Daar heb je wel een puntquote:Op maandag 19 juli 2021 23:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En daarom dus contact leggen met andere ouders. Misschien gaan ze jou in je eentje buiten laten staan, maar zeker geen groep van twintig of meer.
Yepquote:Op maandag 19 juli 2021 23:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is dus het verneukeratieve. Eigenlijk heb je geen keus.
Goed kans van omdat het instituut geen risico kan (en mag) nemen.quote:Op maandag 19 juli 2021 23:42 schreef bamibij het volgende:
[..]
Als er genoeg ouders weigeren, spelen ze het misschien wel 100% safe met een digitale uitreiking. Of fysiek zonder ouders. Wat heb je dan gewonnen?
Er is ook nogal een berg eisen waar aan voldaan moet worden.quote:Op maandag 19 juli 2021 23:51 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Het domste wat je kunt doen is juist de boel escaleren. Dan zit het er in dat de hele uitreiking wordt afgelast
Gewoon binnenlopen zonder test. Het is een school
Dit gaat over afname van de sneltest, niet het bewijs van vaccinatie/test etc. Aangezien je ook wanneer je gevaccineerd bent je een negatieve test mee moet nemen in het geval van deze school.quote:Op maandag 19 juli 2021 23:50 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De AP is het niet met je eens: https://autoriteitpersoon(...)esten-tijdens-corona
Natuurlijk wel.quote:Op maandag 19 juli 2021 21:00 schreef Heph844 het volgende:
ikzelf verwacht zeker niet dat volledig gevaccineerden zich voortdurend moeten gaan laten testen.
Het is ook z'n typisch voorbeeld slikken of stikken, en dat is ook een hele verkeerde gang van zaken natuurlijk.quote:Op maandag 19 juli 2021 23:52 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is dus het verneukeratieve. Eigenlijk heb je geen keus.
Indien het mijn dochter zou zijn zou ik ook voldoen aan die ‘eis’ en het doen, als het iemand is die iets verder van me af staat zou ik me er volledig in vastbijten.
Een 24 uur geleden geteste ongevaccineerde kan evengoed een zeer besmettelijke corona besmetting hebben, die op het moment dat je in het vliegtuig zit besmettelijk is geworden.quote:Op maandag 19 juli 2021 23:55 schreef Za het volgende:
[..]
Ik denk persoonlijk dat iemand met een zwakke gezondheid in een vliegtuig liever naast een 24 uur geleden geteste ongevaccineerde plaatsneemt, dan naast een gevaccineerde zonder test.
Idd. de stelling is, ook wetenschappelijk, onhoudbaar wanneer er marges zijn.quote:Op maandag 19 juli 2021 23:55 schreef Za het volgende:
[..]
Natuurlijk wel.
De zgnde vrijheden voor gevaccineerden was een lokkertje, wat niet al te lang vol te houden was. Bij aanvang was al bekend dat gevaccineerden gewoon besmettelijk konden zijn, en dus nimmer ongetest zomaar een vliegtuig of land of ziekenhuis zomaar konden binnen wandelen.
Ik denk persoonlijk dat iemand met een zwakke gezondheid in een vliegtuig liever naast een 24 uur geleden geteste ongevaccineerde plaatsneemt, dan naast een gevaccineerde zonder test.
Daar waar nodig zullen de regels gelijk worden, wereldwijd, zodra vaccin propaganda voldoende uitwerking heeft gehad, en om al te veel verspreiding door gevaccineerden te voorkomen.
Gewoon schijt hebben dusquote:Op maandag 19 juli 2021 23:58 schreef Mortaxx het volgende:
Gister liep ik onbewust zonder mondkapje de bus in. Chauffeur zei niets. Andere passagiers zeiden niets. Kwam er aan het eind van de rit pas achter.
Maar als ik met een groep mensen naar Arriva toe stap dat we ons niet meer aan de mondkapjes maatregel willen houden omdat we al gevaccineerd zijn zal Arriva daar nooit in meegaan
Moraal van het verhaal. Je moet gewoon losjes met de maatregelen omgaan. Het is een school, geen vliegveld
Jawel. Dat heet horizontale werking. Het is allemaal een stuk minder absoluut en komt neer op een belangenafweging. Goed voorbeeld is het verhaal van een Turkse werkneemster die ivm haar geloof vrij wilde op een religieuze feestdag. De rechter oordeelde toen dat de werkgever dat niet mocht weigeren ivm de godsdienstvrijheid.quote:Op maandag 19 juli 2021 23:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Grondrechten kun je toch als burger niet uitoefenen ten opzichte van een ander?
Nee!quote:Op maandag 19 juli 2021 22:09 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ben jij dat met dat bordje free hugs?
PCR test is meer dan overgevoelig, het virus gelijk daarna oplopen en binnen 24 uur al zeer besmettelijk zijn is vrij onaannemelijk.quote:Op maandag 19 juli 2021 23:58 schreef _serial_ het volgende:
Een 24 uur geleden geteste ongevaccineerde kan evengoed een zeer besmettelijke corona besmetting hebben, die op het moment dat je in het vliegtuig zit besmettelijk is geworden.
Het gaat om het verwerkingsbegrip. Dat is dit niet. Maar goed, dan doen we de sneltest aan de deur. Op gelost.quote:Op maandag 19 juli 2021 23:54 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit gaat over afname van de sneltest, niet het bewijs van vaccinatie/test etc. Aangezien je ook wanneer je gevaccineerd bent je een negatieve test mee moet nemen in het geval van deze school.
Ik zie hier geen mogelijkheid voor toestemming. Aan weigeren zit een nadeel dat zo groot is dat je van vrij gegeven toestemming toch niet kunt spreken.quote:In principe kunnen ze het gooien op uitdrukkelijke toestemming omdat je er ook voor kunt kiezen niet te komen, maar ik weet niet of dat proportioneel is.
Het domste wat je kan doen is je er aan commiteren. Want nu is het een uitreiking, volgende week is het de voetbal en daarna is het de slager.quote:Op maandag 19 juli 2021 23:51 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Het domste wat je kunt doen is juist de boel escaleren. Dan zit het er in dat de hele uitreiking wordt afgelast
Gewoon binnenlopen zonder test. Het is een school
Ja.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 00:05 schreef Tijn het volgende:
Hoe zit het nu trouwens voor gevaccineerde mensen? Krijgen die sowieso een groen vinkje in de CoronaCheck app? Zelfs als ze een positieve test hebben afgelegd bij de GGD?
Er niet (meer noch uitdagend) bij stilstaan en dan wat dommig kijken als men wat zegt, komt beter over en je hebt kans op een leuk gesprek met hoe je het 'ooit' kon vergeten. Ik kan mij soms vermaken om eventjes met denkbeelden van anderen mee te gaan.quote:
Een vraagje hoevaak heb jij je laten testen op griep, andere corona virussen, rhinovirussen of het RS virus? Want al die virussen kan je asymptomatisch bij je dragen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 00:02 schreef Za het volgende:
[..]
PCR test is meer dan overgevoelig, het virus gelijk daarna oplopen en binnen 24 uur al zeer besmettelijk zijn is vrij onaannemelijk.
Wellicht niet onmogelijk OK.
Maar gevaccineerden zonder test kunnen massaal asymptomatische dragers zijn, zeer onwenselijk en gaat ook niet gebeuren.
Neequote:Op dinsdag 20 juli 2021 00:05 schreef Tijn het volgende:
Hoe zit het nu trouwens voor gevaccineerde mensen? Krijgen die sowieso een groen vinkje in de CoronaCheck app? Zelfs als ze een positieve test hebben afgelegd bij de GGD?
Dat snap ik. Maar toch... straks is 80-85% gevaccineerd. Die mensen mogen dus sowieso doorlopen, ongeacht wat dan ook. Wat denk je dan buiten te houden met die app?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 00:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja.
Ook daar voor geldt, als je het anders wil gaat er een hoop privacy door het putje...
Glijdende schaal idd, maar blijkbaar vind iedereen het wel prima. Tot het ze zelf treft.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 00:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het domste wat je kan doen is je er aan commiteren. Want nu ish et een uitreiking, volgende week is het de voetbal en daarna is het de slager.
Ik zou sowieso niet zomaar gaan testen als ik dubbel gevaccineerd ben, geen klachten heb, en ruim na de 14 dagen zit van 2e prik zit, maar oke.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 00:05 schreef Tijn het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |