SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
[ Bericht 5% gewijzigd door DemonRage op 21-06-2021 09:07:03 ]
Inderdaad. Done.quote:Op maandag 21 juni 2021 09:04 schreef Dagoduck het volgende:
Dat sneeuw in april kan ook wel weer uit de OP.
Vooral dat laatste. Zondag lekker BBQ in de tuin met Oranje op de beamer.quote:Op maandag 21 juni 2021 09:55 schreef INViCTuS het volgende:
Vanaf woensdag weer twintigers en in het weekend weer rond 25. Gunstig
Zingende plantjes?quote:Op maandag 21 juni 2021 10:38 schreef Mani89 het volgende:
Ik werd vanmorgen gewekt door het vrolijke gezang van mijn plantjes.
Je zou denken dat mensen een dag als deze idd gebruiken om de boel binnen wat te laten afkoelen ja.quote:Op maandag 21 juni 2021 10:44 schreef DemonRage het volgende:
Ik heb de boel wagenwijd open wat gelukkig kan nu ik thuiswerk en het koelt binnen eindelijk weer goed af.
De temperatuur op zit-hoogte is onder de 25°C gedoken.
Da's inderdaad niet te begrijpen.quote:Op maandag 21 juni 2021 13:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Je zou denken dat mensen een dag als deze idd gebruiken om de boel binnen wat te laten afkoelen ja.
Ik kan mijn ramen vandaag niet open doen omdat mensen aan de overkant vd straat, serieus.... hun OPEN HAARD aan het stoken zijn op het moment, met enorme rookwalmen die uit hun schoorsteen mijn kant op waaien![]()
![]()
![]()
Wtf bezielt mensen om nu de haard te gaan lopen stoken, jezus.
Droog?quote:Op maandag 21 juni 2021 15:38 schreef lily het volgende:
Ik vind het prima weer vandaag.
Droog, geen wind en 18 graden. Helemaal goed.
Zie de foto die Dagoduck hierboven postquote:Op maandag 21 juni 2021 15:57 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Droog?Hier in het oosten zijn we verzopen.
Gelukkig ja. Smerig hoe de warmte in gebouwen blijft hangen.quote:Op maandag 21 juni 2021 19:35 schreef INViCTuS het volgende:
En de nachten 10-14 graden komende week. Ideaal
Ja herkenbaar hoor. Ben gek op warmte en de zonquote:Op dinsdag 22 juni 2021 08:30 schreef VKV het volgende:
Het is niet echt zomerweer maar ik ben zooooo blij met de huidige weersomstandigheden![]()
![]()
Het huis koelt nu ook eindelijk een beetje af. Stomme isolatie
Ik zit in een redelijk oud gebouw en dat blijft ook extreem warmquote:Op dinsdag 22 juni 2021 08:30 schreef VKV het volgende:
Het is niet echt zomerweer maar ik ben zooooo blij met de huidige weersomstandigheden![]()
![]()
Gek. Bij mij houdt de isolatie de warmte echt goed buiten. Beneden niet warmer geweest dan 23,5°C de afgelopen week. Wel ook lakens voor de ramen en 's nachts de ramen open om te koelen.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 08:30 schreef VKV het volgende:
![]()
Idd, gister was wel echt treurnis. Gelukkig wordt het vanaf vandaag steeds iets beter als ik zo de vooruitzichten ziequote:Op dinsdag 22 juni 2021 09:33 schreef Pisces29 het volgende:
De zon doet het weer. Prachtige ochtend.
Gaf hier vanmorgen nog regen vanaf donderdag aan een week lang. Is nu bijna allemaal wegquote:
Klopt prima, net onder Nijmegen regent het.....niet hard maar het regent welquote:Op dinsdag 22 juni 2021 17:29 schreef Drass het volgende:
Of de radar klopt niet... Of heel Brabant / Limburg heeft nu regen terwijl hooguit een buitje is voorspeld.
Altijd goed tegen de pollenquote:Op dinsdag 22 juni 2021 19:29 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Klopt prima, net onder Nijmegen regent het.....niet hard maar het regent wel
#teamairco heeft geen idee meer.quote:Op woensdag 23 juni 2021 09:23 schreef INViCTuS het volgende:
Die nachten van rond 12 graden zijn wel een stuk fijner slapen
Hier ook! Redelijk bewolkt en maar 16.5quote:Op woensdag 23 juni 2021 10:10 schreef Dven het volgende:
Matig weer hier, dauwpunt boven de 22 graden. Maar weer even terug naar binnen
Werk je in een koelcel?quote:
Dat was kort na de middag. Wat meer wind gekomen en het is alweer afgezakt naar een aangename 42 gradenquote:Op woensdag 23 juni 2021 15:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Italie 44 graden. Lekker heur.
Dit is gewoon perfect man.quote:Op donderdag 24 juni 2021 11:50 schreef Dven het volgende:
Op andere media wordt steen en been geklaagd over de Nederlandse pluim maar ik zie er eigenlijk vooral gewoon typisch zomerweer in met geregeld wat neerslag en daarbij ook geregeld wat zon?
[ afbeelding ]
16 en grijs is ook niet mijn definitie van een zomerdag. We wachten wel weer op de zon.quote:Op woensdag 23 juni 2021 16:49 schreef Elan het volgende:
Absurd deze kou, amper 16 graden in de middag en dat eind juni
Gelukkig in het weekend weer richting normale zomerse waarden van 20-25 graden.
Met veel neerslag koelt het gewoon vaak veel harder af dan je in zo'n pluim voor de lange termijn terugziet.quote:Op donderdag 24 juni 2021 11:50 schreef Dven het volgende:
Op andere media wordt steen en been geklaagd over de Nederlandse pluim maar ik zie er eigenlijk vooral gewoon typisch zomerweer in met geregeld wat neerslag en daarbij ook geregeld wat zon?
[ afbeelding ]
Jij noemt een keertje 16 graden in de namiddag in juni ook absurd dus neem ik ook niet zo serieus meer.quote:Op donderdag 24 juni 2021 12:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Met veel neerslag koelt het gewoon vaak veel harder af dan je in zo'n pluim voor de lange termijn terugziet.
Gaat hier vaak ook gepaard met noordelijke ellende.
Ik had nog hoop dat die hitte even achterwege zou blijven zodat ik me goed kan voorbereiden op een herkansing die door de hitte begin juni nodig isquote:Op donderdag 24 juni 2021 11:50 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
Was het maar voor een keertje de maandag en dinsdag waren nog kouder.quote:Op donderdag 24 juni 2021 13:01 schreef Dven het volgende:
[..]
Jij noemt een keertje 16 graden in de namiddag in juni ook absurd dus neem ik ook niet zo serieus meer.
Als absolute maxima voor de dag jaquote:Op donderdag 24 juni 2021 14:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Was het maar voor een keertje de maandag en dinsdag waren nog kouder.
Normaal voor de tijd van het jaar is een graad of 20.
Idd. Na een bizar mooie lente is een minder weekje echt niet erg.quote:Op donderdag 24 juni 2021 14:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Als absolute maxima voor de dag jaDe waarde kan nogal schommelen, zie ook de waarde die jij meldt ten opzichte van de maxima.
Goed, het is in ieder geval geen vetpot maar het kan natuurlijk ook niet elke dag feest zijn. En overigens liever dat dan de nutteloze 35,5 met een DP van 22 graden die het hier momenteel is.
Je kan altijd nog de bergen in vluchten, al weet ik niet of dat verstandig is met jouw geschiedenis.quote:Op donderdag 24 juni 2021 14:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Als absolute maxima voor de dag jaDe waarde kan nogal schommelen, zie ook de waarde die jij meldt ten opzichte van de maxima.
Goed, het is in ieder geval geen vetpot maar het kan natuurlijk ook niet elke dag feest zijn. En overigens liever dat dan de nutteloze 35,5 met een DP van 22 graden die het hier momenteel is.
Niets mis met mooie glooiende bergen. Gelukkig #teamairco dus ik ga wel weer naar buiten als het rond een uurtje of 7/8 terug onder de 30 graden is.quote:Op donderdag 24 juni 2021 14:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Je kan altijd nog de bergen in vluchten, al weet ik niet of dat verstandig is met jouw geschiedenis.
Voor sommige delen van NL wel ja. En dat is het ook nu.quote:Op donderdag 24 juni 2021 14:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Normaal voor de tijd van het jaar is een graad of 20.
Hoelaat vormen deze wolken zich normaal?quote:Op donderdag 24 juni 2021 14:34 schreef Dven het volgende:
Iemand deze de afgelopen dagen nog gezien? Vanavond weer grote kansen in het land
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 24 juni 2021 19:35 schreef Koelkastje het volgende:
Uur tot anderhalf uur na zonsondergang
quote:
Nog wat andere beelden gezien net. Wat een absoluut monsterquote:
Ja onderschat de harde weerfanaat nietquote:Op vrijdag 25 juni 2021 06:34 schreef Rabieluh het volgende:
https://www.facebook.com/juwa1704/videos/4143083209142843/
Zodra dat bos om ging was ik toch wel gestopt met filmen denk ik. (Ook al ging ik vorige keer wel door met filmen na die elektrische schok tijdens het onweer).
Jouw dauwpunt is de max aan temperatuur hier vandaag. 21/22 graden. vannacht rond 10.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:11 schreef Dven het volgende:
2 graden warmer dan gisteren om deze tijd. Toen stopte het op 35,9.Luchtvochtigheid lijkt gelukkig iets lager maar dauwpunt altijd nog een goede 21 graden.
Kom maar op!quote:Op vrijdag 25 juni 2021 11:15 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
Regen genot beste genot. @:Haags
Had liever geruildquote:Op vrijdag 25 juni 2021 10:19 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Jouw dauwpunt is de max aan temperatuur hier vandaag. 21/22 graden. vannacht rond 10.
Ik kom gauw op de koffiequote:
Ik stelde nog de eis van een lage luchtvochtigheid.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 19:07 schreef Dven het volgende:
Zit op de 60e verjaardag van een vriendin. Live muziek, veel gedans. Nog goed boven de 30 graden en het dauwpunt is boven de 25 gekropen. Afzien.
@:nattekat 5 graden is dan toch echt een stuk beter.
Nou dan een voor jullie totaal zinloos weerbericht zoals Dven ze ook wel eens post vanaf Bulgaar-eije.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 19:23 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik kom gauw op de koffie![]()
Hier weer de zoveelste dag met 20 tinten grijs.
Komende week precies hetzelfde. Met nog wat buien.
Oh ben je al daar! Lekker hoor, geniet er van!quote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nou dan een voor jullie totaal zinloos weerbericht zoals Dven ze ook wel eens post vanaf Bulgaar-eije.
Vandaag hier in de Franse Dordogne vrijwel de hele dag volop zon en een graad of 25. Ideaal als je het mij vraagt.
Groetjes!![]()
Hij staat klaar hoor!quote:Op vrijdag 25 juni 2021 19:23 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik kom gauw op de koffie![]()
Hier weer de zoveelste dag met 20 tinten grijs.
Komende week precies hetzelfde. Met nog wat buien.
Ugb als ik iets heb opgepikt van de afgelopen warmte is dat het wel.quote:Op vrijdag 25 juni 2021 19:07 schreef Dven het volgende:
Zit op de 60e verjaardag van een vriendin. Live muziek, veel gedans. Nog goed boven de 30 graden en het dauwpunt is boven de 25 gekropen. Afzien.
@:nattekat 5 graden is dan toch echt een stuk beter.
Haha stappenquote:Op vrijdag 25 juni 2021 15:25 schreef DemonRage het volgende:
Pluim ziet eruit als prima zomerweer en hogere dauwpunten zijn helemaal niet erg, want dan blijft de warmte 's avonds tenminste een beetje hangen. Ideaal BBQ-weer en voor stapavonden dus (als het droog blijft).
Fijne vakantie!quote:Op vrijdag 25 juni 2021 20:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nou dan een voor jullie totaal zinloos weerbericht zoals Dven ze ook wel eens post vanaf Bulgaar-eije.
Vandaag hier in de Franse Dordogne vrijwel de hele dag volop zon en een graad of 25. Ideaal als je het mij vraagt.
Groetjes!![]()
Je zal niet in het zuidoosten zitten gok ik zoquote:Op zaterdag 26 juni 2021 16:23 schreef Rabieluh het volgende:
Oh lord de zon breekt door bij een luchtvochtigheid van een sauna.
Zuidwesten, luchtvochtigheid binnen varieert van 66% tot 72%, in de tuin denktie 91%.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 16:26 schreef Dven het volgende:
[..]
Je zal niet in het zuidoosten zitten gok ik zo
[ afbeelding ]
Vanmiddag was het helegaar niet lekker.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 18:13 schreef Nattekat het volgende:
En zo lekker als het vanmiddag was buiten, zo benauwd en plakkerig is het nu.
Zomerquote:
ik wil regen voor mijn plantjes!quote:Op zaterdag 26 juni 2021 19:06 schreef Nattekat het volgende:
Plantjes zijn wel aan het verzuipen inmiddels. De één na de andere plensbui.
Haha echt he!quote:
Welke regio zit je ongeveer? Hier zou ook al twee dagen regen vallen, maar het is hier 26 graden en een strak blauwe hemelquote:Op zaterdag 26 juni 2021 19:06 schreef Nattekat het volgende:
Plantjes zijn wel aan het verzuipen inmiddels. De één na de andere plensbui.
071quote:Op zaterdag 26 juni 2021 21:02 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Welke regio zit je ongeveer? Hier zou ook al twee dagen regen vallen, maar het is hier 26 graden en een strak blauwe hemel
Dat verklaart mijn knal net. Die knal was echt veel te luid voor de afstand.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 21:09 schreef biertapper het volgende:
https://www.buienradar.nl(...)gevaarlijkste-6b4921
Dan was die ene boven m'n hoofd maar half werk met 153kA.quote:Op zaterdag 26 juni 2021 21:09 schreef biertapper het volgende:
Poah!!!quote:Op zaterdag 26 juni 2021 21:10 schreef Dven het volgende:
Mooie gehad hier eerder vanavond
[ afbeelding ]
Weet niet waar je was, maar kan dit het zijn geweest?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 17:18 schreef Nattekat het volgende:
Dat was een flinke boem
Ramen trilden ervan.
Scheveningen is iets te ver wegquote:Op zondag 27 juni 2021 08:18 schreef Irrem het volgende:
[..]
Weet niet waar je was, maar kan dit het zijn geweest?
https://www.ad.nl/binnenl(...)ter-wereld~ae10bb5b/
Die CG+ inslagen produceren ook een heerlijk geluid. Ik heb ooit een paar filmpjes verzameld van zulke inslagen:quote:Op zaterdag 26 juni 2021 21:09 schreef biertapper het volgende:
Schitterend! Waar is dit?quote:Op zaterdag 26 juni 2021 21:10 schreef Dven het volgende:
Mooie gehad hier eerder vanavond
[ afbeelding ]
Het verboden landquote:
Chili con carne gegeten?quote:Op zondag 27 juni 2021 16:44 schreef nattermann het volgende:
Knalt als een malle en valt met bak-ken uit de lucht
Juist, al droog, ramen weer open, het is weer licht.quote:Op zondag 27 juni 2021 16:49 schreef DemonRage het volgende:
't is hier gewoon een gezapig zomeronweertje. Geen heftige verschijnselen verder.
quote:Tornado warning effectief voor grensgebied Luxemburg (omgeving Weiswampach) noordelijker naar Vielsalm en Sint Vith!
Er is een flinke tornado aan de grond in die omgeving. Ook de gebieden noordelijker staan op watch momenteel.
Mooie tornado.quote:
quote:Op zondag 27 juni 2021 21:40 schreef Rabieluh het volgende:
Sow, hoe die buienlijn van boven opeens groeit richting het oosten, bijzonder.
Compleet normaal.quote:Op maandag 28 juni 2021 09:53 schreef cherrycoke het volgende:
Lekker he die nederlandse zomer, godverdomme.
Heerlijk toch, beter dit dan die 35-40 graden van de afgelopen jaren.quote:Op maandag 28 juni 2021 09:53 schreef cherrycoke het volgende:
Lekker he die nederlandse zomer, godverdomme.
Ligt eraanquote:Op maandag 28 juni 2021 10:34 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Heerlijk toch, beter dit dan die 35-40 graden van de afgelopen jaren.
?quote:Op maandag 28 juni 2021 12:20 schreef marcel-o het volgende:
mooi krulletje bij Limburg
lijkt wel een mini orkaan
Dit is in ieder geval geen "doe-weertje".quote:Op maandag 28 juni 2021 10:38 schreef Nattekat het volgende:
Vannacht om 1:00 een luchtvochtigheid van 99% tegenover 19 graden. Verschrikkelijk.
Ik ben CO2 neutraal met twee enorme beuken in de tuin.quote:Op maandag 28 juni 2021 16:30 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
moet je maar niet zoveel co2 uitstoten
Idd heb deze dag als zeer zwaar bevonden. Zelfs stilzitten en nog denken phoe vies klammig warmquote:
Dat zijn artillerie beschietingen, de Duitsers komen.quote:Op maandag 28 juni 2021 16:54 schreef ACT-F het volgende:
We hebben serieus diepe donderslagen hier in Twente. Ik zit op het randje van de alsmaar uitdijende paddenstoel. Tot nu toe slechts een paar spetters gehad, maar in de verte is het een onophoudelijk gerommel.
Katjoesja's aan het Ostfront. 😁quote:Op maandag 28 juni 2021 17:06 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dat zijn artillerie beschietingen, de Duitsers komen.
RIP Scheveningen. Bereid je voor op de nodige kuilenquote:Op maandag 28 juni 2021 17:06 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dat zijn artillerie beschietingen, de Duitsers komen.
Veel neerslag ook.quote:Op maandag 28 juni 2021 16:43 schreef ACT-F het volgende:
Het rommelt stevig in het oosten en net over de grens met Duitsland.
[ afbeelding ]
Ik zie nu dit hier in het oostenquote:Op maandag 28 juni 2021 18:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hopelijk niet hier. Ik wil een verfrissende duik.
Gaafquote:Op maandag 28 juni 2021 18:07 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Ik zie nu dit hier in het oosten [ afbeelding ]
Da's een mooie kolomquote:Op maandag 28 juni 2021 18:07 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Ik zie nu dit hier in het oosten [ afbeelding ]
Regio arnhem al vraag ik me af of het hier nog gaat vallen 😜quote:
Wauw.quote:Op maandag 28 juni 2021 19:28 schreef DemonRage het volgende:
Vanmiddag, toen ik een boer liet, schoot me een gedachte te binnen: boeren laten kun je vergelijken met bliksemontladingen. Je kunt 2 soorten boeren vergelijken met 2 soorten bliksemontladingen.
De ondiepe boer, waarvan de lucht eigenlijk vanuit bovenin van de slokdarm vrij komt, kun je vergelijken met een negatieve bliksemontlading. Er stroomt niet zoveel lucht (of elektriciteit in geval van bliksem) en het geluid is vaak schel.
De diepe boer, waarvan de lucht vanuit de maag komt, stroomt veel gemakkelijker en met veel meer lucht naar buiten. Deze klinken veel voller/dieper en harder en ze luchten veel meer op. Net als een positieve bliksem die van veel verder weg komt en veel harder dreunt.
Dit was een gedachtenkronkel die ik ff wilde delen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
1 in 1000 year event'.. sure.. surequote:Op maandag 28 juni 2021 20:50 schreef INViCTuS het volgende:
Noordwest VS is wel echt tyfus heet
[ afbeelding ]
Voor bepaalde delen/steden zou dat best kunnen kloppen. Seattle is het nog nooit zo heet geweest. Heeft eigenlijk best een knake klimaatquote:
Meer toekomstig gericht. Droogte wordt extremer en extremer. Klimaat heter en heter. De wereld staat nog juist aan het begin van alle onmogelijk geachtte weersverschijnselen.quote:Op maandag 28 juni 2021 20:56 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Voor bepaalde delen/steden zou dat best kunnen kloppen. Seattle is het nog nooit zo heet geweest. Heeft eigenlijk best een knake klimaat
Heb me er niet in verdiept, maar als ik eens keek, dan was het bewolkt en niet bijster goed weerquote:Op maandag 28 juni 2021 21:11 schreef Dven het volgende:
En Seattle best een knakenklimaat?Mediterraan met een gemiddeld aantal zonuren dat het Nederlandse record al flink overschrijdt. Ja, het regent er relatief vaak maar in de regel vrij lichte regenval in de winter bij een temperatuur die vaak zo rond de 15 graden ligt. 's Zomers het dubbele en eigenlijk volcontinu de zon.
Precies, wordt de onderkant/wielkasten ook eens mooi schoon!quote:
Het lijkt wel een 'affiche' voor een Hollywood film! "The Heat Dome!"quote:Op maandag 28 juni 2021 20:50 schreef INViCTuS het volgende:
Noordwest VS is wel echt tyfus heet
[ afbeelding ]
Het plenst soms ff aardig... maar het zijn maar kleine buien... Het ruikt wel lekker buiten...quote:Op dinsdag 29 juni 2021 09:36 schreef Pisces29 het volgende:
Wat een bak regen.
Is die benauwdheid straks dan opgelost of wordt het nog erger?
Of "The Day after Tomorrow"quote:Op dinsdag 29 juni 2021 10:28 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Het lijkt wel een 'affiche' voor een Hollywood film! "The Heat Dome!"
We hebben toch zon en warmte?quote:
Zon en warmte? Grijs en 16. En veel buien.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 15:24 schreef Bocaj het volgende:
[..]
We hebben toch zon en warmte?
Regen moet voor de plantjes...
Hier ook al de hele dag. Soms zonnetje, maar meest donker, grijs, klam en plakkerig.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 15:52 schreef mefke79 het volgende:
het is vies benauwd plakweer hier in Brabant. Grijs maar warm. En dan soms ineens de zon weer een tijdje.
Morgen weer een nieuwe dag met weer een ander klimaat!quote:Op dinsdag 29 juni 2021 15:39 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Zon en warmte? Grijs en 16. En veel buien.
Best knap aangezien klimaat een gemiddelde is over 30 jaar of langer.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 18:07 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Morgen weer een nieuwe dag met weer een ander klimaat!
Klimaat verandert elke dag...
Buien blijven lekker stilhangen in het zuiden.......quote:
Ik zit in de buurt (km of 10?) en hier stortregent het nu een kwartiertje. Wellicht komt het jouw kant op.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 19:16 schreef Resistor het volgende:
Grappig, ik zit nu in Urmond (bij Sittard-Geleen), en hier is het nog heerlijk. Jammer dat de snelweg zo veel herrie maakt)
Als de ingredienten maar aanwezig zijn, dan kan het altijd.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 19:34 schreef TLC het volgende:
Regen, donder en bliksem hier.
Ligt het trouwens aan mij of komen weerverschijnselen als tornado's hier nu wat vaker voor ?
(zoals nu in de Ardennen, ik dacht eerst dat is iets wat bijna uitsluitend in de VS / Canada zich afspeelt)
Het is nu wat donkerder aan het worden, ik heb een lamme arm van het telefoon vasthouden en filmen, heel wat mooie kolkende wolken, wat gerommel, maar nog geen druppel regenquote:Op dinsdag 29 juni 2021 19:32 schreef lily het volgende:
[..]
Ik zit in de buurt (km of 10?) en hier stortregent het nu een kwartiertje. Wellicht komt het jouw kant op.
Boh wat een water! Waar stroomt het heen? De rivieren in mag ik hopen? Of ligt een deel van de stad in een dal?quote:
Corona code Oranjequote:
Komen relatief gezien zelfs erg vaak voor. Alleen verschil in sterkte is over het algemeen vrij grootquote:Op dinsdag 29 juni 2021 19:34 schreef TLC het volgende:
Regen, donder en bliksem hier.
Ligt het trouwens aan mij of komen weerverschijnselen als tornado's hier nu wat vaker voor ?
(zoals nu in de Ardennen, ik dacht eerst dat is iets wat bijna uitsluitend in de VS / Canada zich afspeelt)
En nu?quote:
quote:Op dinsdag 29 juni 2021 21:29 schreef Nattekat het volgende:
Gaat alles goed daar in Limburg? De buienradar is al uren hetzelfde
Op sommige plekken al +100mm las ikquote:Op dinsdag 29 juni 2021 21:29 schreef Nattekat het volgende:
Gaat alles goed daar in Limburg? De buienradar is al uren hetzelfde
En het regent nog steeds....hele gebied kantelt linksom dus duurt nog ffquote:
Vrijdag/zaterdag prima weer zo te zien.quote:Op dinsdag 29 juni 2021 22:37 schreef DonDruiper het volgende:
Vooruitzichten zijn ook kommer en kwel.
90mm, als ik op de kaarten zie, maar het kan plaatselijk wel meer zijn.quote:Wat is het neerslagrecord van dat station in Limburg eigenlijk?
Aantal mm regen morgen. Joechei.quote:
Heb je hem ook weer met z'n mediterraanquote:Op woensdag 30 juni 2021 10:36 schreef Dven het volgende:
Zo te horen is het een keertje weer geen mediterraan weer in NL![]()
Tsjemig, slechts een kleine 15 graden. En dat zomaar op een junidag om kwart voor elf in de ochtend, in een verder recordwarme (!) maand. Heftig.quote:Op woensdag 30 juni 2021 10:40 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Heb je hem ook weer met z'n mediterraan. Ik zeg precies zoals het is. Dat het voorkomt in Nederland in juni, dat gebeurd elk jaar wel, maar het is nergens voor nodig
. Oktober weer hoeft niet in juni.
Zo vaak is het hier geen mediterraan weer, dus je moet niet zo overdrijven. 24-26 graden of iets warmer is gewoon zomers en niks mediterraan aan.
Momenteel net geen 15, grijs en vochtig.
Daarom mag ik nu buiten wel klagenquote:Op woensdag 30 juni 2021 10:49 schreef Dven het volgende:
[..]
Tsjemig, slechts een kleine 15 graden. En dat zomaar op een junidag om kwart voor elf in de ochtend, in een verder recordwarme (!) maand. Heftig.
In welk land zit jij?quote:Op woensdag 30 juni 2021 11:34 schreef Remco het volgende:
Wat een gezeur hier, prachtig voorjaar gehad 1 dagje grijs en iedereen in zat en as
quote:Op woensdag 30 juni 2021 11:34 schreef Dven het volgende:
Wist niet dat het bij jou ook zo nat was, @:dagoduck
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 29 juni 2021 22:42 schreef Dagoduck het volgende:
Gaat lekker daar in Limburg.
Hier met 18.2 mm ook wel lekker wat regen gehad. Was allemaal rond het middaguur.
Volgens mij is dit wel inclusief regenbuienquote:Op woensdag 30 juni 2021 10:50 schreef Dven het volgende:
Nouja, gelukkig grotendeels 'gewoon' tussen de 20 en 25 graden.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |