Tja, dat kan je verwachten toch als je dit anderhalf jaar lang als overheid hebt uitgedragen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 10:37 schreef Molo het volgende:
Raar onderzoek dit ook ja
Ik wil misschien ook wel weten wie aids of herpes heeft eigenlijk
Ik vind het zaakje Aspen Valley stinken als wat. Maar misschien ben ik de enige.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:31 schreef Vasilevski het volgende:
Wat heb ik losgemaakt?
Even wat anders dan: https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-je-waant-je-veilig
Maar nee hoor het beleid creëert verder helemaal geen schijnveiligheid of zo...
Oh jawel hoor, de kans dat jij nooit besmet gaat worden met corona door je omgeving is nul. De kans dat je nooit aids of herpes op gaat lopen is vrij groot.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:27 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik na mijn vaccinatie ook geen corona. En als we gaan focussen op de uitzondering daarin dan krijgen we nog een zwaar leven.
Ook wel een van de redenen waarom sommige mensen zich juist laten vaccineren. Ze ervaren toch enige vorm van groepsdruk. Het is niet echt ethisch om te liegen over je vaccinatiestatus als er naar gevraagd wordt, maar als je eerlijk bent hebben sommige mensen alweer hun oordeel klaar liggen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 10:34 schreef zoost het volgende:
Wat is dit nu weer?
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)willen-het-wel-weten
[..]
Als je zo bang bent voor Covid, laat je dan vaccineren, dan hoef je niet meer bang te zijn voor anderen.
Misschien moeten ongevaccineerden een teken op hun jas telefoon dragen zodat je gepaste afstand kunt houden. Kunnen ze vast nog wel inbouwen in de corona app.
Ja dat is dus echt iets wat gedaan is om mensen perspectief te geven, en het gevoel dat ze zich ergens voor laten vaccineren. In plaats van dat je eerst tot augustus of zo (weet niet precies) moet wachten tot je 2e prik Pfizer, en dan nog 2 weken. En dan is het al bijna september en worden er alweer beperkingen opgelegd vanwege (spannend muziekje) de Deltavariant.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:33 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik vind het zaakje Aspen Valley stinken als wat. Maar misschien ben ik de enige.
Ook is het natuurlijk gek dat je meteen na je Janssen prik een groen vinkje krijgt.
Nieuwsflash: ook na vaccinatie kun je Covid overdragen en/of het zelf oplopen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:31 schreef Vasilevski het volgende:
Wat heb ik losgemaakt?
Even wat anders dan: https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-je-waant-je-veilig
Maar nee hoor het beleid creëert verder helemaal geen schijnveiligheid of zo...
Precies, en aangezien de grootste risicogroepen inmiddels hun tweede prik ook gehad hebben (of in ieder geval één) denk ik dat ze ook beredeneerd hebben dat clusters onder jongeren niet erg zijn. Hoewel ze dat waarschijnlijk nooit hardop zullen zeggen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:39 schreef Vasilevski het volgende:
Ja dat is dus echt iets wat gedaan is om mensen perspectief te geven, en het gevoel dat ze zich ergens voor laten vaccineren. In plaats van dat je eerst tot augustus of zo (weet niet precies) moet wachten tot je 2e prik Pfizer, en dan nog 2 weken.
Als je zelf gevaccineerd bent ben je toch beschermd?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:19 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik weet niet in wat voor omgeving jij komt, maar van de meesten in mijn omgeving kan ik geen aids of herpes krijgen zelfs al zouden ze het hebben.
Tegen (ernstige) ziekte, ja. Niet tegen het geïnfecteerd raken en het overdragen. Sterk gereduceerd, maar niet volledig beschermd.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:42 schreef zoost het volgende:
[..]
Als je zelf gevaccineerd bent ben je toch beschermd?
Er lijkt bij veel mensen ook een beeld te zijn ontstaan dat je na een volledige vaccinatie 'immuun' bent als in: ik kan geen Covid meer oplopen. Maar daar zijn de vaccins natuurlijk niet voor bedoeld, al helpen ze er wel bij.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:39 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ja dat is dus echt iets wat gedaan is om mensen perspectief te geven, en het gevoel dat ze zich ergens voor laten vaccineren. In plaats van dat je eerst tot augustus of zo (weet niet precies) moet wachten tot je 2e prik Pfizer, en dan nog 2 weken. En dan is het al bijna september en worden er alweer beperkingen opgelegd vanwege (spannend muziekje) de Deltavariant.
Maar goed dat is net als met de discussie over dat je 'druk' ervaart om je te laten vaccineren. De overheid zegt het nooit direct zo, daar kunnen ze problemen mee krijgen. Hugo gaat niet op een persconferentie roepen dat je veilig bent 15 minuten nadat die Janssen-spuit in je lichaam is gegaan, of dat iedereen met een groen vinkje 'veilig' is. Maar de communicatie laat wel genoeg snoepjes op de grond vallen dat mensen (die maandenlang niks konden) dat voor zichzelf wel gaan invullen en hun conclusies trekken. Lekker makkelijk want dan is het niemands schuld.
Nu krijg je dat ook weer met kinderen van 12 tot 17: er wordt geen veiligheid noch vrijheid beloofd, andersom wordt er ook geen directe druk uitgeoefend. Maarrrrrr: je wilt toch niet op je geweten hebben dat de klas in quarantaine moet of de scholen weer dicht in toekomstige lockdowns, toch? Knipoog, knipoog. Toch een aardige verantwoordelijkheid om op de schouders van een brugklasser te leggen.
Nooit besmet gaat worden door Corona is nul?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Oh jawel hoor, de kans dat jij nooit besmet gaat worden met corona door je omgeving is nul. De kans dat je nooit aids of herpes op gaat lopen is vrij groot.
Los daarvan is het, zoals eerder gememoreerd, het gespreksonderwerp van de dag. Ik vraag aan mijn omgeving ook 'wanneer ben jij voor je prik?', niet eens 'ga jij je laten prikken'; misschien omdat ik vrijwel alleen maar verstandige mensen in mijn omgeving heb.
Nou ja als ze in quarantaine moeten... Dat is dan wat je ervan merkt en dat is best kut. Weet niet of ze die regels ook willen versoepelen? Als we ze toch al op de dag van vaccinatie weer naar de disco laten gaan...quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nieuwsflash: ook na vaccinatie kun je Covid overdragen en/of het zelf oplopen.
Het gaat erom dat je er niet of nauwelijks nog last van hebt en ik verwacht eerlijk gezegd niet dat die jongeren er verder veel van zullen merken.
Het kan zeker een deel collateral damage zijn, maar er zijn zoveel grote clubs open gegaan afgelopen weekend, en alleen deze club heeft een berg gevallen, dat is op z'n minst opvallend, tenminste wat nu bekend is.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Precies, en aangezien de grootste risicogroepen inmiddels hun tweede prik ook gehad hebben (of in ieder geval één) denk ik dat ze ook beredeneerd hebben dat clusters onder jongeren niet erg zijn. Hoewel ze dat waarschijnlijk nooit hardop zullen zeggen.
Als iemand zich echt liever niet laat vaccineren en het ook niet doet, is dat toch de zaak van die ene persoon? Hoezo is dat dan lastig?quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:39 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ook wel een van de redenen waarom sommige mensen zich juist laten vaccineren. Ze ervaren toch enige vorm van groepsdruk. Het is niet echt ethisch om te liegen over je vaccinatiestatus als er naar gevraagd wordt, maar als je eerlijk bent hebben sommige mensen alweer hun oordeel klaar liggen.
Anderzijds is die groepsdruk juist waardevol omdat je een hoge vaccinatiegraad wil bereiken. Dan maakt het niet altijd uit om welke reden iemand zich laat vaccineren.
Maar voor de mensen die zich echt liever niet zouden willen vaccineren is het wel heel erg lastig.
Lijkt me geen vreemde gedachtengang. Hopelijk blijven ze daarnaar handelen.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Precies, en aangezien de grootste risicogroepen inmiddels hun tweede prik ook gehad hebben (of in ieder geval één) denk ik dat ze ook beredeneerd hebben dat clusters onder jongeren niet erg zijn. Hoewel ze dat waarschijnlijk nooit hardop zullen zeggen.
Dat is een vrij boute uitspraak, gezien het feit dat vaccins niet alleen de symptomen maar ook de transmissie minimaliseren. Het is goed mogelijk dat corona binnen afzienbare tijd wordt uitgeroeid. Net zoals het goed mogelijk is dat dat niet gebeurt.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:37 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Oh jawel hoor, de kans dat jij nooit besmet gaat worden met corona door je omgeving is nul. De kans dat je nooit aids of herpes op gaat lopen is vrij groot.
Het zou wel aantonen dat het (test)systeem op zichzelf redelijk goed werkt.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:44 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het kan zeker een deel collateral damage zijn, maar er zijn zoveel grote clubs open gegaan afgelopen weekend, en alleen deze club heeft een berg gevallen, dat is op z'n minst opvallend, tenminste wat nu bekend is.
Tja, zodra er een bepaalde vaccinatiegraad is gehaald moet je met dat quarantaine-gedoe ook maar eens stoppen denk ik.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:44 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Nou ja als ze in quarantaine moeten... Dat is dan wat je ervan merkt en dat is best kut. Weet niet of ze die regels ook willen versoepelen? Als we ze toch al op de dag van vaccinatie weer naar de disco laten gaan...
In dat geval is het slechts een snotneus voor jou. Wil je dat risico echt ook uitbannen? Het wordt steeds gekkerquote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:43 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Tegen (ernstige) ziekte, ja. Niet tegen het geïnfecteerd raken en het overdragen. Sterk gereduceerd, maar niet volledig beschermd.
Of je kunt zeggen: "Ik heb geen behoefte dit gesprek te voeren". Ik zie echt niet waarom je als je geen zin hebt in het gesprek maar moet zeggen of je wel of niet gevaccineerd bent. Dat is alsof je zegt hoeveel er op je spaarrekening staat als je geen zin hebt in iemand die aan de deur staat voor één of andere stichting.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als iemand zich echt liever niet laat vaccineren en het ook niet doet, is dat toch de zaak van die ene persoon? Hoezo is dat dan lastig?
Niet iedereen zal het met die keus eens zijn, maar ook veel mensen die zich niet willen laten vaccineren zijn het eens met degenen die zich wel laten vaccineren. Als je het gevoel hebt dat die discussie onprettig wordt, kun je ook gewoon zeggen of je wel of niet gevaccineerd bent of wordt en de discussie afkappen.
Dat hoop ik inderdaad ook.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:45 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Lijkt me geen vreemde gedachtengang. Hopelijk blijven ze daarnaar handelen.
Als de samenleving op volle toeren draait gaat de rest van Nederland vroeg of laat ook een keer besmet worden, net zoals de kans nul is dat iemand nooit in zijn leven griep krijgt.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:46 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat is een vrij boute uitspraak, gezien het feit dat vaccins niet alleen de symptomen maar ook de transmissie minimaliseren. Het is goed mogelijk dat corona binnen afzienbare tijd wordt uitgeroeid. Net zoals het goed mogelijk is dat dat niet gebeurt.
Mooie stropop.quote:Op vrijdag 2 juli 2021 11:47 schreef zoost het volgende:
[..]
In dat geval is het slechts een snotneus voor jou. Wil je dat risico echt ook uitbannen? Het wordt steeds gekker
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |