abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200455238
Van Zelst is ook aan het schuimbekken.

Zou mij niets verbazen als het een correctie is van afgelopen weekend.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:11:02 #202
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200455241
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:05 schreef _serial_ het volgende:
Ah Yorick is nog steeds aan het schuimbekken.
ftfy

Kan me niet herinneren dat hij dat niet deed.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_200455243
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:09 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Ben toch vooral benieuwd naar welke leeftijden en daarnaast of het gevaccineerden zijn of niet.
twitter
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_200455265
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:10 schreef _serial_ het volgende:
Van Zelst is ook aan het schuimbekken.

Zou mij niets verbazen als het een correctie is van afgelopen weekend.
Correctie of niet.. dit is gewoon niet zo heel best te noemen in het kader van 'opnames zullen meevallen'..
pi_200455276
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Kom nou. Bepaalde lieden posten hier dag en nacht het hele jaar door. Valt wel op dat ze in de dagen hiervoor wel druk waren hier, maar sinds het uitkomen van het laatste omt advies, angstvallig stil zijn.
Omdat weer uitkomt wat continu weggezet werd als onmogelijk.
Er kunnen zoveel redenen zijn waarom iemand even niet meer post. Ik neem ook zo vaak even een paar dagen pauze van de reeks.
pi_200455278
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:05 schreef _serial_ het volgende:
Ah Yorick is al aan het schuimbekken.
Wel vrij bizar om te lopen geilen op de (oplopende) cijfers.

Ach ja, ieder heeft zo zijn of haar ding.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_200455287
AD kopt nu ook met "Virologen: deltavariant verspreidt zich ook via gevaccineerden"

Het zou echt fantastisch zijn als die virologen eerst eens even de onderzoeken die lopen afwachten voor ze allemaal via de pers gaan spuien.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:13:28 #208
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_200455288
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:12 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Correctie of niet.. dit is gewoon niet zo heel best te noemen in het kader van 'opnames zullen meevallen'..
Hetzelfde beeld zien ze ook in het Verenigd Koninkrijk: de aantallen zijn lager, maar de groeifactor beweegt mee met het aantal besmettingen.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:13:33 #209
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200455290
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:06 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

Met zijn ''welkom terug in de zeer ernstig'' editie....

[ twitter ]

Dit waren pas ziekenhuiscijfers waarvan je de hik kreeg _O-
Yorick zit alweer met bloeddoorlopen ogen voor zijn scherm.
pi_200455307
Dit moet niet te lang duren want dan zie ik wel weer paniekvoetbal aankomen vanuit Rutte en de Jonge.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:15:07 #211
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_200455310
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 13:52 schreef Tijn het volgende:

[..]

Maar zelfs zonder PEN-test vind ik het een bizarre beslissing om clientside zomaar toegang te geven tot de gehele database. Ik vraag me echt af wat de mensen dachten die dit gebouwd hebben, hoor. Op deze manier zet je je persoonlijke blog nog niet eens in elkaar, laat staan een systeem dat medische gegevens verwerkt.
De PO had het waarschijnlijk op lage prio onderaan de backlog gezet omdat het een 13-punter-story was die veel te veel tijd kost.
pi_200455318
twitter

Dit dus.

We kunnen de rest van festivalseizoen wel afschrijven met alle doomscenario's die nu in de pers komen.
Voor zover het niet achter de schermen al geannuleerd is.
pi_200455325
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:14 schreef Oriente het volgende:
Dit moet niet te lang duren want dan zie ik wel weer paniekvoetbal aankomen vanuit Rutte en de Jonge.
Precies dit. Tot voor kort had ik het idee dat het wellicht beperkt zou blijven tot 500-600 mensen in de ziekenhuizen. Dat is inmiddels een utopie met deze dagcijfers.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:15:57 #214
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200455326
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 13:11 schreef zoost het volgende:

[..]

LOL, het lijkt wel alsof ze een financieel virologisch belang hebben bij het testen
[..]

Niet echt, hoewel ik wel een gepassioneerde betrokkenheid zie.
Er is altijd wel iets (beter) te maken, te ontdekken en als dat niet mogelijk is, ertoe naar te (laten) streven.
Zeker in de wetenschap waar men ongelimiteerd kan zoeken naar verklaringen of kan helpen om iets anders te verklaren.

Een stukje beroepsdeformisme dat ook onderdeel is van massavorming als psychose om desnoods met 'hel en verdoemenis' het eigen onderwerp op de agenda te krijgen en het dan vooral te houden.
Er is een zekere wetmatigheid dat naarmate men meer onderzoekt, er meer onzekerheden zijn die vragen om onderzoek. Onderzoek moet gefinancierd worden en het vraagt serieus een grote vaardigheid om sponsors te vinden.

Moet nog even terugdenken hoe Marion Koopmans gisteren bij OP1 werd ingelinkt aan het Hoge water in Limburg en via dat opstapje met meegevoerd naar Klimaatverandering dat immers ook oorzaak kan zijn voor nieuwe virussen. Ik denk dat ze wordt verwelkomt door Timmermans en door Diederik is gefuseerd.
Altijd goed om versterking voor de eigen argumenten te krijgen. Zoiets als, vaccineren is nodig om de gevaren vanwege klimaatverandering te kunnen weerstaan.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_200455333
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:04 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Met dit tempo zitten we eind deze maand weer aan 1000 mensen in de ziekenhuizen. Daar zal de overheid niet bepaald happy van worden..
Waarom zouden die doorstijgen terwijl besmettingen stagneren?
I'll give you something to do
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:18:47 #216
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_200455372
quote:
12s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:15 schreef Vallon het volgende:

[..]

Niet echt, hoewel ik wel een gepassioneerde betrokkenheid zie.
Er is altijd wel iets (beter) te maken, te ontdekken en als dat niet mogelijk is, ertoe naar te (laten) streven.
Zeker in de wetenschap waar men ongelimiteerd kan zoeken naar verklaringen of kan helpen om iets anders te verklaren.

Een stukje beroepsdeformisme dat ook onderdeel is van massavorming als psychose om desnoods met 'hel en verdoemenis' het eigen onderwerp op de agenda te krijgen en het dan vooral te houden.
Er is een zekere wetmatigheid dat naarmate men meer onderzoekt, er meer onzekerheden zijn die vragen om onderzoek. Onderzoek moet gefinancierd worden en het vraagt serieus een grote vaardigheid om sponsors te vinden.

Moet nog even terugdenken hoe Marion Koopmans gisteren bij OP1 werd ingelinkt aan het Hoge water in Limburg en via dat opstapje met meegevoerd naar Klimaatverandering dat immers ook oorzaak kan zijn voor nieuwe virussen. Ik denk dat ze wordt verwelkomt door Timmermans en door Diederik is gefuseerd.
Altijd goed om versterking voor de eigen argumenten te krijgen. Zoiets als, vaccineren is nodig om de gevaren vanwege klimaatverandering te kunnen weerstaan.
Ja, maar het is geen geheim dat meerdere leden van het OMT financieel voordeel hebben bij een testbeleid.
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
pi_200455373
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:16 schreef galantis het volgende:

[..]

Opnames zullen pas veel later gaan zakken tov de besmettingen.
pi_200455374
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:15 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]

Dit dus.

We kunnen de rest van festivalseizoen wel afschrijven met alle doomscenario's die nu in de pers komen.
Ik zou zelfs al voorspellen dat we in het najaar ook gewoon weer met een dichte horeca zitten. Of dat enkel gevaccineerden er naar toe mogen mits ze getest zijn (en eventuele booster shots ontvangen hebben). Verwacht ook niet dat scholen ''gewoon'' open gaan, die kinderen zullen ook wel meermaals per week getest moeten worden. Het normale najaar waar zo op gehoopt werd zie ik echt niet meer gebeuren na al deze berichten (daarvoor eigenlijk ook al niet, ik roep al weken dat ik dat niet zag gebeuren). Grenzen zullen ook wel weer dicht gaan binnen veel EU landen (want dit probleem is groter dan enkel NL), waardoor toerisme in de winter ook wel weer onmogelijk zal gaan worden.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:19:24 #219
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_200455380
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:16 schreef galantis het volgende:

[..]

Als het aantal positieve tests daadwerkelijk terugloopt is dat inderdaad goed nieuws voor de ziekenhuiscijfers. Daarom is het aantal besmettingen ook wel degelijk een interessant getal.
pi_200455385
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:18 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik zou zelfs al voorspellen dat we in het najaar ook gewoon weer met een dichte horeca zitten. Of dat enkel gevaccineerden er naar toe mogen mits ze getest zijn (en eventuele booster shots ontvangen hebben). Verwacht ook niet dat scholen ''gewoon'' open gaan, die kinderen zullen ook wel meermaals per week getest moeten worden. Het normale najaar waar zo op gehoopt werd zie ik echt niet meer gebeuren na al deze berichten (daarvoor eigenlijk ook al niet, ik roep al weken dat ik dat niet zag gebeuren). Grenzen zullen ook wel weer dicht gaan binnen veel EU landen (want dit probleem is groter dan enkel NL), waardoor toerisme in de winter ook wel weer onmogelijk zal gaan worden.
Anders nog iets?
Avondklokje erbij?
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:20:10 #221
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200455389
Alles is voor niets geweest in elk geval
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_200455393
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:19 schreef Tijn het volgende:

[..]

Als het aantal positieve tests daadwerkelijk terugloopt is dat inderdaad goed nieuws voor de ziekenhuiscijfers. Daarom is het aantal besmettingen ook wel degelijk een interessant getal.
Hoop dat we vandaag lager zitten dan gisteren, dat zou goed nieuws zijn voor een dinsdag.
pi_200455402
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:20 schreef zalkc het volgende:
Alles is voor niets geweest in elk geval
Ze weten in elk geval de angst weer lekker aan te wakkeren ja.
pi_200455403
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:19 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Anders nog iets?
Avondklokje erbij?
Careful now...
pi_200455407
quote:

[..]

Anders nog iets?
Avondklokje erbij?
Dat zie ik dan weer niet zo snel gebeuren, maar wie weet.
pi_200455409
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:15 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]

Dit dus.

"Nu nog wat scherper in beeld: volledig gevaccineerden worden niet ziek van de Deltavariant, maar kunnen die wel doorgeven."

Doorgeven ja, aan andere gevaccineerden zeker, die er op hun beurt niet ziek van worden. Maar die kunnen het wel doorgeven! Dan aan andere gevaccineerden, die er op hun beurt niet ziek van worden. Maar die kunnen het vervolgens weer doorgeven! Etc etc etc. Een gebed zonder einde.
Is iedereen echt zo onnozel? Waarom worden die lui niet gecorrigeerd?
I'll give you something to do
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:22:31 #227
474254 GurneyIsBestOke
pi_200455427
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:18 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Mwah, dat hoeft niet. Dan wordt het allemaal een zo hopeloos verhaal, er geldt dan immers geen ‘gewoon wachten op de vaccins’-mentaliteit meer bij mensen. Heb je dit najaar verregaande maatregelen, dan geef je letterlijk aan dat er geen uitweg meer is uit de situatie.
pi_200455429
Ik ga zo even een biertje pakken op het terras. Nu kan het nog.
- verwijderd door admin -
pi_200455430
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:21 schreef galantis het volgende:

[..]

"Nu nog wat scherper in beeld: volledig gevaccineerden worden niet ziek van de Deltavariant, maar kunnen die wel doorgeven."

Doorgeven ja, aan andere gevaccineerden zeker, die er op hun beurt niet ziek van worden. Maar die kunnen het wel doorgeven! Dan aan andere gevaccineerden, die er op hun beurt niet ziek van worden. Maar die kunnen het vervolgens weer doorgeven! Etc etc etc. Een gebed zonder einde.
Dit ja. Plus dat de circulatie onder gevaccineerden veel lager is dan onder niet gevaccineerden.
Dat is niet alleen bewezen, maar ook een feit.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:22:55 #230
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200455435
quote:

[..]

Moeten we toch de gevaccineerden van de ongevaccineerden gescheiden gaan houden voor hun eigen bestwil
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_200455457
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:19 schreef Tijn het volgende:

[..]

Let wel - 80+% van de besmettingsgolf van afgelopen weken bevond zich onder jongeren tot 29 jaar en nu zien we tóch een toename op de IC en dan toch ook weer bij de oudere groepen 50 en 60+. Dat geeft wel aan dat er dus nog heel veel mensen in die oudere groepen onvoldoende beschermd zijn.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:24:31 #232
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_200455458
quote:

[..]

Tja, als je kijkt naar de absolute aantallen zijn er ook nog een hoop 50-plussers niet gevaccineerd. En daarbij is het aantal besmettingen nu sinds een aantal dagen gestabiliseerd. Met een beetje geluk gaat dat over een paar dagen ook gebeuren met de ziekenhuisopnames.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:24:34 #233
14505 OProg
A Life in Music
pi_200455459
Ik vraag me voor het verloop van een virus wel een beetje af hoe het nu zit met antilichamen en immuniteit als iemand nu een lichte besmetting heeft van die Deltavariant na eerder gevaccineerd te zijn. Ik neem dat daar dan ook antilichamen voor ontstaan.

Mocht er dan een nieuwe variant ontstaan, dan is het qua evolutie van een virus wel aan te nemen dat die dichter bij de Delta zit dan bij de originele variant. En dat iemand dan weer minder gevoelig voor die nieuwere variant is.

Dus ik zit me af te vragen of het virus zo lang mogelijk weg proberen te houden en het met vaccins op basis van de originele variant te doen op termijn dan niet een nieuw probleem oplevert.

Maar misschien zit ik er helemaal naast? :? :? Weet iemand hier meer over?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:24:43 #234
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200455462
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:22 schreef zalkc het volgende:

[..]

Moeten we toch de gevaccineerden van de ongevaccineerden gescheiden gaan houden voor hun eigen bestwil
Dat doen ze maar lekker zelf dan.
pi_200455468
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:22 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Mwah, dat hoeft niet. Dan wordt het allemaal een zo hopeloos verhaal, er geldt dan immers geen ‘gewoon wachten op de vaccins’-mentaliteit meer bij mensen. Heb je dit najaar verregaande maatregelen, dan geef je letterlijk aan dat er geen uitweg meer is uit de situatie.
De uitweg is dan: wil je ergens naar toe? Testen. Testen. Testen.
pi_200455478
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:24 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Let wel - 80+% van de besmettingsgolf van afgelopen weken bevond zich onder jongeren tot 29 jaar en nu zien we tóch een toename op de IC en dan toch ook weer bij de oudere groepen 50 en 60+. Dat geeft wel aan dat er dus nog heel veel mensen in die oudere groepen onvoldoende beschermd zijn.
Of gewoon niet gevaccineerd zijn.
pi_200455479
We kunnen de samenleving niet voor eeuwig op slot houden omdat een aantal mensen vaccinaties weigeren. Nu iedereen ook sneller die 2e prik gaat krijgen zullen we halverwege augustus toch gewoon open moeten. Waarbij je dus als gevaccineerde ook zeker het virus kunt oplopen....lijkt mij trouwens meteen een mooie booster ipv een 3e vaccinatie.
pi_200455480
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:22 schreef zalkc het volgende:

[..]

Gewoon ongevaccineerden van elkaar scheiden.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:25:47 #239
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200455481
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 13:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

De transmissie wordt ook gewoon teruggedrongen door vaccins, niet 100 procent nee, maar dat was ook nooit de insteek en daar zijn de vaccins ook niet op ontwikkeld.
Scherp en correct. Dat vaccins de viral load doen verminderen omdat een infectie (eerder) wordt bestreden en daarmee dus transmissie kan doen verminderen; was vooral een bijkomend - marketing - effect.
Het voorkomen van besmetting was idd niet het doel, hoe men het ook verkoopt.
pi_200455488
De vooruitzichten worden wel erg somber zo, boys.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:26:07 #241
14505 OProg
A Life in Music
pi_200455490
quote:

[..]

Dat laatste vermoed ik ook. Ik vind ook de communicatie in die krantjes nu zo stom met betrekking tot het draagvlak.

Volgens mij zou je nu veel meer aan moeten proberen te tonen wat nu het effect is van die vaccins.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_200455496
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Kom nou. Bepaalde lieden posten hier dag en nacht het hele jaar door. Valt wel op dat ze in de dagen hiervoor wel druk waren hier, maar sinds het uitkomen van het laatste omt advies, angstvallig stil zijn.
Omdat weer uitkomt wat continu weggezet werd als onmogelijk.
Mischien stoppen mensen met posten omdat iedereen hier constant loopt te schuimbekken en ze geen zin hebben in dezelfde argumenten van een jaar geleden. Kan zomaar zo zijn.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:27:08 #243
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_200455506
quote:

[..]

Dat krijg je nou eenmaal bij grote aantallen besmettingen. Zoals vaker gezegd: een klein percentage van een grote hoeveelheid is toch een groot getal.
pi_200455523
quote:

[..]

Een expert die er nu pas achterkomt dat ook een gevaccineerde betrokken kan raken bij een besmetting is geen expert.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:28:15 #245
474254 GurneyIsBestOke
pi_200455524
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:25 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

De uitweg is dan: wil je ergens naar toe? Testen. Testen. Testen.
Daar ben ik ook wel bang voor, maar hoe wil je dat verkopen? TestenTestenTesten omdat een deel van de mensen zich weigert te laten vaccineren? Op die manier veroorzaak je pas echt polarisatie.
pi_200455533
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:28 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Daar ben ik ook wel bang voor, maar hoe wil je dat verkopen? TestenTestenTesten omdat een deel van de mensen zich weigert te laten vaccineren? Op die manier veroorzaak je pas echt polarisatie.
Misschien is dat ook gewoon de bedoeling.
pi_200455535
Wat een kutzooi die kranten. Het voelt alsof we terug bij af zijn en alles opnieuw begint.
pi_200455545
Bezetting kliniek + IC

20 juli 415 (315+100)
19 juli 361 (277+84)
18 juli 311 (235+76)
17 juli 284 (207+77)
16 juli 265 (190+75)
15 juli 230 (158+72)
14 juli 212 (138+74)
13 juli 204 (129+75)
12 juli 213 (129+84)
pi_200455553
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:29 schreef Spablauw214 het volgende:
Wat een kutzooi die kranten. Het voelt alsof we terug bij af zijn en alles opnieuw begint.
Dit dus. Complete blinde paniek.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:29:54 #250
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200455555
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 13:25 schreef ipa84 het volgende:

[..]

[ twitter ]
Kortom vaccinatie is vooral preventieve behandeling die mensen meer gelegenheid (cq tijd) geeft zich te weer te kunnen stellen. Het vaccin voorkomt sws geen infectie van a) een +ssRNA virus dat zich b) op volstrekt lichaamseigen wijze nestelt en c) verbergt in lichaamscellen.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:30:09 #251
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200455564
quote:
Veel journalisten snappen er dan ook weinig van, doen geen onderzoek en proberen vooral te scoren met catchy headlines.
pi_200455575
quote:

[..]

Vergeleken met het aantal besmettingen toch wel nog steeds?
pi_200455578
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:30 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Veel journalisten snappen er dan ook weinig van, doen geen onderzoek en proberen vooral te scoren met catchy headlines.
Helaas is dat wel voer voor kamerleden zoals Paternotte om te vragen om meer maatregelen en repressie.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:30:50 #254
68638 Zwansen
pi_200455583
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:26 schreef Spablauw214 het volgende:
Want?

Nog steeds is maar 50% van de leeftijdscategorie 50-54 volledig gevaccineerd. 55-59 zit op 66% en voor 60-64 is dat ook slechts 61%.

En we hebben nu eenmaal een hele hoop mensen in die leeftijdscategorie. Dus je praat al snel over twee miljoen+ van die leeftijd die niet of niet volledig is gevaccineerd.
pi_200455600
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:14 schreef Oriente het volgende:
Zijn die niet op vakantie nou?
pi_200455620
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:30 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Want?

Nog steeds is maar 50% van de leeftijdscategorie 50-54 volledig gevaccineerd. 55-59 zit op 66% en voor 60-64 is dat ook slechts 61%.

En we hebben nu eenmaal een hele hoop mensen in die leeftijdscategorie. Dus je praat al snel over twee miljoen+ van die leeftijd die niet of niet volledig is gevaccineerd.
Ik verwacht dat die cijfers vandaag alweer veel gunstiger zijn als je hier noemt
pi_200455622
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:30 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Helaas is dit wel wat de Kuikens en Paternottes van deze wereld ook lezen alvorens ze om maatregelen gaan lopen smeken op Twitter of bij de interruptiemicrofoon.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:32:59 #258
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_200455624
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:13 schreef Tijn het volgende:

[..]

Hetzelfde beeld zien ze ook in het Verenigd Koninkrijk: de aantallen zijn lager, maar de groeifactor beweegt mee met het aantal besmettingen.
Op zich ook logisch want het voordeel van de vaccinaties zaten al verrekend in de lage cijfers qua ziekenhuis van eind juni. En toen was het per dag 500 besmettingen met 7 ziekenhuisopnames en 1 IC. Met een twintigvoud aan besmettingen reken ik op 20x7 opnames en 20x1 IC per dag. Leeftijdsopbouw speelt ook een rol, dus hopelijk is die vertwintigvoudiging een maximum.

Over een maand is de ratio weer lager door meer vaccinaties, maar in juli nog niet.
Géén kloon van tvlxd!
pi_200455630
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:31 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Zijn die niet op vakantie nou?
Dat biedt weinig garanties bij die twee.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:33:32 #260
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200455634
quote:

[..]

Want?

Vooral die laatste groep verbaast me dat het percentage nu nog zo laag is. Het is over anderhalve week al augustus.
  Redactie Frontpage dinsdag 20 juli 2021 @ 14:33:51 #261
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_200455640
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:29 schreef Jor_Dii het volgende:
Bezetting kliniek + IC

20 juli 415 (315+100)
19 juli 361 (277+84)
18 juli 311 (235+76)
17 juli 284 (207+77)
16 juli 265 (190+75)
15 juli 230 (158+72)
14 juli 212 (138+74)
13 juli 204 (129+75)
12 juli 213 (129+84)
Langzaam maar gestaag gaat het dus toch weer omhoog
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_200455646
quote:

[..]

Want?

Er zou vooralsnog weinig loos moeten zijn. Alleen het komt nu over als 1 groot paniekorgel en voorzet tot het nemen van nieuwe maatregelen.
pi_200455653
quote:
Ik heb de hoop op een terugkeer naar het "oude normaal", zoals we dat voor februari 2020 kenden, al lang en breed opgegeven. We gaan nooit meer van dit paniekerige maatregelencircus en de genadeloze uitbuiting van deze "crisis" door de dames en heren bestuurders af komen, net zoals we dat na "9/11" hebben zien gebeuren.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:34:55 #264
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200455657
quote:
Oogkleppen en niets geleerd.
Full fear mode.
1947-2016
pi_200455659
quote:

[..]

Want?

Hoe kan dat dat die dan nog geen volledige vaccinatie hebben? Dan dat gebrek aan draagvlak? Want iedereen die ik kan van 50+ heeft al een paar weken 2 shots gekregen.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:35:52 #266
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_200455675
quote:

[..]

Want?

Huh? Hoezo zijn die percentages zo laag? :? Als begin 30-er ben ik begin augustus aan de beurt voor mijn 2e prik. 50+ moet toch allang aan de beurt zijn geweest? Ook degenen met Astra die een langere interval tussen de 2 prikken hebben.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:36:14 #267
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200455682
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Misschien is dat ook gewoon de bedoeling.
Sluit ik niet uit.
Openlijk verplichten kan niet, maar hoe gaan de politici dan wel er voor zorgen dat zo veel mogelijk mensen zich gaan vaccineren. Verdeel en heers.
1947-2016
pi_200455691
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:13 schreef _serial_ het volgende:
AD kopt nu ook met "Virologen: deltavariant verspreidt zich ook via gevaccineerden"

Het zou echt fantastisch zijn als die virologen eerst eens even de onderzoeken die lopen afwachten voor ze allemaal via de pers gaan spuien.
Allemaal aan de cross-vaccinatie en boostershots dan maar.
pi_200455694
Waarom is dat eigenlijk vandaag ineens nieuws dat gevaccineerden nog het virus door kunnen geven. Dat was toch al weken bekend?
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:37:15 #270
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200455699
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:35 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Huh? Hoezo zijn die percentages zo laag? :? Als begin 30-er ben ik begin augustus aan de beurt voor mijn 2e prik. 50+ moet toch allang aan de beurt zijn geweest? Ook degenen met Astra die een langere interval tussen de 2 prikken hebben.
Als de prinsesjes niet eerst een maand hadden lopen klagen over alles....
pi_200455707
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:35 schreef alpeko het volgende:

[..]

Hoe kan dat dat die dan nog geen volledige vaccinatie hebben? Dan dat gebrek aan draagvlak? Want iedereen die ik kan van 50+ heeft al een paar weken 2 shots gekregen.
Nee hoor, ik ook pas vorige week. En heb op de eerste seconde dat het mogelijk was online een afspraak gemaakt.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:37:43 #272
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200455708
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:26 schreef Tijger_m het volgende:
en ze geen zin hebben in dezelfde argumenten van een jaar geleden
Als diezelfde argumenten nog steeds valide zijn.. ja...
1947-2016
pi_200455710
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:34 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Ik heb de hoop op een terugkeer naar het "oude normaal", zoals we dat voor februari 2020 kenden, al lang en breed opgegeven. We gaan nooit meer van dit paniekerige maatregelencircus en de genadeloze uitbuiting van deze "crisis" door de dames en heren bestuurders af komen, net zoals we dat na "9/11" hebben zien gebeuren.
Iemand zei hier laatst dat de zorgcrisis straks een maatregelencrisis is geworden. Ik wil daar niet op vooruitlopen maar de voortekenen zijn niet gunstig meer imo.
pi_200455719
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:36 schreef bloodymary1 het volgende:
Waarom is dat eigenlijk vandaag ineens nieuws dat gevaccineerden nog het virus door kunnen geven. Dat was toch al weken bekend?
Het is al sinds het begin van vaccinaties bekend, maar het is mij iets te toevallig dat dit naar buiten komt na het OMT advies van gisteren, het past iets te goed in het straatje.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:38:30 #275
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200455724
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 13:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Er wordt niet gezegd dat er een PEN test is uitgevoerd, er staat dat het een vereiste was. Mogelijk heeft iemand dus gefraudeerd en gezegd dat het uitgevoerd is terwijl dat niet zo was. VWS voert die test zelf niet uit, als bedrijf moet jij die laten uitvoeren en daar een document van overleggen of een verklaring over afgeven.
Leuk geformuleerd maar je hoef niet argwanend te zijn om te bedenken dat dit tal van opportunistische cowboys zal lokken. Het wordt een papieren werkelijkheid die in de realiteit bij misbruik grote (imago)schade toebrengt aan de samenleving.
pi_200455729
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:29 schreef Vallon het volgende:

[..]

Kortom vaccinatie is vooral preventieve behandeling die mensen meer gelegenheid (cq tijd) geeft zich te weer te kunnen stellen. Het vaccin voorkomt sws geen infectie van a) een +ssRNA virus dat zich b) op volstrekt lichaamseigen wijze nestelt en c) verbergt in lichaamscellen.
Een vaccin is geen behandeling van de ziekte. Een vaccin zorgt er voor dat je afweer een goeie immuunrespons geeft. Daarom heb je bij de meeste vaccins ook 2 prikken nodig. Bij de eerste prik het lichaam maakt wat antistoffen aan en t en b cellen leer een beetje over het virus. Bij de 2de prik schiet het lichaam gewoon in een paniek modus van het virus is nog niet weg en maakt een berg antistoffen aan maar ook je t en b cellen worden aan het werk gezet om voorbereid te zijn op her infectie. Als je dan het echte virus tegenkomt en ook al is het iets gemuteerd dan zorgen je t cellen er voor dat de infectie onder controle blijft en dat je b cellen nieuwe antistoffen aanmaakt. Daarom lees je ook dat mensen amper tot geen klachten hebben na een vaccinatie. Zo werkt het ook bij de andere corona virussen die je meerdere keren in je leven infecteren. Alleen omdat vaak de eerste infectie je al doormaakt als kind bij die virussen heb je bij de eerste infectie er veel minder last van dan als je ouder bent met een nieuw corona virus.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:39:33 #277
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200455737
quote:
Omdat er gisteren een omt advies naar buiten is gekomen waarin gevaccineerden toch gevraagd wordt om te TvT'en bij grote evenementen en grote horeca.
Langzaam inmasseren en alvast warm maken voor meer van dit soort eisen. Straks ook tvt'en voor gevaccineerden als je bij de slager wat wil halen.
1947-2016
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:40:02 #278
68638 Zwansen
pi_200455742
quote:

[..]

Geen idee, 65-69 staat nu op 82%. Dat zijn mooie cijfers.

Maar zoals @_serial_ zegt, zullen deze cijfers na de update van vandaag allemaal wel weer een stukje hoger zijn.
pi_200455746
't is weer voorbij die mooie zomer
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:40:45 #280
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_200455753
quote:
Omdat het bij veel besmettingen een probleem is en bij weinig besmettingen niet.
Géén kloon van tvlxd!
pi_200455755
quote:

[..]

Anders nog iets?
Avondklokje erbij?
We vliegen in september of oktober gevaccineerd en wel gewoon weer de volgende "korte, strenge lockdown" in tot ergens in mei volgend jaar. Het.houdt.niet.op.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:41:37 #282
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200455765
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:40 schreef Discombobulate het volgende:
't is weer voorbij die mooie zomer
En dat niet eens door het weer. Maar een selfinflicted gunshot door de mensen die denken dat ze het stuur in handen hebben.
1947-2016
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:41:47 #283
68638 Zwansen
pi_200455768
Of zullen er ook Janssen-vaccins bij zitten en dat mogelijk een deel van de groep 50-54 wel volledig is geprikt, maar dus niet tweemaal?
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:41:55 #284
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200455770
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:38 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het is al sinds het begin van vaccinaties bekend, maar het is mij iets te toevallig dat dit naar buiten komt na het OMT advies van gisteren, het past iets te goed in het straatje.
Even weekje goed inmasseren bij de talkshows en dan weer een persco.
pi_200455773
Lekker doormodderen deze zomer en vanaf september weer lockdown. Alle kindjes weer thuis onderwijs en sporten verboden. _O- _O- _O-
  Moderator dinsdag 20 juli 2021 @ 14:42:56 #286
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_200455786
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:26 schreef Spablauw214 het volgende:
Algemene sfeer hier:

pi_200455793
quote:
'Virologen: deltavariant verspreidt zich ook via gevaccineerden'
De deltavariant van het coronavirus is zo besmettelijk dat die zich ook verspreidt via mensen die volledig gevaccineerd zijn. Gevaccineerden worden meestal niet ernstig ziek na een besmetting, maar ze kunnen het virus dus wel doorgeven. In de Volkskrant slaan virologen opnieuw alarm.

Virologen pleiten ervoor dat gevaccineerden zich aan dezelfde regels moeten houden als niet-gevaccineerden. Dus testen bij klachten, testen voor toegangsbewijzen en extra afstand houden tot mensen die nog niet zijn gevaccineerd.

"De gedachte die we in het begin hadden, dat je na vaccinatie het virus niet meer overdraagt, blijkt voor de deltavariant toch niet helemaal op te gaan", zegt klinisch viroloog Matthijs Welkers van het Amsterdam UMC in de Volkskrant. "Wij zien zelfs mensen die al een infectie hebben doorgemaakt, daarna twee keer zijn gevaccineerd en nu toch weer positief testen."
Hier moeten we dus absoluut NIET naar gaan luisteren, please overheid. Vaccineren, vaccineren en nog eens vaccineren, als een trein, en straks gewoon precies hetzelfde als Engeland doen. Als de zorg niet meer belast wordt is het gewoon klaar. Anders gaan we echt een dystopische toekomst in.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_200455796
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:33 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Langzaam maar gestaag gaat het dus toch weer omhoog
Ik kan je op een bordje geven dat ze deze stijgingen met angst en beven aanschouwen in Den Haag. Als het zo doorgaat hebben we volgende week een persco aan onze broek, let maar op.
  Redactie Frontpage dinsdag 20 juli 2021 @ 14:43:41 #289
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_200455797
quote:

[..]

In het begin van de vaccinaties zat er 12 (of meer) weken tussen de eerste en tweede prik. Zo kun je dus al 30+ half juni je eerste en eind juli je tweede prik al hebben gehad. Als je als 50+ je eerste half mei hebt gehad ben je dus pas half augustus aan de beurt voor de tweede.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_200455800
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:38 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Eigenlijk staat het helemaal niet zo in het OMT-advies, maar is het een uitspraak van K.tje Koopmans die iedereen de media overnemen. In het advies staat alleen dat het heel heel heel misschien te overwegen is ooit. Zeker niet als advies.
pi_200455815
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:43 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Eigenlijk staat het helemaal niet zo in het OMT-advies, maar is het een uitspraak van K.tje Koopmans die iedereen de media overnemen. In het advies staat alleen dat het heel heel heel misschien te overwegen is ooit. Zeker niet als advies.
Klopt zeker, maar dit soort verhalen in de media helpt niet bepaald tegen incompetente kamerleden die het kaf van de koren niet weten te scheiden.
pi_200455818
In de acteerwereld is een nieuwe regel ingevoerd. Oproepen voor acteurs en figuranten hebben de volgende regel:
quote:
COVID: Iedereen op de set moet al minstens één keer gevaccineerd zijn.

Indien je niet gevaccineerd bent, zullen ze je helaas niet in overweging willen nemen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_200455819
pi_200455830
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:42 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Algemene sfeer hier:

[ afbeelding ]
Ik heb het hier al vaker gezegd maar het probleem is dat het einde van de maatregelen compleet uit zicht is geraakt.

En dat we nu bij elk zuchtje tegenwind in een kramp schieten, schept weinig hoop voor het najaar.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:45:44 #295
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200455836
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:42 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Algemene sfeer hier:

[ afbeelding ]
Waarom zou dat niet zo zijn? Wanneer kan ik weer naar een concert?
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:45:46 #296
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200455837
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
In de acteerwereld is een nieuwe regel ingevoerd. Oproepen voor acteurs en figuranten hebben de volgende regel:
[..]

Doet de politiek het niet, doet de maatschappij het wel.
1947-2016
pi_200455856
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:43 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Ik kan je op een bordje geven dat ze deze stijgingen met angst en beven aanschouwen in Den Haag. Als het zo doorgaat hebben we volgende week een persco aan onze broek, let maar op.
Handen wassen GENOT _O_
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:46:55 #298
474254 GurneyIsBestOke
pi_200455861
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:43 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Precies. Figuren als Koopmans die een (financieel) belang hebben bij een testbeleid zoeken ook juist continu de media op. Voor dit soort mensen moet je nu juist echt oppassen.
pi_200455873
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:45 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Ik heb het hier al vaker gezegd maar het probleem is dat het einde van de maatregelen compleet uit zicht is geraakt.

En dat we nu bij elk zuchtje tegenwind in een kramp schieten, schept weinig hoop voor het najaar.
Wie schiet er precies in de kramp?
Ik zie alleen hier paniek. :{
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:48:22 #300
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200455878
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:46 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Precies. Figuren als Koopmans die een (financieel) belang hebben bij een testbeleid zoeken ook juist continu de media op. Voor dit soort mensen moet je nu juist echt oppassen.
Oppassen? Als je ergens een belang in hebt ben je gewoon niet zuiver op je graad en kan je niet integer besluiten nemen.
Dan heb je niets te zoeken in zo'n orgaan.
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')