abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 juli 2021 @ 10:50:41 #26
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_200165887
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 10:34 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dan is hij verkouden.

Of zijn we daar tegenwoordig ook al bang voor?
Nee hoor maar ik denk dat het best een goed ding is om als je verkouden bent je best te doen om anderen niet aan te steken. Blijf maar lekker thuis dan. Ook als er geen covid is overigens.
pi_200165971
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 10:34 schreef zoost het volgende:
Wat is dit nu weer?

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)willen-het-wel-weten
[..]

Als je zo bang bent voor Covid, laat je dan vaccineren, dan hoef je niet meer bang te zijn voor anderen.

Misschien moeten ongevaccineerden een teken op hun jas telefoon dragen zodat je gepaste afstand kunt houden. Kunnen ze vast nog wel inbouwen in de corona app.
Of anderen wel of niet gevaccineerd zijn, tja er is weinig dat mij mínder kan schelen :D

Inschatting van risico's ontleen ik wel aan landelijke cijfers, aan of ik zelf gevaccineerd ben en aan of ik er fit bij loop.
I'll give you something to do
pi_200166021
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 09:35 schreef Monolith het volgende:
Wired had ook nog een boeiend stuk over de 'derde golf' in het VK:
https://www.wired.co.uk/article/covid-19-uk-third-wave

Voor de mensen met de aandachtsspanne van een goudvis is dit de conclusie. :P
[..]

Kort door de bocht kun je eigenlijk zeggen dat dankzij het vaccineren van m.n. risicogroepen, je straks wél kunt zeggen dat corona maar een griepje is, waar dat eerder niet terecht is. En dat je dus ook incalculeert dat er altijd wel iemand ernstig ziek van wordt, maar dat de meesten gewoon door kunnen.

Te meer als je de artikelen leest over wat de voornaamste klachten zijn om op te letten voor de deltavariant: hoofdpijn, keelpijn, loopneus. Tja.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 09:54 schreef Monolith het volgende:
Ik vond dat voor corona al irritant. Blijf gewoon lekker thuis in plaats van je collega's in hun gezicht te blaffen. Nu moet toch helemaal duidelijk zijn dat dat prima kan en dat indien je toch dolgraag wil werken je dit lekker thuis kunt doen.
Ik had destijds gelukkig wel een voortvarende werkgever die tijdens een griepgolf ook wat makkelijker was daarin. Je kunt wel naar kantoor gaan en dan de hele werkvloer aansteken, maar dan zitten er straks nog meer thuis, dus blijf maar even thuis. Nu is thuiswerken ook normaler dus kun je er toch nog wat productiviteit uit halen.
pi_200166024
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 10:24 schreef Montov het volgende:

[..]

Ik was kort de bocht, maar tegenover argumenten waarom het niet zo slecht gaat worden, zijn er ook negatieve verschillen. Er zijn veel minder maatregelen en de basismaatregelen worden ook minder nageleefd.

Het VK is een situatie die in ieder geval duidelijk maakt dat je met 50% volledig gevaccineerd nog geen groepsimmuniteit hebt. Het aantal besmettingen zitten nu op een kwart van de piek van eind december. De ziekenhuisopnames zijn ongeveer verdubbeld tov een maand geleden.

Het is duidelijk dat vaccinaties de oplossing zijn, en ook dat veel mensen ze daadwerkelijk moeten hebben gekregen voordat de oplossing bereikt is.
Oh zeker, maar de zaken die je noemt hebben vooral betrekking op het aantal nieuwe besmettingen. Mij gaat het er veel meer om dat ziekenhuisopnames niet meer proportioneel meestijgen met die besmettingen. Zoals ook in het stuk van Wired staat is het wel lastig dat er soms nog forse regionale verschillen zijn in het VK (misschien kun je eventueel regionaal maatregelen nemen indien nodig), maar dat overall de keuze er minder één is van medische noodzaak, maar één van morele en ethische afwegingen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_200166113
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 10:50 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Nee hoor maar ik denk dat het best een goed ding is om als je verkouden bent je best te doen om anderen niet aan te steken. Blijf maar lekker thuis dan. Ook als er geen covid is overigens.
Sinds covid-19 heb ik begrepen dat je dat het beste aan je immuunsysteem kunt overlaten, ipv te vermijden.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  vrijdag 2 juli 2021 @ 11:08:55 #31
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_200166117
https://petities.nl/petit(...)n-covid-19?locale=nl

We hebben nu wel een officiële teller om het aantal mensen dat niet in de Covid-19 vaccinaties geloofd te tellen. 100 nieuwe mensen per minuut komt erbij die niet geloofd in de vaccinaties (bij jongeren).
Love Israël, Israël zal winnen tegen Hamas. De MRNA-crisis is de echte pandemie.
- Een volk dat voor tirannen zwicht,
- zal meer dan lijf en goed verliezen,
- dan dooft het licht. #stoplinks!!
pi_200166138
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:01 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Ik had destijds gelukkig wel een voortvarende werkgever die tijdens een griepgolf ook wat makkelijker was daarin. Je kunt wel naar kantoor gaan en dan de hele werkvloer aansteken, maar dan zitten er straks nog meer thuis, dus blijf maar even thuis. Nu is thuiswerken ook normaler dus kun je er toch nog wat productiviteit uit halen.
Dit dus. Je kunt met je 'verkoudheid' of 'griep' het halve bedrijf lam leggen, met een beetje pech.
pi_200166161
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:08 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
https://petities.nl/petit(...)n-covid-19?locale=nl

We hebben nu wel een officiële teller om het aantal mensen dat niet in de Covid-19 vaccinaties geloofd te tellen. 100 nieuwe mensen per minuut komt erbij die niet geloofd in de vaccinaties (bij jongeren).
Niet waar, die petitie gaat over of de noodzaak er wel is om kinderen te vaccineren.
Dat staat los van de noodzaak van vaccinaties voor de rest van de bevolking.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 11:13:50 #34
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_200166177
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:12 schreef Wantie het volgende:

[..]

Niet waar, die petitie gaat over of de noodzaak er wel is om kinderen te vaccineren.
Dat staat los van de noodzaak van vaccinaties voor de rest van de bevolking.
Het slaat alleen nergens op, aangezien niemand ergens toe wordt gedwongen. Laten ze zich lekker met hun eigen zaken bemoeien.
pi_200166188
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:13 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Het slaat alleen nergens op, aangezien niemand ergens toe wordt gedwongen. Laten ze zich lekker met hun eigen zaken bemoeien.
Dat ook nog eens.
pi_200166189
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:01 schreef Vasilevski het volgende:

[..]
je straks wél kunt zeggen dat corona maar een griepje is, waar dat eerder niet terecht is.
Corona is en was nooit een griepje, en zal het ook nooit zijn. Corona is, zoals de naam al zegt, een Coronavirus. Griep is een Influenzavirus. Of de gevolgen uiteindelijk hetzelfde gaan zijn is een andere discussie. Maar technisch gezien zijn en blijven het twee verschillende virussen.
pi_200166203
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:15 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Corona is en was nooit een griepje, en zal het ook nooit zijn. Corona is, zoals de naam al zegt, een Coronavirus. Griep is een Influenzavirus. Of de gevolgen uiteindelijk hetzelfde gaan zijn is een andere discussie. Maar technisch gezien zijn en blijven het twee verschillende virussen.
Nee hoor. De seizoensgriep zitten ook een aantal andere coronavirussen in, en rhinovirussen, en adenovirussen.

https://www.rivm.nl/griep-griepprik/feiten-en-cijfers
quote:
In de periode van 24 t/m 27 juni (week 21 t/m 25) werden 24 keel- en neusmonsters afgenomen bij patiënten met een acute luchtweginfectie. Deze monsters zijn getest op aanwezigheid van influenzavirus, RSV Respiratoir Syncytieel Virus , rhinovirus, enterovirus en SARS severe acute respiratory syndrome -CoV coronavirus -2 en vanaf week 1 2021 ook getest op aanwezigheid van andere humane seizoens coronavirussen (hCoV-229E, -OC43 en -NL63), parainfluenzavirussen (type 1, 2 en 3) en humaan metapneumovirus. In de 24 monsters van week 21 t/m 25 werd werd zes maal (25%) rhinovirus, twee maal (8%) seizoens coronavirus en drie maal (13%) parainfluenzavirus gevonden.

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2021 11:17:45 ]
  vrijdag 2 juli 2021 @ 11:17:43 #38
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_200166221
quote:

[..]

Ze willen maar al te graag aandacht.
Love Israël, Israël zal winnen tegen Hamas. De MRNA-crisis is de echte pandemie.
- Een volk dat voor tirannen zwicht,
- zal meer dan lijf en goed verliezen,
- dan dooft het licht. #stoplinks!!
pi_200166236
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:16 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nee hoor. De seizoensgriep zitten ook een aantal andere coronavirussen in, en rhinovirussen, en adenovirussen.
Nee, die worden ten onrechte als griep gezien.
pi_200166243
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:15 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Oké bedankt voor de technische uitleg, ik was inderdaad een zeer wetenschappelijke technische stelling aan het poneren.
pi_200166254
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 10:37 schreef Molo het volgende:

[..]

Raar onderzoek dit ook ja

Ik wil misschien ook wel weten wie aids of herpes heeft eigenlijk

:') :') :')
Ik weet niet in wat voor omgeving jij komt, maar van de meesten in mijn omgeving kan ik geen aids of herpes krijgen zelfs al zouden ze het hebben.
pi_200166262
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:19 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Oké bedankt voor de technische uitleg, ik was inderdaad een zeer wetenschappelijke technische stelling aan het poneren.
Geen dank :)
pi_200166312
quote:

[..]

Kinderen worden op zijn minst gemanipuleerd. "Wil je weer naar leuke dingen toe / vakantie? , dan alleen even een vaccinatie."
pi_200166322
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:16 schreef chratnox het volgende:

[..]

https://www.rivm.nl/griep-griepprik/feiten-en-cijfers
[..]

Dat staat er niet. Er staat dat er monsters zijn genomen van mensen met acute luchtweginfecties en dat daar virologisch onderzoek naar is gedaan (SARS-CoV-2 staat er ook gewoon tussen). Daarmee is niet gezegd dat SARS-CoV-2 onder seizoensgriep valt. Griep is strikt genomen het gevolg van een influenzavirus.
  Moderator vrijdag 2 juli 2021 @ 11:25:22 #45
5428 crew  miss_sly
pi_200166328
quote:

[..]

Theoretisch is dat zo, maar voor veel jongeren, zeker de jongeren 12-16, zal dit niet zomaar gelden. Ik hoor om mij heen behoorlijk wat ouders die "hun kind laten vaccineren" of stellen dat "hun kinderen never nooit gevaccineerd gaan worden met die troep". Er moet wel worden ingezet, wat mij betreft, op een zo klein mogelijke kans dat de wens van de jongere niet wordt gehonoreerd, of dat nu wel of niet vaccineren is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_200166331
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:18 schreef Wantie het volgende:

[..]

Nee, die worden ten onrechte als griep gezien.
Nogmaals dezelfde link: https://www.rivm.nl/griep-griepprik/feiten-en-cijfers

Het RIVM:
[quote]Op deze pagina vindt u de stand van zaken over het griepvirus. De meest recente data zijn voorlopige data van de voorgaande week. Wekelijks worden de cijfers van de voorgaande weken opnieuw berekend met eventueel nagekomen gegevens betreffende griepmeldingen en/of onderzoek van neus- en keelmonsters om een grotere precisie te bereiken.[/quote]

Daar worden eigenlijk alle virussen die luchtwegklachten kunnen veroorzaken gemonitord en samengegooid onder de noemer 'griep', inclusief (seizoens)coronavirussen. Ook het RIVM lijkt de term 'griep' voor alles te gebruiken dus.

@Monolith en @Wantie hebben verdere uitleg gegeven, ik had 't mis :)

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 02-07-2021 11:28:36 ]
pi_200166357
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:19 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik weet niet in wat voor omgeving jij komt, maar van de meesten in mijn omgeving kan ik geen aids of herpes krijgen zelfs al zouden ze het hebben.
Ik na mijn vaccinatie ook geen corona. En als we gaan focussen op de uitzondering daarin dan krijgen we nog een zwaar leven.
I'll give you something to do
pi_200166365
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:25 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat staat er niet. Er staat dat er monsters zijn genomen van mensen met acute luchtweginfecties en dat daar virologisch onderzoek naar is gedaan (SARS-CoV-2 staat er ook gewoon tussen). Daarmee is niet gezegd dat SARS-CoV-2 onder seizoensgriep valt. Griep is strikt genomen het gevolg van een influenzavirus.
Oh op die manier. Dan heb ik het inderdaad verkeerd gelezen. Ik wist niet dat de term 'griep' specifiek bij Influenza hoorde, heb altijd geleerd dat als je koorts/verhoging hebt en verkouden bent je 'grieperig' bent, los van welk virus het was.

Weer wat geleerd :+

@Wantie Je had gelijk :)
pi_200166405
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:28 schreef chratnox het volgende:

[..]

Oh op die manier. Dan heb ik het inderdaad verkeerd gelezen. Ik wist niet dat de term 'griep' specifiek bij Influenza hoorde, heb altijd geleerd dat als je koorts/verhoging hebt en verkouden bent je 'grieperig' bent, los van welk virus het was.

Weer wat geleerd :+

@:Wantie Je had gelijk :)
Nou ja, in die zin klopt het dat er een verschil is tussen griep en 'griepachtige klachten'. Griepachtige klachten zijn alleen niet altijd het resultaat van griep.
Griep is in het Engels ook flu, wat weer een verkorte vorm van influenza is. ;)
pi_200166407
Wat heb ik losgemaakt? :')

Even wat anders dan: https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-je-waant-je-veilig

Maar nee hoor het beleid creëert verder helemaal geen schijnveiligheid of zo...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')