abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201038597

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Er wordt flink gevaccineerd.
Welke geboortejaren mogen afspraak maken en vanaf wanneer mocht dit precies?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

SPOILER
pi_201038645
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 09:44 schreef Tarado het volgende: [..] in 2045 zijn zijn die nog bezig, onbegrijpelijk dat ze nog steeds voor de 0 gaan
Op zich wel begrijpelijk: het is voor zo'n geïsoleerd land mogelijk om te doen en het is een veel beter uitgangspunt dan het uitgangspunt voor de lockdown die wij hadden, het moment dat het echt uit de hand dreigt te lopen. Ze zijn wellicht strenger, maar als je alles bij elkaar optelt hebben wij veel langer te maken gehad met beperkende maatregelen, en liggen nog steeds sectoren plat, terwijl daar het leven gewoon door ging, op een enkele korte lockdown na. Waar ze de mist in gaan is met de vaccinaties. Dat gaat veel te langzaam
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_201038676
quote:
Als de cijfers nu al niet stoppen met stijgen, wanneer dan wel? Die kunnen Australië wel eens achterna gaan.
I'll give you something to do
  maandag 23 augustus 2021 @ 09:59:33 #4
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201038692
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 09:54 schreef Wantie het volgende:

[..]
Op zich wel begrijpelijk: het is voor zo'n geïsoleerd land mogelijk om te doen en het is een veel beter uitgangspunt dan het uitgangspunt voor de lockdown die wij hadden, het moment dat het echt uit de hand dreigt te lopen. Ze zijn wellicht strenger, maar als je alles bij elkaar optelt hebben wij veel langer te maken gehad met beperkende maatregelen, en liggen nog steeds sectoren plat, terwijl daar het leven gewoon door ging, op een enkele korte lockdown na. Waar ze de mist in gaan is met de vaccinaties. Dat gaat veel te langzaam
Je zit alleen wel zo goed als opgesloten in je eigen land. Plus het zwaard van Damocles in de vorm van volledige en superstrenge lockdowns hangt continu boven je hoofd.

En ik zie niet echt in hoe vaccinaties ze gaat helpen bij ZeroCOVID. Dat zullen ze toch los moeten gaan laten en ik vermoed dat ze dat binnenkort gaan beseffen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201038740
Ik vrees echt dat we in de herfst wel met strengere maatregelen te maken krijgen. De protesten zullen niet van de poes zijn dan aangezien gevaccineerd Nederland geen zin heeft om zich aan te passen aan de ongevaccineerden.

Onze regering ziet dit al lang aan komen, maar net zoals in afghanistan weigert men beslissingen te nemen totdat het te laat is.

De scholen zijn in het noorden weer begonnen, dat gaat weer een katalysator worden voor besmettingen en zkhs opnames. Het is tijd voor duidelijkheid en niet dat polderen.
pi_201038749
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 09:59 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Je zit alleen wel zo goed als opgesloten in je eigen land. Plus het zwaard van Damocles in de vorm van volledige en superstrenge lockdowns hangt continu boven je hoofd.

En ik zie niet echt in hoe vaccinaties ze gaat helpen bij ZeroCOVID. Dat zullen ze toch los moeten gaan laten en ik vermoed dat ze dat binnenkort gaan beseffen.
Als ze de vaccinatie op orde hadden, dan hadden ze dat inderdaad los kunnen laten.
Nu met Delta slaat het virus zwaarder toe dan bij ons vorig jaar als ze de strategie gaan versoepelen...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  maandag 23 augustus 2021 @ 10:08:26 #7
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201038779
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:05 schreef Wantie het volgende:

[..]
Als ze de vaccinatie op orde hadden, dan hadden ze dat inderdaad los kunnen laten.
Nu met Delta slaat het virus zwaarder toe dan bij ons vorig jaar als ze de strategie gaan versoepelen...
Maar dat is dus mijn vraag, gaan ze ZeroCOVID loslaten bij een bepaalde vaccinatiegraad?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_201038794
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:04 schreef aartstyle het volgende:
Ik vrees echt dat we in de herfst wel met strengere maatregelen te maken krijgen. De protesten zullen niet van de poes zijn dan aangezien gevaccineerd Nederland geen zin heeft om zich aan te passen aan de ongevaccineerden.

Onze regering ziet dit al lang aan komen, maar net zoals in afghanistan weigert men beslissingen te nemen totdat het te laat is.

De scholen zijn in het noorden weer begonnen, dat gaat weer een katalysator worden voor besmettingen en zkhs opnames. Het is tijd voor duidelijkheid en niet dat polderen.
Hier vaker besproken, maar de gemiddelde Nederlander is erg braaf imo. Die zeuren misschien even op een anoniem forum of bij vrienden, maar daar blijft het gewoon bij. Veel mensen die ik ken zouden echt tegen nieuwe maatregelen zijn, maar ze hebben toch het gevoel dat ze bij commentaar of acties meteen geassocieerd worden met de echte die hard complotdenkers zeg maar. Dat plaatje is het afgelopen anderhalf jaar toch onbewust wel ontstaan.
  maandag 23 augustus 2021 @ 10:12:55 #9
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201038814
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:05 schreef Wantie het volgende:

[..]
Maar zelfs een 100% vaccinatiegraad+dichte grenzen en zero-covid gaan niet samen. Hoe lossen ze dat op?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 23 augustus 2021 @ 10:13:25 #10
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_201038819
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:10 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Hier vaker besproken, maar de gemiddelde Nederlander is erg braaf imo. Die zeuren misschien even op een anoniem forum of bij vrienden, maar daar blijft het gewoon bij. Veel mensen die ik ken zouden echt tegen nieuwe maatregelen zijn, maar ze hebben toch het gevoel dat ze bij commentaar of acties meteen geassocieerd worden met de echte die hard complotdenkers zeg maar. Dat plaatje is het afgelopen anderhalf jaar toch onbewust wel ontstaan.
En de vraag is ook, wat kan je allemaal doen eraan.
Ja je kan demonstreren, maar dan moet je idd wel zorgen dat de hard completdenkers en de relschoppers niet langskomen. Want anders verliest het het doel, de boodschap.

En tja.. wat kan je nog meer doen?
pi_201038849
quote:

[..]
Ik heb me tot nu toe goed aan de maatregelen gehouden. En dat heb ik ook altijd terecht gevonden. Maar nu er een grote groep is die zich niet wil laten vaccineren, maar die toch volledig mee willen doen in de maatschappij en ook een zkhs bed willen als ze die straks nodig hebben kan ik het niet meer opbrengen.

Ja ik ken de argumenten over de mensen die roken, of die te dik zijn etc. Allemaal terecht en een zeer lastige discussie. Maar weer in een lockdown omdat er een grote groep is die zich weigeren te vaccineren gaat erbij mij niet meer in en dat hoor ik heel veel om mij heen.
pi_201038853
quote:

[..]
Zou het ook zo kunnen zijn dat het grootste deel van de mensen in NL achter de maatregelen staan?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_201038868
quote:
1s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:17 schreef capricia het volgende:

[..]
Zou het ook zo kunnen zijn dat het grootste deel van de mensen in NL achter de maatregelen staan?
Omdat ze er op zich ook begrip voor hebben dat deze maatregelen er zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201038874
quote:

[..]
Tot op heden wel ja. Maar ik denk echt dat dit gaat veranderen als er straks weer een lockdown wordt afgekondigd als 90% van de mensen in de ziekehuizen ongevaccineerd is.
  maandag 23 augustus 2021 @ 10:19:35 #15
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_201038876
quote:
10s.gif Op maandag 23 augustus 2021 08:44 schreef Oriente het volgende:
Engels, maar :')________
[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)ANB3oc?ocid=msedgntp

Draag een mondkapje en red levens!

Is Erno voor HLN gaan schrijven?

WTF, kan iedereen daar iets schrijven? Wat een amateuristisch engels... "mouth cap", ""finds almost everyone everywhere", "not the biggest disaster", "could mean we have to quickly retrace our steps"
are we infinite or am I alone
pi_201038885
quote:

[..]
Ongetwijfeld. Maar of het grootste deel vervolgens ook de daad bij het woord voegt betwijfel ik.
  maandag 23 augustus 2021 @ 10:21:10 #17
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201038891
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:16 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Ik heb me tot nu toe goed aan de maatregelen gehouden. En dat heb ik ook altijd terecht gevonden. Maar nu er een grote groep is die zich niet wil laten vaccineren, maar die toch volledig mee willen doen in de maatschappij en ook een zkhs bed willen als ze die straks nodig hebben kan ik het niet meer opbrengen.

Ja ik ken de argumenten over de mensen die roken, of die te dik zijn etc. Allemaal terecht en een zeer lastige discussie. Maar weer in een lockdown omdat er een grote groep is die zich weigeren te vaccineren gaat erbij mij niet meer in en dat hoor ik heel veel om mij heen.
Mensen die roken of te dik zijn beperken mij niet in mijn vrijheid, antivaxxers wel.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_201038893
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:19 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Tot op heden wel ja. Maar ik denk echt dat dit gaat veranderen als er straks weer een lockdown wordt afgekondigd als 90% van de mensen in de ziekehuizen ongevaccineerd is.
Dat zou kunnen. Maar vooralsnog zie ik die kentering niet.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_201038896
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:19 schreef aartstyle het volgende:

[..]
En dit ook, inderdaad.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201038902
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:20 schreef galantis het volgende:

[..]
Ongetwijfeld. Maar of het grootste deel vervolgens ook de daad bij het woord voegt betwijfel ik.
Wat bedoel je met 'daad bij woord voegen'?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_201038906
quote:

[..]

Die groep kan het toch niet helpen dat de regering dat besluit neemt. Van hun hoeft het niet. En wat mij opvalt is dat de propaganda van de ziekenhuisbedden werkt. Ik verwacht niet veel bejaarden en babyboomers tussen de antivaxxers. Dus zo'n druk zullen ze niet geven.

Verder dacht je nou echt bij de vorige golven dat de mensen die de druk in de zorg veroorzaakte dat zij zich aan de regels hebben gehouden? Think again. En daar zijn we ook nooit verontwaardigd over geweest.
pi_201038912
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En dit ook, inderdaad.
Zouden mensen dan opteren voor een lockdown voor ongevaccineerden?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_201038921
quote:
1s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:22 schreef capricia het volgende:

[..]
Wat bedoel je met 'daad bij woord voegen'?
Zich ook daadwerkelijk strikt aan de maatregelen en adviezen houden.
  maandag 23 augustus 2021 @ 10:23:58 #24
346939 Janneke141
pi_201038924
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:21 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Mensen die roken of te dik zijn beperken mij niet in mijn vrijheid, antivaxxers wel.
De regering beperkt je in je vrijheid, niet de antivaxxers zelf. Het is wel een gevolg, maar geen logisch of onontkoombaar gevolg. Het is een politieke keuze om beperkende maatregelen op te leggen.
pi_201038928
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:23 schreef galantis het volgende:

[..]
Zich ook daadwerkelijk strikt aan de maatregelen en adviezen houden.
Ah okay..
Nou ja. Als de scholen weer dicht zouden gaan, heb je niet echt een optie.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_201038931
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:20 schreef galantis het volgende:

[..]
Had het er toevallig nog over met een vriend die in Duitsland woont en die vond de naleving hier vrij beroerd. Komt nog bij dat je in Duitsland echt door andere mensen wordt aangesproken als jij denkt even schijt te hebben aan de maatregelen en dan niet op heel vriendelijke toon. Dat zie je in Nederland vrijwel nooit gebeuren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_201038955
quote:
1s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:22 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Die groep kan het toch niet helpen dat de regering dat besluit neemt. Van hun hoeft het niet. En wat mij opvalt is dat de propaganda van de ziekenhuisbedden werkt. Ik verwacht niet veel bejaarden en babyboomers tussen de antivaxxers. Dus zo'n druk zullen ze niet geven.

Verder dacht je nou echt bij de vorige golven dat de mensen die de druk in de zorg veroorzaakte dat zij zich aan de regels hebben gehouden? Think again. En daar zijn we ook nooit verontwaardigd over geweest.
Eh ja. Ik ken genoeg mensen die zich aan de regels hebben gehouden, maar toch besmet zijn.
  maandag 23 augustus 2021 @ 10:26:43 #28
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201038958
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:23 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
De regering beperkt je in je vrijheid, niet de antivaxxers zelf. Het is wel een gevolg, maar geen logisch of onontkoombaar gevolg. Het is een politieke keuze om beperkende maatregelen op te leggen.
De politieke keuze om ziekenhuizen niet te overbelasten? Vind ik een hele logische, en ook zo goed als onontkoombare.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_201038978
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:26 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Eh ja. Ik ken genoeg mensen die zich aan de regels hebben gehouden, maar toch besmet zijn.
Jij bent 24/7 bij die mensen?
pi_201038992
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:26 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
De politieke keuze om ziekenhuizen niet te overbelasten? Vind ik een hele logische, en ook zo goed als onontkoombare.
Idd. Moet je die anti vaxxers eens horen als er geen plek is op de IC omdat er iemand voorgaat uit de overige zorg groep.
pi_201038995
quote:

[..]
Maar volgens diezelfde logica is toch iedereen die ziekenhuiszorg nodig heeft debet aan die zorgvraag, niet alleen iemand die met Covid-19 in het ziekenhuis komt?

Iemand die rookt en met longkanker in het ziekenhuis komt belast de ziekenhuizen in een tijd dat het ontzettend druk is. Iemand die een BMI van 45+ heeft en in het ziekenhuis komt belast de ziekenhuizen, etc.

Individuele Covid-19 gevallen van mensen die niet gevaccineerd zijn (of mensen die wel gevaccineerd zijn waar het vaccin niet werkt) zorgen niet voor die oneigenlijke druk op de ziekenhuizen, dat is de combinatie van alles bij elkaar.
pi_201039002
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:28 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Idd. Moet je die anti vaxxers eens horen als er geen plek is op de IC omdat er iemand voorgaat uit de overige zorg groep.
Wat zeggen die anti-vaxxers op dat moment? Hoe weet je dat?
  maandag 23 augustus 2021 @ 10:30:42 #33
346939 Janneke141
pi_201039012
quote:

[..]
In principe kun je ongevaccineerden weigeren aan de deur. Ik zeg niet dat dat de wenselijke optie is, maar onmogelijk is het ook niet.

Er zijn gewoon geen mooie opties. Een vaccinatieplicht of -dwang is niet mooi, een testsamenleving is niet mooi, sectorensluitingen wegens een overschot aan ongevaccineerden in het ziekenhuis is niet mooi, overlopende ziekenhuizen zijn niet mooi en selectie aan de poort is ook niet mooi.

Van al die niet-mooie opties moet je dus de minst lelijke kiezen, maar wat de minst lelijke is is toch echt een politieke keuze. Het is geen natuurwet, hoe vaak ook de suggestie wordt gewekt dat het dat wel is.
pi_201039023
quote:
Ik ben benieuwd bij welk percentage gevaccineerden nu groepsimmuniteit ontstaat. Ik verwacht zelfs dat we dat niveau al hebben bereikt. Ik vermoed dat het probleem kleiner is dan jij schetst. Veel ongevaccineerden zitten in de groep: niet kwetsbaren (zoals de jeugd) en gaan dus helemaal geen druk op de ziekenhuizen geven.

Veel ongevaccineerden willen ook helemaal geen maatregelen, en zullen dus ook al snel via natuurlijke weg immuun zijn, mochten ze dat al niet zijn.
  maandag 23 augustus 2021 @ 10:32:00 #35
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_201039027
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 09:30 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Ben erg benieuwd of ze Zero-COVID los moeten gaan laten met de delta variant en wanneer ze dat inzien.

Dit is toch geen doen man.
NZ heeft tot nu toe 26 doden. Als de besmettingen nu uit de hand lopen kunnen dat er 5000 of meer worden.
pi_201039033
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:29 schreef chratnox het volgende:

[..]
Maar volgens diezelfde logica is toch iedereen die ziekenhuiszorg nodig heeft debet aan die zorgvraag, niet alleen iemand die met Covid-19 in het ziekenhuis komt?

Iemand die rookt en met longkanker in het ziekenhuis komt belast de ziekenhuizen in een tijd dat het ontzettend druk is. Iemand die een BMI van 45+ heeft en in het ziekenhuis komt belast de ziekenhuizen, etc.

Individuele Covid-19 gevallen van mensen die niet gevaccineerd zijn (of mensen die wel gevaccineerd zijn waar het vaccin niet werkt) zorgen niet voor die oneigenlijke druk op de ziekenhuizen, dat is de combinatie van alles bij elkaar.
Die niet gevaccineerden gaan straks wel zorgen voor een oneigenlijke druk op de zorg waardoor wij in lockdown moeten. Ik ben het het (gedeeltelijk) met je eens wat betreft de rokers en mensen met een te hoog BMI. Dat is een dieper probleem. Feit is dat we straks in lockdown moeten en dat moeten we niet willen.
  maandag 23 augustus 2021 @ 10:32:39 #37
44906 merino
World of Sleepers
pi_201039036
Als we nu weer een lockdown (of uberhaupt verlening van basis maatregelen in gaan) dan is het einde toch gewoon zoek. Er is geen enkel plan voor na de dubbele vaccinaties van de hele bevolking behalve boostershots wat echt niet beter gaat werken dan de originele vaccinatie ronde.

Het gaat er bij mij echt niet in dat we maatregelen verlengen voor niet-gevaccineerde en eigenlijk ook niet voor het verlaagde risico op ernstige ziekte onder volledig gevaccineerden. De doelpalen zijn niet verschoven ze zijn gewoon verdwenen.

En ja ik begrijp het argument druk op zorg maar ik lees nergens hoeveel er aan is gedaan om in de afgelopen 1,5 jaar de zorg permanent op te schalen om dit op lange termijn te kunnen dragen.
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
  maandag 23 augustus 2021 @ 10:32:43 #38
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201039037
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:29 schreef chratnox het volgende:

[..]

Alleen de andere bezoekers zijn niet verantwoordelijk voor de overbelasting. Zonder COVID-patienten was er geen probleem. Dat is een wezenlijk verschil.

Daarentegen zijn, zonder maatregelen, de COVID-patiënten an sich genoeg om de hele zorg te ontregelen. Nóg sterker, de mensen die geen COVID-patiënt waren werden zelfs achtergesteld tov COVID-patiënten.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_201039044
quote:
1s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:27 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Jij bent 24/7 bij die mensen?
Toevallig bij 1 wel ja. Mijn vrouw is besmet geraakt in zkhs. Reden? Om te zorgen voor de mensen die corona hadden opgelopen. Soms ontkom je er niet aan.
  maandag 23 augustus 2021 @ 10:33:45 #40
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201039050
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:32 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
NZ heeft tot nu toe 26 doden. Als de besmettingen nu uit de hand lopen kunnen dat er 5000 of meer worden.
Jep, hoe ver ga je om doden te voorkomen in het leven? Dat is altijd een leuk ethisch vraagstuk.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_201039061
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:33 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Toevallig bij 1 wel ja. Mijn vrouw is besmet geraakt in zkhs. Reden? Om te zorgen voor de mensen die corona hadden opgelopen. Soms ontkom je er niet aan.
Hier idem. Schoonmoeder is besmet geraakt in het ziekenhuis tijdens de nierdialyse. :{
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 23 augustus 2021 @ 10:35:37 #42
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201039063
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:30 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
In principe kun je ongevaccineerden weigeren aan de deur. Ik zeg niet dat dat de wenselijke optie is, maar onmogelijk is het ook niet.

Er zijn gewoon geen mooie opties. Een vaccinatieplicht of -dwang is niet mooi, een testsamenleving is niet mooi, sectorensluitingen wegens een overschot aan ongevaccineerden in het ziekenhuis is niet mooi, overlopende ziekenhuizen zijn niet mooi en selectie aan de poort is ook niet mooi.

Van al die niet-mooie opties moet je dus de minst lelijke kiezen, maar wat de minst lelijke is is toch echt een politieke keuze. Het is geen natuurwet, hoe vaak ook de suggestie wordt gewekt dat het dat wel is.
Oh mee eens, weigeren aan de ziekenhuispoorten vind ik in dit geval ook een prima oplossing.

Maar dat lijkt juridisch en ethisch nog veel minder haalbaar dan ze gewoon segregeren in de samenleving.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_201039064
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:21 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
De meeste mensen die twijfelen of vaccinatie de beste manier is om uit deze "crisis" te komen, zijn geen antivaxxers. Zij beperken ook niet jouw vrijheid, dat is de overheid die allemaal malle maatregelen nemen die weinig tot niet effectief zijn (zoals de avondklok, of buitenfestivals aflasten). Overigens, ben wel benieuwd hoe jouw vrijheid nu beperkt wordt.
  maandag 23 augustus 2021 @ 10:36:39 #44
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_201039083
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:33 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Jep, hoe ver ga je om doden te voorkomen in het leven? Dat is altijd een leuk ethisch vraagstuk.
Er zijn vaccins beschikbaar, lijkt me logisch dat ze dan minstens volhouden tot de vaccinatiegraad hoog ligt. Nu is die 19.4%.
pi_201039087
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:30 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Precies dit! Neem een beslissing. Het is altijd kut voor een bepaalde groep. Maar doe iets!
  maandag 23 augustus 2021 @ 10:38:21 #46
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201039109
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:36 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Er zijn vaccins beschikbaar, lijkt me logisch dat ze dan minstens volhouden tot de vaccinatiegraad hoog ligt. Nu is die 19.4%.
Zeker, maar ben dus benieuwd wat ze doen als het bijvoorbeeld op 70% blijft steken. Volgens mij is de bereidheid niet zo hoog daar?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_201039111
quote:
1s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:24 schreef capricia het volgende:

[..]
Ah okay..
Nou ja. Als de scholen weer dicht zouden gaan, heb je niet echt een optie.
Dat klopt. Maar er zijn er ook waarbij je wel een optie hebt.

Onderstaand plaatje zegt genoeg. Alleen de maatregel die gemakkelijk kan worden gecontroleerd en gehandhaafd wordt meer opgevolgd dan gesteund.
pi_201039120
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:32 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Die niet gevaccineerden gaan straks wel zorgen voor een oneigenlijke druk op de zorg waardoor wij in lockdown moeten. Ik ben het het (gedeeltelijk) met je eens wat betreft de rokers en mensen met een te hoog BMI. Dat is een dieper probleem. Feit is dat we straks in lockdown moeten en dat moeten we niet willen.
Ik denk eerlijk gezegd dat die lockdown sowieso wel komt maar dat het niet komt door Covid-19. Als er eind dit jaar een heftige griepgolf komt, zorgt die voor een (te grote) druk op de ziekenhuizen.

Dan zou ik het ook niet de schuld van de grieppatiënten noemen ook al hebben ze wel of niet de griepprik. De discussie die we nu hebben is symptoombestrijding dat de ziekenhuiszorg in Nederland er beroerd aan toe is (qua hoeveelheid mensen).
pi_201039132
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:38 schreef chratnox het volgende:

[..]

De discussie die we nu hebben is symptoombestrijding dat de ziekenhuiszorg in Nederland er beroerd aan toe is (qua hoeveelheid mensen).
Gelukkig zetten we alles op alles om... nee laat ook maar.
  maandag 23 augustus 2021 @ 10:40:36 #50
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_201039137
quote:
1s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:22 schreef potjecreme het volgende:

Ja het gezonde verstand en logisch nadenken lijkt er bij sommigen uitgespoten te zijn met het vaccin. Ik heb nog geen enkele antivaxxer of wappie zien demonstreren omdat ze graag een lockdown terug willen hebben om zo de gevacineerden te naaien. Andersom wordt er haast gedacht dat mensen zich niet laten vaccineren omdat ze zo genieten van de beperkingen die worden opgelegd door de regering.
pi_201039158
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:38 schreef chratnox het volgende:

[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat die lockdown sowieso wel komt maar dat het niet komt door Covid-19. Als er eind dit jaar een heftige griepgolf komt, zorgt die voor een (te grote) druk op de ziekenhuizen.

Dan zou ik het ook niet de schuld van de grieppatiënten noemen ook al hebben ze wel of niet de griepprik. De discussie die we nu hebben is symptoombestrijding dat de ziekenhuiszorg in Nederland er beroerd aan toe is (qua hoeveelheid mensen).
Als we in lockdown gaan om een griepgolf te beteugelen, is dit land definitief verloren.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201039174
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:33 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Moest ik er echt bijzetten dat ik het niet over zorgmedewerkers/ supermarkt medewerkers en overige medewerkers die door moesten werken, had. Leek mij logisch dat het voor hun onmogelijk is om je aan alle regels te houden.

Als zorgmedewerker zal je vrouw geen 1,5 meter afstand gehouden hebben en jij blijft beweren dat zij zich aan de regels hield? Je zegt dat je 24/7 bij je vrouw bent. Je mocht als partner mee met haar in het ziekenhuis? Zoals jij claimt 24/7 bij je vrouw te zijn, zo claimen mensen dat zij zich altijd aan de regels houden. Met andere woorden, dat is dus gewoon niet waar. Geeft niet want mensen zijn nu eenmaal mensen. Die zelfde coulance heb ik ook voor antivaxxers.
  maandag 23 augustus 2021 @ 10:45:26 #53
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201039193
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:35 schreef zoost het volgende:

[..]
De meeste mensen die twijfelen of vaccinatie de beste manier is om uit deze "crisis" te komen, zijn geen antivaxxers. Zij beperken ook niet jouw vrijheid, dat is de overheid die allemaal malle maatregelen nemen die weinig tot niet effectief zijn (zoals de avondklok, of buitenfestivals aflasten). Overigens, ben wel benieuwd hoe jouw vrijheid nu beperkt wordt.
Ben benieuwd wat zij voor een fantastische en werkbare uitweg hebben.

En goed, anti-covidvaxxer dan.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_201039200
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:40 schreef Woelwater het volgende:

[..]
Ja het gezonde verstand en logisch nadenken lijkt er bij sommigen uitgespoten te zijn met het vaccin. Ik heb nog geen enkele antivaxxer of wappie zien demonstreren omdat ze graag een lockdown terug willen hebben om zo de gevacineerden te naaien. Andersom wordt er haast gedacht dat mensen zich niet laten vaccineren omdat ze zo genieten van de beperkingen die worden opgelegd door de regering.
Een grote groep heeft gewoon wantrouwen in het vaccin en overheid. Die willen geen maatregelen, die willen geen vaccin. Het enige wat ze willen is een bed als ze straks toch naar het zkhs moeten en zelfs een bed ten koste van de overige zorg. Moet jij eens opletten als er straks geen bed beschikbaar is. Dan zijn ze boos.....

Die groep geeft aan wat ze niet willen, maar met een oplossing komen ze niet.
pi_201039238
quote:
1s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:43 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Moest ik er echt bijzetten dat ik het niet over zorgmedewerkers/ supermarkt medewerkers en overige medewerkers die door moesten werken, had. Leek mij logisch dat het voor hun onmogelijk is om je aan alle regels te houden.

Als zorgmedewerker zal je vrouw geen 1,5 meter afstand gehouden hebben en jij blijft beweren dat zij zich aan de regels hield? Je zegt dat je 24/7 bij je vrouw bent. Je mocht als partner mee met haar in het ziekenhuis? Zoals jij claimt 24/7 bij je vrouw te zijn, zo claimen mensen dat zij zich altijd aan de regels houden. Met andere woorden, dat is dus gewoon niet waar. Geeft niet want mensen zijn nu eenmaal mensen. Die zelfde coulance heb ik ook voor antivaxxers.
man man man. Wat een geneuzel. Je snapt toch wel dat er een groot verschil is voor mensen die zich zo goed mogelijk aan de maatregelen houden of mensen die er schijt aan hebben.

Er zijn miljoenen gezinnen van mensen met kinderen. Die kunnen geen afstand houden van hun kinderen. Die kinderen gaan naar school, raken daar besmet en besmetten op hun beurt hun ouders. Pure overmacht. Daar heb ik het niet over.

Ik het het over de mensen die nu geen vaccin nemen, maar vervolgens wel naar alle feestjes en partijen willen.
pi_201039319
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:49 schreef aartstyle het volgende:

[..]
man man man. Wat een geneuzel. Je snapt toch wel dat er een groot verschil is voor mensen die zich zo goed mogelijk aan de maatregelen houden of mensen die er schijt aan hebben.

Er zijn miljoenen gezinnen van mensen met kinderen. Die kunnen geen afstand houden van hun kinderen. Die kinderen gaan naar school, raken daar besmet en besmetten op hun beurt hun ouders. Pure overmacht. Daar heb ik het niet over.

Ik het het over de mensen die nu geen vaccin nemen, maar vervolgens wel naar alle feestjes en partijen willen.
Er wordt telkens gesproken over 1,8 miljoen anti-vaxxers enzo. Laten we die groep eens uitsplitsen om te komen tot daadwerkelijke cijfers, want het gaat ntuurlijk niet over 1,8 miljoen anti-vaxxers, maar over 1,8 miljoen mensen die nog geen vaccinatie gehad hebben.

In de vaccinatiecijfers van 9 t/m 15 augustus wordt gemeld dat 49% van de 12-17 jarigen gevaccineerd is. 12-17 jaar is een totaal van ~1.17 miljoen mensen. Dat houdt in dat er in die groep al ~600.000 mensen niet gevaccineerd zijn.

Dan is er nog zo'n 1,2 miljoen over. De Jonge heeft het een aantal keer gehad over zo'n 5% van de bevolking die niet gevaccineerd kan worden omdat ze chemo, niertransplantaties en dat soort dingen hebben. Dan heb je al zo'n 725.000 mensen.

Die 2 groepen bij elkaar zit je al op de 1,3 miljoen mensen. Ik denk dat je het met me eens bent dat iemand van 12-17 over 't algemeen geen anti-vaxxer is. Die wil gewoon zijn of haar eigen leven leiden en met rust gelaten worden, zeker voor een ziekte die henzelf niet zo raakt. Daar kan een stukje luiheid in zitten, maar ook verkeerde communicatie.

Dat houdt in dat er nog zo'n 500k mensen over zijn, over alle leeftijdsgroepen verdeeld. Daar zitten een paar anti-vaxxers tussen, maar dat zijn er echt geen 500k.

Laten we eerlijk zijn, de groep 'anti-vaxxers' is bijzonder klein. De focus die daarop gelegd wordt leidt af van het daadwerkelijke probleem.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2021 10:55:58 ]
pi_201039337
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:49 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Ik wel, want die mensen willen wel naar opa en oma. Eventjes kan toch geen kwaad? Die mensen gaan toch even naar kantoor. Als ik mij klauwen stuk was en stukje papier voor mijn smoel heb, wat kan er dan gebeuren etc etc. Gewoon menselijk gedrag. Dat gedrag zorgt voor beperkingen. Zorgt voor druk in de zorg. Daar word je niet boos over.
  maandag 23 augustus 2021 @ 10:58:58 #58
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201039361
Als straks in de zero-covid walhalla's er een vaccinatiegraad van 70% is, dan moeten er toch nog steeds een heleboel mensen ziek worden? Hetzelfde probleem wat we nu hier hebben. En bij ons is al 30-40% eerder besmet geraakt, daar niet.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_201039367
quote:
1s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:56 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Ik wel, want die mensen willen wel naar opa en oma. Eventjes kan toch geen kwaad? Die mensen gaan toch even naar kantoor. Als ik mij klauwen stuk was en stukje papier voor mijn smoel heb, wat kan er dan gebeuren etc etc. Gewoon menselijk gedrag. Dat gedrag zorgt voor beperkingen. Daar word je niet boos over.
Ik wordt ook niet boos van menselijk gedrag. Ik wordt boos op mensen die zich weigeren te vaccineren, daarna (dom) menselijk gedrag vertonen. Vervolgens naar het ziekenhuis gaan en dan boos zijn dat er geen bed beschikbaar is. Het enige wat ik vraag van die mensen is om een vaccin te nemen. Kunnen ze daarna weer meer menselijk gedrag vertonen.
  maandag 23 augustus 2021 @ 11:11:13 #60
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_201039468
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:59 schreef aartstyle het volgende:
Ik wordt ook niet boos van menselijk gedrag. Ik wordt boos op mensen die zich weigeren te vaccineren, daarna (dom) menselijk gedrag vertonen.
Man, denk aan je hart. Straks lig je met je gevaccineerde lichaam alsnog in het ziekenhuis omdat je je zo opwind over mensen die zich niet laten vaccineren.
pi_201039475
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 11:11 schreef Woelwater het volgende:

[..]
Man, denk aan je hart. Straks lig je met je gevaccineerde lichaam alsnog in het ziekenhuis omdat je je zo opwind over mensen die zich niet laten vaccineren.
haha. Goed punt :)
pi_201039526
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:59 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Ik wordt ook niet boos van menselijk gedrag. Ik wordt boos op mensen die zich weigeren te vaccineren, daarna (dom) menselijk gedrag vertonen. Vervolgens naar het ziekenhuis gaan en dan boos zijn dat er geen bed beschikbaar is. Het enige wat ik vraag van die mensen is om een vaccin te nemen. Kunnen ze daarna weer meer menselijk gedrag vertonen.
Je snapt het niet. Ik vraag je of je een jaar geleden met zo boos was op mensen die zich niet aan de regels hielden als dat je nu bent op antivaxxers. Want als iedereen maar dan ook echt iedereen zich perfect aan de regels had gehouden. Waren er minder gevallen en minder druk op de zorg.

Genoeg antivaxxers die eerst de kat uit de boom willen kijken ipv een met warpspeed gemaakte vaccin meteen in hun arm te zetten. Sommigen hebben al covid gehad en vinden vaccinatie niet nodig. Sommigen geloven in eigen afweersysteem. Ook menselijk gedrag. Waarom geen compassie met deze mensen?

https://www.destentor.nl/(...)gen-corona~a7d20054/

De groep is echt niet zo groot en vergeet niet dat de ic's weer normale capaciteit draaien. Houdt hier rekening mee bij de cijfers. Als er 2 met covid worden opgenomen 1 met vaccinatie en de ander niet dan klinkt het super veel als er wordt gezegd 50% op de IC heeft geen vaccinatie gehad!!!!!! Zo worden mensen bang gemaakt.
pi_201039560
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:42 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Als we in lockdown gaan om een griepgolf te beteugelen, is dit land definitief verloren.
Dit. Dan moeten we echt door die zure appel heen bijten hoor. Anders verplaats je het probleem alleen maar; je vergroot de problemen alleen maar.
pi_201039565
quote:
1s.gif Op maandag 23 augustus 2021 11:16 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Je snapt het niet. Ik vraag je of je een jaar geleden met zo boos was op mensen die zich niet aan de regels hielden als dat je nu bent op antivaxxers. Want als iedereen maar dan ook echt iedereen zich perfect aan de regels had gehouden. Waren er minder gevallen en minder druk op de zorg.

Genoeg antivaxxers die eerst de kat uit de boom willen kijken ipv een met warpspeed gemaakte vaccin meteen in hun arm te zetten. Sommigen hebben al covid gehad en vinden vaccinatie niet nodig. Sommigen geloven in eigen afweersysteem. Ook menselijk gedrag. Waarom geen compassie met deze mensen?

https://www.destentor.nl/(...)gen-corona~a7d20054/

De groep is echt niet zo groot en vergeet niet dat de ic's weer normale capaciteit draaien. Houdt hier rekening mee bij de cijfers. Als er 2 met covid worden opgenomen 1 met vaccinatie en de ander niet dan klinkt het super veel als er wordt gezegd 50% op de IC heeft geen vaccinatie gehad!!!!!! Zo worden mensen bang gemaakt.
Ik snap het prima. Heb alleen een andere mening dan jij.
  maandag 23 augustus 2021 @ 11:19:58 #65
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201039571
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 09:54 schreef Wantie het volgende:

[..]
ik vind het helemaal niet begrijpelijk, dat dit de optie was voor vaccinatie kan ik wel in meegaan maar 0 covid is gewoon geen haalbare kaart
  maandag 23 augustus 2021 @ 11:20:02 #66
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_201039573
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:58 schreef zalkc het volgende:
Als straks in de zero-covid walhalla's er een vaccinatiegraad van 70% is, dan moeten er toch nog steeds een heleboel mensen ziek worden? Hetzelfde probleem wat we nu hier hebben. En bij ons is al 30-40% eerder besmet geraakt, daar niet.
Tja, de delta variant heeft het allemaal moeilijker gemaakt...
  maandag 23 augustus 2021 @ 11:20:34 #67
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201039578
Ik ben nog steeds niet gevaccineerd maar hou netjes 1,5 mtr. afstand en zodra ik ook maar iets vermoed van een mogelijke besmetting, dan laat ik me testen. Ik ga niet naar festivals, pretparken, voetbalwedstrijden enz.
Ik leef een gezond leven, rook niet, sport regelmatig eet gezond etc. In de supermarkt of andere plekken waar het soms wat drukker is, mijd ik drukke tijden en hou gewoon netjes afstand.

Ik zit hier met grote regelmaat mezelf te verbazen over de onzin die hier te pas en te onpas neergekwakt wordt. Ik denk (weet eigenlijk wel zeker) dat ik geen spreader ben van Corona en dat allemaal zonder vaccinatie maar wel met gezond verstand.

Dan zie ik voetbalwedstrijden, vakantiefilmpjes enz. van mensen die volledig losgeslagen zijn. Wellicht denken ze dat ze met 2 prikjes onschendbaar zijn en geen bedreiging vormen voor anderen. Terwijl juist dankzij die vaccinatie je minder goed merkt dat je besmet bent.

Als er dan mensen roepen (veelal gevaccineerden) dat ze beperkingen moeten opleggen voor mensen die geen vaccinatie hebben genomen, dan vind ik dat ietwat hypocriet. Dat jij je laat vaccineren prima maar laat een ander die gewoon z’n gezond verstand gebruikt ook z’n vrijheid behouden.

Als ik WEL naar een evenement wil dan laat ik me wel testen vantevoren. Mensen die gevaccineerd zijn laten hun app zien en kunnen gewoon naar binnen. Ik ben benieuwd wie van ons twee de grootste kans heeft het virus bij zich te dragen en voor meer besmettingen te zorgen. Straks in september of oktober gaan de besmettingen weer oplopen, dit door de beperkte werking van het vaccin tegen de horror Delta variant. Oftewel prik 3 zit eraan te komen.

Succes ermee, ik ben overigens geen wappie, ik ben alleen recalcitrant en non conformistisch. Ik laat me de les niet lezen en gebruik m’n eigen gezonde verstand. Ik betaal netjes zorgpremie dus ja, ik heb gewoon recht op een (ic) bed in het ziekenhuis wanneer dat om wat voor reden dan ook nodig is. Maar zolang we hier in Nederland de onbeheersbare drang hebben iedereen zo lang mogelijk in leven te houden. Ons land meer en meer vergrijst, dan is het wellicht verstandig om de zorg op te schalen in plaats van ziekenhuizen te sluiten.
pi_201039626
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 11:19 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Ik snap het prima. Heb alleen een andere mening dan jij.
Je was niet zo boos als nu. Duidelijk.
pi_201039657
quote:
1s.gif Op maandag 23 augustus 2021 11:20 schreef tja77 het volgende:
Ik ben nog steeds niet gevaccineerd maar hou netjes 1,5 mtr. afstand en zodra ik ook maar iets vermoed van een mogelijke besmetting, dan laat ik me testen. Ik ga niet naar festivals, pretparken, voetbalwedstrijden enz.
Ik leef een gezond leven, rook niet, sport regelmatig eet gezond etc. In de supermarkt of andere plekken waar het soms wat drukker is, mijd ik drukke tijden en hou gewoon netjes afstand.

Ik zit hier met grote regelmaat mezelf te verbazen over de onzin die hier te pas en te onpas neergekwakt wordt. Ik denk (weet eigenlijk wel zeker) dat ik geen spreader ben van Corona en dat allemaal zonder vaccinatie maar wel met gezond verstand.

Dan zie ik voetbalwedstrijden, vakantiefilmpjes enz. van mensen die volledig losgeslagen zijn. Wellicht denken ze dat ze met 2 prikjes onschendbaar zijn en geen bedreiging vormen voor anderen. Terwijl juist dankzij die vaccinatie je minder goed merkt dat je besmet bent.

Als er dan mensen roepen (veelal gevaccineerden) dat ze beperkingen moeten opleggen voor mensen die geen vaccinatie hebben genomen, dan vind ik dat ietwat hypocriet. Dat jij je laat vaccineren prima maar laat een ander die gewoon z’n gezond verstand gebruikt ook z’n vrijheid behouden.

Als ik WEL naar een evenement wil dan laat ik me wel testen vantevoren. Mensen die gevaccineerd zijn laten hun app zien en kunnen gewoon naar binnen. Ik ben benieuwd wie van ons twee de grootste kans heeft het virus bij zich te dragen en voor meer besmettingen te zorgen. Straks in september of oktober gaan de besmettingen weer oplopen, dit door de beperkte werking van het vaccin tegen de horror Delta variant. Oftewel prik 3 zit eraan te komen.

Succes ermee, ik ben overigens geen wappie, ik ben alleen recalcitrant en non conformistisch. Ik laat me de les niet lezen en gebruik m’n eigen gezonde verstand. Ik betaal netjes zorgpremie dus ja, ik heb gewoon recht op een (ic) bed in het ziekenhuis wanneer dat om wat voor reden dan ook nodig is. Maar zolang we hier in Nederland de onbeheersbare drang hebben iedereen zo lang mogelijk in leven te houden. Ons land meer en meer vergrijst, dan is het wellicht verstandig om de zorg op te schalen in plaats van ziekenhuizen te sluiten.
Goede post.
pi_201039668
quote:
1s.gif Op maandag 23 augustus 2021 11:20 schreef tja77 het volgende:
Dat hebben we hier helemaal niet. Internationaal gezien staat Nederland wel redelijk vooraan als het gaat om het stellen van de vraag in hoeverre zorg lenen nog zin heeft.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator maandag 23 augustus 2021 @ 11:26:29 #71
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201039679
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 11:19 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dit. Dan moeten we echt door die zure appel heen bijten hoor. Anders verplaats je het probleem alleen maar; je vergroot de problemen alleen maar.
Ik begin nu voor het eerst aan "de andere kant" te staan, grappig eigenlijk. Ik snap de mensen die volledig gevaccineerd krampachtig blijven mondkappen en 1,5meteren gewoon niet zo goed. Dat vaccin werkt, dat corona virus bestaat, maar je zorgt ervoor dat gevaccineerden er niet dood aan gaan. De natuur meer controleren dan dit kan niet. Of nouja kan wel als je alle menselijke interactie voor altijd wilt uitbannen. We hebben in mijn ogen met de maatregelen verspreiding van het virus gedempt en zijn nu beland op een plek waar er voldoende vaccinatie graad is om de sterke controle drang los te laten.

Desnoods een derde prik of een periodieke lijkt me een goed idee om de varianten van het virus een dempen maar als je nu de boel op slot houdt en de maatregelen op zijn plek dan zeg je eigenlijk dat je vanaf nu voor altijd intermenslijk contact wilt inperken met als doel dat besmetting minder voorkomt. Ik denk echt dat dat niet wenselijk is.

Ik ben tot ongeveer nu (of een paar weken geleden) volledig pro maatregelen geweest, maar vind nu dat we wat meer vertrouwen moeten hebben in het vaccin. (mag ook over een paar maanden want de regering meet meer in 'als iedereen een afspraak heeft gemaakt' in plaats van 'als iedereen die afspraak ook heeft gehad' )
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 23 augustus 2021 @ 11:26:47 #72
12221 Tijn