abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200449581
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 01:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Niet "het is maar even dit of dat, zeik niet zo". Dat verontrust mij zeer.
Dat is wel hoe maatregelen tegenwoordig verkocht worden in de 1e/2e kamer.
"We doen het zolang we het nodig achten, en stoppen zo snel mogelijk"

Daarom is het redelijk gevaarlijk dat het OMT de regering nu min of meer munitie geeft door een advies af te geven om ook gevaccineerden te gaan testen.

Dit kunnen ze zowel overnemen, of naast zich neerleggen.

Als het niet geadviseerd had, had er waarschijnlijk niet gekomen, echter nu zou de regering het elk moment van stal kunnen halen en inzetten onder het mom van "ja het OMT heeft het geadviseerd"

Enge ontwikkeling wel.

Ik hoop dat ze dit stukje van het advies niet overnemen in elk geval, en ik hoop dat ik daar gelijk in krijg.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200449709
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 00:22 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Nog langer?
Ja, want dit uitleggen op een duidelijke manier kost wat woorden.
#WeesGeenWhales
pi_200449753
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 01:38 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat is wel hoe maatregelen tegenwoordig verkocht worden in de 1e/2e kamer.
"We doen het zolang we het nodig achten, en stoppen zo snel mogelijk"

Daarom is het redelijk gevaarlijk dat het OMT de regering nu min of meer munitie geeft door een advies af te geven om ook gevaccineerden te gaan testen.

Dit kunnen ze zowel overnemen, of naast zich neerleggen.

Als het niet geadviseerd had, had er waarschijnlijk niet gekomen, echter nu zou de regering het elk moment van stal kunnen halen en inzetten onder het mom van "ja het OMT heeft het geadviseerd"

Enge ontwikkeling wel.

Ik hoop dat ze dit stukje van het advies niet overnemen in elk geval, en ik hoop dat ik daar gelijk in krijg.
Serial, in alle eerlijkheid, ze moeten toch wel?

Kan een gevaccineerd persoon IYO een ziekenhuis vol kwetsbaren onbeschermd binnenlopen, zonder mondmasker, of op bezoek bij de grootouders in het verpleeghuis, terwijl er een klein maar reëel risico is het virus asymptomatisch te dragen? En wat betreft een vliegtuig met deels kwetsbare reizigers of een land met een lage vaccinatiegraad en slechte medische voorzieningen?

Juist het niet hebben van symptomen maakt het lastig, en wellicht is het risico klein, het kan ook evengroot zijn als bij niet gevaccineerden maar bv met een lagere viral load, of een gelijke, en dan nog kan het verschillen per individu.
pi_200449889
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 02:27 schreef Za het volgende:

[..]

Kan een gevaccineerd persoon IYO een ziekenhuis vol kwetsbaren onbeschermd binnenlopen, zonder mondmasker, of op bezoek bij de grootouders in het verpleeghuis, terwijl er een klein maar reëel risico is het virus asymptomatisch te dragen? En wat betreft een vliegtuig met deels kwetsbare reizigers of een land met een lage vaccinatiegraad en slechte medische voorzieningen?
Dat zijn precies de situaties waar ik het over had met beperkte maatregelen, dergelijke bijzondere settings. Daar moeten we goed met zn allen over nadenken.
Als je het mij vraagt is de opnameafdeling een ziekenhuis een plek waar je wellicht nog meer dan in de maatschappij het zekere voor het onzekere moet nemen. Mensen die daar liggen zijn immer vaak van slechte gezondheid en kunnen zichzelf ook maar beperkt beschermen.
Wat een verpleeghuis betreft zou ik onderscheid willen maken tussen gemeenschappelijke ruimten waar in zekere zin hetzelfde geldt als voor ziekenhuizen en de woonvertrekken van de individuele bewoners. We kunnen mensen immers niet tot in lengte van jaren verplichten om in hun eigen woning (wat zo'n kamer is) mensen enkel op afstand en met mondkapje te ontvangen. Dat gaat mij te ver. Zeker aangezien ook ouderen voor hun individuele bescherming een vaccin kunnen nemen wat ook voor hen goed werkt.
Wat betreft vliegtuigen vind ik het echt een gevalletje eigen risico. Je neemt maar een vaccin, zet een FFP2-mondkapje en spatscherm op, of je neemt het risico. We kunnen niet aan de gang blijven in Nederland, over buitenlanden gaan we hier in NL niet.
quote:
Juist het niet hebben van symptomen maakt het lastig, en wellicht is het risico klein, het kan ook evengroot zijn als bij niet gevaccineerden maar bv met een lagere viral load, of een gelijke, en dan nog kan het verschillen per individu.
Maar een klein risico zullen we ook gewoon moeten gaan accepteren. Als ik nu de straat op loop kan ik ook onder de bus komen. Nul risico is een illusie. De zorg moet niet op onaanvaardbare wijze belast worden en kwetsbaren moeten binnen het redelijke beschermd worden, daar gaat het om.
zie email 27 oktober
pi_200449974
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 01:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Weet je wat iets in mij los maakt? De overheid die de grens elke keer weer een stukje verder legt. De mensen die hier voor waarschuwden waren begin juni nog wappies die, ook door mij, naar BNW werden verwezen. En als dit doorgaat krijgen ze verdomme weer gelijk. Dit is echt ernstig.
Exact dit.
pi_200449977
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 00:34 schreef trein2000 het volgende:
Ik heb trouwens wat posts ui het archief opgevist...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als we op dit tempo doorgaan, zijn we in China 2.0 beland eerder dan we willen. We kijken toe als volgzaam volkje, en niemand doet iets. Eng.
pi_200449983
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 04:37 schreef Johannes788 het volgende:

[..]

Als we op dit tempo doorgaan, zijn we in China 2.0 beland eerder dan we willen. We kijken toe als volgzaam volkje, en niemand doet iets. Eng.
Thanks Willem Engel!
zie email 27 oktober
pi_200450205
Als je straks overal een qr-code moet laten zien, zijn we echt niet zo ver af van een controlemaatschappij ala China. Dan enkel nog thermometer scanners bij winkels, evenementen etc en het is compleet.

Natuurlijk heb je hier dan nog politische vrijheid, dat je daar niet hebt. Maar bewegingsvrijheid is dan aardig aan banden gelegd.

Maar ja, dat zeg ik, die een avondklok om zogenaamd het virus tegen te gaan ongelooflijk ver vond gaan.

[ Bericht 23% gewijzigd door Jed1Gam op 20-07-2021 06:28:56 ]
pi_200450237
Morgen 1 maand geleden 2e vaccin gehad (pfizer)
Sinds zondagavond rare keelpijn en werd net helemaa bezweet wakker en heb verhoging, 38C

ben ik nu toch CORRED?
Mensen het spijt me maar ik mag jullie niet meer mentionen.
pi_200450241
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 06:26 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Morgen 1 maand geleden 2e vaccin gehad (pfizer)
Sinds zondagavond rare keelpijn en werd net helemaa bezweet wakker en heb verhoging, 38C

ben ik nu toch CORRED?
Klinkt ernstig, zou best een griepje, of zelfs een fikse verkoudheid kunnen zijn.
pi_200450245
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 06:28 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Klinkt ernstig, zou best een griepje, of zelfs een fikse verkoudheid kunnen zijn.
Is al de 2e keer sinds maart, maar toen 2x gewoon keelpijn en supermoe, maar geen corona.. ik ben normaal nooit ziek :')

Heb net toch maar een afspraak gemaakt voor een test :r
Mensen het spijt me maar ik mag jullie niet meer mentionen.
pi_200450260
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 06:30 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]

Is al de 2e keer sinds maart, maar toen 2x gewoon keelpijn en supermoe, maar geen corona.. ik ben normaal nooit ziek :')

Dan hebben we het levende fok-bewijs dat de vaccinatie wel/niet werkt. _O_

Ik zet me geld in op het eerste.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 06:44:52 #138
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_200450274
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 02:27 schreef Za het volgende:

[..]

Wat is IYO?

In youw ogen?

Ah nee, toch niet in your opinion...ben je Sylvana ofzo, jezus...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_200450303
Sydney al meer dan 3 weken in de korte strenge lockdown en nog geen eind in zicht.
- verwijderd door admin -
pi_200450313
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 00:23 schreef _serial_ het volgende:
Leuk draadje :

[ twitter ]
Dat dit soort uitleg überhaupt nodig is. -O-
pi_200450347
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 01:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Weet je wat iets in mij los maakt? De overheid die de grens elke keer weer een stukje verder legt. De mensen die hier voor waarschuwden waren begin juni nog wappies die, ook door mij, naar BNW werden verwezen. En als dit doorgaat krijgen ze verdomme weer gelijk. Dit is echt ernstig.
Hulde dat je dit toe durft te geven _O_
pi_200450349
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 07:15 schreef Twinkle20 het volgende:
quote:

Op dinsdag 20 juli 2021 01:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het is nog niet zo ver hč? Maar als die app een tracking tool wordt dan zijn we echt over de grens wat mij betreft.
zie email 27 oktober
  dinsdag 20 juli 2021 @ 07:27:11 #143
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_200450376
Als je bij risicovolle locaties (zoals nachtclubs, discotheken en festivals) ongevaccineerden en gedeeltelijk gevaccineerden de toegang ontzegt en dus enkel volledig gevaccineerden toelaat, lijkt mij dat discotheken en nachtclubs dan gewoon open kunnen en festivals georganiseerd kunnen worden. Als je voor andere niet-essentiële binnenruimtes de anderhalve meter en/of de mondmaskerplicht wil laten vervallen moet je enkel volledig gevaccineerden toelaten. Ja, dit klinkt als segregatie en misschien is dat het ook, maar de oplossing is vooral niet om volledig gevaccineerden te laten testen, want de kans dat zij besmet raken of het virus kunnen overdragen is een heel stuk kleiner ten opzichte van ongevaccineerden en gedeeltelijk gevaccineerden.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_200450397
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 07:01 schreef groenen het volgende:
Sydney al meer dan 3 weken in de korte strenge lockdown en nog geen eind in zicht.
Eigen schuld, gekke Australiërs. Gevaarlijk ook, met hun vaccinatie graad van een paar procent? Gaat toch een keer als een lopend vuurtje door Australië, of ze blijven letterlijk voor altijd een groot gevangenis eiland.
pi_200450492
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 07:32 schreef HPoi het volgende:

[..]

Eigen schuld, gekke Australiërs. Gevaarlijk ook, met hun vaccinatie graad van een paar procent? Gaat toch een keer als een lopend vuurtje door Australië, of ze blijven letterlijk voor altijd een groot gevangenis eiland.
Vaccinaties >>> zero-covid. Ze komen er vanzelf wel achter.
I'll give you something to do
pi_200450493
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 06:30 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]

Nog jezelf vrijwillig laten testen na dubbele vaccinatie :')
  dinsdag 20 juli 2021 @ 08:04:56 #147
405562 Erno-BE
pi_200450536
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 00:30 schreef Za het volgende:

[..]

Ze zullen wel moeten, er is geen keuze.

Met het vaccin zijn we veilig is achterhaald (voor wie er ooit in geloofde).

Nergens ter wereld zulke covidbrandhaarden als in de landen met de hoogste vaccinatiegraad.
Dat zijn landen die of buitengewoon snel en vergaand versoepeld hebben, ondanks de relatief lage vaccinatiegraad (Engeland, Nederland, in mindere mate Israël) of landen waar de bevolking met de vaccins van SinoVac of SinoPharm is gevaccineerd. In IJsland en Malta gaat het wel goed, omdat daar wel een hoge vaccinatiegraad is bereikt.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_200450551
De discussie van vannacht even teruggelezen.

Ik weet nog dat de discussie vorig jaar ging over voordeeltjes voor gevaccineerden. Dat vonden velen toen onbespreekbaar want solidariteit en we doen het samen. Anderen vonden het BNW.

En zie dan waar we nu staan. Deelname aan de samenleving afhankelijk willen maken van een vinkje in een app. Het is te treurig voor woorden.
pi_200450566
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 08:04 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Dat zijn landen die of buitengewoon snel en vergaand versoepeld hebben, ondanks de relatief lage vaccinatiegraad (Engeland, Nederland, in mindere mate Israël) of landen waar de bevolking met de vaccins van SinoVac of SinoPharm is gevaccineerd. In IJsland en Malta gaat het wel goed, omdat daar wel een hoge vaccinatiegraad is bereikt.
IJsland en Malta zijn ook beide een eiland (Oke Malta 2 eilanden) en hanteren een streng inreisbeleid, Malta laat alleen nog maar gevaccineerden toe. Daar ga je wel een beetje aan voorbij.
  dinsdag 20 juli 2021 @ 08:13:03 #150
405562 Erno-BE
pi_200450575
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 08:09 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

IJsland en Malta zijn ook beide een eiland (Oke Malta 2 eilanden) en hanteren een streng inreisbeleid, Malta laat alleen nog maar gevaccineerden toe. Daar ga je wel een beetje aan voorbij.
Die kant moeten wij ook op, vanaf 1 september gewoon enkel volledig gevaccineerde toeristen toelaten. Ben je niet gevaccineerd -> twee weken quaraintainplicht (enkel kinderen onder de 12 uitgezonderd). Malta beschermd door enkel gevaccineerde toeristen toe te laten zijn eigen bevolking en zo hoeven er op Malta ook geen sectoren meer op slot omdat er weer mogelijke coronauitbraken zijn.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')