opreis | maandag 21 juni 2021 @ 09:22 | |
![]() ![]() Circuit Paul Ricard ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # Hoe kan je een F1 superlicentie krijgen? # Tyre compound choices 2021 | ||
vosss | maandag 21 juni 2021 @ 09:23 | |
Puike race gisteren ![]() | ||
Tarado | maandag 21 juni 2021 @ 09:24 | |
![]() | ||
THEFXR | maandag 21 juni 2021 @ 09:30 | |
nootjes vlogen door de lucht? | ||
Monolith | maandag 21 juni 2021 @ 09:30 | |
Wat wellicht ook nog wel helpt is dat RB met weinig vleugel deels ingezet had op de snelheid op het rechte stuk. Ik denk dat dat er ook nog wel eens voor gezorgd kan hebben dat het Lewis niet lukte om in die tweede stint voorbij te gaan aan Verstappen. | ||
opreis | maandag 21 juni 2021 @ 09:30 | |
Wel sportief dat hij dat wel kan zeggen. Lewis zelf gaat dat niet toegeven dat hij met een snellere auto verliest | ||
BehoorlijkKritisch | maandag 21 juni 2021 @ 09:39 | |
Volgens mij is dat een goede analyse. Dat koste ze wat extra bandenslijtage in die wiebelige bochten waarschijnlijk, maar is het wel waard gebleken. En heel mooi dat Toto toegeeft dat Mercedes hier overall de snelste wagen had. Dat ze dat niet verzilveren is echt op conto van het team te schrijven. En vooral op Bottas, want alles is de schuld van Bottas. | ||
mikieu | maandag 21 juni 2021 @ 10:11 | |
Ze waren 3,5 tiende sneller op de rechte stukken!! Okeeeeeee | ||
#ANONIEM | maandag 21 juni 2021 @ 10:12 | |
https://www.gpblog.com/nl(...)t-n-auto-gedaan.html Perez doet wat hij moet doen! | ||
Tijn | maandag 21 juni 2021 @ 10:17 | |
Als Mercedes de snellere auto had, waarom is Pérez dan voor Bottas geëindigd? ![]() | ||
Nober | maandag 21 juni 2021 @ 10:21 | |
Omdat Bottas een betere race pace heeft dan Pérez las ik voor de race. | ||
Starflyer | maandag 21 juni 2021 @ 10:22 | |
Omdat Bottas zijn banden aan gort heeft gereden. Perez bleef in stint 1 veel langer buiten en daar profiteerde hij aan het eind van stint 2 van. | ||
opreis | maandag 21 juni 2021 @ 10:23 | |
Omdat Bottas een midfield driver is | ||
Tijn | maandag 21 juni 2021 @ 10:25 | |
Denk je dat wanneer Bottas z’n banden beter had gemanaged hij wel op het podium was beland? | ||
wdn | maandag 21 juni 2021 @ 10:33 | |
Herhaling op ziggo racing ![]() Nee. Het was een 2 stop race. 1 stop dan gaan de banden je veel (en zelfs te veel) tijd kosten (en dat was iets van 1 a 2 secondes per rondje). Bottas had meteen met Verstappen ook naar binnen moeten gaan. Hamilton ook. Dan hadden ze wel achter Verstappen gezeten maar met een betere ban (Max kreeg een gebruikte set en HAM/BOT hadden beide nog een nieuwe set) iets qua tijd goed kunnen maken. Maar ook dat zou wel eens niet genoeg kunnen zijn geweest: de banden van Max waren nog goed aan het einde van de race. Deze race is gewonnen door de strategist van RB en Max heeft wat die persoon had uitgerekend perfect uitgevoerd. | ||
#ANONIEM | maandag 21 juni 2021 @ 10:35 | |
Dan had hij een ronde of 6 a 10 later van banden gewisseld. Net zoals Perez. Dus het antwoord is: ja | ||
BehoorlijkKritisch | maandag 21 juni 2021 @ 10:42 | |
Omdat hij zijn banden beter managede. Daardoor een langere eerste stint, waardoor hij aan het einde wel nog rubber om zijn velgen had. RB heeft Mercedes op alle punten afgetroefd, behalve op rauwe snelheid. | ||
Tijn | maandag 21 juni 2021 @ 10:44 | |
Maar Pérez is 3e geworden met maar 1 stop. | ||
wdn | maandag 21 juni 2021 @ 10:46 | |
Niet van belang: HAM en BOT gingen ook voor 1 dus dat is hetzelfde voor die 3 en dan komt het aan op bandenmanagement (vooral de banden) en de pitstop en ook een beetje de auto en de coureur. Want wel van belang is: VER wint met een 2 stopper (en met een gebruikte set banden) dus dat was de betere strategy. Met een nieuwe set banden was hij nog sneller geweest. | ||
mikieu | maandag 21 juni 2021 @ 10:51 | |
Dat setje was van zn tweede run in Q2, denk niet dat het veel had uitgemaakt. | ||
vosss | maandag 21 juni 2021 @ 10:59 | |
Die waren al op zo spannend was het ![]() | ||
ESF1Gamer | maandag 21 juni 2021 @ 11:03 | |
Nootjes 😍 | ||
Tarado | maandag 21 juni 2021 @ 11:26 | |
Terwijl je toch tegenwoordig alle nootjes voor jezelf hebt? | ||
#ANONIEM | maandag 21 juni 2021 @ 11:37 | |
Daarom waren ze op, natuurlijk ![]() | ||
vosss | maandag 21 juni 2021 @ 11:39 | |
Nee, nieuwe vriendin eet ook nootjes ![]() | ||
#ANONIEM | maandag 21 juni 2021 @ 11:39 | |
Even wat anders, bij Ferrari moet je zijn als je een F1 auto wil voor een ronde. Wat een drama weer gisteren. In de kwalifcatie doen ze mee maar zodra de race begint zijn ze nergens, 11e en 16e? Man, man... | ||
#ANONIEM | maandag 21 juni 2021 @ 11:40 | |
Foute vriendin. Zo heb je nooit nootjes voor jezelf, natuurlijk. | ||
vosss | maandag 21 juni 2021 @ 11:41 | |
![]() | ||
Monolith | maandag 21 juni 2021 @ 11:41 | |
Ja het is allemaal een beetje sneu. Kijjk die auto's zijn nu vrijwel gelijkwaardig, met wellicht een klein voordeel in de kwalificatie voor RB (en het Verstappen-effect natuurlijk als je naar zijn teamgenoot kijkt) en een klein voordeeltje voor Mercedes qua race pace. Het probleem is echter dat dat kleine voordeeltje in race pace met deze auto's vrij lastig is om te zetten in resultaat. Als je aan de staart van je voorganger weet te komen dan is het zelfs met DRS niet heel makkelijk om er voorbij te komen, zeker niet als degene voor je slechts 1-2 tienden minder pace heeft. Als diegene voor je dan ook nog eens een beetje weet wat ie doet en op de juiste momenten even z'n hybride systemen inzet om net dat gaatje te trekken voor een DRS stuk, dan wordt het al helemaal een lastig verhaal. Tel daarbij op dat je niet een hele race in iemands versnellingsbak kunt zitten omdat dan je banden veel harder naar de klote gaan en je bent weer op het punt dat de kwalificatie vaak doorslaggevend is. Nou was dat dan toevallig gisteren niet zo, omdat Verstappen een fout maakte bij de start, maar dat wist hij heel knap te corrigeren met een perfecte undercut. Eigenlijk zie je hier echt een schoolvoorbeeld van wat Mercedes in voorgaande seizoenen ook vaak had. De kwalificatie gebruiken om ervoor te zitten (en goed starten) en vervolgens meer snelheid op het rechte stuk waardoor een heel klein beetje meer pace voor RB niet uitmaakt. Alleen had Mercedes naast dat soort races ook gewoon vaak ook nog eens een halve seconde meer race pace. Die superioriteit is er nu bij geen enkel team. | ||
BehoorlijkKritisch | maandag 21 juni 2021 @ 11:43 | |
Direct dumpen. Je moet er eentje hebben die wortels eet. | ||
Sinister-D- | maandag 21 juni 2021 @ 11:57 | |
voor een Grand Slam moeten ze ook elke ronde aan de leiding hebben gelegen. Je bedoelt de Hattrick. | ||
Red_85 | maandag 21 juni 2021 @ 12:06 | |
Pole Fastest lap Winner Die Ik zie inderdaad volgens F1 statistics dat ze met Grand slam jouw omschrijving bedoelen. Ik bedoel dat rijtje inderdaad. | ||
Red_85 | maandag 21 juni 2021 @ 12:12 | |
Hadden ze ook. Max kon er na de eerste bocht alleen bij blijven terwijl HAM er makkelijk voor bleef zitten. Bij de minisectortijden en op de GPS was duidelijk te zien dat Max in de rechte lijn tijd won, maar die in de bochten gelijk bleef en soms zelfs een beetje verloor. Mercedes had een betere auto, maar RB als geheel was gewoon beter dit keer. | ||
#ANONIEM | maandag 21 juni 2021 @ 12:30 | |
Allemaal niet-Nederlanders geschokt over het taalgebruik ![]() "Mag dat gewoon?? ![]() | ||
Quyxz_ | maandag 21 juni 2021 @ 12:34 | |
Kan iemand alsjeblieft het commentaar van die eerste 10 seconde onder een pornootje plakken? ![]() | ||
fathank | maandag 21 juni 2021 @ 12:35 | |
OlavGOD HIJ KOMT!!!! | ||
Starflyer | maandag 21 juni 2021 @ 12:35 | |
Als hij op tijd een tweede stop had gemaakt, wel, denk ik. Misschien had hij dan ook nog wel kunnen winnen, mits hij Max had kunnen inhalen. | ||
Sinister-D- | maandag 21 juni 2021 @ 12:35 | |
Die gezouten opmerkingen van die Ham-fans ![]() | ||
Nieuwschierig | maandag 21 juni 2021 @ 12:40 | |
Aks Verstappen niet wijd gaat in de eerste bocht onder druk van HAM... | ||
BehoorlijkKritisch | maandag 21 juni 2021 @ 12:48 | |
Wat is dit gênant zeg. Jezus wat ben ik blij dat ik geen Ziggo heb. Tenenkrommend. | ||
Tijn | maandag 21 juni 2021 @ 12:51 | |
Ja ok, maar ik bedoel als-ie het schema van Pérez had overgenomen. Kortom: was de Mercedes echt sneller? | ||
Peterselieman | maandag 21 juni 2021 @ 12:52 | |
hypocrisie ten top natuurlijk, want naar mijn bescheiden mening wordt in andere landen veel steviger gevloekt dan in Nederland, met de Britten voorop. Je ziet het alleen niet op televisie. | ||
Nattekat | maandag 21 juni 2021 @ 12:59 | |
Olav ![]() | ||
Twieki | maandag 21 juni 2021 @ 12:59 | |
Iedereen die roept dat 't een geweldige race was, dat komt ook alleen maar omdat Max voor een tweestopper ging. Dát maakte het spannend. Zou hij ook voor een éénstopper zijn gegaan, dan was 't treintje rijden tot aan de finish. | ||
byah | maandag 21 juni 2021 @ 13:00 | |
Olav is een sketch van zichzelf geworden, wat een overacting | ||
opreis | maandag 21 juni 2021 @ 13:00 | |
Paar paginas uit het boek van sierd de vos gelezen | ||
#ANONIEM | maandag 21 juni 2021 @ 13:04 | |
Heb jij naar een andere race gekeken? Er gebeurde overal de hele tijd van alles. | ||
opreis | maandag 21 juni 2021 @ 13:06 | |
Lewis en Bottas zaten 10 ronde lang in de DRS van Max tijdens de 2de stint. Daarnaast was Lewis langzaam aan het wegrijden tijdens de eerste stint. Dat wijst erop dat Mercedes de betere auto had. | ||
Tarado | maandag 21 juni 2021 @ 13:12 | |
ik merk het niet eens meer al begrijp ik z'n enthousiasme natuurlijk wel, zolang al commentator en eindelijk een landgenoot om voor te juichen is toch wel bijzonder | ||
DeeBee | maandag 21 juni 2021 @ 13:14 | |
Wat een overacting. Bizar. Bi, fucking, zar. Je lult niet meer. | ||
ChevyCaprice | maandag 21 juni 2021 @ 13:15 | |
Wel leuk dat daar opmerkingen over komen dat Olav Mol hiermee Croft en Brundle objectief laat lijken. | ||
ChevyCaprice | maandag 21 juni 2021 @ 13:16 | |
Maar ook dit keer weer, toen Verstappen Hamilton inhaalde lette ik niet eens op het commentaar ![]() | ||
Nattekat | maandag 21 juni 2021 @ 13:18 | |
Middenveld gebeurde ook van alles. McLaren ging als een warm mes door de boter, Ferrari implodeerde en ook AM had een mooie inhaalrace na hun late pitstop. | ||
Tarado | maandag 21 juni 2021 @ 13:19 | |
dat heb ik ook hoor, ik hoor het niet eens, wie de commentator is vind ik dan ook niet zo van belang, het verschil tussen goed en slecht qua uitzending zit het hem in het voor en na programma wat mij betreft | ||
Nattekat | maandag 21 juni 2021 @ 13:20 | |
Ik vraag me af of die lui überhaupt wel weten waar ze het over hebben. Er is bijna geen commentator zo objectief als Olav, en er is geen zender zo extreem subjectief als Sky. | ||
opreis | maandag 21 juni 2021 @ 13:21 | |
Maat, waar blijven me filmpjes ![]() | ||
opreis | maandag 21 juni 2021 @ 13:22 | |
Channel 4 is beste wat ik me kan bedenken | ||
BehoorlijkKritisch | maandag 21 juni 2021 @ 13:29 | |
Zelden ergens zo mee oneens geweest. | ||
Tijn | maandag 21 juni 2021 @ 13:32 | |
Ik heb niet zo'n moeite met Olav. Maar het zou wel fijn zijn als er iemand naast zat met verstand van zaken die 'm kan helpen als-ie weer eens wat mist of in de war is. | ||
Nattekat | maandag 21 juni 2021 @ 13:32 | |
Zeg alsjeblieft niet dat je Sky objectief vindt. | ||
BehoorlijkKritisch | maandag 21 juni 2021 @ 13:35 | |
Nee. Maar wel veel minder fanboy dan Ziggo. En een heel stuk deskundiger. Overigens kijk ik meestal op F1tv streams. Ik heb dit wat Olaf hier doet echt nog nooit gehoord, op welke andere zender dan ook. | ||
Tijn | maandag 21 juni 2021 @ 13:38 | |
Commentators in andere landen hebben ook weinig reden tot juichen, he ![]() | ||
opreis | maandag 21 juni 2021 @ 13:42 | |
Hangt er van af wie je met wie vergelijkt. Bovendien heeft Sky een veel groter team: Brundle is deskundig maar enorm biased. Crofty is niet deskundig en biased. Ted is redelijk deskundig en enorm biased. Anthony Davidson is deskundig en een beetje biased Karun is deskundig en een beetje biased Simon is redelijk deskundig en redelijk biased Herbert is redelijk deskundig en behoorlijk biased Damon Hill is redelijk deskundig en enorm biased En dan heb ik ze nog niet eens allemaal gehad Renger en Ho Pin Tung doen niet onder voor die gasten van Sky. Plooy, Coronel en kamphuys doen dat dan weer wel in veel gevallen | ||
wdn | maandag 21 juni 2021 @ 13:55 | |
Moet je zuid-amerikaanse voetbalcommentators eens horen ![]() Vooral als er tegen Brazilie wordt gescroord | ||
Monolith | maandag 21 juni 2021 @ 14:00 | |
Nou kijk ik eigenlijk nooit meer Sky, maar ik kan me niet herinneren dat ze champagne dronken in de studio vanwege een overwinning van Hamilton, op de banken stonden te juichen of de commentator zo ongeveer aan het huilen was. Kijk dat beiden niet extreem objectief zijn lijkt me evident, maar op Ziggo is het vrij gênant en dan met name het clubje in de studio. Juist de goede en wat meer objectieve analisten lijken daar slecht te liggen. Zo'n Ho-Ping Tung moet het vaste kliekje helemaal niet heb ik het idee. Wat betreft de commentaarcrew is Olav enthousiast, maar volkomen incompetent. Ook daar zie je het filter dat je ook ziet bij de Sky commentatoren. Als Max klaagt over de boordradio geeft hij zogenaamd heel goed aan wat hij wil met de auto, klaagt Lewis dan is het gewoon zeuren. Naar Sjek kijkt volgens mij 95% van de Ziggokijkers met plaatsvervangende schaamte. Winkelman vind ik eigenlijk wel een prima toevoeging. | ||
BehoorlijkKritisch | maandag 21 juni 2021 @ 14:04 | |
Maar geen van allen ejaculeren ze als hun coureur een bochtje goed aansnijdt. Wat Mol doet is echt vreselijk. Op Sky is er wel sprak van bias, maar niet van 16-jarig fanboy-gedrag. Het is echt veel ingetogener en professioneler. Mol, Plooy en Kamphuys zijn een parodie op een crew. Ho Pin Tung luister ik graag naar, maar dat is echt de enige die vrijwel altijd wat verstandigs zegt. Maar het ligt ook vast aan mij. Ik vind bias bij reporters veel minder erg als het geen landgenoot van me betreft. Simpelweg omdat als Herbert een compliment maakt aan Verstappen je tenminste zeker weet dat hij iets goed doet. Bij Mol is het gewoon fanboy gedrag en hoe hij op andere coureurs afgeeft dat hoor je ook echt nergens verder. | ||
wdn | maandag 21 juni 2021 @ 14:04 | |
Volledig mee eens met deze 2 punten ![]() Aanvulling: alledrie de commentatoren die de amerikaanse races doen zijn goed en beter dan Mol. | ||
opreis | maandag 21 juni 2021 @ 14:05 | |
Er zijn 302 F1 overwinningen behaald door engelse coureurs + een hoop kampioenschappen. Ik vind het niet gek dat een Nederlandse overwinning er dan iets soecialer aan voelt. Lewis klaagt ook vaak op de radio, zelfs als hij aan het winnen is. De helft van wat hij zegt is over gedramatiseerde onzin. Bij Max kan je veel beter horen hoe het echt zit. Als het niet naar wens is zegt hij het maar als het lekker gaat dan laat hij dat ook gewoon weten. | ||
BehoorlijkKritisch | maandag 21 juni 2021 @ 14:06 | |
Ik heb de Sky commentatoren not nooit iets negatiefs horen zeggen over de boordradio van Verstappen. Die zijn altijd vol respect richting Max. Tuurlijk hebben ze andere favorieten en dat mag ook. Maar ze zijn geen fanboys die circlejerken tijdens elk rondje waar Hamilton een tiende sneller rijdt. | ||
wdn | maandag 21 juni 2021 @ 14:08 | |
Of complete onzin. Het is onmogelijk dat hij dat een FL rijdt en meerdere keren daarvoor het heeft over hoe slecht zijn banden zijn. Kan echt niet. | ||
opreis | maandag 21 juni 2021 @ 14:08 | |
Professioneel hoor. Moet je eens een interview van Sky met "Sir Lewis Hamilton" kijken. Over fanboy-gedrag gesproken. | ||
ChevyCaprice | maandag 21 juni 2021 @ 14:11 | |
Heb even op een rijtje gezet: Hamilton eerst gister, daarna die van Bottas, en daarna nog eens Hamilton maar dan op Monaco https://streamable.com/rzqdnj | ||
BehoorlijkKritisch | maandag 21 juni 2021 @ 14:12 | |
Wat mis ik in dit filmpje wat jij zo verschrikkelijk vindt? | ||
ChevyCaprice | maandag 21 juni 2021 @ 14:12 | |
Maak later nog wel even een gifje van die drift | ||
#ANONIEM | maandag 21 juni 2021 @ 14:14 | |
![]() | ||
Monolith | maandag 21 juni 2021 @ 14:19 | |
Het heeft niets met socialer te maken. Het is gewoon ultiem fanboygedrag. Nou mag dat hoor, maar zo gênant als bij Ziggo zie je het niet bij Sky of bij de Duitse tv bijvoorbeeld. Ik ergerde in het verleden bij Sky ook eerder aan de disproportionele aandacht voor iemand als Palmer wat een totale B-coureur was. | ||
opreis | maandag 21 juni 2021 @ 14:19 | |
Vettel wint voor de 4de x de WDC op rij. Jongste ooit en je moet nog ff sneren dat het dankzij Newey komt. Geef Vettel op dat moment gewoon de credits die hem toe komen. Hij zegt ook niet dat Lewis zijn titels door Mercedes komen. | ||
#ANONIEM | maandag 21 juni 2021 @ 14:20 | |
zit ie daar niet gewoon in de toerenbegrenser van de pit limiter? als in, hij trapt het gas al in en laat de pitlimiter los vanaf de lijn. Bottas laat pitlimiter los en trapt dan op gas. zo zie ik het iig. Maar ik kan er ook helemaal naast zitten. | ||
ChevyCaprice | maandag 21 juni 2021 @ 14:27 | |
Misschien gaat die van het gas af om wheelspin te voorkomen, wat Bottas dus wel had | ||
ChevyCaprice | maandag 21 juni 2021 @ 14:27 | |
Alleen doet die het zo vroeg, dat is het gekke En volgens mij had die juist meer wheelspin ook nog ![]() | ||
Pleasureman_Gunther | maandag 21 juni 2021 @ 14:31 | |
Als ik Lulu zie staan, moet ik altijd hieraan denken: https://www.instagram.com/luluchuofficial/ | ||
Red_85 | maandag 21 juni 2021 @ 14:32 | |
Dat is wel een betere versie van en lulu. | ||
Pleasureman_Gunther | maandag 21 juni 2021 @ 14:32 | |
Hardop gelachen. | ||
#ANONIEM | maandag 21 juni 2021 @ 14:32 | |
Ik denk dus niet dat hij van het gas gaat. Ik denk dat hij juist eerder vol in trapt en dat de pitlimiter vol ingrijpt. | ||
Red_85 | maandag 21 juni 2021 @ 14:33 | |
Verder: Max en RB hebben een belachelijk goede race gereden en waar hebben we het hier over? Olav Mol. Hou toch een keer op. | ||
ChevyCaprice | maandag 21 juni 2021 @ 14:34 | |
Dat ze volgas gaan is juist dat stukje daarvoor, dat hij tegen de pitlimiter aan zit. | ||
ChevyCaprice | maandag 21 juni 2021 @ 14:35 | |
Of hij gaat naar een hogere versnelling | ||
Starflyer | maandag 21 juni 2021 @ 14:38 | |
RvD is niet goed. Die kan het beter bij basketbal houden. Als hij commentaar geeft schakel ik indien mogelijk direct over op het Engelse commentaar. | ||
#ANONIEM | maandag 21 juni 2021 @ 14:47 | |
Alsof je als commentator niet blij mag zijn als een landgenoot wint. Bij elke sport is dat het geval, bij voetbal, bij wielrennen, bij schaatsen. Maar als Olav mol en Ziggo het doet is het in eens not-done. ![]() | ||
Monolith | maandag 21 juni 2021 @ 14:50 | |
Niemand die zegt dat dat niet mag. Wel dat de wijze waarop men dat bij Ziggo doet gewoon wat gênant is. | ||
ChevyCaprice | maandag 21 juni 2021 @ 15:11 | |
Is er gisteren überhaupt een gele vlag geweest | ||
TagForce | maandag 21 juni 2021 @ 15:11 | |
Bottas rijdt in z'n 1 de pitstraat uit, Hamilton schakelt vlak voor het eind naar z'n 2... Inderdaad wel om wheelspin te voorkomen. ![]() | ||
Fer | maandag 21 juni 2021 @ 15:12 | |
LIGHTS OUT AND AWAY WE GOOOOOO | ||
Captain_Jack_Sparrow | maandag 21 juni 2021 @ 15:17 | |
Dit. Het commentaar vind ik prima qua deskundigheid, ze missen nooit iets en ze hebben humor. Mol is echt tenenkrommend slecht. | ||
Nober | maandag 21 juni 2021 @ 15:18 | |
Er was niet eens sprake van een strijd dan had ik het nog begrepen. | ||
Starflyer | maandag 21 juni 2021 @ 15:18 | |
![]() Maar ook bij de F2 en F3. Alex (Jacques) & Alex (Brundle) zijn zoveel beter dan @BoKkElulrijder66 ![]() | ||
#ANONIEM | maandag 21 juni 2021 @ 15:20 | |
Er was geen strijd? ![]() | ||
BehoorlijkKritisch | maandag 21 juni 2021 @ 15:22 | |
Hij zegt dat Newey de meest waardevolle man in de F1 is. Dat zijn zijn letterlijke woorden en er zijn er behoorlijk wat die dat niet zullen ontkennen. Nu ben ik zelf ook totaal geen Vettel fan, dus mogelijk heb ik ook wat bias. Hoe dan ook, ik vind dit van een andere orde dan klaarkomen op tv als Verstappen iemand inhaalt, of champagne opentrekken en op de stoelen dansen. Dat hele Ziggo sport heeft een ongelooflijk SBS6 lekker gezellig op de camping gevoel wat niet past bij een serieus sportprogramma. | ||
Nattekat | maandag 21 juni 2021 @ 15:57 | |
Uhhh... ik wil niet te veel zeggen hoor, maar is het niet gewoon een feit dat Hamilton alleen maar kan zeuren over van alles? ![]() | ||
Monolith | maandag 21 juni 2021 @ 16:02 | |
Nou heeft ie daar best een handje van ja, maar de assymetrie hoor je bij Olav vrij duidelijk. Als Hamilton meldt dat ie een lichte onbalans voelt linksachter dan is ie aan het zeuren, doet Max het dan is het fantastisch hoe die jongen toch altijd alles voelt. Dat er ook af en toe wel eens een goed woordje over Hamilton vanaf kan maakt Olav niet direct objectief. | ||
Nattekat | maandag 21 juni 2021 @ 16:04 | |
Ik denk dat jij gewoon niet objectief bent. | ||
Monolith | maandag 21 juni 2021 @ 16:05 | |
Klopt, ik heb een duidelijke voorkeur voor Verstappen boven Hamilton. | ||
opreis | maandag 21 juni 2021 @ 16:05 | |
Dit ervaar ik niet hetzelfde geloof ik | ||
Tijn | maandag 21 juni 2021 @ 16:09 | |
Lekker objectief ![]() | ||
#ANONIEM | maandag 21 juni 2021 @ 16:12 | |
Olav en Kamphuis zijn imo best vaak positief over Hamilton. | ||
Nattekat | maandag 21 juni 2021 @ 16:14 | |
Ik zit me soms zelfs te ergeren aan hoe Kamphuis Hamilton de hemel in prijst ![]() | ||
THEFXR | maandag 21 juni 2021 @ 16:16 | |
RealistAtheist | maandag 21 juni 2021 @ 16:24 | |
Dit is een beetje onzin volgens mij. Olav en vooral Kamphues weten af en toe niet hoe diep ze in de kont van Lewis moeten kruipen (tot het gênante af). Hoe vaak ik Mol en vooral Kamphues niet heb horen oreren wat een fantastisch kwalirondje Lewis nou weer neergezet heeft (in ver en veruit de snelste auto) is niet meer op 2 handen te tellen. Dat ze ook blij zijn als Max goed presteert vind ik niet meer dan normaal. En een beetje een voorkeur hebben is ook helemaal niet erg, in vrijwel alle sportcommentaren komt dat regelmatig naar voren. Of vind jij dat ze bij Sky de afgelopen jaren wel altijd neutraal waren mbt Lewis? ![]() | ||
RealistAtheist | maandag 21 juni 2021 @ 16:26 | |
Dit dus. | ||
Monolith | maandag 21 juni 2021 @ 16:28 | |
Nee, maar dat zeg ik ook helemaal niet, integendeel. Ik zeg alleen dat Olav óók niet het baken van objectiviteit is waarvoor hij werd gehouden. En nogmaals, Olav is niet eens zozeer het probleem bij Ziggo, al mist hij echt driekwart, verstaat hij nauwelijks een woord Engels lijkt het en vindt hij het nogal moeilijk om geel en zwart uit elkaar te houden of weet hij gewoon niet wie met welke T-cam rijdt. Vrij schrijnend, maar hij is dan in ieder geval nog enthousiast. Jack, Kamphues, Coronel, juichend op de banken staan, champagne erbij, dát is het probleem bij Ziggo. | ||
opreis | maandag 21 juni 2021 @ 16:35 | |
Ik kijk nu trouwens ook de pre-race build up van sky en daar zegt Toto dat ze nooit zo vroeg een coureur opofferen ten faveure van de andere en dat dat slecht op mercedes afstraalt. Maar ik heb toch echt het idee dat Bottas boos is omdat hij als roadblock moest dienen voor Max om Lewis te beschermen. Een deel van Bottas zijn boosheid zal toch ook te maken hebben dat ze in de media 1 ding zeggen, maar achter de schermen een ander uitvoeren | ||
Tarado | maandag 21 juni 2021 @ 16:44 | |
en die "chassis swap" van Mercedes was als volgt, een nieuwe voor Hamilton en Bottas het chassis wat Lewis had gebruikt in Bahrein en Portugal dus een echte onderlinge swap was het niet. | ||
opreis | maandag 21 juni 2021 @ 16:49 | |
Echt? ik was in de veronderstelling dat Lewis met het chassis dat Bottas in Baku had aan het rijden was. | ||
Tarado | maandag 21 juni 2021 @ 16:52 | |
Schijnt Ted opgeklaard te hebben in z'n notebook | ||
Starflyer | maandag 21 juni 2021 @ 16:58 | |
Dat is dan anders wat ze beweerd hebben en slaat Hamilton's opmerking over dat het probleem een 'myth' was nergens op. | ||
bianconeri | maandag 21 juni 2021 @ 17:13 | |
Ik geloof dat jij niet objectief bent, maar goed dat wisten we allang. Olav Mol is allang niet meer serieus te nemen. Die heeft de meest oranje bril van heel Nederland, nog oranjer dan die van jou. Echt een hele simpele inhaalactie van Max op Lewis is hartstikke legendarisch en hij komt er bijna op klaar. Alles wat Lewis op de radio roept is gejank en slecht en noem maar op. Zegt Max een minuut later exact hetzelfde dan is Max een bandenfluisteraar en is het geweldig hoe Max dingen aangeeft aan het team en daar leiding aan zit te geven. Ook dat gejank van Olav bij alles wat Max doet. Zo overreacting de hele tijd bij alles. Geef gewoon commentaar man, dat is waar je voor bent. Dat vloeken net zo, het is alsof hij en Jack dat expres tegenwoordig doen om maar de wereld te laten zien wat voor tokkie land Nederland is waar je mag vloeken op TV. Want zogenaamd is dat oh zo cool. Krijgen Olav en Jack weer de aandacht wat die arrogantjes zo graag willen. | ||
bianconeri | maandag 21 juni 2021 @ 17:13 | |
Kamphues en Olav positief over Hamilton ![]() Volgens mij kijk jij een andere Ziggo dan de echte Ziggo. | ||
opreis | maandag 21 juni 2021 @ 17:15 | |
Vanaf 11:00? | ||
bianconeri | maandag 21 juni 2021 @ 17:15 | |
Misschien eens vaker Ziggo kijken? Daar zijn ze absoluut niet positief over Lewis, Olav Mol al helemaal niet. Ja goh, om de quali skills van Lewis kun je ook niet heen. Maar bij de rest is het alleen maar gejank om Lewis. De oranje bril bij die gasten van Ziggo is echt groter dan de studio van Ziggo. Dat is gewoon niet normaal meer. | ||
Tarado | maandag 21 juni 2021 @ 17:22 | |
ik kan het er toch niet uit opmaken, jij wel? Ik kan die tweet erover niet meer vinden | ||
Starflyer | maandag 21 juni 2021 @ 17:23 | |
Daar zegt hij letterlijk dat Hamilton het chassis van Bottas heeft voor deze race. | ||
opreis | maandag 21 juni 2021 @ 17:24 | |
Ik vind het ook niet duidelijk uitgelegd maar ik heb niet het idee dat hij echt een nieuw chassis heeft. | ||
Starflyer | maandag 21 juni 2021 @ 17:33 | |
Voor zover ik heb kunnen teruglezen in diverse bronnen (waaronder Motorsport.com en TheRace.com) heeft Mercedes 4 chassis (nummers, 3 t/m 6) tot hun beschikking. Deze chassis komen trouwens over uit 2020 vanwege de beperkte regelwijzigingen dit jaar. Dit zou het gebruik zijn van deze chassis:
| ||
Ferry_76 | maandag 21 juni 2021 @ 17:34 | |
Best apart dat we nu twee dezelfde races krijgen, terwijl we van een circuit afkomen met 167 mogelijke lay-outs.. Natuurlijk zijn die net allemaal goedgekeurd voor F1 gebruik, maar wat variatie was zeker mogelijk geweest. | ||
opreis | maandag 21 juni 2021 @ 17:37 | |
En #5 is afgeschreven in Imola neem ik aan | ||
Nattekat | maandag 21 juni 2021 @ 17:37 | |
Er is maar één layout goedgekeurd. | ||
Ferry_76 | maandag 21 juni 2021 @ 17:41 | |
Zolang de aanpassingen niet al te drastisch zijn, moet een goedkeuring in deze rare tijden toch niet zo moeilijk zijn..? | ||
Starflyer | maandag 21 juni 2021 @ 17:42 | |
Nummer 5 is gecrasht in Imola inderdaad, maar ik las dat die opnieuw opgebouwd kon worden indien nodig. | ||
Tarado | maandag 21 juni 2021 @ 17:43 | |
al blijft de reden van deze wissel toch wel een raadsel, die van Bottas van 5 naar 6 was een logische | ||
Nattekat | maandag 21 juni 2021 @ 17:48 | |
Nou ja, er zijn maar twee plekken waar je iets kan veranderen, en in beide gevallen is het een chicane weghalen en vervangen door een snellere bochtencombinatie of er recht doorheen. | ||
Nieuwschierig | maandag 21 juni 2021 @ 17:50 | |
Beter hadden ze 2 races in Zandvoort gedaan. Daar was nu wel een markt voor en kunnen de investeerders wat terugverdienen. | ||
Ferry_76 | maandag 21 juni 2021 @ 17:52 | |
Als je de tweede chicane weg zou laten zou je denk ik meer een Baku setup moeten krijgen, gericht op topsnelheid en dus minder downforce in de langzamere gedeeltes. Denk niet dat Signes dan nog makkelijk volgas meer is. Eventueel de eerste chicane nog wat aanpassen en dan heb je toch een andere race. Nu in Oostenrijk is de enige variabele de temperatuur. | ||
Nattekat | maandag 21 juni 2021 @ 17:55 | |
En juist Signes is het probleem om er zomaar een grade 1 aan te geven dan. | ||
Tijn | maandag 21 juni 2021 @ 18:08 | |
Het kan ook nog gaan regenen ![]() | ||
ESF1Gamer | maandag 21 juni 2021 @ 18:10 | |
RACEWEEK ![]() | ||
#ANONIEM | maandag 21 juni 2021 @ 18:27 | |
Ik kijk die talking heads programma's niet en Mol is geen wereld commentator maar het stoort mij niet echt. Ik maak mij liever druk om de race zelf ![]() | ||
Starflyer | maandag 21 juni 2021 @ 18:28 | |
En andere bandencompounds | ||
Tijn | maandag 21 juni 2021 @ 18:29 | |
Zelfs al waren alle parameters gelijk, dan nog ontvouwt een race zich zelden tweemaal op identieke wijze. | ||
Captain_Jack_Sparrow | maandag 21 juni 2021 @ 18:29 | |
Dat klopt. En hetzelfde zie je bij de NOS bij voetbal, hockey, schaatsen, wielrennen, de olympische spelen, etc, etc. Als Nederlandse sporters succesvol zijn, dan zijn we daar over het algemeen best blij mee. En dat geldt uiteraard ook voor Max Verstappen. Boeiuh dat een of andere reli-fundi uit Limburg daar moeite mee heeft. Het verslag van F1TV tijdens FP, quali en race is veel beter dan dat geklungel van Mol (en Plooij). Maar dat ze bij de nabeschouwing een feestje bouwen omdat Max heeft gewonnen, prima. | ||
Peterselieman | maandag 21 juni 2021 @ 18:32 | |
Jeuj ![]() | ||
#ANONIEM | maandag 21 juni 2021 @ 18:35 | |
Zie Red Bull Ring 2020. | ||
Donderkonijn | maandag 21 juni 2021 @ 18:52 | |
Op Sky prijzen ze Hamilton net zo hard de hemel in. Net zo erg als Mol En Plooij hier doen, af en toe word je niet goed van dat gegeil op Hamilton. Vooral Crofty heeft er een handje van. Aan de andere kant: Lewis jankt idd vaak als er niks aan de hand is. Hoe vaak hebben we niet " Bono, my tyres are gone" gehoord om er vervolgens doodleuk 3x de fastest lap erachteraan te plakken en secondes van iedereen inclusief Max weg te rijden. Max hoor je bijna niet tenzij er echt wat is. Lewis hoor je zodra het niet makkelijk vooraan rijden is. Voor de rest heb je gelijk hoor, vooral met dat schelden, dat is van niveautje kleuterschool. | ||
tja77 | maandag 21 juni 2021 @ 19:03 | |
Ach, toets in de zoekbalk van youtube, Jack van Gelder Dennis Bergkamp en je krijgt een nog veel heftigere reactie. Laat Mol lekker Mol wezen, eindelijk een Nederlandse coureur die wat kan, logisch dat je als commentator uit je dak gaat. Ik stoor me er niet aan. | ||
#ANONIEM | maandag 21 juni 2021 @ 19:04 | |
Volgens mij zijn dat dan ook geen journalisten en doet men ook niet alsof men objectief verslag geeft oid. Het is gewoon entertainment voor een puur Nederlands publiek. Ik snap je punt dan ook niet, de oranje bril aldaar is geen bug maar een feature. | ||
Nattekat | maandag 21 juni 2021 @ 19:10 | |
Zelfs de gemiddelde F1 liefhebber hier en op tweakers vindt het gewoon prima met Olav. Het zijn echt mensen die elitair willen doen die er constant over zitten te zeikstralen, want zij zijn te goed voor Ziggo. Dan denk ik: ga godverdomme het 'zakelijke' foutloze Hamilton fappende Sky kijken en kap met huilen. | ||
spectrumanalyser | maandag 21 juni 2021 @ 19:14 | |
Olav Mol.... de ene na de andere open deur. het was zondag lachwekkend. Het is inderdaad niet storend, wel beetje slapstick comedy. | ||
beantherio | maandag 21 juni 2021 @ 19:19 | |
In het buitenland vinden ze Mol's commentaar juist geweldig: Zijn enthousiasme wint het wat mij betreft wel van z'n fouten en z'n (soms) maniertjes. Ondanks de fouten heeft ie ook wel kennis en zijn interviews zijn ook meestal wel ok. | ||
exile79 | maandag 21 juni 2021 @ 19:30 | |
OlaOlaf Mol, die roept dat Hamilton "weer drie-tienden dichterbij komt met z'n drs". Van 1,3 naar 1,0 seconden achterstand. Met drs. | ||
SiGNe | maandag 21 juni 2021 @ 19:31 | |
Mensen vergeten ook nog weleens dat ie het in z'n eentje doet. Hij heeft geen backup die 'm kan verbeteren als ie een foutje maakt. Hij heeft in elk geval het voordeel dat hij het al iets van 25 jaar doet, iedereen binnen de F1 kent 'm wel en dat kan deuren openen die voor anderen gesloten blijven. En Nederlanders durven ook dingen te vragen die andere zenders niet zouden vragen en dan krijg je vaak ook eerlijke antwoorden. Al zijn de vragen soms ook iets te direct. Viel me op dat Lewis bijvoorbeeld veel opener is naar Winkelman dan naar Plooii in z'n antwoorden. Die is blij dat er een ander de vragen stelt heb ik het idee. | ||
spectrumanalyser | maandag 21 juni 2021 @ 19:38 | |
Is dat door Ziggo bepaald of bepaald Mol dat? Als je bij de show van Mol en Plooij bent geweest dan merk je dat ze zichzelf wel heel erg deskundig achten en dat ze geen plaats bieden aan nog iemand. | ||
SiGNe | maandag 21 juni 2021 @ 19:44 | |
Scheelt een hoop kosten ook en dat budget was er vroeger in elk geval niet. Vroeger deed Allard Kalff de pitreports maar die moest op een gegeven moment ook wegbezuinigd worden. Jaren later kwam Plooii toen er weer bij, die is ook niet full time in dienst bij Ziggo/ de productie maatschappij Zenders als Sky betalen veel meer geld voor de productie. | ||
BehoorlijkKritisch | maandag 21 juni 2021 @ 19:48 | |
Het zit diep bij je. Is Olav familie? Laat mensen gewoon hun mening uiten zonder dat je ze uit gaat schelden? Ben jij nou Fok mod? Kennelijk wil jij als je thuis op de bank F1 kijkt graag het gevoel hebben dat je met vrienden en een kratje bier op de camping zit. Helemaal prima, veroordeel ik je niet voor. Ik ga voor een wat serieuzere beleving met F1tv. Als ik dan een elitaire jankerd ben, prima. Dat jij er zo over denkt zegt zoveel meer over jou dan over mij. [ Bericht 15% gewijzigd door BehoorlijkKritisch op 21-06-2021 20:10:27 ] | ||
opreis | maandag 21 juni 2021 @ 20:47 | |
Een F1 podcast die zichzelf niet al te serieus neemt. (wel met grote namen, Webber/Coulthard) | ||
beantherio | maandag 21 juni 2021 @ 21:06 | |
![]() ![]() ![]() edit: Nog eentje vanuit een iets andere hoek: | ||
ESF1Gamer | maandag 21 juni 2021 @ 21:15 | |
Was wel leuk om het publiek te horen juichen tijdens de race uitzending | ||
Submarine | maandag 21 juni 2021 @ 21:17 | |
Gaaf, nou heb ik echt zin om een keer naar een race te gaan. | ||
Ferry_76 | maandag 21 juni 2021 @ 22:00 | |
Dat is wel jammer. Plooij...?? ![]() ![]() Van mij mogen ze Winkelman erbij houden, prima reporter! | ||
Marcoss | maandag 21 juni 2021 @ 22:06 | |
Ze hadden vd Garde in 2018 als co-commentator naast Mol, maar dat heeft Mol zelf teruggedraaid omdat hij vond dat het niet werkte.. En met van Dam als commentator had je altijd een co-commentator (Coronel of Doornbos meestal), maar dat is echt alweer even geleden. | ||
Captain_Jack_Sparrow | maandag 21 juni 2021 @ 22:08 | |
Is echt bullshit. Heb geen probleem met zijn enthousiasme, maar hij is gewoon slecht in zijn verslaggeving. Hij is niet in staat om alles bij te houden (is altijd al zo geweest), 50% van zijn 'calls' zijn fout. Heeft niks met elitair te maken. Als het mijn werknemer zou zijn, zou ik hem ontslaan. | ||
bianconeri | maandag 21 juni 2021 @ 22:10 | |
Volgens mij was Olav ooit wel gewoon objectief. Maar nee als je het zo bekijkt is het geen fair point. Olav en Ziggo doen het vanuit een verkopend oogpunt met een groot oranje bril. Wat een onzin, hooguit een paar fanboys vinden Olav een goede commentator. 99% van de F1 volgers op welk forum dan ook (kijk maar rond) is Olav compleet zat. Iedereen wil hem maar al te graag omwisselen, slechts een hoge uitzondering wil hem wel houden. Dat een Sky wat meer gericht is op Lewis dat ontkent toch niemand? Olav is echter wel heel extreem en die doet ook net als een peuter (zie de genoeg getoonde video's ook hier). | ||
bianconeri | maandag 21 juni 2021 @ 22:12 | |
Uhm nee hij doet het niet alleen? Ja, het directe commentaar geeft hij alleen. Echter zit er een ploeg bij waar hij mee in contact staat. Dat hij er al zo ontzettend lang zit is ook letterlijk zijn enige voordeel. Maar daarom ook tijd om te vernieuwen zodat iemand anders dat kan opbouwen. Olav maakt er amper gebruik van en mist gewoon zo ontzettend veel en maakt vele fouten. Daarnaast stelt hij zich ook zo ontzettend puberaal op tegenwoordig. Dat verwacht je niet van zo'n ervaren commentator. | ||
Marcoss | maandag 21 juni 2021 @ 22:15 | |
Maar ook al zijn het 100 F1-fora waar iedereen geen fan is van Mol, het grootste deel van de kijkers zit niet op een forum en wil gewoon een leuke race zien met enthousiast commentaar. Die boeit het helemaal niet dat hij regelmatig wat verkeerd ziet of volledig mist. | ||
Tijn | maandag 21 juni 2021 @ 22:18 | |
Precies dit dus. Ik snap best dat de echte fan niet zo onder de indruk is van Mol. Maar het merendeel van de kijker zit er heel anders in, die wil gewoon dat het niet te saai is en is alleen geïnteresseerd of Max het een beetje goed doet. Ik denk dat Olav Mol onder het gros van de kijkers best populair is, want hij vervult deze rol met verve. | ||
Peterselieman | maandag 21 juni 2021 @ 22:28 | |
Winkelman is in ieder geval een verfrissing die het team op het circuit nodig heeft | ||
Nattekat | maandag 21 juni 2021 @ 22:43 | |
Iets vinden is één, er wekelijks op een internetforum over huilen is twee. We weten het wel. | ||
Quyxz_ | maandag 21 juni 2021 @ 22:53 | |
Doornbos had echt te veel champagne op. Eerst een undercut verkeerd uitleggen en het vervolgens onbegrijpelijk vinden dat ze Bottas niet lieten pitten voor FL, terwijl dat goed te verklaren is. Mercedes had simpelweg gegokt op een straf voor Perez. Dat pakte niet goed uit, maar was in potentie meer punten. | ||
Blik | maandag 21 juni 2021 @ 23:00 | |
Dat laatste vind ik niet helemaal logisch, mocht hij een penalty krijgen dan was dat hoogstwaarschijnlijk 5 seconden. En Bottas is op meer dan 5 seconden geëindigd | ||
Divje | maandag 21 juni 2021 @ 23:05 | |
Genieten dit. Perez: "Let's get them" ![]() | ||
Quyxz_ | maandag 21 juni 2021 @ 23:06 | |
Het was uiteindelijk een paar tienden meer dan 5 seconden, Bottas probeerde natuurlijk wel binnen 5 seconden te blijven. Perez was ook flink aan het planken om het gat juist groter dan 5 sec te maken. Perez reed in de laatste lap zelfs het op één na (die van Max) snelste rondje van de race! | ||
#ANONIEM | maandag 21 juni 2021 @ 23:18 | |
Dan wordt de penalty tien seconden. Anders heeft de straf geen consequentie. Kwam ter spraken toen Verstappen Hamilton inhaalde buiten de baan in Bahrein paar rondes voor het einde. Verstappen moest zijn gewonnen plek teruggegeven. Als Verstappen dat niet had gedaan en met meer dan vijf sec voorsprong over de finish was gekomen. Dan was de straf daar op aangepast. | ||
aesop | maandag 21 juni 2021 @ 23:33 | |
Ik snap niet waarom je op dat moment naar het scherm van je telefoon gaat staren... | ||
Starflyer | maandag 21 juni 2021 @ 23:36 | |
Nee, dan blijft het 5 sec. Het gebeurt wel vaker dat een straf geen consequentie heeft. Ze gaan niet meer seconden uitdelen om te zorgen dat het effect heeft. Dat zou pas echt inconsequent zijn. Ik kan me ook geen opmerking van Masi herinneren dat hij dat gezegd heeft. [ Bericht 4% gewijzigd door Starflyer op 21-06-2021 23:44:36 ] | ||
Starflyer | maandag 21 juni 2021 @ 23:42 | |
Pas in de laatste ronden kwam hij buiten de 5 sec. Toen was het al te laat om naar binnen te gaan om de snelste ronde te pakken. Twee rondjes voor het einde (het laatste moment om nog te pitten) was het nog onder de 3,5 sec. | ||
Vliegbaard | dinsdag 22 juni 2021 @ 00:15 | |
Ik geef het hem te doen. Het lijkt me echt geen simpele job. Kijk een race volgen is 1 en de kenner kan zelf ook wel zien wat er gebeurd. Hij moet naast de beelden die wij zien daarnaast ook nog 2 andere schermen in de gaten houden en tegelijkertijd vertellen wat er op de baan gebeurd op een manier die kijkers aanspreekt. | ||
BehoorlijkKritisch | dinsdag 22 juni 2021 @ 06:50 | |
Zou kunnen. Ziggo en Mol zijn er voor de mensen die naar Max willen kijken, de alternatieven voor mensen die Formule 1 willen zien. Lijkt me een prima slotconclusie. | ||
#ANONIEM | dinsdag 22 juni 2021 @ 06:55 | |
Lazer een eind op met je geen echte fans conclusie ![]() | ||
BehoorlijkKritisch | dinsdag 22 juni 2021 @ 06:58 | |
Zo vertaalde ik het bericht waar ik op reageerde. | ||
heywoodu | dinsdag 22 juni 2021 @ 08:16 | |
Wat een zeldzaam grote berg onzin in twee zinnen. | ||
#ANONIEM | dinsdag 22 juni 2021 @ 08:35 | |
Lost in translation dan, denk ik. | ||
WismutVeilchen83 | dinsdag 22 juni 2021 @ 08:43 | |
Eind jaren 80 gingen ze bij bocht 1 rechtsaf in plaats van links en sloegen ze sector 1 bijna helemaal over. Die lijkt me niet zo ingewikkeld toch? Qua veiligheid blijft Signes in elk geval gelijk! | ||
fathank | dinsdag 22 juni 2021 @ 09:26 | |
OlavGOD ![]() | ||
Nattekat | dinsdag 22 juni 2021 @ 10:33 | |
Dan heb je een vrij beroerd circuit nog beroerder gemaakt ![]() Doe maar 2x Oostenrijk. De eerste keer regen, de tweede keer droog. | ||
ESF1Gamer | dinsdag 22 juni 2021 @ 10:53 | |
Ga dan gauw een regendans doen | ||
ChevyCaprice | dinsdag 22 juni 2021 @ 10:53 | |
Alleen kan je de regen niet regelen. Op Paul Ricard wel | ||
#ANONIEM | dinsdag 22 juni 2021 @ 11:14 | |
Wat eind jaren 80 goed genoeg was voor F1 status hoeft in 2021 natuurlijk niet voldoende te zijn, kansen zijn vrij goed dat dit niet het geval is. De eisen voor circuits zijn de afgelopen 30 jaar best wel aangescherpt. En sowieso moet je dan eerst het certificatie traject door lopen en dat duurt denkelijk wat langer dan men tijd had. | ||
WismutVeilchen83 | dinsdag 22 juni 2021 @ 11:41 | |
Op Bahrein kan het ook. Ik snap dat het niet vanzelf gaat, het asfalt ligt er al en die lay-out kun je ook gebruiken om te testen. Het gaat om 2 bochten maar he? Maargoed, het is louter theoretisch, want het gaat toch niet gebeuren.. | ||
#ANONIEM | dinsdag 22 juni 2021 @ 11:43 | |
Op Bahrein was die outer track goedgekeurd voor een F1 race door de FIA, die certificering was er al voordat plan er was om het te gebruiken. Alle alternatieve layouts in Sakhir hebben overigens een Grade 1 licentie. [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 22-06-2021 11:44:29 ] | ||
opreis | dinsdag 22 juni 2021 @ 13:07 | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 22 juni 2021 @ 14:52 | |
Daarom doen ze het bij andere zenders niet alleen. Maar Mol wil gewoon niet met iemand samenwerken. | ||
Red_85 | dinsdag 22 juni 2021 @ 14:57 | |
Kort klote baantje. Toen al. Wel heerlijk geluid en zonder al die LSD strepen. Daarvoor hadden ze trouwens wel de lange versie in een iets andere variant. Het is en blijft een grafcircuit om naar te kijken nu. Maar als je al die oude beelden terug ziet, is het best een toffe baan zonder die strepen. | ||
needakill | dinsdag 22 juni 2021 @ 15:13 | |
Dat heeft Toto later uitgelegd dan Doornbos deze column heeft opgenomen... | ||
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 22 juni 2021 @ 15:20 | |
En elke week huilen dat het volgens jou wel acceptabel is, is drie? | ||
Nattekat | dinsdag 22 juni 2021 @ 15:32 | |
Nee, ik zeg dan dat ze niet zo moeten huilen op een internetforum. | ||
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 22 juni 2021 @ 15:33 | |
Vier? | ||
BehoorlijkKritisch | dinsdag 22 juni 2021 @ 16:02 | |
Dat hoefde Toto toch überhaupt niet uit te leggen? Tijdens de race werd die optie al besproken op de stream die ik aan het kijken was. | ||
KillerBee4ever | dinsdag 22 juni 2021 @ 16:26 | |
Oh meid, het is toch wat... | ||
WismutVeilchen83 | dinsdag 22 juni 2021 @ 16:28 | |
Ik vond de races in de jaren '70 en '80 daar prima het aanzien waard! Pas na een fatale crash (ik meen De Angelis?) zijn ze naar de korte versie gegaan. Maar zonder die strepen vind ik het een prima locatie. Mooie omgeving, uitdagende bochten, variaties.. Niks mis mee, jammer van de verbouwing! | ||
Red_85 | dinsdag 22 juni 2021 @ 16:30 | |
Strepen weg, gras en grind er voor in de plaats en je hebt gewoon een leuke baan. Met de baan zelf vind ik weinig mis. | ||
opreis | dinsdag 22 juni 2021 @ 16:32 | |
https://www.formula1.com/(...)fUWtKBeJcBbRZQX.html Kimi die op 3:16 bijna Lewis(?) in haalt om zich te unlappen ![]() | ||
needakill | dinsdag 22 juni 2021 @ 16:34 | |
Ik vind het knap als jij een streampje heb waarbij Toto zijn hele strategie even uitlegt tijdens de race. ![]() | ||
WismutVeilchen83 | dinsdag 22 juni 2021 @ 17:08 | |
Tip voor zij die zich ergeren als gezegd wordt dat RBR de betere auto heeft: de podcast vab F1 nation met oa Damon Hill. Daar trekken ze de conclusie dat Max zonder foutje in bocht 1 aan de horizon was verdwenen ![]() | ||
opreis | dinsdag 22 juni 2021 @ 17:16 | |
Verbaasd me niks. Damon zit zo ver in het hol van Lewis | ||
jogy | dinsdag 22 juni 2021 @ 18:00 | |
Je leest verkeerd. | ||
opreis | dinsdag 22 juni 2021 @ 18:02 | |
Verklaar je nader | ||
jogy | dinsdag 22 juni 2021 @ 18:09 | |
Damon zegt dat als Verstappen zich niet had verremd dat de Red Bull aan de horizon was verdwenen. Dus een verkapt compliment voor de Red Bull auto/Verstappen. Dus voor iemand in het hol van Hamilton/Mercedes is dat een gekke opmerking. | ||
opreis | dinsdag 22 juni 2021 @ 18:28 | |
Ik zie dat dus omgekeerd. Door te zeggen dat Max in zijn RB aan de horizon verdwenen was zegt hij dat de RB de betere auto is dan de Mercedes. Dat maakt de prestatie van de coureur Max minder knap, immers wint hij in een auto die moet winnen. Daar tegenover maakt het de prestatie van Lewis beter, want ondanks dat Lewis een mindere mercedes heeft, heeft hij zich kunnen mengen in het gevecht met Max in zijn dominante RB. Het is ook precies de reden dat Lewis constant verkondigd dat de tegenstanders een snelle auto hebben en ook nu weer dat ze maar liefst 3 tienden sneller zijn op de rechte stukken (bochten worden bewust niet genoemd). Alles om de mythe dat Lewis de beste coureur ooit is in stand te houden en dat alle records komen vanwege zijn stuurmans kunsten en niet dankzij een superieure auto. Je moet RB en Max en Lewis en Mercedes los zien in deze. | ||
BehoorlijkKritisch | dinsdag 22 juni 2021 @ 18:35 | |
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat tijdens de race al werd aangegeven dat de snelste lap optie door Bottas waarschijnlijk werd geblokkeerd doordat er mogelijk een straf zou volgen voor Perez. En nog los van wat er tijdens de race al dan niet in een stream geroepen is, een 'expert' in de studio kan 1+1 ook optellen en dat bedenken in plaats van te gaan lopen zeveren over hoe dom het wel niet is dat ze Bottas niet naar binnen halen. | ||
BehoorlijkKritisch | dinsdag 22 juni 2021 @ 18:38 | |
Het lijkt wel of die mensen gewoon niet naar de race hebben gekeken. Hebben ze dan volledig gemist dat Max de Mercedessen gewoon niet kon volgen in stint 1? En dat de Hamilton in stint 2 wel (zij het langzaam) bij Verstappen weg reed? Ik begrijp het prima als mensen biased zijn en graag iets willen roepen over dat coureur A of auto B beter is, maar we hebben toch allemaal kunnen zien dat wat Hill zegt gewoon nooit had kunnen gebeuren? Hij zelf toch ook? Wat is dat toch voor flauwekul altijd. | ||
opreis | dinsdag 22 juni 2021 @ 20:32 | |
https://sendvid.com/jm25h0ju Palmer geeft een inkijkje in waar het fout ging voor Lewis en komt ook met een voorzichtige conclussie dat Lewis er zelf ook schuldig aan is. | ||
BehoorlijkKritisch | dinsdag 22 juni 2021 @ 21:17 | |
Zo voorzichtig vind ik hem niet. Hij laat de data zien en is vrij duidelijk dat Lewis de beslissende tienden laat liggen doordat hij minder agressief is in de pitfase. Ik vind alleen zijn vergelijking met Bahrein wat vreemd. Volgens mij was het verschil in banden in Bahrein veel minder extreem dan afgelopen zondag. Maar goed, hij is in elk geval geen Lewis-fanboy. Bottas krijgt nog wel even de schuld, uiteraard. Is ook wel wat voor te zeggen, trouwens. | ||
Starflyer | dinsdag 22 juni 2021 @ 21:22 | |
Dat wegrijden in de eerste stint viel wel mee. Het werd niet veel meer dan 3s. En in de tweede stint zat hij erachter en reed hij dus niet weg. En na de pitstop van Verstappen was die juist sneller (door de betere banden). | ||
BehoorlijkKritisch | dinsdag 22 juni 2021 @ 21:26 | |
Sorry, dat bedoelde ik. In stint 2 kon Verstappen niet bij Hamilton weg rijden. Dan is het toch raar om te roepen dat Verstappen wel even aan de horizon was verdwenen? En voor wat betreft stint 1, als dat gat dan 3s werd dan is dat toch ook duidelijk dat Verstappen niet zoveel snelheid had dat hij wel eventjes weg had kunnen rijden? Als hij die snelheid had gehad was hij er met DRS ook wel voorbij gekomen. Waar baseert Hill zich dan op? Ja, stint 3 was Verstappen veel sneller, maar dat is logisch. | ||
WismutVeilchen83 | dinsdag 22 juni 2021 @ 21:56 | |
Precies hierom zei ik het, haha ![]() Ze hadden trouwens wel een interessant zichtpunt op waarom veel teams zo worstelen met de banden. FP 1 en 2 zijn een half uur korter. De teams kunnen daardoor de race simulaties niet meer zo goed uitvoeren als eerst. Vaak doen ze maar 8 rondjes ofzo, waardoor ze veel minder informatie hebben en in de races blijkt het vaak anders te zijn dan ze hadden voorspeld. Vond ik wel interessant, dat dat half uurtje toch best een significante rol speelt. | ||
WismutVeilchen83 | dinsdag 22 juni 2021 @ 22:00 | |
Het is wel zo dat Max zelf ook verklaarde na afloop dat hij zich in stint 1 niet zo lekker voelde in de auto. Met volle tanks, weinig grip en weinig downforce worstelde hij. Naarmate de race vorderde werd het steeds beter. Ik denk dat Mercedes en RBR elkaar echt weinig ontliepen zondag en dat de geweldige in- en outlap van Max. gecombineerd met de trage pit entry van Hamilton het verschil hebben gemaakt. Ik denk dat als Lewis ook een 2e stop had gemaakt het resultaat gelijk was geweest. Mogelijk was Max dan ook weggereden van hem, omdat zijn auto naarmate de race vorderde gewoon steeds beter werd. | ||
daNpy | dinsdag 22 juni 2021 @ 22:00 | |
Om Max in de vuile lucht te houden en zijn banden sneller op te maken; tevens zijn eigen auto en banden te sparen. Die tactiek kent men toch onderhand wel? | ||
WismutVeilchen83 | dinsdag 22 juni 2021 @ 22:14 | |
Eerlijk gezegd kreeg ik niet de indruk dat Lewis nou zoveel sneller had gekund. Als die banden nog zoveel overhadden had hij net als Perez ervoor kunnen kiezen door te rijden of was zijn inlap veel beter geweest dan die nu was. Ik denk echt dat het gewoon heel close was zondag. | ||
BehoorlijkKritisch | dinsdag 22 juni 2021 @ 22:20 | |
Ik geloof ook echt niet dat hij hem bewust op 3s liet. Als Lewis daar verder had uit kunnen lopen had hij dat echt wel gedaan. Het ging heel gestaag. Ik denk ook dat de verschillen heel klein waren en zeker niet zo ruim in het voordeel van RB als Hill beweert. En al helemaal niet tijdens de 1e stint. Kennelijk heeft de RB meer moeite met een volle tank dan Mercedes? | ||
Peterselieman | dinsdag 22 juni 2021 @ 22:24 | |
Vergeet niet dat er zondag aan het begin van de race meer wind stond en dat het kort er voor geregend had. Daarnaast stond Max veel langer op de grid stil dan de rest van de coureurs. Dat maakte net het verschil in de eerste rondes. Vlak voordat Max de tweede stop maakte voelde Max al dat zijn auto beter en beter begon te werken omdat er meer rubber op de baan lag en de wind iets was gaan liggen. Dit verklaarde hij na afloop van de race. | ||
BehoorlijkKritisch | dinsdag 22 juni 2021 @ 22:26 | |
Ja, maar ook toen kwam hij toch niet dichterbij? | ||
tja77 | dinsdag 22 juni 2021 @ 22:27 | |
Volgens mij was in de eerste stint het gat tussen Hamilton en Verstappen groter dan het gat tussen Bottas en Verstappen. Dat is nooit een goed teken vlak voor aanvang van de pitstops en betekende voor mij dat in stint 1 de Mercedes de snellere auto was. Bij een undercut wil je binnen 2 sec. zitten, maar dat kreeg Max dus niet voor elkaar. In stint 2 waren beide Mercedessen sneller dan Verstappen maar ondanks DRS kwamen ze er niet voorbij omdat Max steevast met 0,6-0,8 sec. voorsprong het rechte stuk op reed. Max fikte z’n banden op omdat hij alles op alles moest zetten op de Mercedessen achter zich te houden. In stint 3 (van Max) reed hij op versere banden die een compound zachter waren. Dit was de enige stint waarin hij echt sneller was dan de Mercedessen. Bottas was een sitting duck voor Max, en omdat Perez z’n banden top managede kon ook hij Bottas voorbij. | ||
WismutVeilchen83 | dinsdag 22 juni 2021 @ 22:28 | |
Vlak voor de tweede stop zegt ie. Toen reed Max zelf op enig moment 3 seconden weg bij HAM. | ||
Nattekat | dinsdag 22 juni 2021 @ 22:30 | |
Hamilton kan ook niet eeuwig in de slipstream blijven harken. | ||
tja77 | dinsdag 22 juni 2021 @ 22:32 | |
Hamilton liet het lopen, dat gat voor de 2e stop van Max liep in 1-2 rondjes van 1.2 naar 3 sec. Hamilton wist dat Max nog ging pitten omdat Max riep dat z’n banden het niet gingen redden tot het eind. Hamilton ging vanaf toen banden managen. Vandaar dat Max 3 sec. voorsprong had voor z’n 2e pitstop. | ||
WismutVeilchen83 | dinsdag 22 juni 2021 @ 22:43 | |
Die bleken wel cruciaal te zijn. Het maakte ook dat Merc zelf de undercut sowieso niet meer kon doen. | ||
BehoorlijkKritisch | woensdag 23 juni 2021 @ 07:58 | |
Dat, en Hamilton maakte een fout. Hij was zelfs nog over de boordradio aan het jammeren of ze extra goed wilde controleren of hij geen schade had opgelopen omdat hij wijd was gegaan. | ||
opreis | woensdag 23 juni 2021 @ 09:30 | |
Maar als hij bewust lang door had gereden was hij dus sowieso undercut door Max. En dat wilde ze voorkomen omdat dat het initiatief weer bij Max/RB zou leggen.En dat hadden ze ook kunnen voorkomen als Lewis niet zoveel tijd had verloren t.o.v tijdens de inlap/pitlane. | ||
opreis | woensdag 23 juni 2021 @ 09:33 | |
Waarschijnlijk ook omdat RB/Max op dat moment er bewust voor kozen om het laatste beetje banden op te verbruiken omdat ze wisten dat ze andere banden zouden gaan gebruiken en Mercedes/Lewis nog in dubio zat om toch iets meer te gaan sparen zodat ze de race uit moesten rijden met die set. | ||
opreis | woensdag 23 juni 2021 @ 09:37 | |
Het was ook vooral de vraag van hoe vroeg durf je te gaan voor die laatste stop, want je wil ook het einde kunnen halen met de medium band. Max heeft uiteindelijk zijn kortste stint gereden op de nieuwe harde banden en zijn 2 langste op gebruikte mediums. Achteraf is ook heel makkelijk praten want nu weet je dat Max in ronde 32 is gestopt en kunnen ze bij mercedes denken, we hadden ronde 31 moeten stoppen. Maar voor hetzelfde geld had Max pas in ronde 35 gestopt en had mercedes beter in ronde 34 kunnen stoppen. | ||
fathank | woensdag 23 juni 2021 @ 10:03 | |
Ik blijf het vooral bijzonder vinden dat je met 2 autos achter Verstappen zit je niet met 1 auto reageert op zijn pitstop omdat je geen veilige stop tov Perez had. Die banden waren al zo oud die had je makkelijk gepakt als Mercedes met je verse banden. Gewoon een blunder. | ||
ChevyCaprice | woensdag 23 juni 2021 @ 10:06 | |
Zou oud waren Perez’ banden niet want hij reed langer door dan de rest van de top 4. | ||
opreis | woensdag 23 juni 2021 @ 10:10 | |
Omdat in de eerste stint al gebleken was dat Bottas op gelijke banden niet voorbij Max kon komen. In de tweede stint bleek dat Lewis op gelijke banden niet voorbij Max kon komen. Je die "opdracht" die voorheen al niet lukte ondanks dat Perez oude banden heeft weer een beetje moeilijker maakt. Je het Max iets lastiger kan maken door beide mercedessen er tussen te plaatsen. Max had de inhaal actie op Lewis pas in de 1 na laatste ronde gemaakt. Had Bottas het 1 of 2 rechte stukken langer vol gehouden en en Lewis ook dan had Lewis gewoon gewonnen. Het was echt close | ||
fathank | woensdag 23 juni 2021 @ 10:11 | |
Tegen de tijd dat je erbij zou komen als Mercedes wel. Dan hadden ze P3 gehad. Maar goed, Red Bull goden ![]() | ||
ChevyCaprice | woensdag 23 juni 2021 @ 10:24 | |
Klopt, ze hadden wel beter kunnen splitten. Al zag het er wel leuk uit toen ze allebei achter Max aan het trappen waren. | ||
Starflyer | woensdag 23 juni 2021 @ 10:30 | |
Bottas had de snelheid van Max, dus met een tweede stop had hij Max kunnen pushen zodat diens banden er sneller aan zouden gaan. En kon hij net als Max Perez inhalen (al zou dat niet zo makkelijk gaan, maar zou het door zijn betere banden waarschijnlijk wel gelukt zijn). | ||
BehoorlijkKritisch | woensdag 23 juni 2021 @ 10:38 | |
Ik denk dat ze met Hamilton die gok te groot vonden. Liever een zekere P2 dan gokken met kans op een P4. En Bottas achter Perez betekent zeker dat hij er niet meer voorbij komt. Zelfs niet met verse banden en Perez op houten wielen. Bottas en inhalen is gewoon geen zekerheidje. | ||
Peterselieman | woensdag 23 juni 2021 @ 10:46 | |
Precies. Hamilton was het denk ik wel gelukt, maar Bottas absoluut niet | ||
opreis | woensdag 23 juni 2021 @ 11:25 | |
Jij denkt dat Max niet al aan het pushen was om die 20 seconde die hij achter op Lewis reed goed te maken? | ||
Starflyer | woensdag 23 juni 2021 @ 11:47 | |
Jawel, maar wel wat gecontroleerder. Nu hoefde hij niet te verdedigen om iemand achter zich te houden, waardoor hij wat beter op zijn banden kon letten. Als hij op dezelfde manier had gereden als toen Hamilton achter hem zat had hij dat niet volgehouden. Dat lukt op hard al niet eens laat staan op mediums. | ||
BehoorlijkKritisch | woensdag 23 juni 2021 @ 13:13 | |
Al had hij een Bottasop softs met 40pk meer achter hem gehad, hij had er geen tiende van een seconde harder om hoeven rijden. | ||
opreis | woensdag 23 juni 2021 @ 15:15 | |
Ik zie wat je bedoelt, maar ik vind het totaal niet realistisch. Toen Max ging stoppen zat Bottas al op een seconde of 6. Als Bottas dan meteen met Max de pit in gaat moet Bottas eerst een gat van 6 seconde dichtrijden op Max die ook al een gat met Lewis aan het dichtrijden is. En als hem dat al lukt moet hij nog genoeg banden overhebben om Max onder druk te zetten op opgerookte branden, iets wat hem al niet lukte toen ze dezelfde banden hadden. | ||
Nattekat | woensdag 23 juni 2021 @ 15:20 | |
Bottas was Perez niet eens voorbij gekomen joh | ||
Tijn | woensdag 23 juni 2021 @ 15:47 | |
Wel mooi dat Mercedes nu nadeel ondervindt van het feit dat hun 2e rijder een beetje een pannenkoek is. Als ik Toto was, zou ik gaan nadenken om Russell gewoon vanaf de volgende race al naast Lewis te zetten. Dat lijkt me de enige manier voor ze om het constructeurskampioenschap veilig te stellen. | ||
tja77 | woensdag 23 juni 2021 @ 15:57 | |
Het is nog maar de vraag of Russell de bitch wil zijn van Hamilton. | ||
Tijn | woensdag 23 juni 2021 @ 15:59 | |
Dat risico nemen lijkt me nog altijd beter dan de winst uit handen geven, puur omdat je 2e rijder gewoon niet mee kan komen. | ||
BehoorlijkKritisch | woensdag 23 juni 2021 @ 15:59 | |
Dat lijkt me in de rest van het seizoen geen probleem. Lijkt me helder dat Hamilton gewoon de nummer 1 blijft en dat zal Russel in het lopende seizoen ook wel respecteren. Dat probleem gaat echter met ingang van komend seizoen dan wel spelen. De vraag is dan ook of Hamilton wel zo'n jonge gast die zich wil bewijzen naast hem wil. | ||
opreis | woensdag 23 juni 2021 @ 16:20 | |
Het is nog maar de vraag of Lewis snel genoeg is om Russell zijn bitch te laten zijn. Als Russell er voor kwalificeerd waarom zou hij Lewis er dan voorbij laten? Bottas komt gemiddeld 1 tiende tekort op Lewis. Is het ondenkbaar dat Russell een tiende sneller is dan Bottas? | ||
Tarado | woensdag 23 juni 2021 @ 16:21 | |
ik denk dat de grootste vraag is of Hamilton Russel wel als bitch wil | ||
Starflyer | woensdag 23 juni 2021 @ 16:24 | |
En of Williams Russell wil afstaan aan Mercedes. | ||
daNpy | woensdag 23 juni 2021 @ 16:25 | |
Omdat Lewis 100 punten meer heeft in het kampioenschap en nog steeds mee doet om de winst. Ze gaan Perez ook niet op 1 laten finishen als Max op 2 rijdt en die 7 punten laten liggen. | ||
Tarado | woensdag 23 juni 2021 @ 16:27 | |
en op basis waarvan denk jij dat Russel dat wel even doet, dat ene weekend in de auto van vorig jaar? | ||
Tijn | woensdag 23 juni 2021 @ 16:28 | |
Ja. Natuurlijk is het een gok, maar met Bottas weet je eigenlijk wel zeker dat je het uit handen gaat geven. | ||
opreis | woensdag 23 juni 2021 @ 16:28 | |
Russell is na dit jaar vrij man | ||
opreis | woensdag 23 juni 2021 @ 16:30 | |
Oh wacht ik lees nu dat de discussie is om het al dit jaar te laten gebeuren. My bad. Ik denk dat Russell dan prima 2de rijder wil zijn in ruil voor een aantal podiums evt een win hier en daar zoals Perez die ook al had. Om vervolgens volgend jaar al gewend te zijn aan de Merc. Contracten kun je afkopen. Williams gaat met of zonder Russell toch niet hoger komen dan ze nu staan en wie weet kunnen ze dan nog wat extra vangen van een paydriver. Maar Mercedes gaat dat niet doen denk ik | ||
Tijn | woensdag 23 juni 2021 @ 16:33 | |
Ik verwacht het ook niet. Maar als je kijkt hoe ze nu al wegzakken in het constructeurskampioenschap, moeten ze daar toch wel een beetje in paniek beginnen te raken zou je denken. Wat als het gat straks na de double header in Oostenrijk nog groter is geworden? Als je het jaar nog wil redden moet je nú iets doen, lijkt me. Anders is het seizoen te kort om de boel weer vlot te trekken. [ Bericht 0% gewijzigd door Tijn op 23-06-2021 16:39:32 ] | ||
Tarado | woensdag 23 juni 2021 @ 16:43 | |
mwa, ik vind Bottas dan ook geen pannenkoek (voor een 2e rijder), op de zaterdagen zit hij er toch wel dichtbij en je moet niet vergeten dat hij gewoon in dienst van rijdt dus de beste strategieën krijgt hij ook niet | ||
Tijn | woensdag 23 juni 2021 @ 16:48 | |
Ik denk dat de race in Frankrijk heeft laten zien dat het geen zin heeft om Bottas er een beetje achteraan te hebben hobbelen. Het is alweer 3 races geleden dat Bottas voor Pérez is geëindigd. Ik krijg de indruk dat Sergio z'n draai gevonden heeft, terwijl Valtteri alleen maar verder wegzakt. | ||
vipergts | woensdag 23 juni 2021 @ 16:52 | |
Als ik Russell was zou ik daar niet aan beginnen. Dan ben je tweede rijder van iemand die naar het einde van zijn carrière gaat. En als je dan pech hebt nemen ze Max als opvolger en is hij de rest van zijn leven 2de viool aan het spelen. Als Hamilton dar niet tegen kan moet hij maar stoppen. | ||
Tarado | woensdag 23 juni 2021 @ 16:55 | |
toen eindigde Hamilton ook voor Verstappen dus je schrijft hem wel heel makkelijk af | ||
Tijn | woensdag 23 juni 2021 @ 16:57 | |
Ik was al nooit een groot fan ![]() ![]() | ||
Tarado | woensdag 23 juni 2021 @ 17:09 | |
ik ben ook geen fan hoor, ik mis Rosberg nog steeds ![]() | ||
Monolith | woensdag 23 juni 2021 @ 17:10 | |
Nou had ie ook wel pech in Monaco natuurlijk. | ||
Peterselieman | woensdag 23 juni 2021 @ 17:12 | |
het heeft Mercedes wel het record van de langste pitsstop ooit opgeleverd | ||
Tijn | woensdag 23 juni 2021 @ 17:12 | |
Ze hebben allemaal wel eens pech gehad dit seizoen. Maar waar het me meer om gaat is dat het niet goed genoeg is als Bottas dit jaar vanaf nu elke race 4e wordt. Dan gaat RBR er met de beker vandoor en daar zal Mercedes toch een stokje voor willen steken. | ||
opreis | woensdag 23 juni 2021 @ 17:14 | |
Juist wel. Dat zelfvertrouwen moet je gewoon hebben dat je hem kan hebben anders kan je net zo goed niet in de F1 rijden. + de kans dat Lewis over z'n top is is groot dus dat je hem dan kan matchen of verslaan en daardoor je "waarde" omhoog gaat is dan ook mooi meegenomen. Eerste rijder worden moet je ook door resultaten afdwingen. | ||
vipergts | woensdag 23 juni 2021 @ 17:31 | |
Zeker maar dan moet je wel er voor gaan en niet als tweede man zoals bottas dat hij dat dit seizoen doet om de boel te redden kan ik inkomen. Maar bij het nieuwe seizoen zou hij de kans moeten krijgen om er voor te gaan. | ||
Tarado | woensdag 23 juni 2021 @ 17:33 | |
ik denk toch dat ze meer bezig zijn met zorgen dat Hamilton elke race 1e wordt | ||
Tijn | woensdag 23 juni 2021 @ 17:44 | |
Dan denk ik niet dat ze dit jaar kampioen gaan worden ![]() | ||
SamCooke | woensdag 23 juni 2021 @ 17:49 | |
T/m Monaco deed Bottas het gewoon goed (genoeg). Ik denk dat er iets in hem is geknakt toen ie na die race totaal geen steun kreeg en zowat medeschuldig werd gemaakt voor zijn uitvallen. Dat Hamilton net zo hard faalt daar hoor je dan weer relatief weinig over. | ||
THEFXR | woensdag 23 juni 2021 @ 18:06 | |
HAM gaat geslacht worden door Max, nu hij geen steun meer heeft van Bottas. | ||
BehoorlijkKritisch | woensdag 23 juni 2021 @ 18:29 | |
Voor Mercedes is de constructeurtitel toch echt belangrijker. En Nu RB een fatsoenlijke tweede rijder heeft, wordt de eindklassering van Bottas toch wel essentieel. | ||
daNpy | woensdag 23 juni 2021 @ 19:29 | |
Valtteri wordt ook al het hele seizoen door zijn team ge-sidetracked. Hij heeft gewoon gepit zoals het team wilde en het team wilde geen 2e pitstop doen. Dat gaf RBR de kans Perez lang buiten te houden en dat betaalde zich later terug. Daar stond Perez 2 races geleden nog, dat zegt vrij weinig. Mercedes is aan het blunderen, maar dat is niet de schuld van Bottas. | ||
Tijn | woensdag 23 juni 2021 @ 19:57 | |
Dat wil ik wel geloven, maar ik zie Mercedes er ook niet snel iets anders van maken. Ze zullen Bottas een betere strategie moeten geven als ze willen dat-ie betere resultaten haalt, maar ze lijken alleen maar bezig met Lewis te zijn. Tegelijkertijd zal Bottas zelf ook het initiatief moeten nemen zodra hij doorheeft dat-ie weer eens voor Lewis' karretje wordt gespannen, maar dat zie ik hem ook niet snel doen. | ||
Tarado | woensdag 23 juni 2021 @ 20:29 | |
![]() Ik denk niet dat het gaat gebeuren maar is natuurlijk onzin om je met de 2e rijder bezig te houden als je eerste rijder de races niet wint. | ||
opreis | woensdag 23 juni 2021 @ 20:51 | |
Imola was niet best van Bottas, en dat was ruim voor Monaco. En ik denk niet dat we een andere Bottas zien dan andere jaren. Het grote verschil is dat Mercedes er niet meer ruim voor zit en dan krijg je dit soort situaties | ||
#ANONIEM | woensdag 23 juni 2021 @ 23:05 | |
Er is nu ook het "probleem" dat Bottas niet voor Hamilton mag eindigen, Hamilton kan geen puntverlies verdragen dit jaar met Verstappen zo dicht in zijn buurt of voor hem. Dus Mercedes is vermoedelijk ook bezig om Bottas maar vooral in een positie achter Hamilton te houden, dat zal de zaak ook geen goed doen. Maar Bottas heeft gewoon een drama van een seizoen tot nu toe en dat is niet helemaal zijn schuld, Imola zat Russell gewoon fout hoewel je kan stellen dat Bottas nooit in de positie had moeten zijn dat Russell een probleem was. Monaco was een menselijke fout van een monteur. Tragisch maar kan gebeuren. Baku was niks. Tja, en dan Frankrijk waar hij voorbij gereden word door 2 Red Bulls. Lag het aan de strategie? Mogelijk deels wel maar indruk maakte Bottas niet. Het is allemaal niet overtuigend maar soms gaat het gewoon tussen je oren zitten en dan stapelt het een op het ander. Vettel had vorig jaar zo'n seizoen. | ||
BehoorlijkKritisch | donderdag 24 juni 2021 @ 06:46 | |
Dat eerste is geen zekerheidje en dat krijg je ook nooit voor elkaar. En zelfs als dat gebeurd heb je inmiddels een achterstand en een RB dat met twee coureurs mee doet. Dus zelfs als Ham vanaf nu alles wint is die constructeurtitel alles behalve zeker. Jij mag dat onzin vinden, maar aangezien de constructeurstitel belangrijker is, is het dat niet. Zolang Bottas in gevecht is met McLarens en Ferrari's, denk ik toch dat men daar even wat extra aandacht aan besteedt. Want als Ham wint en RB 2&3 wordt, dan wordt de positie van Bottas toch wel heel belangrijk. | ||
PzKpfw | donderdag 24 juni 2021 @ 07:14 | |
Ik zie Max nu niet zo snel meer weggaan bij Red Bull. | ||
BehoorlijkKritisch | donderdag 24 juni 2021 @ 07:35 | |
Lijkt me voor de volle 100% afhankelijk van hoe het motoren project van RB gaat lopen. Als Verstappen in 2023 geen auto heeft waarmee hij wereldkampioen wordt dan is het echt adios RB. | ||
daNpy | donderdag 24 juni 2021 @ 08:31 | |
Niet zeker, maar Perez is ook niet constant genoeg om te zeggen dat RBR hem dan wél gaat pakken. Bottas is nu eenmaal geen top coureur. Maar hem in de schoenen schuiven dat ie genaaid wordt door zijn team vind ik ook weer te ver gaan. | ||
Tarado | donderdag 24 juni 2021 @ 08:38 | |
daarom, het is meer een dingetje dat Mercedes nu ook op de limiet moet rijden en dat gaat Hamilton uiteraard beter af net zoals Max bij Red Bull | ||
daNpy | donderdag 24 juni 2021 @ 09:21 | |
Ik vind Hamilton tamelijk veel fouten maken eigenlijk, waar Bottas voornamelijk pech heeft en tactisch tbv Hamilton wordt ingezet. | ||
Tarado | donderdag 24 juni 2021 @ 09:24 | |
is ook niet meer gewend aan die druk maar snel is hij natuurlijk wel | ||
WismutVeilchen83 | donderdag 24 juni 2021 @ 09:57 | |
Dat én de auto zelf natuurlijk. In 2009 zag je dat Honda/Brawn GP 2008 had opgeofferd (RBR ook, net als Toyota en Williams) om vervolgens in 2009 vooraan te staan met de nieuwe regels. Teams die om de titel streden in 2008 (McLaren en Ferrari) waren in 2009 nergens en het duurde tot 2010 voordat ze enigszins bij waren. Maar de achterstand op RBR haalden ze de jaren daarna nooit meer in. Sterker nog: McLaren is nooit meer echt op het niveau van 2008 gekomen. | ||
Tijn | donderdag 24 juni 2021 @ 10:11 | |
Dus de échte strijd dit jaar is tussen Pérez en Bottas ![]() | ||
daNpy | donderdag 24 juni 2021 @ 10:12 | |
Voor de WCC kun je het misschien wel zo zien ja ![]() | ||
Dauthi | donderdag 24 juni 2021 @ 10:14 | |
Waar baseer jij al je uitspraken op, behalve je onderbuik? https://www.formula1.com/(...)H9dNxAS016m8t0J.html | ||
#ANONIEM | donderdag 24 juni 2021 @ 10:36 | |
Nou ja, het is voor ons als buitenstaanders heel moeilijk te bepalen wie er nu, als je het zo wil zeggen, fout zat. Beide Mercedes rijders zeggen tijdens de race dat ze om een 2 stops strategie hebben gevraagd, het team doet een stop en verliest de overwinning en een podiumplek. Had Bottas zijn banden kunnen sparen om Perez te stoppen? Mischien wel, mischien niet, had hij het Max moeiljker kunnen maken? Mischien wel, mischien niet. Ik vind Bottas een sympathieke gast die veel te veel shit over zich heen krijgt, overigens, en niet alleen van buitenaf, het commentaar van Wolff over Monaco was compleet gelul, we zullen zien of hij zich kan herpakken. | ||
opreis | donderdag 24 juni 2021 @ 10:46 | |
Lewis en Bottas kunnen wel iets willen, maar zij zien alleen de auto voor en de auto achter zich. Je kan het team rustig vertrouwen dat zij een veel beter afweging kunnen maken, wel met input van de coureur. Een 2 stopper had alleen Lewis de overwinning kunnen opleveren als hij Perez voorbij had gekomen (had hem tijd gekost) en als hij zijn 2de stop voor Max had gemaakt (dat is achteraf makkelijk praten, maar tijdens de race weet je niet wanneer Max precies zijn stop gaat maken) | ||
tja77 | donderdag 24 juni 2021 @ 10:47 | |
Stiekem hoop ik op een kampioenschap dat in de laatste race beslist gaat worden. Hamilton en Verstappen staan zowat gelijk in punten. Bottas boort in de laatste ronde z’n Mercedes finaal in de flank van Hamilton waardoor Verstappen kampioen wordt. Dikke middelvinger van Bottas in het gezicht van Toto. Tafels, stoelen alles moet eraan geloven in de pitbox van Mercedes. ![]() | ||
Tarado | donderdag 24 juni 2021 @ 10:49 | |
mwa ik heb dan toch liever dat het op een normale manier op de baan beslist wordt, die tafels en stoelen gaan er sowieso aan ![]() | ||
tja77 | donderdag 24 juni 2021 @ 10:54 | |
Maar ik gun Bottas wel een middelvinger naar Toto moment. | ||
Tarado | donderdag 24 juni 2021 @ 10:57 | |
Ja maar dan krijg je weer dat "what if" vanuit het Hamilton kamp net als toen met Rosberg. Het is beter mocht Verstappen die titel pakken dat het gewoon op eigen kracht is. | ||
BehoorlijkKritisch | donderdag 24 juni 2021 @ 11:45 | |
Natuurlijk zegt hij dat. Maar zodra hij geen auto heeft waarmee hij voora an mee doet en niet het vertrouwen dat dat snel veranderd,is hij echt niet zo gek om te blijven. Dat spreekt toch voor zich, lijkt me. |