abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 28 juni 2021 @ 00:13:05 #1
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200102797
Of eigenlijk: het grote Frank de Boer had geen bondscoach mogen worden topic.


Frank de Boer, door de kenners ook wel Drank en Frons genoemd. We kennen allemaal die foto wel waarop hij vier schalen vasthoudt en er eentje krom is. Op basis daarvan is de beste man ook bondscoach geworden. Maar toch mag hij wat mij betreft opkanjeren. Waarom? Dat ga ik nu eens heel mooi uitleggen.



Lekker foebelle
Frank is vier keer kampioen geworden in de Eredivisie. Kanttekening: met Ajax. Dat lukt iedere debiel, met name omdat Feyenoord een parodie op een voetbalclub is en dat terwijl Feyenoord PSV voorbij is op alle fronten. Frank werd kampioen met echt Frank de Boer-voetbal. Dat is in de praktijk zaaddodend tikkie breed tikkie terug-voetbal waarbij Ajax in de ogen van Frank "domineerde" als ze meer dan 50% balbezit hadden en dat gebeurde meestal wel. De meeste Ajacieden zullen Frank liever niet weerzien bij Ajax ondanks de resultaten en dat komt door het spel want dat was niet om aan te zien. Dat soort voetbal speelt Frank overal en dat gaat hij dus ook met Oranje doen. Onder andere daarom heb ik niets met het huidige Oranje en zo zullen er wel meer mensen over denken. Laten we vooral niet vergeten dat Frank in zijn laatste jaar bij Ajax ook kampioen had moeten worden maar op de laatste speeldag gelijkspeelde tegen de Graafschap of all places.


Worst manager in Premier League history
Eigenlijk is het al belachelijk dat Frank bondscoach werd. Na Ajax (laatste seizoen: 2015-2016) heeft Frank helemaal niets gepresteerd en deed wat iedere mislukte trainer doet: naar Amerika gaan waar een voetbalcompetitie gespeeld wordt die niemand serieus neemt (zie ook: Jaap Stam). Bij Inter hield Frank het drie maanden vol en bij het Kristallen Paleis werd Frank na zeven wedstrijden al ontslagen. Bij Atlanta United (wie?) werd hij na één seizoen en vijf wedstrijden ontslagen. Zo'n beetje de enige trainer die het in de afgelopen jaren slechter deed is Mario Been. Mario wordt nu terecht alleen nog maar ingezet als testbeeld bij ESPN omdat geen club hem nog wil hebben. Ondanks dat is Frank bondscoach geworden nadat Koeman een clausule in zijn contract had laten zetten waarmee hij weg kon als Barcelona zou bellen (en dat deed Barcelona).

Dat Oranje bijvoorbeeld een Nations League finale speelde en zich plaatste voor het komende EK was onder Koeman, niet onder de Boer (dit even ter info). Op 23 september 2020 werd De Boer aangesteld als bondscoach van het Nederlands elftal. De Boer gaat gewoon weer falen op het kerona-EK en dat terwijl hij de helft van de wedstrijden thuis speelt in de Arena. De Boer is bondscoach geworden omdat hij direct beschikbaar was op dat moment en de spelersgroep hem wel oké vond. De spelersgroep wilde bijvoorbeeld geen Van Gaal want die heeft een te grote bek. Maar onder ome Louis werd Oranje wel derde op het WK in Beljoe Horizontje met de op papier slechtste verdediging ooit. Frank is dus bondscoach omdat hij geen lastige man is maar naar zijn prestaties wordt niet gekeken. Erg vreemd.

De Boer is een saaie man. De Boer speelt kutvoetbal. De Boer is bijna overal gefaald. De Boer hep een Ajaxbril (schijnt). De Boer is de nieuwe Danny Blind. Deze man gaat niet zorgen voor een leuke sfeer waarbij we met z'n allen weer Jup Holland Jup of zoiets gaan zingen. Nederland is niet helemaal oranje.

Daarnaast maakt Frank zich totaal belachelijk door de Baab mee te nemen in plaats van Wout "wappie" Weghorst. Want, dat geef ik je op een briefje, doet Frank gewoon.



Maar ik heb opeens zo'n gevoel dat we in de halve finale gaan komen, met het balbezit voor Frank de Boer. Nou, ik niet dus.


:T
pi_200102829
Kom je nu mee :')
pi_200102858
Tja, Ten Hag wil ik niet kwijt bij Ajax. Vervloek hem elk jaar meerdere keren, maar een beter alternatief zie ik niet voor Ajax en daarnaast is het geen type bondscoach. Hij heeft vaak een paar maanden dagelijkse training nodig om zijn team te laten functioneren. Peter Bosz heeft hetzelfde probleem, te lange tijd nodig om een team naar zijn hand te zetten.

Van Gaal gaat nooit meer komen, de andere bejaarde trainers moeten we niet meer willen. Cocu, Bronckhorst, Seedorf, Kluivert, Bommel, Stam zijn allen net als de Boer matige coaches.

Ik zie eigenlijk maar 1 persoon met de juiste kwaliteiten in NL. Het is absoluut niet mijn type trainer, laat ik dat wel gezegd hebben, maar Ron Jans zou het uitstekend doen met deze groep. Doet weinig gekke dingen, laat zn teams naar hun mogelijkheden spelen, is denk ik een hele sociale trainer maar kan ook boven een groep staan. Ik hoef hem echt nooit bij mn club als trainer te zien, maar denk dat hij als bondscoach wel geschikt is.

Maarja, geen grote exvoetballer en nooit bij een top3 club gezeten...
pi_200102859
Geen nieuws, echte kenners zeiden al dat Frank de Boer niet geschikt was voor deze baan.
Helaas hebben ze gelijk gehad
pi_200102878
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 23:34 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ik snap die aversie niet zo tegen een buitenlandse coach. Het is nou niet zo dat Nederland een traditie heeft van alleen Nederlandse coaches. Kijk in de geschiedenis en het barst van de Britten, en dan Ernst Happel natuurlijk met 1978.

Als er nou veel talent langs de lijnen staat a la maar daar schort het toch echt aan... waarom dan niet gewoon pragmatisch?
En was Rinus Michels ook niet gewoon een Duitser?
Volgens mij was zijn echte naam General Stinkstiefel.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_200102898
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 00:29 schreef Toby56 het volgende:

[..]

En was Rinus Michels ook niet gewoon een Duitser?
Volgens mij was zijn echte naam General Stinkstiefel.
Nee Frits Korbach was een Duitser :)
Ron Jans een reserve Duitser, die is leraar Duits geweest :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 28 juni 2021 @ 00:38:45 #7
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200102915
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 00:32 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee Frits Fritz Korbach was een Duitser :)

We have always been at war with Eastasia.
pi_200102927
Ernst Happel: "Kein geloel, Fussbal spielen!"

"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Forum Admin maandag 28 juni 2021 @ 00:42:40 #9
35723 crew  GGMM
pi_200102929
Ron Jans _O-

Zijn we écht zo wanhopig?

Ja. :'(
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  maandag 28 juni 2021 @ 00:49:36 #10
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_200102955
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 00:42 schreef GGMM het volgende:
Ron Jans _O-

Zijn we écht zo wanhopig?

Ja. :'(
Ik zou nog liever die Sarina Wiegman hebben dan De Boer.
Oh.
pi_200102961
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 00:42 schreef GGMM het volgende:
Ron Jans _O-

Zijn we écht zo wanhopig?

Ja. :'(
Tja, kun je iemand opnoemen die beter de 11 beste voetballers met een nl nationaliteit op een logische plek kan neerzetten, niet binnen een dag meer vijanden dan vrienden heeft (in de selectie en/of media) en er ook een papiertje voor heeft om dat te mogen doen?

Zet er iemand naast (van mij part trekken ze Gullit weer uit de kast of vragen ze Robben om eindelijk als speler te stoppen) en het kan prima werken.
Het is echt geen hogere wiskunde om als bondscoach het meest logische 11tal op te stellen hoor, genoeg draagvlak voor die coach is belangrijker

Fred Rutten is ook zo'n man die ik echt nooit maar dan ook nooit bij mn club wil zien, maar een prima bondscoach kan zijn
pi_200102984
Ron Jans, Fred Rutten, van Bronkhorst... volgens mij willen we Oranje nooit meer mee laten doen op welk toernooi dan ook :D
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_200102993
Waar sloeg het eigenlijk op dat er 5-3-2 gespeeld werd?

Als je het doet om tegen sterkere tegenstanders defensief beter te staan, dan heeft het niet geholpen. Tegen het iets sterkere team (Tsjechië) vlogen we er nu roemloos uit. En in de poule hadden we met 4-3-3 ook wel gewonnen.

Als je dit systeem dan gebruikt om je spelers beter te benutten sloeg het ook nergens op. Dumfries kon nu steeds opkomen, maar Dumfries is geen spits en gaat tegen de topteams ook niet het verschil maken. Zelfs in de eredivisie kon hij al redelijk makkelijk afgestopt worden.

In 2014 werkte het allemaal veel beter. Van Gaal had het systeem goed ingeslepen, tegenstanders liepen niet door het middenveld heen, en het systeem paste beter bij de kwaliteiten van de spelers. Sneijder kon de steekballetjes geven en Robben en Van Persie hadden de ruimte voorin.
pi_200102994
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 00:26 schreef Ure het volgende:
Van Gaal gaat nooit meer komen, de andere bejaarde trainers moeten we niet meer willen.
Van Gaal zou best willen, maar de KNVB en spelers lagen dwars.

Bij de KNVB verliezen ze liever dan dat ze hun ego's opzij zetten. En de spelers hebben het liever gezellig dan dat ze het gezeik van Louis over zich heen krijgen.
pi_200102997
Ik zie de KNVB René Meulensteen nog wel aanstellen, echt zo een jaknikker die prima bij ze past.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 28 juni 2021 @ 01:09:53 #16
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200103013
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 01:05 schreef raptorix het volgende:
Ik zie de KNVB René Meulensteen nog wel aanstellen, echt zo een jaknikker die prima bij ze past.
Meulensteen is juist redelijk eigengereid :D

Doorgaans zijn bondscoaches overigens ook niet de beste coaches, daarvoor is het clubvoetbal te belangrijk geworden maar ik snap niet dat ze bij de KNVB zo fantasieloos zijn. Arne Slot had gekund, maar bijvoorbeeld ook een Klinsmann of Loew had benaderd kunnen worden, of een heel onbekende Nederlandse trainer met interessante ideeen over voetbal.
We have always been at war with Eastasia.
pi_200103015
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 00:58 schreef TLC het volgende:
Ron Jans, Fred Rutten, van Bronkhorst... volgens mij willen we Oranje nooit meer mee laten doen op welk toernooi dan ook :D
Wat een onzin. Bondscoach is een compleet ander vak dan clubcoach. Of denk je dat een trainer in die 2 dgn voor een kwalificatiewedstrijden heel veel kan doen met een groep? Van Gaal creëerde niet voor niets een extra lange voorbereiding met een groot gedeelte van de selectie van 2014 om zijn speltype aan te passen. Tijdens de kwalificatie speelde hij gewoon 433 met vrij matige spelers. Voorhoede met Lens Huntelaar Narsingh, middenveld met Strootman vd Vaart De Guzman. Groot verschil met zijn uiteindelijke wk team. Alleen had hij er wel een idee bij en deed de Boer alleen maar dingen na zonder te begrijpen wat voor andere coaches daar het doel achter is/was
  Hardste schreeuwer 2022 maandag 28 juni 2021 @ 01:52:15 #18
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_200103121
Wat is er mis met Van Bronckhorst?
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  maandag 28 juni 2021 @ 01:59:31 #19
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200103132
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 01:52 schreef Dr.Mikey het volgende:
Wat is er mis met Van Bronckhorst?
Was vanwege de hele voorgeschiedenis een betere keuze geweest maar verder van hetzelfde laken een pak. Lijdt evenzeer aan Dutch disease.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 28 juni 2021 @ 02:10:26 #20
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_200103148
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 01:02 schreef luxerobots het volgende:
Waar sloeg het eigenlijk op dat er 5-3-2 gespeeld werd?

Als je het doet om tegen sterkere tegenstanders defensief beter te staan, dan heeft het niet geholpen. Tegen het iets sterkere team (Tsjechië) vlogen we er nu roemloos uit. En in de poule hadden we met 4-3-3 ook wel gewonnen.

Als je dit systeem dan gebruikt om je spelers beter te benutten sloeg het ook nergens op. Dumfries kon nu steeds opkomen, maar Dumfries is geen spits en gaat tegen de topteams ook niet het verschil maken. Zelfs in de eredivisie kon hij al redelijk makkelijk afgestopt worden.

In 2014 werkte het allemaal veel beter. Van Gaal had het systeem goed ingeslepen, tegenstanders liepen niet door het middenveld heen, en het systeem paste beter bij de kwaliteiten van de spelers. Sneijder kon de steekballetjes geven en Robben en Van Persie hadden de ruimte voorin.
Helaas hebben we geen Sneijder, Robben en Van Persie meer. Wie je hier ook neerzet, met dit materiaal gaat het niks worden.
  maandag 28 juni 2021 @ 02:11:49 #21
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_200103154
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 01:52 schreef Dr.Mikey het volgende:
Wat is er mis met Van Bronckhorst?
Helemaal niets, hoop ook dat hij het gaat doen.
  maandag 28 juni 2021 @ 02:15:42 #22
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_200103160
Van Gaal is 70 jaar, moeten we dat nog wel willen? Die kan zomaar overleden zijn voordat wij weer op een eindtoernooi aanwezig zijn.
pi_200103208
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 02:15 schreef leolinedance het volgende:
Van Gaal is 70 jaar, moeten we dat nog wel willen? Die kan zomaar overleden zijn voordat wij weer op een eindtoernooi aanwezig zijn.
Joe biden is 78
pi_200103408
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 01:10 schreef Ure het volgende:

[..]

Wat een onzin. Bondscoach is een compleet ander vak dan clubcoach. Of denk je dat een trainer in die 2 dgn voor een kwalificatiewedstrijden heel veel kan doen met een groep? Van Gaal creëerde niet voor niets een extra lange voorbereiding met een groot gedeelte van de selectie van 2014 om zijn speltype aan te passen. Tijdens de kwalificatie speelde hij gewoon 433 met vrij matige spelers. Voorhoede met Lens Huntelaar Narsingh, middenveld met Strootman vd Vaart De Guzman. Groot verschil met zijn uiteindelijke wk team. Alleen had hij er wel een idee bij en deed de Boer alleen maar dingen na zonder te begrijpen wat voor andere coaches daar het doel achter is/was
Nee hoor maar met al die standaard namen van Nederlandse trainers blijf je meedraaien in de mongolenwaaier en bereik je nooit wat.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_200103411
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 01:52 schreef Dr.Mikey het volgende:
Wat is er mis met Van Bronckhorst?
Frank de Boer 2.0, kan er ook geen kut van
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_200103466
Alleen als je ten hag kunt krijgen
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 28 juni 2021 @ 07:26:51 #27
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200103490
Is Bert van Marwijk beschikbaar?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_200103494
Probleem is wel dat je geen fantastisch alternatief hebt maar Frank is nu natuurlijk klaar.

Wat mij betreft wordt het gewoon Lowie.
  maandag 28 juni 2021 @ 07:32:28 #29
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_200103500
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 07:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Probleem is wel dat je geen fantastisch alternatief hebt maar Frank is nu natuurlijk klaar.

Wat mij betreft wordt het gewoon Lowie.
Louis schijnt een man van vele gezichten te zijn.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_200103509
"Jaa, ik wilde eigenlijk Weghorst brengen voor Malen, maar toen gingen we 4-4-1 spelen en daarom bracht ik Promes"

@PowerLoungen

Graag jouw reactie op dit stukje analyse.
pi_200103547
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 02:44 schreef SOG het volgende:

[..]

Joe biden is 78
En moeder Teresa is 87 geworden.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
  maandag 28 juni 2021 @ 08:02:57 #32
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_200103644
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 07:16 schreef scrupuleus het volgende:
Alleen als je ten hag kunt krijgen
Lol. Goede troll.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  maandag 28 juni 2021 @ 08:05:48 #33
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_200103659
Misschien kunnen we Rinus uit de doden doen opstaan.
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_200103661
quote:
16s.gif Op maandag 28 juni 2021 07:26 schreef Starhopper het volgende:
Is Bert van Marwijk beschikbaar?
Gooit die geen homos van daken in het middenoosten
pi_200103664
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 08:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Misschien kunnen we Rinus uit de doden doen opstaan.
Daar dacht ik ook al aan. Maar Rinus had ook de grootste moeite om op het EK1992 overeind te blijven.
pi_200103700
Een andere coach gaat echt niks veranderen. Dit slappe spel zie je vaker van het Nederlands elftal op EK/WK. Ze worden toch nooit kampioen
pi_200103705
Mensen die de schuld niet 100% bij De Boer leggen kan ik niet serieus nemen.
pi_200103718
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 08:13 schreef Scrummie het volgende:
Mensen die de schuld niet 100% bij De Boer leggen kan ik niet serieus nemen.
Dan ligt de schuld toch echt bij ene Koeman
  maandag 28 juni 2021 @ 08:15:50 #39
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200103722
Met Frankie ga je niks winnen, dat is duidelijk. Waarom het systeem helemaal omgooien vlak voor het toernooi? Waarom Promes meenemen die a) niks toevoegt aan Oranje en b) vanwege alle onrust rondom zijn persoon gewoon lekker thuis had moeten blijven. Waarom geen vervanger opgeroepen voor Vd Beek? Het hele gedoe rondom Cillissen. Vreemde wissels in wedstrijden.

Alles bij elkaar opgeteld gewoon keihard gefaald en niet voor het eerst (remember Turkije uit?)
pi_200103731
Aadgod moet het doen, dat wordt prachtige TV.
Het is koud, het is guur....
pi_200103732
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 08:12 schreef StephanL het volgende:
Een andere coach gaat echt niks veranderen. Dit slappe spel zie je vaker van het Nederlands elftal op EK/WK. Ze worden toch nooit kampioen
Gaat om de manier waarop he. Ek2008 werd er fantastisch gevoetbald.
pi_200103736
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 08:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
Met Frankie ga je niks winnen, dat is duidelijk. Waarom het systeem helemaal omgooien vlak voor het toernooi? Waarom Promes meenemen die a) niks toevoegt aan Oranje en b) vanwege alle onrust rondom zijn persoon gewoon lekker thuis had moeten blijven. Waarom geen vervanger opgeroepen voor Vd Beek? Het hele gedoe rondom Cillissen. Vreemde wissels in wedstrijden.

Alles bij elkaar opgeteld gewoon keihard gefaald en niet voor het eerst (remember Turkije uit?)
Een team als Frankrijk hoeft geen moeilijke keuzes te maken, wij hebben niet die weelde en moeten het met niet gearriveerde subtoppers doen
pi_200103741
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 08:17 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

Gaat om de manier waarop he. Ek2008 werd er fantastisch gevoetbald.
:')

Marco is een topcoach!

:')
pi_200103746
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 08:17 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

Gaat om de manier waarop he. Ek2008 werd er fantastisch gevoetbald.
En vervolgens kansloos eruit in de volgende ronde omdat de heertjes naast hun schoenen liepen.
Het is koud, het is guur....
pi_200103761
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 08:19 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]

En vervolgens kansloos eruit in de volgende ronde omdat de heertjes naast hun schoenen liepen.
Dat had een andere oorzaak. Iig was dat nog een mooie poule. Dit toernooi was helemaal niks.
pi_200103806
twitter


JAaaaaa *O* *O* *O*

(geen idee wie die vent is trouwens)
  maandag 28 juni 2021 @ 08:33:00 #47
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_200103836
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 08:27 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]

JAaaaaa *O* *O* *O*

(geen idee wie die vent is trouwens)
Een willekeurige nobody met een mening en een grote, natte duim.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_200103841
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 08:22 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

Dat had een andere oorzaak. Iig was dat nog een mooie poule. Dit toernooi was helemaal niks.
Welnee, dat was een mooi excuus maar arrogantie was de hoofdreden.
Het is koud, het is guur....
pi_200103850
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 08:33 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Een willekeurige nobody met een mening en een grote, natte duim.
Nee, dat dan ook weer niet. Schijnt wel een autoriteit te zijn op transfernieuws.
  maandag 28 juni 2021 @ 08:36:04 #50
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_200103855
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 08:34 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nee, dat dan ook weer niet. Schijnt wel een autoriteit te zijn op transfernieuws.
Nou ja, we mogen in ieder geval hopen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  maandag 28 juni 2021 @ 08:36:29 #51
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200103858
twitter
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Redactie Sport maandag 28 juni 2021 @ 08:38:01 #52
274204 crew  Mexicanobakker
pi_200103872
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 08:36 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Ik stel voor dat Pieter BLACKED de nieuwe bondscoach wordt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_200103885
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 08:33 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]

Welnee, dat was een mooi excuus maar arrogantie was de hoofdreden.
oke man.
pi_200103910
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 08:36 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Er blijft helemaal niets over van Frank de Boer. Terecht.
pi_200103992
Die blijft gewoon zitten.

Anders is het einde carriere. :)
pi_200104058
Na de drie relatief eenvoudige potjes in de groep leek de kritiek te verstommen, maar het was stilte voor de storm. Drank wordt massaal uitgekotst en dan zou het logisch zijn om hem te lozen. Maar ja..competentie associeer ik niet met de KNVB.
pi_200104077
Hij heeft het langer volgehouden dan ik vooraf had voorspeld.
N A P O L I
C A M P A N I A
  maandag 28 juni 2021 @ 09:05:26 #58
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_200104088
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 02:44 schreef SOG het volgende:

[..]

Joe biden is 78
Moet je ook niet willen.
pi_200104100
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 08:43 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Er blijft helemaal niets over van Frank de Boer. Terecht.
Zeker terecht, de weg lag open naar de halve finale, gemakkelijker kon je het niet hebben en het dan nog zo verprutsen, eigenlijk ging het al bijna fout tegen Oekraine maar daar kropen ze door het oog van de naald, gisteren in de tweede helft werd je gewoon weggespeeld door Tsjechie, die wissel was een fatale fout ik snap daar nu nog niks van, hoe krijg je dat voor elkaar
pi_200104132
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 09:06 schreef Cupfighter het volgende:

[..]

Zeker terecht, de weg lag open naar de halve finale, gemakkelijker kon je het niet hebben en het dan nog zo verprutsen, eigenlijk ging het al bijna fout tegen Oekraine maar daar kropen ze door het oog van de naald, gisteren in de tweede helft werd je gewoon weggespeeld door Tsjechie, die wissel was een fatale fout ik snap daar nu nog niks van, hoe krijg je dat voor elkaar
Ach zonder die wissel hadden ze ook wel verloren hoor..na die rode kaart stortte het vrijwel meteen in.
pi_200104189
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 09:09 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ach zonder die wissel hadden ze ook wel verloren hoor..na die rode kaart stortte het vrijwel meteen in.
Terwijl met tien spelen juist meer ruimte zou kunnen geven voor de counter in zo'n wedstrijd.

Maar ja, dan moet je tactisch iets bedenken. En tja.
  maandag 28 juni 2021 @ 09:32:35 #62
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200104375
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 09:09 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ach zonder die wissel hadden ze ook wel verloren hoor..na die rode kaart stortte het vrijwel meteen in.
Ik denk dat ze zonder rode kaart ook gewoon verloren zouden hebben. Het liep echt totaal niet.
pi_200104376
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 08:36 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Komt dit ook in de papieren editie ?
pi_200104388
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 09:32 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik denk dat ze zonder rode kaart ook gewoon verloren zouden hebben. Het liep echt totaal niet.
Die kans van Malen was voor mij bepalend. Wordt het 1-0 dan zie ik het wel goedkomen.
pi_200104403
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 09:34 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Die kans van Malen was voor mij bepalend. Wordt het 1-0 dan zie ik het wel goedkomen.
Als een gemiste kans op dat moment zo bepalend is verdien je het predikaat profvoetballer niet.
pi_200104427
Je kan hem wel ontslaan maar wie moet het dan wel doen, alhoewel het in principe wel een groep met potentie is. Er zijn wel een aantal talentjes, en een aantal met de nodige ervaring, dus voor het WK in Qatar zou je best een aardige groep voor je kunnen hebben.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 28 juni 2021 @ 09:41:38 #67
117098 Hathor
Effe niet
pi_200104450
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 09:38 schreef LangeTabbetje het volgende:
Je kan hem wel ontslaan maar wie moet het dan wel doen, alhoewel het in principe wel een groep met potentie is. Er zijn wel een aantal talentjes, en een aantal met de nodige ervaring, dus voor het WK in Qatar zou je best een aardige groep voor je kunnen hebben.
Het hoeft niet perse een Nederlander te zijn.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_200104458
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 09:36 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Als een gemiste kans op dat moment zo bepalend is verdien je het predikaat profvoetballer niet.
Hoezo? Je zag toch aan België dat ze aan 1 zwabberschot genoeg hadden? Tot de gemiste kans en rode kaart vond ik Tsjechië niet zo angstaanjagend..dan had ik Oranje een slechte pot wel over de streep zien trekken. In dit soort wedstrijden bepalen momenten of je de lul bent of de wedstrijd wint
pi_200104476
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 09:41 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het hoeft niet perse een Nederlander te zijn.
Hoeft niet, maar de afgelopen 40 jaar was het natuurlijk wel een Nederlander. En persoonlijk vind ik (en volgens mij wil de KNVB dat ook) dat het "vlaggeschip van het Nederlandse voetbal" een Nederlandse trainer zou moeten hebben. Maar zouden we niemand kunnen vinden met een NL paspoort, kunnen we over de grens kijken.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_200104496
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 09:42 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Hoezo?
Omdat het missen van een kans in wat was het, minuut 53? gewoon niet bepalend mag zijn, als je daar mentaal al niet van kan herstellen.
  maandag 28 juni 2021 @ 09:54:08 #71
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_200104564
Tijd om na Frank de Boer af te rekenen met dat immer vermoeiende gefixeer op het vlaggetje, waar je alleen in aanmerking komt als bondscoach als je over het juiste rood-wit-blauwe kleurenpatroon beschikt. Tijd voor een buitenlander, geef me Antonio Conte.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_200104568
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 09:46 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Omdat het missen van een kans in wat was het, minuut 53? gewoon niet bepalend mag zijn, als je daar mentaal al niet van kan herstellen.
Nee maar zo gaat het toch vaak? Oostenrijk had ook zo'n moment..toen die goal werd afgekeurd wist je: die zijn fucked. Hoeveel van dat soort kansen krijg je in zo'n wedstrijd..niet veel.
pi_200104584
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 09:54 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Nee maar zo gaat het toch vaak? Oostenrijk had ook zo'n moment..toen die goal werd afgekeurd wist je: die zijn fucked. Hoeveel van dat soort kansen krijg je in zo'n wedstrijd..niet veel.
Met een normale trainer krijg je vaak genoeg dat soort kansen. We speelden tegen Tsjechië he, niet tegen een team als Frankrijk of Spanje.
  maandag 28 juni 2021 @ 09:57:36 #74
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200104606
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 09:54 schreef Koffieplanter het volgende:
Tijd om na Frank de Boer af te rekenen met dat immer vermoeiende gefixeer op het vlaggetje, waar je alleen in aanmerking komt als bondscoach als je over het juiste rood-wit-blauwe kleurenpatroon beschikt. Tijd voor een buitenlander, geef me Antonio Conte.
Nederlander. Buitenlander mag ook.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200104612
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 09:55 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Met een normale trainer krijg je vaak genoeg dat soort kansen. We speelden tegen Tsjechië he, niet tegen een team als Frankrijk of Spanje.
Tsjechië is iets beter dan we dachten en dit Oranje gewoon niet zo goed. Al had een andere trainer er wel meer van kunnen maken.
pi_200104625
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 09:57 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Tsjechië is iets beter dan we dachten en dit Oranje gewoon niet zo goed. Al had een andere trainer er wel meer van kunnen maken.
Verliezers gelul.

Tsjechië is niet beter dan we dachten en Oranje moet 9 van de 10 keer gewoon winnen van zo'n elftal. Weg met excuses, Frank de Boer is een ongelofelijke tyfuslul.
pi_200104641
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 09:59 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Verliezers gelul.

Tsjechië is niet beter dan we dachten en Oranje moet 9 van de 10 keer gewoon winnen van zo'n elftal. Weg met excuses, Frank de Boer is een ongelofelijke tyfuslul.
Alleen dat laatste klopt. Turkije-uit was geen incident.. dit Oranje is gewoon niet zo goed.
pi_200104648
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:00 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Alleen dat laatste klopt. Turkije-uit was geen incident.. dit Oranje is gewoon niet zo goed.
Oh oké, prima.
pi_200104649
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 09:46 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Omdat het missen van een kans in wat was het, minuut 53? gewoon niet bepalend mag zijn, als je daar mentaal al niet van kan herstellen.
Het was nu natuurlijk meer de combinatie van het missen van de grote kans en daarna vrij snel met 10 man komen te staan. Ik denk dat die rode kaart ook niets was gebeurd als Malen die bal er in schiet.

Maar het was idd vooral heel slecht wat Oranje liet zien, met dank aan de compleet gefaalde trainer.
#12 is not for sale!
pi_200104656
De media serveert al aardig voor op een ontslag, dus de evaluatie zal wel gepland staan voor ergens in de loop van deze week :')
pi_200104670
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:02 schreef Haringkop het volgende:

[..]

Het was nu natuurlijk meer de combinatie van het missen van de grote kans en daarna vrij snel met 10 man komen te staan. Ik denk dat die rode kaart ook niets was gebeurd als Malen die bal er in schiet.

Maar het was idd vooral heel slecht wat Oranje liet zien, met dank aan de compleet gefaalde trainer.
Eens wel dat het een tikje is, maar ik zoek het dan vooral in de omzetting na die rooie kaart. Als je zo'n tik krijgt en je trainer er ongeveer voor zorgt dat je nauwelijks nog over de middenlijn kon komen krijg je de kans ook niet te herstellen.
  maandag 28 juni 2021 @ 10:04:28 #82
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_200104681
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 09:46 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Omdat het missen van een kans in wat was het, minuut 53? gewoon niet bepalend mag zijn, als je daar mentaal al niet van kan herstellen.
Precies, ging het gisteren niet op die manier mis dan was het in een andere ronde geweest. Gisteren werden we gewoon tactisch afgetroefd
Makkelijk tweede.
  maandag 28 juni 2021 @ 10:05:05 #83
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200104682
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:00 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Alleen dat laatste klopt. Turkije-uit was geen incident.. dit Oranje is gewoon niet zo goed.
Nee, daarom ook met grote vrezen richting de hervatting van de WK-kwalificatie.
pi_200104684
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:03 schreef byah het volgende:
De media serveert al aardig voor op een ontslag, dus de evaluatie zal wel gepland staan voor ergens in de loop van deze week :')
Laten we het hopen.. het volgende fiasco is anders niet ver weg. Noorwegen-uit.
  maandag 28 juni 2021 @ 10:06:08 #85
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200104693
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:03 schreef byah het volgende:
De media serveert al aardig voor op een ontslag, dus de evaluatie zal wel gepland staan voor ergens in de loop van deze week :')
De KNVB kennende vinden ze het eigenlijk wel lekker gaan.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200104694
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:00 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Alleen dat laatste klopt. Turkije-uit was geen incident.. dit Oranje is gewoon niet zo goed.
Dit oranje is niet zo heel erg goed. Maar als je vervolgens een systeem bedenkt waarin alleen Dumfries excelleert, dan doe je als trainer ook wel heel veel fout.

We missen jongens als Robben, Sneijder, van Persie. Natuurlijk hebben we die categorie spelers nu niet in aanvallende zin. We moeten het doen met Wijnaldum en Memphis, wat in goed draaiende elftallen leuke spelers zijn, maar geen jongens die een elftal op sleeptouw nemen.

Achterin hebben we wat spelers die tot de wereldtop horen, maar qua keepers is het gewoon in-en-in triest.

Toch moet je met dit materiaal gewoon winnen van Tsjechië en Turkije en mag je tegen Oekraïne niet zoveel problemen hebben.
pi_200104706
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:04 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Eens wel dat het een tikje is, maar ik zoek het dan vooral in de omzetting na die rooie kaart. Als je zo'n tik krijgt en je trainer er ongeveer voor zorgt dat je nauwelijks nog over de middenlijn kon komen krijg je de kans ook niet te herstellen.
Met Woutje Weghorst op de counter _O_

Breng dan Gakpo. Die heeft laten zien dat hij dat kan en is een topper in de dop.
  maandag 28 juni 2021 @ 10:07:14 #88
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_200104710
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:06 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Dit oranje is niet zo heel erg goed. Maar als je vervolgens een systeem bedenkt waarin alleen Dumfries excelleert, dan doe je als trainer ook wel heel veel fout.

We missen jongens als Robben, Sneijder, van Persie. Natuurlijk hebben we die categorie spelers nu niet in aanvallende zin. We moeten het doen met Wijnaldum en Memphis, wat in goed draaiende elftallen leuke spelers zijn, maar geen jongens die een elftal op sleeptouw nemen.

Achterin hebben we wat spelers die tot de wereldtop horen, maar qua keepers is het gewoon in-en-in triest.

Toch moet je met dit materiaal gewoon winnen van Tsjechië en Turkije en mag je tegen Oekraïne niet zoveel problemen hebben.
+10
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_200104733
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:06 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Toch moet je met dit materiaal gewoon winnen van Tsjechië en Turkije en mag je tegen Oekraïne niet zoveel problemen hebben.
Dat kan wel zo zijn maar deze ploeg mist iets om dit soort wedstrijden goed door te komen. Bepaalde over-mijn-lijk mentaliteit. Portugal verloor dan wel, je zag dat ze er alles aan deden. Dat heb ik met Oranje nooit eigenlijk
  maandag 28 juni 2021 @ 10:09:56 #90
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200104738
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:06 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Dit oranje is niet zo heel erg goed. Maar als je vervolgens een systeem bedenkt waarin alleen Dumfries excelleert, dan doe je als trainer ook wel heel veel fout.

We missen jongens als Robben, Sneijder, van Persie. Natuurlijk hebben we die categorie spelers nu niet in aanvallende zin. We moeten het doen met Wijnaldum en Memphis, wat in goed draaiende elftallen leuke spelers zijn, maar geen jongens die een elftal op sleeptouw nemen.

Achterin hebben we wat spelers die tot de wereldtop horen, maar qua keepers is het gewoon in-en-in triest.

Toch moet je met dit materiaal gewoon winnen van Tsjechië en Turkije en mag je tegen Oekraïne niet zoveel problemen hebben.
En bij de keeper begint het eigenlijk al. Verwijt me maar een gekleurde bril maar je plaatst Stekelenburg boven het grootste keeperstalent van de laatste pakweg 10 jaar. Een opa die vast nog wel wat balletjes tegenhoudt tegen de RKC’s van deze wereld maar waarmee je internationaal echt niet kan aankomen. Hij heeft gisteren zo’n 40-45 ballen blind ingeleverd en gaat nog langzamer naar de hoek dan Jeroen Verhoeven.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200104767
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:09 schreef Caland het volgende:

[..]

En bij de keeper begint het eigenlijk al. Verwijt me maar een gekleurde bril maar je plaatst Stekelenburg boven het grootste keeperstalent van de laatste pakweg 10 jaar. Een opa die vast nog wel wat balletjes tegenhoudt tegen de RKC’s van deze wereld maar waarmee je internationaal echt niet kan aankomen. Hij heeft gisteren zo’n 40-45 ballen blind ingeleverd en gaat nog langzamer naar de hoek dan Jeroen Verhoeven.
Ja maar 'ervaring'. Om vervolgens een jochie in de verdediging te zetten die net komt kijken bij Ajax (maar het prima deed (mede) dankzij de ervaring van De Vrij).
pi_200104778
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:09 schreef Caland het volgende:

[..]

En bij de keeper begint het eigenlijk al. Verwijt me maar een gekleurde bril maar je plaatst Stekelenburg boven het grootste keeperstalent van de laatste pakweg 10 jaar. Een opa die vast nog wel wat balletjes tegenhoudt tegen de RKC’s van deze wereld maar waarmee je internationaal echt niet kan aankomen. Hij heeft gisteren zo’n 40-45 ballen blind ingeleverd en gaat nog langzamer naar de hoek dan Jeroen Verhoeven.
Maar dat begint weer bij de trainer. De Boer had bedacht dat het tegen de fysiek sterke Tsjechen heel verstandig was om de lange bal te spelen, terwijl de enige Oranje speler van boven de 1.80 onze rechtsback is.

Ik weet overigens niet wie je bedoelt met 'grootste keeperstalent van de afgelopen 10 jaar'.
pi_200104793
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:04 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Precies, ging het gisteren niet op die manier mis dan was het in een andere ronde geweest. Gisteren werden we gewoon tactisch afgetroefd
Het kan toch allebei? Tactisch afgetroefd worden maar door 1 moment toch winnen? Ondanks hun goede strijdplan was Tsjechië nou ook weer niet wonderbaarlijk
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 28 juni 2021 @ 10:15:16 #94
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_200104804
Dit Oranje kan best ver komen. Zie de eerste Nations League.
Alleen als er dan een bondscoach komt die alles wat opgebouwd is meteen ten gronde richt, en een systeem introduceert twee weken voor een eind toernooi, dan heb je alle ingrediënten voor een disaster.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_200104825
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:13 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Het kan toch allebei? Tactisch afgetroefd worden maar door 1 moment toch winnen? Ondanks hun goede strijdplan was Tsjechië nou ook weer niet wonderbaarlijk
Als je gewoon 4-3-3 speelt met wat Eredivisie-niveau aanvallers, dan win je gewoon eenvoudig.
  maandag 28 juni 2021 @ 10:18:03 #96
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_200104829
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:13 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Het kan toch allebei? Tactisch afgetroefd worden maar door 1 moment toch winnen? Ondanks hun goede strijdplan was Tsjechië nou ook weer niet wonderbaarlijk
Ik denk ook wel dat we hadden gewonnen als Malen had gescoord maar met deze beroerde spelopvatting was het net zo goed weer misgegaan tegen de Denen laat staan in een latere ronde. @Scrummie heeft gewoon gelijk, het moet niet over een moment gaan.
Makkelijk tweede.
  maandag 28 juni 2021 @ 10:19:03 #97
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200104842
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:15 schreef Netsplitter het volgende:
Dit Oranje kan best ver komen. Zie de eerste Nations League.
Alleen als er dan een bondscoach komt die alles wat opgebouwd is meteen ten gronde richt, en een systeem introduceert twee weken voor een eind toernooi, dan heb je alle ingrediënten voor een disaster.
Het hangt voorin ook vaak van toeval aan elkaar als er een kans gecreëerd moet worden. En wtf waren dat voor corners elke keer, dat kan toch niet?
pi_200104850
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:17 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Als je gewoon 4-3-3 speelt met wat Eredivisie-niveau aanvallers, dan win je gewoon eenvoudig.
Geen idee.. had dat wel willen zien maar ik denk dat het niet alleen het strijdplan of de coach was gisteren..de poppetjes lieten het ook afweten
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 28 juni 2021 @ 10:20:42 #99
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_200104861
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:19 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het hangt voorin ook vaak van toeval aan elkaar als er een kans gecreëerd moet worden. En wtf waren dat voor corners elke keer, dat kan toch niet?
Ligt dat aan de spelers, of aan het bizarre systeem wat in eens geïntroduceerd werd?
Ik denk het laatste.
Zoveel verschillen qua spelers zijn er niet geweest tussen Koeman en de boer naar mijn idee.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_200104865
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:06 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Dit oranje is niet zo heel erg goed. Maar als je vervolgens een systeem bedenkt waarin alleen Dumfries excelleert, dan doe je als trainer ook wel heel veel fout.

We missen jongens als Robben, Sneijder, van Persie. Natuurlijk hebben we die categorie spelers nu niet in aanvallende zin. We moeten het doen met Wijnaldum en Memphis, wat in goed draaiende elftallen leuke spelers zijn, maar geen jongens die een elftal op sleeptouw nemen.

Achterin hebben we wat spelers die tot de wereldtop horen, maar qua keepers is het gewoon in-en-in triest.

Toch moet je met dit materiaal gewoon winnen van Tsjechië en Turkije en mag je tegen Oekraïne niet zoveel problemen hebben.
Ben het niet mee eens, nu suggereer je toch dat dergelijke landen makkelijk verslagen moeten worden. Oekraïne en Tsjechië zijn Europese middelmaat/subtop. En Nederland zit daar echt niet ver boven. Welke spelers heeft Nederland nu die dergelijke landen niet hebben? Dan kom je niet verder dan één a twee namen.

Nederland kan het simpelweg lastig krijgen tegen dit soort teams. En het is niet zo dat met een andere formatie of een andere trainer je hier even met 5-0 overheen zou walsen.
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:15 schreef Netsplitter het volgende:
Dit Oranje kan best ver komen. Zie de eerste Nations League.
Alleen als er dan een bondscoach komt die alles wat opgebouwd is meteen ten gronde richt, en een systeem introduceert twee weken voor een eind toernooi, dan heb je alle ingrediënten voor een disaster.
Nations League is uiteraard iets heel anders dan een EK. Door zo'n seizoen heen nemen vooral de grote toplanden dat niet al te serieus. Desalniettemin heeft Nederland het daar natuurlijk prima gedaan, maar het is ook wel weer duidelijk dat het zand in de ogen heeft gestrooid bij sommigen en het idee gecreëerd dat Nederland eigenlijk tóch tussen de toplanden zit kwalitatief gezien.
  maandag 28 juni 2021 @ 10:21:07 #101
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_200104866
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:19 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Het hangt voorin ook vaak van toeval aan elkaar als er een kans gecreëerd moet worden. En wtf waren dat voor corners elke keer, dat kan toch niet?
Je weet gewoon dat je kans verprutst is als Memphis aanlegt voor een hoekschop of een vrije trap. Beetje gevalletje Cristiano Ronaldo die er beetje te veel is in gaan geloven maar niemand durft te zeggen dat hij een waardeloze trap heeft.
pi_200104892
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:12 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Maar dat begint weer bij de trainer. De Boer had bedacht dat het tegen de fysiek sterke Tsjechen heel verstandig was om de lange bal te spelen, terwijl de enige Oranje speler van boven de 1.80 onze rechtsback is.

Ik weet overigens niet wie je bedoelt met 'grootste keeperstalent van de afgelopen 10 jaar'.
Bijlow.
Het is koud, het is guur....
  maandag 28 juni 2021 @ 10:23:19 #103
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_200104895
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:19 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Geen idee.. had dat wel willen zien maar ik denk dat het niet alleen het strijdplan of de coach was gisteren..de poppetjes lieten het ook afweten
Wat wil je als ze tactisch totaal verkeerde opdrachten meekrijgen.
  maandag 28 juni 2021 @ 10:23:37 #104
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_200104898
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:23 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]

Bijlow.
Ow. Haha.
pi_200104902
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:18 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Ik denk ook wel dat we hadden gewonnen als Malen had gescoord maar met deze beroerde spelopvatting was het net zo goed weer misgegaan tegen de Denen laat staan in een latere ronde. @:scrummie heeft gewoon gelijk, het moet niet over een moment gaan.
Oké daar kan ik niks tegenin brengen. Met zo'n speelplan en coach was het inderdaad tegen Denemarken wel fout gegaan, het is Russische roulette
pi_200104930
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:23 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Wat wil je als ze tactisch totaal verkeerde opdrachten meekrijgen.
Mja..maar niemand die tegen Wijnaldum zegt: ga jij je maar lekker verstoppen vandaag. Of tegen Depay: ga maar 100x de bal inleveren.
  maandag 28 juni 2021 @ 10:27:25 #107
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200104947
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:26 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Mja..maar niemand die tegen Wijnaldum zegt: ga jij je maar lekker verstoppen vandaag. Of tegen Depay: ga maar 100x de bal inleveren.
Stekelenburg die de lange bal hanteert richting Dumfries was wel een duidelijke opdracht.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 28 juni 2021 @ 10:27:27 #108
290156 Kekster
Portugoal!
pi_200104948
Frank is een goede coach. Door te kelderen op de fifa wereldranglijst mag je zometeen kwalificatiepotjes spelen tegen de grote jongens en kan je daar ervaring opdoen met domineren. Gewaagde tactiek wel maar op de lange termijn beter voor het Nederlandse voetbal.
  maandag 28 juni 2021 @ 10:27:58 #109
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_200104955
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:26 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Mja..maar niemand die tegen Wijnaldum zegt: ga jij je maar lekker verstoppen vandaag. Of tegen Depay: ga maar 100x de bal inleveren.
Nee, maar als je de bal niet krijgt omdat de Boer geen opbouw wil zien, dan wordt het toch wel lastig voetballen.

Zelfs de Jong kon geen speler bereiken omdat er niets klopte van de veldbezetting.
  maandag 28 juni 2021 @ 10:28:30 #110
8369 speknek
Another day another slay
pi_200104959
Tijd voor een buitenlandse coach inderdaad, alleen Koeman is goed en die is pleite.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 28 juni 2021 @ 10:28:44 #111
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_200104961
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:27 schreef Caland het volgende:

[..]

Stekelenburg die de lange bal hanteert richting Dumfries was wel een duidelijke opdracht.
Exact. Je rechtsback als targetman. Het is zo bizar dat het geniaal zou kunnen zijn.
pi_200104971
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 22:54 schreef TLC het volgende:

[..]

Dat doen die dinosauriers uit Zeist nooit een buitenlandse bondscoach, ze stellen liever iemand van Hollandsch bloed aan die al -tig jaar geen club meer getraind heeft en in zn vrije tijd staat te golfen of zo.
Ik zie dat echt niet veranderen.
Het zijn eigenlijk niet eens de knvb Bonzen maar de vakbonden die er voor gaan liggen. Die willen per se een NL'se trainer voor het elftal. Ze hebben al eens de komst van Sampaoli geblokkeerd meen ik (dacht eerst dat het om Bielsa ging)
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
  maandag 28 juni 2021 @ 10:30:24 #113
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_200104978
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:24 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Oké daar kan ik niks tegenin brengen. Met zo'n speelplan en coach was het inderdaad tegen Denemarken wel fout gegaan, het is Russische roulette
Precies, vandaar dat het ook een ongelooflijk zwaktebod is dat de Boer de momentjes met Malen en de Ligt als excuus opdraagt, buiten dat je dan een ongelooflijke lul bent als trainer is het ook nog eens onterecht. Nederland werd gewoon vastgezet door zijn slappe spelplan wat hij totaal niet door leek te hebben. Precies wat je zegt, als je het al tegen Tsjechië op één a twee kleine momenten wil laten aankomen en dat ook daadwerkelijk de bedoeling is dan speel je russisch roulette en ben je gewoon een ontzettend incompetente trainer.
Makkelijk tweede.
pi_200104986
Als je tegen fokking Tsjechië niet in staat bent om ook maar 1 keer in 90 minuten op doel te schieten lijkt me dat bepaald niet aan de coach liggen, hoe matig die ook is. :')
Het is koud, het is guur....
pi_200104991
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:31 schreef TweedeKlum het volgende:
Als je tegen fokking Tsjechië niet in staat bent om ook maar 1 keer in 90 minuten op doel te schieten lijkt me dat bepaald niet aan de coach liggen, hoe matig die ook is. :')
Dan begrijp je echt helemaal niets van voetbal. Geeft niets verder.
pi_200104994
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:26 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Mja..maar niemand die tegen Wijnaldum zegt: ga jij je maar lekker verstoppen vandaag. Of tegen Depay: ga maar 100x de bal inleveren.
Dit inderdaad. Maar hier noem je dan ook twee spelers die redelijk overschat zijn in Nederland. Wijnaldum is heel handig als er ruimte ligt, maar als het spel moet worden gemaakt is hij nu echt niet de frivole spelmaker die het even open gaat breken. Memphis is een bekend verhaald: in Nederland denkt men dat hij kaliber Messi/Ronaldo is, maar buiten Nederland wordt hij als Europese subtop gezien. Een speler die prima op zijn niveau acteerde bij een Lyon.
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:28 schreef speknek het volgende:
Tijd voor een buitenlandse coach inderdaad, alleen Koeman is goed en die is pleite.
Ben ik voor te vinden. Maar wie?
pi_200105002
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:27 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Nee, maar als je de bal niet krijgt omdat de Boer geen opbouw wil zien, dan wordt het toch wel lastig voetballen.

Zelfs de Jong kon geen speler bereiken omdat er niets klopte van de veldbezetting.
Allemaal waar.. het is zo vreemd allemaal. Speelt hij met Weghorst dan krijgt die geen voorzetten, speelt hij zonder Weghorst maar mer 2 kleine snelle mannetjes dan speelt hij de lange bal.. en komt hij met 10 man te staan en moet je op de counter spelen, haalt hij een klein snel mannetje er uit. Het slaat allemaal nergens op.
Maar ik blijf erbij..ook de spelers hebben keihard gefaald..allemaal nep-vedettes.
  maandag 28 juni 2021 @ 10:33:28 #118
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_200105009
Je zag bij Denemarken een fatsoenlijke coach staan. Ze hadden het twintig minuten moeilijk tegen Wales toen ze met 3-4-3 wilden opbouwen. Maar na een simpele tactische omzetting naar 4-3-3 speelden ze hun vol-le-dig weg.

Zo kan het ook. Daar kan Frank heel wat van leren.
pi_200105011
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:32 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dan begrijp je echt helemaal niets van voetbal. Geeft niets verder.
:')
Het is koud, het is guur....
pi_200105022
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:27 schreef Caland het volgende:

[..]

Stekelenburg die de lange bal hanteert richting Dumfries was wel een duidelijke opdracht.
Tsjechië wilde dat wij de lange bal hanteerde ;)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 28 juni 2021 @ 10:34:21 #121
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_200105023
quote:
14s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:32 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Maar hier noem je dan ook twee spelers die redelijk overschat zijn in Nederland. Wijnaldum is heel handig als er ruimte ligt, maar als het spel moet worden gemaakt is hij nu echt niet de frivole spelmaker die het even open gaat breken. Memphis is een bekend verhaald: in Nederland denkt men dat hij kaliber Messi/Ronaldo is, maar buiten Nederland wordt hij als Europese subtop gezien. Een speler die prima op zijn niveau acteerde bij een Lyon.
[..]

Ben ik voor te vinden. Maar wie?
Onpopulaire mening: Joachim Löw
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_200105031
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:32 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Allemaal waar.. het is zo vreemd allemaal. Speelt hij met Weghorst dan krijgt die geen voorzetten, speelt hij zonder Weghorst maar mer 2 kleine snelle mannetjes dan speelt hij de lange bal.. en komt hij met 10 man te staan en moet je op de counter spelen, haalt hij een klein snel mannetje er uit. Het slaat allemaal nergens op.
Maar ik blijf erbij..ook de spelers hebben keihard gefaald..allemaal nep-vedettes.
Met de lachwekkende Frenkie voorop, alles breed of terug en maar zeiken tegen de scheids. _O- _O- _O-
Het is koud, het is guur....
  maandag 28 juni 2021 @ 10:36:41 #123
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200105049
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:34 schreef SpaceOdyssey het volgende:

[..]

Tsjechië wilde dat wij de lange bal hanteerde ;)
Ja en daar gaat het al mis natuurlijk. Een gemiddeld eredivisie-elftal die jou de wil oplegt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 28 juni 2021 @ 10:37:33 #124
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_200105061
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:34 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]

Met de lachwekkende Frenkie voorop, alles breed of terug en maar zeiken tegen de scheids. _O- _O- _O-
Je moet wat als elke bal die je inlevert bij Depay binnen een seconde verspeeld wordt. Gelukkig was Georginio Wijnaldum aanwezig om de balans te herstellen, oh wacht deed Georginio wel mee?
pi_200105073
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:37 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Je moet wat als elke bal die je inlevert bij Depay binnen een seconde verspeeld wordt. Gelukkig was Georginio Wijnaldum aanwezig om de balans te herstellen, oh wacht deed Georginio wel mee?
Gini was in de vorige wedstrijden ook meer aan het lopen dan rennen, nu viel dat alleen meer op.
  maandag 28 juni 2021 @ 10:39:34 #126
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_200105089
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:38 schreef byah het volgende:

[..]

Gini was in de vorige wedstrijden ook meer aan het lopen dan rennen, nu viel dat alleen meer op.
Zouden ze bij PSG het bonnetje nog hebben ;(
  maandag 28 juni 2021 @ 10:40:12 #127
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_200105098
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:32 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Allemaal waar.. het is zo vreemd allemaal. Speelt hij met Weghorst dan krijgt die geen voorzetten, speelt hij zonder Weghorst maar mer 2 kleine snelle mannetjes dan speelt hij de lange bal.. en komt hij met 10 man te staan en moet je op de counter spelen, haalt hij een klein snel mannetje er uit. Het slaat allemaal nergens op.
Maar ik blijf erbij..ook de spelers hebben keihard gefaald..allemaal nep-vedettes.
We hebben geen vedettes. Depay denkt dat hij het is, maar verder denk ik niet dat er spelers zijn die zichzelf overschatten. Jongens als Wijnaldum en de Jong weten echt wel waar ze staan.

Je hebt ook helemaal geen vedettes nodig. Je hebt een trainer nodig die uit het materiaal haalt wat er in zit. En als dat lukt en de flow komt er in, Dan stijgen ze vanzelf boven zichzelf uit. Van Marwijk kon dat als geen ander. Met Feyenoord en met Oranje.
  maandag 28 juni 2021 @ 10:41:50 #128
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_200105117
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:31 schreef TweedeKlum het volgende:
Als je tegen fokking Tsjechië niet in staat bent om ook maar 1 keer in 90 minuten op doel te schieten lijkt me dat bepaald niet aan de coach liggen, hoe matig die ook is. :')
Wat is dit nou weer voor brakke logica _O-
Makkelijk tweede.
  maandag 28 juni 2021 @ 10:41:50 #129
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200105118
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:40 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

We hebben geen vedettes. Depay denkt dat hij het is, maar verder denk ik niet dat er spelers zijn die zichzelf overschatten. Jongens als Wijnaldum en de Jong weten echt wel waar ze staan.

Je hebt ook helemaal geen vedettes nodig. Je hebt een trainer nodig die uit het materiaal haalt wat er in zit. En als dat lukt en de flow komt er in, Dan stijgen ze vanzelf boven zichzelf uit. Van Marwijk kon dat als geen ander. Met Feyenoord en met Oranje.
Dat hebben we gezien in 2012.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 28 juni 2021 @ 10:42:34 #130
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_200105135
quote:
14s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:32 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Maar hier noem je dan ook twee spelers die redelijk overschat zijn in Nederland. Wijnaldum is heel handig als er ruimte ligt, maar als het spel moet worden gemaakt is hij nu echt niet de frivole spelmaker die het even open gaat breken. Memphis is een bekend verhaald: in Nederland denkt men dat hij kaliber Messi/Ronaldo is, maar buiten Nederland wordt hij als Europese subtop gezien. Een speler die prima op zijn niveau acteerde bij een Lyon.
[..]

Ben ik voor te vinden. Maar wie?
Zidane
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 28 juni 2021 @ 10:43:52 #131
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_200105147
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:41 schreef Caland het volgende:

[..]

Dat hebben we gezien in 2012.
Twee jaar daarvoor wel.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 28 juni 2021 @ 10:44:25 #132
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_200105151
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:41 schreef Caland het volgende:

[..]

Dat hebben we gezien in 2012.
Daar kwam de flow er niet in. Het zat toen in de spelersgroep niet goed.
pi_200105165
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:11 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Ja maar 'ervaring'. Om vervolgens een jochie in de verdediging te zetten die net komt kijken bij Ajax (maar het prima deed (mede) dankzij de ervaring van De Vrij).
_O-

Leuke troll, Scrum.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2021 10:45:52 ]
pi_200105170
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:34 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Onpopulaire mening: Joachim Löw
Zou ik niet doen. Die is over zijn top en heeft genoeg moeite met het huidige Duitsland. En het lijkt mij duidelijk dat Duitsland op dit moment nog altijd véél meer kwaliteit heeft dan Nederland.

Ik acht Favre wel een optie. Laat zijn teams attractief voetbal spelen met veel druk en dynamiek. Vooral bij Gladbach een aantal jaar terug was dat indrukkend om te zien.
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:42 schreef jigggy het volgende:

[..]

Zidane
Lijkt mij onhaalbaar en spreekt die überhaupt Engels?
  maandag 28 juni 2021 @ 10:47:09 #135
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_200105193
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:41 schreef Caland het volgende:

[..]

Dat hebben we gezien in 2012.
Hij heeft wel een punt natuurlijk. vMarwijk snapt helemaal niks van voetbal maar richt in principe weinig schade aan, hij probeert niet zijn stempel te drukken met bizarre selecties of wissels ofzo. Als een selectie dan allemaal leuk bij elkaar klikt kan je ver komen. Wel een verschil met een de Boer of Blind die er niks van snappen en dit niet eens van zichzelf door lijken te hebben (om vervolgens met een negatieve uitstraling de pers te woord te staan).
Makkelijk tweede.
  maandag 28 juni 2021 @ 10:47:19 #136
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200105196
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:43 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Twee jaar daarvoor wel.
Tsja, maar als je het hebt over slechte managing dan is 2012 toch wel het schoolvoorbeeld.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 28 juni 2021 @ 10:48:24 #137
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200105210
Wormuth lijkt me wel een aardig alternatief, Nederlanders zijn er momenteel niet
  maandag 28 juni 2021 @ 10:48:39 #138
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_200105215
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:33 schreef Frozen-assassin het volgende:
Je zag bij Denemarken een fatsoenlijke coach staan. Ze hadden het twintig minuten moeilijk tegen Wales toen ze met 3-4-3 wilden opbouwen. Maar na een simpele tactische omzetting naar 4-3-3 speelden ze hun vol-le-dig weg.

Zo kan het ook. Daar kan Frank heel wat van leren.
Ze wilden toch meerdere systemen beheersen? Waarom dan in de rust niet switchen naar 4-3-3 met Berghuis ipv Van Aanholt? Dat was voor de Tsjechen ook lastig geweest.

Ze waren nu veel te voorspelbaar
pi_200105239
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:47 schreef Caland het volgende:

[..]

Tsja, maar als je het hebt over slechte managing dan is 2012 toch wel het schoolvoorbeeld.
Dat lag ook aan de Marokkanenkabel Van Persie/Afellay vs. Huntelaar.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 28 juni 2021 @ 10:52:46 #140
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_200105276
quote:
14s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:45 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Zou ik niet doen. Die is over zijn top en heeft genoeg moeite met het huidige Duitsland. En het lijkt mij duidelijk dat Duitsland op dit moment nog altijd véél meer kwaliteit heeft dan Nederland.

Ik acht Favre wel een optie. Laat zijn teams attractief voetbal spelen met veel druk en dynamiek. Vooral bij Gladbach een aantal jaar terug was dat indrukkend om te zien.
[..]

Lijkt mij onhaalbaar en spreekt die überhaupt Engels?
Ik denk dat Low helemaal niet over zijn top is, alleen bij dit team. Het is goed om dan op te stappen.
Hij heeft meer bereikt dan de Nederlandse bondscoaches.

Anders van Marwijk, of Koeman als die heel snel de laan wordt uitgestuurd. De huidige Ajax trainer zie ik ook zitten.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 28 juni 2021 @ 10:52:54 #141
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200105279
twitter
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 28 juni 2021 @ 10:53:43 #142
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_200105287
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:47 schreef Caland het volgende:

[..]

Tsja, maar als je het hebt over slechte managing dan is 2012 toch wel het schoolvoorbeeld.
Als spelers onderling gaan zitten etteren doe je daar niks aan. Je kan het halve team er wel uit knikkeren, maar dan weet je 1000% wat het resultaat gaat zijn.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 28 juni 2021 @ 10:54:05 #143
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_200105297
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:48 schreef Tarado het volgende:
Wormuth lijkt me wel een aardig alternatief, Nederlanders zijn er momenteel niet
Die wordt in die positie echt niet serieus genomen hoor. Heeft geen enkele ervaring met topspelers en dat lijkt mij als bondscoach wel een pré.

Ik zou gewoon voor Gio gaan eigenlijk.
Makkelijk tweede.
  maandag 28 juni 2021 @ 10:54:11 #144
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200105302
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:52 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
had het al gelezen, bottlers :)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 28 juni 2021 @ 10:54:44 #145
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_200105308
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:48 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Ze wilden toch meerdere systemen beheersen? Waarom dan in de rust niet switchen naar 4-3-3 met Berghuis ipv Van Aanholt? Dat was voor de Tsjechen ook lastig geweest.

Ze waren nu veel te voorspelbaar
Omdat frank dan toe moet geven dat 5-3-2 niet werkt.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 28 juni 2021 @ 10:55:08 #146
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200105314
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Die wordt in die positie echt niet serieus genomen hoor. Heeft geen enkele ervaring met topspelers en dat lijkt mij als bondscoach wel een pré.

Ik zou gewoon voor Gio gaan eigenlijk.
Gio heeft wel ervaring met topspelers natuurlijk _O-
  maandag 28 juni 2021 @ 10:55:28 #147
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200105321
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:53 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Als spelers onderling gaan zitten etteren doe je daar niks aan.
O jawel hoor. Dat is bij uitstek iets wat te managen valt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200105323
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Die wordt in die positie echt niet serieus genomen hoor. Heeft geen enkele ervaring met topspelers en dat lijkt mij als bondscoach wel een pré.

Ik zou gewoon voor Gio gaan eigenlijk.
Nee de Boer wordt serieus genomen. Wormuth heeft ook diverse top trainers opgeleid. Zeg niet dat hij het moet worden, maar die neem ik serieuzer dan Drank en Gio.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  maandag 28 juni 2021 @ 10:55:56 #149
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_200105328
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:55 schreef Tarado het volgende:

[..]

Gio heeft wel ervaring met topspelers natuurlijk _O-
Als speler natuurlijk wel. Die heeft ontzettend lang in de top gespeeld en was op het WK 2010 nog captain.

En hij heeft nog wel (oud)-topspelers als Kuyt en vPersie als trainer gehad, voor wat het waard is.
Makkelijk tweede.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 28 juni 2021 @ 10:56:36 #150
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_200105339
quote:
14s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:55 schreef Caland het volgende:

[..]

O jawel hoor. Dat is bij uitstek iets wat te managen valt.
Blijkbaar niet. :) De geschiedenis heeft uitgewezen dat dat niet te managen viel, gezien het resultaat.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 28 juni 2021 @ 10:56:57 #151
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200105345
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:56 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Blijkbaar niet. :) De geschiedenis heeft uitgewezen dat dat niet te managen viel, gezien het resultaat.
Kip-ei.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_200105348
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:55 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Als speler natuurlijk wel. Die heeft ontzettend lang in de top gespeeld en was op het WK 2010 nog captain.

En hij heeft nog wel (oud)-topspelers als Kuyt en vPersie als trainer gehad, voor wat het waard is.
Frank heeft ook ontzettend lang in de top gespeeld en was ook Oranjecaptain.
pi_200105353
Doe maar een buitenlandse coach. Al die Nederlandse trainers die nu beschikbaar zijn, zijn het gewoon niet.

Stukje no-nonsense Duitse mentaliteit zou deze selectie niet misstaan.
  maandag 28 juni 2021 @ 10:58:11 #154
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_200105361
quote:
18s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:57 schreef Muskusboktor57 het volgende:

[..]

Frank heeft ook ontzettend lang in de top gespeeld en was ook Oranjecaptain.
Precies, das het probleem ook niet.
Makkelijk tweede.
pi_200105382
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:52 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Goeie analyse

Bange konijntjes starend in een koplamp
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 28 juni 2021 @ 11:00:20 #156
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_200105394
quote:
18s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:57 schreef Muskusboktor57 het volgende:

[..]

Frank heeft ook ontzettend lang in de top gespeeld en was ook Oranjecaptain.
Dat je een geweldige speler bent geweest is natuurlijk totaal geen garantie dat je ook een geweldige trainer kan zijn.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_200105400
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:55 schreef Tarado het volgende:

[..]

Gio heeft wel ervaring met topspelers natuurlijk _O-
Enige wat in het voordeel van Gio spreekt is dat het leek alsof het wel een uitstekende manager was (bij ons dan). Qua uitstraling, teamgeest, etc. Maar van hem hoef je op voetbalgebied in elk geval niet zoveel te verwachten, nagenoeg niets zelfs.

Maar Frank moet weg, hoe dan ook. En wie er dan ook komt, zo moeilijk is het niet natuurlijk. Je hebt een best aardig team met aanvallend ook wel wat potentie de komende jaren (geen wereldtop, maar er is wel potentie).
  maandag 28 juni 2021 @ 11:01:08 #158
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_200105402
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Die wordt in die positie echt niet serieus genomen hoor. Heeft geen enkele ervaring met topspelers en dat lijkt mij als bondscoach wel een pré.

Ik zou gewoon voor Gio gaan eigenlijk.
De Boer, Cocu en Van Bronkhorst is drie keer hetzelfde en ook driemaal niks.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_200105408
Er zijn een paar Oranje spelers die mee mogen doen bij grote topclubs, maar het zijn geen leiders of grote spelers.
En ik heb erg het gevoel dat dat LHBT gedram ook invloed had .
Ook Wijnaldum wil zijn zin hebben en liep weinig meters en had weinig inzet.
  maandag 28 juni 2021 @ 11:01:37 #160
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200105410
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:56 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Blijkbaar niet. :) De geschiedenis heeft uitgewezen dat dat niet te managen viel, gezien het resultaat.
niet door hem, dat is toch een verschil
  maandag 28 juni 2021 @ 11:01:38 #161
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_200105411
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:55 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]

Nee de Boer wordt serieus genomen. Wormuth heeft ook diverse top trainers opgeleid. Zeg niet dat hij het moet worden, maar die neem ik serieuzer dan Drank en Gio.
Niks tegen de kwaliteiten van Wormuth als trainer maar het is toch niet zo gek om hem af te wijzen op basis van zijn gebrekkige ervaring met topspelers? Hij is 60 en heeft gewoon nog nooit in de top getraind of gespeeld, ik vind dat eigenlijk best essentieel. Dat staat los van het feit dat Frank de Boer die de ervaring wel heeft maar gewoon in het algeheel een kutcoach is, die vergelijking moet je niet eens trekken.
Makkelijk tweede.
pi_200105412
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:00 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dat je een geweldige speler bent geweest is natuurlijk totaal geen garantie dat je ook een geweldige trainer kan zijn.
Dat is m'n punt, Hans.

Die Feyenoordaids van Gio moeten we dus echt niet hebben bij Oranje.
  maandag 28 juni 2021 @ 11:05:38 #163
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200105454
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:01 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Niks tegen de kwaliteiten van Wormuth als trainer maar het is toch niet zo gek om hem af te wijzen op basis van zijn gebrekkige ervaring met topspelers? Hij is 60 en heeft gewoon nog nooit in de top getraind of gespeeld, ik vind dat eigenlijk best essentieel. Dat staat los van het feit dat Frank de Boer die de ervaring wel heeft maar gewoon in het algeheel een kutcoach is, die vergelijking moet je niet eens trekken.
maar als je van de lijn De Boer af wil moet je gewoon echt wat anders doen en dan is Gio niet de juiste stap ondanks dat hij wel goed uit z'n woorden kan komen
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 28 juni 2021 @ 11:07:28 #164
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_200105467
quote:
18s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:01 schreef Muskusboktor57 het volgende:

[..]

Dat is m'n punt, Hans.

Die Feyenoordaids van Gio moeten we dus echt niet hebben bij Oranje.
:')

Heeft nationaal wel veel ervaring, alleen het omgaan met grote ego's is wel iets om in het achterhoofd te houden.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_200105502
Henk Ten Cate zie ik ook nog wel als een goede optie, heeft wel de peoplemanagers-skills en voldoende inzicht en gezag om die jongens goed neer te zetten en te motiveren
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 28 juni 2021 @ 11:10:53 #166
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_200105504
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:01 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

De Boer, Cocu en Van Bronkhorst is drie keer hetzelfde en ook driemaal niks.
Mwah ben altijd van mening geweest dat Gio en ook Cocu overigens een stuk betere trainers zijn dan de Boer, voelt altijd een beetje flauw aan om die drie op hetzelfde niveau te plaatsen.

Van Gio hoef je op voetbalgebied helemaal niks te verwachten natuurlijk, maar datzelfde kan je van zoveel succesvolle trainers zeggen. En feit is dat Gio wel de meest succesvolle Feyenoord-trainer zo'n beetje aller tijden is, gewoon een prima manager die een simpele 4-3-3 neerzet en daar niet teveel aan gaat kloten en de selectie in zijn waarde laat. Meer hoeft ook niet van een bondscoach want in die korte trainingsperiodes slijp je er ook niet een heel revolutionair spelsysteem in. Van hem hoef je verder geen idiote blunders te verwachten zoals Frank in de communicatie (geen "uhh in het verkeerde uuh colommetje gekeken") en bij zijn spelersgroepen is hij altijd geliefd geweest. Zijn zwakste punt is dat hij weinig tactisch aanpassingsvermogen heeft wat je wel echt kan opbreken op een eindtoernooi, maar das eigenlijk het enige wat ik kan bedenken wat echt tegen hem spreekt en gezien de 'alternatieven' is dit voor nu gewoon prima hoor.
Makkelijk tweede.
  maandag 28 juni 2021 @ 11:13:13 #167
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_200105537
Gio zou natuurlijk een mooi uithangbord zijn, maar dan moet er wel een tactisch sterkere assistent naast. (En ik heb er bijzonder weinig vertrouwen dat de knvb dat ook zou inzien)
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  maandag 28 juni 2021 @ 11:13:33 #168
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_200105542
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:05 schreef Tarado het volgende:

[..]

maar als je van de lijn De Boer af wil moet je gewoon echt wat anders doen en dan is Gio niet de juiste stap ondanks dat hij wel goed uit z'n woorden kan komen
Ja dat volg ik weer wel maar ben bang dat er niks beschikbaar is om van die lijn af te kunnen en in principe is die ingezette lijn ook niet heel slecht. Koeman is ook geen bijzondere trainer maar presteerde wel redelijk, het is vooral dat de Boer echt een ongelooflijk slechte trainer is.
Makkelijk tweede.
  maandag 28 juni 2021 @ 11:13:43 #169
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200105545
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:10 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
En feit is dat Gio wel de meest succesvolle Feyenoord-trainer zo'n beetje aller tijden is
over scorebord journalistiek gesproken, hou toch op man, je grootste verliesreeks in de historie van je club allemaal vergeten door een toevallig kampioenschap, prima gozer maar veel te licht
  maandag 28 juni 2021 @ 11:13:52 #170
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_200105548
Gio - Coach
Fred Rutten - Veldtrainer/tactisch
Dirk Kuyt - Peoplemanager
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_200105556
Koeman wordt toch ergens in september of oktober ontslagen. Willen we hem terughalen of niet?
  maandag 28 juni 2021 @ 11:15:32 #172
290156 Kekster
Portugoal!
pi_200105571
De nieuwe bondscoach moet sowieso een goede vader voor Depay kunnen zijn. Je ziet echt aan alles dat die gast wat mist. Met Koeman ging dat wel iets beter.
  maandag 28 juni 2021 @ 11:16:35 #173
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200105588
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:15 schreef Kekster het volgende:
De nieuwe bondscoach moet sowieso een goede vader voor Depay kunnen zijn. Je ziet echt aan alles dat die gast wat mist. Met Koeman ging dat wel iets beter.
gaan we nu meemaken hoe een goede vader hij gaat zijn want deze Memphis gaat veel banken in Barcelona
pi_200105603
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:13 schreef Tarado het volgende:

[..]

over scorebord journalistiek gesproken, hou toch op man, je grootste verliesreeks in de historie van je club allemaal vergeten door een toevallig kampioenschap, prima gozer maar veel te licht
_O-
pi_200105614
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:13 schreef Tarado het volgende:

[..]

over scorebord journalistiek gesproken, hou toch op man, je grootste verliesreeks in de historie van je club allemaal vergeten door een toevallig kampioenschap, prima gozer maar veel te licht
Inderdaad, trekt Jeroen Zoet die bal niet naar zich toe in De Kuip op de doellijn is Ajax gewoon kampioen.
  maandag 28 juni 2021 @ 11:19:19 #176
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_200105626
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:13 schreef Tarado het volgende:

[..]

over scorebord journalistiek gesproken, hou toch op man, je grootste verliesreeks in de historie van je club allemaal vergeten door een toevallig kampioenschap, prima gozer maar veel te licht
meest succesvolle trainer baseer ik inderdaad op scorebordjournalistiek, dan word je gewoon afgerekend op je prijzen imo. Hij is niet onze beste trainer ooit.

Die verliesreeks wil ik hem niet te hard op aanpakken, dat was in zijn eerste seizoen en daar heeft hij zich prima van herpakt, volgens mij bleven we daarna weer 21 wedstrijden ongeslagen met vrijwel alleen maar overwinningen en wonnen we de beker. Buiten het kampioenschap was het allemaal weinig bijzonder hoor maar voor 'weinig bijzonder met een incidenteel kampioenschap' haal je een prima bondscoach natuurlijk.
Makkelijk tweede.
  maandag 28 juni 2021 @ 11:21:41 #177
290156 Kekster
Portugoal!
pi_200105652
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:16 schreef Tarado het volgende:

[..]

gaan we nu meemaken hoe een goede vader hij gaat zijn want deze Memphis gaat veel banken in Barcelona
Ik geloof eigenlijk wel dat hij kan slagen bij Barcelona als Koeman het gemis bij hem weet op te vullen. Als Koeman na 2 wedstrijden weer mag oprotten dan is het wel gedaan met Depay ja.
pi_200105666
quote:
18s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:18 schreef Muskusboktor57 het volgende:

[..]

Inderdaad, trekt Jeroen Zoet die bal niet naar zich toe in De Kuip op de doellijn is Ajax gewoon kampioen.
Toen was geluk heel gewoon
  maandag 28 juni 2021 @ 11:22:36 #179
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200105668
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:17 schreef Scrummie het volgende:

[..]

_O-
ja af en toe heb je geluk
pi_200105673
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:01 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Niks tegen de kwaliteiten van Wormuth als trainer maar het is toch niet zo gek om hem af te wijzen op basis van zijn gebrekkige ervaring met topspelers? Hij is 60 en heeft gewoon nog nooit in de top getraind of gespeeld, ik vind dat eigenlijk best essentieel. Dat staat los van het feit dat Frank de Boer die de ervaring wel heeft maar gewoon in het algeheel een kutcoach is, die vergelijking moet je niet eens trekken.
Ik vind dat echt een kul argument. Louis is de beste Nederlandse coach en enige topper. Die kon ook niet voetballen. Een goeie voetballer maakt geen goeie coach. Maar dat is ook de enige Nederlander die ik als optie beschouw. Of Ten Hag, maar die wil het toch niet.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_200105676
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:22 schreef Tarado het volgende:

[..]

ja af en toe heb je geluk
Klopt, het is wel erg gelukkig en toevallig als je vanaf speelronde 1 bovenaan staat.
  maandag 28 juni 2021 @ 11:25:06 #182
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200105699
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:23 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Klopt, het is wel erg gelukkig en toevallig als je vanaf speelronde 1 bovenaan staat.
als je 1 keer in de 18 jaar kampioen wordt zegt dat inderdaad wel iets, dan zat het niet tegen dat ene seizoen
  maandag 28 juni 2021 @ 11:25:28 #183
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_200105704
Hebben we het nu echt over Gio als optie. Manmanman
  maandag 28 juni 2021 @ 11:26:45 #184
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200105726
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:25 schreef Tarado het volgende:

[..]

als je 1 keer in de 18 jaar kampioen wordt zegt dat inderdaad wel iets, dan zat het niet tegen dat ene seizoen
Toch de enige ploeg deze eeuw die vanaf speelronde 1 t/m 34 bovenaan stond.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 28 juni 2021 @ 11:27:29 #185
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_200105734
Het gaat mij niet eens om de prijzen die Gio bij Feyenoord heeft gepakt. Ik denk dat Gio gewoon een trainer is die luistert naar zijn spelers, de beste en logische opstelling opmaakt (in 4-3-3) en een goed gevoel in de groep brengt. Dit in imo ook de functie van een bondscoach. Iets waar Guus Hiddink ook een ster in was.

Ik zou er wel een tactische 2e man(Rutten) naast zetten.

In de jaren van Gio bij Feyenoord was er bij de spelersgroep intern (bijna) nooit gerommel. Dat is bij een club als Feyenoord toch wel uniek.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  maandag 28 juni 2021 @ 11:28:42 #186
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200105755
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:26 schreef Caland het volgende:

[..]

Toch de enige ploeg deze eeuw die vanaf speelronde 1 t/m 34 bovenaan stond.
ze winnen ook jaarlijks de beste grasmat prijs, gefeliciteerd! ^O^
pi_200105757
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Hebben we het nu echt over Gio als optie. Manmanman
Agja slechter dan Drank kan ook niet
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_200105781
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 09:57 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Tsjechië is iets beter dan we dachten en dit Oranje gewoon niet zo goed. Al had een andere trainer er wel meer van kunnen maken.
Tsjechië is helemaal niet beter dan we dachten, veel stelde dat echt niet voor. Maar als je zo slecht speelt als Oranje lijkt elke tegenstander goed (zie Turkije en het B elftal van Schotland).

Die verdediging van de Tsjechen is echt niet sterk, maar Nederland maakte het ze totaal niet moeilijk. En Oranje zette vaak ook niet goed druk vooruit waardoor Tsjechië makkelijk op onze helft kon spelen.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_200105783
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 09:43 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Hoeft niet, maar de afgelopen 40 jaar was het natuurlijk wel een Nederlander. En persoonlijk vind ik (en volgens mij wil de KNVB dat ook) dat het "vlaggeschip van het Nederlandse voetbal" een Nederlandse trainer zou moeten hebben. Maar zouden we niemand kunnen vinden met een NL paspoort, kunnen we over de grens kijken.
De KNVB wil natuurlijk ook hun fameuze trainerscursussen verkopen.
  maandag 28 juni 2021 @ 11:31:12 #190
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_200105784
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:25 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Hebben we het nu echt over Gio als optie. Manmanman
Dat is gewoon vissen in dezelfde vijver.
Dan nog liever Henk Fraser met Ten Cate als assistent om maar wat te roepen.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  maandag 28 juni 2021 @ 11:31:18 #191
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_200105786
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:28 schreef Tarado het volgende:

[..]

ze winnen ook jaarlijks de beste grasmat prijs, gefeliciteerd! ^O^
Buiten dat zie ik het sowieso niet gebeuren dat de KNVB Drank gaat ontslaan.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 28 juni 2021 @ 11:31:26 #192
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_200105791
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:23 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]

Ik vind dat echt een kul argument. Louis is de beste Nederlandse coach en enige topper. Die kon ook niet voetballen. Een goeie voetballer maakt geen goeie coach. Maar dat is ook de enige Nederlander die ik als optie beschouw. Of Ten Hag, maar die wil het toch niet.
Dit klopt en dat is natuurlijk het grote onderhuidse probleem waardoor er weinig goede Nederlandse coaches zijn. Sneijder bijvoorbeeld wil ook maar meteen beginnen met coachen bij een grote club ipv het rustig opbouwen.

En sowieso dat serieus nemen ligt er toch vooral aan of een coach zinnige teksten uitslaat.
Oh.
  maandag 28 juni 2021 @ 11:33:08 #193
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_200105814
quote:
10s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:31 schreef Caland het volgende:

[..]

Buiten dat zie ik het sowieso niet gebeuren dat de KNVB Drank gaat ontslaan.
Er is toch sowieso een wisseling van de wacht daar? Gudde moest dat doen volgens mij maar die gaat weg.
Oh.
pi_200105920
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:31 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Dit klopt en dat is natuurlijk het grote onderhuidse probleem waardoor er weinig goede Nederlandse coaches zijn. Sneijder bijvoorbeeld wil ook maar meteen beginnen met coachen bij een grote club ipv het rustig opbouwen.

En sowieso dat serieus nemen ligt er toch vooral aan of een coach zinnige teksten uitslaat.
Klopt. Of Stam die zijn diploma gratis krijgt. Het is belachelijk dat mensen zonder voetbalachtergrond geen kansen krijgen.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  maandag 28 juni 2021 @ 11:42:56 #195
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_200105948
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:33 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Er is toch sowieso een wisseling van de wacht daar? Gudde moest dat doen volgens mij maar die gaat weg.
Gudde is synoniem voor doormodderen. Volgens mij heeft die de laatste jaren geen enkele beslissing genomen.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_200105953
Gio is het type waarvan de KNVB dacht dat ze die binnenhaalde met Frank de Boer. Iemand die de rust bewaard en geen gekke dingen doet. Maar die Frank de Boer bestaat al heel wat jaren niet meer... eigenlijk na de 1e titel bij Ajax al niet.

Ik zou Gio geen rare keuze vinden maar hoop toch op een iets spannendere keuze (desnoods een buitenlander). Cocu idem dito maar dan liever toch Gio.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 28 juni 2021 @ 11:44:35 #197
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200105973
quote:
10s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:31 schreef Caland het volgende:

[..]

Buiten dat zie ik het sowieso niet gebeuren dat de KNVB Drank gaat ontslaan.
nee, het is te hopen dat z'n vrouw hem kan overtuigen dat het magazijn van de winkel toch een betere optie is
pi_200105978
Het erge is dat als Frank blijft (wat reeel schijnt te zijn :') !!) Nederland ook het WK gaat missen, want een tweede nederlaag (uit tegen Noorwegen) is bijna niet meer goed te maken...
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_200105985
quote:
1s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:47 schreef Caland het volgende:

[..]

Tsja, maar als je het hebt over slechte managing dan is 2012 toch wel het schoolvoorbeeld.
Er gebeurde eigenlijk hetzelfde. Eerst wordt er een bondscoach benoemd die voor iedereen acceptabel is, en iedereen is dan de Nederlandse media. Om een of andere reden zouden die recht hebben op een bondscoach waarmee ze goed kunnen opschieten, of lijntjes hebben of wat dan ook. Maar zoals Van Hanegem er al voor 2004 bij moest op de pers te vriend te houden, zo moest nu ook een rondje gemaakt worden langs de media alvorens Frank de Boer hun goedkeuring kreeg. Waar ze nu vervolgens dan natuurlijk geen verantwoording afleggen, want de goden van de media zijn daarvan vrijgesteld. Maar op de beste, de bondscoach met de grootste kans op succes, ging het in ieder geval niet. In een wat modderige discussie met BLM suggesties er tussendoor was onze beste trainer sinds Michels en ogenschijnlijk meest geschikte kandidaat kansloos.

Vervolgens gaan de media, aangezien de bondscoach hun man is, die proberen aan te sturen. In 2012 was er een niet aflatende campagne van de voltallige Nederlandse pers om de spits van een Duitse subtopper die net zijn eerste fatsoenlijke seizoen had gespeeld een basisplaats te geven ten koste van de topspits uit de CL. Mede op instigatie van de nationale knuffelvedette met overgewicht, de momentenvoetballer, de non-spelmaker die niet aan driehoekjes doet maar beslissend moest zijn, de toch ook weer niet zo heel tweebenige die op het hele WK daarvoor als 10 de spits precies 3 keer aangespeeld had. Dat die maar geen topscorer zou worden. Ik weet niet of er gewoon cash betaald wordt of dat de zaakwaarnemer die journalisten meeneemt naar uitstekende hoeren, maar uit vaderlandsliefde, voetballiefhebberij of journalistiek beroepseer zijn dergelijke campagnes in ieder geval niet te verklaren. 'Dit wilden jullie toch' verzuchtte mediapolderfavoriet Van Marwijk, nadat de tandem spits-10 weer hopeloos faalde zoals ze ook al deden in clubverband in wedstrijden van enig niveau. Bepaalde spelers mogen in Nederland naar de media stappen om een basisplaats te eisen, en vervolgens stuurt de bondscoach die er zit voor diezelfde pers die speler niet naar huis.

Nou heb ik Malen niet op een onvertogen woord kunnen betrappen, maar blijkbaar moest hij zich in de kijker spelen voor een goede transfer en de media waren al weken op campagne om hem in de basis te krijgen ten koste van Weghorst. Met 'argumenten' als 'frisse indruk' en beweeglijk, maar dat doet er niet toe, het is zo collectief en aanhoudend dat De Boer toegaf. Daar was op zich best wat voor te zeggen, maar dat je dan met Depay en Malen twee dezelfde types voorin hebt die niet vanzelf complementair zijn deed er niet toe. Er wordt campagne gevoerd omdat het effect heeft, omdat de bondscoach van de media de bondcoach voor de media is, of andersom.

De slappe zakken van de media laten ondermijning van het Nederlands elftal door de pers in een wisselwerking met spelers dan wel zaakwaarnemers toe. En dat begint met de benoeming van een bondscoach. Die paar keer dat de KNVB de rug recht hield waarna ook de bondscoach de rug recht hield zijn niet toevallig ook die paar toernooien dat het Nederlands elftal de self destruction button ontweek en goed presteerde. 88,92, 98, 2000, 2014. Alleen 2010 was de uitzondering, qua resultaat dan, goed gevoetbald werd er niet.

De meerderheid van de toernooien is verpest door slappezakkerigheid, de populariteitsverkiezinkjes, de compromiszoekerij allemaal om de goden van de pers niet te ontstemmen. De pers is het kankergezwel en de KNVB de kwakzalver die dat meditatietherapie wil verhelpen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 28 juni 2021 @ 11:49:21 #200
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200106033
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:45 schreef Weltschmerz het volgende:
Boek............etc

De pers is het kankergezwel en de KNVB de kwakzalver die dat meditatietherapie wil verhelpen.
je draait het om, het gezwel zit bij de KNVB
  maandag 28 juni 2021 @ 11:49:59 #201
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_200106044
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:40 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]

Klopt. Of Stam die zijn diploma gratis krijgt. Het is belachelijk dat mensen zonder voetbalachtergrond geen kansen krijgen.
Volgens mij is die cursus ook gewoon nog belachelijk duur waardoor het ook een exclusief clubje blijft.
Oh.
pi_200106060
Volgens Kiki Musampa moet Frank gewoon doorgaan om 'het tij te keren'

Geen goed idee Kiki

quote:
In VI EK Live heeft Musampa geen goed woord over voor het veelbesproken systeem. 'Waar moeten we beginnen? Het is teleurstellend, we verwachtten veel meer van het Nederlands elftal', aldus de ex-vleugelspeler. 'Maar ik denk dat we ook even naar de aanloop moeten kijken. Opeens gingen ze 5-3-2 spelen, een systeem waar de meeste spelers niet bekend mee zijn. Je moet je afvragen of dat zo wijs is, om daar zo kort voor een toernooi mee te beginnen. Je zag moeizame wedstrijden tegen teams waar je geen moeite mee moet hebben. Dat geeft aan dat je die keuze misschien niet had moeten maken.'

In plaats daarvan had er 'gewoon' voor een systeem met drie spitsen gekozen moeten worden, denkt Musampa. 'De spelers zijn allemaal opgegroeid met 4-3-3. Zelfs ploegen uit de Vierde Klasse en de Derde Klasse willen opbouwen in 4-3-3. Dat zit in onze genen, in ons systeem, in ons dna. Nu zag je een team dat niet herkenbaar is qua Nederlandse voetbalcultuur: aanvallend, druk zetten op de helft van de tegenstander, de tegenstander daar houden. Dat zie ik niet meer terug.'

'Het tij keren'
Ook het tactische inzicht van De Boer en zijn selectie stelde Musampa teleur. 'Je ziet dat het niet loopt, dan vraagt de wedstrijd wat anders. Je moet tactisch naar andere oplossingen zoeken, inzien dat het anders moet. Dat vond ik ook bij de spelers ontbreken, het lezen van de wedstrijd.' Waarom De Boer niet in 4-3-3 speelde? Musampa weet het niet. 'Hij zal duidelijk moeten maken waarom hij daar geen vertrouwen in had. Volgens mij heb je wel spelers voor 4-3-3 en juist níét voor 5-3-2. Wout Weghorst is een van de twee spitsen, maar die jongen moet bediend worden. Nu komt-ie in grote ruimtes met weinig voorzetten. Dan wordt het moeilijk voor hem.'

Wat er nu gaat gebeuren met De Boer? 'Frank kennende geeft hij niet op', aldus Musampa. 'Ik denk dat hij gewoon door wil, het is geen opgever. Hij gelooft in zichzelf en gisteren hoorde ik dat hij ook nog gelooft in zijn visie. Ik denk - en hoop ook - dat hij doorgaat. Ook voor zijn eigen carrière. Ik hoop voor hem dat hij doorgaat en het tij kan keren.'
  maandag 28 juni 2021 @ 11:55:39 #203
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200106109
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:49 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Volgens mij is die cursus ook gewoon nog belachelijk duur waardoor het ook een exclusief clubje blijft.
klopt wel, die trainersvakbond is ook gewoon aids, walgelijk clubje
  maandag 28 juni 2021 @ 11:57:41 #204
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_200106124
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:23 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]

Ik vind dat echt een kul argument. Louis is de beste Nederlandse coach en enige topper. Die kon ook niet voetballen. Een goeie voetballer maakt geen goeie coach. Maar dat is ook de enige Nederlander die ik als optie beschouw. Of Ten Hag, maar die wil het toch niet.
Dat bedoel ik niet. Ik bedoel over het algemeen ervaring in het topvoetbal, dus als speler òf als trainer. Het liefste het laatste.
Makkelijk tweede.
pi_200106141
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:51 schreef Pleun2011 het volgende:
Volgens Kiki Musampa moet Frank gewoon doorgaan om 'het tij te keren'

Geen goed idee Kiki
[..]

Prachtig hoe dat werkt.

Hij legt uit wat er allemaal mis ging, hij geeft nog aan De Boer zegt dat ie niets gaat veranderen, en toch moet ie door van Kiki.
pi_200106150
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:51 schreef Pleun2011 het volgende:
Volgens Kiki Musampa moet Frank gewoon doorgaan om 'het tij te keren'

Geen goed idee Kiki
[..]

Kiki zegt niets geks over het systeem.

Alleen dat laatste doet me dan weer twijfelen aan zijn verstandelijke vermogens:

quote:
Hij gelooft in zichzelf en gisteren hoorde ik dat hij ook nog gelooft in zijn visie. Ik denk - en hoop ook - dat hij doorgaat. Ook voor zijn eigen carrière. Ik hoop voor hem dat hij doorgaat en het tij kan keren.'
pi_200106153
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:51 schreef Pleun2011 het volgende:
Volgens Kiki Musampa moet Frank gewoon doorgaan om 'het tij te keren'

Geen goed idee Kiki
[..]

Kiki zei ook dat we de lange bal moesten spelen 'wanneer het niet zo loopt' _O-

(Zeg maar wat Stekelenburg de hele wedstrijd deed)
pi_200106167
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:58 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Prachtig hoe dat werkt.

Hij legt uit wat er allemaal mis ging, hij geeft nog aan De Boer zegt dat ie niets gaat veranderen, en toch moet ie door van Kiki.
Als ik zo'n tekst van Kiki lees dan zie ik hem voor me en dan verwonder ik mij dat deze niet zo heel slimme kerel een podium krijgt.. trapt alleen maar open deuren in en trekt vervolgens een conclusie die slaat als een tang op een varken
  maandag 28 juni 2021 @ 12:02:59 #209
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_200106203
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 11:55 schreef Tarado het volgende:

[..]

klopt wel, die trainersvakbond is ook gewoon aids, walgelijk clubje
Dat daar het grote probleem ligt is al langer bekend. Op zich wel prima dat naast Ajax nu ook AZ en Feyenoord voor trainers hebben gekozen die niet uit het poeltje 'oud-topvoetballers' of 'trainersfossielen' komen maar die zich gewoon omhoog hebben gewerkt op basis van hun prestaties als trainer. Je zag al aankomen dat we uiteindelijk weer met gasten als Heitinga en Kuyt als hoofdtrainers zaten.
Makkelijk tweede.
  maandag 28 juni 2021 @ 12:03:40 #210
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200106218
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:00 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Als ik zo'n tekst van Kiki lees dan zie ik hem voor me en dan verwonder ik mij dat deze niet zo heel slimme kerel een podium krijgt.. trapt alleen maar open deuren in en trekt vervolgens een conclusie die slaat als een tang op een varken
jij maakt er een podium van, er is verder geen hond die dat kijkt
pi_200106232
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:03 schreef Tarado het volgende:

[..]

jij maakt er een podium van, er is verder geen hond die dat kijkt
Nou nou nou, toch zo'n 4000 kijkers vanochtend. Ik was er 1 van :@
  maandag 28 juni 2021 @ 12:06:17 #212
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200106249
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:02 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Dat daar het grote probleem ligt is al langer bekend. Op zich wel prima dat naast Ajax nu ook AZ en Feyenoord voor trainers hebben gekozen die niet uit het poeltje 'oud-topvoetballers' of 'trainersfossielen' komen maar die zich gewoon omhoog hebben gewerkt op basis van hun prestaties als trainer. Je zag al aankomen dat we uiteindelijk weer met gasten als Heitinga en Kuyt als hoofdtrainers zaten.
Heitinga is ook mijn grootste vrees, die wordt ook een soort van gepusht door een 5e colonne bij Ajax, ondertussen alweer trainer van jong Ajax op basis van ik zou het niet weten, niks persoonlijks overigens want hij is wel aardige vent maar een toptrainer in wording toch niet.
pi_200106250
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:03 schreef Tarado het volgende:

[..]

jij maakt er een podium van, er is verder geen hond die dat kijkt
Stond op de frontpage van VI.. heb het ook niet gezien.
  maandag 28 juni 2021 @ 12:08:54 #214
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_200106269
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:06 schreef Tarado het volgende:

[..]

Heitinga is ook mijn grootste vrees, die wordt ook een soort van gepusht door een 5e colonne bij Ajax, ondertussen alweer trainer van jong Ajax op basis van ik zou het niet weten, niks persoonlijks overigens want hij is wel aardige vent maar een toptrainer in wording toch niet.
Heb ook ooit van een leerling meegekregen dat hij echt een matige trainer is en dat ie geen idee had hoe hij op die positie was gekomen. Raar dat ie zo gepusht wordt.
Makkelijk tweede.
  maandag 28 juni 2021 @ 12:13:01 #215
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200106326
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:08 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Heb ook ooit van een leerling meegekregen dat hij echt een matige trainer is en dat ie geen idee had hoe hij op die positie was gekomen. Raar dat ie zo gepusht wordt.
dat is sowieso het probleem in het profvoetbal en niet alleen in NL, er gaat zo veel geld in om maar het is nog steeds grotendeels emomanagement wat de klok slaat
pi_200106354
Aan de andere kant, alsof een andere trainer nu zoveel wijzigingen zou/zal gaan aanbrengen. Hij zal toch wel minimaal 9 van de 11 spelers hetzelfde houden. Dus zoveel kan/zal een nieuwe trainer/coach toch ook niet gaan veranderen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 28 juni 2021 @ 12:16:46 #217
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_200106372
Is Frank al weg? :+
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 28 juni 2021 @ 12:18:49 #218
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_200106392
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:15 schreef LangeTabbetje het volgende:
Aan de andere kant, alsof een andere trainer nu zoveel wijzigingen zou/zal gaan aanbrengen. Hij zal toch wel minimaal 9 van de 11 spelers hetzelfde houden. Dus zoveel kan/zal een nieuwe trainer/coach toch ook niet gaan veranderen.
Het is dan ook vooral tactisch neerzetten wat een coach moet doen. Afspraken en spelsystemen erin slijpen. Tactische wijzigingen doen tijdens de wedstrijd. Daarom zie je ook veel teams compact spelen want dat is makkelijker in te slijpen dan een aanvallend systeem waar je restverdediging op orde moet zijn. Dat kost veel meer tijd wat je enkel hebt bij de clubs.

