abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200448864

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Er wordt flink gevaccineerd.
Welke geboortejaren mogen afspraak maken en vanaf wanneer mocht dit precies?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Dagelijkse ziekenhuiscijfers
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

SPOILER
zie email 27 oktober
pi_200448873
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 23:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik zou wat contacten gaan leggen met andere ouders denk ik. Of met de lokale krant.
Dat laatste werkt heel goed is mijn ervaring. Of een kort geding...

SPOILER
zie email 27 oktober
pi_200448888
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 23:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja dat is ook mijn gevoel. Maar op grond waar van dan? AVG?
Om de doodeenvoudige reden dat je geen medische gegevens mag eisen.
De school kan gewoon de boom in met die sneltest zou ik zeggen.

Dat er een hoop gewoon meelopen met de vraag van de school wil niet zeggen dat jij het dan ook maar moet doen.

Ze zetten maar een extra raampje open, of doen de uitreiking in de buitenlucht als ze op safe willen spelen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 19 juli 2021 @ 23:40:35 #4
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200448889
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 23:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ja dat is ook mijn gevoel. Maar op grond waar van dan? AVG?
Dat denk ik wel. Je mag als school niet vragen naar medische informatie van je gasten. De zelftests voor leerlingen en personeel kunnen ook niet verplicht worden.

Maar jij bent de jurist hier ;)
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 19 juli 2021 @ 23:40:49 #5
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200448893
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 23:33 schreef Ven1972 het volgende: [..] Snap ik heel goed. Ik ben zelf ook woest op OMT en het kabinet.
Dat het omt het alleen al voorsteld. Tegen alles wat is voorgehouden. Vaccins zijn dus niet de uitweg en als het kabinet het overneemt, is het eigenlijk het failliet van hun beleid want ze breken in dat geval met hun belofte. En dan zit er 1 ding op, met pek en veren de hofvijver in.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_200448899
Nee, lokale pers no way, voor de lieve vrede. Testen, geen scène schoppen zou mijn 'oplossing' zijn. Komt wellicht ook doordat ik het afgelopen coronajaar twee digitale uitreikingen heb meegemaakt van naasten. Dan is fysiek, ondanks de test, al 100 keer beter.
  maandag 19 juli 2021 @ 23:42:00 #7
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200448910
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 23:33 schreef patrickt37 het volgende:
Ik ga dan ook absoluut niet testen.
Ik laat morgen wel weten hoe het is afgelopen.
Bedenk het nog maar even, 'principes' moeten geen consequenties voor geliefden hebben.
Ik zou er niet eens over praten omdat het gaat om een heuglijk moment dat je (meestal) zo wilt (laten) herinneren.
Meebuigen wil niet zeggen dat je dan op de knieën zit, daarna kan je weer je eigen voetsporen stappen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_200448912
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 23:40 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat er een hoop gewoon meelopen met de vraag van de school wil niet zeggen dat jij het dan ook maar moet doen.

Ze zetten maar een extra raampje open, of doen de uitreiking in de buitenlucht als ze op safe willen spelen.
Als er genoeg ouders weigeren, spelen ze het misschien wel 100% safe met een digitale uitreiking. Of fysiek zonder ouders. Wat heb je dan gewonnen?
pi_200448914
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 23:40 schreef bamibij het volgende:
Nee, lokale pers no way, voor de lieve vrede. Testen, geen scène schoppen zou mijn 'oplossing' zijn. Komt wellicht ook doordat ik het afgelopen coronajaar twee digitale uitreikingen heb meegemaakt van naasten. Dan is fysiek, ondanks de test, al 100 keer beter.
Gewoon naar binnen gaan zonder test. Vaccin is genoeg. Bange mensen moeten maar thuis blijven.
  maandag 19 juli 2021 @ 23:43:03 #10
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200448918
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 23:40 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Je kunt ook tegen de school zeggen dat ze van een frikandel ook niet weten wat erin zit en dat ze de gok maar moeten wagen om je ongetest binnen te laten.
pi_200448920
Denk dat het op die school wel losloopt trouwens. Gewoon binnenlopen, ze gaan je toch niet tegenhouden aan de deur?
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_200448933
quote:
12s.gif Op maandag 19 juli 2021 23:42 schreef Vallon het volgende:

[..]

Bedenk het nog maar even, 'principes' moeten geen consequenties voor geliefden hebben.
Ik zou er niet eens over praten omdat het gaat om een heuglijk moment dat je (meestal) zo wilt (laten) herinneren.
Meebuigen wil niet zeggen dat je dan op de knieën zit, daarna kan je weer je eigen voetsporen stappen.
Mee eens
pi_200448950
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 23:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat denk ik wel. Je mag als school niet vragen naar medische informatie van je gasten. De zelftests voor leerlingen en personeel kunnen ook niet verplicht worden.

Maar jij bent de jurist hier ;)
Maar ik betwijfel of het enkel laten zien van een papiertje en dan doorlopen verwerking in de zin van de AVG is.

Dus dan komen we uit bij de horizontale werking van grondrechten. En die durf ik hier niet 1, 2,3 in te vullen.
zie email 27 oktober
  maandag 19 juli 2021 @ 23:46:26 #14
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200448954
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 23:45 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja eens, met dit laatste advies zijn ze ver buiten het boekje gegaan.
Smerig achterbaks tuig.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_200448959
quote:
1s.gif Op maandag 19 juli 2021 23:43 schreef Mortaxx het volgende:
Denk dat het op die school wel losloopt trouwens. Gewoon binnenlopen, ze gaan je toch niet tegenhouden aan de deur?
Hoogstwaarschijnlijk niet, maar als wel is dat wat je je later herinnert. Pa mocht niet naar binnen. Gaat wel erg ver niet?
  maandag 19 juli 2021 @ 23:48:18 #16
346939 Janneke141
pi_200448970
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 23:46 schreef bamibij het volgende:

[..]

Hoogstwaarschijnlijk niet, maar als wel is dat wat je je later herinnert. Pa mocht niet naar binnen. Gaat wel erg ver niet?
En daarom dus contact leggen met andere ouders. Misschien gaan ze jou in je eentje buiten laten staan, maar zeker geen groep van twintig of meer.
  maandag 19 juli 2021 @ 23:49:48 #17
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_200448983
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 23:22 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat is dan hartstikke leuk, maar dat kunnen ze je niet verplichten. En ze mogen je ook niet vragen naar een uitslag.
Haha, die rechten heb je wel maar kun je niet meer uitoefenen. Geeft ook veel te veel tumult.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_200448984
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 23:46 schreef bamibij het volgende:

[..]

Er staat echt geen portier die mensen tegenhoudt. Zo'n school vraagt dit vooraf alleen om zichzelf in te dekken
Jij bent het zonnetje!!!
  maandag 19 juli 2021 @ 23:50:12 #19
346939 Janneke141
pi_200448988
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 23:46 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar ik betwijfel of het enkel laten zien van een papiertje en dan doorlopen verwerking in de zin van de AVG is.

Dus dan komen we uit bij de horizontale werking van grondrechten. En die durf ik hier niet 1, 2,3 in te vullen.
Nou ja, het zal wel. Gelukkig deed mijn school niet mee aan deze flauwekul, maar het is al erg genoeg dat we hier überhaupt over na moeten denken. Ik kan me in elk geval niet herinneren dat we in het verleden ergens moesten bewijzen dat we geen open TBC, ebola of de vlektyfus hadden alvorens ergens naar binnen te mogen.
pi_200448992
quote:

[..]

Volgens de AVG ben je dan een gegevensverwerker ja. Je medewerkers moeten geheimhoudingen tekenen, je moet aantonen dat de gegevens niet opgeslagen worden en je moet uitleggen waar het voor gebruikt wordt.
pi_200448993
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 23:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

En daarom dus contact leggen met andere ouders. Misschien gaan ze jou in je eentje buiten laten staan, maar zeker geen groep van twintig of meer.
Vind dit eigenlijk wel een goede.
De meeste ouders zullen in de eerste instantie wel denken finneeee ik doe wel mee.

Maar als er iemand zijn bezwaar aangeeft, zijn er meestel wel meer die dezelfde bezwaren hebben, en kan je een beter front zijn tegen de school.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200448997
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 23:50 schreef chratnox het volgende:

[..]

Volgens de AVG ben je dan een gegevensverwerker ja. Je medewerkers moeten geheimhoudingen tekenen, je moet aantonen dat de gegevens niet opgeslagen worden en je moet uitleggen waar het voor gebruikt wordt.
De AP is het niet met je eens: https://autoriteitpersoon(...)esten-tijdens-corona
zie email 27 oktober
  maandag 19 juli 2021 @ 23:51:35 #23
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_200449003
quote:

[..]

Grondrechten kun je toch als burger niet uitoefenen ten opzichte van een ander?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_200449006
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 23:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het domste wat je kunt doen is juist de boel escaleren. Dan zit het er in dat de hele uitreiking wordt afgelast

Gewoon binnenlopen zonder test. Het is een school
Jij bent het zonnetje!!!
pi_200449008
quote:
0s.gif Op maandag 19 juli 2021 23:40 schreef bamibij het volgende:
Dat is dus het verneukeratieve. Eigenlijk heb je geen keus.

Indien het mijn dochter zou zijn zou ik ook voldoen aan die ‘eis’ en het doen, als het iemand is die iets verder van me af staat zou ik me er volledig in vastbijten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')