abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_210791997
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2023 13:43 schreef anndb het volgende:

[..]
Goh sja. Ik vind dat hij te snel is proberen te groeien daarna. Ik kwam er graag toen ze nog in het kleine pand zaten met enkele tafels, maar daarna verhuisd naar hotel/restaurant en flinke uitbreiding van aantal plekken en vond het toen ook niet meer de kwaliteit die ze boden. Daarnaast allemaal erg groot ook wel vergeleken met eerst. Reden voor mij om helaas ook niet meer te komen, toen Dennis zelf nog aan tafel kwam en in de keuken altijd aanwezig was was het top, helaas daarna echt merkbaar slechter.
Met een enorme Michelinster op de gevel. Moest ik altijd een beetje om grinniken. Is het restaurant en Cromvoirt (naburig plaatsje en het restaurant heeft ook een ster) geen 'familie' van dit?

Edit: Ik zit in de war met 'Noble'. Sense is weer een ander restaurant.

Maar heb je in dat kleine pand niet de constante rioollucht geroken?

[ Bericht 3% gewijzigd door NoCigar op 30-09-2023 01:00:36 ]
anonieme razernist
pi_210793663
quote:
2s.gif Op zaterdag 30 september 2023 00:53 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Met een enorme Michelinster op de gevel. Moest ik altijd een beetje om grinniken. Is het restaurant en Cromvoirt (naburig plaatsje en het restaurant heeft ook een ster) geen 'familie' van dit?

Edit: Ik zit in de war met 'Noble'. Sense is weer een ander restaurant.

Maar heb je in dat kleine pand niet de constante rioollucht geroken?
Nu je het zegt, herinner ik me daar wel wat van ja. Ook al is dat natuurlijk al wel lang geleden allemaal. Toch nog goede herinneringen aan, bij de lunch als enige tafel aanwezig met Dennis die zelf stond te koken en aan tafel kwam. Was altijd wel echt top toen. Vond zelfs toen soms wel 2 sterren waard, ipv 1 (niet altijd, maar sommige dagen). Daarna helaas geen ipv 1.
pi_210794946
Achter paywall helaas (kut nieuws van tegenwoordig):

https://www.bd.nl/den-bos(...)erwelkomen~a33bb1ff/

Vader en zoon stoppen al binnen jaar met Bufkes: ‘Wij dachten veel klanten te kunnen verwelkomen’
DEN BOSCH - Jan Willem Scheffers (62) en zijn zoon Mike (31) hadden het zich heel anders voorgesteld toen zij vorig jaar op het Bossche Stationsplein een filiaal openden van franchiseketen Bufkes. Beide Bosschenaren stoppen er zaterdag mee. ,,Het kan niet anders.”
  zaterdag 30 september 2023 @ 14:13:36 #79
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_210794980
Maandag tot en met zaterdag en dan tot 17 uur open zijn. Ja, dat klinkt nou niet echt als een topidee...
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_210794991
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2023 14:04 schreef anndb het volgende:
Achter paywall helaas (kut nieuws van tegenwoordig):

https://www.bd.nl/den-bos(...)erwelkomen~a33bb1ff/

Vader en zoon stoppen al binnen jaar met Bufkes: ‘Wij dachten veel klanten te kunnen verwelkomen’
DEN BOSCH - Jan Willem Scheffers (62) en zijn zoon Mike (31) hadden het zich heel anders voorgesteld toen zij vorig jaar op het Bossche Stationsplein een filiaal openden van franchiseketen Bufkes. Beide Bosschenaren stoppen er zaterdag mee. ,,Het kan niet anders.”
In Utrecht zou er ook een komen. Grote aankondiging op een pand, tijdje gebeurde er niets, nooit geopend en toen stond het pand weer te huur.

Ik heb een beetje de indruk dat ze in het zuiden nog goed varen met de naam die ze rond 2000 hebben opgebouwd, toen het nog redelijk vernieuwend was, ik woonde in tijd nog in Heerlen en later in Eindhoven, daar was het toen best een ding. Maar verder naar het noorden heeft niemand ooit van Bufkes gehoord en is het anno 2023 te weinig onderscheidend van alle andere broodjeszaken die er inmiddels zijn om daar nog een imago op te bouwen.

[ Bericht 7% gewijzigd door stavromulabeta op 30-09-2023 14:21:41 ]
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_210795218
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2023 14:15 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
In Utrecht zou er ook een komen. Grote aankondiging op een pand, tijdje gebeurde er niets, nooit geopend en toen stond het pand weer te huur.

Ik heb een beetje de indruk dat ze in het zuiden nog goed varen met de naam die ze rond 2000 hebben opgebouwd, toen het nog redelijk vernieuwend was, ik woonde in tijd nog in Heerlen en later in Eindhoven, daar was het toen best een ding. Maar verder naar het noorden heeft niemand ooit van Bufkes gehoord en is het anno 2023 te weinig onderscheidend van alle andere broodjeszaken die er inmiddels zijn om daar nog een imago op te bouwen.
Wat is/zou er onderscheidend zijn aan ze dan? Ik ken het wel, vooral in Limburg inderdaad bekend en Eindhoven ook aangeschreven als "lekkere broodjes" maar wat is hun USP eigenlijk? Ben er niet zo vaak geweest (kan dat op 1 hand tellen).
pi_210795661
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2023 14:52 schreef anndb het volgende:

[..]
Wat is/zou er onderscheidend zijn aan ze dan? Ik ken het wel, vooral in Limburg inderdaad bekend en Eindhoven ook aangeschreven als "lekkere broodjes" maar wat is hun USP eigenlijk? Ben er niet zo vaak geweest (kan dat op 1 hand tellen).
Destijds zal hun USP iets in de trant geweest zijn van: Broodjes warm vlees met een lading honing-mosterddressing en daarbovenop een flink sausje van streekgebonden chauvinisme. En dat was toen prima, want qua vergelijkbare formules kwam je toen niet veel verder dan Bakker Bart. En dan waren deze broodjes net lekkerder.

Wat het nu is: ik heb geen idee. De laatste keer dat ik er was, is alweer een jaar of 20 geleden, ik merk wel dat familie in het zuiden dit nog steeds als summum van een broodjeszaak ziet. Maar als ik de kaart bekijk, zou ik niet weten waarom ik juist daar naar binnen zou moeten stappen.
pi_210796888
Grappig, vergelijkbare ervaring. Ik ken het van Fok! en het werd aanbevolen omdat het veel onder courante streekgerechten zou serveren, tegen de eenheidsworst!. Echt wel wat langer geleden ook hoor (pff, vast vijftien jaar of zo) .
Toen ik eens een vestiging tegenkwam, in Roermond bij de outlet viel het me tamelijk tegen. Op zoete honig-mosterddressing zat ik al helemaal niet te wachten. Ik had me misschien wat teveel voorgesteld met, weet ik veel, orgaanvlees en bloedworst en gefrituurde milt allemaal gereserveerd met paardenzoervleisch en schapenniertjes met kruisbessencompote. Ik wist niet eens dat het een broodjeszaak was geloof ik. Niks gekocht dus.
anonieme razernist
  woensdag 4 oktober 2023 @ 15:08:42 #84
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_210832965
Bron: Misset Horeca.

Restaurant Sense in Den Bosch maakt een doorstart. Het sterrenstaurant kondigde vorige maand een faillissement aan, maar kan nu zonder het restaurant te hoeven sluiten een doorstart maken.

Vorige maand vroeg restaurant Sense* een faillissement aan. 'Door de immense prijsverhogingen, loonsverhogingen, energieverhogingen, forse belastingbedragen en overheidsvergoedingen die we (terug) te betalen hadden, bevonden we ons het afgelopen jaar in een oneerlijke financiële strijd. Een strijd die we niet konden winnen, ondanks een volle agenda en prachtige omzet', aldus eigenaar en chef-kok Dennis Middeldorp.

'In goed overleg met onze adviseurs hebben we faillissement aangevraagd met als doel een doorstart te maken met een schone lei, want met alle ellende van de pandemie weggenomen staat er een prachtig, gezond en dynamisch bedrijf'.

Sense opende in 2008 de deuren in Den Bosch en kreeg eind 2011 een Michelinster. Begin 2017 verhuisde Dennis Middeldorp zijn sterrestaurant naar Hotel Jeroen even verderop in de stad.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dus een nep-faillisement aanvragen alleen maar om onder belasting betalen en de terugbetalingen van de leningen van de overheid vanwege corona uit te komen?
Beetje vreemde bedrijfsvoering.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 1 november 2023 @ 15:07:06 #85
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_211157381
Bron: Misset Horeca

Sergio Herman gaat zélf weer koken in nieuw restaurant: 'Ik heb het gemist'

Sergio Herman gaat een nieuw restaurant openen in Antwerpen, waar hij zélf weer achter de kachel gaat staan. In de zaak 'Oud Sluis & Beyond', die in 2024 zal openen, gaat Herman koken voor maximaal 24 gasten.

De chefkok sloot tien jaar geleden zijn legendarische restaurant Oud Sluis; sindsdien heeft Herman nergens meer op vaste basis in een professionele keuken gestaan. Op het Zuid in Antwerpen, waar zijn testkeuken is gevestigd, wil Herman vanaf januari 2024 starten in de Verlatstraat.

‘Ik kook samen met Tim Boury, die bij mij in Oud Sluis gewerkt heeft en nu zelf drie sterren heeft (met restaurant Boury in Roeselare, red.). Vanaf dan ga ik hier koken, voor maximum 24 mensen. Privé, je kunt hier niet zomaar binnenstappen. Met kunst en live muziek’, zegt Herman in Het Nieuwsblad.

In de Vlaamse media laat hij weten dat hij op regelmatige basis zal koken in Antwerpen, maar dat het wel een ‘beetje afhankelijk’ is van zijn agenda, zo zegt hij tegen Het Laatste Nieuws. ‘Je kan het hier afhuren, maar je kan ook per twee komen eten en mee aan de grote tafel zitten die we in gezellige aparte zones zullen verdelen. Ik ga weer doen wat ik gemist heb: koken.’

De 53-jarige chef en ondernemer heeft een turbulente periode achter de rug. Na vijftien jaar stapte hij aan het einde van de zomer met zijn restaurantgroep uit Pure C en AIRrepublic in Cadzand. De Zeeuwse topchef richt zich ook op mondiale groei met zijn Frites Atelier en daarnaast gaat hij in Azië twee Le Pristine-restaurants openen, onder de vlag van de Hyatt Group. Herman blijft ook betrokken bij zijn restaurants in Antwerpen: Le Pristine en Blueness.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport maandag 6 november 2023 @ 15:13:29 #86
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_211212798
https://www.missethoreca.(...)in-sneltreinvaart-af
quote:
Het is een trend die in meer landen in Europa speelt: het klassieke café verdwijnt uit het straatbeeld. En in Nederland lijkt die afname te versnellen: gemiddeld verdwijnen elk jaar iets meer dan 200 cafés, maar in de eerste drie kwartalen van 2023 waren dat er al 238.

Het aantal cafés in Nederland neemt de afgelopen tien jaar elk jaar met gemiddeld 212 af. Alleen ligt die afname de laatste jaren daar ruim boven. En dit jaar waren er op 1 oktober al 238 cafés minder dan op 1 januari. Op 1 oktober stond de teller volgens de Kamer van Koophandel (KvK) op in totaal 10.558 cafés in Nederland.
De afname van het aantal cafés is het aantal startende cafés min het aantal stoppende cafés. En het aantal stoppers ligt dus al (minstens) tien jaar hoger dan het aantal starters. Opvallend is dat het aantal stoppers de laatste jaren afneemt, maar het aantal ondernemers dat een café opent, daalt nog veel harder. Dit blijkt uit KvK-cijfers die Misset Horeca heeft opgevraagd.

In 2013 stopten 1349 cafés, maar het aantal cafés op 1 januari 2014 lag maar 106 lager dan op 1 januari 2013 – in 2013 openden dus ook nog 1243 cafés. Op 1 januari 2023 lag het aantal cafés 206 lager dan op 1 januari 2022, terwijl ‘slechts’ 661 cafés stopten in 2022. In dat jaar openden dus maar 455 cafés.
In tien jaar tijd is het aantal cafés in Nederland gedaald van 12.851 naar 10.498 nu. Die afname van 2.353 betekent dat er in 2023 ruim 18 procent minder cafés zijn dan in 2013. De jaren 2013 tot en met 2022 kenden 3652 dagen, waarmee er 0,6 café per dag is verdwenen in die periode.

Tussen 1 januari 2023 en 1 oktober 2023 verdwenen 238 cafés in 283 dagen. De afname is inmiddels dus al toegenomen tot 0,84 cafés per dag.

Engeland en Wales
Dat is een minder snelle afname dan in Engeland en Wales. De Britse Kamer van Koophandel becijferde dat daar het aantal klassieke pubs met twee per dag afneemt. In de eerste helft van 2023 verdwenen al 400 pubs in 181 dagen: ruim 2 per dag.

Eind 2022 telden Engeland en Wales samen nog 38.225 pubs, op 1 augustus waren dat er nog zo'n 37.800. In 2009 waren in Engeland en Wales nog 47.270 pubs ingeschreven, dat zijn er 14 jaar later een dikke 10.000 minder. De afname van 400 in de eerste helft van 2023 alleen al laat zien dat de afname aan het versnellen is: dat aantal ligt gelijk aan de afname in heel 2022.

Britten zijn, als gevolg van inflatie en gewenning tijdens corona, veel meer thuis gaan drinken in plaats van in de pubs. Dit zou een van de redenen zijn van de snelle afname van het aantal pubs, zegt databureau BoldData dat on
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_211213687
quote:
Dat verbaast mij niet. Ik zit vrijwel nooit in het klassieke café om de hoek pilsjes te drinken en ik ken ook niemand die dat wel doet. Het lijkt een beetje een uitstervende generatie te zijn die dat wel doet.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 22 november 2023 @ 14:50:49 #88
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_211381560

Druk bij de kippentoko van Jandino in Rotterdam.

https://www.ad.nl/show/en(...)t&utm_medium=twitter
pi_211385995
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 14:50 schreef borisz het volgende:
[ afbeelding ]
Druk bij de kippentoko van Jandino in Rotterdam.

https://www.ad.nl/show/en(...)t&utm_medium=twitter
:|W
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 november 2023 @ 07:50:21 #90
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_211440376
Gaat niet zo goed met de HalloVersen en MarleyLepels van deze wereld.

• Op de beurs is weinig meer te merken van het succes dat verkopers van maaltijdpakketten jarenlang hadden.
• Aandelen van marktleiders HelloFresh en Marley Spoon zijn nog maar een fractie waard van wat ze ooit waard waren.
• Nieuwe klanten laten zich door stijgende boodschappenprijzen minder makkelijk verleiden, al zien analisten lichtpuntjes.

Zijn maaltijdpakketten passé? Sommige huishoudens zweren bij de aan huis geleverde doos met daarin alle ingrediënten voor een week aan maaltijden, maar beleggers lijken er op uitgekeken. De beurskoersen van twee dominante spelers —HelloFresh en Marley Spoon — zijn in een jaar tijd gedaald met respectievelijk 31% en 75%. Een derde bedrijf, het Amerikaanse Blue Apron, is dit najaar helemaal van de beurs verdwenen.

Lees het volledige artikel: https://fd.nl/financiele-(...)tijdpakketten-vallen
  maandag 27 november 2023 @ 09:56:40 #91
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_211441480
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 07:50 schreef borisz het volgende:

• Op de beurs is weinig meer te merken van het succes dat verkopers van maaltijdpakketten jarenlang hadden.
• Aandelen van marktleiders HelloFresh en Marley Spoon zijn nog maar een fractie waard van wat ze ooit waard waren.
• Nieuwe klanten laten zich door stijgende boodschappenprijzen minder makkelijk verleiden, al zien analisten lichtpuntjes.

Zijn maaltijdpakketten passé? Sommige huishoudens zweren bij de aan huis geleverde doos met daarin alle ingrediënten voor een week aan maaltijden, maar beleggers lijken er op uitgekeken. De beurskoersen van twee dominante spelers —HelloFresh en Marley Spoon — zijn in een jaar tijd gedaald met respectievelijk 31% en 75%. Een derde bedrijf, het Amerikaanse Blue Apron, is dit najaar helemaal van de beurs verdwenen.

Hebben ze misschien perongeluk hun klanten leren koken?
  maandag 27 november 2023 @ 11:30:58 #92
35189 Troel
scherp en bot
pi_211442596
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 07:50 schreef borisz het volgende:

Je kunt tegenwoordig in de supermarkt ook van die pakketten kopen voor 1 dag waar je nog maar een paar dingen bij hoeft te doen. En daar is de keuze wat ruimer in dan in die pakketten.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 29 december 2023 @ 21:06:33 #93
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_211826259
Ditmaal eens de categorie blij nieuws.
Bezoekje van Britse superster Nigella Lawson geeft Amsterdams snoepwinkeltje kerstboost
https://www.nhnieuws.nl/n(...)winkeltje-kerstboost
En eerder in het AD https://www.ad.nl/show/ei(...)t-hardcore~ae9d4009/

Die uitzending Nigella Kerst in Amsterdam vond ik zeer vermakelijk.
  vrijdag 29 december 2023 @ 21:43:14 #94
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211827209
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 december 2023 21:06 schreef borisz het volgende:
Ditmaal eens de categorie blij nieuws.
Bezoekje van Britse superster Nigella Lawson geeft Amsterdams snoepwinkeltje kerstboost
https://www.nhnieuws.nl/n(...)winkeltje-kerstboost
En eerder in het AD https://www.ad.nl/show/ei(...)t-hardcore~ae9d4009/

Die uitzending Nigella Kerst in Amsterdam vond ik zeer vermakelijk.
Leuk!
Dat is een geweldig winkeltje.
Ulevellen? Je vindt ze daar nog… :Y
  Moderator / Redactie Sport zondag 7 januari 2024 @ 15:39:47 #95
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_211950340
Tweemaal Parool van dit weekend. Over de Amazing Oriental en dan ook maar de eettrends

Amazing Oriental begon met één ‘rommeltoko’ en gaat nu internationaal: ‘Alleen al met noodles kunnen we een hele toko vullen’
https://www.parool.nl/ps/(...)oko-vullen~bc00fea2/

Betaalbare luxe, schorpioenpepers en sashimi van rauwe kip: dit zijn de eettrends van 2024 volgens Mara Grimm
https://www.parool.nl/ps/(...)s-van-2024~b325a74f/
  zondag 7 januari 2024 @ 15:42:39 #96
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_211950368
Eedtrends... :X

Aha, snel aangepast dus door @borisz :')

[ Bericht 12% gewijzigd door golfer op 07-01-2024 15:47:40 ]
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 7 januari 2024 @ 16:06:24 #97
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211950717
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 15:39 schreef borisz het volgende:
Tweemaal Parool van dit weekend. Over de Amazing Oriental en dan ook maar de eettrends

Amazing Oriental begon met één ‘rommeltoko’ en gaat nu internationaal: ‘Alleen al met noodles kunnen we een hele toko vullen’
https://www.parool.nl/ps/(...)oko-vullen~bc00fea2/

Betaalbare luxe, schorpioenpepers en sashimi van rauwe kip: dit zijn de eettrends van 2024 volgens Mara Grimm
https://www.parool.nl/ps/(...)s-van-2024~b325a74f/
Mooi verhaal om te lezen
Amazing Oriental is echt fantastisch, kom er heel erg graag.
Ypenburg is fijn en lekker groot, maar de Tokoboot in Rotterdam aan het Park is ook altijd gezellig en prettig winkelen. Ronddwalen en tips krijgen van Aziaten die graag helpen O+

De Nepalese keuken is nog wel onderbelicht in hun assortiment, komt vast nog op later moment. Want ook lekker :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_211950979
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2024 15:42 schreef golfer het volgende:
Eedtrends... :X

Aha, snel aangepast dus door @:borisz :')
Is derde persoon, toch? Dus met dt :s)

quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2024 16:06 schreef Molo het volgende:

[..]
Mooi verhaal om te lezen
Ypenburg is fijn en lekker groot, maar de Tokoboot in Rotterdam aan het Park is ook altijd gezellig en prettig winkelen. Ronddwalen en tips krijgen van Aziaten die graag helpen O+

De Nepalese keuken is nog wel onderbelicht in hun assortiment, komt vast nog op later moment. Want ook lekker :9
Ik merk dat er wel veel verschil tussen de vestigingen is. Hier in Utrecht op de Straatweg is het een ranzig zooitje. Maar vroeger kwam in van bij die in Den Haag en die was keurig.
  Moderator / Redactie Sport zondag 7 januari 2024 @ 16:29:54 #99
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_211951034
quote:
1s.gif Op zondag 7 januari 2024 16:06 schreef Molo het volgende:

[..]
Mooi verhaal om te lezen

Mijn vaste winkel was Beverwijk op het terrein vd Bazaar. Dat is een topwinkel. Alleen vanuit Haarlem (zonder auto) net even niet handig. Hoofddorp is (te) klein en is niet zo leuk als Beverwijk. Minder verrassend spul. Deze zaak is pas recentelijk een AO geworden.
Volgende keer op naar Amsterdam Noord.
  zondag 7 januari 2024 @ 16:37:46 #100
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_211951181
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 16:29 schreef borisz het volgende:

Mijn vaste winkel was Beverwijk op het terrein vd Bazaar. Dat is een topwinkel.
Dat is ook onze vaste winkel. ^O^
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')