abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200455409
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:15 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]

Dit dus.

We kunnen de rest van festivalseizoen wel afschrijven met alle doomscenario's die nu in de pers komen.
Voor zover het niet achter de schermen al geannuleerd is.
"Nu nog wat scherper in beeld: volledig gevaccineerden worden niet ziek van de Deltavariant, maar kunnen die wel doorgeven."

Doorgeven ja, aan andere gevaccineerden zeker, die er op hun beurt niet ziek van worden. Maar die kunnen het wel doorgeven! Dan aan andere gevaccineerden, die er op hun beurt niet ziek van worden. Maar die kunnen het vervolgens weer doorgeven! Etc etc etc. Een gebed zonder einde.
Is iedereen echt zo onnozel? Waarom worden die lui niet gecorrigeerd?
I'll give you something to do
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:22:31 #227
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_200455427
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:18 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik zou zelfs al voorspellen dat we in het najaar ook gewoon weer met een dichte horeca zitten. Of dat enkel gevaccineerden er naar toe mogen mits ze getest zijn (en eventuele booster shots ontvangen hebben). Verwacht ook niet dat scholen ''gewoon'' open gaan, die kinderen zullen ook wel meermaals per week getest moeten worden. Het normale najaar waar zo op gehoopt werd zie ik echt niet meer gebeuren na al deze berichten (daarvoor eigenlijk ook al niet, ik roep al weken dat ik dat niet zag gebeuren). Grenzen zullen ook wel weer dicht gaan binnen veel EU landen (want dit probleem is groter dan enkel NL), waardoor toerisme in de winter ook wel weer onmogelijk zal gaan worden.
Mwah, dat hoeft niet. Dan wordt het allemaal een zo hopeloos verhaal, er geldt dan immers geen ‘gewoon wachten op de vaccins’-mentaliteit meer bij mensen. Heb je dit najaar verregaande maatregelen, dan geef je letterlijk aan dat er geen uitweg meer is uit de situatie.
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
pi_200455429
Ik ga zo even een biertje pakken op het terras. Nu kan het nog.
- verwijderd door admin -
pi_200455430
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:21 schreef galantis het volgende:

[..]

"Nu nog wat scherper in beeld: volledig gevaccineerden worden niet ziek van de Deltavariant, maar kunnen die wel doorgeven."

Doorgeven ja, aan andere gevaccineerden zeker, die er op hun beurt niet ziek van worden. Maar die kunnen het wel doorgeven! Dan aan andere gevaccineerden, die er op hun beurt niet ziek van worden. Maar die kunnen het vervolgens weer doorgeven! Etc etc etc. Een gebed zonder einde.
Dit ja. Plus dat de circulatie onder gevaccineerden veel lager is dan onder niet gevaccineerden.
Dat is niet alleen bewezen, maar ook een feit.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:22:55 #230
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_200455435
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:21 schreef galantis het volgende:

[..]

Moeten we toch de gevaccineerden van de ongevaccineerden gescheiden gaan houden voor hun eigen bestwil
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_200455457
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:19 schreef Tijn het volgende:

[..]

Als het aantal positieve tests daadwerkelijk terugloopt is dat inderdaad goed nieuws voor de ziekenhuiscijfers. Daarom is het aantal besmettingen ook wel degelijk een interessant getal.
Let wel - 80+% van de besmettingsgolf van afgelopen weken bevond zich onder jongeren tot 29 jaar en nu zien we tóch een toename op de IC en dan toch ook weer bij de oudere groepen 50 en 60+. Dat geeft wel aan dat er dus nog heel veel mensen in die oudere groepen onvoldoende beschermd zijn.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:24:31 #232
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_200455458
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:12 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Correctie of niet.. dit is gewoon niet zo heel best te noemen in het kader van 'opnames zullen meevallen'..
Tja, als je kijkt naar de absolute aantallen zijn er ook nog een hoop 50-plussers niet gevaccineerd. En daarbij is het aantal besmettingen nu sinds een aantal dagen gestabiliseerd. Met een beetje geluk gaat dat over een paar dagen ook gebeuren met de ziekenhuisopnames.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:24:34 #233
14505 OProg
A Life in Music
pi_200455459
Ik vraag me voor het verloop van een virus wel een beetje af hoe het nu zit met antilichamen en immuniteit als iemand nu een lichte besmetting heeft van die Deltavariant na eerder gevaccineerd te zijn. Ik neem dat daar dan ook antilichamen voor ontstaan.

Mocht er dan een nieuwe variant ontstaan, dan is het qua evolutie van een virus wel aan te nemen dat die dichter bij de Delta zit dan bij de originele variant. En dat iemand dan weer minder gevoelig voor die nieuwere variant is.

Dus ik zit me af te vragen of het virus zo lang mogelijk weg proberen te houden en het met vaccins op basis van de originele variant te doen op termijn dan niet een nieuw probleem oplevert.

Maar misschien zit ik er helemaal naast? :? :? Weet iemand hier meer over?
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:24:43 #234
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200455462
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:22 schreef zalkc het volgende:

[..]

Moeten we toch de gevaccineerden van de ongevaccineerden gescheiden gaan houden voor hun eigen bestwil
Dat doen ze maar lekker zelf dan.
pi_200455468
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:22 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Mwah, dat hoeft niet. Dan wordt het allemaal een zo hopeloos verhaal, er geldt dan immers geen ‘gewoon wachten op de vaccins’-mentaliteit meer bij mensen. Heb je dit najaar verregaande maatregelen, dan geef je letterlijk aan dat er geen uitweg meer is uit de situatie.
De uitweg is dan: wil je ergens naar toe? Testen. Testen. Testen.
pi_200455478
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:24 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Let wel - 80+% van de besmettingsgolf van afgelopen weken bevond zich onder jongeren tot 29 jaar en nu zien we tóch een toename op de IC en dan toch ook weer bij de oudere groepen 50 en 60+. Dat geeft wel aan dat er dus nog heel veel mensen in die oudere groepen onvoldoende beschermd zijn.
Of gewoon niet gevaccineerd zijn.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200455479
We kunnen de samenleving niet voor eeuwig op slot houden omdat een aantal mensen vaccinaties weigeren. Nu iedereen ook sneller die 2e prik gaat krijgen zullen we halverwege augustus toch gewoon open moeten. Waarbij je dus als gevaccineerde ook zeker het virus kunt oplopen....lijkt mij trouwens meteen een mooie booster ipv een 3e vaccinatie.
pi_200455480
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:22 schreef zalkc het volgende:

[..]

Gewoon ongevaccineerden van elkaar scheiden.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:25:47 #239
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200455481
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 13:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

De transmissie wordt ook gewoon teruggedrongen door vaccins, niet 100 procent nee, maar dat was ook nooit de insteek en daar zijn de vaccins ook niet op ontwikkeld.
Scherp en correct. Dat vaccins de viral load doen verminderen omdat een infectie (eerder) wordt bestreden en daarmee dus transmissie kan doen verminderen; was vooral een bijkomend - marketing - effect.
Het voorkomen van besmetting was idd niet het doel, hoe men het ook verkoopt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_200455488
De vooruitzichten worden wel erg somber zo, boys.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:26:07 #241
14505 OProg
A Life in Music
pi_200455490
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:24 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat laatste vermoed ik ook. Ik vind ook de communicatie in die krantjes nu zo stom met betrekking tot het draagvlak.

Volgens mij zou je nu veel meer aan moeten proberen te tonen wat nu het effect is van die vaccins.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_200455496
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 14:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Kom nou. Bepaalde lieden posten hier dag en nacht het hele jaar door. Valt wel op dat ze in de dagen hiervoor wel druk waren hier, maar sinds het uitkomen van het laatste omt advies, angstvallig stil zijn.
Omdat weer uitkomt wat continu weggezet werd als onmogelijk.
Mischien stoppen mensen met posten omdat iedereen hier constant loopt te schuimbekken en ze geen zin hebben in dezelfde argumenten van een jaar geleden. Kan zomaar zo zijn.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 14:27:08 #243
12221 Tijn