abonnement Unibet Coolblue
pi_200907168

Crowdfunding is hot!! In 2020 is in Nederland 417 miljoen euro met crowdfunding opgehaald. Dat is 2% minder dan een jaar eerder, toen 424 miljoen euro werd opgehaald. De markt van financiering via crowdfunding lijkt hard op weg om dit jaar te groeien richting de half miljard euro. In het eerste halfjaar werd er al voor 249 miljoen euro opgehaald in Nederland. Lees het meest recente onderzoek naar de status van crowdfunding in Nederland in 2021.

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald. We bespreken projecten van de volgende in Nederland gevestigde crowdfundingplatformen:

Crowdfundingplatformen leningen
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Samen In Geld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horeca Crowdfunding Nederland (HCN), leningen voor horeca.
Crowd Real Estate (CRE), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Waarde voor je Geld (WvjG), leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
NLinvesteert (NLI), een platform voor zakelijke financiering waaronder crowdfunding
New Funding (NF), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Duurzaam Investeren (DI), combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
Lenderspender (LS), peer-to-peer lending
October (OCT), hét platform voor MKB-financieringen in continentaal Europa
One Planet Crowd (OPC), groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
Green Crowd (GC), markt plaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten.
Voordegroei (VDG), leningen voor MKB.
Crowdpartners (GP), investeren beroepsvaart
Crowd About Now (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 6%.

Crowdfundingplatformen zonder nieuw aanbod:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resultaten crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Exitstrategieën platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Webinars zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_200907193
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 10:00 schreef Zeghomaar het volgende:
GVE DIT-Bier opent maandag om 10.00 uur

Ben benieuwd of dat nog nodig is. Zit al op 93%.
Dit geeft wel weer aan hoe belangrijk een goede incentive is.
pi_200908066
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 12:11 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Dit geeft wel weer aan hoe belangrijk een goede incentive is.
Inderdaad. Heel vaak stelt de incentive niets voor of is de incentive qua waarde aflopend. Hier is er een leuk pakket die waardevoller wordt naarmate je meer investeert.

Project is inmiddels volgeschreven.

[ Bericht 3% gewijzigd door KrekelJapie op 14-08-2021 13:48:29 ]
pi_200908085
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 12:11 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Dit geeft wel weer aan hoe belangrijk een goede incentive is.
Idd.
Rede no. 1 waarom ik hem groot meepakte zijn de andere projecten van de broers, waar vooral in de eerste overwaarde in de hypotheek zit. Als dit een op zich zelf staand project zou zijn had ik hem voor de instap incentive meegepakt.
Nu had ik de incentives nog niet goed bekeken voordat ik investeerde, en pakte hem dubbel mee (op basis van de cijfers). Na het lezen van de incentives mijn investering met 25% verhoogd om stap 2 van de incentive mee te pakken: een paar doosjes om weg te geven aan vrienden en familie.

Maar @Jacco78 heeft gelijk: een incentive mag nooit reden no.1 zijn om een project mee te pakken.
pi_200908941
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 13:24 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
Rede no. 1 waarom ik hem groot meepakte zijn de andere projecten van de broers, waar vooral in de eerste overwaarde in de hypotheek zit.
Volgens de pitch is de hoofdelijke aansprakelijkheid van morele waarde. Daaruit maak ik op dat eventuele overwaarde wordt gecompenseerd door schulden die deze ondernemer elders heeft lopen.

De incentive is inderdaad een slimme zet, verder zit dit project vol met red flags.
pi_200909053
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 12:11 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Dit geeft wel weer aan hoe belangrijk een goede incentive is.
Dat is toch ook wel een beetje de basis van crowdfunding, maak je investeerders ook je ambasadeurs door ze kennis te laten maken met je product, helaas komt dat steeds minder voor en ik krijg ook het gevoel dat de platformen dat steeds minder promoten/adviseren, ze gaan steeds meer op echte banken lijken :N
pi_200909445
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 13:23 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Inderdaad. Heel vaak stelt de incentive niets voor of is de incentive qua waarde aflopend. Hier is er een leuk pakket die waardevoller wordt naarmate je meer investeert.

Project is inmiddels volgeschreven.
Wat me overigens nu nog opvalt is dat de brouwerij bv's gevestigd zijn op het adres wat als belggingspand via gve 22135 is gefund, dat zou voor permanente verhuur zijn maar het lijtk er op dat hij er zelf is gaan wonen.
  zaterdag 14 augustus 2021 @ 16:08:18 #8
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_200909753
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 15:34 schreef tnhb het volgende:

[..]
Wat me overigens nu nog opvalt is dat de brouwerij bv's gevestigd zijn op het adres wat als belggingspand via gve 22135 is gefund, dat zou voor permanente verhuur zijn maar het lijtk er op dat hij er zelf is gaan wonen.
In prive huren van BV?
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_200909866
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 16:08 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
In prive huren van BV?
Zou heel goed kunnen, maar dan moet je niet met z'n tweeën het pand privé kopen...
  zaterdag 14 augustus 2021 @ 16:29:01 #10
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_200909981
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 16:16 schreef tnhb het volgende:

[..]
Zou heel goed kunnen, maar dan moet je niet met z'n tweeën het pand privé kopen...
Laten we er maar een biertje op nemen. Proost. Op DIT-Bier moeten we nog even wachten :)
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_200913134
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 16:29 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Laten we er maar een biertje op nemen. Proost. Op DIT-Bier moeten we nog even wachten :)
Ik krijg helemaal geen bier want heb hem maar klein meegenomen. Vooral vanwege de interessante rente en de 2e hypotheek waar ik overigens geen wonderen van verwacht. Maar het is wel een drijfveer voor hem om goed zijn best te doen :)
Pecunia non olet
pi_200915783
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 12:11 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Dit geeft wel weer aan hoe belangrijk een goede incentive is.
Misschien een beetje flauw, maar zou het gratis aanbieden van bier (met alcohol) niet in strijd zijn van de alcoholwet?
quote:
Artikel 2a
- Het is verboden om bedrijfsmatig of anders dan om niet alcoholhoudende drank aan te bieden of te verstrekken voor gebruik elders dan ter plaatse tegen een prijs die voor een periode van een maand of korter lager is dan 75% van de prijs die in het betreffende verkooppunt gewoonlijk wordt gevraagd.

- Het is verboden om bedrijfsmatig of anders dan om niet alcoholhoudende drank aan te bieden of te verstrekken voor gebruik elders dan ter plaatse waarbij de indruk wordt gewekt dat de prijs lager is dan 75% van de prijs die gewoonlijk wordt gevraagd.
pi_200916389
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 22:37 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Misschien een beetje flauw, maar zou het gratis aanbieden van bier (met alcohol) niet in strijd zijn van de alcoholwet?
[..]

Ik zou niet weten waarom je als bedrijf niet een fles of flessen alcoholhoudende dranken mag weggeven. Dat is m.i. toch echt iets anders dan een aanbieding met meer dan 25% korting.
Als deze wet anders geïnterpreteerd gaat worden dan kan een flesje wijn weggeven gedurende bijvoorbeeld de kerst periode dus ook niet meer...
pi_200916790
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 22:37 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Misschien een beetje flauw, maar zou het gratis aanbieden van bier (met alcohol) niet in strijd zijn van de alcoholwet?
[..]

Het staat er letterlijk: "of anders dan om niet". >> een meer juridische vorm van zeggen "anders dan gratis"
Dus: korting van meer als 25% is aan voorwaarden gebonden. Gratis weggeven mag gewoon.
pi_200917879
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 22:37 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Misschien een beetje flauw, maar zou het gratis aanbieden van bier (met alcohol) niet in strijd zijn van de alcoholwet?
[..]

Interessante vraag.
pi_200918246
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 23:43 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
Het staat er letterlijk: "of anders dan om niet". >> een meer juridische vorm van zeggen "anders dan gratis"
Dus: korting van meer als 25% is aan voorwaarden gebonden. Gratis weggeven mag gewoon.
Obv de code (voorloper alcoholwet tot 1-7-21) lijkt het niet te kunnen en de alcoholwet is alleen maar strenger geworden:
quote:
Behoudens bij proeverijen in slijterijen of sampling tijdens horecapromoties is reclame waarbij alcoholhoudende drank door een lid van de branche of met actieve medewerking van een lid van de branche gratis of tegen minder dan de helft van de normale verkoopprijs van de alcoholhoudende drank aan particulieren wordt aangeboden niet toegestaan.

Ook voor boodschappenpakketten en prijzen bij wedstrijden en/of acties geldt dat geen alcoholhoudende drank mag worden weggegeven, ook al wordt in de uiting niet het woord ‘gratis’ of een synoniem gebruikt.

Handleiding Artikel 20 – Gratis verstrekken

Het gratis weggeven van alcoholhoudende drank in welke vorm dan ook is niet toegestaan. Dat past niet bij verantwoorde alcoholmarketing. Er moet altijd op het moment van de transactie een financiële vergoeding van minimaal 50% van de normale verkoopprijs tegenover staan.
https://stiva.nl/alcoholcode/content/gratis-verstrekken/
Er lijkt een verschil te zijn met het aanbieden van alcohol op locatie (proeverij) en het elders (bv. thuis) zelf nuttigen van de alcohol.

Ik kan me voorstellen dat het aanbieden van een flesje wijn met kerst door een willekeurig bedrijf niet onder de alcoholwet valt omdat deze meestal bedrijfsmatig/zakelijk (aan een ander bedrijf) wordt geschonken en niet gericht is op particulieren. Hier gaat het om een brouwer die maandelijks 24 flesjes weggeeft aan (voornamelijk) particulieren. Het weggeven van alcohol aan de zakelijke investeerders van geldvoorelkaar lijkt me sowieso geen probleem.

[ Bericht 5% gewijzigd door KrekelJapie op 15-08-2021 08:29:04 ]
  zondag 15 augustus 2021 @ 06:16:23 #17
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_200918250
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 23:43 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
Het staat er letterlijk: "of anders dan om niet". >> een meer juridische vorm van zeggen "anders dan gratis"
Dus: korting van meer als 25% is aan voorwaarden gebonden. Gratis weggeven mag gewoon.
Als ik het zo lees mag 3 kratten voor de prijs van 2 (33,33% korting) niet.

Maar formeel: "Bij 2 tegen normale prijs, 1 gratis" zou dan wel mogen.?
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_200918428
De brasserie op Geldvoorelkaar heeft nog 18k nodig in 4 dagen. Het zou krap worden, maar er zal wel een oplossing komen om het resterende bedrag bij te leggen.
pi_200922783
quote:
1s.gif Op zondag 15 augustus 2021 06:11 schreef KrekelJapie het volgende:
Ik kan me voorstellen dat het aanbieden van een flesje wijn met kerst door een willekeurig bedrijf niet onder de alcoholwet valt omdat deze meestal bedrijfsmatig/zakelijk (aan een ander bedrijf) wordt geschonken en niet gericht is op particulieren. Hier gaat het om een brouwer die maandelijks 24 flesjes weggeeft aan (voornamelijk) particulieren. Het weggeven van alcohol aan de zakelijke investeerders van geldvoorelkaar lijkt me sowieso geen probleem.
Die fles wijn wordt natuurlijk altijd aan een specifiek persoon gegeven en niet aan een (willekeurig persoon van het) bedrijf. Hier hebben we het over investeerders (personen en bedrijven) die in een bedrijf investeren en omwille van de (zakelijke/dinanciele) relatie een pakket van het product krijgen waarin (indirect) geïnvesteerd is. Lijkt me op geen enkel manier vergelijkbaar met een slijterij of supermarkt die geen product mag weggeven aan een willekeuring consument die er normaal datzelfde product gaat kopen. Overigens heb ik recent niemand gehoord over dat bedrijf in (ik meen) zeeuws-vlaanderen dat in een kerkgebouw zit en ook flessen drank weggaf? Tenslotte, het is ook niet gratis, er moet voor geïnvesteerd worden :Y

In een heel ver verleden indirect met STIVA te maken gehad (weet niet of het nog bestaat of inmiddels is opgegaan in wetgeving, had toen als doel zelfregulering in de branch) en toen was kortgezegd de regel dat de consument in reclame niet verleidt mocht worden met gratis drank (maar sampling was wel toegestaan!). Gratis weggeven is dus heel iets anders dan een (zaken)relatie een fles/pakket met alcohol te geven wat primair een ander doel heeft, namelijk een specifieke (zakelijke) relatie belonen. Alles wat je als ondernemer weggeeft heeft als doel er op termijn zakelijk beter van te worden, dus dan zou gewoon alles omkoping zijn en zou er nooit meer iets mogen worden weggegeven aan een (zaken)relatie.
pi_200922812
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 06:16 schreef Zeghomaar het volgende:
Maar formeel: "Bij 2 tegen normale prijs, 1 gratis" zou dan wel mogen.?
Gratis mag niet in combinatie met de verplichting er eerst twee te kopen en af te rekenen want dan wordt het gezien als één transactie met dus 33% korting, en die wet is net naar max 25% gegeaan.
pi_200934054
Update SiG site:

quote:
Beste investeerder,



Aankomende woensdag 18 augustus is een deel van onze site vanwege een migratie naar een nieuw systeem tijdelijk niet bereikbaar.

Wij verwachten vrijdag 20 augustus omstreeks 10.30 uur weer live te gaan met het aanbod- en investeer-deel van onze site.

Gedurende deze periode is het niet mogelijk om je e-Wallet in te zien en daarmee handelingen te verrichten.



Op vrijdag 20 augustus ontvang je als bestaande investeerder een mail vanuit info@sameningeld.nl. In deze mail tref je een instructie aan hoe jij jezelf weer toegang kan verschaffen tot je eigen account. Daartoe word je gevraagd een nieuw wachtwoord in te voeren.

LET OP: je e-Wallet heet vanaf dan ‘mijn dashboard’.



Het nieuwe systeem met “mijn dashboard” zal overzichtelijker zijn.

Daarnaast is het nieuwe systeem beter in staat om meer projecten en investeringen te administreren en dat schijven bij investering niet meer boven de 100% komen.



Zijn hier vragen over, dan kun je mailen naar info@sameningeld.nl.

Of je kunt bellen met ons kantoor op 030-7400035



Met vriendelijke groeten,

het SamenInGeld Team
Misschien verstandig om voor je zelf even een update te maken/op te slaan met de relevante gegevens en saldo's.

[ Bericht 3% gewijzigd door Horsemen op 16-08-2021 11:31:17 ]
pi_200934264
Palletkachel in ruil voor 2e hypotheek: https://www.collincrowdfund.nl/v-o-f-van-wandelen/
Herfinanciering in ruil voor 2e hypotheek: https://www.collincrowdfund.nl/city-hotel-rembrandtplein-b-v/
pi_200934439
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:29 schreef optrandje het volgende:
Palletkachel in ruil voor 2e hypotheek: https://www.collincrowdfund.nl/v-o-f-van-wandelen/
Een te lage rente voor deze lening met een 2e hypotheek. De 1e lening (waar ik al in zit) van een half jaar geleden had het zelfde rente percentage maar wel met een 1e hypotheek. Ik laat deze aan andere.

Dit kleine bedragje komt vast heel snel vol.
pi_200934680
Link interieurbouwer
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_200934681
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:29 schreef optrandje het volgende:
Herfinanciering in ruil voor 2e hypotheek: https://www.collincrowdfund.nl/city-hotel-rembrandtplein-b-v/
Pfff. Wat een schulden en wat een verliezen. Het negatieve EV verbaast dan ook niet.

Ook de WOZ waarde lijkt aan de hoge kant t.o.v. bijvoorbeeld de geschatte woningwaarde door Huispedia (¤ 767.000 - 847.000).

De woningwaarde lijkt echter voldoende om met de 2e hypotheek deze lening af te dekken. Mocht dat tegen zitten is er zo te zien niks anders te halen…

Ik ben nog niet zo enthousiast en wacht de overige reactie hier even af.
pi_200934754
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 12:02 schreef KrekelJapie het volgende:
Link interieurbouwer
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Negatief eigen vermogen , verliesjaar, ratio's onder de norm, deze laat ik lopen. Wel bedankt voor de link.
Zekerheden zijn goed, maar puur op zekerheden/onderpand alleen investeer ik niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door Jaco078 op 16-08-2021 12:25:02 ]
pi_200934951
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 12:02 schreef KrekelJapie het volgende:
Link interieurbouwer
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 augustus 2021 17:08 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Pfff, wat een schulden. Daarnaast maakt hij verlies (over 2020) en is er een negatief EV.
Het onderpand ziet er overigens niet onaardig uit.
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 12:08 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Negatief eigen vermogen , verliesjaar, ratio's onder de norm, deze laat ik lopen. Wel bedankt voor de link.
Het cijfermateriaal ziet er zoals ik eerder ook al opmerkte slecht uit. Het onderpand ziet er niet onaardig uit en in dit geval wel met een 1e hypotheek. De rente had eigenlijk een procentje hoger moeten zijn...
Ik overweeg toch een basis inleg...
pi_200935002
Aldenh*ven Interieur:
Waar ik verder mee zit in deze pitch: over 5 jaar moet er geherfinancierd worden. Met deze cijfers gaat een bank dit niet herfinancieren. Een algehele aflossing had mij wat positiever gestemd. Nu zit je - afhankelijk uiteraard of deze cijfers wel of niet zo blijven - met een herfinancieringsrisico over 5 jaar

[ Bericht 99% gewijzigd door Jaco078 op 16-08-2021 13:44:18 ]
pi_200935434
quote:
1s.gif Op zondag 15 augustus 2021 08:09 schreef KrekelJapie het volgende:
De brasserie op Geldvoorelkaar heeft nog 18k nodig in 4 dagen. Het zou krap worden, maar er zal wel een oplossing komen om het resterende bedrag bij te leggen.
Nog 15k in 2 dagen
pi_200935497
quote:
14s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:15 schreef Horsemen het volgende:
Update SiG site:
[..]
Misschien verstandig om voor je zelf even een update te maken/op te slaan met de relevante gegevens en saldo's.
Dat wordt nog wat met veel projecten die afgerond moeten worden.
quote:
Akkerstraat 7 te Tilburg​ passeert naar verwachting op 20​ augustus 2021.
Bossenburg 109 te Vlissingen​ passeert naar verwachting op 30​ augustus 2021.
Andesdreef 35 te Utrecht​ passeert naar verwachting op 31​ augustus 2021.
Spreeuwenstraat 153​ te Amersfoort​ passeert naar verwachting op 31​ augustus 2021.
Spreeuwenstraat 217​ te Amersfoort​ passeert naar verwachting op 31​ augustus 2021.
Spreeuwenstraat 257 te Amersfoort​ passeert naar verwachting op 31​ augustus 2021.
Spreeuwenstraat 277 te Amersfoort​ passeert naar verwachting op 31​ augustus 2021.
Everard​ Meysterweg 57 C te Amersfoort​ passeert naar verwachting op 31​ augustus 2021.
Olympiaweg 93 te Maastricht​ passeert naar verwachting op 31​ augustus 2021.
pi_200935858
Investeringslink pelletkachel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_200936055
quote:
14s.gif Op maandag 16 augustus 2021 12:02 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Pfff. Wat een schulden en wat een verliezen. Het negatieve EV verbaast dan ook niet.

Ook de WOZ waarde lijkt aan de hoge kant t.o.v. bijvoorbeeld de geschatte woningwaarde door Huispedia (¤ 767.000 - 847.000).

De woningwaarde lijkt echter voldoende om met de 2e hypotheek deze lening af te dekken. Mocht dat tegen zitten is er zo te zien niks anders te halen…

Ik ben nog niet zo enthousiast en wacht de overige reactie hier even af.
WOZ is 150.000 gestegen het laatste jaar.

Prijshistorie van de woning
- 2015-04-18 Beschikbaar voor ¤ 575.000 k.k. bij Bosch & Duyn B.V. Makelaarskantoor
- 2014-03-15 Beschikbaar voor ¤ 565.000 k.k. bij Bosch & Duyn B.V. Makelaarskantoor
- 2011-12-09 Beschikbaar voor ¤ 645.000 k.k. bij Bosch & Duyn B.V. Makelaarskantoor
pi_200936330
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 13:28 schreef KrekelJapie het volgende:
Investeringslink pelletkachel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rente is zoals opgemerkt niet hoger dan bij het 1e project, echter dit project is klein en heeft een kortere looptijd en lost lineair af. Dus wat dat betreft is die rentevoet wel weer OK te noemen. Ik doe denk ik bescheiden mee.
Pecunia non olet
pi_200936404
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 12:23 schreef Jaco078 het volgende:
Aldenh*ven Interieur:
Waar ik verder mee zit in deze pitch: over 5 jaar moet er geherfinancierd worden. Met deze cijfers gaat een bank dit niet herfinancieren. Een algehele aflossing had mij wat positiever gestemd. Nu zit je - afhankelijk uiteraard of deze cijfers wel of niet zo blijven - met een herfinancieringsrisico over 5 jaar
Algehele aflossing is niet reëel en waarschijnlijk risicovoller dan de huidige constructie. Pand kan via Collin hergefinancieerd worden of eventueel verkocht worden. Ltv is dan 54%
pi_200937685
GVE 13652
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
betaling uit kwijtingsregeling ontvangen, obv termijnen 80% retour , incl rente / kosten circa 98% retour, De mevr (HA) & hoogleraar (borg) komen er zo nog genadig vanaf.
Type project dat nu zeker buiten mijn scope valt, schade valt mee, streep eronder, en da was het
  maandag 16 augustus 2021 @ 17:04:11 #36
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_200938880
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 14:05 schreef obligataire het volgende:

[..]
Rente is zoals opgemerkt niet hoger dan bij het 1e project, echter dit project is klein en heeft een kortere looptijd en lost lineair af. Dus wat dat betreft is die rentevoet wel weer OK te noemen. Ik doe denk ik bescheiden mee.
Er staat rekeningen vooruit betalen. Heeft vaak te maken met betaalgedrag uit het verleden.
Enige voorzichtigheid is geboden.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
  maandag 16 augustus 2021 @ 17:11:32 #37
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_200939004
quote:
14s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:15 schreef Horsemen het volgende:
Update SiG site:
[..]
Misschien verstandig om voor je zelf even een update te maken/op te slaan met de relevante gegevens en saldo's.
Dank voor de tip. even bestanden opgehaald.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_200939554
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 17:11 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Dank voor de tip. even bestanden opgehaald.
Bestanden opgehaald?
  maandag 16 augustus 2021 @ 18:47:12 #39
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_200940471
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 17:47 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Bestanden opgehaald?
Download van alle transacties.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_200940530
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 18:47 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Download van alle transacties.
En overzicht investeringen.
pi_200940600
quote:
14s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:44 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Een te lage rente voor deze lening met een 2e hypotheek. De 1e lening (waar ik al in zit) van een half jaar geleden had het zelfde rente percentage maar wel met een 1e hypotheek. Ik laat deze aan andere.

Dit kleine bedragje komt vast heel snel vol.
Ik laat deze ook lopen. van Wandelen-1 was mijn eerste CcF project. Iemand, ik meen @Jaco078 maakte hier nog een opmerking over dat er wel betere projecten waren om als eerste mee te nemen.
Het is duidelijk dat het avontuur met Collin niet uit weelde voortkomt voor de loodgieters, maar dat is nu eenmaal vaak zo met crowdfunding.
Zojuist de beide pitches nog eens doorgenomen, en zou met de kennis van vandaag nog steeds in het eerste project ingestapt zijn. De huidige aanvulling laat ik aan anderen over (staat op 32% nu).
pi_200941959
Afgelopen weekeinde naar Zeeland geweest voor de picknick incentive van 't Br**dhu*sje (GvE project). Dat was zeer geslaagd. Leuk winkeltje, aardig ontvangen, en een zeer leuk dagje uit gehad. Helemaal ideaal is dat er daar in de buurt ook mooie gelegenheden zijn om lekker aan een tafel of bankje te gaan zitten en genieten van de omgeving terwijl je wat eet en drinkt.

Dus los van de investering zeker een aanrader om dat eens te doen: bij hen een picknicktas bestellen en dan lekker in de buurt gaan zitten genieten!

Een investering zoals crowdfunding bedoeld is! Nu nog een paar jaar kijken of het qua investering ook goed afloopt :P

pi_200942585
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 20:16 schreef TechLight het volgende:
Afgelopen weekeinde naar Zeeland geweest voor de picknick incentive van 't Br**dhu*sje (GvE project). Dat was zeer geslaagd. Leuk winkeltje, aardig ontvangen, en een zeer leuk dagje uit gehad. Helemaal ideaal is dat er daar in de buurt ook mooie gelegenheden zijn om lekker aan een tafel of bankje te gaan zitten en genieten van de omgeving terwijl je wat eet en drinkt.

Dus los van de investering zeker een aanrader om dat eens te doen: bij hen een picknicktas bestellen en dan lekker in de buurt gaan zitten genieten!

Een investering zoals crowdfunding bedoeld is! Nu nog een paar jaar kijken of het qua investering ook goed afloopt :P

[ afbeelding ]
Ow, wat ziet dit er leuk uit. Deze incentive heb ik ook nog tegoed. Toch snel gaan plannen!
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_200943021
Over incentives gesproken: heeft iemand de incentives van Broodje Q Rotterdam en Restaurant Veera Eindhoven (beide HCN) al ontvangen?
pi_200943274
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 21:08 schreef TisIk het volgende:
Over incentives gesproken: heeft iemand de incentives van Broodje Q Rotterdam en Restaurant Veera Eindhoven (beide HCN) al ontvangen?
Ja, ik ben op de openingsavond van Broodje Q geweest. Perfecte locatie aan schouwburgplein. lekkere stokbroodjes uit eigen huis werden geserveerd. Ideale Yuppen-tent. Jonge, gedreven exploitanten met wat seniore back-up: https://www.debuik.nl/rot(...)sbrasserie-rotterdam
pi_200943510
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 21:21 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Ja, ik ben op de openingsavond van Broodje Q geweest. Perfecte locatie aan schouwburgplein. lekkere stokbroodjes uit eigen huis werden geserveerd. Ideale Yuppen-tent. Jonge, gedreven exploitanten met wat seniore back-up: https://www.debuik.nl/rot(...)sbrasserie-rotterdam
Dat klinkt goed. Ik heb de incentive nog niet ontvangen. Zowiezo heb ik er nog een aantal op de lijst staan om te verzilveren. Met een beetje planning en geluk kan ik in een Ford Mustang van Nost*lg*ico langs het br**dhuisj* rijden om de picknickmand op te halen. Daarna als licht avondmaaltijd een salade en drankje van broodje Q, om na het inleveren van de auto van een of een paar biertjes van de bier brouwende eiland bewoner te gaan genieten.
Wat in het vat zit verzuurd niet (hopen we dan maar).
pi_200945227
Redelijk genuanceerd verhaal in het AD over vastgoedinvesteerders zoals die op SIG voorbij komen, het artikel bespreekt zowel de voor- als de nadelen:

Investeerders slaan hun slag: dit is het verhaal achter advertenties voor simpele huizen met torenhoge prijzen
https://www.ad.nl/wonen/i(...)ttps%3A%2F%2Ft.co%2F
pi_200945438
Volgens mij mis ik vanaf 11-08-2021 de betalingen van HCN. Hoe is dat bij jullie?
pi_200945684
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 23:02 schreef Vioolblok het volgende:
Volgens mij mis ik vanaf 11-08-2021 de betalingen van HCN. Hoe is dat bij jullie?
Hier de laatste HcN op 9-8-21 ontvangen. Ik schat dat de administratie op een laag pitje draait in de vakantietijd.

En laten we niet vergeten dat er nog heel wat horeca de corona uiteindelijk niet te boven zal komen.

[ Bericht 4% gewijzigd door ETphonehome op 16-08-2021 23:27:20 ]
pi_200945744
Ik heb 2 HCN projecten met een betaaldatum van de 12e, één ervan is 12/8 betaald, de ander nog niet. Zelfde met 2 projecten die een betaaldatum op de 13e, één ervan is 13/8 betaald, de ander nog niet. Dus op zich wel betalingen na 11/8 maar nog niet allemaal. Maar dat ene project met een betaaldatum van de 12e was vorige maand op de 14e bijgeschreven en de maand ervoor op de 17e. Dus op zich niet vreemd dat het een paar dagen later is.
pi_200946395
Vrijdag 13-8 heb ik “gewoon” 4 HCN betalingen gehad. Sinds Corona lijken de betalingen niet meer allemaal zo strikt conform het betaalschema, maar meer dan 2-3 werkdagen vertraging zit er eigenlijk ook nooit in. Aan de andere kant, 1-2 werkdagen eerder gebeurt ook regelmatig.
pi_200947310
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 23:02 schreef Vioolblok het volgende:
Volgens mij mis ik vanaf 11-08-2021 de betalingen van HCN. Hoe is dat bij jullie?
Zojuist 4 betalingen ontvangen
pi_200948417
Doorstart van A4F maar nu met Lex van Hoepen. Is dit de Lex van de SiG projecten?

quote:
We zijn er weer!
All4funding wordt na anderhalf jaar stil gelegen te hebben voor nieuwe projecten nieuw leven in geblazen. We gaan weer open voor projecten van (startende) ondernemers en vastgoedinvesteerders.

Na het vrij plotselinge overlijden van Imelda Judistira eind maart 2020, compagnon en een van de drijvende krachten achter het All4funding platform, was het uiteindelijk voor mede-eigenaar Edward Reintke alleen niet meer haalbaar het platform draaiende te houden voor nieuwe projecten.

Als bevlogen ondernemer en vastgoedman weet ik uit eigen ervaring wat crowdfunding kan betekenen zowel voor de ondernemer die een financiering nodig heeft als voor de investeerder die meer rendement wil halen uit zijn spaargeld en ik neem dan ook met liefde het stokje van Edward over.

Achter de schermen wordt er hard gewerkt om de website up-to-date te krijgen en de sociale media op orde te brengen. We zijn al in gesprek met diverse ondernemingen om hun project te gaan financieren via ons platform.
Sterker nog, de eerste staat al klaar om binnen een paar weken geplaatst te gaan worden!
Het gaat om een vestiging in Tilburg van de reeds succesvolle franchise keten Monkey Moves.

Crowdfunding is dé manier om als ondernemer aan geld te komen nu de banken het vaker laten afweten. Voor spaarders is het bij dezelfde bank met de rente die nihil of zelfs in sommige gevallen negatief is, ook niet meer goed vertoeven. Dan levert investeren in de droom van een ondernemer meer rendement op.

Schroom niet en stap in bij All4funding.
Zo wordt sparen weer leuk.

Houdt onze site, Facebook, LinkedIn en nieuwsbrieven goed in de gaten voor het laatste nieuws.

Ik kijk uit naar onze samenwerking.

Lex van Hoepen
Directeur en eigenaar
Zolang hij maar niet zijn eigen projecten gaat financieren via deze site.
Verder is het te hopen dat de doorstart beter gaat als die bij Aygodutch van een jaartje geleden...

[ Bericht 2% gewijzigd door Horsemen op 17-08-2021 10:42:02 ]
pi_200948434
Dubbel

[ Bericht 9% gewijzigd door Jaco078 op 17-08-2021 10:14:22 (A4F was al gedeeld ) ]
pi_200949329
quote:
1s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 17:05 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Hier de link van de loodgieter

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Staat nu officieel open.
En inmiddels vol zie ik.
pi_200949414
quote:
14s.gif Op maandag 16 augustus 2021 12:21 schreef Horsemen het volgende:

[..]
[..]
[..]
Het cijfermateriaal ziet er zoals ik eerder ook al opmerkte slecht uit. Het onderpand ziet er niet onaardig uit en in dit geval wel met een 1e hypotheek. De rente had eigenlijk een procentje hoger moeten zijn...
Ik overweeg toch een basis inleg...
Ik val over een lineaire aflossing maar wel een slottermijn van 87,5%, met andere woorden het is zo goed als
aflossingsvrij
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_200949482
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 10:09 schreef Horsemen het volgende:
Doorstart van A4F maar nu met Lex van Hoepen. Is dit de Lex van de SiG projecten?
[..]
Zolang hij maar niet zijn eigen projecten gaat financieren via deze site.
Verder is het te hopen dat de doorstart beter gaat als die bij Aygodutch van een jaartje geleden...
Ja dezelfde Lex. Heeft ook projecten bij Geldvoorelkaar zoals deze onlangs: https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=24594
pi_200950054
quote:
Schroom niet en stap in bij All4funding.
Zo wordt sparen weer leuk.
Nou, wat mij betreft gelijk een slecht begin. Als je CF sparen noemt vind ik dat alweer misleiding. Ik ben benieuwd of daar nog projecten komen die niet van hemzelf zijn.
pi_200951174
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 11:24 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ja dezelfde Lex. Heeft ook projecten bij Geldvoorelkaar zoals deze onlangs: https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=24594
Diezelfde bv die daar als geldnemer wordt genoemd, is (zover ik nu kan zien enig) bestuurder van a4f geworden, ongeveer een maand voordat het werkkapitaal is opgehaald. Dat geeft mij in het kader van functiescheiding en onafhankelijkheid wel een wat vreemde beginsmaak, ik hoop die smaak snel met een biertje weg te kunnen spoelen B:)B
pi_200951332
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 13:21 schreef tnhb het volgende:

[..]
Diezelfde bv die daar als geldnemer wordt genoemd, is (zover ik nu kan zien enig) bestuurder van a4f geworden, ongeveer een maand voordat het werkkapitaal is opgehaald. Dat geeft mij in het kader van functiescheiding en onafhankelijkheid wel een wat vreemde beginsmaak, ik hoop die smaak snel met een biertje weg te kunnen spoelen B:)B
Ze hadden zich ook direct CRE-2 kunnen noemen, als financierders van eigen projecten...
Ach laten we even wachten Wat er komen gaat.
pi_200951537
Zal Edward er helemaal uit zijn? Of nog wel aandeelhouder zijn.
pi_200951548
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 13:57 schreef Tjalala het volgende:
Zal Edward er helemaal uit zijn? Of nog wel aandeelhouder zijn.
Ik vrees dat hij weg is...
Hij zal wel blij zijn dat hij er vanaf is.
pi_200951662
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 13:58 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Ik vrees dat hij weg is...
Hij zal wel blij zijn dat hij er vanaf is.
Dat denk ik ook. Voor ons als investeerders was dat ook geen sterke. Liet zich heel gemakkelijk met een kluitje het riet in sturen door ondernemers.
pi_200951700
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 13:58 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Ik vrees dat hij weg is...
Hij zal wel blij zijn dat hij er vanaf is.
Positief gedacht: als Edward er nog was hadden zo ongetwijfeld de mail uit naam van beiden gestuurd.
Negatief gedacht: Edward had zijn buik er vol van, en heeft de aandelen voor 1 euro overgedragen en de deur definitief achter zich dichtgetrokken.

Anyway, ik heb een mail naar dhr. Hoepen verstuurd om hem succes te wensen met de overname, en hem te wijzen op de fout in zijn email (Cf is geen sparen).
pi_200951740
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 13:57 schreef Tjalala het volgende:
Zal Edward er helemaal uit zijn? Of nog wel aandeelhouder zijn.
Staat in de tekst
quote:
ik neem dan ook met liefde het stokje van Edward over.
Edward wou al langer van het platform af. Ik weet dat een ander platform ook interesse heeft getoond in een overname.
pi_200951744
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 16:56 schreef fok321 het volgende:
Slijterij 6% 1e hypotheek op bedrijfspand, looptijd 120 maanden
https://www.collincrowdfund.nl/slijterij-bergweg/
Ook deze staat nu officieel open voor investeren.
pi_200951745
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 14:08 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Dat denk ik ook. Voor ons als investeerders was dat ook geen sterke. Liet zich heel gemakkelijk met een kluitje het riet in sturen door ondernemers.
Welk(e) project(en) doel je specifiek op hier?
Mijn enige probleemgeval is de schoenverkoopster met bovengemiddeld verdienende vriend, welke de WSNP in is gegaan. Daar valt door niemand veel tegen te doen.
Al was dit voor mij wel zo'n beetje de druppel om voortaan met een ruime boog om projecten zonder harde zekerheden te lopen.
pi_200951844
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 14:14 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
Welk(e) project(en) doel je specifiek op hier?
Mijn enige probleemgeval is de schoenverkoopster met bovengemiddeld verdienende vriend, welke de WSNP in is gegaan. Daar valt door niemand veel tegen te doen.
Al was dit voor mij wel zo'n beetje de druppel om voortaan met een ruime boog om projecten zonder harde zekerheden te lopen.
Bv. Village des Cigales. Er zijn wel 8 mails verstuurd dat het geld zou worden overgemaakt,maar steeds kwam er weer een nieuwe smoes. Na een hele lange tijd uiteindelijk uitbetaald.
pi_200951869
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 13:36 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Ze hadden zich ook direct CRE-2 kunnen noemen, als financierders van eigen projecten...
Ach laten we even wachten Wat er komen gaat.
Die gaat wel wat snel :) Maar we gaan zien hoe het gaat lopen en vooral hoe ze aan het eind dit jaar aan de gewijzigde (eu) wet- en regelgeving gaan voldoen (net als de rest)
pi_200953307
Vakantiepark Ooltgensplaat I | Binnenkort online
Aankomende donderdag om 10:00 uur online.

U investeert middels deze propositie in de eerste fase van een vakantiepark in Ooltgensplaat (Zuid-Holland). De beoogde looptijd is 18 maanden en de vaste rente bedraagt 6,0% per jaar. Als investeerder krijgt u als zekerheid het eerste recht van hypotheek. De omgevingsvergunning voor de realisatie van het vakantiepark is reeds onherroepelijk verleend.

Aankomende donderdag om 10:00 uur wordt de eerste fase gepubliceerd. De tweede en derde fase volgen daaropvolgend.​ U kunt vanaf donderdag geheel vrijblijvend een deelnamebedrag reserveren. Later deze maand wordt het mogelijk om uw investering af te ronden.
pi_200953378
Heeft iemand al een update van Geldvoorelkaar van onderstaand project? Het was mijn eerste project en de grote fout gemaakt door er flink in te investeren. De eigenaar is wel actief nog in dezelfde branch maar dan onder een andere naam.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_200953483
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 16:12 schreef Ippies het volgende:
Heeft iemand al een update van Geldvoorelkaar van onderstaand project? Het was mijn eerste project en de grote fout gemaakt door er flink in te investeren. De eigenaar is wel actief nog in dezelfde branch maar dan onder een andere naam.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben bang dat dit een dure wordt. Recovery bij Geldvoorelkaar stelt weinig voor. Slechts beperkt is er een resultaat, maar heb het idee dat dit vooral vanuit de ondernemer komt. Niet zo zeer doordat het platform het onderste uit de kan probeert te halen.
pi_200953525
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 16:05 schreef KrekelJapie het volgende:
Vakantiepark Ooltgensplaat I | Binnenkort online
Aankomende donderdag om 10:00 uur online.

U investeert middels deze propositie in de eerste fase van een vakantiepark in Ooltgensplaat (Zuid-Holland). De beoogde looptijd is 18 maanden en de vaste rente bedraagt 6,0% per jaar. Als investeerder krijgt u als zekerheid het eerste recht van hypotheek. De omgevingsvergunning voor de realisatie van het vakantiepark is reeds onherroepelijk verleend.

Aankomende donderdag om 10:00 uur wordt de eerste fase gepubliceerd. De tweede en derde fase volgen daaropvolgend.​ U kunt vanaf donderdag geheel vrijblijvend een deelnamebedrag reserveren. Later deze maand wordt het mogelijk om uw investering af te ronden.
Link tbv voorinschrijven
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
16:32: Link werkt op dit moment niet (meer)...

[ Bericht 1% gewijzigd door Inductor op 17-08-2021 16:32:54 ]
pi_200953555
update GVE inz 15017
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
80k / 8,5% / 60 mnd > 3mnd to go, 58 term niet betaald en blijkbaar niet gelukt contact te leggen voor aanzuivering. Verwacht dat het een omissie is van de geldnemer, want voor 3 rest term totaal ¤ 4,8k met HA voor
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
laat je de boel niet mislopen. Opm naast
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
, een nw toko vanaf 2021

[ Bericht 13% gewijzigd door peterc op 17-08-2021 23:27:36 ]
pi_200954037
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 21:21 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Ja, ik ben op de openingsavond van Broodje Q geweest. Perfecte locatie aan schouwburgplein. lekkere stokbroodjes uit eigen huis werden geserveerd. Ideale Yuppen-tent. Jonge, gedreven exploitanten met wat seniore back-up: https://www.debuik.nl/rot(...)sbrasserie-rotterdam
Ok, dank voor deze info, maar die openingsavond is toch niet de incentive?

Bij de pitch staat: Iedere investeerder bieden wij graag een lunch aan voor 2 personen bij ons in de zaak. Deze lunch bestaat uit twee broodjes of salades, twee sappen en twee zoetigheden.
pi_200954058
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 21:32 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
Dat klinkt goed. Ik heb de incentive nog niet ontvangen. Zowiezo heb ik er nog een aantal op de lijst staan om te verzilveren. Met een beetje planning en geluk kan ik in een Ford Mustang van Nost*lg*ico langs het br**dhuisj* rijden om de picknickmand op te halen. Daarna als licht avondmaaltijd een salade en drankje van broodje Q, om na het inleveren van de auto van een of een paar biertjes van de bier brouwende eiland bewoner te gaan genieten.
Wat in het vat zit verzuurd niet (hopen we dan maar).
:)
pi_200955665
Investeringsverloop project overname lunchcafe geldvoorelkaar. Project heeft 29 dagen over gedaan voor 100% funding:


[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 17-08-2021 21:23:29 ]
pi_200956197
Na I love Sushi vorige week, nu weer een project van CC afgelost: Optivolt 5. Bloemen voor de helden *O*
Pecunia non olet
pi_200958722
Zonnepanelen, matige zekerheden 9% lineair. Morgen live op NLI
https://platform.nlinvesteert.nl/invest/ecoplant_europe_bv
pi_200960369
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 22:06 schreef Jaco078 het volgende:
Zonnepanelen, matige zekerheden 9% lineair. Morgen live op NLI
https://platform.nlinvesteert.nl/invest/ecoplant_europe_bv
Zekerheden zijn inderdaad zeer matig. Ik laat hem lopen.
Volgens mij heb ik wel eens eerder een pitch gezien met zonnepanelen in bloem model, meebewegend met de zon. Er wordt in deze pitch geen melding gemaakt van een eerdere CF ronde, maar ik heb dit concept eerder langs zien komen op een van de platforms.
pi_200960999
quote:
12s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 16:29 schreef peterc het volgende:
update GVE inz 15017
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
80k / 8,5% / 60 mnd > 3mnd to go, 58 term niet betaald en blijkbaar niet gelukt contact te leggen voor aanzuivering. Verwacht dat het een omissie is van de geldnemer, want voor 3 rest term totaal ¤ 4,8k met HA voor
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
laat je de boel niet mislopen. Opm naast
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
, een nw toko vanaf 2021
Zou je denken inderdaad. Ik heb een snackbar die een paar termijnen voor het einde stopte met betalen. Is nu bezig met WSNP. Je weet niet welke andere schulden er nog meer zijn.
pi_200961004
HI,

Onderstaand crowdfundingsinitiatief ontving ik als gebruiker in mijn mailbox, zag er nog niets over op het forum en overweeg om ook te investeren:
https://crowdaboutnow.nl/campagnes/smyle

4% rente, per kwartaal; aflossing start na 4 jaar (2026).
All management is Strategic Management.
pi_200961084
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 06:43 schreef GodsSon het volgende:
HI,

Onderstaand crowdfundingsinitiatief ontving ik als gebruiker in mijn mailbox, zag er nog niets over op het forum en overweeg om ook te investeren:
https://crowdaboutnow.nl/campagnes/smyle

4% rente, per kwartaal; aflossing start na 4 jaar (2026).
Projecten van crowdaboutnow zijn in zijn algemeenheid niet interessant voor investeerders van dit forum. Het zijn vooral mensen dicht bij het project idee die investeren bij crowdaboutnow (gunfactor is belangrijker dan rendement/terugbetaling).
pi_200961146
quote:
1s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 07:16 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Projecten van crowdaboutnow zijn in zijn algemeenheid niet interessant voor investeerders van dit forum. Het zijn vooral mensen dicht bij het project idee die investeren bij crowdaboutnow (gunfactor is belangrijker dan rendement/terugbetaling).
Ah ok, duidelijk! Thanks voor die verduidelijking :-)
Vond er al weinig projecten op staan in vergelijk met andere platformen
All management is Strategic Management.
pi_200962520
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 00:24 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
Zekerheden zijn inderdaad zeer matig. Ik laat hem lopen.
Volgens mij heb ik wel eens eerder een pitch gezien met zonnepanelen in bloem model, meebewegend met de zon.
Concept is niet nieuw, dit ben ik ca. 5 jaar geleden in Frankrijk tegengekomen op een nieuw logistiek bedrijfsterrein waar men onderzoek deed naar energieneutraal werken (ik meen samen met Engie en EDF)

In dit artikel Link hebben ze het over 250 exemplaren in 2020, dat lijkt niet helemaal gehaald als ik de pitch lees. Ik denk dat risico ook vrij groot is, als je hieraanmee doet moet je naar mijn mening dat vooral uit idealisme doen en niet omdat je een veilige belegging kiest. Daarnaast komt het verhaal me, zeker als techneut, wat rooskleuring over, een patent op een LiFePO4 accu met bms lijkt me wat bijzonder, die dingen zijn in massa overal te koop. Als ze dat (basis) patent inderdaad in handen hebben kunnen ze beter gaan rentenieren van die licentie opbrengsten en hebben ze onze investering echt niet nodig :)

Aanvulling: Dit is iets soortgelijk in Frankrijk, de Smartflower bestaat blijkbaar als sinds 2014 (dit is niet het project wat ik zelf gezien heb)

[ Bericht 2% gewijzigd door tnhb op 18-08-2021 10:21:25 ]
pi_200963799
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=24669

dat ie dit niet via A4F doet ;-)
pi_200963840
Nieuw project Lex van Hoepen op Geldvoorelkaar
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=24669
Geen zekerheden
pi_200964273
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 07:36 schreef GodsSon het volgende:

[..]
Ah ok, duidelijk! Thanks voor die verduidelijking :-)
Vond er al weinig projecten op staan in vergelijk met andere platformen
toch bedankt voor het delen. Vriendin gebruikt deze tabs en wil hier wel aan meedoen.

Het is inderdaad zo dat CaN rendement technisch wat lager is. Maar we hebben er al een project of 5 gehad met leuke incentives
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_200964894
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 12:16 schreef CaLeX het volgende:

[..]
toch bedankt voor het delen. Vriendin gebruikt deze tabs en wil hier wel aan meedoen.

Het is inderdaad zo dat CaN rendement technisch wat lager is. Maar we hebben er al een project of 5 gehad met leuke incentives
Het rendement bij CaN is op zich vaak nog niet eens zo slecht, omdat het getoonde nominale rentepercentage geldt over het hele bedrag gedurende de hele looptijd. Hierdoor is het effectieve rendement feitelijk een stuk hoger dan het getoonde nominale rentepercentage (tenzij de lening in een keer aan het einde wordt afgelost).
Wat CaN voor mij vooral niet (meer) interessant maakt is het feit dat er geen zekerheden zijn en het platform bij betalingsproblemen geen actie onderneemt (overigens geheel conform hun voorwaarden).
pi_200965026
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 12:47 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]
Het rendement bij CaN is op zich vaak nog niet eens zo slecht, omdat het getoonde nominale rentepercentage geldt over het hele bedrag gedurende de hele looptijd. Hierdoor is het effectieve rendement feitelijk een stuk hoger dan het getoonde nominale rentepercentage (tenzij de lening in een keer aan het einde wordt afgelost).
Wat CaN voor mij vooral niet (meer) interessant maakt is het feit dat er geen zekerheden zijn en het platform bij betalingsproblemen geen actie onderneemt (overigens geheel conform hun voorwaarden).
Helemaal mee eens, dit valt (voor mij) in de categorie LaH. Semi goed doel, investering is een donatie met kans op terugkomst ;)

Als we zelf de Smyle niet zouden gebruiken dan had ik het project laten lopen, maar aangezien mijn wederhelft een zwak heeft voor dit soort bedrijven pakken we hem mee. *)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_200965092
Zij het met enige begrijpelijke Corona vertragingen afgelost HCN 72 Cubanita Rotterdam, PRIMADELUX
pi_200965483
quote:
Mijn complimenten dat hij dit gescheiden weet te houden.

Aan de andere kant is het ook maar de vraag of er op dit moment voldoende investeerders via A4F te vinden zijn die de totaal 250k willen ophoesten (zonder echte zekerheden).
pi_200965501
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 11:52 schreef KrekelJapie het volgende:
Nieuw project Lex van Hoepen op Geldvoorelkaar
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=24669
Geen zekerheden
Laat m mooi lopen. Schulden stapelen zonder zekerheden
Lees bij Crowdfund pitches vooral dat wat er niet staat!
pi_200965724
Al had ie maar een tweede hypotheek op dat pandje gedaan. Ook daarvan is de waarde beperkt maar het toont in elk geval wat meer commitment.
pi_200965883
quote:
14s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 13:22 schreef Horsemen het volgende:
Mijn complimenten dat hij dit gescheiden weet te houden.
En in het schema van de bv's staat a4f ook netjes naast de andere bv's, dus een beetje oplettend kijker kan het gewoon zien.
pi_200965914
quote:
0s.gif Op woensdag 18 augustus 2021 13:38 schreef escortmk2 het volgende:
Al had ie maar een tweede hypotheek op dat pandje gedaan. Ook daarvan is de waarde beperkt maar het toont in elk geval wat meer commitment.
De waarde van de overwaarder is zeker beperkt, het is een kantoorpand en dat gaat niemand tot 100% ltv financieren en daarnaast kan hij het morgen verkopen en staan de gve investeerders helemaal achteraan.
pi_200967379
Besloten financiering medische apparatuur via OPC (1 milj, 6% bruto, beperkte zekerheden). Komt vanwege 'concurrentiegevoeligheid van het product' niet openbaar online (hmm... :O). Voor de liefhebber. Ik doe niet mee: bij een product als dit zou ik alleen investeren in aandelen willen overwegen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_200975710
Op 10-08-2021 heb ik 5 termijnen (41 t/m 45) van fietsenboer R*p*bl*c D*tch ontvangen.
Wel opmerkelijk; geen aankondiging van GvE via de update's.
pi_200976384
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 16:25 schreef Inductor het volgende:

[..]
Link tbv voorinschrijven
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
16:32: Link werkt op dit moment niet (meer)...
Gaat om 10uur online. Project is vrij van bemiddelingskosten
https://www.crowdrealesta(...)park-ooltgensplaat-i

[ Bericht 5% gewijzigd door KrekelJapie op 19-08-2021 10:00:36 ]
pi_200977432
In het account bij horecacrowdfunding zijn deze vragen toegevoegd:

Het lijkt nog niet verplicht. Zou dit een nieuwe eis worden vanuit wetgeving?
pi_200977998
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 07:56 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Gaat om 10uur online. Project is vrij van bemiddelingskosten
https://www.crowdrealesta(...)park-ooltgensplaat-i
Open en loopt lekker door. Gezien de lage LTV én vrij van kosten (deze propositie) én de reeds afgegeven vergunningen heb ik m dubbel meegenomen.
pi_200978067
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 00:49 schreef Vioolblok het volgende:
Op 10-08-2021 heb ik 5 termijnen (41 t/m 45) van fietsenboer R*p*bl*c D*tch ontvangen.
Wel opmerkelijk; geen aankondiging van GvE via de update's.
Die is er wel geweest. Maar weer ingetrokken want foutief. Een week later toch uitbetaald. Past precies in het beeld van het foute fietsenmakertje. Zoek maar eens op Google een paar review op......
pi_200978271
Waarom zou een lening van geldvoorelkaar waarvan al op 29-7 een hypotheek is gevestigd nog altijd niet tot stand gekomen zijn?
pi_200978409
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 07:56 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Gaat om 10uur online. Project is vrij van bemiddelingskosten
https://www.crowdrealesta(...)park-ooltgensplaat-i
In deel 2 kan ook al geïnvesteerd worden:
https://www.crowdrealesta(...)ark-ooltgensplaat-ii
pi_200978487
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 10:36 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
In deel 2 kan ook al geïnvesteerd worden:
https://www.crowdrealesta(...)ark-ooltgensplaat-ii
Deel 2 maar meegepakt, was te laat voor deel 1
pi_200978702
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 09:31 schreef KrekelJapie het volgende:
In het account bij horecacrowdfunding zijn deze vragen toegevoegd:
[ afbeelding ]
Het lijkt nog niet verplicht. Zou dit een nieuwe eis worden vanuit wetgeving?
Voor nieuwe investeerders is dit waarschijnlijk al wel verplicht. Ik vermoed dat als je invult dat je werkloos bent en tussen de 0-2000 verdient je daarna nog eens op de risico's van Crowdfunding gewezen wordt en dat het AFM advies is om maar een beperkt deel van je vermogen in Crowdfunding te stoppen. Het blijft echter een richtlijn, niet meer en niet minder. En wat betreft de publiek bekende personen: een aantal ondernemers achter HCN-projecten zijn sinds corona semi-bekende nederlanders geworden (Oubaha, Bogaart). Zouden zij dan vanaf nu geweigerd worden ivm exposure-risico's?
pi_200978729
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 10:43 schreef quepos het volgende:
Deel 2 maar meegepakt, was te laat voor deel 1
Same
pi_200978747
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 10:43 schreef quepos het volgende:

[..]
Deel 2 maar meegepakt, was te laat voor deel 1
Zou me niet verbazen als er nog een deel 3 komt, ze hebben nog 24 huisjes over om te financieren :)
Pecunia non olet
pi_200978851
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 11:02 schreef obligataire het volgende:

[..]
Zou me niet verbazen als er nog een deel 3 komt, ze hebben nog 24 huisjes over om te financieren :)
Staat al bij de komende projecten.
pi_200978931
quote:
Wel een leuk project voor mijn basisbedrag.
pi_200979022
CCF/D-install is vervroegd afgelost incl 6 extra rentetermijnen. Ik zag het al op de R/c , nu ook een mail binnen.
Pecunia non olet
pi_200979073
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 11:17 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Wel een leuk project voor mijn basisbedrag.
Inderdaad. De ondernemer toont prima commitment met zijn project. Voldoende zekerheden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_200979165
quote:
Zorgcomplex-kerk-kerkhof. All in one.
pi_200979300
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 11:23 schreef obligataire het volgende:
CCF/D-install is vervroegd afgelost incl 6 extra rentetermijnen. Ik zag het al op de R/c , nu ook een mail binnen.
Wat ik me afvroeg, hoe berekend ccf de rente lopende period ein combinatie met kosten? Ik zag dat er 6 dagen in de nieuwe maand zaten waarover naar rato ook rente is berekend, maar de kosten waren gewoon de volle mep?
pi_200979386
quote:
12s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 10:58 schreef escortmk2 het volgende:
En wat betreft de publiek bekende personen: een aantal ondernemers achter HCN-projecten zijn sinds corona semi-bekende nederlanders geworden (Oubaha, Bogaart). Zouden zij dan vanaf nu geweigerd worden ivm exposure-risico's?
Dit betreft de PEP regeling die vanuit de overheid al lange tijd wordt opgelegd aan financiële instellingen.
https://www.afm.nl/nl-nl/(...)en/wwft-algemeen/pep
Blijkbaar denken een aantal platformen dat het nu ook voor hun nodig is.
pi_200979605
quote:
Linkje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_200979689
quote:
14s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 11:59 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Linkje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie zou er al zo'n innercrowd hebben; er zijn al 87 investeringen gedaan.
-de ondernemer
-of de coaches?
pi_200979742
quote:
1s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 12:03 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Wie zou er al zo'n innercrowd hebben; er zijn al 87 investeringen gedaan.
-de ondernemer
-of de coaches?
Alle investeerders van project B*eijend Erf hebben een mail gekregen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_200979857
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 00:49 schreef Vioolblok het volgende:
Op 10-08-2021 heb ik 5 termijnen (41 t/m 45) van fietsenboer R*p*bl*c D*tch ontvangen.
Wel opmerkelijk; geen aankondiging van GvE via de update's.
op 3-8 heb ik deze mail ontvangen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door CaLeX op 19-08-2021 14:16:58 ]
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_200979905
quote:
99s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 12:12 schreef CaLeX het volgende:

[..]
op 3-8 heb ik deze mail ontvangen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou even je naam weghalen ;)
pi_200980382
quote:
14s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 11:59 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Linkje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt Horsemen
pi_200980503
quote:
14s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 12:15 schreef Horsemen het volgende:
[..]
op 3-8 heb ik deze mail ontvangen
SPOILER
Deze mail betrof termijn 40 (was eerst 45, later gecorrigeerd via de update naar 40)
Over termijn 41 t/m 45 niets vernomen.
pi_200980634
quote:
99s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 12:12 schreef CaLeX het volgende:

[..]
op 3-8 heb ik deze mail ontvangen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik heb hier uitgebreid over gesproken met gve. De conclusie was dat 45 moest zijn 40. Deze is al eerder betaald. En een week later volgenden 41-45, daar heb ik het maar even bij gelaten. In je updates op de site staat een 'verkeerde update' .

[ Bericht 0% gewijzigd door Rene op 19-08-2021 16:02:48 ]
pi_200981347
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 10:36 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
In deel 2 kan ook al geïnvesteerd worden:
https://www.crowdrealesta(...)ark-ooltgensplaat-ii
Bedankt KJ!
Is er om het rijtje compleet te maken al een linkje naar project 3?
pi_200981408
Ook ingetekend op deel 2 crowdrealestate, al zat t toen al op 108%. Zie wel of t m wordt.
pi_200981438
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 13:45 schreef Tdola het volgende:
Ook ingetekend op deel 2 crowdrealestate, al zat t toen al op 108%. Zie wel of t m wordt.
Welkom op het forum. Kun je kort iets vertellen over je investeringspotfolio?
pi_200981990
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 13:45 schreef Tdola het volgende:
Ook ingetekend op deel 2 crowdrealestate, al zat t toen al op 108%. Zie wel of t m wordt.
Deel 3 komt ook snel beschikbaar voor de voorinschrijving, hij staat al op de website.
pi_200982116
@jaco
Tijdje geleden al gedaan, post incidenteel wel eens wat.
Naast wat in aandelen nu stuk of 14 projecten bij Sig, 5 bij ccf en 4/5 bij gve. En nu 2e ingetekend bij cre.
Meestal laagst in te tekenen bedrag, bescheiden inleg relatief.
Leer veel door mee te lezen hier.
pi_200983384
GVE project van de busjes, voorstel met finale kwijting met alleen je geld terug.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door tuiniertje op 19-08-2021 16:27:27 ]
pi_200983487
Zojuist een update van KoM, van de zonnepanelen man:

"Beste Investeerders,

Ondernemer houdt zich nog altijd aan de gemaakte betalingsafspraken. Iedere maand wordt dit bedrag uitgekeerd aan de investeerders. Inmiddels is bijna 75% van het oorspronkelijke doelbedrag terugbetaald en uitgekeerd aan de investeerders."

Het glas is half vol, of half leeg. Voor KoM is het glas duidelijk half vol, en voor mij is het nu duidelijk tot wanneer ik betalingen in dit project kan ontvangen: totdat de oorspronkelijke inleg terug is (zonder enige rentevergoeding).
Met deze voorstelling van percentages doet KoM weer mooi aan window dressing: over 2 jaar zal er een berichtje komen in de strekking: afgerond, u heeft 100% van uw inleg terug.

Dit is natuurlijk de zaken mooier voorstellen als dat het daadwerkelijk is. Aan de andere kant hebben we het hier over een project wat default ging na 8/60 (stond nog 89% open toen) waar op het moment 74.8% van de oorspronkelijke inleg terug is. Op gang komen van recovery duurde even, maar loopt wel door.

In mijn default projecten zonder hypotheek is dit toch een van de beter presterende qua recovery.
pi_200985212
Keukenfranchise
https://www.collincrowdfund.nl/marquardt-gorinchem-b-v/
Beperkte hypotheek woonhuis.
pi_200987021
quote:
1s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 10:02 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Open en loopt lekker door. Gezien de lage LTV én vrij van kosten (deze propositie) én de reeds afgegeven vergunningen heb ik m dubbel meegenomen.
Gaan ze van ¤950.000 bouwdepot 25 à 26 recreatiewoningen bouwen?
pi_200987229
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 19:50 schreef bubbels234 het volgende:

[..]
Gaan ze van ¤950.000 bouwdepot 25 à 26 recreatiewoningen bouwen?
Vond het ook een vreemd verhaal. Heb het taxatierapport opgevraagd, maar vermoed dat ze 'm niet naar mij sturen. Zonder mijn investering krijgen ze die drie projecten ook wel vol.
pi_200987332
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 19:50 schreef bubbels234 het volgende:

[..]
Gaan ze van ¤950.000 bouwdepot 25 à 26 recreatiewoningen bouwen?
M.n. de grond, als ik pitch 2 lees.
pi_200987774
quote:
1s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 20:09 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
M.n. de grond, als ik pitch 2 lees.
Nee, ¤ 1.550.000 is voor de grond. Ik lees niet dat er eigen geld wordt geïnvesteerd als het gehele bedrag wordt opgehaald. In dat geval is voor mij de LTV 100%. In combinatie met recreatiewoningen, 18 maanden, woningen moeten nog gebouwd worden is dat voor mij een absolute no-go. Blijft nog open hoe bouw je 25 woningen van totaal 950.000? Of bouwen ze er een aantal, verkopen en van de opbrengst de volgende bouwen?
pi_200988361
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 20:27 schreef bubbels234 het volgende:

[..]
Nee, ¤ 1.550.000 is voor de grond. Ik lees niet dat er eigen geld wordt geïnvesteerd als het gehele bedrag wordt opgehaald. In dat geval is voor mij de LTV 100%. In combinatie met recreatiewoningen, 18 maanden, woningen moeten nog gebouwd worden is dat voor mij een absolute no-go. Blijft nog open hoe bouw je 25 woningen van totaal 950.000? Of bouwen ze er een aantal, verkopen en van de opbrengst de volgende bouwen?
Ik laat het ook voor wat het is, om bovengenoemde redenen, gecombineerd met het feit dat het een volgend project is van de platform gelieerde geldnemer.
In plaats hiervan heb ik wel het borgproject in Wouw (CcF) meegenomen: vergelijkbare netto rente, zekerheden wel ok.
pi_200989481
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 20:27 schreef bubbels234 het volgende:

[..]
Nee, ¤ 1.550.000 is voor de grond. Ik lees niet dat er eigen geld wordt geïnvesteerd als het gehele bedrag wordt opgehaald. In dat geval is voor mij de LTV 100%. In combinatie met recreatiewoningen, 18 maanden, woningen moeten nog gebouwd worden is dat voor mij een absolute no-go. Blijft nog open hoe bouw je 25 woningen van totaal 950.000? Of bouwen ze er een aantal, verkopen en van de opbrengst de volgende bouwen?
Inderdaad, een onduidelijk verhaal.

