abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200166410
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 10:37 schreef Molo het volgende:
Raar onderzoek dit ook ja

Ik wil misschien ook wel weten wie aids of herpes heeft eigenlijk
Tja, dat kan je verwachten toch als je dit anderhalf jaar lang als overheid hebt uitgedragen.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_200166451
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:31 schreef Vasilevski het volgende:
Wat heb ik losgemaakt? :')

Even wat anders dan: https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-je-waant-je-veilig

Maar nee hoor het beleid creëert verder helemaal geen schijnveiligheid of zo...
Ik vind het zaakje Aspen Valley stinken als wat. Maar misschien ben ik de enige.
Ook is het natuurlijk gek dat je meteen na je Janssen prik een groen vinkje krijgt.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200166504
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:27 schreef galantis het volgende:

[..]

Ik na mijn vaccinatie ook geen corona. En als we gaan focussen op de uitzondering daarin dan krijgen we nog een zwaar leven.
Oh jawel hoor, de kans dat jij nooit besmet gaat worden met corona door je omgeving is nul. De kans dat je nooit aids of herpes op gaat lopen is vrij groot.

Los daarvan is het, zoals eerder gememoreerd, het gespreksonderwerp van de dag. Ik vraag aan mijn omgeving ook 'wanneer ben jij voor je prik?', niet eens 'ga jij je laten prikken'; misschien omdat ik vrijwel alleen maar verstandige mensen in mijn omgeving heb.
pi_200166523
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 10:34 schreef zoost het volgende:
Wat is dit nu weer?

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)willen-het-wel-weten
[..]

Als je zo bang bent voor Covid, laat je dan vaccineren, dan hoef je niet meer bang te zijn voor anderen.

Misschien moeten ongevaccineerden een teken op hun jas telefoon dragen zodat je gepaste afstand kunt houden. Kunnen ze vast nog wel inbouwen in de corona app.
Ook wel een van de redenen waarom sommige mensen zich juist laten vaccineren. Ze ervaren toch enige vorm van groepsdruk. Het is niet echt ethisch om te liegen over je vaccinatiestatus als er naar gevraagd wordt, maar als je eerlijk bent hebben sommige mensen alweer hun oordeel klaar liggen.

Anderzijds is die groepsdruk juist waardevol omdat je een hoge vaccinatiegraad wil bereiken. Dan maakt het niet altijd uit om welke reden iemand zich laat vaccineren.

Maar voor de mensen die zich echt liever niet zouden willen vaccineren is het wel heel erg lastig.
pi_200166530
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:33 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ik vind het zaakje Aspen Valley stinken als wat. Maar misschien ben ik de enige.
Ook is het natuurlijk gek dat je meteen na je Janssen prik een groen vinkje krijgt.
Ja dat is dus echt iets wat gedaan is om mensen perspectief te geven, en het gevoel dat ze zich ergens voor laten vaccineren. In plaats van dat je eerst tot augustus of zo (weet niet precies) moet wachten tot je 2e prik Pfizer, en dan nog 2 weken. En dan is het al bijna september en worden er alweer beperkingen opgelegd vanwege (spannend muziekje) de Deltavariant.

Maar goed dat is net als met de discussie over dat je 'druk' ervaart om je te laten vaccineren. De overheid zegt het nooit direct zo, daar kunnen ze problemen mee krijgen. Hugo gaat niet op een persconferentie roepen dat je veilig bent 15 minuten nadat die Janssen-spuit in je lichaam is gegaan, of dat iedereen met een groen vinkje 'veilig' is. Maar de communicatie laat wel genoeg snoepjes op de grond vallen dat mensen (die maandenlang niks konden) dat voor zichzelf wel gaan invullen en hun conclusies trekken. Lekker makkelijk want dan is het niemands schuld.

Nu krijg je dat ook weer met kinderen van 12 tot 17: er wordt geen veiligheid noch vrijheid beloofd, andersom wordt er ook geen directe druk uitgeoefend. Maarrrrrr: je wilt toch niet op je geweten hebben dat de klas in quarantaine moet of de scholen weer dicht in toekomstige lockdowns, toch? Knipoog, knipoog. Toch een aardige verantwoordelijkheid om op de schouders van een brugklasser te leggen.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 11:40:08 #56
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200166539
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:31 schreef Vasilevski het volgende:
Wat heb ik losgemaakt? :')

Even wat anders dan: https://www.rtlnieuws.nl/(...)n-je-waant-je-veilig

Maar nee hoor het beleid creëert verder helemaal geen schijnveiligheid of zo...
Nieuwsflash: ook na vaccinatie kun je Covid overdragen en/of het zelf oplopen.

Het gaat erom dat je er niet of nauwelijks nog last van hebt en ik verwacht eerlijk gezegd niet dat die jongeren er verder veel van zullen merken.
pi_200166577
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:39 schreef Vasilevski het volgende:
Ja dat is dus echt iets wat gedaan is om mensen perspectief te geven, en het gevoel dat ze zich ergens voor laten vaccineren. In plaats van dat je eerst tot augustus of zo (weet niet precies) moet wachten tot je 2e prik Pfizer, en dan nog 2 weken.
Precies, en aangezien de grootste risicogroepen inmiddels hun tweede prik ook gehad hebben (of in ieder geval één) denk ik dat ze ook beredeneerd hebben dat clusters onder jongeren niet erg zijn. Hoewel ze dat waarschijnlijk nooit hardop zullen zeggen.
pi_200166578
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:19 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Ik weet niet in wat voor omgeving jij komt, maar van de meesten in mijn omgeving kan ik geen aids of herpes krijgen zelfs al zouden ze het hebben.
Als je zelf gevaccineerd bent ben je toch beschermd?
pi_200166596
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:42 schreef zoost het volgende:

[..]

Als je zelf gevaccineerd bent ben je toch beschermd?
Tegen (ernstige) ziekte, ja. Niet tegen het geïnfecteerd raken en het overdragen. Sterk gereduceerd, maar niet volledig beschermd.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 11:44:00 #60
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200166597
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:39 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Ja dat is dus echt iets wat gedaan is om mensen perspectief te geven, en het gevoel dat ze zich ergens voor laten vaccineren. In plaats van dat je eerst tot augustus of zo (weet niet precies) moet wachten tot je 2e prik Pfizer, en dan nog 2 weken. En dan is het al bijna september en worden er alweer beperkingen opgelegd vanwege (spannend muziekje) de Deltavariant.

Maar goed dat is net als met de discussie over dat je 'druk' ervaart om je te laten vaccineren. De overheid zegt het nooit direct zo, daar kunnen ze problemen mee krijgen. Hugo gaat niet op een persconferentie roepen dat je veilig bent 15 minuten nadat die Janssen-spuit in je lichaam is gegaan, of dat iedereen met een groen vinkje 'veilig' is. Maar de communicatie laat wel genoeg snoepjes op de grond vallen dat mensen (die maandenlang niks konden) dat voor zichzelf wel gaan invullen en hun conclusies trekken. Lekker makkelijk want dan is het niemands schuld.

Nu krijg je dat ook weer met kinderen van 12 tot 17: er wordt geen veiligheid noch vrijheid beloofd, andersom wordt er ook geen directe druk uitgeoefend. Maarrrrrr: je wilt toch niet op je geweten hebben dat de klas in quarantaine moet of de scholen weer dicht in toekomstige lockdowns, toch? Knipoog, knipoog. Toch een aardige verantwoordelijkheid om op de schouders van een brugklasser te leggen.
Er lijkt bij veel mensen ook een beeld te zijn ontstaan dat je na een volledige vaccinatie 'immuun' bent als in: ik kan geen Covid meer oplopen. Maar daar zijn de vaccins natuurlijk niet voor bedoeld, al helpen ze er wel bij.

Overigens werken media gretig mee aan die misvatting met koppen als 'corona-uitbraak in gevaccineerd bejaardentehuis'
pi_200166598
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:37 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Oh jawel hoor, de kans dat jij nooit besmet gaat worden met corona door je omgeving is nul. De kans dat je nooit aids of herpes op gaat lopen is vrij groot.

Los daarvan is het, zoals eerder gememoreerd, het gespreksonderwerp van de dag. Ik vraag aan mijn omgeving ook 'wanneer ben jij voor je prik?', niet eens 'ga jij je laten prikken'; misschien omdat ik vrijwel alleen maar verstandige mensen in mijn omgeving heb.
Nooit besmet gaat worden door Corona is nul?
Nou ja goed als Corona inderdaad zoiets als de griep gaat worden en altijd in milde vorm blijft bestaan prima, dan ga ik met je mee.

Maar ik heb op dit moment echt geen vrees om Corona te krijgen hoor. Ik zoek de situaties niet op, ik ga niet schouder aan schouder op een festival lopen.
Ik woon in de provincie Groningen en in een gemeente waar de afgelopen maand misschien eens 3 besmettingen in een maand zijn geweest. En de afgelopen 2 week volgens mij 0.

In mijn omgeving laat ook iedereen zich vaccineren, dus dat is inderdaad de vraag niet.
Helaas op mijn werk gek genoeg wel een aantal die zich (nog) niet laten vaccineren vanwege de lange termijn.
pi_200166607
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Nieuwsflash: ook na vaccinatie kun je Covid overdragen en/of het zelf oplopen.

Het gaat erom dat je er niet of nauwelijks nog last van hebt en ik verwacht eerlijk gezegd niet dat die jongeren er verder veel van zullen merken.
Nou ja als ze in quarantaine moeten... Dat is dan wat je ervan merkt en dat is best kut. Weet niet of ze die regels ook willen versoepelen? Als we ze toch al op de dag van vaccinatie weer naar de disco laten gaan... :')
pi_200166609
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Precies, en aangezien de grootste risicogroepen inmiddels hun tweede prik ook gehad hebben (of in ieder geval één) denk ik dat ze ook beredeneerd hebben dat clusters onder jongeren niet erg zijn. Hoewel ze dat waarschijnlijk nooit hardop zullen zeggen.
Het kan zeker een deel collateral damage zijn, maar er zijn zoveel grote clubs open gegaan afgelopen weekend, en alleen deze club heeft een berg gevallen, dat is op z'n minst opvallend, tenminste wat nu bekend is.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator vrijdag 2 juli 2021 @ 11:45:04 #64
5428 crew  miss_sly
pi_200166617
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:39 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ook wel een van de redenen waarom sommige mensen zich juist laten vaccineren. Ze ervaren toch enige vorm van groepsdruk. Het is niet echt ethisch om te liegen over je vaccinatiestatus als er naar gevraagd wordt, maar als je eerlijk bent hebben sommige mensen alweer hun oordeel klaar liggen.

Anderzijds is die groepsdruk juist waardevol omdat je een hoge vaccinatiegraad wil bereiken. Dan maakt het niet altijd uit om welke reden iemand zich laat vaccineren.

Maar voor de mensen die zich echt liever niet zouden willen vaccineren is het wel heel erg lastig.
Als iemand zich echt liever niet laat vaccineren en het ook niet doet, is dat toch de zaak van die ene persoon? Hoezo is dat dan lastig?
Niet iedereen zal het met die keus eens zijn, maar ook veel mensen die zich niet willen laten vaccineren zijn het eens met degenen die zich wel laten vaccineren. Als je het gevoel hebt dat die discussie onprettig wordt, kun je ook gewoon zeggen of je wel of niet gevaccineerd bent of wordt en de discussie afkappen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 2 juli 2021 @ 11:45:52 #65
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_200166629
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Lijkt me geen vreemde gedachtengang. Hopelijk blijven ze daarnaar handelen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 2 juli 2021 @ 11:45:54 #66
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_200166631
Sommige mensen ervaren groepsdruk om hun hondenpoep op te ruimen. Groepsdruk is niet perse verkeerd.
Géén kloon van tvlxd!
pi_200166636
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:37 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Dat is een vrij boute uitspraak, gezien het feit dat vaccins niet alleen de symptomen maar ook de transmissie minimaliseren. Het is goed mogelijk dat corona binnen afzienbare tijd wordt uitgeroeid. Net zoals het goed mogelijk is dat dat niet gebeurt.
I'll give you something to do
pi_200166643
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:44 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het kan zeker een deel collateral damage zijn, maar er zijn zoveel grote clubs open gegaan afgelopen weekend, en alleen deze club heeft een berg gevallen, dat is op z'n minst opvallend, tenminste wat nu bekend is.
Het zou wel aantonen dat het (test)systeem op zichzelf redelijk goed werkt.

Wat er in dit specifieke geval gebeurd is, is nog onduidelijk (fraude, vals negatief etc.), maar als dit het enige cluster is met zoveel mensen die naar de club zijn gegaan..
  vrijdag 2 juli 2021 @ 11:47:17 #69
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200166658
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:44 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Nou ja als ze in quarantaine moeten... Dat is dan wat je ervan merkt en dat is best kut. Weet niet of ze die regels ook willen versoepelen? Als we ze toch al op de dag van vaccinatie weer naar de disco laten gaan... :')
Tja, zodra er een bepaalde vaccinatiegraad is gehaald moet je met dat quarantaine-gedoe ook maar eens stoppen denk ik.
pi_200166668
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:43 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Tegen (ernstige) ziekte, ja. Niet tegen het geïnfecteerd raken en het overdragen. Sterk gereduceerd, maar niet volledig beschermd.
In dat geval is het slechts een snotneus voor jou. Wil je dat risico echt ook uitbannen? Het wordt steeds gekker
pi_200166672
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Als iemand zich echt liever niet laat vaccineren en het ook niet doet, is dat toch de zaak van die ene persoon? Hoezo is dat dan lastig?
Niet iedereen zal het met die keus eens zijn, maar ook veel mensen die zich niet willen laten vaccineren zijn het eens met degenen die zich wel laten vaccineren. Als je het gevoel hebt dat die discussie onprettig wordt, kun je ook gewoon zeggen of je wel of niet gevaccineerd bent of wordt en de discussie afkappen.
Of je kunt zeggen: "Ik heb geen behoefte dit gesprek te voeren". Ik zie echt niet waarom je als je geen zin hebt in het gesprek maar moet zeggen of je wel of niet gevaccineerd bent. Dat is alsof je zegt hoeveel er op je spaarrekening staat als je geen zin hebt in iemand die aan de deur staat voor één of andere stichting.

Of nog beter, als iemand erover begint en de ander zegt er geen zin in te hebben, of iemand merkt dat het gesprek ongemakkelijk is dat ze gewoon stoppen. Het gaat de kapper, kaasboer, bakker, Kruidvatmedewerker oid geen moer aan. Ik vind (als het geen onderdeel van een natuurlijk gesprek is) het eigenlijk wel onbehoorlijk er überhaupt naar te vragen.
pi_200166679
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Lijkt me geen vreemde gedachtengang. Hopelijk blijven ze daarnaar handelen.
Dat hoop ik inderdaad ook.

Niet dat we ineens weer aan allerlei noodremmen gaan trekken, terwijl de trein nog maandenlang niet verongelukt.
  vrijdag 2 juli 2021 @ 11:48:51 #73
22565 asco
Los in deze tent
pi_200166687
Ik ga dit weekend ook nog maar even los. Zo naar Breda. *O*
Een prik Pfizer gehad plus een besmetting doorlopen in april/mei dus ik zit wel safe.

Naar mijn idee zal het weer snel over zijn met de pret. Ik geloof al die verhalen niet meer. We gaan weer terug naar af, zeker met allerlei overheden die schijten in hun broek. Je proeft het, je voelt het.
Hopelijk heb ik het mis.

Een ding weet ik wel, als ze weer gaan lockdownen gaat een heleboel for ever naar de godverdomme. Hopelijk realiseren die fantastische overheden zich dat.
pi_200166694
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:46 schreef galantis het volgende:

[..]

Dat is een vrij boute uitspraak, gezien het feit dat vaccins niet alleen de symptomen maar ook de transmissie minimaliseren. Het is goed mogelijk dat corona binnen afzienbare tijd wordt uitgeroeid. Net zoals het goed mogelijk is dat dat niet gebeurt.
Als de samenleving op volle toeren draait gaat de rest van Nederland vroeg of laat ook een keer besmet worden, net zoals de kans nul is dat iemand nooit in zijn leven griep krijgt.

Waar je vandaan haalt dat de kans even groot is dat corona binnen afzienbare tijd uitgeroeid wordt als dat het niet gebeurd is mij een raadsel. Ik heb nog geen enkele expert gehoord die het aannemelijk acht dat we binnen afzienbare tijd van dit virus af zijn.
pi_200166699
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juli 2021 11:47 schreef zoost het volgende:

[..]

In dat geval is het slechts een snotneus voor jou. Wil je dat risico echt ook uitbannen? Het wordt steeds gekker
Mooie stropop.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')