Een vaccin is geen behandeling van de ziekte. Een vaccin zorgt er voor dat je afweer een goeie immuunrespons geeft. Daarom heb je bij de meeste vaccins ook 2 prikken nodig. Bij de eerste prik het lichaam maakt wat antistoffen aan en t en b cellen leer een beetje over het virus. Bij de 2de prik schiet het lichaam gewoon in een paniek modus van het virus is nog niet weg en maakt een berg antistoffen aan maar ook je t en b cellen worden aan het werk gezet om voorbereid te zijn op her infectie. Als je dan het echte virus tegenkomt en ook al is het iets gemuteerd dan zorgen je t cellen er voor dat de infectie onder controle blijft en dat je b cellen nieuwe antistoffen aanmaakt. Daarom lees je ook dat mensen amper tot geen klachten hebben na een vaccinatie. Zo werkt het ook bij de andere corona virussen die je meerdere keren in je leven infecteren. Alleen omdat vaak de eerste infectie je al doormaakt als kind bij die virussen heb je bij de eerste infectie er veel minder last van dan als je ouder bent met een nieuw corona virus.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:29 schreef Vallon het volgende:
[..]
Kortom vaccinatie is vooral preventieve behandeling die mensen meer gelegenheid (cq tijd) geeft zich te weer te kunnen stellen. Het vaccin voorkomt sws geen infectie van a) een +ssRNA virus dat zich b) op volstrekt lichaamseigen wijze nestelt en c) verbergt in lichaamscellen.
Omdat er gisteren een omt advies naar buiten is gekomen waarin gevaccineerden toch gevraagd wordt om te TvT'en bij grote evenementen en grote horeca.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:36 schreef bloodymary1 het volgende:
Waarom is dat eigenlijk vandaag ineens nieuws dat gevaccineerden nog het virus door kunnen geven. Dat was toch al weken bekend?
Geen idee, 65-69 staat nu op 82%. Dat zijn mooie cijfers.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:35 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Huh? Hoezo zijn die percentages zo laag?Als begin 30-er ben ik begin augustus aan de beurt voor mijn 2e prik. 50+ moet toch allang aan de beurt zijn geweest? Ook degenen met Astra die een langere interval tussen de 2 prikken hebben.
Omdat het bij veel besmettingen een probleem is en bij weinig besmettingen niet.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:36 schreef bloodymary1 het volgende:
Waarom is dat eigenlijk vandaag ineens nieuws dat gevaccineerden nog het virus door kunnen geven. Dat was toch al weken bekend?
We vliegen in september of oktober gevaccineerd en wel gewoon weer de volgende "korte, strenge lockdown" in tot ergens in mei volgend jaar. Het.houdt.niet.op.quote:
En dat niet eens door het weer. Maar een selfinflicted gunshot door de mensen die denken dat ze het stuur in handen hebben.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:40 schreef Discombobulate het volgende:
't is weer voorbij die mooie zomer
Even weekje goed inmasseren bij de talkshows en dan weer een persco.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is al sinds het begin van vaccinaties bekend, maar het is mij iets te toevallig dat dit naar buiten komt na het OMT advies van gisteren, het past iets te goed in het straatje.
Algemene sfeer hier:quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:26 schreef Spablauw214 het volgende:
De vooruitzichten worden wel erg somber zo, boys.
Hier moeten we dus absoluut NIET naar gaan luisteren, please overheid. Vaccineren, vaccineren en nog eens vaccineren, als een trein, en straks gewoon precies hetzelfde als Engeland doen. Als de zorg niet meer belast wordt is het gewoon klaar. Anders gaan we echt een dystopische toekomst in.quote:'Virologen: deltavariant verspreidt zich ook via gevaccineerden'
De deltavariant van het coronavirus is zo besmettelijk dat die zich ook verspreidt via mensen die volledig gevaccineerd zijn. Gevaccineerden worden meestal niet ernstig ziek na een besmetting, maar ze kunnen het virus dus wel doorgeven. In de Volkskrant slaan virologen opnieuw alarm.
Virologen pleiten ervoor dat gevaccineerden zich aan dezelfde regels moeten houden als niet-gevaccineerden. Dus testen bij klachten, testen voor toegangsbewijzen en extra afstand houden tot mensen die nog niet zijn gevaccineerd.
"De gedachte die we in het begin hadden, dat je na vaccinatie het virus niet meer overdraagt, blijkt voor de deltavariant toch niet helemaal op te gaan", zegt klinisch viroloog Matthijs Welkers van het Amsterdam UMC in de Volkskrant. "Wij zien zelfs mensen die al een infectie hebben doorgemaakt, daarna twee keer zijn gevaccineerd en nu toch weer positief testen."
Ik kan je op een bordje geven dat ze deze stijgingen met angst en beven aanschouwen in Den Haag. Als het zo doorgaat hebben we volgende week een persco aan onze broek, let maar op.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:33 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Langzaam maar gestaag gaat het dus toch weer omhoog
In het begin van de vaccinaties zat er 12 (of meer) weken tussen de eerste en tweede prik. Zo kun je dus al 30+ half juni je eerste en eind juli je tweede prik al hebben gehad. Als je als 50+ je eerste half mei hebt gehad ben je dus pas half augustus aan de beurt voor de tweede.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:35 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Huh? Hoezo zijn die percentages zo laag?Als begin 30-er ben ik begin augustus aan de beurt voor mijn 2e prik. 50+ moet toch allang aan de beurt zijn geweest? Ook degenen met Astra die een langere interval tussen de 2 prikken hebben.
Eigenlijk staat het helemaal niet zo in het OMT-advies, maar is het een uitspraak van K.tje Koopmans die iedereen de media overnemen. In het advies staat alleen dat het heel heel heel misschien te overwegen is ooit. Zeker niet als advies.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is al sinds het begin van vaccinaties bekend, maar het is mij iets te toevallig dat dit naar buiten komt na het OMT advies van gisteren, het past iets te goed in het straatje.
Klopt zeker, maar dit soort verhalen in de media helpt niet bepaald tegen incompetente kamerleden die het kaf van de koren niet weten te scheiden.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:43 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Eigenlijk staat het helemaal niet zo in het OMT-advies, maar is het een uitspraak van K.tje Koopmans die iedereen de media overnemen. In het advies staat alleen dat het heel heel heel misschien te overwegen is ooit. Zeker niet als advies.
quote:COVID: Iedereen op de set moet al minstens één keer gevaccineerd zijn.
Indien je niet gevaccineerd bent, zullen ze je helaas niet in overweging willen nemen.
Ik heb het hier al vaker gezegd maar het probleem is dat het einde van de maatregelen compleet uit zicht is geraakt.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Algemene sfeer hier:
[ afbeelding ]
Waarom zou dat niet zo zijn? Wanneer kan ik weer naar een concert?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:42 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Algemene sfeer hier:
[ afbeelding ]
Doet de politiek het niet, doet de maatschappij het wel.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
In de acteerwereld is een nieuwe regel ingevoerd. Oproepen voor acteurs en figuranten hebben de volgende regel:
[..]
Handen wassen GENOTquote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik kan je op een bordje geven dat ze deze stijgingen met angst en beven aanschouwen in Den Haag. Als het zo doorgaat hebben we volgende week een persco aan onze broek, let maar op.
Precies. Figuren als Koopmans die een (financieel) belang hebben bij een testbeleid zoeken ook juist continu de media op. Voor dit soort mensen moet je nu juist echt oppassen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:43 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Eigenlijk staat het helemaal niet zo in het OMT-advies, maar is het een uitspraak van K.tje Koopmans die iedereen de media overnemen. In het advies staat alleen dat het heel heel heel misschien te overwegen is ooit. Zeker niet als advies.
Wie schiet er precies in de kramp?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:45 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik heb het hier al vaker gezegd maar het probleem is dat het einde van de maatregelen compleet uit zicht is geraakt.
En dat we nu bij elk zuchtje tegenwind in een kramp schieten, schept weinig hoop voor het najaar.
Oppassen? Als je ergens een belang in hebt ben je gewoon niet zuiver op je graad en kan je niet integer besluiten nemen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 14:46 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Precies. Figuren als Koopmans die een (financieel) belang hebben bij een testbeleid zoeken ook juist continu de media op. Voor dit soort mensen moet je nu juist echt oppassen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |