abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 16 juli 2021 @ 14:44:21 #1
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_200393868
quote:
Hongarije verbiedt 'promotie' van homoseksualiteit onder jongeren



In Hongarije wordt het verboden om homoseksualiteit en verandering van sekse te "promoten" onder minderjarigen. Het Hongaarse parlement heeft daartoe een wet aangenomen. Tegen het wetsvoorstel werd gisteren en eerder vandaag nog door duizenden mensen gedemonstreerd.

Boeken, films en andere media met seksuele inhoud die niet heteroseksueel is, worden verboden. Ook reclame-uitingen waarin homo- of transseksualiteit wordt 'genormaliseerd' mag niet meer worden getoond.

Het verbod vertoont grote gelijkenis met de situatie in Rusland, waar sinds 2013 een wet van kracht is die "propaganda voor niet-traditionele seksuele relaties" verbiedt.

'Zo absurd'
Wat de wet in de praktijk zal betekenen, is de Hongaarse lbhti-gemeenschap nog niet helemaal duidelijk. "We weten helemaal niet wat promotie voor homoseksualiteit is", zegt Viktoria Radvanyi van Budapest Pride, een belangenorganisatie voor lbhti'ers. "We begrijpen het gewoon niet. Dit is zo absurd."

Maar waarschijnlijk krijgen vooral media en scholen ermee te maken. Radvanyi: "De bedoeling van de regering is om censuur op te leggen aan de media. Tv-stations zullen te bang zijn om maar iets uit te zenden dat naar homoseksualiteit riekt."

Voor scholen geldt ook een financieel argument. Als er bijvoorbeeld iemand een praatje komt houden over lbhti-onderwerpen, dan kan dat een boete van 100.000 forint (een kleine 300 euro) opleveren. "Mijn moeder werkt in het onderwijs", zegt Radvanyi. "Zij moet zelf krijtjes meenemen om op het schoolbord te schrijven omdat er geen geld voor is." Boetes kunnen scholen zich dus helemaal niet veroorloven.

De positie van jonge lbhti'ers in Hongarije is al behoorlijk moeilijk. Volgens cijfers van Budapest Pride komt depressie buitengewoon veel voor onder die groep; 65 procent zou wel eens hebben overwogen zichzelf van het leven te beroven. 10 procent heeft volgens de cijfers daadwerkelijk een poging daartoe gedaan. "Door dit verbod raakt die groep alleen nog maar verder gesoleerd", verwacht Radvanyi.

Nog afgezien van het verbod op "promotie" van homoseksualiteit en sekseverandering steekt het organisaties als Budapest Pride dat het onderdeel is van een wet die pedofilie moet tegengaan. Radvanyi: "Dat is heel pijnlijk voor onze gemeenschap, alsof wij voor pedofilie zijn. Dat doen ze alleen om ons te belasteren."

Dat de wetgeving juist nu wordt aangenomen, heeft volgens haar direct te maken met de parlementsverkiezingen die voor begin volgend jaar op het programma staan. Zes oppositiepartijen hebben een coalitie gesmeed om de Fidesz-partij van de populistische premier Viktor Orbn van de overwinning af te houden.

In die coalitie zit ook Jobbik, voorheen een radicaal-nationalistische partij die zich tegenwoordig profileert als gematigd christen-democratisch. Deze partij stemde, zoals verwacht, voor het verbod op "promotie" van homoseksualiteit. "Zo probeert Orbn niet alleen haat te zaaien, maar ook de coalitie uit elkaar te spelen", zegt Radvanyi.

https://nos.nl/artikel/23(...)iteit-onder-jongeren
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 16 juli 2021 @ 14:48:25 #2
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_200393912
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 14:40 schreef Wantie het volgende:

[..]

Christelijke scholen voeren dus een terreur uit ..

Ok...
Christelijke scholen trachten met behulp van de staat (jonge) kinderen te indoctrineren met sterk progressief georinteerd onderwijs? Volgens mij niet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_200393980
Orban heeft niks met gristelijkheid, hij gebruikt ze voor de stemmen en daarom mogen jongeren niet zichzelf zijn. Volg jij het nog?

Die Orban gebruikt hun lokale kerkafdeling, omdat ie waarschijnlijk de sjaak is, om nu weggestemd te worden.
Machiavelli dude.
pi_200394137
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 14:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Christelijke scholen trachten met behulp van de staat (jonge) kinderen te indoctrineren met sterk progressief georinteerd onderwijs? Volgens mij niet.
Het moedwillig misverstaan van andermans posts is een retorisch truukje dat ik nog was vergeten op te nemen, in mijn lijstje van stoplappen in jouw manier van reageren.
Ik begrijp werkelijk niet dat er nog mensen zijn die met je in discussie gaan.
Het heeft geen enkele zin, mensen. Dejann is niet uit op een gesprek, slechts op het uitzenden van meningen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  vrijdag 16 juli 2021 @ 15:16:08 #6
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_200394309
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 15:03 schreef OllieA het volgende:

[..]

Het moedwillig misverstaan van andermans posts is een retorisch truukje dat ik nog was vergeten op te nemen, in mijn lijstje van stoplappen in jouw manier van reageren.
Ik begrijp werkelijk niet dat er nog mensen zijn die met je in discussie gaan.
Het heeft geen enkele zin, mensen. Dejann is niet uit op een gesprek, slechts op het uitzenden van meningen.
Dat is verre van het geval. Ik blijf juist keurig bij wat er daadwerkelijk wordt gepost. En als je het niet eens bent met wat ik post, staat het je natuurlijk geheel vrij om er verder op in te haken of desnoods een TR te zetten. Maar opmerkelijk genoeg kom je niet verder dan wat argumentum ad hominem gejammer.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_200394436
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 14:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Christelijke scholen trachten met behulp van de staat (jonge) kinderen te indoctrineren met sterk progressief georinteerd onderwijs? Volgens mij niet.
Waarom niet precies? Ben wel benieuwd eigenlijk.
Incelfrikandel
pi_200394442
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 15:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Dat is verre van het geval. Ik blijf juist keurig bij wat er daadwerkelijk wordt gepost. En als je het niet eens bent met wat ik post, staat het je natuurlijk geheel vrij om er verder op in te haken of desnoods een TR te zetten. Maar opmerkelijk genoeg kom je niet verder dan wat argumentum ad hominem gejammer.
Iemand wijzen op drogredenen, stoplappen en retorische truuks vormt geen ad hominem argument.

In dit is de laatste keer dat ik op je reageer. Jij bent mijn tijd en aandacht niet waard. Het ga je goed.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_200396031
is er inmiddels al een Nederlandse vertaling van die wet?

iedereen heeft een mening, niemand heeft 'em gelzen. Dat.
pi_200396504
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 14:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Christelijke scholen trachten met behulp van de staat (jonge) kinderen te indoctrineren met sterk progressief georinteerd onderwijs? Volgens mij niet.
Ja, het gaat alleen maar om waar jij op tegen bent...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200396521
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 16:57 schreef riazop het volgende:
is er inmiddels al een Nederlandse vertaling van die wet?

iedereen heeft een mening, niemand heeft 'em gelzen. Dat.
Ja, staat ergens in de discussie.
Maar men heeft het liever over vieze progressieve homo's die kinderen op de basisschool converteren naar een progressieve woke levensstijl...
En dat dat verboden moet worden...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Beste debater 2022 vrijdag 16 juli 2021 @ 21:06:33 #12
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200399921
negentien delen :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200400437
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 21:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
negentien delen :')
Echt he? :D

En ook de dingen die erbij gehaald worden. Van pedoseksuelen, tot hersenspoelende gays die hun progressieve gedachtengoed opdringen op kleuterscholen (nota bene in een topic over deze wet die gaat over 12+'ers, maar zelfs nog los daarvan...). Zeldzaam bizar. :')
  Beste debater 2022 vrijdag 16 juli 2021 @ 21:47:37 #14
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200400854
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 21:27 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Echt he? :D

En ook de dingen die erbij gehaald worden. Van pedoseksuelen, tot hersenspoelende gays die hun progressieve gedachtengoed opdringen op kleuterscholen (nota bene in een topic over deze wet die gaat over 12+'ers, maar zelfs nog los daarvan...). Zeldzaam bizar. :')
Zie het als de digital playground voor die laatste paar conservatieve dino's die we hier nog hebben
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200401581
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 21:27 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Echt he? :D

En ook de dingen die erbij gehaald worden. Van pedoseksuelen, tot hersenspoelende gays die hun progressieve gedachtengoed opdringen op kleuterscholen (nota bene in een topic over deze wet die gaat over 12+'ers, maar zelfs nog los daarvan...). Zeldzaam bizar. :')
Je hoeft van mij geen voorstander van voorlichting te zijn, maar ik krijg het idee dat een aantal hier nog nooit een homo gezien hebben en ze alleen kennen van obscure complosites :P

[ Bericht 2% gewijzigd door Frikandelbroodje op 16-07-2021 22:50:12 (Spelvout) ]
Incelfrikandel
  vrijdag 16 juli 2021 @ 22:46:33 #16
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_200401953
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 21:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
negentien delen :')
Dit bevalt je niet begrijp ik?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Beste debater 2022 vrijdag 16 juli 2021 @ 22:47:44 #17
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200401965
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 22:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Dit bevalt je niet begrijp ik?
Dat is projectie van een rechts georinteerd traditional values strijdertje die een narratief te pushen heeft en antwoorden geeft op argumenten die niet zijn gemaakt waardoor die vlieger niet op gaat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 16 juli 2021 @ 22:50:07 #18
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_200402000
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 22:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat is projectie van een rechts georinteerde traditional values strijdertje die een narratief te pushen heeft en antwoorden geeft op argumenten die niet zijn gemaakt waardoor die vlieger niet op gaat.
Dat valt allemaal heel erg mee eigenlijk.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Beste debater 2022 vrijdag 16 juli 2021 @ 22:51:49 #19
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200402031
quote:
17s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 22:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Dat valt allemaal heel erg mee eigenlijk.
Ook dat is projectie, maar dan intern.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200402118
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 22:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ook dat is projectie, maar dan intern.
Is dat dan niet reflectie? Onwaarschijnlijk bij deze user, moet ik erkennen, maar wie weet. :X
  Beste debater 2022 vrijdag 16 juli 2021 @ 22:58:45 #21
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200402127
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 22:58 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Is dat dan niet reflectie? Onwaarschijnlijk bij deze user, moet ik erkennen, maar wie weet. :X
Weet ik veel, roep maar wat... wordt hoe dan ook toch wel een SJW-links-marxistisch dingetje van gemaakt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 16 juli 2021 @ 23:05:26 #22
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_200402235
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 22:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Weet ik veel, roep maar wat ...
Zoals gewoonlijk :*.
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 22:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

wordt hoe dan ook toch wel een SJW-links-marxistisch dingetje van gemaakt.
Nee hoor, dit keer niet eens.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 16 juli 2021 @ 23:08:32 #23
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200402281
Een stuk of wat delen niet gekeken hier, maar het doet me goed om te zien dat er niks veranderd is en dat Dejannn nog steeds vecht met linksgeorinteerde stropoppen.
Huilen dan.
  Beste debater 2022 vrijdag 16 juli 2021 @ 23:13:13 #24
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200402377
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 23:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Zoals gewoonlijk :*.
[..]

Nee hoor, dit keer niet eens.
Gewoonlijk stak ik inderdaad nog eens de tijd in posts wanneer ik toch weer op de Dejannn-trainride to insanity hopte... Of het nu over de geschiedenis van de VS ging, het politiek bestel, cijfers per staat... je weet wel (want je was er zelf bij) hele lappen tekst waardoor duidelijk werd dat je hele optreden hier niet verder komt dan het blindelings regurgiteren van wat je nu weer van een of andere digitale libertarische mestvaalt hebt meegekregen; of het nu je waanzinnig simplistische kijk op de politiek is, je totale onkunde met betrekking tot geschiedenis en de basisnormen van de argumentatieleer of je dodelijk vermoeiende van internet geplukte mantra's (echt, voor eenieder die iets van bijvoorbeeld Amerikaanse of Europese geschiedenis weet, zijn al je bijdrages simpel te reduceren tot lang afgeschreven complottheorien, slordige dan wel pseudo-wetenschappelijke nonsens en/of alt-rechts denken waarbij bijvoorbeeld geleerd wordt dat de Frankfurter Schule wel warm liep voor communisme en de Democratische conventie van 1948 nooit plaats heeft gehad, noch de verkiezingen van 1964; dat homoseksualiteit 'gepromoot' kan worden, nou ja, je was er zelf bij); voor een belezen lezer van je posts is het gnant.

Dat is waarschijnlijk ook de reden dat meerdere users het onderhand wel opgegeven hebben, en je inderdaad wellicht in BNW beter kunt aarden. Daar is het hersenloos opdreunen van feelings als facts gefundenes fressen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200402408
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 23:08 schreef Isdatzo het volgende:
Een stuk of wat delen niet gekeken hier, maar het doet me goed om te zien dat er niks veranderd is en dat Dejannn nog steeds vecht met linksgeorinteerde stropoppen.
Ja, iets eerder werd een opinieartikel gepost over potenrammers en dat aparte wetgeving daarover overbodig was. Het idee was dat potenrammen nog geen 20 jaar terug alsnog een thema was met conservatieve aanstichters, maar in dat artikel werd niet expliciet genoemd dat het conservatieven betrof, dus aldus betreffende user kunnen we niet op basis hiervan weten dat het conservatief denkenden waren. Triple 8)7 en :') (en nee, veruit de meeste conservatieven zijn natuurlijk geen potenrammers, verre van, dat is evident. Ik zet dit er maar even expliciet bij voor mensen die wat minder goed kunnen lezen. )
  Beste debater 2022 vrijdag 16 juli 2021 @ 23:23:30 #26
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200402546
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 23:15 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ja, iets eerder werd een opinieartikel gepost over potenrammers en dat aparte wetgeving daarover overbodig was. Het idee was dat potenrammen nog geen 20 jaar terug alsnog een thema was met conservatieve aanstichters, maar in dat artikel werd niet expliciet genoemd dat het conservatieven betrof, dus aldus betreffende user kunnen we niet op basis hiervan weten dat het conservatief denkenden waren. Triple 8)7 en :') (en nee, veruit de meeste conservatieven zijn natuurlijk geen potenrammers, verre van, dat is evident. Ik zet dit er maar even expliciet bij voor mensen die wat minder goed kunnen lezen. )
Er is een 19e deel geopend zodat de standaard riedels van een handvol conservatieven ad infinitum kunnen worden afgedraaid.

Ik zou zeggen: steek je tijd in betere dingen. Doe ik ook

#Etto out
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 16 juli 2021 @ 23:25:12 #27
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200402576
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 23:15 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ja, iets eerder werd een opinieartikel gepost over potenrammers en dat aparte wetgeving daarover overbodig was. Het idee was dat potenrammen nog geen 20 jaar terug alsnog een thema was met conservatieve aanstichters, maar in dat artikel werd niet expliciet genoemd dat het conservatieven betrof, dus aldus betreffende user kunnen we niet op basis hiervan weten dat het conservatief denkenden waren. Triple 8)7 en :') (en nee, veruit de meeste conservatieven zijn natuurlijk geen potenrammers, verre van, dat is evident. Ik zet dit er maar even expliciet bij voor mensen die wat minder goed kunnen lezen. )
Daarin heeft hij toch wel een valide punt: we weten allemaal dat er een jaar of 20 geleden veel en veel meer links- en progressiefgeorinteerde potenrammers dan conservatieve potenrammers in Nederland rondliepen. Wanneer er dan niet expliciet benoemd wordt dat dit conservatievelingen betrof dan mag je er gevoeglijk van uitgaan dat deze hier in het geheel geen aandeel in hadden.
Huilen dan.
pi_200402649
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 16:57 schreef riazop het volgende:
is er inmiddels al een Nederlandse vertaling van die wet?

iedereen heeft een mening, niemand heeft 'em gelzen. Dat.
Tig delen geleden heb ik alles m.b.t. de wet (en de wet zelf) gepost. Niet dat ook maar iemand dat opneemt in de OP. En ja, dan blijven alle vooroordelen (pro en contra) doorsudderen, ad infinitum.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 16 juli 2021 @ 23:32:56 #29
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_200402682
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 23:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Er is een 19e deel geopend zodat de standaard riedels van een handvol conservatieven ad infinitum kunnen worden afgedraaid.

Ik zou zeggen: steek je tijd in betere dingen. Doe ik ook

#Etto out
Dat zou ik zeker doen. Dit is immers een strijd die jullie niet gaan winnen.
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 23:25 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Daarin heeft hij toch wel een valide punt: we weten allemaal dat er een jaar of 20 geleden veel en veel meer links- en progressiefgeorinteerde potenrammers dan conservatieve potenrammers in Nederland rondliepen. Wanneer er dan niet expliciet benoemd wordt dat dit conservatievelingen betrof dan mag je er gevoeglijk van uitgaan dat deze hier in het geheel geen aandeel in hadden.
Het doet er natuurlijk ook vrij weinig toe wat de politieke voorkeur van potenrammers is. Dat zulke dingen berhaupt gebeuren is vrij treurig, mensen in elkaar slaan vanwege een seksuele voorkeur.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_200402779
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 23:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Het doet er natuurlijk ook vrij weinig toe wat de politieke voorkeur van potenrammers is. Dat zulke dingen berhaupt gebeuren is vrij treurig, mensen in elkaar slaan vanwege een seksuele voorkeur.
Is de politieke voorkeur van seksuele voorlichters wel van belang dan?
  vrijdag 16 juli 2021 @ 23:45:14 #31
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200402802
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 23:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Dat zou ik zeker doen. Dit is immers een strijd die jullie niet gaan winnen.
[..]

Het doet er natuurlijk ook vrij weinig toe wat de politieke voorkeur van potenrammers is. Dat zulke dingen berhaupt gebeuren is vrij treurig, mensen in elkaar slaan vanwege een seksuele voorkeur.
Dat ontkent dan ook (haast) niemand, maar het is wel opmerkelijk dat jij vindt dat politieke voorkeur er inns niet meer toe doet wanneer afkeurenswaardig gedrag vooral gebezigd wordt door aanhangers van de stroming die jij te vuur en te zwaard verdedigt terwijl je anders in haast elke reactie de politieke voorkeur van mensen benoemt die volgens jou schuldig zijn aan... nou ja, alles eigenlijk.
Huilen dan.
pi_200402803
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 23:30 schreef Montagui het volgende:

[..]

Tig delen geleden heb ik alles m.b.t. de wet (en de wet zelf) gepost. Niet dat ook maar iemand dat opneemt in de OP. En ja, dan blijven alle vooroordelen (pro en contra) doorsudderen, ad infinitum.
Er suddert niet veel door over de wet hoor. Je kunt zelf het vorige deel erop na lezen. Gaat hoofdzakelijk over bullshit vanuit lui die allerhande dingen erbij halen om maar niet te hoeven toe te geven dat de wet discriminerend is ten opzichte van homo's.
pi_200402825
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 23:45 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Er suddert niet veel door over de wet hoor. Je kunt zelf het vorige deel erop na lezen. Gaat hoofdzakelijk over bullshit.
Heb een paar delen gemist, maar blijkbaar niet veel gemist.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_200402907
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 23:46 schreef Montagui het volgende:

[..]

Heb een paar delen gemist, maar blijkbaar niet veel gemist.
Nou ja, het was ergens wel fascinerend. Zo werd dit heterokoppel aanvaard in deze reclame:

Maar als je als gedachte-experiment de vader voor een vrouw vervangt of de moeder voor een man, werd ineens gedacht dat het homo-propaganda betrof. Uiteraard met de Dejannn seal of approval volstrekt losstaand van conservatieve geesten.
  vrijdag 16 juli 2021 @ 23:59:52 #35
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_200402944
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 23:45 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dat ontkent dan ook (haast) niemand, maar het is wel opmerkelijk dat jij vindt dat politieke voorkeur er inns niet meer toe doet wanneer afkeurenswaardig gedrag vooral gebezigd wordt door aanhangers van de stroming die jij te vuur en te zwaard verdedigt terwijl je anders in haast elke reactie de politieke voorkeur van mensen benoemt die volgens jou schuldig zijn aan... nou ja, alles eigenlijk.
Dat laatste valt heel erg mee hoor, maak je maar geen zorgen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_200403011
quote:
17s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 23:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Dat laatste valt heel erg mee hoor, maak je maar geen zorgen.
Nou.... Nee.

Hard gelachen om je wederom, dat wel.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_200403117
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 23:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Dat zou ik zeker doen. Dit is immers een strijd die jullie niet gaan winnen.
[..]

Het doet er natuurlijk ook vrij weinig toe wat de politieke voorkeur van potenrammers is. Dat zulke dingen berhaupt gebeuren is vrij treurig, mensen in elkaar slaan vanwege een seksuele voorkeur.
Maar voorlichting om dergelijk gedrag te voorkomen keur je dan weer af.
Sterker nog, je keurt wetgeving goed die dergelijke voorlichting onmogelijk maakt.
Dat is dan wel weer bijzonder.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200403336
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 23:55 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Nou ja, het was ergens wel fascinerend. Zo werd dit heterokoppel aanvaard in deze reclame:

Maar als je als gedachte-experiment de vader voor een vrouw vervangt of de moeder voor een man, werd ineens gedacht dat het homo-propaganda betrof. Uiteraard met de Dejannn seal of approval volstrekt losstaand van conservatieve geesten.
Mijn vraag zou zijn, waarom zou je dat doen?

Niks mis met een normale natuur gezin, en verder ook niets mis met een het laten zien van een gezin wat 'buiten de norm is'. ALS je 'normaal' defninieert naar de algemene deler.dan is het homo gezin niet normaal. Maar ik vind het homo gezin wel normaal, puur omdat zij zijn zoals zij zijn. Let it be.

Niettemin is hetero zijn wel van belang voor het voortbestaan. In die zin lijkt mij propanda wat het voortbestaan van de mensheid bedreigt best wel af te raden. Een wet gaat me te ver. Voorlichting lijkt mij vele malen beter.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_200403504
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 01:00 schreef Montagui het volgende:

[..]

Mijn vraag zou zijn, waarom zou je dat doen?

Niks mis met een normale natuur gezin, en verder ook niets mis met een het laten zien van een gezin wat 'buiten de norm is'. ALS je 'normaal' defninieert naar de algemene deler.dan is het homo gezin niet normaal. Maar ik vind het homo gezin wel normaal, puur omdat zij zijn zoals zij zijn. Let it be.

Niettemin is hetero zijn wel van belang voor het voortbestaan. In die zin lijkt mij propanda wat het voortbestaan van de mensheid bedreigt best wel af te raden. Een wet gaat me te ver. Voorlichting lijkt mij vele malen beter.
Er is uiteraard geen wezenlijke hetero- of homopropaganda in onze maatschappij.

Je idee dat met genoeg “homopropaganda” ons voortbestaan bedreigd wordt duidt erop dat je denkt dat jij met genoeg reclame een piemel in je reet wilt. Klopt dat?

Kennelijk wordt homopropganda gezien als het tonen van homo’s die ook een leuk gezin kunnen hebben met geadopteerde kinderen. Daar ben je het mee eens?
  zaterdag 17 juli 2021 @ 01:52:37 #40
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200403674
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 01:00 schreef Montagui het volgende:

Niettemin is hetero zijn wel van belang voor het voortbestaan.
Nee
We have always been at war with Eastasia.
pi_200403866
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 01:52 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Nee
Kijk, dat is nou een zinvolle bijdrage aan het gesprek. Not. Je knipt een zin uit een post, en dan zeg je nee.
Ik begrijp werkelijk niet waarom je dat doet.
Vind je het zinvol om te roepen dat je het er niet mee eens bent?

Ok, maar zeg dan waarom je het er niet mee eens bent.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zaterdag 17 juli 2021 @ 05:10:26 #42
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_200404123
Ja kom zeg, ik schrijf niet zo'n ellenlange longread om die door een neuzeldiscussie te zien verdwijnen, inclusief linkjes naar de wettekst en fijngevoelige uitleg over het hoe en waarom van voorlichting aan erg jonge kinderen (meervoud :') )
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 07:17 schreef Zwerfkind het volgende:
Je kan net zo goed stoppen want de Wokies hier vinden het belangrijker om kleine kinderen hun hoofdjes te hersenspoelen met gestoorde gender afwijkingen dan ze algemene kennis bij te brengen.

Vader:"Hoeveel is 4 x 4?"
Jantje: " Hun is -16 saphioseksuelen, Die"
Moeder: "Wat is dit nu voor een onzin, Jantje?"
Jantje: "Mond houden homofoob en spreek mij aan met Die"
:Y
:{ letterlijk 4 posts boven dit stukje nonsens geef ik voorbeelden wat er op basisscholen aan voorlichting wordt gegeven, ik heb tot nog toe nergens lesmateriaal of iets van dien aard gevonden wat bedoeld is om genderdysforie op de basisschool te bespreken of aan te dragen, dus geef eens een echt voorbeeld, niet Amerikaans maar Nederlands en onderbouwd over wat je hier maar blijft herhalen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 12:34 schreef Zwerfkind het volgende:
Ja terreur.
Die groep verwacht ook nog eens dat we komplete beleefdheden overboord gaan gooien.
Geen Dames en Heren meer want een of andere 3%'er zou wel eens beledigd kunnen worden.
https://www.oneworld.nl/l(...)of%20die%2Fhen%2Fhun.
• Sacha stapt op hun fiets. Hen wil naar de stad fietsen. Waar Mila hen opwacht.
• Daar loopt die. Jij vindt hen toch leuk? Nu kun je hun nummer vragen.
Totaal van de pot gerukt.
Daar gaat je zorgvuldig opgebouwde taal met allerlei spelregels, hupla in de prullenbak omdat 3% drammers dit eisen.
En als je dit leest ga je helemaal kotsen.
https://www.europarl.euro(...)ines_NL-original.pdf
Bovendien geldt voor veel talen dat het gebruik van het woord "man" in een reeks
idiomatische uitdrukkingen die naar zowel mannen als vrouwen kunnen verwijzen – zoals
manpower, layman, man-made, statesmen, committee of wise men – moet worden
ontmoedigd. Met de nodige omzichtigheid valt voor dergelijke uitdrukkingen in de meeste
gevallen wel een genderneutrale variant te bedenken


Dram dram dram en ja.... dat noem ik terreur.. :Y
Gek genoeg kan ik me in je eerste tirade wel vinden, het hen (vrouwtjes kip of meervoud personen) als aanspreekding , daar kan ik niks mee, het die, tja dat is niet heel anders dan wat je nu aanwijzend gebruikt, het hun nummer bij 1 persoon klopt in mijn beleving grammaticaal gewoon niet omdat hun ook weer meervoud is.
In het tweede deel ga je helaas weer mank, die taalrichtsnoeren, die gender boel is met name bedoeld om vrouwen naast mannen te plaatsen en niet alles als *insert beroep*-man maar ook als * insert beroep*- vrouw, dat dat taalkundig niet altijd even eenvoudig is wordt daarin uitgelegd, dat je dan ook bij genderloze uitdrukkingen komt is totaal niet vreemd en heeft bar weinig met de hele discussie rond transpersonen te maken.
En je noemt het terreur omdat je voor je gevoel er te vaak mee geconfronteerd wordt en ik vraag me af waar, want buiten FOK! zie of lees ik op dit moment nergens wat hierover....
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 14:12 schreef riazop het volgende:
Volgens deze Hongaarse Nederlander is de "homowet" verkeerd vertaald

Die man moet de wettekst nog maar eens goed nalezen, deels heeft hij gelijk dat het niet specifiek een "anti homo wet" is, waar iedereen en de EU behalve wat FOK!kers over vallen zijn de amendementen die aan een wet tegen pedofilie zijn toegevoegd die een sterk anti homo karakter hebben en eigenlijk vastleggen dat jongeren tot 18 jaar niks mogen horen zien of meekrijgen dan wat de overheid wenselijk acht, in dit geval een conservatieve hetero seksuele houding waarin geen ruimte is voor kennis van andere ziens- of leefwijzen.
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_200404417
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 01:00 schreef Montagui het volgende:

[..]

Mijn vraag zou zijn, waarom zou je dat doen?
Dat is de kwestie niet, de kwestie is, waarom zou je het verbieden?

Waarom mag er in reclame, films, series, programma's etc. alleen heterostellen getoond worden?


quote:
Niettemin is hetero zijn wel van belang voor het voortbestaan. In die zin lijkt mij propanda wat het voortbestaan van de mensheid bedreigt best wel af te raden. Een wet gaat me te ver. Voorlichting lijkt mij vele malen beter.
Maar denk je werkelijk dat als de AH een reclame maakt met een homostel, dat daardoor mensen gaan besluiten om een homorelatie aan te gaan IPV een heterorelatie?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200404679
Gaat Hongarije straks ook nog stellen met een te verschillende kleur verbieden als reclame uitingen? Past wel een beetje in de conservatieve traditie waar men ook volkeren puur wilt houden en de omvolkingsbullshit.
pi_200405197
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 01:26 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Er is uiteraard geen wezenlijke hetero- of homopropaganda in onze maatschappij.

Je idee dat met genoeg “homopropaganda” ons voortbestaan bedreigd wordt duidt erop dat je denkt dat jij met genoeg reclame een piemel in je reet wilt. Klopt dat?

Kennelijk wordt homopropganda gezien als het tonen van homo’s die ook een leuk gezin kunnen hebben met geadopteerde kinderen. Daar ben je het mee eens?
Neuh, het hoeft niet, ik zie de noodzaak ook niet. Homo acceptatie per se door de strot duwen is net zo abject als een wet daartegen.

Het zijn beide uitersten. Voorlichting en acceptatie is wat mij betreft genoeg.

Mensen die anders denkenden of anders zijnden niet kunnen accepteren, die heb je nou eenmaal. Die kan je met een pride of een wet toch niet bereiken.

Let it go. Van beide zijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Montagui op 17-07-2021 10:07:30 ]
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_200405226
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 01:52 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Nee
Puur natuur wel. Dat de mens inmiddels daar op kan ingrijpen is iets anders, en is wezenlijk een ander punt.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_200405372
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 07:41 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat is de kwestie niet, de kwestie is, waarom zou je het verbieden?

Waarom mag er in reclame, films, series, programma's etc. alleen heterostellen getoond worden?
[..]

Maar denk je werkelijk dat als de AH een reclame maakt met een homostel, dat daardoor mensen gaan besluiten om een homorelatie aan te gaan IPV een heterorelatie?
Nee, de kwestie is 'gewoon doen'. Niks mis met een reclame waarin een homo paar speelt. Gewoon geen nadruk op leggen, en al helemaal niet een procentueel hoger percentage aan reclames met homoparen dan gemiddeld. Waarom zou je dat doen?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 17 juli 2021 @ 10:26:23 #48
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_200405538
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 00:18 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar voorlichting om dergelijk gedrag te voorkomen keur je dan weer af.
Sterker nog, je keurt wetgeving goed die dergelijke voorlichting onmogelijk maakt.
Dat is dan wel weer bijzonder.
Correct. Ik zie namelijk geen verband tussen die zaken. Ik denk niet dat als mensen bijvoorbeeld uit religieuze redenen negatief aankijken tegen homoseksualiteit, zij ook homo's in elkaar gaan slaan.
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 01:26 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Er is uiteraard geen wezenlijke hetero- of homopropaganda in onze maatschappij.

Je idee dat met genoeg “homopropaganda” ons voortbestaan bedreigd wordt duidt erop dat je denkt dat jij met genoeg reclame een piemel in je reet wilt. Klopt dat?

Kennelijk wordt homopropganda gezien als het tonen van homo’s die ook een leuk gezin kunnen hebben met geadopteerde kinderen. Daar ben je het mee eens?
Ik vraag mij af of je deze reeks berhaupt een beetje hebt gevolgd. Je maakt namelijk allerlei argumenten die min of meer niemand hier heeft gemaakt. Zoals wel vaker bij de sterk links-en progressief georinteerde geest, is de onderbuik het fundament van de uitspraken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_200405588
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 10:13 schreef Montagui het volgende:

[..]

Nee, de kwestie is 'gewoon doen'. Niks mis met een reclame waarin een homo paar speelt. Gewoon geen nadruk op leggen, en al helemaal niet een procentueel hoger percentage aan reclames met homoparen dan gemiddeld. Waarom zou je dat doen?
Dus als ik als Jumbo een homostel in de reclame wil gebruiken, dan moet ik eerst kijken of AH en Lidl dat ook al niet doen, anders is het aantal reclames met homo's procentueel te hoog.
En ook niet te opvallend, mensen mogen niet de indruk krijgen dat je de nadruk wilt leggen..
En dat dan wettelijk vastleggen?
Wat is dan een juist percentage aan reclames met homo's en hoe voorkom je dat dat teveel opvalt?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200405656
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 10:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Correct. Ik zie namelijk geen verband tussen die zaken. Ik denk niet dat als mensen bijvoorbeeld uit religieuze redenen negatief aankijken tegen homoseksualiteit, zij ook homo's in elkaar gaan slaan.
[..]
Dan moet ik je teleurstellen.


quote:
Ik vraag mij af of je deze reeks berhaupt een beetje hebt gevolgd. Je maakt namelijk allerlei argumenten die min of meer niemand hier heeft gemaakt. Zoals wel vaker bij de sterk links-en progressief georinteerde geest, is de onderbuik het fundament van de uitspraken.
Dus ik mag geen argumenten maken
Best bijzonder.

Ook wel bijzonder dat je zelf er als de kippen bij bent om stempels op anderen te drukken...

Sterk links-en progressief georinteerd....

Kun je uitleggen waarom je daar altijd op terug valt?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 17 juli 2021 @ 10:37:24 #51
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_200405705
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 10:34 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dan moet ik je teleurstellen.
[..]

Dus ik mag geen argumenten maken
Best bijzonder.

Ook wel bijzonder dat je zelf er als de kippen bij bent om stempels op anderen te drukken...

Sterk links-en progressief georinteerd....

Kun je uitleggen waarom je daar altijd op terug valt?
Dit deel van mijn post is niet richting jou, kijk wie er wordt gequote. Wat meer opletten en kritisch nadenken en wat minder onderbuik is wellicht ook hier wel een goed advies.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_200405922
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 10:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Dit deel van mijn post is niet richting jou, kijk wie er wordt gequote. Wat meer opletten en kritisch nadenken en wat minder onderbuik is wellicht ook hier wel een goed advies.
Als je een privgesprek wilt kun je op dm verder.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200405963
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 10:51 schreef Wantie het volgende:

[..]

Als je een privgesprek wilt kun je op dm verder.
God zeg, doe me een lol, onze rechts-en conservatief radicale cultuurstrijder is al vermoeiend genoeg op het forum.
  zaterdag 17 juli 2021 @ 11:03:21 #54
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_200406072
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 10:55 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

God zeg, doe me een lol, onze rechts-en conservatief radicale cultuurstrijder is al vermoeiend genoeg op het forum.
Hihi, fascinerende omschrijving voor iemand die VVD stemt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_200406422
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 11:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Hihi, fascinerende omschrijving voor iemand die VVD stemt.
Veel mensen stemmen niet in overeenstemming met hun opvattingen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 17 juli 2021 @ 11:53:53 #56
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_200406594
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 11:36 schreef Wantie het volgende:

[..]

Veel mensen stemmen niet in overeenstemming met hun opvattingen.
Mijn opvattingen liggen over het algemeen sterk in overeenstemming met de standpunten van de VVD.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_200406604
quote:
17s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 11:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Mijn opvattingen liggen over het algemeen sterk in overeenstemming met de standpunten van de VVD.
Hoe noemde je Rutte ook alweer in deze discussie?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 18 juli 2021 @ 06:53:03 #58
494721 Zwerfkind
Zwiebertje
pi_200418693
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 17:36 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ja, staat ergens in de discussie.
Maar men heeft het liever over vieze progressieve homo's die kinderen op de basisschool converteren naar een progressieve woke levensstijl...
En dat dat verboden moet worden...
Ik vraag mij af waar dit ooit gesteld is.... oh wacht... nergens... dit komt weer uit jou eigen verzinsel lijst...
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
  zondag 18 juli 2021 @ 06:57:14 #59
494721 Zwerfkind
Zwiebertje
pi_200418706
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 23:55 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Nou ja, het was ergens wel fascinerend. Zo werd dit heterokoppel aanvaard in deze reclame:

Maar als je als gedachte-experiment de vader voor een vrouw vervangt of de moeder voor een man, werd ineens gedacht dat het homo-propaganda betrof. Uiteraard met de Dejannn seal of approval volstrekt losstaand van conservatieve geesten.
Hier sla je de spijker gigantisch mis: dit werd gezien als Hetero propaganda door ene Wantie.
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
  zondag 18 juli 2021 @ 07:04:44 #60
494721 Zwerfkind
Zwiebertje
pi_200418718
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 10:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Dit deel van mijn post is niet richting jou, kijk wie er wordt gequote. Wat meer opletten en kritisch nadenken en wat minder onderbuik is wellicht ook hier wel een goed advies.
Wederom de reacties gelezen.
Wat ik zie is schuimbekkende linkse forummers die er van alles bij halen om andere meningen in de grond te trappen.
En zo gaat dit ook tegenwoordig in de maatschappij: Pas op als je een andere mening heb want je wordt direkt tot nazi of homofoob gebombardeerd. :{w

Ik zelf heb niets tegen homo's of gender boys/girls maar er zijn zaken die ik te ver vindt gaan. Mag ik dat ventileren? Nee absoluut niet! Stel je voor zeg. Hoe durf je. :|W

Ik stel voor om deze datum/jaar goed in de agenda te zetten en over 1 jaar eens te kijken wat er veranderd is.
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
pi_200419067
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 06:57 schreef Zwerfkind het volgende:

[..]

Hier sla je de spijker gigantisch mis: dit werd gezien als Hetero propaganda door ene Wantie.
Nee hetero promotie vergelijkbaar met de manier zoals conservatieve users in elk filmpje met mensen van hetzelfde geslacht nu opeens homopromotie menen te moeten zien en het daarom goed is dat zulke filmpjes in Hongarije verboden worden. :')
pi_200419280
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 08:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nee hetero promotie vergelijkbaar met de manier zoals conservatieve users in elk filmpje met mensen van hetzelfde geslacht nu opeens homopromotie menen te moeten zien en het daarom goed is dat zulke filmpjes in Hongarije verboden worden. :')
Klopt, maar dat weigert hij te zien.
Gelukkig trappen ze op zijn werk er niet meer in en wordt hij daarop aangepakt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200419549
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juli 2021 10:29 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dus als ik als Jumbo een homostel in de reclame wil gebruiken, dan moet ik eerst kijken of AH en Lidl dat ook al niet doen, anders is het aantal reclames met homo's procentueel te hoog.
En ook niet te opvallend, mensen mogen niet de indruk krijgen dat je de nadruk wilt leggen..
En dat dan wettelijk vastleggen?
Wat is dan een juist percentage aan reclames met homo's en hoe voorkom je dat dat teveel opvalt?
Ik zeg nergens wat jij beweert/vraagt.

Lezen is blijkbaar moeilijk.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_200419554
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 09:27 schreef Wantie het volgende:

[..]

Klopt, maar dat weigert hij te zien.
Gelukkig trappen ze op zijn werk er niet meer in en wordt hij daarop aangepakt.
Dat bullshit verhaal van hem over zijn werk waar hij van homofobie beschuldigd was terwijl hij liefdevol zijn collega van opbouwende kritiek voorzag. Gezien het feit hoe hij hier reageert is het een verdraaid verhaal waar we halve waarheden van hem horen. :D
  zondag 18 juli 2021 @ 10:04:13 #65
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_200419595
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 07:04 schreef Zwerfkind het volgende:

[..]

Wederom de reacties gelezen.
Wat ik zie is schuimbekkende linkse forummers die er van alles bij halen om andere meningen in de grond te trappen.
En zo gaat dit ook tegenwoordig in de maatschappij: Pas op als je een andere mening heb want je wordt direkt tot nazi of homofoob gebombardeerd. :{w

Ik zelf heb niets tegen homo's of gender boys/girls maar er zijn zaken die ik te ver vindt gaan. Mag ik dat ventileren? Nee absoluut niet! Stel je voor zeg. Hoe durf je. :|W

Ik stel voor om deze datum/jaar goed in de agenda te zetten en over 1 jaar eens te kijken wat er veranderd is.
Prima post. Voor sommige linkse-en progressieve mensen zijn andersdenkenden heel erg moeilijk om mee te dealen. Het idee dat hun mening niet unaniem wordt gedragen leidt al snel tot een enorme woede. Helemaal als het om vermeend "onderdrukte" minderheden gaat. En de standaard reactie is dan maar direct compleet demoniseren. Dus als bijvoorbeeld iemand stelt niets tegen homo's te hebben maar vanuit religieuze redenen het huwelijk als iets voor man en vrouw te zien, dan is dit simpelweg een smerige alt-right homofoob en waarschijnlijk ook nog wel potenrammer.

Dit komt voort vanuit het binaire wereldbeeld dat sterk overheerst bij deze mensen. Zij zien politiek als een rigide blok van twee kampen: moreel verlicht (links-en progressief) en moreel verwerpelijk (rechts-en conservatief). En enige nuance is wat dat betreft simpelweg niet mogelijk.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_200419623
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 10:00 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik zeg nergens wat jij beweert/vraagt.

Lezen is blijkbaar moeilijk.
Homoreclame mag, als er geen nadruk op licht en het niet procentueel te hoog is, want waarom zou je dat doen?
Dat is wat ik uit je reactie haal.
Als dat niet klopt zie ik graag een verduidelijking tegemoet.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200419663
quote:
14s.gif Op zondag 18 juli 2021 10:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Prima post. Voor sommige linkse-en progressieve mensen zijn andersdenkenden heel erg moeilijk om mee te dealen. Het idee dat hun mening niet unaniem wordt gedragen leidt al snel tot een enorme woede. Helemaal als het om vermeend "onderdrukte" minderheden gaat. En de standaard reactie is dan maar direct compleet demoniseren. Dus als bijvoorbeeld iemand stelt niets tegen homo's te hebben maar vanuit religieuze redenen het huwelijk als iets voor man en vrouw te zien, dan is dit simpelweg een smerige alt-right homofoob en waarschijnlijk ook nog wel potenrammer.

Dit komt voort vanuit het binaire wereldbeeld dat sterk overheerst bij deze mensen. Zij zien politiek als een rigide blok van twee kampen: moreel verlicht (links-en progressief) en moreel verwerpelijk (rechts-en conservatief). En enige nuance is wat dat betreft simpelweg niet mogelijk.
Je hebt een typfout gemaakt...

Zij zien politiek als een rigide blok van twee kampen: moreel verlicht (rechts-en conservatief). en moreel verwerpelijk (links-en progressief)

Verder kom je met allerlei argumenten die niet gemaakt zijn.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 18 juli 2021 @ 10:25:20 #68
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_200419904
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 10:08 schreef Wantie het volgende:

[..]

Je hebt een typfout gemaakt...

Zij zien politiek als een rigide blok van twee kampen: moreel verlicht (rechts-en conservatief). en moreel verwerpelijk (links-en progressief)

Verder kom je met allerlei argumenten die niet gemaakt zijn.
Leuke gaslight. Maar nee, mijn post klopt helemaal.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_200419924
quote:
12s.gif Op zondag 18 juli 2021 10:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Leuke gaslight. Maar nee, mijn post klopt helemaal.
Nope, alle genoemde argumenten zijn niet gemaakt.
Daarnaast heb jij continu als enige een probleem met bepaalde politieke opvattingen, die je maar al te graag aan anderen oplegt...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 18 juli 2021 @ 10:36:02 #70
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_200420039
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 10:26 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nope, alle genoemde argumenten zijn niet gemaakt.
Daarnaast heb jij continu als enige een probleem met bepaalde politieke opvattingen, die je maar al te graag aan anderen oplegt...
Verre van eigenlijk. Je toont weer duidelijk aan dat je er vrij weinig van begrijpt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_200420054
quote:
10s.gif Op zondag 18 juli 2021 10:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Verre van eigenlijk. Je toont weer duidelijk aan dat je er vrij weinig van begrijpt.
Dat is niets meer dan een aanname.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200420805
quote:
14s.gif Op zondag 18 juli 2021 10:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Prima post. Voor sommige linkse-en progressieve mensen zijn andersdenkenden heel erg moeilijk om mee te dealen. Het idee dat hun mening niet unaniem wordt gedragen leidt al snel tot een enorme woede. Helemaal als het om vermeend "onderdrukte" minderheden gaat. En de standaard reactie is dan maar direct compleet demoniseren. Dus als bijvoorbeeld iemand stelt niets tegen homo's te hebben maar vanuit religieuze redenen het huwelijk als iets voor man en vrouw te zien, dan is dit simpelweg een smerige alt-right homofoob en waarschijnlijk ook nog wel potenrammer.

Dit komt voort vanuit het binaire wereldbeeld dat sterk overheerst bij deze mensen. Zij zien politiek als een rigide blok van twee kampen: moreel verlicht (links-en progressief) en moreel verwerpelijk (rechts-en conservatief). En enige nuance is wat dat betreft simpelweg niet mogelijk.
Interessante post. Zie je je eigen mening van een jaar of drie geleden dan ook als binair, rigide en demoniserend? Immers droeg je dat soort specifieke dingen toen ook uit.
Incelfrikandel
  zondag 18 juli 2021 @ 12:06:59 #73
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_200421121
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 11:35 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Interessante post. Zie je je eigen mening van een jaar of drie geleden dan ook als binair, rigide en demoniserend? Immers droeg je dat soort specifieke dingen toen ook uit.
Correct. Ik dacht in het verleden nog wel eens vrij naef en rechtlijnig over bepaalde zaken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_200421287
quote:
14s.gif Op zondag 18 juli 2021 12:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Correct. Ik dacht in het verleden nog wel eens vrij naef en rechtlijnig over bepaalde zaken.
Qua inhoud ben je dan dus wel aardig gedraaid ;) Wel interessant, eigenlijk steek je dus van wal tegen je eigen ik van een paar jaar geleden.
Incelfrikandel
  zondag 18 juli 2021 @ 12:27:36 #75
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_200421368
quote:
14s.gif Op zondag 18 juli 2021 12:22 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Qua inhoud ben je dan dus wel aardig gedraaid ;) Wel interessant, eigenlijk steek je dus van wal tegen je eigen ik van een paar jaar geleden.
Ja, zo werkt dat als je nieuwe inzichten krijgt en dus afstand neemt van eerdere meningen.

Zo ben ik zelf erg blij dat ik niet getrouwd ben met mijn moeder, zoals ik als vierjarig mannetje wel van plan was.
Dit, dus.
pi_200421407
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 12:27 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ja, zo werkt dat als je nieuwe inzichten krijgt en dus afstand neemt van eerdere meningen.

Zo ben ik zelf erg blij dat ik niet getrouwd ben met mijn moeder, zoals ik als vierjarig mannetje wel van plan was.
Dat klopt, zo vind ik mijn eigen meningen van een jaar of tien terug ook vrij naef.
Incelfrikandel
  Moderator zondag 18 juli 2021 @ 12:38:43 #77
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200421492
Als je gaat zoeken op bv homofoob dan zijn het echt alleen de voorstanders van deze wet die het er constant inslingeren :')

'zo gaat het ook in de maatschappij' zegtie dan ... zeker ook bang voor monsters onder het bed _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_200421719
quote:
14s.gif Op zondag 18 juli 2021 12:31 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Dat klopt, zo vind ik mijn eigen meningen van een jaar of tien terug ook vrij naef.
Idem. Net zoals mijn oudere ik een stuk rechtlijniger en ietsje minder gematigd was. Onderdeel van ouder worden.

Ik vraag me echter af of dat zo doorgaat voor de meesten; ofwel, worden mensen zo richting hun pensioen of misschien nog later wel gemiddeld genomen weer rechtlijniger en minder gematigd ? Hoewel dit in feite gaat over de eigen perceptie, dus dat zullen mensen mogelijk zelf wel weer heel anders zien.
  zondag 18 juli 2021 @ 13:03:40 #79
494721 Zwerfkind
Zwiebertje
pi_200421802
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 10:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat bullshit verhaal van hem over zijn werk waar hij van homofobie beschuldigd was terwijl hij liefdevol zijn collega van opbouwende kritiek voorzag. Gezien het feit hoe hij hier reageert is het een verdraaid verhaal waar we halve waarheden van hem horen. :D
Lezen is zooooo moeilijk he... maar verdraaien is lekker simpel... iets wat jij en je vriendjes perfekt doen...
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
pi_200421805
Promotie van homoseksualiteit naar jongeren onder 13 is toch ook niet ok als je heel nuchter kijkt?
Vakman pur sang
pi_200421817
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 13:04 schreef Lospedrosa het volgende:
Promotie van homoseksualiteit naar jongeren onder 13 is toch ook niet ok als je heel nuchter kijkt?
Wat versta jij onder promotie van homoseksualiteit.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200421820
Met een travo voor de klas die zegt dat hun leven veel beter is dan een gezinsleven.
Dat soort shit.
Vakman pur sang
pi_200421825
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 13:03 schreef Zwerfkind het volgende:

[..]

Lezen is zooooo moeilijk he... maar verdraaien is lekker simpel... iets wat jij en je vriendjes perfekt doen...
Klopt, zoals jij meermaals bij mij deed.
Maar als je dan de bal terug krijgt ga je piepen...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200421826
Het meer dan nodig positieve aandacht geven aan de lhbtqi beweging.
Vakman pur sang
pi_200421833
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 13:05 schreef Lospedrosa het volgende:
Met een travo voor de klas die zegt dat hun leven veel beter is dan een gezinsleven.
Dat soort shit.
En waar gebeurt dat?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200421837
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 13:06 schreef Wantie het volgende:

[..]

En waar gebeurt dat?
Dat is verboden nu dus ter voorkoming dat dat gebeurt. :9
Vakman pur sang
  zondag 18 juli 2021 @ 13:07:08 #87
494721 Zwerfkind
Zwiebertje
pi_200421844
quote:
83s.gif Op zondag 18 juli 2021 12:38 schreef sp3c het volgende:
Als je gaat zoeken op bv homofoob dan zijn het echt alleen de voorstanders van deze wet die het er constant inslingeren :')

'zo gaat het ook in de maatschappij' zegtie dan ... zeker ook bang voor monsters onder het bed _O-
Nee, bang voor partijdige moderators... :Y :W
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
pi_200421850
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 13:06 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Dat is verboden nu dus ter voorkoming dat dat gebeurt. :9
Dus dat gebeurde in Hongarije, zodat ze daar nu een wet hebben aangenomen die zich richt op kinderen boven de 12?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 18 juli 2021 @ 13:08:25 #89
494721 Zwerfkind
Zwiebertje
pi_200421859
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 13:05 schreef Wantie het volgende:

[..]

Klopt, zoals jij meermaals bij mij deed.
Maar als je dan de bal terug krijgt ga je piepen...
Tuurlijk joh... ga maar lekker door zo hoor...
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
  zondag 18 juli 2021 @ 13:10:14 #90
494721 Zwerfkind
Zwiebertje
pi_200421878
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 13:07 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dus dat gebeurde in Hongarije, zodat ze daar nu een wet hebben aangenomen die zich richt op kinderen boven de 12?
Volgens mij heb jij die wet nooit gelezen maar brul je gewoon de domme LGTBQ gemeente na...tip: ga even naar dat youtube stukje waar die Hongaarse meneer wat uitleg geeft: heel verhelderend voor jou en je brul vriendjes..
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
pi_200421894
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 13:03 schreef Zwerfkind het volgende:

[..]

Lezen is zooooo moeilijk he... maar verdraaien is lekker simpel... iets wat jij en je vriendjes perfekt doen...
Het was gewoon een lulverhaal.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_200421899
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 13:07 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dus dat gebeurde in Hongarije, zodat ze daar nu een wet hebben aangenomen die zich richt op kinderen boven de 12?
Er zullen wel ontwikkelingen zijn die dat nodig hebben gemaakt, anders doe je zoiets niet, en kinderen onder de 12.
Vakman pur sang
pi_200421976
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 13:10 schreef Zwerfkind het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij die wet nooit gelezen maar brul je gewoon de domme LGTBQ gemeente na...tip: ga even naar dat youtube stukje waar die Hongaarse meneer wat uitleg geeft: heel verhelderend voor jou en je brul vriendjes..
Ondertussen weet je niet te linken naar die video en ben je niet in gegaan op de tekst van de wet die in deze thread is gepubliceerd...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200421987
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 13:12 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Er zullen wel ontwikkelingen zijn die dat nodig hebben gemaakt,
Aannames, zonder basis.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200422030
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 13:19 schreef Wantie het volgende:

[..]

Aannames, zonder basis.
Net zoals je denkt dat er geen aanleiding is.
Vakman pur sang
pi_200422042
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 13:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Net zoals je denkt dat er geen aanleiding is.
Je kunt niet iets zien wat er niet is. Dat is op zich dus het redelijke uitgangspunt, totdat het tegendeel wordt aangetoond.
pi_200422043
Je moet niet overal wat achter zoeken en soms met vertouwen kijken naar de wereld.
Daar is door mensen een wet opgelegd, nou dan was daar ook aanleiding voor.
Dat doe je niet zomaar.
Vakman pur sang
  Moderator zondag 18 juli 2021 @ 13:32:14 #98
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200422128
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 13:07 schreef Zwerfkind het volgende:

[..]

Nee, bang voor partijdige moderators... :Y :W
Denk hier nog eens over na?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 18 juli 2021 @ 13:33:57 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200422150
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 13:05 schreef Lospedrosa het volgende:
Met een travo voor de klas die zegt dat hun leven veel beter is dan een gezinsleven.
Dat soort shit.
Wat is het verschil met Jan Soldaat voor de klas?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_200422184
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 12:56 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Idem. Net zoals mijn oudere ik een stuk rechtlijniger en ietsje minder gematigd was. Onderdeel van ouder worden.

Ik vraag me echter af of dat zo doorgaat voor de meesten; ofwel, worden mensen zo richting hun pensioen of misschien nog later wel gemiddeld genomen weer rechtlijniger en minder gematigd ? Hoewel dit in feite gaat over de eigen perceptie, dus dat zullen mensen mogelijk zelf wel weer heel anders zien.
Kinderen van onder de 23 zijn vaak wat extremer en rechtlijniger, dat wordt naarmate je ouder wordt meestal steeds minder. Na hun vijftigste zie ik mensen juist weer wat extremer worden inderdaad. Vaak omdat ze het gevoel hebben dat hun zekerheden in gevaar komen.

Uiteraard zijn er veel mensen die een andere ontwikkeling doormaken.

quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 13:04 schreef Lospedrosa het volgende:
Promotie van homoseksualiteit naar jongeren onder 13 is toch ook niet ok als je heel nuchter kijkt?
Deze complottheorie begrijp ik nog steeds niet goed.
Incelfrikandel
pi_200422238
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 13:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Net zoals je denkt dat er geen aanleiding is.
Als er een aanleiding is dan moet je die kunnen aandragen.
Dat lukt niet, dus dan is er geen aanleiding.
Jij beweert dat travos voor de klas kleine kinderen vertelt dat je beter zijn leefstijl kunt volgen dan een gezin opbouwen .
Dat is nogal een boude stelling.
Laat maar eens zien.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 18 juli 2021 @ 13:40:16 #102
494721 Zwerfkind
Zwiebertje
pi_200422242
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 13:18 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ondertussen weet je niet te linken naar die video en ben je niet in gegaan op de tekst van de wet die in deze thread is gepubliceerd...
Dus jij bent zelfs te beroerd om die video even op te zoeken en het laatste stuk te bekijken?
Dat zegt al weer genoeg.
Zeker bang dat je je eigen ongelijk ziet? :Y
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
pi_200422258
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 13:24 schreef Lospedrosa het volgende:
Je moet niet overal wat achter zoeken en soms met vertouwen kijken naar de wereld.
Je liet niet bepaald vertrouwen zien...


quote:
Daar is door mensen een wet opgelegd, nou dan was daar ook aanleiding voor.
Dat doe je niet zomaar.
Dan moet je die aanleiding kunnen tonen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200422266
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 13:40 schreef Zwerfkind het volgende:

[..]

Dus jij bent zelfs te beroerd om die video even op te zoeken en het laatste stuk te bekijken?
Dat zegt al weer genoeg.
Zeker bang dat je je eigen ongelijk ziet? :Y
Waarom moet ik hem opzoeken?
Laat gewoon die video zien.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator zondag 18 juli 2021 @ 13:44:09 #105
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200422289
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 13:39 schreef Wantie het volgende:

[..]

Als er een aanleiding is dan moet je die kunnen aandragen.
Dat lukt niet, dus dan is er geen aanleiding.
Jij beweert dat travos voor de klas kleine kinderen vertelt dat je beter zijn leefstijl kunt volgen dan een gezin opbouwen .
Dat is nogal een boude stelling.
Laat maar eens zien.
dat was 30 jaar geleden al man, die legde gewoon uit waarom hij in een jurk met een rare pruik en makeup ging stappen

daarna kregen we een cocktail zonder alcohol

niemand gay van geworden :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 18 juli 2021 @ 13:46:35 #106
494721 Zwerfkind
Zwiebertje
pi_200422322
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 13:42 schreef Wantie het volgende:

[..]

Waarom moet ik hem opzoeken?
Laat gewoon die video zien.
Hier schuimbekje... omdat jij te beroerd ben om enige moeite te doen...laatse stukje gaat over die wet...
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
pi_200422916
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 13:46 schreef Zwerfkind het volgende:

[..]

Hier schuimbekje... omdat jij te beroerd ben om enige moeite te doen...laatse stukje gaat over die wet...
Ik heb dat stukje nu gezien, maar het ontgaat me een beetje welk punt je nu wil ondersteunen. Deze wet gaat inderdaad voornamelijk over pedofilie, maar de bewering dat homoseksualiteit of voorlichting daarbij betrokken is blijft toch een complottheorie?

Boeiend interview trouwens, ben de rest nu aan het kijken :)
Incelfrikandel
pi_200423053
quote:
83s.gif Op zondag 18 juli 2021 13:44 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat was 30 jaar geleden al man, die legde gewoon uit waarom hij in een jurk met een rare pruik en makeup ging stappen

daarna kregen we een cocktail zonder alcohol

niemand gay van geworden :')
In Hongarije?
Met als doel te voorkomen dat kinderen gezinnen gaan vormen op latere leeftijd?

Want zo wordt het gebracht, als een ernstige aanleiding waarvoor wetgeving tot stand moet komen.
Want de overheid doet dat niet zomaar, die heeft het beste met iedereen voor...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200423270
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 13:46 schreef Zwerfkind het volgende:

[..]

Hier schuimbekje... omdat jij te beroerd ben om enige moeite te doen...laatse stukje gaat over die wet...
Interessant wat deze Nederlandse Hongaar er van vindt. Het is alleen een enorme drogredenering die hij aanvoert. Er is kritiek op een deel van de wet, maar omdat de wet vooral over iets anders gaat is dat onterecht.

Zwak van de interviewer dat hij niet doorvraagt op het feit dat homoseksualiteit via een amendement wordt toegevoegd aan een pedowet. Dat dit onderdeel wordt gemaakt van deze wet is veelzeggend. Helaas is het ook een vergelijking die veelvuldig is gemaakt hier op het FOK!.

Ik zie overigens ook niet dat de bewering dat het gaat om 12+ hier onderuit gehaald wordt. Volgens mij toch de reden dat je het filmpje plaatste. In het filmpje hebben ze het over minderjarigen.
pi_200423295
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 13:39 schreef Wantie het volgende:

[..]

Als er een aanleiding is dan moet je die kunnen aandragen.
Dat lukt niet, dus dan is er geen aanleiding.
Jij beweert dat travos voor de klas kleine kinderen vertelt dat je beter zijn leefstijl kunt volgen dan een gezin opbouwen .
Dat is nogal een boude stelling.
Laat maar eens zien.
Kijk ik kom niet uit Hongarije en weet niet wat daar speelt. En jij ook niet.

Maar als het toch niet gebeurt en men verbiedt het dan is dat toch geen enkel probleem.
Laat die problemen lekker in Hongarije en bemoei je er niet mee.
Vakman pur sang
  Moderator zondag 18 juli 2021 @ 15:11:22 #111
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200423355
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 14:44 schreef Wantie het volgende:

[..]

In Hongarije?
Met als doel te voorkomen dat kinderen gezinnen gaan vormen op latere leeftijd?

Want zo wordt het gebracht, als een ernstige aanleiding waarvoor wetgeving tot stand moet komen.
Want de overheid doet dat niet zomaar, die heeft het beste met iedereen voor...
nee bij ons op de basisschool

kwam zo'n gast vertellen hoe zijn wereld in elkaar zat, was gezellig meer weet ik er niet meer van
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 18 juli 2021 @ 15:56:17 #112
494721 Zwerfkind
Zwiebertje
pi_200424008
quote:
83s.gif Op zondag 18 juli 2021 15:11 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee bij ons op de basisschool

kwam zo'n gast vertellen hoe zijn wereld in elkaar zat, was gezellig meer weet ik er niet meer van
Zie je nu hoe slecht meneer Wantie post leest en dan er een heel andere draai aan geeft... lekker discussieren zo....
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
  Moderator zondag 18 juli 2021 @ 16:00:20 #113
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200424072
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 15:56 schreef Zwerfkind het volgende:

[..]

Zie je nu hoe slecht meneer Wantie post leest en dan er een heel andere draai aan geeft... lekker discussieren zo....
Ik snap de verwarring wel achteraf

Maar dan leg je het ff uit en dan komt het wel goed :Y
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_200425372
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 15:06 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Kijk ik kom niet uit Hongarije en weet niet wat daar speelt. En jij ook niet.

Maar als het toch niet gebeurt en men verbiedt het dan is dat toch geen enkel probleem.
Laat die problemen lekker in Hongarije en bemoei je er niet mee.
Dus je roept maar een beetje in de ruimte.
Helder!
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200425678
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 15:56 schreef Zwerfkind het volgende:

[..]

Zie je nu hoe slecht meneer Wantie post leest en dan er een heel andere draai aan geeft... lekker discussieren zo....
Nee, ik plaats het in het perspectief van het andere bericht.
Verder stel ik het vragend, jij verdraait gewoon de boel en smijt dat als feit op tafel...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200425775
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 16:44 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dus je roept maar een beetje in de ruimte.
Helder!
Nee ik zeg iets wat je niet aanstaat.
Je wil je graag overal tegenaan bemoeien en je tere mening verkondigen.
Vakman pur sang
  zondag 18 juli 2021 @ 17:32:45 #117
494721 Zwerfkind
Zwiebertje
pi_200426559
quote:
0s.gif Op zondag 18 juli 2021 16:53 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, ik plaats het in het perspectief van het andere bericht.
Verder stel ik het vragend, jij verdraait gewoon de boel en smijt dat als feit op tafel...
Ach benoem je je verwarde berichten zo...ok..
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
  Moderator zondag 18 juli 2021 @ 18:07:55 #118
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200427477
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 16:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nee ik zeg iets wat je niet aanstaat.
Je wil je graag overal tegenaan bemoeien en je tere mening verkondigen.
Dat doen we allemaal hier
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_200427828
Hongarije is een ontzettend fijn land. Het is fantastisch dat Hongarije lid wil zijn van de EU. Hongarije heeft ook een geweldige president, een kroon op de democratie.

Op dit moment is er een piepklein verschil van inzicht tussen Budapest en Brussel over de houding ten opzichte van de LHBTIQX+ gemeenschap. Algemeen bekend is dat Hongarije een vrij en progressief land is voor alle seksuele geaardheden en gerichtheden. Het conflictje tussen Hongarije en de EU berust dan ook op een zeer onschuldig misverstand dat binnenkort opgelost zal worden. Een ministormpje in een vingerhoedje water.

Het is goed dat onze fantastische en heerlijke EU zo alert is op details en het beste voor heeft met de bevolking en daarnaast ook openstaat, letterlijk en figuurlijk, voor alle migranten en vluchtelingen die door de klimaatcrisis bij ons een veilig heenkomen zoeken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator zondag 18 juli 2021 @ 20:21:27 #120
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200430155
Lachen man
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_200430577
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 juli 2021 23:30 schreef Montagui het volgende:

[..]

Tig delen geleden heb ik alles m.b.t. de wet (en de wet zelf) gepost. ...
In welke taal?
pi_200431123
quote:
1s.gif Op zondag 18 juli 2021 16:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Nee ik zeg iets wat je niet aanstaat.
Je wil je graag overal tegenaan bemoeien en je tere mening verkondigen.
Klopt, ik heb een broertje dood aan mensen die maar wat roepen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator maandag 19 juli 2021 @ 18:29:41 #123
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200443975
twitter
quote:
SoccerNFLTennisMLBMLSNBANHL
NHL
Predators’ Luke Prokop becomes first player on NHL contract to come out as gay
Defenseman hopes announcement will help his game
Team and league welcome 19-year-old’s statement

Mon 19 Jul 2021 15.09 BST

Nashville Predators defenseman Luke Prokop has become the first active player under NHL contract to announce he is gay.

The 19-year-old made the announcement in a statement posted to social media.

“It has been quite the journey to get to this point in my life, but I could not be happier with my decision to come out,” Prokop wrote. “From a young age I have dreamed of being an NHL player, and I believe that living my authentic life will allow me to bring my whole self to the rink and improve my chances of fulfilling my dreams.”

NCAA Football: South Dakota State at Missouri<br>Aug 30, 2014; Columbia, MO, USA; NFL rookie Michael Sam watches the game between the Missouri Tigers and the South Dakota State Jackrabbits during the second half at Faurot Field. Mandatory Credit: Jasen Vinlove-USA TODAY Sports
NFL trailblazer Michael Sam thanks Carl Nassib for ‘owning truth’ and coming out
Read more
Prokop has yet to play for the Predators but signed a three-year entry-level contract in December after the team selected him in the third-round of the 2020 NHL draft. He played for the Calgary Hitmen of the Western Hockey League last season.

He said he had told three of his teammates at the Hitmen and had been cheered by their support.

“They’ve been really great,” he told The Athletic. “The part of me coming out is that I’m just one of the guys. Who I love and who I go home with that night, that’s private and it shouldn’t matter anymore. I’m just there to play hockey, I’m there to win a championship.”

The Predators said they were proud of Prokop in a statement posted to Twitter. “The Nashville Predators organization is proud of Luke for the courage he is displaying in coming out today and we will support him unequivocally in the days, weeks, and years to come as he continues to develop as a prospect,” said the team.

Meanwhile the NHL commissioner, Gary Bettman, thanked Prokop for his announcement. “I share his hope that these announcements can become more common in the hockey community,” said Bettman in a statement. “LGBTQ, players, coaches and staff can only perform at their absolute best if they live their lives as their true and full selves.”

Prokop told ESPN he hoped the decision to come out would help his hockey career.

“I was lying in bed one night, had just deleted a dating app for the fourth or fifth time, and I was extremely frustrated because I couldn’t be my true authentic self,” Prokop told ESPN. “In that moment I said, ‘Enough is enough. I’m accepting who I am. I want to live the way I want to, and I want to accept myself as a gay man.’”

In June, Las Vegas Raiders defensive end Carl Nassib became the first active NFL player to come out. “I’ve been meaning to do this for a while now but finally feel comfortable enough to get it off my chest,” he said at the time. “I really have the best life, I’ve got the best family, friends and job a guy can ask for.”

Prokop said he had made the decision to come out before Nassib’s announcement but had been encouraged by the positive reaction the NFL player had experienced from fans and teammates.

https://www.theguardian.c(...)lle-predators-hockey

enige gevoel dat het bij mij opriep was overigens 'wow ... cool shirt hebben die gasten man _O_'


vreselijke homo promotie

[ Bericht 5% gewijzigd door sp3c op 19-07-2021 18:51:45 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_200457755
Slachtoffers homohaat: 'Belagers zijn vaak jongeren met niet-Nederlandse achtergrond'


Zoiets is deels op te lossen door goede educatie.
Maar ja, daar worden tegenwoordig wetten tegen aangenomen..
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200475824
Oh? Er komt een referendum?

Hadden we die niet ook ooit eens in Nederland?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_200475891
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 juli 2021 16:59 schreef Wantie het volgende:
Slachtoffers homohaat: 'Belagers zijn vaak jongeren met niet-Nederlandse achtergrond'


Zoiets is deels op te lossen door goede educatie.
Maar ja, daar worden tegenwoordig wetten tegen aangenomen..
Zit in de cultuur, niet alles is op te lossen met educatie.
Zolang ze thuis en op hun islamitische school te horen krijgen dat homo's slecht zijn veranderd er niks.
pi_200475898
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 19:28 schreef Montagui het volgende:
Oh? Er komt een referendum?

Hadden we die niet ook ooit eens in Nederland?
Is die bindend?
  woensdag 21 juli 2021 @ 20:00:31 #128
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200476243
Slimme zet van Orban om er een referendum over te houden.
Als de bevolking voor stemt wordt het wel heel kolderiek als een niet democratisch orgaan als de EU daar commentaar op blijft leveren
pi_200476887
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 20:00 schreef the-eye het volgende:
Slimme zet van Orban om er een referendum over te houden.
Als de bevolking voor stemt wordt het wel heel kolderiek als een niet democratisch orgaan als de EU daar commentaar op blijft leveren
Hoezo? Dat verandert toch weinig aan de redenen waarom er commentaar op is?
  woensdag 21 juli 2021 @ 20:53:08 #130
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200476954
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 20:47 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Hoezo? Dat verandert toch weinig aan de redenen waarom er commentaar op is?
Die redenen bestaan dan blijkbaar niet voor de Hongaren dus dan heb je als een niet door de bevolking gekozen EU gewoon geen recht van spreken
pi_200477729
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 19:33 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Zit in de cultuur, niet alles is op te lossen met educatie.
Zolang ze thuis en op hun islamitische school te horen krijgen dat homo's slecht zijn veranderd er niks.
Ik ken ook moslims die wel tolerant zijn.
Degenen die in hun cultuur bubbel zitten met islamitisch onderwijs etc is natuurlijk lastig.
Maar gelukkig geldt dat niet voor iedereen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200478457
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 21:30 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik ken ook moslims die wel tolerant zijn.
Degenen die in hun cultuur bubbel zitten met islamitisch onderwijs etc is natuurlijk lastig.
Maar gelukkig geldt dat niet voor iedereen.
Ja niks is 100% goed of slecht.
Wat wel belangrijk is dat is het percentage goede en slechte.
pi_200628240
https://racingnews365.nl/(...)e-hongaarse-overheid

Hamilton is tegenwoordig ook al links- en progressief...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200629307
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 06:11 schreef Wantie het volgende:
https://racingnews365.nl/(...)e-hongaarse-overheid

Hamilton is tegenwoordig ook al links- en progressief...
Al een tijdje.

https://www.nieuwnieuws.n(...)miltons-blm-protest/
pi_200629883
quote:
Da's niet vanwege zijn huidskleur zekers...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200629905
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 08:57 schreef Wantie het volgende:

[..]

Da's niet vanwege zijn huidskleur zekers...
Wat heeft zijn huidskleur er nou weer mee te maken?
pi_200630113
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 06:11 schreef Wantie het volgende:
https://racingnews365.nl/(...)e-hongaarse-overheid

Hamilton is tegenwoordig ook al links- en progressief...
Allemaal voor de bhne de Gutmensch uithangen met een prettig gevulde bankrekening. Kost niks, levert veel heerlijke deugpunten op.. topvent die Lewis, een parel van een mens
  vrijdag 30 juli 2021 @ 09:38:21 #138
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_200630471
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 06:11 schreef Wantie het volgende:
https://racingnews365.nl/(...)e-hongaarse-overheid

Hamilton is tegenwoordig ook al links- en progressief...
Haha, daar noem je dan ook iemand. Hamilton is een norme aandachtstrekker die niets anders doet dan de spotlights zoeken met allerlei gebazel over vermeende social justice gerelateerde aangelegenheden. Hij heeft ook eigenhandig voor menig fan de F1 weten te verpesten met zijn continue gezanik over BLM. Hij is het toonbeeld wat er tegenwoordig mis is met sommige sporters. Multi-miljonairs die zich desondanks via een specifiek aspect van hun persoon onderdrukt wanen en op social media zich proberen te profileren als de quasi moreel verlichte Samaritanen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_200630807
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 08:59 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Wat heeft zijn huidskleur er nou weer mee te maken?
BLM gaat niet over huidskleur?
Bijzonder...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200630828
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 09:15 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Allemaal voor de bhne de Gutmensch uithangen met een prettig gevulde bankrekening. Kost niks, levert veel heerlijke deugpunten op.. topvent die Lewis, een parel van een mens
Ja, naar goed Nederlands gebruik is geld verdienen vies...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200630876
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 09:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Haha, daar noem je dan ook iemand. Hamilton is een norme aandachtstrekker die niets anders doet dan de spotlights zoeken met allerlei gebazel over vermeende social justice gerelateerde aangelegenheden. Hij heeft ook eigenhandig voor menig fan de F1 weten te verpesten met zijn continue gezanik over BLM. Hij is het toonbeeld wat er tegenwoordig mis is met sommige sporters. Multi-miljonairs die zich desondanks via een specifiek aspect van hun persoon onderdrukt wanen en op social media zich proberen te profileren als de quasi moreel verlichte Samaritanen.
Dus je kunt de strijd om sociale en raciale gelijkheid alleen steunen als je een armoedzaaier bent?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_200630880
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 09:57 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ja, naar goed Nederlands gebruik is geld verdienen vies...
Misschien, maar persoonlijk vind ik hypocrieten vies en Lewis Hamilton is een narcistische paardenlul die met zijn gezever alleen maar de aandacht vestigt op zichzelf.
pi_200630986
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 09:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus je kunt de strijd om sociale en raciale gelijkheid alleen steunen als je een armoedzaaier bent?
Best wel lachen dat iemand die zichzelf als rechts conservatief profileert ageert tegen iemand die grootverdiener is.
Dat zou je toch eerder verwachten bij links- en progressief...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200630992
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 09:59 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Misschien, maar persoonlijk vind ik hypocrieten vies en Lewis Hamilton is een narcistische paardenlul die met zijn gezever alleen maar de aandacht vestigt op zichzelf.
Wat is er precies hypocriet aan hem ten aanzien van BLM of homorechten?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200631013
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 09:56 schreef Wantie het volgende:

[..]

BLM gaat niet over huidskleur?
Bijzonder...
BLM wel.
Wat heeft de huidskleur van Hamilton er mee te maken?
pi_200631070
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 09:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus je kunt de strijd om sociale en raciale gelijkheid alleen steunen als je een armoedzaaier bent?
Het gaat niet om wel of niet rijk-zijn, maar het zogenaamde steunen van sociale thema's door de welgestelden is vaak ook een imago-dingetje.. gewoon een leuke hobby om nog wat meer sociale status te krijgen dan je al had. De motieven komen niet altrustisch over vaak. Ik heb een hekel aan virtue signalling en helemaal als dat gebeurt door mensen die het lekker kunnen gebruiken voor hun eigen status
pi_200631147
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 10:10 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Het gaat niet om wel of niet rijk-zijn, maar het zogenaamde steunen van sociale thema's door de welgestelden is vaak ook een imago-dingetje.. gewoon een leuke hobby om nog wat meer sociale status te krijgen dan je al had. De motieven komen niet altrustisch over vaak. Ik heb een hekel aan virtue signalling en helemaal als dat gebeurt door mensen die het lekker kunnen gebruiken voor hun eigen status
Waar baseer je dat precies op? Blijkbaar ga je ervanuit dat iemand die miljoenen op de bank heeft zich niet kan bekommeren om raciale en sociale thema's. Als een miljonair dat dan toch doet, moet er volgens jou wel sprake zijn van een imago-strategie. Vreemd vooroordeel

Kan overigens best dat je gelijk hebt. Maar ik ken Hamilton niet persoonlijk dus ik ken zijn overwegingen niet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_200631207
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 10:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waar baseer je dat precies op? Blijkbaar ga je ervanuit dat iemand die miljoenen op de bank heeft zich niet kan bekommeren om raciale en sociale thema's. Als een miljonair dat dan toch doet, moet er volgens jou wel sprake zijn van een imago-strategie. Vreemd vooroordeel

Kan overigens best dat je gelijk hebt. Maar ik ken Hamilton niet persoonlijk dus ik ken zijn overwegingen niet.
Het zal niet zwart-wit zijn.. zeker niet. Het meeste respect heb ik voor de mensen die goede dingen doen maar dat doen achter de schermen. Aan bekende mensen die voortdurend luidkeels laten blijken hoe sociaal bewogen zij wel niet zijn heb ik een lichte bloedhekel
pi_200631266
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 10:18 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Het zal niet zwart-wit zijn.. zeker niet. Het meeste respect heb ik voor de mensen die goede dingen doen maar dat doen achter de schermen. Aan bekende mensen die voortdurend luidkeels laten blijken hoe sociaal bewogen zij wel niet zijn heb ik een lichte bloedhekel
Hamilton staat nou eenmaal altijd in de schijnwerpers. Het is voor hem vrij lastig om zijn betrokkenheid louter in het geniep te tonen.

Bovendien kan hij, met dank aan zijn status, ook daadwerkelijk mensen op andere gedachten brengen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_200631297
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 10:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Bovendien kan hij, met dank aan zijn status, ook daadwerkelijk mensen op andere gedachten brengen.
Laten we het positieve dan maar in het achterhoofd houden en met zijn allen knielen voor BLM Lewis
pi_200631387
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 10:23 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Laten we het positieve dan maar in het achterhoofd houden en met zijn allen knielen voor BLM Lewis
Ik heb helemaal niets met BLM - hoewel ik vind dat zwarten in Amerikanen wel degelijk recht van klagen hebben. Maar als Hamilton wil knielen en Hongarije wil bekritiseren, moet hij dat vooral doen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_200645436
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 10:07 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

BLM wel.
Wat heeft de huidskleur van Hamilton er mee te maken?
Ah, je ontkent de connectie?

Grappig.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200645450
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 10:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hamilton staat nou eenmaal altijd in de schijnwerpers. Het is voor hem vrij lastig om zijn betrokkenheid louter in het geniep te tonen.

Bovendien kan hij, met dank aan zijn status, ook daadwerkelijk mensen op andere gedachten brengen.
Klopt, en dat wekt bij sommigen irritatie op.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200649447
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 22:39 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ah, je ontkent de connectie?

Grappig.
Beweer je nou dat hij BLM steunt omdat hij zwart is?
pi_200649846
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 07:27 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Beweer je nou dat hij BLM steunt omdat hij zwart is?
Nee, jij probeert me in een bepaalde hoek te drukken..Dat is wat anders.

Maar je erkent dus dat hij zwart is
Zwarte levens doen ertoe. Black lifes matter.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200650625
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 08:30 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, jij probeert me in een bepaalde hoek te drukken..Dat is wat anders.

Maar je erkent dus dat hij zwart is
Zwarte levens doen ertoe. Black lifes matter.
Ik probeer je helemaal niet in een hoek te drukken.
Maar jij gooit een balletje op en zegt niet wat je precies bedoeld.
Jij zegt dat zijn huidskleur te maken heeft met zijn steun voor BLM.
Dat komt nogal vreemd over op mij en daarom vraag ik je dat toe te lichten.
pi_200650792
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 09:26 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Ik probeer je helemaal niet in een hoek te drukken.
Maar jij gooit een balletje op en zegt niet wat je precies bedoeld.
Jij zegt dat zijn huidskleur te maken heeft met zijn steun voor BLM.
Dat komt nogal vreemd over op mij en daarom vraag ik je dat toe te lichten.
Jij vindt het dus raar dat iemand met een zwarte huidskleur Black Lifes Matter steunt.
Ik kan me Sipkejan Bousema nog herinneren die een emotioneel pleidooi hield voor de regenboogvlag in Leeuwarden.
Dat had natuurlijk niets te maken met zijn geaardheid.
Het idee alleen al...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200650831
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 09:41 schreef Wantie het volgende:

[..]

Jij vindt het dus raar dat iemand met een zwarte huidskleur Black Lifes Matter steunt.
Ik kan me Sipkejan Bousema nog herinneren die een emotioneel pleidooi hield voor de regenboogvlag in Leeuwarden.
Dat had natuurlijk niets te maken met zijn geaardheid.
Het idee alleen al...
Nee hoor ik vind het helemaal niet raar, zelfs best wel logisch.
Maar het is niet zo dat alle zwarten BLM steunen, dat zijn meestal de progressieve.
En BLM steunen is niet voorbehouden aan zwarte mensen, ook blanke mensen steunen BLM.
Dat zijn ook de progressieve blanken.
Snap je nou wat ik bedoel? :)
pi_200651086
quote:
0s.gif Op woensdag 21 juli 2021 19:33 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Zit in de cultuur, niet alles is op te lossen met educatie.
Zolang ze thuis en op hun islamitische school te horen krijgen dat homo's slecht zijn veranderd er niks.
Beide partijen zijn slecht, ze zorgen er namelijk gezamenlijk voor dat er veel eenzaamheid en frustratie is bij normale mensen.
pi_200651767
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 09:43 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Nee hoor ik vind het helemaal niet raar, zelfs best wel logisch.
Maar het is niet zo dat alle zwarten BLM steunen, dat zijn meestal de progressieve.
En BLM steunen is niet voorbehouden aan zwarte mensen, ook blanke mensen steunen BLM.
Dat zijn ook de progressieve blanken.
Snap je nou wat ik bedoel? :)
Ja, dat het in de eerste plaats van die smerige progressievelingen zijn :Y
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200651896
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 juli 2021 10:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb helemaal niets met BLM - hoewel ik vind dat zwarten in Amerikanen wel degelijk recht van klagen hebben. Maar als Hamilton wil knielen en Hongarije wil bekritiseren, moet hij dat vooral doen.
Het punt met Hamilton is alleen dat hij doordramt en anderen pusht om ook te knielen. Dat hele gekniel vind ik sowieso een belachelijk iets, maar bij Hamilton lijkt het of er moet worden geknield voor hemzelf.
pi_200652619
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 10:44 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Het punt met Hamilton is alleen dat hij doordramt en anderen pusht om ook te knielen. Dat hele gekniel vind ik sowieso een belachelijk iets, maar bij Hamilton lijkt het of er moet worden geknield voor hemzelf.
Coureurs hebben nu eenmaal een groot ego.
Daarom volg ik de sport al niet...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200653529
Als Hamilton de ''laffe'' regering wil boycotten dan gaat hij daar simpelweg niet racen. Maar daar is hij in eerste instantie zelf te laf en hypocriet voor dus kunnen we concluderen dat het slechts gaat om aandacht.

Eng mannetje is het.
  Moderator zaterdag 31 juli 2021 @ 12:17:13 #164
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200653615
De regering organiseert die race niet en dat een zwarte niet mee wil doen zal ze weinig kunnen schelen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_200654299
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 10:39 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ja, dat het in de eerste plaats van die smerige progressievelingen zijn :Y
Dat ze smerig zijn is jouw mening.
pi_200661426
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 12:48 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Dat ze smerig zijn is jouw mening.
Nope, ik ben dol op progressie.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200661561
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 20:31 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nope, ik ben dol op progressie.
Waarom noem je ze dan smerig?
  zaterdag 31 juli 2021 @ 20:53:20 #168
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_200661639
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 12:11 schreef Werkperd het volgende:
Als Hamilton de ''laffe'' regering wil boycotten dan gaat hij daar simpelweg niet racen. Maar daar is hij in eerste instantie zelf te laf en hypocriet voor dus kunnen we concluderen dat het slechts gaat om aandacht.

Eng mannetje is het.
Rare logica weer.
pi_200665143
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 09:26 schreef Candymannetje het volgende:

Jij zegt dat zijn huidskleur te maken heeft met zijn steun voor BLM.
Dat komt nogal vreemd over op mij en daarom vraag ik je dat toe te lichten.
Waarom zou dat vreemd overkomen?
Het is toch gewoon zo.

Lewis heeft ook vaak genoeg gezegd problemen te hebben gehad vanwege zijn huidskleur.
Dat is logischerwijs aanleiding voor hem bezig te zijn met die terroristische BLM beweging.

Een blanke boeit dat hele BLM beweging niet. Daarmee niet zeggende dat een blanke niets heeft met donkere mensen, natuurlijk wel. Maar niet met dat compleet opgeblazen onzin gezeik van die BLM figuurtjes.
Dat is hetzelfde als die COC jankerdjes die we momenteel ook in NL weer genoeg krijgen en toen over Hongarije.
Daar moet 90% van de normale mensen ook geen reet van hebben.
pi_200665161
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 11:16 schreef Wantie het volgende:

[..]

Coureurs hebben nu eenmaal een groot ego.
Daarom volg ik de sport al niet...
Je volgt geen enkele sport blijkbaar.

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 12:11 schreef Werkperd het volgende:
Als Hamilton de ''laffe'' regering
De enige regering die een standpunt inneemt tegen hersenspoeling van kinderen.
Alleen maar goed.
  zondag 1 augustus 2021 @ 05:05:42 #171
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_200667008
Mooi zo. Het alternatief kan namelijk alleen maar een progressief-fascistische wokejugend worden :r

Het is allemaal net iets te geforceerd. Fijn dat er nog landen binnen Europa zijn waar men dit actief tegenwerkt. :)
pi_200668866
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 20:45 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Waarom noem je ze dan smerig?
Best wel lachen dat je net doet alsof je dat niet begrijpt.
Triggered heet dat...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200668885
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 23:48 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Je volgt geen enkele sport blijkbaar.
[..]
Klopt ^O^
quote:
De enige regering die een standpunt inneemt tegen hersenspoeling van kinderen.
Alleen maar goed.
Leg eens uit wat voor hersenspoeling je bedoelt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200668906
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 23:47 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Waarom zou dat vreemd overkomen?
Het is toch gewoon zo.

Lewis heeft ook vaak genoeg gezegd problemen te hebben gehad vanwege zijn huidskleur.
Dat is logischerwijs aanleiding voor hem bezig te zijn met die terroristische BLM beweging.

Een blanke boeit dat hele BLM beweging niet. Daarmee niet zeggende dat een blanke niets heeft met donkere mensen, natuurlijk wel. Maar niet met dat compleet opgeblazen onzin gezeik van die BLM figuurtjes.
Dat is hetzelfde als die COC jankerdjes die we momenteel ook in NL weer genoeg krijgen en toen over Hongarije.
Daar moet 90% van de normale mensen ook geen reet van hebben.
Vergelijk je het COC nu met een terreur beweging?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200668922
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 09:10 schreef Wantie het volgende:

[..]

Best wel lachen dat je net doet alsof je dat niet begrijpt.
Triggered heet dat...
Kan je ook vragen beantwoorden of kan je ze alleen maar stellen?
  zondag 1 augustus 2021 @ 09:29:04 #176
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_200669101
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 09:13 schreef Wantie het volgende:

[..]

Vergelijk je het COC nu met een terreur beweging?
COC is betreft voornamelijk een groep grote aanstellers. Zelfs met alle progressie die er is geboekt moeten zij constant het beeld creren dat het zogenaamd zo verschrikkelijk slecht is gesteld met de homo acceptatie in Nederland. Dit is natuurlijk helemaal niet het geval, maar men wil simpelweg ng meer radicalere zaken bewerkstelligen. Nul zelfreflectie, simpelweg blind een ideologie blijven pushen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_200669171
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 09:11 schreef Wantie het volgende:

Leg eens uit wat voor hersenspoeling je bedoelt.
Kijk naar waar dit topic oorspronkelijk over gaat?

quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 09:13 schreef Wantie het volgende:

[..]

Vergelijk je het COC nu met een terreur beweging?
Qua onnodig gejank en alles op zichzelf willen betrekken en over de kleinste dingen janken en over de hele wereld zijn eigen idealen willen opleggen wel inderdaad.
Het enige wat ze niet met BLM gemeen hebben is de terreur acties.
pi_200670653
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 09:33 schreef bianconeri het volgende:

Qua onnodig gejank en alles op zichzelf willen betrekken en over de kleinste dingen janken en over de hele wereld zijn eigen idealen willen opleggen wel inderdaad.
Kun je wat concrete voorbeelden noemen? Lijkt me zacht gezegd namelijk nogal overdreven ;)
Incelfrikandel
pi_200671507
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 09:14 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Kan je ook vragen beantwoorden of kan je ze alleen maar stellen?
Jij stelt geen vragen
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200671539
quote:
14s.gif Op zondag 1 augustus 2021 09:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

COC is betreft voornamelijk een groep grote aanstellers. Zelfs met alle progressie die er is geboekt moeten zij constant het beeld creren dat het zogenaamd zo verschrikkelijk slecht is gesteld met de homo acceptatie in Nederland. Dit is natuurlijk helemaal niet het geval, maar men wil simpelweg ng meer radicalere zaken bewerkstelligen. Nul zelfreflectie, simpelweg blind een ideologie blijven pushen.
Maar geen terreur beweging dus..
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200671564
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 09:33 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Kijk naar waar dit topic oorspronkelijk over gaat?
[..]
Na 19 delen is er nog steeds niemand die weet te achterhalen welke indoctrinatie het betreft.

quote:
Qua onnodig gejank en alles op zichzelf willen betrekken en over de kleinste dingen janken en over de hele wereld zijn eigen idealen willen opleggen wel inderdaad.
Het enige wat ze niet met BLM gemeen hebben is de terreur acties.
Dus voor jezelf opkomen is not done

Helder!
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200671697
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 11:51 schreef Wantie het volgende:

[..]

Jij stelt geen vragen
Dit is geen vraag?

quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 20:45 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Waarom noem je ze dan smerig?
pi_200671738
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 12:11 schreef Werkperd het volgende:
Als Hamilton de ''laffe'' regering wil boycotten dan gaat hij daar simpelweg niet racen. Maar daar is hij in eerste instantie zelf te laf en hypocriet voor dus kunnen we concluderen dat het slechts gaat om aandacht.

Eng mannetje is het.
Dan rijdt hij daar niet, waardoor hij geen punten haalt en z'n achterstand op Verstappen in de race om het kampioenschap groter wordt.

Dat zal Hongarije leren!
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_200671777
quote:
1s.gif Op zondag 1 augustus 2021 11:06 schreef Frikandelbroodje het volgende:

Kun je wat concrete voorbeelden noemen? Lijkt me zacht gezegd namelijk nogal overdreven ;)
Kijk alleen al weer na het gejank momenteel in Amsterdam?

Als er ergens ook maar ietsje anders gedacht wordt moeten ze op de brandstapel.

quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 11:56 schreef Wantie het volgende:

[..]

Na 19 delen is er nog steeds niemand die weet te achterhalen welke indoctrinatie het betreft.
[..]

Dus voor jezelf opkomen is not done

Helder!
En toch wordt er gejankt over wat Hongarije heeft verboden. Terwijl het dus om helemaal niets ergs gaat.

Ik zeg toch nergens dat je niet voor jezelf mag opkomen?
Dat mag prima. Je hoeft alleen dingen niet door te drammen en te gaan janken bij alles.
En alles en iedereen maar opdringen waar je zelf aan denkt. Iedereen moet dezelfde (verdorven) ideen hebben als je eigen organisatie.
pi_200671778
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dan rijdt hij daar niet, waardoor hij geen punten haalt en z'n achterstand op Verstappen in de race om het kampioenschap groter wordt.

Dat zal Hongarije leren!
Daarom zeg ik ook. Hypocriet allemaal. Persoonlijke belangen zijn belangrijker.
  Moderator zondag 1 augustus 2021 @ 12:25:55 #186
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200672111
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:10 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Daarom zeg ik ook. Hypocriet allemaal. Persoonlijke belangen zijn belangrijker.
Wat is er hypocriet aan?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 1 augustus 2021 @ 12:29:22 #187
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_200672188
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 11:56 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dus voor jezelf opkomen is not done

Helder!
Zo selectief 'voor jezelf opkomen'is niet alleen not done, het is gevaarlijk. :)

Duitsers kwamen na de 'venedering van Versailes' ook ooit eens 'voor zichzelf op'. Toen werd de jeugd ook heel expliciet verteld hoe ze moesten denken. ;)
pi_200672189
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:25 schreef sp3c het volgende:

[..]

Wat is er hypocriet aan?
Zijn standpunt niet omvormen tot een fysiek boycot. Met woorden trek je aandacht van je fanbase, met daden trek je de aandacht van de hele wereld.

Dus kortom, het blijft gewoon bij gebakken lucht. Zijn persoonlijke wk puntjes zijn belangrijker dan principes waar hij zogenaamd voor staat.
  Moderator zondag 1 augustus 2021 @ 12:33:53 #189
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200672286
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:29 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Zijn standpunt niet omvormen tot een fysiek boycot. Met woorden trek je aandacht van je fanbase, met daden trek je de aandacht van de hele wereld.

Dus kortom, het blijft gewoon bij gebakken lucht. Zijn persoonlijke wk puntjes zijn belangrijker dan principes waar hij zogenaamd voor staat.
Maar waarom is dat hypocriet?

Het zou hypocriet zijn als hij tegen de rest zegt 'niet rijden' en zelf in zijn eentje wel aan de start verschijnt

Dit is hoogstens zonde van de moeite maar vast het niet schaadt het niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 1 augustus 2021 @ 12:35:28 #190
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200672329
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:29 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Zo selectief 'voor jezelf opkomen'is niet alleen not done, het is gevaarlijk. :)

Duitsers kwamen na de 'venedering van Versailes' ook ooit eens 'voor zichzelf op'. Toen werd de jeugd ook heel expliciet verteld hoe ze moesten denken. ;)
Dit is wel een hele moeilijke omweg naar een godwin hoor, dat kan veel makkelijker
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_200672474
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:33 schreef sp3c het volgende:

[..]

Maar waarom is dat hypocriet?

Het zou hypocriet zijn als hij tegen de rest zegt 'niet rijden' en zelf in zijn eentje wel aan de start verschijnt

Dit is hoogstens zonde van de moeite maar vast het niet schaadt het niet
Omdat tussen zeggen en doen in mijn ogen veel aangeeft over hoe serieus nou iemand is over zijn standpunt. Als hij door middel van een actie zijn standpunt kenbaar wil maken tegenover een regering dan dient hij maar geen onderdeel te zijn van een race die in het land van die regering bevindt.
pi_200672485
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:10 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Kijk alleen al weer na het gejank momenteel in Amsterdam?

Als er ergens ook maar ietsje anders gedacht wordt moeten ze op de brandstapel.
Dat is niet concreet ;) Echt geen idee wat je bedoelt.
Incelfrikandel
pi_200672520
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:29 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Zijn standpunt niet omvormen tot een fysiek boycot. Met woorden trek je aandacht van je fanbase, met daden trek je de aandacht van de hele wereld.

Dus kortom, het blijft gewoon bij gebakken lucht. Zijn persoonlijke wk puntjes zijn belangrijker dan principes waar hij zogenaamd voor staat.
Hij mag zich best tegen een onrecht uitspreken zonder daar meteen ultieme consequenties aan te verbinden. Probleem is dat deze gendershamer die hij is zich niet zozeer tegen iets uitspreekt maar een slijmbal is die een wit voetje wil halen bij een beweging waarbij het makkelijk scoren is als je maar op de juiste knopjes drukt. Het is de ondraaglijke leegheid die het hypocriet maakt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 1 augustus 2021 @ 12:44:43 #194
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_200672537
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:35 schreef sp3c het volgende:

[..]

Dit is wel een hele moeilijke omweg naar een godwin hoor, dat kan veel makkelijker
Wat klopt er niet aan? :)
  Moderator zondag 1 augustus 2021 @ 12:45:38 #195
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200672564
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:41 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Omdat tussen zeggen en doen in mijn ogen veel aangeeft over hoe serieus nou iemand is over zijn standpunt. Als hij door middel van een actie zijn standpunt kenbaar wil maken tegenover een regering dan dient hij maar geen onderdeel te zijn van een race die in het land van die regering bevindt.
Nee hoor

Iedereen mag zijn mening uiten zonder dat je gelijk de loopgraven in moet

Ik ook, jij ook, Ham ook en hypocrisie is sowieso iets anders
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 1 augustus 2021 @ 12:46:44 #196
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200672588
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:44 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Wat klopt er niet aan? :)
Daar heb ik het nog niet eens over gehad :)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_200672607
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:45 schreef sp3c het volgende:

[..]

Nee hoor

Iedereen mag zijn mening uiten zonder dat je gelijk de loopgraven in moet

Ik ook, jij ook, Ham ook en hypocrisie is sowieso iets anders
Ja en mijn mening is dat hij een hypocriet hierin is. Jij mag daar anders over denken.
  Moderator zondag 1 augustus 2021 @ 12:50:32 #198
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200672670
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:47 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Ja en mijn mening is dat hij een hypocriet hierin is. Jij mag daar anders over denken.
Ja en je mening is een beetje onzin
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_200672699
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:50 schreef sp3c het volgende:

[..]

Ja en je mening is een beetje onzin
Ja en gelukkig mag je die mening ook hebben.

Snel uitgeluld zo he =D
  zondag 1 augustus 2021 @ 12:51:48 #200
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_200672706
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:46 schreef sp3c het volgende:

[..]

Daar heb ik het nog niet eens over gehad :)
Inderdaad. Vertel... :)
  Moderator zondag 1 augustus 2021 @ 12:53:07 #201
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200672737
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:51 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Ja en gelukkig mag je die mening ook hebben.

Snel uitgeluld zo he =D
Naja het is wel makkelijk zo ja :Y
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 1 augustus 2021 @ 12:56:22 #202
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200672814
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:51 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Inderdaad. Vertel... :)
De vergelijking is op zich prima :Y

Zowel de nazi's als de Hongaren leggen de homo's beperkingen op

Prima zaak om daar nu alvast tegen te ageren voordat Orban zijn eindoplossing op tafel legt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 1 augustus 2021 @ 13:03:35 #203
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_200673011
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:56 schreef sp3c het volgende:

[..]

De vergelijking is op zich prima :Y

Zowel de nazi's als de Hongaren leggen de homo's beperkingen op

Prima zaak om daar nu alvast tegen te ageren voordat Orban zijn eindoplossing op tafel legt
Dat valt nog altijd in het niet met hoe de blauwhemden op elk afvallig Europees land een gele ster proberen te plakken.

Globalisme is een kwaadaardig gezwel wat individuele vrijheden juist actief tegen lijkt te werken.

Ze stoppen het wel in een aantrekkelijk jasje deze keer. Het volk blijkt zeer gevoellig voor dit soort fratsen.

Maar goed, dat was de vorige keer ook zo.
  Moderator zondag 1 augustus 2021 @ 13:04:19 #204
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200673026
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 13:03 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Dat valt nog altijd in het niet met hoe de blauwhemden op elk afvallih Europees land een gele ster proberen te plakken. Globalisme is een kwaadaardig gezwel wat individuele vrijheden juist actief tegen lijkt te werken.

Ze stoppen het wel in een aantrekkelijk jasje deze keer. Het volk blijkt zeer gevoellig voor dit soort fratsen.

Maar goed, dat was de vorige keer ook zo.
Welke blauwhelmen?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 1 augustus 2021 @ 13:05:06 #205
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_200673051
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 13:04 schreef sp3c het volgende:

[..]

Welke blauwhelmen?
Lange nacht gehad? :')
  Moderator zondag 1 augustus 2021 @ 13:06:06 #206
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200673081
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 13:05 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Lange nacht gehad? :')
Nee gewoon lekker geslapen denk ik hoor

Welke blauwhemden?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_200674361
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 13:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

Nee gewoon lekker geslapen denk ik hoor

Welke blauwhemden?
Ik denk dat hij de EU bedoelt.
Incelfrikandel
  Moderator zondag 1 augustus 2021 @ 14:18:43 #208
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200674651
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 14:04 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Ik denk dat hij de EU bedoelt.
Die maken zich juist druk om Orban zijn gele sterren
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_200675331
quote:
15s.gif Op zondag 1 augustus 2021 13:03 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Dat valt nog altijd in het niet met hoe de blauwhemden op elk afvallig Europees land een gele ster proberen te plakken.

Globalisme is een kwaadaardig gezwel wat individuele vrijheden juist actief tegen lijkt te werken.

Ze stoppen het wel in een aantrekkelijk jasje deze keer. Het volk blijkt zeer gevoellig voor dit soort fratsen.

Maar goed, dat was de vorige keer ook zo.
Welke individuele vrijheden missen we hier de mensen buiten de EU wel hebben?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200675369
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:04 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Dit is geen vraag?
[..]

Nee,dat is net doen alsof je niet begrijp waarop ik doel.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200675453
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:10 schreef bianconeri het volgende:

[..]


[..]

En toch wordt er gejankt over wat Hongarije heeft verboden. Terwijl het dus om helemaal niets ergs gaat.
Hongarije beperkt homorechten.
Lijkt me toch logisch dat homo's daartegen ageren.

quote:
Ik zeg toch nergens dat je niet voor jezelf mag opkomen?
Net noemde je het nog gejank.

quote:
Dat mag prima. Je hoeft alleen dingen niet door te drammen en te gaan janken bij alles.
En alles en iedereen maar opdringen waar je zelf aan denkt. Iedereen moet dezelfde (verdorven) ideen hebben als je eigen organisatie.
Dan heb je er weinig van begrepen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200675502
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 14:47 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee,dat is net doen alsof je niet begrijp waarop ik doel.
Waarom leg je het dan niet uit?
Waar doel je op?
Wees nou eens duidelijk.
pi_200678027
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 12:29 schreef YoungDriller het volgende:

[..]

Zo selectief 'voor jezelf opkomen'is niet alleen not done, het is gevaarlijk. :)

Duitsers kwamen na de 'venedering van Versailes' ook ooit eens 'voor zichzelf op'. Toen werd de jeugd ook heel expliciet verteld hoe ze moesten denken. ;)
Ah, het COC vergelijken met nazi's.
Da's weer eens wat anders dan met terrorisme...

Maar vertel, ten koste van wat precies gaan gelijke rechten voor homo's?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200678117
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 14:51 schreef Candymannetje het volgende:

[..]

Waarom leg je het dan niet uit?
Waar doel je op?
Wees nou eens duidelijk.
Spelletjes spelen doe je maar in ONZ of Mens
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200678176
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 16:14 schreef Wantie het volgende:
Maar vertel, ten koste van wat precies gaan gelijke rechten voor homo's?
Soevereiniteit blijkbaar.
Incelfrikandel
pi_200678238
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 16:21 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Soevereiniteit blijkbaar.
Wat is daaraan ingeleverd dan?
Niets.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200678248
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 14:46 schreef Wantie het volgende:

[..]

Welke individuele vrijheden missen we hier de mensen buiten de EU wel hebben?
Het aloude recht op homomeppen.
pi_200678266
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 16:25 schreef Wantie het volgende:

[..]

Wat is daaraan ingeleverd dan?
Niets.
Dat zal je aan YD moet vragen, ik kan het er niet uit halen ;)
Incelfrikandel
pi_200678354
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 16:27 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Dat zal je aan YD moet vragen, ik kan het er niet uit halen ;)
Het is niet ingeleverd.
Dat de EU de soevereiniteit van lidstaten aantast is best mogelijk, maar dat staat los van homorechten. Als Rutte Orban kan slaan, dan heeft Hongarije destijds zelf die stok overhandigd. En als ze die terug willen: VK heeft laten zien dat dat kan.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200678416
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 16:18 schreef Wantie het volgende:

[..]

Spelletjes spelen doe je maar in ONZ of Mens
En weer geen antwoord op mijn vraag.
pi_200678949
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 16:32 schreef Wantie het volgende:

[..]

Het is niet ingeleverd.
Dat de EU de soevereiniteit van lidstaten aantast is best mogelijk, maar dat staat los van homorechten. Als Rutte Orban kan slaan, dan heeft Hongarije destijds zelf die stok overhandigd. En als ze die terug willen: VK heeft laten zien dat dat kan.
Wmb kun je als soevereine staat, ook binnen de EU nog wel bepalen dat je geen homovoorlichting wilt geven of homohuwelijk wilt invoeren vanwege de landelijke interpretatie van het christendom. Deze wet gaat echter wel wat verder dan dat namelijk het administratief verspreiden van complottheorien en het gedeeltelijk weren van homoseksuelen uit de openbare ruimte. En tsja, Hongarije heeft bij zijn lidmaatschap afgesproken dat het klassieke grondrechten waarborgt en daar hoort het aantasten van persoonlijke vrijheden, zoals in de wet kennelijk staat, niet bij.
Incelfrikandel
  zondag 1 augustus 2021 @ 19:05:42 #222
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_200681174
Ik vraag mij trouwens af .. Als men bij de EU zo'n enorme moeite heeft met de huidige situatie in Hongarije, omdat zij dit schijnbaar als een aanval zien op het gewenste supranationale progressieve gedachtegoed dat men krampachtig tracht te omarmen, waarom zitten landen als Hongarije dan berhaupt bij de EU? En er zijn een stuk meer landen waar je dan de geschiktheid voor het lidmaatschap in twijfel kunt gaan trekken. Ook in het Europees parlement zitten bijvoorbeeld verscheidene blokken van rechts tot radicaal rechts-en conservatieve partijen. Dus ik begrijp niet goed hoe dat allemaal wl moet kunnen, maar zo'n nieuwe wet in Hongarije is ineens reden tot collectieve hysterie.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_200681938
Dat zal er wellicht mee te maken hebben dat Hongarije een soevereine staat is binnen de EU, geen politieke partij. Een Griekenland vind ik zacht gezegd ook niet bijster geschikt voor het lidmaatschap, maar voert vooralsnog geen wetten in die grondrechten aantasten. Daarnaast zijn LGBT-rechten hip op dit moment. Schijnbaar hadden de oprichters van de EU niet van tevoren bedacht dat een supranationale organisatie tegen dit soort problemen aan zou kunnen lopen.
Incelfrikandel
  Moderator zondag 1 augustus 2021 @ 20:23:40 #224
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200682509
quote:
14s.gif Op zondag 1 augustus 2021 19:05 schreef HowardRoark het volgende:
Ik vraag mij trouwens af .. Als men bij de EU zo'n enorme moeite heeft met de huidige situatie in Hongarije, omdat zij dit schijnbaar als een aanval zien op het gewenste supranationale progressieve gedachtegoed dat men krampachtig tracht te omarmen, waarom zitten landen als Hongarije dan berhaupt bij de EU? En er zijn een stuk meer landen waar je dan de geschiktheid voor het lidmaatschap in twijfel kunt gaan trekken. Ook in het Europees parlement zitten bijvoorbeeld verscheidene blokken van rechts tot radicaal rechts-en conservatieve partijen. Dus ik begrijp niet goed hoe dat allemaal wl moet kunnen, maar zo'n nieuwe wet in Hongarije is ineens reden tot collectieve hysterie.
Omdat ze hadden beloofd normaal te doen, jammer dat ze niet zo betrouwbaar zijn gebleken

Daarnaast is er van hysterie tot noch toe weinig sprake, sommige landen vinden het kut, andere landen niet ... dat heb je wel eens
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_200684928
quote:
14s.gif Op zondag 1 augustus 2021 19:05 schreef HowardRoark het volgende:
Ik vraag mij trouwens af .. Als men bij de EU zo'n enorme moeite heeft met de huidige situatie in Hongarije, omdat zij dit schijnbaar als een aanval zien op het gewenste supranationale progressieve gedachtegoed dat men krampachtig tracht te omarmen, waarom zitten landen als Hongarije dan berhaupt bij de EU? En er zijn een stuk meer landen waar je dan de geschiktheid voor het lidmaatschap in twijfel kunt gaan trekken. Ook in het Europees parlement zitten bijvoorbeeld verscheidene blokken van rechts tot radicaal rechts-en conservatieve partijen. Dus ik begrijp niet goed hoe dat allemaal wl moet kunnen, maar zo'n nieuwe wet in Hongarije is ineens reden tot collectieve hysterie.
Het is een beperking van grondrechten, niet een aanval op het gewenste supranationale progressieve gedachtegoed.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 1 augustus 2021 @ 22:47:46 #226
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_200685023
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 20:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

Omdat ze hadden beloofd normaal te doen, jammer dat ze niet zo betrouwbaar zijn gebleken

Daarnaast is er van hysterie tot noch toe weinig sprake, sommige landen vinden het kut, andere landen niet ... dat heb je wel eens
Nou, bij de recente EU-top toen er werd gesproken over de huidige situatie en de Luxemburgse premier een anekdote opgooide over zijn eigen coming out, zat iedereen schijnbaar te snikken van aldus Rutte. Dat kan zeker worden bestempeld als vrij hysterisch en aanstellerig gedrag.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator zondag 1 augustus 2021 @ 22:49:50 #227
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_200685064
quote:
14s.gif Op zondag 1 augustus 2021 22:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Nou, bij de recente EU-top toen er werd gesproken over de huidige situatie en de Luxemburgse premier een anekdote opgooide over zijn eigen coming out, zat iedereen schijnbaar te snikken van aldus Rutte. Dat kan zeker worden bestempeld als vrij hysterisch en aanstellerig gedrag.
das de Luxemburgse premier zijn feestje, daar heeft Hongarije niets mee te maken

beetje outsider maar dat kiezen ze zelf
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_200685078
quote:
14s.gif Op zondag 1 augustus 2021 22:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Nou, bij de recente EU-top toen er werd gesproken over de huidige situatie en de Luxemburgse premier een anekdote opgooide over zijn eigen coming out, zat iedereen schijnbaar te snikken van aldus Rutte. Dat kan zeker worden bestempeld als vrij hysterisch en aanstellerig gedrag.
Dat is jouw interpretatie. Je kan ook mededogen tonen en blij zijn voor die premier.
pi_200685242
Is er iemand die echt gelooft dat ze met tranen in de ogen stonden? Leugentje? Ja. Hysterisch? Nee, ook al was er iemand die wat aangedaan was; aangedaan != hysterisch.
pi_200685439
Al die snikkende Europese leiders die zo zijn begaan met het lot van homo's knijpen maar wat graag een oogje toe als ze olie importeren uit landen als Saoedi-Arabi. Wat?? Worden homo's daar gestenigd? Doe niet zo mal..Hongarije moeten we aanpakken, dat is het echte kwaad. En Saudi-Arabi hoort toch niet bij de EU? Nou, dan mogen ze lekker zelf weten hoe ze hun burgers behandelen.
pi_200685474
quote:
1s.gif Op zondag 1 augustus 2021 23:15 schreef Pleun2011 het volgende:
Al die snikkende Europese leiders die zo zijn begaan met het lot van homo's knijpen maar wat graag een oogje toe als ze olie importeren uit landen als Saoedi-Arabi. Wat?? Worden homo's daar gestenigd? Doe niet zo mal..Hongarije moeten we aanpakken, dat is het echte kwaad. En Saudi-Arabi hoort toch niet bij de EU? Nou, dan mogen ze lekker zelf weten hoe ze hun burgers behandelen.
Je kunt meerdere dingen belangrijk vinden. Die landen zitten ook niet bij de EU en ik heb dacht ik niet van hen gehoord dat ze de status van homo's daar wel ok vonden of jij wel?

De vraag die bij me opkomt is waarom jij je niet afzet tegen deze antihomo-wet, maar wel afzet tegen vermeende hypocrisie als niet elk homo-onderdrukking van de planeet wordt aangepakt?
pi_200685579
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 23:18 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Je kunt meerdere dingen belangrijk vinden. Die landen zitten ook niet bij de EU en ik heb dacht ik niet van hen gehoord dat ze de status van homo's daar wel ok vonden of jij wel?

De vraag die bij me opkomt is waarom jij je niet afzet tegen deze antihomo-wet, maar wel afzet tegen vermeende hypocrisie als niet elk homo-onderdrukking van de planeet wordt aangepakt?
Ik vind deze antihomowet ook flauwekul maar vind tevens dat het groter wordt gemaakt dan het is. Het is zo enorm hypocriet allemaal. Waar is de steun voor homo's als zij worden belaagd door Marokkanen? Uhhh dan kijken we liever even de andere kant op. Deugers zijn alleen stoer als ze iemand kunnen aanvallen op een volkomen veilige manier.
pi_200685621
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 23:25 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik vind deze antihomowet ook flauwekul maar vind tevens dat het groter wordt gemaakt dan het is. Het is zo enorm hypocriet allemaal. Waar is de steun voor homo's als zij worden belaagd door Marokkanen? Uhhh dan kijken we liever even de andere kant op. Deugers zijn alleen stoer als ze iemand kunnen aanvallen op een volkomen veilige manier.
Hoezo denk je dat men liever de andere kant op kijkt als homo's belaagd worden door Nederlandse Marokkanen?

De ophef hierover wordt denk ik niet groter gemaakt dan hij is, het is een staat, ipv straatjeugd, die deze groep target. Jouw perspectief hierin vind ik wat vreemd. Neemt niet weg dat we hier in ons land nog een weg te gaan hebben, maar dan ook niet alleen met Nederlandse Marokkanen, maar ook bij andere gelovige groepen op de Veluwe, in Urk, etc.
pi_200685642
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 23:25 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik vind deze antihomowet ook flauwekul maar vind tevens dat het groter wordt gemaakt dan het is. Het is zo enorm hypocriet allemaal. Waar is de steun voor homo's als zij worden belaagd door Marokkanen? Uhhh dan kijken we liever even de andere kant op. Deugers zijn alleen stoer als ze iemand kunnen aanvallen op een volkomen veilige manier.
Hoe kom je toch tot dit soort achterlijke uitspraken? En waarom kan je die wet niet gewoon simpel afwijzen zonder sneue ‘ja naars’? Ben je vroeger soms gepest door homo’s of Marokkanen?
pi_200685696
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 23:29 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Hoezo denk je dat men liever de andere kant op kijkt als homo's belaagd worden door Nederlandse Marokkanen?

Pas nog een onderzoekje een half jaar in een la gelegen in Amsterdam omdat de uitkomst het gemeentebestuur niet zo bevalt. Autoriteiten kijken de andere kant op ja, er wordt niets aan het probleem gedaan. Het is de olifant in de kamer.. wanneer Marokkanen negatief gedrag vertonen durft niemand er wat over te zeggen.
pi_200685698
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 22:50 schreef wappie1986 het volgende:

[..]

Dat is jouw interpretatie. Je kan ook mededogen tonen en blij zijn voor die premier.
Ik kan me ook wel voorstellen dat het pijnlijk is als je van zoiets belachelijks wordt beschuldigd door wat een bevriend lidstaat zou moeten zijn en dat ook nog doodleuk wettelijk doorvoert.

Maar dat zo'n inlevingsvermogen lastig kan zijn snap ik ook wel, zeker als je zelf niet homoseksueel bent en dus nooit ermee te maken krijgt.
Incelfrikandel
pi_200685743
quote:
10s.gif Op zondag 1 augustus 2021 23:31 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Hoe kom je toch tot dit soort achterlijke uitspraken? En waarom kan je die wet niet gewoon simpel afwijzen zonder sneue ‘ja naars’? Ben je vroeger soms gepest door homo’s of Marokkanen?
Waarom zou ik die wet moeten afwijzen? Het interesseert me niet heel erg en heel erg schadelijk lijkt die wet me ook niet. Heb verder niks tegen homo's, zou niet weten waarom. En Marokkanen vind ik op individueel niveau vaak wel ok, het dagelijks leven is niet hetzelfde als wat je in het nieuws tegenkomt. Maar het is een feit dat deze groep relatief voor veel gezeik zorgt, moet er niet aan denken om in zo'n wijk te wonen.
pi_200685838
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 23:40 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Waarom zou ik die wet moeten afwijzen? Het interesseert me niet heel erg en heel erg schadelijk lijkt die wet me ook niet. Heb verder niks tegen homo's, zou niet weten waarom. En Marokkanen vind ik op individueel niveau vaak wel ok, het dagelijks leven is niet hetzelfde als wat je in het nieuws tegenkomt. Maar het is een feit dat deze groep relatief voor veel gezeik zorgt, moet er niet aan denken om in zo'n wijk te wonen.
Stel we zouden hier een wet aannemen die er voor zorgt dat de serie Modern Family pas na 23 uur uitgezonden mag worden, omdat dat homo-propaganda is. Dan vind je Nederlands-Marokkaanse straatjeugd die homo's lastigvallen wel een probleem en dat eerdere niet?
pi_200685870
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 23:51 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Stel we zouden hier een wet aannemen die er voor zorgt dat de serie Modern Family pas na 23 uur uitgezonden mag worden, omdat dat homo-propaganda is. Dan vind je Nederlands-Marokkaanse straatjeugd die homo's lastigvallen wel een probleem en dat eerdere niet?
Wat in Nederland gebeurt interesseert me meer dan Hongarije ja, en ik vind het gedrag van Marokkanen richting homo's ook een stuk kwaadaardiger als ik eerlijk ben.
pi_200685902
quote:
1s.gif Op zondag 1 augustus 2021 23:55 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Wat in Nederland gebeurt interesseert me meer dan Hongarije ja, en ik vind het gedrag van Marokkanen richting homo's ook een stuk kwaadaardiger als ik eerlijk ben.
Absurd dat je de richting van de staat minder belangrijk vindt dan wat in enkele wijken gebeurt. Maar los daarvan vind je niet veel van Urkers en Veluws gespuis, slechts die lui waar hun ouders of grootouders elders geboren zijn?
pi_200685962
quote:
0s.gif Op zondag 1 augustus 2021 23:59 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Absurd dat je de richting van de staat minder belangrijk vindt dan wat in enkele wijken gebeurt. Maar los daarvan vind je niet veel van Urkers en Veluws gespuis, slechts die lui waar hun ouders of grootouders elders geboren zijn?
Ja dat wordt dan gezegd he.. christenen doen het ook! Die doen niks terug dus kan je veilig bekritiseren. Maar inderdaad, ik denk dat de islamofobie vanuit de moslimhoek omvangrijker en kwaadaardiger is dan islamofobie op de Veluwe. Daar hoor of lees je ook nooit iets over, ik in ieder geval niet.
pi_200686139
quote:
14s.gif Op zondag 1 augustus 2021 22:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Nou, bij de recente EU-top toen er werd gesproken over de huidige situatie en de Luxemburgse premier een anekdote opgooide over zijn eigen coming out, zat iedereen schijnbaar te snikken van aldus Rutte. Dat kan zeker worden bestempeld als vrij hysterisch en aanstellerig gedrag.
Nee, jij wordt daar misschien hysterisch van, maar die gedraging valt niet onder hysterie.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 2 augustus 2021 @ 09:39:43 #243
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_200689465
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 00:45 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, jij wordt daar misschien hysterisch van, maar die gedraging valt niet onder hysterie.
Leuke poging tot projectie, maar nee. Ik constateer slechts dit aanstellerig en hysterisch gedrag betreft. Het valt namelijk absoluut als dusdanig te categoriseren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_200689864
quote:
14s.gif Op maandag 2 augustus 2021 09:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Leuke poging tot projectie, maar nee. Ik constateer slechts dit aanstellerig en hysterisch gedrag betreft. Het valt namelijk absoluut als dusdanig te categoriseren.
Nee, je bent van mening dat dat hysterisch gedrag is.
Dat is wat anders.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 2 augustus 2021 @ 10:32:30 #245
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_200690511
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 09:59 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, je bent van mening dat dat hysterisch gedrag is.
Dat is wat anders.
Leuk non-argument. Past prima in een postmodern wereldbeeld waarin alles stoelt op subjectiviteit.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_200690664
quote:
10s.gif Op maandag 2 augustus 2021 10:32 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Leuk non-argument. Past prima in een postmodern wereldbeeld waarin alles stoelt op subjectiviteit.
Ja, nu begrijp je het.
Dat het hysterische gedrag is, dat is jouw subjectieve mening.
Het komt totaal niet overeen met de herkomst of hedendaagse betekenis van het woord in kwestie.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 2 augustus 2021 @ 10:50:06 #247
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_200690798
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 10:42 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ja, nu begrijp je het.
Dat het hysterische gedrag is, dat is jouw subjectieve mening.
Het komt totaal niet overeen met de herkomst of hedendaagse betekenis van het woord in kwestie.
Hihi, nou, de betekenis komt perfect overeen met de context waarin ik het gebruik. Desalniettemin, bedankt voor het bevestigen van mijn punt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_200690892
quote:
10s.gif Op maandag 2 augustus 2021 10:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Hihi, nou, de betekenis komt perfect overeen met de context waarin ik het gebruik. Desalniettemin, bedankt voor het bevestigen van mijn punt.
Het punt wat je niet weet te maken.
Maar daar sta je inmiddels bekend om.
Fijne dag verder.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200693391
quote:
14s.gif Op maandag 2 augustus 2021 09:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Leuke poging tot projectie, maar nee. Ik constateer slechts dit aanstellerig en hysterisch gedrag betreft. Het valt namelijk absoluut als dusdanig te categoriseren.
Maar waarom is het precies hysterisch dan? Ik ben wel benieuwd waar de 'constatering' vandaan komt.
Incelfrikandel
pi_200693483
Is deze reeks nog steeds gaande?

Hebben we eindelijk een land dat strijdt tegen pedofielen op school, gaat nota bene Nederland, waar pedofielen een partij kunnen oprichten en een taakstraf krijgen, het tegenwerken???
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_200694152
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 12:56 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Is deze reeks nog steeds gaande?

Hebben we eindelijk een land dat strijdt tegen pedofielen op school, gaat nota bene Nederland, waar pedofielen een partij kunnen oprichten en een taakstraf krijgen, het tegenwerken???
Dit is een staaltje appels, peren en pedofielen vergelijken?
pi_200694772
quote:
10s.gif Op zondag 1 augustus 2021 19:53 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Dat zal er wellicht mee te maken hebben dat Hongarije een soevereine staat is binnen de EU, geen politieke partij. Een Griekenland vind ik zacht gezegd ook niet bijster geschikt voor het lidmaatschap, maar voert vooralsnog geen wetten in die grondrechten aantasten. Daarnaast zijn LGBT-rechten hip op dit moment. Schijnbaar hadden de oprichters van de EU niet van tevoren bedacht dat een supranationale organisatie tegen dit soort problemen aan zou kunnen lopen.
De EU is niet opgericht, maar heeft de EEG, de EG en de vrijhandel gestolen om de Europese natiestaten te onderwerpen aan de wensen van het internationale grootbedrijf. Natuurlijk hebben ze dat wel bedacht, maar het is dan ook nie tmeer dan een van de vele machtsspelletjes die gewonnen moeten worden.

Toen de EU op antidemocratische wijze werd geconstrueerd moest Nederland het homohuwelijk nog invoeren en was Berlusconi nog niet eens in minderjarige billen aan het knijpen. Duitsland heeft nog steeds geen adoptierecht voor homo's. Die zgn 'Europese waarden' is niet de basis waarop Oost-Europa tot de EU is toegetreden, het staat niet in verdragen het wordt ter plekke uit de kont getrokken omdat er een stok nodig is om de hond te slaan. De Hongaarse regering behartigt namelijk de belangen van de Hongaren en dat kunnen we niet hebben, knielen voor de EU zullen ze.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_200694901
quote:
10s.gif Op maandag 2 augustus 2021 13:22 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Dit is een staaltje appels, peren en pedofielen vergelijken?
De wet in Hongarije is aangenomen met de intentie om jongeren tegen pedofielen te beschermen.
Een hele goede zaak dus.
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_200696501
quote:
4s.gif Op maandag 2 augustus 2021 13:50 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

[..]

De wet in Hongarije is aangenomen met de intentie om jongeren tegen pedofielen te beschermen.
Een hele goede zaak dus.
Nee, daar was al wetgeving voor.
Of dacht je dat die tot op heden vrij spel hadden?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200696579
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 13:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De EU is niet opgericht, maar heeft de EEG, de EG en de vrijhandel gestolen om de Europese natiestaten te onderwerpen aan de wensen van het internationale grootbedrijf. Natuurlijk hebben ze dat wel bedacht, maar het is dan ook nie tmeer dan een van de vele machtsspelletjes die gewonnen moeten worden.

Toen de EU op antidemocratische wijze werd geconstrueerd moest Nederland het homohuwelijk nog invoeren en was Berlusconi nog niet eens in minderjarige billen aan het knijpen. Duitsland heeft nog steeds geen adoptierecht voor homo's. Die zgn 'Europese waarden' is niet de basis waarop Oost-Europa tot de EU is toegetreden, het staat niet in verdragen het wordt ter plekke uit de kont getrokken omdat er een stok nodig is om de hond te slaan. De Hongaarse regering behartigt namelijk de belangen van de Hongaren en dat kunnen we niet hebben, knielen voor de EU zullen ze.
De Hongaren kunnen gewoon uit de Unie stappen.
Je kunt allemaal kritiek op de Unie hebben, maar de lidstaten zelf hebben de EU gemaakt tot wat het is.
Dat een aantal landen nog steeds achterlopen op gebied van homo emancipatie klopt.
Maar ze gaan niet achteruit. Hongarije nu wel.
En daar mag je als lidstaten van de Unie best wat van vinden.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200696617
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 12:56 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Is deze reeks nog steeds gaande?

Hebben we eindelijk een land dat strijdt tegen pedofielen op school, gaat nota bene Nederland, waar pedofielen een partij kunnen oprichten en een taakstraf krijgen, het tegenwerken???
Dit topic gaat niet over pedofilie.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200696804
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 14:54 schreef Wantie het volgende:

[..]

De Hongaren kunnen gewoon uit de Unie stappen.
Je kunt allemaal kritiek op de Unie hebben, maar de lidstaten zelf hebben de EU gemaakt tot wat het is.
Dat een aantal landen nog steeds achterlopen op gebied van homo emancipatie klopt.
Maar ze gaan niet achteruit. Hongarije nu wel.
En daar mag je als lidstaten van de Unie best wat van vinden.
In alle ondemocratische bescheidenheid mag je daar best wat van vinden. Maar het is nogal onbeschoft om een hetze te beginnen op basis van een karikatuur van de wet, en je te beroepen op waarden en normen die je ter plekke uit je antidemocratische kont trekt. Als er strijd is met een door Hongarije getekend verdrag, in die zin dat Hongarije destijds uitdrukkelijk heeft getekend voor die regel of dat principe, dan zijn daar juridische wegen voor. Anders moet je gewoon je bek houden over de soevereine bevoegdheid van een lidstaat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 2 augustus 2021 @ 15:03:39 #258
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_200696935
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 14:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

In alle ondemocratische bescheidenheid mag je daar best wat van vinden. Maar het is nogal onbeschoft om een hetze te beginnen op basis van een karikatuur van de wet, en je te beroepen op waarden en normen die je ter plekke uit je antidemocratische kont trekt. Als er strijd is met een door Hongarije getekend verdrag, in die zin dat Hongarije destijds uitdrukkelijk heeft getekend voor die regel of dat principe, dan zijn daar juridische wegen voor. Anders moet je gewoon je bek houden over de soevereine bevoegdheid van een lidstaat.
Het is de intolerantie van de toleranten. Net als bij het homohuwelijk. Toen dat er eenmaal door was werd de jacht geopend op mensen die dat vanwege gewetensbezwaren niet wilden afsluiten. Dan gingen stelletjes expres op zoek naar een ambtenaar die dat niet wilde en probeerden ze zo de laan uit te krijgen. Dan denk ik: wat is nu het punt? Je kunt in iedere gemeente als homostel trouwen, waarom moet je dat dan precies willen bij iemand die er niet achter staat?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_200697260
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 15:03 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is de intolerantie van de toleranten. Net als bij het homohuwelijk. Toen dat er eenmaal door was werd de jacht geopend op mensen die dat vanwege gewetensbezwaren niet wilden afsluiten. Dan gingen stelletjes expres op zoek naar een ambtenaar die dat niet wilde en probeerden ze zo de laan uit te krijgen. Dan denk ik: wat is nu het punt? Je kunt in iedere gemeente als homostel trouwen, waarom moet je dat dan precies willen bij iemand die er niet achter staat?
Daarin speelt natuurlijk nog iets anders mee, nl. dat ambtenaren gewoon loyaal het overheidsbeleid moeten uitvoeren zonder dat hun eigen mening daarbij meespeelt. Ik vond dat nog niet zo gek opgelost met een overgansperiode.

Maar het is wel een beetje rupsje nooit genoeg ja, het gaat al lang niet meer om je gang kunnen gaan en gelijke pensioenrechten e.d., maar ze moeten niet alleen met rust gelaten worden, maar ook nog geaccepteerd en zelfs geliefd, terwijl kinderen ineens ook een homorecht zijn terwijl het nooit een heterorecht is geweest. De gay scene moet met vers vlees uitgebreid worden door alle 500 miljoen niet geaccepteerde homoseksuelen ter wereld hier als vluchteling te ontvangen en op scholen moeten kinderen onderwezen worden in de zegeningen van dark rooms en parkeerplaatsseks, en genitale verminking en een levenslang abonnement op de farmaceutische sector voor ieder jongetje dat even gedacht heeft dat ie liever een meisje wilde zijn.

Ik ben altijd onverkort voor zelfontplooiing en zelfbevrijding geweest en vind dat mensen vrij zijn om af te wjiken van de norm in elk opzicht dat ze zelf kiezen. Maar dat LGBTQ(P) wordt toch wel een erg nare verzameling drammerige dwingelanden met een dubieuze agenda.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_200697262
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 15:03 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is de intolerantie van de toleranten. Net als bij het homohuwelijk. Toen dat er eenmaal door was werd de jacht geopend op mensen die dat vanwege gewetensbezwaren niet wilden afsluiten. Dan gingen stelletjes expres op zoek naar een ambtenaar die dat niet wilde en probeerden ze zo de laan uit te krijgen. Dan denk ik: wat is nu het punt? Je kunt in iedere gemeente als homostel trouwen, waarom moet je dat dan precies willen bij iemand die er niet achter staat?
Een ambtenaar heeft de wet uit te voeren. Ook als het een buitengewoon ambtenaar is.
Een militair die een missie weigert waar met groot maatschappelijk en politiek draagvlak voor is gekozen heeft ook wat uit te leggen.
pi_200697293
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 14:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

In alle ondemocratische bescheidenheid mag je daar best wat van vinden. Maar het is nogal onbeschoft om een hetze te beginnen op basis van een karikatuur van de wet, en je te beroepen op waarden en normen die je ter plekke uit je antidemocratische kont trekt. Als er strijd is met een door Hongarije getekend verdrag, in die zin dat Hongarije destijds uitdrukkelijk heeft getekend voor die regel of dat principe, dan zijn daar juridische wegen voor. Anders moet je gewoon je bek houden over de soevereine bevoegdheid van een lidstaat.
Zoiets heet nu eenmaal politiek.
En is ook niet nieuw, andere landen, waaronder Polen en Oostenrijk, hebben onder vuur gelegen vanwege beleid, aangenomen wetgeving of wie aan de macht is.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200697372
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 15:17 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Daarin speelt natuurlijk nog iets anders mee, nl. dat ambtenaren gewoon loyaal het overheidsbeleid moeten uitvoeren zonder dat hun eigen mening daarbij meespeelt. Ik vond dat nog niet zo gek opgelost met een overgansperiode.

Maar het is wel een beetje rupsje nooit genoeg ja, het gaat al lang niet meer om je gang kunnen gaan en gelijke pensioenrechten e.d., maar ze moeten niet alleen met rust gelaten worden, maar ook nog geaccepteerd en zelfs geliefd, terwijl kinderen ineens ook een homorecht zijn terwijl het nooit een heterorecht is geweest.
Het is wel een heterorecht, alleen is dat zo normaal dat je dat niet ziet.
Het valt pas op als de rechtsongelijkheid op dat gebied aan de kaak wordt gesteld.


quote:
De gay scene moet met vers vlees uitgebreid worden door alle 500 miljoen niet geaccepteerde homoseksuelen ter wereld hier als vluchteling te ontvangen en op scholen moeten kinderen onderwezen worden in de zegeningen van dark rooms en parkeerplaatsseks, en genitale verminking en een levenslang abonnement op de farmaceutische sector voor ieder jongetje dat even gedacht heeft dat ie liever een meisje wilde zijn.
Ik proef hier vooral frustratie.


quote:
Ik ben altijd onverkort voor zelfontplooiing en zelfbevrijding geweest en vind dat mensen vrij zijn om af te wjiken van de norm in elk opzicht dat ze zelf kiezen. Maar dat LGBTQ(P) wordt toch wel een erg nare verzameling drammerige dwingelanden met een dubieuze agenda.
Wat is dan de agenda volgens jou?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200697531
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 14:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

In alle ondemocratische bescheidenheid mag je daar best wat van vinden. Maar het is nogal onbeschoft om een hetze te beginnen op basis van een karikatuur van de wet, en je te beroepen op waarden en normen die je ter plekke uit je antidemocratische kont trekt. Als er strijd is met een door Hongarije getekend verdrag, in die zin dat Hongarije destijds uitdrukkelijk heeft getekend voor die regel of dat principe, dan zijn daar juridische wegen voor. Anders moet je gewoon je bek houden over de soevereine bevoegdheid van een lidstaat.
Het alternatief van het Westen lijkt een soort van transgender-extremisme te zijn. Taalgebruik in treinen, ziekenhuizen en universiteiten wordt op verkrampte wijze aangepast om het salonfahig te maken voor een hele kleine minderheid met mentale problemen.
pi_200697594
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 15:31 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het alternatief van het Westen lijkt een soort van transgender-extremisme te zijn. Taalgebruik in treinen, ziekenhuizen en universiteiten wordt op verkrampte wijze aangepast om het salonfahig te maken voor een hele kleine minderheid met mentale problemen.
Maar dat komt doordat je weigert die groep te erkennen.
Verder snap ik niet waarom bij het aanspreken van een groep mensen er onderscheid tussen geslacht gemaakt moet worden.
Waarom 'dames en heren' bijvoorbeeld.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200697689
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 15:19 schreef Wantie het volgende:

[..]

Zoiets heet nu eenmaal politiek.
En is ook niet nieuw, andere landen, waaronder Polen en Oostenrijk, hebben onder vuur gelegen vanwege beleid, aangenomen wetgeving of wie aan de macht is.
Dat deugt net zo min omdat het antidemocratisch is. Het is inderdaad politiek, maar dan die van het Heilige Roomsche Rijk en dan machtswellustiger.
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 15:23 schreef Wantie het volgende:

[..]

Het is wel een heterorecht, alleen is dat zo normaal dat je dat niet ziet.
Het valt pas op als de rechtsongelijkheid op dat gebied aan de kaak wordt gesteld.
Nee hoor, het recht en het belang van het kind gaat altijd voor.

quote:
Ik proef hier vooral frustratie.
Ja, net als alle BLM verwante onzin is het een beweging waar je kritiekloos in mee moet gaan, of je bent racist en homohater.

quote:
Wat is dan de agenda volgens jou?
Meer voor ons, minder voor hen, een aanval op het traditionele gezin, het buiten de orde verklaren van alle conservatieve waarden ipv gewoon een andere mening hebben, zoveel mogelijk kinderen bij hun groepje krijgen, het eigen afwijkende gedrag normaal verklaard zien worden.
Ik vind het prima als volwassen zich aan de ketting laten leggen, dark rooms bezoeken of drag queen worden. Maar dan moet je wel durven afwijken, ipv dat we allemaal moeten doen alsof dat normaal is. Dat is een stap te ver uit puur egoisme en zwakheid.

Het is een vrij land, je mag ook je spaghetti aan stukken snijden en dan prakken, prima als jij dat lekker vindt, maar dan moet je niet zeuren dat je voor boerenlul aangezien wordt. We hoeven niet allemaal te doen alsof je de echte Italiaanse keuken begrijpt en in je hart hebt zitten en pretenderen dat dit de manier is waarop spaghetti gegeten wordt omdat jij nou toevallig een zwakkeling bent die bevestigd moet worden in zijn eigen normaliteit en niet durft af te wijken. .
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_200699068
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 15:31 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het alternatief van het Westen lijkt een soort van transgender-extremisme te zijn. Taalgebruik in treinen, ziekenhuizen en universiteiten wordt op verkrampte wijze aangepast om het salonfahig te maken voor een hele kleine minderheid met mentale problemen.
Dat valt natuurlijk reuze mee. Alleen een paar boze types reageren nogal boos en overdreven op ieder incident zodat het vooral heel wat lijkt op fok of GS…
  maandag 2 augustus 2021 @ 17:28:15 #267
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200699167
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 15:17 schreef Weltschmerz het volgende: Maar dat LGBTQ(P) wordt toch wel een erg nare verzameling drammerige dwingelanden met een dubieuze agenda.
Welke agenda, en hoe hebben 'we' daar last van? Ik doe m'n best er wat bij voor te stellen maar het lukt me echt niet.
Huilen dan.
pi_200699247
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 15:33 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar dat komt doordat je weigert die groep te erkennen.
Verder snap ik niet waarom bij het aanspreken van een groep mensen er onderscheid tussen geslacht gemaakt moet worden.
Waarom 'dames en heren' bijvoorbeeld.
Het hoeft niet maar het is wel al heel lang de gewoonte en op zich is er ook niet zo bijster veel mis mee. Maar als een bedrijf of organisatie het bij gelegenheid aanpast lijkt dat me ook prima. Sluit ook beter aan bij de tijdgeest.
pi_200699273
quote:
7s.gif Op maandag 2 augustus 2021 17:28 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Welke agenda, en hoe hebben 'we' daar last van? Ik doe m'n best er wat bij voor te stellen maar het lukt me echt niet.
Een genderneutraal toilet in een trein lijkt het grootste probleem geloof ik.
pi_200699293
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 15:33 schreef Wantie het volgende:

[..]

Maar dat komt doordat je weigert die groep te erkennen.
Verder snap ik niet waarom bij het aanspreken van een groep mensen er onderscheid tussen geslacht gemaakt moet worden.
Waarom 'dames en heren' bijvoorbeeld.
Waarom 'dames en heren' bijvoorbeeld.

Omdat dat al eeuwen gebeurd misschien?

En nu decennia gewoontes qua taal en spraak over de schutting moet worden gegooid voor 3% hysterica....
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
  maandag 2 augustus 2021 @ 17:39:02 #271
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200699352
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 17:34 schreef Zwerfkind het volgende:

Omdat dat al eeuwen gebeurd misschien?

Als dit de instelling was dan zouden we nog steeds onze toiletpot op straat legen, aan aderlatingen doen en 'heksen' verbranden :') .

Is nou niet een heel sterk argument h.
Huilen dan.
pi_200699424
quote:
10s.gif Op maandag 2 augustus 2021 17:39 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Als dit de instelling was dan zouden we nog steeds onze toiletpot op straat legen, aan aderlatingen doen en 'heksen' verbranden :') .

Is nou niet een heel sterk argument h.
Dus jij vindt eeuwen aan taal opbouw, gewoontes en het perfectoneren van spraak en beleefdheidsvormen geen sterk argument?

Gefeliciteerd. Wanneer ga je boeken verbranden omdat er geen nieuwe gender neutrale aanspreek regels in staan?
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
  maandag 2 augustus 2021 @ 17:46:53 #273
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200699476
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 17:43 schreef Zwerfkind het volgende:

[..]

Dus jij vindt eeuwen aan taal opbouw, gewoontes en het perfectoneren van spraak en beleefdheidsvormen geen sterk argument?
Nee, inderdaad. Maar waarom zou objectief gezien 'beste reizigers' geen verbeterend stapje zijn in het perfectioneren van die o-zo belangrijke beleefdheidsvormen? Of hebben we de staat van ultieme en tijdloze perfectie al bereikt en is er geen verbetering mogelijk?
quote:
Gefeliciteerd. Wanneer ga je boeken verbranden omdat er geen nieuwe gender neutrale aanspreek regels in staan?
Nooit. Waarom zou ik?
Huilen dan.
pi_200699614
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 17:34 schreef Zwerfkind het volgende:

[..]

Waarom 'dames en heren' bijvoorbeeld.

Omdat dat al eeuwen gebeurd misschien?

Hoezo is dat een argument?
Er zijn zoveel zaken die we nu niet meer doen, maar wel eeuwenlang gedaan hebben..
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200699716
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 17:34 schreef Zwerfkind het volgende:

[..]

Waarom 'dames en heren' bijvoorbeeld.

Omdat dat al eeuwen gebeurd misschien?

En nu decennia gewoontes qua taal en spraak over de schutting moet worden gegooid voor 3% hysterica....
Vooral omdat de meeste mensen zich aangesproken voelen met dame of heer. Een hele kleine minderheid maakt daar een groot probleem van.
pi_200699739
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 18:01 schreef Halcon het volgende:

[..]

Vooral omdat de meeste mensen zich aangesproken voelen met dame of heer. Een hele kleine minderheid maakt daar een groot probleem van.
Ja een hysterische minderheid.

Ik doe daar niet aan mee dus.
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
pi_200699766
quote:
7s.gif Op maandag 2 augustus 2021 17:46 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Nee, inderdaad. Maar waarom zou objectief gezien 'beste reizigers' geen verbeterend stapje zijn in het perfectioneren van die o-zo belangrijke beleefdheidsvormen? Of hebben we de staat van ultieme en tijdloze perfectie al bereikt en is er geen verbetering mogelijk?
[..]

Nooit. Waarom zou ik?
Beste reizigers wordt al tientallen jaren gedaan.

Als men nu "Beste Hetro's" als omroepvorm had gekozen had ik de hysterie kunnen begrijpen maar als er al problemen wordt gemaakt om Dames en Heren dan ben je wel erg ver van 't padje af....
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
pi_200699790
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 13:44 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De EU is niet opgericht, maar heeft de EEG, de EG en de vrijhandel gestolen om de Europese natiestaten te onderwerpen aan de wensen van het internationale grootbedrijf. Natuurlijk hebben ze dat wel bedacht, maar het is dan ook nie tmeer dan een van de vele machtsspelletjes die gewonnen moeten worden.
Landen hadden bij de oprichting van 1992 een vrije keuze om lid te worden hoor ;).

quote:
Toen de EU op antidemocratische wijze werd geconstrueerd moest Nederland het homohuwelijk nog invoeren en was Berlusconi nog niet eens in minderjarige billen aan het knijpen. Duitsland heeft nog steeds geen adoptierecht voor homo's. Die zgn 'Europese waarden' is niet de basis waarop Oost-Europa tot de EU is toegetreden, het staat niet in verdragen het wordt ter plekke uit de kont getrokken omdat er een stok nodig is om de hond te slaan. De Hongaarse regering behartigt namelijk de belangen van de Hongaren en dat kunnen we niet hebben, knielen voor de EU zullen ze.
Dat is toch echt onjuist.

quote:
Die criteria zijn bepaald tijdens een bijeenkomst van de Europese Raad in 1993 in Kopenhagen, en worden vaak de "criteria van Kopenhagen" genoemd.

De criteria van Kopenhagen omvatten een aantal democratische, economische en politieke voorwaarden voor landen die tot de EU willen toetreden:

stabiele instellingen die de democratie, de rechtsstaat, de mensenrechten en de eerbiediging en bescherming van minderheden waarborgen
Nou kun je dus prima stellen dat voorlichting daar niet bij hoort, dat valt immers niet onder bescherming van minderheden. Echter, is dat volgens de Hongaarse wet expliciet niet het geval. Dan hadden ze gewoon een wet aan kunnen nemen die voorlichting verbiedt. Deze wet bevat complottheorien jegens homo's en probeert hen deels te weren uit de openbare ruimte. Daarmee lapt Hongarije de voorwaarden van haar toetreding in 2004 aan haar laars.
Incelfrikandel
  maandag 2 augustus 2021 @ 18:10:08 #279
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_200699824
Complottheorien?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_200699828
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 17:34 schreef Zwerfkind het volgende:

[..]

Waarom 'dames en heren' bijvoorbeeld.

Omdat dat al eeuwen gebeurd misschien?

En nu decennia gewoontes qua taal en spraak over de schutting moet worden gegooid voor 3% hysterica....
Ik vind dat wel frappant. Mensen die werkelijk geen grammaticaal correcte zin uit hun toetsenbord krijgen, die een muntje opwerpen om te bepalen of het om een d of een t gaat, die het verschil tussen enkelvoud em meervoud niet vatten.
En die mensen werpen zich dan op als hoeder van de Nederlandse omgangsvormen, cultuur en taal.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_200699833
quote:
11s.gif Op maandag 2 augustus 2021 18:10 schreef HowardRoark het volgende:
Complottheorien?
Nog eentje die de Hongaarse wet niet begrijpt.
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
pi_200699842
quote:
2s.gif Op maandag 2 augustus 2021 18:10 schreef OllieA het volgende:

[..]

Ik vind dat wel frappant. Mensen die werkelijk geen grammaticaal correcte zin uit hun toetsenbord krijgen, die een muntje opwerpen om te bepalen of het om een d of een t gaat, die het verschil tussen enkelvoud em meervoud niet vatten.
En die mensen werpen zich dan op als hoeder van de Nederlandse omgangsvormen, cultuur en taal.
Ah de taalpolitie is wederom gearriveerd.
Droeftoeter.
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
pi_200699849
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 18:10 schreef Zwerfkind het volgende:

[..]

Nog eentje die de Hongaarse wet niet begrijpt.
Integendeel, ik heb de Hongaarse wet uitstekend begrepen ;)

Prima verder als je het daarmee eens bent, we leven in een vrij land, maar ik vertel natuurlijk uitsluitend feiten.
Incelfrikandel
pi_200699860
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 18:12 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Integendeel, ik heb de Hongaarse wet uitstekend begrepen ;)
Complottheorien.
"The Dutchman doesn’t exist, but his legacy makes our country so great."
pi_200699921
quote:
2s.gif Op maandag 2 augustus 2021 18:10 schreef OllieA het volgende:

[..]

Ik vind dat wel frappant. Mensen die werkelijk geen grammaticaal correcte zin uit hun toetsenbord krijgen, die een muntje opwerpen om te bepalen of het om een d of een t gaat, die het verschil tussen enkelvoud em meervoud niet vatten.
En die mensen werpen zich dan op als hoeder van de Nederlandse omgangsvormen, cultuur en taal.
Mwha, ik vind omgangsvormen, normen en waarden, cultuur en taal ook enorm belangrijk, maar volgens mij beheers ik de Nederlandse spelling en grammatica ook niet perfect.
Incelfrikandel
pi_200700303
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 15:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat deugt net zo min omdat het antidemocratisch is. Het is inderdaad politiek, maar dan die van het Heilige Roomsche Rijk en dan machtswellustiger.
[..]

Nee hoor, het recht en het belang van het kind gaat altijd voor.
[..]

Ja, net als alle BLM verwante onzin is het een beweging waar je kritiekloos in mee moet gaan, of je bent racist en homohater.
[..]

Meer voor ons, minder voor hen, een aanval op het traditionele gezin, het buiten de orde verklaren van alle conservatieve waarden ipv gewoon een andere mening hebben, zoveel mogelijk kinderen bij hun groepje krijgen, het eigen afwijkende gedrag normaal verklaard zien worden.
Ik vind het prima als volwassen zich aan de ketting laten leggen, dark rooms bezoeken of drag queen worden. Maar dan moet je wel durven afwijken, ipv dat we allemaal moeten doen alsof dat normaal is. Dat is een stap te ver uit puur egoisme en zwakheid.

Het is een vrij land, je mag ook je spaghetti aan stukken snijden en dan prakken, prima als jij dat lekker vindt, maar dan moet je niet zeuren dat je voor boerenlul aangezien wordt. We hoeven niet allemaal te doen alsof je de echte Italiaanse keuken begrijpt en in je hart hebt zitten en pretenderen dat dit de manier is waarop spaghetti gegeten wordt omdat jij nou toevallig een zwakkeling bent die bevestigd moet worden in zijn eigen normaliteit en niet durft af te wijken. .
Ik vind dit wel een heel overdreven angstige reactie.
Homoseksualiteit gelijk stellen aan travestie, bondage en sexclubs.
En wat is er verkeerd aan als kinderen het normaal gaan vinden dat er diversiteit is? Dat ze dat normaal vinden wil niet zeggen dat ze daardoor zelf homo of transseksueel worden.
Die angst leeft wel bij conservatieve homofoben. Maar is volledig onterecht.

Ik zie verder niet waarom jij beperkt zou worden in het stichten van een gezin als een koppel van hetzelfde geslacht ook die mogelijkheid heeft.
Daarmee verlies jij toch geen rechten?

En de EU machtswellustiger noemen dan het Romeinse Rijk...
We hebben het hier over wat commentaar van andere regeringsleiders in de EU.
Meer niet.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200700449
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 18:05 schreef Zwerfkind het volgende:

[..]

Beste reizigers wordt al tientallen jaren gedaan.

Als men nu "Beste Hetro's" als omroepvorm had gekozen had ik de hysterie kunnen begrijpen maar als er al problemen wordt gemaakt om Dames en Heren dan ben je wel erg ver van 't padje af....
Toch hebben mensen er moeite mee dat na eeuwen er een einde komt aan 'dames en heren'

Doet me denken aan de negerzoen: dat Raider nu Twix heet hoor je niemand over, en dat Jif Cif geworden is ook niet. En zo zijn er zat merkproducten die van naam zijn veranderd.
Buisman maakt Van Negerzoenen Zoenen en het land is te klein.
Terwijl het gewoon een productmerk is.
De concurrent heet Dickmanns...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200700469
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 18:01 schreef Halcon het volgende:

[..]

Vooral omdat de meeste mensen zich aangesproken voelen met dame of heer. Een hele kleine minderheid maakt daar een groot probleem van.
Dus als de NS 'beste reiziger' omroept voel jij je niet aangesproken?

Bijzonder...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200700521
quote:
7s.gif Op maandag 2 augustus 2021 17:28 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Welke agenda, en hoe hebben 'we' daar last van? Ik doe m'n best er wat bij voor te stellen maar het lukt me echt niet.
Nou, dat kinderen wordt verteld dat ze geen gezin moeten stichten, maar in vrouwenkleding aan de ketting in darkrooms moeten hangen
Of zoiets...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200701606
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 18:50 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nou, dat kinderen wordt verteld dat ze geen gezin moeten stichten, maar in vrouwenkleding aan de ketting in darkrooms moeten hangen
Of zoiets...
Mensen hebben soms een raar beeld van homo's :P. Volgens mij zijn dat echt van die lui die nooit met ze te maken hebben.
Incelfrikandel
pi_200701723
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 20:04 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Mensen hebben soms een raar beeld van homo's :P. Volgens mij zijn dat echt van die lui die nooit met ze te maken hebben.
Ja, wat dat betreft zou voorlichting op scholen een hoop schelen.
Maar daar zijn ze dan weer op tegen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200716496
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 18:07 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Landen hadden bij de oprichting van 1992 een vrije keuze om lid te worden hoor ;).
[..]

Dat is toch echt onjuist.
[..]

Nou kun je dus prima stellen dat voorlichting daar niet bij hoort, dat valt immers niet onder bescherming van minderheden. Echter, is dat volgens de Hongaarse wet expliciet niet het geval. Dan hadden ze gewoon een wet aan kunnen nemen die voorlichting verbiedt. Deze wet bevat complottheorien jegens homo's en probeert hen deels te weren uit de openbare ruimte. Daarmee lapt Hongarije de voorwaarden van haar toetreding in 2004 aan haar laars.
Nee, de wet gaat om minderjarigen en er is geen sprake van het weren van homo's uit de openbare ruimte maar het weren van afbeeldingen van homoseksualiteit uit de op kinderen gerichte media.

Dat is niet in strijd met een verdrag. Waar het om gaat is dat West-Europese landen menen een positieve ontwikkeling te hebben doorgemaakt sinds die verdragen, en gaan nu die proberen op te leggen aan andere lidstaten onder de valse claim dat het een antihomowet zou zijn en uiteraard met de massa-immigratie als de daadwerkelijke inzet want wel van 'economisch' belang.

quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 18:38 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik vind dit wel een heel overdreven angstige reactie.
Homoseksualiteit gelijk stellen aan travestie, bondage en sexclubs.
En wat is er verkeerd aan als kinderen het normaal gaan vinden dat er diversiteit is? Dat ze dat normaal vinden wil niet zeggen dat ze daardoor zelf homo of transseksueel worden.
Die angst leeft wel bij conservatieve homofoben. Maar is volledig onterecht.
Nou ja, ik dacht dat we dat soort schijntolerantie wel voorbij waren. 'ik heb niks tegen homo's hoor, als ze maar normaal doen'. Dat doen ze lang niet allemaal en dat hoeft ook niet. De dark rooms, de parkeerplaatsseks en drag queens horen er feitelijk ook gewoon bij. De dynamiek is anders wanneer er geen vrouwen bij betrokken zijn.

Het zou allemaal helemaal geen issue zijn wanneer het gewoon alleen maar helemaal aangeboren was en het enige verschil was dat het ene jongetje gewoon op jongetjes valt zoals anderen op meisjes en dan eerst een hele tijd hand in hand loopt met vriendjelief voordat er aan een kusje gedacht wordt. Maar zo werkt het niet als er geen meisje is. Die 15-jarige homojongen heeft niet alleen te maken met Sydney Smeetsen van deze wereld, en erger, maar ook met de homoseksuele jongens van zijn eigen leeftijd. Dan heb je dus 15-jarige jongens in groepen die doen wat dat soort groepjes doen, elkaar uitdagen, grenzen opzoeken, risico's nemen, groepsdruk uitoefenen, stoer doen, maar dan met hun seksualiteit. Dat is vaak echt niet het romantische ideaalbeeld dat o zo ruimdenkende ouders voor ogen hebben. Die zijn namelijk helemaal niet zo ruimdenkend, maar zo bekrompen om te denken dat homoseksuele relaties van een jongen net zo verlopen als die van heteroseksuele jongens.

Als er dan voorlichting komt, vraagt dat een andere voorlichting. Maar de progressieven onder ons willen die realiteit niet onder ogen zien. Net zoals de realiteit niet onder ogen willen zien dat genderdysforie een bijzondere en ernstige psychische aandoening is die in het uiterste geval slechts gelenigd kan worden door een zwaar en fysiek bijzonder ingrijpend transistietraject, met genitale verminking en al. Dan is het dus niet eerlijk om bij die kinderen met een rozengeurverhaaltje aan te komen van de een valt op jongens, de ander op meisjes en anderen wisselen gewoon van geslacht.

Ook het krijgen van kinderen met twee mannen is niet zomaar iets, laat staan normaal of vanzelfsprekend. Dus als je met biseksuelen over het hele spectrum te maken hebt, is het niet meteen verkeerd om erop te wijzen dat het ouderwetse gezinnetje zo slecht nog niet it is, en afwijking daarvan niet zonder prijs is en ook niet hoeft te zijn. .
quote:
Ik zie verder niet waarom jij beperkt zou worden in het stichten van een gezin als een koppel van hetzelfde geslacht ook die mogelijkheid heeft.
Daarmee verlies jij toch geen rechten?
Het gaat dan ook om een visie op de samenleving, zowel van de conservatieven als van de LGBTQ(P) beweging die wat betreft de laatste ook niet gespeend is van eigenbelang, zoals het per se normaal gevonden willen worden. Ik zelf redeneer vanuit zelfontplooiing dus ik vind dat je best open moet staan voor alternatieve gezinsvormen, maar ook weer niet moet doen alsof het allemaal maar gelijkwaardige en even vanzelfsprekende alternatieven zijn.

En het gaat hier om minderjarigen, niemand heeft een recht op een kind. Het idee dat allemaal mensen die zelf wel een moeder hebben gehad zomaar claimen dat een kind prima zonder moeder kan als de vaders maar geld hebben staat mij wel tegen. En laten we niet doen alsof adoptie uberhaupt geen psychische belasting voor een kind en later de volwassene is, om van draagmoederschap maar niet te reppen.

Ik heb de antwoorden ook niet allemaal, ik zeg alleen dat als je de rozegeur en manenschijnverhaaltjes van dat het allemaal niet uitmaakt of je op jongetjes of meisjes valt of dat je van geslacht kan wisselen als je daar zin in hebt, maar erkent dat er verschillen zijn die ook daadwerkelijk verschil maken, en niet in positieve zin, dat je dan ook tot een andere en betere voorlichting richting minderjarigen komt. Maar dat is van beide kanten heel moeilijk en 'gewoon negeren' tot het 18e levensjaar zoals Hongarije lijkt te doen is wellicht vooral gemakzuchtig. .

quote:
En de EU machtswellustiger noemen dan het Romeinse Rijk...
Het Heilige Roomse Rijk was wat anders, dat was niet heilig, niet Rooms en ook geen rijk.
quote:
We hebben het hier over wat commentaar van andere regeringsleiders in de EU.
Meer niet.
Nee, hoor. De EU neemt wel contributie aan van Hongarije, maar stopt subsidies die verder helemaal niks met die wet te maken hebben. Het is gewoon een machtspel maar wel een antidemocratisch machtsspel, en dat kan natuurlijk eigenlijk niet in de EU.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Beste debater 2022 dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:19:47 #293
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200717131
quote:
0s.gif Op maandag 2 augustus 2021 18:13 schreef Zwerfkind het volgende:

[..]

Complottheorien.
Jazeker; zoals we hier de afgelopen delen hebben mogen lezen zijn die flikkers op nefaste wijze bezig toegang te verkrijgen tot kleuterscholen en zulks.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:27:49 #294
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_200717262
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 15:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Jazeker; zoals we hier de afgelopen delen hebben mogen lezen zijn die flikkers op nefaste wijze bezig toegang te verkrijgen tot kleuterscholen en zulks.
Nee hoor, op een paar opmerkelijke posts na is dat verre van het geval.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Beste debater 2022 dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:28:46 #295
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200717281
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 15:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Nee hoor, op een paar opmerkelijke posts na is dat verre van het geval.
Oh ja.

En ze willen de biologische orde omver werpen en kinderhersenen in verwarring brengen zodat de tijden van Sodom en Gomorra kunnen herleven.

Thanks, was ik vergeten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:28:51 #296
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200717284
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 15:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Nee hoor, op een paar opmerkelijke posts na is dat verre van het geval.
Wegkijker.

Maar uitsluitend wanneer het conservatieve achterlijkheden betreft h. Waar is dat constateren en benoemen dan ineens gebleven?
Huilen dan.
pi_200717448
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 15:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Nee hoor, op een paar opmerkelijke posts na is dat verre van het geval.
haha, opmerkelijk.

Volgens mij heb je last van een blinde vlek, omdat je mening niet zo ver af zit van:

Ik heb niets tegen homo's, maar ze moeten wel normaal doen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_200717707
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 14:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, de wet gaat om minderjarigen en er is geen sprake van het weren van homo's uit de openbare ruimte maar het weren van afbeeldingen van homoseksualiteit uit de op kinderen gerichte media.
Nou nee, dan heb je de wet niet gelezen. Deze wet verspreid allerlei rare complottheorien over wat homoseksuelen wel niet met kinderen zouden willen doen. Dit is het eerste deel dat in strijd is met de wet. Daarnaast zal deze wet alle afbeeldingen van homoseksualiteit in de openbare ruimte verbieden. Zoals een homoseksueel koppel. Ook dat is in strijd met het verdrag waar Hongarije in 2004 mee heeft ingestemd.

quote:
Dat is niet in strijd met een verdrag. Waar het om gaat is dat West-Europese landen menen een positieve ontwikkeling te hebben doorgemaakt sinds die verdragen, en gaan nu die proberen op te leggen aan andere lidstaten onder de valse claim dat het een antihomowet zou zijn en uiteraard met de massa-immigratie als de daadwerkelijke inzet want wel van 'economisch' belang.
[..]
Als dit een wet zou zijn die alleen voorlichting zou verbieden zou je gelijk hebben. Dat is het echter niet.

Hongarije had er gewoon voor kunnen kiezen om een aparte wet aan te maken om dat te verbieden. Of vulgaire foto's in het openbaar oid. Ze kiezen er nu zelf voor om dat te rechtvaardigen met samenzweringstheorien ipv hun christelijke identiteit.

Prima verder als je het daarmee eens bent, we leven in een vrij land, maar wees dan niet verbaast dat het weerstand oproept.

[ Bericht 0% gewijzigd door Frikandelbroodje op 03-08-2021 16:04:32 ]
Incelfrikandel
  dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:14:16 #299
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_200717904
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 15:28 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Wegkijker.

Maar uitsluitend wanneer het conservatieve achterlijkheden betreft h. Waar is dat constateren en benoemen dan ineens gebleven?
Ik kijk nochtans nergens van weg. Ik constateer en benoem exact wat er gaande is in deze reeks. Alleen dat is voor sommige social justice strijders niet genoeg omdat zij trachten op basis van een paar opmerkelijke posts, min of meer elke actieve user in deze reeks te demoniseren en af te schilderen als homofoob.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_200718145
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 14:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, de wet gaat om minderjarigen en er is geen sprake van het weren van homo's uit de openbare ruimte maar het weren van afbeeldingen van homoseksualiteit uit de op kinderen gerichte media.

Dat is niet in strijd met een verdrag. Waar het om gaat is dat West-Europese landen menen een positieve ontwikkeling te hebben doorgemaakt sinds die verdragen, en gaan nu die proberen op te leggen aan andere lidstaten onder de valse claim dat het een antihomowet zou zijn en uiteraard met de massa-immigratie als de daadwerkelijke inzet want wel van 'economisch' belang.
[..]

Nou ja, ik dacht dat we dat soort schijntolerantie wel voorbij waren. 'ik heb niks tegen homo's hoor, als ze maar normaal doen'. Dat doen ze lang niet allemaal en dat hoeft ook niet. De dark rooms, de parkeerplaatsseks en drag queens horen er feitelijk ook gewoon bij. De dynamiek is anders wanneer er geen vrouwen bij betrokken zijn.

Het zou allemaal helemaal geen issue zijn wanneer het gewoon alleen maar helemaal aangeboren was en het enige verschil was dat het ene jongetje gewoon op jongetjes valt zoals anderen op meisjes en dan eerst een hele tijd hand in hand loopt met vriendjelief voordat er aan een kusje gedacht wordt. Maar zo werkt het niet als er geen meisje is. Die 15-jarige homojongen heeft niet alleen te maken met Sydney Smeetsen van deze wereld, en erger, maar ook met de homoseksuele jongens van zijn eigen leeftijd. Dan heb je dus 15-jarige jongens in groepen die doen wat dat soort groepjes doen, elkaar uitdagen, grenzen opzoeken, risico's nemen, groepsdruk uitoefenen, stoer doen, maar dan met hun seksualiteit. Dat is vaak echt niet het romantische ideaalbeeld dat o zo ruimdenkende ouders voor ogen hebben. Die zijn namelijk helemaal niet zo ruimdenkend, maar zo bekrompen om te denken dat homoseksuele relaties van een jongen net zo verlopen als die van heteroseksuele jongens.

Als er dan voorlichting komt, vraagt dat een andere voorlichting. Maar de progressieven onder ons willen die realiteit niet onder ogen zien. Net zoals de realiteit niet onder ogen willen zien dat genderdysforie een bijzondere en ernstige psychische aandoening is die in het uiterste geval slechts gelenigd kan worden door een zwaar en fysiek bijzonder ingrijpend transistietraject, met genitale verminking en al. Dan is het dus niet eerlijk om bij die kinderen met een rozengeurverhaaltje aan te komen van de een valt op jongens, de ander op meisjes en anderen wisselen gewoon van geslacht.

Ook het krijgen van kinderen met twee mannen is niet zomaar iets, laat staan normaal of vanzelfsprekend. Dus als je met biseksuelen over het hele spectrum te maken hebt, is het niet meteen verkeerd om erop te wijzen dat het ouderwetse gezinnetje zo slecht nog niet it is, en afwijking daarvan niet zonder prijs is en ook niet hoeft te zijn. .
[..]

Het gaat dan ook om een visie op de samenleving, zowel van de conservatieven als van de LGBTQ(P) beweging die wat betreft de laatste ook niet gespeend is van eigenbelang, zoals het per se normaal gevonden willen worden. Ik zelf redeneer vanuit zelfontplooiing dus ik vind dat je best open moet staan voor alternatieve gezinsvormen, maar ook weer niet moet doen alsof het allemaal maar gelijkwaardige en even vanzelfsprekende alternatieven zijn.

En het gaat hier om minderjarigen, niemand heeft een recht op een kind. Het idee dat allemaal mensen die zelf wel een moeder hebben gehad zomaar claimen dat een kind prima zonder moeder kan als de vaders maar geld hebben staat mij wel tegen. En laten we niet doen alsof adoptie uberhaupt geen psychische belasting voor een kind en later de volwassene is, om van draagmoederschap maar niet te reppen.

Ik heb de antwoorden ook niet allemaal, ik zeg alleen dat als je de rozegeur en manenschijnverhaaltjes van dat het allemaal niet uitmaakt of je op jongetjes of meisjes valt of dat je van geslacht kan wisselen als je daar zin in hebt, maar erkent dat er verschillen zijn die ook daadwerkelijk verschil maken, en niet in positieve zin, dat je dan ook tot een andere en betere voorlichting richting minderjarigen komt. Maar dat is van beide kanten heel moeilijk en 'gewoon negeren' tot het 18e levensjaar zoals Hongarije lijkt te doen is wellicht vooral gemakzuchtig. .
[..]

Het Heilige Roomse Rijk was wat anders, dat was niet heilig, niet Rooms en ook geen rijk.
[..]

Nee, hoor. De EU neemt wel contributie aan van Hongarije, maar stopt subsidies die verder helemaal niks met die wet te maken hebben. Het is gewoon een machtspel maar wel een antidemocratisch machtsspel, en dat kan natuurlijk eigenlijk niet in de EU.
Veel tekst, ga ik later goed nalezen
Overigens is homoseksualiteit niet aangeleerd zoals je lijkt te suggereren, maar aangeboden.
En ook hetero's doen aan cross dressing, bondage, sexclubs, afwerkplekken, etc
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_200718285
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 augustus 2021 16:29 schreef Wantie het volgende:

[..]

Veel tekst, ga ik later goed nalezen
Overigens is homoseksualiteit niet aangeleerd zoals je lijkt te suggereren, maar aangeboden.
En ook hetero's doen aan cross dressing, bondage, sexclubs, afwerkplekken, etc
lol, dit is natuurlijk precies waar de wet volgens onze conservatieve vrienden voor is. Zodat homoseksualiteit niet meer via propaganda wordt aangeboden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')