abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 22 juni 2021 @ 17:08:08 #201
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_200011192
Tip voor zij die zich ergeren als gezegd wordt dat RBR de betere auto heeft: de podcast vab F1 nation met oa Damon Hill. Daar trekken ze de conclusie dat Max zonder foutje in bocht 1 aan de horizon was verdwenen _O_
Rini dankjewel.
pi_200011292
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 17:08 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Tip voor zij die zich ergeren als gezegd wordt dat RBR de betere auto heeft: de podcast vab F1 nation met oa Damon Hill. Daar trekken ze de conclusie dat Max zonder foutje in bocht 1 aan de horizon was verdwenen _O_
Verbaasd me niks. Damon zit zo ver in het hol van Lewis
  dinsdag 22 juni 2021 @ 18:00:34 #203
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_200012045
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 17:16 schreef opreis het volgende:

[..]

Verbaasd me niks. Damon zit zo ver in het hol van Lewis
Je leest verkeerd.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_200012067
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 18:00 schreef jogy het volgende:

[..]

Je leest verkeerd.
Verklaar je nader
  dinsdag 22 juni 2021 @ 18:09:22 #205
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_200012186
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 18:02 schreef opreis het volgende:

[..]

Verklaar je nader
Damon zegt dat als Verstappen zich niet had verremd dat de Red Bull aan de horizon was verdwenen. Dus een verkapt compliment voor de Red Bull auto/Verstappen. Dus voor iemand in het hol van Hamilton/Mercedes is dat een gekke opmerking.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_200012425
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 18:09 schreef jogy het volgende:

[..]

Damon zegt dat als Verstappen zich niet had verremd dat de Red Bull aan de horizon was verdwenen. Dus een verkapt compliment voor de Red Bull auto/Verstappen. Dus voor iemand in het hol van Hamilton/Mercedes is dat een gekke opmerking.
Ik zie dat dus omgekeerd. Door te zeggen dat Max in zijn RB aan de horizon verdwenen was zegt hij dat de RB de betere auto is dan de Mercedes. Dat maakt de prestatie van de coureur Max minder knap, immers wint hij in een auto die moet winnen. Daar tegenover maakt het de prestatie van Lewis beter, want ondanks dat Lewis een mindere mercedes heeft, heeft hij zich kunnen mengen in het gevecht met Max in zijn dominante RB.

Het is ook precies de reden dat Lewis constant verkondigd dat de tegenstanders een snelle auto hebben en ook nu weer dat ze maar liefst 3 tienden sneller zijn op de rechte stukken (bochten worden bewust niet genoemd). Alles om de mythe dat Lewis de beste coureur ooit is in stand te houden en dat alle records komen vanwege zijn stuurmans kunsten en niet dankzij een superieure auto.

Je moet RB en Max en Lewis en Mercedes los zien in deze.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 18:35:23 #207
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_200012507
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 16:34 schreef needakill het volgende:

[..]

Ik vind het knap als jij een streampje heb waarbij Toto zijn hele strategie even uitlegt tijdens de race. ^O^
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat tijdens de race al werd aangegeven dat de snelste lap optie door Bottas waarschijnlijk werd geblokkeerd doordat er mogelijk een straf zou volgen voor Perez. En nog los van wat er tijdens de race al dan niet in een stream geroepen is, een 'expert' in de studio kan 1+1 ook optellen en dat bedenken in plaats van te gaan lopen zeveren over hoe dom het wel niet is dat ze Bottas niet naar binnen halen.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 18:38:55 #208
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_200012549
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 17:08 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Tip voor zij die zich ergeren als gezegd wordt dat RBR de betere auto heeft: de podcast vab F1 nation met oa Damon Hill. Daar trekken ze de conclusie dat Max zonder foutje in bocht 1 aan de horizon was verdwenen _O_
Het lijkt wel of die mensen gewoon niet naar de race hebben gekeken. Hebben ze dan volledig gemist dat Max de Mercedessen gewoon niet kon volgen in stint 1? En dat de Hamilton in stint 2 wel (zij het langzaam) bij Verstappen weg reed?

Ik begrijp het prima als mensen biased zijn en graag iets willen roepen over dat coureur A of auto B beter is, maar we hebben toch allemaal kunnen zien dat wat Hill zegt gewoon nooit had kunnen gebeuren? Hij zelf toch ook? Wat is dat toch voor flauwekul altijd.
pi_200014340
https://sendvid.com/jm25h0ju

Palmer geeft een inkijkje in waar het fout ging voor Lewis en komt ook met een voorzichtige conclussie dat Lewis er zelf ook schuldig aan is.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 21:17:50 #210
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_200015282
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 20:32 schreef opreis het volgende:
https://sendvid.com/jm25h0ju

Palmer geeft een inkijkje in waar het fout ging voor Lewis en komt ook met een voorzichtige conclussie dat Lewis er zelf ook schuldig aan is.
Zo voorzichtig vind ik hem niet. Hij laat de data zien en is vrij duidelijk dat Lewis de beslissende tienden laat liggen doordat hij minder agressief is in de pitfase.

Ik vind alleen zijn vergelijking met Bahrein wat vreemd. Volgens mij was het verschil in banden in Bahrein veel minder extreem dan afgelopen zondag. Maar goed, hij is in elk geval geen Lewis-fanboy.

Bottas krijgt nog wel even de schuld, uiteraard. Is ook wel wat voor te zeggen, trouwens.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 21:22:50 #211
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_200015399
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 18:38 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Het lijkt wel of die mensen gewoon niet naar de race hebben gekeken. Hebben ze dan volledig gemist dat Max de Mercedessen gewoon niet kon volgen in stint 1? En dat de Hamilton in stint 2 wel (zij het langzaam) bij Verstappen weg reed?

Ik begrijp het prima als mensen biased zijn en graag iets willen roepen over dat coureur A of auto B beter is, maar we hebben toch allemaal kunnen zien dat wat Hill zegt gewoon nooit had kunnen gebeuren? Hij zelf toch ook? Wat is dat toch voor flauwekul altijd.
Dat wegrijden in de eerste stint viel wel mee. Het werd niet veel meer dan 3s.
En in de tweede stint zat hij erachter en reed hij dus niet weg. En na de pitstop van Verstappen was die juist sneller (door de betere banden).
No Dyson Barrier is going to stop me!
  dinsdag 22 juni 2021 @ 21:26:52 #212
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_200015500
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 21:22 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Dat wegrijden in de eerste stint viel wel mee. Het werd niet veel meer dan 3s, buiten de vuile lucht dus. Misschien wel met opzet.
En in de tweede stint zat hij erachter en reed hij dus niet weg. En na de pitstop van Verstappen was die juist sneller (door de betere banden).
Sorry, dat bedoelde ik. In stint 2 kon Verstappen niet bij Hamilton weg rijden. Dan is het toch raar om te roepen dat Verstappen wel even aan de horizon was verdwenen?

En voor wat betreft stint 1, als dat gat dan 3s werd dan is dat toch ook duidelijk dat Verstappen niet zoveel snelheid had dat hij wel eventjes weg had kunnen rijden? Als hij die snelheid had gehad was hij er met DRS ook wel voorbij gekomen.

Waar baseert Hill zich dan op? Ja, stint 3 was Verstappen veel sneller, maar dat is logisch.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 21:56:24 #213
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_200016167
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 18:28 schreef opreis het volgende:

[..]

Ik zie dat dus omgekeerd. Door te zeggen dat Max in zijn RB aan de horizon verdwenen was zegt hij dat de RB de betere auto is dan de Mercedes. Dat maakt de prestatie van de coureur Max minder knap, immers wint hij in een auto die moet winnen. Daar tegenover maakt het de prestatie van Lewis beter, want ondanks dat Lewis een mindere mercedes heeft, heeft hij zich kunnen mengen in het gevecht met Max in zijn dominante RB.

Het is ook precies de reden dat Lewis constant verkondigd dat de tegenstanders een snelle auto hebben en ook nu weer dat ze maar liefst 3 tienden sneller zijn op de rechte stukken (bochten worden bewust niet genoemd). Alles om de mythe dat Lewis de beste coureur ooit is in stand te houden en dat alle records komen vanwege zijn stuurmans kunsten en niet dankzij een superieure auto.

Je moet RB en Max en Lewis en Mercedes los zien in deze.
Precies hierom zei ik het, haha :D

Ze hadden trouwens wel een interessant zichtpunt op waarom veel teams zo worstelen met de banden. FP 1 en 2 zijn een half uur korter. De teams kunnen daardoor de race simulaties niet meer zo goed uitvoeren als eerst. Vaak doen ze maar 8 rondjes ofzo, waardoor ze veel minder informatie hebben en in de races blijkt het vaak anders te zijn dan ze hadden voorspeld. Vond ik wel interessant, dat dat half uurtje toch best een significante rol speelt.
Rini dankjewel.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 22:00:41 #214
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_200016252
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 21:26 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Sorry, dat bedoelde ik. In stint 2 kon Verstappen niet bij Hamilton weg rijden. Dan is het toch raar om te roepen dat Verstappen wel even aan de horizon was verdwenen?

En voor wat betreft stint 1, als dat gat dan 3s werd dan is dat toch ook duidelijk dat Verstappen niet zoveel snelheid had dat hij wel eventjes weg had kunnen rijden? Als hij die snelheid had gehad was hij er met DRS ook wel voorbij gekomen.

Waar baseert Hill zich dan op? Ja, stint 3 was Verstappen veel sneller, maar dat is logisch.
Het is wel zo dat Max zelf ook verklaarde na afloop dat hij zich in stint 1 niet zo lekker voelde in de auto. Met volle tanks, weinig grip en weinig downforce worstelde hij. Naarmate de race vorderde werd het steeds beter. Ik denk dat Mercedes en RBR elkaar echt weinig ontliepen zondag en dat de geweldige in- en outlap van Max. gecombineerd met de trage pit entry van Hamilton het verschil hebben gemaakt. Ik denk dat als Lewis ook een 2e stop had gemaakt het resultaat gelijk was geweest. Mogelijk was Max dan ook weggereden van hem, omdat zijn auto naarmate de race vorderde gewoon steeds beter werd.
Rini dankjewel.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 22:00:50 #215
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_200016255
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 21:22 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Dat wegrijden in de eerste stint viel wel mee. Het werd niet veel meer dan 3s.
Om Max in de vuile lucht te houden en zijn banden sneller op te maken; tevens zijn eigen auto en banden te sparen.

Die tactiek kent men toch onderhand wel?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 22:14:11 #216
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_200016517
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 22:00 schreef daNpy het volgende:

[..]

Om Max in de vuile lucht te houden en zijn banden sneller op te maken; tevens zijn eigen auto en banden te sparen.

Die tactiek kent men toch onderhand wel?
Eerlijk gezegd kreeg ik niet de indruk dat Lewis nou zoveel sneller had gekund. Als die banden nog zoveel overhadden had hij net als Perez ervoor kunnen kiezen door te rijden of was zijn inlap veel beter geweest dan die nu was. Ik denk echt dat het gewoon heel close was zondag.
Rini dankjewel.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 22:20:29 #217
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_200016680
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 22:14 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd kreeg ik niet de indruk dat Lewis nou zoveel sneller had gekund. Als die banden nog zoveel overhadden had hij net als Perez ervoor kunnen kiezen door te rijden of was zijn inlap veel beter geweest dan die nu was. Ik denk echt dat het gewoon heel close was zondag.
Ik geloof ook echt niet dat hij hem bewust op 3s liet. Als Lewis daar verder had uit kunnen lopen had hij dat echt wel gedaan. Het ging heel gestaag.

Ik denk ook dat de verschillen heel klein waren en zeker niet zo ruim in het voordeel van RB als Hill beweert. En al helemaal niet tijdens de 1e stint. Kennelijk heeft de RB meer moeite met een volle tank dan Mercedes?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 juni 2021 @ 22:24:06 #218
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_200016799
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 22:20 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Ik geloof ook echt niet dat hij hem bewust op 3s liet. Als Lewis daar verder had uit kunnen lopen had hij dat echt wel gedaan. Het ging heel gestaag.

Ik denk ook dat de verschillen heel klein waren en zeker niet zo ruim in het voordeel van RB als Hill beweert. En al helemaal niet tijdens de 1e stint. Kennelijk heeft de RB meer moeite met een volle tank dan Mercedes?
Vergeet niet dat er zondag aan het begin van de race meer wind stond en dat het kort er voor geregend had. Daarnaast stond Max veel langer op de grid stil dan de rest van de coureurs. Dat maakte net het verschil in de eerste rondes.

Vlak voordat Max de tweede stop maakte voelde Max al dat zijn auto beter en beter begon te werken omdat er meer rubber op de baan lag en de wind iets was gaan liggen. Dit verklaarde hij na afloop van de race.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 22 juni 2021 @ 22:26:08 #219
494262 BehoorlijkKritisch
Niet te kritisch
pi_200016866
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 22:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Vergeet niet dat er zondag aan het begin van de race meer wind stond en dat het kort er voor geregend had. Daarnaast stond Max veel langer op de grid stil dan de rest van de coureurs. Dat maakte net het verschil in de eerste rondes.

Vlak voordat Max de tweede stop maakte voelde Max al dat zijn auto beter en beter begon te werken omdat er meer rubber op de baan lag en de wind iets was gaan liggen. Dit verklaarde hij na afloop van de race.
Ja, maar ook toen kwam hij toch niet dichterbij?
  dinsdag 22 juni 2021 @ 22:27:20 #220
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_200016903
Volgens mij was in de eerste stint het gat tussen Hamilton en Verstappen groter dan het gat tussen Bottas en Verstappen. Dat is nooit een goed teken vlak voor aanvang van de pitstops en betekende voor mij dat in stint 1 de Mercedes de snellere auto was.
Bij een undercut wil je binnen 2 sec. zitten, maar dat kreeg Max dus niet voor elkaar.

In stint 2 waren beide Mercedessen sneller dan Verstappen maar ondanks DRS kwamen ze er niet voorbij omdat Max steevast met 0,6-0,8 sec. voorsprong het rechte stuk op reed. Max fikte z’n banden op omdat hij alles op alles moest zetten op de Mercedessen achter zich te houden.

In stint 3 (van Max) reed hij op versere banden die een compound zachter waren. Dit was de enige stint waarin hij echt sneller was dan de Mercedessen. Bottas was een sitting duck voor Max, en omdat Perez z’n banden top managede kon ook hij Bottas voorbij.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 22:28:26 #221
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_200016938
Vlak voor de tweede stop zegt ie. Toen reed Max zelf op enig moment 3 seconden weg bij HAM.
Rini dankjewel.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 22 juni 2021 @ 22:30:24 #222
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200016985
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 22:28 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Vlak voor de tweede stop zegt ie. Toen reed Max zelf op enig moment 3 seconden weg bij HAM.
Hamilton kan ook niet eeuwig in de slipstream blijven harken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 22 juni 2021 @ 22:32:26 #223
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_200017031
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 22:28 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Vlak voor de tweede stop zegt ie. Toen reed Max zelf op enig moment 3 seconden weg bij HAM.
Hamilton liet het lopen, dat gat voor de 2e stop van Max liep in 1-2 rondjes van 1.2 naar 3 sec. Hamilton wist dat Max nog ging pitten omdat Max riep dat z’n banden het niet gingen redden tot het eind. Hamilton ging vanaf toen banden managen. Vandaar dat Max 3 sec. voorsprong had voor z’n 2e pitstop.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 22:43:55 #224
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_200017324
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 22:32 schreef tja77 het volgende:

[..]

Hamilton liet het lopen, dat gat voor de 2e stop van Max liep in 1-2 rondjes van 1.2 naar 3 sec. Hamilton wist dat Max nog ging pitten omdat Max riep dat z’n banden het niet gingen redden tot het eind. Hamilton ging vanaf toen banden managen. Vandaar dat Max 3 sec. voorsprong had voor z’n 2e pitstop.
Die bleken wel cruciaal te zijn. Het maakte ook dat Merc zelf de undercut sowieso niet meer kon doen.
Rini dankjewel.
pi_200019761
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 22:32 schreef tja77 het volgende:

[..]

Hamilton liet het lopen, dat gat voor de 2e stop van Max liep in 1-2 rondjes van 1.2 naar 3 sec. Hamilton wist dat Max nog ging pitten omdat Max riep dat z’n banden het niet gingen redden tot het eind. Hamilton ging vanaf toen banden managen. Vandaar dat Max 3 sec. voorsprong had voor z’n 2e pitstop.
Dat, en Hamilton maakte een fout. Hij was zelfs nog over de boordradio aan het jammeren of ze extra goed wilde controleren of hij geen schade had opgelopen omdat hij wijd was gegaan.
pi_200020447
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 22:14 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd kreeg ik niet de indruk dat Lewis nou zoveel sneller had gekund. Als die banden nog zoveel overhadden had hij net als Perez ervoor kunnen kiezen door te rijden of was zijn inlap veel beter geweest dan die nu was. Ik denk echt dat het gewoon heel close was zondag.
Maar als hij bewust lang door had gereden was hij dus sowieso undercut door Max. En dat wilde ze voorkomen omdat dat het initiatief weer bij Max/RB zou leggen.En dat hadden ze ook kunnen voorkomen als Lewis niet zoveel tijd had verloren t.o.v tijdens de inlap/pitlane.
pi_200020487
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 22:28 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Vlak voor de tweede stop zegt ie. Toen reed Max zelf op enig moment 3 seconden weg bij HAM.
Waarschijnlijk ook omdat RB/Max op dat moment er bewust voor kozen om het laatste beetje banden op te verbruiken omdat ze wisten dat ze andere banden zouden gaan gebruiken en Mercedes/Lewis nog in dubio zat om toch iets meer te gaan sparen zodat ze de race uit moesten rijden met die set.
pi_200020557
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 22:43 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]

Die bleken wel cruciaal te zijn. Het maakte ook dat Merc zelf de undercut sowieso niet meer kon doen.
Het was ook vooral de vraag van hoe vroeg durf je te gaan voor die laatste stop, want je wil ook het einde kunnen halen met de medium band. Max heeft uiteindelijk zijn kortste stint gereden op de nieuwe harde banden en zijn 2 langste op gebruikte mediums.
Achteraf is ook heel makkelijk praten want nu weet je dat Max in ronde 32 is gestopt en kunnen ze bij mercedes denken, we hadden ronde 31 moeten stoppen. Maar voor hetzelfde geld had Max pas in ronde 35 gestopt en had mercedes beter in ronde 34 kunnen stoppen.
  woensdag 23 juni 2021 @ 10:03:15 #229
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_200020958
Ik blijf het vooral bijzonder vinden dat je met 2 autos achter Verstappen zit je niet met 1 auto reageert op zijn pitstop omdat je geen veilige stop tov Perez had. Die banden waren al zo oud die had je makkelijk gepakt als Mercedes met je verse banden. Gewoon een blunder.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Moderator woensdag 23 juni 2021 @ 10:06:08 #230
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_200020998
quote:
14s.gif Op woensdag 23 juni 2021 10:03 schreef fathank het volgende:
Ik blijf het vooral bijzonder vinden dat je met 2 autos achter Verstappen zit je niet met 1 auto reageert op zijn pitstop omdat je geen veilige stop tov Perez had. Die banden waren al zo oud die had je makkelijk gepakt als Mercedes met je verse banden. Gewoon een blunder.
Zou oud waren Perez’ banden niet want hij reed langer door dan de rest van de top 4.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_200021065
quote:
14s.gif Op woensdag 23 juni 2021 10:03 schreef fathank het volgende:
Ik blijf het vooral bijzonder vinden dat je met 2 autos achter Verstappen zit je niet met 1 auto reageert op zijn pitstop omdat je geen veilige stop tov Perez had. Die banden waren al zo oud die had je makkelijk gepakt als Mercedes met je verse banden. Gewoon een blunder.
Omdat in de eerste stint al gebleken was dat Bottas op gelijke banden niet voorbij Max kon komen.
In de tweede stint bleek dat Lewis op gelijke banden niet voorbij Max kon komen.

Je die "opdracht" die voorheen al niet lukte ondanks dat Perez oude banden heeft weer een beetje moeilijker maakt.
Je het Max iets lastiger kan maken door beide mercedessen er tussen te plaatsen. Max had de inhaal actie op Lewis pas in de 1 na laatste ronde gemaakt. Had Bottas het 1 of 2 rechte stukken langer vol gehouden en en Lewis ook dan had Lewis gewoon gewonnen. Het was echt close
  woensdag 23 juni 2021 @ 10:11:06 #232
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_200021071
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 10:06 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Zou oud waren Perez’ banden niet want hij reed langer door dan de rest van de top 4.
Tegen de tijd dat je erbij zou komen als Mercedes wel. Dan hadden ze P3 gehad.

Maar goed, Red Bull goden _O_
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  Moderator woensdag 23 juni 2021 @ 10:24:11 #233
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_200021233
quote:
14s.gif Op woensdag 23 juni 2021 10:11 schreef fathank het volgende:

[..]

Tegen de tijd dat je erbij zou komen als Mercedes wel. Dan hadden ze P3 gehad.

Maar goed, Red Bull goden _O_
Klopt, ze hadden wel beter kunnen splitten. Al zag het er wel leuk uit toen ze allebei achter Max aan het trappen waren.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  woensdag 23 juni 2021 @ 10:30:07 #234
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_200021303
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 10:10 schreef opreis het volgende:

[..]

Omdat in de eerste stint al gebleken was dat Bottas op gelijke banden niet voorbij Max kon komen.
In de tweede stint bleek dat Lewis op gelijke banden niet voorbij Max kon komen.

Je die "opdracht" die voorheen al niet lukte ondanks dat Perez oude banden heeft weer een beetje moeilijker maakt.
Je het Max iets lastiger kan maken door beide mercedessen er tussen te plaatsen. Max had de inhaal actie op Lewis pas in de 1 na laatste ronde gemaakt. Had Bottas het 1 of 2 rechte stukken langer vol gehouden en en Lewis ook dan had Lewis gewoon gewonnen. Het was echt close
Bottas had de snelheid van Max, dus met een tweede stop had hij Max kunnen pushen zodat diens banden er sneller aan zouden gaan. En kon hij net als Max Perez inhalen (al zou dat niet zo makkelijk gaan, maar zou het door zijn betere banden waarschijnlijk wel gelukt zijn).
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_200021428
quote:
14s.gif Op woensdag 23 juni 2021 10:03 schreef fathank het volgende:
Ik blijf het vooral bijzonder vinden dat je met 2 autos achter Verstappen zit je niet met 1 auto reageert op zijn pitstop omdat je geen veilige stop tov Perez had. Die banden waren al zo oud die had je makkelijk gepakt als Mercedes met je verse banden. Gewoon een blunder.
Ik denk dat ze met Hamilton die gok te groot vonden. Liever een zekere P2 dan gokken met kans op een P4.

En Bottas achter Perez betekent zeker dat hij er niet meer voorbij komt. Zelfs niet met verse banden en Perez op houten wielen. Bottas en inhalen is gewoon geen zekerheidje.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 23 juni 2021 @ 10:46:18 #236
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_200021529
Precies. Hamilton was het denk ik wel gelukt, maar Bottas absoluut niet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_200022083
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 10:30 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Bottas had de snelheid van Max, dus met een tweede stop had hij Max kunnen pushen zodat diens banden er sneller aan zouden gaan. En kon hij net als Max Perez inhalen (al zou dat niet zo makkelijk gaan, maar zou het door zijn betere banden waarschijnlijk wel gelukt zijn).
Jij denkt dat Max niet al aan het pushen was om die 20 seconde die hij achter op Lewis reed goed te maken?
  woensdag 23 juni 2021 @ 11:47:29 #238
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_200022404
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 11:25 schreef opreis het volgende:

[..]

Jij denkt dat Max niet al aan het pushen was om die 20 seconde die hij achter op Lewis reed goed te maken?
Jawel, maar wel wat gecontroleerder. Nu hoefde hij niet te verdedigen om iemand achter zich te houden, waardoor hij wat beter op zijn banden kon letten. Als hij op dezelfde manier had gereden als toen Hamilton achter hem zat had hij dat niet volgehouden. Dat lukt op hard al niet eens laat staan op mediums.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_200023708
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 11:47 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Jawel, maar wel wat gecontroleerder. Nu hoefde hij niet te verdedigen om iemand achter zich te houden, waardoor hij wat beter op zijn banden kon letten. Als hij op dezelfde manier had gereden als toen Hamilton achter hem zat had hij dat niet volgehouden. Dat lukt op hard al niet eens laat staan op mediums.
Al had hij een Bottasop softs met 40pk meer achter hem gehad, hij had er geen tiende van een seconde harder om hoeven rijden.
pi_200025473
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 11:47 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Jawel, maar wel wat gecontroleerder. Nu hoefde hij niet te verdedigen om iemand achter zich te houden, waardoor hij wat beter op zijn banden kon letten. Als hij op dezelfde manier had gereden als toen Hamilton achter hem zat had hij dat niet volgehouden. Dat lukt op hard al niet eens laat staan op mediums.
Ik zie wat je bedoelt, maar ik vind het totaal niet realistisch. Toen Max ging stoppen zat Bottas al op een seconde of 6. Als Bottas dan meteen met Max de pit in gaat moet Bottas eerst een gat van 6 seconde dichtrijden op Max die ook al een gat met Lewis aan het dichtrijden is. En als hem dat al lukt moet hij nog genoeg banden overhebben om Max onder druk te zetten op opgerookte branden, iets wat hem al niet lukte toen ze dezelfde banden hadden.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 juni 2021 @ 15:20:31 #241
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_200025543
Bottas was Perez niet eens voorbij gekomen joh
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 23 juni 2021 @ 15:47:59 #242
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_200025902
Wel mooi dat Mercedes nu nadeel ondervindt van het feit dat hun 2e rijder een beetje een pannenkoek is. Als ik Toto was, zou ik gaan nadenken om Russell gewoon vanaf de volgende race al naast Lewis te zetten. Dat lijkt me de enige manier voor ze om het constructeurskampioenschap veilig te stellen.
  woensdag 23 juni 2021 @ 15:57:03 #243
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_200026018
quote:
14s.gif Op woensdag 23 juni 2021 15:47 schreef Tijn het volgende:
Wel mooi dat Mercedes nu nadeel ondervindt van het feit dat hun 2e rijder een beetje een pannenkoek is. Als ik Toto was, zou ik gaan nadenken om Russell gewoon vanaf de volgende race al naast Lewis te zetten. Dat lijkt me de enige manier voor ze om het constructeurskampioenschap veilig te stellen.
Het is nog maar de vraag of Russell de bitch wil zijn van Hamilton.
  woensdag 23 juni 2021 @ 15:59:01 #244
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_200026051
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 15:57 schreef tja77 het volgende:

[..]

Het is nog maar de vraag of Russell de bitch wil zijn van Hamilton.
Dat risico nemen lijkt me nog altijd beter dan de winst uit handen geven, puur omdat je 2e rijder gewoon niet mee kan komen.
pi_200026057
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 15:57 schreef tja77 het volgende:

[..]

Het is nog maar de vraag of Russell de bitch wil zijn van Hamilton.
Dat lijkt me in de rest van het seizoen geen probleem. Lijkt me helder dat Hamilton gewoon de nummer 1 blijft en dat zal Russel in het lopende seizoen ook wel respecteren.

Dat probleem gaat echter met ingang van komend seizoen dan wel spelen. De vraag is dan ook of Hamilton wel zo'n jonge gast die zich wil bewijzen naast hem wil.
pi_200026397
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 15:57 schreef tja77 het volgende:

[..]

Het is nog maar de vraag of Russell de bitch wil zijn van Hamilton.
Het is nog maar de vraag of Lewis snel genoeg is om Russell zijn bitch te laten zijn. Als Russell er voor kwalificeerd waarom zou hij Lewis er dan voorbij laten?
Bottas komt gemiddeld 1 tiende tekort op Lewis. Is het ondenkbaar dat Russell een tiende sneller is dan Bottas?
  woensdag 23 juni 2021 @ 16:21:29 #247
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200026408
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 15:57 schreef tja77 het volgende:

[..]

Het is nog maar de vraag of Russell de bitch wil zijn van Hamilton.
ik denk dat de grootste vraag is of Hamilton Russel wel als bitch wil
  woensdag 23 juni 2021 @ 16:24:27 #248
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_200026455
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juni 2021 15:57 schreef tja77 het volgende:

[..]

Het is nog maar de vraag of Russell de bitch wil zijn van Hamilton.
En of Williams Russell wil afstaan aan Mercedes.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  woensdag 23 juni 2021 @ 16:25:22 #249
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_200026473
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 16:20 schreef opreis het volgende:

[..]

Het is nog maar de vraag of Lewis snel genoeg is om Russell zijn bitch te laten zijn. Als Russell er voor kwalificeerd waarom zou hij Lewis er dan voorbij laten?
Bottas komt gemiddeld 1 tiende tekort op Lewis. Is het ondenkbaar dat Russell een tiende sneller is dan Bottas?
Omdat Lewis 100 punten meer heeft in het kampioenschap en nog steeds mee doet om de winst.
Ze gaan Perez ook niet op 1 laten finishen als Max op 2 rijdt en die 7 punten laten liggen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 23 juni 2021 @ 16:27:11 #250
131800 Tarado
capô de fusca
pi_200026504
quote:
2s.gif Op woensdag 23 juni 2021 15:59 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dat risico nemen lijkt me nog altijd beter dan de winst uit handen geven, puur omdat je 2e rijder gewoon niet mee kan komen.
en op basis waarvan denk jij dat Russel dat wel even doet, dat ene weekend in de auto van vorig jaar?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')