abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200955995
quote:
Formal start of final phase of Afghan pullout by US, NATO

KABUL, Afghanistan (AP) — The final phase of ending America’s “forever war” in Afghanistan after 20 years formally began Saturday, with the withdrawal of the last U.S. and NATO troops by the end of summer.

President Joe Biden had set May 1 as the official start of the withdrawal of the remaining forces — about 2,500-3,500 U.S. troops and about 7,000 NATO soldiers.

Even before Saturday, the herculean task of packing up had begun.

The military has been taking inventory, deciding what is shipped back to the U.S., what is handed to the Afghan security forces and what is sold as junk in Afghanistan’s markets. In recent weeks, the military has been flying out equipment on massive C-17 cargo planes.

The U.S. is estimated to have spent more than $2 trillion in Afghanistan in the past two decades, according to the Costs of War project at Brown University, which documents the hidden costs of the U.S. military engagement.

Defense department officials and diplomats told The Associated Press the withdrawal has involved closing smaller bases over the last year. They said that since Biden announced the end-of-summer withdrawal date in mid-April, only roughly 60 military personnel had left the country.

The U.S. and its NATO allies went into Afghanistan together on Oct. 7, 2001 to hunt the al-Qaida perpetrators of the 9/11 terrorist attacks who lived under the protection of the country’s Taliban rulers. Two months later, the Taliban had been defeated and al-Qaida fighters and their leader, Osama bin Laden, were on the run.

In his withdrawal announcement last month, Biden said the initial mission was accomplished a decade ago when U.S. Navy SEALS killed bin Laden in his hideout in neighboring Pakistan. Since then, al-Qaida has been degraded, while the terrorist threat has “metastasized” into a global phenomenon that is not contained by keeping thousands of troops in one country, he said.

Until now the U.S. and NATO have received no promises from the Taliban that they won’t attack troops during the pullout. In a response to AP questions, Taliban spokesman Suhail Shaheen said the Taliban leadership was still mulling over its strategy.

The insurgent group continues to accuse Washington of breaching the deal it signed with Biden’s predecessor more than a year ago. In that agreement, the U.S. said it would have all troops out by May 1.

In a statement Saturday, Taliban military spokesman Zabihullah Mujahid said the passing of the May 1 deadline for a complete withdrawal “opened the way for (Islamic Emirate of Afghanistan) mujahidin to take every counteraction it deems appropriate against the occupying forces.”

However, he said fighters on the battlefield will wait for a decision from the leadership before launching any attacks and that decision will be based on “the sovereignty, values and higher interests of the country.”

Violence has spiked in Afghanistan since the February 2020 deal was signed. Peace talks between the Taliban and Afghan government, which were part of the agreement, quickly bogged down. On Friday, a truck bomb in eastern Logar province killed 21 people, many of them police and students.

Afghans have paid the highest price since 2001, with 47,245 civilians killed, according to the Costs of War project. Millions more have been displaced inside Afghanistan or have fled to Pakistan, Iran and Europe.

Afghanistan’s security forces are expected to come under increasing pressure from the Taliban after the withdrawal if no peace agreement is reached in the interim, according to Afghan watchers.

Since the start of the war they have taken heavy losses, with estimates ranging from 66,000 to 69,000 Afghan troops killed. The Afghan military has been battered by corruption. The U.S. and NATO pay $4 billion a year to sustain the force.

Some 300,000 Afghan troops are on the books, although the actual number is believed to be lower. Commanders have been found to inflate the numbers to collect paychecks of so-called “ghost soldiers,” according to the U.S. watchdog monitoring Washington’s spending in Afghanistan.

Last year was the only year U.S. and NATO troops did not suffer a loss. The Defense Department says 2,442 U.S. troops have been killed and 20,666 wounded since 2001. It is estimated that over 3,800 U.S. private security contractors have been killed. The Pentagon does not track their deaths.

The conflict also has killed 1,144 personnel from NATO countries.

The Taliban, meanwhile, are at their strongest since being ousted in 2001. While mapping their gains and territorial holds is difficult, they are believed to hold sway or outright control over nearly half of Afghanistan.

“We are telling the departing Americans ... you fought a meaningless war and paid a cost for that and we also offered huge sacrifices for our liberation,” Shaheen told the AP on Friday.

Striking a more conciliatory tone, he added: “If you ... open a new chapter of helping Afghans in reconstruction and rehabilitation of the country, the Afghans will appreciate that.”

In announcing the departure, Biden said waiting for ideal conditions to leave would consign America to an indefinite stay.

In the Afghan capital and throughout the country, there is a growing fear that chaos will follow the departure of the last foreign troops. After billions of dollars and decades of war, many Afghans wonder at whether it was worth it.
twitter

Einde van een tijdperk.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_200956003
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 19:11 schreef Fer het volgende:

[..]
Lees je in, de B52 zal nog zeker 30 jaar in gebruik blijven. Dit is zo besloten. Een opvolger zou amper voordelen hebben op de korte tot middellange termijn.
Lees je in? :? Ik zeg toch dat er voor de B52 geen goede vervanger is?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_200956014
De rol van Pakistan:

Although Pakistan ostensibly turned its back on the Taliban after the US-led invasion of Afghanistan in 2001, its military and intelligence officials are documented to have continued assisting the group.

Some sympathised with the Islamists’ extreme ideology, while others deemed it an indispensable asset to counter India. Taliban leaders have lived and done business in Pakistan, and wounded fighters have been treated in its hospitals.

The Haqqani Network, an affiliate of the Taliban, has a “close relationship” with the ISI, according to a recent report from the US Institute of Peace. “The Taliban rely on Pakistan as their biggest patron,” one western diplomat said.
https://www.ft.com/content/fa2d08a3-6e5e-4d3d-b742-db4145809f8d
pi_200956020
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 19:06 schreef Mondkapje het volgende:
Ze kunnen verder eigenlijk niets uithalen want de buurlanden met name China en Rusland zetten ze klem.
Het is verbazingwekkend dat China niet met machtsvertoon heeft gereageerd na de mislukte aanslag op hun ambassadeur een paar weken terug door de Taliban in Pakistan.
Omdat China daar geld wil verdienen natuurlijk
pi_200956058
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 19:25 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Omdat China daar geld wil verdienen natuurlijk
En de Taliban is daar blijkbaar tegen. Vandaar de aanslag.
pi_200956089
Vrouwen hebben het in Pakistan iets beter dan in Afghanistan, dit project zou in sommige Nederlandse wijken ook best succes kunnen hebben:
In Pakistan heeft Plan een erg flitsend project: roze riksja’s rijden nu door de straten van de provincie Punjab. Achter het stuur zitten vrouwelijke chauffeurs die hun vrouwelijke passagiers veilig van A naar B brengen. Zo hebben de chauffeurs een eigen inkomen en kunnen Pakistaanse vrouwen veilig over straat.
https://www.planinternati(...)r-meisjes-en-vrouwen
pi_200956093
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 19:28 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
En de Taliban is daar blijkbaar tegen. Vandaar de aanslag.
Pakistaanse Taliban (Tehrik-i-Taliban, TTP).

De Afghaanse Taliban is op bezoek gegaan bij de Chinezen.
pi_200956114
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 19:06 schreef Fer het volgende:

[..]
Dat liep vorige keer niet goed af, 20 jaren ellende.

Denk je niet dat ze dit keer iets bedachtzamer zullen zijn op wie ze binnenlaten?
Hopelijk is dat zo maar dat zullen we moeten afwachten.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:33:26 #9
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200956124
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 18:58 schreef Hamzoef het volgende:

[..]
Ze voeren een uitstekende PR inderdaad.
Ik zou er bijna in gaan geloven.
Eerst zien dan geloven idd, maar kwa competentie zie ik ze eigenlijk beter een land besturen dan de Aghaanse overheid die opeens POEF verdween. De Taliban zullen het niet zo makkelijk uit handen geven denk ik.

Natuurlijk, ze zullen waarschijnlijk ook veel strenger zijn.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_200956146
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 19:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Eerst zien dan geloven idd, maar kwa competentie zie ik ze eigenlijk beter een land besturen dan de Aghaanse overheid die opeens POEF verdween. De Taliban zullen het niet zo makkelijk uit handen geven denk ik.

Natuurlijk, ze zullen waarschijnlijk ook veel strenger zijn.
Als ik me in de Taliban verplaats, zou ik mijn oog op Pakistan laten vallen. Het kunstje wat ze nu gedaan hebben, kan misschien ook daar.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:36:47 #11
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200956171
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 19:35 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Als ik me in de Taliban verplaats, zou ik mijn oog op Pakistan laten vallen. Het kunstje wat ze nu gedaan hebben, kan misschien ook daar.
Dan heb je wel een probleem want Pakistan heeft atoombommen.
pi_200956177
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 19:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Yes, dat is andere koek.
pi_200956182
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 19:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
De Sovjets hadden nog veel meer atoombommen.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:37:59 #14
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_200956185
quote:

[..]
Alleen jammer voor de Taliban dat Pakistaanse soldaten wel betaald en gevoed worden. En Pakistanen hun land daadwerkelijk zien als iets om trots op te zijn/voor te strijden. De Taliban zou helemaal aan gort gestampt worden als ze ook maar 1 losse flodder de grens over schieten.

En Pakistan blijkt redelijk maatjes te zijn met de Taliban.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:38:16 #15
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200956188
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 19:37 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Yes, dat is andere koek.
Maar dat geeft ook meteen wel aan dat het Pakistaanse leger iets beter voorbereid is dan hun buur. Tenslotte heeft Pakistan al jarenlang spanning met India, dus dat leger heeft veel meer ervaring. Nee denk niet dat de Taliban zo heel Pakistan omver lopen.
pi_200956190
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 19:37 schreef jogy het volgende:

[..]
Alleen jammer voor de Taliban dat Pakistaanse soldaten wel betaald en gevoed worden. En Pakistanen hun land daadwerkelijk zien als iets om trots op te zijn/voor te strijden. De Taliban zou helemaal aan gort gestampt worden als ze ook maar 1 losse flodder de grens over schieten.

Ja, maar juist vanwege dat laatste.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:39:57 #17
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200956210
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 19:37 schreef Rambolin het volgende:

[..]
De Sovjets hadden nog veel meer atoombommen.
Hoe bedoel je? De Taliban hebben die toch nooit in handen gekregen? Mijn punt was dat als dat met Pakistan dreigt te gebeuren de wereld zeker gaat ingrijpen.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:40:29 #18
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_200956218
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 19:38 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Ja, maar juist vanwege dat laatste.
Ja maar nee. Geen idee wat voor een beeld je hebt bij de Taliban maar ze komen niet over als een onbetrouwbaar volk als je iets voor hun gedaan hebt, zoals een veilig onderkomen heb geboden voor de afgelopen 20 jaar. Ik zie het echt niet.
Vrijheid
pi_200956221
quote:

[..]
Kashmir.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_200956231
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 19:40 schreef jogy het volgende:

[..]
Ja maar nee. Geen idee wat voor een beeld je hebt bij de Taliban maar ze komen niet over als een onbetrouwbaar volk als je iets voor hun gedaan hebt, zoals een veilig onderkomen heb geboden voor de afgelopen 20 jaar. Ik zie het echt niet.
Je moet met alles rekening houden.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:42:50 #21
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_200956260
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 19:41 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Oké. Maar je moet met alles rekening houden.
Ja prima, denk dat er langs de grenzen overal wel wat meer soldaatjes rondhupsen hoor. Maar de Taliban gaat de komende jaren niet langs de eigen grenzen. Eerst het eigen huis op orde.
Vrijheid
pi_200956291
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 19:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Hoe bedoel je? De Taliban hebben die toch nooit in handen gekregen? Mijn punt was dat als dat met Pakistan dreigt te gebeuren de wereld zeker gaat ingrijpen.
De Pakistaanse Taliban en andere groeperingen zijn al 17 jaar in oorlog tegen de Pakistaanse staat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Insurgency_in_Khyber_Pakhtunkhwa

Afghaanse Taliban alleen in Afghanistan.
pi_200956294
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 17:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
West Europa is gewoon zwak. Ze doen niks om het echt te veranderen. De waarheid is dat het een aflopende zaak is.
Loopt de badkuip niet vol dan wordt het hier het midden oosten uiteindelijk.
Het is al veel te ver heen.
In principe de no go areas van grote steden. Dat wordt Nederlands toekomst.
1 grote dichtgebouwde verpauperde no go area.

Ironisch genoeg is de beste oplossing zelf emigreren.
Maar waarheen? Ik denk er vaak over na om een soort back up plan te maken voor het zoals verwacht uit de hand loopt.
Maar zou niet weten waar je niet de gevolgen van het klimaat of islamisering dmv migratie ondervindt.
Dacht eerst aan Zweden maar dat land is net als Frankrijk en Engeland nog eerder verloren.

Ik heb ook geen hoop dat ze ineens het licht zien rn het roer massaal 180 graden om gaat. Zulke daadkracht is er gewoon nooit bij de EU. En daar ks nog minder wil voor dan de Aghanen hadden om tegen de taliban te vechten.
Er zijn een paar plekken die ik nog zou overwegen: Florida, Texas, Ierland, Ijsland, Zwitserland, Polen, Hongarije, Brazilië... ja en zelfs Rusland.
Dat hele bizarre idee van Baudet voor een parallelle samenleving voel ik ook compleet niets voor.
pi_200956414
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 18:56 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Je kunt nu (en twintig jaar geleden) dan ook geen fatsoenlijke liberale democratie van Afghanistan maken, je had moeten kijken naar de mogelijkheden en dat was dat er hoogstens een soort poor man's versie van Pakistan van te maken viel: een op islamitische leest geschoeide rechtstaat, een politiek systeem waar religieuze zeloten de dienst uitmaken, maar waar (behalve in de echt perifere gebieden) wel een zekere rule of law bestaat en waar vrouwen wel enige positieve vrijheden hebben en rechtsbescherming genieten.

Van daaruit mag het land zich dan zelf verder ontwikkelen, en dan duurt het nog decennia voordat ze op het niveau van pakweg Bangladesh zitten.
Dat idee van 'liberale democratie' is ook weer zo'n propagandaterm van de laatste 10 jaar, als al vantevoren vastligt dat het liberaal moet worden kan het ook geen democratie zijn.

Los daarvan, voor dat soort landen moet je geen Westerse democratie willen, maar kijken wat nou belangrijk is van democratie en wat je in zou kunnen brengen. Als ze daar een stammenstructuur hebben zou ik zeggen laat stamhoofden bij elkaar komen om een vertegenwoordiger te kiezen die in een parlement gaat zitten. Een klassieke stembusdemocrtie veronderstelt bepaalde aanwezige structuren en denkwijzen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:56:51 #25
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_200956485
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 19:45 schreef Rambolin het volgende:

[..]
De Pakistaanse Taliban en andere groeperingen zijn al 17 jaar in oorlog tegen de Pakistaanse staat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Insurgency_in_Khyber_Pakhtunkhwa

Afghaanse Taliban alleen in Afghanistan.
Best interessant hoe die groeperingen met elkaar omgaan en hoe pragmatisch Pakistan is in die situatie. De Pakistaanse Taliban wordt hard bestreden maar de Afghaanse wordt hier en daar geholpen. Tussen de Afghaanse en Pakistaanse is een soort van losse vriendschap maar niet zodanig dat de Afghanen Pakistaanse hulp afwijst. Nu was de Afghaanse Taliban al 10 jaar of langer hartstikke dood geweest zonder die hulp, maar toch.

Beetje dit zitten lezen.
https://en.wikipedia.org/(...)Pakistan?wprov=sfla1
Vrijheid
pi_200956645
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 19:56 schreef jogy het volgende:

Best interessant hoe die groeperingen met elkaar omgaan en hoe pragmatisch Pakistan is in die situatie. De Pakistaanse Taliban wordt hard bestreden maar de Afghaanse wordt hier en daar geholpen. Tussen de Afghaanse en Pakistaanse is een soort van losse vriendschap maar niet zodanig dat de Afghanen Pakistaanse hulp afwijst. Nu was de Afghaanse Taliban al 10 jaar of langer hartstikke dood geweest zonder die hulp, maar toch.

Beetje dit zitten lezen.
Het grote verschil tot nu toe is dat TTP aanslagen pleegt buiten de grenzen van Pakistan (inclusief een mislukte aanslag in Times Square), terwijl de Afghaanse Taliban alleen onderdak verleende aan groeperingen/individuen die aanslagen hebben gepleegd in het buitenland (en waarvoor ze gestraft zijn de afgelopen 20 jaar), maar zelf voor zover ik weet nog nooit een aanslag hebben gepleegd in het Westen.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:20:39 #27
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200956897
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 19:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat idee van 'liberale democratie' is ook weer zo'n propagandaterm van de laatste 10 jaar, als al vantevoren vastligt dat het liberaal moet worden kan het ook geen democratie zijn.

Los daarvan, voor dat soort landen moet je geen Westerse democratie willen, maar kijken wat nou belangrijk is van democratie en wat je in zou kunnen brengen. Als ze daar een stammenstructuur hebben zou ik zeggen laat stamhoofden bij elkaar komen om een vertegenwoordiger te kiezen die in een parlement gaat zitten. Een klassieke stembusdemocrtie veronderstelt bepaalde aanwezige structuren en denkwijzen.
'Liberaal' in 'liberale democratie' staat niet voor een soort VVD/D66-implementatie van democratie maar voor de vrijheden voor het individu tegenover zowel de staat als het collectief door structuren en instituties die zich konden ontspinnen binnen het raamwerk van democratische processen en overstijgt dus politieke richting. Zowel een VS geleid door een conservatieve Republikein, een archetypische sociaaldemocratie als Zweden en rechtsliberaal land als Nederland zijn liberale democratieen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_200956913
Deze aan het kijken, wat een hopeloze missie..

dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:22:06 #29
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_200957020
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 20:20 schreef -XOR- het volgende:

[..]
'Liberaal' in 'liberale democratie' staat niet voor een soort VVD/D66-implementatie van democratie maar voor de vrijheden voor het individu tegenover zowel de staat als het collectief door structuren en instituties die zich konden ontspinnen binnen het raamwerk van democratische processen en overstijgt dus politieke richting. Zowel een VS geleid door een conservatieve Republikein, een archetypische sociaaldemocratie als Zweden en rechtsliberaal land als Nederland zijn liberale democratieen.
Niet toen het in de 'Europese grondwet' stond. Maar het is natuurlijk sowieso niet relevant, als je een democratie hebt zul je maar moeten afwachten hoeveel vrijheden voor het individu dat brengt. Waar de voorkeur van het internationale grootbedrijf ligt lijkt me duidelijk, en dat maalt niet om democratie, en daar komt het dan ook vandaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_200957032
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 20:21 schreef littlemindy het volgende:

^O^
Ik ga even kijken vanavond.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_200957035
twitter

twitter
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:28:09 #33
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_200957037
quote:

Daarom laat ze daar lekker aanmodderen die ellende hierheen halen is kansloos
  Moderator dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:34:08 #34
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200957153
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 19:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

dat laatste is er al natuurlijk

de sjoera ofzoiets
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:36:11 #35
65846 Bocaj
47th President.
pi_200957179
Ik dacht, wie luistert er nog Dire Straits... Goed passend bij deze militaire ellende...

^O^
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:37:40 #36
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200957206
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 19:10 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Misschien worden het wel poeslieve hondjes.
Ik prefereer kittens om te kroelen ipv die kwijlbakken die overal aan likken.

Sws is het een foute gedachte dat de Islam als religie een andere overtuiging toestaat, gauw vergeten worden.
In het beste geval is er op het oog tolerantie met als bedoeling om die met-ter-tijd alsnog weg te rammen.
Macht en zeker in achterlijk tribale gedreven godsdienst, duldt geen vacuum.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:43:17 #37
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200957301
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 20:28 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Daarom laat ze daar lekker aanmodderen die ellende hierheen halen is kansloos
Yep, hek er omheen en over 100 jaar nog's kijken.
Helaas zijn er allerlei lieden en leden die al Riskend grenzen opschuiven.

Voordeel is dat straks een streepje bruin heroine wat goedkoper zal worden.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:45:35 #38
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_200957342
Wanneer gaan ze die airport vrijgeven aan de Taliban?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:49:03 #39
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_200957405
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 19:25 schreef Mondkapje het volgende:
De rol van Pakistan:

Although Pakistan ostensibly turned its back on the Taliban after the US-led invasion of Afghanistan in 2001, its military and intelligence officials are documented to have continued assisting the group.

Some sympathised with the Islamists’ extreme ideology, while others deemed it an indispensable asset to counter India. Taliban leaders have lived and done business in Pakistan, and wounded fighters have been treated in its hospitals.

The Haqqani Network, an affiliate of the Taliban, has a “close relationship” with the ISI, according to a recent report from the US Institute of Peace. “The Taliban rely on Pakistan as their biggest patron,” one western diplomat said.
https://www.ft.com/content/fa2d08a3-6e5e-4d3d-b742-db4145809f8d
Blijft een rare relatie die ze met de Taliban hebben. Die hebben namelijk tienduizenden onschuldige mensen vermoord in Pakistan, de vrouwelijke PM en een slachtpartij op een school met 154 doden (voornamelijk kinderen)
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:50:48 #40
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_200957444
quote:

[..]
Hebben ze tegen de Taliban geen reet aan. Waar wil je die gooien?
pi_200957454
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 20:49 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Blijft een rare relatie die ze met de Taliban hebben. Die hebben namelijk tienduizenden onschuldige mensen vermoord in Pakistan, de vrouwelijke PM en een slachtpartij op een school met 154 doden (voornamelijk kinderen)
Zoals ik al meerdere malen heb aangegeven, het zijn twee verschillende Talibans.
pi_200957498
Weer een heleboel mensen erbij in ons overbevolkte landje. Hoe gaan we dat allemaal doen? Nederland is niet van elastiek en ons geld ook niet onuitputtelijk.
pi_200957563
https://en.wikipedia.org/wiki/Ahmad_Shah_Massoud

Buitengewoon interessant persoon die voor 2000 tegen de Taliban vocht. En nu is alles weer naar de tering.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:57:08 #44
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_200957565
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 19:37 schreef jogy het volgende:

[..]

Jaarlijks vallen er in India nog gewoon tientallen doden door aanvallen op militaire buitenposten in buurt van de grens met Afghanistan

https://en.wikipedia.org/wiki/Terrorism_in_Pakistan
Since 2001, Pakistan military has launched series of military offensive against terrorist groups in the Federally Administered Tribal Areas (FATA). The offensive brought peace in those areas and the rest of the country.[3][4] Many terrorists belonging to various terrorist groups were killed. However, some militants managed to flee to Afghanistan.[5][6] From Afghanistan, those militants continue to launch attacks on Pakistan military posts located near the border.[7]
pi_200957567
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 20:53 schreef Lavenderr het volgende:
Weer een heleboel mensen erbij in ons overbevolkte landje. Hoe gaan we dat allemaal doen? Nederland is niet van elastiek en ons geld ook niet onuitputtelijk.
Iedereen is welkom!
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_200957584
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 19:56 schreef jogy het volgende:

[..]

Beetje dit zitten lezen.
Dat is wel te verklaren en simpelweg omdat de Afghaanse Taliban Afghanistan-minded is en hun dominantie ontleend aan de pasjtoen-meerderheid daar. De minderheden zoals Hazaren en anderen zullen Afghanistan nooit regeren, de pashtoens wel en sinds de jaren 90 (en eigenlijk al eerder) is er geen enkele serieuze partij dan de Taliban. Niemand kan hun hun macht afdwingen en aangezien er geen centraal gezag meer is is er niemand die de Taliban als het op interne machtsverhoudingen aan komt een strobreed in de weg kan leggen. Maar in Pakistan spelen de pasjtoens historisch en politiek gezien geen enkele noemenswaardige rol noch hebben ze ooit een grote rol gespeeld. Slechts een “grensvolkje” in de buiten gebieden. En Pakistan kent aardig wat verschillende etnische groepen die wel de centrum van de macht vormen al eeuwen en de Afghaanse Taliban kan er dus niets beginnen.

Zelfs de Pakistaanse Taliban (andere groep, zelfde naam, wel banden maar niet zelfde methodes) weet heel goed dat ze Pakistan nooit kunnen overnemen omdat hun aanwezigheid slechts beperkt is tot bepaalde gebieden vanwege het feit dat in andere gebieden en waar de centrale macht zit andere etniciteiten zitten waar ze geen steun hebben. Die Pakistaanse Taliban vecht vooral voor verregaande autonomie en eigen wetten en behoud van die macht, verpakt in wat religieuze retoriek uiteraard.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_200957593
https://www.destentor.nl/(...)n-aantocht~a4691adf/

",,Het vliegtuig wordt gebruikt door Finland, Noorwegen en Nederland. We weten echter niet wie er in het vliegtuig zitten of er op kunnen.”

Deze woordkeuze is niet bepaald handig :wtf:
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:00:33 #48
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_200957639
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 20:57 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Iedereen is welkom!
Exact gewoon tentje in de tuin en gaan! Hartstikke gezellig alleen op passen dat je dochter een lange broek aan doet anders kan het mis gaan, ook even al je messen vervangen voor plastic messen want ook dat gaat op het AZC regelmatig mis!
pi_200957675
twitter

:')
Zonder wrijving geen glans
pi_200957719
quote:
Er is een arbeiderstekort. Die mensen kunnen zo in de kassen of logistieke doos gaan werken.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:04:57 #51
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_200957738
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 21:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Er is een arbeiderstekort. Die mensen kunnen zo in de kassen of logistieke doos gaan werken.
Fantastisch neem jij ze in huis kunnen ze mooi bij jou werken
pi_200957739
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 21:03 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Alleen jammer dat we geen woningen kunnen printen.
pi_200957945
twitter

Wat zijn we aan het doen man
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:17:02 #55
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200957992
quote:
Iets om bij een volgende uitzending nog's te bedenken dat je er alleen heengaat om met nog meer terug te komen.

Voor een overwonnen land is het ook gunstig om zo van hun subversief volk af te komen door hun tegenstanders met de 'vredestroepen' heen te laten zenden. Asl Taliban zou ik het wle weten, iedereen die met westerlingen heeft samengewerkt, laten ophalen. Ons doet het altijd net wat beter met ons.

Ik vraag mij af, is er eigenlijk ooit een Westerse militaire (vredes)missie geweest die wel succesvol is verlopen ?
pi_200958002
twitter
pi_200958016
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 21:14 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]

Er zitten sowieso maar 9 Nederlanders in Afghanistan.

Met alle respect maar wat doe je in fucking Afghanistan?
  Moderator dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:19:24 #58
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200958027
quote:
12s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 21:17 schreef Vallon het volgende:

[..]
Iets om bij een volgende uitzending nog's te bedenken dat je er alleen heengaat om met nog meer terug te komen.

Voor een overwonnen land is het ook gunstig om zo van hun subversief volk af te komen door hun tegenstanders met de 'vredestroepen' heen te laten zenden. Asl Taliban zou ik het wle weten, iedereen die met westerlingen heeft samengewerkt, laten ophalen. Ons doet het altijd net wat beter met ons.

Ik vraag mij af, is er eigenlijk ooit een Westerse militaire (vredes)missie geweest die wel succesvol is verlopen ?
hangt een beetje van je definitie af

in principe verlopen ze nagenoeg allemaal redelijk succesvol
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_200958094
twitter
pi_200958166
twitter
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:29:25 #61
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_200958203
Het zou een heel positief signaal geven als ze de veiligheid van die vrouwelijke burgemeester garanderen en haar werk laten doorzetten.

Fingers crossed
=====================

https://www.reddit.com/r/(...)urges_women_to_join/
Taliban announces amnesty, urges women to join government
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:31:48 #62
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_200958247
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 21:29 schreef slashdotter3 het volgende:
Het zou een heel positief signaal geven als ze de veiligheid van die vrouwelijke burgemeester garanderen en haar werk laten doorzetten.

Fingers crossed
=====================

https://www.reddit.com/r/(...)urges_women_to_join/
Taliban announces amnesty, urges women to join government

Want? Je denkt dat het over een half jaar niet weer is zoals het altijd is geweest. Is gewoon de schone schijn ophouden
pi_200958265
twitter
Het blijft stroef gaan bij die evacuatie.
zie email 27 oktober
pi_200958271
quote:
[ twitter ]

Te laat zijn vooral.
zie email 27 oktober
pi_200958314
twitter

twitter

twitter

twitter
pi_200958345
quote:
Belofte maakt schuld, en ja wij hebben die belofte niet gemaakt maar kennelijk degene op wie we stemmen wel. Als we verandering willen moeten we radicaal anders gaan stemmen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_200958349
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 21:31 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Want? Je denkt dat het over een half jaar niet weer is zoals het altijd is geweest. Is gewoon de schone schijn ophouden
Het is de Taliban. Niet de boy scouts.
Sinds wanneer maken zij zich druk om de mening van de buitenwereld?
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:40:27 #68
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_200958362
quote:
[ twitter ]

Wie zitten er dan in op die piloten na?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_200958377
twitter
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:43:44 #70
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_200958395
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 21:39 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Het is de Taliban. Niet de boy scouts.
Sinds wanneer maken zij zich druk om de mening van de buitenwereld?
Die hebben natuurlijk op dit moment 0 behoefte aan een eventuele buitenlandse bemoeienis. Net alsof die fabeltjes krant van hun ineens zo gematigd is :')
pi_200958447
quote:
[ twitter ]

Hoe dan 40 mensen dat hele vliegveld staat vol. Er moeten toch wel meer dan 40 mensen rondlopen die een Europees paspoort oid kunnen laten zien? @michalmoore je hebt gelijk gekregen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_200958470
Die VICE docu... Jezus wat een pauperland is het ook. Biden heeft wel gelijk, ze willen niet eens vechten. Evacueer maar zo veel mogelijk mensen en laat ze het maar uitzoeken, dit was gedoemd tot falen, al 20 jaar lang.
pi_200958484
Dit is uit een Amerikaans transportvliegtuig opgenomen. https://twitter.com/ConflictTR/status/1427709970481655811?s=20
pi_200958485
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 21:18 schreef franske19 het volgende:

[..]
Er zitten sowieso maar 9 Nederlanders in Afghanistan.

Met alle respect maar wat doe je in fucking Afghanistan?
Gutmensch uithangen
pi_200958507
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 21:47 schreef vipergts het volgende:

[..]
Hoe dan 40 mensen dat hele vliegveld staat vol. Er moeten toch wel meer dan 40 mensen rondlopen die een Europees paspoort oid kunnen laten zien?
Vliegveld is weer ‘schoon’ en nu onder controle van de Amerikanen. Maar blijkbaar is het issue nu om toegang te verkrijgen tot het vliegveld. Komende dagen worden er meer vluchten ingezet en dan zijn ook consulaire medewerkers en de ambassadeur ter plekke op het vliegveld, dus hopelijk gaat dat wel wat helpen qua organisatie van de evacuaties.

https://www.defensie.nl/a(...)evacuaties-uit-kabul
pi_200958508
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 21:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wie zitten er dan in op die piloten na?
Dat kunnen we pas zeker weten als bij aankomst de wielkasten worden gecheckt.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:52:03 #77
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_200958511
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 21:49 schreef Discombobulate het volgende:
Die VICE docu... Jezus wat een pauperland is het ook. Biden heeft wel gelijk, ze willen niet eens vechten. Evacueer maar zo veel mogelijk mensen en laat ze het maar uitzoeken, dit was gedoemd tot falen, al 20 jaar lang.
Ho ho niks zoveel mogelijk evacueren. Alleen de ambassade mensen gaarne
pi_200958513
twitter

twitter

twitter
pi_200958537
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 21:52 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Ho ho niks zoveel mogelijk evacueren. Alleen de ambassade mensen gaarne
Naja tolken e.d. mogen van mij ook wel geevacueerd worden hoor als hun leven niet zeker is en ze een verdienste hebben bewezen voor het Westen. Of anderen die voor het Amerikaanse leger gewerkt hebben, ik noem maar wat.

En de rest, laat die het zelf maar lekker uitzoeken. Heel sneu voor sommige mensen die wel intelligentie hebben, maar dit kwam sowieso al nooit meer goed.
pi_200958541
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 21:50 schreef polderturk het volgende:
Dit is uit een Amerikaans transportvliegtuig opgenomen. https://twitter.com/ConflictTR/status/1427709970481655811?s=20
Wtf.
pi_200958567
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 21:43 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Die hebben natuurlijk op dit moment 0 behoefte aan een eventuele buitenlandse bemoeienis. Net alsof die fabeltjes krant van hun ineens zo gematigd is :')
Voor wie zou de Taliban nu bang zijn, de Russen?

Of zijn ze aan het tijdrekken? Ik vind het heel raar, het is wat je zegt, alsof ze nu ineens gematigder zijn. Totaal ongeloofwaardig
pi_200958613
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 21:47 schreef vipergts het volgende:

[..]
Hoe dan 40 mensen dat hele vliegveld staat vol. Er moeten toch wel meer dan 40 mensen rondlopen die een Europees paspoort oid kunnen laten zien? @:michalmoore je hebt gelijk gekregen.
Misschien niet, de Nederlanders hebben het vliegveld niet kunnen bereiken in ieder geval.
٩๏̯͡๏)۶
pi_200958623
@Rambolin als je niet bereid bent voor je land te vechten dan kan je wapperen aan een vliegtuig.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:04:06 #84
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_200958683
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 21:53 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Naja tolken e.d. mogen van mij ook wel geevacueerd worden hoor als hun leven niet zeker is en ze een verdienste hebben bewezen voor het Westen. Of anderen die voor het Amerikaanse leger gewerkt hebben, ik noem maar wat.

En de rest, laat die het zelf maar lekker uitzoeken. Heel sneu voor sommige mensen die wel intelligentie hebben, maar dit kwam sowieso al nooit meer goed.
Nee dat gaat gewoon niet want waar trek je de grens? Hoorde al verhalen over dat we de koks mee moesten nemen kom op zeg :') die mensen hebben flink betaald gekregen voor hun diensten dus dat is meer dan voldoende
pi_200958689
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 21:59 schreef polderturk het volgende:
@:Rambolin als je niet bereid bent voor je land te vechten dan kan je wapperen aan een vliegtuig.
Rare actie iig, zoiets heb ik nog niet eerder gezien.

De meeste van de mensen die niet voor hun land hebben gevochten wapperen ook niet aan een vliegtuig. ;)
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:05:27 #86
487409 Dazalbest
Het gaat zoals het gaat
pi_200958698
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 21:50 schreef polderturk het volgende:
:{ :{
pi_200958785
twitter

twitter

twitter

twitter
  Moderator dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:12:13 #88
362868 crew  Slobeend
of all places
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:12:32 #89
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_200958833
quote:
[ twitter ]

Met 40 man per C17 gaat het wel even duren. Ik gok zomaar dat de taliban niet zo veel geduld hebben.

Sowieso, waarom laat je dat ding helemaal terugvliegen naar Nederland? _O- Laat ze eruit in Turkije of Cyprus en vlieg direct weer terug.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:13:19 #90
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_200958847
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 22:12 schreef Slobeend het volgende:
[ twitter ]
Wat de neuk doe je als Nederlands gezin nog in Kabul? Waarom ben je niet weken geleden weggegaan. Manmanman :')
pi_200958889
twitter

Ik hoor eigenlijk weinig verschil tussen dat kattengejank uit die minaretten komt en de ‘muziek’ van Marco. Dus wellicht kan hij nu een hele nieuwe markt aanboren.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200958933
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 22:13 schreef Verbodsbord het volgende:

[..]
Wat de neuk doe je als Nederlands gezin nog in Kabul? Waarom ben je niet weken geleden weggegaan. Manmanman :')
Ik denk dat er wel een goede reden voor was.
pi_200958960
quote:

Warm aanbevolen voor iedereen.
Wegwezen daar. Wij hebben er niets te zoeken. Het is niks voor ons. En het wordt nooit wat daar.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_200958971
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 20:58 schreef Aloulu het volgende:

En Pakistan kent aardig wat verschillende etnische groepen die wel de centrum van de macht vormen al eeuwen en de Afghaanse Taliban kan er dus niets beginnen.

Zelfs de Pakistaanse Taliban (andere groep, zelfde naam, wel banden maar niet zelfde methodes) weet heel goed dat ze Pakistan nooit kunnen overnemen omdat hun aanwezigheid slechts beperkt is tot bepaalde gebieden vanwege het feit dat in andere gebieden en waar de centrale macht zit andere etniciteiten zitten waar ze geen steun hebben. Die Pakistaanse Taliban vecht vooral voor verregaande autonomie en eigen wetten en behoud van die macht, verpakt in wat religieuze retoriek uiteraard.
Zal wel zijn maar uiteindelijk weten ze elkaar wel te vinden in de Gezamenlijke Vijand Het Verderfelijke Westen. Dat zagen we ook in Syrië met al die splintergroeperingen.
pi_200959024
Dat mannetje dat zo treurig aan dat vliegtuig wapperde.. wanhoop die ons tot tranen moet roeren? Uhm tsja.. stupiditeit wekt deze emotie niet op bij mij.
pi_200959031
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 22:22 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
En dan willen wij de koks en tolken hierheen halen onder andere. Pedo's , drugsverslaafde en mensen die niet kunnen lezen en schrijven. Hebben vast een prima toekomst hier O+
In ben wel geinteresseerd in die tolken die twee talen kunnen. Hoe is dat zo gekomen dat ze dat kunnen?
pi_200959071
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 22:19 schreef capricia het volgende:

[..]
Wegwezen daar. Wij hebben er niets te zoeken. Het is niks voor ons. En het wordt nooit wat daar.
Ja en dit pas na bijna 20 jaar? Niks wegwezen. Eerst dokken en anders al die vluchtelingen opvangen.

Een van die twee.
pi_200959077
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 22:22 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
En dan willen wij de koks en tolken hierheen halen onder andere. Pedo's , drugsverslaafde en mensen die niet kunnen lezen en schrijven. Hebben vast een prima toekomst hier O+
Bij vluchtelingen zie je altijd dat de tweede en derde generatie het een stuk beter doen. Niet vreemd ook, of het nou de Irakezen en Afghanen uit de jaren ‘90 of de Syriërs van 6 jaar geleden zijn. Uiteindelijk gaat dat met horten en stoten en kunnen de bangmaakverhalen dat je een meute verkrachtende dieven binnenhaalt eigenlijk altijd in de fabeltjeskrant.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200959118
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 22:20 schreef Mondkapje het volgende:
Zal wel zijn maar uiteindelijk weten ze elkaar wel te vinden in de Gezamenlijke Vijand Het Verderfelijke Westen. Dat zagen we ook in Syrië met al die splintergroeperingen.
Ze mogen anti-zijn wat ze willen. Wat Amerika als rode lijn zal communiceren is wanneer men steun of onderdak geeft aan terroristen en terrorisme. Als ze dat wel doen zal men wel een Soleimani-tje doen dmv luchtaanvallen en/of drone-aanvallen op leiders. Zoiets.

En Syrië laat met bijv voormalige al-Nusrah oftewel HTS nu zien dat het wel kan werken. Deze regeren rondom Idlib in Noord Syrie maar hebben wel hun best gedaan tot op heden om zich niet met de internationale jihad in te laten maar enkel op de Syrische strijd te focussen en hun islamitische “Emiraatje” waar ze heersen. Aan het begin werden ze nog paar keer gebombardeerd maar nu al lang niet meer.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:30:48 #100
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_200959119
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 22:28 schreef Caland het volgende:

[..]
Bij vluchtelingen zie je altijd dat de tweede en derde generatie het een stuk beter doen. Niet vreemd ook, of het nou de Irakezen en Afghanen uit de jaren ‘90 of de Syriërs van 6 jaar geleden zijn. Uiteindelijk gaat dat met horten en stoten en kunnen de bangmaakverhalen dat je een meute verkrachtende dieven binnenhaalt eigenlijk altijd in de fabeltjeskrant.
En wat boffen we met onder andere de huidige generatie Marokkanen en Turken he super gaat dat! Zijn dan wel geen vluchtelingen maar er is wel een paralel te trekken

Zal altijd ook wel een positief verhaal tussen zitten maar we moeten eens klaar zijn met wederom een 15 tot 20 jaren plan.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:31:24 #101
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_200959130
quote:

[..]
Ben nu 15 min onderweg, maar het merendeel van de Afghanen die aan het woord zijn geweest, zouden hier worden gezien als personen met een geestelijke achterstand.
pi_200959168
quote:

[..]
Het trieste is dat die Amerikaanse major Bill Steuber blijkbaar in de problemen is gekomen vanwege het aankaarten van misstanden in de docu, omdat dat niet paste in het plaatje dat men wilde scheppen van de situatie daar. Zie onderstaand interview vanaf minuut 22:00:

Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:36:30 #103
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_200959202
quote:
@:Rambolin als je niet bereid bent voor je land te vechten dan kan je wapperen aan een vliegtuig.
En wat is 'je land' in dit geval precies? Ik neem aan dat je niet per definitie alles binnen de landsgrenzen van Afghanistan bedoelt?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_200959275
quote:
Vechten met wat? Met stokken en stenen tegen een groep die meest moderne wapentuig onder hun bezit hebben genomen? :')
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:42:36 #105
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_200959289
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 22:41 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Vechten met wat? Met stokken en stenen tegen een groep die meest moderne wapentuig onder hun bezit hebben genomen? :')
Wel beetje domme post dit. Als je denkt dat de taliban duur modern spul heeft dan zit je helemaal mis
  Moderator dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:46:20 #106
236264 crew  capricia
pi_200959331
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 22:33 schreef littlemindy het volgende:

[..]
Het trieste is dat die Amerikaanse major Bill Steuber blijkbaar in de problemen is gekomen vanwege het aankaarten van misstanden in de docu, omdat dat niet paste in het plaatje dat men wilde scheppen van de situatie daar. Zie onderstaand interview vanaf minuut 22:00:

Die man vond ik echt een super oprecht mens. Bewondering voor hem.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_200959344
Zijn er überhaupt Afghaanse namen die wel competent zijn? Die Ghani is gewoon een corrupte lul die het land ontvlucht, die legerleiders zijn gewoon dikke corrupte warlords met hun factions, anderen zijn weer Islam fundamentalist, de bevolking is analfabeet, etc. Het is een groot zooitje. Ja, beter dat we weg zijn. Het zou ironisch zijn als de Taliban er, ondanks een sharia, toch wat van weet te maken. Afghanistan is eigenlijk niet eens een staat als je er zo bij nadenkt, zo verdeeld is het, zo veel etniciteiten, niet echt georganiseerd, etc.
pi_200959347
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 22:12 schreef MichaelScott het volgende:
Sowieso, waarom laat je dat ding helemaal terugvliegen naar Nederland? _O- Laat ze eruit in Turkije of Cyprus en vlieg direct weer terug.
Je zou zelfs kortere tripjes kunnen maken op en neer naar een van de buurlanden.
Dan stouw je je vliegtuig vol, zet ze over de grens af en ga je van daaruit kijken hoe je ze verder kijkt.

Dat levert dan wel weer het probleem dat je ergens anders voedsel en onderdak moet regelen.
En het buurland zal vragen wanneer je al die vluchtelingen weer weghaalt.

Dan kan het misschien handiger zijn om ze meteen naar huis te vliegen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  Moderator dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:47:49 #109
236264 crew  capricia
pi_200959355
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 22:31 schreef Ciclon het volgende:

[..]
Ben nu 15 min onderweg, maar het merendeel van de Afghanen die aan het woord zijn geweest, zouden hier worden gezien als personen met een geestelijke achterstand.
Analfabeet en half inteelt lijkt wel.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:49:14 #110
236264 crew  capricia
pi_200959373
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 22:28 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Ja en dit pas na bijna 20 jaar? Niks wegwezen. Eerst dokken en anders al die vluchtelingen opvangen.

Een van die twee.
Dokken?
Welke schuld hebben wij aan dat land dan?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_200959392
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 21:05 schreef Confetti het volgende:

[..]
Alleen jammer dat we geen woningen kunnen printen.
Dat kunnen we wel al. Polenhotels worden ook uit de grond gestampt door het land. :D
  Moderator dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:51:20 #112
236264 crew  capricia
pi_200959393
Na het zien van die docu denk ik alleen maar 'hebben we hier NLse levens voor opgegeven?'.
Biden heeft gelijk. Zo snel mogelijk daar weg.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_200959395
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 22:47 schreef Discombobulate het volgende:
Het zou ironisch zijn als de Taliban er, ondanks een sharia, toch wat van weet te maken.
Eerder dankzij vanwege de brute straffen voor corrupte lui.
pi_200959420
quote:

Te gek voor woorden dat je Amerikaanse soldaten opzadelt met 'childmolesters', die ze moeten 'opleiden'. Hoezo konden die niet weggestuurd worden? Edit: antwoord komt in 56ste minuut: 'try to find a policecommander who doesn't fuck young boys.' Jongetjes die wilden vluchten werden doodgeschoten. Als poltiemensen jongetjes ontvoeren, misbruiken en vermoorden, hoeveel erger kan de Taliban dan nog zijn?
Geen fuel voor de voertuigen want de politie steelt en verkoopt die. De politie is (was) daar duidelijk niet je beste vriend.
Af en toe lijkt het wel een sketch van Monty Python. Grappig als het niet zo droevig was gelijkertijd. Grote criminelen die gewoon op hoge posities blijven terugkomen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Mondkapje op 18-08-2021 00:07:57 ]
pi_200959423
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 22:51 schreef capricia het volgende:
Na het zien van die docu denk ik alleen maar 'hebben we hier NLse levens voor opgegeven?'.
Biden heeft gelijk. Zo snel mogelijk daar weg.
NL heeft meegedaan zodat Jan de Hoop Scheffer NAVO-baas kon worden?
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:54:04 #116
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_200959434
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 22:47 schreef capricia het volgende:

[..]
Analfabeet en half inteelt lijkt wel.
En dit soort lui staan ook aan de poorten van Griekenland, klaar om Europa binnen te wandelen lanterfanten :') :') :')
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:55:37 #117
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_200959460
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 22:54 schreef Ciclon het volgende:

[..]
En dit soort lui staan ook aan de poorten van Griekenland, klaar om Europa binnen te wandelen lanterfanten :') :') :')
Ja maar over 20 jaar ben je een paar generaties verder en gaat het wel iets beter
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:56:51 #118
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_200959482
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 22:51 schreef Rambolin het volgende:

[..]
Eerder dankzij vanwege de brute straffen voor corrupte lui.
Ik denk eerder dat er door corrupte mensen veel geld bij de Taliban terecht is gekomen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_200959486
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:57:34 #120
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_200959496
https://www.scmp.com/news(...)ia-diplomatic-flurry

Fall of Kabul sends big players US, China, Russia into diplomatic flurry over Afghan future

• China ready to work with US to ensure a ‘soft landing’ in Afghanistan, but says Washington would need to dial back the pressure on its strategic rival
• Concerns about Afghan projects and terrorism spilling over to Xinjiang may see Beijing pursue a stronger relationship with the Taliban, observers say
====================
Top diplomats from the United States, China, Russia and several other nations have held urgent talks on Afghanistan's uncertain future after Kabul fell to the Taliban, with Beijing calling for a "soft landing" from the turbulent end to the nearly 20-year war.

In a phone call with US Secretary of State Antony Blinken on Monday, China's Foreign Minister Wang Yi said Beijing was ready to work with America to prevent Afghanistan from becoming a humanitarian disaster or a hotbed for terrorism, following the stunning collapse of the Afghan government on Monday as the Taliban took over the capital city and presidential palace within hours.
pi_200959518
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 22:55 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Ja maar over 20 jaar ben je een paar generaties verder en gaat het wel iets beter
Net als bij de Marokkanen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  Moderator dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:59:45 #122
236264 crew  capricia
pi_200959532
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 22:52 schreef Rambolin het volgende:

[..]
NL heeft meegedaan zodat Jan de Hoop Scheffer NAVO-baas kon worden?
Jaap
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_200959557
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 22:59 schreef capricia het volgende:
Jaap
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 23:02:11 #124
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_200959564
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 22:58 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Net als bij de Marokkanen
Ja maar dat komt door een gebrek aan stage plekken, buurthuizen en grote boze blanke bazen.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 23:03:42 #125
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_200959585
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 22:55 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Als het een handvol zijn, dan wel, maar niet met honderdduizenden te gelijk. Dat wordt nooit wat...ja een stijging van de zorgpremie
pi_200959599
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 22:42 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Wel beetje domme post dit. Als je denkt dat de taliban duur modern spul heeft dan zit je helemaal mis
Litmanen. Ik twijfel vaak of ik wel of niet op je provocaties in moet gaan. Het kan ook gewoon zo zijn dat je echt dom bent en niet doet alsof.

Ik heb het toch overduidelijk over de Amerikaanse wapens die zij onlangs onder hun bezit hebben genomen of niet? Kun je ook een beetje vooruit denken? Hoe vaak moet ik je op je plek zetten? Volgens mij kick je erop om telkens gedist te worden.

quote:
The Taliban captured an array of modern military equipment when they overran Afghan forces who failed to defend district centers.
https://www.usnews.com/ne(...)y-benefitted-taliban
  Moderator dinsdag 17 augustus 2021 @ 23:05:57 #127
236264 crew  capricia
pi_200959612
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 22:56 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
Niemand trapt hier in.

En dat het ophalen van personeel geen strobreed in de weg gelegd wordt, komt omdat we ze ophalen. We gaan namelijk weg. Waarom zou je dat aanvallen. :P
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 23:07:36 #128
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_200959627
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 23:05 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Litmanen. Ik twijfel vaak of ik wel of niet op je provocaties in moet gaan. Het kan ook gewoon zo zijn dat je echt dom bent en niet doet alsof.

Ik heb het toch overduidelijk over de Amerikaanse wapens die zij onlangs onder hun bezit hebben genomen of niet? Kun je ook een beetje vooruit denken? Hoe vaak moet ik je op je plek zetten? Volgens mij kick je erop om telkens gedist te worden.
[..]
https://www.usnews.com/ne(...)y-benefitted-taliban
Net alsof die wapens nog werken of dat ze die überhaupt kunnen besturen. Je moet je eens wat verder verdiepen in de materie ipv alleen wat kranten koppen te lezen.

Een humvee zal wel rijden en ze zullen best wat wapens buit hebben gemaakt maar het gaat niet om hi tech drones etc.
pi_200959637
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 22:49 schreef capricia het volgende:

[..]
Dokken?
Welke schuld hebben wij aan dat land dan?
Je hoeft niet per se iets te lenen om vervolgens schuldig eraan te zijn hoor. Je kunt ook schuldig zijn aan invasie, bezetten, jarenlang de boel naar de afgrond helpen en dan plots je biezen pakken en verdwijnen. Zo zit het dus niet in elkaar.

Betalen vriend en anders gewoon de vluchtelingen accepteren.
pi_200959646
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 22:47 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Je zou zelfs kortere tripjes kunnen maken op en neer naar een van de buurlanden.
Dan stouw je je vliegtuig vol, zet ze over de grens af en ga je van daaruit kijken hoe je ze verder kijkt.

Dat levert dan wel weer het probleem dat je ergens anders voedsel en onderdak moet regelen.
En het buurland zal vragen wanneer je al die vluchtelingen weer weghaalt.

Dan kan het misschien handiger zijn om ze meteen naar huis te vliegen.
Die C17 van vanavond was denk ik een vrij onverwachte opportunistische inzet via de NATO-pool. Het pendelen gaan ze doen met 2 C130 Herculessen die op en neer gaan vliegen tussen Kabul en Islamabad. Dan zijn er ook weer Nederlanders ter plaatsen op het vliegveld om de evacuaties te begeleiden (die waren er vandaag nog niet). Een Airbus 330 wordt ingezet voor de vluchten naar Nederland.

quote:
Vanochtend is een KDC-10 transportvliegtuig vanaf Vliegbasis Eindhoven vertrokken naar Kabul via een tussenstop in de regio. Aan boord zitten de Nederlandse ambassadeur, een consulair noodteam en 62 militairen die voor de force protection zorgen. Zij gaan onder leiding van de ambassadeur zo snel mogelijk op het vliegveld in Kabul verder om de evacuaties mogelijk te maken. De verwachting is dat zij morgenmiddag aan de slag kunnen op het vliegveld.

Verder is vanmorgen een C130-transportvliegtuig vanaf Vliegbasis Eindhoven vertrokken richting een land in de regio, met onderweg een tussenlanding. Dit toestel wordt met een andere C130 ingezet die al in de regio is. Dit is om een luchtbrug te vormen tussen Kabul International Airport en een veilig land in de regio.

Een Airbus A330-vliegtuig van de Multinational Multirole Tanker Transport Capability (MRTT) vertrekt naar verwachting morgen vanaf Eindhoven richting de regio. Aan boord zijn enkele artsen en verpleegkundigen van Defensie, zodat er op de opvanglocatie in de regio ook basis medische zorg aan evacués kan worden verleend. Het MRTT-vliegtuig kan daarna worden ingezet voor retourvluchten vanaf de opvanglocatie in de regio naar Nederland.
https://www.defensie.nl/a(...)evacuaties-uit-kabul
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 23:11:33 #131
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_200959672
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 23:08 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Je hoeft niet per se iets te lenen om vervolgens schuldig eraan te zijn hoor. Je kunt ook schuldig zijn aan invasie, bezetten, jarenlang de boel naar de afgrond helpen en dan plots je biezen pakken en verdwijnen. Zo zit het dus niet in elkaar.

Net zoals dat wij die tolken rijkelijk betaald hebben? Die hebben hun vergoeding gehad dus.
  Moderator dinsdag 17 augustus 2021 @ 23:11:47 #132
236264 crew  capricia
pi_200959676
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 23:08 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Aan de Taliban betalen?
Denk je niet dat we wel genoeg geld in die bodemloze put gestopt hebben?
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 23:15:50 #133
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_200959720
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 22:12 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Met 40 man per C17 gaat het wel even duren. Ik gok zomaar dat de taliban niet zo veel geduld hebben.

Zijn ze serieus zo stom om te pendelen van NL naar Afghanistan? OMG...
pi_200959736
Pushmeldingen.
pi_200959753
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 23:15 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Zijn ze serieus zo stom om te pendelen van NL naar Afghanistan? OMG...
Zie mijn post #130 hierboven.
pi_200959792
twitter

Qatar stuurt ook C17 richting Afghanistan, maar dan een vliegtuig vol Taliban

twitter
pi_200959794
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 23:07 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Net alsof die wapens nog werken of dat ze die überhaupt kunnen besturen. Je moet je eens wat verder verdiepen in de materie ipv alleen wat kranten koppen te lezen.

Een humvee zal wel rijden en ze zullen best wat wapens buit hebben gemaakt maar het gaat niet om hi tech drones etc.
Wederom bevestig je gewoon wat ik over je zeg. Je bent echt oerdom en hebt totaal geen kennis over zaken. Vanwege je onwetendheid over het feit dat de Taliban veel U.S wapens onder hun bezit hebben genomen, beweerde je in eerste instantie dat de Taliban helemaal niet over moderne wapentuig beschikte.

Daarnaast heb je ook helemaal geen kennis over de jarenlange trainingen die door de CIA aan de Taliban gegeven is om gewapende verzet te tonen tegen de communisten. Taliban is een expert op gebied van guerrilla warfare. Deze expertise hebben ze jarenlang van generatie tot generatie overgebracht. Taliban weet dus heel goed hoe ze wapens moeten gebruiken.

Je verwart de idioten die zich aan vliegtuigen vastklampen met Taliban milities die erg goed weten hoe ze een strijd moeten voeren.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 23:21:31 #138
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_200959795
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 22:47 schreef Discombobulate het volgende:
Het zou ironisch zijn als de Taliban er, ondanks een sharia, toch wat van weet te maken. Afghanistan is eigenlijk niet eens een staat als je er zo bij nadenkt, zo verdeeld is het, zo veel etniciteiten, niet echt georganiseerd, etc.
Wat ze tot dusver hebben geroepen is best hoopvol, amnesty voor regeringsmedewerkers, vrouwen in de regering.
Ik hoop dat Pakistan, China en Rusland zo'n invloed hebben op de Taliban dat het over 20 jaar naar een soort van Iran is gegroeid.
pi_200959797
Rond de 47ste minuut zie je oudere Afghanen zeggen dat ze niet opkunnen tegen de Taliban. Het is in feite alsof je in nazi-Duitsland zou komen met een berg wapens en tegen de bevolking zegt: verdedig jullie zelf, wij leiden je op. Dat lukt een bevolking niet, dat moeten specialisten doen.
pi_200959801
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 23:11 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Net zoals dat wij die tolken rijkelijk betaald hebben? Die hebben hun vergoeding gehad dus.
Jij gaat weer op negeer.
pi_200959808
quote:
Demissionair minister Sigrid Kaag over het vliegtuig dat vertrok zonder Nederlanders en Afghanen: ,,Het is een hele complexe situatie. Het vliegtuig is helaas vertrokken. Andere mensen zijn wel geëvacueerd. De Amerikanen hebben de totale controle. Er was maar een half uur tijd om mensen in het vliegtuig te krijgen. Nederlanders en Afghanen en hun gezinnen waren er, ze stonden aan de poorten van de luchthaven. Ik vind het vreselijk. Hopelijk is er morgen een verbetering in de situatie. Ik hoop dat de Amerikanen ons dan meer tijd geven, meer dan een half uur. Intussen gaan wij gewoon door, wij hebben contact met iedereen. We zetten alles op alles om iedereen die in aanmerking komt te evacueren."
  Moderator dinsdag 17 augustus 2021 @ 23:23:09 #142
236264 crew  capricia
pi_200959820
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 23:21 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Jij gaat weer op negeer.
Sterk van je. :+
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_200959824
twitter

Hoe moeilijk kan het wezen. Regel dat die poort open gaat.
zie email 27 oktober
pi_200959830
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 23:11 schreef capricia het volgende:

[..]
Aan de Taliban betalen?
Denk je niet dat we wel genoeg geld in die bodemloze put gestopt hebben?
En de achtergelaten ravage. Waarom hebben we het daar niet over? Dus in jouw optiek kun je een land bezetten, jarenlang oorlog voeren en vervolgens zonder enige vorm van garantie dat land in puin achterlaten.

Dit hebben we ook gezien in Irak. Waarom mag het westen hiermee wegkomen? De mensen daar hebben niet om de bemoeienis van het westen gevraagd.
  Moderator dinsdag 17 augustus 2021 @ 23:25:07 #145
236264 crew  capricia
pi_200959837
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 23:23 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Hoe moeilijk kan het wezen. Regel dat die poort open gaat.
Het is te laat. Die vogel is gevlogen. Hopelijk de volgende.
Wat een clusterfuck.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 23:25:54 #146
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_200959847
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 23:21 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Wederom bevestig je gewoon wat ik over je zeg. Je bent echt oerdom en hebt totaal geen kennis over zaken. Vanwege je onwetendheid over het feit dat de Taliban veel U.S wapens onder hun bezit hebben genomen, beweerde je in eerste instantie dat de Taliban helemaal niet over moderne wapentuig beschikte.

Daarnaast heb je ook helemaal geen kennis over de jarenlange trainingen die door de CIA aan de Taliban gegeven is om gewapende verzet te tonen tegen de communisten. Taliban is een expert op gebied van guerrilla warfare. Deze expertise hebben ze jarenlang van generatie tot generatie overgebracht. Taliban weet dus heel goed hoe ze wapens moeten gebruiken.

Je verwart de idioten die zich aan vliegtuigen vastklampen met Taliban milities die erg goed weten hoe ze een strijd moeten voeren.
:')

Kijk eens wat informerende documentaires maatje meeste van dat spul was al lang niet meer in actie. Aangezien de Afghanen zelf geen onderhoud kunnen plegen aan dit soort materiaal. Zoals ik zei ze zullen best wat wapens en humvees over hebben genomen maar echt geen hi tech spul of zie je al zo'n baardaap een drone besturen? :') :'). Je ziet toch alleen maar beelden van AK's, RPK's en AK74U's.

Natuurlijk is de taliban goed georganiseerd voor hun begrippen en ze vechten met een doel dat doet veel voor een mens. Maar wanneer we daar oorlog zouden gaan voeren is heel Afghanistan binnen een maand of 2 onder controle van de coalitie.
pi_200959848
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 23:23 schreef capricia het volgende:

[..]
Sterk van je. :+
Dat krijg je doorgaans als je met onwetende mensen te maken hebt.
pi_200959849
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 23:22 schreef Haags het volgende:
Hopelijk is er morgen een verbetering in de situatie. Ik hoop dat de Amerikanen ons dan meer tijd geven, meer dan een half uur.
:') Murica.
pi_200959855
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 23:25 schreef capricia het volgende:

[..]
Wat een clusterfuck.
Morgenochtend vertrekt er weer een die kant op. Hopelijk gaat die poort dan wel open...
pi_200959865
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 23:25 schreef capricia het volgende:

[..]
Wat een clusterfuck.
Ik word hier zwaar agressief van. Kijk ik kan begrijpen dat wat in de stad gebeurt buiten je invloedssfeer ligt op dit moment. Wat er ook zij van de aanleiding daar van, dat is nu eenmaal hoe de kaarten liggen op dit moment. Maar deze mensen staan aan de poort. Dat ligt wel binnen je invloedssfeer. En blijkbaar faalt men daar ook in. Mooier kunnen we het niet maken.
zie email 27 oktober
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')