ftfyquote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:05 schreef _serial_ het volgende:
Ah Yorick is nog steeds aan het schuimbekken.
quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:09 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ben toch vooral benieuwd naar welke leeftijden en daarnaast of het gevaccineerden zijn of niet.
Correctie of niet.. dit is gewoon niet zo heel best te noemen in het kader van 'opnames zullen meevallen'..quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:10 schreef _serial_ het volgende:
Van Zelst is ook aan het schuimbekken.
Zou mij niets verbazen als het een correctie is van afgelopen weekend.
Er kunnen zoveel redenen zijn waarom iemand even niet meer post. Ik neem ook zo vaak even een paar dagen pauze van de reeks.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:06 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kom nou. Bepaalde lieden posten hier dag en nacht het hele jaar door. Valt wel op dat ze in de dagen hiervoor wel druk waren hier, maar sinds het uitkomen van het laatste omt advies, angstvallig stil zijn.
Omdat weer uitkomt wat continu weggezet werd als onmogelijk.
Wel vrij bizar om te lopen geilen op de (oplopende) cijfers.quote:
Hetzelfde beeld zien ze ook in het Verenigd Koninkrijk: de aantallen zijn lager, maar de groeifactor beweegt mee met het aantal besmettingen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Correctie of niet.. dit is gewoon niet zo heel best te noemen in het kader van 'opnames zullen meevallen'..
Yorick zit alweer met bloeddoorlopen ogen voor zijn scherm.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:06 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Met zijn ''welkom terug in de zeer ernstig'' editie....
[ twitter ]
Dit waren pas ziekenhuiscijfers waarvan je de hik kreeg
De PO had het waarschijnlijk op lage prio onderaan de backlog gezet omdat het een 13-punter-story was die veel te veel tijd kost.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar zelfs zonder PEN-test vind ik het een bizarre beslissing om clientside zomaar toegang te geven tot de gehele database. Ik vraag me echt af wat de mensen dachten die dit gebouwd hebben, hoor. Op deze manier zet je je persoonlijke blog nog niet eens in elkaar, laat staan een systeem dat medische gegevens verwerkt.
Precies dit. Tot voor kort had ik het idee dat het wellicht beperkt zou blijven tot 500-600 mensen in de ziekenhuizen. Dat is inmiddels een utopie met deze dagcijfers.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:14 schreef Oriente het volgende:
Dit moet niet te lang duren want dan zie ik wel weer paniekvoetbal aankomen vanuit Rutte en de Jonge.
Niet echt, hoewel ik wel een gepassioneerde betrokkenheid zie.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 13:11 schreef zoost het volgende:
[..]
LOL, het lijkt wel alsof ze een financieel virologisch belang hebben bij het testen
[..]
Waarom zouden die doorstijgen terwijl besmettingen stagneren?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Met dit tempo zitten we eind deze maand weer aan 1000 mensen in de ziekenhuizen. Daar zal de overheid niet bepaald happy van worden..
Ja, maar het is geen geheim dat meerdere leden van het OMT financieel voordeel hebben bij een testbeleid.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:15 schreef Vallon het volgende:
[..]
Niet echt, hoewel ik wel een gepassioneerde betrokkenheid zie.
Er is altijd wel iets (beter) te maken, te ontdekken en als dat niet mogelijk is, ertoe naar te (laten) streven.
Zeker in de wetenschap waar men ongelimiteerd kan zoeken naar verklaringen of kan helpen om iets anders te verklaren.
Een stukje beroepsdeformisme dat ook onderdeel is van massavorming als psychose om desnoods met 'hel en verdoemenis' het eigen onderwerp op de agenda te krijgen en het dan vooral te houden.
Er is een zekere wetmatigheid dat naarmate men meer onderzoekt, er meer onzekerheden zijn die vragen om onderzoek. Onderzoek moet gefinancierd worden en het vraagt serieus een grote vaardigheid om sponsors te vinden.
Moet nog even terugdenken hoe Marion Koopmans gisteren bij OP1 werd ingelinkt aan het Hoge water in Limburg en via dat opstapje met meegevoerd naar Klimaatverandering dat immers ook oorzaak kan zijn voor nieuwe virussen. Ik denk dat ze wordt verwelkomt door Timmermans en door Diederik is gefuseerd.
Altijd goed om versterking voor de eigen argumenten te krijgen. Zoiets als, vaccineren is nodig om de gevaren vanwege klimaatverandering te kunnen weerstaan.
Opnames zullen pas veel later gaan zakken tov de besmettingen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:16 schreef galantis het volgende:
[..]
Waarom zouden die doorstijgen terwijl besmettingen stagneren?
Ik zou zelfs al voorspellen dat we in het najaar ook gewoon weer met een dichte horeca zitten. Of dat enkel gevaccineerden er naar toe mogen mits ze getest zijn (en eventuele booster shots ontvangen hebben). Verwacht ook niet dat scholen ''gewoon'' open gaan, die kinderen zullen ook wel meermaals per week getest moeten worden. Het normale najaar waar zo op gehoopt werd zie ik echt niet meer gebeuren na al deze berichten (daarvoor eigenlijk ook al niet, ik roep al weken dat ik dat niet zag gebeuren). Grenzen zullen ook wel weer dicht gaan binnen veel EU landen (want dit probleem is groter dan enkel NL), waardoor toerisme in de winter ook wel weer onmogelijk zal gaan worden.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:15 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Dit dus.
We kunnen de rest van festivalseizoen wel afschrijven met alle doomscenario's die nu in de pers komen.
Voor zover het niet achter de schermen al geannuleerd is.
Als het aantal positieve tests daadwerkelijk terugloopt is dat inderdaad goed nieuws voor de ziekenhuiscijfers. Daarom is het aantal besmettingen ook wel degelijk een interessant getal.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:16 schreef galantis het volgende:
[..]
Waarom zouden die doorstijgen terwijl besmettingen stagneren?
Anders nog iets?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik zou zelfs al voorspellen dat we in het najaar ook gewoon weer met een dichte horeca zitten. Of dat enkel gevaccineerden er naar toe mogen mits ze getest zijn (en eventuele booster shots ontvangen hebben). Verwacht ook niet dat scholen ''gewoon'' open gaan, die kinderen zullen ook wel meermaals per week getest moeten worden. Het normale najaar waar zo op gehoopt werd zie ik echt niet meer gebeuren na al deze berichten (daarvoor eigenlijk ook al niet, ik roep al weken dat ik dat niet zag gebeuren). Grenzen zullen ook wel weer dicht gaan binnen veel EU landen (want dit probleem is groter dan enkel NL), waardoor toerisme in de winter ook wel weer onmogelijk zal gaan worden.
Hoop dat we vandaag lager zitten dan gisteren, dat zou goed nieuws zijn voor een dinsdag.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als het aantal positieve tests daadwerkelijk terugloopt is dat inderdaad goed nieuws voor de ziekenhuiscijfers. Daarom is het aantal besmettingen ook wel degelijk een interessant getal.
Ze weten in elk geval de angst weer lekker aan te wakkeren ja.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |