SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 02-07-2021 12:12:05 ]And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Volgens mij is er bij de diverse hulpdiensten ook best veel ziekteverzuim? Meer dan anders, en dat zou een planning die ieder jaar uitdagend is, nog lastiger of zelfs onmogelijk kunnen maken.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 08:54 schreef Molo het volgende:
[..]
En andere jaren kunnen evenementen wel?
Dit is toch een slecht verhaal zo? Waarom nu niet en andere jaren wel? Bijzonder wel
Ik weet het verder niet, hoor, ik heb hier niet zo'n mening over. Ik kan me in diverse meningen wel een beetje vinden.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Andere jaren is het ook puzzelen. Echter andere jaren was ook het ziekteverzuim niet zo hoog.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 08:54 schreef Molo het volgende:
[..]
En andere jaren kunnen evenementen wel?
Dit is toch een slecht verhaal zo? Waarom nu niet en andere jaren wel? Bijzonder wel![]()
Vaccinatiebereidheid is goed, maar de prikken zijn nog niet allemaal gezet. 35% van de bevolking is volledig gevaccineerd. Zelfs met de gedeeltelijk gevaccineerden en eerder besmette mensen praat je over de helft van de bevolking die nog vatbaar zijn. Dus waar eerder ziekenhuizen vol lagen ondanks veel maatregelen, kan je heel abstract zeggen dat ziekenhuizen half vol raken met deze vaccinatiegraad. Dus ja, we zijn er nog niet.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 01:06 schreef DonDruiper het volgende: [..] Ja dat zal. Maar eigen schuld? Hoe dan. Vaccinatiebereid is erg hoog in NL. Wat kunnen we nog meer doen? Probleem wordt wel het draagvlak.
Géén kloon van tvlxd!![]()
Zo plat kun je dat niet stellen. We zijn niet op basis van willekeurige trekking gaan vaccineren. Er is specifiek begonnen met de risicogroepen. Daar is de vaccinatiegraad hoger dan onder de algehele populatie, terwijl die onder mensen die een verwaarloosbaar risico op ziekenhuisopname lopen juist lager dan het gemiddelde is.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 09:07 schreef Montov het volgende:
[..]
Vaccinatiebereidheid is goed, maar de prikken zijn nog niet allemaal gezet. 35% van de bevolking is volledig gevaccineerd. Zelfs met de gedeeltelijk gevaccineerden en eerder besmette mensen praat je over de helft van de bevolking die nog vatbaar zijn. Dus waar eerder ziekenhuizen vol lagen ondanks veel maatregelen, kan je heel abstract zeggen dat ziekenhuizen half vol raken met deze vaccinatiegraad. Dus ja, we zijn er nog niet.
Daarbij zorgt vaccinatie ook nog weer voor een lagere R, waarmee je de verspreiding drukt.
Die combinatie van effecten zorgt er in mijn ogen dan ook voor dat we bij lange na niet aan 'halfvolle ziekenhuizen' gaan komen. Daar is b.v. in het VK ook nog helemaal geen sprake van terwijl het aantal gevallen daar heel fors opgelaaid is.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Aangezien blijkbaar van het afgelopen jaar al het verlof nog ingehaald moet worden zullen dat er veel meer tegelijk zijn dan normaal.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 08:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Want alle agenten gaan tegelijkertijd op vakantie in de evenementenperiode? Het één sluit niet altijd het ander helemaal uit. Kap gewoon eens allemaal met die tweedelingen
Er zullen nog steeds genoeg evenementen doorgaan, maar er is gewoon geen ruimte nu voor alles.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Wired had ook nog een boeiend stuk over de 'derde golf' in het VK:
https://www.wired.co.uk/article/covid-19-uk-third-wave
Voor de mensen met de aandachtsspanne van een goudvis is dit de conclusie.quote:The third wave will almost certainly look very different to before. There will inevitably be fatalities, but not of the levels of the previous two waves. As a result, some doctors feel that any decisions on re-implementing restrictions in the months to come are likely to be moral and ethical questions, rather than medical necessity.
“I think wave one, wave two, it was clear that there was a huge emerging wave of infections and hospitalisations and deaths,” says Morgan. “Now, it’s different. I don’t think these are medical decisions anymore, they are ethical, moral and societal decisions, and they have to be answered by society, governments, and ethical institutions.”Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
En er zit alweer een snipverkouden collega tegenover mij te sniffen en te blaffen.![]()
Die heeft de versoepelingen iets te ruim genomen.![]()
Ter sprake brengen dat je je vorige week een beetje snotterig voelde en je daarom wilde laten testen, dat je een <noem hier klachten die hij heeft> had en dat je vindt dat dat je verantwoordelijkheid is tegenover andere mensen?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 09:46 schreef SilverEyes het volgende:
En er zit alweer een snipverkouden collega tegenover mij te sniffen en te blaffen.![]()
![]()
Met name dat er mogelijk helemaal geen 'medische noodzaak' is voor nieuwe maatregelen zegt wel een beetje genoeg eigenlijk.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 09:35 schreef Monolith het volgende:
Voor de mensen met de aandachtsspanne van een goudvis is dit de conclusie.
[..]٩๏̯͡๏)۶![]()
Waarom wordt hij niet naar huis gestuurd? Bij mij het werk mag je met corona gerelateerde klachten nog steeds niet komen zonder negatieve testuitslag.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 09:46 schreef SilverEyes het volgende:
idd, trap naar huis, kan hij/zij krijgenquote:Op vrijdag 2 juli 2021 09:50 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Waarom wordt hij niet naar huis gestuurd? Bij mij het werk mag je met corona gerelateerde klachten nog steeds niet komen zonder negatieve testuitslag.![]()
Zeg hetquote:Op vrijdag 2 juli 2021 09:46 schreef SilverEyes het volgende:
Die heeft de versoepelingen iets te ruim genomen.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik vond dat voor corona al irritant. Blijf gewoon lekker thuis in plaats van je collega's in hun gezicht te blaffen. Nu moet toch helemaal duidelijk zijn dat dat prima kan en dat indien je toch dolgraag wil werken je dit lekker thuis kunt doen.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Dat is dus ook hoe ik de huidige cijfers in het VK interpreteer. Ze zitten daar qua aantal gevallen al echt weer op het niveau van de eerste / tweede golf, maar de druk op de ziekenhuizen en de sterfte blijft relatief laag. We moeten in mijn ogen ook niet volledig vervallen in een rubbertegelmaatschappij, waarbij elk risico op sterfte koste wat het kost vermeden moet worden (vaak ironisch genoeg met maatregelen die zelf ook weer indirect of zelfs direct zorgen voor vervroegd overlijden).quote:Op vrijdag 2 juli 2021 09:50 schreef Ronald het volgende:
[..]
Met name dat er mogelijk helemaal geen 'medische noodzaak' is voor nieuwe maatregelen zegt wel een beetje genoeg eigenlijk.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Volledig mee eensquote:Op vrijdag 2 juli 2021 09:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is dus ook hoe ik de huidige cijfers in het VK interpreteer. Ze zitten daar qua aantal gevallen al echt weer op het niveau van de eerste / tweede golf, maar de druk op de ziekenhuizen en de sterfte blijft relatief laag. We moeten in mijn ogen ook niet volledig vervallen in een rubbertegelmaatschappij, waarbij elk risico op sterfte koste wat het kost vermeden moet worden (vaak ironisch genoeg met maatregelen die zelf ook weer indirect of zelfs direct zorgen voor vervroegd overlijden).Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat snotteren en hoesten van collega's ben ik nu wel mooi vanaf sinds we grotendeels thuiswerken door Corona.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 09:54 schreef Monolith het volgende:
Ik vond dat voor corona al irritant. Blijf gewoon lekker thuis in plaats van je collega's in hun gezicht te blaffen. Nu moet toch helemaal duidelijk zijn dat dat prima kan en dat indien je toch dolgraag wil werken je dit lekker thuis kunt doen.
Ik kan me nog wel een collega herinneren die zo hard aan het hoesten was dat je het echt in het hele kantoor kon horen. Of zo'n figuur dat steeds z'n neus moet ophalen.٩๏̯͡๏)۶![]()
Ik was kort de bocht, maar tegenover argumenten waarom het niet zo slecht gaat worden, zijn er ook negatieve verschillen. Er zijn veel minder maatregelen en de basismaatregelen worden ook minder nageleefd.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 09:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zo plat kun je dat niet stellen. We zijn niet op basis van willekeurige trekking gaan vaccineren. Er is specifiek begonnen met de risicogroepen. Daar is de vaccinatiegraad hoger dan onder de algehele populatie, terwijl die onder mensen die een verwaarloosbaar risico op ziekenhuisopname lopen juist lager dan het gemiddelde is.
Daarbij zorgt vaccinatie ook nog weer voor een lagere R, waarmee je de verspreiding drukt.
Die combinatie van effecten zorgt er in mijn ogen dan ook voor dat we bij lange na niet aan 'halfvolle ziekenhuizen' gaan komen. Daar is b.v. in het VK ook nog helemaal geen sprake van terwijl het aantal gevallen daar heel fors opgelaaid is.
Het VK is een situatie die in ieder geval duidelijk maakt dat je met 50% volledig gevaccineerd nog geen groepsimmuniteit hebt. Het aantal besmettingen zitten nu op een kwart van de piek van eind december. De ziekenhuisopnames zijn ongeveer verdubbeld tov een maand geleden.
Het is duidelijk dat vaccinaties de oplossing zijn, en ook dat veel mensen ze daadwerkelijk moeten hebben gekregen voordat de oplossing bereikt is.Géén kloon van tvlxd!![]()
Gisteren weer voor het eerst naar kantoor geweest sinds 15 maanden.
Ik merk nu een klein probleem op dat ineens is ontstaan. Ik vergeet van alles mee te nemen als ik weer ga.
Als je zolang thuiswerkt maakt het weinig uit of je je sleutels/portemonnee/zonnebril/oplader/etc.. bij je werkplek laat liggen. Op kantoor denk je er nu ook niet meer aan omdat je gewoon niet meer het automatisme hebt om alles te controleren voordat je weg gaat viel me op.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Goed gewerkt!quote:Op vrijdag 2 juli 2021 02:05 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)d-neem-een-print-mee
my god... Hugo weer hoor.![]()
Wat is dit nu weer?
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)willen-het-wel-wetenAls je zo bang bent voor Covid, laat je dan vaccineren, dan hoef je niet meer bang te zijn voor anderen.quote:Een meerderheid van de Nederlanders vindt het belangrijk om te weten of hun familie, kapper, vriend of huisgenoot gevaccineerd is tegen covid of niet. Dat blijkt uit een enquête van Ipsos in opdracht van Nieuwsuur. Vanwege privacywetgeving is niemand verplicht dit aan een ander te vertellen. En dat zorgt voor dilemma's.
Misschien moeten ongevaccineerden een teken op hun jas telefoon dragen zodat je gepaste afstand kunt houden. Kunnen ze vast nog wel inbouwen in de corona app.![]()
Dan is hij verkouden.quote:
Of zijn we daar tegenwoordig ook al bang voor?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Ik acht mijzelf niet in staat om een diagnose te stellen. Als het klachten zijn waarbij ik mezelf zou laten testen heb ik die verwachting bij een ander eigenlijk ook.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 10:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan is hij verkouden.
Of zijn we daar tegenwoordig ook al bang voor?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Raar onderzoek dit ook jaquote:Op vrijdag 2 juli 2021 10:34 schreef zoost het volgende:
Wat is dit nu weer?
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)willen-het-wel-weten
[..]
Als je zo bang bent voor Covid, laat je dan vaccineren, dan hoef je niet meer bang te zijn voor anderen.
Misschien moeten ongevaccineerden een teken op hun jas telefoon dragen zodat je gepaste afstand kunt houden. Kunnen ze vast nog wel inbouwen in de corona app.
Ik wil misschien ook wel weten wie aids of herpes heeft eigenlijk
![]()
![]()
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Tja, en wat iemand verdient is ook wel handig.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 10:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Raar onderzoek dit ook ja
![]()
![]()
Ik denk dat mensen 'belangrijk' verwarren met nieuwsgierigheid. Het topic speelt nu gewoon in veel levens en er wordt driftig over gepraat onderling. het is ook het meest spannende wat we de afgelopen jaren hebben meegemaakt als collectief.
En ik zie de redenen van waarom het belangrijk zou zijn ook eerder als excuses voor ouderwetse nieuwsgierigheid
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Nee hoor maar ik denk dat het best een goed ding is om als je verkouden bent je best te doen om anderen niet aan te steken. Blijf maar lekker thuis dan. Ook als er geen covid is overigens.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 10:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan is hij verkouden.
Of zijn we daar tegenwoordig ook al bang voor?![]()
Of anderen wel of niet gevaccineerd zijn, tja er is weinig dat mij mínder kan schelenquote:Op vrijdag 2 juli 2021 10:34 schreef zoost het volgende:
Wat is dit nu weer?
[..]
Als je zo bang bent voor Covid, laat je dan vaccineren, dan hoef je niet meer bang te zijn voor anderen.
Misschien moeten ongevaccineerden een teken op hun jas telefoon dragen zodat je gepaste afstand kunt houden. Kunnen ze vast nog wel inbouwen in de corona app.
Inschatting van risico's ontleen ik wel aan landelijke cijfers, aan of ik zelf gevaccineerd ben en aan of ik er fit bij loop.I'll give you something to do![]()
Kort door de bocht kun je eigenlijk zeggen dat dankzij het vaccineren van m.n. risicogroepen, je straks wél kunt zeggen dat corona maar een griepje is, waar dat eerder niet terecht is. En dat je dus ook incalculeert dat er altijd wel iemand ernstig ziek van wordt, maar dat de meesten gewoon door kunnen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 09:35 schreef Monolith het volgende:
Voor de mensen met de aandachtsspanne van een goudvis is dit de conclusie.
[..]
Te meer als je de artikelen leest over wat de voornaamste klachten zijn om op te letten voor de deltavariant: hoofdpijn, keelpijn, loopneus. Tja.Ik had destijds gelukkig wel een voortvarende werkgever die tijdens een griepgolf ook wat makkelijker was daarin. Je kunt wel naar kantoor gaan en dan de hele werkvloer aansteken, maar dan zitten er straks nog meer thuis, dus blijf maar even thuis. Nu is thuiswerken ook normaler dus kun je er toch nog wat productiviteit uit halen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 09:54 schreef Monolith het volgende:
Ik vond dat voor corona al irritant. Blijf gewoon lekker thuis in plaats van je collega's in hun gezicht te blaffen. Nu moet toch helemaal duidelijk zijn dat dat prima kan en dat indien je toch dolgraag wil werken je dit lekker thuis kunt doen.![]()
Oh zeker, maar de zaken die je noemt hebben vooral betrekking op het aantal nieuwe besmettingen. Mij gaat het er veel meer om dat ziekenhuisopnames niet meer proportioneel meestijgen met die besmettingen. Zoals ook in het stuk van Wired staat is het wel lastig dat er soms nog forse regionale verschillen zijn in het VK (misschien kun je eventueel regionaal maatregelen nemen indien nodig), maar dat overall de keuze er minder één is van medische noodzaak, maar één van morele en ethische afwegingen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 10:24 schreef Montov het volgende:
[..]
Ik was kort de bocht, maar tegenover argumenten waarom het niet zo slecht gaat worden, zijn er ook negatieve verschillen. Er zijn veel minder maatregelen en de basismaatregelen worden ook minder nageleefd.
Het VK is een situatie die in ieder geval duidelijk maakt dat je met 50% volledig gevaccineerd nog geen groepsimmuniteit hebt. Het aantal besmettingen zitten nu op een kwart van de piek van eind december. De ziekenhuisopnames zijn ongeveer verdubbeld tov een maand geleden.
Het is duidelijk dat vaccinaties de oplossing zijn, en ook dat veel mensen ze daadwerkelijk moeten hebben gekregen voordat de oplossing bereikt is.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Sinds covid-19 heb ik begrepen dat je dat het beste aan je immuunsysteem kunt overlaten, ipv te vermijden.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 10:50 schreef Mallerd01 het volgende:
[..]
Nee hoor maar ik denk dat het best een goed ding is om als je verkouden bent je best te doen om anderen niet aan te steken. Blijf maar lekker thuis dan. Ook als er geen covid is overigens.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
https://petities.nl/petit(...)n-covid-19?locale=nl
We hebben nu wel een officiële teller om het aantal mensen dat niet in de Covid-19 vaccinaties geloofd te tellen. 100 nieuwe mensen per minuut komt erbij die niet geloofd in de vaccinaties (bij jongeren).Love Israël, Israël zal winnen tegen Hamas. De MRNA-crisis is de echte pandemie.
- Een volk dat voor tirannen zwicht,
- zal meer dan lijf en goed verliezen,
- dan dooft het licht. #stoplinks!!![]()
Dit dus. Je kunt met je 'verkoudheid' of 'griep' het halve bedrijf lam leggen, met een beetje pech.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:01 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ik had destijds gelukkig wel een voortvarende werkgever die tijdens een griepgolf ook wat makkelijker was daarin. Je kunt wel naar kantoor gaan en dan de hele werkvloer aansteken, maar dan zitten er straks nog meer thuis, dus blijf maar even thuis. Nu is thuiswerken ook normaler dus kun je er toch nog wat productiviteit uit halen.![]()
Niet waar, die petitie gaat over of de noodzaak er wel is om kinderen te vaccineren.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:08 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
https://petities.nl/petit(...)n-covid-19?locale=nl
We hebben nu wel een officiële teller om het aantal mensen dat niet in de Covid-19 vaccinaties geloofd te tellen. 100 nieuwe mensen per minuut komt erbij die niet geloofd in de vaccinaties (bij jongeren).
Dat staat los van de noodzaak van vaccinaties voor de rest van de bevolking.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Het slaat alleen nergens op, aangezien niemand ergens toe wordt gedwongen. Laten ze zich lekker met hun eigen zaken bemoeien.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:12 schreef Wantie het volgende:
[..]
Niet waar, die petitie gaat over of de noodzaak er wel is om kinderen te vaccineren.
Dat staat los van de noodzaak van vaccinaties voor de rest van de bevolking.![]()
Dat ook nog eens.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:13 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Het slaat alleen nergens op, aangezien niemand ergens toe wordt gedwongen. Laten ze zich lekker met hun eigen zaken bemoeien.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Corona is en was nooit een griepje, en zal het ook nooit zijn. Corona is, zoals de naam al zegt, een Coronavirus. Griep is een Influenzavirus. Of de gevolgen uiteindelijk hetzelfde gaan zijn is een andere discussie. Maar technisch gezien zijn en blijven het twee verschillende virussen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:01 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
je straks wél kunt zeggen dat corona maar een griepje is, waar dat eerder niet terecht is.![]()
Nee hoor. De seizoensgriep zitten ook een aantal andere coronavirussen in, en rhinovirussen, en adenovirussen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:15 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Corona is en was nooit een griepje, en zal het ook nooit zijn. Corona is, zoals de naam al zegt, een Coronavirus. Griep is een Influenzavirus. Of de gevolgen uiteindelijk hetzelfde gaan zijn is een andere discussie. Maar technisch gezien zijn en blijven het twee verschillende virussen.
https://www.rivm.nl/griep-griepprik/feiten-en-cijfersquote:In de periode van 24 t/m 27 juni (week 21 t/m 25) werden 24 keel- en neusmonsters afgenomen bij patiënten met een acute luchtweginfectie. Deze monsters zijn getest op aanwezigheid van influenzavirus, RSV Respiratoir Syncytieel Virus , rhinovirus, enterovirus en SARS severe acute respiratory syndrome -CoV coronavirus -2 en vanaf week 1 2021 ook getest op aanwezigheid van andere humane seizoens coronavirussen (hCoV-229E, -OC43 en -NL63), parainfluenzavirussen (type 1, 2 en 3) en humaan metapneumovirus. In de 24 monsters van week 21 t/m 25 werd werd zes maal (25%) rhinovirus, twee maal (8%) seizoens coronavirus en drie maal (13%) parainfluenzavirus gevonden.
[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2021 11:17:45 ]![]()
Ze willen maar al te graag aandacht.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:13 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Het slaat alleen nergens op, aangezien niemand ergens toe wordt gedwongen. Laten ze zich lekker met hun eigen zaken bemoeien.Love Israël, Israël zal winnen tegen Hamas. De MRNA-crisis is de echte pandemie.
- Een volk dat voor tirannen zwicht,
- zal meer dan lijf en goed verliezen,
- dan dooft het licht. #stoplinks!!![]()
Nee, die worden ten onrechte als griep gezien.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee hoor. De seizoensgriep zitten ook een aantal andere coronavirussen in, en rhinovirussen, en adenovirussen.zeer vocale Trump hater - VEM2012![]()
Oké bedankt voor de technische uitleg, ik was inderdaad een zeer wetenschappelijke technische stelling aan het poneren.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:15 schreef Morri2 het volgende:
[..]
Corona is en was nooit een griepje, en zal het ook nooit zijn. Corona is, zoals de naam al zegt, een Coronavirus. Griep is een Influenzavirus. Of de gevolgen uiteindelijk hetzelfde gaan zijn is een andere discussie. Maar technisch gezien zijn en blijven het twee verschillende virussen.![]()
Ik weet niet in wat voor omgeving jij komt, maar van de meesten in mijn omgeving kan ik geen aids of herpes krijgen zelfs al zouden ze het hebben.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 10:37 schreef Molo het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Geen dankquote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:19 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Oké bedankt voor de technische uitleg, ik was inderdaad een zeer wetenschappelijke technische stelling aan het poneren.![]()
![]()
Kinderen worden op zijn minst gemanipuleerd. "Wil je weer naar leuke dingen toe / vakantie? , dan alleen even een vaccinatie."quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:13 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Het slaat alleen nergens op, aangezien niemand ergens toe wordt gedwongen. Laten ze zich lekker met hun eigen zaken bemoeien.![]()
Dat staat er niet. Er staat dat er monsters zijn genomen van mensen met acute luchtweginfecties en dat daar virologisch onderzoek naar is gedaan (SARS-CoV-2 staat er ook gewoon tussen). Daarmee is niet gezegd dat SARS-CoV-2 onder seizoensgriep valt. Griep is strikt genomen het gevolg van een influenzavirus.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee hoor. De seizoensgriep zitten ook een aantal andere coronavirussen in, en rhinovirussen, en adenovirussen.
https://www.rivm.nl/griep-griepprik/feiten-en-cijfers
[..]Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Theoretisch is dat zo, maar voor veel jongeren, zeker de jongeren 12-16, zal dit niet zomaar gelden. Ik hoor om mij heen behoorlijk wat ouders die "hun kind laten vaccineren" of stellen dat "hun kinderen never nooit gevaccineerd gaan worden met die troep". Er moet wel worden ingezet, wat mij betreft, op een zo klein mogelijke kans dat de wens van de jongere niet wordt gehonoreerd, of dat nu wel of niet vaccineren is.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:13 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Het slaat alleen nergens op, aangezien niemand ergens toe wordt gedwongen. Laten ze zich lekker met hun eigen zaken bemoeien.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Nogmaals dezelfde link: https://www.rivm.nl/griep-griepprik/feiten-en-cijfersquote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, die worden ten onrechte als griep gezien.
Het RIVM:
[quote]Op deze pagina vindt u de stand van zaken over het griepvirus. De meest recente data zijn voorlopige data van de voorgaande week. Wekelijks worden de cijfers van de voorgaande weken opnieuw berekend met eventueel nagekomen gegevens betreffende griepmeldingen en/of onderzoek van neus- en keelmonsters om een grotere precisie te bereiken.[/quote]
Daar worden eigenlijk alle virussen die luchtwegklachten kunnen veroorzaken gemonitord en samengegooid onder de noemer 'griep', inclusief (seizoens)coronavirussen. Ook het RIVM lijkt de term 'griep' voor alles te gebruiken dus.
@Monolith en @Wantie hebben verdere uitleg gegeven, ik had 't mis
[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2021 11:28:36 ]![]()
Ik na mijn vaccinatie ook geen corona. En als we gaan focussen op de uitzondering daarin dan krijgen we nog een zwaar leven.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik weet niet in wat voor omgeving jij komt, maar van de meesten in mijn omgeving kan ik geen aids of herpes krijgen zelfs al zouden ze het hebben.I'll give you something to do![]()
Oh op die manier. Dan heb ik het inderdaad verkeerd gelezen. Ik wist niet dat de term 'griep' specifiek bij Influenza hoorde, heb altijd geleerd dat als je koorts/verhoging hebt en verkouden bent je 'grieperig' bent, los van welk virus het was.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat staat er niet. Er staat dat er monsters zijn genomen van mensen met acute luchtweginfecties en dat daar virologisch onderzoek naar is gedaan (SARS-CoV-2 staat er ook gewoon tussen). Daarmee is niet gezegd dat SARS-CoV-2 onder seizoensgriep valt. Griep is strikt genomen het gevolg van een influenzavirus.
Weer wat geleerd
@Wantie Je had gelijk![]()
![]()
Nou ja, in die zin klopt het dat er een verschil is tussen griep en 'griepachtige klachten'. Griepachtige klachten zijn alleen niet altijd het resultaat van griep.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:28 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oh op die manier. Dan heb ik het inderdaad verkeerd gelezen. Ik wist niet dat de term 'griep' specifiek bij Influenza hoorde, heb altijd geleerd dat als je koorts/verhoging hebt en verkouden bent je 'grieperig' bent, los van welk virus het was.
Weer wat geleerd
@:Wantie Je had gelijk
Griep is in het Engels ook flu, wat weer een verkorte vorm van influenza is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Wat heb ik losgemaakt?
Even wat anders dan: https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-je-waant-je-veilig
Maar nee hoor het beleid creëert verder helemaal geen schijnveiligheid of zo...![]()
Tja, dat kan je verwachten toch als je dit anderhalf jaar lang als overheid hebt uitgedragen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 10:37 schreef Molo het volgende:
Ik wil misschien ook wel weten wie aids of herpes heeft eigenlijkWer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.![]()
Ik vind het zaakje Aspen Valley stinken als wat. Maar misschien ben ik de enige.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:31 schreef Vasilevski het volgende:
Wat heb ik losgemaakt?
Maar nee hoor het beleid creëert verder helemaal geen schijnveiligheid of zo...
Ook is het natuurlijk gek dat je meteen na je Janssen prik een groen vinkje krijgt.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Oh jawel hoor, de kans dat jij nooit besmet gaat worden met corona door je omgeving is nul. De kans dat je nooit aids of herpes op gaat lopen is vrij groot.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:27 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik na mijn vaccinatie ook geen corona. En als we gaan focussen op de uitzondering daarin dan krijgen we nog een zwaar leven.
Los daarvan is het, zoals eerder gememoreerd, het gespreksonderwerp van de dag. Ik vraag aan mijn omgeving ook 'wanneer ben jij voor je prik?', niet eens 'ga jij je laten prikken'; misschien omdat ik vrijwel alleen maar verstandige mensen in mijn omgeving heb.![]()
Ook wel een van de redenen waarom sommige mensen zich juist laten vaccineren. Ze ervaren toch enige vorm van groepsdruk. Het is niet echt ethisch om te liegen over je vaccinatiestatus als er naar gevraagd wordt, maar als je eerlijk bent hebben sommige mensen alweer hun oordeel klaar liggen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 10:34 schreef zoost het volgende:
Wat is dit nu weer?
[..]
Anderzijds is die groepsdruk juist waardevol omdat je een hoge vaccinatiegraad wil bereiken. Dan maakt het niet altijd uit om welke reden iemand zich laat vaccineren.
Maar voor de mensen die zich echt liever niet zouden willen vaccineren is het wel heel erg lastig.![]()
Ja dat is dus echt iets wat gedaan is om mensen perspectief te geven, en het gevoel dat ze zich ergens voor laten vaccineren. In plaats van dat je eerst tot augustus of zo (weet niet precies) moet wachten tot je 2e prik Pfizer, en dan nog 2 weken. En dan is het al bijna september en worden er alweer beperkingen opgelegd vanwege (spannend muziekje) de Deltavariant.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:33 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik vind het zaakje Aspen Valley stinken als wat. Maar misschien ben ik de enige.
Ook is het natuurlijk gek dat je meteen na je Janssen prik een groen vinkje krijgt.
Maar goed dat is net als met de discussie over dat je 'druk' ervaart om je te laten vaccineren. De overheid zegt het nooit direct zo, daar kunnen ze problemen mee krijgen. Hugo gaat niet op een persconferentie roepen dat je veilig bent 15 minuten nadat die Janssen-spuit in je lichaam is gegaan, of dat iedereen met een groen vinkje 'veilig' is. Maar de communicatie laat wel genoeg snoepjes op de grond vallen dat mensen (die maandenlang niks konden) dat voor zichzelf wel gaan invullen en hun conclusies trekken. Lekker makkelijk want dan is het niemands schuld.
Nu krijg je dat ook weer met kinderen van 12 tot 17: er wordt geen veiligheid noch vrijheid beloofd, andersom wordt er ook geen directe druk uitgeoefend. Maarrrrrr: je wilt toch niet op je geweten hebben dat de klas in quarantaine moet of de scholen weer dicht in toekomstige lockdowns, toch? Knipoog, knipoog. Toch een aardige verantwoordelijkheid om op de schouders van een brugklasser te leggen.![]()
Nieuwsflash: ook na vaccinatie kun je Covid overdragen en/of het zelf oplopen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:31 schreef Vasilevski het volgende:
Wat heb ik losgemaakt?
Maar nee hoor het beleid creëert verder helemaal geen schijnveiligheid of zo...
Het gaat erom dat je er niet of nauwelijks nog last van hebt en ik verwacht eerlijk gezegd niet dat die jongeren er verder veel van zullen merken.![]()
Precies, en aangezien de grootste risicogroepen inmiddels hun tweede prik ook gehad hebben (of in ieder geval één) denk ik dat ze ook beredeneerd hebben dat clusters onder jongeren niet erg zijn. Hoewel ze dat waarschijnlijk nooit hardop zullen zeggen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:39 schreef Vasilevski het volgende:
Ja dat is dus echt iets wat gedaan is om mensen perspectief te geven, en het gevoel dat ze zich ergens voor laten vaccineren. In plaats van dat je eerst tot augustus of zo (weet niet precies) moet wachten tot je 2e prik Pfizer, en dan nog 2 weken.![]()
Als je zelf gevaccineerd bent ben je toch beschermd?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik weet niet in wat voor omgeving jij komt, maar van de meesten in mijn omgeving kan ik geen aids of herpes krijgen zelfs al zouden ze het hebben.![]()
Tegen (ernstige) ziekte, ja. Niet tegen het geïnfecteerd raken en het overdragen. Sterk gereduceerd, maar niet volledig beschermd.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:42 schreef zoost het volgende:
[..]
Als je zelf gevaccineerd bent ben je toch beschermd?![]()
Er lijkt bij veel mensen ook een beeld te zijn ontstaan dat je na een volledige vaccinatie 'immuun' bent als in: ik kan geen Covid meer oplopen. Maar daar zijn de vaccins natuurlijk niet voor bedoeld, al helpen ze er wel bij.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:39 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ja dat is dus echt iets wat gedaan is om mensen perspectief te geven, en het gevoel dat ze zich ergens voor laten vaccineren. In plaats van dat je eerst tot augustus of zo (weet niet precies) moet wachten tot je 2e prik Pfizer, en dan nog 2 weken. En dan is het al bijna september en worden er alweer beperkingen opgelegd vanwege (spannend muziekje) de Deltavariant.
Maar goed dat is net als met de discussie over dat je 'druk' ervaart om je te laten vaccineren. De overheid zegt het nooit direct zo, daar kunnen ze problemen mee krijgen. Hugo gaat niet op een persconferentie roepen dat je veilig bent 15 minuten nadat die Janssen-spuit in je lichaam is gegaan, of dat iedereen met een groen vinkje 'veilig' is. Maar de communicatie laat wel genoeg snoepjes op de grond vallen dat mensen (die maandenlang niks konden) dat voor zichzelf wel gaan invullen en hun conclusies trekken. Lekker makkelijk want dan is het niemands schuld.
Nu krijg je dat ook weer met kinderen van 12 tot 17: er wordt geen veiligheid noch vrijheid beloofd, andersom wordt er ook geen directe druk uitgeoefend. Maarrrrrr: je wilt toch niet op je geweten hebben dat de klas in quarantaine moet of de scholen weer dicht in toekomstige lockdowns, toch? Knipoog, knipoog. Toch een aardige verantwoordelijkheid om op de schouders van een brugklasser te leggen.
Overigens werken media gretig mee aan die misvatting met koppen als 'corona-uitbraak in gevaccineerd bejaardentehuis'![]()
Nooit besmet gaat worden door Corona is nul?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Oh jawel hoor, de kans dat jij nooit besmet gaat worden met corona door je omgeving is nul. De kans dat je nooit aids of herpes op gaat lopen is vrij groot.
Los daarvan is het, zoals eerder gememoreerd, het gespreksonderwerp van de dag. Ik vraag aan mijn omgeving ook 'wanneer ben jij voor je prik?', niet eens 'ga jij je laten prikken'; misschien omdat ik vrijwel alleen maar verstandige mensen in mijn omgeving heb.
Nou ja goed als Corona inderdaad zoiets als de griep gaat worden en altijd in milde vorm blijft bestaan prima, dan ga ik met je mee.
Maar ik heb op dit moment echt geen vrees om Corona te krijgen hoor. Ik zoek de situaties niet op, ik ga niet schouder aan schouder op een festival lopen.
Ik woon in de provincie Groningen en in een gemeente waar de afgelopen maand misschien eens 3 besmettingen in een maand zijn geweest. En de afgelopen 2 week volgens mij 0.
In mijn omgeving laat ook iedereen zich vaccineren, dus dat is inderdaad de vraag niet.
Helaas op mijn werk gek genoeg wel een aantal die zich (nog) niet laten vaccineren vanwege de lange termijn.![]()
Nou ja als ze in quarantaine moeten... Dat is dan wat je ervan merkt en dat is best kut. Weet niet of ze die regels ook willen versoepelen? Als we ze toch al op de dag van vaccinatie weer naar de disco laten gaan...quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nieuwsflash: ook na vaccinatie kun je Covid overdragen en/of het zelf oplopen.
Het gaat erom dat je er niet of nauwelijks nog last van hebt en ik verwacht eerlijk gezegd niet dat die jongeren er verder veel van zullen merken.![]()
![]()
Het kan zeker een deel collateral damage zijn, maar er zijn zoveel grote clubs open gegaan afgelopen weekend, en alleen deze club heeft een berg gevallen, dat is op z'n minst opvallend, tenminste wat nu bekend is.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Precies, en aangezien de grootste risicogroepen inmiddels hun tweede prik ook gehad hebben (of in ieder geval één) denk ik dat ze ook beredeneerd hebben dat clusters onder jongeren niet erg zijn. Hoewel ze dat waarschijnlijk nooit hardop zullen zeggen.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Als iemand zich echt liever niet laat vaccineren en het ook niet doet, is dat toch de zaak van die ene persoon? Hoezo is dat dan lastig?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ook wel een van de redenen waarom sommige mensen zich juist laten vaccineren. Ze ervaren toch enige vorm van groepsdruk. Het is niet echt ethisch om te liegen over je vaccinatiestatus als er naar gevraagd wordt, maar als je eerlijk bent hebben sommige mensen alweer hun oordeel klaar liggen.
Anderzijds is die groepsdruk juist waardevol omdat je een hoge vaccinatiegraad wil bereiken. Dan maakt het niet altijd uit om welke reden iemand zich laat vaccineren.
Maar voor de mensen die zich echt liever niet zouden willen vaccineren is het wel heel erg lastig.
Niet iedereen zal het met die keus eens zijn, maar ook veel mensen die zich niet willen laten vaccineren zijn het eens met degenen die zich wel laten vaccineren. Als je het gevoel hebt dat die discussie onprettig wordt, kun je ook gewoon zeggen of je wel of niet gevaccineerd bent of wordt en de discussie afkappen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Lijkt me geen vreemde gedachtengang. Hopelijk blijven ze daarnaar handelen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Precies, en aangezien de grootste risicogroepen inmiddels hun tweede prik ook gehad hebben (of in ieder geval één) denk ik dat ze ook beredeneerd hebben dat clusters onder jongeren niet erg zijn. Hoewel ze dat waarschijnlijk nooit hardop zullen zeggen.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Sommige mensen ervaren groepsdruk om hun hondenpoep op te ruimen. Groepsdruk is niet perse verkeerd.Géén kloon van tvlxd!![]()
Dat is een vrij boute uitspraak, gezien het feit dat vaccins niet alleen de symptomen maar ook de transmissie minimaliseren. Het is goed mogelijk dat corona binnen afzienbare tijd wordt uitgeroeid. Net zoals het goed mogelijk is dat dat niet gebeurt.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Oh jawel hoor, de kans dat jij nooit besmet gaat worden met corona door je omgeving is nul. De kans dat je nooit aids of herpes op gaat lopen is vrij groot.I'll give you something to do![]()
Het zou wel aantonen dat het (test)systeem op zichzelf redelijk goed werkt.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:44 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het kan zeker een deel collateral damage zijn, maar er zijn zoveel grote clubs open gegaan afgelopen weekend, en alleen deze club heeft een berg gevallen, dat is op z'n minst opvallend, tenminste wat nu bekend is.
Wat er in dit specifieke geval gebeurd is, is nog onduidelijk (fraude, vals negatief etc.), maar als dit het enige cluster is met zoveel mensen die naar de club zijn gegaan..![]()
Tja, zodra er een bepaalde vaccinatiegraad is gehaald moet je met dat quarantaine-gedoe ook maar eens stoppen denk ik.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:44 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Nou ja als ze in quarantaine moeten... Dat is dan wat je ervan merkt en dat is best kut. Weet niet of ze die regels ook willen versoepelen? Als we ze toch al op de dag van vaccinatie weer naar de disco laten gaan...![]()
In dat geval is het slechts een snotneus voor jou. Wil je dat risico echt ook uitbannen? Het wordt steeds gekkerquote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tegen (ernstige) ziekte, ja. Niet tegen het geïnfecteerd raken en het overdragen. Sterk gereduceerd, maar niet volledig beschermd.![]()
Of je kunt zeggen: "Ik heb geen behoefte dit gesprek te voeren". Ik zie echt niet waarom je als je geen zin hebt in het gesprek maar moet zeggen of je wel of niet gevaccineerd bent. Dat is alsof je zegt hoeveel er op je spaarrekening staat als je geen zin hebt in iemand die aan de deur staat voor één of andere stichting.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als iemand zich echt liever niet laat vaccineren en het ook niet doet, is dat toch de zaak van die ene persoon? Hoezo is dat dan lastig?
Niet iedereen zal het met die keus eens zijn, maar ook veel mensen die zich niet willen laten vaccineren zijn het eens met degenen die zich wel laten vaccineren. Als je het gevoel hebt dat die discussie onprettig wordt, kun je ook gewoon zeggen of je wel of niet gevaccineerd bent of wordt en de discussie afkappen.
Of nog beter, als iemand erover begint en de ander zegt er geen zin in te hebben, of iemand merkt dat het gesprek ongemakkelijk is dat ze gewoon stoppen. Het gaat de kapper, kaasboer, bakker, Kruidvatmedewerker oid geen moer aan. Ik vind (als het geen onderdeel van een natuurlijk gesprek is) het eigenlijk wel onbehoorlijk er überhaupt naar te vragen.![]()
Dat hoop ik inderdaad ook.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Lijkt me geen vreemde gedachtengang. Hopelijk blijven ze daarnaar handelen.
Niet dat we ineens weer aan allerlei noodremmen gaan trekken, terwijl de trein nog maandenlang niet verongelukt.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Ik ga dit weekend ook nog maar even los. Zo naar Breda.![]()
Een prik Pfizer gehad plus een besmetting doorlopen in april/mei dus ik zit wel safe.
Naar mijn idee zal het weer snel over zijn met de pret. Ik geloof al die verhalen niet meer. We gaan weer terug naar af, zeker met allerlei overheden die schijten in hun broek. Je proeft het, je voelt het.
Hopelijk heb ik het mis.
Een ding weet ik wel, als ze weer gaan lockdownen gaat een heleboel for ever naar de godverdomme. Hopelijk realiseren die fantastische overheden zich dat.![]()
Als de samenleving op volle toeren draait gaat de rest van Nederland vroeg of laat ook een keer besmet worden, net zoals de kans nul is dat iemand nooit in zijn leven griep krijgt.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:46 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat is een vrij boute uitspraak, gezien het feit dat vaccins niet alleen de symptomen maar ook de transmissie minimaliseren. Het is goed mogelijk dat corona binnen afzienbare tijd wordt uitgeroeid. Net zoals het goed mogelijk is dat dat niet gebeurt.
Waar je vandaan haalt dat de kans even groot is dat corona binnen afzienbare tijd uitgeroeid wordt als dat het niet gebeurd is mij een raadsel. Ik heb nog geen enkele expert gehoord die het aannemelijk acht dat we binnen afzienbare tijd van dit virus af zijn.![]()
Mooie stropop.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:47 schreef zoost het volgende:
[..]
In dat geval is het slechts een snotneus voor jou. Wil je dat risico echt ook uitbannen? Het wordt steeds gekker![]()
Ik hoor ook brugklassers die zeggen de prik niet te willen, "maar ik neem hem straks toch, want dan hoef ik me niet meer 2 keer per week te testen". Tja.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:39 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ja dat is dus echt iets wat gedaan is om mensen perspectief te geven, en het gevoel dat ze zich ergens voor laten vaccineren. In plaats van dat je eerst tot augustus of zo (weet niet precies) moet wachten tot je 2e prik Pfizer, en dan nog 2 weken. En dan is het al bijna september en worden er alweer beperkingen opgelegd vanwege (spannend muziekje) de Deltavariant.
Nu krijg je dat ook weer met kinderen van 12 tot 17: er wordt geen veiligheid noch vrijheid beloofd, andersom wordt er ook geen directe druk uitgeoefend. Maarrrrrr: je wilt toch niet op je geweten hebben dat de klas in quarantaine moet of de scholen weer dicht in toekomstige lockdowns, toch? Knipoog, knipoog. Toch een aardige verantwoordelijkheid om op de schouders van een brugklasser te leggen.Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.![]()
En zo kan ik ook nog wel een paar virussen opnoemen waarvan de kans vrij groot is dat ik die nooit in mijn leven ga krijgen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:49 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als de samenleving op volle toeren draait gaat de rest van Nederland vroeg of laat ook een keer besmet worden, net zoals de kans nul is dat iemand nooit in zijn leven griep krijgt.Het is mij een raadsel hoe jij in mijn post weet te lezen dat ik zeg dat die kans even groot is.quote:Waar je vandaan haalt dat de kans even groot is dat corona binnen afzienbare tijd uitgeroeid wordt als dat het niet gebeurd is mij een raadsel. Ik heb nog geen enkele expert gehoord die het aannemelijk acht dat we binnen afzienbare tijd van dit virus af zijn.I'll give you something to do![]()
Onbehoorlijk weet ik niet. Het is op nu ontzettend actueel, dus onderwerp van gesprek.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Of je kunt zeggen: "Ik heb geen behoefte dit gesprek te voeren". Ik zie echt niet waarom je als je geen zin hebt in het gesprek maar moet zeggen of je wel of niet gevaccineerd bent. Dat is alsof je zegt hoeveel er op je spaarrekening staat als je geen zin hebt in iemand die aan de deur staat voor één of andere stichting.
Of nog beter, als iemand erover begint en de ander zegt er geen zin in te hebben, of iemand merkt dat het gesprek ongemakkelijk is dat ze gewoon stoppen. Het gaat de kapper, kaasboer, bakker, Kruidvatmedewerker oid geen moer aan. Ik vind (als het geen onderdeel van een natuurlijk gesprek is) het eigenlijk wel onbehoorlijk er überhaupt naar te vragen.
Ik roep ook niet te pas en te onpas dat ik gevaccineerd ben. Als ernaar gevraagd wordt, zal ik gewoon antwoorden.
Tegen mensen die zeggen dat het vervelende van de versoepelingen is dat ze weer meer sociale verplichtingen hebben waar ze geen zin in hebben, wordt ook gezegd dat ze maar ruggengraat moeten tonen. Dat geldt voor niet-gevaccineerden ook. Ik vind in ieder geval het andere uiterste erover liegen, zeker als je zegt wel gevaccineerd te zijn terwijl je dat niet bent.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Een zin als "Het is goed mogelijk dat corona binnen afzienbare tijd wordt uitgeroeid. Net zoals het goed mogelijk is dat dat niet gebeurt."quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:51 schreef galantis het volgende:
Het is mij een raadsel hoe jij in mijn post weet te lezen dat ik zeg dat die kans even groot is.
"Het is goed mogelijk" interpreteer ik niet als een kans van 0,000001%![]()
quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Onbehoorlijk weet ik niet. Het is op nu ontzettend actueel, dus onderwerp van gesprek.
Ik roep ook niet te pas en te onpas dat ik gevaccineerd ben. Als ernaar gevraagd wordt, zal ik gewoon antwoorden.
Tegen mensen die zeggen dat het vervelende van de versoepelingen is dat ze weer meer sociale verplichtingen hebben waar ze geen zin in hebben, wordt ook gezegd dat ze maar ruggengraat moeten tonen. Dat geldt voor niet-gevaccineerden ook. Ik vind in ieder geval het andere uiterste erover liegen, zeker als je zegt wel gevaccineerd te zijn terwijl je dat niet bent.
2004 kan in de OP.![]()
Waarom zou je scholieren überhaupt continu blijven testen bij 80% vaccinatiegraad of hoger?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:50 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik hoor ook brugklassers die zeggen de prik niet te willen, "maar ik neem hem straks toch, want dan hoef ik me niet meer 2 keer per week te testen". Tja.
Gaan we nou echt tot in lengte van dagen blijven proberen om individuele ziektegevallen te voorkomen.![]()
Tweemaal 'het is goed mogelijk' betekent niet tweemaal dezelfde kans.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een zin als "Het is goed mogelijk dat corona binnen afzienbare tijd wordt uitgeroeid. Net zoals het goed mogelijk is dat dat niet gebeurt."
"Het is goed mogelijk" interpreteer ik niet als een kans van 0,000001%
Als je als land een torenhoge vaccinatiegraad haalt dan doet de wiskunde de rest, hoe veel experts ook beweren dat het lang blijft dan wel endemisch wordt.I'll give you something to do![]()
Het staat je vrij gewoon te antwoorden, net als het iemand vrij staat dat niet te doen. Maar dat is wel de uitdaging, als je geen antwoord geeft (of nee zegt) heeft het gesprek in veel gevallen ineens een lading.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Onbehoorlijk weet ik niet. Het is op nu ontzettend actueel, dus onderwerp van gesprek.
Tegen mensen die zeggen dat het vervelende van de versoepelingen is dat ze weer meer sociale verplichtingen hebben waar ze geen zin in hebben, wordt ook gezegd dat ze maar ruggengraat moeten tonen. Dat geldt voor niet-gevaccineerden ook. Ik vind in ieder geval het andere uiterste erover liegen, zeker als je zegt wel gevaccineerd te zijn terwijl je dat niet bent.
Op kantoren is altijd een ongeschreven regel, je hebt het niet over hoeveel geld je iedere maand overgemaakt krijgt. Dit is wat mij betreft hetzelfde.![]()
Uitroeien op de korte termijn zit er sowieso niet in. Daarvoor is wereldwijd de vaccinatiegraad veel te laag.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Dat is iets wat natuurlijk bedacht is om scholen open te krijgen, ondanks dat de leraren nog niet volledig gevaccineerd waren.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarom zou je scholieren überhaupt continu blijven testen bij 80% vaccinatiegraad of hoger?
Gaan we nou echt tot in lengte van dagen blijven proberen om individuele ziektegevallen te voorkomen.
De noodzaak voor testen wordt steeds minder wat mij betreft. Zeker als de ziekenhuizen leeg blijven.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Is er in jouw ogen een kans van 0,000001% dat corona binnen afzienbare tijd wordt uitgeroeid? Kun je delen hoe je tot dat percentage komt?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Een zin als "Het is goed mogelijk dat corona binnen afzienbare tijd wordt uitgeroeid. Net zoals het goed mogelijk is dat dat niet gebeurt."
"Het is goed mogelijk" interpreteer ik niet als een kans van 0,000001%![]()
En dan? Ga je als Nederland nooit meer mensen uit de rest van de wereld toelaten? Zelfs in vrij naburige landen als Frankrijk en Polen gaan ze bij lange na geen vaccinatiegraad halen die benodigd is voor complete uitroeiing. Laat staan dat in een werelddeel als Afrika nog bijna niemand gevaccineerd is.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:55 schreef galantis het volgende:
Als je als land een torenhoge vaccinatiegraad haalt dan doet de wiskunde de rest, hoe veel experts ook beweren dat het lang blijft dan wel endemisch wordt.
En dan nog steeds beschermen vaccins geen 100%.![]()
Dat zal inderdaad nog wel even duren, maar dat hoeft niet te betekenen dat wij hier eeuwig veel last houden.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:56 schreef Monolith het volgende:
Uitroeien op de korte termijn zit er sowieso niet in. Daarvoor is wereldwijd de vaccinatiegraad veel te laag.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
Daar lijkt het op. En men denkt ook nog dat ze daarmee de wereld redden.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:54 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarom zou je scholieren überhaupt continu blijven testen bij 80% vaccinatiegraad of hoger?
Gaan we nou echt tot in lengte van dagen blijven proberen om individuele ziektegevallen te voorkomen.![]()
Door een willekeurig aantal nullen te typen om aan te geven dat het niet gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Is er in jouw ogen een kans van 0,000001% dat corona binnen afzienbare tijd wordt uitgeroeid? Kun je delen hoe je tot dat percentage komt?![]()
In een ideale wereld werkt dat natuurlijk zo. Maar in de realiteit zal er in sommige gevallen best sprake zijn van groepsdruk imo. Er wordt zoveel over gesproken. In heel veel kringen hoor je dat je eigenlijk meteen een wappie bent als je geen vaccin wil. We leven nu eenmaal in een wereld waar veel mensen (beide kanten op) hun oordeel al klaar hebben staan. In een droomwereld zouden mensen je antwoord aanhoren en reageren met een ''prima joh, helemaal je eigen keuze en ik respecteer dat/zal je niet anders gaan behandelen'', maar in mijn ervaring is het nogal zeldzaam om zulke mensen te vinden.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als iemand zich echt liever niet laat vaccineren en het ook niet doet, is dat toch de zaak van die ene persoon? Hoezo is dat dan lastig?
Niet iedereen zal het met die keus eens zijn, maar ook veel mensen die zich niet willen laten vaccineren zijn het eens met degenen die zich wel laten vaccineren. Als je het gevoel hebt dat die discussie onprettig wordt, kun je ook gewoon zeggen of je wel of niet gevaccineerd bent of wordt en de discussie afkappen.
Je kan het gesprek afkappen, maar daarmee zeg je eigenlijk toch wel indirect dat je niet geprikt bent/gaat worden. Tenminste; dat gevoel zullen de meeste mensen wel krijgen. Liegen is onethisch, en als je eerlijk bent wordt je in veel kringen als een wappie gezien.
Ik laat me vaccineren om meerdere redenen, maar heb wel heel lang getwijfeld. De enigen met wie ik daar goed over kon praten waren mijn man en mijn zus. Voor heel veel anderen is het een vanzelfsprekendheid. Die keken me al raar aan als ik überhaupt een twijfel benoemde.
Dus ja, voor sommigen kan het erg lastig zijn imo
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2021 12:01:12 ]![]()
Wel bijna 100% tegen ziekenhuisopname, en dat is waar het om gaat.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En dan? Ga je als Nederland nooit meer mensen uit de rest van de wereld toelaten? Zelfs in vrij naburige landen als Frankrijk en Polen gaan ze bij lange na geen vaccinatiegraad halen die benodigd is voor complete uitroeiing. Laat staan dat in een werelddeel als Afrika nog bijna niemand gevaccineerd is.
En dan nog steeds beschermen vaccins geen 100%.![]()
Ja dit, het hele idee van grenzen aangeven is zo geërodeerd de laatste tijd. Weet ook wel dat het lastig is omdat mensen zich ook veel meer vrijheid permitteren om je dat soort dingen te vragen. Dus veel mensen zijn dan van hun à propos en kunnen er niet adequaat op reageren. Maar het zal toch nodig zijn dat mensen daarop zelf weer de controle in handen nemen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Of je kunt zeggen: "Ik heb geen behoefte dit gesprek te voeren". Ik zie echt niet waarom je als je geen zin hebt in het gesprek maar moet zeggen of je wel of niet gevaccineerd bent. Dat is alsof je zegt hoeveel er op je spaarrekening staat als je geen zin hebt in iemand die aan de deur staat voor één of andere stichting.
Of nog beter, als iemand erover begint en de ander zegt er geen zin in te hebben, of iemand merkt dat het gesprek ongemakkelijk is dat ze gewoon stoppen. Het gaat de kapper, kaasboer, bakker, Kruidvatmedewerker oid geen moer aan. Ik vind (als het geen onderdeel van een natuurlijk gesprek is) het eigenlijk wel onbehoorlijk er überhaupt naar te vragen.
Ik heb mijn reactie klaar als een onbekende het vraagt: "Nee, heb jij je uitstrijkje al gehad?" "Geen idee, hou jij van anale seks?" Maar heb dit nog niet nodig gehad.
Zat laatst wel in de trein en hoorde achter mij een oudere dame die naast een jongere ging zitten omdat dat de enige vrije plek was. Die gooide er gewoon spontaan uit: "Geen zorgen, ik ben al dubbel geënt, ik werk in de zorg". Hello, cringe department? Ook al was ze een doorgewinterde anti-vaxxer, ze mag nog steeds in die trein zitten zonder 1,5m. Ook al was ze op weg naar een Viruswaarheid-protest. Iedereen mag weer met de trein reizen voor welke reden dan ook, of geen enkele reden (nou ja mocht altijd al, maar het advies om alleen essentieel te reizen geldt niet meer).
Straks schokkend nieuws: een 'cluster' van besmettingen onder forenzen. "Ik snap het niet, de meesten zijn gevaccineerd en dragen allemaal een mondkapje, dan is het toch veilig om oksel aan klotsende oksel naast elkaar te staan?"![]()
Dat hoeft nu ook al niet, dus dat scheelt.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:50 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik hoor ook brugklassers die zeggen de prik niet te willen, "maar ik neem hem straks toch, want dan hoef ik me niet meer 2 keer per week te testen". Tja.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Maar niet tegen verspreiding, en dat is waar deze discussie om gaat en wat nodig is om een ziekte uit te roeien.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wel bijna 100% tegen ziekenhuisopname, en dat is waar het om gaat.![]()
Een enkele besmetting uit het buitenland zal hier dan nooit een deuk in een pakje boter slaan omdat die op een muur van groepsimmuniteit stuit. Het zal wellicht een paar keer overspringen maar is geen lang leven beschoren.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:57 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
En dan? Ga je als Nederland nooit meer mensen uit de rest van de wereld toelaten? Zelfs in vrij naburige landen als Frankrijk en Polen gaan ze bij lange na geen vaccinatiegraad halen die benodigd is voor complete uitroeiing. Laat staan dat in een werelddeel als Afrika nog bijna niemand gevaccineerd is.
En dan nog steeds beschermen vaccins geen 100%.I'll give you something to do![]()
Die noodzaak wordt elke dag minder, want er komen elke dag weer een boel mensen bij die volledig gevaccineerd zijn.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:56 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat is iets wat natuurlijk bedacht is om scholen open te krijgen, ondanks dat de leraren nog niet volledig gevaccineerd waren.
De noodzaak voor testen wordt steeds minder wat mij betreft. Zeker als de ziekenhuizen leeg blijven.![]()
Ik heb het idee dat het een definitiekwestie is. Jij zegt 'uitroeien' als in, helemaal weg, komt niet meer terug. @galantis zegt uitroeien als in endemisch (heb ik het idee).quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Maar niet tegen verspreiding, en dat is waar deze discussie om gaat en wat nodig is om een ziekte uit te roeien.
Als het gaat over tot wanneer maatregelen nodig zijn lijkt het moment me endemisch. Als het gaat over tot wanneer door het RIVM erop gemonitord moet worden is dat vanaf nu tot het virus een x aantal jaar niet meer gevonden is.
Het doel is overigens volgens mij nooit uitroeien geweest. Als je het volledig wil uitroeien zou je ook alle dieren die ACE2 receptoren hebben moeten vaccineren of ruimen, inclusief katten e.d.
[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2021 12:03:00 ]![]()
Ware het niet dat het idee van groepsimmuniteit niet hetzelfde is als uitroeiing.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 12:00 schreef galantis het volgende:
[..]
Een enkele besmetting uit het buitenland zal hier dan nooit een deuk in een pakje boter slaan omdat die op een muur van groepsimmuniteit stuit. Het zal wellicht een paar keer overspringen maar is geen lang leven beschoren.
En daarnaast wordt de R0 van de deltavariant geschat op 5–7, wat betekent dat je een vaccinatiegraad moet halen die ook wij hier nooit gaan halen, in ieder geval niet zolang we niet ook kinderen < 12 gaan vaccineren.
Uitroeiing is gewoon een illusie op korte of middellange termijn.
edit: En dan is ook nog eens de aanname dat er geen nog besmettelijkere variant komt, doordat het virus nog steeds continu blijft muteren, als het niet in Nederland is, is het wel elders.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: