Nou, ik sta op dit moment eigenlijk nergens meer van te kijken.quote:
Uitstekend verhaal en het plezier was je gegund.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 00:19 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Okay, iets langer serieus verhaal dit, maar ik ben bioinformaticus voor mijn master dus hier kan ik daadwerkelijk als semi-expert over praten, dit is gewoon rekenwerk, dus als je wilt snappen waarom dit niet eng is, lees dit, ik zal proberen het duidelijk uit te leggen en ik heb al een perfect voorbeeld:
Zoals létterlijk in het artikel erover door beide mensen die het voorstelden werd gezegd, zodra de vaccinatiegraad een bepaald percentage haalt.
Kijk, er zijn bot gezegd twee manieren om alles weer veilig mogelijk te maken: wachten tot de vaccinatiecampagne klaar is of testen voor toegang.
Laten wij kijken naar Hongarije. Daar zijn de besmettingen al een maand op een bijna 0 niveau, constant tussen 30 en 40 per dag in hele land, ondanks dat de basismaatregelen zijn afgeschaft (geen mondkapjes, ook niet in ov, en als ik in de mac zit of waar dan ook geen 1,5m, geen stippen op de vloer, NIETS. Het is weg), en dat TVT wordt gebruikt (exact zoals hier, ik kwam bij die conventie letterlijk binnen met onze coronacheck app, international qr) voor evenemeten zoals het EK voetbal vorige maand, mijn cosplay-free-hug-lekker-gek-doen-vrienden-maken-feest dit weekend, clubs etc. Niet restaurants, ov enz maar dingen met een extra verhoogd risico. Op alle andere plekken zijn dus wél de basismaatregelen allemaal al volledig afgeschaft, iig in heel budapest wat ik merkte 3 dagen lang.
Soepeler dan bij ons dus (alles weg buiten die omgevingen, volledig), en toch blijft het mét het EK etc al een maand constant op bijna 0 door tvt terwijl het bij in eens kwart van die tijd bijna 1000% omhoog schoot. Hoe kan dat?
Heel simpel: zij begonnen pas daarmee toen het was gedaald naar dat niveau van bijna 0 per dag. Wij voerden het in toen we nog 500-600 besmettingen per dag hadden, vrij hoog dus, en dat leid tot valsnegatieven. Dan krijg je superspreadevents. God helpe je als er bv. bij die con van mij dit weekend iemand met de delta-vleermuis-übergriep binnen was gekomen, dan had echt de hele con ongeveer corona gehad nu waarschijnlijk. Maar dat gebeurt dus gewoon praktisch nooit statistisch gezien met zó'n lage incidentie waardoor het gewoon veilig is, wat zich vertaalt in de cijfers die al een maand constant blijven. Waarbij ek goed is voor vergelijking, in veel landen tot golfjes geleid, in hongarije niets, nada, terwijl ze daar juist ongeveer het soepelst waren qua 100% capaciteit, fanzones etc. En tóch is er veel minder te zien van dat ek in de cijfers de weken sinds dan in veel strengere landen.
Dat is ook waarom ik nu niet in quarantine ga (overlegd met Frits Roosendaal), nergens voor nodig maar wél voordat ik ging ondanks dat dat niet verplicht is twee dagen een zelftest extra deed bovenop mijn Janssen zodat ik niet daar een nieuwe golf zou starten op dat event, want dat was het gevaar, niet andersom.
De reden dat Andreas Voss en Tostmann dit nu dus voorstellen is dat omdat wij nu 11.000 besmettingen per dag hebben, en dat niet snel af gaat nemen, de enige manier waarop we in augustus nog die festivals gaan hebben dus is door TVT veel strenger te maken. En bij 11.000 gevallen per dag gaat die 40% kans dat je janssen hebt, licht ziek wordt en het wel kan verspreiden je echt nekken, zeker als onder die doelgroep van die events een groot deel nog niet is gevaccineerd. Dan krijg je pleinvrees tafeleren. Bij 30-40 per dag, een factor 100 lager bijna geloof ik naar inwoners, krijg je die niet met alleen vaccinatie OF test bewijs, dat is gewoon statistiek.
Daarom kon ik in Hongarije dus 250 of 500 leuke weebs huggen en met z'n driehonderden een polonaise lopen door het hele conventiecentrum etc zonder enig gevaar, dankzij tvt die die ene besmettelijke die je dan heel misschien nog hebt er echt wel uithaalt.
Maar je moet dus óf heel weinig besmettingen hebben en tvt, of een heel hoge vaccinatiegraad en verder niets. Als je festivals mogelijk wil maken met veel besmettingen en nog niet genoeg vaccinatiegraad, moet je dus iedereen testen om ter compensatie tvt meer waterdicht te maken. Hoe meer circulatie, hoe strenger het moet, totdat de vaccinatiegraad hoog genoeg is dat het niet meer uitmaakt.
Dat is de wetenschappelijke uitleg. En dat wordt dus niet eeuwig, en heeft een duidelijk eindpunt, zoals in het artikel stond, een nog af te spreken vaccinatiegraad waarbij het niet meer nodig is.
Plus dat het toegeven is aan het failliet van het bestreidingsprogramma van hugo zelf.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 00:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dit dus. iedereen iedere gevaccineerde wordt in z'n kont genaaid met het laatste OMT advies. ALS het overgenomen wordt, dan ben je voor de rest van de komende jaren overgeleverd aan de grillen van voor alles moeten testen, zelf als je gevaccineerd bent. Een enorm kostenaspect, en dat is iets wat we gewoon niet moeten willen.
Dat er subtiele beďnvloeding plaatsvindt. Maar ook dat je soms iets bijzonders opneemt/laat vallen om de aandacht wat af te leiden van wat anders zijn normale trucjes die iedereen gebruikt. Maar dat het OMT welbewust zou meewerken aan het opvijzelen van de politieke reputatie van Buurman & Buurman acht ik echt heel onwaarschijnlijk.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 00:47 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Nou, ik sta op dit moment eigenlijk nergens meer van te kijken.
Neem nu de uitspraak van van Dissel, notabene de voorzitter van het OMT : "Verwacht niet teveel van het OMT spoedadvies" - en prompt lag er 1,5 dag later een advies wat 180 graden tegen die uitspraak ging, en helemaal in lijn met wat de opinie z'n beetje wilde, uiteraard is dat een BNW gedachte.
Waar ik eerst nog wel begrip voor het OMT had en de situatie had, beginnen de adviezen enge vormen aan te nemen, en dat is niet echt een goede situatie.
Ik acht het ook onwaarschijnlijk hoor, vroeger of later zou dat zeker uitkomen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 00:51 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat er subtiele beďnvloeding plaatsvindt. Maar ook dat je soms iets bijzonders opneemt/laat vallen om de aandacht wat af te leiden van wat anders zijn normale trucjes die iedereen gebruikt. Maar dat het OMT welbewust zou meewerken aan het opvijzelen van de politieke reputatie van Buurman & Buurman acht ik echt heel onwaarschijnlijk.
Niet door het OMT, richting het OMT. Hugo de Jonge cs weten ook wel dat die mensen de krant lezen. En iets ontweten is nagenoeg onmogelijk. Dat blijft toch in je achterhoofd zitten.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 00:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik acht het ook onwaarschijnlijk hoor, vroeger of later zou dat zeker uitkomen.
Echter ook van subtiele beďnvloeding zou het OMT natuurlijk weg moeten blijven.
Ja sorry ik was niet helemaal duidelijk, maar ik bedoelde ook richting het OMT.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 00:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet door het OMT, richting het OMT. Hugo de Jonge cs weten ook wel dat die mensen de krant lezen. En iets ontweten is nagenoeg onmogelijk. Dat blijft toch in je achterhoofd zitten.
Ach, gewillig of niet, ik neem aan dat het OMT ook kan inschatten hoe het grote publiek op die voorstellen zal reageren. En ze weten ook dat ze moeilijk realiseerbaar zijn: eenmalig gebruik van een testresultaat vereist aanpassingen aan de software en er zijn een hoop praktische bezwaren (privacy, hou je bij waar iemand binnengaat zodat ie even een luchtje kan gaan scheppen en weer toegelaten wordt?). Testen van gevaccineerden maakt het vaccinatiebewijs in feite nutteloos.quote:
Humor, meer kan ik er niet van maken.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 00:02 schreef Za het volgende:
[..]
PCR test is meer dan overgevoelig, het virus gelijk daarna oplopen en binnen 24 uur al zeer besmettelijk zijn is vrij onaannemelijk.
Wellicht niet onmogelijk OK.
Maar gevaccineerden zonder test kunnen massaal asymptomatische dragers zijn, zeer onwenselijk en gaat ook niet gebeuren.
Waarom ben je er zo op tegen, er zijn steeds minder belastende tests, indien je zelf gevaccineerd bent kun je ook het virus oplopen en misschien een oudere in je omgeving besmetten, dan is testen toch niet zo verkeerd?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 01:05 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Dit zorgt er alleen maar meer voor dat ik me dus NOOIT ga laten testen.
Alles is idd onduidelijk en de toekomst zal het moeten gaan uitwijzen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 00:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Er zijn inmiddels ook veel onderzoeken die het tegendeel bewijzen, en wijzen op langdurige immuniteit, ook boostershots zijn zeker nog discutabel. De firma Pfizer zal natuurlijk maar wat graag nog miljarden vaccins verkopen.
Het is nog veel te vroeg om te zeggen dat vaccins hun werking verliezen, en of de hele bevolking boosters nodig heeft. Het kan best zijn dat vooral de bevolking met een slechter werkend immuunsysteem (lees: ouderen, kwetsbare, griepprik doelgroep) deze booster wel moeten krijgen, maar dat is voor nu gewoon nog te onzeker. En ook geen reden om daar maar vast beleid voor te maken.
Waarom moet ik me testen wanneer ik niet ziek ben???quote:Op dinsdag 20 juli 2021 01:11 schreef Za het volgende:
[..]
Waarom ben je er zo op tegen, er zijn steeds minder belastende tests, indien je zelf gevaccineerd bent kun je ook het virus oplopen en misschien een oudere in je omgeving besmetten, dan is testen toch niet zo verkeerd?
Daarom zou het OMT per definitie, ver weg en uit de media moeten blijven om elke schijn van beďnvloeding en sturing te vermijden. Zij adviseren de regering, en niet de TV, die het dan maar zelf moet zien te verkopen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 00:55 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik acht het ook onwaarschijnlijk hoor, vroeger of later zou dat zeker uitkomen.
Echter ook van subtiele beďnvloeding zou het OMT natuurlijk weg moeten blijven.
Omdat we op enig moment gewoon weer normaal moeten gaan doen met zn allen. Dat moment was het zijn van gevaccineerde. Als dat gaat schuiven schuift het hele fundament van de aanpak tot nu toe.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 01:11 schreef Za het volgende:
[..]
Waarom ben je er zo op tegen, er zijn steeds minder belastende tests, indien je zelf gevaccineerd bent kun je ook het virus oplopen en misschien een oudere in je omgeving besmetten, dan is testen toch niet zo verkeerd?
En dat is ook wat men zal proberen te voorkomen dat blijkt dat vaccineren één en alleen voor de persoon zelf van waarde is. Mij boeit het totaal niet wat voor vaccinatie een ander heeft, hooguit de vraag uit interesse waarom dat nodig was.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 01:03 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ach, gewillig of niet, ik neem aan dat het OMT ook kan inschatten hoe het grote publiek op die voorstellen zal reageren. En ze weten ook dat ze moeilijk realiseerbaar zijn: eenmalig gebruik van een testresultaat vereist aanpassingen aan de software en er zijn een hoop praktische bezwaren (privacy, hou je bij waar iemand binnengaat zodat ie even een luchtje kan gaan scheppen en weer toegelaten wordt?). Testen van gevaccineerden maakt het vaccinatiebewijs in feite nutteloos.
Weet je wat iets in mij los maakt? De overheid die de grens elke keer weer een stukje verder legt. De mensen die hier voor waarschuwden waren begin juni nog wappies die, ook door mij, naar BNW werden verwezen. En als dit doorgaat krijgen ze verdomme weer gelijk. Dit is echt ernstig.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 01:22 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Overigens ben ik ook totaal niet gediend van verkapte dreigementen die mij als virusbom verklaren voor mensen in mijn omgeving.
Ben altijd een bizar rustig persoon, maar die zerocovid mensen maken wel iets in me los
Pcies.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 01:16 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Waarom moet ik me testen wanneer ik niet ziek ben???
Ja en die grens was eigenlijk al ver overschreden met TvT en de eeuwigdurende avondklok.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 01:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Weet je wat iets in mij los maakt? De overheid die de grens elke keer weer een stukje verder legt. De mensen die hier voor waarschuwden waren begin juni nog wappies die, ook door mij, naar BNW werden verwezen. En als dit doorgaat krijgen ze verdomme weer gelijk. Dit is echt ernstig.
Iedere dag ziet de wappie meer van dit soort posts.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 01:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Weet je wat iets in mij los maakt? De overheid die de grens elke keer weer een stukje verder legt. De mensen die hier voor waarschuwden waren begin juni nog wappies die, ook door mij, naar BNW werden verwezen. En als dit doorgaat krijgen ze verdomme weer gelijk. Dit is echt ernstig.
Omdat een asymptomatisch persoon, al dan niet gevaccineerd het virus kan overdragen, en die overdracht beperkt kan worden door bij grote samenkomsten te testen om te voorkomen dat weer van alles dicht moet. Dat is het idee.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 01:16 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Waarom moet ik me testen wanneer ik niet ziek ben???
De avondklok, hou op. Je jaagt mn bloeddruk omhoog.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 01:25 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja en die grens was eigenlijk al ver overschreden met TvT en de eeuwigdurende avondklok.
Dit jaar is al bijna slechter als vorig jaar.
Of we gaan gewoon weer normaal doen met zn allen. Als deze situatie niet oplosbaar is moeten we maar door de zure appel heen bijten. We kunnen dit niet tot in de eeuwigheid volhouden zo.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 01:32 schreef Za het volgende:
[..]
Omdat een asymptomatisch persoon, al dan niet gevaccineerd het virus kan overdragen, en die overdracht beperkt kan worden door bij grote samenkomsten te testen om te voorkomen dat weer van alles dicht moet. Dat is het idee.
Ik ben het eens, en denk zelfs dat er geen voorzichtigheid meer nodig is.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 01:18 schreef trein2000 het volgende:
Omdat we op enig moment gewoon weer normaal moeten gaan doen met zn allen. Dat moment was het zijn van gevaccineerde. Als dat gaat schuiven schuift het hele fundament van de aanpak tot nu toe.
Dat kan niet tussen neus en lippen door. Want de hele afweging qua beperkingen is er steeds op gebaseerd dat dit tijdelijk is... Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat permanente beperkingen per definitie onaanvaardbaar zijn. Maar dat is wel een heel andere kader die een andere afweging en een ander maatschappelijk debat vraagt.
Dat is wel hoe maatregelen tegenwoordig verkocht worden in de 1e/2e kamer.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 01:32 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet "het is maar even dit of dat, zeik niet zo". Dat verontrust mij zeer.
Serial, in alle eerlijkheid, ze moeten toch wel?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 01:38 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is wel hoe maatregelen tegenwoordig verkocht worden in de 1e/2e kamer.
"We doen het zolang we het nodig achten, en stoppen zo snel mogelijk"
Daarom is het redelijk gevaarlijk dat het OMT de regering nu min of meer munitie geeft door een advies af te geven om ook gevaccineerden te gaan testen.
Dit kunnen ze zowel overnemen, of naast zich neerleggen.
Als het niet geadviseerd had, had er waarschijnlijk niet gekomen, echter nu zou de regering het elk moment van stal kunnen halen en inzetten onder het mom van "ja het OMT heeft het geadviseerd"
Enge ontwikkeling wel.
Ik hoop dat ze dit stukje van het advies niet overnemen in elk geval, en ik hoop dat ik daar gelijk in krijg.
Dat zijn precies de situaties waar ik het over had met beperkte maatregelen, dergelijke bijzondere settings. Daar moeten we goed met zn allen over nadenken.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 02:27 schreef Za het volgende:
[..]
Serial, in alle eerlijkheid, ze moeten toch wel?
Kan een gevaccineerd persoon IYO een ziekenhuis vol kwetsbaren onbeschermd binnenlopen, zonder mondmasker, of op bezoek bij de grootouders in het verpleeghuis, terwijl er een klein maar reëel risico is het virus asymptomatisch te dragen? En wat betreft een vliegtuig met deels kwetsbare reizigers of een land met een lage vaccinatiegraad en slechte medische voorzieningen?
Maar een klein risico zullen we ook gewoon moeten gaan accepteren. Als ik nu de straat op loop kan ik ook onder de bus komen. Nul risico is een illusie. De zorg moet niet op onaanvaardbare wijze belast worden en kwetsbaren moeten binnen het redelijke beschermd worden, daar gaat het om.quote:Juist het niet hebben van symptomen maakt het lastig, en wellicht is het risico klein, het kan ook evengroot zijn als bij niet gevaccineerden maar bv met een lagere viral load, of een gelijke, en dan nog kan het verschillen per individu.
Exact dit.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 01:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 20 juli 2021 00:34 schreef trein2000 het volgende:
Ik heb trouwens wat posts ui het archief opgevist...Als we op dit tempo doorgaan, zijn we in China 2.0 beland eerder dan we willen. We kijken toe als volgzaam volkje, en niemand doet iets. Eng.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thanks Willem Engel!quote:Op dinsdag 20 juli 2021 04:37 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Als we op dit tempo doorgaan, zijn we in China 2.0 beland eerder dan we willen. We kijken toe als volgzaam volkje, en niemand doet iets. Eng.
Klinkt ernstig, zou best een griepje, of zelfs een fikse verkoudheid kunnen zijn.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 06:26 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Morgen 1 maand geleden 2e vaccin gehad (pfizer)
Sinds zondagavond rare keelpijn en werd net helemaa bezweet wakker en heb verhoging, 38C
ben ik nu toch CORRED?
Is al de 2e keer sinds maart, maar toen 2x gewoon keelpijn en supermoe, maar geen corona.. ik ben normaal nooit ziekquote:Op dinsdag 20 juli 2021 06:28 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Klinkt ernstig, zou best een griepje, of zelfs een fikse verkoudheid kunnen zijn.
Dan hebben we het levende fok-bewijs dat de vaccinatie wel/niet werkt.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 06:30 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
Is al de 2e keer sinds maart, maar toen 2x gewoon keelpijn en supermoe, maar geen corona.. ik ben normaal nooit ziek![]()
Heb net toch maar een afspraak gemaakt voor een test
Wat is IYO?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 02:27 schreef Za het volgende:
[..]
Serial, in alle eerlijkheid, ze moeten toch wel?
Kan een gevaccineerd persoon IYO een ziekenhuis vol kwetsbaren onbeschermd binnenlopen, zonder mondmasker, of op bezoek bij de grootouders in het verpleeghuis, terwijl er een klein maar reëel risico is het virus asymptomatisch te dragen? En wat betreft een vliegtuig met deels kwetsbare reizigers of een land met een lage vaccinatiegraad en slechte medische voorzieningen?
Juist het niet hebben van symptomen maakt het lastig, en wellicht is het risico klein, het kan ook evengroot zijn als bij niet gevaccineerden maar bv met een lagere viral load, of een gelijke, en dan nog kan het verschillen per individu.
Hulde dat je dit toe durft te gevenquote:Op dinsdag 20 juli 2021 01:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is nog niet zo ver hč? Maar als die app een tracking tool wordt dan zijn we echt over de grens wat mij betreft.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 07:15 schreef Twinkle20 het volgende:
quote:
Op dinsdag 20 juli 2021 01:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Eigen schuld, gekke Australiërs. Gevaarlijk ook, met hun vaccinatie graad van een paar procent? Gaat toch een keer als een lopend vuurtje door Australië, of ze blijven letterlijk voor altijd een groot gevangenis eiland.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 07:01 schreef groenen het volgende:
Sydney al meer dan 3 weken in de korte strenge lockdown en nog geen eind in zicht.
Vaccinaties >>> zero-covid. Ze komen er vanzelf wel achter.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 07:32 schreef HPoi het volgende:
[..]
Eigen schuld, gekke Australiërs. Gevaarlijk ook, met hun vaccinatie graad van een paar procent? Gaat toch een keer als een lopend vuurtje door Australië, of ze blijven letterlijk voor altijd een groot gevangenis eiland.
Nog jezelf vrijwillig laten testen na dubbele vaccinatiequote:Op dinsdag 20 juli 2021 06:30 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
Is al de 2e keer sinds maart, maar toen 2x gewoon keelpijn en supermoe, maar geen corona.. ik ben normaal nooit ziek![]()
Heb net toch maar een afspraak gemaakt voor een test
Dat zijn landen die of buitengewoon snel en vergaand versoepeld hebben, ondanks de relatief lage vaccinatiegraad (Engeland, Nederland, in mindere mate Israël) of landen waar de bevolking met de vaccins van SinoVac of SinoPharm is gevaccineerd. In IJsland en Malta gaat het wel goed, omdat daar wel een hoge vaccinatiegraad is bereikt.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 00:30 schreef Za het volgende:
[..]
Ze zullen wel moeten, er is geen keuze.
Met het vaccin zijn we veilig is achterhaald (voor wie er ooit in geloofde).
Nergens ter wereld zulke covidbrandhaarden als in de landen met de hoogste vaccinatiegraad.
IJsland en Malta zijn ook beide een eiland (Oke Malta 2 eilanden) en hanteren een streng inreisbeleid, Malta laat alleen nog maar gevaccineerden toe. Daar ga je wel een beetje aan voorbij.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 08:04 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dat zijn landen die of buitengewoon snel en vergaand versoepeld hebben, ondanks de relatief lage vaccinatiegraad (Engeland, Nederland, in mindere mate Israël) of landen waar de bevolking met de vaccins van SinoVac of SinoPharm is gevaccineerd. In IJsland en Malta gaat het wel goed, omdat daar wel een hoge vaccinatiegraad is bereikt.
Die kant moeten wij ook op, vanaf 1 september gewoon enkel volledig gevaccineerde toeristen toelaten. Ben je niet gevaccineerd -> twee weken quaraintainplicht (enkel kinderen onder de 12 uitgezonderd). Malta beschermd door enkel gevaccineerde toeristen toe te laten zijn eigen bevolking en zo hoeven er op Malta ook geen sectoren meer op slot omdat er weer mogelijke coronauitbraken zijn.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 08:09 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
IJsland en Malta zijn ook beide een eiland (Oke Malta 2 eilanden) en hanteren een streng inreisbeleid, Malta laat alleen nog maar gevaccineerden toe. Daar ga je wel een beetje aan voorbij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |