Natuurlijk zegt dat wel wat, gevaccineerden die gezond zijn kwamen niet meer in het ziekenhuis.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:28 schreef noodgang het volgende:
[..]
Hoeveel procent van die populatie is volledig gevaccineerd? Een stuk meer dan 37 op de 60 waarschijnlijk. Als in de populatie maar genoeg mensen gevaccineerd zijn zal het percentage van de ziekenhuisopnames wat gevaccineerd is ook stijgen. Zegt niks over de werkzaamheid
Ze zullen ook wel weer in de krochten van de samenleving een paar jongeren met long-Covid opduikelen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het is imo nogal zorgelijk dat nog geen dag na het OMT-advies een alarmerend artikel verschijnt dat exact in het straatje van dat advies past. We hebben al eerder gezien dat zoiets een opmaat kan zijn naar het bombarderen van de publieke opinie met experts die wekenlang in talkshows de noodzaak van die specifieke maatregel komen pushen, zielige verhaaltjes van betrokkenen, en voorzetjes van bewindslieden.
https://www.ad.nl/tech/va(...)n-door-lek~a4bb3080/quote:Op papier was alles in orde bij het bedrijf, zegt een woordvoerder van het ministerie. Om toegelaten te worden tot het testsysteem van de overheid moet een bedrijf aan strenge eisen voldoen en bewijzen overleggen om aan te tonen dat het aan deze eisen voldoet. Zo moet een bedrijf onder meer een zogenoemde pen(etratie)test doorstaan, waarbij een computersysteem op kwetsbaarheden wordt gecontroleerd.
‘Op papier’ voldeed Testcoronanu aan alle eisen. ,,Uit een goede pentest had deze kwetsbaarheid moeten blijken. We gaan onderzoek doen naar hoe deze kwetsbaarheid niettemin heeft kunnen bestaan bij de aanbieder. Indien nodig zullen de aansluiteisen van CoronaCheck worden aangescherpt”, aldus het ministerie.
Waar haal je de info vandaan dat al deze mensen eerder gezond waren?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:33 schreef macca728 het volgende:
[..]
Natuurlijk zegt dat wel wat, gevaccineerden die gezond zijn kwamen niet meer in het ziekenhuis.
Anders lees je gewoon 2 blz terug.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:41 schreef noodgang het volgende:
[..]
Waar haal je de info vandaan dat al deze mensen eerder gezond waren?
En verder was die 65 ernstige gevallen misschien wel het tienvoudige of weet ik veel hoeveel meer geweest als er niet gevaccineerd was. Als in de populatie 60+ nu bijvoorbeeld nog 1% van de mensen serieus ziek wordt, waar dat eerst 20% was, dan werkt zo'n vaccin toch
Dit was allang duidelijk ja. Er is alleen gesteld dat je zo goed als geen kans hebt om in het ziekenhuis te belanden.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:41 schreef groenen het volgende:
Is er eigenlijk ooit gesteld dat gevaccineerde geen transmissie hebben?
Volgens mij alleen dat deze mogelijk lager is. Nu wordt er net gedaan of dit geheel nieuwe inzichten zijn, waardoor een testsamenleving noodzakelijk blijft. Dit was echter al lang duidelijk.
Overigens kunnen de vaccins officieel weggegooid worden, motivatie om de 2de te halen daalt hier met de dag.
Enige reden dat ik ze heb genomen is om niet te hoeven testen voor reizen en (eventueel als daar ooit sprake van zou gaan zijn) restaurant-, musea- of winkelbezoek. Als daar nu testen e.d. voor komt dan kunnen ze die eventuele booster bij zich zelf inspuiten. En testen bij klachten kunnen ze helemaal vergeten. Dan ben ik gewoon ziek en zal het me een zorg zijn waardoor. Blijf ik thuis en ziek ik uit en gaan we weer verder met leven.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:41 schreef groenen het volgende:
Volgens mij alleen dat deze mogelijk lager is. Nu wordt er net gedaan of dit geheel nieuwe inzichten zijn, waardoor een testsamenleving noodzakelijk blijft. Dit was echter al lang duidelijk.
Overigens kunnen de vaccins officieel weggegooid worden, motivatie om de 2de te halen daalt hier met de dag.
Er wordt niet gezegd dat er een PEN test is uitgevoerd, er staat dat het een vereiste was. Mogelijk heeft iemand dus gefraudeerd en gezegd dat het uitgevoerd is terwijl dat niet zo was. VWS voert die test zelf niet uit, als bedrijf moet jij die laten uitvoeren en daar een document van overleggen of een verklaring over afgeven.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:39 schreef alpeko het volgende:
Op papier alles in orde
[..]
https://www.ad.nl/tech/va(...)n-door-lek~a4bb3080/
Hier is serieus een PEN-test op uitegevoerd? Door wie/welk bedrijf dan? De Jonge ICT Solutions?
Er is echt no way dat iemand kritisch naar dat systeem heeft gekeken. Dat was die website waarmee je vanuit de browser gewoon geldige testresultaten kon genereren, he. En ook de gehele database kon raadplegen, inclusief persoonsgegevens van iedereenquote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:39 schreef alpeko het volgende:
Op papier alles in orde
[..]
Hier is serieus een PEN-test op uitegevoerd? Door wie/welk bedrijf dan? De Jonge ICT Solutions?
Dat is ook een mogelijkheid maar dan hebben ze zich weer laten oplichten bij VWS. Na de Sywert affaire. Mss moet je dan je eigen checks even tegen het licht houden en extern laten auditen ipv de glazenwasser of marketingondernemer op z'n blauwe met dollartekens gevulde ogen geloven.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er wordt niet gezegd dat er een PEN test is uitgevoerd, er staat dat het een vereiste was. Mogelijk heeft iemand dus gefraudeerd en gezegd dat het uitgevoerd is terwijl dat niet zo was.
Tja, wat verwacht je van een ministerie dat miljarden aan uitgaven niet kan verantwoorden.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:46 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat is ook een mogelijkheid maar dan hebben ze zich weer laten oplichten bij VWS. Na de Sywert affaire. Mss moet je dan je eigen checks even tegen het licht houden en extern laten auditen.
Ik vind het echt een bizarre gedachte dat dit soort basiskennis nota bene voor een viroloog hoegenaamd geheel nieuwe info zou zijn.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:41 schreef groenen het volgende:
Is ook niet gek natuurlijk, uitgebreid testen kost vaak meer tijd dan het bouwen van het systeem en alles wijst erop dat dit met de grootste spoed opgeleverd moest worden. En zoals overal, waar wordt het eerste op beknibbeld: de testtijd "want het zal wel loslopen". En dan is het wachten tot een wat technischer journalist eens wat gaat proberen en er zonder moeite doorheen prikt.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:45 schreef Tijn het volgende:
[..]
Er is echt no way dat iemand kritisch naar dat systeem heeft gekeken. Dat was die website waarmee je vanuit de browser gewoon geldige testresultaten kon genereren, he. En ook de gehele database kon raadplegen, inclusief persoonsgegevens van iedereen
Maar zelfs zonder PEN-test vind ik het een bizarre beslissing om clientside zomaar toegang te geven tot de gehele database. Ik vraag me echt af wat de mensen dachten die dit gebouwd hebben, hoor. Op deze manier zet je je persoonlijke blog nog niet eens in elkaar, laat staan een systeem dat medische gegevens verwerkt.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:49 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Is ook niet gek natuurlijk, uitgebreid testen kost vaak meer tijd dan het bouwen van het systeem en alles wijst erop dat dit met de grootste spoed opgeleverd moest worden. En zoals overal, waar wordt het eerste op beknibbeld: de testtijd "want het zal wel loslopen". En dan is het wachten tot een wat technischer journalist eens wat gaat proberen en er zonder moeite doorheen prikt.
Tja, ze hadden ook het normale 3 jarige aanbestedings traject kunnen ingaan, natuurlijk maar ik vermoed dat daar ook wel wat commentaar op gekomen was.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:46 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat is ook een mogelijkheid maar dan hebben ze zich weer laten oplichten bij VWS. Na de Sywert affaire. Mss moet je dan je eigen checks even tegen het licht houden en extern laten auditen ipv de glazenwasser of marketingondernemer op z'n blauwe met dollartekens gevulde ogen geloven.
Als ze bij de bouw unit-testing hadden meegenomen was dat ook al vrij snel boven water gekomen. Los van dat hier niet zozeer de bouw het probleem is maar het concept rond authorisatie/business rules al niet in orde is. Dit klinkt als iemand z'n hobby project. De buurjongen gevraagd of ie even iets in elkaar kan knutselen want die is zo handig met computers.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:49 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Is ook niet gek natuurlijk, uitgebreid testen kost vaak meer tijd dan het bouwen van het systeem en alles wijst erop dat dit met de grootste spoed opgeleverd moest worden. En zoals overal, waar wordt het eerste op beknibbeld: de testtijd "want het zal wel loslopen". En dan is het wachten tot een wat technischer journalist eens wat gaat proberen en er zonder moeite doorheen prikt.
Dat dus. Het gebrek aan testen is niet wat dit probleem heeft veroorzaakt, het idee klopt gewoon in de basis al niet.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:52 schreef alpeko het volgende:
[..]
Als ze bij de bouw unit-testing hadden meegenomen was dat ook al vrij snel boven water gekomen. Los van dat hier niet zozeer de bouw het probleem is maar het concept rond authorisatie/business rules al niet in orde is.
Komt vooral omdat die mensen inmiddels hun gewone leven weer hebben opgepakt en het daardoor te druk hebben om hier de hele dag rond te hangen. Of ze zijn op vakantie. Het is zomer.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:45 schreef JeOma het volgende:
Mooi om te zien dat bepaalde mensen op Fok nu langzaamaan steeds iets minder berichten posten. Compleet toevallig de mensen die in eerste instantie om het hardst riepen dat vaccinatie de enige oplossing is uit deze shitwereld. #wiedeschoenpasttrekkehemaan
Dit zijn precies dezelfde soort teksten als over de britse.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:17 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
He leuk, daar hebben we weer eens een antropomorfisme. Slimme jongen hoor, die deltavariant!
Grappig dat je hetzelfde van vaccins kan zeggen maar dan ben je uiteraard weer een wappie.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:49 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
En na de deltavariant komt er wel weer een ander, nog heel heel heel veel besmettelijker variant waar je het hele riedeltje weer op kunt gaan copypasten.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit zijn precies dezelfde soort teksten als over de britse.
Bizar scherpe constatering en vergelijking.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:57 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Grappig dat je hetzelfde van vaccins kan zeggen maar dan ben je uiteraard weer een wappie.
Nee, dat is niet grappig want het is niet waar.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:57 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Grappig dat je hetzelfde van vaccins kan zeggen maar dan ben je uiteraard weer een wappie.
Ja lekker specifiekquote:
Alsof we dat niet al lang al door hebben.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:28 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Het is imo nogal zorgelijk dat nog geen dag na het OMT-advies een alarmerend artikel verschijnt dat exact in het straatje van dat advies past. We hebben al eerder gezien dat zoiets een opmaat kan zijn naar het bombarderen van de publieke opinie met experts die wekenlang in talkshows de noodzaak van die specifieke maatregel komen pushen, zielige verhaaltjes van betrokkenen, en voorzetjes van bewindslieden.
omt wil zo risicoloos mogelijk door het leven. Het liefst iedereen in een wit pak over straat en nooit meer vrij buiten. Alles voor om de ziekenhuizen zo leeg mogelijk te laten blijven. Dat is hun mindset.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:18 schreef Spablauw214 het volgende:
Koopmans zegt in dat stuk letterlijk dat vaccins nu niet meer voldoende zijn. Als het kabinet daar in mee gaat dan kom je hier dus nooit meer uit.
Ze maken mij niet wijs dat ze daar nu pas achter komen inderdaad. Het was al de vraag waarom ze zoveel geld gingen investeren in een testsamenleving die enkel zou duren totdat mensen gevaccineerd zouden zijn. Ze wisten denk ik al lang dat ze ook gevaccineerden gewoon wilden gaan testen, maar zoiets roep je niet te vroeg, want dan krijg je inderdaad mensen die zoiets hebben van ''ja, maar waarom zou ik me laten prikken als ik met een vaccinatie niet van deze rotzooi af ben''. Nu er genoeg mensen gevaccineerd zijn is het veiliger om deze uitspraken te doen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:41 schreef groenen het volgende:
Politici leven in de theorie. Praktijk scheelt ze geen moer. Daarom is dat zo lek als een mandje.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:39 schreef alpeko het volgende:
Op papier alles in orde
[..]
100% zekerheidquote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:03 schreef Spablauw214 het volgende:
In before schuimbekkende tweets van Kuiken en Paternotte in 321…
Met dit tempo zitten we eind deze maand weer aan 1000 mensen in de ziekenhuizen. Daar zal de overheid niet bepaald happy van worden..quote:
En mag niet vergeleken worden met de griep hoor. Doen nou niet, straks ben je weer een wappie.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:52 schreef OProg het volgende:
Wat ik zo wonderlijk blijf vinden is dat er verbazing is over mutaties van covid en dus ook over hoe zo'n virus rond gaat en werkt en we dan in een situatie komen dat we zo'n alarm krijgen.
We geven bijvoorbeeld elk jaar 6,5 miljoen mensen een vaccin tegen influenza. Maar het is altijd gokken welke variant dominant zal worden en ook hoe het is gemuteerd. Dus mensen kunnen nog steeds ziek worden, met lichaamseigen antistoffen of op basis van vaccins, gelukkig heel vaak zonder dat het echt ernstige gevolgen heeft. En dat het ook zelfs via dieren kan lopen en dat mensen met weinig klachten het virus kunnen verspreiden is gewoon bekend.
En dan doet covid hetzelfde en dan is het net alsof het een uniek en zeer begenadigd virus is met extreme eigenschappen.
quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:04 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Kan je die matrix van deze week nog eens posten? Die met voorspelling?
Met zijn ''welkom terug in de zeer ernstig'' editie....quote:
Vraag mij af waar die 16 IC opnames vandaan komen.quote:
Kom nou. Bepaalde lieden posten hier dag en nacht het hele jaar door. Valt wel op dat ze in de dagen hiervoor wel druk waren hier, maar sinds het uitkomen van het laatste omt advies, angstvallig stil zijn.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:55 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Komt vooral omdat die mensen inmiddels hun gewone leven weer hebben opgepakt en het daardoor te druk hebben om hier de hele dag rond te hangen. Of ze zijn op vakantie. Het is zomer.
Ben toch vooral benieuwd naar welke leeftijden en daarnaast of het gevaccineerden zijn of niet.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:06 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Vraag mij af waar die 16 IC opnames vandaan komen.
Zal straks even vergelijken met de data van gisteren.
We gaan allemaal (spoedig) doodquote:
Dit jaquote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:09 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ben toch vooral benieuwd naar welke leeftijden en daarnaast of het gevaccineerden zijn of niet.
Wow, wel schrikken dit eigenlijk. Juist die doorzetting die je nu niet hoopt.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |