abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 27 juli 2021 @ 23:35:10 #1
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200584607
Star Trek was oorspronkelijk een door Gene Roddenberry bedachte Amerikaanse sciencefiction-televisieserie die tussen 1966 tot 1969 werd uitgezonden. Uiteindelijk groeide het Star Trek-universum uit tot een succesvolle media-franchise met vijf televisieseries, een animatieserie, tien speelfilms, tientallen computerspellen en honderden boeken, stripboeken, technische handleidingen en encyclopedien. Verder bestaat er sinds 1998 in Las Vegas een Star Trek-attractiepark, genaamd Star Trek: The Experience en worden er over de hele wereld regelmatig Star Trek-conventions georganiseerd: grote bijeenkomsten voor fans (de 'trekkies'), waar vaak acteurs uit de series te gast zijn. In de Verenigde Staten is er minstens elk weekend een ST convention.

Roddenberry bedacht een utopische toekomstwereld, waarin een verenigde Aarde de meeste moderne wereldproblemen heeft opgelost: vervuiling, honger, armoede en conflicten tussen mensen onderling behoren grotendeels tot het verleden. Door uitvindingen als synthetische replicators en sneller dan licht-technologie heeft de mensheid, met hulp van buitenaardse volken, in het Melkwegstelsel kolonin gesticht. De mensheid heeft samen met enkele buitenaardse volken een overkoepelende organisatie van werelden opgericht: de Verenigde Federatie van Planeten. De verhalen in de diverse Star Trek-media volgen vooral de officieren en burgers in dienst van Starfleet, de militaire onderzoeksinstelling van de Federatie die met haar ruimtevloot vooral diplomatieke en onderzoeksmissies uitvoert en tevens de krijgsmacht vormt.

De avonturen van de verschillende televisieseries en films spelen zich hoofdzakelijk af in de 23e en 24e eeuw, enkele tijdreizen uitgezonderd. Men is bekend met een aanzienlijk deel van de Melkweg, die is verdeeld in vier kwadranten. In het Alfa-kwadrant bevinden zich grote delen van de Federatie en het Cardassiaanse Rijk, in het Beta-kwadrant bevinden zich onder andere het Klingonrijk en het Romulaanse Rijk, het Gamma-kwadrant, dat via het Bajoraanse wormgat met het Alfa-kwadrant is verbonden, wordt geregeerd door de Dominion en het Delta-kwadrant, waarin de Voyager jarenlang rondzwierf, herbergt onder andere de Kazon, Ocampa en Hirogen. Ook de Borg komen uit het Delta-kwadrant.

Star Trek werd voor het eerst uitgezonden in 1966. Sindsdien zijn er zes series gemaakt door Gene Roddenberry en zijn opvolgers. Sommige daarvan waren een groot succes, andere wat minder.

The Original Series (TOS) - Dit is de door Gene Roddenberry geschreven serie, met de naam Star Trek. Het is het verhaal van het ruimteschip USS Enterprise NCC-1701 (kortweg: Enterprise), dat driehonderd jaar in de toekomst, vanaf het jaar 2265, op een vijfjarige missie is om het heelal te verkennen. De serie sprak oorspronkelijk maar een kleine groep kijkers aan en stond naar verluidt jaarlijks op de nominatie om geschrapt te worden. Toen bleek dat deze kleine groep kijkers behoorde tot een erg selecte doelgroep (hoger opgeleiden), werd de serie interessant voor adverteerders.

The Animated Series (TAS) - Na het stoppen van de oorspronkelijke serie bleek die in de herhaling steeds populairder te worden. Dit was in 1973 een van de redenen voor het maken van een tekenfilmserie, waarbij de stemmen van de vaste personages gedaan werden door de acteurs die ze in de oorspronkelijke serie ook gespeeld hadden. De serie ging verder waar het verhaal van de oorspronkelijke serie ophield. Dat wil zeggen dat de laatste twee jaar van de missie ingevuld werden.

The Next Generation (TNG) - Deze nieuwe serie speelde zich honderd jaar later af, in het jaar 2364, rond een nieuwe Enterprise met een nieuwe bemanning. Hoewel het eerste seizoen van The Next Generation kritiek kreeg, onder andere omdat de afleveringen te zoet zouden zijn, was dit eerste seizoen goed genoeg om de serie te prolongeren. Met nieuw materiaal, en met beduidend meer middelen dan de oorspronkelijke serie uit de jaren '60, werd The Next Generation uiteindelijk een enorm succes. Er werden in de periode 1987-1994 in 7 seizoenen 177 afleveringen van uitgezonden. In 1991 overleed Gene Roddenberry.

Deep Space Nine (DS9) - Zoals de oorspronkelijke serie een missieduur van vijf jaar had, zo was het ook duidelijk dat de succesvolle serie The Next Generation niet altijd maar door kon blijven draaien. Daarom werd een volgende serie opgezet, met een ander thema. In plaats van een ruimteschip dat bij planeten langsging werd het centrale thema een ruimtestation ver in de ruimte, op een plaats waar veel ruimteschepen langskwamen.

Voyager (VOY) - Dit schip raakt op haar eerste missie door toedoen van het wezen Caretaker (verzorger) verzeild in het Delta-kwadrant, 70.000 lichtjaar van de Aarde. Voyager kent een sterke rode draad, namelijk de lange thuisreis van het ruimteschip Voyager, en de zoektocht naar mogelijkheden deze reis te verkorten.

Enterprise (ENT) - Deze serie gaat over een eerdere Enterprise, van 2151. Deze tijd, meer dan honderd jaar gesitueerd voor de oorspronkelijke serie, is de tijd waarin de mensheid begint aan het onderzoeken van de ruimte met ruimteschepen die sneller dan het licht kunnen vliegen, nu zij schepen ontwikkeld heeft die 'Warp 5' halen. Het is het begin van Starfleet, en in deze tijd worden de technieken en protocollen ontwikkeld die in de latere series algemeen bekend zijn. In het eerste jaar was dat ook meteen de zwakke plek van de serie, omdat de karakters nog veel moesten leren, maar de kijkers veel minder. In de volgende seizoenen heeft de serie echter duidelijk meer vaart gekregen. De serie is begonnen in 2001, en heeft in totaal vier seizoenen en 98 afleveringen gedraaid.

Discovery (DIS) - De nieuwste serie gestart in 2017, het eerste seizoen speelt zich af tussen ENT en TOS. We volgen Michael Burnham die op het schip discovery terecht komt. En daar onder andere geconfronteerd wordt met de klingons die een oorlog starten tegen de federation.

Picard (PIC) - Uitgezonden vanaf 2020 in Europa op Amazon Prime, speelt zich 15 jaar af na Star Trek: Nemesis in de Prime Timeline: Romulus is vernietigd, maar Vulcan niet (Kelvin Timeline).
Deze serie brengt Patrick Stewart terug in de rol van Jean-Luc Picard, samen met karakters uit Star Trek: TNG en Star Trek: Voyager.

Overzichtje in uitzendvolgorde:
TOS, James Kirk (William Shatner)
TAS, James Kirk (William Shatner)
TNG, Jean Luc Picard (Patrick Stewart)
DS9, Benjamin Sisko (Avery Brooks)
VOY, Kathryn Janeway (Kate Mulgrew)
ENT, Jonathan Archer (Scott Bakula)
DIS, Michael Burnham (Sonequa Martin-Green)
PIC, ...
Resistance is futile.
pi_200584613
Edit wrong topic

[ Bericht 90% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2021 23:36:11 ]
  dinsdag 27 juli 2021 @ 23:36:04 #3
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200584620
Grapje! Iedereen is welkom hier.
Resistance is futile.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 23:36:13 #4
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_200584624
Best prima TT :7.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 27 juli 2021 @ 23:37:28 #5
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200584645
Ik heb de polls uit de OP gehaald. Ze waren achterhaald.
Resistance is futile.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 23:40:18 #6
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200584677
Nu kunnen we ook op de nieuwste series stemmen:

POLL
Resistance is futile.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 23:40:46 #7
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200584687
Kut, klikte ik per ongeluk DS9 :+
Resistance is futile.
  dinsdag 27 juli 2021 @ 23:41:51 #8
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_200584696
Trek is Trek, alleen Discovery en Picard zijn geen Trek B-).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_200584798
Discovery is de Grote Michael Burnham show, een grote fail die serie. Af en toe probeer ik het weer eens, maar nee, tis niks.
pi_200587939
Voor mij dan toch echt Enterprise.

Maar ik vind het allemaal mooi en gaaf om te zien hoe het met z'n tijd mee gaat.
pi_200591354
quote:
8s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 23:59 schreef HPoi het volgende:
Discovery is de Grote Michael Burnham show, een grote fail die serie. Af en toe probeer ik het weer eens, maar nee, tis niks.
Idd, veel te veel drama en gesnik.

Voor mij VOY en TNG maar kan niet beiden kiezen helaas.
pi_200591796
TNG > DS9 > VOY > rest
  woensdag 28 juli 2021 @ 15:22:30 #13
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_200598586
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 07:00 schreef babylon het volgende:
Voor mij dan toch echt Enterprise.

Maar ik vind het allemaal mooi en gaaf om te zien hoe het met z'n tijd mee gaat.
Ja zo mooi man, van die totaal zielloze hoofdpersonen die geen enkele karakterontwikkeling doormaken, geen enkele tegenslag die er echt toe doet, nee, ze (uiteraard een vrouw, dr Who, Captain marvel, He man, Star Wars) is gewoon zonder uitleg of back story the bestast evaaaar!!! En alle mannen zijn kut, zeker de blanke, de donkere zijn voornamelijk cucks.

Zo mooi O+.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_200598623
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 15:22 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja zo mooi man, van die totaal zielloze hoofdpersonen die geen enkele karakterontwikkeling doormaken, geen enkele tegenslag die er echt toe doet, nee, ze (uiteraard een vrouw, dr Who, Captain marvel, He man, Star Wars) is gewoon zonder uitleg of back story the bestast evaaaar!!! En alle mannen zijn kut, zeker de blanke, de donkere zijn voornamelijk cucks.

Zo mooi O+.
Ik ben zo klaar met jouw gejank. Zoek alsjeblieft een hoekje op om daar uit te huilen :')

Hoppa, Foe-lijst. Dus neem niet de moeite om te reply-en. Ik lees het toch niet.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2021 15:24:50 ]
  woensdag 28 juli 2021 @ 15:24:50 #15
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_200598640
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 15:24 schreef babylon het volgende:

[..]

Ik ben zo klaar met jouw gejank. Zoek alsjeblieft een hoekje op om daar uit te huilen :')
Wat erorm kut voor je O+.

Nee, je krijgt een andere mening, een onderbouwde, te lezen, deal with it :7.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 28 juli 2021 @ 15:25:53 #16
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_200598658
Another win *).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_200598966
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 15:22 schreef HeatWave het volgende:

En alle mannen zijn kut, zeker de blanke, de donkere zijn voornamelijk cucks.

Zo mooi O+.
Jij bent natuurlijk geen racist die de actrice van Michael Burnham daarom haat?
Ga naar NWS of POL om daar je haat te spuwen.
  woensdag 28 juli 2021 @ 16:30:07 #18
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_200599763
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 23:41 schreef HeatWave het volgende:
Trek is Trek, alleen Discovery en Picard zijn geen Trek B-).
Dat zeggen alleen de conservatieven :P
L'Amour menaant:
Qui que tu sois, voici ton matre. Il l'est, le ft ou le doit tre.
pi_200599835
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 15:22 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja zo mooi man, van die totaal zielloze hoofdpersonen die geen enkele karakterontwikkeling doormaken, geen enkele tegenslag die er echt toe doet, nee, ze (uiteraard een vrouw, dr Who, Captain marvel, He man, Star Wars) is gewoon zonder uitleg of back story the bestast evaaaar!!! En alle mannen zijn kut, zeker de blanke, de donkere zijn voornamelijk cucks.

Zo mooi O+.
gelukkig kun je straks naar Forumland, daar gaan ze vast speciaal voor jou een Star Trek maken met alleen maar gespierde blanke mannen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 28 juli 2021 @ 16:40:47 #20
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_200599911
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 15:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij bent natuurlijk geen racist die de actrice van Michael Burnham daarom haat?
Ga naar NWS of POL om daar je haat te spuwen.
Nee, jij bent hier de racist, ik leg woord voor woord uit waarom ik het personage kut vind, geen woord gerept over huidskleur.

Racistisch brok vreten dat je bent :').

En nee, het heeft ook niets te maken met alleen het feit dat ze een vrouw is, wel dat ze overal de beste in is, automatisch, zonder enige moeite etc. Wat de trend is in hollywood, zie de andere voorbeelden in mijn post.

Dus degene die het daar op gooien zijn zelf de vrouwenhaters :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 28 juli 2021 @ 16:43:20 #21
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_200599942
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 16:40 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, jij bent hier de racist, ik leg woord voor woord uit waarom ik het personage kut vind, geen woord gerept over huidskleur.

Racistisch brok vreten dat je bent :').

En nee, het heeft ook niets te maken met alleen het feit dat ze een vrouw is, wel dat ze overal de beste in is, automatisch, zonder enige moeite etc. Wat de trend is in hollywood, zie de andere voorbeelden in mijn post.

Dus degene die het daar op gooien zijn zelf de vrouwenhaters :').
Er zijn legio films en series (ook Star Trek) waarbij dat bij de man ook zo is. Maar dan hoor je niemand.
Is gewoon slecht en lui schrijfwerk. Heef weinig met vrouw of Burnham te maken.
Alleen wordt het als het een vrouw is, meteen op woke gegooid (en in 1 adem uitgesproken met Capitain Marvel, als school voorbeeld).

Denk dat dat meer t probleem is ;)
Waar zijn de haters als t een man is met exact dezelfde eigenschappen op exact hetzelfde tempo, uit het niets?
Nergens. Dan lijkt t geloofd te worden en wordt het door de vingers gezien. Maar bij een vrouw kan t echt niet. Die kan nooit gewoon sterk zijn en een leider, daar moet iets achter zitten. Een trauma of zo, een verhaal.
L'Amour menaant:
Qui que tu sois, voici ton matre. Il l'est, le ft ou le doit tre.
pi_200599943
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 16:40 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, jij bent hier de racist, ik leg woord voor woord uit waarom ik het personage kut vind, geen woord gerept over huidskleur.

Racistisch brok vreten dat je bent :').

En nee, het heeft ook niets te maken met alleen het feit dat ze een vrouw is, wel dat ze overal de beste in is, automatisch, zonder enige moeite etc. Wat de trend is in hollywood, zie de andere voorbeelden in mijn post.

Dus degene die het daar op gooien zijn zelf de vrouwenhaters :').
vond je dat bij Kirk ook zo vervelend?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 28 juli 2021 @ 16:44:49 #23
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_200599971
quote:
6s.gif Op woensdag 28 juli 2021 16:43 schreef Nielsch het volgende:

[..]

vond je dat bij Kirk ook zo vervelend?
Dit dus.
L'Amour menaant:
Qui que tu sois, voici ton matre. Il l'est, le ft ou le doit tre.
  woensdag 28 juli 2021 @ 16:50:01 #24
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_200600059
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 16:43 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Er zijn legio films en series (ook Star Trek) waarbij dat bij de man ook zo is. Maar dan hoor je niemand.
Is gewoon slecht en lui schrijfwerk. Heef weinig met vrouw of Burnham te maken.
Alleen wordt het als het een vrouw is, meteen op woke gegooid (en in 1 adem uitgesproken met Capitain Marvel, als school voorbeeld).

Denk dat dat meer t probleem is ;)
MWah, er zijn inmiddels zo veel voorbeelden uit de recente geschiedenis dat het echt te opvallend is,

Dr Who (I got an upgrade)
Batwoman (the suit will be perfect, when it fits a woman)
Star Wars (Rey kan alles beter dan elke Jedi, zonder training)
He Man (He man gaat dood in de 1ste afl en Teela is the bestast evaar)
Loki, de vrouwelijke versie is de beste ooit en Loki noemt dr zelfs 2 keer "amazing".
Captain Marvel uiteraard en dus ook Discovery.

Dus je kan niet zeggen dat er geen lijn in te vinden is, in al die series zijn mannen sukkels en zwaar ondergeschikt aan de vrouwen, tot het vernederende toe.

Je mag het prima met me oneens zijn uiteraard, maar kom niet aan met neppe redenen als racisme ofzo, ik leg het netjes genoeg uit lijkt me.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 28 juli 2021 @ 16:52:58 #25
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_200600102
Kirk werd regelmatig teruggefloten door zijn, veel capabelere, crewleden, echt nergens is hij echt een Mary Sue en kan alles foutloos.

Dus nee, hoewel een ouderwetse held, geen feilloos karakter zonder ontwikkeling.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator woensdag 28 juli 2021 @ 16:56:19 #26
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_200600155
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 16:52 schreef HeatWave het volgende:
Kirk werd regelmatig teruggefloten door zijn, veel capabelere, crewleden, echt nergens is hij echt een Mary Sue en kan alles foutloos.

Dus nee, hoewel een ouderwetse held, geen feilloos karakter zonder ontwikkeling.
Burnham doet toch ook alles constant fout, en krijgt daarvoor berisping op berisping.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 28 juli 2021 @ 17:03:27 #27
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_200600238
quote:
88s.gif Op woensdag 28 juli 2021 16:56 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Burnham doet toch ook alles constant fout, en krijgt daarvoor berisping op berisping.
Ja, dr phaser verkeerd omhouden, maar de berispingen leiden alleen maar tot meer "macht" en hebben geen enkele echte gevolgen. Je doet iets verkeerd, hier is de captain's chair als straf!
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 28 juli 2021 @ 17:38:50 #28
232767 DoomCow
FABRICATI DIEM, PVNC
pi_200600620
Want Chakotay was ook zo hard gestraft voor zijn muiterij...
Where's my cow? Is that my cow?
It goes, 'Hruuuugh!' It is a hippopotamus!
That's not my cow!
  woensdag 28 juli 2021 @ 17:40:59 #29
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_200600638
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 17:38 schreef DoomCow het volgende:
Want Chakotay was ook zo hard gestraft voor zijn muiterij...
Daar was het hooguit Tuvok die muiterij pleegde en die kwam daar inderdaad verdomd goed mee weg.
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
  donderdag 29 juli 2021 @ 08:36:48 #30
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_200608872
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 16:50 schreef HeatWave het volgende:

[..]

MWah, er zijn inmiddels zo veel voorbeelden uit de recente geschiedenis dat het echt te opvallend is,

Dr Who (I got an upgrade)
Batwoman (the suit will be perfect, when it fits a woman)
Star Wars (Rey kan alles beter dan elke Jedi, zonder training)
He Man (He man gaat dood in de 1ste afl en Teela is the bestast evaar)
Loki, de vrouwelijke versie is de beste ooit en Loki noemt dr zelfs 2 keer "amazing".
Captain Marvel uiteraard en dus ook Discovery.

Dus je kan niet zeggen dat er geen lijn in te vinden is, in al die series zijn mannen sukkels en zwaar ondergeschikt aan de vrouwen, tot het vernederende toe.

Je mag het prima met me oneens zijn uiteraard, maar kom niet aan met neppe redenen als racisme ofzo, ik leg het netjes genoeg uit lijkt me.
Zeg ik ook niet. Want ikw eet dat dat niet zo is ;)

Voor wat betreft de "vele" voorbeelden de laatste jaren: Inhaalslag.

In the eyes of the oppressor, equality seems like oppression.

Het valt nu gewoon op, omdat het jaren, decennia, eeuwen niet zo is geweest.
Dat je 7 voorbeelden kan noemen in een tijd van de meeste series, streamingdiensten en media ooit, dat is al best tekenend :D

[ Bericht 7% gewijzigd door Ang3l op 29-07-2021 08:56:30 ]
L'Amour menaant:
Qui que tu sois, voici ton matre. Il l'est, le ft ou le doit tre.
pi_200609693
Kleur en geslacht interresseert me echt geen kloot, en hoewel ik die Burnham wel hard zou raken in dat strakke kontje is haar karakter heel erg niet likeable en wordt ze niet heel erg starfleet en canon behandeld. Daardoor vind ik Discovery ook maar zo-zo. Echt een misser, de manier waarop de karakters geschreven zijn.
-nee-
  Moderator donderdag 29 juli 2021 @ 10:07:28 #32
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_200610208
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 17:03 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, dr phaser verkeerd omhouden, maar de berispingen leiden alleen maar tot meer "macht" en hebben geen enkele echte gevolgen. Je doet iets verkeerd, hier is de captain's chair als straf!
Dat was toch ook Kirk's straf voor het verkeerd uitvoeren van een of andere manoeuvre :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_200611478
quote:
0s.gif Op woensdag 28 juli 2021 16:52 schreef HeatWave het volgende:
Kirk werd regelmatig teruggefloten door zijn, veel capabelere, crewleden, echt nergens is hij echt een Mary Sue en kan alles foutloos.

Dus nee, hoewel een ouderwetse held, geen feilloos karakter zonder ontwikkeling.
en toen moest hij zeker z'n captain's chair inleveren? of kwam hij toch gewoon overal mee weg?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 30 juli 2021 @ 07:31:33 #34
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_200628997
Ik mis Lower Decks in de poll?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_200629992
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 07:31 schreef avotar het volgende:
Ik mis Lower Decks in de poll?
Polls kunnen achteraf niet meer gewijzigd worden, helemaal overnieuw beginnen met een poll weet ik niet of men daarop zit te wachten. Maar vind je Lower Decks dan beter dan de andere series?
pi_200630088
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 07:31 schreef avotar het volgende:
Ik mis Lower Decks in de poll?
Dan zou je de animated series ook moeten missen.
pi_200630355
quote:
14s.gif Op dinsdag 27 juli 2021 23:40 schreef Seven. het volgende:
Nu kunnen we ook op de nieuwste series stemmen:

[poll=2788]
Het is dat je maar op n kan stemmen, maar ENT is wel goed opgedroogd imo :)
Extremistisch gematigd.
pi_200632105
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 09:13 schreef babylon het volgende:

[..]

Dan zou je de animated series ook moeten missen.
Niet dat iemand ook maar een van die twee als favoriet zal betitelen :P

Maar ja, dat zal ook wel voor Picard gelden :7
pi_200632205
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 11:24 schreef STING het volgende:

[..]

Niet dat iemand ook maar een van die twee als favoriet zal betitelen :P

Maar ja, dat zal ook wel voor Picard gelden :7
Nee, dat denk ik ook niet. Ik vind het zelf prima om de cartoons weg te laten.
  Moderator vrijdag 30 juli 2021 @ 11:31:43 #40
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_200632245
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 09:13 schreef babylon het volgende:

[..]

Dan zou je de animated series ook moeten missen.
Wanneer begint prodigy trouwens?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_200632326
quote:
88s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 11:31 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Wanneer begint prodigy trouwens?
In 'de herfst'.

Weet nog niet of ik het ga kijken. Zo niet, zal dat hoogstwaarschijnlijk zijn om dezelfde reden dat ik de verschillende Star Wars animated series niet kijk, voor mij te kinderlijk, teveel op kinderen/tieners gefocust. Lower Decks als cartoon daarentegen gaat dan weer wel, omdat het ook een volwassen doelgroep moet aanspreken. (ga ik vanuit :7)
  Moderator vrijdag 30 juli 2021 @ 11:37:36 #42
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_200632346
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 11:36 schreef STING het volgende:

[..]

In 'de herfst'.

Weet nog niet of ik het ga kijken. Zo niet, zal dat hoogstwaarschijnlijk zijn om dezelfde reden dat ik de verschillende Star Wars animated series niet kijk, voor mij te kinderlijk, teveel op kinderen/tieners gefocust. Lower Decks als cartoon daarentegen gaat dan weer wel, omdat het ook een volwassen doelgroep moet aanspreken. (ga ik vanuit :7)
Ja deze gaat specifiek op jongeren gericht zijn, dat is aan de ene kant wel jammer ja.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_200634645
quote:
6s.gif Op woensdag 28 juli 2021 16:43 schreef Nielsch het volgende:

[..]

vond je dat bij Kirk ook zo vervelend?
Ja, ToS is kut.

Daarentegen _O_ Janeway _O_
pi_200634818
Overigens; Trek is altijd al "woke" geweest. Eerste bi-raciale kus op Amerikaanse televisie, om maar een voorbeeld te noemen. Janeway is een goed voorbeeld van hoe je wel een sterke en capabele vrouw schrijft.

Ik ben afgehaakt sinds Enterprise, puur op basis van inhoud. Vond het steeds slechter worden en heb de laatste paar series dan ook niet gezien. Maar janken over 'woke' is gewoon janken over de basis van Trek.

Dat de kwaliteit zwaar omlaag is gegaan, is evident. Maar dat komt niet door politiek geneuzel. Dat doen ze al decennia, toen wel met succes.
pi_200643740
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 13:14 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ja, ToS is kut.

Daarentegen _O_ Janeway _O_
ToS kan ik ook niet doorkomen inderdaad. De nieuwe series zijn ook kut en je noemt met Janeway een prima sterk vrouwelijk personage. Ik ben Voyager momenteel aan het kijken en ook Seven is bijv. een prima personage. B'Elanna is sterk maar wat te emotioneel, maar dat is dan weer in lijn met het half Klingon zijn.

Wat me ergert aan Discovery is dat ze juist de vrouwelijke personages compleet verneuken, er zitten nog best wat aardige mannelijke personages in namelijk.

Maar ook gewoon het verhaal is wat mij betreft een enorm verschil met vorige shows. Weinig denkwerk, veel lasers en felle kleuren.
  Moderator maandag 16 augustus 2021 @ 19:45:41 #46
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_200941454
Leuk dat lower decks nu gewoon te kijken is elke week via prime.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zaterdag 4 september 2021 @ 09:19:03 #47
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201205301
Vind het lower decks seizoen tot nu toe erg goed, leuk om in de laatste aflevering ferengi te zien. En die tamarian was geweldig vooral zijn taalgebruik :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_201245686
The Orville seizoen 2 episode 11 Lasting Impressions kan wat mij betreft zo tussen het rijtje van beste Trek afleveringen. Ook een van de weinige holodek-afleveringen die ik wel echt kan pruimen.

Ik ga nu richting einde seizoen 6 van Star Trek Voyager. Daarna ga ik denk ik eens een lijstje maken van specifieke afleveringen die ik terug wil kijken van de verschillende Treks(TNG, DS9, VOY), daar ga ik deze dan ook bij kijken. Duet en The Visitor (DS9) en Inner Light (TNG) staan sowieso al op het lijstje.
  Moderator donderdag 9 september 2021 @ 20:52:32 #50
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201284130
quote:
Hmm somebody went back in time and changed the world into a tolaitairian distopia klinkt een beetje :O
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_201284465
quote:
88s.gif Op donderdag 9 september 2021 20:52 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Hmm somebody went back in time and changed the world into a tolaitairian distopia klinkt een beetje :O
Star Trek Enterprise laatste seizoen?
Be curious, not judgmental
pi_201285098
quote:
Dus Ethan Peck en Rebecca Romijn zijn vervangen als Spock en nr 1
Ze waren wel in Discovery officers onder Pike op de Enterprise vlak voor de Kirkjaren
pi_201285167
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 13:19 schreef RvLaak het volgende:
Janeway is een goed voorbeeld van hoe je wel een sterke en capabele vrouw schrijft.
Nou... dat heeft voor een groot deel te maken gehad met de actrice. Ik las eens een interview met haar waarin ze uitlegde hoe seksistisch er met haar rol werd omgegaan. Ze weigerde daaraan mee te werken en toen introduceerden ze Seven of Nine maar als lustobject. Waarom liep die bijvoorbeeld altijd op hoge hakken?

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 09-09-2021 22:03:49 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 9 september 2021 @ 22:07:11 #55
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_201285329
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 21:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Dus Ethan Peck en Rebecca Romijn zijn vervangen als Spock en nr 1
Ze waren wel in Discovery officers onder Pike op de Enterprise vlak voor de Kirkjaren
Ik lees dat ze die rol hier ook hebben.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_201285587
quote:
1s.gif Op donderdag 9 september 2021 22:07 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Ik lees dat ze die rol hier ook hebben.
ik las het ook , maar ik herkende ze niet op de foto
  Moderator vrijdag 10 september 2021 @ 10:40:03 #57
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201289584
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 21:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Nou... dat heeft voor een groot deel te maken gehad met de actrice. Ik las eens een interview met haar waarin ze uitlegde hoe seksistisch er met haar rol werd omgegaan. Ze weigerde daaraan mee te werken en toen introduceerden ze Seven of Nine maar als lustobject. Waarom liep die bijvoorbeeld altijd op hoge hakken?
Ja daar heeft trek vaker last van gehad vooral ENT :D dat sloeg helemaal nergens op hoe vaak er dingen in ondergoed gedaan moesten worden... meestal omdat het klimaat systeem op hol sloeg ofzo....
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 10 september 2021 @ 11:09:38 #58
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_201289880
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 21:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Nou... dat heeft voor een groot deel te maken gehad met de actrice. Ik las eens een interview met haar waarin ze uitlegde hoe seksistisch er met haar rol werd omgegaan. Ze weigerde daaraan mee te werken en toen introduceerden ze Seven of Nine maar als lustobject. Waarom liep die bijvoorbeeld altijd op hoge hakken?
Dan lijk je langer en ben je imposanter richting eventuele borg boarding parties.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  vrijdag 10 september 2021 @ 11:36:09 #59
8369 speknek
Another day another slay
pi_201290258
Komt al hun expertise van 20ste eeuwse popcultuur op aarde eindelijk eens van pas!
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201290859
Rebecca Romijn had een rol in de serie Librarians die Syfy uitzond , jaar of 8 geleden.
Ineens zei ze iets in het Nederlands. En accentloos ook.
Nog niet zo lang geleden zag ik dat zij die eerste blauwe shapeshifter Raven/Mystique was in X-men... de oorspronkelijk serie met Patrick Stewart.

Strange New Worlds wordt uitgezonden door streamingsdienst Paramount +.
Dan duurt het 10 jaar voordat andere onlinediensten het kunnen leasen en uitzenden.
Misschien wachten tot seizoen 1 in zijn geheel in het archief staat.
Account maken, betalen, alles snel kijken en account annuleren.
pi_201291306
quote:
0s.gif Op donderdag 9 september 2021 21:58 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Nou... dat heeft voor een groot deel te maken gehad met de actrice. Ik las eens een interview met haar waarin ze uitlegde hoe seksistisch er met haar rol werd omgegaan. Ze weigerde daaraan mee te werken en toen introduceerden ze Seven of Nine maar als lustobject. Waarom liep die bijvoorbeeld altijd op hoge hakken?
Dan ben ik heel benieuwd waarom de huidige generatie vrouwen zo met zich om laten gaan... Als ik de reviewers mag geloven, saaie typetjes, zonder enige diepgang, noch enige ontwikkeling...

Daarnaast... Hoe ging men met B'Elanna Torres (Roxann Dawson) om toen? Vind ik persoonlijk ook een goed voorbeeld van hoe je een karakter schrijft, met tekortkomingen, fouten en ontwikkeling door de tijd heen. Dat ze een vrouw was, was (terecht) niet relevant.
  Moderator vrijdag 10 september 2021 @ 12:49:53 #62
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201291386
Ik volg iemand op twitter die star trek afleveringen rate en die noemt B'Elanna consequent Banana :D op de n of andere manier vind ik dat grappig, en kan nu ook niets anders denken dan Banana Torres als ik beelden van haar zie :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_201291549
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:13 schreef Bluesdude het volgende:
Rebecca Romijn had een rol in de serie Librarians die Syfy uitzond , jaar of 8 geleden.
Ineens zei ze iets in het Nederlands. En accentloos ook.
Nog niet zo lang geleden zag ik dat zij die eerste blauwe shapeshifter Raven/Mystique was in X-men... de oorspronkelijk serie met Patrick Stewart.

Strange New Worlds wordt uitgezonden door streamingsdienst Paramount +.
Dan duurt het 10 jaar voordat andere onlinediensten het kunnen leasen en uitzenden.
Misschien wachten tot seizoen 1 in zijn geheel in het archief staat.
Account maken, betalen, alles snel kijken en account annuleren.
Paramout + komt hier toch niet beschikbaar? Ik hoop dat ze het internationaal nog aan Netflix of Amazon verkopen.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_201291619
quote:
88s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:49 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik volg iemand op twitter die star trek afleveringen rate en die noemt B'Elanna consequent Banana :D op de n of andere manier vind ik dat grappig, en kan nu ook niets anders denken dan Banana Torres als ik beelden van haar zie :D
Wow... Da's... Wow... Geen idee wat ik daar van moet vinden.