En zoals al genoemd in dit topic is het vooral peoplemanaging. Je moet een eenheid bouwen. Ze voor elkaar willen laten werken. Voor klik zorgen tussen de spelers zodat ze beter gaan spelen.
  maandag 28 juni 2021 @ 12:19:03 #219
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_200106395
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:13 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat is sowieso het probleem in het profvoetbal en niet alleen in NL, er gaat zo veel geld in om maar het is nog steeds grotendeels emomanagement wat de klok slaat
Ook ergens wel weer de charme natuurlijk, maar het nadeel is dat je altijd met hetzelfde clubje oud-spelers en fossiele trainers blijft zitten, zeker in Nederland.
Makkelijk tweede.
  maandag 28 juni 2021 @ 12:19:11 #220
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_200106397
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:08 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Heb ook ooit van een leerling meegekregen dat hij echt een matige trainer is en dat ie geen idee had hoe hij op die positie was gekomen. Raar dat ie zo gepusht wordt.
In de Youth League deed hij al van die rare dingen, ook heel behoudend spelen op het middenveld voor de balans want dat is heel belangrijk. En dan nog kansloos verliezen.
Oh.
  maandag 28 juni 2021 @ 12:20:14 #221
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_200106413
quote:
81s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:16 schreef golfer het volgende:
Is Frank al weg? :+
Duurt lang idd. Opbokken.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_200106432
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:18 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Het is dan ook vooral tactisch neerzetten wat een coach moet doen. Afspraken en spelsystemen erin slijpen. Tactische wijzigingen doen tijdens de wedstrijd. Daarom zie je ook veel teams compact spelen want dat is makkelijker in te slijpen dan een aanvallend systeem waar je restverdediging op orde moet zijn. Dat kost veel meer tijd wat je enkel hebt bij de clubs.

En zoals al genoemd in dit topic is het vooral peoplemanaging. Je moet een eenheid bouwen. Ze voor elkaar willen laten werken. Voor klik zorgen tussen de spelers zodat ze beter gaan spelen.
Kunnen we die coach van Hongarije niet overnemen? Die leverde een wereldprestatie.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  maandag 28 juni 2021 @ 12:24:21 #223
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_200106474
Gezaghebbende journalisten die niet verder komen dan wat geschreeuw om 4-3-3 of voetballen zoals het Nederlands elftal moet voetballen is ook wel een leuke doch vermoeiende rubriek. En dan met Henk ten Cate op de proppen komen, unglaublich.
Put these foolish ambitions to rest.
  maandag 28 juni 2021 @ 12:24:26 #224
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_200106475
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:21 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]

Kunnen we die coach van Hongarije niet overnemen? Die leverde een wereldprestatie.
Of die Deense coach.
Oh.
  maandag 28 juni 2021 @ 12:24:54 #225
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_200106479
Frank hoeft helemaal niet ontslagen te worden. Als je die rode kaart niet tegenkrijgt win je die wedstrijd waarschijnlijk nog steeds wel. Dat een groot deel van de belangrijke spelers - Wijnaldum, De Jong, Depay - zo slecht spelen is wat hoort bij het hebben van een offday.
  maandag 28 juni 2021 @ 12:25:19 #226
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_200106485
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:18 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Het is dan ook vooral tactisch neerzetten wat een coach moet doen. Afspraken en spelsystemen erin slijpen. Tactische wijzigingen doen tijdens de wedstrijd. Daarom zie je ook veel teams compact spelen want dat is makkelijker in te slijpen dan een aanvallend systeem waar je restverdediging op orde moet zijn. Dat kost veel meer tijd wat je enkel hebt bij de clubs.

En zoals al genoemd in dit topic is het vooral peoplemanaging. Je moet een eenheid bouwen. Ze voor elkaar willen laten werken. Voor klik zorgen tussen de spelers zodat ze beter gaan spelen.
Precies wat je zegt, het is daarom ook echt geen probleem om met een wat meer behouden systeem te spelen, uiteindelijk maken op een eindtoernooi met name individuele kwaliteiten en fysiek/conditie de doorslag en niet een spelsysteem. De enige landen die de tijd hebben om een heel spelsysteem erin te slijpen zijn landen als Peru en IJsland die zich anders toch nooit kwalificeren, want die hebben de 'luxe' om altijd voor dezelfde spelers te kiezen zonder dat er gezeurd wordt.
Makkelijk tweede.
pi_200106489
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:24 schreef VoMy het volgende:
Frank hoeft helemaal niet ontslagen te worden. Als je die rode kaart niet tegenkrijgt win je die wedstrijd waarschijnlijk nog steeds wel. Dat een groot deel van de belangrijke spelers - Wijnaldum, De Jong, Depay - zo slecht spelen is wat hoort bij het hebben van een offday.
_O-
pi_200106509
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:24 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Of die Deense coach.
Eens. Of Tjechie. Of Zweden.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
  maandag 28 juni 2021 @ 12:28:11 #229
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_200106530
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:27 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]

Eens. Of Tjechie. Of Zweden.
Die van Zweden alsjeblieft niet.
Oh.
  maandag 28 juni 2021 @ 12:29:02 #230
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_200106547
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:27 schreef LordVoldermort het volgende:

[..]

Eens. Of Tjechie. Of Zweden.
Ik wil Conte.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_200106560
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:29 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Ik wil Conte.
Kontje?
  maandag 28 juni 2021 @ 12:29:53 #232
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_200106565
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:29 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Ik wil Conte.
Die heeft binnen één week ruzie met iedereen binnen de KNVB.
Oh.
pi_200106588
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:24 schreef VoMy het volgende:
Frank hoeft helemaal niet ontslagen te worden. Als je die rode kaart niet tegenkrijgt win je die wedstrijd waarschijnlijk nog steeds wel. Dat een groot deel van de belangrijke spelers - Wijnaldum, De Jong, Depay - zo slecht spelen is wat hoort bij het hebben van een offday.
Heb je het VI pro artikel gelezen over het tactisch (on)vermogen van Frank en zijn staf? Alleen al daarom mogen ze opzouten.
pi_200106591
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:13 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat is sowieso het probleem in het profvoetbal en niet alleen in NL, er gaat zo veel geld in om maar het is nog steeds grotendeels emomanagement wat de klok slaat
'Maar'? Je hebt maar één keer in de twee jaar een toernooi, elke keer is het weer een kans om er het maximale uit te halen en dat heeft op zich niks met geld te maken, dat lijkt eerder een verstorende factor. Van spelers die zich in de kijker willen spelen voor een transfer tot vriendjes die elkaar aan baantjes helpen, van de KNVB die een goede stemming rondom het Nederlands elftal moet creeeren om centjes binnen te halen met tamelijk oninteressante kwalificatiewedstrijden.

Er is geen winnaarsmentaliteit vanuit de KNVB en in Nederland worden zij die werkelijk iets presteren verguisd terwijl de stoorzenders en faalhazen worden opgehemeld en gevierd als winnaars terwijl de verantwoordelijken en deskundigen moeten luisteren naar hen die nooit verantwoording afleggen en niet deskundig zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 28 juni 2021 @ 12:31:44 #235
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_200106597
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:29 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Die heeft binnen één week ruzie met iedereen binnen de KNVB.
Conte is opgevoed met goed is goed en fout is fout. Man een man, paard een paard. Geef hem de teugels en de Gouden Eeuw zal wederkeren.
Put these foolish ambitions to rest.
  maandag 28 juni 2021 @ 12:31:51 #236
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_200106601
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:24 schreef VoMy het volgende:
Frank hoeft helemaal niet ontslagen te worden. Als je die rode kaart niet tegenkrijgt win je die wedstrijd waarschijnlijk nog steeds wel. Dat een groot deel van de belangrijke spelers - Wijnaldum, De Jong, Depay - zo slecht spelen is wat hoort bij het hebben van een offday.
Blind en Wijnaldum werden klemgezet door de Tsjechen, waardoor er bijna geen goede passing meer naar voren was. Zowel spelers als trainer hebben daar niks tegenover kunnen stellen, we zijn de hele wedstrijd niet meer onder die pressing uitgekomen waardoor aanvallend niks lukte. Niks offday, maar ze waren ons te slim af.

De Tsjechen waren ons zowel strategisch als op gebied van pure inzet en teamgeest de baas.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 28 juni 2021 @ 12:33:03 #237
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_200106620
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:31 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Heb je het VI pro artikel gelezen over het tactisch (on)vermogen van Frank en zijn staf? Alleen al daarom mogen ze opzouten.
Maar het is dezelfde staf als onder Koeman toen het allemaal fantastisch en hosanna was.
pi_200106621
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:24 schreef VoMy het volgende:
Frank hoeft helemaal niet ontslagen te worden. Als je die rode kaart niet tegenkrijgt win je die wedstrijd waarschijnlijk nog steeds wel. Dat een groot deel van de belangrijke spelers - Wijnaldum, De Jong, Depay - zo slecht spelen is wat hoort bij het hebben van een offday.
Tegen een op papier veel minder team zo weinig creëren tot de rode kaart is gewoon héél erg matig te noemen. En je kan het ook niet echt zeggen dat dit een incident is. Hij heeft in zijn 15 wedstrijden bij het Nederlands elftal acht overwinningen geboekt: tegen Bosnië, Polen, Letland, Gibraltar, Georgië, Oekraïne, Oostenrijk en Noord-Macedonië. Verder een paar keer genadeloos weggespeeld.

Je zou ofwel kunnen redeneren: de voorbereiding doet er allemaal niet toe, het gaat om de uiteindelijke resultaten. Dit betekent dat Frank weg moet, want het uiteindelijk resultaat is zeer slecht - je wordt uiteindelijk 15e of 16e van Europa. Ofwel je zegt het uiteindelijke resultaat is van ondergeschikt belang omdat dat van toeval afhankelijk is (een offday van de spelers), het gaat om de grote lijn in de prestaties. Dan moet Frank weg omdat de grote lijn gewoon zeer matig is.

Daarbuiten merk je aan alles dat hij er gewoon niet zo heel veel verstand van heeft - maar dat is dan nog subjectief dus daar kan je anders over denken. Vorige twee alinea's valt niet over te discussiëren, zijn keiharde waarheden :)
  maandag 28 juni 2021 @ 12:33:43 #239
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200106628
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:31 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Conte is opgevoed met goed is goed en fout is fout. Man een man, paard een paard. Geef hem de teugels en de Gouden Eeuw zal wederkeren.
mwa, ook een beetje een one trick pony
  maandag 28 juni 2021 @ 12:33:44 #240
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_200106629
Volgende keer gewoon elf kutjes en een hockeystick.
  maandag 28 juni 2021 @ 12:34:18 #241
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_200106636
quote:
14s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Tegen een op papier veel minder team zo weinig creëren tot de rode kaart is gewoon héél erg matig te noemen. En je kan het ook niet echt zeggen dat dit een incident is. Hij heeft in zijn 15 wedstrijden bij het Nederlands elftal acht overwinningen geboekt: tegen Bosnië, Polen, Letland, Gibraltar, Georgië, Oekraïne, Oostenrijk en Noord-Macedonië. Verder een paar keer genadeloos weggespeeld.

Je zou ofwel kunnen redeneren: de voorbereiding doet er allemaal niet toe, het gaat om de uiteindelijke resultaten. Dit betekent dat Frank weg moet, want het uiteindelijk resultaat is zeer slecht - je wordt uiteindelijk 15e of 16e van Europa. Ofwel je zegt het uiteindelijke resultaat is van ondergeschikt belang omdat dat van toeval afhankelijk is (een offday van de spelers), het gaat om de grote lijn in de prestaties. Dan moet Frank weg omdat de grote lijn gewoon zeer matig is.

Daarbuiten merk je aan alles dat hij er gewoon niet zo heel veel verstand van heeft - maar dat is dan nog subjectief dus daar kan je anders over denken. Vorige twee alinea's valt niet over te discussiëren, zijn keiharde waarheden :)
Precies. Hij heeft met behoorlijk spelersmateriaal gewoon een ronduit slechte prestatie neergezet. Daarnaast is ie communicatief een ramp en heeft ie nog nooit de schijn weten te wekken te weten waar hij mee bezig is.

Opbokken dus.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 28 juni 2021 @ 12:35:01 #242
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_200106646
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:33 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar het is dezelfde staf als onder Koeman toen het allemaal fantastisch en hosanna was.
Onder Koeman was het ook allemaal niet heel goed maar das gewoon een veel betere piepel manager.
Makkelijk tweede.
  maandag 28 juni 2021 @ 12:35:56 #243
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_200106660
eerlijk is eerlijk, over het hele toernooi deden ze het beter dan ik had verwacht. ondanks de inspiratieloze trainer.

wat heeft die man nou bijgedragen, waarvan je dacht, ja, dat is goed? echt niets. de voorhoede scoorde, de achterhoede verdedigde. en dan win je een paar wedstrijden.
  maandag 28 juni 2021 @ 12:36:07 #244
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_200106662
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:35 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Onder Koeman was het ook allemaal niet heel goed maar das gewoon een veel betere piepel manager.
Al gooit hij zijn eigen spelers ook wel onder de bus als het niet lekker loopt.

Maar hij gaf Oranje wel veel zelfvertrouwen aan het begin.
Oh.
pi_200106668
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:33 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar het is dezelfde staf als onder Koeman toen het allemaal fantastisch en hosanna was.
Kennelijk was daar Koeman degene die de tactiek bepaalde want sinds hij weg is gaat het kut.
  maandag 28 juni 2021 @ 12:37:02 #246
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200106677
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:33 schreef VoMy het volgende:

[..]

Maar het is dezelfde staf als onder Koeman toen het allemaal fantastisch en hosanna was.
onder Koeman was het ook niet bijzonder, die heeft ook niet voor niets Schreuder naar Barca gehaald, zo slim is hij dan toch wel
  maandag 28 juni 2021 @ 12:39:16 #247
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_200106706
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:37 schreef Tarado het volgende:

[..]

onder Koeman was het ook niet bijzonder, die heeft ook niet voor niets Schreuder naar Barca gehaald, zo slim is hij dan toch wel
Ja precies, de kwaliteiten van Koeman zitten hem eigenlijk vooral in dat hij andere mensen het werk laat doen en verder een beetje de baas speelt. Bij Feyenoord liet hij weer bijna alles over aan Gio en vGastel.
Makkelijk tweede.
  maandag 28 juni 2021 @ 12:44:14 #248
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_200106791
quote:
14s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Tegen een op papier veel minder team zo weinig creëren tot de rode kaart is gewoon héél erg matig te noemen. En je kan het ook niet echt zeggen dat dit een incident is. Hij heeft in zijn 15 wedstrijden bij het Nederlands elftal acht overwinningen geboekt: tegen Bosnië, Polen, Letland, Gibraltar, Georgië, Oekraïne, Oostenrijk en Noord-Macedonië. Verder een paar keer genadeloos weggespeeld.
Een paar keer genadeloos weggespeeld? Wanneer dan? Ze hebben onder De Boer pas 3 wedstrijden verloren, naast die 8 zeges zitten nog 4 gelijkspelletjes immers. Hij heeft niet de beste cijfers, maar het is ook niet zo dat ze er de hele tijd kansloos afgingen. De laatste 10 wedstrijden richting de nederlaag tegen Tsjechië scoorde het Nederlands elftal tenminste 2x, best een aardig rijtje volgens mij voor de liefhebbers van doelpunten.

Dit waren de cijfers van Koeman:
Koeman coachte in totaal 'slechts' twintig interlands van het Nederlands elftal. Daarin werd er elfmaal gewonnen, vijfmaal gelijkgespeeld en vier keer verloren. Zijn eerste interland tegen Engeland (0-1 verlies), eerste officiële interland tegen Frankrijk (2-1), ontmoeting met Duitsland (2-3) en Nations League-finale tegen Portugal (0-1) gingen verloren.


11-5-4.

De Boer staat na 15 wedstrijden op:
8-4-3.

Ik ben helemaal geen fan van De Boer, of zijn neiging om alleen maar Ajacieden op te roepen - Stekelenburg in de goal, lol - maar ik zou hem nog steeds niet ontslaan op basis van deze wedstrijd.
  maandag 28 juni 2021 @ 12:45:52 #249
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_200106818
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:36 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Kennelijk was daar Koeman degene die de tactiek bepaalde want sinds hij weg is gaat het kut.
Volgens mij was dat meer Dwight Lodeweges die dat deed. En onder Koeman was bijvoorbeeld de eerste helft in vrijwel elke wedstrijd dramatisch, met kunst- en vliegwerk werd dat dan in de tweede helft hersteld.
pi_200106889
quote:
14s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Tegen een op papier veel minder team zo weinig creëren tot de rode kaart is gewoon héél erg matig te noemen. En je kan het ook niet echt zeggen dat dit een incident is. Hij heeft in zijn 15 wedstrijden bij het Nederlands elftal acht overwinningen geboekt: tegen Bosnië, Polen, Letland, Gibraltar, Georgië, Oekraïne, Oostenrijk en Noord-Macedonië. Verder een paar keer genadeloos weggespeeld.

Je zou ofwel kunnen redeneren: de voorbereiding doet er allemaal niet toe, het gaat om de uiteindelijke resultaten. Dit betekent dat Frank weg moet, want het uiteindelijk resultaat is zeer slecht - je wordt uiteindelijk 15e of 16e van Europa. Ofwel je zegt het uiteindelijke resultaat is van ondergeschikt belang omdat dat van toeval afhankelijk is (een offday van de spelers), het gaat om de grote lijn in de prestaties. Dan moet Frank weg omdat de grote lijn gewoon zeer matig is.

Daarbuiten merk je aan alles dat hij er gewoon niet zo heel veel verstand van heeft - maar dat is dan nog subjectief dus daar kan je anders over denken. Vorige twee alinea's valt niet over te discussiëren, zijn keiharde waarheden :)
Een winnende coach heeft altijd gelijk. Echter zag je dat Nederland tegen Oekraïne en Noord-Macedonië al goed wegkwam. Tegen Oekraïne gaf men in vijf minuten twee doelpunten weg, en trok Dumfries de winst nog over de streep. Tegen Noord-Macedonië wonnen ze met 3-0, maar waren er ook twee buitenspeldoelpunten van Macedonië en was Macedonië op sommige momenten nog gevaarlijk ook, die uitslag deed eigenlijk geen recht aan het spelbeeld.

Daarbij werd er met een systeem gespeeld waar alleen Dumfries bij uit kon blinken. Oogde het spel rommelig. Lag er steeds teveel ruimte op het middenveld. Waren de wissels vreemd. En werd de beste keeper om onbegrijpelijke redenen thuisgelaten.
pi_200106990
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:44 schreef VoMy het volgende:

[..]

Een paar keer genadeloos weggespeeld? Wanneer dan? Ze hebben onder De Boer pas 3 wedstrijden verloren, naast die 8 zeges zitten nog 4 gelijkspelletjes immers. Hij heeft niet de beste cijfers, maar het is ook niet zo dat ze er de hele tijd kansloos afgingen. De laatste 10 wedstrijden richting de nederlaag tegen Tsjechië scoorde het Nederlands elftal tenminste 2x, best een aardig rijtje volgens mij voor de liefhebbers van doelpunten.

Dit waren de cijfers van Koeman:
Koeman coachte in totaal 'slechts' twintig interlands van het Nederlands elftal. Daarin werd er elfmaal gewonnen, vijfmaal gelijkgespeeld en vier keer verloren. Zijn eerste interland tegen Engeland (0-1 verlies), eerste officiële interland tegen Frankrijk (2-1), ontmoeting met Duitsland (2-3) en Nations League-finale tegen Portugal (0-1) gingen verloren.


11-5-4.

De Boer staat na 15 wedstrijden op:
8-4-3.

Ik ben helemaal geen fan van De Boer, of zijn neiging om alleen maar Ajacieden op te roepen - Stekelenburg in de goal, lol - maar ik zou hem nog steeds niet ontslaan op basis van deze wedstrijd.
Frank is echt fucking slecht kerel, dat je het voor hem opneemt zegt genoeg over je kennis van het spelletje voetbal :') Frank doet overal hetzelfde. Wat een toeval.
  maandag 28 juni 2021 @ 13:00:50 #252
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200107034
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:57 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Frank is echt fucking slecht kerel, dat je het voor hem opneemt zegt genoeg over je kennis van het spelletje voetbal :') Frank doet overal hetzelfde. Wat een toeval.
dat is hij ook maar Koeman was gewoon niet zoveel beter
pi_200107038
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:44 schreef VoMy het volgende:

[..]

Een paar keer genadeloos weggespeeld? Wanneer dan? Ze hebben onder De Boer pas 3 wedstrijden verloren, naast die 8 zeges zitten nog 4 gelijkspelletjes immers. Hij heeft niet de beste cijfers, maar het is ook niet zo dat ze er de hele tijd kansloos afgingen. De laatste 10 wedstrijden richting de nederlaag tegen Tsjechië scoorde het Nederlands elftal tenminste 2x, best een aardig rijtje volgens mij voor de liefhebbers van doelpunten.

Dit waren de cijfers van Koeman:
Koeman coachte in totaal 'slechts' twintig interlands van het Nederlands elftal. Daarin werd er elfmaal gewonnen, vijfmaal gelijkgespeeld en vier keer verloren. Zijn eerste interland tegen Engeland (0-1 verlies), eerste officiële interland tegen Frankrijk (2-1), ontmoeting met Duitsland (2-3) en Nations League-finale tegen Portugal (0-1) gingen verloren.


11-5-4.

De Boer staat na 15 wedstrijden op:
8-4-3.

Ik ben helemaal geen fan van De Boer, of zijn neiging om alleen maar Ajacieden op te roepen - Stekelenburg in de goal, lol - maar ik zou hem nog steeds niet ontslaan op basis van deze wedstrijd.
Koeman had zwaardere tegenstanders dan De Boer heeft gehad. Kun je niet helemaal vergelijken met elkaar. Als je hem nu niet ontslaat verkloot hij ook onze WK kwalificatie nog. Met nog slechts een misstap liggen we er al uit.
  maandag 28 juni 2021 @ 13:02:43 #254
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_200107059
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:57 schreef HansCojona het volgende:

[..]

Frank is echt fucking slecht kerel, dat je het voor hem opneemt zegt genoeg over je kennis van het spelletje voetbal :') Frank doet overal hetzelfde. Wat een toeval.
Eerst lezen helpt meestal wel als je probeert om op iemand te reageren :')

Ik vind deze ene wedstrijd geen reden om hem opeens te ontslaan, de resultaten zijn sec ook niet dramatisch genoeg. De Kroaten hebben in de aanloop naar dit EK van werkelijk alles en iedereen verloren, maar als Kroatië vanavond van Spanje wint - op welke manier dan ook - dan vindt niemand dat de coach ontslagen moet worden.

Het is gewoon kortzichtig om op het resultaat van 1 wedstrijd te roepen dat iemand nu toch echt wel ontslagen moet worden. Nederland wint met 2-0 van Oostenrijk waar de Italianen het op verlenging moeten laten aankomen, met een geannuleerd tegendoelpunt van de Oostenrijkers in reguliere speeltijd. Het kan verkeren, je moet ook een beetje geluk hebben wanneer je je matige wedstrijden speelt en wanneer niet.
pi_200107083
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:44 schreef VoMy het volgende:

[..]

Een paar keer genadeloos weggespeeld? Wanneer dan? Ze hebben onder De Boer pas 3 wedstrijden verloren, naast die 8 zeges zitten nog 4 gelijkspelletjes immers. Hij heeft niet de beste cijfers, maar het is ook niet zo dat ze er de hele tijd kansloos afgingen. De laatste 10 wedstrijden richting de nederlaag tegen Tsjechië scoorde het Nederlands elftal tenminste 2x, best een aardig rijtje volgens mij voor de liefhebbers van doelpunten.

Dit waren de cijfers van Koeman:
Koeman coachte in totaal 'slechts' twintig interlands van het Nederlands elftal. Daarin werd er elfmaal gewonnen, vijfmaal gelijkgespeeld en vier keer verloren. Zijn eerste interland tegen Engeland (0-1 verlies), eerste officiële interland tegen Frankrijk (2-1), ontmoeting met Duitsland (2-3) en Nations League-finale tegen Portugal (0-1) gingen verloren.


11-5-4.

De Boer staat na 15 wedstrijden op:
8-4-3.

Ik ben helemaal geen fan van De Boer, of zijn neiging om alleen maar Ajacieden op te roepen - Stekelenburg in de goal, lol - maar ik zou hem nog steeds niet ontslaan op basis van deze wedstrijd.
Oké, bijzonder dat je er zo over denkt, maar helemaal prima :)
  maandag 28 juni 2021 @ 13:05:00 #256
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_200107089
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:01 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Koeman had zwaardere tegenstanders dan De Boer heeft gehad. Kun je niet helemaal vergelijken met elkaar. Als je hem nu niet ontslaat verkloot hij ook onze WK kwalificatie nog. Met nog slechts een misstap liggen we er al uit.
Ja dat zit er natuurlijk gewoon aan te komen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_200107110
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 12:44 schreef VoMy het volgende:

[..]

11-5-4.

De Boer staat na 15 wedstrijden op:
8-4-3.

Groot verschil is hierin natuurlijk de tegenstand. Onder Koeman waren er veel wedstrijden tegen toplanden, onder FdB niet.

Koeman: 11 uit 20 - Engeland 1x, Portugal 2x, Italië, Frankrijk 2x, Duitsland 4x, België
De Boer: 2 uit 15 - Italië, Spanje

Resultaten tegen toplanden:
Koeman: 5 gewonnen, 3 gelijk, 4 verloren
De Boer: 2 gelijk

Tegen mindere landen heeft Koeman 2x gelijk gespeeld, 7x gewonnen.
Frank: 3 verloren, 2x gelijk, 8 gewonnen.

Dat is nogal een verschil.

Het probleem met de Boer is dat het resultaat door zijn gebrekkige tactiek een loterij is. Soms pakt het goed uit omdat een aantal spelers top zijn, maar als die een mindere dag hebben zakt het gelijk enorm ver weg. Zie bijvoorbeeld gisteren.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
pi_200107129
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 10:29 schreef Sabata het volgende:

[..]

Het zijn eigenlijk niet eens de knvb Bonzen maar de vakbonden die er voor gaan liggen. Die willen per se een NL'se trainer voor het elftal. Ze hebben al eens de komst van Sampaoli geblokkeerd meen ik (dacht eerst dat het om Bielsa ging)
Ik ben niet echt bekend met hoe die aanstellingen gaan. Maar hoe kan die vakbond dit tegenhouden? Het is toch gewoon vooral een KNVB bestuursaangelegenheid?

Dat ze niet blij kunnen zijn soit, maar wat voor middelen hebben ze?
pi_200107144
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:00 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat is hij ook maar Koeman was gewoon niet zoveel beter
:') Ga toch weg.
  maandag 28 juni 2021 @ 13:09:43 #260
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_200107150
hoezo was Koeman nou weer niet goed? kijk naar de resultaten. onder koeman was nederland ineens een van de beste landenteams ter wereld.
pi_200107154
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:02 schreef VoMy het volgende:
Het is gewoon kortzichtig om op het resultaat van 1 wedstrijd te roepen dat iemand nu toch echt wel ontslagen moet worden. Nederland wint met 2-0 van Oostenrijk waar de Italianen het op verlenging moeten laten aankomen, met een geannuleerd tegendoelpunt van de Oostenrijkers in reguliere speeltijd.
In een toernooi komt het gewoon op dit soort momenten aan. Je moet dit soort wedstrijden winnen en dan maakt het niet zoveel uit hoe.

En het is niet zo dat De Boer een goed CV heeft waar hij op kan teren.
pi_200107160
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:02 schreef VoMy het volgende:

[..]

Eerst lezen helpt meestal wel als je probeert om op iemand te reageren :')

Ik vind deze ene wedstrijd geen reden om hem opeens te ontslaan, de resultaten zijn sec ook niet dramatisch genoeg. De Kroaten hebben in de aanloop naar dit EK van werkelijk alles en iedereen verloren, maar als Kroatië vanavond van Spanje wint - op welke manier dan ook - dan vindt niemand dat de coach ontslagen moet worden.

Het is gewoon kortzichtig om op het resultaat van 1 wedstrijd te roepen dat iemand nu toch echt wel ontslagen moet worden. Nederland wint met 2-0 van Oostenrijk waar de Italianen het op verlenging moeten laten aankomen, met een geannuleerd tegendoelpunt van de Oostenrijkers in reguliere speeltijd. Het kan verkeren, je moet ook een beetje geluk hebben wanneer je je matige wedstrijden speelt en wanneer niet.
De 1e 3 potten waren niet om aan te gluren man. We hadden geluk dat die andere 3 nog veel slechter waren bedoel je. Frank out!
  maandag 28 juni 2021 @ 13:18:50 #263
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_200107256
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:06 schreef SamCooke het volgende:
Koeman: 11 uit 20 - Engeland 1x, Portugal 2x, Italië, Frankrijk 2x, Duitsland 4x, België
De Boer: 2 uit 15 - Italië, Spanje

Resultaten tegen toplanden:
Koeman: 5 gewonnen, 3 gelijk, 4 verloren
De Boer: 2 gelijk
Toplanden waarvan Italië zich vlak ervoor niet geplaatst had voor het WK en Duitsland er daar in de poulefase kansloos uitvloog. Maar goed, toch is ook het resultaat van Koeman tegen de toplanden een 50% en bij gigantisch gebrek aan meer meetpunten geldt dat ook voor dat van De Boer.

Ik zie ook liever dat ze elke wedstrijd vol overtuiging winnen maar zo gaat het sinds het WK 2010 al niet meer, zo ging het onder Koeman ook niet - die had alleen net iets meer het geluk aan zijde in de 2 wedstrijdjes waar het er om spande.
  maandag 28 juni 2021 @ 13:20:17 #264
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200107283
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:09 schreef HansCojona het volgende:

[..]

:') Ga toch weg.
dat laat hij toch zien aan de hand van de resultaten
pi_200107345
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:20 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat laat hij toch zien aan de hand van de resultaten
Dan is er ook geen enkele reden om Frank te ontslaan.
pi_200107347
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:20 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat laat hij toch zien aan de hand van de resultaten
Koeman is middelmaat, Frank is heel slecht. Dat is nogal een verschil toch?
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
  maandag 28 juni 2021 @ 13:26:06 #267
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200107373
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:24 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dan is er ook geen enkele reden om Frank te ontslaan.
ze hadden hem nooit moeten aanstellen maar er wordt hier gedaan alsof het onder Koeman top was en dat is gewoon niet zo, dat laat @VoMy ook gewoon zien
pi_200107434
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:26 schreef Tarado het volgende:

[..]

ze hadden hem nooit moeten aanstellen maar er wordt hier gedaan alsof het onder Koeman top was en dat is gewoon niet zo, dat laat @:VoMy ook gewoon zien
Ja want boehoe resultaten. Mag toch hopen dat je wat verder kijkt dan alleen resultaten.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 28 juni 2021 @ 13:29:44 #269
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_200107442
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:26 schreef Tarado het volgende:

[..]

ze hadden hem nooit moeten aanstellen maar er wordt hier gedaan alsof het onder Koeman top was en dat is gewoon niet zo, dat laat @:VoMy ook gewoon zien
Als frankie de weg had gevolgd die was ingezet door Koeman, waren we gewoon door gegaan. En een serieuze kans gehad tegen Denemarken.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 28 juni 2021 @ 13:32:10 #270
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_200107468
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:26 schreef Tarado het volgende:

[..]

ze hadden hem nooit moeten aanstellen maar er wordt hier gedaan alsof het onder Koeman top was en dat is gewoon niet zo, dat laat @:VoMy ook gewoon zien
Het is al 12 jaar ruk, met af en toe een opvlieging. Dat je op het WK in 2014 net aan wint tegen Mexico is het geluk dat je dan hebt, vervolgens penalties tegen Costa Rica (Costa Rica, met luie Ruiz als sterspeler) en je staat in de halve finale. Maar heel denderend was het natuurlijk niet.
Daarna die dramatische serie mislukte kwalificaties, waarbij je je overigens gewoon kan plaatsen voor het WK 2018 als latere wereldkampioen Frankrijk niet in de laatste minuut tegen Zweden via de keeper een bal inlevert bij Toivonen en ze zo 2 punten cadeau doet - of het doelpunt van Huntelaar Dost tegen datzelfde Zweden in Stockholm(?) niet onterecht wordt afgekeurd in de laatste minuut.
Het is al jaren hetzelfde wisselende niveau en de resultaten staan of vallen gewoon een beetje met net dat ene geluk waardoor de moeizame aanloop vergeten is, of net die pech waardoor iedereen roept dat het dramatisch is.

[ Bericht 1% gewijzigd door VoMy op 28-06-2021 13:38:03 ]
pi_200107519
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:32 schreef VoMy het volgende:

[..]

Het is al 12 jaar ruk, met af en toe een opvlieging. Dat je op het WK in 2014 net aan wint tegen Mexico is het geluk dat je dan hebt, vervolgens penalties tegen Costa Rica (Costa Rica, met luie Ruiz als sterspeler) en je staat in de halve finale. Maar heel denderend was het natuurlijk niet.
Daarna die dramatische serie mislukte kwalificaties, waarbij je je overigens gewoon kan plaatsen voor het WK 2018 als latere wereldkampioen Frankrijk niet in de laatste minuut tegen Zweden via de keeper een bal inlevert bij Toivonen en ze zo 2 punten cadeau doet - of het doelpunt van Huntelaar tegen datzelfde Zweden in Stockholm(?) niet onterecht wordt afgekeurd in de laatste minuut.
Het is al jaren hetzelfde wisselende niveau en de resultaten staan of vallen gewoon een beetje met net dat ene geluk waardoor de moeizame aanloop vergeten is, of net die pech waardoor iedereen roept dat het dramatisch is.
Zo'n verhaal kan je over zoveel landenploegen maken.. het is maar net wat je insteek is.
  maandag 28 juni 2021 @ 13:37:45 #272
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200107548
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:29 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Als frankie de weg had gevolgd die was ingezet door Koeman, waren we gewoon door gegaan. En een serieuze kans gehad tegen Denemarken.
Je vergeet toch wel een aardige factor in het ontbreken van Van Dijk, verder was het gisteren tactisch niet best maar als zoveel spelers door de ondergrens zakken is het qua coaching ook wel dweilen met de kraan open.

Neemt niet weg weg dat ik vind dat hij de eer aan zichzelf moet houden.
  maandag 28 juni 2021 @ 13:39:27 #273
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200107570
Dat het Nederlands elftal al 10 jaar ruk presteert is natuurlijk geen toeval. Frank de Boer is een makkelijke scapepoat, maar zoals ik al zo vaak heb geschreven kent het Nederlands voetbal diepe problemen van structurele aard alleen niemand wil dat onderkennen, zelfs hier op Fok riepen opmerkingen daarover bizar veel weerstand op. Zolang die problemen niet worden geadresseerd blijft Nederland gewoon nog jarenlang verder wegglijden en maakt het niet zo veel uit of de trainer De Boer, Cocu, Gio of Hiddink is.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 28 juni 2021 @ 13:39:40 #274
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_200107571
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:37 schreef Tarado het volgende:

[..]

Je vergeet toch wel een aardige factor in het ontbreken van Van Dijk, verder was het gisteren tactisch niet best maar als zoveel spelers door de ondergrens zakken is het qua coaching ook wel dweilen met de kraan open.

Neemt niet weg weg dat ik vind dat hij de eer aan zichzelf moet houden.
Als er meerdere bepalende spelers heel slecht spelen ligt het toch wel aan de tactiek lijkt me.
Oh.
pi_200107597
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:39 schreef -XOR- het volgende:
Dat het Nederlands elftal al 10 jaar ruk presteert is natuurlijk geen toeval. Frank de Boer is een makkelijke scapepoat, maar zoals ik al zo vaak heb geschreven kent het Nederlands voetbal diepe problemen van structurele aard alleen niemand wil dat onderkennen, zelfs hier op Fok riepen opmerkingen daarover bizar veel weerstand op. Zolang die problemen niet worden geadresseerd blijft Nederland gewoon nog jarenlang verder wegglijden en maakt het niet zo veel uit of de trainer De Boer, Cocu, Gio of Hiddink is.
Er zijn geen ouders meer met superzaad maar alleen nog maar middelmaatzaad
pi_200107615
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:37 schreef Tarado het volgende:

[..]

Je vergeet toch wel een aardige factor in het ontbreken van Van Dijk, verder was het gisteren tactisch niet best maar als zoveel spelers door de ondergrens zakken is het qua coaching ook wel dweilen met de kraan open.

Neemt niet weg weg dat ik vind dat hij de eer aan zichzelf moet houden.
Het was vier wedstrijden tactisch niet zo best. Echt heel die 5-3-2 is een compleet fiasco geworden. Ze hadden geluk dat we de makkelijkste poule loting hadden.
#12 is not for sale!
  maandag 28 juni 2021 @ 13:42:31 #277
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200107622
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:39 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Als er meerdere bepalende spelers heel slecht spelen ligt het toch wel aan de tactiek lijkt me.
dat hoeft natuurlijk niet, dat Wijnaldum het bij 2 goals laat afweten heeft weinig met tactiek te maken, dat Stekelenburg ook nog eens onder die bal door duikt, ligt dat aan de tactiek? Ik denk het niet
  maandag 28 juni 2021 @ 13:42:31 #278
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200107623
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:40 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Er zijn geen ouders meer met superzaad maar alleen nog maar middelmaatzaad
Als een redelijk groot West-Europees land al bijna 20 jaar nauwelijks grote talenten voort weet te brengen schort er waarschijnlijk wat aan de jeugdopleiding.
We have always been at war with Eastasia.
pi_200107629
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:39 schreef -XOR- het volgende:
Dat het Nederlands elftal al 10 jaar ruk presteert is natuurlijk geen toeval. Frank de Boer is een makkelijke scapepoat, maar zoals ik al zo vaak heb geschreven kent het Nederlands voetbal diepe problemen van structurele aard alleen niemand wil dat onderkennen, zelfs hier op Fok riepen opmerkingen daarover bizar veel weerstand op. Zolang die problemen niet worden geadresseerd blijft Nederland gewoon nog jarenlang verder wegglijden en maakt het niet zo veel uit of de trainer De Boer, Cocu, Gio of Hiddink is.
Een van die structurele problemen is in ieder geval de wijze waarop en de motieven waarmee een bondscoach wordt aangesteld.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_200107632
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:32 schreef VoMy het volgende:

[..]

Het is al 12 jaar ruk, met af en toe een opvlieging. Dat je op het WK in 2014 net aan wint tegen Mexico is het geluk dat je dan hebt, vervolgens penalties tegen Costa Rica (Costa Rica, met luie Ruiz als sterspeler) en je staat in de halve finale. Maar heel denderend was het natuurlijk niet.
Het was inderdaad niet denderend qua voetbal, maar dat was dan ook ongelofelijk simpel te verklaren omdat we de spelers er toen ook niet voor hadden. Dat was echt echt een geweldige prestatie, en dan kan je wel roepen dat het qua tegenstanders wel mee viel; je werd wel gewoon derde op een WK in Brazilië tegen Brazilië.

quote:
Daarna die dramatische serie mislukte kwalificaties, waarbij je je overigens gewoon kan plaatsen voor het WK 2018 als latere wereldkampioen Frankrijk niet in de laatste minuut tegen Zweden via de keeper een bal inlevert bij Toivonen en ze zo 2 punten cadeau doet - of het doelpunt van Huntelaar Dost tegen datzelfde Zweden in Stockholm(?) niet onterecht wordt afgekeurd in de laatste minuut.
Als als als, allemaal gelul. Dan hangt alles af van geluk en hoef je niet eens een trainer neer te zetten.

quote:
Het is al jaren hetzelfde wisselende niveau en de resultaten staan of vallen gewoon een beetje met net dat ene geluk waardoor de moeizame aanloop vergeten is, of net die pech waardoor iedereen roept dat het dramatisch is.
Nee, onzin. Je hebt nu voor het eerst in jaren een selectie met bijna in elke linie een of meerdere spelers die bij een Europese topclub spelen. Er zat sinds Koeman voor het eerst in jaren weer een beetje perspectief in, mede doordat we ook weer spelers kregen die dat perspectief boden. Frank kwam, zag, en verprutste alles. En dan ook echt alles.

Van geliefde selectie met af en toe prima voetbal en prima resultaten naar een uitgekotste groep vedettes die met de staart tussen de benen door fucking Tsjechië naar huis gestuurd is.
  maandag 28 juni 2021 @ 13:46:18 #281
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200107674
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Een van die structurele problemen is in ieder geval de wijze waarop en de motieven waarmee een bondscoach wordt aangesteld.
De KNVB wordt bestuurd door zeer matig intelligente mensen en dat uit zich op verschillende manieren en de fantasieloze aanstellingen wat betreft bondscoaches is daar een van, het niet proactief binnenhalen van spelers die ook voor een ander land uit kunnen komen vloeit voort uit dezelfde incompetentie.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 28 juni 2021 @ 13:46:32 #282
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_200107677
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:42 schreef Tarado het volgende:

[..]

dat hoeft natuurlijk niet, dat Wijnaldum het bij 2 goals laat afweten heeft weinig met tactiek te maken, dat Stekelenburg ook nog eens onder die bal door duikt, ligt dat aan de tactiek? Ik denk het niet
Daar begint het wel mee, als dat niet loopt en je weet dat de coach het niet gaat veranderen kom je vanzelf in die negatieve spiraal en zakt het geloof weg. Natuurlijk zijn spelers ook verantwoordelijk, maar als iedereen slecht speelt ligt het meestal aan de coach. Ook het feit dat er geen schot op doel is geweest zegt al voldoende.
Oh.
  maandag 28 juni 2021 @ 13:48:11 #283
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200107702
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:46 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Daar begint het wel mee, als dat niet loopt en je weet dat de coach het niet gaat veranderen kom je vanzelf in die negatieve spiraal en zakt het geloof weg. Natuurlijk zijn spelers ook verantwoordelijk, maar als iedereen slecht speelt ligt het meestal aan de coach. Ook het feit dat er geen schot op doel is geweest zegt al voldoende.
Als je beste aanvallende speler een subtopper in de Franse competitie is heb je er wedstrijden tussen zitten waarbij als het niet loopt, nauwelijks op goal wordt geschoten.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 28 juni 2021 @ 13:48:14 #284
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_200107703
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:43 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Het was inderdaad niet denderend qua voetbal, maar dat was dan ook ongelofelijk simpel te verklaren omdat we de spelers er toen ook niet voor hadden. Dat was echt echt een geweldige prestatie, en dan kan je wel roepen dat het qua tegenstanders wel mee viel; je werd wel gewoon derde op een WK in Brazilië tegen Brazilië.
Je speelde toen al met Wijnaldum, De Vrij, Robben in zijn toptijd, Cillessen was een veel betere keeper dan wat er nu is. Ik denk wel dat de huidige selectie beter is van achteruit, maar voorin heb je echt ingeboet sindsdien.
quote:
Als als als, allemaal gelul. Dan hangt alles af van geluk en hoef je niet eens een trainer neer te zetten.
Nee, niet alles hangt van geluk af, maar ook niet alles hangt van de trainer af. Frank de Boer laat Matthijs de Ligt ook niet uitglijden, maar dat doet ie wel en dat bepaalt het hele verdere verloop van die wedstrijd zo'n beetje. En zo kun je van de afgelopen jaren gewoon een paar momenten aanduiden die net gunstig of ongunstig verliepen beeldbepalend zijn voor hoe er nu op wordt teruggekeken. En dat zijn nou juist niet per se momenten geweest die in de macht van de trainer lagen.

quote:
Nee, onzin. Je hebt nu voor het eerst in jaren een selectie met bijna in elke linie een of meerdere spelers die bij een Europese topclub spelen. Er zat sinds Koeman voor het eerst in jaren weer een beetje perspectief in, mede doordat we ook weer spelers kregen die dat perspectief boden. Frank kwam, zag, en verprutste alles. En dan ook echt alles.

Van geliefde selectie met af en toe prima voetbal en prima resultaten naar een uitgekotste groep vedettes die met de staart tussen de benen door fucking Tsjechië naar huis gestuurd is.
Hoezo worden ze nou uitgekotst en zijn ze opeens vedettes? :')
  maandag 28 juni 2021 @ 13:49:57 #285
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_200107737
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:43 schreef Scrummie het volgende:
[..]

Van geliefde selectie met af en toe prima voetbal en prima resultaten naar een uitgekotste groep vedettes die met de staart tussen de benen door fucking Tsjechië naar huis gestuurd is.
En als je naar huis gaat na een pot waarin je duidelijk als team op je maximale kunnen hebt gepresteert en op kwaliteiten wordt geklopt, voelt dat ook heel anders dan wanneer het een schaamtevolle kutpot was waar alles en iedereen ondermaats presteerde.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 28 juni 2021 @ 13:50:08 #286
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_200107739
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:48 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Als je beste aanvallende speler een subtopper in de Franse competitie is heb je er wedstrijden tussen zitten waarbij als het niet loopt, er nauwelijks op goal wordt geschoten.
Het gaat al eerder op het veld mis, we kunnen wel klagen over Memphis (en hij speelde ook slecht) maar hij kreeg ook zelden de bal op een plek waar je er iets mee kan.
Oh.
  maandag 28 juni 2021 @ 13:50:42 #287
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_200107751
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:48 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Als je beste aanvallende speler een subtopper in de Franse competitie is heb je er wedstrijden tussen zitten waarbij als het niet loopt, nauwelijks op goal wordt geschoten.
Dit is van voor het EK:
https://www.voetbalprimeu(...)t-het-ek-begint.html

quote:
Met deze manier van spelen weet Oranje gemiddeld tien kansen per wedstrijd te creëren, meer dan toplanden als Spanje (negen) en Frankrijk (zeven). Opvallend is dat Nederland dit vooral via voorzetten doet. Sinds Frank de Boer bondscoach is, geeft Oranje gemiddeld 21 voorzetten per wedstrijd. Dat is een stuk meer dan Frankrijk (veertien), Spanje (zestien), Engeland en Duitsland (allebei elf). Bovendien zijn de voorzetten bij Nederland met een 'aankomstpercentage' van 38 procent vrij effectief, alleen Spanje behaalt vergelijkbare cijfers.

Mede hierdoor weet Nederland per wedstrijd gemiddeld 24 keer de bal in de zestien van de tegenpartij te krijgen. Ook op dit vlak scoren 'we' hoger dan Frankrijk (achttien), Spanje (22), Engeland (21) en Duitsland (achttien). Het is dan ook niet verrassend dat Nederland veel meer zogeheten key passes - een pass die tot een schot op doel leidt - geeft dan de andere landen. Oranje geeft gemiddeld acht van dit soort passes per wedstrijd. Frankrijk (4.4), Spanje (5.6), Engeland (4.8) en Duitsland (5.2) komen daar allemaal niet bij in de buurt.

Maar de vraagt dringt zich op: als Nederland vaker in de zestien komt, meer én betere voorzetten geeft en meer key passes kan noteren dan andere (top)landen, waarom wint Oranje dan zo moeizaam zijn wedstrijden?

Dit zit hem vooral in het afmaken van de kansen. Als we kijken naar de Expected Goals - het aantal doelpunten dat een team zou 'moeten' maken op basis van de gecreëerde kansen - dan zou Nederland op 2.7 doelpunten per wedstrijd uitkomen. Ook op dit vlak blijven Frankrijk (2.1), Spanje (2.1), Engeland (2.3) en Duitsland (1.92) achter. Maar als we kijken naar de daadwerkelijk gemaakte doelpunten, dan staat Nederland ineens onderaan met slechts 1.8 per wedstrijd. Oranje springt dan ook veel minder goed met de kansen om dan de concurrentie. Nederland verzilvert achttien procent van de gecreëerde kansen, Frankrijk (dertig), Spanje (22), Engeland (25) en Duitsland (24) doen dit een stuk beter.
Wel kansen, geen goalen. Die cijfers zijn natuurlijk van Opta ofzo, dat lijkt me een redelijk neutrale bron. De voorhoede van Nederland is inderdaad wel het zwakke punt, de linie met de minste topspelers.
pi_200107771
Waarom is die flapfrol nog niet ontslagen :?
  maandag 28 juni 2021 @ 13:52:30 #289
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_200107776
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:51 schreef PSVCL het volgende:
Waarom is die flapfrol nog niet ontslagen :?
De enige juiste vraag.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 28 juni 2021 @ 13:52:46 #290
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200107781
Frank kan er niets aan doen dat hij wordt aangesteld. In zijn positie zou ik die job ook aannemen. De KNVB stelt iemand aan waarvan ze weten dat hij enorm onzeker is. Onzekere coaches zijn risico-avers en zullen altijd terugvallen op hen bekende patronen waarbij je bij De Boer weet dat dat Frankbal is. Wat dat betreft heeft hij het niet eens zo slecht gedaan, dit is het maximale wat hij kan.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 28 juni 2021 @ 13:53:23 #291
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200107794
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:50 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Het gaat al eerder op het veld mis, we kunnen wel klagen over Memphis (en hij speelde ook slecht) maar hij kreeg ook zelden de bal op een plek waar je er iets mee kan.
Liverpool-waterdrager Wijnaldum moet bij Nederland het mooie weer maken, dat lukt niet altijd.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 28 juni 2021 @ 13:53:43 #292
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200107796
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:50 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dit is van voor het EK:
https://www.voetbalprimeu(...)t-het-ek-begint.html
[..]

Wel kansen, geen goalen. Die cijfers zijn natuurlijk van Opta ofzo, dat lijkt me een redelijk neutrale bron. De voorhoede van Nederland is inderdaad wel het zwakke punt, de linie met de minste topspelers.
Het grote probleem zit hem dan ook in het benutten ervan, ik meen ook gelezen te hebben dat NL onder De Boer meer creëert dan onder Koeman.
pi_200107810
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:48 schreef VoMy het volgende:

[..]

Je speelde toen al met Wijnaldum, De Vrij, Robben in zijn toptijd, Cillessen was een veel betere keeper dan wat er nu is. Ik denk wel dat de huidige selectie beter is van achteruit, maar voorin heb je echt ingeboet sindsdien.
Nee, Wijnaldum is pas top geworden bij Liverpool, De Vrij kwam nog maar net kijken en ging na dat WK naar Lazio. Nog lang niet de topspeler die het nu wél is. Robben was prima, Van Persie was er ook (al was hij matig dat toernooi, was niet fit), Sneijder was er ook nog maar ook maar matig in mijn herinnering. Dat toernooi was echt de verdienste van Van Gaal.

quote:
Nee, niet alles hangt van geluk af, maar ook niet alles hangt van de trainer af. Frank de Boer laat Matthijs de Ligt ook niet uitglijden, maar dat doet ie wel en dat bepaalt het hele verdere verloop van die wedstrijd zo'n beetje. En zo kun je van de afgelopen jaren gewoon een paar momenten aanduiden die net gunstig of ongunstig verliepen beeldbepalend zijn voor hoe er nu op wordt teruggekeken. En dat zijn nou juist niet per se momenten geweest die in de macht van de trainer lagen.
Nee, dat zeg ik ook niet dat alles van de trainer af hangt. Trainer moet spelers zo optimaal mogelijk laten renderen, maar we hebben nu een trainer die 7 kleuren stront schijt als we tegen allerlei halve amateurs moeten spelen en dan met 5 verdedigers gaat lopen voetballen (terwijl dat nou juist de linie is waar voldoende kwaliteit loopt). Kansloos gewoon, en 1 van de grote redenen waarom we er nu uit liggen.

quote:
[..]

Hoezo worden ze nou uitgekotst en zijn ze opeens vedettes? :')
Dat lees je nu toch alweer overal. Wijnaldum krijgt er van langs, Depay deugt niets meer van, etc. Terwijl je voor het EK of eigenlijk voor De Boer juist een sfeertje had dat het zo'n leuke groep was, spontane jongens, etc.
  maandag 28 juni 2021 @ 13:54:52 #294
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200107816
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:50 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dit is van voor het EK:
https://www.voetbalprimeu(...)t-het-ek-begint.html
[..]

Wel kansen, geen goalen. Die cijfers zijn natuurlijk van Opta ofzo, dat lijkt me een redelijk neutrale bron. De voorhoede van Nederland is inderdaad wel het zwakke punt, de linie met de minste topspelers.
Nederland levert al bijna twintig jaar veel te weinig creatieve spelers van topniveau meer af, ik heb daar maanden geleden ook al een discussie over gevoerd maar blijkbaar landt dat bij niemand.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 28 juni 2021 @ 13:56:33 #295
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200107841
Het Nederlands voetbal is bovendien veel te verdedigend en risicoavers, daar moet echt verandering in komen, dat werkt namelijk over de hele linie door. Balverlies is een doodzonde, risicoloos rondtikken wordt bezongen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_200107864
quote:
14s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:52 schreef Perrin het volgende:

[..]

De enige juiste vraag.
Ben bang dat ie gewoon nog bondscoach is in Qatar ;(
pi_200107869
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:56 schreef -XOR- het volgende:
Het Nederlands voetbal is bovendien veel te verdedigend en risicoavers, daar moet echt verandering in komen, dat werkt namelijk over de hele linie door. Balverlies is een doodzonde, risicoloos rondtikken wordt bezongen.
Peter Bosz lijkt me een goeie coach , echte toernooi trainer
  maandag 28 juni 2021 @ 13:59:38 #298
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_200107885
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:54 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Nederland levert al bijna twintig jaar veel te weinig creatieve spelers van topniveau meer af, ik heb daar maanden geleden ook al een discussie over gevoerd maar blijkbaar landt dat bij niemand.
Dat weten genoeg mensen hoor, er zijn toch al jarenlang discussies over de jeugdopleiding in Nederland.

Alleen zijn dat soort creatieve spelers die langdurig top blijven nu eenmaal het lastigste om op te leiden. Hoeveel andere toplanden lukt dat nou echt? Duitsland had Özil en die kon het ook niet langdurig waarmaken, of Götze bijvoorbeeld.
Oh.
  maandag 28 juni 2021 @ 14:00:18 #299
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_200107891
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:58 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Ben bang dat ie gewoon nog bondscoach is in Qatar ;(
Dan plaats je je tenminste wel voor het WK ;)
  maandag 28 juni 2021 @ 14:00:32 #300
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200107894
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:53 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Liverpool-waterdrager Wijnaldum moet bij Nederland het mooie weer maken, dat lukt niet altijd.
Wijnaldum is een prima voetballer maar heeft ruimte nodig, net als Depay, Frenkie de Jong is waarschijnlijk de beste speler maar kon het gisteren ook niet opbrengen, Blind werd goed afgeschermd door de Tsjechen dus kreeg je lange ballen op Wout, alleen was Wout er niet, het viel mij tegen dat De Boer niet snel met een oplossing kwam en toen hij eenmaal ging wisselen met de verkeerde oplossing.

Houdt het allemaal niet enorm over in Nederland? Eens maar mag je van Tsjechië verliezen, dat weer niet.
pi_200107905
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:46 schreef -XOR- het volgende:

[..]

De KNVB wordt bestuurd door zeer matig intelligente mensen en dat uit zich op verschillende manieren en de fantasieloze aanstellingen wat betreft bondscoaches is daar een van, het niet proactief binnenhalen van spelers die ook voor een ander land uit kunnen komen vloeit voort uit dezelfde incompetentie.
Het gaat meer om ruggengraat dan intelligentie. Als je een bondscoach aanstelt die niet vriendjes is met de pers en niet de pers laat meebeslissen over de opstelling dan krijg je twee jaar lang een bak stront over je heen, een nog grotere bak stront als het toernooi niks wordt, en als het toernooi een grandioos succes wordt dan wachten ze even met de bak stront. Die rioolratten, dat laffe achterbakse volk met hun valse praatjes, die moet je trotseren. Dat is kut maar het moet wel, het is een bond, het vereist ouderwetse plichtsbetrachting.

Wat betreft het gebrek aan beleid wat betreft het binnenhalen van spelers geef ik je voor dat deel gelijk. Maar anderzijds kun je ook redeneren dat het een eer is, en dat de KNVB niet bij spelers die zijn opgegroeid in Nederland en topvoetballer zijn geworden dankzij Nederlandse veldjes en Nederlandse vrijwilligers moet gaan bedelen met het argument dat ze zich voor Nederland beter in de kijker kunnen spelen en zo meer kunnen verdienen. Het moet wel graag of niet zijn. Ik vind het belachelijk dat je voor een ander land kiest en wat mij betreft doe je het de rest van je leven dan maar zonder Nederlandse nationaliteit.

Een ander structureel probleem is de ondervertegenwoordiging van autochtone spelers. Blijkbaar zijn er te weinig autochtone jongetjes die op voetbal gaan en blijven voetballen. Met een grotere vijver heb je meer vissen om te vangen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')