrijwel onmogelijk te maken zijn ze (wat mij betreft) vooral achterbaks bezig een plicht erdoor te duwen zonder na te hoeven denken over de gevolgen van die 'plicht'.

Het is niet aan een onderwijsinstelling, bedrijf of iemand anders om te bepalen dat een vaccinatie verplicht is om toegang tot die locatie te krijgen. Sterker nog, het gaat een onderwijsinstelling niets aan of iemand wel of niet gevaccineerd is.

Als je dan meeneemt dat de vaccinatie niet zonder risico's is voor jongeren en het risico dat ze lopen wanneer ze zich niet laten vaccineren ook erg klein is dan heb je effectief een soort toegangsbewijs geïntroduceerd. Oftewel, toegang tot volwaardige educatie is ineens afhankelijk van het hebben van het juiste toegangsbewijs. Daar kunnen we toch geen voorstander van zijn?
pi_201079690
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat klopt, je hebt alleen nog niet aangegeven wie al die vertrokken/ontslagen leraren gaat vervangen.

En zo heeft ook het niet vaccineren consequenties.
Uiteindelijk heeft elke keuze consequenties. Of het nou het sluiten van scholen is, het weren van ongevaccineerden of waar je ook toe besluit.

Dit maatschappelijk debat had al veel eerder plaats moeten vinden, zodat we als samenleving hadden kunnen bepalen wat we als middenweg proportioneel achten. Want iedereen tevreden stellen kan je met 17M inwoners sowieso vergeten.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 13:28:46 #297
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201079715
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:25 schreef speknek het volgende:

[..]
Een vaccin beschermt voor zo'n 90% he, er zullen nog steeds oude professoren zeer ziek of dood gaan als het onder de ongevaccineerde studentenpopulatie blijft rondzingen. Je moet er ook niet te lichtzinnig over doen. Om haar eigen werknemers te beschermen, wat haar wettelijke taak is, zal de universiteit dus de campus blijven dichtgooien bij uitbraken, wat het onderwijs voortdurend blijft frustreren. Hoe minder uitbraken, hoe beter de continuiteit van de studie gewaarborgd kan worden. Een vaccinatieplicht is noodzakelijk voor de kwaliteit van de studie.
risico's kan je nooit 100% uitsluiten en oude professoren gaan een keer dood, het lijken wel mensen
pi_201079724
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:27 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Uiteindelijk heeft elke keuze consequenties. Of het nou het sluiten van scholen is, het weren van ongevaccineerden of waar je ook toe besluit.

Dit maatschappelijk debat had al veel eerder plaats moeten vinden, zodat we als samenleving hadden kunnen bepalen wat we als middenweg proportioneel achten. Want iedereen tevreden stellen kan je met 17M inwoners sowieso vergeten.
Dat er ondanks alles nog onderwijs is gegeven lijkt mij een mooi voorbeeld van een middenweg.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201079739
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Voor een paar, wellicht. Voor het gros van de [ afbeelding ]
roepers is het vooral een kwestie van gemakzucht.
Ik weet niet voor hoeveel mensen dat geldt, ik denk persoonlijk de minderheid. Maargoed, ik denk dat we het daar dan niet over eens zijn.
pi_201079757
Een vaccinatieplicht in het onderwijs met als argument docenten die bang zijn voor corona, vind ik nog steeds bizar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')