SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door miss_sly op 02-07-2021 12:12:05 ]And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Volgens mij is er bij de diverse hulpdiensten ook best veel ziekteverzuim? Meer dan anders, en dat zou een planning die ieder jaar uitdagend is, nog lastiger of zelfs onmogelijk kunnen maken.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 08:54 schreef Molo het volgende:
[..]
En andere jaren kunnen evenementen wel?
Dit is toch een slecht verhaal zo? Waarom nu niet en andere jaren wel? Bijzonder wel
Ik weet het verder niet, hoor, ik heb hier niet zo'n mening over. Ik kan me in diverse meningen wel een beetje vinden.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Andere jaren is het ook puzzelen. Echter andere jaren was ook het ziekteverzuim niet zo hoog.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 08:54 schreef Molo het volgende:
[..]
En andere jaren kunnen evenementen wel?
Dit is toch een slecht verhaal zo? Waarom nu niet en andere jaren wel? Bijzonder wel![]()
Vaccinatiebereidheid is goed, maar de prikken zijn nog niet allemaal gezet. 35% van de bevolking is volledig gevaccineerd. Zelfs met de gedeeltelijk gevaccineerden en eerder besmette mensen praat je over de helft van de bevolking die nog vatbaar zijn. Dus waar eerder ziekenhuizen vol lagen ondanks veel maatregelen, kan je heel abstract zeggen dat ziekenhuizen half vol raken met deze vaccinatiegraad. Dus ja, we zijn er nog niet.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 01:06 schreef DonDruiper het volgende: [..] Ja dat zal. Maar eigen schuld? Hoe dan. Vaccinatiebereid is erg hoog in NL. Wat kunnen we nog meer doen? Probleem wordt wel het draagvlak.
Géén kloon van tvlxd!![]()
Zo plat kun je dat niet stellen. We zijn niet op basis van willekeurige trekking gaan vaccineren. Er is specifiek begonnen met de risicogroepen. Daar is de vaccinatiegraad hoger dan onder de algehele populatie, terwijl die onder mensen die een verwaarloosbaar risico op ziekenhuisopname lopen juist lager dan het gemiddelde is.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 09:07 schreef Montov het volgende:
[..]
Vaccinatiebereidheid is goed, maar de prikken zijn nog niet allemaal gezet. 35% van de bevolking is volledig gevaccineerd. Zelfs met de gedeeltelijk gevaccineerden en eerder besmette mensen praat je over de helft van de bevolking die nog vatbaar zijn. Dus waar eerder ziekenhuizen vol lagen ondanks veel maatregelen, kan je heel abstract zeggen dat ziekenhuizen half vol raken met deze vaccinatiegraad. Dus ja, we zijn er nog niet.
Daarbij zorgt vaccinatie ook nog weer voor een lagere R, waarmee je de verspreiding drukt.
Die combinatie van effecten zorgt er in mijn ogen dan ook voor dat we bij lange na niet aan 'halfvolle ziekenhuizen' gaan komen. Daar is b.v. in het VK ook nog helemaal geen sprake van terwijl het aantal gevallen daar heel fors opgelaaid is.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Aangezien blijkbaar van het afgelopen jaar al het verlof nog ingehaald moet worden zullen dat er veel meer tegelijk zijn dan normaal.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 08:45 schreef Molo het volgende:
[..]
Want alle agenten gaan tegelijkertijd op vakantie in de evenementenperiode? Het één sluit niet altijd het ander helemaal uit. Kap gewoon eens allemaal met die tweedelingen
Er zullen nog steeds genoeg evenementen doorgaan, maar er is gewoon geen ruimte nu voor alles.Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten![]()
Wired had ook nog een boeiend stuk over de 'derde golf' in het VK:
https://www.wired.co.uk/article/covid-19-uk-third-wave
Voor de mensen met de aandachtsspanne van een goudvis is dit de conclusie.quote:The third wave will almost certainly look very different to before. There will inevitably be fatalities, but not of the levels of the previous two waves. As a result, some doctors feel that any decisions on re-implementing restrictions in the months to come are likely to be moral and ethical questions, rather than medical necessity.
“I think wave one, wave two, it was clear that there was a huge emerging wave of infections and hospitalisations and deaths,” says Morgan. “Now, it’s different. I don’t think these are medical decisions anymore, they are ethical, moral and societal decisions, and they have to be answered by society, governments, and ethical institutions.”Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
En er zit alweer een snipverkouden collega tegenover mij te sniffen en te blaffen.![]()
Die heeft de versoepelingen iets te ruim genomen.![]()
Ter sprake brengen dat je je vorige week een beetje snotterig voelde en je daarom wilde laten testen, dat je een <noem hier klachten die hij heeft> had en dat je vindt dat dat je verantwoordelijkheid is tegenover andere mensen?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 09:46 schreef SilverEyes het volgende:
En er zit alweer een snipverkouden collega tegenover mij te sniffen en te blaffen.![]()
![]()
Met name dat er mogelijk helemaal geen 'medische noodzaak' is voor nieuwe maatregelen zegt wel een beetje genoeg eigenlijk.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 09:35 schreef Monolith het volgende:
Wired had ook nog een boeiend stuk over de 'derde golf' in het VK:
https://www.wired.co.uk/article/covid-19-uk-third-wave
Voor de mensen met de aandachtsspanne van een goudvis is dit de conclusie.
[..]٩๏̯͡๏)۶![]()
Waarom wordt hij niet naar huis gestuurd? Bij mij het werk mag je met corona gerelateerde klachten nog steeds niet komen zonder negatieve testuitslag.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 09:46 schreef SilverEyes het volgende:
idd, trap naar huis, kan hij/zij krijgenquote:Op vrijdag 2 juli 2021 09:50 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Waarom wordt hij niet naar huis gestuurd? Bij mij het werk mag je met corona gerelateerde klachten nog steeds niet komen zonder negatieve testuitslag.![]()
Zeg hetquote:Op vrijdag 2 juli 2021 09:46 schreef SilverEyes het volgende:
Die heeft de versoepelingen iets te ruim genomen.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik vond dat voor corona al irritant. Blijf gewoon lekker thuis in plaats van je collega's in hun gezicht te blaffen. Nu moet toch helemaal duidelijk zijn dat dat prima kan en dat indien je toch dolgraag wil werken je dit lekker thuis kunt doen.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Dat is dus ook hoe ik de huidige cijfers in het VK interpreteer. Ze zitten daar qua aantal gevallen al echt weer op het niveau van de eerste / tweede golf, maar de druk op de ziekenhuizen en de sterfte blijft relatief laag. We moeten in mijn ogen ook niet volledig vervallen in een rubbertegelmaatschappij, waarbij elk risico op sterfte koste wat het kost vermeden moet worden (vaak ironisch genoeg met maatregelen die zelf ook weer indirect of zelfs direct zorgen voor vervroegd overlijden).quote:Op vrijdag 2 juli 2021 09:50 schreef Ronald het volgende:
[..]
Met name dat er mogelijk helemaal geen 'medische noodzaak' is voor nieuwe maatregelen zegt wel een beetje genoeg eigenlijk.Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."![]()
Volledig mee eensquote:Op vrijdag 2 juli 2021 09:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is dus ook hoe ik de huidige cijfers in het VK interpreteer. Ze zitten daar qua aantal gevallen al echt weer op het niveau van de eerste / tweede golf, maar de druk op de ziekenhuizen en de sterfte blijft relatief laag. We moeten in mijn ogen ook niet volledig vervallen in een rubbertegelmaatschappij, waarbij elk risico op sterfte koste wat het kost vermeden moet worden (vaak ironisch genoeg met maatregelen die zelf ook weer indirect of zelfs direct zorgen voor vervroegd overlijden).Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Dat snotteren en hoesten van collega's ben ik nu wel mooi vanaf sinds we grotendeels thuiswerken door Corona.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 09:54 schreef Monolith het volgende:
Ik vond dat voor corona al irritant. Blijf gewoon lekker thuis in plaats van je collega's in hun gezicht te blaffen. Nu moet toch helemaal duidelijk zijn dat dat prima kan en dat indien je toch dolgraag wil werken je dit lekker thuis kunt doen.
Ik kan me nog wel een collega herinneren die zo hard aan het hoesten was dat je het echt in het hele kantoor kon horen. Of zo'n figuur dat steeds z'n neus moet ophalen.٩๏̯͡๏)۶![]()
Ik was kort de bocht, maar tegenover argumenten waarom het niet zo slecht gaat worden, zijn er ook negatieve verschillen. Er zijn veel minder maatregelen en de basismaatregelen worden ook minder nageleefd.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 09:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zo plat kun je dat niet stellen. We zijn niet op basis van willekeurige trekking gaan vaccineren. Er is specifiek begonnen met de risicogroepen. Daar is de vaccinatiegraad hoger dan onder de algehele populatie, terwijl die onder mensen die een verwaarloosbaar risico op ziekenhuisopname lopen juist lager dan het gemiddelde is.
Daarbij zorgt vaccinatie ook nog weer voor een lagere R, waarmee je de verspreiding drukt.
Die combinatie van effecten zorgt er in mijn ogen dan ook voor dat we bij lange na niet aan 'halfvolle ziekenhuizen' gaan komen. Daar is b.v. in het VK ook nog helemaal geen sprake van terwijl het aantal gevallen daar heel fors opgelaaid is.
Het VK is een situatie die in ieder geval duidelijk maakt dat je met 50% volledig gevaccineerd nog geen groepsimmuniteit hebt. Het aantal besmettingen zitten nu op een kwart van de piek van eind december. De ziekenhuisopnames zijn ongeveer verdubbeld tov een maand geleden.
Het is duidelijk dat vaccinaties de oplossing zijn, en ook dat veel mensen ze daadwerkelijk moeten hebben gekregen voordat de oplossing bereikt is.Géén kloon van tvlxd!![]()
Gisteren weer voor het eerst naar kantoor geweest sinds 15 maanden.
Ik merk nu een klein probleem op dat ineens is ontstaan. Ik vergeet van alles mee te nemen als ik weer ga.
Als je zolang thuiswerkt maakt het weinig uit of je je sleutels/portemonnee/zonnebril/oplader/etc.. bij je werkplek laat liggen. Op kantoor denk je er nu ook niet meer aan omdat je gewoon niet meer het automatisme hebt om alles te controleren voordat je weg gaat viel me op.Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Goed gewerkt!quote:Op vrijdag 2 juli 2021 02:05 schreef trein2000 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)d-neem-een-print-mee
my god... Hugo weer hoor.![]()
Wat is dit nu weer?
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)willen-het-wel-wetenAls je zo bang bent voor Covid, laat je dan vaccineren, dan hoef je niet meer bang te zijn voor anderen.quote:Een meerderheid van de Nederlanders vindt het belangrijk om te weten of hun familie, kapper, vriend of huisgenoot gevaccineerd is tegen covid of niet. Dat blijkt uit een enquête van Ipsos in opdracht van Nieuwsuur. Vanwege privacywetgeving is niemand verplicht dit aan een ander te vertellen. En dat zorgt voor dilemma's.
Misschien moeten ongevaccineerden een teken op hun jas telefoon dragen zodat je gepaste afstand kunt houden. Kunnen ze vast nog wel inbouwen in de corona app.![]()
Dan is hij verkouden.quote:
Of zijn we daar tegenwoordig ook al bang voor?'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Ik acht mijzelf niet in staat om een diagnose te stellen. Als het klachten zijn waarbij ik mezelf zou laten testen heb ik die verwachting bij een ander eigenlijk ook.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 10:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dan is hij verkouden.
Of zijn we daar tegenwoordig ook al bang voor?Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...![]()
Raar onderzoek dit ook jaquote:Op vrijdag 2 juli 2021 10:34 schreef zoost het volgende:
Wat is dit nu weer?
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)willen-het-wel-weten
[..]
Als je zo bang bent voor Covid, laat je dan vaccineren, dan hoef je niet meer bang te zijn voor anderen.
Misschien moeten ongevaccineerden een teken op hun jas telefoon dragen zodat je gepaste afstand kunt houden. Kunnen ze vast nog wel inbouwen in de corona app.
Ik wil misschien ook wel weten wie aids of herpes heeft eigenlijk
![]()
![]()
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Tja, en wat iemand verdient is ook wel handig.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 10:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Raar onderzoek dit ook ja
Ik wil misschien ook wel weten wie aids of herpes heeft eigenlijk
![]()
![]()
Ik denk dat mensen 'belangrijk' verwarren met nieuwsgierigheid. Het topic speelt nu gewoon in veel levens en er wordt driftig over gepraat onderling. het is ook het meest spannende wat we de afgelopen jaren hebben meegemaakt als collectief.
En ik zie de redenen van waarom het belangrijk zou zijn ook eerder als excuses voor ouderwetse nieuwsgierigheid
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
Forum Opties Forumhop: Hop naar: