abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200955995
quote:
Formal start of final phase of Afghan pullout by US, NATO

KABUL, Afghanistan (AP) — The final phase of ending America’s “forever war” in Afghanistan after 20 years formally began Saturday, with the withdrawal of the last U.S. and NATO troops by the end of summer.

President Joe Biden had set May 1 as the official start of the withdrawal of the remaining forces — about 2,500-3,500 U.S. troops and about 7,000 NATO soldiers.

Even before Saturday, the herculean task of packing up had begun.

The military has been taking inventory, deciding what is shipped back to the U.S., what is handed to the Afghan security forces and what is sold as junk in Afghanistan’s markets. In recent weeks, the military has been flying out equipment on massive C-17 cargo planes.

The U.S. is estimated to have spent more than $2 trillion in Afghanistan in the past two decades, according to the Costs of War project at Brown University, which documents the hidden costs of the U.S. military engagement.

Defense department officials and diplomats told The Associated Press the withdrawal has involved closing smaller bases over the last year. They said that since Biden announced the end-of-summer withdrawal date in mid-April, only roughly 60 military personnel had left the country.

The U.S. and its NATO allies went into Afghanistan together on Oct. 7, 2001 to hunt the al-Qaida perpetrators of the 9/11 terrorist attacks who lived under the protection of the country’s Taliban rulers. Two months later, the Taliban had been defeated and al-Qaida fighters and their leader, Osama bin Laden, were on the run.

In his withdrawal announcement last month, Biden said the initial mission was accomplished a decade ago when U.S. Navy SEALS killed bin Laden in his hideout in neighboring Pakistan. Since then, al-Qaida has been degraded, while the terrorist threat has “metastasized” into a global phenomenon that is not contained by keeping thousands of troops in one country, he said.

Until now the U.S. and NATO have received no promises from the Taliban that they won’t attack troops during the pullout. In a response to AP questions, Taliban spokesman Suhail Shaheen said the Taliban leadership was still mulling over its strategy.

The insurgent group continues to accuse Washington of breaching the deal it signed with Biden’s predecessor more than a year ago. In that agreement, the U.S. said it would have all troops out by May 1.

In a statement Saturday, Taliban military spokesman Zabihullah Mujahid said the passing of the May 1 deadline for a complete withdrawal “opened the way for (Islamic Emirate of Afghanistan) mujahidin to take every counteraction it deems appropriate against the occupying forces.”

However, he said fighters on the battlefield will wait for a decision from the leadership before launching any attacks and that decision will be based on “the sovereignty, values and higher interests of the country.”

Violence has spiked in Afghanistan since the February 2020 deal was signed. Peace talks between the Taliban and Afghan government, which were part of the agreement, quickly bogged down. On Friday, a truck bomb in eastern Logar province killed 21 people, many of them police and students.

Afghans have paid the highest price since 2001, with 47,245 civilians killed, according to the Costs of War project. Millions more have been displaced inside Afghanistan or have fled to Pakistan, Iran and Europe.

Afghanistan’s security forces are expected to come under increasing pressure from the Taliban after the withdrawal if no peace agreement is reached in the interim, according to Afghan watchers.

Since the start of the war they have taken heavy losses, with estimates ranging from 66,000 to 69,000 Afghan troops killed. The Afghan military has been battered by corruption. The U.S. and NATO pay $4 billion a year to sustain the force.

Some 300,000 Afghan troops are on the books, although the actual number is believed to be lower. Commanders have been found to inflate the numbers to collect paychecks of so-called “ghost soldiers,” according to the U.S. watchdog monitoring Washington’s spending in Afghanistan.

Last year was the only year U.S. and NATO troops did not suffer a loss. The Defense Department says 2,442 U.S. troops have been killed and 20,666 wounded since 2001. It is estimated that over 3,800 U.S. private security contractors have been killed. The Pentagon does not track their deaths.

The conflict also has killed 1,144 personnel from NATO countries.

The Taliban, meanwhile, are at their strongest since being ousted in 2001. While mapping their gains and territorial holds is difficult, they are believed to hold sway or outright control over nearly half of Afghanistan.

“We are telling the departing Americans ... you fought a meaningless war and paid a cost for that and we also offered huge sacrifices for our liberation,” Shaheen told the AP on Friday.

Striking a more conciliatory tone, he added: “If you ... open a new chapter of helping Afghans in reconstruction and rehabilitation of the country, the Afghans will appreciate that.”

In announcing the departure, Biden said waiting for ideal conditions to leave would consign America to an indefinite stay.

In the Afghan capital and throughout the country, there is a growing fear that chaos will follow the departure of the last foreign troops. After billions of dollars and decades of war, many Afghans wonder at whether it was worth it.
twitter

Einde van een tijdperk.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_200956003
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 19:11 schreef Fer het volgende:

[..]
Lees je in, de B52 zal nog zeker 30 jaar in gebruik blijven. Dit is zo besloten. Een opvolger zou amper voordelen hebben op de korte tot middellange termijn.
Lees je in? :? Ik zeg toch dat er voor de B52 geen goede vervanger is?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_200956014
De rol van Pakistan:

Although Pakistan ostensibly turned its back on the Taliban after the US-led invasion of Afghanistan in 2001, its military and intelligence officials are documented to have continued assisting the group.

Some sympathised with the Islamists’ extreme ideology, while others deemed it an indispensable asset to counter India. Taliban leaders have lived and done business in Pakistan, and wounded fighters have been treated in its hospitals.

The Haqqani Network, an affiliate of the Taliban, has a “close relationship” with the ISI, according to a recent report from the US Institute of Peace. “The Taliban rely on Pakistan as their biggest patron,” one western diplomat said.
https://www.ft.com/content/fa2d08a3-6e5e-4d3d-b742-db4145809f8d
pi_200956020
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 19:06 schreef Mondkapje het volgende:
Ze kunnen verder eigenlijk niets uithalen want de buurlanden met name China en Rusland zetten ze klem.
Het is verbazingwekkend dat China niet met machtsvertoon heeft gereageerd na de mislukte aanslag op hun ambassadeur een paar weken terug door de Taliban in Pakistan.
Omdat China daar geld wil verdienen natuurlijk
pi_200956058
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 19:25 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Omdat China daar geld wil verdienen natuurlijk
En de Taliban is daar blijkbaar tegen. Vandaar de aanslag.
pi_200956089
Vrouwen hebben het in Pakistan iets beter dan in Afghanistan, dit project zou in sommige Nederlandse wijken ook best succes kunnen hebben:
In Pakistan heeft Plan een erg flitsend project: roze riksja’s rijden nu door de straten van de provincie Punjab. Achter het stuur zitten vrouwelijke chauffeurs die hun vrouwelijke passagiers veilig van A naar B brengen. Zo hebben de chauffeurs een eigen inkomen en kunnen Pakistaanse vrouwen veilig over straat.
https://www.planinternati(...)r-meisjes-en-vrouwen
pi_200956093
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 19:28 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
En de Taliban is daar blijkbaar tegen. Vandaar de aanslag.
Pakistaanse Taliban (Tehrik-i-Taliban, TTP).

De Afghaanse Taliban is op bezoek gegaan bij de Chinezen.
pi_200956114
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 19:06 schreef Fer het volgende:

[..]
Dat liep vorige keer niet goed af, 20 jaren ellende.

Denk je niet dat ze dit keer iets bedachtzamer zullen zijn op wie ze binnenlaten?
Hopelijk is dat zo maar dat zullen we moeten afwachten.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:33:26 #9
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200956124
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 18:58 schreef Hamzoef het volgende:

[..]
Ze voeren een uitstekende PR inderdaad.
Ik zou er bijna in gaan geloven.
Eerst zien dan geloven idd, maar kwa competentie zie ik ze eigenlijk beter een land besturen dan de Aghaanse overheid die opeens POEF verdween. De Taliban zullen het niet zo makkelijk uit handen geven denk ik.

Natuurlijk, ze zullen waarschijnlijk ook veel strenger zijn.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_200956146
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 19:33 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Eerst zien dan geloven idd, maar kwa competentie zie ik ze eigenlijk beter een land besturen dan de Aghaanse overheid die opeens POEF verdween. De Taliban zullen het niet zo makkelijk uit handen geven denk ik.

Natuurlijk, ze zullen waarschijnlijk ook veel strenger zijn.
Als ik me in de Taliban verplaats, zou ik mijn oog op Pakistan laten vallen. Het kunstje wat ze nu gedaan hebben, kan misschien ook daar.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:36:47 #11
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200956171
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 19:35 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Als ik me in de Taliban verplaats, zou ik mijn oog op Pakistan laten vallen. Het kunstje wat ze nu gedaan hebben, kan misschien ook daar.
Dan heb je wel een probleem want Pakistan heeft atoombommen.
pi_200956177
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 19:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Yes, dat is andere koek.
pi_200956182
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 19:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
De Sovjets hadden nog veel meer atoombommen.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:37:59 #14
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_200956185
quote:

[..]
Alleen jammer voor de Taliban dat Pakistaanse soldaten wel betaald en gevoed worden. En Pakistanen hun land daadwerkelijk zien als iets om trots op te zijn/voor te strijden. De Taliban zou helemaal aan gort gestampt worden als ze ook maar 1 losse flodder de grens over schieten.

En Pakistan blijkt redelijk maatjes te zijn met de Taliban.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:38:16 #15
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200956188
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 19:37 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Yes, dat is andere koek.
Maar dat geeft ook meteen wel aan dat het Pakistaanse leger iets beter voorbereid is dan hun buur. Tenslotte heeft Pakistan al jarenlang spanning met India, dus dat leger heeft veel meer ervaring. Nee denk niet dat de Taliban zo heel Pakistan omver lopen.
pi_200956190
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 19:37 schreef jogy het volgende:

[..]
Alleen jammer voor de Taliban dat Pakistaanse soldaten wel betaald en gevoed worden. En Pakistanen hun land daadwerkelijk zien als iets om trots op te zijn/voor te strijden. De Taliban zou helemaal aan gort gestampt worden als ze ook maar 1 losse flodder de grens over schieten.

Ja, maar juist vanwege dat laatste.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:39:57 #17
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_200956210
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 19:37 schreef Rambolin het volgende:

[..]
De Sovjets hadden nog veel meer atoombommen.
Hoe bedoel je? De Taliban hebben die toch nooit in handen gekregen? Mijn punt was dat als dat met Pakistan dreigt te gebeuren de wereld zeker gaat ingrijpen.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:40:29 #18
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_200956218
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 19:38 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Ja, maar juist vanwege dat laatste.
Ja maar nee. Geen idee wat voor een beeld je hebt bij de Taliban maar ze komen niet over als een onbetrouwbaar volk als je iets voor hun gedaan hebt, zoals een veilig onderkomen heb geboden voor de afgelopen 20 jaar. Ik zie het echt niet.
Vrijheid
pi_200956221
quote:

[..]
Kashmir.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_200956231
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 19:40 schreef jogy het volgende:

[..]
Ja maar nee. Geen idee wat voor een beeld je hebt bij de Taliban maar ze komen niet over als een onbetrouwbaar volk als je iets voor hun gedaan hebt, zoals een veilig onderkomen heb geboden voor de afgelopen 20 jaar. Ik zie het echt niet.
Je moet met alles rekening houden.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:42:50 #21
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_200956260
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 19:41 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Oké. Maar je moet met alles rekening houden.
Ja prima, denk dat er langs de grenzen overal wel wat meer soldaatjes rondhupsen hoor. Maar de Taliban gaat de komende jaren niet langs de eigen grenzen. Eerst het eigen huis op orde.
Vrijheid
pi_200956291
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 19:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Hoe bedoel je? De Taliban hebben die toch nooit in handen gekregen? Mijn punt was dat als dat met Pakistan dreigt te gebeuren de wereld zeker gaat ingrijpen.
De Pakistaanse Taliban en andere groeperingen zijn al 17 jaar in oorlog tegen de Pakistaanse staat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Insurgency_in_Khyber_Pakhtunkhwa

Afghaanse Taliban alleen in Afghanistan.
pi_200956294
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 17:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]
West Europa is gewoon zwak. Ze doen niks om het echt te veranderen. De waarheid is dat het een aflopende zaak is.
Loopt de badkuip niet vol dan wordt het hier het midden oosten uiteindelijk.
Het is al veel te ver heen.
In principe de no go areas van grote steden. Dat wordt Nederlands toekomst.
1 grote dichtgebouwde verpauperde no go area.

Ironisch genoeg is de beste oplossing zelf emigreren.
Maar waarheen? Ik denk er vaak over na om een soort back up plan te maken voor het zoals verwacht uit de hand loopt.
Maar zou niet weten waar je niet de gevolgen van het klimaat of islamisering dmv migratie ondervindt.
Dacht eerst aan Zweden maar dat land is net als Frankrijk en Engeland nog eerder verloren.

Ik heb ook geen hoop dat ze ineens het licht zien rn het roer massaal 180 graden om gaat. Zulke daadkracht is er gewoon nooit bij de EU. En daar ks nog minder wil voor dan de Aghanen hadden om tegen de taliban te vechten.
Er zijn een paar plekken die ik nog zou overwegen: Florida, Texas, Ierland, Ijsland, Zwitserland, Polen, Hongarije, Brazilië... ja en zelfs Rusland.
Dat hele bizarre idee van Baudet voor een parallelle samenleving voel ik ook compleet niets voor.
pi_200956414
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 18:56 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Je kunt nu (en twintig jaar geleden) dan ook geen fatsoenlijke liberale democratie van Afghanistan maken, je had moeten kijken naar de mogelijkheden en dat was dat er hoogstens een soort poor man's versie van Pakistan van te maken viel: een op islamitische leest geschoeide rechtstaat, een politiek systeem waar religieuze zeloten de dienst uitmaken, maar waar (behalve in de echt perifere gebieden) wel een zekere rule of law bestaat en waar vrouwen wel enige positieve vrijheden hebben en rechtsbescherming genieten.

Van daaruit mag het land zich dan zelf verder ontwikkelen, en dan duurt het nog decennia voordat ze op het niveau van pakweg Bangladesh zitten.
Dat idee van 'liberale democratie' is ook weer zo'n propagandaterm van de laatste 10 jaar, als al vantevoren vastligt dat het liberaal moet worden kan het ook geen democratie zijn.

Los daarvan, voor dat soort landen moet je geen Westerse democratie willen, maar kijken wat nou belangrijk is van democratie en wat je in zou kunnen brengen. Als ze daar een stammenstructuur hebben zou ik zeggen laat stamhoofden bij elkaar komen om een vertegenwoordiger te kiezen die in een parlement gaat zitten. Een klassieke stembusdemocrtie veronderstelt bepaalde aanwezige structuren en denkwijzen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 19:56:51 #25
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_200956485
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 19:45 schreef Rambolin het volgende:

[..]
De Pakistaanse Taliban en andere groeperingen zijn al 17 jaar in oorlog tegen de Pakistaanse staat:
https://en.wikipedia.org/wiki/Insurgency_in_Khyber_Pakhtunkhwa

Afghaanse Taliban alleen in Afghanistan.
Best interessant hoe die groeperingen met elkaar omgaan en hoe pragmatisch Pakistan is in die situatie. De Pakistaanse Taliban wordt hard bestreden maar de Afghaanse wordt hier en daar geholpen. Tussen de Afghaanse en Pakistaanse is een soort van losse vriendschap maar niet zodanig dat de Afghanen Pakistaanse hulp afwijst. Nu was de Afghaanse Taliban al 10 jaar of langer hartstikke dood geweest zonder die hulp, maar toch.

Beetje dit zitten lezen.
https://en.wikipedia.org/(...)Pakistan?wprov=sfla1
Vrijheid
pi_200956645
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 19:56 schreef jogy het volgende:

Best interessant hoe die groeperingen met elkaar omgaan en hoe pragmatisch Pakistan is in die situatie. De Pakistaanse Taliban wordt hard bestreden maar de Afghaanse wordt hier en daar geholpen. Tussen de Afghaanse en Pakistaanse is een soort van losse vriendschap maar niet zodanig dat de Afghanen Pakistaanse hulp afwijst. Nu was de Afghaanse Taliban al 10 jaar of langer hartstikke dood geweest zonder die hulp, maar toch.

Beetje dit zitten lezen.
Het grote verschil tot nu toe is dat TTP aanslagen pleegt buiten de grenzen van Pakistan (inclusief een mislukte aanslag in Times Square), terwijl de Afghaanse Taliban alleen onderdak verleende aan groeperingen/individuen die aanslagen hebben gepleegd in het buitenland (en waarvoor ze gestraft zijn de afgelopen 20 jaar), maar zelf voor zover ik weet nog nooit een aanslag hebben gepleegd in het Westen.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:20:39 #27
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200956897
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 19:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Dat idee van 'liberale democratie' is ook weer zo'n propagandaterm van de laatste 10 jaar, als al vantevoren vastligt dat het liberaal moet worden kan het ook geen democratie zijn.

Los daarvan, voor dat soort landen moet je geen Westerse democratie willen, maar kijken wat nou belangrijk is van democratie en wat je in zou kunnen brengen. Als ze daar een stammenstructuur hebben zou ik zeggen laat stamhoofden bij elkaar komen om een vertegenwoordiger te kiezen die in een parlement gaat zitten. Een klassieke stembusdemocrtie veronderstelt bepaalde aanwezige structuren en denkwijzen.
'Liberaal' in 'liberale democratie' staat niet voor een soort VVD/D66-implementatie van democratie maar voor de vrijheden voor het individu tegenover zowel de staat als het collectief door structuren en instituties die zich konden ontspinnen binnen het raamwerk van democratische processen en overstijgt dus politieke richting. Zowel een VS geleid door een conservatieve Republikein, een archetypische sociaaldemocratie als Zweden en rechtsliberaal land als Nederland zijn liberale democratieen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_200956913
Deze aan het kijken, wat een hopeloze missie..

dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:22:06 #29
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_200957020
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 20:20 schreef -XOR- het volgende:

[..]
'Liberaal' in 'liberale democratie' staat niet voor een soort VVD/D66-implementatie van democratie maar voor de vrijheden voor het individu tegenover zowel de staat als het collectief door structuren en instituties die zich konden ontspinnen binnen het raamwerk van democratische processen en overstijgt dus politieke richting. Zowel een VS geleid door een conservatieve Republikein, een archetypische sociaaldemocratie als Zweden en rechtsliberaal land als Nederland zijn liberale democratieen.
Niet toen het in de 'Europese grondwet' stond. Maar het is natuurlijk sowieso niet relevant, als je een democratie hebt zul je maar moeten afwachten hoeveel vrijheden voor het individu dat brengt. Waar de voorkeur van het internationale grootbedrijf ligt lijkt me duidelijk, en dat maalt niet om democratie, en daar komt het dan ook vandaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_200957032
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 20:21 schreef littlemindy het volgende:

^O^
Ik ga even kijken vanavond.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_200957035
twitter

twitter
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:28:09 #33
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_200957037
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 20:21 schreef littlemindy het volgende:

Daarom laat ze daar lekker aanmodderen die ellende hierheen halen is kansloos
  Moderator dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:34:08 #34
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200957153
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 19:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

dat laatste is er al natuurlijk

de sjoera ofzoiets
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:36:11 #35
65846 Bocaj
47th President.
pi_200957179
Ik dacht, wie luistert er nog Dire Straits... Goed passend bij deze militaire ellende...

^O^
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:37:40 #36
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200957206
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 19:10 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Misschien worden het wel poeslieve hondjes.
Ik prefereer kittens om te kroelen ipv die kwijlbakken die overal aan likken.

Sws is het een foute gedachte dat de Islam als religie een andere overtuiging toestaat, gauw vergeten worden.
In het beste geval is er op het oog tolerantie met als bedoeling om die met-ter-tijd alsnog weg te rammen.
Macht en zeker in achterlijk tribale gedreven godsdienst, duldt geen vacuum.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:43:17 #37
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200957301
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 20:28 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Daarom laat ze daar lekker aanmodderen die ellende hierheen halen is kansloos
Yep, hek er omheen en over 100 jaar nog's kijken.
Helaas zijn er allerlei lieden en leden die al Riskend grenzen opschuiven.

Voordeel is dat straks een streepje bruin heroine wat goedkoper zal worden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:45:35 #38
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_200957342
Wanneer gaan ze die airport vrijgeven aan de Taliban?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:49:03 #39
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_200957405
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 19:25 schreef Mondkapje het volgende:
De rol van Pakistan:

Although Pakistan ostensibly turned its back on the Taliban after the US-led invasion of Afghanistan in 2001, its military and intelligence officials are documented to have continued assisting the group.

Some sympathised with the Islamists’ extreme ideology, while others deemed it an indispensable asset to counter India. Taliban leaders have lived and done business in Pakistan, and wounded fighters have been treated in its hospitals.

The Haqqani Network, an affiliate of the Taliban, has a “close relationship” with the ISI, according to a recent report from the US Institute of Peace. “The Taliban rely on Pakistan as their biggest patron,” one western diplomat said.
https://www.ft.com/content/fa2d08a3-6e5e-4d3d-b742-db4145809f8d
Blijft een rare relatie die ze met de Taliban hebben. Die hebben namelijk tienduizenden onschuldige mensen vermoord in Pakistan, de vrouwelijke PM en een slachtpartij op een school met 154 doden (voornamelijk kinderen)
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:50:48 #40
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_200957444
quote:

[..]
Hebben ze tegen de Taliban geen reet aan. Waar wil je die gooien?
pi_200957454
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 20:49 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Blijft een rare relatie die ze met de Taliban hebben. Die hebben namelijk tienduizenden onschuldige mensen vermoord in Pakistan, de vrouwelijke PM en een slachtpartij op een school met 154 doden (voornamelijk kinderen)
Zoals ik al meerdere malen heb aangegeven, het zijn twee verschillende Talibans.
pi_200957498
Weer een heleboel mensen erbij in ons overbevolkte landje. Hoe gaan we dat allemaal doen? Nederland is niet van elastiek en ons geld ook niet onuitputtelijk.
pi_200957563
https://en.wikipedia.org/wiki/Ahmad_Shah_Massoud

Buitengewoon interessant persoon die voor 2000 tegen de Taliban vocht. En nu is alles weer naar de tering.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:57:08 #44
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_200957565
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 19:37 schreef jogy het volgende:

[..]

Jaarlijks vallen er in India nog gewoon tientallen doden door aanvallen op militaire buitenposten in buurt van de grens met Afghanistan

https://en.wikipedia.org/wiki/Terrorism_in_Pakistan
Since 2001, Pakistan military has launched series of military offensive against terrorist groups in the Federally Administered Tribal Areas (FATA). The offensive brought peace in those areas and the rest of the country.[3][4] Many terrorists belonging to various terrorist groups were killed. However, some militants managed to flee to Afghanistan.[5][6] From Afghanistan, those militants continue to launch attacks on Pakistan military posts located near the border.[7]
pi_200957567
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 20:53 schreef Lavenderr het volgende:
Weer een heleboel mensen erbij in ons overbevolkte landje. Hoe gaan we dat allemaal doen? Nederland is niet van elastiek en ons geld ook niet onuitputtelijk.
Iedereen is welkom!
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_200957584
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 19:56 schreef jogy het volgende:

[..]

Beetje dit zitten lezen.
Dat is wel te verklaren en simpelweg omdat de Afghaanse Taliban Afghanistan-minded is en hun dominantie ontleend aan de pasjtoen-meerderheid daar. De minderheden zoals Hazaren en anderen zullen Afghanistan nooit regeren, de pashtoens wel en sinds de jaren 90 (en eigenlijk al eerder) is er geen enkele serieuze partij dan de Taliban. Niemand kan hun hun macht afdwingen en aangezien er geen centraal gezag meer is is er niemand die de Taliban als het op interne machtsverhoudingen aan komt een strobreed in de weg kan leggen. Maar in Pakistan spelen de pasjtoens historisch en politiek gezien geen enkele noemenswaardige rol noch hebben ze ooit een grote rol gespeeld. Slechts een “grensvolkje” in de buiten gebieden. En Pakistan kent aardig wat verschillende etnische groepen die wel de centrum van de macht vormen al eeuwen en de Afghaanse Taliban kan er dus niets beginnen.

Zelfs de Pakistaanse Taliban (andere groep, zelfde naam, wel banden maar niet zelfde methodes) weet heel goed dat ze Pakistan nooit kunnen overnemen omdat hun aanwezigheid slechts beperkt is tot bepaalde gebieden vanwege het feit dat in andere gebieden en waar de centrale macht zit andere etniciteiten zitten waar ze geen steun hebben. Die Pakistaanse Taliban vecht vooral voor verregaande autonomie en eigen wetten en behoud van die macht, verpakt in wat religieuze retoriek uiteraard.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_200957593
https://www.destentor.nl/(...)n-aantocht~a4691adf/

",,Het vliegtuig wordt gebruikt door Finland, Noorwegen en Nederland. We weten echter niet wie er in het vliegtuig zitten of er op kunnen.”

Deze woordkeuze is niet bepaald handig :wtf:
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:00:33 #48
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_200957639
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 20:57 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Iedereen is welkom!
Exact gewoon tentje in de tuin en gaan! Hartstikke gezellig alleen op passen dat je dochter een lange broek aan doet anders kan het mis gaan, ook even al je messen vervangen voor plastic messen want ook dat gaat op het AZC regelmatig mis!
pi_200957675
twitter

:')
Zonder wrijving geen glans
pi_200957719
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 20:53 schreef Lavenderr het volgende:
Er is een arbeiderstekort. Die mensen kunnen zo in de kassen of logistieke doos gaan werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')