Ja. Sowieso dom als je denkt dat het een onoverkomelijk probleem is dat gevaccineerden elkaar besmetten.quote:Op maandag 19 juli 2021 21:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zo enorm dom dat ze zelf niet inzien dat dit ten koste zal gaan van vaccinatiebereidheid onder veel jongeren.
quote:Op maandag 19 juli 2021 21:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat is niet overtuigen, dat is chanteren.
Erno heeft een groentewinkel, ik wil hem overtuigen daarvoor bij mij een "verzekering" af te sluiten want een ongeluk zit immers in een klein hoekje. De beste overtuiging is om zijn ruiten er op 1 september uit te slaan als hij dan nog geen overeenkomst met mij heeft gesloten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb geen flauw idee, maar ik kan niet zeggen dat ik het graag wil weten.quote:Op maandag 19 juli 2021 21:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Waar zal het eindigen? Oprecht benieuwd naar jouw mening
Dit dus.quote:Op maandag 19 juli 2021 21:58 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zo enorm dom dat ze zelf niet inzien dat dit ten koste zal gaan van vaccinatiebereidheid onder veel jongeren.
quote:Op maandag 19 juli 2021 22:00 schreef Oriente het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kunt het brengen zoals je wil, maar het is en blijft discriminatie en, gezien de hoge vaccinatiebereidheid in Nederland, volstrekt onnodig.quote:Op maandag 19 juli 2021 21:53 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Zo’n 99% van burgers boven de 18 kunnen zich promoveren tot eersterangsburgers door gewoon twee keer naar de prikstraat te gaan. Het is niet zo dat er onderscheid gemaakt op basis van geslacht, seksuele voorkeur, geloof, huidskleur, politieke opvattingen, etc. Maar enkel op basis van de keuzes om jezelf en je omgeving te beschermen tegen het coronavirus.
Maar als er helemaal geen probleem meer is hoef je ook niks op te lossen.quote:Op maandag 19 juli 2021 21:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat was zo. Maar als je de definitie van je probleem verandert, dan verandert ook de oplossing.
Zoals mijn allereerste rayonmanager ooit tegen me zei: een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt.quote:Op maandag 19 juli 2021 22:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar als er helemaal geen probleem meer is hoef je ook niks op te lossen.
De kans is verwaarloosbaar als een gevaccineerde een andere gevaccineerde weet te besmetten. De kans dat een gevaccineerde besmet wordt door een ongevaccineerde of gedeeltelijk gevaccineerde of een ongevaccineerde of gedeeltelijk gevaccineerde besmet wordt door een gevaccineerde is wel veel groter trouwens.quote:Op maandag 19 juli 2021 22:00 schreef galantis het volgende:
[..]
Ja. Sowieso dom als je denkt dat het een onoverkomelijk probleem is dat gevaccineerden elkaar besmetten.
En als je op zoek bent naar problemen vind je er altijd wel eentje.quote:Op maandag 19 juli 2021 22:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zoals mijn allereerste rayonmanager ooit tegen me zei: een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt.
Ach, ik heb altijd al gezegd dat wij deze crisis veel langer in stand zouden houden dan vanuit medisch oogpunt strikt noodzakelijk is.quote:Op maandag 19 juli 2021 22:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
En als je op zoek bent naar problemen vind je er altijd wel eentje.
"Het is geen probleem, het is een uitdaging."quote:Op maandag 19 juli 2021 22:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zoals mijn allereerste rayonmanager ooit tegen me zei: een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt.
Ben jij dat met dat bordje free hugs?quote:Op maandag 19 juli 2021 22:08 schreef eragon2890 het volgende:
https://photos.app.goo.gl/rRactqZ3TmHp8p6w9
Het foto-album.
Ik heb Hanneke Schuitemakers net een bedankmail gestuurd, oprecht, haar vaccin heeft dit mogelijk gemaakt voor mij. En ik ben oprecht eeuwig dankbaar. Het lijkt mij leuk voor zo iemand om te zien dat mensen ook echt plezier hebben van hun 100-urige werkweken ondanks de hate mailIk zou er tenminste extreem blij van worden...
Hier houd ik het bij hoor, maar ik moet die leuke foto's gewoon even delen.
Inmiddels willen er waarschijnlijk al minstens 6 vrienden van me mee in oktober en er moeten er nog stuk of 30 reageren, dus dat wordt een half vliegtuig straks in dit tempo lol. Maar dat kan dan in de anime forum, leeft dat ook weer eens.
En wat zit daarachter? Zonder wappie antwoorden. Ik weet het echt niet. Je zou er bijna wappie van worden. Met enig ander virus waren we gewoon terug gegaan allang naar normaal. Zeket met de vaccinatiegraad van nu.quote:Op maandag 19 juli 2021 22:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ach, ik heb altijd al gezegd dat wij deze crisis veel langer in stand zouden houden dan vanuit medisch oogpunt strikt noodzakelijk is.
Ja ik ben er ook bang voor.quote:Op maandag 19 juli 2021 22:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee, maar ik kan niet zeggen dat ik het graag wil weten.
Met enige ander virus ......quote:Op maandag 19 juli 2021 22:09 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
En wat zit daarachter? Zonder wappie antwoorden. Ik weet het echt niet. Je zou er bijna wappie van worden. Met enig ander virus waren we gewoon terug gegaan allang naar normaal. Zeket met de vaccinatiegraad van nu.
Je vraag je onderhand wel een beetje af of de kosten nog wel tegen de baten opleveren zo ondertussen.quote:Op maandag 19 juli 2021 22:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ach, ik heb altijd al gezegd dat wij deze crisis veel langer in stand zouden houden dan vanuit medisch oogpunt strikt noodzakelijk is.
De ondermijning van de democratie die eronder ligt is breder dan corona. En dus een gigantisch risico voor de toekomst, ook als dat hele TvT-gebeuren alsnog per oktober af wordt geschaft. Er zijn deuren geopend die altijd dicht hadden moeten blijven.quote:Op maandag 19 juli 2021 22:11 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja ik ben er ook bang voor.
Niet eens zozeer dat er vaccinatiedwang of drang komt, want daar heb ik mij al bij neergelegd. Maar ik ben bang dat het OMT en aanverwanten een dermate grote invloed blijven houden op media en publieke opinie dat kritek steeds verder afzwakt en de oppositie tegen maatregelen steeds verder verzwakt. De enige die dan nog weerstand bieden zijn echte wappies of politieke uitersten, iets waar je als kritische denker omtrent het corona-beleid niet mee geassocieerd wil worden.
Bovenstaande gaat ervoor zorgen dat de testsamenleving steeds meer (vaste) vorm gaat krijgen naast de basismaatregelen zoals afstand houden, veel digitaal werken/onderwijzen en mondkapjes en periode vaccinatie zal tot de norm horen.
Ik ben er onderhand bang voor.
Een paar maanden terug zei iedereen nog als iedereen gevaccineerd is hebben we geen maatregelen meer. De doelpalen worden steeds verschoven. Wat zit daar achter? Iedereen is gevaccineerd die gevaccineerd moet zijn van de risico groep. Het is klaar.quote:Op maandag 19 juli 2021 22:11 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Met enige ander virus ......
is dat niet een beetje het probleem van nu? Het is lang geleden dat er zo'n virus geweest is.
Nu pas?quote:Op maandag 19 juli 2021 22:12 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Je vraag je onderhand wel een beetje af of de kosten nog wel tegen de baten opleveren zo ondertussen.
Dat is zoals het nu in Engeland is.quote:Op maandag 19 juli 2021 22:13 schreef Dimachaerus het volgende:
Zodra iedereen die gevaccineerd wil worden gevaccineerd is moet alles open gegooid worden.
En ongevaccineerden ook niet meer opnemen op de IC om de zorg geen extra druk te bezorgen. Laat moeder natuur maar zijn werk doen dan, we zijn toch al met veel te veel op deze aardbol.
Ditquote:Op maandag 19 juli 2021 22:13 schreef Dimachaerus het volgende:
Zodra iedereen die gevaccineerd wil worden gevaccineerd is moet alles open gegooid worden.
En ongevaccineerden ook niet meer opnemen op de IC om de zorg geen extra druk te bezorgen. Laat moeder natuur maar zijn werk doen dan, we zijn toch al met veel te veel op deze aardbol.
October vind ik echt veel te laat voor het afschaffen, als het er in October nog is, wordt het met gemak doorgetrokken tot volgende zomer.quote:Op maandag 19 juli 2021 22:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De ondermijning van de democratie die eronder ligt is breder dan corona. En dus een gigantisch risico voor de toekomst, ook als dat hele TvT-gebeuren alsnog per oktober af wordt geschaft. Er zijn deuren geopend die altijd dicht hadden moeten blijven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |