Doet me heel erg hieraan denkenquote:Op maandag 9 augustus 2021 14:47 schreef Momo het volgende:
Ik kwam net deze track tegen, #teringherrie en alles, maar wat voor een vocal skills, nog nooit zulke diepe en hoge grunts gehoord
quote:Het getal 1729 is een natuurlijk getal. Het is het tweede taxicab-getal: het kleinste natuurlijke getal dat op twee manieren kan worden geschreven als een som van twee positieve derdemachten: 1729 = 1³ + 12³ = 1 + 1728, maar ook 1729 = 9³ + 10³ = 729 + 1000.
In die hoedanigheid is het getal onderwerp van een anekdote betreffende de Indiase wiskundige Ramanujan en de Engelse wiskundige G. H. Hardy. Hardy, die het talent van de autodidact Ramanujan inzag en hem naar Engeland haalde, vertelde:
Ik herinner me dat ik hem eens opzocht in Putney toen hij ziek was. Ik was gekomen met een taxi met het nummer 1729, en ik merkte op dat het getal mij tamelijk saai leek, en dat ik hoopte dat dat geen slecht voorteken was. "Nee," zei hij, "het is een heel interessant getal; het is het kleinste getal dat op twee manieren kan worden geschreven als de som van twee derdemachten.
Vanwege deze anekdote wordt het getal ook wel Hardy-Ramanujangetal genoemd.
Omdat a³ + b³ = ( a + b ) ( a² − ab + b² ), volgt uit de bovengenoemde gelijkheden met a = 1 en b = 12 en a = 9 en b = 10, dat 1729 deelbaar is door beide waarden van a + b, dus door 13 en 19. Het getal is te ontbinden in priemfactoren als 1729 = 7 × 13 × 19, en heeft als delers 1, 7, 13, 19, 91, 133, 247 en 1729. Verder is 1729 het 13e 24-hoeksgetal.
https://nl.wikipedia.org/wiki/1729_(getal)
Heel interessant, maar geen idee wat ik er aan heb.quote:
Ik ook niet, maar ik vond het te interessant om niet te delen.quote:Op maandag 9 augustus 2021 15:48 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Heel interessant, maar geen idee wat ik er aan heb.
Wat een ontzettende kut situatie zeg, dikke knuffelquote:Op maandag 9 augustus 2021 14:04 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Tennis is ook echt heel leuk. Ik heb ergens wel spijt dat ik dat niet meer opgepakt heb, maar net niet genoeg om er weer mee te beginnen.
[..]
Ik heb een flinke waslijst aan dingen die ik er technisch gezien aan over heb gehouden, maar een deel daarvan zit me niet in de weg. Ok, het is bloedirritant dat ik me sinds het infarct altijd doodschrik van plotselinge (harde) geluiden, en ja, het is af en toe ongemakkelijk dat ik soms te maken heb met hele lichte woordvindproblemen. Maar dat maakt het leven niet zwaarder.
Wat ik er vooral aan over heb gehouden is dat ik letterlijk scheef ben gegroeid. Het infarct heeft de meeste invloed gehad op de linkerkant van m'n lichaam, je zou kunnen zeggen dat die kant wat minder ontwikkeld is. Je merkt het in de coördinatie maar ook in kracht. Daarnaast is m'n balans vrij slecht, aangezien m'n heupen scheef staan en m'n linkerbeen korter is dan de rechter. Ik kan niet een stabiele sta houding innemen zoals de meeste mensen dat kunnen, ik ben continue opzoek naar balans. Deze laatste dingen zorgen er dan ook voor dat bepaalde dingen meer energie van me vragen. Als voorbeeld, ik ben graag in de natuur, wandelen is in de basis leuk. Maar na twee kilometer krijg ik dus last van m'n balans en verhoogd energieverbruik, terwijl ik qua mindset nog wel veel verder zou willen lopen.
Met fietsen heb ik dat trouwens niet, maar ik fiets dan weer bijna nooit. Want logica.
Ik heb verder niet echt een weerstand tegen sporten, het is meer dat ik nogal geconfronteerd wordt met de dingen die wat minder werken als ik sport. En dat probeer ik te vermijden. Het is een soort puzzel om met alles om te gaan en de wervelende en sprankelende positieve persoonlijkheid te blijven die jullie kennen. Want het heeft ook allemaal een behoorlijk impact gehad op m'n zelfbeeld/zelfvertrouwen. Dat gaat nu wel redelijk goed, maar in de pubertijd was het natuurlijk een ramp. Nu komt het slechts nog in vlagen naar boven, de altijd leuke "wat als" en "waarom" vragen.
Maar het allerergste is dat ik door dat STOMME INFARCT nog steeds single ben, want dat is de schuld van alle ELLENDE in m'n leven en nu ik toch bezig ben, heeft het gewoon m'n HELE LEVEN compleet VERKLOOT.
Dit is een grap.![]()
Lang verhaal is lang.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Duusss
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
Het heeft ook weinig praktisch nut om te weten wie de meeste interlands voor Nederland heeft gespeeldquote:Op maandag 9 augustus 2021 15:48 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Heel interessant, maar geen idee wat ik er aan heb.
quote:Op maandag 9 augustus 2021 16:15 schreef AgnesGru het volgende:
Oke, tot zover mijn bizarre dag:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Duusss!
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
Het zou maar een (beslissende) vraag van een pubquiz kunnen zijn.quote:Op maandag 9 augustus 2021 16:23 schreef H_T het volgende:
[..]
Het heeft ook weinig praktisch nut om te weten wie de meeste interlands voor Nederland heeft gespeeld
Dat geldt ook voor dat getal al is dat wat onwaarschijnlijkerquote:Op maandag 9 augustus 2021 16:24 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Het zou maar een (beslissende) vraag van een pubquiz kunnen zijn.
Klopt. Dat soort informatie onthoud ik dan ook niet.quote:Op maandag 9 augustus 2021 16:23 schreef H_T het volgende:
[..]
Het heeft ook weinig praktisch nut om te weten wie de meeste interlands voor Nederland heeft gespeeld
Veel plezier daar! Voor extra vakantiepret: hier is net een stortbui begonnen waar jij lekker geen last van hebtquote:Op maandag 9 augustus 2021 17:04 schreef egeltje1985 het volgende:
Nou, ik had nog even een surprise sneltest op Santorini, maar inmiddels zitten we lekker op een terras met prachtig uitzicht.
Dit vraagt om bewijs.quote:Op maandag 9 augustus 2021 17:04 schreef egeltje1985 het volgende:
Nou, ik had nog even een surprise sneltest op Santorini, maar inmiddels zitten we lekker op een terras met prachtig uitzicht.
Gelijk heb je.quote:Op maandag 9 augustus 2021 15:58 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar ik vond het te interessant om niet te delen.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Snap ik met zo'n naamquote:Op maandag 9 augustus 2021 17:17 schreef Arizona het volgende:
Nou, ik was wel gecharmeerd van Robert! (De Niro)
quote:Op maandag 9 augustus 2021 17:09 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]Ziet er heerlijk uit trouwensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
Je bent op huwelijksreis dus dan is niets te decadentquote:Op maandag 9 augustus 2021 17:45 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Owja, da's niet het terras, maar ons privé bubbelbad. #decadent
quote:Op maandag 9 augustus 2021 16:15 schreef AgnesGru het volgende:
Oke, tot zover mijn bizarre dag:Hopelijk morgen in wat rustiger vaarwaterSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Duusss
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Die staat sinds kort ook op Netflix.quote:Op maandag 9 augustus 2021 18:32 schreef H_T het volgende:
Bij het kijken naar wat er op tv is vanavond zag ik dat Rocketman op Spike komt, vanaf 20:30. Ik ga zelf denk ik niet kijken, maar misschien een leuke tip voor hier
Wij hangen ook nu nog wel aan je lippen hoorquote:Op maandag 9 augustus 2021 18:51 schreef Meke het volgende:
Oh jammer dat ik het hele "sporten op school"-gesprek heb gemist vanmiddag, anders had ik mooi het verhaal kunnen vertellen over hoe ik bijna ben blijven zitten op gym![]()
En @:H_T en @:Roger_Epiales kunnen uitleggen waarom je drie keer moet overspelen bij volleybal(Deze smiley is je STRAF Roger)
Het kan nog erger. O.a. Fatima Moreiro de Melo die naar Tokio vliegt. Om linea recta terug te vliegen. Op die terugweg ging ze dan sporters interviewen.quote:Op maandag 9 augustus 2021 18:44 schreef Cyan9 het volgende:
Ik hoorde net op het nieuws dat de koning en koningen "even" terugkomen van hun vakantie in Griekenland om de Olympische atleten te huldigen. Super leuk voor de atleten natuurlijk, maar ik ben vast niet (hoop ik) de enige die zo'n vlucht heen en weer nou niet echt vind passen in de huidige tijd. Doe dat huldigen dan later ofzo.
Ja, ik had het gezienquote:Op maandag 9 augustus 2021 18:53 schreef Redefine het volgende:
Was misschien anderen al opgevallen. Maar ik zie net dat Once Upon a Time vanaf 1 september verdwijnt van Netflix.
Ja @Hamlapjes heeft het opgekocht voor Disneyquote:Op maandag 9 augustus 2021 18:53 schreef Redefine het volgende:
Was misschien anderen al opgevallen. Maar ik zie net dat Once Upon a Time vanaf 1 september verdwijnt van Netflix.
Ik heb iedereen daarvoor al meteen doorverwezen naar Disney+ uiteraardquote:Op maandag 9 augustus 2021 18:53 schreef Redefine het volgende:
Of Dione met haar stomme stadion filmpjesquote:Op maandag 9 augustus 2021 18:55 schreef Redefine het volgende:
[..]
