Mercedes heeft een bandentest overgeslagen vanwege die schade van Bottas en dat was een fout van Russel als ik het goed heb, waar houdt het dan op?quote:Op dinsdag 27 juli 2021 18:18 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Wel mee eens maar het is natuurlijk wel een hellend vlak. Met een Sheriff Rosco P. Coltrane actie kun je teams wel bewust schade toebrengen.
de foutvraag, de stewards stellen dat het hoofdzakelijk/voornamelijk Hamilton z'n fout was, zij stellen dat hij volledig fout was en ook navenant bestraft moet wordenquote:Op dinsdag 27 juli 2021 18:20 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Wat willen ze eigenlijk aankaarten/bereiken?
Als je zou willen dan kun je met een tikje op het achterwiel bij een ander veel schade toebrengen en zelf ene paar puntjes op je licentie en een nieuwe achtervleugel pakken.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 18:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Mercedes heeft een bandentest overgeslagen vanwege die schade van Bottas en dat was een fout van Russel als ik het goed heb, waar houdt het dan op?
In theorie kan je dit altijd al doen. Laat de 2 str's en 1 RB om de beurt een torpedo actie uitvoeren op Hamilton, lekker tegen het achterwiel tikken, weinig kans op dure eigen schade (voor vleugel of lekke band). Met 2 strafpunten kan je dit 15 keer doen zonder gevolgenquote:Op dinsdag 27 juli 2021 18:18 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Wel mee eens maar het is natuurlijk wel een hellend vlak. Met een Sheriff Rosco P. Coltrane actie kun je teams wel bewust schade toebrengen.
Denk dat Max zelf liever gewoon van pole de hele wedstrijd controleert zoals in oostenrijk. En Perez zit er doorgaans te ver van af deze "strategie" te kunnen uitvoeren.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 18:45 schreef boegschroef het volgende:
[..]
In theorie kan je dit altijd al doen. Laat de 2 str's en 1 RB om de beurt een torpedo actie uitvoeren op Hamilton, lekker tegen het achterwiel tikken, weinig kans op dure eigen schade (voor vleugel of lekke band). Met 2 strafpunten kan je dit 15 keer doen zonder gevolgen
Er zijn een aantal teams die geïnteresseerd zijn, voor zover ik weet. Alleen hikken ze tegen die 200 miljoen aan. En is het de vraag hoe serieus ze zijn. O.a. Panthera Asia en SMP Racing heb ik zien langskomen.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 16:48 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Oke. Dat team moet dan natuurlijk wel net dan beschikbaar zijn. Als je ziet hoe moeilijk dat ging met de teams in 2010 en hoe Haas eigenlijk alleen kon aanhaken door alles te kopen bij een ander team is de vraag hoe realistisch dat is.
Zelfde als in Silverstone, vandaar dat het met een videocall gedaan wordt. Anders hadden ze het in Hongarije zelf kunnen doen.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 16:22 schreef AnneX het volgende:
En in Hongarije zijn het dezelfde stewards als in Engeland?
Zo’n team wisselt toch per keer.
Kan nietquote:Op dinsdag 27 juli 2021 19:11 schreef ChevyCaprice het volgende:
Zou wat zijn als de straf van Hamilton ineens wordt teruggetrokken en er in de race van Hongarije ineens 10 seconden van zijn racetijd wordt afgetrokken
Weet je dat heel zeker?quote:
Tijdstraffen worden niet aangepast. Zeker niet als die al op de baan is uitgedeeld. Daar kun je ook niet tegen in beroep. Was bij de review van Räikkönen vorig jaar ook gezegd.quote:
Opzet komt toch eigenlijk gewoon uit zijn eigen mond. Dus dat is best aantoonbaar...quote:Op dinsdag 27 juli 2021 19:34 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Tijdstraffen worden niet aangepast. Zeker niet als die al op de baan is uitgedeeld. Daar kun je ook niet tegen in beroep. Was bij de review van Räikkönen vorig jaar ook gezegd.
Hooguit dat als ze iets extra's vinden (bijvoorbeeld opzet of roekeloosheid oid) dat ze hem nog bestraffen voor een ander artikel van het reglement. Al verwacht ik er weinig van.
Precies.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 18:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is wel racen dus dat je een keer een total loss hebt in een seizoen moet je gewoon rekening mee houden ook al is het buiten je schuld.
Waarom wil Toto het doen voorkomen of het wél zo was?quote:Op dinsdag 27 juli 2021 22:46 schreef vosss het volgende:
https://www.gpfans.com/nl(...)ele-fia-richtlijnen/
Interessant!!
Waarom stuurde de FIA dit destijds als niet officiële richtlijn naar Mercedes, maar niet naar de overige teams? Gaat over dat schemaatje wat Wolff mailde naar Masi.
En waarbij de golden rule dus is dat wie het hoogst staat in het wk zelf het meest moet zorgen dat hij uit de problemen blijft.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 22:38 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Precies.
Die regel is om kleinere teams te beschermen: je wilt niet dat bijvoorbeeld Haas in de financiële problemen komt omdat een van hun rijders een Mercedes of Red Bull een beuk heeft gegeven en Haas vervolgens een rekening krijgt voor onderdelen die ze zelf voor hun eigen auto überhaupt niet kunnen betalen. Dan komen de lasten van crashes namelijk vooral op de zwakste schouders terecht.
En dat.quote:Op dinsdag 27 juli 2021 22:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
Waarom wil Toto het doen voorkomen of het wél zo was?
Fout, fouter, toto
Lewis en Mercedes stonden niet het hoogstquote:Op dinsdag 27 juli 2021 23:03 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
En waarbij de golden rule dus is dat wie het hoogst staat in het wk zelf het meest moet zorgen dat hij uit de problemen blijft.
Er is al vaker gezegd dat de FIA niet kijkt naar de gevolgen van het incident.. op zich ook wel terecht.quote:Op woensdag 28 juli 2021 10:21 schreef RealistAtheist het volgende:
Als uit de data blijkt dat Hamilton met koude banden & volle tank 20km/u harder de bocht door wilde dan de rest van de race/trainingen, dan is het toch gewoon een torpedeeractie geweest? Als RB zegt deze data te hebben is dit niet moeilijk te bewijzen en zou Lewis een veel hogere straf moeten krijgen. Een Diskwalificatie voor Hongarije zou ik wel terecht vinden. Jij ervoor zorgen dat Verstappen 0 punten scoort. Dan jijzelf nu ook 0 punten. Maar ik weet nu al dat de FIA daar echt niet de ballen voor heeft. Die gaat helemaal niks doen.
Uit de uitslag van Silverstone halen, dan.quote:Op woensdag 28 juli 2021 10:21 schreef RealistAtheist het volgende:
Als uit de data blijkt dat Hamilton met koude banden & volle tank 20km/u harder de bocht door wilde dan de rest van de race/trainingen, dan is het toch gewoon een torpedeeractie geweest? Als RB zegt deze data te hebben is dit niet moeilijk te bewijzen en zou Lewis een veel hogere straf moeten krijgen. Een Diskwalificatie voor Hongarije zou ik wel terecht vinden. Jij ervoor zorgen dat Verstappen 0 punten scoort. Dan jijzelf nu ook 0 punten. Maar ik weet nu al dat de FIA daar echt niet de ballen voor heeft. Die gaat helemaal niks doen.
Het is maar de vraag of dat terecht is. Perez zou dus bijvoorbeeld Hamilton de boarding in kunnen duwen met als gevolg een flutstrafje. Ik vind dat een zeer onwenselijke situatie eigenlijk. Maar goed, Red Bull zal denken dat het kans heeft anders doen ze dit niet ga ik vanuit.quote:Op woensdag 28 juli 2021 10:24 schreef byah het volgende:
[..]
Er is al vaker gezegd dat de FIA niet kijkt naar de gevolgen van het incident.. op zich ook wel terecht.
Die data is gewoon te zien op dat filmpje. Heb ff geen link bij de hand.quote:Op woensdag 28 juli 2021 10:21 schreef RealistAtheist het volgende:
quote:Op woensdag 28 juli 2021 10:21 schreef RealistAtheist het volgende:
Een Diskwalificatie voor Hongarije zou ik wel terecht vinden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |