abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 juli 2021 @ 13:10:40 #126
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200454280
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 13:09 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Nee, maar je leest tussen de regels al de roep om nieuwe maatregelen.
Het is zo vermoeiend allemaal die controledwang.
pi_200454283
quote:
''Hoewel gevaccineerden die de deltavariant oplopen doorgaans niet zo ziek worden dat ze in het ziekenhuis belanden, kunnen ze het virus wel overdragen op anderen. Daarom zouden mensen die zijn gevaccineerd zich aan dezelfde spelregels moeten houden als niet-gevaccineerden: direct testen bij klachten, testen voor toegangsbewijzen en na terugkomst van vakantie, en extra afstand houden tot mensen die nog niet zijn gevaccineerd. ''

Yay. Goed voor de vaccinatiebereidheid, dit soort dingen blijven opperen :+
pi_200454287
quote:
LOL, het lijkt wel alsof ze een financieel virologisch belang hebben bij het testen

quote:
Ook Koopmans wil liefst af van de voorkeurspositie van gevaccineerden. ‘Eigenlijk zou je in deze fase, als het te organiseren zou zijn, iedereen zo veel mogelijk willen testen
pi_200454289
quote:
quote:
Opnieuw slaan virologen alarm over het coronavirus. De deltavariant is zó besmettelijk dat ook mensen die al volledig gevaccineerd zijn het virus kunnen doorgeven.
Dat is toch allemaal al lang en breed bekend? Vaccinatie maakt niet dat je een soort raketschild om je heen hebt waardoor je niet besmettelijk kunt raken of zijn. Waarom doen die experts alsof dit een nieuwe schokkende ontdekking is?

quote:
Ook Koopmans wil liefst af van de voorkeurspositie van gevaccineerden. ‘Eigenlijk zou je in deze fase, als het te organiseren zou zijn, iedereen zo veel mogelijk willen testen, om zicht te houden op het virus. In elk geval is het verstandig om je te laten testen als je terugkomt van vakantie of bij lichte klachten, ook als je volledig bent gevaccineerd.’
Jaja, blablabla. Zeker als jongere kun je het dan net zo goed niet doen. Best toevallig dat dit allemaal naar buiten komt na het OMT-verhaaltje van gisteren.

[ Bericht 0% gewijzigd door saparmurat_niyazov op 20-07-2021 13:19:18 ]
pi_200454291
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 13:11 schreef zoost het volgende:

[..]

LOL, het lijkt wel alsof ze een financieel virologisch belang hebben bij het testen
[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200454303
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 13:11 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

''Hoewel gevaccineerden die de deltavariant oplopen doorgaans niet zo ziek worden dat ze in het ziekenhuis belanden, kunnen ze het virus wel overdragen op anderen. Daarom zouden mensen die zijn gevaccineerd zich aan dezelfde spelregels moeten houden als niet-gevaccineerden: direct testen bij klachten, testen voor toegangsbewijzen en na terugkomst van vakantie, en extra afstand houden tot mensen die nog niet zijn gevaccineerd. ''

Die Koopmans kraait echt altijd de grootst mogelijk onzin uit. Wat een onprettig mens lijkt me dat. Gelukkig wordt er doorgaans niet naar haar geluisterd. Maar in de media wordt het wel vaak gebracht alsof wat zij zegt ook daadwerkelijk het nieuwe normaal gaat worden.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 13:13:51 #132
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200454308
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 13:11 schreef zoost het volgende:

[..]

[..]

Waarom zou je iedereen zo veel mogelijk willen testen? Na 17 maanden leeft men nog steeds in de illusie dat je daarmee het virus gaat beteugelen, LOL. Intussen ligt het BCO in puin en zijn er dagelijks zoveel contacten tussen mensen buiten het officiele circuit om dat dit bij voorbaat kansloos is.
pi_200454310
Het zou juist vooral moeten draaien om:

''Dat gevaccineerden desondanks zelden op de ic belanden of overlijden, komt door iets anders. Waarschijnlijk loopt ook de deltavariant na de beginfase van de besmetting aan tegen de T-cellen, de verdedigingslinie die aangetaste cellen opruimt en de ontsteking in bedwang houdt. Zo blijft de ziekte beperkt. ''.

Dat is toch wat we probeerden te voorkomen? Zorgdruk?
pi_200454342
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 13:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
Het zou juist vooral moeten draaien om:

''Dat gevaccineerden desondanks zelden op de ic belanden of overlijden, komt door iets anders. Waarschijnlijk loopt ook de deltavariant na de beginfase van de besmetting aan tegen de T-cellen, de verdedigingslinie die aangetaste cellen opruimt en de ontsteking in bedwang houdt. Zo blijft de ziekte beperkt. ''.

Dat is toch wat we probeerden te voorkomen? Zorgdruk?
Ja maar het voorkomen van zorgdruk is sinds 2 weken geen KPI meer.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 13:17:13 #135
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_200454344
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 13:11 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dan moet je ongevaccineerden wel kunnen herkennen op straat. Iemand een goed idee hoe we daarvoor kunnen zorgen?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_200454349
quote:
signaleert Wertheim. ‘Met de eerdere varianten zou dit waarschijnlijk in mindere mate zijn gebeurd. De deltavariant weet dit toch heel slim te doen.’
He leuk, daar hebben we weer eens een antropomorfisme. Slimme jongen hoor, die deltavariant!
  dinsdag 20 juli 2021 @ 13:17:26 #137
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_200454350
Maar dat is het probleem met al dit soort stukken, mensen moeten klikken, moeten geraakt worden. Dus gebruikt men uitersten of bepaalde woorden om dat kracht bij te zetten.
Helaas betekent dat niet wat ze zouden moeten formuleren.
pi_200454360
Koopmans zegt in dat stuk letterlijk dat vaccins nu niet meer voldoende zijn. Als het kabinet daar in mee gaat dan kom je hier dus nooit meer uit.
pi_200454363
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 13:08 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dit was toch al lang bekend en ook niet de insteek van vaccins.
Virologen slaan alarm: virus verspreidt zich onder mensen die een vaccin namen waarvan bekend is dat deze transmissie niet geheel voorkomt
I'll give you something to do
pi_200454372
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 13:13 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Waarom zou je iedereen zo veel mogelijk willen testen? Na 17 maanden leeft men nog steeds in de illusie dat je daarmee het virus gaat beteugelen, LOL. Intussen ligt het BCO in puin en zijn er dagelijks zoveel contacten tussen mensen buiten het officiele circuit om dat dit bij voorbaat kansloos is.
Omdat als je de besmettingen ziet oplopen de zorg direct kan opschalen. O, nee. Ik bedoel vrijheidsbeperkende maatregelen kan instellen ondanks de hoge vaccinatiegraad en geringe ziekenhuisopnames.
pi_200454410
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 13:19 schreef zoost het volgende:

[..]

Omdat als je de besmettingen ziet oplopen de zorg direct kan opschalen. O, nee. Ik bedoel vrijheidsbeperkende maatregelen kan instellen ondanks de hoge vaccinatiegraad en geringe ziekenhuisopnames.
Het gaat ineens over “transmissie terugdringen”, maar wat boeit dat als de zorg het prima aan kan? Ik geloof niet in een of ander complot maar de hele exitstrategie wordt in een bijzin overboord gegooid hier, en dat vind ik best zorgwekkend.
pi_200454411
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 13:06 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]

En wat is het percentage gevaccineerden?
65 landelijk.

37 van de 60 met serieus condition zijn gevaccineerden boven de 60
  dinsdag 20 juli 2021 @ 13:24:06 #143
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200454447
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 13:22 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Het gaat ineens over “transmissie terugdringen”, maar wat boeit dat als de zorg het prima aan kan? Ik geloof niet in een of ander complot maar de hele exitstrategie wordt in een bijzin overboord gegooid hier, en dat vind ik best zorgwekkend.
De transmissie wordt ook gewoon teruggedrongen door vaccins, niet 100 procent nee, maar dat was ook nooit de insteek en daar zijn de vaccins ook niet op ontwikkeld.
pi_200454477
quote:
Aan het begin van de infectie is dat waarschijnlijk zo veel dat je antistoffen het niet kunnen bijbenen’, zegt Welkers. ‘Het virus breekt vanwege zijn grote aantallen als het ware door de verdediging heen.’

Bovendien hebben antistoffen van gevaccineerden zo’n zes tot acht keer minder goed vat op de uitsteeksels van de deltavariant, blijkt uit onlangs gepubliceerde Britse laboratoriumproeven. Dat maakt de zaak er niet beter op.

Dat gevaccineerden desondanks zelden op de ic belanden of overlijden, komt door iets anders. Waarschijnlijk loopt ook de deltavariant na de beginfase van de besmetting aan tegen de T-cellen, de verdedigingslinie die aangetaste cellen opruimt en de ontsteking in bedwang houdt. Zo blijft de ziekte beperkt.
twitter
  Moderator dinsdag 20 juli 2021 @ 13:26:15 #145
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_200454484
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 12:54 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat laatste zou mooi zijn en dan heb ik voor mijn beurt gesproken. Concrete aanwijzingen zie ik niet, ik zie alleen extreem ad-hoc beleid. Besmettingen gaan omlaag, we gooien alles open. Oh jee, besmettingen gaan omhoog, nu gooien we wat dicht. Het is echt mavo-niveau zonder enig pad voorwaarts en dat laatste zal je toch echt moeten hebben, want we raken hier niet vanaf, hoeveel spuitjes je ook zet. Dus kom met beleid.
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 12:58 schreef Tijn het volgende:

[..]

Klap in het gezicht van alle MAVO'ers!
auw ;(
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_200454519
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 13:18 schreef Spablauw214 het volgende:
Koopmans zegt in dat stuk letterlijk dat vaccins nu niet meer voldoende zijn. Als het kabinet daar in mee gaat dan kom je hier dus nooit meer uit.
Het is imo nogal zorgelijk dat nog geen dag na het OMT-advies een alarmerend artikel verschijnt dat exact in het straatje van dat advies past. We hebben al eerder gezien dat zoiets een opmaat kan zijn naar het bombarderen van de publieke opinie met experts die wekenlang in talkshows de noodzaak van die specifieke maatregel komen pushen, zielige verhaaltjes van betrokkenen, en voorzetjes van bewindslieden.
  Moderator dinsdag 20 juli 2021 @ 13:28:57 #147
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_200454530
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 13:22 schreef macca728 het volgende:

[..]

65 landelijk.

37 van de 60 met serieus condition zijn gevaccineerden boven de 60
Hoeveel procent van die populatie is volledig gevaccineerd? Een stuk meer dan 37 op de 60 waarschijnlijk. Als in de populatie maar genoeg mensen gevaccineerd zijn zal het percentage van de ziekenhuisopnames wat gevaccineerd is ook stijgen. Zegt niks over de werkzaamheid
  dinsdag 20 juli 2021 @ 13:29:13 #148
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_200454533
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 13:17 schreef MichaelScott het volgende:
Dan moet je ongevaccineerden wel kunnen herkennen op straat. Iemand een goed idee hoe we daarvoor kunnen zorgen?
Om maar niet te struikelen over een controversieel verleden, stel ik voor dat we gezichtsherkenning activeren op de camera's die er toch al hangen, dan kunnen we vervolgens via AR zorgen dat je ze er uit kunt pikken. De inferieuren. Zij die ongewenst zijn. De non-conformisten. De ziekteverspreiders. De vijand.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_200454560
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 13:29 schreef GemMagic het volgende:

[..]

Om maar niet te struikelen over een controversieel verleden, stel ik voor dat we gezichtsherkenning activeren op de camera's die er toch al hangen, dan kunnen we vervolgens via AR zorgen dat je ze er uit kunt pikken. De inferieuren. Zij die ongewenst zijn. De non-conformisten. De ziekteverspreiders. De vijand.
Hou het een beetje betamelijk aub?
  dinsdag 20 juli 2021 @ 13:33:22 #150
12221 Tijn