Als ik zo'n linksdraaiende speciale sneeuwvlokje was, had ik ongetwijfeld keihard 'racisme' geroepen...
pi_201292377
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:03 schreef RvLaak het volgende:

[..]
Wow... Da's... Wow... Geen idee wat ik daar van moet vinden.

Als ik zo'n linksdraaiende speciale sneeuwvlokje was, had ik ongetwijfeld keihard 'racisme' geroepen...
Misschien is het ook racisme. Wie weet
Is de spot bedoeld naar de naam B'lana, of naar de actrice.. En waarom eigenlijk
  Moderator vrijdag 10 september 2021 @ 14:00:03 #66
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201292413
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 13:56 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Misschien is het ook racisme. Wie weet
Is de spot bedoeld naar de naam B'lana, of naar de actrice.. En waarom eigenlijk
Okay nu vind ik het niet meer grappig... ik denk dat de spot gericht was tegen de naam B'Elanna dus technisch is het een spot tegen Klingon namen vs Amerikaanse namen. En in die zin is het racistisch tegen klingons, maar B'Ellana is maar half klingon maar blijkbaar hebben haar ouders wel voor een Klingon naam gekozen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 10 september 2021 @ 14:05:58 #67
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201292492
Tijd om "Let That Be Your Last Battlefield" weer te herkijken.



Doet me ook altijd denken aan de racewars in Rick and Morty.. zit zo'n aflevering in waar je mensen met ronde en puntige tepels hebt die dan een oorlog beginnen, morty freakt dan uit, waarop rick lachend zegt "oh wait, this is your first racewar isnt it"...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 10 september 2021 @ 14:07:33 #68
198720 crew  Coco
dat vind je leuk h
pi_201292524
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 21:57 schreef Solstice1 het volgende:
The Orville seizoen 2 episode 11 Lasting Impressions kan wat mij betreft zo tussen het rijtje van beste Trek afleveringen. Ook een van de weinige holodek-afleveringen die ik wel echt kan pruimen.

Ik ga nu richting einde seizoen 6 van Star Trek Voyager. Daarna ga ik denk ik eens een lijstje maken van specifieke afleveringen die ik terug wil kijken van de verschillende Treks(TNG, DS9, VOY), daar ga ik deze dan ook bij kijken. Duet en The Visitor (DS9) en Inner Light (TNG) staan sowieso al op het lijstje.
https://www.jammersreviews.com/
What can change the nature of a man?
  Moderator vrijdag 10 september 2021 @ 14:14:53 #69
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201292596
quote:
88s.gif Op zaterdag 4 september 2021 09:19 schreef Bosbeetle het volgende:
Vind het lower decks seizoen tot nu toe erg goed, leuk om in de laatste aflevering ferengi te zien. En die tamarian was geweldig vooral zijn taalgebruik :D
Wat vinden jullie, toch wel een stuk sterker dan TAS :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_201292600
quote:
88s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:00 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Okay nu vind ik het niet meer grappig... ik denk dat de spot gericht was tegen de naam B'Elanna dus technisch is het een spot tegen Klingon namen vs Amerikaanse namen. En in die zin is het racistisch tegen klingons, maar B'Ellana is maar half klingon maar blijkbaar hebben haar ouders wel voor een Klingon naam gekozen.
Nah ja, geen idee... Maar voor mij zit de associatie meer richting de actrice. Ze komt op mij Aziatisch over, wat het hele geel-connectie "problematisch" maakt.

Nu ben ik wel van de harde en ongepaste grappen, maar aangezien ik de context, noch persoon, ken wordt de grap moeilijk.
  Moderator vrijdag 10 september 2021 @ 14:20:33 #71
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201292649
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:15 schreef RvLaak het volgende:

[..]
Nah ja, geen idee... Maar voor mij zit de associatie meer richting de actrice. Ze komt op mij Aziatisch over, wat het hele geel-connectie "problematisch" maakt.

Nu ben ik wel van de harde en ongepaste grappen, maar aangezien ik de context, noch persoon, ken wordt de grap moeilijk.
Het is de schrijver van https://theobelisk.net/obelisk/ een blog over stoner en doom metal en ik kan niks racistisch in zijn tweets vinden, dus het is denk ik een grapje.

Voorbeeld van een van zijn star trek tweets

twitter


hij is geen fan van het B'Ellana karakter.

hij is iig niet anti klingon

twitter


en hier zie je dat hij duidelijk geen fan van het karakter is :D

twitter


Wel een leuk account om te volgen hij zegt rake dingen over eps. zelfs voor zo'n kort medium als twitter.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 10 september 2021 @ 14:26:27 #72
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201292716
Al kan ze soms wel iets goed doen ;)

twitter


twitter


Zou me trouwens niets verbazen als zijn telefoon gewoon ooit B'Ellana in banana veranderd heeft en hij daar bij gebleven is :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_201292810
quote:
88s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:20 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Het is de schrijver van https://theobelisk.net/obelisk/ een blog over stoner en doom metal en ik kan niks racistisch in zijn tweets vinden, dus het is denk ik een grapje.

Voorbeeld van een van zijn star trek tweets

[ twitter ]

hij is geen fan van het B'Ellana karakter.

hij is iig niet anti klingon

[ twitter ]

en hier zie je dat hij duidelijk geen fan van het karakter is :D

[ twitter ]

Wel een leuk account om te volgen hij zegt rake dingen over eps. zelfs voor zo'n kort medium als twitter.
quote:
88s.gif Op vrijdag 10 september 2021 14:26 schreef Bosbeetle het volgende:
Al kan ze soms wel iets goed doen ;)

[ twitter ]

[ twitter ]

Zou me trouwens niets verbazen als zijn telefoon gewoon ooit B'Ellana in banana veranderd heeft en hij daar bij gebleven is :D
Mooi, gewoon een grap dus ^O^
pi_201293316
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 12:43 schreef RvLaak het volgende:

[..]
Dan ben ik heel benieuwd waarom de huidige generatie vrouwen zo met zich om laten gaan... Als ik de reviewers mag geloven, saaie typetjes, zonder enige diepgang, noch enige ontwikkeling...

Daarnaast... Hoe ging men met B'Elanna Torres (Roxann Dawson) om toen? Vind ik persoonlijk ook een goed voorbeeld van hoe je een karakter schrijft, met tekortkomingen, fouten en ontwikkeling door de tijd heen. Dat ze een vrouw was, was (terecht) niet relevant.
Ik kan erop los speculeren, maar zo kijk ik over het algemeen niet naar Star Trek. Er zijn alleen wat vermakelijke uitwassen, zoals de minirokjes in vroegere afleveringen (zie Troi hieronder) en de kledij van Seven of Nine.



Star Trek zou Star Trek niet zijn als er niet ook mannen waren die kozen voor een minirok:



En het is niet alsof alleen vrouwen lustobjecten waren:



:9 :D
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_201293494
De minirokjes van Troi was in seizoen 1 van TNG en in de Kirkserie uit de sixties was dat normaler... het was grote mode in die jaren.
  Moderator vrijdag 10 september 2021 @ 15:26:35 #76
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201293529
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 15:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik kan erop los speculeren, maar zo kijk ik over het algemeen niet naar Star Trek. Er zijn alleen wat vermakelijke uitwassen, zoals de minirokjes in vroegere afleveringen (zie Troi hieronder) en de kledij van Seven of Nine.

[ afbeelding ]

Star Trek zou Star Trek niet zijn als er niet ook mannen waren die kozen voor een minirok:

[ afbeelding ]

En het is niet alsof alleen vrouwen lustobjecten waren:

[ afbeelding ]

:9 :D
Het schijnt ook dat patrick steward er om gevraagd heeft of de captain niet wat meer leisure time mocht ;) z'n huwelijk is dankzij TNG ook op de klippen gelopen...

Als ik het wel heb gezien in de docu serie 'the captains' die erg leuk is, vooral ook om de jazzy spiritual 'cisko' te zien :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_201293629
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 15:24 schreef Bluesdude het volgende:
De minirokjes van Troi was in seizoen 1 van TNG en in de Kirkserie uit de sixties was dat normaler... het was grote mode in die jaren.
Ik dacht al dat het aan mij lag dat ik dat nauwelijks kon herinneren.

SWS is ST altijd al behoorlijk progressief geweest. De minirokjes van Troi lijkt me dan ook eerder een call-back naar ToS.
pi_201294215
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 15:24 schreef Bluesdude het volgende:
De minirokjes van Troi was in seizoen 1 van TNG en in de Kirkserie uit de sixties was dat normaler... het was grote mode in die jaren.
Dit dan:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 10 september 2021 @ 16:26:11 #79
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201294348
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dit dan:

[ afbeelding ]
We zijn allemaal officers op hetzelfde schip dus we hebben allemaal hetzelfde pakkie aan:



Behalve natuurlijk als je een vrouw bent dan moet je een skintightbodysuit aan dat is veel praktischer.

Ligt er ook nog aan wat voor vrouw:

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_201294373
quote:
88s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:26 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
We zijn allemaal officers op hetzelfde schip dus we hebben allemaal hetzelfde pakkie aan:

[ afbeelding ]

Behalve natuurlijk als je een vrouw bent dan moet je een skintightbodysuit aan dat is veel praktischer.
'k Geloof dat Riker die boodschap heeft gemist.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 10 september 2021 @ 16:28:57 #81
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201294384
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
'k Geloof dat Riker die boodschap heeft gemist.

[ afbeelding ]


Had hem vast ook leuk gestaan.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_201294398
quote:
88s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:28 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Had hem vast ook leuk gestaan.
Die aflevering was.. eh.. interessant.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 10 september 2021 @ 16:30:34 #83
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201294401
En ik de 60s mochten aliens gewoon hun eigen roklengte kiezen

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 10 september 2021 @ 16:32:00 #84
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201294413
Skintight kan ook bij mannen :Y




Toch mooi worf in een morfsuit
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_201294461
En vergeet niet de beha's en korsetten voor de vrouwen, @Bosbeetle. Marina Sirtis zei er dit over (bron):

"Now, as you know, with a corset everything gets pushed up or down," Sirtis said at a convention. "What was pushed down was kind of enclosed in the skirt and what was pushed up was enclosed in what I named ‘the Industrial Strength Starfleet Brassiere', which was a wonder of modern engineering. I mean, I used to take it off at night and go ‘oh blimey, where did they go?'. In fact, we had guest stars - and I'm no Twiggy - who would come and see me in the morning as Marina and then they would see me two hours later as Troi, and they'd go to costume and go ‘I want that bra!'"

Kate Mulgrew was er, zoals ik eerder al schreef, niet van gediend:

Kate Mulgrew, who reportedly wears a size 38B bra was expected to continue the tradition. Things didn't go according to plan. Reportedly she stormed into one of the producer's offices, threw the padded bra on the desk and said "No! I'm not wearing this!" (...) She's only one of only two female regulars from the "modern" Star Trek era to go without the "enhancement". Nana Visitor who played Kira Nerys on Star Trek: Deep Space Nine is the other.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_201294635
Ik vond Kira Nerys een leuke vrouw, maar een stel grote tieten had haar wel leuker gemaakt. Gemiste kans!
-nee-
pi_201298487
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 september 2021 16:54 schreef Marsenal het volgende:
Ik vond Kira Nerys een leuke vrouw, maar een stel grote tieten had haar wel leuker gemaakt. Gemiste kans!
Haar schouders vind ik altijd fascinerend in de serie, ze lijken zo naar achteren getrokken en onnodig breed gemaakt gezien haar postuur.

  Moderator zaterdag 11 september 2021 @ 10:14:01 #88
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201304333
En wederom een leuke lower decks al zijn die dooplers een beetje tribbles met een twist.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 11 september 2021 @ 10:23:48 #89
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_201304675
quote:
Q! Mijn favo etterbak van ST is weer terug _O_ En lekkertje Seven is nog steeds lekker. :9~

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 11-09-2021 10:50:37 ]
pi_201306920
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 10:49 schreef SolidasRock het volgende:

[..]
Q! Mijn favo etterbak van ST is weer terug _O_ En lekkertje Seven is nog steeds lekker. :9~
Het zou passender geweest zijn als ze oude Q-beelden van 30 jaar terug bewerkt hebben zodat hij als die jongere Q van toen wederom verschijnt . Nu zag ik een 30 jaar oudere Q
pi_201308747
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 14:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Het zou passender geweest zijn als ze oude Q-beelden van 30 jaar terug bewerkt hebben zodat hij als die jongere Q van toen wederom verschijnt . Nu zag ik een 30 jaar oudere Q
Ja, domweg omdat dat gewoon mogelijk is was dat passender geweest ja. Maar goed, ik zal me evengoed vermaken mits Q nog steeds zijn oude ik is. :D
pi_201309988
Ik wil me ook vermaken in februari op primevideo. Niet zeuren over details, dan is de lol weg.
  Moderator zondag 12 september 2021 @ 10:22:18 #94
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201319468
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 14:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Het zou passender geweest zijn als ze oude Q-beelden van 30 jaar terug bewerkt hebben zodat hij als die jongere Q van toen wederom verschijnt . Nu zag ik een 30 jaar oudere Q
Ze kunnen eenvoudig zeggen dat q zich ook maar aangepast heeft om het passender te maken voor de walgelijke mensheid... Oid
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 12 september 2021 @ 11:40:07 #95
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_201320473
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 september 2021 18:20 schreef Bluesdude het volgende:
Ik wil me ook vermaken in februari op primevideo. Niet zeuren over details, dan is de lol weg.
Zo zie ik het ook . Boeiend of het in de canon past. Ik wil gewoon vermaakt worden.
pi_201321098
Het lijkt me dat in de toekomst mensen ook nog gewoon sexuele wezens zijn, wat ik eigenlijk vreemder vind is dat je je tenue eigenlijk haast ten alle tijde draagt of je moet naar die leisure planet gaan waarvan ik de naam even kwijt ben.

Allemaal dezelfde kostuums en dan een skintight bodysuit er tussen is natuurlijk wel vreemd. Ben eigenlijk best benieuwd hoe Seven eruit zou zien in een normaal tenue.
pi_201321248
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 12:30 schreef Solstice1 het volgende:
Ben eigenlijk best benieuwd hoe Seven eruit zou zien in een normaal tenue.
pi_201324986
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 12:39 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Niet gek.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 13 september 2021 @ 14:51:43 #100
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_201339467
-edit-
spuit 11
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 13 september 2021 @ 16:02:40 #101
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_201340357
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 12:30 schreef Solstice1 het volgende:
Het lijkt me dat in de toekomst mensen ook nog gewoon sexuele wezens zijn, wat ik eigenlijk vreemder vind is dat je je tenue eigenlijk haast ten alle tijde draagt of je moet naar die leisure planet gaan waarvan ik de naam even kwijt ben.

Allemaal dezelfde kostuums en dan een skintight bodysuit er tussen is natuurlijk wel vreemd. Ben eigenlijk best benieuwd hoe Seven eruit zou zien in een normaal tenue.
Risa
En Worf hield daar zijn uniform gewoon aan :D
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Moderator maandag 13 september 2021 @ 16:09:05 #102
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201340418
quote:
0s.gif Op maandag 13 september 2021 16:02 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
Risa
En Worf hield daar zijn uniform gewoon aan :D
[ afbeelding ]
Maar wel voor het eerst dat we wisten dat die stipjes gewoon doorlopen :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 13 september 2021 @ 16:17:49 #103
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_201340497
quote:
88s.gif Op maandag 13 september 2021 16:09 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Maar wel voor het eerst dat we wisten dat die stipjes gewoon doorlopen :D
Ze had dat al verteld in de aflevering Meridian. Maar hier hadden we voor het eerst bewijs :)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  woensdag 15 september 2021 @ 20:59:58 #104
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201374623
Resistance is futile.
pi_201377173
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 12:30 schreef Solstice1 het volgende:
Het lijkt me dat in de toekomst mensen ook nog gewoon sexuele wezens zijn, wat ik eigenlijk vreemder vind is dat je je tenue eigenlijk haast ten alle tijde draagt of je moet naar die leisure planet gaan waarvan ik de naam even kwijt ben.

Allemaal dezelfde kostuums en dan een skintight bodysuit er tussen is natuurlijk wel vreemd. Ben eigenlijk best benieuwd hoe Seven eruit zou zien in een normaal tenue.
Ik vroeg me laatst serieus het volgende af: ik neem aan dat ze niet slapen in hun uniform. Dus was als de captain ligt te slapen en een of andere luitenant heeft 'the bridge' tijdens de nachtdienst. Opeens vallen de Borg aan en het is red alert. Gaat zo'n captain dan eerst zn uniform aandoen of komt ie in z'n pyjama zsm naar de bridge.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_201377502
quote:
@Bosbeetle, hier heb je volgens mij een verklaring voor "banana".
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator woensdag 15 september 2021 @ 23:30:50 #107
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201377567
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 23:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
@:Bosbeetle, hier heb je volgens mij een verklaring voor "banana".
Ehm snap hem nog niet?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_201377606
quote:
88s.gif Op woensdag 15 september 2021 23:30 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Ehm snap hem nog niet?
D'r worsteling met 'mental health' ('to go bananas').
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator woensdag 15 september 2021 @ 23:40:12 #109
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201377633
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 23:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
D'r worsteling met 'mental health' ('to go bananas').
Ah zo zou kunnen *D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_201377661
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 22:54 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ik vroeg me laatst serieus het volgende af
Niet serieus afvragen. Dat is net zoiets dat men in films heel vaak niet naar de wc gaan.
pi_201377749
quote:
0s.gif Op woensdag 15 september 2021 22:54 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ik vroeg me laatst serieus het volgende af: ik neem aan dat ze niet slapen in hun uniform. Dus was als de captain ligt te slapen en een of andere luitenant heeft 'the bridge' tijdens de nachtdienst. Opeens vallen de Borg aan en het is red alert. Gaat zo'n captain dan eerst zn uniform aandoen of komt ie in z'n pyjama zsm naar de bridge.
In z'n pyjama z.s.m. naar de brug:


I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_201377832
We moeten het ook eens gaan hebben over de seksualisering van Picard.
-nee-
pi_201378129
quote:
1s.gif Op donderdag 16 september 2021 00:17 schreef Marsenal het volgende:
We moeten het ook eens gaan hebben over de seksualisering van Picard.
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 september 2021 15:13 schreef Claudia_x het volgende:

En het is niet alsof alleen vrouwen lustobjecten waren:



:9 :D
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 16 september 2021 @ 01:40:47 #114
448592 DumpTruck
I'm so excited...
pi_201378188
quote:
0s.gif Op zondag 12 september 2021 12:30 schreef Solstice1 het volgende:
Het lijkt me dat in de toekomst mensen ook nog gewoon sexuele wezens zijn, wat ik eigenlijk vreemder vind is dat je je tenue eigenlijk haast ten alle tijde draagt of je moet naar die leisure planet gaan waarvan ik de naam even kwijt ben.

Allemaal dezelfde kostuums en dan een skintight bodysuit er tussen is natuurlijk wel vreemd. Ben eigenlijk best benieuwd hoe Seven eruit zou zien in een normaal tenue.


Seizoen 5-23. Seven moet de Starfleet Tijdpolitie helpen omdat Janeway Janeway is.
Schapen zijn relax.
pi_201381923
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 01:40 schreef DumpTruck het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Seizoen 5-23. Seven moet de Starfleet Tijdpolitie helpen omdat Janeway Janeway is.
Die was ik alweer vergeten ja. Goeie aflevering ook nog, terwijl ik normaal de schurft aan tijdreizen heb in dit soort series.
pi_201381979
Wat ik trouwens geregeld lees is dat Voyager zo vol zit met fillers. Dat is ook ongetwijfeld zo, maar ik vind ze eigenlijk minder storend dan bij DS9. Nou sla ik de holodeck-afleveringen in dat Ierse plaatsje overigens wel allemaal over.

Star Trek TNG was eigenlijk bijna volledig case of the day, en ik snap dat mensen bij Voyager misschien wat meer focus willen op het thuiskomen, maar als het daar alleen over gaat in 7 seizoenen van over de 20 afleveringen wordt het denk ik ook al snel erg saai.
  donderdag 16 september 2021 @ 11:58:05 #117
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_201382455
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:20 schreef Solstice1 het volgende:
Nou sla ik de holodeck-afleveringen in dat Ierse plaatsje overigens wel allemaal over.
Dat vind ik dan altijd wel weer leuk, zeker in VOY.
pi_201382792
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 00:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
In z'n pyjama z.s.m. naar de brug:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
haha tof, dit was ik vergeten...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 16 september 2021 @ 14:40:06 #119
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_201384698
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 11:20 schreef Solstice1 het volgende:
Wat ik trouwens geregeld lees is dat Voyager zo vol zit met fillers. Dat is ook ongetwijfeld zo, maar ik vind ze eigenlijk minder storend dan bij DS9. Nou sla ik de holodeck-afleveringen in dat Ierse plaatsje overigens wel allemaal over.

Star Trek TNG was eigenlijk bijna volledig case of the day, en ik snap dat mensen bij Voyager misschien wat meer focus willen op het thuiskomen, maar als het daar alleen over gaat in 7 seizoenen van over de 20 afleveringen wordt het denk ik ook al snel erg saai.
DS9 fillers vielen op, omdat ze niet of nauwelijks iets te maken hebben met de grote verhaallijn.
Zelfs op zo'n manier dat terwijl er een dreiging is van Jem'Hadar (en de Dominion aangeeft dat de Federation niet meer welkom is in de Gamma Quadrant), de Defiant, of erger nog, een Runabout, een Gamma Quadrant survey mission doet of iets dergelijks en dan op planeetje A met situatie B stuit.

Dat gezegd hebbende, een aantal fillers (losstaande afleveringen) zijn in het geval van DS9 ijzersterk. Denk aan Far Beyond the Stars en The Visitor
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_201385871
quote:
0s.gif Op donderdag 16 september 2021 14:40 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
DS9 fillers vielen op, omdat ze niet of nauwelijks iets te maken hebben met de grote verhaallijn.
Zelfs op zo'n manier dat terwijl er een dreiging is van Jem'Hadar (en de Dominion aangeeft dat de Federation niet meer welkom is in de Gamma Quadrant), de Defiant, of erger nog, een Runabout, een Gamma Quadrant survey mission doet of iets dergelijks en dan op planeetje A met situatie B stuit.

Dat gezegd hebbende, een aantal fillers (losstaande afleveringen) zijn in het geval van DS9 ijzersterk. Denk aan Far Beyond the Stars en The Visitor
Klopt allemaal. Die laatste 2 staan ook allebei op het lijstje van afleveringen die ik nog eens terug ga kijken nadat ik Voyager uit gekeken heb.
pi_201561067
Babylon 5 reboot coming, met de maker (JMS) als schrijver/showrunner *O*
https://www.theverge.com/(...)i-warner-bros-the-cw

Ben zelf wel een beetje sceptisch, gezien het met een nieuwe cast zal zijn en ik de originele serie vrij hoog heb zitten. Maar ben zeker blij, nu nog even een paar jaartjes wachten :7
  woensdag 29 september 2021 @ 10:07:16 #122
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_201561677
quote:
14s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:19 schreef STING het volgende:
Babylon 5 reboot coming, met de maker (JMS) als schrijver/showrunner *O*
https://www.theverge.com/(...)i-warner-bros-the-cw

Ben zelf wel een beetje sceptisch, gezien het met een nieuwe cast zal zijn en ik de originele serie vrij hoog heb zitten. Maar ben zeker blij, nu nog even een paar jaartjes wachten :7
Is die oude ergens te streamen eigenlijk?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  woensdag 29 september 2021 @ 10:07:57 #123
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_201561693
Wat is Lower Decks trouwens een geweldige serie.
Laatste ep met Jeffrey Combs. Genot.
Just plug me in.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_201561905
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:07 schreef avotar het volgende:

[..]
Is die oude ergens te streamen eigenlijk?
De oude heeft een HD remaster gehad, maar is in Nederland niet zonder VPN te streamen helaas (HBO Max, iTunes in andere landen)
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 29 september 2021 @ 11:30:21 #125
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_201562690
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:07 schreef avotar het volgende:
Wat is Lower Decks trouwens een geweldige serie.
Laatste ep met Jeffrey Combs. Genot.
Just plug me in.
Mee eens, ik heb genoten.
Easter-egg gezien dat 1 van de supercomputers in dat laatste shot het logo van CBS had? :D
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Moderator woensdag 29 september 2021 @ 12:59:01 #126
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201563825
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 10:07 schreef avotar het volgende:
Wat is Lower Decks trouwens een geweldige serie.
Laatste ep met Jeffrey Combs. Genot.
Just plug me in.
ja vind het ook erg tof :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_201563883
quote:
14s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:19 schreef STING het volgende:
Babylon 5 reboot coming, met de maker (JMS) als schrijver/showrunner *O*
https://www.theverge.com/(...)i-warner-bros-the-cw

Ben zelf wel een beetje sceptisch, gezien het met een nieuwe cast zal zijn en ik de originele serie vrij hoog heb zitten. Maar ben zeker blij, nu nog even een paar jaartjes wachten :7
Wat wel jammer was aan het origineel is dat het verhaal ineens afgekort moest en er daarna toch weer een seizoen bij kwam.
pi_201564253
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 13:04 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Wat wel jammer was aan het origineel is dat het verhaal ineens afgekort moest en er daarna toch weer een seizoen bij kwam.
Inderdaad. Hopelijk krijgt JMS de kans om dat nu goed te doen.
  woensdag 29 september 2021 @ 17:07:42 #129
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_201566971
quote:
14s.gif Op woensdag 29 september 2021 09:19 schreef STING het volgende:
Babylon 5 reboot coming, met de maker (JMS) als schrijver/showrunner *O*
https://www.theverge.com/(...)i-warner-bros-the-cw

Ben zelf wel een beetje sceptisch, gezien het met een nieuwe cast zal zijn en ik de originele serie vrij hoog heb zitten. Maar ben zeker blij, nu nog even een paar jaartjes wachten :7
Nice!

Heb ze op DVD, dus binnenkort maar een keer herkijken.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  maandag 4 oktober 2021 @ 20:12:07 #130
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_201637130
quote:
Officieel: Star Trek-acteur William Shatner gaat volgende week de ruimte in met Blue Origin
William Shatner, de acteur die Captain Kirk speelde in ‘Star Trek’, zal op 12 oktober meevliegen op de volgende ruimtemissie van Blue Origin. Dat heeft het ruimtevaartbedrijf van Amazon-baas en rijkste mens ter wereld Jeff Bezos maandag formeel bevestigd.

"Ik hoor al heel lang over de ruimte, en ik grijp de kans om het met mijn eigen ogen te zien," zegt William Shatner zelf over de stunt in een verklaring van Blue Origin. "Wat een wonder", voegde de Canadese acteur eraan toe, die met zijn 90 jaar de oudste persoon zal worden die de ruimte ingaat.

https://www.hln.be/buiten(...)lue-origin~a1fff6cf/

Ik vind dit echt prachtig. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator maandag 4 oktober 2021 @ 20:22:33 #131
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201637352
quote:
O+ _O_
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 4 oktober 2021 @ 20:24:05 #132
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_201637394
quote:
88s.gif Op maandag 4 oktober 2021 20:22 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
O+ _O_
Echt h? Ook weer eens wat mooi nieuws tussen al die ellende.

Het is William oprecht van harte gegund.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:35:51 #133
9859 crew  Karina
Woman
pi_201645644
quote:
Eens, helemaal geweldig voor die ouwe!
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  donderdag 7 oktober 2021 @ 09:57:48 #134
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_201667708
quote:
To infinity... and beyond! *O*
To boldy ergens heen gaan waar alleen de rijken komen O+
L'Amour menaant:
Qui que tu sois, voici ton matre. Il l'est, le ft ou le doit tre.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 oktober 2021 @ 14:57:07 #135
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_201670663
Ik kijk nu al een flinke tijd samen met mijn zoons (8 - 13) bijna iedere avond een Star Trek aflevering.
Begonnen met TNG (seizoen 1), toen 4 aflevering TOS die later van belang zouden zijn (Mirror Mirror, Trouble with the Tribbles, Journey to Babel en Space Seed), en weer verder met TNG. Na TNG hebben we ook films II t/m VII gedaan.

We kijken min of meer chronologisch, waarbij we de voorkeur hebben om wel grote chuncks afleveringen van dezelfde serie te bekijken. Dus niet volledig op stardate en dus constant wisselend tussen TNG, DS9 en Voyager

Dit is de volgorde die we aan houden:
TNG 1 t/m 5
TNG 6.01 t/m 6.11
DS9 1
TNG 6.12 t/m 7.01
DS9 2.01 t/m 2.19
TNG 7.02 t/m 7.23
DS9 2.20 t/m 2.25
TNG 7.24 t/m 7.26
DS9 2.26 t/m 3.10
VOY 1 (Voyager 1 kijken voor DS9 3.19 vanwege aanwezigheid Tuvok)
Generations
DS9 3.11 t/m 3.26
DS9 4.01 t/m 4.25
VOY 2.01 t/m 3.01 (VOY 2 kijken voor DS9 5 vanwege uniforms)
DS9 4.26 t/m 5.13
First Contact
DS9 5.14 t/m 5.25
VOY 3.02 t/m 3.25
DS9 5.26 t/m 6.18
VOY 3.26 t/m 4.26 (VOY 4 kijken na DS9 6, voor DS9 7 (4x14 voor DS9 6.19, 4x15 na DS9 5) ivm einde Maquis en info Dominion War (Romulans nog niet in de strijd))
DS9 6.19 t/m 7.10
Insurrection
DS9 7.11 t/m 7.26
VOY 5 t/m 7
Nemesis

We zijn nu aan het einde van Voyager, seizoen 3. Dus binnenkort Dominion War, bezetting van DS9 en Scorpion, dus Borg/Seven of Nine bij Voyager.

Ik zit nog een beetje in dubio over wat na Nemesis. Chronologisch verder? Dus Lower Decks, Prodigy, Picard? Of toch ook Enterprise er nog ergens tussendoor fietsen? En waar/wanneer dan?
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_201671799
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 14:57 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik kijk nu al een flinke tijd samen met mijn zoons (8 - 13) bijna iedere avond een Star Trek aflevering.
Begonnen met TNG (seizoen 1), toen 4 aflevering TOS die later van belang zouden zijn (Mirror Mirror, Trouble with the Tribbles, Journey to Babel en Space Seed), en weer verder met TNG. Na TNG hebben we ook films II t/m VII gedaan.

We kijken min of meer chronologisch, waarbij we de voorkeur hebben om wel grote chuncks afleveringen van dezelfde serie te bekijken. Dus niet volledig op stardate en dus constant wisselend tussen TNG, DS9 en Voyager

Dit is de volgorde die we aan houden:
TNG 1 t/m 5
TNG 6.01 t/m 6.11
DS9 1
TNG 6.12 t/m 7.01
DS9 2.01 t/m 2.19
TNG 7.02 t/m 7.23
DS9 2.20 t/m 2.25
TNG 7.24 t/m 7.26
DS9 2.26 t/m 3.10
VOY 1 (Voyager 1 kijken voor DS9 3.19 vanwege aanwezigheid Tuvok)
Generations
DS9 3.11 t/m 3.26
DS9 4.01 t/m 4.25
VOY 2.01 t/m 3.01 (VOY 2 kijken voor DS9 5 vanwege uniforms)
DS9 4.26 t/m 5.13
First Contact
DS9 5.14 t/m 5.25
VOY 3.02 t/m 3.25
DS9 5.26 t/m 6.18
VOY 3.26 t/m 4.26 (VOY 4 kijken na DS9 6, voor DS9 7 (4x14 voor DS9 6.19, 4x15 na DS9 5) ivm einde Maquis en info Dominion War (Romulans nog niet in de strijd))
DS9 6.19 t/m 7.10
Insurrection
DS9 7.11 t/m 7.26
VOY 5 t/m 7
Nemesis

We zijn nu aan het einde van Voyager, seizoen 3. Dus binnenkort Dominion War, bezetting van DS9 en Scorpion, dus Borg/Seven of Nine bij Voyager.

Ik zit nog een beetje in dubio over wat na Nemesis. Chronologisch verder? Dus Lower Decks, Prodigy, Picard? Of toch ook Enterprise er nog ergens tussendoor fietsen? En waar/wanneer dan?
Als je chronologisch kijkt moet je beginnen met Discovery S1 en S2 en eindigen met S3 en verder.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 oktober 2021 @ 16:38:22 #137
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_201671842
quote:
6s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 16:34 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Als je chronologisch kijkt moet je beginnen met Discovery S1 en S2 en eindigen met S3 en verder.
Dan hadden we moeten beginnen met Enterprise, daarna Discovery 1/2, Strange New Worlds, TOS en uiteindelijk na Picard, Discovery 3
Maar om Star Trek te beginnen te kijken met Enterprise, zeker met alle verwijzingen naar TNG, First Contact, TOS en dergelijke, is een beetje vreemd
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_201672378
Wow... Wist niet dat ST aan porno deed:
pi_201675110
Voyager uitgekeken gisteren. Ik vond het einde toch een beetje teleurstellend, al kun je nooit iedereen tevreden stellen. Maar een aantal dingen die ik wel graag nog had willen weten/zien of waar m.i. wat meer tijd voor kon worden genomen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond de fillers wel vermakelijk in seizoen 7, maar m.i. had hier veel meer tijd voor uit getrokken moeten worden. Ik weet wel dat er cartoons e.d. zijn die verder op onderwerpen ingaan, maar daar wil ik me eigenlijk zo min mogelijk in verdiepen. Voor mij is het wel af nu verder en ben ik klaar met Star Trek.

Nu nog een zooi van de afleveringen herkijken zoals Inner Light, Duet etc.
  Moderator zaterdag 16 oktober 2021 @ 10:19:23 #141
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201776987
Wat een toffe aflevering was deze ep 10 van lower decks zeg, goede cliffhanger ook :)

Zou dit de laatste aflevering van dit seizoen zijn?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zaterdag 16 oktober 2021 @ 10:21:03 #142
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201777006
En 28 oktober wordt dus de eerste aflevering van Prodigy uitgezonden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_201777376
quote:
88s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 10:19 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat een toffe aflevering was deze ep 10 van lower decks zeg, goede cliffhanger ook :)

Zou dit de laatste aflevering van dit seizoen zijn?
Hele seizoen was erg goed, en dit was de laatste aflevering.
Be curious, not judgmental
  zaterdag 16 oktober 2021 @ 15:27:30 #144
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201780886
quote:
0s.gif Op donderdag 7 oktober 2021 20:58 schreef Solstice1 het volgende:
Voyager uitgekeken gisteren. Ik vond het einde toch een beetje teleurstellend, al kun je nooit iedereen tevreden stellen. Maar een aantal dingen die ik wel graag nog had willen weten/zien of waar m.i. wat meer tijd voor kon worden genomen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond de fillers wel vermakelijk in seizoen 7, maar m.i. had hier veel meer tijd voor uit getrokken moeten worden. Ik weet wel dat er cartoons e.d. zijn die verder op onderwerpen ingaan, maar daar wil ik me eigenlijk zo min mogelijk in verdiepen. Voor mij is het wel af nu verder en ben ik klaar met Star Trek.

Nu nog een zooi van de afleveringen herkijken zoals Inner Light, Duet etc.
Ik snap niet waarom mensen zeggen dat die relatie met Chakotay plotseling kwam. Dat was namelijk niet zo. Allereerst ontdekte ze de liefde in Unimatrix 0 met die gast waarmee ze een relatie had. Daarna was er blijkbaar toch iets aangewakkerd want ze ging daten met de hologram van Chakotay, waar toch wel uit blijkt dat ze al gevoelens voor hem had. Dus al met al zijn er 2 afleveringen gewijd aan de voorbereiding op.

Verder kan ik me geen betere match voor Seven voorstellen aan boord van Voyager. The doctor was allang gefriendzoned. Harry Kim zou een voetveegje zijn. Tuvok is getrouwd.
Resistance is futile.
pi_201803396
quote:
88s.gif Op zaterdag 16 oktober 2021 10:19 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat een toffe aflevering was deze ep 10 van lower decks zeg, goede cliffhanger ook :)

Zou dit de laatste aflevering van dit seizoen zijn?
Goeie cliffhanger maar ik vond dit dus veruit de minste aflevering van het verder erg leuke seizoen.
Ik heb het inmiddels wel een beetje gehad met het karakter Brad Boimler en vooral Beckett Mariner. Er zit zo goed als geen karakterontwikkeling in, bij Boimler nog een beetje maar bij Beckett helemaal niks, het is iedere keer hetzelfde bij haar. Inmiddels zijn Tendi en Rutherford een stuk interessantere karakters.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator maandag 18 oktober 2021 @ 09:19:22 #146
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201803611
quote:
2s.gif Op maandag 18 oktober 2021 08:59 schreef Karstman het volgende:

[..]
Goeie cliffhanger maar ik vond dit dus veruit de minste aflevering van het verder erg leuke seizoen.
Ik heb het inmiddels wel een beetje gehad met het karakter Brad Boimler en vooral Beckett Mariner. Er zit zo goed als geen karakterontwikkeling in, bij Boimler nog een beetje maar bij Beckett helemaal niks, het is iedere keer hetzelfde bij haar. Inmiddels zijn Tendi en Rutherford een stuk interessantere karakters.
Dat ben ik wel met je eens. :Y Eigenlijk zijn de zij figuren interessanter die kat medical officer en die bajoran security officer met ptss :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_201840182
Wow zit nu Picard te kijken en opeens, een beetje onverwachts, Seven of nine in beeld. Ze is ouder, lang haar, duidelijk geen Starfleet meer, maar 200% badass nu, wow.

Ik was zo onder de indruk, gelijk de volgende episode gestart. Blijkt ze dus inmiddels ook een gewetenloze moordenares te zijn O+
.
  Moderator donderdag 21 oktober 2021 @ 08:57:31 #148
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201842549
quote:
1s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 23:27 schreef Fer het volgende:
Wow zit nu Picard te kijken en opeens, een beetje onverwachts, Seven of nine in beeld. Ze is ouder, lang haar, duidelijk geen Starfleet meer, maar 200% badass nu, wow.

Ik was zo onder de indruk, gelijk de volgende episode gestart. Blijkt ze dus inmiddels ook een gewetenloze moordenares te zijn O+
Jij geluk dat je nu begint seizoen 2 begint in februari volgend jaar.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_201946759
Paramount bevestigt plannen voor meerdere 'Star Trek'-films
https://www.filmvandaag.n(...)dere-star-trek-films
Be curious, not judgmental
  Moderator donderdag 4 november 2021 @ 20:59:31 #150
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_202034282
Weet niet of ik prodigy leuk ga vinden, vind de stijl een beetje meh en kreeg ook heel erg een star wars vibe...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_202040686
Heb nog niet gekeken maar is ie in Nederland via een streamingsdienst te zien of moet ik elders zoeken?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  Moderator vrijdag 5 november 2021 @ 10:02:36 #152
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_202040779
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 november 2021 09:52 schreef Karstman het volgende:
Heb nog niet gekeken maar is ie in Nederland via een streamingsdienst te zien of moet ik elders zoeken?
Volgensmij nu alleen via andere kanalen
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_202042061
Lama, dacht aan een ander topic

[ Bericht 92% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2021 11:56:45 ]
pi_202042117
Ik ben de STVOY afleveringen weer aan het bekijken. Heb gelijk weer een hekel aan dat 'softe' gedoe van Kes dat soms het verhaal van een serie een beetje vertraagd.
Ben nu bijna aan het eind van seizoen 3.

ST Picard staat ook nog op het lijstje maar is nog niet via Netflix te zien.
pi_202043879
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 11:59 schreef stokj het volgende:
Ik ben de STVOY afleveringen weer aan het bekijken. Heb gelijk weer een hekel aan dat 'softe' gedoe van Kes dat soms het verhaal van een serie een beetje vertraagd.
Ben nu bijna aan het eind van seizoen 3.

ST Picard staat ook nog op het lijstje maar is nog niet via Netflix te zien.
dat laatste verwacht ik ook niet dat zal gebeuren, want die rechten liggen bij amazon of disney plus.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  Moderator woensdag 17 november 2021 @ 09:20:06 #156
8781 crew  Frutsel
pi_202214841
https://www.engadget.com/(...)VZv6tiOLD7a2B681VsrC

Geen nieuw seizoen Star Trek Discovery op Netflix, maar Paramount+ gaat het uitzenden

-O-
  Moderator woensdag 17 november 2021 @ 09:56:27 #157
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_202215155
whoei weer een streamingdienst erbij.... -O- leuker kunnen we het niet maken.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_202215589
Valt te verwachten dat dit ook met Picard en Lower Decks gaat gebeuren die nu nog bij Amazon te zien zijn.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_202338844
https://intl.startrek.com(...)o-tv-internationally
Maar niet in Nederland... Het zou vanaf morgen te koop zijn op bepaalde streaming services, maar er staat niet bij welke...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_202340191
quote:
88s.gif Op woensdag 17 november 2021 09:56 schreef Bosbeetle het volgende:
whoei weer een streamingdienst erbij.... -O- leuker kunnen we het niet maken.
Heb 3 diensten inmiddels, de rest download ik wel.
  Moderator donderdag 25 november 2021 @ 20:36:35 #161
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_202340256
Tja dat wordt Discovery ook Maar downloaden
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_202342600
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 19:46 schreef Karstman het volgende:
https://intl.startrek.com(...)o-tv-internationally
Maar niet in Nederland... Het zou vanaf morgen te koop zijn op bepaalde streaming services, maar er staat niet bij welke...
Ze hebben het ergens over pluto.tv maar ook dat is weer niet in NL :{
~ We're acting like a pair of stranger's, afraid of what to say. ~
* Sometimes it lasts in love, but sometimes it hurts instead *
  vrijdag 26 november 2021 @ 11:03:49 #163
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_202347180
quote:
88s.gif Op donderdag 25 november 2021 20:36 schreef Bosbeetle het volgende:
Tja dat wordt Discovery ook Maar downloaden
Ja dan houdt t voor mij op met ST. Ik vond het prima om simpel ana te zetten, maar om te gaan downloaden vind ik t niet boeiend. genoeg. Niet dat dat zo veel moeite is hoor, maar dan is er genoeg anders en beters te streamen.
L'Amour menaant:
Qui que tu sois, voici ton matre. Il l'est, le ft ou le doit tre.
pi_202365939
Het is ook niet de moeite. Heb de 1e twee afleveringen van S4 gezien, maar het is absolute bagger. S1-3 was nog wel ergens te pruimen, maar S4 is tot nu toe echt beneden alle niveau.

Qua visuals is het prachtig, alles ziet er perfect uit, maar das het enige positieve wat ik kan vinden. Het verhaal is flauwekul en hangt van onwaarschijnlijkheden aan elkaar. De dialogen zijn soms tenenkrommend en waarom moet, in een aflevering van 50 minuten, minimaal 45 minuten ergens iets ontploffen?

Het zijn zware tijden voor Star Trek fans }:| Hopelijk zijn Strange New Worlds en Picard S2 beter.
pi_202367253
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 15:48 schreef DappereDodo77 het volgende:
Het is ook niet de moeite. Heb de 1e twee afleveringen van S4 gezien, maar het is absolute bagger. S1-3 was nog wel ergens te pruimen, maar S4 is tot nu toe echt beneden alle niveau.

Qua visuals is het prachtig, alles ziet er perfect uit, maar das het enige positieve wat ik kan vinden. Het verhaal is flauwekul en hangt van onwaarschijnlijkheden aan elkaar. De dialogen zijn soms tenenkrommend en waarom moet, in een aflevering van 50 minuten, minimaal 45 minuten ergens iets ontploffen?

Het zijn zware tijden voor Star Trek fans }:| Hopelijk zijn Strange New Worlds en Picard S2 beter.
Star Trek Prodigy is ook best leuk.
  Moderator zaterdag 27 november 2021 @ 17:52:26 #166
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_202367288
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 17:48 schreef polderturk het volgende:

[..]
Star Trek Prodigy is ook best leuk.
Vond het begin erg star wars maar de latere afleveringen is het wel iets verbeterd.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zaterdag 27 november 2021 @ 17:54:37 #167
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_202367306
Ron Gilbert (maker van monkey Island) verwoord het wel mooi:

https://www.grumpygamer.com/dystopia

quote:
I'm tired of dystopia fiction
Nov 11, 2021
Yes, I'm tired of dystopia fiction. A sentiment I probably didn't need to repeat because it's in the title, but I really am. Nothing points this out more to me than Star Trek.

In a Star Trek vs. Star Wars internet argument I am firmly in the Star Trek camp and this is with eight years of working at The Death Star Lucasfilm (I kid, working at Lucasfilm was magical but I'm still a Star Trek person).

Star Trek used be be about hope. Even in the dark days of the 1960's cold war you could see hope for our future in Star Trek. They mange to comment on our then messed up world while being optimistic about the future. It's a lesson current Star Trek could learn from.

Next Generation followed in that tradition. There was conflict but also hope in what the future could be.

Voyager was still about hope and the ideals of the federation.

Deep Space Nine started out that way and then it became a serial about war.

Enterprise also started out in a hopeful future, then it became a show about war and dystopia.

Years later Picard showed up. How I wanted to like this show, but it's a bleak show in a bleak future.

And Discovery. WTF! Yes, they saved the future federation but it's a bleak dystopia world I don't want to relax in after a day of hard work.

And I won't get into the bad writing where every problem on Discovery is solved by deus ex machina or some mind-bending quantum physic problem being solved by some crew member in 30 minutes.

There is a lot of long overdue cast diversity in Discovery. They get some kudos for that. Just not for their writing.

I am holding out hope for The Captain Pike Show where they claim to get back to the roots of Star Trek. We'll see.

Lower Decks is great! It's funny and takes place in the Next Generation world.

Now comes the worst offender of them all: Star Trek Prodigy.

Prodigy is a show on Nickelodeon for kids but it takes place in a dark dystopia world. Did I mention this is for kids? Seriously? The first 45 minutes is fighting and killing and people trapped in a forced labor camp. Did I mention this is for kids?

Maybe it gets better after the first episode (which I didn't even make it through).

Prodigy should have been set on a Next Generation Enterprise-like ship. Next Generation had families on board and would have been a perfect setting for Prodigy. Smart and precocious kids getting into trouble and saving the day.

But in the optimistic future that we owe our kids.

P.S. No matter how bad these Star Trek shows get, I will still watch them all.

P.S.S. The Orville isn't "Star Trek" but it's a darn good "Star Trek" show. I hope it returns, but I don't have my hopes up. Stupid Pandemic.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_202367999
quote:
88s.gif Op zaterdag 27 november 2021 17:54 schreef Bosbeetle het volgende:
Ron Gilbert (maker van monkey Island) verwoord het wel mooi:

https://www.grumpygamer.com/dystopia
[..]

Ron Gilbert _O_ Opgegroeid met de humor van Gilbert, dan hoop je ook een beetje kindred spirits te zijn, valt niet tegen.
-nee-
pi_202372361
quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 09:20 schreef Frutsel het volgende:
https://www.engadget.com/(...)VZv6tiOLD7a2B681VsrC

Geen nieuw seizoen Star Trek Discovery op Netflix, maar Paramount+ gaat het uitzenden

-O-
Gewoon downlenen, geen probleem.
  Moderator zondag 28 november 2021 @ 10:13:58 #170
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_202375328
Hmmm Prodigy is dus tot 6januari op een hiatus. Nu maar eens met Discovery seizoen 4 beginnen.


Ze maken het ons wel lastig om star trek te volgen. Het is allemaal zo versnipperd.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zondag 28 november 2021 @ 11:33:50 #171
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_202375901
Ep 1 van seizoen 4 van Discovery vond ik best okay, de scne voor de intro vond ik leuk gevonden, hoopte dat het wat meer dilithium breng missies etc zouden worden maar het is toch weer een universele dreiging van natuurkundige aard. Ben wel benieuwd of de president een beetje politiek/ethiek gaat terugbrengen...

Op naar ep 2
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_202378401
quote:
88s.gif Op zaterdag 27 november 2021 17:54 schreef Bosbeetle het volgende:
Ron Gilbert (maker van monkey Island) verwoord het wel mooi:

https://www.grumpygamer.com/dystopia
[..]

Ik had 't zelf niet beter kunnen verwoorden.
  Moderator zondag 28 november 2021 @ 17:11:21 #173
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_202380003
quote:
88s.gif Op zondag 28 november 2021 11:33 schreef Bosbeetle het volgende:
Ep 1 van seizoen 4 van Discovery vond ik best okay, de scne voor de intro vond ik leuk gevonden, hoopte dat het wat meer dilithium breng missies etc zouden worden maar het is toch weer een universele dreiging van natuurkundige aard. Ben wel benieuwd of de president een beetje politiek/ethiek gaat terugbrengen...

Op naar ep 2
Ep 2 is wel minder dan 1 maar toch genoeg om me benieuwd te maken naar de rest van het seizoen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_202387754
Discovery S4, E1, naast de overdaad aan constant glimlachende characters, die vlammen die constant uit de bulkheads kwamen op de bridge :') alsof je in een pretpark zit.

Why couldn't they be more like TNG ;(
pi_202387805
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:06 schreef STING het volgende:
Discovery S4, E1, naast de overdaad aan constant glimlachende characters, die vlammen die constant uit de bulkheads kwamen op de bridge :') alsof je in een pretpark zit.

Why couldn't they be more like TNG ;(
In TNG lagen er tenminste nog realistische stenen op de vloer na explosies ;(
  Moderator maandag 29 november 2021 @ 10:28:43 #176
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_202387993
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 10:06 schreef STING het volgende:
Discovery S4, E1, naast de overdaad aan constant glimlachende characters, die vlammen die constant uit de bulkheads kwamen op de bridge :') alsof je in een pretpark zit.

Why couldn't they be more like TNG ;(
Maar de pre title scene voelde wel ouderwets star trek, toch een beetje een kirk oplossing het erger maken en daardoor oplossen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 29 november 2021 @ 10:32:28 #177
9859 crew  Karina
Woman
pi_202388041
Misschien vind ik dit nog wel het leukste seizoen tot nu toe. Een planeet is ontploft door onbekende oorzaak en Starfleet gaat uitzoeken wat er is gebeurd, beetje ouderwetse Star Trek inderdaad.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_202388705
quote:
88s.gif Op maandag 29 november 2021 10:28 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Maar de pre title scene voelde wel ouderwets star trek, toch een beetje een kirk oplossing het erger maken en daardoor oplossen.
Mwah, meer een beetje de 'Kelvin Kirk' dan, de neppe :P
  Moderator maandag 29 november 2021 @ 11:35:08 #179
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_202388854
quote:
12s.gif Op maandag 29 november 2021 11:23 schreef STING het volgende:

[..]
Mwah, meer een beetje de 'Kelvin Kirk' dan, de neppe :P
Omdat de cgi er te goed uitzag? Als de butterfly people gewoon opplak vlinders hadden was het okay geweest ;)
Het is sowieso wel een goed gegeven om huisdieren aan de orde te stellen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bosbeetle op 29-11-2021 12:09:34 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 29 november 2021 @ 11:53:02 #180
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_202389045
quote:
88s.gif Op zaterdag 27 november 2021 17:54 schreef Bosbeetle het volgende:
Ron Gilbert (maker van monkey Island) verwoord het wel mooi:

https://www.grumpygamer.com/dystopia
[..]

Als ik een dystopie wil zien, kijk ik wel naar buiten :P
L'Amour menaant:
Qui que tu sois, voici ton matre. Il l'est, le ft ou le doit tre.
  maandag 29 november 2021 @ 14:06:19 #181
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_202390865
quote:
88s.gif Op zaterdag 27 november 2021 17:54 schreef Bosbeetle het volgende:
Ron Gilbert (maker van monkey Island) verwoord het wel mooi:

https://www.grumpygamer.com/dystopia
[..]

Fijn. Niet een te diepe esoterische analyse maar gewoon de kern raken. Star Trek wordt nu geschreven en uitgevoerd door mensen die niet snappen of compleet zijn vergeten wat de visie en harde regels van Gene Roddenberry waren. En het meest schokkende voor mij was dat ook (of all people) Patrick Steward exact die fout begaat. Terwijl in de beginjaren TNG nog heeft mogen genieten van hands-on directie van Roddenberry.

Het is een trend dat als je voor volwassenen schrijft dat alles gritty, donker en depressief moet zijn. Zoals de DC universe (waarschijnlijk geinspireerd door die batman films van Christopher Nolan) nu totaal duister is ingezet. Bizar want Marvel geeft een goed voorbeeld hoe je fantasieverhalen voor volwassenen kan schrijven zonder dat alles kut en kapot en in grijstinten is.

Maarja dat is wel hoe Hollywood werkt. Dooie paarden blijven slaan zolang ze post-mortem stuiptrekkend nog steeds geld uitspugen. Totdat het echt op is. Kwaliteit is daarmee alleen ver te zoeken.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_202391813
Ik zou liever Monkey Island nog eens spelen dan Star Trek Discovery kijken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 29 november 2021 @ 15:46:27 #183
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_202392655
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:57 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou liever Monkey Island nog eens spelen dan Star Trek Discovery kijken.
_O_ O+ Monkey Island, Heb jij thimbleweed park al gespeeld, een door Ron Gilbert gemaakte adventure met maniac mansion en twin peaks aspecten :D

En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_202393346
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:06 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Fijn. Niet een te diepe esoterische analyse maar gewoon de kern raken. Star Trek wordt nu geschreven en uitgevoerd door mensen die niet snappen of compleet zijn vergeten wat de visie en harde regels van Gene Roddenberry waren. En het meest schokkende voor mij was dat ook (of all people) Patrick Steward exact die fout begaat. Terwijl in de beginjaren TNG nog heeft mogen genieten van hands-on directie van Roddenberry.

Het is een trend dat als je voor volwassenen schrijft dat alles gritty, donker en depressief moet zijn. Zoals de DC universe (waarschijnlijk geinspireerd door die batman films van Christopher Nolan) nu totaal duister is ingezet. Bizar want Marvel geeft een goed voorbeeld hoe je fantasieverhalen voor volwassenen kan schrijven zonder dat alles kut en kapot en in grijstinten is.

Maarja dat is wel hoe Hollywood werkt. Dooie paarden blijven slaan zolang ze post-mortem stuiptrekkend nog steeds geld uitspugen. Totdat het echt op is. Kwaliteit is daarmee alleen ver te zoeken.
Goede vergelijking wel met die DC Universe, ook iets dat ik volslagen kut vind.
  Moderator vrijdag 3 december 2021 @ 22:53:52 #185
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_202457995
quote:
99s.gif Op maandag 29 november 2021 10:32 schreef Karina het volgende:
Misschien vind ik dit nog wel het leukste seizoen tot nu toe. Een planeet is ontploft door onbekende oorzaak en Starfleet gaat uitzoeken wat er is gebeurd, beetje ouderwetse Star Trek inderdaad.
Aflevering 3 is ook redelijk klassiek star trek.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 december 2021 @ 20:26:18 #186
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_202590725
Ik moet nog met S4 van Discovery beginnen, maar we keken net Living Witness van Voyager, met een back-up van de dokter 700 jaar in de toekomst. Dus ca 3074. Aan het eind wordt duidelijk dat na een lange periode van jaren hij de Delta Quadrant verlaten heeft en naar de Alpha Quadrant is vertrokken. Stel hij is na 25 jaar vertrokken. Als hij daar zoals normaal gesproken, zo'n 60 jaar over doet, dan komt hij in 3160 ongeveer thuis aan. Kan natuurlijk ook iets later. Ik zie een mogelijkheid om Robert Picardo op te laten duiken in Discovery! :)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_202590813
Wrath of Kahn nu op de televisie!
-nee-
  Moderator maandag 13 december 2021 @ 09:37:29 #188
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_202595536
:O aflevering 4 van discovery s4 is echt slaap verwekkend, daar zit nou helemaal niets in, ze proberen "diplomatiek" maar het is zo ontzettend karton ze doen diplomatiek overkomen alsof je niemand ooit van diplomatiek gehoord heeft. En dat dan die vulcan (ik kan nog niet wennen aan nivar) ambasador speciaal een theetje aan saru gaat geven is net zo tenenkrommend als mijn leraar engels die snoepjes gaf aan kinderen die niet zo goed engels konden. :X En dan burnham die met een slimme oplossing komt en die oplossing is.... zichzelf :r :r

Het hele Tilly plot was ook niet om aan te gluren en ik ben bang dat ze daarmee gelijk een van de leukere karakters vermoord hebben... Verder leuk voor tilly maar niet voor de kijkers van discovery.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bosbeetle op 13-12-2021 10:08:39 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 13 december 2021 @ 10:07:33 #189
339901 LordofLeaves
conjurer of cheap tricks
pi_202595859
quote:
14s.gif Op zondag 12 december 2021 20:30 schreef Marsenal het volgende:
Wrath of Kahn nu op de televisie!
Die was best spannend.
soooo, da's mooi!
pi_202614581
Ik dacht dus gisterenavond even startrek discovery S4 te gaan kijken op netflix, hebben ze hem daar dus vanaf gehaald. ;( :{ |:( }:| schijnt dus maar op beperkte streamdienst te worden uitgezonden? :wtf:
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_202615430
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 14:41 schreef sjoemie1985 het volgende:
Ik dacht dus gisterenavond even startrek discovery S4 te gaan kijken op netflix, hebben ze hem daar dus vanaf gehaald. ;( :{ |:( }:| schijnt dus maar op beperkte streamdienst te worden uitgezonden? :wtf:
Alleen in de VS, via CBS' eigen dienst.
Be curious, not judgmental
pi_202615441
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 december 2021 15:40 schreef Aether het volgende:

[..]
Alleen in de VS, via CBS' eigen dienst.
oke, best jammer.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_202615456
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 december 2021 15:41 schreef sjoemie1985 het volgende:

[..]
oke, best jammer.
Komt volgend jaar naar Europa, dus dat zal wel een reden zijn.
Be curious, not judgmental
  Moderator dinsdag 14 december 2021 @ 16:33:28 #194
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_202616138
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 december 2021 15:40 schreef Aether het volgende:

[..]
Alleen in de VS, via CBS' eigen dienst.
En via paramount+ in een select aantal europese landen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_202644903
Ik heb de afgelopen 2 maanden ST VOY opnieuw bekeken. Al zal ik eerlijk toegeven dat vanaf seizoen 5 ik een paar afleveringen die niet zo 'spannend' zijn heb geskipt. Leuk om het terug te zien.

Afgelopen week seizoen 1 van ST Picard gekeken. De eerste vier afleveringen vielen me een beetje tegen. Daarna werd het wat leuker.

Iemand die hier met kerst de ST Filmmarathon gaat houden?
pi_202645085
quote:
0s.gif Op donderdag 16 december 2021 11:41 schreef stokj het volgende:
Ik heb de afgelopen 2 maanden ST VOY opnieuw bekeken. Al zal ik eerlijk toegeven dat vanaf seizoen 5 ik een paar afleveringen die niet zo 'spannend' zijn heb geskipt. Leuk om het terug te zien.

Afgelopen week seizoen 1 van ST Picard gekeken. De eerste vier afleveringen vielen me een beetje tegen. Daarna werd het wat leuker.

Iemand die hier met kerst de ST Filmmarathon gaat houden?
Lijkt me erg gezellig stokj, count me in! Zal ik dan voor de versnaperingen zorgen? The Orville komt volgend jaar ook met een nieuw seizoen trouwens.
Annyong
pi_202658882
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2021 11:54 schreef DangerousPotato het volgende:

[..]
Lijkt me erg gezellig stokj, count me in! Zal ik dan voor de versnaperingen zorgen? The Orville komt volgend jaar ook met een nieuw seizoen trouwens.
Prachtig om de gehele historie m.b.t. de films weer terug te zien.
pi_202684593
quote:
88s.gif Op maandag 13 december 2021 09:37 schreef Bosbeetle het volgende:
:O aflevering 4 van discovery s4 is echt slaap verwekkend, daar zit nou helemaal niets in, ze proberen "diplomatiek" maar het is zo ontzettend karton ze doen diplomatiek overkomen alsof je niemand ooit van diplomatiek gehoord heeft. En dat dan die vulcan (ik kan nog niet wennen aan nivar) ambasador speciaal een theetje aan saru gaat geven is net zo tenenkrommend als mijn leraar engels die snoepjes gaf aan kinderen die niet zo goed engels konden. :X En dan burnham die met een slimme oplossing komt en die oplossing is.... zichzelf :r :r

Het hele Tilly plot was ook niet om aan te gluren en ik ben bang dat ze daarmee gelijk een van de leukere karakters vermoord hebben... Verder leuk voor tilly maar niet voor de kijkers van discovery.
Hier stoor ik me al het hele seizoen aan. Het lijkt wel geschreven door een stel kleuters.

Ep5 is een stuk beter, btw.
  Moderator zaterdag 18 december 2021 @ 16:41:34 #199
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_202684815
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 16:29 schreef DappereDodo77 het volgende:

[..]
Hier stoor ik me al het hele seizoen aan. Het lijkt wel geschreven door een stel kleuters.

Ep5 is een stuk beter, btw.
Ja inderdaad maar zakte wel behoorlijk in op drie kwart van de aflevering
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zaterdag 18 december 2021 @ 20:30:57 #200
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202690310
Wij zijn weer bezig met DS9. Ik was vergeten war een verschrikkelijke grafhekel ik ook alweer heb aan Keiko. Wat. Een. Zeikwijf. :X
Resistance is futile.
pi_202690684
quote:
9s.gif Op zaterdag 18 december 2021 20:30 schreef Seven. het volgende:
Wij zijn weer bezig met DS9. Ik was vergeten war een verschrikkelijke grafhekel ik ook alweer heb aan Keiko. Wat. Een. Zeikwijf. :X
The ol' Ball 'n chain
-nee-
pi_202698525
Ze is wel leuk in de aflevering waar er bezit van haar lichaam is genomen. Wat dat aangaat denk ik vooral zo geschreven in plaats van slecht acteerwerk.
  Moderator maandag 27 december 2021 @ 23:40:56 #203
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_202854667
Aflevering 6 van dis vond ik wel erg goed, toch weer een frakes aflevering. Zeldzame keer dat ze een dreiging maken die dreigend voelt.. juist omdat het niets was. Erg goede aflevering.

De uitleg is wat natuurkundig teleurstellend maarja wat kun je verwachten.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_203003591
Discovery is de eerste ST-serie waarbij ik ga afhaken. Ik vond eerst Michael een interessant personage maar eigenlijk is ze alleen maar een constant fluisterende narcist. En alle karakters zijn ook zo vol van hun zelf, niemand heeft een scherp randje. Het zijn allemaal perfecte versies van hedendaags minderheden (die constant inspirerende gesprekken met elkaar hebben en die afsluiten met een glimlach) maar dat maakt de cast compleet oninteressant. Ik mis de keizerin!
pi_203082342
‘Star Trek: Picard’ Production Paused After More Than 50 Test Positive for COVID-19
https://www.hollywoodrepo(...)-omicron-1235070987/
Be curious, not judgmental
  Moderator vrijdag 7 januari 2022 @ 19:13:15 #206
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203082666
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 januari 2022 18:50 schreef Aether het volgende:
‘Star Trek: Picard’ Production Paused After More Than 50 Test Positive for COVID-19
https://www.hollywoodrepo(...)-omicron-1235070987/
-O-


Vind trouwens die pauzes nu ook wel weer vreemd, deze week dus wel weer Prodigy maar geen discovery

[ Bericht 0% gewijzigd door Bosbeetle op 07-01-2022 19:44:56 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_203361448
Amerikaanse data

Star Trek: Picard
Seizoen 2: 3 maart 2022

Star Trek: Strange New Worlds
Seizoen 1: 5 mei 2022

Star Trek: Lower Decks
Seizoen 3: zomer 2022

Star Trek: Prodigy
Seizoen 1: eind 2022
Be curious, not judgmental
  dinsdag 25 januari 2022 @ 22:01:34 #209
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203366121
quote:
0s.gif Op zondag 19 december 2021 10:46 schreef Solstice1 het volgende:
Ze is wel leuk in de aflevering waar er bezit van haar lichaam is genomen. Wat dat aangaat denk ik vooral zo geschreven in plaats van slecht acteerwerk.
Eens, ze zet zo'n zeikwijf dusdanig sterk neer dat ik haar echt verschrikkelijk vond. Alle afleveringen met Keiko overgeslagen.

'Maijollllllls...!?' :r
Resistance is futile.
  woensdag 26 januari 2022 @ 07:51:31 #210
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_203368459
quote:
Weer een tijdreis plot.. :|W

Dus weer een zooi gigantische plotholes te verwachten.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 26 januari 2022 @ 11:21:39 #211
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_203370659
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 18:05 schreef Aether het volgende:
Amerikaanse data

Star Trek: Picard
Seizoen 2: 3 maart 2022

Star Trek: Strange New Worlds
Seizoen 1: 5 mei 2022

Star Trek: Lower Decks
Seizoen 3: zomer 2022

Star Trek: Prodigy
Seizoen 1: eind 2022
Prodigy seizoen 2 denk ik? Seizoen 1 is nu bezig
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 26 januari 2022 @ 11:30:56 #212
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_203370808
Vind het een "tikkeltje" teleurstellend dat nog geen nieuwe film gemaakt hebben met de cast van de "reboot" films.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Moderator woensdag 26 januari 2022 @ 12:05:25 #213
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203371332
quote:
0s.gif Op woensdag 26 januari 2022 11:21 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
Prodigy seizoen 2 denk ik? Seizoen 1 is nu bezig
Ja denk ik ook, vind prodigy opzich wel grappig, die aflevering met oude acteurs in de holodeck vond ik minder. Vind nog steeds de slechterik een beetje te star wars maar er zitten wel leuke concepten in, rock is gewoon schattig en murph ook :) De time travel aflevering van vorige week zat leuk in elkaar.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_203374797
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 18:05 schreef Aether het volgende:
Amerikaanse data

Star Trek: Picard
Seizoen 2: 3 maart 2022

Star Trek: Strange New Worlds
Seizoen 1: 5 mei 2022

Star Trek: Lower Decks
Seizoen 3: zomer 2022

Star Trek: Prodigy
Seizoen 1: eind 2022
Dacht dat data ergens anders gemaakt was. Ghegheghe.
  Moderator dinsdag 1 februari 2022 @ 20:50:25 #215
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203464119
twitter


Picard stopt bij seizoen 3...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 1 februari 2022 @ 20:51:46 #216
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203464151
Ohja n laatste aflevering van prodigy was zeker wel geinig, ben benieuwd hoe ze het gaan eindigen donderdag :) En dan weer verder met discovery... wel onhandig zo 2x 2 halve seizoen door elkaar gespliced.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 3 februari 2022 @ 16:55:04 #217
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203489778
twitter


Wacht midseason :o betekent dat 20 aflveringen :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 6 februari 2022 @ 07:37:10 #218
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203533362
Ik lees net dat alle Star Trek content op SkyShowTime staat:

https://www.nu.nl/media/6(...)r-welke-kies-je.html

Gaat alles wat op Netflix staat dan weg?
Resistance is futile.
  zondag 6 februari 2022 @ 07:54:09 #219
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203533400
quote:
0s.gif Op maandag 6 september 2021 21:57 schreef Solstice1 het volgende:
The Orville seizoen 2 episode 11 Lasting Impressions kan wat mij betreft zo tussen het rijtje van beste Trek afleveringen. Ook een van de weinige holodek-afleveringen die ik wel echt kan pruimen.

Ik ga nu richting einde seizoen 6 van Star Trek Voyager. Daarna ga ik denk ik eens een lijstje maken van specifieke afleveringen die ik terug wil kijken van de verschillende Treks(TNG, DS9, VOY), daar ga ik deze dan ook bij kijken. Duet en The Visitor (DS9) en Inner Light (TNG) staan sowieso al op het lijstje.
Waar ben je uiteindelijk op uitgekomen?

Mijn lijstje:

In the pale moonlight - DS9
Scorpion - VOY
Inner Light - TNG
The Magnificent Ferengi - DS9
Trials & Tribbleations - DS9
What you leave behind - DS9
Best of both worlds - TNG
Chain of command - TNG

Verder alles waarin de Borg centraal staan.
Resistance is futile.
  zondag 6 februari 2022 @ 07:55:17 #220
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203533402
Ik heb trouwens ruim 20 jaar gevonden dat VOY de beste serie is, maar ik heb DS9 onlangs nog maar eens gekeken en ik ben van mening veranderd.
Resistance is futile.
  Moderator zondag 6 februari 2022 @ 10:37:29 #221
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203535267
quote:
11s.gif Op zondag 6 februari 2022 07:55 schreef Seven. het volgende:
Ik heb trouwens ruim 20 jaar gevonden dat VOY de beste serie is, maar ik heb DS9 onlangs nog maar eens gekeken en ik ben van mening veranderd.
:o
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_203535555
quote:
7s.gif Op zondag 6 februari 2022 07:54 schreef Seven. het volgende:

[..]
Waar ben je uiteindelijk op uitgekomen?

Mijn lijstje:

In the pale moonlight - DS9
Scorpion - VOY
Inner Light - TNG
The Magnificent Ferengi - DS9
Trials & Tribbleations - DS9
What you leave behind - DS9
Best of both worlds - TNG
Chain of command - TNG

Verder alles waarin de Borg centraal staan.
Nog niet gedaan. Ben momenteel andere series aan het kijken.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 februari 2022 @ 10:36:54 #223
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_203549464
quote:
11s.gif Op zondag 6 februari 2022 07:55 schreef Seven. het volgende:
Ik heb trouwens ruim 20 jaar gevonden dat VOY de beste serie is, maar ik heb DS9 onlangs nog maar eens gekeken en ik ben van mening veranderd.
THANK YOU! :D
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_203579035
quote:
11s.gif Op zondag 6 februari 2022 07:55 schreef Seven. het volgende:
Ik heb trouwens ruim 20 jaar gevonden dat VOY de beste serie is, maar ik heb DS9 onlangs nog maar eens gekeken en ik ben van mening veranderd.
Ik kan juist niet meer door DS9 heenkomen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator woensdag 9 februari 2022 @ 13:41:25 #225
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203582964
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 09:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik kan juist niet meer door DS9 heenkomen.
Good prophets bad prophets, nee het leven spaart je niet.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 9 februari 2022 @ 13:42:50 #226
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_203583002
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 09:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik kan juist niet meer door DS9 heenkomen.
Same. Het vervelende is alleen dat de Dominion war tijdens DS9 afspeelt..
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Moderator woensdag 9 februari 2022 @ 13:45:10 #227
8781 crew  Frutsel
pi_203583056
quote:
11s.gif Op zondag 6 februari 2022 07:55 schreef Seven. het volgende:
Ik heb trouwens ruim 20 jaar gevonden dat VOY de beste serie is, maar ik heb DS9 onlangs nog maar eens gekeken en ik ben van mening veranderd.
Helemaal mee eens :Y
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 9 februari 2022 @ 15:59:48 #228
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_203585101
quote:
88s.gif Op woensdag 9 februari 2022 13:41 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Good prophets bad prophets, nee het leven spaart je niet.
ik vind dat een wel erg slappe vergelijking.
Waar TNG en Voyager amper aan character arcs en ontwikkeling deden, deed DS9 dat wel. Maar, over het algemeen was dat niet het uitgangspunt van de storylines. Die gingen toch echt over Bajor, Cardassians, de Dominion War, het gedoe met de Klingons.

DS9 deed aan world building, ook buiten Federation om (alleen DS9 kreeg het voor elkaar om een conversatie tussen een Ferengi en de Klingon Chancellor logisch te maken).

Wat je nu met een soap vergelijkt vind ik normale ontwikkelingen voor een crew over een periode van 7 jaar. Dat Nog zich weet op te werken van straatschoffie tot luitenant, dat er relaties ontstaan, de strubbelingen van Kira aangaande de aandacht die ze ontvangt van Dukat, etc. etc.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Moderator woensdag 9 februari 2022 @ 16:05:37 #229
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203585161
quote:
0s.gif Op woensdag 9 februari 2022 15:59 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
ik vind dat een wel erg slappe vergelijking.
Waar TNG en Voyager amper aan character arcs en ontwikkeling deden, deed DS9 dat wel. Maar, over het algemeen was dat niet het uitgangspunt van de storylines. Die gingen toch echt over Bajor, Cardassians, de Dominion War, het gedoe met de Klingons.

DS9 deed aan world building, ook buiten Federation om (alleen DS9 kreeg het voor elkaar om een conversatie tussen een Ferengi en de Klingon Chancellor logisch te maken).

Wat je nu met een soap vergelijkt vind ik normale ontwikkelingen voor een crew over een periode van 7 jaar. Dat Nog zich weet op te werken van straatschoffie tot luitenant, dat er relaties ontstaan, de strubbelingen van Kira aangaande de aandacht die ze ontvangt van Dukat, etc. etc.
Tja ik heb me ook wel vermaakt met DS9 maar werd wel een beetje ziek van alle geneuzel over prophets dit en dat, cardassian afleveringen vond ik wel leuk :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 9 februari 2022 @ 18:43:38 #230
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203587292
quote:
88s.gif Op woensdag 9 februari 2022 16:05 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Tja ik heb me ook wel vermaakt met DS9 maar werd wel een beetje ziek van alle geneuzel over prophets dit en dat, cardassian afleveringen vond ik wel leuk :)
De prophet afleveringen vond ik juist een prachtige aanvulling op Star Trek.
Resistance is futile.
  Moderator woensdag 9 februari 2022 @ 18:52:56 #231
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203587436
quote:
7s.gif Op woensdag 9 februari 2022 18:43 schreef Seven. het volgende:

[..]
De prophet afleveringen vond ik juist een prachtige aanvulling op Star Trek.
Je leeft in een wereld vol aliens, je gelooft in prophets en die prophets blijken uiteindelijk aliens... errr huh.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_203589357
Dat spirituele gezever in DS9 is inderdaad best ergerlijk (want spiritueel gezever is sowieso ergerlijk, en in een sf-serie helemaal). Je moet gewoon even de juiste afleveringen selecteren, en dan is het best een goede serie.
  donderdag 10 februari 2022 @ 07:12:10 #233
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203593574
Ik kijk er zelf eerder hoog over naar. Ik vond het zelf dus prachtig hoe de wormhole aliens door de Bajorans als goden worden aanbeden. De enorme invloed op hun maatschappij, de relatie tussen Sisko en de aliens (en ook de plottwist in het laatste seizoen). En hoe dat de relatie tussen Sisko en Starfleet benvloedt, en zijn relatie met de Bajorans en zelfs met zijn partner. De vele bruggetjes die in andere series niet gemaakt konden worden: de sekte van Dukat, de emissary uit eerdere tijden die het kastensysteem wil herintroduceren, de grand nagus die door de prophets ineens als filantroop wordt gereset naar een tijd dat Ferengi blijkbaar vrijgevig waren en vervolgens Quark die gaat onderhandelen met de prophets _O- . En natuurlijk de enorme invloed van het wormhole op het alfa en gamma kwadrant.

Ik vond het allemaal verfrissend, vergeleken met het standaard zoveelste first contact verhaaltje waarin de aliens vroeg of laat een verborgen agenda blijken te hebben.

Wat ik mooi vind, is dat religie werd weggezet als verklaarbaar, want machtige aliens die het concept tijd niet snappen. Alleen de pah-wraights vond ik teveel toegeschreven aan het bovennatuurlijke. En ja, dat er dan gebeden ook wordt in tempels om de verhaallijnen geloofwaardig te maken, daar ontkom je niet aan.
Resistance is futile.
pi_203594068
Wat ik het meest onderscheidend vind aan DS9 is de grimmige sfeer. Maar de personages vind ik veel minder leuk, interessant en grappig dan in TNG. Mijn zoon blijft maar roepen dat hij het niet aan kan zien dat Sisko niet kan acteren - en ik geef 'em groot gelijk. Da's moeilijk opzij te schuiven.

Ik heb het weer een kans gegeven en zit inmiddels in seizoen 2, net na de drieluik over o.a. :X the prophets :X. En met Benjamin Horne uit O+ Twin Peaks O+.


I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 10 februari 2022 @ 11:10:41 #235
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_203595843
quote:
0s.gif Op donderdag 10 februari 2022 08:37 schreef Claudia_x het volgende:
Wat ik het meest onderscheidend vind aan DS9 is de grimmige sfeer. Maar de personages vind ik veel minder leuk, interessant en grappig dan in TNG. Mijn zoon blijft maar roepen dat hij het niet aan kan zien dat Sisko niet kan acteren - en ik geef 'em groot gelijk. Da's moeilijk opzij te schuiven.

Ik heb het weer een kans gegeven en zit inmiddels in seizoen 2, net na de drieluik over o.a. :X the prophets :X. En met Benjamin Horne uit O+ Twin Peaks O+.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zodra Sisko zijn baard laat staan gaat zijn acteren met sprongen vooruit :)
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 10 februari 2022 @ 11:12:40 #236
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_203595871
Wat betreft de godsdienst/prophets. De parallel tussen Founders en Vorta/Jem'Hadar aan de ene kant en Prophets met Bajorans aan de andere kant, vond ik wel mooi en subtiel uitgewerkt.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_203930097
quote:
Q!

Maar okee, time travel dus weer. Zeker geen fan van. Nu naar onze eigen tijd. Doet me denken aan die ene TOS film (deel 4?). Mwah... Ik ga t zien.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_203933617
Ik ben ook geen tijdreisfan.

Ik ben inmiddels zo ver in DS9 dat Sisko een baard (en kaal hoofd) heeft en het begint inderdaad meer te boeien. Ik heb een aantal spectaculaire afleveringen gezien, maar verreweg de mooiste aflevering tot nu toe vind ik The Visitor (S4E2). Ik kreeg er hetzelfde gevoel bij als The Inner Light (S5E25) in TNG waarin Picard een heel leven leidt terwijl voor z'n crew enkele minuten verstrijken. Mooi en ontroerend vond ik beide afleveringen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 4 maart 2022 @ 09:07:14 #240
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203933668
Ik raak een beetje in de war moet nog 2 Discovery S4 en de eerste Picard S2 is al uitgezonden... En dit jaar ook nog nieuwe Prodigy :D

En de platformen zijn ook onduidelijk is Picard nu wel op prime?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 4 maart 2022 @ 09:37:03 #241
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_203933968
quote:
88s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 09:07 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik raak een beetje in de war moet nog 2 Discovery S4 en de eerste Picard S2 is al uitgezonden... En dit jaar ook nog nieuwe Prodigy :D

En de platformen zijn ook onduidelijk is Picard nu wel op prime?
Zou op Prime moeten komen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 4 maart 2022 @ 10:29:32 #242
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_203934538
Jaaaaaa Picard.

Die Stargazer, eindelijk hebben ze de waterpas op de statieven gevonden en fluisteren de castleden niet de hele tijd huilend naar elkaar over de verzorgpony die ze vroeger hadden waardoor de cameraman maar overdreven bewegingen moeten gaan maken om de shots interessant te houden. Wat een verademing.
Ik ga naar huis.
pi_203935314
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 09:37 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Zou op Prime moeten komen.
Aflevering 1 staat er nu op.
Be curious, not judgmental
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 4 maart 2022 @ 21:09:03 #244
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_203943752
Wat een aflevering zeg.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Moderator vrijdag 4 maart 2022 @ 21:47:16 #245
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203944716
Ga nu even 10 en 11 van S4 DIS kijken en aansluitend Picard :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 4 maart 2022 @ 23:26:45 #246
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203947143
Ik vind aflevering 10 en 11 wel erg tof, ze maken de 10c wel spannend.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 7 maart 2022 @ 08:27:06 #247
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_203979165
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 maart 2022 11:45 schreef Aether het volgende:

[..]
Aflevering 1 staat er nu op.
Dit is hoe Star Trek hoort te zijn.
Al miste ik nog de asbak in de Captains Chair.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  Moderator maandag 7 maart 2022 @ 08:54:35 #248
9859 crew  Karina
Woman
pi_203979387
Picard begint in ieder geval goed met maar liefst 2 oude bekenden. Vooral de tweede _O_
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Moderator maandag 7 maart 2022 @ 10:14:39 #249
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203980135
Dat ik hier niemand hoor klagen over picards moedercomplex :D en incel zijn :D ;)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 7 maart 2022 @ 10:23:14 #250
198720 crew  Coco
dat vind je leuk h
pi_203980263
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 08:54 schreef Karina het volgende:
Picard begint in ieder geval goed met maar liefst 2 oude bekenden. Vooral de tweede _O_
Top eerste aflevering van het nieuwe seizoen.

Q _O_

Discovery is echt ellende nu, hele aflevering alleen maar GEVOELENS - KRACHT VAN LIEFDE
What can change the nature of a man?
  maandag 7 maart 2022 @ 11:22:43 #251
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_203980920
quote:
88s.gif Op maandag 7 maart 2022 10:14 schreef Bosbeetle het volgende:
Dat ik hier niemand hoor klagen over picards moedercomplex :D en incel zijn :D ;)
* avotar googelt wat incel is.

De man is 94.
Ik mag hopen dat het sex moeten hebben op een gegeven moment wel een keer klaar is :P
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  Moderator maandag 7 maart 2022 @ 11:34:41 #252
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203981071
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 11:22 schreef avotar het volgende:

[..]
* avotar googelt wat incel is.

De man is 94.
Ik mag hopen dat het sex moeten hebben op een gegeven moment wel een keer klaar is :P
Toch maken ze daar een dingetje van :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_203981310
Die Borg was wel heel erg Marvel-achtig vond ik. Verder een toffe opzet voor de rest van het seizoen maar het kan nog alle kanten op. Wat we nu weten is dat Picard net voor of na de vernietiging van de Stargazer door Q uit de tijdlijn is geplukt voor het vervolg van zijn verhaal...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 7 maart 2022 @ 12:04:19 #254
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_203981450
quote:
88s.gif Op maandag 7 maart 2022 10:14 schreef Bosbeetle het volgende:
Dat ik hier niemand hoor klagen over picards moedercomplex :D en incel zijn :D ;)
Onvrijwillig? Volgens mij moet je de aflevering nog een keer kijken.
Hij kiest er vrijwillig voor om geen gezin te stichten door zich op de ruimte te storten.
Moedercomplex? Volgens mij haal jij er dingen bij die niet relevant zijn.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Moderator maandag 7 maart 2022 @ 12:21:58 #255
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203981739
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 12:04 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Onvrijwillig? Volgens mij moet je de aflevering nog een keer kijken.
Hij kiest er vrijwillig voor om geen gezin te stichten door zich op de ruimte te storten.
Moedercomplex? Volgens mij haal jij er dingen bij die niet relevant zijn.
Klopt ik gooide er even een fok filtertje over het verbaasde me dat nog niemand dat gedaan had :D Ik vond het een leuke aflvering, ben nog niet zo weg van het nieuwe uiterlijk van de borgqueen. maar wel benieuwd hoe het seizoen zich ontvouwt.

Ohja en dat nieuwe borg schip is lang niet zo episch als een cube natuurlijk!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator maandag 7 maart 2022 @ 12:23:27 #256
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203981759
Weet trouwens iemand of aflevering 12 van s4 DIS gewoon donderdag is of dat ze daar een pauze inlassen nu PIC is begonnen?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 7 maart 2022 @ 18:20:20 #257
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_203986505
quote:
88s.gif Op maandag 7 maart 2022 12:23 schreef Bosbeetle het volgende:
Weet trouwens iemand of aflevering 12 van s4 DIS gewoon donderdag is of dat ze daar een pauze inlassen nu PIC is begonnen?
Volgens wiki gaan de afleveringen gewoon door.
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
  maandag 7 maart 2022 @ 18:35:38 #258
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203986717
Ik lees net dat de vrouw van Patrick Stewart 43 is. Zijn zoon is 55 :D .

Ouwe snoepert.
Resistance is futile.
  Moderator maandag 7 maart 2022 @ 18:50:55 #259
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_203986925
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 18:20 schreef Devil010 het volgende:

[..]
Volgens wiki gaan de afleveringen gewoon door.
Tof
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 9 maart 2022 @ 12:33:15 #260
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204009486
Voorspelling: The Borg Queen is Picards moeder.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_204009676
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2022 11:22 schreef avotar het volgende:

[..]

De man is 94.

Patrick Stewart is 81.

Of gaat het om de leeftijd van Picard (heb alleen de eerste 4 minuten van S02E01 nog maar gezien).
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_204011202
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2022 12:33 schreef HeatWave het volgende:
Voorspelling: The Borg Queen is Picards moeder.
De Borg passen het verleden aan zodat hij nooit Captain wordt.
Be curious, not judgmental
  Moderator woensdag 9 maart 2022 @ 20:06:47 #263
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_204015481
twitter
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 11 maart 2022 @ 09:51:17 #264
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_204034959
twitter


Leuk detail de opdracht van het boek van Spock is "for Jim"... (James Kirk)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 11 maart 2022 @ 23:21:33 #265
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_204044300
Aflevering s2e2 van Picard *O*
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zaterdag 12 maart 2022 @ 00:12:19 #266
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_204044795
Wow ep 12 van DIS is ook geweldig denk beste aflevering van dis tot nu toe, geweldige first contact en erg spannend.

Het zijn mooie tijden voor star trek.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_204045934
Dat was een onwaarschijnlijke groep aan het eind van de tweede aflevering van Star Trek Picard ^O^
Be curious, not judgmental
  zaterdag 12 maart 2022 @ 08:33:13 #268
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_204045967
quote:
88s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 00:12 schreef Bosbeetle het volgende:
Wow ep 12 van DIS is ook geweldig denk beste aflevering van dis tot nu toe, geweldige first contact en erg spannend.

Het zijn mooie tijden voor star trek.
Is dat nog ergens te volgen?
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_204046028
Be curious, not judgmental
pi_204046051
Interessant referenties in Picard aflevering 2

https://twitter.com/TrekCore/status/1502322595521351686
Be curious, not judgmental
pi_204046081
Filmen seizoen 3 afgerond

twitter

twitter

twitter
Be curious, not judgmental
  Moderator zaterdag 12 maart 2022 @ 09:05:51 #272
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_204046206
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2022 08:33 schreef Starflyer het volgende:

[..]
Is dat nog ergens te volgen?
Nee alleen via de illegale kanalen -O-

Ze zijn wel echt het streaming gebeuren verschrikkelijk aan verkloten
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 18 maart 2022 @ 11:26:08 #273
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204124863
Nou,2 redelijke afleveringen Picard en het is weer voorbij, we zijn op STD niveau :').

In 1 aflevering even alle wokeness en PC de revue gepasseerd: Vaccinatiechip, LGBTQ+, vluchtelingen, racisme, kapitalisme, klimaatgedram en ongelijkheid in de samenleving.

De mannen, Picard zwak, Rios de clown (en daarna uiteraard op de hand van de zielige illegalen), Elnor dood.

Wie moet het weer oplossen: Raffi, Seven en Jurati, de sterke powervrouwen! En de grootste vijand, de borg Queen. Mannen? Who needs em? Waarom heet het Picard eigenlijk?

Picard krijgt weer eens op zijn lazer van een stronk female of color om iets waar hij niets aan kan doen, iedereen is aan het janken of moet zonodig zwaar emotioneel reageren.

Enige dat nog een beetje boeiend was is de Queen.

Fuck off show (c) The Critical Drinker.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 18 maart 2022 @ 11:29:11 #274
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204124889
Je denkt er teveel over na Heatwave. Probeer het als entertainment te zien.

(tot episode 2 gezien zelf overigens)
  vrijdag 18 maart 2022 @ 11:31:43 #275
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204124910
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 11:29 schreef Gunner het volgende:
Je denkt er teveel over na Heatwave. Probeer het als entertainment te zien.

(tot episode 2 gezien zelf overigens)
Het is geen entertainment meer, het is politiek activisme in een bekende franchise gegoten.

En ja, de eerste 2 afl gingen wel, deze is echt walgelijk, de hele toon is anders en zie alle voorbeelden die ik post, het ligt er zo enorm dik bovenop dat echt niemand het kan ontkennen deze keer.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 18 maart 2022 @ 14:12:19 #276
64288 Bensel
Ladderzat
pi_204127015
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2022 11:31 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Het is geen entertainment meer, het is politiek activisme in een bekende franchise gegoten.

En ja, de eerste 2 afl gingen wel, deze is echt walgelijk, de hele toon is anders en zie alle voorbeelden die ik post, het ligt er zo enorm dik bovenop dat echt niemand het kan ontkennen deze keer.
joh, ooit next generation gekeken?
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  vrijdag 18 maart 2022 @ 23:07:28 #277
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_204133237
Ik nomineer bij deze Michael Burnham als de slechtste captain ooit.
  Moderator zaterdag 19 maart 2022 @ 00:33:40 #278
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_204133974
Laatste aflevering van seizoen 4 van Discovery was meh.

Derde aflevering Picard S2 vond ik wel leuk
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_204136669
Gisteren 55 jaar Star Trek op RTL Z, zaten leuke weetjes tussen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 19 maart 2022 @ 12:11:50 #280
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_204136769
quote:
88s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 00:33 schreef Bosbeetle het volgende:
Laatste aflevering van seizoen 4 van Discovery was meh.

Derde aflevering Picard S2 vond ik wel leuk
Het was weer vanouds waar de verhaallijn helemaal afgerond dient te zijn in de laatste aflevering.
Opbouw, opbouw, langzame opbouw en alles komt weer neer op het laatste punt. Uiteraard komt alles op zijn pootjes terecht en beginnen we seizoen 5 weer met een schone lei met waarschijnlijk een nieuw probleem.
Waar zijn de cliffhangers aan het eind van het seizoen? Waar is iets wat niet is afgerond of verstrekkende gevolgen heeft?
Einde seizoen 3 van TNG wisten we niet of Picard er in seizoen 4 wel zou zijn
Einde seizoen 5 van DS9 was het station bezet door de Dominion, en seizoen 6 eindigde met een dode Dax en Sisko die naar Aarde terugkeerde.

Ik vrees dat Picard ook een beetje last heeft van het format wat Discovery aanhoudt
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  Moderator zaterdag 19 maart 2022 @ 15:27:23 #281
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_204138538
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2022 12:11 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
Het was weer vanouds waar de verhaallijn helemaal afgerond dient te zijn in de laatste aflevering.
Opbouw, opbouw, langzame opbouw en alles komt weer neer op het laatste punt. Uiteraard komt alles op zijn pootjes terecht en beginnen we seizoen 5 weer met een schone lei met waarschijnlijk een nieuw probleem.
Waar zijn de cliffhangers aan het eind van het seizoen? Waar is iets wat niet is afgerond of verstrekkende gevolgen heeft?
Einde seizoen 3 van TNG wisten we niet of Picard er in seizoen 4 wel zou zijn
Einde seizoen 5 van DS9 was het station bezet door de Dominion, en seizoen 6 eindigde met een dode Dax en Sisko die naar Aarde terugkeerde.

Ik vrees dat Picard ook een beetje last heeft van het format wat Discovery aanhoudt
Er wordt inderdaad weinig continuteit tussen de seizoenen ingebouwd. Al waren er natuurlijk wel wat kelpian dingen die steeds completer worden in hoe we ze zien... Zou leuk zijn als dat met de 10c ook gebeurt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zaterdag 26 maart 2022 @ 17:25:43 #283
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_204228875
Vond het een nogal tamme aflevering waarin weinig gebeurde.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_204229188
quote:
88s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 17:25 schreef Bosbeetle het volgende:
Vond het een nogal tamme aflevering waarin weinig gebeurde.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vond het wel een aardige aflevering.
Benieuwd of de theorie Agnes/Borg Queen gaat kloppen.

* Easter egg: 10 Forward Avenue, verwijzing naar Deck 10, 10 Forward waar de bar is in TNG
* Gemiste kans tijdens autorit dat Seven Tom Paris niet noemt (meen dat er een aflevering was waar ze samen in een auto rijden)
* Watcher is een verwijzing naar een karakter uit TOS
* Jackson Roykirk Plaza aan het eind
* Nummerbord is SO2EO1 - seizoen 2 aflevering 1 TNG dat Guinan voor het eerst in TNG te zien is
Be curious, not judgmental
  zondag 27 maart 2022 @ 20:52:02 #285
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204245332
E03 gekeken. Het woke politieke heb ik er niet uitgehaald. Alleen echt zwaar BLM is me in bepaalde series wel opgevallen. Vond het vermakelijk en daarvoor kijk ik series.
  zondag 27 maart 2022 @ 22:14:40 #286
445555 GayGuy
Just your average gayguy
pi_204246715
Videoland heeft een interesante docureeks over Star trek. Elke vrijdag 1 aflevering die aanelkaar word gepraat door Gates McFadden
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 maart 2022 @ 09:28:53 #287
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_204258702
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 maart 2022 17:58 schreef Aether het volgende:

[..]
Vond het wel een aardige aflevering.
Benieuwd of de theorie Agnes/Borg Queen gaat kloppen.

* Easter egg: 10 Forward Avenue, verwijzing naar Deck 10, 10 Forward waar de bar is in TNG
* Gemiste kans tijdens autorit dat Seven Tom Paris niet noemt (meen dat er een aflevering was waar ze samen in een auto rijden)
* Watcher is een verwijzing naar een karakter uit TOS
* Jackson Roykirk Plaza aan het eind
* Nummerbord is SO2EO1 - seizoen 2 aflevering 1 TNG dat Guinan voor het eerst in TNG te zien is
10 Forward Avenue was al eerder te zien, in de eerste aflevering van dit seizoen.
En die boombox-guy spotte ik gelijk als directe verwijzing naar Star Trek IV

Maar wat mij stoorde: Guinan die Picard niet herkende.
Guinan had Picard moeten herkennen, aangezien dit voor haar na de gebeurtenissen van Time's Arrow is
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_204258980
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 09:28 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
10 Forward Avenue was al eerder te zien, in de eerste aflevering van dit seizoen.
En die boombox-guy spotte ik gelijk als directe verwijzing naar Star Trek IV

Maar wat mij stoorde: Guinan die Picard niet herkende.
Guinan had Picard moeten herkennen, aangezien dit voor haar na de gebeurtenissen van Time's Arrow is
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Be curious, not judgmental
  Moderator dinsdag 29 maart 2022 @ 11:12:49 #289
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_204259475
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 maart 2022 10:05 schreef Aether het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:O oeps foutje wacht we breien er wel een timetravel uitleg omheen zodat het wel klopt. Het is namelijk totale onzin want hoe kan ze dan wel ziekig reageren op de normale picard die wel 1893 meegemaakt heeft en tegen haar haar eigen woorden herhaalde..

M.a.w quinan weet/voelt gewoon alleen dingen die verhaaltechnisch handig zijn.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_204303700
Is dat een nieuwe serie? :o
-nee-
pi_204303718
quote:
14s.gif Op zaterdag 2 april 2022 11:05 schreef Marsenal het volgende:
Is dat een nieuwe serie? :o
Ja, speelt zich tien jaar voor TOS af.
Be curious, not judgmental
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 2 april 2022 @ 13:03:17 #294
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204304659
Gisteravond de laatste Picard zitten kijken. De geruchten omtrent de Borg Queen beginnen wel sense te maken. :)
Vind het wel annoying worden dat er steeds weer een nieuw persoon gezocht moet worden.
Komt een beetje geforceerd over.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  zaterdag 2 april 2022 @ 22:26:12 #295
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204311584
Brent Spiner :)
Leuk die cameos.
  Moderator maandag 4 april 2022 @ 07:36:56 #297
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_204325190
quote:
Wel leuk dat die tune (op het einde) een beetje lijkt op die van de TOS. :Y Al vind ik dit soort series wel altijd een beetje jammer dat de technologie toch weer zoveel beter lijkt als in tijden van TOS kon. Althans in de trailer, wellicht doen ze het goed hoor. Maar bij DIS ging dat ook heel erg mis er konden allemaal dingen die in TOS nog niet konden.

Maarja ben wel weer benieuwd naar SNW.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 4 april 2022 @ 09:14:44 #298
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_204325698
quote:
Gaat deze stiekem ook op Prime landen of hebben we pech in NL?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_204325760
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2022 09:14 schreef avotar het volgende:

[..]
Gaat deze stiekem ook op Prime landen of hebben we pech in NL?
Momenteel is er niets aangekondigd, maar de meeste Europeanen verwachten dat dit op F&S / [SkyShowtime] Paramount, Universal, Showtime, Peacock, DreamWorks komt.
Be curious, not judgmental
pi_204343551
The Sky’s the Limit — STAR TREK: PICARD Beams Up Entire NEXT GENERATION Cast For Season 3

https://blog.trekcore.com(...)n-cast-for-season-3/
Be curious, not judgmental
pi_204343611
Vol!
Be curious, not judgmental
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')