quote:
niks tegen hem maar het wordt wel tijd dat hij wat anders gaat doenquote:Op dinsdag 27 juli 2021 08:00 schreef babylon het volgende:
Ik kan mij niet voorstellen dat er iemand niet fan van Kimi is.
Eens, en die niets zeggen in een interview-act ben ik ook na 20 jaar wel klaar mee.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 09:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
niks tegen hem maar het wordt wel tijd dat hij wat anders gaat doen
Je kan er ook een talent inzettenquote:Op dinsdag 27 juli 2021 09:32 schreef opreis het volgende:
Zolang de Latifi's, Mazepins en Strolls er ook nog rondrijden kan je daar net zo goed een wereldkampioen in zijn nadagen bij hebben. Lekker boeiend dat hij een AR stoeltje bezet houdt, wat Gio in die Alfa doet boeit me namelijk nog minder.
Datzelfde geldt voor die mazepin, latifi et ceteraquote:
Die brengen geld mee, zodat het team blijft bestaanquote:Op dinsdag 27 juli 2021 09:37 schreef vosss het volgende:
[..]
Datzelfde geldt voor die mazepin, latifi et cetera
Dat zeg ik toch, ga dan eerst zeuren over Latifi, Stroll en Mazepin voordat je over een oudwereldkampioen begint.quote:
Zie post hierboven.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 09:40 schreef opreis het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch, ga dan eerst zeuren over Latifi, Stroll en Mazepin voordat je over een oudwereldkampioen begint.
Prijzenpot eerlijker verdelen lost dat (gedeeltelijk?) op lijkt mij.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 09:39 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Die brengen geld mee, zodat het team blijft bestaan
En Kimi brengt ook weer meer sponsors/kijkers. Wat is nou leuker als sponsor van de Alfa? Dat je met Kimi kan pronken bij bedrijfs uitjes, of met Giovinazzi? Wie is dat?quote:
Gio is Italiaans. Leuk voor Alfa Romeo.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 09:44 schreef opreis het volgende:
[..]
En Kimi brengt ook weer meer sponsors/kijkers. Wat is nou leuker als sponsor van de Alfa? Dat je met Kimi kan pronken bij bedrijfs uitjes, of met Giovinazzi? Wie is dat?
Kimi is wereldkampioen, leuk voor iedereenquote:Op dinsdag 27 juli 2021 09:47 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Gio is Italiaans. Leuk voor Alfa Romeo.
Alfa betaaltquote:Op dinsdag 27 juli 2021 09:48 schreef opreis het volgende:
[..]
Kimi is wereldkampioen, leuk voor iedereen
Het wordt meer een soort converstatie nu. Maar Kimi is ook leuk voor Alfa, en Alfa betaalt Kimi de oud wereldkampioen die voor veel meer exposure zorgt. Bovendien heeft Kimi nog veel lof geoogst met zijn eerste lap vorig jaar.quote:
Gio presteert wel beter dan Kimi op dit moment. Plus het feit dat hij Italiaans is, is voor Alfa interessanter, denk ik.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 09:52 schreef opreis het volgende:
[..]
Het wordt meer een soort converstatie nu. Maar Kimi is ook leuk voor Alfa, en Alfa betaalt Kimi de oud wereldkampioen die voor veel meer exposure zorgt. Bovendien heeft Kimi nog veel lof geoogst met zijn eerste lap vorig jaar.
Ik kan me eerlijk waar geen indrukwekkende momenten van Latifi of Giovinazzi voor de geest halen. Maar prima hoor, het mogen duidelijk zijn dat we er een verschillende kijk op nahouden.
Kimi is wereldkampioen geworden in een andere tijd. Je kunt de F1 van nu niet meer vergelijken met die van toen.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 09:48 schreef opreis het volgende:
[..]
Kimi is wereldkampioen, leuk voor iedereen
Daarom zit Kimi toch ook in een Alfa? Het is geen Bottas die een stoeltje van Russell bezet houdt of Stroll die (voornamelijk vorig jaar) in een stoeltje zit die niet bij zijn capaciteiten horen.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 09:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Kimi is wereldkampioen geworden in een andere tijd. Je kunt de F1 van nu niet meer vergelijken met die van toen.
Daarbij is bij Kimi ook echt het beste er wel vanaf. Ik geloof dat niemand hem meer ziet als een rijder die in een topwagen nog even kampioen wordt, in tegenstelling tot de andere oud-Wereldkampioenen die nu nog rondrijden. Zet Vettel of Alonso in een Mercedes of RB en ze vechten mee met Verstappen en Hamilton. Kimi zie ik dat echt niet meer doen, die schikt zich in zijn lot zoals Bottas.
Hebben alle 2 1 puntje op het moment. En beter dan deze Kimi wil niet zeggen geschikt voor F1. Die gast heeft inmiddels ook al weer 50 races achter zijn naam staan. Jij ziet perspectief italiaan interessant voor Alfra, ik zie laatste wereldkampioen voor ferrari interessant voor Alfa. Dat zijn onze meningen en die kan je moeilijk feitelijk onderbouwen, dus laten we het daar gewoon over eens zijn.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 09:56 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Gio presteert wel beter dan Kimi op dit moment. Plus het feit dat hij Italiaans is, is voor Alfa interessanter, denk ik.
Al is het maar de vraag of ze allebei volgend jaar nog rijden.
Ik denk daar anders over. Alsof F1 een kampioenschap met 7 teams/14 auto's zou laten gebeuren. De paydrivers houden een ongezonde sport in stand in plaats van dat ze er iets aan toevoegen.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 11:49 schreef Rossdale het volgende:
Zonder Latifi, Mazepin en Stroll hadden er misschien drie teams minder op de baan gestaan en zouden Vettel, Schumacher en Russell misschien niet eens mee kunnen doen omdat er geen zitjes waren.
Dus ondanks dat het paydrivers zijn, hebben ze imo een meerwaarde tov Raikkonen die puur nog meedoet voor de hobby.
zijn titel was sowieso een cadeautjequote:Op dinsdag 27 juli 2021 09:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Kimi is wereldkampioen geworden in een andere tijd. Je kunt de F1 van nu niet meer vergelijken met die van toen.
Daarbij is bij Kimi ook echt het beste er wel vanaf. Ik geloof dat niemand hem meer ziet als een rijder die in een topwagen nog even kampioen wordt, in tegenstelling tot de andere oud-Wereldkampioenen die nu nog rondrijden. Zet Vettel of Alonso in een Mercedes of RB en ze vechten mee met Verstappen en Hamilton. Kimi zie ik dat echt niet meer doen, die schikt zich in zijn lot zoals Bottas.
Wat is er zo geweldig aan hem dan? Dat die altijd heel doods reageert en tegen zijn engineer schreeuwt?quote:Op dinsdag 27 juli 2021 08:00 schreef babylon het volgende:
Ik kan mij niet voorstellen dat er iemand niet fan van Kimi is.
Maar ik begreep dat beide rijders van Alfa momenteel op de nominatie staan om vervangen te worden.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 09:47 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Gio is Italiaans. Leuk voor Alfa Romeo.
Hij is altijd en door iedereen geroemd als één van de coureurs met de beste beheersing van zijn auto. Daarin schijnt hij heel bijzonder te zijn (geweest).quote:Op dinsdag 27 juli 2021 12:29 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Wat is er zo geweldig aan hem dan? Dat die altijd heel doods reageert en tegen zijn engineer schreeuwt?
Misschien. Ferrari heeft in ieder geval geen zeggenschap meer.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 14:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar ik begreep dat beide rijders van Alfa momenteel op de nominatie staan om vervangen te worden.
Vind hem meer uitblinken in zijn racecraft dan andere dingenquote:Op dinsdag 27 juli 2021 14:33 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Hij is altijd en door iedereen geroemd als één van de coureurs met de beste beheersing van zijn auto. Daarin schijnt hij heel bijzonder te zijn (geweest).
Dat vind ik een interessante stelling. In Slipstream ging het daar deze week over. Ik denk dat het wel degelijk desastreus zou kunnen uitpakken als er teams financieel omvallen. Nieuwe teams moeten een bankgarantie van 200 mln overleggen (kwam in Slipstream voorbij?), wat het instappen bijkans onmogelijk maakt.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 11:56 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik denk daar anders over. Alsof F1 een kampioenschap met 7 teams/14 auto's zou laten gebeuren. De paydrivers houden een ongezonde sport in stand in plaats van dat ze er iets aan toevoegen.
Dan krijgen we 7 teams met drie auto's waarvan er een niet meetelt voor het constructeurskampioenschap.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 11:56 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik denk daar anders over. Alsof F1 een kampioenschap met 7 teams/14 auto's zou laten gebeuren. De paydrivers houden een ongezonde sport in stand in plaats van dat ze er iets aan toevoegen.
Die 200 miljoen is om te zorgen dat het prijzengeld niet verwatert voor de bestaande teams. Als een team omvalt is daar geen sprake meer van en kan een nieuw team instappen zonder die 200 miljoen te hoeven betalen.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 14:58 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dat vind ik een interessante stelling. In Slipstream ging het daar deze week over. Ik denk dat het wel degelijk desastreus zou kunnen uitpakken als er teams financieel omvallen. Nieuwe teams moeten een bankgarantie van 200 mln overleggen (kwam in Slipstream voorbij?), wat het instappen bijkans onmogelijk maakt.
Dan zou het dus zo moeten zijn dat als Haas Mazepin loost er per direct een oplossing moet komen voor het financiële gat dat er ontstaat en jij veronderstelt dat ze daar dan wel snel uitkomen? Dat weet ik echt zo net nog niet hoor.. Paydrivers zijn trouwens echt van alle tijden. Ik weet dan ook niet of het per se ongezond is. Vroeger had je er figuren tussen zitten die niet eens een raceafstand konden volbrengen of die 5 of 6 seconden van de pace rondreden. Dat is vandaag de dag echt niet meer zo. Strollyboy scoort zelfs podiums en poles.
Staat die je een beetje?quote:Op dinsdag 27 juli 2021 14:41 schreef Tijger_m het volgende:
Mijn toegangsbewijs voor dit topic![]()
[ afbeelding ]
Mercedes 1,2,3. Lijkt me ook niet gunstig voor de sport.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 15:02 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dan krijgen we 7 teams met drie auto's waarvan er een niet meetelt voor het constructeurskampioenschap.
Werd een aantal jaar geleden al geopperd toen sommige teams het moeilijk hadden. 14 auto's schijnt zelfs contractueel niet te mogen. Er moeten minimaal 16? auto's op de grid staan anders krijgen ze minder tv gelden, geloof ik.
Ik durf daar geen gok op te doen, het zal niet de eerste keer zijn dat er een verrassende uitslag uit zo'n situatie rolt.quote:
ik kan me uberhaupt niet zo'n situatie herinnerenquote:Op dinsdag 27 juli 2021 15:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik durf daar geen gok op te doen, het zal niet de eerste keer zijn dat er een verrassende uitslag uit zo'n situatie rolt.
Ik weet dat paydrivers er altijd geweest zijn. Maar het is niet bepaald een goede zaak als je te boeken wil staan als een competatieve sport. Je kan ook niet Real Madrid 50mil geven om jou tegen Messi te laten ballen.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 14:58 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Dat vind ik een interessante stelling. In Slipstream ging het daar deze week over. Ik denk dat het wel degelijk desastreus zou kunnen uitpakken als er teams financieel omvallen. Nieuwe teams moeten een bankgarantie van 200 mln overleggen (kwam in Slipstream voorbij?), wat het instappen bijkans onmogelijk maakt.
Dan zou het dus zo moeten zijn dat als Haas Mazepin loost er per direct een oplossing moet komen voor het financiële gat dat er ontstaat en jij veronderstelt dat ze daar dan wel snel uitkomen? Dat weet ik echt zo net nog niet hoor.. Paydrivers zijn trouwens echt van alle tijden. Ik weet dan ook niet of het per se ongezond is. Vroeger had je er figuren tussen zitten die niet eens een raceafstand konden volbrengen of die 5 of 6 seconden van de pace rondreden. Dat is vandaag de dag echt niet meer zo. Strollyboy scoort zelfs podiums en poles.
Specifiek? Nee. Maar het feit dat het niet bij voorbaat afgewezen is zegt al wel wat, natuurlijk. Maar goed, we zien wel wat er van komt, kan zijn dat de FIA gewoon voor de vorm hierin meegaat om RB te paaien.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 15:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik kan me uberhaupt niet zo'n situatie herinneren
Ookal zal het weinig uitmaken, je verstoort er iig een beetje het weekend/ritme van Mercedes mee.quote:
RB kan natuurlijk de beelden laten zien waarop duidelijk te zien is dat Lewis met een tjokvolle tank en een compound harder tientallen kilometers per uur harder die bocht in duikt dan dat hij eerder dat weekend deed op een compound zachter en met een zo goed als lege tank.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 15:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik durf daar geen gok op te doen, het zal niet de eerste keer zijn dat er een verrassende uitslag uit zo'n situatie rolt.
Tegen Mercedes though ...quote:Op dinsdag 27 juli 2021 15:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik durf daar geen gok op te doen, het zal niet de eerste keer zijn dat er een verrassende uitslag uit zo'n situatie rolt.
Exact dit. Zou ook mooi zijn voor die paar types hier die maar met kulargumenten aan bleven komen om de schuld toch maar bij Verstappen en zijn verschrikkelijke agressieve stijl te leggen.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 15:46 schreef vosss het volgende:
[..]
RB kan natuurlijk de beelden laten zien waarop duidelijk te zien is dat Lewis met een tjokvolle tank en een compound harder tientallen kilometers per uur harder die bocht in duikt dan dat hij eerder dat weekend deed op een compound zachter en met een zo goed als lege tank.
Daaruit zou je gevoeglijk kunnen concluderen dat hij de bocht nooit of te nimmer gehaald zou kunnen hebben.
En al is het alleen maar om dat woordje "predominantly" eruit te krijgen en dat ze dus de schuld volledig bij Lewis leggen, dat werkt ook prima als psychologisch spelletje richting dat kutteam; ookal veranderen ze niets aan de straf verder.
1.8 miljoen dollar schade aldus RBR, zelfs de stoel van Verstappen ligt in tweeen. En ja, met een budget cap is dat een punt. Daar zal men toch echt een modus voor moeten gaan vinden.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 15:50 schreef Tijn het volgende:
Het belangrijkste blijft dat gedoe rondom de kapotte motor. Het is moeilijk te verkroppen dat je straks in de problemen komt (budget cap, grid penalties, etc) door het toedoen van een ander.
Ik denk dat dat ook de insteek zal zijn van RB, al weet ik niet of er ergens in de budgetcap een exit is wanneer je door toedoen van je tegenstander in de problemen wordt gebracht. Als dat niet zo is, dan is dat een misser van jewelste in de reglementen.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 15:50 schreef Tijn het volgende:
Het belangrijkste blijft dat gedoe rondom de kapotte motor. Het is moeilijk te verkroppen dat je straks in de problemen komt (budget cap, grid penalties, etc) door het toedoen van een ander.
Die zo snel als mogelijk èn met terugwerkende kracht gerepareerd dient te worden.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 15:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Als dat niet zo is, dan is dat een misser van jewelste in de reglementen.
En misschien nog wel erger: 1/3 van je toegestane motoronderdelen.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 15:56 schreef vosss het volgende:
[..]
Het kan niet zo zijn dat je door schuld van een ander 10% van je budget aan flarden hebt liggen.
Ook dat nog eens ja, met gridstraffen als gevolg.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 15:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
En misschien nog wel erger: 1/3 van je toegestane motoronderdelen.
Voor Mercedes valt er ook nog wat te winnen, die zijn ook een fortuin kwijt geweest dankzij Russell.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 15:58 schreef vosss het volgende:
Dat zal dan wel weer een wijziging worden waar alle teams het mee eens moeten zijn en dat zie ik zo snel ook niet gebeuren.
Bedankt Mercedes en Lewis.
iedereen reist mee, behalve de juryquote:Op dinsdag 27 juli 2021 16:22 schreef AnneX het volgende:
En in Hongarije zijn het dezelfde stewards als in Engeland?
Zo’n team wisselt toch per keer.
Ik vermoed dat het dezelfde stewards zijn omdat dit een issue van de Silverstone GP is en dus niet beoordeeld kan worden door de stewards van Hongarije.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 16:22 schreef AnneX het volgende:
En in Hongarije zijn het dezelfde stewards als in Engeland?
Zo’n team wisselt toch per keer.
Maar ook je eigen weekend omdat het er vast de hele tijd over zal gaan.. wat anders vast ook gebeurd was, maar je zorgt er nu wel voor dat de focus erop blijft liggenquote:Op dinsdag 27 juli 2021 15:35 schreef opreis het volgende:
[..]
Ookal zal het weinig uitmaken, je verstoort er iig een beetje het weekend/ritme van Mercedes mee.
Oke. Dat team moet dan natuurlijk wel net dan beschikbaar zijn. Als je ziet hoe moeilijk dat ging met de teams in 2010 en hoe Haas eigenlijk alleen kon aanhaken door alles te kopen bij een ander team is de vraag hoe realistisch dat is.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 15:04 schreef Starflyer het volgende:
Die 200 miljoen is om te zorgen dat het prijzengeld niet verwatert voor de bestaande teams. Als een team omvalt is daar geen sprake meer van en kan een nieuw team instappen zonder die 200 miljoen te hoeven betalen.
Red Bull wil een schuldpercentage horen, en dat Mercedes dat percentage van de schade aan Red Bull betaalt.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 15:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik denk dat dat ook de insteek zal zijn van RB, al weet ik niet of er ergens in de budgetcap een exit is wanneer je door toedoen van je tegenstander in de problemen wordt gebracht. Als dat niet zo is, dan is dat een misser van jewelste in de reglementen.
Hoe dan ook, het is ook gewoon een principe kwestie en dat begrijp ik vanuit RB prima. Natuurlijk zijn het bijzaken en gaat Hamilton niet met terugwerkende kracht uit de uitslag worden genomen, maar het gelul dat RB slechte verliezers zijn omdat ze gerechtigheid willen is ook belachelijk.
En als er al motorenleveranciers met F1-ambities waren dan heeft de pijnlijke en moeizame terugkeer van Honda ook wel wat wenkbrauwen doen fronsen.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 16:48 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Oke. Dat team moet dan natuurlijk wel net dan beschikbaar zijn. Als je ziet hoe moeilijk dat ging met de teams in 2010 en hoe Haas eigenlijk alleen kon aanhaken door alles te kopen bij een ander team is de vraag hoe realistisch dat is.
Ik dacht dat het BS was en we er nooit meer iets over zouden horen. Gelukkig zit ik er faliekant naastquote:
Het is wel racen dus dat je een keer een total loss hebt in een seizoen moet je gewoon rekening mee houden ook al is het buiten je schuld.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 15:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik denk dat dat ook de insteek zal zijn van RB, al weet ik niet of er ergens in de budgetcap een exit is wanneer je door toedoen van je tegenstander in de problemen wordt gebracht. Als dat niet zo is, dan is dat een misser van jewelste in de reglementen.
Hoe dan ook, het is ook gewoon een principe kwestie en dat begrijp ik vanuit RB prima. Natuurlijk zijn het bijzaken en gaat Hamilton niet met terugwerkende kracht uit de uitslag worden genomen, maar het gelul dat RB slechte verliezers zijn omdat ze gerechtigheid willen is ook belachelijk.
Wel mee eens maar het is natuurlijk wel een hellend vlak. Met een Sheriff Rosco P. Coltrane actie kun je teams wel bewust schade toebrengen.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 18:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is wel racen dus dat je een keer een total loss hebt in een seizoen moet je gewoon rekening mee houden ook al is het buiten je schuld.
Wat willen ze eigenlijk aankaarten/bereiken?quote:Op dinsdag 27 juli 2021 15:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Specifiek? Nee. Maar het feit dat het niet bij voorbaat afgewezen is zegt al wel wat, natuurlijk. Maar goed, we zien wel wat er van komt, kan zijn dat de FIA gewoon voor de vorm hierin meegaat om RB te paaien.
Mercedes heeft een bandentest overgeslagen vanwege die schade van Bottas en dat was een fout van Russel als ik het goed heb, waar houdt het dan op?quote:Op dinsdag 27 juli 2021 18:18 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Wel mee eens maar het is natuurlijk wel een hellend vlak. Met een Sheriff Rosco P. Coltrane actie kun je teams wel bewust schade toebrengen.
de foutvraag, de stewards stellen dat het hoofdzakelijk/voornamelijk Hamilton z'n fout was, zij stellen dat hij volledig fout was en ook navenant bestraft moet wordenquote:Op dinsdag 27 juli 2021 18:20 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Wat willen ze eigenlijk aankaarten/bereiken?
Als je zou willen dan kun je met een tikje op het achterwiel bij een ander veel schade toebrengen en zelf ene paar puntjes op je licentie en een nieuwe achtervleugel pakken.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 18:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Mercedes heeft een bandentest overgeslagen vanwege die schade van Bottas en dat was een fout van Russel als ik het goed heb, waar houdt het dan op?
In theorie kan je dit altijd al doen. Laat de 2 str's en 1 RB om de beurt een torpedo actie uitvoeren op Hamilton, lekker tegen het achterwiel tikken, weinig kans op dure eigen schade (voor vleugel of lekke band). Met 2 strafpunten kan je dit 15 keer doen zonder gevolgenquote:Op dinsdag 27 juli 2021 18:18 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Wel mee eens maar het is natuurlijk wel een hellend vlak. Met een Sheriff Rosco P. Coltrane actie kun je teams wel bewust schade toebrengen.
Denk dat Max zelf liever gewoon van pole de hele wedstrijd controleert zoals in oostenrijk. En Perez zit er doorgaans te ver van af deze "strategie" te kunnen uitvoeren.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 18:45 schreef boegschroef het volgende:
[..]
In theorie kan je dit altijd al doen. Laat de 2 str's en 1 RB om de beurt een torpedo actie uitvoeren op Hamilton, lekker tegen het achterwiel tikken, weinig kans op dure eigen schade (voor vleugel of lekke band). Met 2 strafpunten kan je dit 15 keer doen zonder gevolgen
Er zijn een aantal teams die geïnteresseerd zijn, voor zover ik weet. Alleen hikken ze tegen die 200 miljoen aan. En is het de vraag hoe serieus ze zijn. O.a. Panthera Asia en SMP Racing heb ik zien langskomen.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 16:48 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Oke. Dat team moet dan natuurlijk wel net dan beschikbaar zijn. Als je ziet hoe moeilijk dat ging met de teams in 2010 en hoe Haas eigenlijk alleen kon aanhaken door alles te kopen bij een ander team is de vraag hoe realistisch dat is.
Zelfde als in Silverstone, vandaar dat het met een videocall gedaan wordt. Anders hadden ze het in Hongarije zelf kunnen doen.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 16:22 schreef AnneX het volgende:
En in Hongarije zijn het dezelfde stewards als in Engeland?
Zo’n team wisselt toch per keer.
Kan nietquote:Op dinsdag 27 juli 2021 19:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
Zou wat zijn als de straf van Hamilton ineens wordt teruggetrokken en er in de race van Hongarije ineens 10 seconden van zijn racetijd wordt afgetrokken
Weet je dat heel zeker?quote:
Tijdstraffen worden niet aangepast. Zeker niet als die al op de baan is uitgedeeld. Daar kun je ook niet tegen in beroep. Was bij de review van Räikkönen vorig jaar ook gezegd.quote:
Opzet komt toch eigenlijk gewoon uit zijn eigen mond. Dus dat is best aantoonbaar...quote:Op dinsdag 27 juli 2021 19:34 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Tijdstraffen worden niet aangepast. Zeker niet als die al op de baan is uitgedeeld. Daar kun je ook niet tegen in beroep. Was bij de review van Räikkönen vorig jaar ook gezegd.
Hooguit dat als ze iets extra's vinden (bijvoorbeeld opzet of roekeloosheid oid) dat ze hem nog bestraffen voor een ander artikel van het reglement. Al verwacht ik er weinig van.
Precies.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 18:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is wel racen dus dat je een keer een total loss hebt in een seizoen moet je gewoon rekening mee houden ook al is het buiten je schuld.
Waarom wil Toto het doen voorkomen of het wél zo was?quote:Op dinsdag 27 juli 2021 22:46 schreef vosss het volgende:
https://www.gpfans.com/nl(...)ele-fia-richtlijnen/
Interessant!!
Waarom stuurde de FIA dit destijds als niet officiële richtlijn naar Mercedes, maar niet naar de overige teams? Gaat over dat schemaatje wat Wolff mailde naar Masi.
En waarbij de golden rule dus is dat wie het hoogst staat in het wk zelf het meest moet zorgen dat hij uit de problemen blijft.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 22:38 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Precies.
Die regel is om kleinere teams te beschermen: je wilt niet dat bijvoorbeeld Haas in de financiële problemen komt omdat een van hun rijders een Mercedes of Red Bull een beuk heeft gegeven en Haas vervolgens een rekening krijgt voor onderdelen die ze zelf voor hun eigen auto überhaupt niet kunnen betalen. Dan komen de lasten van crashes namelijk vooral op de zwakste schouders terecht.
En dat.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 22:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
Waarom wil Toto het doen voorkomen of het wél zo was?
Fout, fouter, toto
Lewis en Mercedes stonden niet het hoogstquote:Op dinsdag 27 juli 2021 23:03 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
En waarbij de golden rule dus is dat wie het hoogst staat in het wk zelf het meest moet zorgen dat hij uit de problemen blijft.
Er is al vaker gezegd dat de FIA niet kijkt naar de gevolgen van het incident.. op zich ook wel terecht.quote:Op woensdag 28 juli 2021 10:21 schreef RealistAtheist het volgende:
Als uit de data blijkt dat Hamilton met koude banden & volle tank 20km/u harder de bocht door wilde dan de rest van de race/trainingen, dan is het toch gewoon een torpedeeractie geweest? Als RB zegt deze data te hebben is dit niet moeilijk te bewijzen en zou Lewis een veel hogere straf moeten krijgen. Een Diskwalificatie voor Hongarije zou ik wel terecht vinden. Jij ervoor zorgen dat Verstappen 0 punten scoort. Dan jijzelf nu ook 0 punten. Maar ik weet nu al dat de FIA daar echt niet de ballen voor heeft. Die gaat helemaal niks doen.
Uit de uitslag van Silverstone halen, dan.quote:Op woensdag 28 juli 2021 10:21 schreef RealistAtheist het volgende:
Als uit de data blijkt dat Hamilton met koude banden & volle tank 20km/u harder de bocht door wilde dan de rest van de race/trainingen, dan is het toch gewoon een torpedeeractie geweest? Als RB zegt deze data te hebben is dit niet moeilijk te bewijzen en zou Lewis een veel hogere straf moeten krijgen. Een Diskwalificatie voor Hongarije zou ik wel terecht vinden. Jij ervoor zorgen dat Verstappen 0 punten scoort. Dan jijzelf nu ook 0 punten. Maar ik weet nu al dat de FIA daar echt niet de ballen voor heeft. Die gaat helemaal niks doen.
Het is maar de vraag of dat terecht is. Perez zou dus bijvoorbeeld Hamilton de boarding in kunnen duwen met als gevolg een flutstrafje. Ik vind dat een zeer onwenselijke situatie eigenlijk. Maar goed, Red Bull zal denken dat het kans heeft anders doen ze dit niet ga ik vanuit.quote:Op woensdag 28 juli 2021 10:24 schreef byah het volgende:
[..]
Er is al vaker gezegd dat de FIA niet kijkt naar de gevolgen van het incident.. op zich ook wel terecht.
Die data is gewoon te zien op dat filmpje. Heb ff geen link bij de hand.quote:Op woensdag 28 juli 2021 10:21 schreef RealistAtheist het volgende:
Als uit de data blijkt dat Hamilton met koude banden & volle tank 20km/u harder de bocht door wilde dan de rest van de race/trainingen, dan is het toch gewoon een torpedeeractie geweest? Als RB zegt deze data te hebben is dit niet moeilijk te bewijzen en zou Lewis een veel hogere straf moeten krijgen. Een Diskwalificatie voor Hongarije zou ik wel terecht vinden. Jij ervoor zorgen dat Verstappen 0 punten scoort. Dan jijzelf nu ook 0 punten. Maar ik weet nu al dat de FIA daar echt niet de ballen voor heeft. Die gaat helemaal niks doen.
quote:Op woensdag 28 juli 2021 10:21 schreef RealistAtheist het volgende:
Een Diskwalificatie voor Hongarije zou ik wel terecht vinden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |