Met een enorme Michelinster op de gevel. Moest ik altijd een beetje om grinniken. Is het restaurant en Cromvoirt (naburig plaatsje en het restaurant heeft ook een ster) geen 'familie' van dit?quote:Op donderdag 28 september 2023 13:43 schreef anndb het volgende:
[..]
Goh sja. Ik vind dat hij te snel is proberen te groeien daarna. Ik kwam er graag toen ze nog in het kleine pand zaten met enkele tafels, maar daarna verhuisd naar hotel/restaurant en flinke uitbreiding van aantal plekken en vond het toen ook niet meer de kwaliteit die ze boden. Daarnaast allemaal erg groot ook wel vergeleken met eerst. Reden voor mij om helaas ook niet meer te komen, toen Dennis zelf nog aan tafel kwam en in de keuken altijd aanwezig was was het top, helaas daarna echt merkbaar slechter.
Nu je het zegt, herinner ik me daar wel wat van ja. Ook al is dat natuurlijk al wel lang geleden allemaal. Toch nog goede herinneringen aan, bij de lunch als enige tafel aanwezig met Dennis die zelf stond te koken en aan tafel kwam. Was altijd wel echt top toen. Vond zelfs toen soms wel 2 sterren waard, ipv 1 (niet altijd, maar sommige dagen). Daarna helaas geen ipv 1.quote:Op zaterdag 30 september 2023 00:53 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Met een enorme Michelinster op de gevel. Moest ik altijd een beetje om grinniken. Is het restaurant en Cromvoirt (naburig plaatsje en het restaurant heeft ook een ster) geen 'familie' van dit?
Edit: Ik zit in de war met 'Noble'. Sense is weer een ander restaurant.
Maar heb je in dat kleine pand niet de constante rioollucht geroken?
In Utrecht zou er ook een komen. Grote aankondiging op een pand, tijdje gebeurde er niets, nooit geopend en toen stond het pand weer te huur.quote:Op zaterdag 30 september 2023 14:04 schreef anndb het volgende:
Achter paywall helaas (kut nieuws van tegenwoordig):
https://www.bd.nl/den-bos(...)erwelkomen~a33bb1ff/
Vader en zoon stoppen al binnen jaar met Bufkes: ‘Wij dachten veel klanten te kunnen verwelkomen’
DEN BOSCH - Jan Willem Scheffers (62) en zijn zoon Mike (31) hadden het zich heel anders voorgesteld toen zij vorig jaar op het Bossche Stationsplein een filiaal openden van franchiseketen Bufkes. Beide Bosschenaren stoppen er zaterdag mee. ,,Het kan niet anders.”
Wat is/zou er onderscheidend zijn aan ze dan? Ik ken het wel, vooral in Limburg inderdaad bekend en Eindhoven ook aangeschreven als "lekkere broodjes" maar wat is hun USP eigenlijk? Ben er niet zo vaak geweest (kan dat op 1 hand tellen).quote:Op zaterdag 30 september 2023 14:15 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
In Utrecht zou er ook een komen. Grote aankondiging op een pand, tijdje gebeurde er niets, nooit geopend en toen stond het pand weer te huur.
Ik heb een beetje de indruk dat ze in het zuiden nog goed varen met de naam die ze rond 2000 hebben opgebouwd, toen het nog redelijk vernieuwend was, ik woonde in tijd nog in Heerlen en later in Eindhoven, daar was het toen best een ding. Maar verder naar het noorden heeft niemand ooit van Bufkes gehoord en is het anno 2023 te weinig onderscheidend van alle andere broodjeszaken die er inmiddels zijn om daar nog een imago op te bouwen.
Destijds zal hun USP iets in de trant geweest zijn van: Broodjes warm vlees met een lading honing-mosterddressing en daarbovenop een flink sausje van streekgebonden chauvinisme. En dat was toen prima, want qua vergelijkbare formules kwam je toen niet veel verder dan Bakker Bart. En dan waren deze broodjes net lekkerder.quote:Op zaterdag 30 september 2023 14:52 schreef anndb het volgende:
[..]
Wat is/zou er onderscheidend zijn aan ze dan? Ik ken het wel, vooral in Limburg inderdaad bekend en Eindhoven ook aangeschreven als "lekkere broodjes" maar wat is hun USP eigenlijk? Ben er niet zo vaak geweest (kan dat op 1 hand tellen).
quote:Het is een trend die in meer landen in Europa speelt: het klassieke café verdwijnt uit het straatbeeld. En in Nederland lijkt die afname te versnellen: gemiddeld verdwijnen elk jaar iets meer dan 200 cafés, maar in de eerste drie kwartalen van 2023 waren dat er al 238.
Het aantal cafés in Nederland neemt de afgelopen tien jaar elk jaar met gemiddeld 212 af. Alleen ligt die afname de laatste jaren daar ruim boven. En dit jaar waren er op 1 oktober al 238 cafés minder dan op 1 januari. Op 1 oktober stond de teller volgens de Kamer van Koophandel (KvK) op in totaal 10.558 cafés in Nederland.
De afname van het aantal cafés is het aantal startende cafés min het aantal stoppende cafés. En het aantal stoppers ligt dus al (minstens) tien jaar hoger dan het aantal starters. Opvallend is dat het aantal stoppers de laatste jaren afneemt, maar het aantal ondernemers dat een café opent, daalt nog veel harder. Dit blijkt uit KvK-cijfers die Misset Horeca heeft opgevraagd.
In 2013 stopten 1349 cafés, maar het aantal cafés op 1 januari 2014 lag maar 106 lager dan op 1 januari 2013 – in 2013 openden dus ook nog 1243 cafés. Op 1 januari 2023 lag het aantal cafés 206 lager dan op 1 januari 2022, terwijl ‘slechts’ 661 cafés stopten in 2022. In dat jaar openden dus maar 455 cafés.
In tien jaar tijd is het aantal cafés in Nederland gedaald van 12.851 naar 10.498 nu. Die afname van 2.353 betekent dat er in 2023 ruim 18 procent minder cafés zijn dan in 2013. De jaren 2013 tot en met 2022 kenden 3652 dagen, waarmee er 0,6 café per dag is verdwenen in die periode.
Tussen 1 januari 2023 en 1 oktober 2023 verdwenen 238 cafés in 283 dagen. De afname is inmiddels dus al toegenomen tot 0,84 cafés per dag.
Engeland en Wales
Dat is een minder snelle afname dan in Engeland en Wales. De Britse Kamer van Koophandel becijferde dat daar het aantal klassieke pubs met twee per dag afneemt. In de eerste helft van 2023 verdwenen al 400 pubs in 181 dagen: ruim 2 per dag.
Eind 2022 telden Engeland en Wales samen nog 38.225 pubs, op 1 augustus waren dat er nog zo'n 37.800. In 2009 waren in Engeland en Wales nog 47.270 pubs ingeschreven, dat zijn er 14 jaar later een dikke 10.000 minder. De afname van 400 in de eerste helft van 2023 alleen al laat zien dat de afname aan het versnellen is: dat aantal ligt gelijk aan de afname in heel 2022.
Britten zijn, als gevolg van inflatie en gewenning tijdens corona, veel meer thuis gaan drinken in plaats van in de pubs. Dit zou een van de redenen zijn van de snelle afname van het aantal pubs, zegt databureau BoldData dat on
Dat verbaast mij niet. Ik zit vrijwel nooit in het klassieke café om de hoek pilsjes te drinken en ik ken ook niemand die dat wel doet. Het lijkt een beetje een uitstervende generatie te zijn die dat wel doet.quote:Op maandag 6 november 2023 15:13 schreef borisz het volgende:
https://www.missethoreca.(...)in-sneltreinvaart-af
[..]
quote:Op woensdag 22 november 2023 14:50 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
Druk bij de kippentoko van Jandino in Rotterdam.
https://www.ad.nl/show/en(...)t&utm_medium=twitter
Hebben ze misschien perongeluk hun klanten leren koken?quote:Op maandag 27 november 2023 07:50 schreef borisz het volgende:
Gaat niet zo goed met de HalloVersen en MarleyLepels van deze wereld.
• Op de beurs is weinig meer te merken van het succes dat verkopers van maaltijdpakketten jarenlang hadden.
• Aandelen van marktleiders HelloFresh en Marley Spoon zijn nog maar een fractie waard van wat ze ooit waard waren.
• Nieuwe klanten laten zich door stijgende boodschappenprijzen minder makkelijk verleiden, al zien analisten lichtpuntjes.
Zijn maaltijdpakketten passé? Sommige huishoudens zweren bij de aan huis geleverde doos met daarin alle ingrediënten voor een week aan maaltijden, maar beleggers lijken er op uitgekeken. De beurskoersen van twee dominante spelers —HelloFresh en Marley Spoon — zijn in een jaar tijd gedaald met respectievelijk 31% en 75%. Een derde bedrijf, het Amerikaanse Blue Apron, is dit najaar helemaal van de beurs verdwenen.
Lees het volledige artikel: https://fd.nl/financiele-(...)tijdpakketten-vallen
Je kunt tegenwoordig in de supermarkt ook van die pakketten kopen voor 1 dag waar je nog maar een paar dingen bij hoeft te doen. En daar is de keuze wat ruimer in dan in die pakketten.quote:Op maandag 27 november 2023 07:50 schreef borisz het volgende:
Gaat niet zo goed met de HalloVersen en MarleyLepels van deze wereld.
• Op de beurs is weinig meer te merken van het succes dat verkopers van maaltijdpakketten jarenlang hadden.
• Aandelen van marktleiders HelloFresh en Marley Spoon zijn nog maar een fractie waard van wat ze ooit waard waren.
• Nieuwe klanten laten zich door stijgende boodschappenprijzen minder makkelijk verleiden, al zien analisten lichtpuntjes.
Zijn maaltijdpakketten passé? Sommige huishoudens zweren bij de aan huis geleverde doos met daarin alle ingrediënten voor een week aan maaltijden, maar beleggers lijken er op uitgekeken. De beurskoersen van twee dominante spelers —HelloFresh en Marley Spoon — zijn in een jaar tijd gedaald met respectievelijk 31% en 75%. Een derde bedrijf, het Amerikaanse Blue Apron, is dit najaar helemaal van de beurs verdwenen.
Lees het volledige artikel: https://fd.nl/financiele-(...)tijdpakketten-vallen
Leuk!quote:Op vrijdag 29 december 2023 21:06 schreef borisz het volgende:
Ditmaal eens de categorie blij nieuws.
Bezoekje van Britse superster Nigella Lawson geeft Amsterdams snoepwinkeltje kerstboost
https://www.nhnieuws.nl/n(...)winkeltje-kerstboost
En eerder in het AD https://www.ad.nl/show/ei(...)t-hardcore~ae9d4009/
Die uitzending Nigella Kerst in Amsterdam vond ik zeer vermakelijk.
Mooi verhaal om te lezenquote:Op zondag 7 januari 2024 15:39 schreef borisz het volgende:
Tweemaal Parool van dit weekend. Over de Amazing Oriental en dan ook maar de eettrends
Amazing Oriental begon met één ‘rommeltoko’ en gaat nu internationaal: ‘Alleen al met noodles kunnen we een hele toko vullen’
https://www.parool.nl/ps/(...)oko-vullen~bc00fea2/
Betaalbare luxe, schorpioenpepers en sashimi van rauwe kip: dit zijn de eettrends van 2024 volgens Mara Grimm
https://www.parool.nl/ps/(...)s-van-2024~b325a74f/
Is derde persoon, toch? Dus met dtquote:Op zondag 7 januari 2024 15:42 schreef golfer het volgende:
Eedtrends...
Aha, snel aangepast dus door @:borisz![]()
Ik merk dat er wel veel verschil tussen de vestigingen is. Hier in Utrecht op de Straatweg is het een ranzig zooitje. Maar vroeger kwam in van bij die in Den Haag en die was keurig.quote:Op zondag 7 januari 2024 16:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Mooi verhaal om te lezen
Amazing Oriental is echt fantastisch, kom er heel erg graag.
Ypenburg is fijn en lekker groot, maar de Tokoboot in Rotterdam aan het Park is ook altijd gezellig en prettig winkelen. Ronddwalen en tips krijgen van Aziaten die graag helpen
De Nepalese keuken is nog wel onderbelicht in hun assortiment, komt vast nog op later moment. Want ook lekker
Mijn vaste winkel was Beverwijk op het terrein vd Bazaar. Dat is een topwinkel. Alleen vanuit Haarlem (zonder auto) net even niet handig. Hoofddorp is (te) klein en is niet zo leuk als Beverwijk. Minder verrassend spul. Deze zaak is pas recentelijk een AO geworden.quote:Op zondag 7 januari 2024 16:06 schreef Molo het volgende:
[..]
Mooi verhaal om te lezen
Amazing Oriental is echt fantastisch, kom er heel erg graag.
Ypenburg is fijn en lekker groot, maar de Tokoboot in Rotterdam aan het Park is ook altijd gezellig en prettig winkelen. Ronddwalen en tips krijgen van Aziaten die graag helpen
De Nepalese keuken is nog wel onderbelicht in hun assortiment, komt vast nog op later moment. Want ook lekker
Dat is ook onze vaste winkel.quote:Op zondag 7 januari 2024 16:29 schreef borisz het volgende:
Mijn vaste winkel was Beverwijk op het terrein vd Bazaar. Dat is een topwinkel.
'Onze' AO in Duivendrecht (10 minuten lopen vanaf het station) is een jaar geleden helemaal gerenoveerd.quote:Op zondag 7 januari 2024 16:29 schreef borisz het volgende:
[..]
Mijn vaste winkel was Beverwijk op het terrein vd Bazaar. Dat is een topwinkel. Alleen vanuit Haarlem (zonder auto) net even niet handig. Hoofddorp is (te) klein en is niet zo leuk als Beverwijk. Minder verrassend spul. Deze zaak is pas recentelijk een AO geworden.
Volgende keer op naar Amsterdam Noord.
Wij hadden het er toevallig van de week over dat we naar een leukere AO moeten, onze kleine chef vond het in Utrecht fantastisch laatst. Wordt Duivendrecht dus kandidaat 1. Ik dacht aan Duiven, maar weet niet of dat alleen magazijn is of ook gigawinkel.quote:Op zondag 7 januari 2024 20:24 schreef MadMaster het volgende:
[..]
'Onze' AO in Duivendrecht (10 minuten lopen vanaf het station) is een jaar geleden helemaal gerenoveerd.
Met een kookeiland midden in de winkel waar regelmatig kookdemonstraties gegeven worden.
Aanrader!
NB. Er zitten daar nog meer oriëntaalse winkels, en ook de Makro, de Sligro en iets verderop de Hanos.
En de financiele kantquote:(...)
Het vroege buitenhuis eten in nieuwe dagrestaurants en bestaande koffiezaken is volgens directeur Dirk Beljaarts van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) een van de nieuwe ontwikkelingen in de uitgaanssector. Bij de opening van de jaarlijkse vakbeurs Horecava in de Amsterdam Rai, voorspelt de branchekoepel een zwaar jaar voor veel restaurants, hotels en cafés: „Marges slinken doordat de stijgende kosten van inkoop en arbeid niet één op één aan de gasten kunnen worden doorberekend. Daarnaast nopen personeelstekorten tot het inperken van openingstijden”, zo sombert Beljaarts.
(...)
Is een groothandel (helaas voor mij).quote:Op zondag 7 januari 2024 22:31 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wij hadden het er toevallig van de week over dat we naar een leukere AO moeten, onze kleine chef vond het in Utrecht fantastisch laatst. Wordt Duivendrecht dus kandidaat 1. Ik dacht aan Duiven, maar weet niet of dat alleen magazijn is of ook gigawinkel.
Bij AO staat er wel op de deur dat een groothandel is, maar ik heb me er nog nooit hoeven inschrijven of iets van een pasje laten zien. Iedereen koopt daar alsof het geen groothandel is…quote:Op zaterdag 13 januari 2024 01:16 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Is een groothandel (helaas voor mij).
Maar op de foto's in maps ziet het er gewoon als een grote winkel uit.
Maar in Arnhem zit ook nog een winkel, aan de Johan de Wittlaan.
Moet ik ook nog eens naartoe.
Echt waarquote:Op woensdag 17 januari 2024 21:51 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Bij AO staat er wel op de deur dat een groothandel is, maar ik heb me er nog nooit hoeven inschrijven of iets van een pasje laten zien. Iedereen koopt daar alsof het geen groothandel is…
Die in Duivendrecht (bij Overamstel?) is officieel ook een groothandel, althans dat staat op de deur, maar daar komen volgens mij alleen maar particulieren. Heb zelf ook nooit wat moeten laten zien.quote:Op zondag 7 januari 2024 22:31 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wij hadden het er toevallig van de week over dat we naar een leukere AO moeten, onze kleine chef vond het in Utrecht fantastisch laatst. Wordt Duivendrecht dus kandidaat 1. Ik dacht aan Duiven, maar weet niet of dat alleen magazijn is of ook gigawinkel.
quote:
Vandaag in De Volkskrant een mooi IM voor hem.quote:
Ik heb wel interessequote:Op vrijdag 8 maart 2024 10:50 schreef stavromulabeta het volgende:
https://fd.nl/bedrijfslev(...)cherp-rekent-valt-om
Ik vond het wel een verhelderend artikel: Kan hem hier niet integraal posten maar de samenvatting:
• Hoe meer sterren, hoe lager de winst;
• Nederland is samen met Spanje het goedkoopste Europese land om op topniveau te gaan uit eten;
• In tegenstelling tot het buitenland zijn de meeste toprestaurants in Nederland in handen van de oprichters, terwijl in het buitenland het overgrote deel van sterrenzaken in handen van private equity is.
• Down Under waar ? was eten, is failliet.
Ik heb nog een cadeau-link, mocht iemand interesse hebben.
quote:HelloFresh ziet verschuiving van maaltijdbox naar kant-en-klaarmaaltijd
HelloFresh haalt steeds meer omzet uit kant-en-klaarmaaltijden, blijkt uit de kwartaalcijfers. De verkoop van maaltijdboxen loopt terug. Met de bezorging van kant-en-klaarmaaltijden vangt het Duitse bedrijf de krimp bij maaltijdboxen op.
De kant-en-klaaractiviteiten waren in de afgelopen periode goed voor een omzet van 496 miljoen euro. Dat is een stijging van 56 procent vergeleken met een jaar eerder.
"De omzet uit kant-en-klaarmaaltijden maakt al een kwart uit van de omzet en we verwachten dat dit aandeel in de toekomst nog verder zal stijgen", zegt eigenaar Dominik Richter in een verklaring. De verwachting is dat de verkoop van kant-en-klaarmaaltijden dit jaar met ongeveer 50 procent toeneemt. Vooral in de VS zijn ze populair.
Bij de bezorging van maaltijdboxen zakte de omzet met bijna 7 procent tot 1,56 miljard euro. Dankzij de groei van kant-en-klaarmaaltijden steeg de totale omzet naar bijna 2,1 miljard euro, wat volgens HelloFresh de hoogste kwartaalomzet ooit is. De nettowinst kwam uit op 16,8 miljoen euro.
Tja, mensen eten graag vliegtuigeten blijkbaar.quote:Op donderdag 25 april 2024 11:31 schreef borisz het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)ant-en-klaarmaaltijd
[..]
https://www.ad.nl/buitenl(...)sten-belde~a685e97d/quote:RECONSTRUCTIEKoksstagiair Joe Claridge (37) raakte zwaargewond toen hij afgelopen januari werd overreden door de terreinwagen van zijn chef Nick Bril. Terwijl hij voor zijn leven vocht, wachtte de Nederlandse chef-kok met het bellen van de hulpdiensten, tot een passant het hem vroeg. Hij had zijn telefoon wel vast, want hij maakte nog een foto van het slachtoffer op de grond. Ook stuurde hij nog enkele opmerkelijke berichten: ,,Ik denk niet dat we Joe als stagiair zullen houden.” Een reconstructie van minuut tot minuut.
Ik had over deze zaak idd dergelijke verhalen gehoord ja... Wat een fucking klootzak. Dan zit er toch iets niet helemaal goed in je geweten en handelingsvorming enzoquote:Op donderdag 6 juni 2024 12:36 schreef AgnesGru het volgende:
Is een premium artikel, er komt steeds meer naar buiten over het aandeel van Nick Bril.
Sterrenchef Nick Bril reed over stagiair heen: hij maakte eerst een foto voordat hij de hulpdiensten belde
[..]
https://www.ad.nl/buitenl(...)sten-belde~a685e97d/
Als dit daadwerkelijk klopt, is het echt een enorme klootzak.
Dafuq heb ik net gelezenquote:Op donderdag 6 juni 2024 12:36 schreef AgnesGru het volgende:
Is een premium artikel, er komt steeds meer naar buiten over het aandeel van Nick Bril.
Sterrenchef Nick Bril reed over stagiair heen: hij maakte eerst een foto voordat hij de hulpdiensten belde
[..]
Pfoe.quote:Op donderdag 6 juni 2024 12:36 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
https://m.nieuwsblad.be/c(...)ll&utm_source=googlequote:Wat voor Michelin absolute top is, is voor foodies en hipsters te gewoon: waarom The Jane wel in wereldranglijst van restaurants staat
Misschien maar eens een bitterbal overslaan dit EK.quote:Vlees van afgedankte racepaarden via Nederland illegaal in snacks
Het vlees van afgedankte Ierse en Britse racepaarden komt illegaal in Nederlandse bitterballen en kroketten terecht. Dat vlees mogen mensen niet eten, omdat racepaarden tijdens hun carrière mogelijk medicatie hebben gehad om blessures te behandelen.
Dat meldt het Nederlandse House of Animals donderdag op basis van onderzoek dat de stichting samen met het Ierse tv-programma RTÉ Investigates heeft gedaan.
Het vlees van afgedankte racepaarden komt met hulp van Nederlandse paardenhandelaren terecht in Nederland, waar het wordt verwerkt in snacks die worden verkocht bij groothandels.
De renpaarden die niet meer winnen of te duur zijn om te verzorgen worden onder "erbarmelijke omstandigheden" naar Nederland en België vervoerd, om ze daar een nieuwe identiteit te geven, zegt House of Animals.
Handelaren brengen ze vervolgens met een nieuwe chip en een vals paspoort naar slachthuizen in onder meer Spanje, Italië, Polen en het Nederlandse Kerkdriel. Zo komt het paardenvlees illegaal in de voedselketen. Volgens House of Animals wordt paardenvlees veel in snacks verwerkt.
Dat de paarden juist in Nederland een vals paspoort krijgen, komt doordat hier geen dierenarts nodig is. In veel andere landen is dat wel het geval. De nieuwe chips worden op internet besteld met een Duitse code, waardoor de achtergrond van een paard nauwelijks traceerbaar is. Dat komt doordat Duitsland een gesloten database heeft.
https://www.nu.nl/binnenl(...)egaal-in-snacks.html
https://www.nu.nl/economi(...)n-duitse-handen.htmlquote:Tapasrestaurantketen 't Zusje komt in handen van het Duitse horecaconcern Gustoso. Het bedrijf wil volgend jaar ook tapasrestaurants in Duitsland openen.
't Zusje heeft in Nederland momenteel 36 restaurants. Het eerste restaurant werd in 1998 gevestigd in het Brabantse Uden. Binnenkort zullen daar dus een aantal Duitse vestigingen aan toegevoegd worden, in eerste instantie in de buurt van de Nederlandse grens.
Gustoso heeft verschillende restaurantketens als Otto's Burger, BurgerMeister en Ciao Bella. Met de vestigingen van 't Zusje komt het aantal restaurants van het horecaconcern uit op ruim 170, waar volgens Gustoso meer dan 1.300 mensen werken.
Peter Smits, de oprichter van 't Zusje blijft actief in de restaurantketen na de overname door Gustoso. "We zijn erg blij dat we in de Gustoso Groep zo'n ervaren en professionele partner hebben gevonden", liet hij in een toelichting weten aan persbureau ANP.
Nog nooit van gehoord...quote:Restaurantketen The Avocado Show, met twee locaties in Amsterdam, is dinsdag door de rechtbank in Amsterdam failliet verklaard. Onder andere ‘strategische fouten’ en de coronacrisis zorgden voor problemen.
(...)
Deze twee zitten in aparte vennootschappen en worden (nog)(niet) meegetrokkenquote:(...)
De twee restaurants in Amsterdam-Centrum, aan de Keizersgracht en aan het Kleine-Gartmanplantsoen, blijven voorlopig open. 'De toekomstige mogelijkheden van deze locaties zullen verder worden verkend,' meldt The Avocado Show in een persbericht.
quote:Restaurant Blueness van Sergio Herman raakt nooit van de grond en sluit na amper twee jaar de deuren
De familie Dheedene en de Sergio Herman Group hebben samen beslist om restaurant Blueness in de Lange Gasthuisstraat in Antwerpen te sluiten. Het restaurant met Japanse flair naast Le Pristine opende in de lente van 2022, maar kon de verwachtingen nooit helemaal waarmaken. In plaats van Blueness komt het Verso Café terug, een toegankelijker concept. “Het sterk veranderende consumptiegedrag en de gesatureerde markt voor fine dining in Antwerpen hebben ons nieuwe inzichten gegeven.”
Het restaurant in het gebouw van luxeboetiek Verso straalde klasse uit en bood een intieme sfeer. Sterrenchef Sergio Herman legde bij de opening uit dat Blueness een Franse keuken met Japanse accenten zou aanbieden. Zelf stond de chef niet in de keuken, maar hij gaf achter de schermen wel het concept en de kaart vorm.
De start van Blueness verliep echter moeizaam met personeel dat vlak na de opening vertrok en negatieve recensies. Er was ook controverse over de toegankelijkheid voor rolstoelgebruikers, hoewel de kwaliteit later verbeterde met een score van 14 op 20 in de gids Gault&Millau en een internationale designprijs.
Ondanks de positieve erkenning bleef het zakencijfer onder de verwachtingen, wat leidde tot de beslissing om de zaak te sluiten. De familie Dheedene brengt nu het iconische Verso Café terug op de locatie. Blueness-medewerkers krijgen de kans om bij Verso Café of Le Pristine te werken, het andere restaurant van Sergio Herman vlakbij. Reserveren bij Blueness is niet meer mogelijk, en de zaak is geschrapt uit Gault&Millau.
(lees verder onder de foto)
Sergio Herman.
Sergio Herman. © Joel Hoylaerts / Photonews
“We hebben gemerkt dat de erfenis van achttien jaar Verso Café te sterk is om te negeren”, heeft Miguel Dheedene, eigenaar van Fashion Club 70 en Verso, erover te zeggen. “De diepe band die we opgebouwd hebben met de klanten van Verso en de prominente plaats die Verso Café innam in het Antwerpse horecalandschap hebben ons doen beseffen dat het nog steeds een speciale plek in de harten van velen inneemt.”
Verzadigd
“Het sterk veranderende consumptiegedrag sinds de pandemie, in combinatie met een gesatureerde fine-dining markt in Antwerpen, hebben ons nieuwe inzichten gegeven”, aldus Sergio Herman zelf. “Vandaar dat we samen de beslissing hebben genomen om er terug een zaak van te maken in functie van Verso. Blueness heeft veel potentieel, ook het buitenland toont interesse. Ik zie zeker nog een toekomst voor het merk. Om die reden wil ik dan ook mijn dank uitspreken aan iedereen die Blueness Antwerp heeft bezocht.”
Voor restaurant Le Pristine blijven Sergio Herman en de familie Dheedene wel nog samenwerken. Het vernieuwde Verso Café opent half september van dinsdag tot en met zaterdag.
Lees verder bij het FD.quote:Lindenhoff begon als een hobbyboerderij. 35 jaar en een generatie verder produceert het vlees, groente en kazen voor de betere horeca in Nederland. Eigenaars Berend en Willem te Voortwis over natuurlijke teelt, de slacht en in reuzel rijpende côte de boeuf.
quote:
Zonde.quote:Op zondag 15 september 2024 11:46 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Maar, maar, daar wilde ik nog eens heen en dat is al zo lastig te plannen
Wij zijn blij dat wij er een keer hebben mogen eten.quote:Op zondag 15 september 2024 11:46 schreef Vanyel het volgende:
Maar, maar, daar wilde ik nog eens heen en dat is al zo lastig te plannen
Ik ben wel geweest, 1x, in 2019.quote:Op zondag 15 september 2024 11:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Zonde.
Ik ben er vorig jaar februari voor het laatst geweest (gekregen van iemand), beste ooit. Paar jaar terug een aantal keer met mini geweest, maar het was de laatste keer echt van een heel ander niveau.
Maar het is dus nog niet klaar klaar. Dan maar in de gaten houden. Of jullie tippen ons in SCULquote:Here’s what’s coming next:
- I’m taking a short break to rebrand, travel, experiment, do creative collaborations, create dishes for my next menu.
- Until my new (hidden) venue opens, I’ll be hosting exclusive nomadic 8-seat Japanese chefs table and creative dining events in different unique locations in Rotterdam & Amsterdam.
- I plan to showcase more of myself, my journey and my Japanese cuisine through social media (Youtube, see link in bio), where I'll offer insights into Japanese cooking and cutting techniques, but also reveal more about my signature creative and authentic Japanese cooking style
• Alba in Amsterdamquote:In aanloop naar de Michelin-uitreiking volgende week, maakt de bandenspecialist alvast vijftien nieuwe restaurants met een Bib Gourmand bekend. De volledige selectie presenteert Michelin op maandag 7 oktober.
Michelin schrijft op hun site: “We zijn verheugd om de presentatie van onze nieuwe Nederlandse selectie in te luiden met de restaurants die zijn bekroond met een Bib Gourmand. Het is een onderscheiding voor fijnproevers die op zoek zijn naar bijzondere en betaalbare eetervaringen. Een uitnodiging om te genieten van een genereuze, gezellige en vaak onbevangen keuken. Na meer dan een jaar onderzoek in heel Nederland hebben onze inspecteurs vijftien nieuwe pareltjes gevonden die samen een divers culinair en conceptueel panorama vertegenwoordigen.”
https://www.ad.nl/economi(...)d-failliet~a6e70213/quote:Koffie- en donutketen Dunkin’ in Nederland failliet
De Nederlandse tak van Dunkin’ (voormalig Dunkin’ Donuts) is failliet. Dat heeft medeaandeelhouder Roberto Fava bevestigd. De Amerikaanse donut- en koffieketen heeft dinsdag faillissement aangevraagd.
Het is de bedoeling dat de winkels voorlopig open blijven. Het personeel is ingelicht, meldt curator Derk van Geel aan De Telegraaf. Het is niet bekend hoeveel werknemers worden getroffen door het bankroet. Ook is niet direct duidelijk wat de oorzaak van het faillissement is. De curator van het bedrijf was dinsdagavond niet bereikbaar voor vragen.
https://www.facebook.com/(...)Tf5y5dkB3oZpyUaGdYylquote:De winkel van FrietHoes in Haarlem gaat sluiten.
Na bijna 15 jaar gaan we de plek waar Joost Hoes ooit begon verlaten. Dit is niet het einde maar het begin van een nieuw tijdperk. Op steeds meer plekken in Nederland en daarbuiten is FrietHoes verkrijgbaar: In de Horeca, in de supermarkt en op evenementen. FrietHoes gaat zich vanaf nu nog meer daarop richten. Iedereen aan de echt verse friet! 🍟🍟
⏰De winkel is geopend t/m zondag 27 oktober 20:00. Op 24 & 25 oktober is de winkel tot 17:00 open vanwege een besloten event.
Er komt een nieuwe eigenaar en deze zal de plek als snackbar “Friet Station” doorzetten. Wij wensen Hani en Eman heel veel succes. Kom dus gauw nog eens langs!
Wij eten zeer regelmatig en zelfs ook vanavond de patat van FrietHoes uit de supermarkt.quote:Op dinsdag 15 oktober 2024 16:00 schreef borisz het volgende:
https://www.facebook.com/(...)Tf5y5dkB3oZpyUaGdYyl
De plek waar het allemaal begon. Inmiddels ligt hun patat in mijn supermarkt. Met hun (kleine) zaak gaan ze stoppen
In volume. Kwalitatief zou het wel eens een behoorlijk goed jaar kunnen zijn.quote:Op maandag 2 december 2024 20:44 schreef borisz het volgende:
We stevenen af op de slechtste wijnoogst sinds 1961.
https://www.missethoreca.(...)oogstjaar-sinds-1961?
Via zijn facebook paginaquote:Afgelopen maandag heeft Julius een hersenbloeding gehad. Naar omstandigheden maakt hij het redelijk. Julius is in goede handen en werkt hard aan zijn herstel.
Wij zijn uiteraard ontzettend geschrokken en heel verdrietig en zouden het enorm waarderen om volledig met rust gelaten te worden zodat we alles rustig een plek te kunnen geven en Julius te kunnen steunen.
Veel dank, de familie
Ach jee.quote:Op donderdag 9 januari 2025 11:23 schreef AgnesGru het volgende:
Over Julius Jaspers:
[..]
Via zijn facebook pagina
Net op tijd nog geweest in novemberquote:Op vrijdag 10 januari 2025 11:48 schreef FrankRicard het volgende:
https://www.omroepbrabant(...)staurant-de-lindehof
Bron: Misset Horecaquote:Op vrijdag 10 januari 2025 11:48 schreef FrankRicard het volgende:
https://www.omroepbrabant(...)staurant-de-lindehof
Horecava deze week. DUs er zullen nog wel meer berichten volgenquote:Generatie Z en de millennials laten het dure avondje uit of de ‘flat white’ vaker schieten. De zogenoemde gemaksgeneraties bezuinigden afgelopen jaar op eten buiten de deur, bezorgmaaltijden, fastfood en de koffie voor onderweg.
De foodservicemarkt — van uit eten gaan en de kantine, tot thuisbezorging en iets lekkers tussendoor — had in 2024 last van een drijfnat voorjaar en van de jongere consumenten die bespaarden. Dat blijkt uit cijfers die het Foodservice Instituut (FSIN) vandaag presenteert tijdens de opening van de Horecava-beurs. Door prijsverhogingen groeide de markt nog met 4% naar ¤22,2 mrd, maar de verkoop stond onder druk.
Lees het volledige artikel: https://fd.nl/bedrijfslev(...)reca-nu-links-liggen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |