Voordeuren dichttimmeren, je eigen bevolking onder nog meer staatssupervisie stellen en naar buiten toe de informatie verspreiden die je wil verspreiden heeft natuurlijk bijzonder weinig met daadkrachtig optreden te maken.quote:
Alleen is het dat nou precies niet en is juist het verkopen van dat waanidee één van de grootste communicatiefouten die De Jonge heeft gemaakt.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 08:54 schreef galantis het volgende:
Idealiter is zero-covid een automatisch gevolg van vaccineren.
wat een bullshit, vooral dat eerstequote:Op dinsdag 20 juli 2021 08:51 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
China heeft daadkrachtig opgetreden. Het coronavirus had niet voorkomen kunnen worden.
Bewust niet-gevaccineerden of kwetsbaren kunnen er ook zelf voor kiezen om voorzichtiger te zijn en zich terughoudend op te stellen wanneer het op massale evenementen of vliegreizen aankomt.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 02:27 schreef Za het volgende:
[..]
Serial, in alle eerlijkheid, ze moeten toch wel?
Kan een gevaccineerd persoon IYO een ziekenhuis vol kwetsbaren onbeschermd binnenlopen, zonder mondmasker, of op bezoek bij de grootouders in het verpleeghuis, terwijl er een klein maar reëel risico is het virus asymptomatisch te dragen? En wat betreft een vliegtuig met deels kwetsbare reizigers of een land met een lage vaccinatiegraad en slechte medische voorzieningen?
Juist het niet hebben van symptomen maakt het lastig, en wellicht is het risico klein, het kan ook evengroot zijn als bij niet gevaccineerden maar bv met een lagere viral load, of een gelijke, en dan nog kan het verschillen per individu.
Waarom zouden ze dat laten vallen? Dan kunnen ze straks ook niet op vakantiequote:Op dinsdag 20 juli 2021 08:57 schreef THEFXR het volgende:
ben benieuwd hoeveel mensen die 2de prik hebben laten vallen , nu ze zien dat ze niet op vakantie kunnen?
plus dat ze het maanden onder de pet hebben gehoudenquote:Op dinsdag 20 juli 2021 08:55 schreef nostra het volgende:
[..]
Voordeuren dichttimmeren, je eigen bevolking onder nog meer staatssupervisie stellen en naar buiten toe de informatie verspreiden die je wil verspreiden heeft natuurlijk bijzonder weinig met daadkrachtig optreden te maken.
Dat is dan weer discriminatie? Alleen gevaccineerden ergens toestaan niet? Of mensen weigeren op vakantie te kunnen? Of mensen met kinderen van een jaar of 10 die nier naar het buitenland kunnen?quote:Op dinsdag 20 juli 2021 08:47 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Dat houdt in dat gezinnen met jonge kinderen niet meer Nederland in kunnen reizen, dat lijkt mij niet wenselijk en riekt naar discriminatie.
lijkt me toch onverstandig maar goed niets verbaast me inmiddels meer op dit gebiedquote:Op dinsdag 20 juli 2021 08:57 schreef THEFXR het volgende:
ben benieuwd hoeveel mensen die 2de prik hebben laten vallen , nu ze zien dat ze niet op vakantie kunnen?
het zijn ook niet de slimste mensenquote:Op dinsdag 20 juli 2021 09:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat laten vallen? Dan kunnen ze straks ook niet op vakantie
Iedereen boven de 12 die vanaf 1 september Nederland wil bezoeken moet verplicht een vaccinatiebewijs tonen of anders twee weken in quarantaine.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 09:01 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is dan weer discriminatie? Alleen gevaccineerden ergens toestaan niet? Of mensen weigeren op vakantie te kunnen? Of mensen met kinderen van een jaar of 10 die nier naar het buitenland kunnen?
Ik snap het niet meer.
Tja, voor de bühne is zo'n Daadkrachtige Staat natuurlijk prachtig voor hen die denken dat het simpele gepeupel met harde hand in het gareel gehouden moet worden, maar de praktijk is toch vooral dat diezelfde staat zoveel mogelijk gezichtsverlies wil voorkomen en uiteindelijk bijzonder weinig opheeft met de bescherming van haar eigen burgers.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 09:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
plus dat ze het maanden onder de pet hebben gehouden
Keurig gesproken als een willoos handpoppetje van Winnie de Pooh.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 09:07 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Allemaal interne Chinese zaken, daar heeft Amerika of Europa helemaal niets mee te bemoeien.
China maakt prachtige producten, zonder China zijn we nergens en ik zie ook geen land die het gat dat China achterlaat op kan vullen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 09:06 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Een ander bezwaar dat ik tegen het verloop van de crisis heb is dat deze enge, liegende dictatuur veel te gemakkelijk hiermee wegkomt. Idealiter moet de wereld samenwerken om China de financiele afgrond in te schoppen.
ze zouden er in ieder geval voor moeten betalenquote:Op dinsdag 20 juli 2021 09:06 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Een ander bezwaar dat ik tegen het verloop van de crisis heb is dat deze enge, liegende dictatuur veel te gemakkelijk hiermee wegkomt. Idealiter moet de wereld samenwerken om China de financiele afgrond in te schoppen.
Ah ja, gewoon applaudiseren ja toch hahaquote:Op dinsdag 20 juli 2021 09:07 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Allemaal interne Chinese zaken, daar heeft Amerika of Europa helemaal niets mee te bemoeien.
En tevens bergen en bergen aan plastic troep, iemand zoals jij die zich zorgen maakt om het klimaatprobleem zou dat toch af moeten keuren.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 09:08 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
China maakt prachtige producten, zonder China zijn we nergens en ik zie ook geen land die het gat dat China achterlaat op kan vullen.
mwa, qua capaciteit zijn ze moeilijk te vervangen maar al het goede wat er vandaan komt is elders ontwikkeld dus dat kan als het moet ook elders geproduceerd kunnen wordenquote:Op dinsdag 20 juli 2021 09:11 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
En tevens bergen en bergen aan plastic troep, iemand zoals jij die zich zorgen maakt om het klimaatprobleem zou dat toch af moeten keuren.
Overigens zijn er zat theoretische alternatieve productielanden, zoals opkomende economieen in Zuid-Amerika, Afrika, India, en het land Taiwan.
Qua chips zijn "we" (of vooral de Amerikanen) sowieso volledig afhankelijk van TSMC/Taiwan, meer dan van de naaimachines in China iig.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 09:11 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
En tevens bergen en bergen aan plastic troep, iemand zoals jij die zich zorgen maakt om het klimaatprobleem zou dat toch af moeten keuren.
Overigens zijn er zat theoretische alternatieve productielanden, zoals opkomende economieen in Zuid-Amerika, Afrika, India, en het land Taiwan.
Ik ben gewoon enorm trots op China en met name hoe snel China zich ontwikkeld heeft tot ontwikkelde natie met goede infrastructuur.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 09:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
En dat kan natuurlijk niet veranderd worden? Er kan natuurlijk niet geinvesteerd worden in infrastructuur enzovoorts?
Je bent nogal kortzichtig
Los van de beperkte capaciteit en bijbehorend verdienmodel zit ook gewoon bijna niemand te wachten op dat statische gedoe.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 09:25 schreef _serial_ het volgende:
Hop. Gisteren is de stekker uit de feesten hier in het park getrokken, die wekenlang zouden duren
Er koopt geen hond meer een kaart sinds het evenement weer geplaceerd is.
Niet rendabel te krijgen dus.
Nee natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 09:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Los van de beperkte capaciteit en bijbehorend verdienmodel zit ook gewoon bijna niemand te wachten op dat statische gedoe.
Nee hoor, dat klopt niet. 112% van de bevolking steunt de maatregelen en 145% is van mening dat deze strenger moeten.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 09:25 schreef _serial_ het volgende:
Hop. Gisteren is de stekker uit de feesten hier in het park getrokken, die wekenlang zouden duren
Er koopt geen hond meer een kaart sinds het evenement weer geplaceerd is.
Niet rendabel te krijgen dus.
Je kunt straks zo de horeca inquote:Op dinsdag 20 juli 2021 09:30 schreef nostra het volgende:
"Geplaceerd" is wel het nieuwe "reisbewegingen" hoor, ik bouw een hele vocabulaire op die ik de rest van mijn leven niet hoef te horen.
Kekke woonplaats wel, hier is er eens per jaar een braderie.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 09:25 schreef _serial_ het volgende:
feesten hier in het park getrokken, die wekenlang zouden duren
Dat zal nog wel even zo blijven, tot de vaccinatiegraad op z'n hoogst is.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 09:37 schreef _serial_ het volgende:
Atze de Vries zet even het OMT advies uit in een draadje
[ twitter ]
Kortom:
- Veel parameters zijn al aangepast (geldigheid QR, Dansen met Janssen)
- En we slaan zover door dat het een onmogelijke veel te kostbare (logistieke) operatie wordt voor organisatoren.
- En wie gaat het betalen?
Je kunt erop afgeven, maar het gaat je niet dichterbij en oplossing brengen.quote:Op dinsdag 20 juli 2021 09:42 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik kan nu wel zeggen dat we dit niet moeten pikken maar het wordt gewoon gepikt. En dan wordt het ook nog verkocht als “vrijheid”.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |