abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200378660

Peter R. de Vries (64) overleden
quote:
Peter R. de Vries is na de aanslag van vorige week dinsdag overleden. Dat meldt RTL Nieuws op basis van zijn familie. Hij is in het bijzijn van zijn familieleden overleden. Hij was 64 jaar.

"Peter heeft geknokt tot het einde, maar heeft de strijd niet kunnen winnen", schrijven zijn nabestaanden in een verklaring. "We zijn onnoemelijk trots op hem en tegelijkertijd ontroostbaar."

De nabestaanden vragen rust om het overlijden te verwerken. Informatie over wanneer er afscheid zal worden genomen van De Vries zal volgen als er een beslissing over is genomen.
Bron: NOS.nl

quote:
De politie kreeg dinsdag rond 19.30 uur een melding van een schietpartij in de Lange Leidsedwarsstraat in Amsterdam. Hoewel het enige tijd duurde voor de politie bevestigde dat het slachtoffer De Vries is, circuleerden kort na het incident al videobeelden waarop hij zwaargewond te zien is.

De bekende misdaadjournalist was die avond te gast in het televisieprogramma RTL Boulevard, dat in een gebouw op de hoek van de straat wordt opgenomen. Na de opnames werd hij onder vuur genomen.

Verschillende getuigen verklaarden meerdere schoten te hebben gehoord. De Vries was van dichtbij neergeschoten en zou daarbij in zijn hoofd zijn geraakt.

De politie startte direct een grootschalig onderzoek en bevestigde ongeveer anderhalf uur na de schietpartij dat het daadwerkelijk om De Vries gaat. "Hij is met spoed overgebracht naar het ziekenhuis en vecht daar momenteel voor zijn leven", werd meegedeeld via Twitter.

Direct na de schietpartij verspreidde de politie het signalement van de dader: een lichtgetinte man met een tenger postuur, groene jas en zwarte pet. De politie liet weten op zoek te zijn naar zeker één, maar mogelijk meerdere verdachten.

Tijdens een ingelaste persconferentie later op de avond maakte de politie bekend in totaal drie aanhoudingen te hebben verricht. Twee verdachten, onder wie de vermoedelijke schutter, werden in de mogelijke vluchtauto aangehouden op de A4 bij Leidschendam. De derde aanhouding verrichte de politie in het Amsterdamse stadsdeel Oost. Deze man zou voldoen aan het eerder verspreidde signalement. Wat zijn betrokkenheid bij de schietpartij is geweest, wordt nog onderzocht.

Of De Vries extra beveiliging kreeg ten tijde van het incident, wilde de politie niet zeggen. De Vries staat onder meer de kroongetuige in het zwaarbeveiligde Marengo-proces bij. Volgens collega Kees van der Spek werd De Vries echter niet beveiligd, omdat hij dit zelf niet wilde. "We hadden het er weleens over, maar Peter zei: 'Ik kan er niet zo heel veel tegen doen'", zei Van der Spek. "Als er rechts politie is en links ook, dan kun je alsnog van voren worden beschoten."

De 64-jarige misdaadverslaggever ligt nog altijd in zorgelijke toestand in het ziekenhuis. Vanuit meerdere hoeken werd verslagen gereageerd op de aanslag. Demissionair premier Mark Rutte noemde het "een aanslag op de vrije journalistiek". "Een zwarte dag", reageerde demissionair minister Ferd Grapperhaus (Justitie en Veiligheid).

We weten nog niet wat het motief voor de aanslag op De Vries is geweest. Het politieonderzoek is nog in volle gang.
Aanslag op misdaadverslaggever Peter R. de Vries

quote:
Op de A4 ter hoogte van de afrit Leidschendam hield een arrestatieteam twee mannen aan die worden verdacht van directe betrokkenheid bij het schietincident. Het gaat om een 35-jarige man met de Poolse nationaliteit woonachtig in Maurik en een 21-jarige man woonachtig in Rotterdam. De twee verdachten zitten in volledige beperkingen en worden vrijdag voorgeleid aan de rechter-commissaris. Gedurende de avond en nacht zijn huiszoekingen verricht in Tiel, Maurik en Rotterdam. Daar zijn verschillende gegevensdragers en munitie in beslag genomen.

De politie hield in Amsterdam nog een derde verdachte aan, een 18-jarige Amsterdammer. Hij is vandaag heengezonden en is geen verdachte meer in dit onderzoek.
https://www.politie.nl/ni(...)ter-r.-de-vries.html

Liveblog:

https://www.nu.nl/binnenl(...)rrie-uitgekomen.html

twitter

KRITIEK MAAR STABIEL!

twitter

quote:
Let op: GEEN! lugubere/bloedige foto's of filmpjes posten van dit of enig ander gerelateerd onderwerp.
Dank voor uw medewerking & begrip @Danny
Geen afbeeldingen en video's van het slachtoffer, potentiele daders, verdachten e.d. aub.
pi_200378662
twitter
pi_200378665
We moeten ook niet naïef zijn. Hopelijk wordt daarom die advocate Inez Weski wel door de geheime dienst gevolgd, want als je wordt gezogen in het drugskartel van Taghi kun je altijd onder druk worden gezet.

Zij is voor Taghi de enige manier om contact met de buitenwereld te krijgen.
pi_200378668
Verschrikkelijk.

Vaak hebben mensen achteraf mooie woorden, om daar niet aan mee te doen wil ik graag een welgemeende post van mezelf quoten uit 2019:

quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 15:14 schreef Za het volgende:

De Vries is een prachtkerel, de parel van de Nederlandse tv.

FOK!-Schrikkelbaas donderdag 15 juli 2021 @ 15:37:00 #5
862 Arcee
Look closer
pi_200378671
Godverdomme.

Vanaf nu spreken we van de moord op Peter R. de Vries.

:{
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  donderdag 15 juli 2021 @ 15:37:11 #6
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_200378676
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 15:36 schreef Za het volgende:
Verschrikkelijk.

Vaak hebben mensen achteraf mooie woorden, om daar niet aan mee te doen wil ik graag een welgemeende post van mezelf quoten uit 2019:
[..]

:')
pi_200378688
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 15:35 schreef SOG het volgende:

[..]

150k das 4 jaar full time schilder zijn ofzo :D vind het echt een schijntje
Voor een mensenleven.

En de kick een geweldig stoere jongen te zijn.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_200378692
quote:
15s.gif Op donderdag 15 juli 2021 15:36 schreef Confetti het volgende:

Nou nee hoor, ook in de EBI kan een bewaker lekken, of ander personeel, of hij heeft een telefoontje. Het is niet zo waterdicht.En dat kan het ook nooit zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2021 15:38:24 ]
  Miss 200.000.000! donderdag 15 juli 2021 @ 15:38:01 #9
367000 roos94
pi_200378694
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 15:36 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
;( :'( :(
pi_200378728
Dit is godverdomme zo oneerlijk.
pi_200378734
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 15:37 schreef PS. het volgende:

[..]

Nou nee hoor, ook in de EBI kan een bewaker lekken, of ander personeel, of hij heeft een telefoontje. Het is niet zo waterdicht.En dat kan het ook nooit zijn.
Mij lukt het dat de communicatie tussen bewaker en gevangene nooit vertrouwelijk en onder vier ogen kan plaatsvinden. Een telefoon geloof ik al helemaal niet in, niet in zo'n gevangenis.

Zij is het enige potentiele lek in Vught en daarom een mogelijk gevaar voor de openbare orde waar je je ogen niet voor moet sluiten onder het mom van vertrouwelijkheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2021 15:40:28 ]
pi_200378747
Triest, maar beter dit dan de rest van je leven onder permanente verpleging.
  donderdag 15 juli 2021 @ 15:41:53 #13
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_200378756
quote:
Verschrikkelijk.

[..]

Je kan ook overdrijven he :')
pi_200378758
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 15:33 schreef TheVulture het volgende: [..] Ik ben eigenlijk tegen de doodstraf, maar je zou bijna gaan denken dat de wereld er beter mee af is als dit soort figuren wel gewoon een spuitje krijgen. Als je ziet wat het kost aan beveiliging, bewaking en risicomaatregelen om zo'n kerel in Vught op te bergen en hij wellicht toch nog aan de touwtjes kan trekken of inspiratie genoeg is om dit soort daden te plegen....
Dat hoef je niet te denken, dat is gewoon zo. Bovendien, als ie gewoon een spuitje krijgt (en die pool ook, want die hielp gewoon mee met de moordaanslag) dan schrikt dat wellicht ook wat meer af. Volkert v.d Graaf had ook een spuitje moeten krijgen vind ik. Iedereen die willens en wetens iemand vermoord, of bewezen meewerkt aan de moord, mag van mij de doodstraf krijgen. Maar vooral nu, met die Mocro maffia, die echt helemaal nergens voor terug deinzen, ben ik helemaal voor de doodstraf.
pi_200378765
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 14:30 schreef Ed1234 het volgende:
Ik vraag me overigens af of iedereen die nu nog een pilletje of een snuifje neemt op een feestje, en denkt dat dat onschuldig is, beseft dat je daarmee dit soort misdaad aantrekt en in stand houd. Naast je eigen gezondheid verziek je ook de veiligheid in de maatschappij.
Dit. Iedereen die drugs gebruikt houdt dit soort criminaliteit in stand. :Y
pi_200378771
quote:
4s.gif Op donderdag 15 juli 2021 15:42 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Dat hoef je niet te denken, dat is gewoon zo. Bovendien, als ie gewoon een spuitje krijgt (en die pool ook, want die hielp gewoon mee met de moordaanslag) dan schrikt dat wellicht ook wat meer af. Volkert v.d Graaf had ook een spuitje moeten krijgen vind ik. Iedereen die willens en wetens iemand vermoord, of bewezen meewerkt aan de moord, mag van mij de doodstraf krijgen. Maar vooral nu, met die Mocro maffia, die echt helemaal nergens voor terug deinzen, ben ik helemaal voor de doodstraf.
Dan had Lucia de B. nu voor niets onder de grond gelegen
pi_200378776
Ik heb geen idee hoe ik uit een vorig deel kan quoten maar om nog te reageren op de post van Nielsch:

“je kan dit wel roepen, maar met name het gebruik van xtc (en tegenwoordig ook andere drugs zoals keta, speed en coke) is onder (grote) delen van diverse generaties al zo enorm ingeburgerd en gemeengoed dat je er niet gaat komen met zo'n betweterig opgeheven vingertje (politici proberen dat al jaren tevergeefs en er is nog nooit minder om gebruikt).

nu verwacht ik niet dat volledige legalisering het probleem (direct) gaat oplossen maar het 50 jaar oude beleid van verbieden en heel hard 'dat moet je echt niet doen roepen!' faalt al decennialang gruwelijk en geen politicus die daar verantwoordelijkheid voor neemt. ze staan zo enorm af van de werkelijkheid dat het haast stuitend is. veel politici schotelen je zelfs nog voor dat je sowieso als kansloze dakloze heroinejunk achter het station gaat eindigen als je een keer een pilletje neemt. alleen die naïviteit al is echt om te janken.”

Dat het huidige beleid niet voldoende is dat lijkt me duidelijk. Of het strenger of juist minder streng met legaliseren als optie moet laat ik even in het midden. Dat haalt naar mijn mening niet weg dat er ook een verantwoordelijkheid ligt bij de gebruiker. Met het roken van een sigaret heb je uiteindelijk alleen jezelf. Maar met het gebruik van harddrugs (wat op dit moment niet gelegaliseerd is) zorg je ervoor dat de zware drugscriminalilteit een afzetmarkt houd. Dat kan betweterig over komen, ik vind het te simpel om te denken dat je lijntje coke zo onschuldig is omdat iedereen het doet.
pi_200378777
quote:

[..]

Dat heeft nog nooit iemand afgeschrikt getuige de moord cijfers in de VS.
  Moderator donderdag 15 juli 2021 @ 15:44:38 #19
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_200378786
quote:
4s.gif Op donderdag 15 juli 2021 15:42 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Dit. Iedereen die drugs gebruikt houdt dit soort criminaliteit in stand. :Y
Dit werd overigens bestreden door Peter zelf
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_200378788
¨grote woorden" van politici weer.

Remember MH17? :´)
pi_200378793
quote:

[..]

Ik deel je mening.
Groot nadeel is natuurlijk wel dat ook een onschuldig iemand de doodstraf kan krijgen.
pi_200378797
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 15:43 schreef Ed1234 het volgende:
Ik heb geen idee hoe ik uit een vorig deel kan quoten maar om nog te reageren op de post van Nielsch:

“je kan dit wel roepen, maar met name het gebruik van xtc (en tegenwoordig ook andere drugs zoals keta, speed en coke) is onder (grote) delen van diverse generaties al zo enorm ingeburgerd en gemeengoed dat je er niet gaat komen met zo'n betweterig opgeheven vingertje (politici proberen dat al jaren tevergeefs en er is nog nooit minder om gebruikt).

nu verwacht ik niet dat volledige legalisering het probleem (direct) gaat oplossen maar het 50 jaar oude beleid van verbieden en heel hard 'dat moet je echt niet doen roepen!' faalt al decennialang gruwelijk en geen politicus die daar verantwoordelijkheid voor neemt. ze staan zo enorm af van de werkelijkheid dat het haast stuitend is. veel politici schotelen je zelfs nog voor dat je sowieso als kansloze dakloze heroinejunk achter het station gaat eindigen als je een keer een pilletje neemt. alleen die naïviteit al is echt om te janken.”

Dat het huidige beleid niet voldoende is dat lijkt me duidelijk. Of het strenger of juist minder streng met legaliseren als optie moet laat ik even in het midden. Dat haalt naar mijn mening niet weg dat er ook een verantwoordelijkheid ligt bij de gebruiker. Met het roken van een sigaret heb je uiteindelijk alleen jezelf. Maar met het gebruik van harddrugs (wat op dit moment niet gelegaliseerd is) zorg je ervoor dat de zware drugscriminalilteit een afzetmarkt houd. Dat kan betweterig over komen, ik vind het te simpel om te denken dat je lijntje coke zo onschuldig is omdat iedereen het doet.
Het gebruiken van harddrugs houdt het circuit wat uit dergelijke criminelen bestaat in stand, het is niet moeilijker dan dat.
pi_200378802
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 15:44 schreef ChevyCaprice het volgende:

Dit. Iedereen die drugs gebruikt houdt dit soort criminaliteit in stand.
Dit werd overigens bestreden door Peter zelf
Uiteraard als iedereen stopt met drugs dan blijven de criminelen. Alleen gaan ze dan in suiker handelen. :')
  donderdag 15 juli 2021 @ 15:49:16 #24
492776 Uizichtloos
We leven in een maatschappij
pi_200378854
Rust in vrede Peter...
pi_200378858
instagram
pi_200378860
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 15:45 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Ik deel je mening.
Groot nadeel is natuurlijk wel dat ook een onschuldig iemand de doodstraf kan krijgen.
Bijkomende schade. Het aantal doden dat is gevallen doordat we moordenaars ooit weer hebben vrijgelaten is vele malen groter. Dat is ook onverteerbaar. Misschien nog wel meer.
  donderdag 15 juli 2021 @ 15:50:04 #27
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_200378864
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 15:40 schreef Confetti het volgende:

[..]

Mij lukt het dat de communicatie tussen bewaker en gevangene nooit vertrouwelijk en onder vier ogen kan plaatsvinden. Een telefoon geloof ik al helemaal niet in, niet in zo'n gevangenis.

Zij is het enige potentiele lek in Vught en daarom een mogelijk gevaar voor de openbare orde waar je je ogen niet voor moet sluiten onder het mom van vertrouwelijkheid.
quote:
NIEUWSUUR • BINNENLAND • 10-05-2016, 20:07
'Holleeder plande moordaanslag op zussen'
ANP
Het OM verdenkt Willem Holleeder ervan dat hij zijn zussen Astrid en Sonja wilde laten vermoorden. Zo zou hij hebben willen voorkomen dat ze meer belastende verklaringen tegen hem zouden afleggen.

Ook zou hij journalist en programmamaker Peter R. de Vries uit de weg hebben willen ruimen. Hij zou daar in de laatste maanden van vorig jaar in de extra beveiligde inrichting (EBI) in Vught plannen voor hebben gemaakt.

Hoe is het mogelijk dat Holleeder in de zwaarbeveiligde gevangenis meerdere moorden kon voorbereiden? In Nieuwsuur is Jan van den Brand, oud-gevangenisdirecteur en lid van de raad voor de strafrechttoepassing, te gast.

BEKIJK OOK
Een moord bestellen vanuit de EBI, kan dat?

9:00
'Holleeder plande moordaanslag op zussen'
De beschuldiging kwam vanochtend ter sprake tijdens een pro-formazitting in een zaak tegen Holleeder. Hij is op 11 april in zijn cel aangehouden voor een "poging tot uitlokking van liquidaties".

Astrid en Sonja Holleeder en Sandra den Hartog hebben belastende verklaringen tegen hun broer afgelegd in de liquidatiezaak waarvoor hij terechtstaat.

Afluisteren
Holleeder zelf ontkent dat hij zijn zussen iets aan wil doen. "Op het moment dat er met mijn zusters iets gebeurt, zal u mij daar verantwoordelijk voor houden. Het is absoluut niet in mijn belang dat er iets met hen gebeurt." Hij voegde eraan toe dat hij ook niet wil dat er iets met ex-vriendin Sandra den Hartog en Peter R. de Vries gebeurt.

Het OM kwam het plan op het spoor door het afluisteren van een telefoongesprek. Een Antilliaanse medegedetineerde die door Holleeder was benaderd, is een aantal malen verhoord.

"Holleeder zocht een huurmoordenaar en ik moest een nummer bellen", zei hij. Ook zei hij dat Holleeder een aanbetaling van 5000 euro had gedaan en meer geld in het vooruitzicht had gesteld als zijn plannen daadwerkelijk waren uitgevoerd. Holleeder zou bereid zijn geweest om 70.000 euro per aanslag te betalen.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ordaanslag-op-zussen
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_200378872
Is het leger al begonnen met Utrecht en omstreken binnen te vallen?
pi_200378887
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 15:43 schreef Ed1234 het volgende:

dat mag ook best jouw mening zijn en ik kan er zelfs best wel tot op zekere hoogte in meegaan (al zal ik straks als ik weer naar een festival mag ook gewoon weer een pilletje nemen), maar als het enkel bij die mening blijft dan zal dat geen zoden aan de dijk zetten.
PWBF
  donderdag 15 juli 2021 @ 15:51:43 #30
491303 Yon_Wip
Horecatopper
pi_200378894
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 15:50 schreef Nober het volgende:
Blijft uit m'n huis dakhaas
  donderdag 15 juli 2021 @ 15:52:47 #31
65846 Bocaj
47th President.
pi_200378909
Toch schrik je hier ook weer van...
pi_200378918
RIP Peter de betweter.

De dood van Derk Wiersum was eigenlijk nog erger maar die had geen bekende kop.
Ciao ciao, doei doei, al het goeie.
pi_200378922
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 15:49 schreef Confetti het volgende:

[..]

Bijkomende schade. Het aantal doden dat is gevallen doordat we moordenaars ooit weer hebben vrijgelaten is vele malen groter. Dat is ook onverteerbaar. Misschien nog wel meer.
Maar helpt de doodstraf tegen de criminaliteit? Afschrikkend werkt het niet, als ik naar de VS kijk.
  donderdag 15 juli 2021 @ 15:53:57 #34
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_200378930
quote:
NOS NIEUWS • BINNENLAND • 10-05-2016, 19:50
Een moord bestellen vanuit de EBI, kan dat?
DOLPH CANTRIJN / HOLLANDSE HOOGTE
De Extra Beveiligde Inrichting (EBI) in Vught geldt als de strengst beveiligde gevangenis van Nederland. Toch slaagde Willem Holleeder erin om een moord te 'bestellen' op zijn zussen en Peter R. de Vries, zo denkt het Openbaar Ministerie.

Het OM kwam het plan op het spoor door het afluisteren van een telefoongesprek. Holleeder zou ook een Antilliaanse medegedetineerde in zijn plannen hebben betrokken.

Volgens de advocaat van de zussen roept dat vragen op over de regels die voor de veiligheid in de EBI moeten zorgen. Hoe zit het regime in Vught eigenlijk in elkaar?

De EBI werd geopend in 1997, om een einde te maken aan een golf van gijzelingen en ontsnappingen in de jaren 90. Het complex omvat vier afzonderlijke afdelingen met elk zeven cellen.

Mensen komen in de zwaarbeveiligde gevangenis terecht als er een extreem vluchtrisico is of als er sprake is van een "onaanvaardbaar risico" voor de maatschappij. Sinds het bestaan van de EBI zijn er 175 keer gedetineerden opgesloten. Per jaar zitten er gemiddeld zo'n vijf mensen vast.

Gevangenen in de EBI worden meerdere keren per dag gefouilleerd. Ook worden de cellen meermaals gecontroleerd. Er is op elk van de vier afdelingen altijd minstens een cel leeg om een gevangene tijdelijk in onder te brengen, zodat zijn cel gecontroleerd kan worden.

Overal, behalve in de persoonlijke cellen en op enkele toiletten, worden de gevangenen met microfoons afgeluisterd. Ook is er op de meeste plekken camerabewaking.

Een deel van de huisregels van de EBI:

* Ongecontroleerde contacten met personen buiten de inrichting zijn niet mogelijk

* Het is niet toegestaan contact te hebben met gedetineerden van de andere drie afdelingen binnen de inrichting

* Er mogen maximaal vier gedetineerden tegelijk bij elkaar in één ruimte zijn

* De voorspelbaarheid van activiteiten van de gedetineerden moet worden voorkomen

Dat laatste is bedoeld om eventuele plannen van gedetineerden te doorkruisen.

In de EBI is geen sprake van totale isolatie. Dat mag ook niet vanwege Europese regelgeving, zegt advocaat Hettie Cremers, die vaak in Vught is geweest. "Dat betekent dat gedetineerden in de EBI een paar keer per week samen met één of twee andere gedetineerden mogen verblijven, bijvoorbeeld op de luchtplaats of tijdens het sporten."

Binnen de muren heeft elke gevangene ook contact met bezoekers, zijn advocaat, het personeel en hulpverleners. De meeste van die gesprekken worden gemonitord. Alleen het contact met een advocaat wordt niet gecontroleerd.

Maar het contact met de buitenwereld wordt ook scherp in de gaten gehouden. In beginsel mogen gevangenen gewoon communiceren met mensen buiten de gevangenis, totdat er reden is om dat in te perken.

Zo is er de mogelijkheid om te bellen. Dat mag twee keer per week, maximaal tien minuten per telefoontje. Ook mogen gedetineerden brieven schrijven en ontvangen. Zoals vrijwel alles in de EBI, wordt ook dat contact streng gecontroleerd: brieven worden gelezen, telefoontjes afgeluisterd en opgenomen.

Gedetineerden zijn bijzonder creatief. Dan kan het mogelijk zijn dat men berichten aan elkaar doorgeeft.

Advocaat Hettie Cremers
Vanwege het contact met medegevangenen is het niet ondenkbaar dat Holleeder een moord vanuit zijn cel heeft kunnen beramen, zegt Cremers. "Als gedetineerden contact met elkaar hebben is dat het moment waarop er wel wat informatie over en weer uitgewisseld kan worden als men dat handig aanpakt."

Ook op de momenten dat gevangenen samen zijn, is er bewaking. "Maar gedetineerden zijn bijzonder creatief. Dan kan het mogelijk zijn dat ze berichten aan elkaar doorgeven."

Routine
Er is veel bewaking in de EBI, maar het strenge regime vergt veel van de bewaarders. Dat blijkt uit het rapport 'Gevangen in de EBI' uit 2013. "Een van de problemen voor de bewaarders is om elke keer opnieuw scherp te zijn", stellen de onderzoekers. Een van de bewaarders zegt in het rapport: "Routine sluipt erin. Dat is een feit. Het is zaak toch jezelf weer te motiveren."

Een gevangene verklaart tegenover de onderzoekers dat ze onderling veel praten over wie er vastzit op de verschillende afdelingen van de EBI. "De gedetineerden weten wie er op de andere afdelingen zitten, ook al probeert het personeel dit geheim te houden."

Mensen die gevangen zitten, hebben maar een klein gaatje nodig.

Journalist Peter R. de Vries
Advocaat Cremers vindt dat de controle heeft gewerkt, als de bewakers achter de vermeende moordplannen van Holleeder zijn gekomen. "Dan kan je zeggen dat het hele strikte regime heeft gewerkt, want het telefoontje is kennelijk onderschept."

Volgens haar is het niet uit te sluiten dat dit soort zaken voorkomen, behalve als je mensen volledig van elkaar isoleert. "En dat mag dus niet volgens de Europese regels."

Cremers vindt het niet verwonderlijk dat het Openbaar Ministerie met het verhaal naar buiten komt. Volgens haar wil het OM hiermee het imago van Holleeder als 'knuffelcrimineel' beïnvloeden, om te voorkomen dat Holleeder naar een minder zwaar regime wordt overgeplaatst. Dat gebeurde onlangs wel bij Mohammed B., de moordenaar van Theo van Gogh.

0:48
'Ik kan me voorstellen dat de minister het imago van Holleeder wat anders neer wil zetten'
Journalist Peter R. de Vries, die zelf ook doelwit van Holleeder zou zijn, is er ook niet verbaasd over dat Holleeder een opdracht tot moord zou kunnen geven vanuit de EBI.

'Mensen die gevangen zitten hebben maar een klein gaatje nodig'
"Mensen die gevangen zitten, hebben maar een klein gaatje nodig. Blijkbaar is het onmogelijk om iemand 24 uur per dag, 7 dagen per week, 365 dagen per jaar in de gaten te houden."
https://nos.nl/artikel/21(...)anuit-de-ebi-kan-dat
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_200378936
Hoe zou Jan Utreg zich nu voelen trouwens, met z'n open gulp?

PWBF
pi_200378958
quote:

[..]

Veel meer ja. En mensen vergeten dat de doodstraf pas na jaren voltrokken wordt waardoor het risico bijna nul is daarop
  donderdag 15 juli 2021 @ 15:57:06 #37
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_200378968
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 15:50 schreef Nober het volgende:
In de jaren 70 met de treinkapingen stonden er tanks bij de Molukse wijken.
Dus als je die parallel doortrekt dan zou dat best een plausibile optie zijn zo langzamerhand.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_200378979
Zat er wel aan te komen helaas. RIP aan de nabestaanden.
pi_200378989
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 15:53 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Maar helpt de doodstraf tegen de criminaliteit? Afschrikkend werkt het niet, als ik naar de VS kijk.
Het beschermt de maatschappij beter. Sowieso zouden veelplegers ook gewoon levenslang moeten krijgen na een x aantal criminele feiten.
pi_200379013
twitter
  donderdag 15 juli 2021 @ 16:01:25 #41
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_200379031
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:00 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
We moeten dit we moeten dat. Ze gaan geen klote doen.
pi_200379036
quote:

[..]

Bijkomende schade. [...]
Laat me niet lachen.
Totdat je beste vriend/vriendin voor iemand anders wordt aangezien.
Door getuigen wordt herkend, geen goed alibi heeft... nou ja, wat zou het, bijkomende schade.

Ik ken iemand die onterecht in de bak heeft gezeten.
Dat is geen bijkomende schade, dat is schade voor het leven.
pi_200379038
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 15:58 schreef macca728 het volgende:

[..]

Het beschermt de maatschappij beter. Sowieso zouden veelplegers ook gewoon levenslang moeten krijgen na een x aantal criminele feiten.
het is echt kolder om te denken dat met de doodstraf de maatschappij beter is beschermd. misschien wel tegen een individuele moordenaar die heel erg boos was op iemand, maar niet tegen de georganiseerde misdaad die altijd wel losers zal blijven vinden die het vuile werk willen opknappen, welke straf er ook boven hun hoofd hangt...

nadat de Italiaanse maffia in de VS gedecimeerd was na alle RICO-processen in de jaren '80 is hun plek gewoon ingenomen door criminele organisaties uit andere landen en dat zal gewoon zo doorgaan... en hier in NL geldt dat ook.
PWBF
pi_200379040
quote:
13s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:01 schreef Draak31 het volgende:

[..]

We moeten dit we moeten dat. Ze gaan geen klote doen.
Ja ik word er misselijk van. Geen woorden maar daden.
pi_200379049
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:01 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Laat me niet lachen.
Totdat je beste vriend/vriendin voor iemand anders wordt aangezien.
Door getuigen wordt herkend, geen goed alibi heeft... nou ja, wat zou het, bijkomende schade.

Ik ken iemand die onterecht in de bak heeft gezeten.
Dat is geen bijkomende schade, dat is schade voor het leven.
Ja en de duizenden extra slachtoffers door het niet doden van een moordenaar telt zeker niet.
pi_200379055
twitter
pi_200379062
quote:
6s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]

het is echt kolder om te denken dat met de doodstraf de maatschappij beter is beschermd. misschien wel tegen een individuele moordenaar die heel erg boos was op iemand, maar niet tegen de georganiseerde misdaad die altijd wel losers zal blijven vinden die het vuile werk willen opknappen, welke straf er ook boven hun hoofd hangt...

nadat de Italiaanse maffia in de VS gedecimeerd was na alle RICO-processen in de jaren '80 is hun plek gewoon ingenomen door criminele organisaties uit andere landen en dat zal gewoon zo doorgaan... en hier in NL geldt dat ook.
Mee eens hoor. Maar wel streng aanpakken , gewoon leger inzetten of legaliseren.
pi_200379068
Wat een lovende woorden voor Peter, dat viel toen hij leefde allemaal wel mee.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_200379092
quote:
15s.gif Op donderdag 15 juli 2021 15:36 schreef Confetti het volgende:
We moeten ook niet naïef zijn. Hopelijk wordt daarom die advocate Inez Weski wel door de geheime dienst gevolgd, want als je wordt gezogen in het drugskartel van Taghi kun je altijd onder druk worden gezet.

Maar dat is minder belangrijk dan het lijkt. Op een forum schreef een Schipholmederwerker indertijd:
In de nacht na Taghi's aankomst kwam een tweede vliegtuig met zijn negen belangrijkste bloedverwanten aan. Ze waren, in peperdure outfits en behangen met goud en juwelen uit Dubai, Zuid-Afrika en Zuid-Amerika via een luchthaven buiten Nederland hierheen gekomen en hadden de marechaussee urenlang alleen grote bekken gegeven.

Taghi is dus een primus inter pares, een vervangbaar clanhoofd. Hem gaat het niet om persoonlijke rijkdom, maar om een wereldwijd bastion van geld, invloed en veiligheid op te bouwen, een multinational. En dat bastion blijft intact en onaantastbaar. Als het baasje in de bajes zit, vecht zich een nieuwe omhoog.
pi_200379102
twitter

Schurft kantoor.
pi_200379110
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:00 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
:') :')
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
pi_200379128
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:02 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja en de duizenden extra slachtoffers door het niet doden van een moordenaar telt zeker niet.
Duizenden extra slachtoffers door het niet doden van een moordenaar?

Wtf.

Nogmaals: veel geschreeuw, tot je eigen partner of moeder of broer wordt aangewezen als moordenaar, en hij/zij onschuldig is, maar toch de door jou gewenste doodstraf krijgt.
En dan kom ik even langs op de begrafenis om te zeggen: nou en? Bijkomende schade.

Langs de zijlijn schreeuwen en schelden op politici/wetshandhavers en wat niet al. Dat is pas heldhaftig.
Maar als de keiharde aanpak die de schreeuwerds voorstaan betrekking gaat krijgen op henzelf of hun naasten, dan is de beer pas echt los.

Bah.
pi_200379141
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 15:43 schreef Raw85 het volgende:

[..]

Dan had Lucia de B. nu voor niets onder de grond gelegen
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 15:45 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Ik deel je mening.
Voor gevallen zoals bij Pim Fortuyn, Theo v. Gogh, Peter R de Vries, waarbij het onomstotelijk duidelijk is wie de dader is, of wie mee hielpen bij de aanslag, kan er nooit sprake zijn van zo'n misverstand.
pi_200379165
quote:
4s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:08 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

[..]

Voor gevallen zoals bij Pim Fortuyn, Theo v. Gogh, Peter R de Vries, waarbij het onomstotelijk duidelijk is wie de dader is, of wie mee hielpen bij de aanslag, kan er nooit sprake zijn van zo'n misverstand.
Geloof me nou maar, rechter/justitie/politie waren onomstotelijk overtuigd van de schuld van Lucia de B.
pi_200379170
quote:

[..]

[..]

Dit ja, maar dat snappen de tegenstanders nooit.
pi_200379192
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:09 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Geloof me nou maar, rechter/justitie/politie waren onomstotelijk overtuigd van de schuld van Lucia de B.
Gast, die had geen doodstraf gekregen.
Maar vertel eens over de tienduizenden extra slachtoffers van pedofielen, verkrachters, moordenaars en geweldmisdrijfplegers.....
  donderdag 15 juli 2021 @ 16:14:11 #57
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200379238
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 15:00 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Kurt O+

Treedt nog vaak op met Freddy, altijd een genot om te zien!
Vertel mij wat.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 15 juli 2021 @ 16:14:47 #58
168739 Red_85
'echt wel'
pi_200379245
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:07 schreef Seamonkey- het volgende:

[..]

:') :')
Ja pleur op joh, ook haar collega de boskabouter :r
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_200379301
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:11 schreef macca728 het volgende:

[..]

Gast, die had geen doodstraf gekregen.
Maar vertel eens over de tienduizenden extra slachtoffers van pedofielen, verkrachters, moordenaars en geweldmisdrijfplegers.....
Gast, ze werd beschuldigd van en veroordeeld voor meervoudige moord en poging tot moord.
In jullie verhaal van 'keihard aanpakken die moordenaars & we willen de doodstraf terug' verhaal had ze wel de doodstraf gekregen. En ze was totaal onschuldig.

En wil je verkrachters ook gewoon een spuitje geven?

En denk je dat zoiets een afschrikkende werking heeft op mensen met een geestelijke afwijking, mensen die de herseninhoud hebben van een eendagsvlieg en mensen die helemaal niets meer te verliezen hebben?

En dat we dan voor altijd veilig de straat opkunnen, want 'we' hebben wel even laten zien wat we met deze gasten doen?

Ik vraag me af wat Peter R. de Vries van die redenering zou vinden.
pi_200379346
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:16 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Gast, ze werd beschuldigd van en veroordeeld voor meervoudige moord en poging tot moord.
In jullie verhaal van 'keihard aanpakken die moordenaars & we willen de doodstraf terug' verhaal had ze wel de doodstraf gekregen. En ze was totaal onschuldig.

En denk je dat zoiets een afschrikkende werking heeft op mensen met een geestelijke afwijking, mensen die de herseninhoud hebben van een eendagsvlieg en mensen die helemaal niets meer te verliezen hebben?

En dat we dan voor altijd veilig de straat opkunnen, want 'we' hebben wel even laten zien wat we met deze gasten doen?

In dat geval waren er heel wat meer onschuldigen overleden in de Puttense moordzaak.
pi_200379360
quote:

[..]
Die was daar openlijk tegenstander van.
pi_200379364
quote:

[..]

[..]

Doodstraf is wraak nemen, geen gerechtigheid. Het is simpelweg moord door de staat uitgevoerd om jouw onderbuik en wraakgevoelens te bevredigen.

Het schrikt helemaal niemand af en het voorkomt niets wat je niet via gevangenisstraf kan voorkomen.
pi_200379378
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:18 schreef Fugue het volgende:

[..]

In dat geval waren er heel wat meer onschuldigen overleden in de Puttense moordzaak.
Jij zegt het... ik zou juist een aanvulling geven.
Maar volgens deze roeptoeters is dat slechts bijkomende schade.

Een mooi In Memoriam voor iemand die onrecht in individuele gevallen juist bestreed, in plaats van ze te beschouwen als 'bijkomende schade'.
pi_200379388
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:19 schreef Raw85 het volgende:

[..]

Inderdaad.
(Het was ook vooral bedoeld als retorische vraag.)
pi_200379510
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:06 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]

Schurft kantoor.
Als je een zaak wordt toegewezen kan ik het nog wel begrijpen maar vrijwillig en voor heel veel geld dergelijke figuren verdedigen maakt je niets minder dan een vijand van de natie. Echt walgelijk de topadvocatuur in Nederland.
pi_200379531
Ik heb het eerder in een iets andere vorm gezegd, maar ik hoop echt dat de Nederlandse TV nu definitief gaat stoppen met de glorificatie van de leiders van de georganiseerde misdaad en hun ingehuurde helpers.
pi_200379552
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:25 schreef HiZ het volgende:
Ik heb het eerder in een iets andere vorm gezegd, maar ik hoop echt dat de Nederlandse TV nu definitief gaat stoppen met de glorificatie van de leiders van de georganiseerde misdaad en hun ingehuurde helpers.
Nog nooit gehoord dit :') Wat een onzin.
  donderdag 15 juli 2021 @ 16:28:14 #68
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_200379574
quote:
Waar heb je het over?
Dit, dus.
pi_200379582
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:25 schreef Confetti het volgende:

[..]

Als je een zaak wordt toegewezen kan ik het nog wel begrijpen maar vrijwillig en voor heel veel geld dergelijke figuren verdedigen maakt je niets minder dan een vijand van de natie. Echt walgelijk de topadvocatuur in Nederland.
Ook hiermee was, denk ik, Peter R. de Vries het totaal niet eens geweest.
Iedereen verdient verdediging in een rechtsstaat.

Niet voor niets was hij vertrouwensman voor een man die 12 jaar celstraf aan z'n broek heeft hangen.
En dat was ook niet voor het rijden door rood. (En hij kreeg nog strafvermindering vanwege z'n belofte als kroongetuige te willen optreden.)

Ik vind het spijtig dat de dood van iemand die zoveel mogelijk probeerde te strijden voor rechten & plichten voor iedereen, nu wordt misbruikt voor stupide roeptoeterij.
pi_200379631
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:28 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Waar heb je het over?
Onder andere het veelvuldig uitnodigen van Inez Weski voor allerlei talkshows en ander entertainment (zomergasten). Holleeder kreeg ook een mooi platform. Zomaar twee voorbeelden.
pi_200379650
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:31 schreef HiZ het volgende:

[..]

Onder andere het veelvuldig uitnodigen van Inez Weski voor allerlei talkshows en ander entertainment (zomergasten). Holleeder kreeg ook een mooi platform. Zomaar twee voorbeelden.
Inez Weski is een advocaat.
Geen topcrimineel, en totaal niet te vergelijken met De Neus.
pi_200379655
quote:
Mee eens. Ik snap ook echt niet dat bijvoorbeeld een Holleeder werd uitgenodigd bij college tour op de publieke omroep.
pi_200379672
quote:

[..]

Ja, want Delano G. kijkt naar programma's als nieuwsuur, college tour of OP1 kijkt en haalt daar zijn inspiratie.
  donderdag 15 juli 2021 @ 16:34:09 #74
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_200379676
Jeetje. Ik ben nooit een groot fan geweest van Peter, maar zo'n einde laten me de rillingen over mijn rug lopen.

De man die ineens overal verstand en een mening over had, maar wel opkwam voor het kwaad, voor slachtoffers. Dat heeft hij met zijn leven moeten bekopen.

Dit is maar weer eens het bewijs dat er meer gekken vrij rondlopen dan dat er opgesloten zitten.
With love :*
pi_200379678
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:32 schreef Ed1234 het volgende:

[..]

Mee eens. Ik snap ook echt niet dat bijvoorbeeld een Holleeder werd uitgenodigd bij college tour op de publieke omroep.
Dat deel ik 100 procent. En gelukkig heeft Twan Huys (plus de omroep) dat ook te horen gekregen. Ik denk niet dat ze zoiets nog een keer gaan doen.
pi_200379685
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:32 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Inez Weski is een advocaat.
Geen topcrimineel, en totaal niet te vergelijken met De Neus.
Zeker, ze is advocaat. Moeten we het er nu ook over hebben dat zij de enige is die Taghi zonder toezicht mag spreken?
pi_200379711
quote:

[..]

Links bolwerk natuurlijk. Over een x aantal jaar Delano G over zijn door Halsema aangeboden stage en nieuwbouw woning. :')
  donderdag 15 juli 2021 @ 16:36:44 #78
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200379719
quote:
Ik snap wat je bedoelt en kan het er ook wel mee eens zijn, maar ik denk not in this life.

Ik denk dat deze film gruwelijk veel mensen op het verkeerde pad heeft gebracht, maar dan nog blijft het altijd een keuze. En ondanks het feit dat ik de film epic vind, heb ik een dergelijke levensmissie nooit geambieerd.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  donderdag 15 juli 2021 @ 16:36:53 #79
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_200379721
quote:

[..]

Dat staat toch totaal los van de liquidatie van een misdaadjournalist? De Vries deed zelf niet anders.
Dit, dus.
pi_200379729
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:34 schreef HiZ het volgende:

[..]

Zeker, ze is advocaat. Moeten we het er nu ook over hebben dat zij de enige is die Taghi zonder toezicht mag spreken?
Er moet helemaal niets. Ik gaf alleen aan dat de vergelijking tussen Weski en Holleeder volkomen mank gaat.
Dit topic ging verder vooral over de moordaanslag op en het overlijden van Peter R. de Vries.
pi_200379731
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:34 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Dat deel ik 100 procent. En gelukkig heeft Twan Huys (plus de omroep) dat ook te horen gekregen. Ik denk niet dat ze zoiets nog een keer gaan doen.
Nee, maar het liet wel zijn ware gezicht zien. En dat van KRO-NCRV.
pi_200379749
Het zal me niet verbazen als er ooit een film over zijn leven word gemaakt.
Er is materie genoeg voor.
pi_200379765
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:37 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Er moet helemaal niets. Ik gaf alleen aan dat de vergelijking tussen Weski en Holleeder volkomen mank gaat.
Dit topic ging verder vooral over de moordaanslag op en het overlijden van Peter R. de Vries.
Ja precies. En in dat kader is het op zijn minst de moeite waard om te onderzoeken waarom Delano G De Vries heeft vermoord. En als dat in opdracht van iemand anders was, wie, en hoe de opdracht / betalingen etc bij G. terecht zijn gekomen.
pi_200379772
quote:
De grote tv-zenders gooien vanavond hun programmering om vanwege het overlijden van Peter R. de Vries. RTL 4 staat de hele avond in het teken van de misdaadverslaggever, NPO 1 staat bij het overlijden stil met een extra uitzending van Op1 en ook SBS6 maakt een extra uitzending. Lees hier wat je waar kunt kijken vanavond.
18:30 uur - RTL Boulevard - RTL 4
RTL Boulevard staat helemaal in het teken van Peter R. de Vries. De misdaadverslaggever werd vorige week neergeschoten nadat hij bij een uitzending van Boulevard aanwezig was en het programma is sindsdien een van de hoofdrolspelers in de zaak. Er was een dreiging over een aanslag op de studio en dus zit het programma nu op een geheime locatie op het mediapark in Hilversum. Vanuit daar maakt de redactie opnieuw een special over hun vermoorde collega.

20:00 uur - Extra RTL Boulevard - RTL 4
In plaats van de quiz Ik weet er alles van, komt er vanavond nóg een special over Peter R. de Vries van de makers van RTL Boulevard. Over de inhoud van dit programma is nog niet veel bekend.

20:30 uur - In Memoriam Peter R. de Vries - RTL 4
De redactie van RTL heeft een In Memoriam over Peter R. de Vries gemaakt. De misdaadverslaggever was vaak te gast in de programma's van de zender en zal daar gemist worden.

20:30 uur - Extra Shownieuws Peter R. de Vries - SBS6
Ook SBS6 besteedt vanavond extra aandacht aan Peter R. de Vries met een extra uitzending van Shownieuws tussen 20:30 uur en 21:30 uur. SBS6 is de zender die Peter R. groot maakte als tv-ster door zijn Peter R. de Vries Misdaadverslaggever uit te zenden. Verwacht wordt dan ook dat we daar wel een aantal fragmenten van terug zullen zien.

20:40 uur - Extra Op1 met Jeroen Pauw - NPO 1
Jeroen Pauw presenteert vanavond een extra uitzending van Op1 naar aanleiding van het overlijden van Peter R. de Vries. Wie er bij de talkshowhost zullen aanschuiven is nog niet bekend. Zelf kan Pauw ook genoeg vertellen over zijn collega Peter R. de Vries; de uitzending van Op1-voorloper Pauw & Witteman waarin crimineel Joran van der Sloot een glas wijn in het gezicht van De Vries gooide staat in het collectieve geheugen.

21:30 uur - Humberto over Peter R. de Vries - RTL 4
Humberto Tan wijdt zijn uitzending vanavond ook weer aan Peter R. de Vries. Vorige week deed hij dat al op de avond na de aanslag op de journalist, en nu dus opnieuw. Ook hier is nog niet bekend wie er zullen aanschuiven om over de moordaanslag en de misdaadverslaggever te praten.
pi_200379778
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:36 schreef Tengano het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt en kan het er ook wel mee eens zijn, maar ik denk not in this life.

Ik denk dat deze film gruwelijk veel mensen op het verkeerde pad heeft gebracht, maar dan nog blijft het altijd een keuze. En ondanks het feit dat ik de film epic vind, heb ik een dergelijke levensmissie nooit geambieerd.
over het algemeen zijn zaken als leefomstandigheden waarin je opgroeit, je directe omgeving, lager iq of een geestelijke kwaal de oorzaak.

Tuurlijk wordt er af en toe wel eens iemand echt geinspireerd door een film of door gamen, maar denk dat dat in de praktijk wel meevalt. Het merendeel, 99.9999999 procent komt gewoon prima terecht.
pi_200379783
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:36 schreef Tengano het volgende:

[..]

Figuren die hun leven laten invullen door een film zijn sowieso achterlijk.
Die hadden sowieso dan wel een ander voorbeeld gekozen als dat er eenmaal in zit.

Dan hebben ze met hun debiele kop de film trouwens ook niet begrepen.
Hij word aan het einde niet voor niks kapot geschoten.
pi_200379788
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:36 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dat staat toch totaal los van de liquidatie van een misdaadjournalist? De Vries deed zelf niet anders.
Precies.
Ik denk dat heel veel boze roeptoeters hier, als ze Peter R. de Vries en diens motivatie(s) zouden kennen, een ontzettende hekel aan hem zouden hebben.

Wat dat betreft kan ik vele wending(en) in dit topic totaal niet meer volgen. Een hele club mensen huilt hier om Peter R. de Vries, maar vaak om redenen & met argumenten (inclusief kant en klare 'oplossingen') waar De Vries zelf erg boos om zou zijn geworden.
pi_200379789
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 15:39 schreef Zipportal het volgende:
Dit is godverdomme zo oneerlijk.
Jeetje
pi_200379790
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:40 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Je kan de tv dus beter uit laten vanavond. Verschrikkelijk natuurlijk dat ie de pijp uit is maar dit gedoe kan ook gewoon op 1 zender en 1 tijdstip.
Zonder wrijving geen glans
pi_200379803
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:42 schreef Haags het volgende:

[..]

Je kan de tv dus beter uit laten vanavond. Verschrikkelijk natuurlijk dat ie de pijp uit is maar dit gedoe kan ook gewoon op 1 zender en 1 tijdstip.
Dit had Peter wel prachtig gevonden dat ze de hele avond over Peter praten.
pi_200379812
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:37 schreef Kromo het volgende:

[..]

Nee, maar het liet wel zijn ware gezicht zien. En dat van KRO-NCRV.
De omroep maakt ook andere programma's.
En welke persoon of welke instantie is zonder fouten?

Volgens mij was het destijds gewoon een poging om te scoren en de commerciële omroepen een slag voor te zijn. Ironisch genoeg mislukte Huys jaren later bij diezelfde commerciëlen. Je zou het 'het lot' kunnen noemen.
pi_200379823
quote:

[..]

Dat is beslist een hele relevante vraag.
Wat denk jij?
pi_200379831
quote:

[..]

Op zich prima dat 'ie wordt uitgenodigd, maar dan moet je wel kritische vragen kunnen stellen en door kunnen vragen. Zoals bv. Kockelmann Peter R aanpakte.
pi_200379834
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:19 schreef Raw85 het volgende:

[..]

Oke, dan is mijn vraag beantwoord.
pi_200379838
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:41 schreef Werkman het volgende:

[..]

Figuren die hun leven laten invullen door een film zijn sowieso achterlijk.
Die hadden sowieso dan wel een ander voorbeeld gekozen als dat er eenmaal in zit.

Dan hebben ze met hun debiele kop de film trouwens ook niet begrepen.
Hij word aan het einde niet voor niks kapot geschoten.
Los daarvan: het is gewoon een oproep tot censuur.
Daar ben ik sowieso op tegen. Ik ben bijvoorbeeld blij dat ik naar een film als 'Der Untergang' kan kijken.
Of desnoods 'The Godfather'.
pi_200379849
Shit man! RIP!
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_200379862
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:44 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Dat is beslist een hele relevante vraag.
Wat denk jij?
Het was eigenlijk bedoeld als retorische vraag.
pi_200379869
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 15:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat heeft nog nooit iemand afgeschrikt getuige de moord cijfers in de VS.
Dat is echt een totaal andere discussie. Alsof we ook weten hoeveel ''gerichte dodelijke impact aanslagen'' Amerika had gehad als ze daar de doodstraf volledig hadden afgeschaft. We hebben het hier niet over verschil in cultuur (wapens), achterstandswijken waarbij ook moorden gepleegd worden n.a.v. huiselijk geweld, of gang gerelateerd enz, maar over 1; toename van geweld bij de maffia hier en 2; de impact van een gerichte geplande aanslag, al dan niet op een bekende Nederlander/publiek figuur.

Van mij mogen ze het gewoon proberen.

Als je tijdens de voorbereiding van een dodelijke aanslag weet -dat als je gesnapt word- de dood onherroepelijk het gevolg is, wellicht dat je wel een keer extra nadenkt. Voor zover dat soort gespuis kan nadenken. Maar laten ze het hier gewoon maar eens invoeren; de doodstraf bij dit soort daden waarbij onomstotelijk duidelijk is wie de dader is.

Waarom niet? De samenleving zal hun niet missen. En familieleden die dan gaan janken van ''het was altijd een goede jongen'', ''hij kreeg geen eerlijke kansen'' en ''hij is slachtoffer van het ''discriminerende systeem'' in nederland'' moeten maar eens goed gaan nadenken waar het precies mis is gegaan en waar ze wellicht zelf eerder in hadden kunnen grijpen. Tip voor die mensen in het vervolg; als je weet dat iemand een bedrag van 150.000 is beloofd bij ''een klus'', dan zou dat eventueel reden kunnen zijn om aan de bel (bij de politie) te trekken.

Wie weet red je daarmee meerdere levens.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Doodstraf is wraak nemen, geen gerechtigheid. Het is simpelweg moord door de staat uitgevoerd om jouw onderbuik en wraakgevoelens te bevredigen.

Het schrikt helemaal niemand af en het voorkomt niets wat je niet via gevangenisstraf kan voorkomen.
Het heeft niets met wraak te maken. Neem je een leven (zoals in dit specifieke geval), dan verlies je je recht om te leven.

Jij zegt dat het niets afschrikt, en ik zeg; laten we dat eerst maar eens proberen.

Schrikt het niets af, dan heb jij gelijk, maar dan zijn er wel een aantal idioten die de dood niet schuwen weg van onze samenleving.

Big fucking boehoe
pi_200379882
twitter

Zouden ze nu nog gaan procederen?
Triest...
pi_200379912
quote:
4s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:47 schreef SpaceOddity het volgende:

Het heeft niets met wraak te maken. Neem je een leven (zoals in dit specifieke geval), dan verlies je je recht om te leven.

Jij zegt dat het niets afschrikt, en ik zeg; laten we dat eerst maar eens proberen.

Schrikt het niets af, dan heb jij gelijk, maar dan zijn er wel een aantal idioten die de dood niet schuwen weg van onze samenleving.

Big fucking boehoe
Ok, dus we gaan mensen doodmaken om te kijken of het afschrikt. Nee, dat lijkt mij een fantastisch goed idee, what could possibly go wrong... :')
pi_200379916
quote:

[..]

Dat is echt een totaal andere discussie. Alsof we ook weten hoeveel ''gerichte dodelijke impact aanslagen'' Amerika had gehad als ze daar de doodstraf volledig hadden afgeschaft. We hebben het hier niet over verschil in cultuur (wapens), achterstandswijken waarbij ook moorden gepleegd worden n.a.v. huiselijk geweld, of gang gerelateerd enz, maar over 1; toename van geweld bij de maffia hier en 2; de impact van een gerichte geplande aanslag, al dan niet op een bekende Nederlander/publiek figuur.

Als je tijdens de voorbereiding van een dodelijke aanslag weet -dat als je gesnapt word- de dood onherroepelijk het gevolg is, wellicht dat je wel een keer extra nadenkt. Voor zover dat soort gespuis kan nadenken. Maar laten ze het hier gewoon maar eens invoeren; de doodstraf bij dit soort daden waarbij onomstotelijk duidelijk is wie de dader is.

Waarom niet? De samenleving zal hun niet missen. En familieleden die dan gaan janken van ''het was altijd een goede jongen'', ''hij kreeg geen eerlijke kansen'' en ''hij is slachtoffer van het ''discriminerende systeem'' in nederland'' moeten maar eens goed gaan nadenken waar het precies mis is gegaan en waar ze wellicht zelf eerder in hadden kunnen grijpen. Tip voor die mensen in het vervolg; als je weet dat iemand een bedrag van 150.000 is beloofd bij ''een klus'', dan zou dat eventueel reden kunnen zijn om aan de bel (bij de politie) te trekken.

[..]

Big fucking boehoe
De doodstraf heeft al eeuwen- en eeuwen- en eeuwenlang geen aantoonbare afschrikwekkende werking gehad.
Soms was zelfs een bepaalde overtuiging of afkomst (!) al voldoende reden voor de doodstraf.
Toch zijn we niet opgehouden met na te denken, of met ons voort te planten.

Net zo min als het moorden is opgehouden.
En wel integendeel.
pi_200379926
Kan die doodstraf discussie elders?
pi_200379932
Mooi kut dit.
Het ligt aan de instanties zelf
pi_200379941
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:51 schreef Scrummie het volgende:
Eigenlijk mee eens, dus ik kap ermee. :@
pi_200379948
quote:

[..]

[..]

Big fucking boehoe
Wat mij betreft vallen mensen die voor de doodstraf zijn in wezen ook onder die "die de dood niet schuwen".
Tails tell tales
pi_200379999
twitter
pi_200380023
quote:
Klopt.

Voor mij klaar daarmee.
pi_200380107
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:34 schreef HiZ het volgende:

[..]

Als het uit de hoek van Taghi komt, is zij dus de link naar de moord aanslag (8>
pi_200380256
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:51 schreef Toby56 het volgende:

[..]

De doodstraf heeft al eeuwen- en eeuwen- en eeuwenlang geen aantoonbare afschrikwekkende werking gehad.
Soms was zelfs een bepaalde overtuiging of afkomst (!) al voldoende reden voor de doodstraf.
Toch zijn we niet opgehouden met na te denken, of met ons voort te planten.

Net zo min als het moorden is opgehouden.
En wel integendeel.
Sinds de doodstraf niet meer is, is het aantal misdaden toegenomen.

Net zo'n flauwekul argument als jij gebruikt.

In een rechtsstaat als Nederland zal het mondjesmaat worden toegepast maar het biedt wel degelijk een beschermende werking naar mijn mening.
  donderdag 15 juli 2021 @ 17:13:28 #111
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_200380279
quote:
Verschrikkelijk.

[..]

:') "Kijk eens, ik vond hem toen al goed. Hier is het bewijs inclusief datum, dus ik heb recht van spreken. Andere mensen die nu mooie woorden achteraf spreken zijn niet zo goed als ik."
pi_200380283
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:12 schreef macca728 het volgende:

[..]

Sinds de doodstraf niet meer is, is het aantal misdaden toegenomen.

Net zo'n flauwekul argument als jij gebruikt.

In een rechtsstaat als Nederland zal het mondjesmaat worden toegepast maar het biedt wel degelijk een beschermende werking naar mijn mening.
Eens.

Voor extreme, niet meer te redden gevallen die toch niet meer vrijkomen is het 'n oplossing.
pi_200380343
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:13 schreef Halcon het volgende:

[..]

Eens.

Voor extreme, niet meer te redden gevallen die toch niet meer vrijkomen is het 'n oplossing.
Ja en voor extreem schokkende moorden bv. Mohamed B, Volkert.
En je kan er altijd mee dreigen naar verdachten toe.
pi_200380369
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:16 schreef macca728 het volgende:

[..]

Volkert kreeg al geen levenslang, dus dan zou 'ie ook geen doodstraf hebben gekregen. Had 'ie misschien wel verdiend natuurlijk, maar da's een andere discussie.

Mohamed B liever op de stoel ja i.p.v. levenslang in de kostbare EBI.
  donderdag 15 juli 2021 @ 17:19:01 #115
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_200380391
quote:
2s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:56 schreef Benny het volgende:
[ twitter ]
Dit vind ik dan toch weer zo nep overkomen. Het is een mediapersoonlijkheid, niemand op die foto kende de man.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_200380404
Echt moeilijk voor te stellen dat hij er niet meer is en dat hij zijn nasale en licht pedante stemgeluid niet meer zal laten horen. Zoals anderen ook ervaren maakt het je pissig, met tegelijkertijd iets van machteloosheid want van deze vorm van criminaliteit win je het toch nooit.
  donderdag 15 juli 2021 @ 17:20:10 #117
pi_200380416
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:16 schreef macca728 het volgende:

[..]

Volgens mij is het martelaarschap in sommige kringen juist na te streven dus ik ben er niet zo zeker van dat het die moorden had voorkomen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_200380444
Dat is dus een levenslangetje voor Delano en die vieze Pool neem ik aan. Verder geen tijd aan besteden.
  donderdag 15 juli 2021 @ 17:21:34 #119
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_200380454
Tja de doodstraf. Op zich ben ik tegen de doodstraf. Mochten we daar ooit over gaan nadenken, dan zie ik 1 groep waarop ik dat eventueel van toepassing zou vinden en dat zijn de leiders, mensen zoals Ridouan Taghi. En dan ook vooral omdat dergelijke klootzakken hun hele leven dood, verderf en ellende zullen zaaien. Ook vanuit de gevangenis. De doodstraf niet zozeer als straf, maar als bescherming van de samenleving tegen meer ellende.
pi_200380459
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:20 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Volgens mij is het martelaarschap in sommige kringen juist na te streven dus ik ben er niet zo zeker van dat het die moorden had voorkomen.
Het gaat niet zozeer om voorkomen maar beschermen van de maatschappij. Ik denk niet dat je martelaar wordt als je na 10 jaar wordt geexecuteerd in een achterafkamertje als niemand je meer kent.

In dit soort gevallen kan je het ook nog gebruiken als argument om maar wel te praten bv.
pi_200380524
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:19 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dit vind ik dan toch weer zo nep overkomen. Het is een mediapersoonlijkheid, niemand op die foto kende de man.
Het is meer treuren om hoe de maatschappij is geworden denk ik.
pi_200380544
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:19 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Misschien huilen ze niet alleen voor Peter maar ook voor het onrecht... en voor de hele klote wereld, áls straks hun dochter of zoon vermist zijn of vermoord dan is er geen Peter meer die het kan oplossen...
George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
  donderdag 15 juli 2021 @ 17:26:59 #123
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200380589
Laat dit in ieder geval ergens goed voor zijn.
  donderdag 15 juli 2021 @ 17:30:28 #124
pi_200380641
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:23 schreef macca728 het volgende:

[..]

Het is meer treuren om hoe de maatschappij is geworden denk ik.
Dat voelt wel wat beter idd. Maar vaak gaat het toch meer om de persoon in de praktijk en doet men dan alsof ze hem al jaren kennen. Daar kan ik dan wat minder tegen.

Maar het is een slecht teken voor de stand van de journalistiek. Hoewel de aanval dat in eerste instantie natuurlijk al was.
  donderdag 15 juli 2021 @ 17:32:05 #125
pi_200380671
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:21 schreef macca728 het volgende:

[..]

Het gaat niet zozeer om voorkomen maar beschermen van de maatschappij. Ik denk niet dat je martelaar wordt als je na 10 jaar wordt geexecuteerd in een achterafkamertje als niemand je meer kent.

In dit soort gevallen kan je het ook nog gebruiken als argument om maar wel te praten bv.
Ik denk dat de dood voor veel van deze daders niet zo afschrikwekkend is eigenlijk. Minder dan jarenlang in het Nederlandse systeem gevangen zitten. Je ontsnapt in feite aan je straf, en als je gelooft in een hiernamaals heb je dat nog om naar uit te kijken.
pi_200380676
Ipv de doodstraf in te voeren kunnen we misschien beter eerst proberen de mocro maffia het land uit te gooien. Ze hebben allemaal toch gewoon een Marokkaans paspoort?
pi_200380687
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:32 schreef Alpha0 het volgende:
Ipv de doodstraf in te voeren kunnen we misschien beter eerst proberen de mocro maffia het land uit te gooien. Ze hebben allemaal toch gewoon een Marokkaans paspoort?
Zitten hier gewoon zo weer natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_200380692
quote:

[..]

[..]

Big fucking boehoe
Ik snap waarom mensen de doodstraf in het rechtsysteem willen

Maar ik persoonlijk vind het een te makkelijke straf
Misschien ben ik dan te haatdragend, maar ik vind dat sommige moeten voelen wat ze gedaan hebben, en mogen kruipen tot op het bot ..
Het slachtoffer voelt niets meer bij de dood, de dader voelt bij een doodstraf niets meer..
Maar de nabestaanden hebben "levenslang"
Verdriet krijgt een plekje , het zwakt soms een beetje af maar vergeten doe je het nooit!!
pi_200380704
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:32 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zitten hier gewoon zo weer natuurlijk.
Net als al die covid mutaties. }:|
pi_200380706
Taghi netwerk met de grond gelijk maken. Desnoods met een tank.
pi_200380711
Fok inside had toch gelijk dus. Vandaag/gisteren kwam die dochter uit Ghana en vandaag helaas de stekker eruit of complicaties.
pi_200380723
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:34 schreef HPoi het volgende:
Taghi netwerk met de grond gelijk maken. Desnoods met een tank.
Dit, leger inzetten.
  donderdag 15 juli 2021 @ 17:36:23 #133
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200380738
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:32 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ik denk dat de dood voor veel van deze daders niet zo afschrikwekkend is eigenlijk. Minder dan jarenlang in het Nederlandse systeem gevangen zitten. Je ontsnapt in feite aan je straf, en als je gelooft in een hiernamaals heb je dat nog om naar uit te kijken.
En vergeet niet de behoorlijk reëele kans om in die tak van sport door een collega of concurrent omgelegd te worden.
Huilen dan.
pi_200380740
Ik moet eerlijk bekennen dat ik Peter de afgelopen week toch met andere ogen ben gaan bekijken.

Vooral door zijn hele houding op tv had ik weinig met hem op.
Maar wat ik de afgelopen week allemaal gehoord heb, over hij prive was en wat hij voor veel mensen belangeloos heeft gedaan.
Ben ik deze man toch zeker gaan waarderen
  donderdag 15 juli 2021 @ 17:36:47 #135
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200380748
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:35 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dit, leger inzetten.
Hoe precies?
Huilen dan.
pi_200380750
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:33 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

Ik snap waarom mensen de doodstraf in het rechtsysteem willen

Maar ik persoonlijk vind het een te makkelijke straf
Misschien ben ik dan te haatdragend, maar ik vind dat sommige moeten voelen wat ze gedaan hebben, en mogen kruipen tot op het bot ..
Het slachtoffer voelt niets meer bij de dood, de dader voelt bij een doodstraf niets meer..
Maar de nabestaanden hebben "levenslang"
Verdriet krijgt een plekje , het zwakt soms een beetje af maar vergeten doe je het nooit!!
Ik snap je, maar nabestaanden krijgen ook afsluiting en voldoening. Als de dader na 10/15 jaar weer vrijkomt is het veel moeilijker te verteren. En de dader voelt genoeg want je wordt pas jaren later dood gemaakt. Kunnen ze naar uitkijken.
pi_200380762
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:02 schreef Duiveltja het volgende:

[..]

Als het uit de hoek van Taghi komt, is zij dus de link naar de moord aanslag (8>
Wat dacht van je van mede gedetineerde die vrij komen of verplaatst worden
Ik begreep dat ze mogen luchten in kleine groepjes
Als takkie 1 iemand geld beloofd...

Maar over de advokaat van takkie, wie weet word ze wel gechanteerd, met iets, met bedreiging van haar familie???
Als je niet doet wat ik je zeg, dus deze boodschap geven aan "??"
Ik zou ook alles doen om me gezin te beschermen
pi_200380766
quote:
7s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:36 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Hoe precies?
In eerste plaats bij bescherming en tweede plaats de aanpak van deze criminele bendes.

Niet door tanks te laten rondrijden in Amsterdam mocht je dat soms denken.
pi_200380775
Zal Delano blij zijn of in een hoekje aan het huilen zijn dat zijn 15 tot 20 jaar straf is omgezet in levenslang?
pi_200380782
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:38 schreef b_engeltje het volgende:

[..]

Wat dacht van je van mede gedetineerde die vrij komen of verplaatst worden
Ik begreep dat ze mogen luchten in kleine groepjes
Als takkie 1 iemand geld beloofd...

Maar over de advokaat van takkie, wie weet word ze wel gechanteerd, met iets, met bedreiging van haar familie???
Als je niet doet wat ik je zeg, dus deze boodschap geven aan "??"
Ik zou ook alles doen om me gezin te beschermen
Wie gaat er nu advocaat worden van zo'n gast....
pi_200380784
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 16:48 schreef Eigenwhys het volgende:
[ twitter ]
Zouden ze nu nog gaan procederen?
Triest...
Tering,,,,,,,,,,, niet normaal.......
  donderdag 15 juli 2021 @ 17:39:17 #142
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200380792
Hopelijk houden ze die Taghi in de EBI zo lang mogelijk in leven.
pi_200380823
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:37 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ik snap je, maar nabestaanden krijgen ook afsluiting en voldoening. Als de dader na 10/15 jaar weer vrijkomt is het veel moeilijker te verteren. En de dader voelt genoeg want je wordt pas jaren later dood gemaakt. Kunnen ze naar uitkijken.
Ik weet niet ik heb beide ouders verloren op natuurlijke wijze, door ziekte
Me moeder op 11 jarige leeftijd en mijn vader toen ik 22 was
Wat ik zei het krijgt een soort van plekje, behalve op verjaardagen, sterfdagen, vader en moederdag en feestdagen, dan lijkt soms het verdriet van gisteren..
Laat staan als het het gevolg is van zinloos geweld
pi_200380835
Na zo'n week met weinig nieuws kreeg je langzaam de hoop dat die misschien nog wakker zou worden ook.

Maar misschien of blijkbaar was het vanaf dag 1 al een verloren gevecht voor Peter. 5 kogels, je hoorde en las ook niets over dat er kogels gevonden waren ergens dus dan toch geraakt door 5?
pi_200380838
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:38 schreef macca728 het volgende:

[..]

Wie gaat er nu advocaat worden van zo'n gast....
Het rechtssysteem vind dat iedereen recht heeft op een advokaat

Vraag = aanbod, werk =werk, geld = geld
  donderdag 15 juli 2021 @ 17:43:45 #146
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200380858
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:38 schreef macca728 het volgende:

[..]

In eerste plaats bij bescherming en tweede plaats de aanpak van deze criminele bendes.
Hoe dan, precies?
quote:
Niet door tanks te laten rondrijden in Amsterdam mocht je dat soms denken.
Nee, dat dacht ik niet. Maar hoe ik het wel voor me moet zien weet ik ook niet.
Huilen dan.
  donderdag 15 juli 2021 @ 17:43:46 #147
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_200380859
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:39 schreef FANNN het volgende:

[..]

Tering,,,,,,,,,,, niet normaal.......
Die zaak ligt natuurlijk wel wat breder dan Peter an sich.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_200380886
quote:
7s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:43 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Hoe dan, precies?
[..]

Nee, dat dacht ik niet. Maar hoe ik het wel voor me moet zien weet ik ook niet.
Vind het een beetje flauw en off topic om daar een antwoord van mij te verwachten. Dat moeten experts doen maar het is wel mogelijk lijkt me.
  donderdag 15 juli 2021 @ 17:48:13 #149
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_200380914
quote:
Ach, in de VS zijn ze er wel fan van.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_200380915
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:36 schreef GM78 het volgende:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik Peter de afgelopen week toch met andere ogen ben gaan bekijken.

Vooral door zijn hele houding op tv had ik weinig met hem op.
Maar wat ik de afgelopen week allemaal gehoord heb, over hij prive was en wat hij voor veel mensen belangeloos heeft gedaan.
Ben ik deze man toch zeker gaan waarderen
Ja toch? Ik hoop dat hij nog mee heeft gekregen dan het streefbedrag van 1 miljoen euro is opgehaald voor het fonds voor de zaak-Tanja Groen.

https://nos.nl/artikel/23(...)van-peter-r-de-vries

de ouders van Tanja...

quote:
Tanja Groen verdween in 1993 na een feestje tijdens de introductieweek van de Universiteit Maastricht. Sindsdien ontbreekt ieder spoor van de student uit Schagen. Het opgehaalde geld is bedoeld als beloning voor de tip die leidt naar haar opsporing.
Al die tijd heeft Peter álles gedaan om dat meisje terug vinden... dood of levend... maar dan hadden ze in ieder
geweten wat er was gebeurd... Nu zullen ze het wel nooit te weten komen -O-
pi_200380944
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:48 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Waarom de VS ? Daar heb je het nauwelijks,

Neem dan China
  donderdag 15 juli 2021 @ 17:51:09 #152
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200380950
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:45 schreef macca728 het volgende:

[..]

Vind het een beetje flauw en off topic om daar een antwoord van mij te verwachten. Dat moeten experts doen maar het is wel mogelijk lijkt me.
Nou ja, jij roept heel stellig "leger inzetten!" maar wanneer ik dan vraag hoevje dat voor je ziet en wat we daarmee opschieten dan is het ineens flauw en off-topic?
Huilen dan.
  donderdag 15 juli 2021 @ 17:53:35 #153
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200380966
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:48 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

50.000 volt, waarvan 12.000 voorwaardelijk.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_200380976
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:53 schreef -XOR- het volgende:

[..]

50.000 volt, waarvan 12.000 voorwaardelijk.
En met aftrek van?
pi_200380982
Zeer jammer, vooral als je het ziet van vorige week dinsdag. Misschien minder jammer als je het ziet van deze week. Want nu is hij verlost van het lijden, misschien was hij wel een kasplantje geworden als hij er uit kwam... Waar ik dan minder tegen kan is dat je nu ineens allemaal steunbetuigingen hoort voor de familie van "Peter". De meeste mensen kenden hem niet eens, dus doe dan niet zo familiair..

Tevens had de Vries bij leven heel veel vijanden of mensen die hem niet mochten. Ik hoorde daar gelukkig niet bij, ik heb zijn programma's altijd erg gewaardeerd en meestal had hij gelijk als hij ergens over sprak (bijvoorbeeld over de Staat, tegenover Wilders, tegenover discriminanten).
Maar ga niet huilen nu, terwijl je hem vorige week maandag nog een pedante figuur vond..

Tevens hoorde ik het nieuws op Radio10. Hadden ze het programma omgegooid, met alleen maar emonummers. Mensen mochten nummers opgeven om hun gevoel te tonen.. Echt, daar zakte mijn broek van af. De meeste kenden de Vries niet, dus om hier nou zo om te huilen..
En daarbij, vorige week was verschrikkelijk. Geen wonder dat men even van slag was.
De dood van de Vries is misschien wel een overlijden, beter over het lijden heen te zijn, dan jarenlang als een kasplantje verzorgd te moeten worden.. En hij was bij leven een man met een krachtige uitstraling, als hij eruit was gekomen als minder krachtig had je hem daar ook geen plezier mee gedaan..
  donderdag 15 juli 2021 @ 17:54:37 #156
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_200380984
quote:
7s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:51 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Nou ja, jij roept heel stellig "leger inzetten!" maar wanneer ik dan vraag hoevje dat voor je ziet en wat we daarmee opschieten dan is het ineens flauw en off-topic?
Je moet gewoon lekker ongefundeerd meebrallen uit de onderbuik, niet irritant logisch nadenken ;(
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_200381000
Rip aan de nabestaanden!
-nee-
pi_200381006
quote:
7s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:51 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

De politie is zwaar onderbezet, Leger kan bijspringen, zijn getrainde mensen. Leger heeft veel specialisten die kunnen helpen.

Leger kan ook bescherming bieden aan bv tv programma;s die bedreigd worden.

Lijkt me wel iets "waar we mee opschieten" maar niets doen is wel de eerste optie natuurlijk.

quote:
Volgens de burgemeesters is er een 'ontoelaatbare druk' op de plaatselijke politie ontstaan nu landelijke prioriteiten steeds meer menskracht vragen. Een voorbeeld daarvan is de extra bewaking van personen en gebouwen na de moord op advocaat Derk Wiersum
quote:
Amsterdam voelt zich onder meer gedwongen een politieteam op te heffen dat de georganiseerde misdaad in bijvoorbeeld de haven en de taxiwereld bestrijdt. De gemeente gaat mensen van specialistische politieteams verschuiven naar de basisdienst, het 'blauw op straat', om zo de krapte binnen het korps op te lossen. Burgemeester Femke Halsema wijst in een brief aan de gemeenteraad over de maatregelen (pdf) opnieuw op de noodzaak voor structureel meer mensen en middelen in de aanpak van ondermijning.
pi_200381007
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:34 schreef kurk_droog het volgende:
Fok inside had toch gelijk dus. Vandaag/gisteren kwam die dochter uit Ghana en vandaag helaas de stekker eruit of complicaties.
Dochter is al een week in Nederland hoor dus de Fok brigade had het mis.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_200381087
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:54 schreef Berjan3 het volgende:
Zeer jammer, vooral als je het ziet van vorige week dinsdag. Misschien minder jammer als je het ziet van deze week. Want nu is hij verlost van het lijden, misschien was hij wel een kasplantje geworden als hij er uit kwam... Waar ik dan minder tegen kan is dat je nu ineens allemaal steunbetuigingen hoort voor de familie van "Peter". De meeste mensen kenden hem niet eens, dus doe dan niet zo familiair..

Tevens had de Vries bij leven heel veel vijanden of mensen die hem niet mochten. Ik hoorde daar gelukkig niet bij, ik heb zijn programma's altijd erg gewaardeerd en meestal had hij gelijk als hij ergens over sprak (bijvoorbeeld over de Staat, tegenover Wilders, tegenover discriminanten).
Maar ga niet huilen nu, terwijl je hem vorige week maandag nog een pedante figuur vond..

Tevens hoorde ik het nieuws op Radio10. Hadden ze het programma omgegooid, met alleen maar emonummers. Mensen mochten nummers opgeven om hun gevoel te tonen.. Echt, daar zakte mijn broek van af. De meeste kenden de Vries niet, dus om hier nou zo om te huilen..
En daarbij, vorige week was verschrikkelijk. Geen wonder dat men even van slag was.
De dood van de Vries is misschien wel een overlijden, beter over het lijden heen te zijn, dan jarenlang als een kasplantje verzorgd te moeten worden.. En hij was bij leven een man met een krachtige uitstraling, als hij eruit was gekomen als minder krachtig had je hem daar ook geen plezier mee gedaan..
Ach... doorgaans is de familie van zo'n BN-er toch wel blij mee al die sympathieke en meelevende steunbetuigingen.

Laat ik het zo zeggen: als er al iets vervelend is op het internet & social media... dan zijn dat toch zeker niet de steunbetuigingen na het overlijden van een medemens.

Ik vind het ongeveer een miljard keer beroerder dat mensen op internet een ander persoon, die ze ook helemaal niet persoonlijk kennen, de dood of een vervelende ziekte toewensen.
pi_200381102
quote:
Ik las eerder in dit topic dat alle verhoogde coverage van het goede werk dat hij deed veel mensen beter geïnformeerd heeft en in een aantal gevallen ook van mening heeft doen veranderen over wat ze van hem vinden.

Ik vind dat wel mooi, dat er toch nog wat meer positiviteit is bij het horen van zijn naam, ipv iedereens mening maar moeten bevriezen omdat men anders ... hypocriet zou zijn ofzo?
pi_200381118
quote:

Helemaal mee eens. Ik vind het ook verschrikkelijk dat een in wezen goede man zo laf is vermoord, maar al dat publiekelijk gesnotter, daar kan ik niet zo goed tegen.
De enige mensen die echt getroffen en geraakt zijn door het overlijden van Peter is zijn familie en de mensen die nu levenslang met vragen blijven zitten die nooit meer beantwoord worden.
  donderdag 15 juli 2021 @ 18:03:57 #163
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_200381130
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:56 schreef macca728 het volgende:

[..]

De politie is zwaar onderbezet, Leger kan bijspringen, zijn getrainde mensen. Leger heeft veel specialisten die kunnen helpen.

Lijkt me wel iets "waar we mee opschieten" maar niets doen is wel de eerste optie natuurlijk.
[..]

[..]

Het leger is niet getraind zoals de politie dan moet je meer aan de KMAR denken de militaire politie. Maar denk dat er pas wat gaat veranderen als me meer de Mexicaanse kant uitgaan en er een politicus vermoord gaat worden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 15 juli 2021 @ 18:04:50 #164
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_200381147
quote:

Ik word heel erg moe van dit type reacties. Mensen die erg graag willen laten weten dat ze De Vries altijd al geweldig hebben gevonden en daar de ontzettend vreemde gedachtenkronkel bij hebben verzonnen dat zij daardoor wel 'recht van spreken' hebben om zijn dood te betreuren. Want in hun hoofd staat De Vries een pedant figuur vinden gelijk aan het niet erg kunnen vinden dat hij vermoord is.

Hoe je zelfs dit aan kunt grijpen om het vooral over jezelf en je 'rechtvaardigheid' te hebben t.o.v. andere mensen, niet te geloven. :')
pi_200381156
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:03 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Ik vind het ook verschrikkelijk dat een in wezen goede man zo laf is vermoord, maar al dat publiekelijk gesnotter, daar kan ik niet zo goed tegen.
De enige mensen die echt getroffen en geraakt zijn door het overlijden van Peter is zijn familie en de mensen die nu levenslang met vragen blijven zitten die nooit meer beantwoord worden.
Bij mijn weten heeft de familie van De Vries al eerder laten weten in positieve zin te zijn geraakt door alle meelevende reacties.
Ik zie daarom niet in waarom het zo ergerlijk zou zijn.
Zoals al eerder gezegd: er worden veel misselijkmakender dingen gezegd op radio, tv of internet. (En dan druk ik me nog zachtjes uit.)
pi_200381178
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
  donderdag 15 juli 2021 @ 18:07:39 #168
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_200381190
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:50 schreef macca728 het volgende:

[..]

Waarom de VS ? Daar heb je het nauwelijks,

Neem dan China
Ik dacht dat dit een ander topic was. ;(
Ik zat ook in POL Amerikaanse politiek te scrollen.
pi_200381196
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:03 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het leger is niet getraind zoals de politie dan moet je meer aan de KMAR denken de militaire politie. Maar denk dat er pas wat gaat veranderen als me meer de Mexicaanse kant uitgaan en er een politicus vermoord gaat worden.
Heb je gelijk, Nu gebeurt er dit : De gemeente gaat mensen van specialistische politieteams verschuiven naar de basisdienst, het 'blauw op straat', om zo de krapte binnen het korps op te lossen.

Je kan de soldaten ook het blauw op straat laten vervangen.
pi_200381205
quote:

....de dood van de Vries is misschien wel een overlijden, beter over het lijden heen te zijn, dan jarenlang als een kasplantje verzorgd te moeten worden.. En hij was bij leven een man met een krachtige uitstraling, als hij eruit was gekomen als minder krachtig had je hem daar ook geen plezier mee gedaan..
Heel mooi gezegd ^O^
pi_200381212
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:01 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Ach... doorgaans is de familie van zo'n BN-er toch wel blij mee al die sympathieke en meelevende steunbetuigingen.

Laat ik het zo zeggen: als er al iets vervelend is op het internet & social media... dan zijn dat toch zeker niet de steunbetuigingen na het overlijden van een medemens.

Ik vind het ongeveer een miljard keer beroerder dat mensen op internet een ander persoon, die ze ook helemaal niet persoonlijk kennen, de dood of een vervelende ziekte toewensen.
Ik vind het alleen hypocriet. Als je mensen nou gewoon waardeert bij het leven, hebben de mensen veel meer aan.
Tevens denk ik niet dat nabestaanden alle radiozenders volgen, of op fora gaan kijken.

quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:04 schreef Repentless het volgende:

[..]

Ik word heel erg moe van dit type reacties.
Ha, Wim Kieft!

quote:
Mensen die erg graag willen laten weten dat ze De Vries altijd al geweldig hebben gevonden en daar de ontzettend vreemde gedachtenkronkel bij hebben verzonnen dat zij daardoor wel 'recht van spreken' hebben om zijn dood te betreuren. Want in hun hoofd staat De Vries een pedant figuur vinden gelijk aan het niet erg kunnen vinden dat hij vermoord is.
Waar haal je dit precies vandaan?

quote:
Hoe je zelfs dit aan kunt grijpen om het vooral over jezelf en je 'rechtvaardigheid' te hebben t.o.v. andere mensen, niet te geloven. :')
Ook dit kun je bij mij niet vinden...
Ik heb heel weinig over mezelf geschreven zelfs, alleen dat ik hem altijd al een geweldige journalist gevonden heb...

Dus nee, ik kan mij niet vinden in jouw reactie.
pi_200381219
quote:
Theo. O+
Was het regelmatig niet met hem eens, maar ik hield geweldig veel van zijn interviews. Zeker als de gast wilde meewerken en de discussie aanging.
  donderdag 15 juli 2021 @ 18:10:49 #173
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_200381231
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:09 schreef Berjan3 het volgende:
Als je mensen nou gewoon waardeert bij het leven, hebben de mensen veel meer aan.
Ja. Alleen was De Vries af en toe wel moeilijk te waarderen met zijn mediageilheid en vermoeiende arrogante toon.
  donderdag 15 juli 2021 @ 18:12:19 #174
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_200381252
quote:

[..]

Ik vind het alleen hypocriet. Als je mensen nou gewoon waardeert bij het leven, hebben de mensen veel meer aan.
Tevens denk ik niet dat nabestaanden alle radiozenders volgen, of op fora gaan kijken.
[..]

Ha, Wim Kieft!
[..]

Waar haal je dit precies vandaan?
[..]

Ook dit kun je bij mij niet vinden...
Ik heb heel weinig over mezelf geschreven zelfs, alleen dat ik hem altijd al een geweldige journalist gevonden heb...

Dus nee, ik kan mij niet vinden in jouw reactie.
Alles is samengevat hierin:

quote:
  donderdag 15 juli 2021 @ 18:13:03 #175
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200381262
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 17:56 schreef macca728 het volgende:

[..]

Zoals bij wat?
quote:

[..]

[..]

Een specialistische eenheid opheffen omdat je te weinig 'blauw op straat' hebt. Hoe gaat inzet van het leger hierbij helpen? Ze kunnen de specialistische eenheid vervangen noch als 'blauw op straat' ingezet worden.
Huilen dan.
  donderdag 15 juli 2021 @ 18:14:22 #176
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_200381275
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:08 schreef macca728 het volgende:

Je kan de soldaten ook het blauw op straat laten vervangen.
Absoluut niet: militairen zijn totaal niet toegerust of opgeleid daarvoor.
Huilen dan.
pi_200381288
quote:

[..]

[..]
Zowat de hele wereld huilde toen de Kennedys werden afgeknald.
Tegelijkertijd waren ze bij velen de meest gehate politici van die tijd.

Ik heb dat toch liever dan dat ze onverschillig reageren, het zijn gewoon primaire reacties als een beroemd persoon overlijdt. Ik kan me er niet zo boos over maken.
pi_200381290
quote:
7s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:14 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Absoluut niet: militairen zijn totaal niet toegerust of opgeleid daarvoor.
Dan gewoon iets zoals de Guardia Civil. Al is dat bij ons de Marechaussee dacht ik
  donderdag 15 juli 2021 @ 18:16:07 #179
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_200381294
Sneu, jammer hij heeft geknokt.
Maar had eigenlijk niet anders verwacht, als hij had kunnen herstellen en is maar de vraag geweest in hoe verre hij ooit weer de oude zou worden.

Wat mij nu speelt is of de 2 verdachten al bekend hebben.
Of zou ze dit hebben gehoopt (dat Peter kwam te overlijden).. zo ja konden ze dus de kaken op elkaar houden, wie evt opdracht had gegeven en of ze überhaupt genoeg bewijs hadden dat ze de daders wel zijn..

Of hebben ze al van alles losgelaten, ik las al iets van 150k voor een hit.. etc.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_200381307
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:12 schreef Repentless het volgende:

[..]

Alles is samengevat hierin:
[..]

Ik vond Peter een pedant figuur. Welke emotie mag ik bij deze moord wél hebben?
pi_200381327
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:15 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Zowat de hele wereld huilde toen de Kennedys werden afgeknald.
Tegelijkertijd waren ze bij velen de meest gehate politici van die tijd.

Ik heb dat toch liever dan dat ze onverschillig reageren, het zijn gewoon primaire reacties als een beroemd persoon overlijdt. Ik kan me er niet zo boos over maken.
Wie zegt dat ik me er boos over maak?

Echt, jullie moeten geen woorden in iemands mond leggen.
pi_200381343
Pff… ik ben in Frankrijk op vakantie en dit nieuws raakte me net ondanks dat je heus wel weet dat alles eerder deze richting in wees dan een ‘prima herstel’, keihard. Ben er echt even door uit het veld geslagen. Wat een klote zooi. Laat dit alsjeblieft geen enkele (misdaad)journalist zo veel angst inboezemen dat hun mond gesnoerd wordt. Godverdomme.
  donderdag 15 juli 2021 @ 18:20:40 #183
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_200381365
quote:
5s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:16 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Dat vond ik ook. Zijn programma vond ik erg vermakelijk, toen hij in allerlei talkshows iedereen de maat ging nemen vond ik hem steeds vervelender worden.

Maar dan mag je volgens sommige mensen deze moord niet betreuren. Want als je het niet eens bent met iemand en hem irritant vindt, dan vind je het blijkbaar niet erg als diegene wordt doodgeschoten. Als je dat wel vindt, ben je hypocriet. :')
pi_200381378
quote:
5s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:16 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Een beetje empathie denk ik. Jij mag natuurlijk zelf weten hoe je over Peter denkt, maar vergeet niet dat hij mensen hielp die door de overheid gruwelijk in de steek gelaten werden.
Zowel de nabestaanden van de slachtoffers als de mensen die onterecht als dader werden gekenmerkt.
Peter was een echte bloedhond die net zolang het spoor volgde dat leidde tot gerechtigheid.
  Miss 200.000.000! donderdag 15 juli 2021 @ 18:21:38 #185
367000 roos94
pi_200381383
Het is gewoon zo fucking sneu. Ik hoop dat die wandelende gezwellen heel, heel, heel lang achter slot en grendel gaan.
pi_200381430
quote:
"Wat is de grens Peter, wat is de grens?"
"Nou, ik denk dat ik altijd wel door blijf gaan."
"Werkelijk... dat begrijp ik niet. Er zijn toch belangrijker dingen in het leven dan Steve Brown en een aantal andere tiepjes."

Theo.
Vond het scenario van Ayaans film met de dag slechter... maar... hij bleef toch doorgaan met het regisseren ervan. Hij begreep het dus donders goed. Als je ergens voor staat, en je bent professioneel, en je hebt ook nog wat principes, dan ga je door.

RIP beiden.
  donderdag 15 juli 2021 @ 18:25:13 #187
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_200381434
Wat een paniek weer hier.
Er is een journalist doodgeschoten en mensen willen politiestaat toestanden.

Leger ipv politie. :')
Iedere soldaat die ik ken heeft het iq van een aardappel.
  donderdag 15 juli 2021 @ 18:25:28 #188
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200381438
For Always Laffing Out Laut O+

Peter R. de Vries & Charlie da Silva
pi_200381443
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:20 schreef Repentless het volgende:

[..]

Dat vond ik ook. Zijn programma vond ik erg vermakelijk, toen hij in allerlei talkshows iedereen de maat ging nemen vond ik hem steeds vervelender worden.

Maar dan mag je volgens sommige mensen deze moord niet betreuren. Want als je het niet eens bent met iemand en hem irritant vindt, dan vind je het blijkbaar niet erg als diegene wordt doodgeschoten. Als je dat wel vindt, ben je hypocriet. :')
Sukkel, anders ga je eens leren lezen wat iemand zegt in plaats van met stokpaardjes je punt maken..
pi_200381458
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:18 schreef Sociologica het volgende:
Pff… ik ben in Frankrijk op vakantie en dit nieuws raakte me net ondanks dat je heus wel weet dat alles eerder deze richting in wees dan een ‘prima herstel’, keihard. Ben er echt even door uit het veld geslagen. Wat een klote zooi. Laat dit alsjeblieft geen enkele (misdaad)journalist zo veel angst inboezemen dat hun mond gesnoerd wordt. Godverdomme.
pi_200381506
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:26 schreef FANNN het volgende:

[..]

Daar gaat het toch geeneens om eigenlijk? Aanslag op de rechtsstaat is het eerder dan een aanslag op journalistiek.
Maak het niet erger of minder erg maar dat zelfingenomengehijack om die wij journalisten zwijgen niet narrative te pushen mag wel een toontje lager want zoals je nu ziet ontstaat er een verkeerd beeld.
R.i.p Peter!
pi_200381523
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:16 schreef theguyver het volgende:
Sneu, jammer hij heeft geknokt.
Maar had eigenlijk niet anders verwacht, als hij had kunnen herstellen en is maar de vraag geweest in hoe verre hij ooit weer de oude zou worden.

Wat mij nu speelt is of de 2 verdachten al bekend hebben.
Of zou ze dit hebben gehoopt (dat Peter kwam te overlijden).. zo ja konden ze dus de kaken op elkaar houden, wie evt opdracht had gegeven en of ze überhaupt genoeg bewijs hadden dat ze de daders wel zijn..

Of hebben ze al van alles losgelaten, ik las al iets van 150k voor een hit.. etc.
Die gaan echt niet verklaren. Kijk naar nabil b. Broer dood. Advocaat dood. Peter dood. Familie ondergedoken in buitenland.
pi_200381531
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:15 schreef Purfectur het volgende:

[..]

Dan gewoon iets zoals de Guardia Civil. Al is dat bij ons de Marechaussee dacht ik
Dat is bij ons gewoon de ME. Voor dit soort bendes(terroristen) heb je de DSI nodig.
  donderdag 15 juli 2021 @ 18:31:32 #194
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_200381532
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:25 schreef Berjan3 het volgende:

[..]

Sukkel, anders ga je eens leren lezen wat iemand zegt in plaats van met stokpaardjes je punt maken..
Ah, schelden. Ik kan prima lezen wat je zegt, geen problemen mee. Maar je bedoelt het dus blijkbaar anders?
pi_200381542
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:25 schreef Harvest89 het volgende:

Geen paniek. Pure emoties.
pi_200381548
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:25 schreef Harvest89 het volgende:

En het tragische is: het is allemaal 'ter nagedachtenis aan Peter R. de Vries.'

Ik vond hem een pedante maar ook zeer intelligente en soms aandoenlijke doorzetter. Ik keek eigenlijk nauwelijks naar zijn programma's vroeger, en al helemaal niet naar RTL Boulevard, maar af en toe schoof hij ook ergens anders aan, en er ontstond nagenoeg altijd een interessant gesprek of een boeiende discussie.

Los van alle zaken en misstanden waarvoor hij zich ijzeren-heinig bleef inzetten, en daarmee (dankbare) vrienden voor het leven wist te maken, zal ik hem sowieso erg gaan missen. Op om het even welk medium: waar hij ook verscheen, je kon niet om hem heen.

Ik hoop oprecht dat ze de breinen achter deze moord te pakken hebben/krijgen. Ze zullen het daarbij wel zonder hulp van De Vries zelf moeten doen. Ik wens ze heel veel succes.
pi_200381665
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:31 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Dat is bij ons gewoon de ME. Voor dit soort bendes(terroristen) heb je de DSI nodig.
ME hebben we gezien in Eindhoven ja. ging perfect :')
pi_200381667
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:18 schreef Berjan3 het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik me er boos over maak?

Echt, jullie moeten geen woorden in iemands mond leggen.
Ik ben ook niet "jullie". Je moet van mij niet meer maken dan ik ben.

Ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel(de). Je stoorde je aan de hypocrisie. En je broek zakte af.
Misschien is "boos" dan het verkeerde woord, maar je ergerde je er wel aan. En ik heb uitgelegd waarom ik daar anders tegenaan kijk. That's all.
  donderdag 15 juli 2021 @ 18:39:45 #199
436222 Japepk
Padvinder
pi_200381674
Pfoeee dit bij Boulevard zeg; heftig..
't Echte en 't ware!
  donderdag 15 juli 2021 @ 18:40:20 #200
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_200381684
Een gitzwarte dag voor heel Nederland -O-
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_200381712
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:39 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Ik ben ook niet "jullie". Je moet van mij niet meer maken dan ik ben.

Ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel(de). Je stoorde je aan de hypocrisie. En je broek zakte af.
Misschien is "boos" dan het verkeerde woord, maar je ergerde je er wel aan. En ik heb uitgelegd waarom ik daar anders tegenaan kijk. That's all.
Dat is prima, verder ga ik hier geen woorden meer aan vuil maken. Dit is een topic over de Vries
  donderdag 15 juli 2021 @ 18:44:21 #202
436222 Japepk
Padvinder
pi_200381758
Echt hartverscheurend die trillende stem van Viviënne. Het raakt.
't Echte en 't ware!
  donderdag 15 juli 2021 @ 18:45:01 #203
481998 K21
Cappuccino
pi_200381761
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:39 schreef Japepk het volgende:
Ik kende de man niet eens (ja van de tv al 30 jaar), maar als ik anderen dan zie huilen krijg ik ook tranen. :') :') :'(
pi_200381795
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:45 schreef K21 het volgende:

[..]

Ik kende de man niet eens (ja van de tv al 30 jaar), maar als ik anderen dan zie huilen krijg ik ook tranen. :') :') :'(
Is ook zo. Dat werkt aanstekelijk.
Het is gewoon heel naar om anderen verdrietig te zien.
pi_200381818
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:45 schreef K21 het volgende:

[..]

Dat is geen slecht teken; wees er maar blij mee. Men noemt het empathie.
  donderdag 15 juli 2021 @ 18:48:42 #206
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_200381826
Nu doen we even allemaal in de media alsof we het erg vinden, en volgende week is iedereen het weer vergeten.
De daders zitten een paar jaar vast, het brein erachter blijft gewoon doorgaan, en we wachten met zijn allen tot de nieuwe klap.

Rinse, repeat. Dit zal toch nooit meer ten goede veranderen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  donderdag 15 juli 2021 @ 18:49:46 #207
436222 Japepk
Padvinder
pi_200381849
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:48 schreef Kaneelstokje het volgende:
Nu doen we even allemaal in de media alsof we het erg vinden, en volgende week is iedereen het weer vergeten.
Nee, dit laat zijn sporen na
't Echte en 't ware!
pi_200381907
quote:
De daders zitten een paar jaar vast, het brein erachter blijft gewoon doorgaan, en we wachten met zijn allen tot de nieuwe klap.

Hé wat een pessimisme.
Ik deel je mening niet, geloof echt dat dit een diepe indruk op mensen gemaakt heeft. En terecht.
Bijzonder verdrietig hoe Peter aan zijn einde is gekomen. Hij had nog jaren meegekund en veel meer kunnen betekenen dan dat hij nu al gedaan heeft. Zijn leven is nodeloos ingekort, puur zinloos geweld.
Nee, dit wordt niet zomaar vergeten.
  donderdag 15 juli 2021 @ 18:55:13 #209
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_200381930
Nee, iemand als Peter vind je niet meer. Dit is ook niet iets wat mensen na een week vergeten, ik iig niet. Het is echt eeuwig zonde.
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
  donderdag 15 juli 2021 @ 18:55:41 #210
493139 Kwaliteitscontroleur
Uiteindelijk komt alles goed
pi_200381938
Pim Fortuyn

Theo van Gogh

Peter R. de Vries

.......................
pi_200381977
quote:
Nu doen we even allemaal in de media alsof we het erg vinden [...]
Generalisering nr. 1. En het 'doen alsof' is onbewezen.

quote:
[...] en volgende week is iedereen het weer vergeten.
Generalisering nr. 2. En bovendien nog onbewezen.

quote:
De daders zitten een paar jaar vast
Dat mag je nog hopen ook.
Als ze al opgepakt of schuldig bevonden worden.
Zo ja: dan krijgen ze wel meer dan "een paar jaar."

quote:
[...] het brein erachter blijft gewoon doorgaan, en we wachten met zijn allen tot de nieuwe klap.
En anders pakt een ander het wel op.
Maar erop wachten hoeven 'we met zijn allen' (generalisering nr. 3) misschien niet, of in elk geval minder. Er zijn maatregelen te treffen. Misschien moet er toch eens nagedacht worden dat de wens van bepaalde mensen om niet beveiligd te worden genegeerd mag worden. Met 2 beveiligers naast hem was het wellicht anders gelopen, en had De Vries nog wat langer iets kunnen betekenen voor het streven naar een rechtvaardiger samenleving

quote:
Misdaad bestaat vermoedelijk al miljoenen en miljoenen jaren. Al voordat de eerste Bijbelschrijver zijn schrijfgerei ontdekte.
Toch is er weinig mis mee om het te blijven bestrijden. Anders wordt het helemaal een bende.
pi_200381984
Dit laat idd sporen na... die man was werkelijk overal en speelde zo'n grote rol in onopgeloste moordzaken en alles. Pff verschrikkelijk dit :'(
-
  Miss 200.000.000! donderdag 15 juli 2021 @ 19:00:04 #213
367000 roos94
pi_200382000
Het voelt zo onwerkelijk. Alsof hij morgen gewoon weer kan aanschuiven bij boulevard. Dat hij echt weg is, bizar.
pi_200382013
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:55 schreef Kwaliteitscontroleur het volgende:
Pim Fortuyn

Theo van Gogh

Peter R. de Vries

.......................
Die laatste is vermoedelijk neergeschoten omwille van zijn rol als adviseur van de kroongetuige. Niet omwille van z'n journalistieke werk of politieke standpunten.

Past vermoedelijk dus niet in het rijtje. Anders kun je Els Borst er ook wel bij zetten.
  donderdag 15 juli 2021 @ 19:04:56 #215
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_200382078
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 19:00 schreef roos94 het volgende:
Het voelt zo onwerkelijk. Alsof hij morgen gewoon weer kan aanschuiven bij boulevard. Dat hij echt weg is, bizar.
Ja idd, heb het gevoel dat hij elk moment toelichting kan geven over deze zaak. ;( :{
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
  donderdag 15 juli 2021 @ 19:06:56 #216
436222 Japepk
Padvinder
pi_200382101
Marc van der Linden zegt het goed. Als iedereen nu 'voor Peter' één keer iets oobiecht of goed maakt. Dat zou veel schelen
't Echte en 't ware!
  donderdag 15 juli 2021 @ 19:08:19 #217
22565 asco
Los in deze tent
pi_200382121
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:55 schreef Kwaliteitscontroleur het volgende:
Pim Fortuyn

Theo van Gogh

Peter R. de Vries

.......................
Nog TIG Nederlanders die de dupe worden van tientallen jaren falend beleid.

En Rutte weer met z'n standaard geleuter. Alsof er op de ingeslagen weg nog iets is op te lossen anno 2021, schei toch uit.
Zet bewezen zware criminelen tegen de muur, opruimen. Niet humaan? Nou succes dan komende decennia. ^O^
pi_200382128
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 19:06 schreef Japepk het volgende:
Marc van der Linden zegt het goed. Als iedereen nu 'voor Peter' één keer iets oobiecht of goed maakt. Dat zou veel schelen
Het is God niet.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_200382155
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 19:08 schreef asco het volgende:

[..]

Nog TIG Nederlanders die de dupe worden van tientallen jaren falend beleid.

En Rutte weer met z'n standaard geleuter. Alsof er op de ingeslagen weg nog iets is op te lossen anno 2021, schei toch uit.
Zet bewezen zware criminelen tegen de muur, opruimen. Niet humaan? Nou succes dan komende decennia. ^O^
Zoals die zware crimineel van wie Peter R. de Vries vertrouwensman was?
  donderdag 15 juli 2021 @ 19:10:39 #220
436222 Japepk
Padvinder
pi_200382159
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 19:08 schreef KennyPowers het volgende:

[..]

Het is God niet.
God kan zulke dingen ook niet oplossen. Wij zelf wel.
't Echte en 't ware!
  donderdag 15 juli 2021 @ 19:11:07 #221
473584 Gretzl
pi_200382171
Die reactie van de familie Verstappen, hartverscheurend -O- :'(
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
pi_200382234
Jens sloopt Rutte en Grapperhaus _O_

twitter
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_200382241
quote:
Mensen draaien altijd zo door na de dood van 'n bekende Nederlander of 'n ramp. :')
pi_200382265
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 19:14 schreef superniger het volgende:
Jens _O_

[ twitter ]
Politici kùnnen het ook gewoon niet goed doen. Niks zeggen valt verkeerd en het wel benoemen ook.
pi_200382297
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 19:16 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Politici kùnnen het ook gewoon niet goed doen. Niks zeggen valt verkeerd en het wel benoemen ook.
Grapperhaus zat net weer op televisie te lullen over medeleven met de nabestaanden, alle sterkte wensen blablabla.

Zonder de aankondiging van een mobilisatie kan hij en Rutte beter eens de mond houden. Ze dragen alleen maar bij aan het gevoel van machteloosheid.
  donderdag 15 juli 2021 @ 19:19:09 #226
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_200382315
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:53 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Hé wat een pessimisme.
Ik deel je mening niet, geloof echt dat dit een diepe indruk op mensen gemaakt heeft. En terecht.
Bijzonder verdrietig hoe Peter aan zijn einde is gekomen. Hij had nog jaren meegekund en veel meer kunnen betekenen dan dat hij nu al gedaan heeft. Zijn leven is nodeloos ingekort, puur zinloos geweld.
Nee, dit wordt niet zomaar vergeten.
Het is vooral hoe je "dit wordt niet zomaar vergeten" interpreteert. Natuurlijk zal er nog geregeld bij stil worden gestaan en staat het bij veel mensen in het geheugen gegrift.

Maar gaat er iets structureel veranderen of gaat het het leven van veel mensen beïnvloeden? Dat denk ik niet. De wereld draait door en men gaat weer over tot de orde van de dag.
  donderdag 15 juli 2021 @ 19:19:51 #227
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_200382327
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 19:18 schreef Confetti het volgende:

[..]

Grapperhaus zat net weer op televisie te lullen over medeleven met de nabestaanden, alle sterkte wensen blablabla.

Zonder de aankondiging van een mobilisatie kan hij en Rutte beter eens de mond houden. Ze dragen alleen maar bij aan het gevoel van machteloosheid.
Grapperhaus moet sowieso zijn domme kutkop houden.
Beroepsloser dat het is.
  Trouwste user 2022 donderdag 15 juli 2021 @ 19:19:52 #228
7889 tong80
Spleenheup
pi_200382328
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:55 schreef Revanches het volgende:
Nee, iemand als Peter vind je niet meer. Dit is ook niet iets wat mensen na een week vergeten, ik iig niet. Het is echt eeuwig zonde.
Dit is een een Fortuyntje en in mindere mate een Theo van Goghje. Je weet nog waar je was en hoe de dag verliep. Dit laat sporen na qua impact.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_200382338
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 19:16 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Zoals Peter R. de Vries placht te zeggen: "dat is het risico van het vak."
Maar de meeste politici accepteren tenminste nog beveiliging als het uit de hand dreigt te lopen. De Vries helaas niet.
pi_200382359
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 19:18 schreef Confetti het volgende:

[..]

Nogmaals, je weet hoe het Nederlandse systeem werkt toch? We hebben niet 1 man die bepaald hier.
  donderdag 15 juli 2021 @ 19:21:36 #231
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_200382364
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 19:19 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dit is een een Fortuyntje en in mindere mate een Theo van Goghje. Je weet nog waar je was en hoe de dag verliep. Dit laat sporen na qua impact.

Wat gaat er veranderen dan?
Mensen die eens per maand op twitter roepen: He, weten jullie het nog? erg he? ;(
pi_200382374
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 19:21 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Mensen die eens per maand op twitter roepen: He, weten jullie het nog? erg he? ;(
Waar was jij toen Kennedy doodbleef?
pi_200382381
quote:

[..]

Gelul. 10 jaar later weet ik er niets meer van.
  donderdag 15 juli 2021 @ 19:23:19 #234
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_200382385
Onze vechter tegen het kwaad en tevens superheld is dood
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Trouwste user 2022 donderdag 15 juli 2021 @ 19:23:50 #235
7889 tong80
Spleenheup
pi_200382392
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 19:21 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ik zit niet op Twitter. Gewoon in het algemeen dat er aan wordt gerefereerd bij andere casus.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_200382396
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 19:21 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Nogmaals, je weet hoe het Nederlandse systeem werkt toch? We hebben niet 1 man die bepaald hier.
Uiteraard wel, maar deze minister zit er al 4 jaar en is eindverantwoordelijke. We staan er slechter voor dan toen hij minister werd.

De boze act bij iedere rechtstreekse aanval op de rechtsstaat wordt een beetje vermoeiend als er daarna niets verandert.
  Trouwste user 2022 donderdag 15 juli 2021 @ 19:24:31 #237
7889 tong80
Spleenheup
pi_200382405
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 19:22 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Dit dus. Of 9-11

pi_200382408
quote:

[..]

De dag dat Wout Poels zijn bollentrui verloor.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_200382409
Hij kan nu eindelijk weer 'n Heineken drinken met zijn grote maat Cor van H. En ook z'n voormalige werkgever Klaas B. kan aanschuiven.
pi_200382419
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 19:24 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dit dus. Of 9-11

Bijlmerramp... daar heb ik het ook bij.
  Trouwste user 2022 donderdag 15 juli 2021 @ 19:25:12 #241
7889 tong80
Spleenheup
pi_200382421
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 19:23 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Zegt veel over jou.

donderdag 15 juli 2021 @ 19:25:13 #242
323876 michaelmoore
pi_200382422
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 19:22 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Toen Kennedy door de CIA vermoord werd , omdat hij geen fullscale oorlog in Vietnam wil beginnen tegen het communisme
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_200382436
quote:

[..]

Ik weet nu al niet meer wat ik deed toen hij neer werd geknald. Idem dito voor MH-17. Maar van bv. Fortuyn en 11 september weet ik dat nog wel.
  Moderator donderdag 15 juli 2021 @ 19:26:18 #244
236264 crew  capricia
pi_200382438
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 19:23 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik zit niet op Twitter. Gewoon in het algemeen dat er aan wordt gerefereerd bij andere casus.

Doen we dat bij Els Borst ook dan?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Trouwste user 2022 donderdag 15 juli 2021 @ 19:26:34 #245
7889 tong80
Spleenheup
pi_200382442
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 19:24 schreef superniger het volgende:

[..]

De dag dat Wout Poels zijn bollentrui verloor.
Op de dag dat Theo van Gogh werd vermoord overleed Gerrie Kneteman.

pi_200382446
Ik had niets met Peter R., maar ik heb wel zeer veel bewondering voor mensen die ondanks de grote dreiging en gevaar voor eigen leven, toch zich inzetten voor gerechtigheid. En ik vind het vreselijk dat die mensen, Peter R. , Derk Wiersum bijvoorbeeld, dat met de dood moeten bekopen.
  Moderator donderdag 15 juli 2021 @ 19:27:17 #247
236264 crew  capricia
pi_200382452
België heeft nog een straat vernoemd naar Jo Cox. GB niet eens. Zo zie je maar.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Trouwste user 2022 donderdag 15 juli 2021 @ 19:27:29 #248
7889 tong80
Spleenheup
pi_200382455
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 19:25 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Bijlmerramp... daar heb ik het ook bij.
Tijdens Studio Sport om 19:10 uur.

pi_200382463
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 19:26 schreef tong80 het volgende:

[..]

Dat weet ik nog heel goed.
Wel met dubbel n.

Spandoeken op de Alpe d'Huez: Hup Hennie Knetemelk.
  Trouwste user 2022 donderdag 15 juli 2021 @ 19:28:20 #250
7889 tong80
Spleenheup
pi_200382465
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 19:26 schreef capricia het volgende:

[..]

Doen we dat bij Els Borst ook dan?
Onvergelijkbaar.

pi_200382489
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 19:28 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Ach... ik herinner me hem nog van de tijd dat darten alleen nog maar op de BBC te zien was. Groot, uhhh... dik en een grote baard?
Enorm dik ja.
pi_200382496
Ontopic?
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 15 juli 2021 @ 19:32:30 #253
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_200382531
quote:

[..]

Bij van Gogh niet, maar Fortuyn wel. Ik weet zelfs nog wat ik op die dag voor avondeten had.
  donderdag 15 juli 2021 @ 19:33:13 #254
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_200382545
quote:
Laten we dat inderdaad allemaal voor Peter R. de Vries doen en niet voor al die andere duizenden mensen die dagelijks om het leven komen of zijn gekomen door geweld. Want Peter was een foutloos mens, zonder zonden.

Prima om een bekende van je te eren in een tv-uitzending, maar maak het niet belachelijk met dit soort demagogisch melodramatisch geleuter, alsof de Messias ons is ontvallen. :')
  donderdag 15 juli 2021 @ 19:37:10 #255
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200382603
quote:

[..]

De hele dag is overdreven. Maar wel waar ik was toen ik het nieuws hoorde

11 september -> in de bibliotheek van de hogeschool
Pim Fortuyn -> Achter mijn computer aan het MSN'en met een studiegenoot
Theo van Gogh -> Toen ik op een forum keek terwijl ik op mijn stageplek zat.
pi_200382619
Van Gogh, Fortuyn ik vergeet nooit meer waar ik was op die momenten en dat heb ik bij Peter ook.

Ik hoop zo dat Tanja nog wordt gevonden, dat heeft ie wel verdiend.
Alius aliud dicit
pi_200382641
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 19:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Precies

11 september - brugklas mentor vertelde het tijdens een mentor uur
Pim - bij mijn oma op bezoek, en avondeten daar
Theo - Op de voorpagina van een krant toen ik wat eten ging kopen in de supermarkt :')
Peter - Chill op mijn series X wat forza horizon spelen, via watsapp het bericht krijgen
  donderdag 15 juli 2021 @ 19:41:01 #258
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200382666
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 19:39 schreef Sfancta het volgende:

[..]

Precies

11 september - brugklas mentor vertelde het tijdens een mentor uur
Pim - bij mijn oma op bezoek, en avondeten daar
Theo - Op de voorpagina van een krant toen ik wat eten ging kopen in de supermarkt :')
Peter - Chill op mijn series X wat forza horizon spelen, via watsapp het bericht krijgen
Ohja, Peter

Tijdens thuiswerken wat op groepsapps kijken
pi_200382804
Misschien voor in de OP: Condoleanceregister

Momenteel wel érg langzaam.
  donderdag 15 juli 2021 @ 19:52:59 #260
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_200382814
Mooi gedaan door RTL Boulevard.
pi_200382840
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 19:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]

9/11 was ik thuis en zag ik het op TV live op CNN gebeuren dat het 2e toestel de toren invloog, de rest weet ik echt niet meer.
  Moderator donderdag 15 juli 2021 @ 19:59:38 #262
236264 crew  capricia
pi_200382913
9/11 ik was onderweg van een software update van een klant in België naar huis toen ik het nieuws op de radio hoorde. Ben meteen op een parkeerplaats stil gaan staan. Bij Antwerpen.

Pim en Theo: dat was gewoon thuis denk ik, bij het journaal of zo. Maar weet de setting echt niet meer goed. Maakte minder indruk?? Wie zal het zeggen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Trouwste user 2022 donderdag 15 juli 2021 @ 20:04:07 #263
7889 tong80
Spleenheup
pi_200382984
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 19:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

9/11 was ik thuis en zag ik het op TV live op CNN gebeuren dat het 2e toestel de toren invloog, de rest weet ik echt niet meer.
Ik lag ziek in bed. Om een uur of 15:00 uur effe teletekst kijken.

donderdag 15 juli 2021 @ 20:04:41 #264
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_200382993
quote:

[..]

Ik hoorde het roepen door iemand in die bibliotheek over vliegtuig 1. Dacht toen aan een ongeluk en zou later wel even het nieuws kijken. Maar aangekomen in de soos van de studentenvereniging stond de tv aan en keek iedereen naar de crash van vliegtuig 2.
pi_200383005
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 19:59 schreef capricia het volgende:
9/11 ik was onderweg van een software update van een klant in België naar huis toen ik het nieuws op de radio hoorde. Ben meteen op een parkeerplaats stil gaan staan. Bij Antwerpen.

Pim en Theo: dat was gewoon thuis denk ik, bij het journaal of zo. Maar weet de setting echt niet meer goed. Maakte minder indruk?? Wie zal het zeggen.
Denk dat het ook te maken heeft met waar je dus bent. Ik heb dat in elk geval met al die dingen; Pim was ik bij een schoolvriendje thuis, 9/11 zat ik zelf op school, Theo weet ik niet meer (dus ik gok thuis), MH17 bij een collega in de tuin voor een kraambezoek, maar Bataclan, aanslag in Apeldoorn, Alphen aanslag, allen geen idee meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2021 20:05:24 ]
  donderdag 15 juli 2021 @ 20:07:14 #266
323876 michaelmoore
pi_200383040
De Nederlandse held en vechter tegen onrecht is vermoord

[ Bericht 45% gewijzigd door michaelmoore op 15-07-2021 20:12:54 ]
  Miss 200.000.000! donderdag 15 juli 2021 @ 20:13:35 #267
367000 roos94
pi_200383137
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 20:04 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ik lag ziek in bed. Om een uur of 15:00 uur effe teletekst kijken.

9/11 was ik te klein
Ouwe lullen hier :6
pi_200383155
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 20:07 schreef michaelmoore het volgende:

[ afbeelding ]
Peter R. de Vries, is dat niet die man die ooit zei dat de medewerkers van Charlie Hebdo de aanslagen op hun leven over zichzelf afgeroepen hebben?
  Trouwste user 2022 donderdag 15 juli 2021 @ 20:17:10 #269
7889 tong80
Spleenheup
pi_200383213
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 20:13 schreef roos94 het volgende:

[..]

9/11 was ik te klein
Toen was ik 38

Miss 200.000.000! donderdag 15 juli 2021 @ 20:17:49 #270
367000 roos94
pi_200383225
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 20:17 schreef tong80 het volgende:

[..]

Toen was ik 38

Tijd voor het bejaardenhuis
pi_200383241
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 20:14 schreef Nober het volgende:

[..]

Peter R. de Vries, is dat niet die man die ooit zei dat de medewerkers van Charlie Hebdo de aanslagen op hun leven over zichzelf afgeroepen hebben?
Zegt me niets maar je hebt vast een bron
  donderdag 15 juli 2021 @ 20:19:20 #272
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_200383255
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 18:39 schreef Japepk het volgende:
Ben het aan het terug kijken. Wordt er helemaal emotioneel van.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  Miss 200.000.000! donderdag 15 juli 2021 @ 20:20:02 #273
367000 roos94
pi_200383268
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 20:19 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Ben het aan het terug kijken. Wordt er helemaal emotioneel van.
Waar kan je het terugzien
  donderdag 15 juli 2021 @ 20:20:18 #274
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200383273
quote:

[..]

Dat was niet live :')
pi_200383325
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 20:20 schreef the-eye het volgende:

[..]

Dat was niet live :')
Zeker wel.

Of was het vooraf opgenomen door de CIA
pi_200383331
quote:
2s.gif Op donderdag 15 juli 2021 19:30 schreef Lonaa het volgende:
Ontopic?
  donderdag 15 juli 2021 @ 20:24:54 #277
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_200383357
Gelukkig staat er nog zat van hem op YouTube ^O^
  donderdag 15 juli 2021 @ 20:25:25 #278
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_200383365
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 20:20 schreef roos94 het volgende:

[..]

Waar kan je het terugzien
Ik kijk via Nlziet
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_200383370
Die opening van Boulevard ;(

Peter was echt enorm mediageil,maar wel echt een goed persoon voor zover ik het kan beoordelen.
pi_200383420
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 20:24 schreef Tengano het volgende:
Gelukkig staat er nog zat van hem op YouTube ^O^
Laatst nog het drieluik over Mariska Mast gezien waar hij is Australie zelf in de bak wordt gegooid en dat zoveel media aandacht krijgt dat de vermoedelijke dader wordt bestookt door journalisten _O_
pi_200383424
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 20:18 schreef Fugue het volgende:

[..]

Zegt me niets maar je hebt vast een bron

“Je moet je realiseren dat Charlie Hebdo in Frankrijk een bepaalde reputatie had. Ze hebben bij herháling spotprenten geplaatst die de profeet beledigden. Het is zo in het islamitische geloof dat je die niet mag afbeelden. Op het moment dat je dat toch doet en je beeldt hem zelfs af in compromitterende situaties, zelfs naakt, dan roept dat heftige situaties op.”

“Zij vinden de publicatie van de profeet in compromitterende situaties barbarij. Ik probeer alleen maar aan te geven hoe erg het botst en dat dat niet te lijmen is eigenlijk. Er is eigenlijk geen dialoog mogelijk. Het jaar is wat dat betreft heel slecht begonnen.”
pi_200383528
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 20:13 schreef roos94 het volgende:

[..]

9/11 was ik te klein
:Y ^O^
  donderdag 15 juli 2021 @ 20:35:33 #283
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_200383558
quote:

[..]

quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 20:22 schreef Fugue het volgende:

[..]

Zeker wel.

Of was het vooraf opgenomen door de CIA
Jullie hebben gelijk. Dat is wel live te zien geweest
Excuus
  donderdag 15 juli 2021 @ 20:38:14 #284
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_200383610
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 20:28 schreef Nober het volgende:

[..]

“Je moet je realiseren dat Charlie Hebdo in Frankrijk een bepaalde reputatie had. Ze hebben bij herháling spotprenten geplaatst die de profeet beledigden. Het is zo in het islamitische geloof dat je die niet mag afbeelden. Op het moment dat je dat toch doet en je beeldt hem zelfs af in compromitterende situaties, zelfs naakt, dan roept dat heftige situaties op.”

“Zij vinden de publicatie van de profeet in compromitterende situaties barbarij. Ik probeer alleen maar aan te geven hoe erg het botst en dat dat niet te lijmen is eigenlijk. Er is eigenlijk geen dialoog mogelijk. Het jaar is wat dat betreft heel slecht begonnen.”
Tsja, de man is nu dood he.
Als we al zijn felle uitspraken in talkshows zouden verzamelen de afgelopen 15 jaar zitten we hier volgende week nog.
pi_200383629
Ik vraag me sterk af of peter R niet in aanmerking had kunnen komen voor een onvrijwillige crisismaatregel.

Opzich voldeed hij aan de eisen.
speak only if it improves the silence.
pi_200383650
quote:
1s.gif Op donderdag 15 juli 2021 20:28 schreef Nober het volgende:

[..]

Ik heb het geprobeerd maar ik kan uit het filmpje en de tekst echt niet opmaken dat Peter vindt dat ze een terroristische aanslag over zichzelf hebben afgeroepen.
pi_200383651
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 20:07 schreef michaelmoore het volgende:

[ afbeelding ]
En we keken er naar. En dat was het.

Rip Peter
  donderdag 15 juli 2021 @ 20:40:43 #288
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_200383652
En Peter had humor. Ik ga nu Op1 kijken alles over Peter😪
  donderdag 15 juli 2021 @ 20:40:51 #289
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200383655
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 19:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Toen Kennedy door de CIA vermoord werd , omdat hij geen fullscale oorlog in Vietnam wil beginnen tegen het communisme

:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200383737
Moest toch wel even keihard lachen net bij RTL4. Wordt z'n zoon geinterviewd over contact met z'n pa "Ja we hebben veel contact, bellen 5 keer per dag"

"En zet ik 's avonds de tv aan zie ik hem weer" Dat moet een running gag in de familie zijn geweest _O-
pi_200383738
quote:

[..]

Ja? Ik dacht dat dat later was.
Edit. Je hebt gelijk.
pi_200383896
De tijd staat vandaag stil.
pi_200383938
Heb nu RTL4 opstaan en ik moet zeggen dat het mij toch wel doet hoor..pfff.
pi_200384001
Ik denk dat we er nog goed vanaf zijn gekomen als ik lees wie de daders zijn.

En dat is een trieste conclusie.
  donderdag 15 juli 2021 @ 20:58:17 #295
473584 Gretzl
pi_200384028
Jammer dat Peter die andere grootste rechterlijke dwaling in de Nederlandse geschiedenis nooit heeft kunnen oplossen -O-
pi_200384040
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 20:58 schreef Gretzl het volgende:
Jammer dat Peter die andere grootste rechterlijke dwaling in de Nederlandse geschiedenis nooit heeft kunnen oplossen -O-
Vertel??
  donderdag 15 juli 2021 @ 21:00:29 #297
473584 Gretzl
pi_200384087
quote:

[..]

Ja en op de dag na Utøya overleed Amy Winehouse. Sommige toevallige gebeurtenissen die vlak na elkaar gebeuren blijven je altijd bij
  donderdag 15 juli 2021 @ 21:01:48 #298
473584 Gretzl
pi_200384116
quote:
3s.gif Op donderdag 15 juli 2021 20:58 schreef TjjWester het volgende:

[..]

Vertel??
NWS / Deventer Moordzaak #28: Tijd voor herziening en vrijspraak voor Louwes

Ik ga hier niet verder offtopic. Iedereen mag zelf oordelen.
  donderdag 15 juli 2021 @ 21:05:37 #299
473584 Gretzl
pi_200384207
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 20:14 schreef Nober het volgende:

[..]

Zie:

De scheidingslijn tussen vrijheid van meningsuiting en belediging/haatzaaiing zal altijd fllinterdun blijven.
pi_200384208
Ik kijk RTL nu. Die confrontaties zijn echt meesterlijk!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  donderdag 15 juli 2021 @ 21:07:48 #301
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_200384261
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juli 2021 21:05 schreef Poppejans het volgende:
Ik kijk RTL nu. Die confrontaties zijn echt meesterlijk!
Gvd mooie shows waren dat _O_
Haters everywhere but I don't really care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')