Zo ik het begrijp is ¤ 1.550.000 inderdaad voor de aankoop van de grond.
Die ¤ 1.550.000 is ook het minimumbedrag dat ze willen ophalen (Drempelbedrag).
Maximaal willen ze blijkbaar ¤2.500.000 ophalen ¤ 1.550.000 + ¤ 950.000) (beide laatste bedragen vallen ook onder de eerste hypotheek).
Die 2.500.000 hebben ze zo te zien ook gebruikt om de ltv te berekenen.

Van die ¤ 950.000 kunnen ze uiteraard niet alles bouwen.
Ze praten (voor fase 2 (fase 1 is vergelijkbaar)) over stichtingskosten van ¤5.065.000,
Dat zou betekenen dat de bouw ¤5.065.000 - ¤ 1.550.000 - ¤ 3.515.000 zou kosten.

Geen idee waarom ze dan ¤ 2.500.000 proberen op te halen. Lijkt nogal willekeurig bedrag.
Ook geen idee waarmee ze rest van de bouw dan financieren.
pi_200989927
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 21:39 schreef TisIk het volgende:

[..]
Inderdaad, een onduidelijk verhaal.

Zo ik het begrijp is ¤ 1.550.000 inderdaad voor de aankoop van de grond.
Die ¤ 1.550.000 is ook het minimumbedrag dat ze willen ophalen (Drempelbedrag).
Maximaal willen ze blijkbaar ¤2.500.000 ophalen ¤ 1.550.000 + ¤ 950.000) (beide laatste bedragen vallen ook onder de eerste hypotheek).
Die 2.500.000 hebben ze zo te zien ook gebruikt om de ltv te berekenen.

Van die ¤ 950.000 kunnen ze uiteraard niet alles bouwen.
Ze praten (voor fase 2 (fase 1 is vergelijkbaar)) over stichtingskosten van ¤5.065.000,
Dat zou betekenen dat de bouw ¤5.065.000 - ¤ 1.550.000 - ¤ 3.515.000 zou kosten.

Geen idee waarom ze dan ¤ 2.500.000 proberen op te halen. Lijkt nogal willekeurig bedrag.
Ook geen idee waarmee ze rest van de bouw dan financieren.
Zullen de kopers van de woningen ook niet een deel betalen.
pi_200990469
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 21:58 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Zullen de kopers van de woningen ook niet een deel betalen.
Dat zou inderdaad kunnen.
Gedurende de bouw in stapjes van 10-20%, elke keer als de bouw weer wat verder gevorderd is.
Toen ik mijn huis liet bouwen ging dat ook zo.
pi_200990557
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 21:58 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Zullen de kopers van de woningen ook niet een deel betalen.
Dat zou inderdaad best kunnen, maar ik vind dat de pitch de investeerders op dit punt volledig moet informeren. Nu moeten wij gissen hoe de vork in de steel zit. Tenzij ik toch nog het taxatierapport ontvang, laat ik 'm voor nu aan mij voorbijgaan.
pi_200990967
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 21:58 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Zullen de kopers van de woningen ook niet een deel betalen.
Is het niet heel gangbaar dat je als je een nieuwbouw (vakantie)huis koopt, dat je altijd, naast een eerste aanbetaling, in termijnen betaalt als een bepaalde bouwfase is afgerond? Ik ga er vanuit dat de modelwoning als verkoophuis wordt ingezet en kopers bij aanschaf zelf, stap voor stap, de hele bouw financieren. Anders lijkt mij elke nieuwbouw een gigantisch risico voor de bouwer en/of verkoper. Ik zie in ieder geval niets onlogisch in deze wijze van financieren. Het bouwdepot lijkt mij enkel te dienen als een soort buffer. Als ze niet alle vakantiehuizen in één keer verkopen, kan de bouw toch vast aanvangen.
pi_200990978
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 22:30 schreef Antropoceen het volgende:

[..]
Dat zou inderdaad best kunnen, maar ik vind dat de pitch de investeerders op dit punt volledig moet informeren. Nu moeten wij gissen hoe de vork in de steel zit. Tenzij ik toch nog het taxatierapport ontvang, laat ik 'm voor nu aan mij voorbijgaan.
Het lijkt mij heel aannemelijk dat de bouw enerzijds gefinancierd wordt door gedoseerd het depot vrij te geven en anderzijds door de opbrengsten van de verkoop van de eerst gereedgekomen huisjes te herinvesteren. Dat zou een slimme manier zijn om die (edit) 7,565 miljoen bouwkosten te financieren zonder het ineens en in zijn geheel te hoeven aantrekken. En zo ja ligt daar een precieze planning aan ten grondslag die ze in het kader van zo'n pitch
niet in zijn geheel op internet zullen zetten. Het hele plan zal in een dikke ordner zitten; het gaat bij zo'n pitch om de hoofdlijnen. Contact opnemen met het platform kan natuurlijk altijd nog als iets niet duidelijk is.

Ik vind de houding hier ten aanzien van CRE en dit project wat negatief; natuurlijk is er een bouwrisico zolang de huisjes er nog niet staan maar enig risico moet je durven lopen voor 6% rente zonder afsluitkosten. En alles prefab in de fabriek klaar, alleen afmonteren? :)

En dat de initiatiefnemers gelieerd zijn aan dhr Harthoorn van CRE zelf, je kunt dat als een risico zien maar tegelijk ook als een voordeel want het is een zeer professioneel iemand die met tientallen miljoenen in de quote 500 staat dus die heeft er geen enkel belang bij om zijn investeerders in de kou te zetten. Een basisbedrag of het dubbele lijkt me heel verdedigbaar in een grote gebalanceerde cf portefeuille.

[ Bericht 1% gewijzigd door obligataire op 19-08-2021 23:33:52 ]
Pecunia non olet
pi_200991051
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 22:57 schreef obligataire het volgende:

[..]
...natuurlijk is er een bouwrisico zolang de huisjes er nog niet staan...
Ik denk dat dat er niet of nauwelijks is. Stel dat ze geen huizen verkopen, gaat de bouw niet verder. Het bouwdepot is er als buffer om alvast aan een beperkt aantal huizen te beginnen zonder dat die eventueel al verkocht zijn. Als het bouwdepot op zou zijn, zou in principe de bouw stil komen te liggen en moeten er eerst weer huizen worden verkocht.
pi_200991185
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 23:02 schreef mike79_n het volgende:

[..]
Ik denk dat dat er niet of nauwelijks is. Stel dat ze geen huizen verkopen, gaat de bouw niet verder. Het bouwdepot is er als buffer om alvast aan een beperkt aantal huizen te beginnen zonder dat die eventueel al verkocht zijn. Als het bouwdepot op zou zijn, zou in principe de bouw stil komen te liggen en moeten er eerst weer huizen worden verkocht.
In dat kader zou ik nog willen opmerken dat dit bouwdepot geheel of deels door initiatiefnemer wordt ingebracht, althans zo lees ik het want de pitch deel 1 gaat in principe over 1550K en niet over 2500K.
Pecunia non olet
pi_200991289
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 23:11 schreef obligataire het volgende:

[..]
In dat kader zou ik nog willen opmerken dat dit bouwdepot geheel of deels door initiatiefnemer wordt ingebracht, althans zo lees ik het want de pitch deel 1 gaat in principe over 1550K en niet over 2500K.
Dit vind ik erg onduidelijk in de pitch. Je zou zeggen dat van de 1550K grond wordt aangekocht t.w.v. 600K (1550 - 950K) waardoor het 'resterende bedrag van 950K in een bouwdepot kan worden aangehouden. Echter is de waarde van de grond al getaxeerd op 1497K. Dan kan óf de grond supergoedkoop aangekocht worden voor 600K óf er komt ergens 950K vandaan waarbij nergens echt duidelijk staat beschreven waar die dan vandaan komt.

De pitchschrijver had hier meer zijn best mogen doen wat mij betreft.
pi_200991295
De winst voor de initiatiefnemer zou uitkomen op 7944 minus (1550+950+5065) = 379K. Goede business :7
Pecunia non olet
pi_200991317
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 23:19 schreef mike79_n het volgende:

[..]
Dit vind ik erg onduidelijk in de pitch. Je zou zeggen dat van de 1550K grond wordt aangekocht t.w.v. 600K (1550 - 950K) waardoor het 'resterende bedrag van 950K in een bouwdepot kan worden aangehouden. Echter is de waarde van de grond al getaxeerd op 1497K. Dan kan óf de grond supergoedkoop aangekocht worden voor 600K óf er komt ergens 950K vandaan waarbij nergens echt duidelijk staat beschreven waar die dan vandaan komt.

De pitchschrijver had hier meer zijn best mogen doen wat mij betreft.
Daar liep ik ook tegenaan; echter de 1550K en 950K worden verderop in de pitch bij elkaar opgeteld.
Dus die 950K aan financiering komt logischerwijze ergens anders vandaan. Het staat er niet letterlijk, dat klopt.

Crowdrealestate Lening (drempelbedrag) ¤ 1.550.000 Eerste hypotheekrecht
Crowdrealestate Lening (bouwdepot) ¤ 950.000 Eerste hypotheekrecht
Overwaarde (o.b.v. marktwaarde na ontwikkeling) ¤ 5.443.985
Totale omvang ¤ 7.943.985
Pecunia non olet
pi_200992390
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 11:38 schreef tnhb het volgende:

[..]
Wat ik me afvroeg, hoe berekend ccf de rente lopende period ein combinatie met kosten? Ik zag dat er 6 dagen in de nieuwe maand zaten waarover naar rato ook rente is berekend, maar de kosten waren gewoon de volle mep?
Dat klopt helaas. Volgens mij restitueert CCF geen kosten voor halve termijnen. Vroeger werd de fee nog per jaar in rekening gebracht (vooraf). Als een lening dan halverwege een jaar vervroegd werd afgelost, kreeg je geen kosten terug. De boeterente (6 mnd) compenseert ruim de teveel in rekening gebrachte kosten, maar zeker omdat CCF zelf ook boeterente ontvangt ter compensatie, zou het ze sieren als ze de maandelijkse kosten gewoon naar rato doorbelasten, en niet een volledige periode.

Punt 10 (6 mnd voor investeerders en 6 mnd voor CCF):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_200992514
quote:
Het geeft zekerheid dat er een hypotheek wordt gevestigd op het zorgpand en haar eigen woning. Toch heb ik wat vraagtekens. Ik heb namelijk graag 100% van mijn inleg terug en geen 90%.
1. Een hoofdsom van ¤1.175K is ruim ¤80K per jaar aan rente. Dat hakt er flink in op een omzet van ¤485K per jaar. Blijft er dan nog wel genoeg ruimte om de overige kosten te dekken? Ik vraag me af of het dan nog rendabel is. Dient er 24 uur per dag personeel aanwezig te zijn? Ik schat in dat er al snel 6-7 FTE nodig is.
2. De verbouwingskosten zijn ingeschat op ¤115K. Daarvoor moet o.a. een hele lift worden gemaakt in het pand. Zou ¤115K wel voldoende zijn om het pand aan te passen zodat er zeven ouderen kunnen wonen? Extra badkamers, rollator/rolstoel vriendelijk maken, etc.
3. De eigen inleg t.o.v. de totale financiering is beperkt (ruim 5%).

Ik vind het een erg ambitieus project. Een beetje te ambitieus.

[ Bericht 2% gewijzigd door djtiesto8 op 20-08-2021 02:35:04 ]
pi_200992822
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 23:11 schreef obligataire het volgende:

[..]
In dat kader zou ik nog willen opmerken dat dit bouwdepot geheel of deels door initiatiefnemer wordt ingebracht, althans zo lees ik het want de pitch deel 1 gaat in principe over 1550K en niet over 2500K.
De crowdfunders lenen in dit geval 2500k uit (waarvan 950k in een bouwdepot). Het drempelbedrag om de lening door te laten gaan was 1550k. Dit is ruimschoots behaald. Het doelbedrag was 2500k. Ook dit is behaald.

Alleen als de 2500k niet volledig behaald zou worden, zou de financiering elders vandaan komen.
pi_200992960
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 02:18 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]
Het geeft zekerheid dat er een hypotheek wordt gevestigd op het zorgpand en haar eigen woning. Toch heb ik wat vraagtekens. Ik heb namelijk graag 100% van mijn inleg terug en geen 90%.
1. Een hoofdsom van ¤1.175K is ruim ¤80K per jaar aan rente. Dat hakt er flink in op een omzet van ¤485K per jaar. Blijft er dan nog wel genoeg ruimte om de overige kosten te dekken? Ik vraag me af of het dan nog rendabel is. Dient er 24 uur per dag personeel aanwezig te zijn? Ik schat in dat er al snel 6-7 FTE nodig is.
2. De verbouwingskosten zijn ingeschat op ¤115K. Daarvoor moet o.a. een hele lift worden gemaakt in het pand. Zou ¤115K wel voldoende zijn om het pand aan te passen zodat er zeven ouderen kunnen wonen? Extra badkamers, rollator/rolstoel vriendelijk maken, etc.
3. De eigen inleg t.o.v. de totale financiering is beperkt (ruim 5%).

Ik vind het een erg ambitieus project. Een beetje te ambitieus.
Investeren gaat natuurlijk altijd met iets aan risico gepaard. De rente van 7% staat naar mijn idee in een redelijke verhouding tot het door jou genoemde risico om mogelijk zo'n "10 tot 20%" van je inleg te verliezen. Bij SIG wordt geïnvesteerd tegen ongeveer gelijke of lagere percentages met kans op 100% verlies in schaal 3,2,en 1B. Waarbij natuurlijk de kans in 1B kleiner is als in 2 om alles te verliezen, maar de kans is wel degelijk aanwezig.

[ Bericht 3% gewijzigd door NaRegenDeZon op 20-08-2021 07:05:28 ]
pi_200993488
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 06:50 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Investeren gaat natuurlijk altijd met iets aan risico gepaard. De rente van 7% staat naar mijn idee in een redelijke verhouding tot het door jou genoemde risico om mogelijk zo'n "10 tot 20%" van je inleg te verliezen. Bij SIG wordt geïnvesteerd tegen ongeveer gelijke of lagere percentages met kans op 100% verlies in schaal 3,2,en 1B. Waarbij natuurlijk de kans in 1B kleiner is als in 2 om alles te verliezen, maar de kans is wel degelijk aanwezig.
De referentie bij de meerderheid van de investeerders hier is 1a bij Sig en niet de hogere schalen. Dus de meesten zullen een afweging maken tussen een iets hogere rente tov een hogere kans op verlies van een (groot) deel van je geld en een hoop gedoe.
pi_200993740
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 06:00 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
De crowdfunders lenen in dit geval 2500k uit (waarvan 950k in een bouwdepot). Het drempelbedrag om de lening door te laten gaan was 1550k. Dit is ruimschoots behaald. Het doelbedrag was 2500k. Ook dit is behaald.

Alleen als de 2500k niet volledig behaald zou worden, zou de financiering elders vandaan komen.
Dubbel

[ Bericht 30% gewijzigd door bubbels234 op 20-08-2021 09:26:33 ]
pi_200994044
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 09:04 schreef bubbels234 het volgende:

[..]
Alle input samengevat. De LTV is 100%. Want de investeerders zullen geen 1e hypotheek hebben op de woningen als de kopers de termijnen betalen. Harthoorn kan natuurlijk ook hypothecaire zekerheid verlenen op andere panden als hij zo kapitaal krachtig is of een borgstelling afgeven. Het ontbreken hiervan geeft juist aan dat de investeerders niks moeten verwachten anders dan de geboden hypothecaire zekerheid. Nu lopen de investeerders alle risico en de eventuele winsten zijn voor Harthoorn. Dit project is voor mij alleen interessant bij onvolledige funding want dan pas wordt er eigen geld geïnvesteerd.

Wat natuurlijk ook nog kan is dat van die 950.000 de voorzieningen worden betaald zoals een receptie/snackbar/restaurant/wasserette/kinderspeelplaatsen/ groen. Maar dan zou je verwachten dat ze dat vermelden.
pi_200994091
Nog een uurtje en dan kunnen we de aangepast site van SiG gaan bewonderen.

quote:
Website Aanpassing
Beste bezoeker van de site,

Dit aanbod- en investeer-deel van onze site is vanwege een omzetting tijdelijk niet bereikbaar.

Wij verwachten vrijdag 20 augustus omstreeks 10.30 uur weer live te gaan met dit deel van onze site. Helaas is het gedurende deze periode niet mogelijk om je e-Wallet in te zien en daarmee handelingen te verrichten.
Ik ben benieuwd naar de aanpassing :7
pi_200994292
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 21:39 schreef TisIk het volgende:
Ook geen idee waarmee ze rest van de bouw dan financieren.
Ik verwacht dat de kopers een groot deel betalen vooraf en tijdens de bouw. Bij de bouw van een woning betaal je normaal gesproken ook per voortgangsfase, dus een deel zal voorgefinancierd worden en een deel zal tijdens de bouw gewoon door de kopers betaald worden. Iets van een derde tot de helft financieren en de rest tijdens de bouw doro de kopers laten betalen komt mij niet vreemd over en daarmee verwacht ik dat ze het financiele plaatje wel rond kunnen krijgen. Het risico is dan wel dat de woningen niet verkocht gaan worden, maar dat schat ik laag in gezien de huidige vraag uit de markt. Ongeacht wat we daar van vinden en hoe langduring die vraag blijft, een groot deel van de nederlanders (maar ook duitsers en belgen) hebben momenteel gewoon veel geld beschikbaar waarover ze principieel geen negatieve rente willen betalen en dus maar gaan uitgeven, en dus ook aan vakantiewoningen.

[ Bericht 0% gewijzigd door tnhb op 20-08-2021 09:53:46 ]
pi_200994476
Over vier minuten nieuwe NLI live. Bekende naam, eerste hypotheek, korte looptijd. 7.25% bruto.

https://www.nlinvesteert.nl/investeren/RenovitaVI

Edit: Ik zat te f5-en (uit interesse, neem m zelf niet mee): was echt 580k resterend, 320k, 111k, 55k, 9k, 3k, vol. Ook in dat tempo, 9 seconden.

[ Bericht 35% gewijzigd door Jaco078 op 20-08-2021 10:03:30 ]
pi_200994733
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 02:18 schreef djtiesto8 het volgende:

[..]
Het geeft zekerheid dat er een hypotheek wordt gevestigd op het zorgpand en haar eigen woning. Toch heb ik wat vraagtekens. Ik heb namelijk graag 100% van mijn inleg terug en geen 90%.
Ik denk dat iedereen dat graag wil en als dat tegen een rente van 7% zou kunnen zou dat fantastisch zijn. Echter zo werkt dat niet en in die 7% zit een stukje risicovergoeding. 100% inleg garantie krijg je bij de Rabobank en consorten tegen een rentevergoeding van 0,01%.

Initiatiefnemer neemt zelf het grootste risico door priv'e ee te tekenen en het risico te lopen met het gezin bij het Leger des Heils onderdak te moeten zoeken als het mis gaat. Daar steekt die 10% inlegrisico magertjes bij af.
Pecunia non olet
pi_200994755
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 06:00 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
De crowdfunders lenen in dit geval 2500k uit (waarvan 950k in een bouwdepot). Het drempelbedrag om de lening door te laten gaan was 1550k. Dit is ruimschoots behaald. Het doelbedrag was 2500k. Ook dit is behaald.

Alleen als de 2500k niet volledig behaald zou worden, zou de financiering elders vandaan komen.
Ik geloof je meteen al moet ik zeggen dat ik dit niet letterlijk zo in de pitch heb zien staan.
Al met al heb ik nog steeds voldoende vertrouwen om een stukje inleg te gaan doen. Ik doe al jaren zaken met CRE en nog nooit 1 cent tekort gekomen. Maar mensen die vrezen dat dhr Harthoo*n BV' tjes laat ploffen om investeerders te duperen moeten uiteraard niet mee doen.
Pecunia non olet
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:21:54 #162
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_200994770
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 09:25 schreef bubbels234 het volgende:
[ afbeelding ] Op vrijdag 20 augustus 2021 09:04 schreef bubbels234 het volgende:
[..]
Alle input samengevat. De LTV is 100%. Want de investeerders zullen geen 1e hypotheek hebben op de woningen als de kopers de termijnen betalen. Harthoorn kan natuurlijk ook hypothecaire zekerheid verlenen op andere panden als hij zo kapitaal krachtig is of een borgstelling afgeven. Het ontbreken hiervan geeft juist aan dat de investeerders niks moeten verwachten anders dan de geboden hypothecaire zekerheid. Nu lopen de investeerders alle risico en de eventuele winsten zijn voor Harthoorn. Dit project is voor mij alleen interessant bij onvolledige funding want dan pas wordt er eigen geld geïnvesteerd.

Wat natuurlijk ook nog kan is dat van die 950.000 de voorzieningen worden betaald zoals een receptie/snackbar/restaurant/wasserette/kinderspeelplaatsen/ groen. Maar dan zou je verwachten dat ze dat vermelden.
Ik moet eerlijk toegeven, ik ben bij CRE altijd nog kritischer dan bij andere platformen. Dit komt puur omdat zij in principe bijna altijd geld voor zichzelf ophalen (indirect).
Daar waar ik elders nog wel eens vermoed dat onvolledigheid en/of onduidelijkheid te wijten is aan slordigheid van het platform, ga ik bij CRE altijd bij voorbaat uit van een bewuste keuze. Dat is onderbuikgevoel en dus niet eerlijk, maar ik negeer dit gevoel niet.

Wat je overigens óók bij andere platformen wel ziet, dat is (voor mij) de onduidelijkheid achter de totstandkoming van rentepercentages.
Dongen - klasse B - 5%
Houten - klasse A - 4,75%
Vakantiepark - klasse A - 6% en géén 0,9% kosten.
pi_200995169
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 09:28 schreef Horsemen het volgende:
Nog een uurtje en dan kunnen we de aangepast site van SiG gaan bewonderen.
[..]
Ik ben benieuwd naar de aanpassing :7
Yup ben zelf ook benieuwd.
Ik ben er verder niet bij betrokken geweest, dus ben benieuwd met welke verbeteringen ze komen.
Ik hoop dat de investerings- en transactieoverzichten in ieder geval wel leesbaar en bruikbaar blijven.
Verder zou ik wat statistiekjes en rendementcijfers waarderen.
pi_200995393
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 10:20 schreef obligataire het volgende:
Al met al heb ik nog steeds voldoende vertrouwen om een stukje inleg te gaan doen. Ik doe al jaren zaken met CRE en nog nooit 1 cent tekort gekomen. Maar mensen die vrezen dat dhr Harthoo*n BV' tjes laat ploffen om investeerders te duperen moeten uiteraard niet mee doen.
Voor mij zit de terughoudendheid om mee te doen aan nog meer van CRE's "eigen" projecten niet zozeer in de vrees voor ploffende BV'tjes, maar meer in het herhaaldelijk verlengen van de looptijd. Dit is iets wat de leningvoorwaarden expliciet mogelijk maken en ook al meerdere keren is gebeurd. Sommige mensen vinden dit misschien geen probleem, maar ik wil graag gewoon mijn geld terug na de afgesproken looptijd.
pi_200995396
quote:
SamenInGeld schreef:
UPDATE: Helaas is het niet gelukt om alweer online te zijn. Wij streven naar een later tijdstip vandaag en zullen je middels nieuwsbrief en e-mail daarvan op de hoogte brengen.

Dit aanbod- en investeer-deel van onze site is vanwege een omzetting tijdelijk niet bereikbaar.
pi_200995506
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 10:17 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik denk dat iedereen dat graag wil en als dat tegen een rente van 7% zou kunnen zou dat fantastisch zijn. Echter zo werkt dat niet en in die 7% zit een stukje risicovergoeding. 100% inleg garantie krijg je bij de Rabobank en consorten tegen een rentevergoeding van 0,01%.

Initiatiefnemer neemt zelf het grootste risico door priv'e ee te tekenen en het risico te lopen met het gezin bij het Leger des Heils onderdak te moeten zoeken als het mis gaat. Daar steekt die 10% inlegrisico magertjes bij af.
Het gaat om een borgstelling toch?
Dus daar dekt ze ook een deel risico voor zichzelf weg (geen idee hoeveel meer dan de borgstelling gehaald zou kunnen worden bij daadwerkelijk prive tekenen, qua ervaring met HA is dat eerder 0)
pi_200995876
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 11:12 schreef jsuijker het volgende:

[..]
Het gaat om een borgstelling toch?
Dus daar dekt ze ook een deel risico voor zichzelf weg (geen idee hoeveel meer dan de borgstelling gehaald zou kunnen worden bij daadwerkelijk prive tekenen, qua ervaring met HA is dat eerder 0)
Een ondernemer neemt in zijn algemeenheid grote prive-risico's. Zij geeft wellicht een goede baan op, biedt sowieso de 3e hypotheek op de gezinswoning. Al met al het commitment dat je naar mijn mening van een ondernemer mag verwachten. Gaat het mis dan zijn de consequenties voor haar groot al is het inderdaad moeilijk in te schatten hoe groot.

Wij als investeerders zoeken naar pareltjes, naar mijn mening die projecten waarbij de verhouding tussen bruto rendement en de kans op (deels) verlies van hoofdsom zo gunstig mogelijk is. 0 Risico is niet realistisch denk ik al moet ik zeggen dat we er wat voorbij hebben zien komen waarbij het risico erg klein leek.

Ter vergelijk: Op October zie je leningen waarbij de Franse staat 90% garant staat maar dan is de bruto rente 2%.
Die sla ik dus over.
Pecunia non olet
pi_200996005
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 10:20 schreef obligataire het volgende:

[..] Maar mensen die vrezen dat dhr Harthoo*n BV' tjes laat ploffen om investeerders te duperen moeten uiteraard niet mee doen.
Plof-BV
https://www.dfbonline.nl/begrip/20681/plof-bv
Een frauduleuze constructie waarbij een BV via een turboliquidatie wordt opgeheven en schuldeisers en curator het nakijken hebben.

Heb ik iets gemist? Heeft iemand gesuggereerd dat het om een frauduleus project gaat?
pi_200996031
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 11:05 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]
Voor mij zit de terughoudendheid om mee te doen aan nog meer van CRE's "eigen" projecten niet zozeer in de vrees voor ploffende BV'tjes, maar meer in het herhaaldelijk verlengen van de looptijd. Dit is iets wat de leningvoorwaarden expliciet mogelijk maken en ook al meerdere keren is gebeurd. Sommige mensen vinden dit misschien geen probleem, maar ik wil graag gewoon mijn geld terug na de afgesproken looptijd.
Dat is vrees ik inherent aan dit type project. Die huisjes kunnen eerder of later opgeleverd en verkocht zijn. Een keiharde einddatum vind je bij een termijndeposito bij de bank.... Bij CF loop je nu en dan tegen ondernemersrisico aan zoals de sluitingen wegens corona bijvoorbeeld.
Pecunia non olet
pi_200996059
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 11:46 schreef bubbels234 het volgende:

[..]
Plof-BV

Heb ik iets gemist? Heeft iemand gesuggereerd dat het om een frauduleus project gaat?
Nee, niemand.
pi_200996515
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 22:57 schreef mike79_n het volgende:

[..]
Is het niet heel gangbaar dat je als je een nieuwbouw (vakantie)huis koopt, dat je altijd, naast een eerste aanbetaling, in termijnen betaalt als een bepaalde bouwfase is afgerond? Ik ga er vanuit dat de modelwoning als verkoophuis wordt ingezet en kopers bij aanschaf zelf, stap voor stap, de hele bouw financieren. Anders lijkt mij elke nieuwbouw een gigantisch risico voor de bouwer en/of verkoper. Ik zie in ieder geval niets onlogisch in deze wijze van financieren. Het bouwdepot lijkt mij enkel te dienen als een soort buffer. Als ze niet alle vakantiehuizen in één keer verkopen, kan de bouw toch vast aanvangen.
Zo zal het inderdaad wel gaan.
pi_200996612
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 12:18 schreef TisIk het volgende:

[..]
Zo zal het inderdaad wel gaan.
Lijkt me ook, maar omdat de grond/het appartementsrecht dan door de koper als eerste wordt betaald neem ik aan dat het hypotheekrecht dan ook overgaat naar de koper. Dus blijft er minder zekerheid over, maar ik lees nergens expliciet of er in deze verkoopfase dan deels wordt afgelost, en hoeveel dan per kavel.
pi_200996694
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 11:05 schreef dyna18 het volgende:

[..]

2 dagen offline en dan nog lukt het niet. Geeft wel mooi aan hoe "fintech" dit platform is. Niet dus.

Op de site zie je nu dit soort bagger:
quote:
[split_line_heading animation_type="line-reveal-by-space" font_style="h1? text_content="Investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid"][/split_line_heading][split_line_heading animation_type="line-reveal-by-space" font_style="h2? text_content="Dat is investeren met een gerust hart."][/split_line_heading]
Ik wil investeren
[fancy-ul icon_type="standard_dash" color="Accent-Color" alignment="left" spacing="default"]
Hypothecaire zekerheid per schijf
Interessante projecten in Nederland
Hogere rente afhankelijk van de schijf waarin geïnvesteerd wordt
Vergunning van de AFM voor vestiging hypotheek op het onderpand
[/fancy-ul][nectar_btn size="small" button_style="regular" button_color_2="Accent-Color" icon_family="none" text="Meer informatie" url="https://sameningeld.nl/investeren/"]
Ik wil financieren
[fancy-ul icon_type="standard_dash" color="Extra-Color-1? alignment="left" spacing="default"]
Looptijd 1 tot 5 jaar (bij uitzondering 10 jaar)
Tot 80% financiering mogelijk/soms oplopend tot 100%
Voldoende potentiële investeerders
Contact met een expert
[/fancy-ul][nectar_btn size="small" button_style="regular" button_color_2="Extra-Color-1? icon_family="none" text="Meer informatie" url="https://sameningeld.nl/lenen/"]

pi_200996814
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 09:44 schreef tnhb het volgende:

[..]
Ik verwacht dat de kopers een groot deel betalen vooraf en tijdens de bouw. Bij de bouw van een woning betaal je normaal gesproken ook per voortgangsfase, dus een deel zal voorgefinancierd worden en een deel zal tijdens de bouw gewoon door de kopers betaald worden.
.....
Zo zal het inderdaad wel gaan.
Had ik ook wel kunnen weten, want zo ging het ook toen ik mijn huis liet bouwen. :)
pi_200997017
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 12:25 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Lijkt me ook, maar omdat de grond/het appartementsrecht dan door de koper als eerste wordt betaald neem ik aan dat het hypotheekrecht dan ook overgaat naar de koper. Dus blijft er minder zekerheid over, maar ik lees nergens expliciet of er in deze verkoopfase dan deels wordt afgelost, en hoeveel dan per kavel.
Zouden de kopers van de huisjes de grond er wel bij kopen?
Zou het niet een soort erfpacht zijn?
pi_200997091
quote:
12s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 12:30 schreef escortmk2 het volgende:

[..]
2 dagen offline en dan nog lukt het niet. Geeft wel mooi aan hoe "fintech" dit platform is. Niet dus.

Op de site zie je nu dit soort bagger:
[..]

En het ergste is nog dat rond 13.00 u dit zinnetje nog steeds op de site staat:

Wij verwachten vrijdag 20 augustus omstreeks 10.30 uur weer live te gaan met het aanbod- en investeer-deel
pi_200997108
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 06:00 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
De crowdfunders lenen in dit geval 2500k uit (waarvan 950k in een bouwdepot). Het drempelbedrag om de lening door te laten gaan was 1550k. Dit is ruimschoots behaald. Het doelbedrag was 2500k. Ook dit is behaald.

Alleen als de 2500k niet volledig behaald zou worden, zou de financiering elders vandaan komen.
Het zou beter zijn als er bij benodigd kapitaal 2500K had gestaan (i.p.v. 1550K) en in de tekst had gestaan dat het drempelbedrag 1550K was en dat dan de 950K op andere wijze zou worden ingebracht. Ik blijf het een onduidelijke slordige pitch vinden.
pi_200997145
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 12:25 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Lijkt me ook, maar omdat de grond/het appartementsrecht dan door de koper als eerste wordt betaald neem ik aan dat het hypotheekrecht dan ook overgaat naar de koper. Dus blijft er minder zekerheid over, maar ik lees nergens expliciet of er in deze verkoopfase dan deels wordt afgelost, en hoeveel dan per kavel.
Dat zou niet moeten kunnen toch? Er ligt een hypotheek op die grond (ten behoeve van de investeerders) die kun je niet zomaar overhevelen naar de nieuwe eigenaren. Dat zal langs een notaris moeten en de investeerders zullen dan eerst afgelost moeten worden zodat de hypotheekrechten vrij kunnen komen.
pi_200997209
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 12:54 schreef TisIk het volgende:

[..]
Zouden de kopers van de huisjes de grond er wel bij kopen?
Zou het niet een soort erfpacht zijn?
Het gaat in de pitch expliciet over appartementsrechten, dan spreek je dus niet van prive eigendom van de grond (maar ook geen erfpacht). Er komt dus een VvE en de kopers mogen ca. 10 weken zelf gebruik maken en de rest wordt verplicht door een landelijk operend exploitant (die uit Goes, werd al wel bij eerdere plannen daar genoemd?) verhuurd.
pi_200997577
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 11:48 schreef obligataire het volgende:

[..]
Dat is vrees ik inherent aan dit type project. Die huisjes kunnen eerder of later opgeleverd en verkocht zijn. Een keiharde einddatum vind je bij een termijndeposito bij de bank.... Bij CF loop je nu en dan tegen ondernemersrisico aan zoals de sluitingen wegens corona bijvoorbeeld.
Ik heb het niet over dit specifieke project, of over het algemene risico bij CF dat de looptijd van een project incidenteel verlengd wordt als de omstandigheden dat nodig maken.

Waar ik op doel is dat ik het gevoel heb dat het steeds verlengen van de "eigen" projecten bij CRE wel eens structureel of zelfs deel van het business model zou kunnen zijn. Ik zeg niet dat het zo is, maar met al heel wat aan CRE gerelateerde projecten in mijn portefeuille wil ik er eerst wel eens even een paar volgens schema afgelost zien worden voor ik weer in een nieuwe ga stappen.
pi_200997601
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 09:57 schreef Jaco078 het volgende:
Over vier minuten nieuwe NLI live. Bekende naam, eerste hypotheek, korte looptijd. 7.25% bruto.

https://www.nlinvesteert.nl/investeren/RenovitaVI

Edit: Ik zat te f5-en (uit interesse, neem m zelf niet mee): was echt 580k resterend, 320k, 111k, 55k, 9k, 3k, vol. Ook in dat tempo, 9 seconden.
Zojuist een mail ontvangen mbt een inner crowd project tegen 9%, met als zekerheden verpanding van inventaris en debiteuren (architecten in zwaar weer). Er werd 300K bij de crowd gezocht. Ik kreeg de mail, zat achter de computer, na het inloggen stond er nog maar 40K open. Na het naar beneden scrollen om een eerste blik op de waarde van de zekerheden te werpen was het al te laat, en hoefde ik niet meer te denken wat ik nu eventueel van de zekerheden vond.

NLI heeft voor zowel publieke als inner crowd projecten altijd bijzonder veel investerings potentieel wat gelijk aan de knoppen zit zodra een project online komt.

Regelmatig vind ik de projecten maar matig interessant, maar bij de enkele (voor mij) interessante projecten kom ik er nagenoeg nooit meer op tijd doorheen helaas.
pi_200998685
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 13:52 schreef OpDieFiets het volgende:
Waar ik op doel is dat ik het gevoel heb dat het steeds verlengen van de "eigen" projecten bij CRE wel eens structureel of zelfs deel van het business model zou kunnen zijn. Ik zeg niet dat het zo is, maar met al heel wat aan CRE gerelateerde projecten in mijn portefeuille wil ik er eerst wel eens even een paar volgens schema afgelost zien worden voor ik weer in een nieuwe ga stappen.
Laat ik voorop stellen dat het naar mijn mening die verwevenheid niet altijd even handig is en in het begin ook niet altijd expliciet werd gecommuniceerd, aan de andere kant heb ik wel de indruk dat ze zich daar ook wel erg bewust van zijn geworden en nu naar handelen. Ik dacht dat ik nu bij drie projecten te maken heb gehad met verlengingen waarbij er twee voor een tweede keer verlengd zijn en uiteindelijk wat onduidelijkheid was met communicatie vanuit geldnemer cq herfinanciering niet helemaal vanzelf ging. Dat waren dus juist geen "eigen" projecten. Het "eigen" project wat verlengd werd is later probleemloos geherfinancierd.

Op basis van spreiding geef ik in eerste instantie voorkeur aan verschillende geldnemers, aan de andere kant (en dat is hier door anderen ook al eens genoemd) heb ik liever met een professional te maken die weet wat hij/zij doet dan een gelukszoeker. Want dhr H. weet wat hij doet en heeft veel te verliezen aan reputatie als blijkt dat er structureel misbruik wordt gemaakt van de situatie, ik ben banger voor de "wannabe projectontwikkelaar" die net komt kijken en ook geen stuiver zelf heeft en dus ook geen tegenvallers kan opvangen.
pi_200998783
Update A4F:

quote:
Even voorstellen
Hallo, mijn naam is Lex van Hoepen. De nieuwe eigenaar van All4funding.
Na het vrij plotselinge overlijden van Imelda Judistira eind maart 2020, compagnon en een van de drijvende krachten achter het All4funding platform, was het voor mede eigenaar Edward Reintke niet meer haalbaar om het platform draaiende te houden voor nieuwe projecten.
Ik neem met liefde het stokje van hem over.

Ik ben 52 jaar en heb een dochter van bijna 14. Wij wonen met veel plezier in Utrecht in een fijn huis aan de rand van het centrum.
In mijn vrije tijd mag ik graag in competitieverband een balletje slaan op de tennisbaan.
Om op te laden en de nodige rust te vinden, maar ook om na te denken en mijn creatieve ideeën tot ontwikkeling te laten komen, vind je mij regelmatig op het water in mijn zeilboot om de elementen te trotseren.

Ik heb HEAO bedrijfseconomie en de studie economie afgerond in Groningen. Daarna ben ik mijn loopbaan in de financiële dienstverlening gestart bij FBTO en Achmea waar ik verschillende functies heb bekleed. Ik ben uit uiteindelijk van Groningen, via Leeuwarden in 1999 in Utrecht terecht gekomen.

Ik zie altijd al verbeterpunten in de financiële dienstverlening; ik neem niet zomaar genoegen met dat iets is zoals het is en wil daarbij het beste voor de klant. Met creatieve ideeën kom je een heel eind weet ik uit ervaring en dit is mede de reden geweest om in 2000 als zelfstandig ondernemer aan de slag te gaan.

In juni van dit jaar werd de overname van het crowdfundplatform All4funding afgerond. Een mooie kans en een aanvulling binnen mijn bestaande bedrijven. Persoonlijk heb ik veel ervaring met crowdfundplatforms. Ik financier al vanaf 2015 een groot deel van mijn vastgoed en overname van verzekeringsportefeuilles via crowdfundplatforms. Hierdoor ben ik zeer enthousiast geraakt over deze wijze van financieren en de mogelijkheden die het voor zowel ondernemers en investeerders biedt. Ik heb ook gezien waar er verbeteringen in de processen bij de platforms mogelijk zijn.

All4funding heeft de ambitie om het meest toegankelijke en klantvriendelijke platform van Nederland te worden. Voor ondernemers betekent het dat financieringen vanaf ¤ 25.000,- mogelijk zijn. Investeerders kunnen vanaf ¤ 100,- meevoelen wat het betekent om een bijdrage te leveren aan een onderneming. Zo zullen ondernemers van ons binnen 48 uur horen of hun financieringsaanvraag toegekend wordt, investeerders zullen stipt op tijd hun rente en aflossing ontvangen. Zelfs als de ondernemer te laat is met betalen. Daar staat All4funding voor garant!

Zo wordt sparen weer leuk!
"investeerders zullen stipt op tijd hun rente en aflossing ontvangen. Zelfs als de ondernemer te laat is met betalen. Daar staat All4funding voor garant!"

Nieuw, garantie op terugbetalingen... Dan gaat het toch op sparen lijken 8-)
Ben wel benieuwd hoe dit is afgedekt... :7
pi_200999083
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 15:25 schreef Horsemen het volgende:
Update A4F:
[..]
Ben wel benieuwd hoe dit is afgedekt... :7
Via andere CF projecten op andere platformen :)
pi_200999223
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 15:25 schreef Horsemen het volgende:
Update A4F:
[..]
"investeerders zullen stipt op tijd hun rente en aflossing ontvangen. Zelfs als de ondernemer te laat is met betalen. Daar staat All4funding voor garant!"

Nieuw, garantie op terugbetalingen... Dan gaat het toch op sparen lijken 8-)
Ben wel benieuwd hoe dit is afgedekt... :7
Ik denk dat onze Lex het hier heel ongelukkig heeft opgeschreven. Ik kan me niet voorstellen dat hij bedoelt dat rente en aflossing daadwerkelijk wordt gegarandeerd.
pi_200999268
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 15:50 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]
Via andere CF projecten op andere platformen :)
Laat hij dan maar snel de achterstand van de schoenenwinkel gaan overmaken :9
Of zal deze garantiestelling alleen voor nieuwe projecten gelden :7
pi_200999281
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 16:05 schreef Antropoceen het volgende:

[..]
Ik denk dat onze Lex het hier heel ongelukkig heeft opgeschreven. Ik kan me niet voorstellen dat hij bedoelt dat rente en aflossing daadwerkelijk wordt gegarandeerd.
Ik denk dat je gelijk hebt, en dat Lex een mooie leercurve tegemoet gaat zien.
(Als die nu ook even kan stoppen met smileys gebruiken in de titel van zijn mails zou dat mooi zijn).

[ Bericht 0% gewijzigd door ETphonehome op 20-08-2021 20:06:14 ]
pi_200999293
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 16:05 schreef Antropoceen het volgende:

[..]
Ik denk dat onze Lex het hier heel ongelukkig heeft opgeschreven. Ik kan me niet voorstellen dat hij bedoelt dat rente en aflossing daadwerkelijk wordt gegarandeerd.
Dat is wel wat hij schrijft. Komt ook mooi overeen met de vergelijking met spaargeld die hij graag maakt O-)
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 16:20:03 #189
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_200999398
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 15:50 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]
Via andere CF projecten op andere platformen :)
En dat zijn dan projecten zonder zekerheden.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_200999411
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 16:05 schreef Antropoceen het volgende:

[..]
Ik denk dat onze Lex het hier heel ongelukkig heeft opgeschreven. Ik kan me niet voorstellen dat hij bedoelt dat rente en aflossing daadwerkelijk wordt gegarandeerd.
Let wel, hij zegt "te laat is met betalen", en niet "niet betaalt" :)
Ik neem aan dat hij doelt op een soort depotregeling zoals die ook bij verschillende andere platformen bestaat, of het vooruit betalen van termijnen zoals CCF dat doet.
Neemt niet weg dat de manier waarop het hier opgeschreven is op zijn zachtst gezegd ongelukkig is, en mogelijk zelfs als misleidend zou kunnen worden gezien.
pi_200999463
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 16:08 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Laat hij dan maar snel de achterstand van de schoenenwinkel gaan overmaken :9
Of zal deze garantiestelling alleen voor nieuwe projecten gelden :7
Haha +1
pi_200999496
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 16:21 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]
Let wel, hij zegt "te laat is met betalen", en niet "niet betaalt" :)
Ik neem aan dat hij doelt op een soort depotregeling zoals die ook bij verschillende andere platformen bestaat, of het vooruit betalen van termijnen zoals CCF dat doet.
Neemt niet weg dat de manier waarop het hier opgeschreven is op zijn zachtst gezegd ongelukkig is, en mogelijk zelfs als misleidend zou kunnen worden gezien.
Dit interpreteerde ik als de buy-back-guarantee zoals we die kennen binnen de p2p-investeringen.
pi_200999574
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 16:27 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Dit interpreteerde ik als de buy-back-guarantee zoals we die kennen binnen de p2p-investeringen.
Zou mooi zijn, maar dat denk ik niet.
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 16:35:02 #194
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_200999653
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 16:21 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]
Let wel, hij zegt "te laat is met betalen", en niet "niet betaalt" :)
Ik neem aan dat hij doelt op een soort depotregeling zoals die ook bij verschillende andere platformen bestaat, of het vooruit betalen van termijnen zoals CCF dat doet.
Neemt niet weg dat de manier waarop het hier opgeschreven is op zijn zachtst gezegd ongelukkig is, en mogelijk zelfs als misleidend zou kunnen worden gezien.
Zie die Lex zo vaak voorbij komen dat ik aan neem dat hij zeer kundig is.

Daarom zie ik het niet als een foutje maar echt als bewuste misleiding.

Er zijn jammer genoeg nog veel mensen die dit forum nog niet hebben gevonden en daardoor veel waarschuwingen mis lopen. Met alle gevolgen van dien.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_200999938
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 16:21 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]
Let wel, hij zegt "te laat is met betalen", en niet "niet betaalt" :)
Ik neem aan dat hij doelt op een soort depotregeling zoals die ook bij verschillende andere platformen bestaat, of het vooruit betalen van termijnen zoals CCF dat doet.
Neemt niet weg dat de manier waarop het hier opgeschreven is op zijn zachtst gezegd ongelukkig is, en mogelijk zelfs als misleidend zou kunnen worden gezien.
Hoe stel je vast of iemand te laat betaalt? Iemand betaalt pas te laat als de persoon in kwestie uiteindelijk wel betaalt. Tot die tijd is de kwalificatie 'niet betaalt'. Met andere woorden: of iemand 'te laat betaalt' kun je slecht ex post beoordelen. Hoe gaat Lex garanderen dat rente en aflossing in geval van 'te late betaling' wordt gegarandeerd? Ik denk dat Lex als persoon gewoon niet zo scherp is en iets stoms heeft opgeschreven.
pi_201000030
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 16:05 schreef Antropoceen het volgende:

[..]

Volgens mij ben je nieuw hier?

Allereerst welkom!

Doe je al lang aan crowdfunding? Heb je al veel lopende projecten? Met welke platforms heb je ervaring? Heb je nog tips voor ons?
pi_201000176
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 16:57 schreef Antropoceen het volgende:

[..]
Hoe stel je vast of iemand te laat betaalt? Iemand betaalt pas te laat als de persoon in kwestie uiteindelijk wel betaalt. Tot die tijd is de kwalificatie 'niet betaalt'. Met andere woorden: of iemand 'te laat betaalt' kun je slecht ex post beoordelen. Hoe gaat Lex garanderen dat rente en aflossing in geval van 'te late betaling' wordt gegarandeerd? Ik denk dat Lex als persoon gewoon niet zo scherp is en iets stoms heeft opgeschreven.
Je kunt inderdaad pas achteraf, als er uiteindelijk wel betaald is, vaststellen dat er te laat is betaald (en niet niet betaald). Alleen in dat geval zul je dus als investeerder een door het platform voorgeschoten termijnbetaling mogen houden, en in dat geval doet het platform dus de belofte dat je stipt bent betaald bij te late betaling gestand. Wordt er niet binnen een bepaalde termijn alsnog betaald (= niet betaald), dan wordt de termijn teruggeboekt (precies zoals CCF dat al doet) en is de belofte die is gedaan voor een te late betaling dus ook niet van toepassing.

Dat is mijn speculatieve interpretatie van de mail van A4F, waarvan de woorden naar mijn inschatting dus juist heel precies zijn gekozen.
pi_201000217
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 17:04 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Volgens mij ben je nieuw hier?

Allereerst welkom!

Doe je al lang aan crowdfunding? Heb je al veel lopende projecten? Met welke platforms heb je ervaring? Heb je nog tips voor ons?
Nja, nieuw... Ik volg het forum al jaren. Af en toe heb ik de behoefte om deel te nemen aan het debat en maak ik een account aan. Na een tijdje ben ik enkele maanden inactief en vergeet ik mijn inloggegevens. Zodra ik er weer behoefte aan heb om deel te nemen aan het debat, maak ik een nieuw account aan. Zo ook nu. Over paar weken ben ik weer verdwenen denk ik, haha. De namen 'Obligatoire' en 'Horsemen' ken ik overigens al sinds het begin. Oude rotten.

Heb iets meer dan ¤ 60.000,- uitstaan in CF-projecten. De projecten zijn verdeeld over GvE, KoM, Investormatch, Lendico, Voordegroei, CCF en Crowdrealestate. Het eerste project waarin ik heb geïnvesteerd dateert van 2016. Ik heb precies nul defaults, maar dat heeft er vooral mee te maken dat ik defensief investeer. Denk dat ik vanwege mijn juridiche achtergrond vooral op dat vlak iets kan toevoegen op dit forum.
pi_201000270
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 17:16 schreef Antropoceen het volgende:

[..]
Nja, nieuw... Ik volg het forum al jaren. Af en toe heb ik de behoefte om deel te nemen aan het debat en maak ik een account aan. Na een tijdje ben ik enkele maanden inactief en vergeet ik mijn inloggegevens. Zodra ik er weer behoefte aan heb om deel te nemen aan het debat, maak ik een nieuw account aan. Zo ook nu. Over paar weken ben ik weer verdwenen denk ik, haha. De namen 'Obligatoire' en 'Horsemen' ken ik overigens al sinds het begin. Oude rotten.

Heb iets meer dan ¤ 60.000,- uitstaan in CF-projecten. De projecten zijn verdeeld over GvE, KoM, Investormatch, Lendico, Voordegroei, CCF en Crowdrealestate. Het eerste project waarin ik heb geïnvesteerd dateert van 2016. Ik heb precies nul defaults, maar dat heeft er vooral mee te maken dat ik defensief investeer. Denk dat ik vanwege mijn juridiche achtergrond vooral op dat vlak iets kan toevoegen op dit forum.
Zo te lezen een mooie spreiding en 0 defaults is ook een zeer mooie prestatie ^O^
pi_201000281
Welkom @antropoceen.
Wachtwoord vergeten werkt heel goed bij FOK.

Trouwens weer 3 nieuwe collin projecten bij collin, alle 3 met een eerste of tweede hypotheek.
pi_201000591
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 17:20 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Zo te lezen een mooie spreiding en 0 defaults is ook een zeer mooie prestatie ^O^
Hoe gaat het met jouw portefeuille?
pi_201000741
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 17:44 schreef Antropoceen het volgende:

[..]
Hoe gaat het met jouw portefeuille?
Inmiddels ben ik aan mijn weekend begonnen dus even geen exacte gegevens paraat.
Globaal 6 jaar met crowdfinance bezig, ongeveer 300 lopende projecten over ongeveer 6 platforms en een netto rendement van ruim 5% na aftrek kosten en defaults.
pi_201001353
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 17:21 schreef Jaco078 het volgende:
Trouwens weer 3 nieuwe collin projecten bij collin, alle 3 met een eerste of tweede hypotheek.
Horeca
https://www.collincrowdfund.nl/robben-horeca-focus-b-v/
2e hypotheek woonhuis

Stucadoor Annafleur :X
https://www.collincrowdfund.nl/annafleur-b-v/
1e hypotheek bedrijfspand

25k voor SaaS platform
https://www.collincrowdfund.nl/dorost/
2e hypotheek appartement
pi_201001395
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 16:10 schreef ETphonehome het volgende:

[..]
Ik denk dat je gelijk hebt, en dat Lex een mooi leercurve tegemoet gaat zien.
(Als die nu ook even kan stoppen met smileys gebruiken in de titel van zijn mails zou dat mooi zijn).
Sorry maar moet ik deze mail nu serieus nemen.

Daarbij komt dat de meeste investeerders weten dat ze risico’s lopen en ze niet aan het sparen zijn.

Al met al denk ik dat hij bewust aan t proberen is de spaarders onder ons te laten denken ze geen risico lopen.

Al met al redenen genoeg om voor mij dit platform niet meer serieus te nemen en toekomstige projecten niet mee te pakken.
pi_201002309
Ik denk wel dat sommige reacties (steek ook de hand in eigen boezem, ik heb onlangs ook gezegd dat a4f een cre-2 is omdat ze eigen projecten financieren ) wat voorbarig zijn. Laten we het héél even afwachten...
pi_201002531
Het wordt een avondje/weekend overwerken bij sameningeld. Het nieuwe dashboard is nog steeds niet live.
pi_201003512
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 19:56 schreef KrekelJapie het volgende:
Het wordt een avondje/weekend overwerken bij sameningeld. Het nieuwe dashboard is nog steeds niet live.
Echt had al niet veel vertrouwen in SIG, maar dit is wel heel wonderlijk.
Stap1 bouw nieuwe software
Stap2 maak kopie van data, en lees deze in
Stap3 test uitkomst --> niet goed terug naar stap 1

Stap4: blokkeer database, maak kopie, lees deze in en zet deze online en klaar..... Toch nog een onverwachts probleem, zet oude site terug online en ga naar stap 1....

Als een site zo lang off line moet bij een dergelijk process is er echt iets goed mis.... :-(
pi_201003611
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 16:11 schreef Horsemen het volgende:
Dat is wel wat hij schrijft. Komt ook mooi overeen met de vergelijking met spaargeld die hij graag maakt
SIG doet dat ook hoor met de tekst: "Verkrijg rendement op je spaargeld tot wel 7,5% rente"
pi_201003743
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 13:13 schreef tnhb het volgende:

[..]
Het gaat in de pitch expliciet over appartementsrechten, dan spreek je dus niet van prive eigendom van de grond (maar ook geen erfpacht). Er komt dus een VvE en de kopers mogen ca. 10 weken zelf gebruik maken en de rest wordt verplicht door een landelijk operend exploitant (die uit Goes, werd al wel bij eerdere plannen daar genoemd?) verhuurd.
Ah ja, ik zie het.
Ik wist niet dat je ook appartementsrecht kon hebben voor vrijstaande huisjes.
Weer wat geleerd.
pi_201003940
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 15:25 schreef Horsemen het volgende:
Update A4F:
[..]
"investeerders zullen stipt op tijd hun rente en aflossing ontvangen. Zelfs als de ondernemer te laat is met betalen. Daar staat All4funding voor garant!"

Nieuw, garantie op terugbetalingen... Dan gaat het toch op sparen lijken 8-)
Ben wel benieuwd hoe dit is afgedekt... :7
Heb je dit per mail gehad?
Ik heb alleen een mail gehad op 17 augustus: "We zijn er weer", verder niet, ook niet in de spam.
Op de website zie ik volgens mij ook geen nieuwe berichten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201003997
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 19:43 schreef Jaco078 het volgende:
Laten we het héél even afwachten...
Of gewoon "met" ipv "over" iemand praten. Ik heb nav de mail wat vragen gesteld ter verduidelijking van de opmerking over de betaalgarantie en het feit dat hij het over sparen heeft, want bij sparen heb je een bepaalde zekerheid die je bij beleggen en cf niet hebt. Stel dat er een terugkoopgarantie product aan de leningen gekoppeld gaat worden, zou wel een usp zijn. Ik wacht dus eerst de reactie af die ik hier indien mogelijk zal delen (als ik niet inmiddels op vakantie ben, want dan kan het even duren :) )
pi_201004050
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 20:59 schreef TisIk het volgende:

[..]
Ah ja, ik zie het.
Ik wist niet dat je ook appartementsrecht kon hebben voor vrijstaande huisjes.
Weer wat geleerd.
Ik heb er zelf persoonlijk geen ervaring mee, maar wat ik begrijp is dat het hele park dan als het ware een appartenmenten complex is met iedere en eigen prive deel (bungalow+tuin) en heel veel gemeenschappelijke (buiten) ruimte. Op die manier kan een VvE best wel wat macht uitoefenen en regeltjes stellen, niets voor mij ;)

https://recreatiewoning.n(...)hten-of-kavelverkoop
https://www.arpa-advocaten.nl/appartementsrecht-vakantiewoning/
pi_201004172
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 18:38 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Horeca
https://www.collincrowdfund.nl/robben-horeca-focus-b-v/
2e hypotheek woonhuis

Stucadoor Annafleur :X
https://www.collincrowdfund.nl/annafleur-b-v/
1e hypotheek bedrijfspand

25k voor SaaS platform
https://www.collincrowdfund.nl/dorost/
2e hypotheek appartement
Voor mij is alleen de stucadoor interessant rente wel wat laag maar wel een behoorlijke eigen inbreng waar daar lTV bij start acceptabel is.
pi_201004625
Reactie ontvangen van A4F zojuist:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201005488
quote:
12s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 21:11 schreef escortmk2 het volgende:

[..]
Heb je dit per mail gehad?
Ik heb alleen een mail gehad op 17 augustus: "We zijn er weer", verder niet, ook niet in de spam.
Op de website zie ik volgens mij ook geen nieuwe berichten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, na de mail van de 17e kreeg ik vanmiddag nog een mail.
pi_201007044
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 18:38 schreef KrekelJapie het volgende:
Horeca
https://www.collincrowdfund.nl/robben-horeca-focus-b-v/
2e hypotheek woonhuis

Stucadoor Annafleur
https://www.collincrowdfund.nl/annafleur-b-v/
1e hypotheek bedrijfspand

25k voor SaaS platform
https://www.collincrowdfund.nl/dorost/
2e hypotheek appartement
Ik vind geen van deze interessant. Horeca doe ik bij HCN. Stucadoor 84 mnd is voor mij te lang. Saas ben ik te oud voor om te begrijpen.
pi_201008066
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 18:38 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Horeca
https://www.collincrowdfund.nl/robben-horeca-focus-b-v/
2e hypotheek woonhuis

Stucadoor Annafleur :X
https://www.collincrowdfund.nl/annafleur-b-v/
1e hypotheek bedrijfspand

25k voor SaaS platform
https://www.collincrowdfund.nl/dorost/
2e hypotheek appartement
Over deze drie zijn de meningen een beetje verdeeld begrijp ik.

Het horeca project spreekt mij het meeste aan. Weliswaar maar een 2e hypotheek maar deze heeft wel een goede dekkende overwaarde zodat het in geval van een default toch goed zou moeten komen.

De stucadoor overweeg ik ook wel. Prima zekerheden maar door de erg lage rente (zeker voor bedrijfsmatig onroerend goed) halen dergelijke projecten mijn hele netto rendement bij Collin omlaag.

Het Saas platform neem ik niet mee.
pi_201008077
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 00:32 schreef Vioolblok het volgende:

[..]
Ik vind geen van deze interessant. Horeca doe ik bij HCN. Stucadoor 84 mnd is voor mij te lang. Saas ben ik te oud voor om te begrijpen.
Horeca doe ik ook bij voorkeur via HcN maar de geboden zekerheden zijn in dit geval veel sterker dan bij HcN projecten het geval is.
pi_201008928
Innercircle projecten bij crowdrealestae:
quote:
Private Placements
Regelmatig plaatsen wij vastgoedprojecten middels zogeheten private placements. Dit zijn vaak kortlopende overbruggingsfinancieringen met een hoger rendement. Deelnemen kan hierbij vanaf ¤ 100.000. Heeft u interesse? Meld u dan geheel vrijblijvend aan.
pi_201009151
quote:
12s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 12:30 schreef escortmk2 het volgende:

[..]
2 dagen offline en dan nog lukt het niet. Geeft wel mooi aan hoe "fintech" dit platform is. Niet dus.

Op de site zie je nu dit soort bagger:
[..]

Ik denk dat mensen bij SIG wellicht toch het platform risico wat onderschatten met hun investeringen in schaal 1a. Het is de laatste tijd wat rustiger over betaal en saldo fouten, maar dit soort zaken doet toch ook vrezen dat algemene IT, backups en administratie niet per se “goed” geregeld zijn. Als er dan wat mis gaat kan er behoorlijk chaos ontstaan. Voor mij in ieder geval reden om nog steeds bij SIG weg te blijven.
pi_201009189
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 09:25 schreef TechLight het volgende:

[..]
Ik denk dat mensen bij SIG wellicht toch het platform risico wat onderschatten met hun investeringen in schaal 1a. Het is de laatste tijd wat rustiger over betaal en saldo fouten, maar dit soort zaken doet toch ook vrezen dat algemene IT, backups en administratie niet per se “goed” geregeld zijn. Als er dan wat mis gaat kan er behoorlijk chaos ontstaan. Voor mij in ieder geval reden om nog steeds bij SIG weg te blijven.
Dat is mede de reden dat ik altijd een eigen dossier opbouw. Van ieder project waarin ik heb geïnvesteerd, heb ik een dossier met daarin onder meer een screen van de pitch, geldleningsovereenkomst en betaalschema. Mocht het ooit op wat voor manier fout gaan, dan heb ik een zelfstandig dossier waarmee ik naar het Kifid of de rechter kan.
pi_201009454
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 04:25 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Het horeca project spreekt mij het meeste aan. Weliswaar maar een 2e hypotheek maar deze heeft wel een goede dekkende overwaarde zodat het in geval van een default toch goed zou moeten komen.

De stucadoor overweeg ik ook wel. Prima zekerheden maar door de erg lage rente (zeker voor bedrijfsmatig onroerend goed) halen dergelijke projecten mijn hele netto rendement bij Collin omlaag.

Het Saas platform neem ik niet mee.
Alles idem.

R*bben heeft het meest interessante verhaal denk ik al roept het veel vragen op.

* Gaat hij zich los maken van Foox? (franchise?)
* Zo ja waarom lezen we daar niets over, waarom, en wat heeft dit voor effecten?
* Zijn de huidige aandeelhouders tevens de ondernemers acher Foox?
* Het woonhuis ziet er keurig uit, maar staat te koop? is verkocht?

https://www.google.nl/map(...).6582386!4d5.2376656

https://www.qualis.nl/nl/(...)2d52b159310320603382

[ Bericht 9% gewijzigd door obligataire op 21-08-2021 10:05:48 ]
Pecunia non olet
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 09:53:29 #223
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_201009470
Zie bij Geldvoorelkaar: River Aanhangwagens !!

Zekerheid: Pandrecht (3e rang) op Bedrijfsinventaris & voorraad van aanhangwagens. Volgens mij een aardig gewaagd zaakje.

Open 22/8 om 16.30 uur

Gaat iemand die mee pakken?
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_201009872
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 09:51 schreef obligataire het volgende:
* Het woonhuis ziet er keurig uit, maar staat te koop? is verkocht?
https://www.qualis.nl/nl/(...)2d52b159310320603382
Aanbod woning via qualis is van 22 maart 2019
quote:
Deze woning stond in 2019 te koop voor ¤ 799.000 k.k.
Te koop: 22 maart 2019
pi_201009939
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 10:27 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Aanbod woning via qualis is van 22 maart 2019
[..]

OK, dan heeft WR het blijkbaar op die datum zelf verkregen. De waardering is ook in lijn met de WOZ 1-1-2020 806K. Prachtige woning dus overwaarde ruim dekkend voor de Collin financiering.

Toch blijf ik het een apart verhaal vinden, misschien allemaal heel logisch te verklaren als je de man en de situatie beter kent, maar iemand die eerst failliet gaat en in loondienst gaat en in 2019 een riant huis kan kopen voor de helft eigen geld en later nog 150K aan lening kan inbrengen, die moet toch nog ergens anders inkomsten hebben zou je zeggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door obligataire op 21-08-2021 10:41:31 ]
Pecunia non olet
pi_201010120
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 21:53 schreef Jaco078 het volgende:
Reactie ontvangen van A4F zojuist:

Exact dezelfde uitleg gehad, kan niet anders dat dat ze vrij veel vragen hierover hebben gekregen anders ga je niet standaard antwoorden verzenden. Ik ken ene ander platform die zo'n deportregeling kent en ook nog eens ergens iets met whitelabel had ;) . Op mijn opmerking dat crowdfunding niet te vergelijken is met sparen en dat met de laatste opmerking op z'n minst een verkeerde verwachting gewekt kan worden, wordt verder niet ingegaan.

Positief is wel dat ik binnen een paar uur reactie had, dat is bij sommige platformen wel eens anders.
pi_201010188
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 10:34 schreef obligataire het volgende:

[..]


Toch blijf ik het een apart verhaal vinden, misschien allemaal heel logisch te verklaren als je de man en de situatie beter kent, maar iemand die eerst failliet gaat en in loondienst gaat en in 2019 een riant huis kan kopen voor de helft eigen geld en later nog 150K aan lening kan inbrengen, die moet toch nog ergens anders inkomsten hebben zou je zeggen.
Het bedrijf (B.V.) kan natuurlijk failliet gaan zonder dat het grote gevolgen heeft voor zijn privé vermogen.

Zolang hij de boel maar niet willens en wetens heeft opgelicht. Dat is de kracht/bescherming van een rechtspersoon.
pi_201010271
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 10:56 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Het bedrijf (B.V.) kan natuurlijk failliet gaan zonder dat het grote gevolgen heeft voor zijn privé vermogen.

Zolang hij de boel maar niet willens en wetens heeft opgelicht. Dat is de kracht/bescherming van een rechtspersoon.
Laat ik het dan zo zeggen: er zijn ondernemers die zuinig leven en het verdiende geld in het bedrijf laten zitten zodat dit een stootje kan hebben als het minder gaat. Er zijn er ook die alles naar privé trekken (op zich niet verboden).

Maar goed er zijn allerlei scenario's denkbaar. Denk dat ik deze basis meepak omdat het bedrijf anno nu wel winstgevend is en de zekerheid goed.
Pecunia non olet
pi_201010280
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 04:25 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Het horeca project spreekt mij het meeste aan. Weliswaar maar een 2e hypotheek maar deze heeft wel een goede dekkende overwaarde zodat het in geval van een default toch goed zou moeten komen.

Dat was ook mijn eerste indruk, maar toch ga ik niet meedoen nadat ik wat extra info heb gelezen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201010353
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 10:34 schreef obligataire het volgende:
Toch blijf ik het een apart verhaal vinden, misschien allemaal heel logisch te verklaren als je de man en de situatie beter kent, maar iemand die eerst failliet gaat en in loondienst gaat en in 2019 een riant huis kan kopen voor de helft eigen geld en later nog 150K aan lening kan inbrengen, die moet toch nog ergens anders inkomsten hebben zou je zeggen.
Is ook een speciaal verhaal naar mijn idee. Als je de verslagen leest dan ga je het denk ik wel beter begrijpen. Dat heeft ccf ook gedaan zeggen ze, maar ik kom toch voor mezelf tot een andere conclusie en doe niet mee.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201010445
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 04:25 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Over deze drie zijn de meningen een beetje verdeeld begrijp ik.

Het horeca project spreekt mij het meeste aan. Weliswaar maar een 2e hypotheek maar deze heeft wel een goede dekkende overwaarde zodat het in geval van een default toch goed zou moeten komen.

De stucadoor overweeg ik ook wel. Prima zekerheden maar door de erg lage rente (zeker voor bedrijfsmatig onroerend goed) halen dergelijke projecten mijn hele netto rendement bij Collin omlaag.

Het Saas platform neem ik niet mee.
Ook mee eens. Ook nog even naar het faillissement gekeken. De bedrijfsresultaten en zekerheden zijn nu voor mij voldoende.

Als er linkjes zijn voor zowel het horeca als het stucadoor project dan hou ik mij aanbevolen.
pi_201011576
Bedankje linkjes innercrowd

Vaak krijg ik van diverse kanten de linkjes. Ik heb de linkjes voor deze projecten ook.

Om dit te continueren zou ik eigenlijk even met de pet rond willen. Als 40 investeerders een paar eurootjes geven, kunnen we deze personen een flesje laten bezorgen. Wel zo goed voor de relaties; we hebben immers enorm(!) veel aan deze linkjes die op diverse manieren gevonden worden. Hoe kan ik dit gemakkelijk vormgeven?


Edit: ik zal een tikkie URL maken. Ik houd het vrijblijvend, geen dwang. Zou gewaardeerd worden als je het idee hebt een voordeel te hebben van de linkjes (vast wel O+ ) je dit laat blijken in een bijdrage dan laat ik wat flesjes sturen naar de betreffende personen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Jaco078 op 21-08-2021 16:26:04 (Ietwat geanonimiseerd) ]
pi_201011926
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 13:30 schreef Jaco078 het volgende:
Hoe kan ik dit gemakkelijk vormgeven?
Een tikkie url?

[ Bericht 30% gewijzigd door crowdiefunder op 21-08-2021 17:07:27 ]
pi_201011991
Goed plan!
Als er een Tikkie link komt doe ik mee.

[ Bericht 88% gewijzigd door Essebes op 21-08-2021 17:07:20 ]
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_201012138
Ik zit zelf (nog) niet bij CCF, maar heb veel profijt van alle info die gedeeld wordt. Dus ik doe graag mee.
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 14:25:41 #236
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_201012152
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 14:10 schreef Essebes het volgende:

[..]
Goed plan!
Als er een Tikkie link komt doe ik mee.
Zelf maak ik met grote regelmaat gebruik van een linkje.

Flesje voor dank doet veel goed. :) Laat maar even weten waar een paar ¤ heen mogen.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_201012184
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 13:30 schreef Jaco078 het volgende:

Bedankje linkjes innercrowd

Vaak krijg ik van diverse kanten de linkjes. Ik heb de linkjes voor deze projecten ook.

Om dit te continueren zou ik eigenlijk even met de pet rond willen. Als 40 investeerders een paar eurootjes geven, kunnen we deze personen een flesje laten bezorgen. Wel zo goed voor de relaties; we hebben immers enorm(!) veel aan deze linkjes die op diverse manieren gevonden worden. Hoe kan ik dit gemakkelijk vormgeven?


Edit: ik zal een tikkie URL maken. Ik houd het vrijblijvend, geen dwang. Zou gewaardeerd worden als je het idee hebt een voordeel te hebben van de linkjes (vast wel O+ ) je dit laat blijken in een bijdrage dan laat ik wat flesjes sturen naar de betreffende personen.
Wie meedoet, graag even het oorspronkelijke bericht van Jacco liken. Dan heeft hij een schatting wie mee wil doen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Crowdyfunder op 22-08-2021 00:27:46 ]
pi_201012258
Nieuwe update sameningeld
quote:
UPDATE: Er wordt achter de schermen hard gewerkt aan het omzetten van ons platform. Wij houden je op de hoogte via nieuwsbrief en e-mail wanneer wij online gaan.

Dit aanbod- en investeer-deel van onze site is vanwege een omzetting tijdelijk niet bereikbaar.

Helaas is het gedurende deze periode niet mogelijk om je e-Wallet in te zien en daarmee handelingen te verrichten.

Zijn hier vragen over dan kun je mailen naar info@sameningeld.nl

Of je kunt bellen met ons kantoor op 030-7400035

Excuses voor het ongemak.
pi_201012320
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 13:30 schreef Jaco078 het volgende:

Bedankje linkjes innercrowd

Vaak krijg ik van 3 personen de linkjes. Ik heb de linkjes voor deze projecten ook.

Om dit te continueren zou ik eigenlijk even met de pet rond willen. Als 40 investeerders een paar eurootjes geven, kunnen we deze mannen een flesje laten bezorgen. Wel zo goed voor de wederkerige relatie; we hebben immers enorm(!) veel aan deze pré-linkjes (inmiddels rond de 100 stuks ontvangen schat ik). Hoe kan ik dit gemakkelijk vormgeven?

Edit: ik zal een tikkie URL maken. Ik houd het vrijblijvend, geen dwang. Zou gewaardeerd worden als je het idee hebt een voordeel te hebben van de linkjes (vast wel O+ ) je dit laat blijken in een bijdrage dan laat ik wat flesjes sturen naar de betreffende personen.
Ik doe mee

[ Bericht 0% gewijzigd door crowder07 op 21-08-2021 20:25:07 ]
pi_201012339
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 13:30 schreef Jaco078 het volgende:
Zou gewaardeerd worden als je het idee hebt een voordeel te hebben van de linkjes (vast wel O+ ) je dit laat blijken in een bijdrage dan laat ik wat flesjes sturen naar de betreffende personen.
Kom maar door - met de linkjes en de Tikkie. Een bedankje is prima. En laten we het daarbij houden, want er moet geen handel in linkjes ontstaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Atlas_ op 21-08-2021 17:03:11 ]
pi_201012469
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 14:42 schreef Atlas_ het volgende:

[..]
Kom maar door - met de linkjes en de Tikkie. Een bedankje is prima. En laten we het daarbij houden, want er moet geen handel in linkjes ontstaan.
Dank, nee nogmaals het is vrijblijvend en niet voor wat hoort wat. Maar iets terugdoen is win-win. Je woord "handel" begrijp ik niet goed in deze context :). Iedereen gebruikt dezs linkjes 'Om niet'

[ Bericht 1% gewijzigd door Jaco078 op 21-08-2021 15:06:24 ]
pi_201012517
Dor*st
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ann*fleur
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Horeca
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201012649
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 14:55 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Dank, nee nogmaals het is vrijblijvend en niet voor wat hoort wat. Maar iets terugdoen is win-win. Je woord "handel" begrijp ik niet goed in deze context :). Iedereen gebruikt dezs linkjes 'Om niet'
Ik wilde alleen zeggen dat we de linkaandragers niet structureel en significant moeten gaan belonen. Anders kan dat geleidelijk veranderen in handel. Maar daar zijn we nog lang niet; dit is prima.

[ Bericht 3% gewijzigd door Atlas_ op 21-08-2021 15:56:19 ]
pi_201012853
.

[ Bericht 93% gewijzigd door Jaco078 op 22-08-2021 16:31:01 ]
pi_201013031
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 14:59 schreef Jaco078 het volgende:
Dor*st
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ann*fleur
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Horeca
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jaco bedankt weer voor de linkjes en ik zie het linkje wel voor een bijdrage binnenkort wel neem ik aan.
pi_201013377
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 16:02 schreef crowder07 het volgende:

[..]
Jaco bedankt weer voor de linkjes en ik zie het linkje wel voor een bijdrage binnenkort wel neem ik aan.
Idem en idem :)
Pecunia non olet
pi_201013688
Dank weer voor de linkjes. En de tikkie link via pm?
pi_201013707
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 17:11 schreef raser1981 het volgende:
Dank weer voor de linkjes. En de tikkie link via pm?
Like het initiële bericht van mij ajb dan stuur ik t.z.t. via pm. ^O^
pi_201013906
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 17:13 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Like het initiële bericht van mij ajb dan stuur ik t.z.t. via pm. ^O^
Had hem daarna geliked. Voortaan verder van onder naar boven lezen 🙄
pi_201015349
ref Quote editie sept 2021 over vastgoed >>> Guido van CRE & Danny van DH property (GVE)

https://ibb.co/ZchnZBW
https://ibb.co/tJQSqdX
https://ibb.co/mqcdhrj

[ Bericht 3% gewijzigd door peterc op 21-08-2021 19:39:41 ]
pi_201023552
Website Samen in Geld nog steeds niet actief zag ik net. Nu moet ik nog behoorlijke betalingen doen voor transporten per 31 augustus. Als dit nog veel langer duurt dan komen de betalingen van iedereen wellicht te laat om te kunnen transporteren. Men is toch al minimaal 5 dagen bezig met omzetten.
pi_201023685
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 10:24 schreef crowder07 het volgende:
Website Samen in Geld nog steeds niet actief zag ik net. Nu moet ik nog behoorlijke betalingen doen voor transporten per 31 augustus. Als dit nog veel langer duurt dan komen de betalingen van iedereen wellicht te laat om te kunnen transporteren. Men is toch al minimaal 5 dagen bezig met omzetten.
En na het livegaan moeten ook nog alle investeerders een nieuw wachtwoord aanmaken. Dit gaat ook niet iedereen gelijk doen. Hoop dat het morgen wel is opgelost.
pi_201024044
Na het investeren in 2 van de 3 collin leningen van gisteren, bestaat nu exact 50% van mijn CCF-portolio uit collin Direct en de andere 50% uit collin maatwerk. Toen Direct destijds begon, had ik niet verwacht dat het de helft - in aantallen - zou gaan uitmaken.

Beheersvergoeding ligt op 0,98% overall.
pi_201026043
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 13:30 schreef Jaco078 het volgende:
Bedankje linkjes innercrowd
Ik mis in deze echter de duur van de lening en het rentepercentage. Zonder zekerheden verwacht ik wel dat die minimaal 7 a 8% bedraagt. De incentive is in ieder geval prima! :7

Nee, zonder gekheid, prima idee. Ik wist ook niet dat jij ook weer andere bronnen hebt. Ik hoor wel wat de volgende stap is.
pi_201026134
Zou kunnen dat dit CCF project VvE Mep*elweg betreft:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201026563
quote:
7s.gif Op zondag 22 augustus 2021 13:31 schreef Inductor het volgende:
Zou kunnen dat dit CCF project VvE Mep*elweg betreft:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is een ander appartementencompex. De brand was bij nummer 1450-1466. Collin betreft 152-200 en 202-254.


Brand kwam trouwens door een hennepkwekerij

[ Bericht 1% gewijzigd door KrekelJapie op 22-08-2021 13:59:49 ]
pi_201027338
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 10:24 schreef crowder07 het volgende:
Website Samen in Geld nog steeds niet actief zag ik net. Nu moet ik nog behoorlijke betalingen doen voor transporten per 31 augustus. Als dit nog veel langer duurt dan komen de betalingen van iedereen wellicht te laat om te kunnen transporteren. Men is toch al minimaal 5 dagen bezig met omzetten.
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 10:44 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
En na het livegaan moeten ook nog alle investeerders een nieuw wachtwoord aanmaken. Dit gaat ook niet iedereen gelijk doen. Hoop dat het morgen wel is opgelost.
Kwestie van planning en voorbereiding. Als uiteindelijk een aantal huizen passages bij de Notaris niet gehaald worden door te late betalingen is dat niet mijn probleem maar toch echt het probleem van SIG.
  zondag 22 augustus 2021 @ 15:00:35 #258
455506 Pietjanhenkcorneel
Hoi. Ik ben P,J,H en C
pi_201027784
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 14:59 schreef Jaco078 het volgende:
Dor*st
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ann*fleur
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Horeca
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat betreft Dor*st, echt geen idee wat hij nou daadwerkelijk gaat aanbieden aan zijn klanten. Ik moet toch wel echt een beter beeld hebben van zijn daadwerkelijke activiteiten voordat ik ga investeren.
De eigenaar zegt 1 maand geleden op LinkedIn nog dat 'AI and blockchain specially is a big bubble right now' en dat 'most of the blockchain and AI related startups won't survive'. Goed begin van je crowdfundingcampagne :P
pi_201028766
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 15:00 schreef Pietjanhenkcorneel het volgende:
Wat betreft Dor*st, echt geen idee wat hij nou daadwerkelijk gaat aanbieden aan zijn klanten. Ik moet toch wel echt een beter beeld hebben van zijn daadwerkelijke activiteiten voordat ik ga investeren.
De eigenaar zegt 1 maand geleden op LinkedIn nog dat 'AI and blockchain specially is a big bubble right now' en dat 'most of the blockchain and AI related startups won't survive'. Goed begin van je crowdfundingcampagne :P
Is toch duidelijk uit de pitch? “(…) om praktische Machine Learning problemen beschikbaar te maken voor diverse bedrijven”. Ik weet niet of er veel bedrijven op problemen zitten te wachten, maar hij zal z'n marktonderzoek wel gedaan hebben, hopen we maar. :N

Is inderdaad een in een heeeeeel lange rij van bedrijven die pitchen met buzzwords waar (waarschijnlijk) niet of nauwelijks wat achter zit. Ik had eigenlijk gehoopt dat die hype nu wel een beetje voorbij zou zijn. Maar wellicht sijpelt het eerst nog een jaartje door van de professionele investeerders richting crowd, voor het echt afgelopen is (en we gaan zien welke enkeling het wel lukt er wat van te maknen).
pi_201029158
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 13:30 schreef Jaco078 het volgende:
Bedankje linkjes innercrowd

Vaak krijg ik van diverse kanten de linkjes. Ik heb de linkjes voor deze projecten ook.

Om dit te continueren zou ik eigenlijk even met de pet rond willen. Als 40 investeerders een paar eurootjes geven, kunnen we deze personen een flesje laten bezorgen. Wel zo goed voor de relaties; we hebben immers enorm(!) veel aan deze linkjes die op diverse manieren gevonden worden. Hoe kan ik dit gemakkelijk vormgeven?

Edit: ik zal een tikkie URL maken. Ik houd het vrijblijvend, geen dwang. Zou gewaardeerd worden als je het idee hebt een voordeel te hebben van de linkjes (vast wel O+ ) je dit laat blijken in een bijdrage dan laat ik wat flesjes sturen naar de betreffende personen.
Hoi 3B,
Andrew0660
Aster1X
bubbels234
Buurman_
CaLeX
crowder07
crowd-fundi
crowdiefunder
Crowdyfunder
Defer4
djtiesto8
delcielo
djtiesto8
Essebes
ETphonehome
fok321
gaanmetdiebanaan
Horsemen
Inductor
InVestEerder
iprhba0
KrekelJapie
lykkefund
MarkLu
markmangler
Michael91984
NaRegenDeZom
obligataire
Obu
peterc
raser1981
ron6
TechLight
TisIk
tnhb
Vioolblok
wilem254
zeeland6
Zeghomaar,

Fijn dat je meedoet,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Anderen kunnen uiteraard ook nog meedoen :-).
Ik zal hiervan een aantal betrokken linkjes-leveranciers een fles wijn sturen.

Hartelijke groet en succesvolle investeringen toegewenst,

Jaco078

P.s. wil je dit bericht niet quoten?

[ Bericht 0% gewijzigd door Jaco078 op 22-08-2021 21:58:40 ]
  zondag 22 augustus 2021 @ 16:48:40 #261
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_201029284


[ Bericht 100% gewijzigd door Zeghomaar op 23-08-2021 07:47:56 ]
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_201029320
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 16:48 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Wat is Quoten?
Wat je net gedaan hebt🤭
pi_201029975
Leuke reactie project kapitaalopmaat:
quote:
In de liquiditeitsprognose lijkt uitsluitend rekening te zijn gehouden met de lening van “geld voor elkaar”; klopt dat ??
Zoja waarom is de opbrengst en besteding en aflossingen van de nieuwe KOM lening niet in de liquiditeitsprognose opgenomen?
Reactie kom:
quote:
Het is inderdaad wat verwarrend. Er is geen lening via Geld voor Elkaar verstrekt. In de liquiditeitsprognose stond abusievelijk Geld voor Elkaar vermeld. Dit moet uiteraard Kapitaal op Maat zijn
pi_201030723
Zojuist mijn bijdrage gedaan voor een lekker flesje voor de linkjesleveranciers.
Ik maak af en toe dankbaar gebruik van de linkjes.
Hulde voor de hoge kwaliteit van de posts in dit forum. Ik wens dat ik in de toekomst meer tijd heb om ook hier mijn bijdrage te gaan leveren. Ik heb inmiddels acht jaar ervaring op het gebied van crowdfunding.
Aantal projecten waar ik in heb geïnvesteerd > 600 op acht verschillende platforms.
Bedrag aan afboekingen in procenten van mijn investeringen is 1,8%. Een mooi percentage vind ik zelf, mede door het meelezen op dit forum.
Allen dank!

[ Bericht 0% gewijzigd door FINONAF op 22-08-2021 19:21:47 ]
pi_201031212
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 17:39 schreef KrekelJapie het volgende:
Leuke reactie project kapitaalopmaat:
[..]
Reactie kom:
[..]

Dat is wel vreemd... wellicht afgewezen bij gve?
pi_201032037
Vrijdag bericht gekregen dat de B*ef St*ak Club voor de zoveelste keer niet aan zijn verplichtingen heeft voldaan. Inmiddels al 5 stemrondes in dit project achter de rug.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als het aan mij ligt pakt Collin nu door en wordt er werk gemaakt om het materiele 2e hypotheekrecht uit te oefenen op een woonpand in Amsterdam en komt er nu een definitieve laatste stemronde. Met de opbrengst uit het tweede hypotheekrecht kan gemakkelijk de gehele schuld + rente voldaan worden. Ik heb geen behoefte aan ook nog een 7e, 8ste, 9e, .................stemronde, oftewel aan een gebed zonder end!

[ Bericht 2% gewijzigd door NaRegenDeZon op 22-08-2021 20:13:26 ]
pi_201033500
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 20:05 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Vrijdag bericht gekregen dat de B*ef St*ak Club voor de zoveelste keer niet aan zijn verplichtingen heeft voldaan. Inmiddels al 5 stemrondes in dit project achter de rug.

[...]

Als het aan mij ligt pakt Collin nu door en wordt er werk gemaakt om het materiele 2e hypotheekrecht uit te oefenen op een woonpand in Amsterdam en komt er nu een definitieve laatste stemronde. Met de opbrengst uit het tweede hypotheekrecht kan gemakkelijk de gehele schuld + rente voldaan worden. Ik heb geen behoefte aan ook nog een 7e, 8ste, 9e, .................stemronde, oftewel aan een gebed zonder end!
En opnieuw wordt er een reeds betaalde termijn teruggeboekt als ik het goed lees terwijl dat niet meer zou voorkomen? Zolang ze kunnen rekken zullen ze dat doen, simpelweg omdat het ze geld oplevert en het belang van de investeerder echt niet vooraan staat. Zo'n aanpassing kost geldnemer gewoon 2% van het oorspronkelijke leningbedrag wat ccf dus vangt, dat is dan nu al 10% extra gevangen (wel afhankelijk van hoeveel corona opschortingen er tussen zitten, want die waren eerst kosteloos).

Zelf heb ik een project bij ccf gehad waar 6 of 7 stemrondes zijn geweest en uiteindelijk tegen ca. 25% van hoofdsom finale kwijting is verleend. Uitgaande van die 2% lijkt ccf dan wel de lachende derde. Helaas waren daar geen zekerheden uit te winnen. Maar als hier die 2e hypotheek voldoende is voor restschuld dan lijkt het me een duidelijke route die gevolgd moet gaan worden.
pi_201033853
Heb CCF medegedeeld dat ik nu klaar ben met de biefstukkentoko. Uitwinnen!
Lees bij Crowdfund pitches vooral dat wat er niet staat!
pi_201034040
Mijn bijdrage voor de flesjes wijn heb ik gedaan, bedenk me net dat ik vergeten ben iets te vermelden (forumnaam). Excuus daarvoor.
pi_201034046
Jaco,

Ik krijg bij tikkie het volgende bericht: "Het max aantal betalingen is bereikt

Vraag om een nieuw betaalverzoek, zodat je toch kunt betalen."
pi_201034073
Het max aantal betalingen is bereikt
Vraag om een nieuw betaalverzoek, zodat je toch kunt betalen.

Er zijn te veel mensen die willen bijdragen :-)
pi_201034302
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:32 schreef lykkefund het volgende:
Mijn bijdrage voor de flesjes wijn heb ik gedaan, bedenk me net dat ik vergeten ben iets te vermelden (forumnaam). Excuus daarvoor.
Oh heb ik ook niet gedaan, maar dat hoeft ook niet toch, het is niet zo relevant lijkt me :)
pi_201034633
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:32 schreef lykkefund het volgende:
Mijn bijdrage voor de flesjes wijn heb ik gedaan, bedenk me net dat ik vergeten ben iets te vermelden (forumnaam). Excuus daarvoor.
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:33 schreef raser1981 het volgende:
Het max aantal betalingen is bereikt
Vraag om een nieuw betaalverzoek, zodat je toch kunt betalen.

Er zijn te veel mensen die willen bijdragen :-)
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:32 schreef bubbels234 het volgende:
Jaco,

Ik krijg bij tikkie het volgende bericht: "Het max aantal betalingen is bereikt

Vraag om een nieuw betaalverzoek, zodat je toch kunt betalen."
Ik heb in een nieuwe link in het originele bericht gepost.

Je hoeft er geen forum-naam bij te zetten hoor, je mag dat anoniem/gescheiden houden.

[ Bericht 24% gewijzigd door Jaco078 op 22-08-2021 22:12:20 ]
pi_201035018
Nu wel, en thx voor het regelen.
pi_201035186
Mijn bijdrage is gestort, mooi om iets terug te kunnen doen voor de eerste mogelijkheid om te investeren in de projecten. Scheelt mij ook behoorlijk wat vrije tijd om niet bij het open gaan van een project klaar te hoeven zitten.
pi_201035422
Bijdrage gestort (om 18:42).
Bedankt voor alle linkjes Jaco!
pi_201035779
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 13:30 schreef Jaco078 het volgende:
Als 40 investeerders een paar eurootjes geven, kunnen we deze personen een flesje laten bezorgen.
En koop er zelf ook een flesje van!
pi_201036488
Exact 9 maanden na het laatste project komt CC weer in de lucht. Overname Jamin, geen noemenswaardige zekerheden;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201036514
quote:
1s.gif Op maandag 23 augustus 2021 00:22 schreef Jaco078 het volgende:
Exact 9 maanden na het laatste project komt CC weer in de lucht. Overname Jamin, geen noemenswaardige zekerheden;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een knul van 20 met een half jaar stage ervaring.....🙃
Pecunia non olet
pi_201036798
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 00:29 schreef obligataire het volgende:
Op maandag 23 augustus 2021 00:22 schreef Jaco078 het volgende:

Exact 9 maanden na het laatste project komt CC weer in de lucht. Overname Jamin, geen noemenswaardige zekerheden;

SPOILER1
Een knul van 20 met een half jaar stage ervaring.....🙃
Slechte ervaring bij CC met een soortgelijke knul bij Us*d Pr*d*cts in Veenendaal. Laat maar.
  maandag 23 augustus 2021 @ 08:11:15 #281
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_201037757
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 00:29 schreef obligataire het volgende:

[..]
Een knul van 20 met een half jaar stage ervaring.....🙃
Eigen inbreng 50K. Mogelijk lening van pa wat niet als dusdanig genoemd mag worden.

Knul van 20. Ik gun het hem van harte heb in het verleden in meerdere Jamin winkels mee gedaan waarvan de meeste vervroegd afgelost.

Ondanks lang wachten op een nieuwe investeringsmogelijkheid bij Capital Circle laat ik deze voorbij gaan.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_201038041
Nieuwe mogelijkheden voor de vastgoedbeleggers van sameningeld. Gemeente Bergen maakt de vergunningen voor splitsen van woningen gratis
https://nos.nl/l/2394814
pi_201038165
quote:
UPDATE: Er wordt achter de schermen hard gewerkt aan het omzetten van ons platform. Wij houden je op de hoogte via nieuwsbrief en e-mail wanneer wij online gaan.
Het zal toch niet zo zijn dat er nu iemand binnenloopt en zegt: "Ok, waar was is vrijdag gebleven. Oh ja, regel 1085 er ontbreekt een ; .........

Of ben ik de enige die me erg zorgen begin te maken als een financiële website 5 dagen uit de lucht is bij een conversie, waarbij de enige mededeling is dat het langer gaat duren.
pi_201038185
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 08:58 schreef Frandderouw het volgende:

[..]
Het zal toch niet zo zijn dat er nu iemand binnenloopt en zegt: "Ok, waar was is vrijdag gebleven. Oh ja, regel 1085 er ontbreekt een ; .........
Nee, eerst koffie.

Zou me niet verbazen dat de oude omgeving weer wordt teruggezet.
pi_201038251
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 09:01 schreef zeeland6 het volgende:
Zou me niet verbazen dat de oude omgeving weer wordt teruggezet.
Als ze dat zouden kunnen hadden ze dat voor het weekend moeten doen.

Ga zo maar een melding sturen naar de AFM, want dit kan en mag echt niet. Een financiële instelling moet zijn procedures beter op orde hebben. Het is niet de eerste keer dat er het één en ander niet klopt. Betalingen die niet geboekt zijn of dubbel etc.
pi_201038471
ik kan me er niet zo druk om maken (website sig). heb ruim 15k via hen ondergebracht maar kan er echt geen seconde van wakker liggen dat de site even uit de lucht ligt. er zijn belangrijkere dingen in het leven.
pi_201038537
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 09:33 schreef cubje het volgende:
ik kan me er niet zo druk om maken (website sig). heb ruim 15k via hen ondergebracht maar kan er echt geen seconde van wakker liggen dat de site even uit de lucht ligt. er zijn belangrijkere dingen in het leven.
Het zal best wel een keer goed komen. Dat oude systeem werd waarschijnlijk met elastiekjes en jarretels bij elkaar gehouden. Allerlei verrassingen en meerwerk voor de automatiseerder :)

En het geld staat sowieso bij Intersolve, toch.
Pecunia non olet
pi_201038540
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 09:07 schreef Frandderouw het volgende:

[..]
Als ze dat zouden kunnen hadden ze dat voor het weekend moeten doen.

Ga zo maar een melding sturen naar de AFM, want dit kan en mag echt niet. Een financiële instelling moet zijn procedures beter op orde hebben. Het is niet de eerste keer dat er het één en ander niet klopt. Betalingen die niet geboekt zijn of dubbel etc.
Doe dat dan ook even voor al die andere platformen die fouten maken en/of geld terugboeken terwijl ze hebben aangegeven dat dat niet meer zal gebeuren. Dat is structureel, het fenomeen met een site die niet draait na een upgrade is eenmalig. Ik ben het met iedereen eens dat het niet professioneel overkomt wat er nu gebeurd. Maar het geld is ondergebracht bij en wordt beheert door Intersolve, een aantal andere platformen beheert zelf jouw geld (eventueel via een eigen stichting waar ze zelf weer bestuurder van zijn). Lijkt me uiteindelijk een groter risico als ik zie hoe ze bijvoorbeeld soms met de rekeningcourant lopen te goochelen.
  maandag 23 augustus 2021 @ 09:42:43 #289
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_201038541
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 09:33 schreef cubje het volgende:
ik kan me er niet zo druk om maken (website sig). heb ruim 15k via hen ondergebracht maar kan er echt geen seconde van wakker liggen dat de site even uit de lucht ligt. er zijn belangrijkere dingen in het leven.
@ Cubje. Er is al langere tijd een afspraak hier geen absolute bedragen te noemen. Dit om te vorkomen dat we verzanden in een wedstrijd "ver-plassen".
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_201038592
Vervroegde aflossing bij HCN

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gestart begin 2019 maar vrijwel geen last gehad van Corona, erg goed gedaan dus.


Enne, thnx @Jaco78
pi_201038620
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 09:42 schreef tnhb het volgende:

[..]
Doe dat dan ook even voor al die andere platformen die fouten maken en/of geld terugboeken terwijl ze hebben aangegeven dat dat niet meer zal gebeuren.
Dat zeg je nu 2x in 2 dagen, maar ccf heeft toch juist aangegeven dat dat hun werkwijze is en blijft? Gewoon uitboeken naar de investeerder en als het geld niet binnen komt terugboeken.
pi_201038737
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 09:42 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
@ Cubje. Er is al langere tijd een afspraak hier geen absolute bedragen te noemen. Dit om te vorkomen dat we verzanden in een wedstrijd "ver-plassen".
mij onbekend. ook het concept van ver-plassen. zijn belangrijkere dingen in het leven. geef enkel aan ik ruim zaken doe met ze ipv honderdjes en mensen eens relaxed moeten doen ipv direct naar de afm rennen. sig is misschien niet het meest professionele in website/communicatie/teksten, maar ze doen wel hun best, het is een kleine menselijke partij en geen grote onpersoonlijke speler waar je geen enkel contact mee kunt krijgen en als je daar niet mee kunt dealen, ga dan gewoon ergens anders investeren.

btw ruim 15k is geen absoluut bedrag.
pi_201038808
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 09:50 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]
Dat zeg je nu 2x in 2 dagen, maar ccf heeft toch juist aangegeven dat dat hun werkwijze is en blijft? Gewoon uitboeken naar de investeerder en als het geld niet binnen komt terugboeken.
Maar dan toch niet dat ze pas na een maand (dus bij de volgende ontbrekenkende betaling) in actie komen en dan gaan terugboeken? Dat is/was volgens mij aan de hand. Het is toch niet acceptabel dat ze blijkbaar een maand gaan wachten en dan ontdekken dat de volgende betaling ook niet binnenkomt en dan pas in actie komen en gaan terugboeken? Dat kan toch wel binnen bijvoorbeeld een week, hoeft toch geen 4 weken te duren? Over die lange vertraging gaat mijn frustratie.

[ Bericht 0% gewijzigd door tnhb op 23-08-2021 10:49:42 ]
pi_201038835
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 09:50 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]
Dat zeg je nu 2x in 2 dagen, maar ccf heeft toch juist aangegeven dat dat hun werkwijze is en blijft? Gewoon uitboeken naar de investeerder en als het geld niet binnen komt terugboeken.
Zo kan ik het mij ook herinneren. Ik meen dat ze er alleen op zouden inzetten om deze terug boek termijn te beperken tot max 1 of 2 maanden en niet zoals in het verleden 4 a 5 maanden later nog termijnen terug boeken.

Overigens ben ik ook geen voorstander van het terugboeken/voorschieten van termijnen.
pi_201038843
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:04 schreef cubje het volgende:
maar ze doen wel hun best
Dat is leuk als je een hobby hebt. Als je je op de professionele financiële markten begeeft, zal je je echter gewoon aan de spelregels en kwaliteitseisen moeten houden. Kun je dat niet, dan hoor je daar niet thuis. De regels zijn juist opgesteld om zekerheid te geven en de consument te beschermen..

Het feit dat er een derde partij tussen zit die het geld beheert, doet er niets aan af dat de administratie in orde en inzichtelijk moet zijn. Als daar fouten worden gemaakt, heb je ook niets aan een derderekening.

Dat mensen hier het gevoel hebben dat ze iedere maand de SIG-Intersolve rekening moesten controleren, omdat daar regelmatig fouten in zitten, was al een teken aan de wand. Deze conversie is de kers op de taart.

[ Bericht 8% gewijzigd door Frandderouw op 23-08-2021 10:38:47 ]
pi_201039074
Ook een bijdrage gedaan aan het linkjesfonds! Hopelijk mag de wijn goed smaken 🥂🍾
pi_201039160
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:36 schreef thomasdv het volgende:
Ook een bijdrage gedaan aan het linkjesfonds! Hopelijk mag de wijn goed smaken 🥂🍾
Ik heb aan de belanghebbenden hun adressen opgevraagd en eerste reacties positief (iedereen waardeert toch een klein gebaar ^O^ ).


Er stond trouwens dit weekend een vacature open bij de afm als toezichthouder crowdfundingplatformen. Vacature is inmiddels verlopen, maar via Google nog wel te vinden. M.n. toezicht op de transitie naar de verscherpte regelgeving.
pi_201039181
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 22:00 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
[..]
[..]
Ik heb in een nieuwe link in het originele bericht gepost.

Je hoeft er geen forum-naam bij te zetten hoor, je mag dat anoniem/gescheiden houden.
Ik had mij nog niet opgegeven maar inmiddels ook mijn bijdrage overgemaakt.
pi_201039472
quote:
1s.gif Op maandag 23 augustus 2021 10:14 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Zo kan ik het mij ook herinneren. Ik meen dat ze er alleen op zouden inzetten om deze terug boek termijn te beperken tot max 1 of 2 maanden en niet zoals in het verleden 4 a 5 maanden later nog termijnen terug boeken.

Overigens ben ik ook geen voorstander van het terugboeken/voorschieten van termijnen.
Ik heb/had de info van april dit jaar geïnterpreteerd als dat er hooguit één termijn teruggeboekt zou worden en dat dat vóór het volgende betaalmoment zou zijn, en dat lijkt/is vanuit risico beheersing ook niet meer dan logisch want anders ga je als platform bijna aan schaduw financiering doen. Maar blijkbaar heb ik dat dus helemaal verkeerd begrepen.

[ Bericht 0% gewijzigd door tnhb op 23-08-2021 11:18:48 ]
pi_201039732
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 11:11 schreef tnhb het volgende:

[..]
Ik heb/had de info van april dit jaar geïnterpreteerd als dat er hooguit één termijn teruggeboekt zou worden en dat dat vóór het volgende betaalmoment zou zijn, en dat lijkt/is vanuit risico beheersing ook niet meer dan logisch want anders ga je als platform bijna aan schaduw financiering doen. Maar blijkbaar heb ik dat dus helemaal verkeerd begrepen.
Het gaat volgens mij ook over 1 door Collin doorbetaalde termijn die na 4-6 weken wordt teruggeboekt bij een gemiste betaling.
pi_201039822
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 11:11 schreef tnhb het volgende:

[..]
Ik heb/had de info van april dit jaar geïnterpreteerd als dat er hooguit één termijn teruggeboekt zou worden en dat dat vóór het volgende betaalmoment zou zijn, en dat lijkt/is vanuit risico beheersing ook niet meer dan logisch want anders ga je als platform bijna aan schaduw financiering doen. Maar blijkbaar heb ik dat dus helemaal verkeerd begrepen.
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 11:29 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Het gaat volgens mij ook over 1 door Collin doorbetaalde termijn die na 4-6 weken wordt teruggeboekt bij een gemiste betaling.
De terugboek acties van de afgelopen periode vallen hier dus allemaal binnen dacht ik….
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')