Het kan nog erger. O.a. Fatima Moreiro de Melo die naar Tokio vliegt. Om linea recta terug te vliegen. Op die terugweg ging ze dan sporters interviewen.
Bedankt voor de tip. Ik had deze gemist laatst op Net5 (en geen Netflix)quote:Op maandag 9 augustus 2021 18:32 schreef H_T het volgende:
Bij het kijken naar wat er op tv is vanavond zag ik dat Rocketman op Spike komt, vanaf 20:30. Ik ga zelf denk ik niet kijken, maar misschien een leuke tip voor hier
Wat dat betreft kan hij eigenlijk geen goed doen. Zou hij daar blijven heeft hij geen oog voor de sporters of staat hij te ver van het volk af.quote:Op maandag 9 augustus 2021 18:44 schreef Cyan9 het volgende:
Ik hoorde net op het nieuws dat de koning en koningen "even" terugkomen van hun vakantie in Griekenland om de Olympische atleten te huldigen. Super leuk voor de atleten natuurlijk, maar ik ben vast niet (hoop ik) de enige die zo'n vlucht heen en weer nou niet echt vind passen in de huidige tijd. Doe dat huldigen dan later ofzo.
Dit ja. Ik kan me wel over iedere reisbeweging druk gaan maken maar dat is vrij vermoeiend én zolang Nederland ook en masse op reis gaat, soms ook naar meerdere bestemmingen binnen 1 vakantie, vind ik niet per sé dat Wim-Lex en Máxima onverantwoord bezig zijn of zo. ‘t Is niet dat we zelf niet weg kunnen en weg gaan zeg maar.quote:Op maandag 9 augustus 2021 19:00 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Wat dat betreft kan hij eigenlijk geen goed doen. Zou hij daar blijven heeft hij geen oog voor de sporters of staat hij te ver van het volk af.
Ik heb er eerlijk gezegd niet zoveel moeite mee dat hij op en neer vliegt.
Ik zit halverwege seizoen zes, dus normaal gesproken red ik dat wel. En in het uiterste geval mis ik het zevende seizoen waar niet iedereen enthousiast over is.quote:Op maandag 9 augustus 2021 18:56 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ja, ik had het gezien![]()
Gelukkig hebben we nu tot 1 november een soort van proefperiode voor DisneyPlus![]()
Die zat daar volkomen overbodig ja. Leuk snoepreisje voor haar.quote:Op maandag 9 augustus 2021 18:57 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Of Dione met haar stomme stadion filmpjes
Wederom logica. Al zijn dit dan geen pubers meer.quote:Op maandag 9 augustus 2021 18:55 schreef Redefine het volgende:
[..]
Het kan nog erger. O.a. Fatima Moreiro de Melo die naar Tokio vliegt. Om linea recta terug te vliegen. Op die terugweg ging ze dan sporters interviewen.
Dat ze op vakantie zijn is me om het even. Maar even op en neer vind ik onnodig.quote:Op maandag 9 augustus 2021 19:04 schreef Cee het volgende:
[..]
Dit ja. Ik kan me wel over iedere reisbeweging druk gaan maken maar dat is vrij vermoeiend én zolang Nederland ook en masse op reis gaat, soms ook naar meerdere bestemmingen binnen 1 vakantie, vind ik niet per sé dat Wim-Lex en Máxima onverantwoord bezig zijn of zo. ‘t Is niet dat we zelf niet weg kunnen en weg gaan zeg maar.
Ik voelde aan alles dat ze die dingen uit noodzaak gemaakt hadden omdat ze er bij aankomst al snel achter kwamen dat het vrij lastig ging worden om één op één interviews met de atleten te houden. Stond ze daar in nachtelijk Tokyo tegen een iPad te praten (volgens mij waren die interviews ook vooraf opgenomen en na haar vraag in gemonteerd).quote:Op maandag 9 augustus 2021 19:07 schreef Redefine het volgende:
[..]
Die zat daar volkomen overbodig ja. Leuk snoepreisje voor haar.
Ja dat zag er echt heel raar uitquote:Op maandag 9 augustus 2021 19:11 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik voelde aan alles dat ze die dingen uit noodzaak gemaakt hadden omdat ze er bij aankomst al snel achter kwamen dat het vrij lastig ging worden om één op één interviews met de atleten te houden. Stond ze daar in nachtelijk Tokyo tegen een iPad te praten (volgens mij waren die interviews ook vooraf opgenomen en na haar vraag in gemonteerd).
Ik heb het niet over de vakantie maar net als jij over de reisbeweging die je onnodig vindt, en daar heb ik zelf ook geen problemen mee, half Nederland zigzagt er nu ook op los.quote:Op maandag 9 augustus 2021 19:11 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dat ze op vakantie zijn is me om het even. Maar even op en neer vind ik onnodig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |