abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 juli 2021 @ 00:50:07 #102
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200449354
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 00:19 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Okay, iets langer serieus verhaal dit, maar ik ben bioinformaticus voor mijn master dus hier kan ik daadwerkelijk als semi-expert over praten, dit is gewoon rekenwerk, dus als je wilt snappen waarom dit niet eng is, lees dit, ik zal proberen het duidelijk uit te leggen en ik heb al een perfect voorbeeld:

Zoals létterlijk in het artikel erover door beide mensen die het voorstelden werd gezegd, zodra de vaccinatiegraad een bepaald percentage haalt.

Kijk, er zijn bot gezegd twee manieren om alles weer veilig mogelijk te maken: wachten tot de vaccinatiecampagne klaar is of testen voor toegang.

Laten wij kijken naar Hongarije. Daar zijn de besmettingen al een maand op een bijna 0 niveau, constant tussen 30 en 40 per dag in hele land, ondanks dat de basismaatregelen zijn afgeschaft (geen mondkapjes, ook niet in ov, en als ik in de mac zit of waar dan ook geen 1,5m, geen stippen op de vloer, NIETS. Het is weg), en dat TVT wordt gebruikt (exact zoals hier, ik kwam bij die conventie letterlijk binnen met onze coronacheck app, international qr) voor evenemeten zoals het EK voetbal vorige maand, mijn cosplay-free-hug-lekker-gek-doen-vrienden-maken-feest dit weekend, clubs etc. Niet restaurants, ov enz maar dingen met een extra verhoogd risico. Op alle andere plekken zijn dus wél de basismaatregelen allemaal al volledig afgeschaft, iig in heel budapest wat ik merkte 3 dagen lang.

Soepeler dan bij ons dus (alles weg buiten die omgevingen, volledig), en toch blijft het mét het EK etc al een maand constant op bijna 0 door tvt terwijl het bij in eens kwart van die tijd bijna 1000% omhoog schoot. Hoe kan dat?

Heel simpel: zij begonnen pas daarmee toen het was gedaald naar dat niveau van bijna 0 per dag. Wij voerden het in toen we nog 500-600 besmettingen per dag hadden, vrij hoog dus, en dat leid tot valsnegatieven. Dan krijg je superspreadevents. God helpe je als er bv. bij die con van mij dit weekend iemand met de delta-vleermuis-übergriep binnen was gekomen, dan had echt de hele con ongeveer corona gehad nu waarschijnlijk. Maar dat gebeurt dus gewoon praktisch nooit statistisch gezien met zó'n lage incidentie waardoor het gewoon veilig is, wat zich vertaalt in de cijfers die al een maand constant blijven. Waarbij ek goed is voor vergelijking, in veel landen tot golfjes geleid, in hongarije niets, nada, terwijl ze daar juist ongeveer het soepelst waren qua 100% capaciteit, fanzones etc. En tóch is er veel minder te zien van dat ek in de cijfers de weken sinds dan in veel strengere landen.

Dat is ook waarom ik nu niet in quarantine ga (overlegd met Frits Roosendaal), nergens voor nodig maar wél voordat ik ging ondanks dat dat niet verplicht is twee dagen een zelftest extra deed bovenop mijn Janssen zodat ik niet daar een nieuwe golf zou starten op dat event, want dat was het gevaar, niet andersom.

De reden dat Andreas Voss en Tostmann dit nu dus voorstellen is dat omdat wij nu 11.000 besmettingen per dag hebben, en dat niet snel af gaat nemen, de enige manier waarop we in augustus nog die festivals gaan hebben dus is door TVT veel strenger te maken. En bij 11.000 gevallen per dag gaat die 40% kans dat je janssen hebt, licht ziek wordt en het wel kan verspreiden je echt nekken, zeker als onder die doelgroep van die events een groot deel nog niet is gevaccineerd. Dan krijg je pleinvrees tafeleren. Bij 30-40 per dag, een factor 100 lager bijna geloof ik naar inwoners, krijg je die niet met alleen vaccinatie OF test bewijs, dat is gewoon statistiek.

Daarom kon ik in Hongarije dus 250 of 500 leuke weebs huggen en met z'n driehonderden een polonaise lopen door het hele conventiecentrum etc zonder enig gevaar, dankzij tvt die die ene besmettelijke die je dan heel misschien nog hebt er echt wel uithaalt.

Maar je moet dus óf heel weinig besmettingen hebben en tvt, of een heel hoge vaccinatiegraad en verder niets. Als je festivals mogelijk wil maken met veel besmettingen en nog niet genoeg vaccinatiegraad, moet je dus iedereen testen om ter compensatie tvt meer waterdicht te maken. Hoe meer circulatie, hoe strenger het moet, totdat de vaccinatiegraad hoog genoeg is dat het niet meer uitmaakt.

Dat is de wetenschappelijke uitleg. En dat wordt dus niet eeuwig, en heeft een duidelijk eindpunt, zoals in het artikel stond, een nog af te spreken vaccinatiegraad waarbij het niet meer nodig is.
Uitstekend verhaal en het plezier was je gegund.
De angel zit hem in een bepaalde mate van onzekerheid die modellen nu eenmaal hebben. De ene 'school' neemt dan een gok uitgaande van een eerste 0 moment, de ander doet dat voorafgaand van een bepaalde trend of pas nadat zich een mate periode van stabiliteit voordoet. Moraal is dat het beredeneerd gokken is met altijd een kans dat het niet uitkomt. Dit laatste wordt dan (on)bewust zachtjes uitgesproken.
Het geval hier is ook dat de overheid zich gebonden voelde om het volk de beloofde 'zomervakantie' te geven.

Die vaccinatiegraad is boterzacht omdat de vermeende bescherming daarvan slechts een onderdeel kan zijn van het totaal aan beschermingsfactoren (zichtbaarheid, isolatie, natuurlijke immuniteit, behandeling en bescherming) die een virale verspreiding actief terugdringt.
In het begin ging men nog (sws al veel te) hoopvol uit van 60% vaccinatiegraad (volwassenen) voldoende was. Ondertussen is dat gezien mutaties opgerekt naar 75-80% en ik meen door Fauci op 85% bevolking is gezet wat dan neerkomt op dus ongeveer alle volwassenen.

De belangrijke factor 'zichtbaarheid' die als 'bescherming' geldt bij andere gangbare virussen, probeert men nu in feite op te vangen door massief te willen gaan testen. Een aanpak die wmb, zeker op termijn, onhoudbaar is. Probleem is ook dat vaccinatie op geen enkele wijze de transmissie het (+ssRNA !!) virus kan voorkomen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 20 juli 2021 @ 00:50:37 #103
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200449356
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 00:12 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dit dus. iedereen iedere gevaccineerde wordt in z'n kont genaaid met het laatste OMT advies. ALS het overgenomen wordt, dan ben je voor de rest van de komende jaren overgeleverd aan de grillen van voor alles moeten testen, zelf als je gevaccineerd bent. Een enorm kostenaspect, en dat is iets wat we gewoon niet moeten willen.
Plus dat het toegeven is aan het failliet van het bestreidingsprogramma van hugo zelf.

Hij kan beter z'n spullen pakken dan met die faal.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 20 juli 2021 @ 00:50:49 #104
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200449359
Nederland doneert voorraad AstraZeneca aan buitenland

Nederland doneert 745.000 doses van het AstraZeneca-vaccin die nog op voorraad zijn aan landen in nood die een beroep hebben gedaan op de Nederlandse regering. Andere vaccins die Nederland niet meer nodig heeft, gaan naar het internationale Covax-programma, waarmee vaccins worden geleverd aan armere landen. Eerder werd al bekend dat Nederland doneert aan Suriname, Kaapverdië en Indonesië. Ook Ierland, Namibië en Tanzania krijgen nu vaccins.

De voorraad van het AstraZeneca-vaccin die al is aangebroken en nog niet is weggeprikt door huisartsen, kan niet gedoneerd worden. Dat komt door de strenge eisen waaraan het transport moet voldoen. Huisartsen die na het zetten van alle tweede prikken nog vaccins over hebben, kunnen zich melden bij het RIVM. Die doses worden waar nodig nog ingezet in Nederland.

Nederland verwacht aan het einde van het jaar 20 miljoen vaccins te hebben gedoneerd aan Covax, dat vanwege veiligheids- en kwaliteitsredenen alleen vaccins wil hebben die direct van de fabrikant komen. Op dit moment heeft Nederland via Zweden een half miljoen vaccins aan Covax gedoneerd.
pi_200449362
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 00:47 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Nou, ik sta op dit moment eigenlijk nergens meer van te kijken.

Neem nu de uitspraak van van Dissel, notabene de voorzitter van het OMT : "Verwacht niet teveel van het OMT spoedadvies" - en prompt lag er 1,5 dag later een advies wat 180 graden tegen die uitspraak ging, en helemaal in lijn met wat de opinie z'n beetje wilde, uiteraard is dat een BNW gedachte.

Waar ik eerst nog wel begrip voor het OMT had en de situatie had, beginnen de adviezen enge vormen aan te nemen, en dat is niet echt een goede situatie.
Dat er subtiele beïnvloeding plaatsvindt. Maar ook dat je soms iets bijzonders opneemt/laat vallen om de aandacht wat af te leiden van wat anders zijn normale trucjes die iedereen gebruikt. Maar dat het OMT welbewust zou meewerken aan het opvijzelen van de politieke reputatie van Buurman & Buurman acht ik echt heel onwaarschijnlijk.
zie email 27 oktober
pi_200449376
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 00:51 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat er subtiele beïnvloeding plaatsvindt. Maar ook dat je soms iets bijzonders opneemt/laat vallen om de aandacht wat af te leiden van wat anders zijn normale trucjes die iedereen gebruikt. Maar dat het OMT welbewust zou meewerken aan het opvijzelen van de politieke reputatie van Buurman & Buurman acht ik echt heel onwaarschijnlijk.
Ik acht het ook onwaarschijnlijk hoor, vroeger of later zou dat zeker uitkomen.

Echter ook van subtiele beïnvloeding zou het OMT natuurlijk weg moeten blijven.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200449385
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 00:55 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Niet door het OMT, richting het OMT. Hugo de Jonge cs weten ook wel dat die mensen de krant lezen. En iets ontweten is nagenoeg onmogelijk. Dat blijft toch in je achterhoofd zitten.
zie email 27 oktober
pi_200449397
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 00:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Niet door het OMT, richting het OMT. Hugo de Jonge cs weten ook wel dat die mensen de krant lezen. En iets ontweten is nagenoeg onmogelijk. Dat blijft toch in je achterhoofd zitten.
Ja sorry ik was niet helemaal duidelijk, maar ik bedoelde ook richting het OMT.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 01:03:40 #109
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_200449421
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 00:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat lijkt me iets te complotterig.
Ach, gewillig of niet, ik neem aan dat het OMT ook kan inschatten hoe het grote publiek op die voorstellen zal reageren. En ze weten ook dat ze moeilijk realiseerbaar zijn: eenmalig gebruik van een testresultaat vereist aanpassingen aan de software en er zijn een hoop praktische bezwaren (privacy, hou je bij waar iemand binnengaat zodat ie even een luchtje kan gaan scheppen en weer toegelaten wordt?). Testen van gevaccineerden maakt het vaccinatiebewijs in feite nutteloos.
are we infinite or am I alone
pi_200449437
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 00:02 schreef Za het volgende:

[..]

PCR test is meer dan overgevoelig, het virus gelijk daarna oplopen en binnen 24 uur al zeer besmettelijk zijn is vrij onaannemelijk.

Wellicht niet onmogelijk OK.
Maar gevaccineerden zonder test kunnen massaal asymptomatische dragers zijn, zeer onwenselijk en gaat ook niet gebeuren.
Humor, meer kan ik er niet van maken.

Dit zorgt er alleen maar meer voor dat ik me dus NOOIT ga laten testen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_200449469
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 01:05 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

Dit zorgt er alleen maar meer voor dat ik me dus NOOIT ga laten testen.
Waarom ben je er zo op tegen, er zijn steeds minder belastende tests, indien je zelf gevaccineerd bent kun je ook het virus oplopen en misschien een oudere in je omgeving besmetten, dan is testen toch niet zo verkeerd?
  dinsdag 20 juli 2021 @ 01:15:23 #112
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200449488
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 00:42 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Er zijn inmiddels ook veel onderzoeken die het tegendeel bewijzen, en wijzen op langdurige immuniteit, ook boostershots zijn zeker nog discutabel. De firma Pfizer zal natuurlijk maar wat graag nog miljarden vaccins verkopen.

Het is nog veel te vroeg om te zeggen dat vaccins hun werking verliezen, en of de hele bevolking boosters nodig heeft. Het kan best zijn dat vooral de bevolking met een slechter werkend immuunsysteem (lees: ouderen, kwetsbare, griepprik doelgroep) deze booster wel moeten krijgen, maar dat is voor nu gewoon nog te onzeker. En ook geen reden om daar maar vast beleid voor te maken.
Alles is idd onduidelijk en de toekomst zal het moeten gaan uitwijzen.

Waar ik veel moeite mee heb zijn allerlei subjectieve conclusies, zo ook die "langdurige" immuniteit die ik op twee (en nog wat andere) manieren kan interpreteren:
a) mensen ontwikkelen een periode voldoende antilichamen zodat die snel op een infectie kunnen reageren
b) mensen verkrijgen een houdbare T-cel respons die tzt dan antilichamen (a:kunnen) veroorzaken
De eerst situatie (a), de zg B-cellen respons, is pas operationeel nadat iemand is geïnfecteerd en dus ook al virus aanmaakt en daarmee - evt asymptomatisch - besmettelijk kan zijn.
In de laatste situatie (b) zal een kwetsbaar persoon - lees: o.a. verzwakt immuunsysteem - ook de onvermijdelijke gevolgen gaan ervaren en heeft dan (als herstel) tijd nodig om de benodigde antilichamen aan te maken.

Het voordeel van vaccinatie is dat het lichaam op de korte termijn (voor 4-8maanden) specifiek wordt geactiveerd en op de iets langere termijn (jaren?) een infectie wat sneller zou kunnen herkennen.
Een proces dat per definitie altijd ergens ten koste van zal gaan en alleen nuttig is wanneer virus niet al te veel muteert.
pi_200449495
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 01:11 schreef Za het volgende:

[..]

Waarom ben je er zo op tegen, er zijn steeds minder belastende tests, indien je zelf gevaccineerd bent kun je ook het virus oplopen en misschien een oudere in je omgeving besmetten, dan is testen toch niet zo verkeerd?
Waarom moet ik me testen wanneer ik niet ziek ben???
  dinsdag 20 juli 2021 @ 01:17:57 #114
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200449499
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 00:55 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Daarom zou het OMT per definitie, ver weg en uit de media moeten blijven om elke schijn van beïnvloeding en sturing te vermijden. Zij adviseren de regering, en niet de TV, die het dan maar zelf moet zien te verkopen.
pi_200449507
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 01:11 schreef Za het volgende:

[..]

Omdat we op enig moment gewoon weer normaal moeten gaan doen met zn allen. Dat moment was het zijn van gevaccineerde. Als dat gaat schuiven schuift het hele fundament van de aanpak tot nu toe.

Dat kan niet tussen neus en lippen door. Want de hele afweging qua beperkingen is er steeds op gebaseerd dat dit tijdelijk is... Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat permanente beperkingen per definitie onaanvaardbaar zijn. Maar dat is wel een heel andere kader die een andere afweging en een ander maatschappelijk debat vraagt.
zie email 27 oktober
  dinsdag 20 juli 2021 @ 01:21:22 #116
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200449514
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 01:03 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ach, gewillig of niet, ik neem aan dat het OMT ook kan inschatten hoe het grote publiek op die voorstellen zal reageren. En ze weten ook dat ze moeilijk realiseerbaar zijn: eenmalig gebruik van een testresultaat vereist aanpassingen aan de software en er zijn een hoop praktische bezwaren (privacy, hou je bij waar iemand binnengaat zodat ie even een luchtje kan gaan scheppen en weer toegelaten wordt?). Testen van gevaccineerden maakt het vaccinatiebewijs in feite nutteloos.
En dat is ook wat men zal proberen te voorkomen dat blijkt dat vaccineren één en alleen voor de persoon zelf van waarde is. Mij boeit het totaal niet wat voor vaccinatie een ander heeft, hooguit de vraag uit interesse waarom dat nodig was.
pi_200449518
Overigens ben ik ook totaal niet gediend van verkapte dreigementen die mij als virusbom verklaren voor mensen in mijn omgeving.

Ben altijd een bizar rustig persoon, maar die zerocovid mensen maken wel iets in me los :(
pi_200449524
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 01:22 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Overigens ben ik ook totaal niet gediend van verkapte dreigementen die mij als virusbom verklaren voor mensen in mijn omgeving.

Ben altijd een bizar rustig persoon, maar die zerocovid mensen maken wel iets in me los :(
Weet je wat iets in mij los maakt? De overheid die de grens elke keer weer een stukje verder legt. De mensen die hier voor waarschuwden waren begin juni nog wappies die, ook door mij, naar BNW werden verwezen. En als dit doorgaat krijgen ze verdomme weer gelijk. Dit is echt ernstig.
zie email 27 oktober
  dinsdag 20 juli 2021 @ 01:25:18 #119
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200449530
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 01:16 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Pcies.
De bizarre vervolgstelling waar mensen dan mee in de fuik worden gehaald, is dan dat je ziek zou kunnen zijn en dat dan voor vaag omschreven doel zou willen (of moeten) weten.
pi_200449533
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 01:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Weet je wat iets in mij los maakt? De overheid die de grens elke keer weer een stukje verder legt. De mensen die hier voor waarschuwden waren begin juni nog wappies die, ook door mij, naar BNW werden verwezen. En als dit doorgaat krijgen ze verdomme weer gelijk. Dit is echt ernstig.
Ja en die grens was eigenlijk al ver overschreden met TvT en de eeuwigdurende avondklok.
Dit jaar is al bijna slechter als vorig jaar.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 01:31:44 #121
451005 Grems
Clown World
pi_200449552
quote:

[..]

Iedere dag ziet de wappie meer van dit soort posts.

Iedere dag voortreffelijke schadenfreude. Veel plezier allemaal, met de rituele onzuiverheid _O-
pi_200449554
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 01:16 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

Omdat een asymptomatisch persoon, al dan niet gevaccineerd het virus kan overdragen, en die overdracht beperkt kan worden door bij grote samenkomsten te testen om te voorkomen dat weer van alles dicht moet. Dat is het idee.
pi_200449555
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 01:25 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja en die grens was eigenlijk al ver overschreden met TvT en de eeuwigdurende avondklok.
Dit jaar is al bijna slechter als vorig jaar.
De avondklok, hou op. Je jaagt mn bloeddruk omhoog.
Het is vooral zorgwekkend. We gaan van het samen doen steeds verder naar massaal controleren en misschien moet ik het zelfs wel als repressief duiden. Het vertrouwen van de overheid richting burger verdwijnt (goh waar zagen we dat eerder) en maakt plaats voor zeer onwenselijke ontwikkelingen.

En Nederland staat er bij en kijkt er naar. Ik heb het hier vaker betoogt. De manier waarop is het probleem. "ach het is maar even dit of dat". Nee het is een forse inperking van grondrechten. Dat kan best geoorloofd zijn, maar dat is dan het argument dat je moet maken. Niet "het is maar even dit of dat, zeik niet zo". Dat verontrust mij zeer.
zie email 27 oktober
pi_200449563
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 01:32 schreef Za het volgende:

[..]

Omdat een asymptomatisch persoon, al dan niet gevaccineerd het virus kan overdragen, en die overdracht beperkt kan worden door bij grote samenkomsten te testen om te voorkomen dat weer van alles dicht moet. Dat is het idee.
Of we gaan gewoon weer normaal doen met zn allen. Als deze situatie niet oplosbaar is moeten we maar door de zure appel heen bijten. We kunnen dit niet tot in de eeuwigheid volhouden zo.

Als iedereen die dat wil gevaccineerd is moet de boel open, linksom of rechtsom. (Of je dan nog een zeer beperkt niveau van maatregelen wil aanhouden is wat anders, ik denk aan thuis blijven bij klachten, testen bij klachten, handjes schudden, dat werk. Maar de maatschappij moet gewoon in de volle breedte open.) Dit kan niet eeuwig zo doorgaan.
zie email 27 oktober
pi_200449572
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 01:18 schreef trein2000 het volgende:

Omdat we op enig moment gewoon weer normaal moeten gaan doen met zn allen. Dat moment was het zijn van gevaccineerde. Als dat gaat schuiven schuift het hele fundament van de aanpak tot nu toe.

Dat kan niet tussen neus en lippen door. Want de hele afweging qua beperkingen is er steeds op gebaseerd dat dit tijdelijk is... Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat permanente beperkingen per definitie onaanvaardbaar zijn. Maar dat is wel een heel andere kader die een andere afweging en een ander maatschappelijk debat vraagt.
Ik ben het eens, en denk zelfs dat er geen voorzichtigheid meer nodig is.

Maar met oog op mogelijke varianten heb je een dilemma, je moet daarom testen, sequencen en gewenning bij de bevolking hebben, misschien dat dit juist leidt tot totale vrijheid.
pi_200449581
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 01:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Niet "het is maar even dit of dat, zeik niet zo". Dat verontrust mij zeer.
Dat is wel hoe maatregelen tegenwoordig verkocht worden in de 1e/2e kamer.
"We doen het zolang we het nodig achten, en stoppen zo snel mogelijk"

Daarom is het redelijk gevaarlijk dat het OMT de regering nu min of meer munitie geeft door een advies af te geven om ook gevaccineerden te gaan testen.

Dit kunnen ze zowel overnemen, of naast zich neerleggen.

Als het niet geadviseerd had, had er waarschijnlijk niet gekomen, echter nu zou de regering het elk moment van stal kunnen halen en inzetten onder het mom van "ja het OMT heeft het geadviseerd"

Enge ontwikkeling wel.

Ik hoop dat ze dit stukje van het advies niet overnemen in elk geval, en ik hoop dat ik daar gelijk in krijg.
pi_200449709
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 00:22 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Nog langer?
Ja, want dit uitleggen op een duidelijke manier kost wat woorden.
#WeesGeenWhales
pi_200449753
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 01:38 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat is wel hoe maatregelen tegenwoordig verkocht worden in de 1e/2e kamer.
"We doen het zolang we het nodig achten, en stoppen zo snel mogelijk"

Daarom is het redelijk gevaarlijk dat het OMT de regering nu min of meer munitie geeft door een advies af te geven om ook gevaccineerden te gaan testen.

Dit kunnen ze zowel overnemen, of naast zich neerleggen.

Als het niet geadviseerd had, had er waarschijnlijk niet gekomen, echter nu zou de regering het elk moment van stal kunnen halen en inzetten onder het mom van "ja het OMT heeft het geadviseerd"

Enge ontwikkeling wel.

Ik hoop dat ze dit stukje van het advies niet overnemen in elk geval, en ik hoop dat ik daar gelijk in krijg.
Serial, in alle eerlijkheid, ze moeten toch wel?

Kan een gevaccineerd persoon IYO een ziekenhuis vol kwetsbaren onbeschermd binnenlopen, zonder mondmasker, of op bezoek bij de grootouders in het verpleeghuis, terwijl er een klein maar reëel risico is het virus asymptomatisch te dragen? En wat betreft een vliegtuig met deels kwetsbare reizigers of een land met een lage vaccinatiegraad en slechte medische voorzieningen?

Juist het niet hebben van symptomen maakt het lastig, en wellicht is het risico klein, het kan ook evengroot zijn als bij niet gevaccineerden maar bv met een lagere viral load, of een gelijke, en dan nog kan het verschillen per individu.
pi_200449889
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 02:27 schreef Za het volgende:

[..]

Kan een gevaccineerd persoon IYO een ziekenhuis vol kwetsbaren onbeschermd binnenlopen, zonder mondmasker, of op bezoek bij de grootouders in het verpleeghuis, terwijl er een klein maar reëel risico is het virus asymptomatisch te dragen? En wat betreft een vliegtuig met deels kwetsbare reizigers of een land met een lage vaccinatiegraad en slechte medische voorzieningen?
Dat zijn precies de situaties waar ik het over had met beperkte maatregelen, dergelijke bijzondere settings. Daar moeten we goed met zn allen over nadenken.
Als je het mij vraagt is de opnameafdeling een ziekenhuis een plek waar je wellicht nog meer dan in de maatschappij het zekere voor het onzekere moet nemen. Mensen die daar liggen zijn immer vaak van slechte gezondheid en kunnen zichzelf ook maar beperkt beschermen.
Wat een verpleeghuis betreft zou ik onderscheid willen maken tussen gemeenschappelijke ruimten waar in zekere zin hetzelfde geldt als voor ziekenhuizen en de woonvertrekken van de individuele bewoners. We kunnen mensen immers niet tot in lengte van jaren verplichten om in hun eigen woning (wat zo'n kamer is) mensen enkel op afstand en met mondkapje te ontvangen. Dat gaat mij te ver. Zeker aangezien ook ouderen voor hun individuele bescherming een vaccin kunnen nemen wat ook voor hen goed werkt.
Wat betreft vliegtuigen vind ik het echt een gevalletje eigen risico. Je neemt maar een vaccin, zet een FFP2-mondkapje en spatscherm op, of je neemt het risico. We kunnen niet aan de gang blijven in Nederland, over buitenlanden gaan we hier in NL niet.
quote:
Juist het niet hebben van symptomen maakt het lastig, en wellicht is het risico klein, het kan ook evengroot zijn als bij niet gevaccineerden maar bv met een lagere viral load, of een gelijke, en dan nog kan het verschillen per individu.
Maar een klein risico zullen we ook gewoon moeten gaan accepteren. Als ik nu de straat op loop kan ik ook onder de bus komen. Nul risico is een illusie. De zorg moet niet op onaanvaardbare wijze belast worden en kwetsbaren moeten binnen het redelijke beschermd worden, daar gaat het om.
zie email 27 oktober
pi_200449974
quote:

[..]

Exact dit.
pi_200449977
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 00:34 schreef trein2000 het volgende:
Ik heb trouwens wat posts ui het archief opgevist...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als we op dit tempo doorgaan, zijn we in China 2.0 beland eerder dan we willen. We kijken toe als volgzaam volkje, en niemand doet iets. Eng.
pi_200449983
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 04:37 schreef Johannes788 het volgende:

[..]

Als we op dit tempo doorgaan, zijn we in China 2.0 beland eerder dan we willen. We kijken toe als volgzaam volkje, en niemand doet iets. Eng.
Thanks Willem Engel!
zie email 27 oktober
pi_200450205
Als je straks overal een qr-code moet laten zien, zijn we echt niet zo ver af van een controlemaatschappij ala China. Dan enkel nog thermometer scanners bij winkels, evenementen etc en het is compleet.

Natuurlijk heb je hier dan nog politische vrijheid, dat je daar niet hebt. Maar bewegingsvrijheid is dan aardig aan banden gelegd.

Maar ja, dat zeg ik, die een avondklok om zogenaamd het virus tegen te gaan ongelooflijk ver vond gaan.

[ Bericht 23% gewijzigd door Jed1Gam op 20-07-2021 06:28:56 ]
pi_200450237
Morgen 1 maand geleden 2e vaccin gehad (pfizer)
Sinds zondagavond rare keelpijn en werd net helemaa bezweet wakker en heb verhoging, 38C

ben ik nu toch CORRED?
Mensen het spijt me maar ik mag jullie niet meer mentionen.
pi_200450241
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 06:26 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Morgen 1 maand geleden 2e vaccin gehad (pfizer)
Sinds zondagavond rare keelpijn en werd net helemaa bezweet wakker en heb verhoging, 38C

ben ik nu toch CORRED?
Klinkt ernstig, zou best een griepje, of zelfs een fikse verkoudheid kunnen zijn.
pi_200450245
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 06:28 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Klinkt ernstig, zou best een griepje, of zelfs een fikse verkoudheid kunnen zijn.
Is al de 2e keer sinds maart, maar toen 2x gewoon keelpijn en supermoe, maar geen corona.. ik ben normaal nooit ziek :')

Heb net toch maar een afspraak gemaakt voor een test :r
pi_200450260
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 06:30 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]

Is al de 2e keer sinds maart, maar toen 2x gewoon keelpijn en supermoe, maar geen corona.. ik ben normaal nooit ziek :')

Dan hebben we het levende fok-bewijs dat de vaccinatie wel/niet werkt. _O_

Ik zet me geld in op het eerste.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 06:44:52 #138
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_200450274
quote:

[..]

Wat is IYO?

In youw ogen?

Ah nee, toch niet in your opinion...ben je Sylvana ofzo, jezus...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_200450303
Sydney al meer dan 3 weken in de korte strenge lockdown en nog geen eind in zicht.
- verwijderd door admin -
pi_200450313
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 00:23 schreef _serial_ het volgende:
Leuk draadje :

[ twitter ]
Dat dit soort uitleg überhaupt nodig is. -O-
pi_200450347
quote:

[..]

Hulde dat je dit toe durft te geven _O_
pi_200450349
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 07:15 schreef Twinkle20 het volgende:
quote:

Op dinsdag 20 juli 2021 01:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het is nog niet zo ver hè? Maar als die app een tracking tool wordt dan zijn we echt over de grens wat mij betreft.
zie email 27 oktober
  dinsdag 20 juli 2021 @ 07:27:11 #143
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_200450376
Als je bij risicovolle locaties (zoals nachtclubs, discotheken en festivals) ongevaccineerden en gedeeltelijk gevaccineerden de toegang ontzegt en dus enkel volledig gevaccineerden toelaat, lijkt mij dat discotheken en nachtclubs dan gewoon open kunnen en festivals georganiseerd kunnen worden. Als je voor andere niet-essentiële binnenruimtes de anderhalve meter en/of de mondmaskerplicht wil laten vervallen moet je enkel volledig gevaccineerden toelaten. Ja, dit klinkt als segregatie en misschien is dat het ook, maar de oplossing is vooral niet om volledig gevaccineerden te laten testen, want de kans dat zij besmet raken of het virus kunnen overdragen is een heel stuk kleiner ten opzichte van ongevaccineerden en gedeeltelijk gevaccineerden.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_200450397
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 07:01 schreef groenen het volgende:
Sydney al meer dan 3 weken in de korte strenge lockdown en nog geen eind in zicht.
Eigen schuld, gekke Australiërs. Gevaarlijk ook, met hun vaccinatie graad van een paar procent? Gaat toch een keer als een lopend vuurtje door Australië, of ze blijven letterlijk voor altijd een groot gevangenis eiland.
pi_200450492
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 07:32 schreef HPoi het volgende:

[..]

Eigen schuld, gekke Australiërs. Gevaarlijk ook, met hun vaccinatie graad van een paar procent? Gaat toch een keer als een lopend vuurtje door Australië, of ze blijven letterlijk voor altijd een groot gevangenis eiland.
Vaccinaties >>> zero-covid. Ze komen er vanzelf wel achter.
I'll give you something to do
pi_200450493
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 06:30 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]

Nog jezelf vrijwillig laten testen na dubbele vaccinatie :')
  dinsdag 20 juli 2021 @ 08:04:56 #147
405562 Erno-BE
pi_200450536
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 00:30 schreef Za het volgende:

[..]

Ze zullen wel moeten, er is geen keuze.

Met het vaccin zijn we veilig is achterhaald (voor wie er ooit in geloofde).

Nergens ter wereld zulke covidbrandhaarden als in de landen met de hoogste vaccinatiegraad.
Dat zijn landen die of buitengewoon snel en vergaand versoepeld hebben, ondanks de relatief lage vaccinatiegraad (Engeland, Nederland, in mindere mate Israël) of landen waar de bevolking met de vaccins van SinoVac of SinoPharm is gevaccineerd. In IJsland en Malta gaat het wel goed, omdat daar wel een hoge vaccinatiegraad is bereikt.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_200450551
De discussie van vannacht even teruggelezen.

Ik weet nog dat de discussie vorig jaar ging over voordeeltjes voor gevaccineerden. Dat vonden velen toen onbespreekbaar want solidariteit en we doen het samen. Anderen vonden het BNW.

En zie dan waar we nu staan. Deelname aan de samenleving afhankelijk willen maken van een vinkje in een app. Het is te treurig voor woorden.
pi_200450566
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 08:04 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Dat zijn landen die of buitengewoon snel en vergaand versoepeld hebben, ondanks de relatief lage vaccinatiegraad (Engeland, Nederland, in mindere mate Israël) of landen waar de bevolking met de vaccins van SinoVac of SinoPharm is gevaccineerd. In IJsland en Malta gaat het wel goed, omdat daar wel een hoge vaccinatiegraad is bereikt.
IJsland en Malta zijn ook beide een eiland (Oke Malta 2 eilanden) en hanteren een streng inreisbeleid, Malta laat alleen nog maar gevaccineerden toe. Daar ga je wel een beetje aan voorbij.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 08:13:03 #150
405562 Erno-BE
pi_200450575
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 08:09 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

IJsland en Malta zijn ook beide een eiland (Oke Malta 2 eilanden) en hanteren een streng inreisbeleid, Malta laat alleen nog maar gevaccineerden toe. Daar ga je wel een beetje aan voorbij.
Die kant moeten wij ook op, vanaf 1 september gewoon enkel volledig gevaccineerde toeristen toelaten. Ben je niet gevaccineerd -> twee weken quaraintainplicht (enkel kinderen onder de 12 uitgezonderd). Malta beschermd door enkel gevaccineerde toeristen toe te laten zijn eigen bevolking en zo hoeven er op Malta ook geen sectoren meer op slot omdat er weer mogelijke coronauitbraken zijn.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_200450585
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 07:32 schreef HPoi het volgende:

[..]

Als je besluit om een dijk te bouwen om het water buiten te houden, moet je natuurlijk wel zeker weten dat de dijk het ook gaat houden. Anders moet je de dijk verstevigen (preventief maatregelen, strenger inreisbeleid) of zandzakken voor je deur leggen (sneller vaccineren).

Die deltavariant is zo besmettelijk dat het eigenlijk niet in te dammen is naar 0, terwijl ze dat wel blijven nastreven. Dat het nu mis gaat was wel een beetje te verwachten. Bewijst ook meteen dat containment ook niet heilig is als strategie.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 08:17:25 #152
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_200450590
Aanrader over de Britse situatie met een evenwichtige discussie over het ziekenhuisaantallen en het moment van loslaten van maatregelen: podcast More or Less "Freedom Day gamble".

https://www.bbc.co.uk/sounds/play/m000y49w
Géén kloon van tvlxd!
pi_200450614
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 08:13 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Die kant moeten wij ook op, vanaf 1 september gewoon enkel volledig gevaccineerde toeristen toelaten. Ben je niet gevaccineerd -> twee weken quaraintainplicht (enkel kinderen onder de 12 uitgezonderd).
Kansloos, want Schengen. Dan vliegt iedereen gewoon via Frankfurt of Brussel.

En mocht je antwoord dan zijn grenscontroles, Hazeldonk is de drukste grensovergang van Europa, 100% grenscontrole is een utopie en sowieso staan de kosten niet in verhouding tot de baten.
pi_200450655
Nou, dochter hier is positief getest op Corona. Lichte koorts, verkouden en had wat last van haar keel.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 08:33:18 #155
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200450687
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 08:29 schreef Freudie het volgende:
Nou, dochter hier is positief getest op Corona. Lichte koorts, verkouden en had wat last van haar keel.
Beterschap!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 20 juli 2021 @ 08:34:30 #156
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200450698
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 08:13 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Die kant moeten wij ook op, vanaf 1 september gewoon enkel volledig gevaccineerde toeristen toelaten. Ben je niet gevaccineerd -> twee weken quaraintainplicht (enkel kinderen onder de 12 uitgezonderd). Malta beschermd door enkel gevaccineerde toeristen toe te laten zijn eigen bevolking en zo hoeven er op Malta ook geen sectoren meer op slot omdat er weer mogelijke coronauitbraken zijn.
Zou niet weten waarom je met jouw beredenatie kinderen zou uitzonderen van die regel :D

Zou iedereen, ook gevaccineerd, even voor de zekerheid nog een PCR laten doen voorafgaand aan toegang en elke week na aankomst
pi_200450707
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 08:29 schreef Freudie het volgende:
Welkom in het quarantaine leven *O*

Dag twee hier en het is bijna onmogelijk om mijn huisgenoot te ontlopen. Proberen zoveel mogelijk te ontsmetten en te luchten in huis. Mja, ben benieuwd of ik de dans ontspring.
pi_200450779
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 08:35 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Dag twee hier en het is bijna onmogelijk om mijn huisgenoot te ontlopen. Proberen zoveel mogelijk te ontsmetten en te luchten in huis. Mja, ben benieuwd of ik de dans ontspring.
joepie! Mjah, ik zit nu een week na mijn 2e vaccinatie, vrouw is al 2x gevaccineerd, maar heb nog een jongere dochter met Down-syndroom rondlopen...
  dinsdag 20 juli 2021 @ 08:45:21 #159
405562 Erno-BE
pi_200450780
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 08:34 schreef Molo het volgende:

[..]

Zou niet weten waarom je met jouw beredenatie kinderen zou uitzonderen van die regel :D

Zou iedereen, ook gevaccineerd, even voor de zekerheid nog een PCR laten doen voorafgaand aan toegang en elke week na aankomst
Kinderen onder de 12 mogen helaas niet gevaccineerd worden, zou het wel graag zien, maar zolang Pfizer niet is toegelaten onder de 12 houdt het op.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_200450781
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 07:56 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Nog jezelf vrijwillig laten testen na dubbele vaccinatie :')
Idd :')
Werk wil dat ik dat doe
  dinsdag 20 juli 2021 @ 08:46:18 #161
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200450790
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 08:45 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Kinderen onder de 12 mogen helaas niet gevaccineerd worden, zou het wel graag zien, maar zolang Pfizer niet is toegelaten onder de 12 houdt het op.
Waarom dan juist die groep uitzonderen van quarantaine en tests?
  dinsdag 20 juli 2021 @ 08:46:22 #162
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200450792
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 08:45 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]

Werk wil dat ik dat doe
Ze kunnen zoveel willen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 20 juli 2021 @ 08:46:52 #163
405562 Erno-BE
pi_200450797
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 08:16 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Als je besluit om een dijk te bouwen om het water buiten te houden, moet je natuurlijk wel zeker weten dat de dijk het ook gaat houden. Anders moet je de dijk verstevigen (preventief maatregelen, strenger inreisbeleid) of zandzakken voor je deur leggen (sneller vaccineren).

Die deltavariant is zo besmettelijk dat het eigenlijk niet in te dammen is naar 0, terwijl ze dat wel blijven nastreven. Dat het nu mis gaat was wel een beetje te verwachten. Bewijst ook meteen dat containment ook niet heilig is als strategie.
Australië en Nieuw-Zeeland hadden hun Zero-Covid-strategie echt wel kunnen volhouden als ze wat sneller waren geweest met vaccineren. Dat het is het grootste pijnpunt van de landen, het trage tempo van vaccineren, niet de Zero-Covid-strategie.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
  dinsdag 20 juli 2021 @ 08:46:53 #164
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200450798
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 08:45 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]

Werk wil dat ik dat doe
Wat voor werk is dat dan :D
pi_200450800
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 08:35 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Kan je niet ergens anders heen?
  dinsdag 20 juli 2021 @ 08:47:42 #166
405562 Erno-BE
pi_200450809
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 08:46 schreef Molo het volgende:

[..]

Waarom dan juist die groep uitzonderen van quarantaine en tests?
Dat houdt in dat gezinnen met jonge kinderen niet meer Nederland in kunnen reizen, dat lijkt mij niet wenselijk en riekt naar discriminatie.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
  dinsdag 20 juli 2021 @ 08:48:53 #167
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200450822
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 08:46 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Australië en Nieuw-Zeeland hadden hun Zero-Covid-strategie echt wel kunnen volhouden als ze wat sneller waren geweest met vaccineren. Dat het is het grootste pijnpunt van de landen, het trage tempo van vaccineren, niet de Zero-Covid-strategie.
Alles kan beste Erno

Na die vleermuis had het ook klaar kunnen zijn als ze wat eerder hadden ingegrepen in China

Hád gekund
  dinsdag 20 juli 2021 @ 08:49:39 #168
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200450831
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 08:47 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Dat houdt in dat gezinnen met jonge kinderen niet meer Nederland in kunnen reizen, dat lijkt mij niet wenselijk en riekt naar discriminatie.
Hoezo? Tests en quarantaine mogen toch wel?

Én extra veilig

Doel heiligt de middelen
  dinsdag 20 juli 2021 @ 08:50:43 #169
405562 Erno-BE
pi_200450841
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 08:07 schreef Spablauw214 het volgende:
De discussie van vannacht even teruggelezen.

Ik weet nog dat de discussie vorig jaar ging over voordeeltjes voor gevaccineerden. Dat vonden velen toen onbespreekbaar want solidariteit en we doen het samen. Anderen vonden het BNW.

En zie dan waar we nu staan. Deelname aan de samenleving afhankelijk willen maken van een vinkje in een app. Het is te treurig voor woorden.
Verschil is dat over 6 weken iedereen boven de 18 die welwillend tegenover vaccinatie staan volledig zijn, terwijl toen er nog geen uitzicht was op vaccinatie van 18-30-jarigen en de voordeeltjes voor gevaccineerden eigenlijk gewoon voordeeltjes voor ouderen (boomers) betekende.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
  dinsdag 20 juli 2021 @ 08:51:22 #170
405562 Erno-BE
pi_200450847
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 08:48 schreef Molo het volgende:

[..]

Alles kan beste Erno

Na die vleermuis had het ook klaar kunnen zijn als ze wat eerder hadden ingegrepen in China

Hád gekund
China heeft daadkrachtig opgetreden. Het coronavirus had niet voorkomen kunnen worden.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_200450868
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 08:47 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Kan je niet ergens anders heen?
Wel over nagedacht maar de kans is/was er al dat ik besmet ben maar nog geen klachten heb. Dus ik ga niet naar mijn ouders van richting de 70, dan loop ik liever zelf het risico.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 08:53:46 #172
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200450880
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 08:51 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

China heeft daadkrachtig opgetreden. Het coronavirus had niet voorkomen kunnen worden.
Dat bestrijd ik
pi_200450883
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 08:48 schreef Molo het volgende:

[..]

Alles kan beste Erno

Hád gekund
Of ze hadden dat geknutsel aan en met virussen achterwege gelaten.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 08:54:12 #174
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200450886
quote:

[..]

Als dat ranzige volk geen vleermuizen had gegeten wellicht wel
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200450891
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 08:46 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Idealiter is zero-covid een automatisch gevolg van vaccineren. Sowieso is het een strategie die past bij een situatie waarin alleen langdurige lockdowns het alternatief zijn. Zodra je door voldoende immuniteit als maatschappij niet meer lijdt onder corona en bijbehorende maatregelen dan is zero-covid wat mij betreft net zo onzinnig als zero-flu.
I'll give you something to do
pi_200450897
quote:

[..]

China heeft daadkrachtig opgetreden.
Voordeuren dichttimmeren, je eigen bevolking onder nog meer staatssupervisie stellen en naar buiten toe de informatie verspreiden die je wil verspreiden heeft natuurlijk bijzonder weinig met daadkrachtig optreden te maken.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 08:57:16 #177
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200450926
ben benieuwd hoeveel mensen die 2de prik hebben laten vallen , nu ze zien dat ze niet op vakantie kunnen?
pi_200450927
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 08:54 schreef galantis het volgende:
Idealiter is zero-covid een automatisch gevolg van vaccineren.
Alleen is het dat nou precies niet en is juist het verkopen van dat waanidee één van de grootste communicatiefouten die De Jonge heeft gemaakt.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 08:58:23 #179
405562 Erno-BE
pi_200450936
-edit- Nee, dit is BNW content

[ Bericht 94% gewijzigd door Momo op 20-07-2021 09:30:37 ]
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
  dinsdag 20 juli 2021 @ 08:59:14 #180
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200450944
quote:

[..]

wat een bullshit, vooral dat eerste
pi_200450957
quote:

[..]

Bewust niet-gevaccineerden of kwetsbaren kunnen er ook zelf voor kiezen om voorzichtiger te zijn en zich terughoudend op te stellen wanneer het op massale evenementen of vliegreizen aankomt.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 09:00:36 #182
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_200450958
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 08:57 schreef THEFXR het volgende:
ben benieuwd hoeveel mensen die 2de prik hebben laten vallen , nu ze zien dat ze niet op vakantie kunnen?
Waarom zouden ze dat laten vallen? Dan kunnen ze straks ook niet op vakantie
  dinsdag 20 juli 2021 @ 09:00:41 #183
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200450961
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 08:55 schreef nostra het volgende:

[..]

Voordeuren dichttimmeren, je eigen bevolking onder nog meer staatssupervisie stellen en naar buiten toe de informatie verspreiden die je wil verspreiden heeft natuurlijk bijzonder weinig met daadkrachtig optreden te maken.
plus dat ze het maanden onder de pet hebben gehouden
pi_200450971
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 08:47 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Dat is dan weer discriminatie? Alleen gevaccineerden ergens toestaan niet? Of mensen weigeren op vakantie te kunnen? Of mensen met kinderen van een jaar of 10 die nier naar het buitenland kunnen?

Ik snap het niet meer.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 09:01:52 #185
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200450972
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 08:57 schreef THEFXR het volgende:
lijkt me toch onverstandig maar goed niets verbaast me inmiddels meer op dit gebied
  dinsdag 20 juli 2021 @ 09:04:34 #186
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_200450991
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 09:00 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Waarom zouden ze dat laten vallen? Dan kunnen ze straks ook niet op vakantie
het zijn ook niet de slimste mensen
  dinsdag 20 juli 2021 @ 09:05:45 #187
405562 Erno-BE
pi_200451005
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 09:01 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dat is dan weer discriminatie? Alleen gevaccineerden ergens toestaan niet? Of mensen weigeren op vakantie te kunnen? Of mensen met kinderen van een jaar of 10 die nier naar het buitenland kunnen?

Ik snap het niet meer.
Iedereen boven de 12 die vanaf 1 september Nederland wil bezoeken moet verplicht een vaccinatiebewijs tonen of anders twee weken in quarantaine.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_200451010
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 09:00 schreef Tarado het volgende:

[..]

plus dat ze het maanden onder de pet hebben gehouden
Tja, voor de bühne is zo'n Daadkrachtige Staat natuurlijk prachtig voor hen die denken dat het simpele gepeupel met harde hand in het gareel gehouden moet worden, maar de praktijk is toch vooral dat diezelfde staat zoveel mogelijk gezichtsverlies wil voorkomen en uiteindelijk bijzonder weinig opheeft met de bescherming van haar eigen burgers.
pi_200451018
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 09:07 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Allemaal interne Chinese zaken, daar heeft Amerika of Europa helemaal niets mee te bemoeien.
Keurig gesproken als een willoos handpoppetje van Winnie de Pooh.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 09:08:31 #190
405562 Erno-BE
pi_200451020
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 09:06 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Een ander bezwaar dat ik tegen het verloop van de crisis heb is dat deze enge, liegende dictatuur veel te gemakkelijk hiermee wegkomt. Idealiter moet de wereld samenwerken om China de financiele afgrond in te schoppen.
China maakt prachtige producten, zonder China zijn we nergens en ik zie ook geen land die het gat dat China achterlaat op kan vullen.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
  dinsdag 20 juli 2021 @ 09:09:21 #191
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200451023
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 09:06 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Een ander bezwaar dat ik tegen het verloop van de crisis heb is dat deze enge, liegende dictatuur veel te gemakkelijk hiermee wegkomt. Idealiter moet de wereld samenwerken om China de financiele afgrond in te schoppen.
ze zouden er in ieder geval voor moeten betalen
  dinsdag 20 juli 2021 @ 09:09:49 #192
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_200451028
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 09:07 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Allemaal interne Chinese zaken, daar heeft Amerika of Europa helemaal niets mee te bemoeien.
Ah ja, gewoon applaudiseren ja toch haha
pi_200451042
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 09:08 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

China maakt prachtige producten, zonder China zijn we nergens en ik zie ook geen land die het gat dat China achterlaat op kan vullen.
En tevens bergen en bergen aan plastic troep, iemand zoals jij die zich zorgen maakt om het klimaatprobleem zou dat toch af moeten keuren.

Overigens zijn er zat theoretische alternatieve productielanden, zoals opkomende economieen in Zuid-Amerika, Afrika, India, en het land Taiwan.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 09:13:46 #194
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200451056
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 09:11 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

En tevens bergen en bergen aan plastic troep, iemand zoals jij die zich zorgen maakt om het klimaatprobleem zou dat toch af moeten keuren.

Overigens zijn er zat theoretische alternatieve productielanden, zoals opkomende economieen in Zuid-Amerika, Afrika, India, en het land Taiwan.
mwa, qua capaciteit zijn ze moeilijk te vervangen maar al het goede wat er vandaan komt is elders ontwikkeld dus dat kan als het moet ook elders geproduceerd kunnen worden
  dinsdag 20 juli 2021 @ 09:14:06 #195
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_200451059
Als China ermee stopt staat er een ander land of gebied op die zulke producten gaat maken...
pi_200451086
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 09:11 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Qua chips zijn "we" (of vooral de Amerikanen) sowieso volledig afhankelijk van TSMC/Taiwan, meer dan van de naaimachines in China iig.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 09:21:39 #197
346939 Janneke141
pi_200451162
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 09:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
Je bent nogal kortzichtig
En daar ging mijn koffie.
pi_200451208
Hop. Gisteren is de stekker uit de feesten hier in het park getrokken, die wekenlang zouden duren

Er koopt geen hond meer een kaart sinds het evenement weer geplaceerd is.
Niet rendabel te krijgen dus.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 09:26:19 #199
405562 Erno-BE
pi_200451221
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 09:18 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

En dat kan natuurlijk niet veranderd worden? Er kan natuurlijk niet geinvesteerd worden in infrastructuur enzovoorts?

Je bent nogal kortzichtig
Ik ben gewoon enorm trots op China en met name hoe snel China zich ontwikkeld heeft tot ontwikkelde natie met goede infrastructuur.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
  dinsdag 20 juli 2021 @ 09:30:13 #200
346939 Janneke141
pi_200451275
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 09:25 schreef _serial_ het volgende:
Hop. Gisteren is de stekker uit de feesten hier in het park getrokken, die wekenlang zouden duren

Er koopt geen hond meer een kaart sinds het evenement weer geplaceerd is.
Niet rendabel te krijgen dus.
Los van de beperkte capaciteit en bijbehorend verdienmodel zit ook gewoon bijna niemand te wachten op dat statische gedoe.
pi_200451307
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 09:30 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Los van de beperkte capaciteit en bijbehorend verdienmodel zit ook gewoon bijna niemand te wachten op dat statische gedoe.
Nee natuurlijk niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')