SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel
[ Bericht 5% gewijzigd door DemonRage op 21-06-2021 09:07:03 ]
Inderdaad. Done.quote:Op maandag 21 juni 2021 09:04 schreef Dagoduck het volgende:
Dat sneeuw in april kan ook wel weer uit de OP.
Vooral dat laatste. Zondag lekker BBQ in de tuin met Oranje op de beamer.quote:Op maandag 21 juni 2021 09:55 schreef INViCTuS het volgende:
Vanaf woensdag weer twintigers en in het weekend weer rond 25. Gunstig
Zingende plantjes?quote:Op maandag 21 juni 2021 10:38 schreef Mani89 het volgende:
Ik werd vanmorgen gewekt door het vrolijke gezang van mijn plantjes.
Je zou denken dat mensen een dag als deze idd gebruiken om de boel binnen wat te laten afkoelen ja.quote:Op maandag 21 juni 2021 10:44 schreef DemonRage het volgende:
Ik heb de boel wagenwijd open wat gelukkig kan nu ik thuiswerk en het koelt binnen eindelijk weer goed af.
De temperatuur op zit-hoogte is onder de 25°C gedoken.
Da's inderdaad niet te begrijpen.quote:Op maandag 21 juni 2021 13:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Je zou denken dat mensen een dag als deze idd gebruiken om de boel binnen wat te laten afkoelen ja.
Ik kan mijn ramen vandaag niet open doen omdat mensen aan de overkant vd straat, serieus.... hun OPEN HAARD aan het stoken zijn op het moment, met enorme rookwalmen die uit hun schoorsteen mijn kant op waaien![]()
![]()
![]()
Wtf bezielt mensen om nu de haard te gaan lopen stoken, jezus.
Droog?quote:Op maandag 21 juni 2021 15:38 schreef lily het volgende:
Ik vind het prima weer vandaag.
Droog, geen wind en 18 graden. Helemaal goed.
Zie de foto die Dagoduck hierboven postquote:Op maandag 21 juni 2021 15:57 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Droog?Hier in het oosten zijn we verzopen.
Gelukkig ja. Smerig hoe de warmte in gebouwen blijft hangen.quote:Op maandag 21 juni 2021 19:35 schreef INViCTuS het volgende:
En de nachten 10-14 graden komende week. Ideaal
Ja herkenbaar hoor. Ben gek op warmte en de zonquote:Op dinsdag 22 juni 2021 08:30 schreef VKV het volgende:
Het is niet echt zomerweer maar ik ben zooooo blij met de huidige weersomstandigheden![]()
![]()
Het huis koelt nu ook eindelijk een beetje af. Stomme isolatie
Ik zit in een redelijk oud gebouw en dat blijft ook extreem warmquote:Op dinsdag 22 juni 2021 08:30 schreef VKV het volgende:
Het is niet echt zomerweer maar ik ben zooooo blij met de huidige weersomstandigheden![]()
![]()
Gek. Bij mij houdt de isolatie de warmte echt goed buiten. Beneden niet warmer geweest dan 23,5°C de afgelopen week. Wel ook lakens voor de ramen en 's nachts de ramen open om te koelen.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 08:30 schreef VKV het volgende:
![]()
Idd, gister was wel echt treurnis. Gelukkig wordt het vanaf vandaag steeds iets beter als ik zo de vooruitzichten ziequote:Op dinsdag 22 juni 2021 09:33 schreef Pisces29 het volgende:
De zon doet het weer. Prachtige ochtend.
Gaf hier vanmorgen nog regen vanaf donderdag aan een week lang. Is nu bijna allemaal wegquote:
Klopt prima, net onder Nijmegen regent het.....niet hard maar het regent welquote:Op dinsdag 22 juni 2021 17:29 schreef Drass het volgende:
Of de radar klopt niet... Of heel Brabant / Limburg heeft nu regen terwijl hooguit een buitje is voorspeld.
Altijd goed tegen de pollenquote:Op dinsdag 22 juni 2021 19:29 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Klopt prima, net onder Nijmegen regent het.....niet hard maar het regent wel
#teamairco heeft geen idee meer.quote:Op woensdag 23 juni 2021 09:23 schreef INViCTuS het volgende:
Die nachten van rond 12 graden zijn wel een stuk fijner slapen
Hier ook! Redelijk bewolkt en maar 16.5quote:Op woensdag 23 juni 2021 10:10 schreef Dven het volgende:
Matig weer hier, dauwpunt boven de 22 graden. Maar weer even terug naar binnen
Werk je in een koelcel?quote:
Dat was kort na de middag. Wat meer wind gekomen en het is alweer afgezakt naar een aangename 42 gradenquote:Op woensdag 23 juni 2021 15:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Italie 44 graden. Lekker heur.
Dit is gewoon perfect man.quote:Op donderdag 24 juni 2021 11:50 schreef Dven het volgende:
Op andere media wordt steen en been geklaagd over de Nederlandse pluim maar ik zie er eigenlijk vooral gewoon typisch zomerweer in met geregeld wat neerslag en daarbij ook geregeld wat zon?
[ afbeelding ]
16 en grijs is ook niet mijn definitie van een zomerdag. We wachten wel weer op de zon.quote:Op woensdag 23 juni 2021 16:49 schreef Elan het volgende:
Absurd deze kou, amper 16 graden in de middag en dat eind juni
Gelukkig in het weekend weer richting normale zomerse waarden van 20-25 graden.
Met veel neerslag koelt het gewoon vaak veel harder af dan je in zo'n pluim voor de lange termijn terugziet.quote:Op donderdag 24 juni 2021 11:50 schreef Dven het volgende:
Op andere media wordt steen en been geklaagd over de Nederlandse pluim maar ik zie er eigenlijk vooral gewoon typisch zomerweer in met geregeld wat neerslag en daarbij ook geregeld wat zon?
[ afbeelding ]
Jij noemt een keertje 16 graden in de namiddag in juni ook absurd dus neem ik ook niet zo serieus meer.quote:Op donderdag 24 juni 2021 12:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Met veel neerslag koelt het gewoon vaak veel harder af dan je in zo'n pluim voor de lange termijn terugziet.
Gaat hier vaak ook gepaard met noordelijke ellende.
Ik had nog hoop dat die hitte even achterwege zou blijven zodat ik me goed kan voorbereiden op een herkansing die door de hitte begin juni nodig isquote:Op donderdag 24 juni 2021 11:50 schreef Dven het volgende:
[ afbeelding ]
Was het maar voor een keertje de maandag en dinsdag waren nog kouder.quote:Op donderdag 24 juni 2021 13:01 schreef Dven het volgende:
[..]
Jij noemt een keertje 16 graden in de namiddag in juni ook absurd dus neem ik ook niet zo serieus meer.
Als absolute maxima voor de dag jaquote:Op donderdag 24 juni 2021 14:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Was het maar voor een keertje de maandag en dinsdag waren nog kouder.
Normaal voor de tijd van het jaar is een graad of 20.
Idd. Na een bizar mooie lente is een minder weekje echt niet erg.quote:Op donderdag 24 juni 2021 14:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Als absolute maxima voor de dag jaDe waarde kan nogal schommelen, zie ook de waarde die jij meldt ten opzichte van de maxima.
Goed, het is in ieder geval geen vetpot maar het kan natuurlijk ook niet elke dag feest zijn. En overigens liever dat dan de nutteloze 35,5 met een DP van 22 graden die het hier momenteel is.
Je kan altijd nog de bergen in vluchten, al weet ik niet of dat verstandig is met jouw geschiedenis.quote:Op donderdag 24 juni 2021 14:12 schreef Dven het volgende:
[..]
Als absolute maxima voor de dag jaDe waarde kan nogal schommelen, zie ook de waarde die jij meldt ten opzichte van de maxima.
Goed, het is in ieder geval geen vetpot maar het kan natuurlijk ook niet elke dag feest zijn. En overigens liever dat dan de nutteloze 35,5 met een DP van 22 graden die het hier momenteel is.
Niets mis met mooie glooiende bergen. Gelukkig #teamairco dus ik ga wel weer naar buiten als het rond een uurtje of 7/8 terug onder de 30 graden is.quote:Op donderdag 24 juni 2021 14:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Je kan altijd nog de bergen in vluchten, al weet ik niet of dat verstandig is met jouw geschiedenis.
Voor sommige delen van NL wel ja. En dat is het ook nu.quote:Op donderdag 24 juni 2021 14:02 schreef Elan het volgende:
[..]
Normaal voor de tijd van het jaar is een graad of 20.
Hoelaat vormen deze wolken zich normaal?quote:Op donderdag 24 juni 2021 14:34 schreef Dven het volgende:
Iemand deze de afgelopen dagen nog gezien? Vanavond weer grote kansen in het land
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 24 juni 2021 19:35 schreef Koelkastje het volgende:
Uur tot anderhalf uur na zonsondergang
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |