Zeker, dat is ook een groot probleem. Daarom vrees ik ook weer duizenden onrendabelen er bij in Nederland.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:37 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat doet een groot deel van de vluchtelingen uit relatief veel veiligere landen toch ook?
Trudeau is gewoon een slappe wokejanusquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:37 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Daarnaast is Afghanistan niet het enige land waar de regering met geweld ten val is gekomen en die erkent Trudeau wel.
Weet je hoe lang de C130 al gebruikt wordt? Die dingen worden constant gemoderniseerd.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:27 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Het is altijd wel een hoop roest wat ik voorbij zie rijden op de snelweg... En een DC10?Dat ding is ruim 50 jaar oud
en al bijna 30 jaar in dienst van de Klu
Dat de Nederlandse ambassade ineens s ochtends leeg was is natuurlijk geen ongeluk geweest.. we hadden niet de tijd om het lokale personeel te waarschuwen is natuurlijk een goedkope smoes. Wat er echt achter zit is dat ze het lokale personeel ( mogelijk terecht) niet volledig vertrouwden en geen zin hadden dat het konvooi dat de Nederlanders naar het vliegveld bracht onderschept zou worden door taliban.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:28 schreef DarkwingDuck het volgende:
Is Kaag als eindverantwoordelijke voor de clusterfuck mbt de Nederlandse ambassade, de tolken enzovoort op opgestapt?
In Afghanistan is de regering juist (bijna) zonder geweld ten val gekomenquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:37 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Daarnaast is Afghanistan niet het enige land waar de regering met geweld ten val is gekomen en die erkent Trudeau wel.
Op de kaart van Afghanistan kon je de laatste maanden (tot wel twee jaar) al zien, dat de 'hoofd'steden al redelijk ingesloten waren m.b.t. de rest van de provincies.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:41 schreef Ciclon het volgende:
Alle steden werden zoal in een dezelfde tijd ingenomen, dus de Taliban zat overal. Dat betekend dus dat men overal een grote support had.
Een tweede konvooi was ook een optie.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:41 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat de Nederlandse ambassade ineens s ochtends leeg was is natuurlijk geen ongeluk geweest.. we hadden niet de tijd om het lokale personeel te waarschuwen is natuurlijk een goedkope smoes. Wat er echt achter zit is dat ze het lokale personeel ( mogelijk terecht) niet volledig vertrouwden en geen zin hadden dat het konvooi dat de Nederlanders naar het vliegveld bracht onderschept zou worden door taliban.
Dat is niet wat ik zeg. Ik ga zelfs graag naar de opendagen van o.a. Volkel. Maar het is een hoop verouderde rommel wat daar staat. Maar dat is een ander thema. Ik vind wel dat het volk of defensie (of beide) hier wel behoorlijk zijn voorgelogen door de VS.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:28 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Defensie is boe en bah en daar mag geen geld heen, dat is echt een politieke keuze geweest hoor.
De minister van defensie zal wel weer opstappen. Die hebben nooit zo'n lange carrière op die functiequote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:28 schreef DarkwingDuck het volgende:
Is Kaag als eindverantwoordelijke voor de clusterfuck mbt de Nederlandse ambassade, de tolken enzovoort op opgestapt?
Dieptriestquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:43 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
300.000 door het Westen getrainde en uitgeruste soldaten durfden het nochtans niet aan.
Hoe ga je dat ooit combineren met het extreme gelovige fundament van de Taliban ?quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Onzin. De Taliban had moeten worden ingebed in de nieuwe Afghaanse politieke orde, een dergelijke politieke inclusie haalt de scherpe randjes ervan af. Van Afghanistan hoefde geen Denemarken gemaakt te worden, er had ingezet moeten worden op het waarborgen van basale rechten voor vrouwen en minderheden en een eerste aanzet tot een rechtstaat een rule of law. Had desnoods Erdogan om hulp gevraagd.
Zelfde filmpje, gepost op 27 juni 2019. Filmpje is mogelijk al veel ouder.quote:
We werken hier in diverse plaatsen toch ook samen met GroenLinks?quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoe ga je dat ooit combineren met het extreme gelovige fundament van de Taliban ?
Dat lijkt me dan ook een 'meer bij de tijd' toestel. Ik zie die DC10 al 20 jaar vliegen met de opendagenquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:36 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
En de Amerikaanse luchtmacht heeft B52's en 707's rondvliegen die nog ouder zijn dan de KDC10's van de luchtmacht. Verwar de levensduur van een militair toestel niet met dat van een civiel toestel.
De KDC10's worden overigens in NAVO verband vervangen door de A330MRRT, een aantal zijn al actief op Eindhoven.
[ afbeelding ]
Wereldvreemd volk. Plots zullen er tienduizenden tolken zijn. Alsof we al niet genoeg ellende deze kant ophalen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 15:55 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Elke Afghaan, uitgezonderd Taliban, is gewoon tolk.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:46 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Zelfde filmpje, gepost op 27 juni 2019. Filmpje is mogelijk al veel ouder.
[ twitter ]
En hier van 14-2-2019:
https://www.reddit.com/r/(...)_against_isis_today/
Vrij normaal dat het heimelijk gebeurd ja. Maar ga dat uitleggen aan die wereldvreemde lui in de Tweede Kamer.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:41 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat de Nederlandse ambassade ineens s ochtends leeg was is natuurlijk geen ongeluk geweest.. we hadden niet de tijd om het lokale personeel te waarschuwen is natuurlijk een goedkope smoes. Wat er echt achter zit is dat ze het lokale personeel ( mogelijk terecht) niet volledig vertrouwden en geen zin hadden dat het konvooi dat de Nederlanders naar het vliegveld bracht onderschept zou worden door taliban.
Ik snap werkelijk niet dat Twitter nog steeds bestaat. Echt 90% van alles wat daar gepost wordt tijdens dit soort situaties klopt niet.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:46 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Zelfde filmpje, gepost op 27 juni 2019. Filmpje is mogelijk al veel ouder.
[ twitter ]
En hier van 14-2-2019:
https://www.reddit.com/r/(...)_against_isis_today/
Ik mis de dagen van RT met militaire beelden in het nieuws uit videogames enzo zonder dat ze het door leken te hebben.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:50 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik snap werkelijk niet dat Twitter nog steeds bestaat. Echt 90% van alles wat daar gepost wordt tijdens dit soort situaties klopt niet.
Alle politici zijn er actief. Dat draagt vast een groot deel bij aan die 90%.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:50 schreef Stoorzendert het volgende:
Ik snap werkelijk niet dat Twitter nog steeds bestaat. Echt 90% van alles wat daar gepost wordt tijdens dit soort situaties klopt
Iedereen die een keer "hello" of "good morning" gezegd heeft in de nabijheid van een ISAF-militair is een tolk natuurlijk.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:48 schreef franske19 het volgende:
[..]
Wereldvreemd volk. Plots zullen er tienduizenden tolken zijn. Alsof we al niet genoeg ellende deze kant ophalen.
Je kunt nu (en twintig jaar geleden) dan ook geen fatsoenlijke liberale democratie van Afghanistan maken, je had moeten kijken naar de mogelijkheden en dat was dat er hoogstens een soort poor man's versie van Pakistan van te maken viel: een op islamitische leest geschoeide rechtstaat, een politiek systeem waar religieuze zeloten de dienst uitmaken, maar waar (behalve in de echt perifere gebieden) wel een zekere rule of law bestaat en waar vrouwen wel enige positieve vrijheden hebben en rechtsbescherming genieten.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoe ga je dat ooit combineren met het extreme gelovige fundament van de Taliban ?
Ze voeren een uitstekende PR inderdaad.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het zou wel hilarisch zijn als blijkt dat de Taliban gaat zorgen voor een rustig en welvarend Afghanistan. Ze lijken wel de nadruk erop te willen liggen dat ze niet zoals vorige keer tewerk zullen gaan.
Een soort trollenleger dus?quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:56 schreef Mondkapje het volgende:
Ik denk dat de Taliban spelletjes gaat spelen met ‘het Westen’ pesten en treiteren, opbellen tijdens tv-shows e.d.
https://www.ad.nl/dossier(...)indblowing~a9bb19f4/
Dat zou geweldig zijn, maar we zullen zien.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het zou wel hilarisch zijn als blijkt dat de Taliban gaat zorgen voor een rustig en welvarend Afghanistan. Ze lijken wel de nadruk erop te willen liggen dat ze niet zoals vorige keer tewerk zullen gaan.
Yep, verdeel en heers door bij anderen tieren, trekken en treiteren.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:56 schreef Mondkapje het volgende:
Ik denk dat de Taliban spelletjes gaat spelen met ‘het Westen’ pesten en treiteren, opbellen tijdens tv-shows e.d.
Taliban heeft zich tot nu toe altijd primair gericht op Afghanistan/Waziristan. Weinig reden om aan te nemen dat dat opeens gaat veranderen volgens mij.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 19:00 schreef capuchon_jongen het volgende:
Nu ze Afghanistan veroverd hebben is er eigenlijk een mogelijkheid om ook "buurlanden" in te nemen zoals Pakistan, Turkmenistan of Tadzjikistan
Dat ging destijds ook zo goed.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Echt waar, wat een treurige instelling. Met je huurlingen
Een aantal van jullie hebben echt geen flauw benul over onze krijgsmacht. Hou dan ook gewoon je waffel
Hij is ook op twitter actiefquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:56 schreef Mondkapje het volgende:
Dat liep vorige keer niet goed af, 20 jaren ellende.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:40 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat is achteraf makkelijk praten maar ook wensdenken naar mijn mening.
De taliban was al jaren aan de macht in Afghanistan en onder hen kon Al Qaida trainingskampen opzetten om vervolgens aanslagen te plegen.
Het zal me helemaal niet verbazen als dat wederom gaat gebeuren met de taliban aan de macht.
quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 19:06 schreef borbit het volgende:
Is de persconferentie van de Taliban ergens terug te zien?
Deze bedoel ik: https://nos.nl/liveblog/2(...)naar-nederland-komen
Artikel: "Woordvoerder Taliban: 'We zullen op niemand wraak nemen' ".
Eerst zien, dan geloven. Voorlopig vertrouw ik die mooie praatjes van de Taliban voor geen meter.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Lijkt mij sws zinvol ze te checken voordat.... oohhhh wacht ze hebben een pasje.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:55 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Iedereen die een keer "hello" of "good morning" gezegd heeft in de nabijheid van een ISAF-militair is een tolk natuurlijk.
Lees je in, de B52 zal nog zeker 30 jaar in gebruik blijven. Dit is zo besloten. Een opvolger zou amper voordelen hebben op de korte tot middellange termijn.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:48 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan ook een 'meer bij de tijd' toestel. Ik zie die DC10 al 20 jaar vliegen met de opendagenHet is dus oude rommel, anders zouden ze 'm niet vervangen.
Volgens mij is er voor de B52 ook nooit echt een goede vervanger gekomen. Ja de B2, maar die is veel te duur.
Ondanks dat ze beide Taliban heten, zijn het twee verschillende organisaties.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 19:06 schreef Mondkapje het volgende:
Ze kunnen verder eigenlijk niets uithalen want de buurlanden met name China en Rusland zetten ze klem.
Het is verbazingwekkend dat China niet met machtsvertoon heeft gereageerd na de mislukte aanslag op hun ambassadeur een paar weken terug door de Taliban in Pakistan.
Dit dus, als ze echt zogenaamd het beste voor hebben zou ik vanuit westers oogpunt een naamsverandering verwacht hebben. Je noemt je groepering dan toch niet net zoals de barbaren van 20 jaar terug.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 19:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Eerst zien, dan geloven. Voorlopig vertrouw ik die mooie praatjes van de Taliban voor geen meter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |