abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 augustus 2021 @ 13:23:42 #276
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_200828381
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 13:19 schreef Arizona het volgende:

[..]

Ik tennis! Met heel veel plezier :)
Ik heb een tijdje nog aan hardlopen gedaan maar daar ben ik vanwege telkens terugkerende enkelklachten mee opgehouden. Ik wandel nog wel heel veel.
En jij?
Dus toch nog in de balsporten gebleven :D Ik heb nog steeds mijn "training is saai" instelling, zelfs al ga ik eens per week saai naar de sportschool (dat is een soort plichtmatig). Maar tennis vind ik ook leuk, ben praktisch opgegroeid op tennislocaties omdat mijn ouders het beiden deden en doen. Dus met hen tennis ik ook nog af en toe, maar zij zijn op hun 65e en 67e een stuk beter dan ik met mijn 34 _O-

quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 13:20 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Ja, dat was voor een hark op turngebied als ik hét moment om je gemiddelde op te krikken :P
Ik vond het juist oneerlijk dat je cijfer vooral afhing van die paar dingen die echt te meten waren. Ik had op zich niks te klagen want redde het meestal wel (ik had als doel om tijdens de shuttlerun minimaal 1 jongen te verslaan, zelfs als dat betekende dat ik helemaal geen lucht meer had nadien _O-). Maar we deden 90% van de tijd dingen als softbal, volleybal, voetbal etc. waar je dus geen cijfer voor kreeg. Maar naar boven klimmen in een touw, heel hard rennen of heel ver springen was dan bepalend voor je cijfer.
Fuck the EBU
pi_200828413
quote:
7s.gif Op maandag 9 augustus 2021 13:23 schreef Yesse het volgende:

[..]

Dus toch nog in de balsporten gebleven :D Ik heb nog steeds mijn "training is saai" instelling, zelfs al ga ik eens per week saai naar de sportschool (dat is een soort plichtmatig). Maar tennis vind ik ook leuk, ben praktisch opgegroeid op tennislocaties omdat mijn ouders het beiden deden en doen. Dus met hen tennis ik ook nog af en toe, maar zij zijn op hun 65e en 67e een stuk beter dan ik met mijn 34 _O-
[..]

Ik vond het juist oneerlijk dat je cijfer vooral afhing van die paar dingen die echt te meten waren. Ik had op zich niks te klagen want redde het meestal wel (ik had als doel om tijdens de shuttlerun minimaal 1 jongen te verslaan, zelfs als dat betekende dat ik helemaal geen lucht meer had nadien _O-). Maar we deden 90% van de tijd dingen als softbal, volleybal, voetbal etc. waar je dus geen cijfer voor kreeg. Maar naar boven klimmen in een touw, heel hard rennen of heel ver springen was dan bepalend voor je cijfer.
Oh, wij kregen ook wel gewoon cijfers voor teamsporten hoor. Grotendeels op basis van inzet overigens, dus als je normaal deed haalde je altijd wel een voldoende
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator maandag 9 augustus 2021 @ 13:27:19 #278
375570 crew  Cyan9
pi_200828420
@Yesse Ik kreeg op m'n 10e een herseninfarct, waardoor ik alles weer opnieuw heb moeten aanleren. En in de puberteit was ik er volledig van overtuigd dat ik nooit meer op het niveau zou kunnen sporten als ik vroeger kon, dus heb ik het ook nooit meer opgestart/geprobeerd.
En ja, daarmee gooide ik eigenlijk zonder uitproberen m'n eigen glazen in. Maar ja, pubers hè. :+
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  maandag 9 augustus 2021 @ 13:30:34 #279
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_200828469
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 13:27 schreef Cyan9 het volgende:
@:Yesse Ik kreeg op m'n 10e een herseninfarct, waardoor ik alles weer opnieuw heb moeten aanleren. En in de puberteit was ik er volledig van overtuigd dat ik nooit meer op het niveau zou kunnen sporten als ik vroeger kon, dus heb ik het ook nooit meer opgestart/geprobeerd.
En ja, daarmee gooide ik eigenlijk zonder uitproberen m'n eigen glazen in. Maar ja, pubers hè. :+
:o Jeetje wat heftig. Maar ook wel weer begrijpelijk dat je niet meer hebt geprobeerd om op niveau te sporten. Overigens gooien volgens mij een hoop pubers hun eigen glazen in. Ik denk dat er een hoop could-be topsporters in ons land zijn die gewoon nooit de discipline hebben opgebracht om er echt voor te werken.
Fuck the EBU
  Moderator maandag 9 augustus 2021 @ 13:32:13 #280
375570 crew  Cyan9
pi_200828496
quote:
11s.gif Op maandag 9 augustus 2021 13:30 schreef Yesse het volgende:

[..]

:o Jeetje wat heftig. Maar ook wel weer begrijpelijk dat je niet meer hebt geprobeerd om op niveau te sporten. Overigens gooien volgens mij een hoop pubers hun eigen glazen in. Ik denk dat er een hoop could-be topsporters in ons land zijn die gewoon nooit de discipline hebben opgebracht om er echt voor te werken.
Pubers en logica, het blijft een merkwaardige gewaarwording.
  maandag 9 augustus 2021 @ 13:33:30 #281
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_200828520
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 13:12 schreef Cyan9 het volgende:
Voor m'n 10e was ik goed in heel veel sporten (met name tennis), ook wat prijzen mee gewonnen. Na m'n 10e was ik nergens meer goed in. :')
Ik heb als junior ook een paar prijsjes gepakt met tennis :)
Op mijn 15e gestopt, want alles was stom, iedereen stopte en anders zou ik bij kinderen van 13 in het team komen. En dat kán natuurlijk niet als je zelf al 15 bent :P
Uiteindelijk ben ik een jaar of 8 geleden weer begonnen met tennissen.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  maandag 9 augustus 2021 @ 13:35:04 #282
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_200828547
@Cyan9 heb je verder eigenlijk nog wat “overgehouden” aan dat herseninfarct? Behalve dus een gezonde weerstand tegen sporten ;)
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_200828579
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 13:19 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Respect _O_

tijdens badminton nam ik altijd mijn eigen rackets mee, want ik had geen zin om met die visnetjes van school te spelen. :@
Wisten jullie van te voren welke sport je ging doen? :o Bij ons was het altijd een verrassing.
  maandag 9 augustus 2021 @ 13:38:07 #284
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_200828596
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 13:37 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Wisten jullie van te voren welke sport je ging doen? :o Bij ons was het altijd een verrassing.
Meestal was het wel zo dat we dan een aantal weken dezelfde sport gingen doen, dus na de eerste les, wist ik het wel.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_200828620
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 13:38 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Meestal was het wel zo dat we dan een aantal weken dezelfde sport gingen doen, dus na de eerste les, wist ik het wel.
Oh, bij ons had je dat soort “handig moment om je enkel te verstuiken-voorkennis” ook niet hoor.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  maandag 9 augustus 2021 @ 13:41:04 #286
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_200828636
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 13:37 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Soms hoorde je het van een andere klas die eerder gym hadden. Als zij dan het woord “veldloop” lieten vallen, wist je dat je een blessure moest hebben bij de volgende gymles.
  maandag 9 augustus 2021 @ 13:41:58 #287
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_200828648
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 13:39 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Oh, bij ons had je dat soort “handig moment om je enkel te verstuiken-voorkennis” ook niet hoor.
_O- En meestal werd het geheel dan afgesloten met een soort van toernooitje.

Enkel bij basketbal en in de vierde en vijfde een volleybaltoernooi :r voor het hele leergang.
Fuck the EBU.
  maandag 9 augustus 2021 @ 13:47:48 #288
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_200828728
Het ergste vond ik turnen. Dat je op een trampoline moest springen en dan een salto of iets. Ik durfde dat nooit, ik was veel te bang dat ik iets zou breken :')
  maandag 9 augustus 2021 @ 13:53:36 #289
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_200828800
Ik kwam nooit omhoog bij die kleine trampoline dingen. :')
Fuck the EBU.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 9 augustus 2021 @ 13:55:20 #290
39237 crew  H_T
2733
pi_200828818
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 13:47 schreef Arizona het volgende:
Het ergste vond ik turnen. Dat je op een trampoline moest springen en dan een salto of iets. Ik durfde dat nooit, ik was veel te bang dat ik iets zou breken :')
Trampoline vond ik juist altijd wel leuk :D Touwklimmen vond ik dan weer vreselijk. Het stomste vond ik zinloos hardlopen
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  maandag 9 augustus 2021 @ 13:58:34 #291
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_200828876
Touwklimmen kon ik niet. :N

En met ringenzwaaien lukte die halve draai ook nooit. Ik bleef dan altijd door draaien. :')
Fuck the EBU.
  maandag 9 augustus 2021 @ 14:03:39 #292
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_200828954
Touwklimmen kon ik wel! Als je maar een keer doorhad hoe je je voeten om het touw moest klemmen, kon je zo omhoog klauteren :D
  Moderator maandag 9 augustus 2021 @ 14:04:34 #293
375570 crew  Cyan9
pi_200828976
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 13:33 schreef Arizona het volgende:

[..]

Ik heb als junior ook een paar prijsjes gepakt met tennis :)
Op mijn 15e gestopt, want alles was stom, iedereen stopte en anders zou ik bij kinderen van 13 in het team komen. En dat kán natuurlijk niet als je zelf al 15 bent :P
Uiteindelijk ben ik een jaar of 8 geleden weer begonnen met tennissen.
Tennis is ook echt heel leuk. Ik heb ergens wel spijt dat ik dat niet meer opgepakt heb, maar net niet genoeg om er weer mee te beginnen. :P

quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 13:35 schreef Arizona het volgende:
@:cyan9 heb je verder eigenlijk nog wat “overgehouden” aan dat herseninfarct? Behalve dus een gezonde weerstand tegen sporten ;)
Ik heb een flinke waslijst aan dingen die ik er technisch gezien aan over heb gehouden, maar een deel daarvan zit me niet in de weg. Ok, het is bloedirritant dat ik me sinds het infarct altijd doodschrik van plotselinge (harde) geluiden, en ja, het is af en toe ongemakkelijk dat ik soms te maken heb met hele lichte woordvindproblemen. Maar dat maakt het leven niet zwaarder.

Wat ik er vooral aan over heb gehouden is dat ik letterlijk scheef ben gegroeid. Het infarct heeft de meeste invloed gehad op de linkerkant van m'n lichaam, je zou kunnen zeggen dat die kant wat minder ontwikkeld is. Je merkt het in de coördinatie maar ook in kracht. Daarnaast is m'n balans vrij slecht, aangezien m'n heupen scheef staan en m'n linkerbeen korter is dan de rechter. Ik kan niet een stabiele sta houding innemen zoals de meeste mensen dat kunnen, ik ben continue opzoek naar balans. Deze laatste dingen zorgen er dan ook voor dat bepaalde dingen meer energie van me vragen. Als voorbeeld, ik ben graag in de natuur, wandelen is in de basis leuk. Maar na twee kilometer krijg ik dus last van m'n balans en verhoogd energieverbruik, terwijl ik qua mindset nog wel veel verder zou willen lopen.
Met fietsen heb ik dat trouwens niet, maar ik fiets dan weer bijna nooit. Want logica. :+

Ik heb verder niet echt een weerstand tegen sporten, het is meer dat ik nogal geconfronteerd wordt met de dingen die wat minder werken als ik sport. En dat probeer ik te vermijden. Het is een soort puzzel om met alles om te gaan en de wervelende en sprankelende positieve persoonlijkheid te blijven die jullie kennen. Want het heeft ook allemaal een behoorlijk impact gehad op m'n zelfbeeld/zelfvertrouwen. Dat gaat nu wel redelijk goed, maar in de pubertijd was het natuurlijk een ramp. Nu komt het slechts nog in vlagen naar boven, de altijd leuke "wat als" en "waarom" vragen.

Maar het allerergste is dat ik door dat STOMME INFARCT nog steeds single ben, want dat is de schuld van alle ELLENDE in m'n leven en nu ik toch bezig ben, heeft het gewoon m'n HELE LEVEN compleet VERKLOOT.
Dit is een grap. 8-)

Lang verhaal is lang. :')
  maandag 9 augustus 2021 @ 14:04:37 #294
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_200828980
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 14:03 schreef Arizona het volgende:
Touwklimmen kon ik wel! Als je maar een keer doorhad hoe je je voeten om het touw moest klemmen, kon je zo omhoog klauteren :D
Ik heb dat nooit doorgehad, hoe dat moest.
Fuck the EBU.
  maandag 9 augustus 2021 @ 14:06:02 #295
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_200829006
quote:
84s.gif Op maandag 9 augustus 2021 14:04 schreef Cyan9 het volgende:

Maar het allerergste is dat ik door dat STOMME INFARCT nog steeds single ben, want dat is de schuld van alle ELLENDE in m'n leven en nu ik toch bezig ben, heeft het gewoon m'n HELE LEVEN compleet VERKLOOT.
Dit is een grap. 8-)

Ook de schuld van alle ellende in mijn leven.
Fuck the EBU.
  Moderator maandag 9 augustus 2021 @ 14:09:06 #296
375570 crew  Cyan9
pi_200829071
quote:
9s.gif Op maandag 9 augustus 2021 14:06 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:

[..]

Ook de schuld van alle ellende in mijn leven.
Ik wist wel dat dat infarct ook het leven van alle anderen hier heeft vergald.
  maandag 9 augustus 2021 @ 14:21:07 #297
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_200829265
quote:
84s.gif Op maandag 9 augustus 2021 14:04 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Tennis is ook echt heel leuk. Ik heb ergens wel spijt dat ik dat niet meer opgepakt heb, maar net niet genoeg om er weer mee te beginnen. :P
[..]

Ik heb een flinke waslijst aan dingen die ik er technisch gezien aan over heb gehouden, maar een deel daarvan zit me niet in de weg. Ok, het is bloedirritant dat ik me sinds het infarct altijd doodschrik van plotselinge (harde) geluiden, en ja, het is af en toe ongemakkelijk dat ik soms te maken heb met hele lichte woordvindproblemen. Maar dat maakt het leven niet zwaarder.

Wat ik er vooral aan over heb gehouden is dat ik letterlijk scheef ben gegroeid. Het infarct heeft de meeste invloed gehad op de linkerkant van m'n lichaam, je zou kunnen zeggen dat die kant wat minder ontwikkeld is. Je merkt het in de coördinatie maar ook in kracht. Daarnaast is m'n balans vrij slecht, aangezien m'n heupen scheef staan en m'n linkerbeen korter is dan de rechter. Ik kan niet een stabiele sta houding innemen zoals de meeste mensen dat kunnen, ik ben continue opzoek naar balans. Deze laatste dingen zorgen er dan ook voor dat bepaalde dingen meer energie van me vragen. Als voorbeeld, ik ben graag in de natuur, wandelen is in de basis leuk. Maar na twee kilometer krijg ik dus last van m'n balans en verhoogd energieverbruik, terwijl ik qua mindset nog wel veel verder zou willen lopen.
Met fietsen heb ik dat trouwens niet, maar ik fiets dan weer bijna nooit. Want logica. :+

Ik heb verder niet echt een weerstand tegen sporten, het is meer dat ik nogal geconfronteerd wordt met de dingen die wat minder werken als ik sport. En dat probeer ik te vermijden. Het is een soort puzzel om met alles om te gaan en de wervelende en sprankelende positieve persoonlijkheid te blijven die jullie kennen. Want het heeft ook allemaal een behoorlijk impact gehad op m'n zelfbeeld/zelfvertrouwen. Dat gaat nu wel redelijk goed, maar in de pubertijd was het natuurlijk een ramp. Nu komt het slechts nog in vlagen naar boven, de altijd leuke "wat als" en "waarom" vragen.

Dit is een grap. 8-)

Lang verhaal is lang. :')
Scheefbuddie! ^)
Wel rot dat je nog steeds de gevolgen ervaart van die gebeurtenis. Vooral dat single zijn natuurlijk ;) . Nee maar serieus, het lijkt me wel lastig omdat je er toch telkens wel mee geconfronteerd wordt als bepaalde dingen in je lichaam niet "normaal" zijn.

Ik ben ook scheefgegroeid vanwege een scoliose. Mijn ene been is ook korter dan mijn andere en ik heb een soort bochel in mijn rug bij mijn linkerschouder en die schouder staat ook hoger dan de andere. Ik heb daardoor ook veel rugklachten en daardoor weer vaak hoofdpijn :+ . En dat niet in balans kunnen staan herken ik heel goed :D . Ik haat feestjes met praattafels want na 20 minuten kun je me opvegen, ik kan niet lang stil staan, dan doet alles me zeer :') . Wandelen daarentegen lukt gelukkig heel erg goed.
  Moderator maandag 9 augustus 2021 @ 14:29:46 #298
375570 crew  Cyan9
pi_200829399
quote:
0s.gif Op maandag 9 augustus 2021 14:21 schreef Arizona het volgende:

[..]

Scheefbuddie! ^)
Wel rot dat je nog steeds de gevolgen ervaart van die gebeurtenis. Vooral dat single zijn natuurlijk ;) . Nee maar serieus, het lijkt me wel lastig omdat je er toch telkens wel mee geconfronteerd wordt als bepaalde dingen in je lichaam niet "normaal" zijn.

Ik ben ook scheefgegroeid vanwege een scoliose. Mijn ene been is ook korter dan mijn andere en ik heb een soort bochel in mijn rug bij mijn linkerschouder en die schouder staat ook hoger dan de andere. Ik heb daardoor ook veel rugklachten en daardoor weer vaak hoofdpijn :+ . En dat niet in balans kunnen staan herken ik heel goed :D . Ik haat feestjes met praattafels want na 20 minuten kun je me opvegen, ik kan niet lang stil staan, dan doet alles me zeer :') . Wandelen daarentegen lukt gelukkig heel erg goed.
Scoliose klinkt ook heeeel vervelend om te hebben. Vooral rugklachten lijkt me zo irritant om te hebben, die heb ik er gelukkig dan niet aan overgehouden. En daarnaast, kunnen we praattafels (of statafels zo u wilt) niet gewoon landelijk verbieden? Niemand wordt beter van die dingen. Echt helemaal niemand.
  maandag 9 augustus 2021 @ 14:33:58 #299
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_200829456
quote:
11s.gif Op maandag 9 augustus 2021 14:29 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Scoliose klinkt ook heeeel vervelend om te hebben. Vooral rugklachten lijkt me zo irritant om te hebben, die heb ik er gelukkig dan niet aan overgehouden. En daarnaast, kunnen we praattafels (of statafels zo u wilt) niet gewoon landelijk verbieden? Niemand wordt beter van die dingen. Echt helemaal niemand.
Genoeg mensen die het "gezellig" vinden :r
Laat mij maar gewoon zitten hoor :+
  maandag 9 augustus 2021 @ 14:37:41 #300
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_200829507
Dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')