abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199910364
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_199910388
Gisteren zo'n 10km gefietst (met af en toe stoppen omdat ik even een winkel in moest) en heb weer zo'n pijn aan m'n staartbeentje.. zelf mét het speciale zadel.
Vorige week anderhalf uur op een brak bankje gezeten, zelfde probleem.

Dus m'n moed weer verzamelt en voor 8 juli nieuwe prikafspraken gemaakt op de pijnpoli ;( Want ik moet en zal fietsen :')
  woensdag 16 juni 2021 @ 13:57:21 #3
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_199910594
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 13:41 schreef Declan-Harp het volgende:
Gisteren zo'n 10km gefietst (met af en toe stoppen omdat ik even een winkel in moest) en heb weer zo'n pijn aan m'n staartbeentje.. zelf mét het speciale zadel.

Dus m'n moed weer verzamelt en voor 8 juli nieuwe prikafspraken gemaakt op de pijnpoli ;( Want ik moet en zal fietsen :')
Wat kut zeg dat dat zadel niet helpt ook. :*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
  woensdag 16 juni 2021 @ 13:59:21 #4
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_199910614
Ik wou zwemmen vandaag maar het is zo ontzettend druk dat ik denk van laat maar. ;(

Lijstje:
L: crackers met hummus
T: Een of andere vage meloen waarvan ik de naam even kwijt ben maar ik zag bij de Jumbo en heb meebesteld _O-
D: Watermeloen salade :9
pi_199910896
quote:

Ow wat balen zeg! Sterkte :*
pi_199910946
Mijn mini-plateautje is voorbij *O*
  woensdag 16 juni 2021 @ 14:25:56 #7
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_199910962
Mijn lijste voor vandaag:

O niets
L tosti ketchup
D tomaten risotto met kip, feta en komkommer
T nog geen idee

quote:

Vervelende pijn is dat joh.
Ik heb ook vaak pijn op die plek als ik druk ben geweest en ik lig savonds in bed (denk dat ik in bed dan een verkeerde houding aanneem ofzo).
Ik had dat dus gisteravond :D want met zakken brekerzand lopen sjouwen en tuin aangepakt.
pi_199911276
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 13:59 schreef LPFAN het volgende:
Ik wou zwemmen vandaag maar het is zo ontzettend druk dat ik denk van laat maar. ;(

Lijstje:
L: crackers met hummus
T: Een of andere vage meloen waarvan ik de naam even kwijt ben maar ik zag bij de Jumbo en heb meebesteld _O-
D: Watermeloen salade :9
Balen! Lukt vanavond misschien nog? Wanneer de kinders op bed liggen? ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 14:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Mijn mini-plateautje is voorbij *O*
Woohoo! *O*
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 14:25 schreef SacreCoeur het volgende:
Mijn lijste voor vandaag:

O niets
L tosti ketchup
D tomaten risotto met kip, feta en komkommer
T nog geen idee
[..]

Vervelende pijn is dat joh.
Ik heb ook vaak pijn op die plek als ik druk ben geweest en ik lig savonds in bed (denk dat ik in bed dan een verkeerde houding aanneem ofzo).
Ik had dat dus gisteravond :D want met zakken brekerzand lopen sjouwen en tuin aangepakt.
Hmmm risotto!

Ja het is kut, dat zo'n klein botje zķ veel pijn kan veroorzaken :N De mijne is overigens afgebroken, het laatste stukje, die zweeft nu :')
Is jaren terug al gebeurd toen ik met m'n dreumes van de glijbaan stuiterde. Vorig jaar ben ik van de trap geflikkerd en sindsdien heb ik er weer veel last van. Mijn 4 injecties van maart 2020 zijn uitgewerkt..
  woensdag 16 juni 2021 @ 14:56:10 #9
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_199911329
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 14:52 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Balen! Lukt vanavond misschien nog? Wanneer de kinders op bed liggen? ;)
[..]

Zwembad is om 5 uur dicht :')
pi_199911439
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 14:56 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Zwembad is om 5 uur dicht :')
:{w
  woensdag 16 juni 2021 @ 15:35:58 #11
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_199912000
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 15:03 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

:{w
Ja en tussen de middag ook al. Zwaar personeelstekort blijkbaar.
pi_199912018
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 15:35 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Ja en tussen de middag ook al. Zwaar personeelstekort blijkbaar.
Bijzonder, juist op deze dagen zou je van 07 tot 22 open moeten zijn :o
  woensdag 16 juni 2021 @ 15:42:08 #13
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_199912086
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 15:37 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Bijzonder, juist op deze dagen zou je van 07 tot 22 open moeten zijn :o
Ja inderdaad.
pi_199921843
:% :% :%

O: Proteīnereep
L: Kwark met bramen en banaan + 2 roggebrood kaas/houmous
T: Plakje zelfgebakken cake en een mineola
D: Shoarmasalade met knoflooksaus, stukjes pitabrood en paprika
pi_199922490
Hier was iemand een zooi ons zwaarder. Beetje zout gegeten en warm, dus ik maak me niet druk
Hopelijk is het morgen weg ;)

Ik voel gewoon bij het bewegen van mijn handen mijn huid "strak" zitten en ook bij mijn voeten. Als het koeler wordt is dat ook weer normaal
pi_199922906
Ja, hier ook. Heb m'n recovery socks aangedaan, hopelijk helpt het wat, want mijn benen en voeten voelen iets minder prettig als ze niet omhoog liggen.
pi_199922931
Ik vind het vooral in mijn handen vervelend --> als mijn balkon straks te warm is wil ik crea doen, alleen het gaat dan lastiger en doet een beetje zeer
  donderdag 17 juni 2021 @ 10:19:59 #18
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199922934
M'n handen zijn gelukkig weer bijgetrokken, maar gisteren tijdens het wandelen deden ze gewoon zeer, zo opgezet. _O-

Nog steeds bar weinig trek dankzij het weer, ik had vandaag willen wegen, maar vergeten. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  donderdag 17 juni 2021 @ 10:42:56 #19
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_199923228
Ik heb ook amper trek inderdaad.
  donderdag 17 juni 2021 @ 10:43:06 #20
298315 SacreCoeur
pi_199923231
Lijkt me heel vervelend als je zoveel last van vocht hebt.

Ik was weer 0.3 afgevallen vanmorgen, dus volgens mij zit ik alweer op een halve kg deze week (weet t niet meer :') moet ik even in de app kijken). Dat en het feit dat ik weer eens twee weken weer geen reet doe wat bewegen betreft, doet mij vermoeden dat mijn kcal behoefte weer iets omhoog moet? Ben wel blij met waar ik nu al ben, dus het hoeft niet meer zo snel.

O 2 volkoren met 2 gebakken eieren en roti sambal
L nog geen idee
D taco soup
T iets van waterijs of oppo en zakje snack a jack
pi_199923847
Ik heb net maar zo’n vakantie-vochtafdrijvend pilletje genomen, dit drukkende weer is echt niet fijn (en dat zout van gisteren op de overheerlijke patatjes helpt ook niet mee, ik bestel zelf altijd zonder zout en ik gebruik thuis ook nauwelijks zout). Verder dan maar nog meer drinken en zomerfruit eten vandaag en met de pootjes omhoog op de bank liggen
pi_199928007
quote:
1s.gif Op donderdag 17 juni 2021 11:26 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb net maar zo’n vakantie-vochtafdrijvend pilletje genomen, dit drukkende weer is echt niet fijn (en dat zout van gisteren op de overheerlijke patatjes helpt ook niet mee, ik bestel zelf altijd zonder zout en ik gebruik thuis ook nauwelijks zout). Verder dan maar nog meer drinken en zomerfruit eten vandaag en met de pootjes omhoog op de bank liggen
Dat is wel balen. Hopelijk werkt dat pilletje een beetje.
ROBODEMONS..................|:(
pi_199940322
Goedemorgen! Ik moest even delen :+

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 18 juni 2021 @ 08:44:11 #24
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199940340
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 08:42 schreef Isabeau het volgende:

[ afbeelding ]
_O-
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  vrijdag 18 juni 2021 @ 09:33:12 #26
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_199940832
_O- _O-
  vrijdag 18 juni 2021 @ 09:34:26 #27
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199940848
En ik ben inmiddels alweer twee weken echt aan het opletten en ik sta nog steeds stil. :{w Duurt lang. }:|
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_199941428
Mijn nieuwe medicatie en oude medicatie is wel interessant met honger. Soms heb ik enorme medicijnhonger, en die is lastig, maar dan eet ik extra kwark naast het gewone eten (vult, weinig kcal, diëtist mee eens). En nu ervaar ik ook regelmatig een soort "anti-honger". Dan ik echt in de koelkast of op mijn bord kijk en misselijk word van de gedachte.
Alleen ik eet wel de eetlijst van de diëtiste en zo. Het is wel heel erg vreemd om te ervaren
  vrijdag 18 juni 2021 @ 12:52:02 #29
149959 SQ
snelle trees
pi_199943273
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 08:42 schreef Isabeau het volgende:

[ afbeelding ]
Instant dik :'(
disclaimer
  vrijdag 18 juni 2021 @ 12:54:30 #30
149959 SQ
snelle trees
pi_199943319
Ik heb altijd wel trek eigenlijk, ongeacht het weer, de maanstand, hormonen of emoji's ;( #fatforlife #eetalledingen.

Goede en slechte dagen wisselen elkaar te vaak af momenteel. Ik kom gelukkig niet aan, it's something. Vanmorgen wel een bmi van 29,96 (jaaaahhh ik weet dat BMI heel veel niet zegt). Something something. :')
disclaimer
pi_199943434
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 12:54 schreef SQ het volgende:
Ik heb altijd wel trek eigenlijk, ongeacht het weer, de maanstand, hormonen of emoji's ;( #fatforlife #eetalledingen.

Goede en slechte dagen wisselen elkaar te vaak af momenteel. Ik kom gelukkig niet aan, it's something. Vanmorgen wel een bmi van 29,96 (jaaaahhh ik weet dat BMI heel veel niet zegt). Something something. :')
Het is ook niet makkelijk he? En dan met borstvoeding (en een druk gezin) is het helemaal ingewikkeld. Echt, petje af hoor, dat je je ook nog met afvallen bezig kunt houden
  vrijdag 18 juni 2021 @ 13:09:36 #32
149959 SQ
snelle trees
pi_199943515
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 13:02 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Het is ook niet makkelijk he? En dan met borstvoeding (en een druk gezin) is het helemaal ingewikkeld. Echt, petje af hoor, dat je je ook nog met afvallen bezig kunt houden
Ik doe dit al 15 jaar. Dus echt veel moeite kost het me op zich niet. Ik weet ook alle dingen wel. Ik ben alleen vreselijk verslaafd aan eten. Dat zal denk ik nooit meer over gaan.

Het is bij mij ook niet zoals bij secret eaters, dat ik niet weet wat ik eet, of dat het er langzaam in sluipt. Ik weet het heel goed. Al jaren. Misschien maakt dat het juist wel erger, want daardoor ben ik dus ook heel vaak een beetje boos op mezelf als ik weer eens te veel eet :')

Anyway, ik kan eten niet negeren. Als ik eten zie of als ik weet dat er lekkere dingen in de kast liggen, dan blijft dat continu aanwezig in mijn gedachten. Op een feestje een schaal met snacks? Ik denk er continu aan. Eigenlijk zijn mijn hersenen niet zo heel anders dan van die ontzettend dikke mensen bij doctor Now, met het verschil dat ik mezelf beter in de hand heb. Maar ja. Ik zou wel eens willen dat ik gewoon nooit aan eten dacht. Die mensen schijnen te bestaan.

Toch wel bedankt voor het compliment hoor :* ik weet dat ik het niet heel slecht doe. Ik zou alleen zo graag willen dat het niet meer en ook nooit meer nodig was. :')
disclaimer
  vrijdag 18 juni 2021 @ 13:46:18 #33
298315 SacreCoeur
pi_199943968
Dat denken over eten als het aanwezig is herken ik wel.
En ik eet geen dingen waar ik geen zin in heb :') als een kleine kleuter.

Waar ik dan weer enige kracht uit haal is fail filmpjes van youtube :@
En dan 100x herhalen dat ik wel discipline heb, tot nu toe werkt dat.
En mijn zelfgemaakte ijskoffies zijn life savers voor de trek.
pi_199943980
@SQ Maar je dagelijks leven heeft wel invloed. Als je alleen voor jezelf hoeft te zorgen, heb je meer ruimte en energie om te bewegen en heb je (denk ik?) ook meer controle over of je een 'pittige dag' hebt of niet (en dat dus compenseert met eten).
pi_199944033
Gisteren:
Zittende dag met online cursus. Gelukkig was m'n woonkamer wel redelijk koel. Vriend zat boven met de airco. Oneerlijk verdeeld ;)
O: brood met pindakaas
T: banaan
L: brood met kaas, eiersalade
B: korte wandeling
T: meloen
B: wandelen
D: gebakken aardappels, gepaneerde kip, broccoli
T: cornetto

Vandaag:
T: stroopwafel
L: brood met kaas, eiersalade
T: fruit
D: gehakt, paprika, boontjes, couscous, kwark
  vrijdag 18 juni 2021 @ 13:51:37 #36
298315 SacreCoeur
pi_199944044
Ik was echt NOG luier zonder kinderen dan met :P
Dus ik denk dat je met kinderen wel genoeg aan je beweging komt.
pi_199944109
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 13:47 schreef Hupje het volgende:
@:SQ Maar je dagelijks leven heeft wel invloed. Als je alleen voor jezelf hoeft te zorgen, heb je meer ruimte en energie om te bewegen en heb je (denk ik?) ook meer controle over of je een 'pittige dag' hebt of niet (en dat dus compenseert met eten).
Ik denk dat het voor iedereen anders is wat voor invloed dat heeft. Als ik naar mezelf kijk: ik vind het juist het makkelijkst om me aan mijn lijst te houden als ik de hele dag dingen te doen heb, want afleiding van 'wat zal ik nu eens voor lekkers eten'. En ik vond het makkelijker om me niet vol te proppen toen ik nog samenwoonde met ex, dat gaf toch een soort 'sociale 'controle' ofzo voor mij, ondanks dat het hem echt geen zier kon schelen wat ik wel of niet at. In m'n eentje is er niks of niemand waaraan ik 'verantwoording' hoef af te leggen (dat hoeft natuurlijk nooit, maar het gevoel is voor mij wel anders als er iemand anders 'meekijkt') en dat maakt wel dat ik veel makkelijker uit de bocht vlieg, en als ik uit de bocht vlieg, ook extremer/langer achter elkaar.

Maar tegelijkertijd is dat ook wel weer een wankel evenwicht, want ik herken ook dat als werk echt veel te druk is ik totaal geen puf heb om na te denken wat ik moet kopen / koken / of wat ik eet wel gezonde en volwaardige maaltijden zijn. Dus die kant kan het zeker ook op werken.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 14:06:37 #38
149959 SQ
snelle trees
pi_199944225
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 13:47 schreef Hupje het volgende:
@:SQ Maar je dagelijks leven heeft wel invloed. Als je alleen voor jezelf hoeft te zorgen, heb je meer ruimte en energie om te bewegen en heb je (denk ik?) ook meer controle over of je een 'pittige dag' hebt of niet (en dat dus compenseert met eten).
Dagelijks leven heeft zeker invloed. Ik maak, nu ik kinderen heb, veel betere keuzes. Qua avondeten, maar ook qua snaaien overdag. Want je weet het he, je kunt een kind 15 keer roepen en ze horen je niet, maar je hoeft maar 1 keer voorzichtig te proberen een reep chocolade open te maken terwijl ze drie verdiepingen verderop aan het spelen zijn en ze staan binnen tien seconden naast je "WAT HEB JIJ, MAMA???"
Ook bewegen gaat nu natuurlijker - ik beweeg meer "uit mezelf" omdat ik de hele dag in de weer ben. Sporten is inderdaad significant minder geworden, maar dat compenseert mijn normale activiteit dus gelukkig wel.
Avondsnaaien ja, dat is er nog steeds, nooit weg geweest, maar ik weet niet of dat nou inherent is aan het hebben van een pittige dag. Like I said, ik denk eigenlijk altijd wel aan eten. Tenzij ik echt heel druk ben, dan niet.
Misschien ligt daar het antwoord wel en moet ik gewoon een hobby gaan zoeken, maar ik ben al zo moe elke avond als ze tegen 9 uur eindelijk allemaal slapen en mijn dienst er op zit _O-
disclaimer
pi_199944313
@SQ je bent wel echt een voorbeeld voor me :@ Ondanks dat het misschien niet altijd perfect lukt, wat logisch is, maakt niet dat je niet goed bezig bent. Je weet veel en bent je bewust van wat goed en minder goed gaat en dat is heel knap, vind ik.
pi_199944371
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 13:56 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik denk dat het voor iedereen anders is wat voor invloed dat heeft.
Dat is waar. Ik probeerde wel te zeggen wat jij zegt, alleen het verveling-eten had ik niet benoemd inderdaad. Uiteindelijk is het voor iedereen anders, je moet de ruimte hebben/voelen om voor jezelf keuzes te maken en dat ligt voor iedereen anders.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 14:26:07 #41
149959 SQ
snelle trees
pi_199944431
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 14:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
@:SQ je bent wel echt een voorbeeld voor me :@ Ondanks dat het misschien niet altijd perfect lukt, wat logisch is, maakt niet dat je niet goed bezig bent. Je weet veel en bent je bewust van wat goed en minder goed gaat en dat is heel knap, vind ik.
Aw, nou dat vind ik wel fijn om te horen ;) :*
disclaimer
  vrijdag 18 juni 2021 @ 14:27:12 #42
149959 SQ
snelle trees
pi_199944442
#oldandwise :')
disclaimer
pi_199944444
Ik probeer vermoeidheid altijd weg te eten. Ik weet dat het niet werkt, maar het helpt toch wel een beetje, want anders word ik trillerig en krijg ik hoofdpijn en dat heb ik dan steeds als excuus om toch weer naar de chocola te grijpen.
Ik denk wel vaak aan eten, maar dat is dan meer dat ik moet plannen dat ik wat eten kan halen of bij me heb, omdat ik echt heel snel hangry word. Symph heeft het echt moeten afleren, die houding van: we zien wel onderweg, we nemen geen lunch mee. Te vaak was er dan geen plek of helemaal niks te vinden of wat dan ook, waardoor ik echt heeeeeel ongezellig werd. Dus ik pak een gezellige picknick in als we op stap gaan, of ik moet echt zeker weten dat we ergens wat kunnen eten.
Nu ben ik dus al bijna een maand bezig om in dat alles een beetje in balans te krijgen, want te laat eten of zonder tussendoortjes ‘s middags werkt voor mij echt niet.
pi_199944451
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 14:27 schreef SQ het volgende:
#oldandwise :')
Hahahahah, hier oud en niet wijs :P
  vrijdag 18 juni 2021 @ 14:28:53 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_199944461
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 14:27 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Hahahahah, hier oud en niet wijs :P
Nee, dat jij niet helemaal goed wijs bent is bekend O+
disclaimer
pi_199944484
En laten we het maar niet over oud gaan hebben, ik gok dat ik met mijn 48 hier de bejaarde van het stel ben
pi_199944490
Wel behoefte om de diëtiste snel te zien, alleen dat is 15 juli pas. Over wijze vrouwen gesproken ;)
  vrijdag 18 juni 2021 @ 14:32:16 #48
149959 SQ
snelle trees
pi_199944499
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 14:30 schreef Doedezemaar het volgende:
En laten we het maar niet over oud gaan hebben, ik gok dat ik met mijn 48 hier de bejaarde van het stel ben
Oh, die eer mag je hebben hoor! :D
disclaimer
  vrijdag 18 juni 2021 @ 14:32:53 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_199944505
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 14:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wel behoefte om de diëtiste snel te zien, alleen dat is 15 juli pas. Over wijze vrouwen gesproken ;)
En waarom wil je die snel zien? Kun je haar niet bellen ofzo? Een maand is niet bepaald gauw.
disclaimer
pi_199944622
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 14:32 schreef SQ het volgende:

[..]

En waarom wil je die snel zien? Kun je haar niet bellen ofzo? Een maand is niet bepaald gauw.
Nee, dat is idd niet snel, bel haar dinsdag, dan werkt ze weer
Nou, ik wil graag wat directieve tips van haar of geruststelling, vooral geruststelling zelfs denk ik eigenlijk, want ik eet momenteel niet fantastisch. Beetje aan de weinige kant (eigen oordeel), want ik met het oefenen van het eten van lekkere dingen zonder eetbui niet afval. En naja, same old same old. En ik heb gewoon even van iemand een schop onder mijn kont nodig om meer te eten ;)
  vrijdag 18 juni 2021 @ 14:48:13 #51
149959 SQ
snelle trees
pi_199944685
Helpt dat? Want het klinkt alsof je het zelf ook al wel weet?
disclaimer
pi_199944749
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 14:48 schreef SQ het volgende:
Helpt dat? Want het klinkt alsof je het zelf ook al wel weet?
Ja, dat helpt, heel erg veel zelfs. Ik moet gewoon even horen van "daar moet je meer eten en daar", want ze laat me best wel zwemmen.
pi_199944769
ach ik moet niet zeuren. Gewoon hier even naar de lijstjes kijken en inspiratie uit halen en vergelijken met mijn eigen eetdagboek
  vrijdag 18 juni 2021 @ 15:04:16 #54
298315 SacreCoeur
pi_199944845
Oh je mag mijn lijst wel hebben :P

O krentenboterham met boter
L 3 sour cream onion wafels met smeerkaas en 2 plakken kipfilet met bieslook
D aardappelpartjes uit de oven met mayo, vega nugget met bbq saus en komkommer met dressing
T 125 gram aardbeien, dubbellikker (geel of oranje), flat white, nog een flat white en misschien nog een pakjes wafels vanavond.
pi_199945039
Ik heb vast even een mailtje gestuurd :)
pi_199945389
Ik post eigenlijk nooit lijstjes, maar ach, voor een keertje dan:
Ontbijt: 2 plakken volkoren ontbijtkoek met pindakaas
Lunch: meergranen kaiserbrötchen met avocado, sriracha en kipfilet en een kaastosti
Diner: rijstsalade (met mais, olijven, komkommer, zongedroogde tomaatjes, augurkjes, tonijn en paprika)
Tussendoor: volle vanillekwark, een kaneelkoekje en 2 platte perziken
En ik drink de hele dag door thee
pi_199945957
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 13:09 schreef SQ het volgende:

Ik doe dit al 15 jaar. Dus echt veel moeite kost het me op zich niet. Ik weet ook alle dingen wel. Ik ben alleen vreselijk verslaafd aan eten. Dat zal denk ik nooit meer over gaan.

Het is bij mij ook niet zoals bij secret eaters, dat ik niet weet wat ik eet, of dat het er langzaam in sluipt. Ik weet het heel goed. Al jaren. Misschien maakt dat het juist wel erger, want daardoor ben ik dus ook heel vaak een beetje boos op mezelf als ik weer eens te veel eet :')

Anyway, ik kan eten niet negeren. Als ik eten zie of als ik weet dat er lekkere dingen in de kast liggen, dan blijft dat continu aanwezig in mijn gedachten. Op een feestje een schaal met snacks? Ik denk er continu aan. Eigenlijk zijn mijn hersenen niet zo heel anders dan van die ontzettend dikke mensen bij doctor Now, met het verschil dat ik mezelf beter in de hand heb. Maar ja. Ik zou wel eens willen dat ik gewoon nooit aan eten dacht. Die mensen schijnen te bestaan.

Toch wel bedankt voor het compliment hoor :* ik weet dat ik het niet heel slecht doe. Ik zou alleen zo graag willen dat het niet meer en ook nooit meer nodig was. :')
Ik heb dit een paar maanden ervaren bij acute stress. Dat ik nooit aan eten dacht, nergens zin in had, nooit honger en als ik al een boterham had gesmeerd ik na de helft was vergeten dat ik een boterham at. Uit eten met vriendinnen dacht ik na een kwart bord: poepoe, ik zit vol. En dan at ik nog een beetje door, omdat een kwart zo weinig leek voor de rest. En stopte dan na een half bord. Gekregen doosjes chocolade stonden hier maanden onaangebroken in het zicht, geen zin in.

Ik dacht toen echt: 'oooooh, zķ voelen/denken/ervaren slanke mensen eten!' - Ja, dan is slank blijven niet zo moeilijk en snap ik dat je dikke mensen totaal niet begrijpt.

Voor de rest ben ik nu alles wat je schrijft. -O- Altijd focus op eten. Alsof ik nog in de oertijd leef en elke hap levensreddend is.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_199953236
Zoveel herkenning hier. Ik kan zowel heel goed (veel) te weinig eten als heel goed (veel) te veel. Gezonde balans, dat is moeilijk. En vermoeidheid weg willen eten, check. Helpt niks, maar toch blijven proberen hé. :')

Ik mis volgens mij ook feedback van mijn lichaam, of ik sta er te weinig bij stil. Hongergevoel ervaar ik bijvoorbeeld niet als ik bezig ben. Net als vol zitten. Ik kan eten tot ik misselijk ben en nog niet het gevoel hebben dat ik vol zit. Gek genoeg helpen kinderen daar wel bij. Meer ritme en structuur en ik maak ook betere keuzes over het algemeen.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 19 juni 2021 @ 09:36:47 #59
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_199956025
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 14:30 schreef Doedezemaar het volgende:
Valt mee...ik ben 52 :o
  zaterdag 19 juni 2021 @ 10:12:12 #60
149959 SQ
snelle trees
pi_199956443
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 09:36 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]

Valt mee...ik ben 52 :o
Dan is het eigenlijk fietsertje69?
disclaimer
  zaterdag 19 juni 2021 @ 10:14:11 #61
149959 SQ
snelle trees
pi_199956473
En fuuuuuuck ik baal zo hard. Ik heb sinds 21 februari een 10k stappen streak. En ik heb me gisteravond laten afleiden door iets op tv en daardoor op 9850 uitgekomen. 2 keer op en neer in huis en ik had het gehaald.

Rationeel weet ik dat het weinig verschil maakt, maar gevoelsmatig is dat toch echt anders. Heb er bijna om moeten huilen toen ik het me vanmorgen realiseerde :@ :')
disclaimer
pi_199956544
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 10:14 schreef SQ het volgende:
En fuuuuuuck ik baal zo hard. Ik heb sinds 21 februari een 10k stappen streak. En ik heb me gisteravond laten afleiden door iets op tv en daardoor op 9850 uitgekomen. 2 keer op en neer in huis en ik had het gehaald.

Rationeel weet ik dat het weinig verschil maakt, maar gevoelsmatig is dat toch echt anders. Heb er bijna om moeten huilen toen ik het me vanmorgen realiseerde :@ :')
Oh dat is kut zeg! ;( :S___D
pi_199956743
Ik ben me inmiddels gaan focussen op de Vitality doelen. Elke dag 10k brak me op, mijn voeten zijn letterlijk stuk ;(
Dus niet meer elke dag persé 10k HOEVEN lopen, maar als het gaat en het komt zo uit dan is dat prima.

Woensdag en donderdag met 2 wandelingetjes 150 Vitality hartslag punten gehaald en daarmee ook m'n weekdoel, dus dan kan ik daarna weer wat rustiger aan doen.
pi_199957324
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 10:32 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik ben me inmiddels gaan focussen op de Vitality doelen. Elke dag 10k brak me op, mijn voeten zijn letterlijk stuk ;(
Dus niet meer elke dag persé 10k HOEVEN lopen, maar als het gaat en het komt zo uit dan is dat prima.

Woensdag en donderdag met 2 wandelingetjes 150 Vitality hartslag punten gehaald en daarmee ook m'n weekdoel, dus dan kan ik daarna weer wat rustiger aan doen.
Ik probeer elke dag minimaal een half uur achter elkaar te lopen zodat ik sowieso 100 hartslag punten krijg. Maandag had ik zelfs 200 hartslag punten behaald. :o
pi_199957377
quote:

Zo heb ik eens de datum van mn telefoon terug gezet, om alsnog een streakje te behouden :@ Want was iets na 00:00 toen ik het haalde, en dus te laat. En ja, ik moest ook bekant janken :') :*
pi_199957686
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 11:21 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik probeer elke dag minimaal een half uur achter elkaar te lopen zodat ik sowieso 100 hartslag punten krijg. Maandag had ik zelfs 200 hartslag punten behaald. :o
Ik krijg soms maar 50pt voor een half uur, soms ook niks :+ M'n hartslag gaat dan niet te veel naar boven. Combinatie van stappen en hartslag werkt hier prima :)
pi_199958340
Ach gossie, arme dames met de (stappen)doelen.
Vanochtend een wandeling van 5 km gemaakt, het was eindelijk niet meer van dat vieze benauwde weer, ik kreeg weer lucht, heerlijk
pi_199962284
quote:

Oh, maar stappen door huis is prima, dat is toch beweging *O*

Ik heb ooit een stappendoel gehaald door vlak voor ik naar bed ging de kat te aaien _O_ Dát is pas :')
(okay, het ging om max 50 stappen of zo, maar toch)
  zaterdag 19 juni 2021 @ 18:13:23 #69
149959 SQ
snelle trees
pi_199963046
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 17:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Oh, maar stappen door huis is prima, dat is toch beweging *O*

Ik heb ooit een stappendoel gehaald door vlak voor ik naar bed ging de kat te aaien _O_ Dát is pas :')
(okay, het ging om max 50 stappen of zo, maar toch)
Is ook prima, ik heb ze alleen niet gezet :')

(Ik heb wel eens duizenden stappen gekregen van fitbit door op de trampoline te liggen terwijl mijn kinderen rondjes om me heen renden. Dát is pas :')!)
disclaimer
pi_199963456
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 18:13 schreef SQ het volgende:
Is ook prima, ik heb ze alleen niet gezet :')

(Ik heb wel eens duizenden stappen gekregen van fitbit door op de trampoline te liggen terwijl mijn kinderen rondjes om me heen renden. Dát is pas :')!)
Oh shit! Ik las het verkeerd :o Ja, dat is best kut ja :')

De trampoline-steps _O_
Ik heb the empire state building aan trappen ooit bekommen omdat ik in een forse storm een uur gewandeld heb *)
  zaterdag 19 juni 2021 @ 21:54:03 #71
410477 Fietsertje70
pi_199967006
e
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 10:12 schreef SQ het volgende:

[..]

Dan is het eigenlijk fietsertje69?
Eigenlijk wel, maar dat leek me niet zo handig (ik had al eerst een tijdje mee gelurkt).
pi_199968775
Constant met eten bezig zijn is wel herkenbaar. Ook gewoon moeite met herkennen van honger en al voldoende hebben gehad. En ik ben terwijl ik het ene nog aan het eten ben al bezig met wat ik als volgende iets ga eten. Soms kan ik ook gewoon niet slapen als ik niet alvast bedenk dat ik de volgende dag wil eten. :')

Vandaag:
L: Salade met rucola, tomaat, komkommer, humus, heeeeel veel koriander en een vega braadworst
D: Vega buffet met voor een bordje met verschillende salades, hoofd een bord met verschillende warme gerechtjes en als toetje een taartje van Sharp Sharp.
T: Twee happen van een chocolade donut
pi_199971657
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 15:04 schreef SacreCoeur het volgende:
Oh je mag mijn lijst wel hebben :P

O krentenboterham met boter
L 3 sour cream onion wafels met smeerkaas en 2 plakken kipfilet met bieslook
D aardappelpartjes uit de oven met mayo, vega nugget met bbq saus en komkommer met dressing
T 125 gram aardbeien, dubbellikker (geel of oranje), flat white, nog een flat white en misschien nog een pakjes wafels vanavond.
Sorry dat ik het zeg, maar dit is echt een dieet van niks. Zoveel vet en suiker. Probeer je hiermee af te vallen? Je blijft hierdoor vreetkicks krijgen.

Je kunt heel mooi afvallen met een dieet wat weinig koolhydraten heeft maar veel groenten en eiwit. Dan kun je eten wat je wil maar het blijft eraf gaan, op voorwaarde dat je wel redelijk wat beweegt. En met redelijk bedoel ik geen marathon hardlopen per dag, maar gewoon een stapje of 10.000.

Ik begrijp het gewoon niet. Het kan zo makkelijk zijn, maar waarom men die vette rotzooi blijft eten onder het mom van “dat hoort ook bij een normaal dieet” is me een raadsel. Je voelt je mentaal en uiteraard fysiek zoveel beter als je het niet doet.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
  zondag 20 juni 2021 @ 09:47:57 #74
149959 SQ
snelle trees
pi_199971820
Ik eet ook graag gewoon soms dingen omdat ik ze lekker vind ;) niet alles hoeft altijd gerationaliseerd te worden. Maar dat is een discussie die ik hier niet ga voeren met je - ik heb in je pohi gespiekt en kennelijk kom je hier alleen als je iemand terecht wil wijzen (zo komt het althans over), en dat valt in een langlopende serie als deze meestal niet zo lekker ;)
disclaimer
pi_199971830
Ik geloof dat SC nou net iemand is die eerder te snel afvalt dan te weinig, maar ok :+ In theorie ben ik het helemaal met je eens, in de praktijk... Zoveel lijven, zoveel verschillende mentaliteiten, het een is niet beter dan het ander. Ik geloof dat iedereen het beste van zijn kunnen doet, anders zou je wel "beter" doen (niet alleen op dit vlak). En ja, er zit een verschil tussen beter weten en beter kunnen.

En dan kan je denken, tis een kwestie van mentaliteit en de knop omzetten en bladibla, maar als het zo eenvoudig was, waren er geen ongelukkige mensen, geen te dikke mensen, geen ... Tis makkelijk oordelen vanaf de zijlijn. Draai een mening of een oordeel eens om in oprechte interesse, wie weet wat je nog ontdekt :P
pi_199971872
vEt Is SlEcHt VoOr Je!!!!111!!einzz21!!#
Sterkheidsbaas van alles.
  zondag 20 juni 2021 @ 11:10:18 #77
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_199972509
Zondigen hoort er ook bij. Anders hou ik het bijvoorbeeld echt niet vol. En mijn gewicht gaat nog steeds naar beneden dus ja.

Lijstje:
L: 2 vega chicken tenders met zelfgemaakte koolsla met tahini en sesamzaadjes.
T: Banaan
D: Zelfgemaakte mozzarella sticks :9 met patatjes en snackpaprika's
  zondag 20 juni 2021 @ 11:27:16 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_199972681
Als we het nou ook eens geen "zondigen" meer noemen ;)
Gewoon genieten van iets lekkers waar je zin in had, is niets zondigs aan hoor :P
disclaimer
pi_199972697
quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 11:27 schreef SQ het volgende:
Gewoon genieten van iets lekkers waar je zin in had, is niets zondigs aan hoor :P
Je neemt me de woorden uit de mond
  zondag 20 juni 2021 @ 11:30:10 #80
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_199972714
quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 11:27 schreef SQ het volgende:
Ja heb je inderdaad ook helemaal gelijk in.
pi_199972827
Ik mag om 15.00 2 TGTG boxen van de Lidl halen, dus het is nog een verrassing wat we vanavond eten ;-)
L wordt gevulde eitjes, daar had m'n zoon zo'n zin in O+
  zondag 20 juni 2021 @ 11:40:22 #82
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_199972831
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 11:39 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik mag om 15.00 2 TGTG boxen van de Lidl halen, dus het is nog een verrassing wat we vanavond eten ;-)
L wordt gevulde eitjes, daar had m'n zoon zo'n zin in O+
Lekker!
pi_199972841
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 11:40 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Lekker!
Jouw d ook! O+
pi_199972969
quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 09:47 schreef SQ het volgende:
Ik eet ook graag gewoon soms dingen omdat ik ze lekker vind ;) niet alles hoeft altijd gerationaliseerd te worden. Maar dat is een discussie die ik hier niet ga voeren met je - ik heb in je pohi gespiekt en kennelijk kom je hier alleen als je iemand terecht wil wijzen (zo komt het althans over), en dat valt in een langlopende serie als deze meestal niet zo lekker ;)
𝕛𝕖 hebt ook gewoon gelijk. Uiteindelijk kan je alles eten zolang ze passen in de balans aan macronutrient en die je nodig hebt. Dwz: eiwit, vet koolhydraten.

Het is wel zo dat de meeste mensen te weinig eiwit en vezels eten en veel te veel koolhydraten en vet. Vet is niet eens zo erg, tenzij het leidt tot teveel kcals.

Ik heb wel wat meegelezen hier en zie mensen enorm hun best doen maar ik denk ook wel eens: wie heeft ze dit advies gegeven of; je maakt het jezelf zo makkelijk qua koken maar zeker niet qua hongergevoel.

Als ‘bodybuilder’ weet ik best wat van afvallen en weer aankomen op een iets andere manier. Ik kan mensen die moeite hebben met afvallen aanraden eens te kijken hoe bodybuilders het aanpakken. Kost nog steeds moeite en discipline, maar er zijn best veel trucs die het makkelijker maken! Mocht iemand interesse hebben hoor ik het wel.

P. S. Wat bodybuilders doen is langzaam aankomen om spieren op te bouwen en daar komt ook wat vet bij. Dan een periode afvallen met zo min mogelijk spier verlies enzovoorts. Er zijn wel meer strategieën, maar de meesten hebben toch regelmatig een periode waarin ze hun vetpercentage weer wat naar beneden willen brengen. Dat is niet vanuit overgewicht, maar vanuit normaal naar ‘lean’ zodat je de spieren beter ziet.

[ Bericht 5% gewijzigd door Spanky78 op 20-06-2021 12:00:35 ]
Whatever...
pi_199973056
Spanky, ik denk dat die discipline het grootste struikelblok is bij de meesten (incl mijzelf) is..
  zondag 20 juni 2021 @ 12:05:45 #86
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_199973077
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 11:41 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Jouw d ook! O+
Zondag snackdag O+
pi_199973085
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 09:26 schreef Neef_Wuppie het volgende:

[..]

Sorry dat ik het zeg, maar dit is echt een dieet van niks. Zoveel vet en suiker. Probeer je hiermee af te vallen? Je blijft hierdoor vreetkicks krijgen.

Je kunt heel mooi afvallen met een dieet wat weinig koolhydraten heeft maar veel groenten en eiwit. Dan kun je eten wat je wil maar het blijft eraf gaan, op voorwaarde dat je wel redelijk wat beweegt. En met redelijk bedoel ik geen marathon hardlopen per dag, maar gewoon een stapje of 10.000.

Ik begrijp het gewoon niet. Het kan zo makkelijk zijn, maar waarom men die vette rotzooi blijft eten onder het mom van “dat hoort ook bij een normaal dieet” is me een raadsel. Je voelt je mentaal en uiteraard fysiek zoveel beter als je het niet doet.
Ik deed dit drie maanden, lette op kcal en sportte vier keer per weeek. Ik viel in die drie maanden 4 kilo af. Dus leuk dat dat bij jou misschien zo werkt dat je dan kan eten wat je wil en het eraf blijft gaan, maar dat is geen universele waarheid.

Degene die je quote met jouw post, valt bovendien in twee of drie weken tijd meer af dan ik in die drie maanden deed.

Laat iedereen 't lekker op z'n eigen manier doen joh.
pi_199973086
quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 09:47 schreef SQ het volgende:
Terecht wil wijzen? Ik begrijp het gewoon oprecht niet. Je kunt best een keer 'cheaten', maar zorg gewoon dat de basis goed is. Dat wil zeggen niet teveel vet en suiker. Ik heb soms het idee dat mensen hier posten om te laten zien dat ze bezig zijn met hun eetschema (wat nergens op lijkt) maar daar val je niet van af. Normaal eten en bewegen, dát helpt.
pi_199973087
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 12:05 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Zondag snackdag O+
Fastfood Friday :D
pi_199973112
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 12:06 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Ik deed dit drie maanden, lette op kcal en sportte vier keer per weeek. Ik viel in die drie maanden 4 kilo af. Dus leuk dat dat bij jou misschien zo werkt dat je dan kan eten wat je wil en het eraf blijft gaan, maar dat is geen universele waarheid.

Degene die je quote met jouw post, valt bovendien in twee of drie weken tijd meer af dan ik in die drie maanden deed.

Laat iedereen 't lekker op z'n eigen manier doen joh.
Dus in een jaar val je 16 kilo af. Is dat niet genoeg dan?

In de basis val je af door minder te eten en meer te bewegen. Als jouw lichaam dat niet doet dan is er iets mis en zou ik naar een huisarts gaan om te kijken wat er aan de hand is.
  zondag 20 juni 2021 @ 12:10:55 #91
149959 SQ
snelle trees
pi_199973150
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 12:08 schreef Neef_Wuppie het volgende:

[..]

In de basis val je af door minder te eten en meer te bewegen. Als jouw lichaam dat niet doet dan is er iets mis en zou ik naar een huisarts gaan om te kijken wat er aan de hand is.
Ja maar dat is niet wat je net zei in reactie op SacreCoeur ;)
Want in die basis ben ik het met je eens. Maar niet met de suggestie dat een dagje zooi eten daar niet in past.
disclaimer
  zondag 20 juni 2021 @ 12:13:25 #92
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_199973194
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 12:06 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

:9
pi_199973201
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 09:26 schreef Neef_Wuppie het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf aardig tegen :+

Ik kom hier eens aanhaken. Ik moet wil 13 kilo kwijt in totaal. Ben na de laatste zwangerschap niet echt genoeg afgevallen naar mijn zin en ik wil er weer wat meer uitzien zoals ik me voel (en BMI omlaag is ook fijn :7 )

Ik deed al een halfslachtige poging tot IF maar bleef gewoon veel heerlijke troep naar binnen proppen binnen de eet-uren :@

Nu dus daar mee gestopt, wil iig voorlopig het snoepen even afschaffen om daar van af te kicken. Moet nu mijn best doen om niet te weinig kcal binnen te krijgen :')
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  zondag 20 juni 2021 @ 12:14:13 #94
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_199973206
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 12:13 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ik kom hier eens aanhaken. Ik moet wil 13 kilo kwijt in totaal. Ben na de laatste zwangerschap niet echt genoeg afgevallen naar mijn zin en ik wil er weer wat meer uitzien zoals ik me voel (en BMI omlaag is ook fijn :7 )

Ik deed al een halfslachtige poging tot IF maar bleef gewoon veel heerlijke troep naar binnen proppen binnen de eet-uren :@

Nu dus daar mee gestopt, wil iig voorlopig het snoepen even afschaffen om daar van af te kicken. Moet nu mijn best doen om niet te weinig kcal binnen te krijgen :')
Welkom!
  zondag 20 juni 2021 @ 12:16:21 #95
149959 SQ
snelle trees
pi_199973235
Hoi tombola! Lekker veel usual momsuspects weer O+ *zwaait met buikflap
disclaimer
pi_199973238
quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 12:10 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja maar dat is niet wat je net zei in reactie op SacreCoeur ;)
Want in die basis ben ik het met je eens. Maar niet met de suggestie dat een dagje zooi eten daar niet in past.
Dan ben ik niet helemaal duidelijk geweest. Een dagje cheaten kan heus wel. Het is alleen wat ik hier lees qua eetschema's vind ik vrij bijzonder. Er zijn er veel gewoon normaal hoor, maar ik zie dingen voorbij komen waarvan ik denk hoe verzin je het? Krentenbollen, ontbijtkoek, broodjes met worst, aardappels met mayo, stukje vlees met saus, koekje dit, koekje dat. En dat wil dan allemaal afvallen, nou veel succes dan.
pi_199973239
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 12:08 schreef Neef_Wuppie het volgende:

[..]

Inderdaad. Dus niet alleen als je weinig koolhydraten en veel groenten en eiwit eet, maar ook als je zo eet als SC, als je maar minder eet dan je verbrandt. En dus ook niet als je met weinig koolhydraten een veel groente en eiwitten alles eet wat je wil, zoals je net zei.
En SC viel dus een stuk meer af dan ik met "jouw" voorgestelde manier van eten, dus de 'probeer je hiermee af te vallen' slaat nergens op.
pi_199973257
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 12:13 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Dan lees je niet goed.
  zondag 20 juni 2021 @ 12:19:46 #99
149959 SQ
snelle trees
pi_199973278
(Dit is trouwens wel een reden om geen eetlijstjes te posten :'))
disclaimer
pi_199973294
quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 12:16 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Inderdaad. Dus niet alleen als je weinig koolhydraten en veel groenten en eiwit eet, maar ook als je zo eet als SC, als je maar minder eet dan je verbrandt. En dus ook niet als je meer weinig koolhydraten een veel groente en eiwitten alles eet wat je wil, zoals je net zei.
En SC viel dus een stuk meer af dan ik met "jouw" voorgestelde manier van eten, dus de 'probeer je hiermee af te vallen' slaat nergens op.
Ik eet liever twee borden vol met groente dan vijf stroopwafels. Veel makkelijker vol te houden en je lichaam heeft een voldaan gevoel. Maar als jij liever een half pakje koek per dag eet en wil afvallen, prima. Maar dat gaat natuurlijk nergens over.
pi_199973323
quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 11:53 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

𝕛𝕖 hebt ook gewoon gelijk. Uiteindelijk kan je alles eten zolang ze passen in de balans aan macronutrient en die je nodig hebt. Dwz: eiwit, vet koolhydraten.

Het is wel zo dat de meeste mensen te weinig eiwit en vezels eten en veel te veel koolhydraten en vet. Vet is niet eens zo erg, tenzij het leidt tot teveel kcals.

Ik heb wel wat meegelezen hier en zie mensen enorm hun best doen maar ik denk ook wel eens: wie heeft ze dit advies gegeven of; je maakt het jezelf zo makkelijk qua koken maar zeker niet qua hongergevoel.

Als ‘bodybuilder’ weet ik best wat van afvallen en weer aankomen op een iets andere manier. Ik kan mensen die moeite hebben met afvallen aanraden eens te kijken hoe bodybuilders het aanpakken. Kost nog steeds moeite en discipline, maar er zijn best veel trucs die het makkelijker maken! Mocht iemand interesse hebben hoor ik het wel.

P. S. Wat bodybuilders doen is langzaam aankomen om spieren op te bouwen en daar komt ook wat vet bij. Dan een periode afvallen met zo min mogelijk spier verlies enzovoorts. Er zijn wel meer strategieën, maar de meesten hebben toch regelmatig een periode waarin ze hun vetpercentage weer wat naar beneden willen brengen. Dat is niet vanuit overgewicht, maar vanuit normaal naar ‘lean’ zodat je de spieren beter ziet.
Jij bedoelt dus bulken en cutten? Dat is interessant voor mensen die bodybuilder willen worden, maar de gewone sterveling die wil afvallen heeft het meeste aan een levensstijlverandering. Dus iets wat je rest van je leven kunt volhouden.

Uiteraard is jouw input wel toegevoegde waarde. Sinds ik ben begonnen met krachttraining ben ik veel bewuster met de voedingsstoffen die ik eet. Niet dat ik verder een pro ben in krachttraining. Doe voornamelijk compound oefeningen.
pi_199973340
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 12:20 schreef Neef_Wuppie het volgende:

[..]

Ik eet liever twee borden vol met groente dan vijf stroopwafels. Veel makkelijker vol te houden en je lichaam heeft een voldaan gevoel. Maar als jij liever een half pakje koek per dag eet en wil afvallen, prima. Maar dat gaat natuurlijk nergens over.
Je verandert je verhaal steeds als dat je beter uit komt.

Je reageert op de lijst van SC alsof ze als ze zo eet nooit af gaat vallen, en als je eet met weinig koolhydraten en veel groente en eiwit en wat beweging dat kan je eten wat je wil en blijft het eraf gaan.

SC en ik zijn het levende bewijs dat dat allebei niet per se waar is, heb ik met mijn posts geīllustreerd. En nu doe je ineens alsof ik liever een half pak koekjes eet elke dag als ik ga afvallen. Ja, doei hč. Dat heb ik echt in geen enkele post ook maar enigszins gezegd :W

[ Bericht 0% gewijzigd door vlindertje89 op 20-06-2021 12:34:02 ]
  zondag 20 juni 2021 @ 12:25:10 #103
149959 SQ
snelle trees
pi_199973354
Maar goed, het is voor een ander in die zin ook niet zo interessant wat jij makkelijker vindt, of wat voor jou beter werkt, of wat jij zou doen. Dat is vooral voor jouzelf belangrijk, en het is helemaal super dat dat werkt.
Pas op het moment dat een ander aangeeft te worstelen, het niet meer te weten of het anders te willen doen is het interessant om met suggesties te komen. En die breng je dan in de trant van "je zou eens zus en zo kunnen proberen, dat werkt voor mij heel goed".

Dat is een andere toonzetting en de kans dat je boodschap echt aankomt in plaats van dat je bericht alleen maar irritatie opwekt is dan ook veel groter ;)

Het gaat hier niet om het prediken van iemands waarheid uiteindelijk, maar zoals in de OP beschreven staat. En dat werkt hier nu al heel veel jaren heel goed :Y
disclaimer
pi_199973366
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 12:24 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Je verandert je verhaal steeds als dat je beter uit komt.

Je reageert op de lijst van SC alsof ze als ze zo eet nooit af gaat vallen, en als je eet met weinig koolhydraten en veel groente een eiwit en wat beweging dat kan je eten wat je wil en blijft het eraf gaan.

SC en ik zijn het levende bewijs dat dat allebei niet per se waar is, heb ik met mijn posts geīllustreerd. En nu doe je ineens alsof ik liever een half pak koekjes eet elke dag als ik ga afvallen. Ja, doei hč. Dat heb ik echt in geen enkele post ook maar enigszins gezegd :W
Ik quote dat lijstje doordat ik dat als ik hier eens lees, dat bijna altijd zie.

quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 12:06 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 12:05 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Zondag snackdag O+
En dit dan, dan zit er echt nog iets niet goed hoor.
  zondag 20 juni 2021 @ 12:27:07 #105
149959 SQ
snelle trees
pi_199973371
Zo en nu ga ik even lunchen met mijn kinderen (met boterhammen :P)
disclaimer
pi_199973375
Mentaal bezig zijn met macro's en je lichaam vormen en weetikwat, is een heel ander mentaal bezig zijn dan: waarom lukt mij het nou niet om gewoon één koekje te pakken, de dag is nou al mislukt, ik eet omdat ik me stom voel en daardoor voel ik me nog stommer, ik denk de hele dag aan eten, ik heb geen discipline, tis fucking moeilijk, enz. Zo lekker intern conflict over eten.

Mensen in de tweede categorie kunnen zich bezig gaan houden met bv bodybuilding, en dat kan super werken (het een sluit het ander zeker niet uit). Maar ik denk dat de winst bovenal te behalen is door dat interne conflict op te lossen, door "gewoon" te leren eten, door een koekje als normaal te leren ervaren (ipv dat pak moet leeg), ...

En ja, dat kan op papier de moeilijke weg van afvallen zijn, want hey, als je macro's op orde zijn en je kweekt wat spier gaat het makkelijker. Maar het kan zo maar eens zijn (kweenie hoor :+ ) dat het gros van de posters niet persé op die manier met eten om wil gaan, maar liever wat innerlijke vrede heeft met eten. En dat begint imho niet met de discipline van macro's, maar met lief zijn voor jezelf, acceptatie, dat soort.
pi_199973380
quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 12:27 schreef SQ het volgende:
Eet smakelijk. :)
pi_199973395
quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 12:27 schreef SQ het volgende:
Eetze!
Ik ga denk ik even een pak koekjes kopen voor de lunch ;)

Welkom @tombolafan !
  zondag 20 juni 2021 @ 12:28:57 #109
149959 SQ
snelle trees
pi_199973397
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 12:26 schreef Neef_Wuppie het volgende:

[..]

Ik quote dat lijstje doordat ik dat als ik hier eens lees, dat bijna altijd zie.
[..]

[..]

En dit dan, dan zit er echt nog iets niet goed hoor.
Dat je het punt mist is denk ik ook omdat je sporadisch mee leest en de verhalen achter de mensen en de opmerkingen niet écht kent ;)
Dat neem ik je niet kwalijk, maar neem dat ook even in overweging voordat je vanuit je eerste ingeving met raad komt en daar dan pushback op krijgt ;)
disclaimer
pi_199973409
Oh. Er was nog een hele pagina ondertussen :')
pi_199973431
Mijn valkuil zal altijd chocola (en koekjes) blijven. Heel leuk dat ik die eerste kilo’s zo snel kwijt ben, maar daardoor ga ik denken: oh, dan kan ik ook wel iets meer chocola eten eigenlijk. Het blijft zoeken naar balans.
Maar goed, bijna 4 kilo in een maand kwijt, het begin is er en daar ben ik heel blij mee.
  zondag 20 juni 2021 @ 12:32:58 #112
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_199973454
Wat omdat ik 1 keer in de week een snackdag heb is er iets niet goed met mij? WTF! _O- Je weet niet wie ik ben of hoe mijn leven er uit ziet. maar ik doe bijvoorbeeld mee met een leefstijlprogramma en dit mag gewoon ook volgens hun hoor.... Ik val ook gewoon af dus ja. Ga ergens anders heen met je commentaar.
pi_199973455
quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 12:31 schreef Doedezemaar het volgende:
Mijn valkuil zal altijd chocola (en koekjes) blijven. Heel leuk dat ik die eerste kilo’s zo snel kwijt ben, maar daardoor ga ik denken: oh, dan kan ik ook wel iets meer chocola eten eigenlijk. Het blijft zoeken naar balans.
Maar goed, bijna 4 kilo in een maand kwijt, het begin is er en daar ben ik heel blij mee.
Misschien kan je die eerste zin eens anders gaan verwoorden, want zo zal dat idd altijd zo zijn :*
pi_199973465
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 12:32 schreef LPFAN het volgende:
Wat omdat ik 1 keer in de week een snackdag heb is er iets niet goed met mij? WTF! _O- Je weet niet wie ik ben of hoe mijn leven er uit ziet. maar ik doe bijvoorbeeld mee met een leefstijlprogramma en dit mag gewoon ook volgens hun hoor.... Ik val ook gewoon af dus ja. Ga ergens anders heen met je commentaar.
Ik trek me alleen wat aan van de reguliere posters hier ;)
Let it goooooo :*
  zondag 20 juni 2021 @ 12:34:47 #115
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_199973473
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 12:34 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Ik trek me alleen wat aan van de reguliere posters hier ;)
Let it goooooo :*
Ja je hebt gelijk. * LPFAN loslaat doet.
pi_199973491
quote:
14s.gif Op zondag 20 juni 2021 12:22 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Jij bedoelt dus bulken en cutten? Dat is interessant voor mensen die bodybuilder willen worden, maar de gewone sterveling die wil afvallen heeft het meeste aan een levensstijlverandering. Dus iets wat je rest van je leven kunt volhouden.

Uiteraard is jouw input wel toegevoegde waarde. Sinds ik ben begonnen met krachttraining ben ik veel bewuster met de voedingsstoffen die ik eet. Niet dat ik verder een pro ben in krachttraining. Doe voornamelijk compound oefeningen.
Bulken en cutten is voor niemand een leven lang vol te houden. Maar dat cutten. Dat is wat veel mensen in dit topic doen. En er zijn best veel manieren waarop je bijvoorbeeld spier verlies (en later vet aankomen) kunt voorkomen. Of wat dacht je van ongeveer eten wat je nodig hebt maar langzaam wat spieren opbouwen. Daarmee ga je vet verliezen op termijn, spier bijkomen en nauwelijks honger lijden.

Inderdaad is krachttraining daar super belangrijk in. Gewicht verliezen doe je met voeding, je gewicht daarna behouden doe je met sport en voeding in balans.
Whatever...
pi_199973515
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 12:34 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Ja je hebt gelijk. * LPFAN loslaat doet.
Jonge, jij bent kei goed bezig. Als je kortzichtig wil denken en puur en alleen naar afvallen kijkt, is er voor het gros van de mensen wel winst te behalen. Maar als je verder kijkt... je houdt dit al ff vol, je leert normaal eten wat bij jouw lijf past, je voelt je er goed bij, dat soort. En je valt ook nog eens af! :7
  zondag 20 juni 2021 @ 12:42:47 #118
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_199973559
quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 12:39 schreef Holyme het volgende:

[..]

Jonge, jij bent kei goed bezig. Als je kortzichtig wil denken en puur en alleen naar afvallen kijkt, is er voor het gros van de mensen wel winst te behalen. Maar als je verder kijkt... je houdt dit al ff vol, je leert normaal eten wat bij jouw lijf past, je voelt je er goed bij, dat soort. En je valt ook nog eens af! :7
Ja precies! Dank je :*
pi_199973569
Ik heb weer vrienden gemaakt zie ik. Niet mijn sterkste punt.
  zondag 20 juni 2021 @ 12:52:22 #120
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_199973668
Misschien ook omdat ik zo fel reageer is omdat ik gister een discussie met mijn moeder heb gehad en de opmerking kreeg dat ik nooit slank zou worden want dat zit niet in mijn genen. ( Mijn moeder heeft zwaar overgewicht)

Nou gaat het me niet om slank worden maar om een gezond gewicht te behalen en nu ben ik nog meer gebrand om dat te gaan doen _O-
pi_199973740
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 12:43 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Ik heb weer vrienden gemaakt zie ik. Niet mijn sterkste punt.
C'est le ton qui fait la musique.

Ik denk heus dat je best nuttige input kan hebben, maar dat je misschien ook ff verder mag openstellen voor al dat niet je mening is :+

Ter info, ik ben een 39-jarige vrouw, heb in het verleden richting de 95 gewogen, heb vanaf pubertijd serieuze struggles met eten gehad, en heb een BMI van zo ongeveer 21.5 (met een strak lijntje, al zeg ik het zelf :7 ). En dat zonder bodybuilding en macro's tellen, maar met regelmatig B&J. Macro's e.d. is iets waarvan ik weet dat ik er ook in door kan slaan. Dan had ik een eetprobleem ingeruild voor een andere fixatie, mij leek het handiger gewoon normaal leren omgaan met eten.

Ik gok maar zo dat jouw verhaal best wel anders is, en je dat misschien iets meer in je achterhoofd mag houden :P There's no one-size-fits-all.
pi_199974077
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 12:52 schreef LPFAN het volgende:
Misschien ook omdat ik zo fel reageer is omdat ik gister een discussie met mijn moeder heb gehad en de opmerking kreeg dat ik nooit slank zou worden want dat zit niet in mijn genen. ( Mijn moeder heeft zwaar overgewicht)

Nou gaat het me niet om slank worden maar om een gezond gewicht te behalen en nu ben ik nog meer gebrand om dat te gaan doen _O-
Balen zeg dat je moeder zo reageert. Ik ken jouw moeder verder niet, maar misschien heeft het ook te maken met haar eigen onzekerheid. Want als haar dochter in staat is om succesvol af te vallen, is het excuus genen niet meer zo legit.
  zondag 20 juni 2021 @ 13:29:04 #123
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_199974128
quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 13:25 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Balen zeg dat je moeder zo reageert. Ik ken jouw moeder verder niet, maar misschien heeft het ook te maken met haar eigen onzekerheid. Want als haar dochter in staat is om succesvol af te vallen, is het excuus genen niet meer zo legit.
Heeft het zeker mee te maken inderdaad.
pi_199974203
quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 12:59 schreef Holyme het volgende:

[..]

C'est le ton qui fait la musique.

Ik denk heus dat je best nuttige input kan hebben, maar dat je misschien ook ff verder mag openstellen voor al dat niet je mening is :+

Ter info, ik ben een 39-jarige vrouw, heb in het verleden richting de 95 gewogen, heb vanaf pubertijd serieuze struggles met eten gehad, en heb een BMI van zo ongeveer 21.5 (met een strak lijntje, al zeg ik het zelf :7 ). En dat zonder bodybuilding en macro's tellen, maar met regelmatig B&J. Macro's e.d. is iets waarvan ik weet dat ik er ook in door kan slaan. Dan had ik een eetprobleem ingeruild voor een andere fixatie, mij leek het handiger gewoon normaal leren omgaan met eten.

Ik gok maar zo dat jouw verhaal best wel anders is, en je dat misschien iets meer in je achterhoofd mag houden :P There's no one-size-fits-all.
Dat is heel knap, denk ook voor veel mensen niet of nauwelijks haalbaar. Als je niet helemaal door hebt hoeveel je eet kan kcals en macro’s tellen goed helpen. Zeker op het moment dat je echt kilo’s kwijt wilt. Het allerlastigste moment is denk ik als je er zo ongeveer bent, hoe ga je standhouden?

Het werkt zeker niet voor iedereen hetzelfde. Voor bewustwording kan kcals en macro’s tellen (zeker voor vrouwen, die eten vaak veel te weinig eiwit!) best handig zijn. Wist je bijvoorbeeld dat voor een gezonde hormoon huishouding het belangrijk is voldoende vetten binnen te krijgen? Dus helemaal naar nul met vet is niet gezond. Dan ga je je aardig rottig voelen. Dus af en toe een stukje vette zalm? Top!

Wat dat betreft ben ik het eens met de mensen die zeggen dat niets echt verboden is. Alhoewel ik frisdrank met suiker en vruchtensap als eerste zou laten staan.
Whatever...
  zondag 20 juni 2021 @ 13:38:10 #125
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_199974253
Dank voor het welkom O+
Hoi SQ! Idd, die buik! :X tussen kind 1 en 2 nog 2 miskramen gehad dus m'n lijf was sowieso al ruimer dan normaal zeg maar. Maar erna slaapproblemen en van alles waardoor het niet beter ging :D
quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 12:31 schreef Doedezemaar het volgende:
Dit is ook mijn gedachtefout :D

Niet meer snoepen is bij mij best snel afvallen, dan denk ik, 'dit kan er dan ook wel bij, en dit en ach dit en dit ook wel en en en dan zit het er zo weer aan :+ '
pi_199974368
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 13:38 schreef tombolafan het volgende:
Dank voor het welkom O+
Hoi SQ! Idd, die buik! :X tussen kind 1 en 2 nog 2 miskramen gehad dus m'n lijf was sowieso al ruimer dan normaal zeg maar. Maar erna slaapproblemen en van alles waardoor het niet beter ging :D
[..]

Dit is ook mijn gedachtefout :D

Niet meer snoepen is bij mij best snel afvallen, dan denk ik, 'dit kan er dan ook wel bij, en dit en ach dit en dit ook wel en en en dan zit het er zo weer aan :+ '
Hoi

Voor vanmiddag maar eens een eierkoek (tegenstanders kom er maar in ;))ingepland ipv chocola. En watermeloen O+ en misschien vanavond nog wat vanillekwark. Gewoon een dagje met andere lekkere tussendoortjes ipv dat 1 tussendoortje standaard weer chocola is/wordt.
pi_199976979
1 TGTG box werd gecanceld, de andere was prima gevuld.
Vanavond gewokte paprika/aubergine met gegrilde kaas, morgen risotto met spinazie en prei. Frambozen voor door de kwark morgen bij de lunch, en mandarijntjes voor tussendoor ;)
pi_199978140
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 16:12 schreef Declan-Harp het volgende:
1 TGTG box werd gecanceld, de andere was prima gevuld.
Vanavond gewokte paprika/aubergine met gegrilde kaas, morgen risotto met spinazie en prei. Frambozen voor door de kwark morgen bij de lunch, en mandarijntjes voor tussendoor ;)
Klinkt goed. Je hebt me op ideeën gebracht.
pi_199978199
Overigens vind ik het soms ook wel moeilijk om mensen geen ongevraagd advies te geven hoor. Die neiging krijg je, of ik, nou eenmaal wanneer je een manier hebt gevonden die voor jou goed werkt. En tegelijkertijd realiseer ik me ook prima dat een ander weer het zijne denkt van mijn lijstjes.

Volgens mij delen mensen hun lijstjes ook niet om te laten zien hoe goed ze bezig zijn, maar om voor zichzelf een beetje het overzicht te houden. Er zijn hier zat mensen die (in mijn ogen) structureel veel koek, zoet beleg of weinig groente en fruit eten. Maar blijkbaar werkt het voor ze en weten ze zelf vast wel wat ze aan het doen zijn.
pi_199978277
Zal ik nu mijn geweldige lijstje van vandaag posten. Onverwachts langer bij de schoonfamilie blijven plakken.

T: Halve punt appeltaart. Ik kreeg het van m'n nichtje, zelfgebakken en ik wilde niet onaardig zijn. :') Wel de helft dus naar m'n vriend doorgeschoven.
L: 2 Witte bolletjes met eiersalade. Dat was de enige vega optie. :D
T: Blauwe bessen muffin
D: We delen wat restjes: pompoensoep, salade met mozzarella en Mexicaanse chili.
pi_199978403
quote:
14s.gif Op zondag 20 juni 2021 16:54 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Klinkt goed. Je hebt me op ideeën gebracht.
Met wat? ;)
pi_199978984
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 17:07 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Met wat? ;)
Beide avondmaaltijden. Klinkt gewoon lekker wat je aangaf.
pi_199978994
quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 17:47 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Beide avondmaaltijden.
Het was lekker! :Y Kind blieft geen aubergine blijkbaar, sukkel :') Risotto gaat er gelukkig altijd goed in.
  zondag 20 juni 2021 @ 17:58:53 #134
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_199979172
Risotto O+ Staat hier ook weer eindelijk eens op het menu deze week.
pi_199979226
Hoe vaak eten jullie tijdens het afvallen junkfood?

Net een beetje chips gegeten en voelde mij meteen schuldig, terwijl dat ergens ook niet goed voelt omdat het toch maar een paar chippies was.
pi_199979595
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 18:01 schreef Medusa666 het volgende:

Net een beetje chips gegeten en voelde mij meteen schuldig, terwijl dat ergens ook niet goed voelt omdat het toch maar een paar chippies was.
Vorig jaar weinig, af en toe pizza of gebak op een verjaardag.
Sinds december ben ik weer wat losser omgegaan met ''fout'' voedsel, af en toe een milkshake, snoep, (harde/zachte) broodjes e.d.
Gewicht is sinds december ook stabiel, ik jojo tussen 77 en 79kg de laatste maanden.
  zondag 20 juni 2021 @ 18:24:30 #137
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_199979661
quote:

Ik probeer me nu heel erg in te houden en niks te nemen. Normaal nam ik gewoon alles en als ik dat vandaag (Vaderdag) gedaan had, zou ik een tompoes, stuk brownie, twee keer een bakje chips en een berg broodjes knakworst gegeten hebben. Ik/mijn lijf moet ff wennen aan minder snaaien, daarna wil ik het weer een beetje op gaan bouwen maar dan met mate :7
pi_199979743
quote:

Van de diëtiste moet ik dat eens per week doen.
pi_199979955
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 17:58 schreef LPFAN het volgende:
Risotto O+ Staat hier ook weer eindelijk eens op het menu deze week.
Het staat hier morgen ook op het menu, met kastanjechampignons
pi_199980159
quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 13:34 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dat is heel knap, denk ook voor veel mensen niet of nauwelijks haalbaar. Als je niet helemaal door hebt hoeveel je eet kan kcals en macro’s tellen goed helpen. Zeker op het moment dat je echt kilo’s kwijt wilt. Het allerlastigste moment is denk ik als je er zo ongeveer bent, hoe ga je standhouden?

Het werkt zeker niet voor iedereen hetzelfde. Voor bewustwording kan kcals en macro’s tellen (zeker voor vrouwen, die eten vaak veel te weinig eiwit!) best handig zijn. Wist je bijvoorbeeld dat voor een gezonde hormoon huishouding het belangrijk is voldoende vetten binnen te krijgen? Dus helemaal naar nul met vet is niet gezond. Dan ga je je aardig rottig voelen. Dus af en toe een stukje vette zalm? Top!

Wat dat betreft ben ik het eens met de mensen die zeggen dat niets echt verboden is. Alhoewel ik frisdrank met suiker en vruchtensap als eerste zou laten staan.
Ja, eens hoor. Ik heb ook kcal geteld en doe dat nu nog, maar meer om in de gaten te houden dat ik niet blijf afvallen. Heb jarenlang lang hoger gezeten (wel nog gezond BMI, dus stabiel blijven lukte wel), maar stoppen met pil deed weer wat eraf vliegen. Ook dat soort hormonaal gedoe valt blijkbaar niet te onderschatten.

Mijn manier nu is IF, kcal tellen, en gezond eten. En ja, daar horen ook vetten bij (avocado, roomboter, olijfolie, ongebrande noten ...), en zaken als extra pure choco en blauwe bessen. En dat hou ik lekker in balans met pizza en wijn en ijs :P Maar ik voer dus nergens macro's en micro's in.

En zo zijn er ook mensen die het goed doen op een dietiste die optimel en margarine aanraadt, of weight watchers, 6x pd eten, OMAD, of ... Zolang het maar voor ze werkt, en nogmaals, ik geloof echt dat mensen doen wat ze op dat moment kunnen. Dat er soms gebrek is aan kennis, tsja, het kan ook lastig zijn te weten wie je moet geloven soms. Advies geven kan geen kwaad, en dat op een respectvolle manier brengen (ipv 'dit is de enige manier') ook niet. Daarbij denk ik dat er in dit topic stiekem heel veel kennis rondloopt, en dat het geen gebrek is aan discipline, maar het mentale aspect. Simpel voorbeeld, iemand die van jongs af aan heeft geleerd dat verdriet weggegeten dient te worden. Dat kun je wel met wilskracht tegengaan, maar je onbewuste programmering zegt wat anders.

Lijstje vandaag:
O alpro met muesli en lijnzaad, bietensap
L crackers met zuivelspread light, proteinekwark, extra pure choco, bak aardbeien
T chai latte met koekje, 2x huisgemaakte icetea (en te oordelen naar de smaak was die niet bepaald suikervrij :P )
D pasta met champignonsaus, venkelsalade met rozijn (en o.a. olie in dressing), banaan
B klein uurtje wandelen, balance board squats

Is dat perfect? Nope. Maar weekendterrasje lijstje, en dat mag ook gewoon. Zo'n 2100 kcal, iets lager dan ik meestal mik, maar tis niet de enige weekenddag :+

Nou, tis weer genoeg tekst voor vandaag :')
  zondag 20 juni 2021 @ 19:13:14 #141
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_199980674
quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 18:36 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Het staat hier morgen ook op het menu, met kastanjechampignons
Maak ik die van mij ook mee :9
pi_199981891
quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 18:46 schreef Holyme het volgende:

[..]

Ja, eens hoor. Ik heb ook kcal geteld en doe dat nu nog, maar meer om in de gaten te houden dat ik niet blijf afvallen. Heb jarenlang lang hoger gezeten (wel nog gezond BMI, dus stabiel blijven lukte wel), maar stoppen met pil deed weer wat eraf vliegen. Ook dat soort hormonaal gedoe valt blijkbaar niet te onderschatten.

Mijn manier nu is IF, kcal tellen, en gezond eten. En ja, daar horen ook vetten bij (avocado, roomboter, olijfolie, ongebrande noten ...), en zaken als extra pure choco en blauwe bessen. En dat hou ik lekker in balans met pizza en wijn en ijs :P Maar ik voer dus nergens macro's en micro's in.

En zo zijn er ook mensen die het goed doen op een dietiste die optimel en margarine aanraadt, of weight watchers, 6x pd eten, OMAD, of ... Zolang het maar voor ze werkt, en nogmaals, ik geloof echt dat mensen doen wat ze op dat moment kunnen. Dat er soms gebrek is aan kennis, tsja, het kan ook lastig zijn te weten wie je moet geloven soms. Advies geven kan geen kwaad, en dat op een respectvolle manier brengen (ipv 'dit is de enige manier') ook niet. Daarbij denk ik dat er in dit topic stiekem heel veel kennis rondloopt, en dat het geen gebrek is aan discipline, maar het mentale aspect. Simpel voorbeeld, iemand die van jongs af aan heeft geleerd dat verdriet weggegeten dient te worden. Dat kun je wel met wilskracht tegengaan, maar je onbewuste programmering zegt wat anders.

Lijstje vandaag:
O alpro met muesli en lijnzaad, bietensap
L crackers met zuivelspread light, proteinekwark, extra pure choco, bak aardbeien
T chai latte met koekje, 2x huisgemaakte icetea (en te oordelen naar de smaak was die niet bepaald suikervrij :P )
D pasta met champignonsaus, venkelsalade met rozijn (en o.a. olie in dressing), banaan
B klein uurtje wandelen, balance board squats

Is dat perfect? Nope. Maar weekendterrasje lijstje, en dat mag ook gewoon. Zo'n 2100 kcal, iets lager dan ik meestal mik, maar tis niet de enige weekenddag :+

Nou, tis weer genoeg tekst voor vandaag :')
De gedragsverandering heeft echt lang nodig om post te vatten. En daarna de boel stabiel houden de rest van je leven is best lastig. Zeker omdat er eigenlijk altijd zoveel eten en lekkers voorhanden is, elke straathoek en anders laat je het bezorgen.
Whatever...
  zondag 20 juni 2021 @ 22:23:03 #143
298315 SacreCoeur
pi_199983676
Hihi die discussie na mijn lijstje :D
En ik eet zoals een kleine kleuter alleen maar waar ik zin in heb, dus geen borden met groente of kwark :D
Het zijn ook lijstjes van niets, maar wel eerlijk.
Ik tel eigenlijk alleen kcal en alles wat past en waar ik zin in heb dat eet ik.
Ik zit inmiddels op een gezond bmi, verder geen interesse om bodybuilder te worden, geen last van vreetkicks of gezondheidsfreak.

quote:

Ik heb gister kfc gegeten en vandaag burgerking :')
4de keer fastfood vanaf februari dus het lijkt erger dan het is.

Vanaf morgen ga ik meedoen met het trainingsschema van de korps commando troepen ( :') geen garp).
Dus dan zal het wel weer normaal worden, na ff heb ik geen zin om nog eens te moeten sporten namelijk.
pi_199984320
Al op gezond BMI? Je gaat echt als een speer dan! (Mix van bewondering en jaloezie ;) ). Waarop begon je ook alweer en waar zit je nu? Misschien moet ik jouw lijstjes eens uitproberen :+

Ik moet hier ook weer echt even komen aanhaken. Ik ben wat losser geweest afgelopen twee weken en al tijdje stabiel tussen 64.5-65.5, maar ik wil er nog 10kg af. Maar ik merk wel dat de 'zin' om daar weer echt mee aan de slag te gaan een stuk minder is omdat het de vorige keer dus niet echt opschoot voor m'n gevoel. Maarja. Met niet ermee aan de slag gaan, gaat er ook niks gebeuren, dus schop onder m'n kont en wat gaan doen.
  zondag 20 juni 2021 @ 23:47:40 #145
298315 SacreCoeur
pi_199984587
quote:
1s.gif Op zondag 20 juni 2021 23:14 schreef vlindertje89 het volgende:
Al op gezond BMI? Je gaat echt als een speer dan! (Mix van bewondering en jaloezie ;) ). Waarop begon je ook alweer en waar zit je nu? Misschien moet ik jouw lijstjes eens uitproberen :+

Ik moet hier ook weer echt even komen aanhaken. Ik ben wat losser geweest afgelopen twee weken en al tijdje stabiel tussen 64.5-65.5, maar ik wil er nog 10kg af. Maar ik merk wel dat de 'zin' om daar weer echt mee aan de slag te gaan een stuk minder is omdat het de vorige keer dus niet echt opschoot voor m'n gevoel. Maarja. Met niet ermee aan de slag gaan, gaat er ook niks gebeuren, dus schop onder m'n kont en wat gaan doen.
Ik begon hier met posten midden 70 volgens mij en een totaal van 38.8 als ik mijn doel heb bereikt . Maar ik blijf wel gewoon altijd binnen mijn kcal behoefte, dan val je vanzelf wel af als het goed is. Ik moet nog een beetje uitvogelen hoeveel kcal om op bewicht te blijven straks, maar ik weet nog niet echt goed waar ik ga eindigen. Ik had als doel 58kg, als ik daar ben dan zie ik wel weer verder.
pi_199984629
quote:

Af en toe eet ik wel chips, maar altijd kleine porties en dan ook in een bakje. En tijdens het warme weer ook wel eens een waterijsje, maar dat is omdat ik roomijs oprecht niet lekker vind.

En ook met fastfood zoals pizza houd ik aan kleine porties. Dan koop ik kleine pizza’s ipv een grote.
  zondag 20 juni 2021 @ 23:57:46 #147
298315 SacreCoeur
pi_199984664
Ik eet eigenlijk nooit chips of snoep. Ik eet net zo graag een zakje snack a jack. Kan ik iig mijn krentenbrood en andere dagelijkse troepjes blijven eten.
pi_199984771
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 23:57 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik eet eigenlijk nooit chips of snoep. Ik eet net zo graag een zakje snack a jack. Kan ik iig mijn krentenbrood en andere dagelijkse troepjes blijven eten.
Snack a jack tel ik gewoon als chips. :') Ook al is het niet van aardappel gemaakt. Snoep en chocola eet ik niet, maar ook alleen omdat ik het niet zo lekker vind.
  maandag 21 juni 2021 @ 00:14:24 #149
298315 SacreCoeur
pi_199984788
quote:
11s.gif Op maandag 21 juni 2021 00:12 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Snack a jack tel ik gewoon als chips. :') Ook al is het niet van aardappel gemaakt. Snoep en chocola eet ik niet, maar ook alleen omdat ik het niet zo lekker vind.
Oh, in dat geval eet ik ook nog eens vaak chips :7 ;(
pi_199985745
L: Salade met granen, bloemkool, rauwkost, lente-ui, koriander, munt, rozijnen en tahini-dressing
T: Kwark met rabarber/peer compote
T: Blauwe bessen
D: We delen twee maaltijden: Chinese kool pinda noodles & Sri Lankaanse Curry met kokossambal
pi_199985789
Ik eet gewoon chips als ik daar zin in heb. Liever dat ik het in een normale hoeveel kan eten, dan dat ik er zoveel zin in krijg door het mezelf te verbieden en uiteindelijk een hele zak eet. En dat heb ik een beetje met alles. Ik probeer dus wel de iets gezondere/slankere varianten te nemen als ik die ook lekker vind. Maar als het in m'n dag past en ik de rest van de dag gewoon gezond heb gegeten, dan zie ik dat nog steeds gewoon als een goede dag.
  maandag 21 juni 2021 @ 08:33:30 #152
217702 Lonaa
Honger!
pi_199985861
Ik eet eigenlijk alles, behalve koriander :r
Het gaat me om mijn leven, niet om een dieet.

Vandaag:
S: weighted dips en een sprintworkout :r
T: kwark met dingen
L: kaasschnitzel met broccoli
D: brood met ham en gebakken ei.
S: zware dingen tillen.

Zoiets. Het is beetje gekke dag want ik heb een afspraak om half 6 en om 8 uur ga ik weer sporten.
  maandag 21 juni 2021 @ 08:33:31 #153
149959 SQ
snelle trees
pi_199985862
Ik eet wel echt veel junkfood.
Mijn struggles variëren door de jaren heen, maar momenteel is het vooral dat ik doorsla in een vreetbui zodra ik over mijn kcals heen ga (zoals gisteren na een bbq). Mijn hoofd maakt dan kortsluiting. Zo van "nu is het toch al verkløt, dan kan ik net zo goed alles eten". En dan eet ik ook echt alles, alsof ik vanuit de hongerwinter zo de jamin in loop :')

Hier hoef ik overigens geen rationeel advies op omdat het geen rationeel gedrag is. Want ik weet natuurlijk best dat dit niet oké is. ;)
disclaimer
  maandag 21 juni 2021 @ 08:35:01 #154
217702 Lonaa
Honger!
pi_199985881
Ik worstel op dit moment met de balans van 7x in de week sporten en wel goed en voldoende eten om dat te ondersteunen en ook vet te verliezen. :7 Merk dat ik dan nog wel eens denk 'oh dit kan ik ook nog eten want ik verbrand zoveel'
  maandag 21 juni 2021 @ 08:36:07 #155
149959 SQ
snelle trees
pi_199985887
Maar goed, het is maandag, het is de start van de zomer, het weer negeren weer gewoon ff, dus moet wel goed komen toch.
Deze week de vriezervoorraad even opeten. Ik heb tijdens mijn zwangerschapsverlof heel veel geprept omdat ik dacht dat we in de herfst wel weer elke dag naar kantoor zouden gaan. Wrong. En nu ligt alles er al zo lang in dat het wel echt op moet.
disclaimer
pi_199985976
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 08:33 schreef SQ het volgende:
Mijn struggles variëren door de jaren heen, maar momenteel is het vooral dat ik doorsla in een vreetbui zodra ik over mijn kcals heen ga (zoals gisteren na een bbq). Mijn hoofd maakt dan kortsluiting. Zo van "nu is het toch al verkløt, dan kan ik net zo goed alles eten". En dan eet ik ook echt alles, alsof ik vanuit de hongerwinter zo de jamin in loop :')

Hier hoef ik overigens geen rationeel advies op omdat het geen rationeel gedrag is. Want ik weet natuurlijk best dat dit niet oké is. ;)
Dat is ook wel herkenbaar hoor. En soms doe ik het ook op voorhand al. Zo van 'joh, dan ga ik toch een weekend weg en slecht vreten, dan maakt het vandaag ook niet uit.'.

Ik wil misschien ook teveel controle houden over iets wat gewoon niet helemaal onder controle te houden is. Maar juist om dat soort gedachten en vreetbuien te voorkomen, probeer ik dus minder streng tegen/over mezelf te zijn. Maar daar ben ik nog niet zo goed in. :') Soms voelt een extra gezond snackje buiten m'n planning om al alsof ik enorm faal.
pi_199986491
600 Vitality punten deze week :'(
Ik dacht even mijn rondje van 35min op hoog tempo te lopen zodat ik hartslagpunten kreeg; ging ik zo snel dat ik maar 29 minuten liep :') Goffer. Moet ik alsnog 10k stappen zetten vandaag! In de stromende regen :')
/eindemaandagmorgenrant
  maandag 21 juni 2021 @ 09:47:46 #158
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199986534
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 09:45 schreef Declan-Harp het volgende:
600 Vitality punten deze week :'(
Ik dacht even mijn rondje van 35min op hoog tempo te lopen zodat ik hartslagpunten kreeg; ging ik zo snel dat ik maar 29 minuten liep :') Goffer. Moet ik alsnog 10k stappen zetten vandaag! In de stromende regen :')
/eindemaandagmorgenrant
Het schíjnt vanavond iets op te drogen... :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_199986543
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 09:47 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Het schíjnt vanavond iets op te drogen... :P
Ik ben 's avonds huisgebonden :'(
Ik ga wel een extra rondje op m'n hometrainer.
  maandag 21 juni 2021 @ 09:49:04 #160
149959 SQ
snelle trees
pi_199986548
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 08:49 schreef Myraela het volgende:

[..]

Dat is ook wel herkenbaar hoor. En soms doe ik het ook op voorhand al. Zo van 'joh, dan ga ik toch een weekend weg en slecht vreten, dan maakt het vandaag ook niet uit.'.

Ik wil misschien ook teveel controle houden over iets wat gewoon niet helemaal onder controle te houden is. Maar juist om dat soort gedachten en vreetbuien te voorkomen, probeer ik dus minder streng tegen/over mezelf te zijn. Maar daar ben ik nog niet zo goed in. :') Soms voelt een extra gezond snackje buiten m'n planning om al alsof ik enorm faal.
Ja ook herkenbaar ;( :')
Ach, erkenning is de tweede stap toch?

Bewust onbekwaam, beter dan onbewust onbekwaam :P
disclaimer
  maandag 21 juni 2021 @ 09:51:35 #161
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199986576
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 09:48 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Ik ben 's avonds huisgebonden :'(
Ik ga wel een extra rondje op m'n hometrainer.
Jammere timing. ;(

quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 09:49 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja ook herkenbaar ;( :')
Ach, erkenning is de tweede stap toch?

Bewust onbekwaam, beter dan onbewust onbekwaam :P
Als het weten nou eens genoeg bleek... :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_199986592
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 09:51 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Jammere timing. ;(
[..]

Als het weten nou eens genoeg bleek... :')
Echt die éne minuut hč :') Hartslag was hoog, dus ik hád 100pt kunnen krijgen.
  maandag 21 juni 2021 @ 10:18:59 #163
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199986883
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 09:52 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Fuuuuuu. :')

M'n lijf is me weer eens aan het trollen, ik verwacht dat het ergste vocht er wel weer uit is nu, maar m'n darmen doen moeilijk, ben ik weer op een andere manier opgezet. :') Hopelijk werken ze voor vanavond nog even mee, want buiten sporten op een half uur van huis met een soort tijdbom, ben ik niet van gecharmeerd. |:)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  maandag 21 juni 2021 @ 10:23:23 #164
149959 SQ
snelle trees
pi_199986930
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 09:52 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Een beetje zoals mijn streak misser van de week :') ;( RIP
disclaimer
pi_199986954
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:23 schreef SQ het volgende:

[..]

Een beetje zoals mijn streak misser van de week :') ;( RIP
Dat ja :') Alleen kan ik het nog ''goedmaken'' :@
  maandag 21 juni 2021 @ 10:30:51 #166
149959 SQ
snelle trees
pi_199986993
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:26 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Dat ja :') Alleen kan ik het nog ''goedmaken'' :@
Haha nou ja, het is voor mij ook niet het eind van de wereld hoor. En het waren wel 9850 stappen, dus eigenlijk telt het ook gewoon vind ik. :P
disclaimer
  maandag 21 juni 2021 @ 10:32:55 #167
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199987017
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:30 schreef SQ het volgende:

[..]

Haha nou ja, het is voor mij ook niet het eind van de wereld hoor. En het waren wel 9850 stappen, dus eigenlijk telt het ook gewoon vind ik. :P
Close enough hoor, genoeg dagen dat je meer dan 10k hebt ook gok ik. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  maandag 21 juni 2021 @ 10:33:05 #168
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199987019
Maar het staat wel stom ja. ;(
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  maandag 21 juni 2021 @ 10:34:11 #169
149959 SQ
snelle trees
pi_199987041
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:32 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Close enough hoor, genoeg dagen dat je meer dan 10k hebt ook gok ik. :P
Ja zeker, of momenten dat ie aan de lader ligt en dus niks registreert.

Ik weet eigenlijk niet of er een badge bestaat voor een 365 dagen streak? :') dat zou het wel stukken erger maken :P
disclaimer
pi_199987065
Ijs-lijf-boks.

Wb snaai, voorheen kon ik dat echt niet gematigd doen. En dan moest ook vanalles wat, dus iets romigs, zoets, sticky, afwisseling met zout, crunchy... Lees ijs, gebak, nougat, dropjes en chips. And then some :P

Salade van Myraela klinkt goed, behalve de koriander, natuurlijk.

O alpro met muesli, bietensap, banaan
L pizza
T en D nog onbekend, ik gok wat kersen, crackers met zuivelspread, dat soort
B fietsen, misschien een badkamer poetsen, en m'n dagelijkse trommelen + les. T doet qua calorieën niet hetzelfde als drums, maar alle beetjes helpen, jatoch :P
  maandag 21 juni 2021 @ 10:39:46 #171
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199987114
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:34 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja zeker, of momenten dat ie aan de lader ligt en dus niks registreert.

Ik weet eigenlijk niet of er een badge bestaat voor een 365 dagen streak? :') dat zou het wel stukken erger maken :P
Ik zie geen streak-badge. :7 Vooral "zoveel in een dag" en lifetime-badges.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  maandag 21 juni 2021 @ 10:42:52 #172
149959 SQ
snelle trees
pi_199987159
zijn de kersen al lekker?
disclaimer
pi_199987168
Dat weet ik later vandaag :P
  maandag 21 juni 2021 @ 10:43:36 #174
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199987171
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:42 schreef SQ het volgende:
zijn de kersen al lekker?
Ik vond van wel, maar die kwamen wel direct uit de Betuwe vandaan.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  maandag 21 juni 2021 @ 10:50:15 #175
149959 SQ
snelle trees
pi_199987257
Dit is misschien de reden waarom er geen streak badge is _O-

https://community.fitbit.(...)-Streak/td-p/4471009
disclaimer
  maandag 21 juni 2021 @ 10:52:39 #176
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199987293
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:50 schreef SQ het volgende:
Dit is misschien de reden waarom er geen streak badge is _O-

https://community.fitbit.(...)-Streak/td-p/4471009
Oh lol. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  maandag 21 juni 2021 @ 10:54:14 #177
149959 SQ
snelle trees
pi_199987311
Overigens wel _O_ mensen die een streak van 1200 dagen hebben wtf :D

Al riekt dat ook weer naar extreme OCD _O-
disclaimer
  maandag 21 juni 2021 @ 10:56:38 #178
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199987337
1200 dagen is wel écht lang voor een streak, da's wat, ruim drie jaar zonder ook maar één off-day? :o
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_199987389
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 10:56 schreef IJsdraakje het volgende:
1200 dagen is wel écht lang voor een streak, da's wat, ruim drie jaar zonder ook maar één off-day? :o
Ik kan daar ook niet bij :o

Zijn die mensen nou nooit ziek? Nooit een dag dat je gedwongen de hele dag moet zitten? (congres, vergaderingen, enkel verzwikt?)
  maandag 21 juni 2021 @ 11:11:45 #180
149959 SQ
snelle trees
pi_199987470
als die een been breken gaan ze vast een maand op de trampoline liggen :D
disclaimer
pi_199987480
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 11:11 schreef SQ het volgende:
als die een been breken gaan ze vast een maand op de trampoline liggen :D
Of de hond/kat/etc ritmisch aaien *O*
  maandag 21 juni 2021 @ 11:20:35 #182
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199987565
Of ze hebben zo'n schommeltje. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  maandag 21 juni 2021 @ 11:21:23 #183
149959 SQ
snelle trees
pi_199987576
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 11:20 schreef IJsdraakje het volgende:
bedoel je om je fitbit in te leggen?
disclaimer
  maandag 21 juni 2021 @ 11:21:43 #184
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199987584
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 11:21 schreef SQ het volgende:

[..]

bedoel je om je fitbit in te leggen?
:Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  maandag 21 juni 2021 @ 11:22:26 #185
149959 SQ
snelle trees
pi_199987591
wauw :')
disclaimer
  maandag 21 juni 2021 @ 11:25:22 #186
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199987618
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 11:22 schreef SQ het volgende:
wauw :')
Ik sluit niets uit, laat ik het daarbij houden. :')

Geleerd dat ze bestaan dankzij het Pokémon Go-topic, want daar moet je voor bepaalde dingen kilometers maken. Domme ik liep gewoon. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_199987624
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 11:20 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik zou er bijna zo’n trackding voor gaan aanschaffen. Bijna dan he?
pi_199987699
Ik deed een search op how to cheat fitbit steps en je krijgt de meest idiote suggesties _O-
Aan een touwje zwaaien, je fitbit vastmaken op je hont/kint, op een harley rijden, iets met een drilboor, aan een ventilator vast maken etc.
  maandag 21 juni 2021 @ 11:34:43 #189
149959 SQ
snelle trees
pi_199987711
quote:
10s.gif Op maandag 21 juni 2021 11:33 schreef Isabeau het volgende:
Ik deed een search op how to cheat fitbit steps en je krijgt de meest idiote suggesties _O-
Aan een touwje zwaaien, je fitbit vastmaken op je hont/kint, op een harley rijden, iets met een drilboor, aan een ventilator vast maken etc.
Niet eens de trampolinehack, gemiste kans.
disclaimer
pi_199987719
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 11:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik kan daar ook niet bij :o

Zijn die mensen nou nooit ziek? Nooit een dag dat je gedwongen de hele dag moet zitten? (congres, vergaderingen, enkel verzwikt?)
Ik zit op zo'n 3,5 jaar nu O-)

Nu heb ik verder geen verplichtingen dus dat is wel makkelijk.
Zelfs toen ik een longontsteking had, was het geen probleem. Juist die korte rondjes in de buitenlucht waren wel fijn.
  maandag 21 juni 2021 @ 11:36:20 #191
149959 SQ
snelle trees
pi_199987730
omg, je fitbit op de robotstofzuiger plakken _O_
disclaimer
pi_199987746
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 11:34 schreef SQ het volgende:

Niet eens de trampolinehack, gemiste kans.
Ik kwam de aai je huisdierhack ook niet tegen, de lijstjes zijn absoluut onvolledig!
  maandag 21 juni 2021 @ 11:39:07 #193
217702 Lonaa
Honger!
pi_199987757
quote:
10s.gif Op maandag 21 juni 2021 11:33 schreef Isabeau het volgende:
Handjes schudden na een afscheidsdienst werkt ook. * Lonaa had 45 minuten fietsen geregistreerd tijdens de afscheidsdienst van opa.
pi_199987768
quote:
2s.gif Op maandag 21 juni 2021 11:39 schreef Lonaa het volgende:

Handjes schudden na een afscheidsdienst werkt ook. * Lonaa had 45 minuten fietsen geregistreerd tijdens de afscheidsdienst van opa.
:X

Dat is ook wel wat hilarisch hoor :+
  maandag 21 juni 2021 @ 11:40:08 #195
149959 SQ
snelle trees
pi_199987770
Paar mandjes was vouwen levert mij ook al snel 2000-3000 stappen op trouwens.
disclaimer
pi_199987777
En als ik dan de best zware rolstoel van mijn moeder voortduw dan registreert het ding amper stappen :') Faal.
  maandag 21 juni 2021 @ 11:42:39 #197
149959 SQ
snelle trees
pi_199987798
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 11:40 schreef Isabeau het volgende:
En als ik dan de best zware rolstoel van mijn moeder voortduw dan registreert het ding amper stappen :') Faal.
ja stom he, dat is omdat je dan te langzaam gaat ;(

Wat ik nog meer heb ontdekt:
Met een lege kinderwagen lopen is mountainbiken, met een kind in de kinderwagen is het wel gewoon lopen.
Ik denk dat het komt doordat een lege kinderwagen meer trilt / schokt, en de fitbit daarom denkt dat je mountainbiket.
disclaimer
  maandag 21 juni 2021 @ 11:43:57 #198
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199987809
quote:

[..]

Oh, goeie, wel even m'n fitbit aan m'n rechterhand doen dan.

:{
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  maandag 21 juni 2021 @ 11:54:52 #199
217702 Lonaa
Honger!
pi_199987926
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 11:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:X

Dat is ook wel wat hilarisch hoor :+
Ik heb daar ook om gelachen. :+
  maandag 21 juni 2021 @ 11:55:35 #200
217702 Lonaa
Honger!
pi_199987937
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 11:43 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Oh, goeie, wel even m'n fitbit aan m'n rechterhand doen dan.

:{
Ja, heb ik altijd want links. :+
pi_199987963
quote:

[..]

Oh my.

(Vroege enter) Dat is dus waarom ik niet aan trackers begin, ik ken mezelf, zou daar mogelijk heel verkeerd op gaan :')
  maandag 21 juni 2021 @ 11:59:59 #202
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199987998
quote:
2s.gif Op maandag 21 juni 2021 11:55 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ja, heb ik altijd want links. :+
Zoiets vermoedde ik. :Y
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  maandag 21 juni 2021 @ 12:02:39 #203
149959 SQ
snelle trees
pi_199988031
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 11:57 schreef Holyme het volgende:

[..]

Oh my.

(Vroege enter) Dat is dus waarom ik niet aan trackers begin, ik ken mezelf, zou daar mogelijk heel verkeerd op gaan :')
Nou, bij normaal gebruik zijn ze best accuraat moet ik zeggen.
Maar ja, er zijn altijd loopholes :P Als het verder niets toevoegt moet je er ook zeker niet aan beginnen, maar ik merk voor mezelf wel dat ik er goed op ga :Y
disclaimer
  maandag 21 juni 2021 @ 12:02:56 #204
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199988033
En ik ben dus vrij stoīcijns met dit soort dingen, daarom vind ik dagelijks wegen (bijvoorbeeld) ook niet zo'n punt. Alleen vergeet ik dus ook regelmatig een dag m'n eten in te voeren, dus m'n weekoverzichten zijn aardig waardeloos. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  maandag 21 juni 2021 @ 12:21:17 #205
298315 SacreCoeur
pi_199988277
Ik lees het al, moet gewoon weer een garmin bestellen en fitbit is kut :P Ik zou daar ook heel slecht op gaan.

Nu ik een tijdje smartwatch af ben kan ik concluderen dat ik het alleen mis voor het meten van tijd/afstand tijdens oefeningen of lopen. Telefoon is echt super irritant als je dat er steeds bij moet pakken.

Wegen doe ik trouw iedere dag, dat vergeet ik ook echt niet.
pi_199988497
Ik zou dat cheaten dan niet voor mijn eigen streak of dagdoel ofzo doen, maar voor die asr vitalitypunten waar je bonnen van bol.com mee kunt sparen.
Maar laat ik dat maar niet gaan doen.
  maandag 21 juni 2021 @ 12:40:45 #207
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199988552
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 12:37 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik zou dat cheaten dan niet voor mijn eigen streak of dagdoel ofzo doen, maar voor die asr vitalitypunten waar je bonnen van bol.com mee kunt sparen.
Maar laat ik dat maar niet gaan doen.
Dat zit ook achter een hoop van die schommeltjes, om voordeeltjes bij werkgevers te scoren.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_199988596
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 12:40 schreef IJsdraakje het volgende:

Dat zit ook achter een hoop van die schommeltjes, om voordeeltjes bij werkgevers te scoren.
:Y Een Amerikaanse universiteit had ook x aantal steps per week voor studiepunten. Daar werd ook van alles verzonnen. Incl mensen die wčl heel veel van wandelen hielden die dan met 20 van die fitnesstrackers op stap gingen en zo.
pi_199988609
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 12:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:Y Een Amerikaanse universiteit had ook x aantal steps per week voor studiepunten. Daar werd ook van alles verzonnen. Incl mensen die wčl heel veel van wandelen hielden die dan met 20 van die fitnesstrackers op stap gingen en zo.
_O-
  maandag 21 juni 2021 @ 12:46:02 #210
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199988619
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 12:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Pehehehe :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_199988621
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 12:40 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Dat is al logischer.
Snapte het al niet voor je eigen streak, want je weet dan toch dat je cheat.
  maandag 21 juni 2021 @ 12:46:25 #212
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199988625
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 12:46 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dat is al logischer.
Snapte het al niet voor je eigen streak, want je weet dan toch dat je cheat.
JA MAAR STREAK!
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_199988638
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 12:46 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

JA MAAR STREAK!
Dan heb je wel een paar steekjes los :')
  maandag 21 juni 2021 @ 12:55:31 #214
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199988755
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 12:47 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dan heb je wel een paar steekjes los :')
Ik sluit niks uit. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  maandag 21 juni 2021 @ 12:59:59 #215
149959 SQ
snelle trees
pi_199988825
ze zouden voor die vitality programma's wellicht als minimumvereiste moeten hanteren dat er ten tijde van de stappenregistratie altijd een hartslag gedetecteerd wordt :D
disclaimer
pi_199988864
Ik doe het lekker wél zelf, ik hoop tegen de Kerst m'n koffiemasjien bij elkaar te hebben gelopen O+ Nou ja, een deel er van ;)
pi_199988867
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 12:59 schreef SQ het volgende:
ze zouden voor die vitality programma's wellicht als minimumvereiste moeten hanteren dat er ten tijde van de stappenregistratie altijd een hartslag gedetecteerd wordt :D
Bind dat ding vast op een van je kinderen ipv op je robotstofzuiger ^O^
  maandag 21 juni 2021 @ 13:04:12 #218
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199988881
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 13:03 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Bind dat ding vast op een van je kinderen ipv op je robotstofzuiger ^O^
Ding aan kind, kind aan robotstofzuiger?
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_199988904
Ik voel me tegenwoordig trouwens behoorlijk belabberd als ik niet actief ben geweest buiten, dus cheaten is geen optie. Wel doe ik m'n bandje in m'n vrije weekend om m'n rechterpols zodat ik wat extra stappen verdien met het huishouden :+
  maandag 21 juni 2021 @ 13:07:27 #220
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_199988930
Ik ben allang blij als ik 1000 stappen zet op een dag _O- _O-
  maandag 21 juni 2021 @ 13:12:11 #221
149959 SQ
snelle trees
pi_199988989
Ja oké maar als je chronisch ziek bent is het wel anders natuurlijk :*

Als ik maar 1000 stappen op een dag zet ga ik dood van ellende, dan kan ik helemaal niks meer :')
disclaimer
  maandag 21 juni 2021 @ 13:15:43 #222
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_199989042
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 13:12 schreef SQ het volgende:
Ja oké maar als je chronisch ziek bent is het wel anders natuurlijk :*

Als ik maar 1000 stappen op een dag zet ga ik dood van ellende, dan kan ik helemaal niks meer :')
Dat geloof ik wel ja :Y
pi_199989064
Ik heb geen flauw idee hoeveel stappen ik op een dag zet, op een reguliere dag thuis zal dat echt niet veel zijn. Ik weet wel dat ik voornamelijk traploop want het toilet beneden is al jaren defect, dus ik moet elke keer de trap op als ik moet plassen
  maandag 21 juni 2021 @ 13:20:13 #224
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_199989113
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 13:17 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb geen flauw idee hoeveel stappen ik op een dag zet, op een reguliere dag thuis zal dat echt niet veel zijn. Ik weet wel dat ik voornamelijk traploop want het toilet beneden is al jaren defect, dus ik moet elke keer de trap op als ik moet plassen
Wel extra beweging dan ja _O-
pi_199989115
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 13:17 schreef Doedezemaar het volgende:
Waarom fix je dat niet? :D
pi_199989298
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 13:20 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Waarom fix je dat niet? :D
Omdat die hele ruimte en de toiletruimte erboven verbouwd moet worden en dat laten we lekker over aan de nieuwe bewoners omdat we ergens volgend jaar verhuizen. Er is ooit lekkage geweest en nu is het toilet beneden een soort bouwval. We hebben wel in de toiletruimte boven in de vloer een doorkijkje naar de wc beneden, misschien moeten we dat tzt maar als unieke feature op funda vermelden.
pi_199989312
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 13:34 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Omdat die hele ruimte en de toiletruimte erboven verbouwd moet worden en dat laten we lekker over aan de nieuwe bewoners omdat we ergens volgend jaar verhuizen. Er is ooit lekkage geweest en nu is het toilet beneden een soort bouwval. We hebben wel in de toiletruimte boven in de vloer een doorkijkje naar de wc beneden, misschien moeten we dat tzt maar als unieke feature op funda vermelden.
Oh wauw :D
Nou die extra trappen tellen ook mee als beweging hoor :Y
pi_199990573
Net gebeld met de diëtist, ik kan weer vooruit. Morgenochtend direct boodschappen doen, zodat ik me aan de nieuwe afspraken kan houden.

En dan hopen dat ik eindelijk eens afval... beetje k*tpillen slik ik. Het is echt maar een paar kg per maand nu

Nu eerst een kopje thee en rustig worden. En dan eens in de vriezer kijken wat ik aan groente en vleesvervangers heb liggen voor vanavond
pi_199990669
Ziek kind thuis dat aan me vastgeplakt zit. Stappen worden vandaag last maar gelukkig vanavond wel een zumba lesje.

Lijstje;
O: Alpro met muesli
L: 2 volkoren met 2 eieren
T: eiwitwrap met kip en een beetje kaas, hot sauce
D: groenten paella met halloumi
pi_199991556
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 15:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
Net gebeld met de diëtist, ik kan weer vooruit. Morgenochtend direct boodschappen doen, zodat ik me aan de nieuwe afspraken kan houden.

En dan hopen dat ik eindelijk eens afval... beetje k*tpillen slik ik. Het is echt maar een paar kg per maand nu

Nu eerst een kopje thee en rustig worden. En dan eens in de vriezer kijken wat ik aan groente en vleesvervangers heb liggen voor vanavond
Wil je delen wat die nieuwe afspraken zijn? Ben wel benieuwd :)
En een paar kg per maand is super goed hoor!
pi_199991658
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 16:08 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Wil je delen wat die nieuwe afspraken zijn? Ben wel benieuwd :)
En een paar kg per maand is super goed hoor!
Ik had een terugval in het niet-durven/willen-eten. Dus ik meer dan het dubbele meer eten, zodat ik op 1000~1250 kcals per dag uit kom.
Dus ontbijten met 2 belegde boterhammen, lunch dito. Warme maaltijd en als ik honger heb mag ik kwark en/of fruit eten. En variëren.

Afvallen wordt weer een doel wanneer ik ingesteld ben met mijn nieuwe medicatie. En het oefenen met geen-eetbuien doen we later weer. Eerst gewoon eten erin slijpen, me comfortabel voelen en emotioneel rustiger worden
pi_199992482
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 08:33 schreef SQ het volgende:

Dit heb ik ook :D ;(

Vandaag studiedag op werk dus lunch van werk dus niet zo 'goed' als ik zou willen en dan denk ik nu idd precies: het is nu toch al jammer, dussss :9 :9 :9
pi_199992567
Maar goed, uitgaan van het positieve. Ik heb 2 taartjes afgeslagen :7 en niet te veel geluncht.

Ik heb wel een stappenteller maar toen ik laatst een uur in de IKEA liep telde hij geen stappen omdat ik het karretje duwde en m'n hand stil hield :(
pi_199992999
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:11 schreef tombolafan het volgende:
Maar goed, uitgaan van het positieve. Ik heb 2 taartjes afgeslagen :7 en niet te veel geluncht.

Ik heb wel een stappenteller maar toen ik laatst een uur in de IKEA liep telde hij geen stappen omdat ik het karretje duwde en m'n hand stil hield :(
Stappenteller aan je been vastmaken. Nieuwe trend beginnen ^O^
pi_199994169
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 15:05 schreef ChildoftheStars het volgende:

Een paar kg per maand die je afvalt? Dat is toch prima.
pi_199994719
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 17:40 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Stappenteller aan je been vastmaken. Nieuwe trend beginnen ^O^
Ooooh goeie! :o
  maandag 21 juni 2021 @ 19:02:32 #237
298315 SacreCoeur
pi_199994980
Ik eet nu kersen :9~
Die eet ik echt bijna nooit.
Want ik lust ze alleen gehalveerd zonder pit in een schaaltje :') heb er dus ook maar 6 want te veel werk.
Maar aangevuld met een kiwi gold en aardbeien :D wat een joekels van aardbeien liggen er bij de ah.

Oja en die rode linzen penne van de AH zijn lekker, ook peuter vond het voor herhaling vatbaar.
Had wel eerder de kronkel variant geprobeerd, maar die waren minder.
  maandag 21 juni 2021 @ 21:02:24 #238
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199998336
Oh, jongens, ik ben blij. Ik kreeg zojuist een linkje naar fotoshootresultaten en ik zie gewoon leuke foto's in plaats van dat ik m'n lijf zit te bekritiseren. O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_199998463
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 21:02 schreef IJsdraakje het volgende:
Oh, jongens, ik ben blij. Ik kreeg zojuist een linkje naar fotoshootresultaten en ik zie gewoon leuke foto's in plaats van dat ik m'n lijf zit te bekritiseren. O+
Zo trots op jou! Wat fijn :* *O*
pi_199998483
quote:
Wat fijn
  maandag 21 juni 2021 @ 21:09:17 #241
149959 SQ
snelle trees
pi_199998570
quote:
Dan heb je echt al grote stappen gemaakt O+ good busy!
Zat je nagellak wel goed O-)
disclaimer
  maandag 21 juni 2021 @ 21:09:46 #242
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199998578
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 21:09 schreef SQ het volgende:

[..]

Dan heb je echt al grote stappen gemaakt O+ good busy!
Zat je nagellak wel goed O-)
Ik had niet eens nagellak op. :@
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_199998660
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 21:09 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Dude wat.

Maar yay voor foto's! Een goeie foto kan zoveel doen voor jezelf O+
  maandag 21 juni 2021 @ 21:12:52 #244
149959 SQ
snelle trees
pi_199998663
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 21:09 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

WAT IS DEZEN.
disclaimer
  maandag 21 juni 2021 @ 21:13:32 #245
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199998682
:@

Het was veel te heet om te lakken. ;(
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  maandag 21 juni 2021 @ 21:15:43 #246
149959 SQ
snelle trees
pi_199998746
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 21:13 schreef IJsdraakje het volgende:
:@

Het was veel te heet om te lakken. ;(
Vroeger zouden we nooit deze kans op ultiem shinen met holo aan ons voorbij hebben laten gaan.
Vroeger...

* SQ kijkt naar afgekloven naakte stompjes :')
disclaimer
  maandag 21 juni 2021 @ 21:17:50 #247
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_199998809
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 21:15 schreef SQ het volgende:

[..]

Vroeger zouden we nooit deze kans op ultiem shinen met holo aan ons voorbij hebben laten gaan.
Vroeger...

Ghehehe. Ik heb nu voor het eerst sinds december ofzo weer wat op, ik had een of andere oogontsteking, boven de lak gaan hangen leek me geen geweldig plan. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_199999105
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 22:23 schreef SacreCoeur het volgende:
Hihi die discussie na mijn lijstje :D
En ik eet zoals een kleine kleuter alleen maar waar ik zin in heb, dus geen borden met groente of kwark :D
Het zijn ook lijstjes van niets, maar wel eerlijk.
Ik tel eigenlijk alleen kcal en alles wat past en waar ik zin in heb dat eet ik.
Ik zit inmiddels op een gezond bmi, verder geen interesse om bodybuilder te worden, geen last van vreetkicks of gezondheidsfreak.
[..]

Ik heb gister kfc gegeten en vandaag burgerking :')
4de keer fastfood vanaf februari dus het lijkt erger dan het is.

Vanaf morgen ga ik meedoen met het trainingsschema van de korps commando troepen ( :') geen garp).
Dus dan zal het wel weer normaal worden, na ff heb ik geen zin om nog eens te moeten sporten namelijk.
Wat is dat nou weer voor rare opmerking. Ik ben alweer weg hoor.
Whatever...
pi_200000187
quote:
1s.gif Op maandag 21 juni 2021 21:15 schreef SQ het volgende:

[..]

Vroeger...

Recent nog eens een stempeltje gedaan. Mijn hoofd: wat is dat voor drukke zooi op m'n nagels dan :') Tegenwoordig standaard cremes of AEngland 'holo' lakjes, en squoval is ook almond geworden :P

Psst, ey psst, lakjes kopen? :+
pi_200000393
Nu het toch over nagellak gaat: ik vond het altijd leuk, alleen de bovenste harde laag van mijn nagels lieten los. Hebben jullie dat ook?
  maandag 21 juni 2021 @ 22:12:22 #251
298315 SacreCoeur
pi_200000769
quote:
0s.gif Op maandag 21 juni 2021 21:26 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor rare opmerking. Ik ben alweer weg hoor.
Welke opmerking is raar?

Ik vind het niet erg hoor als iemand hier post.
pi_200002593
Nagellak. Ik was altijd een nagelbijter, ben niet handig met lakken en heb te weinig lef om te experimenteren. Dus ik ben meestal saai zonder en soms als ik veel tijd over heb met iets simpels.

L: brood met grillworst, kaas, speculoospasta
T: banaan, chocolaatje, paprika
D: zilvervliesrijst, erwtjes, vega kipstukjes, kerriesaus; kwark met verse aardbeien

En dan toch zo'n stom traktatie merci ding eten :')
pi_200003879
Weer terug naar 78,5! *O*
Ben een beetje aan het diëten omdat zaterdag mijn ''happy30hightea''-inhaalmiddag is O+
  dinsdag 22 juni 2021 @ 09:02:03 #254
149959 SQ
snelle trees
pi_200004650
mooi zo Declan!

Ik zal ook laag vanmorgen, terwijl eten niet zo heel lekker gaat nu. Ik gok dat ik door de dalende temperaturen een hoop vocht heb losgelaten :)
disclaimer
  dinsdag 22 juni 2021 @ 09:17:24 #255
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_200004790
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 07:34 schreef Declan-Harp het volgende:
Weer terug naar 78,5! *O*
Ben een beetje aan het diëten omdat zaterdag mijn ''happy30hightea''-inhaalmiddag is O+
Lekkah!

Ik was niet laag, maar ik had drop zitten vreten. Wel tevreden met de spiegel, dus meer dan prima. *O*
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_200005208
Hier ook weer vocht kwijt, gelukkig. Los van dat mijn hoofd de weegschaal niet zo grappig vond (rationeel natuurlijk geen probleem), voelt dit gewoon fijner aan mijn lijf, vooral voeten.
pi_200008539
Hoera voor al het vochtverlies! :D

Ik at gisteren bedorven kwark (denk ik.. het was nogal hüttenkase-achtig :') ) en nu is m'n buik overstuur :')
  dinsdag 22 juni 2021 @ 14:27:59 #258
149959 SQ
snelle trees
pi_200008584
Maar je eet dan wel lekker door?
disclaimer
pi_200008607
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 14:27 schreef SQ het volgende:
Maar je eet dan wel lekker door?
Het smaakte verder prima :D En cottage cheese is toch ook gewoon dikke kwark? :+
  dinsdag 22 juni 2021 @ 14:40:16 #260
149959 SQ
snelle trees
pi_200008764
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 14:29 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Het smaakte verder prima :D En cottage cheese is toch ook gewoon dikke kwark? :+
Als het prima smaakte was het niet bedorven :P
disclaimer
pi_200008964
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 14:40 schreef SQ het volgende:

[..]

Als het prima smaakte was het niet bedorven :P
Mijn darmen zeggen anders _O-
Doen we niet weer hoor ;)
pi_200009036
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 14:55 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Mijn darmen zeggen anders _O-
Doen we niet weer hoor ;)
Of juist als je je darmen een beetje wil schoonmaken ;)
pi_200009062
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 14:59 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Of juist als je je darmen een beetje wil schoonmaken ;)
Moet je eens epsomsalts proberen! Dat gaat raar joh :D
pi_200009152
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 15:00 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Kleanprep was echt naar, dat wil ik nooit meer hoeven nemen
pi_200009332
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 15:00 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Mwuah ik hecht waarde aan mijn smerige darmen
pi_200009659
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 15:06 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Kleanprep was echt naar, dat wil ik nooit meer hoeven nemen
Wat is dat dan? :D

Edit; inmiddels Gegoogled. Boh ;(

[ Bericht 5% gewijzigd door PoesInDoos op 22-06-2021 16:12:05 ]
pi_200010816
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 15:38 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Wat is dat dan? :D

Edit; inmiddels Gegoogled. Boh ;(
Het smaakt naar gesmolten barbies :r
pi_200011308
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 16:44 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Het smaakt naar gesmolten barbies :r
Ik heb nog nooit gesmolten barbies gegeten, maar het klinkt erg ranzig.
pi_200012579
Nog even een plaatje bij het praatje;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_200013860
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 18:41 schreef Declan-Harp het volgende:

SPOILER
En dat eet jij gewoon op? :D :D :') :r
pi_200014017
Ik heb vandaag dus zo'n 'ok, je hebt meer gegeten dan je van plan was, enorme mislukkeling.'. Dus ik stond net alweer met iets te eten in m'n handen want why the hell not, maar heb het toch weer teruggelegd. :')

En als ik m'n lijstje deel dan weet ik ook gewoon dat er niet zoveel mis mee is, dus dat er geen enkele reden is om me zo te voelen. Maar het blijft toch frustrerend.

L: Salade van gister (granen, rauwkost, rozijnen, munt, koriander, whatever) met een stuk tofu
T: Halve piel de sapo meloen
T: Pakje van de lu crackers
D: Nasi met veel groenten, komkommer, extra taugé en een beetje pindasaus
T: Magere kwark met peren/rabarber compote
T: Theelepel pindakaas
  dinsdag 22 juni 2021 @ 20:12:43 #272
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_200014048
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 18:41 schreef Declan-Harp het volgende:

SPOILER
Niet meer opeten in het vervolg. :N
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_200014055
Ik ga sterk zijn vanavond, en niet denken: ach, dat stuk chocola mag nog best erbij. Het is gewoon klaar voor vandaag, alleen nog thee. Ik zit op minus 4 kg, het einde is nog helemaal niet in zicht, nog 8 te gaan voor een gezond gewicht en dan wil ik daarna toch echt naar de 70 kilo, maar dat is een doel waar ik over een jaar pas wil zijn.
pi_200014632
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 20:02 schreef Myraela het volgende:

[..]

En dat eet jij gewoon op? :D :D :') :r
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 20:12 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Niet meer opeten in het vervolg. :N
Ik schepte gisteren dus de helft uit het bakje en zag daarna dat wat overgebleven was er niet erg fris uitzag. Wat op de foto staat lag dus al in de prullenbak ;)
pi_200014655
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 20:13 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik ga sterk zijn vanavond, en niet denken: ach, dat stuk chocola mag nog best erbij. Het is gewoon klaar voor vandaag, alleen nog thee. Ik zit op minus 4 kg, het einde is nog helemaal niet in zicht, nog 8 te gaan voor een gezond gewicht en dan wil ik daarna toch echt naar de 70 kilo, maar dat is een doel waar ik over een jaar pas wil zijn.
Waterijsje een optie?
Ik snack nu (want My 600-LB life terug kijken ;) ) met een stukje vijgen-dadel brood.
pi_200014738
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 20:49 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Waterijsje een optie?
Ik snack nu (want My 600-LB life terug kijken ;) ) met een stukje vijgen-dadel brood.
Van dat programma krijg ik altijd zo'n honger _O-
pi_200014761
Ik vraag me bij dat programma vooral af waarom die mensen zo ranzig eten. Als je dan toch enorme ladingen naar binnen wil werken, dan hoeft het toch nog niet zo eentonig allemaal.
pi_200014925
Ik kijk nooit naar dergelijke programma’s
  dinsdag 22 juni 2021 @ 21:05:25 #279
149959 SQ
snelle trees
pi_200014987
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 20:55 schreef Myraela het volgende:
Ik vraag me bij dat programma vooral af waarom die mensen zo ranzig eten. Als je dan toch enorme ladingen naar binnen wil werken, dan hoeft het toch nog niet zo eentonig allemaal.
Als je elke dag 15 kilo voedsel naar binnen werkt ga je echt niet nadenken over variatie, dan wil je gewoon value for money lijkt me _O-
disclaimer
  dinsdag 22 juni 2021 @ 21:17:05 #280
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_200015259
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 21:05 schreef SQ het volgende:

[..]

Als je elke dag 15 kilo voedsel naar binnen werkt ga je echt niet nadenken over variatie, dan wil je gewoon value for money lijkt me _O-
Goedkoop zal het niet zijn nee. :X
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_200015301
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 21:17 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Goedkoop zal het niet zijn nee. :X
Dik zijn is een dure hobby :+

Nu ik gezond eet ben ik echt veel minder geld eraan kwijt _O- :@
  dinsdag 22 juni 2021 @ 21:50:49 #282
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_200016054
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 21:18 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dik zijn is een dure hobby :+

Nu ik gezond eet ben ik echt veel minder geld eraan kwijt _O- :@
Ik heb het juist andersom.
  dinsdag 22 juni 2021 @ 22:03:42 #283
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_200016308
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 21:50 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Ik heb het juist andersom.
Meer vers en meer variatie? Dat loopt ook op ja.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 22 juni 2021 @ 22:14:25 #284
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_200016524
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 22:03 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Meer vers en meer variatie? Dat loopt ook op ja.
Klopt ja :Y
  dinsdag 22 juni 2021 @ 22:16:12 #285
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_200016556
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 22:14 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Klopt ja :Y
De enige echt goeie tip om kosten te drukken is koken in grote porties, maar dan is wat vriezerruimte wel een aanrader. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_200016700
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 20:54 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Van dat programma krijg ik altijd zo'n honger _O-
Ik heb juist het omgekeerde. :+
  dinsdag 22 juni 2021 @ 22:51:03 #288
410477 Fietsertje70
pi_200017450
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 21:05 schreef SQ het volgende:

[..]

Ik snap het sowieso niet...iemand moet 9x per dag vers funkfood gaan halen. Niemand heeft een betaalde baan want de een is te dik en de ander moet die ene verzorgen. Hoe dan?
  dinsdag 22 juni 2021 @ 22:55:14 #289
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_200017526
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 22:51 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]

Ik snap het sowieso niet...iemand moet 9x per dag vers funkfood gaan halen. Niemand heeft een betaalde baan want de een is te dik en de ander moet die ene verzorgen. Hoe dan?
Een hoop manipulatie. :+

En het is geen kwestie van drie dagen natuurlijk, die situaties groeien ook zo.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 22 juni 2021 @ 22:56:44 #290
410477 Fietsertje70
pi_200017549
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 22:55 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Een hoop manipulatie. :+

En het is geen kwestie van drie dagen natuurlijk, die situaties groeien ook zo.
ik had het eigenlijk over het financiële aspect...
  dinsdag 22 juni 2021 @ 23:05:40 #291
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_200017726
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 22:56 schreef Fietsertje70 het volgende:

[..]

ik had het eigenlijk over het financiële aspect...
Bij het gros van die lui heb ik niet het idee dat er na het eten nog veel geld over blijft. :+ Ik vrees meerdere banen voor de verzorgende.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 22 juni 2021 @ 23:06:10 #292
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_200017731
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 22:16 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

De enige echt goeie tip om kosten te drukken is koken in grote porties, maar dan is wat vriezerruimte wel een aanrader. :P
Hahah ja gelukkig heb ik die :P
  dinsdag 22 juni 2021 @ 23:22:40 #293
410477 Fietsertje70
pi_200018004
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juni 2021 23:05 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Bij het gros van die lui heb ik niet het idee dat er na het eten nog veel geld over blijft. :+ Ik vrees meerdere banen voor de verzorgende.
ik heb ook altijd het gevoel dat ik naar een combinatie van de tokkies en hoe te overleven in een trailerpark zit te kijken.
  woensdag 23 juni 2021 @ 07:14:37 #294
149959 SQ
snelle trees
pi_200019594
Die verzorgenden krijgen daar vaak een uitkering om fulltime zorg te kunnen verlenen. Immers, verzorgingshuizen zijn duurder voor de staat. De zwaarlijvigen zelf krijgen WAO ;)

Verder kost zo'n verrotte trailer ook niet zo veel qua huur. Je ziet ze nooit in downtown San Francisco wonen ofzo, altijd in een boerenhol met een illustere naam in midden-texas :')
disclaimer
  woensdag 23 juni 2021 @ 09:11:42 #295
149959 SQ
snelle trees
pi_200020198
Gewicht nog steeds laag. Ben benieuwd naar de backlash :')
disclaimer
pi_200020590
Zaterdag uit eten. Maar van te voren wel even de domtoren beklimmen om plek te maken voor de cocktails :P
pi_200021050
Net te horen gekregen dat iemand overleden is (29, kanker). Hakt er wel even in
  woensdag 23 juni 2021 @ 10:21:04 #298
149959 SQ
snelle trees
pi_200021190
Dat is wel jong zeg ;( kende je die persoon goed?
disclaimer
  woensdag 23 juni 2021 @ 10:22:01 #299
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_200021202
Gecondoleerd Child ;(
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_200021289
Dank jullie

Via de studie en hetzelfde jaar op de studentenvereniging. En hij was goede vrienden met mijn ex. Dus ik kende hem wel aardig. Alleen ik vind dat mijn hoofd er teveel emotie aanplakt. Alleen ik voel me toch flink rot
pi_200021330
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juni 2021 10:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie

Via de studie en hetzelfde jaar op de studentenvereniging. En hij was goede vrienden met mijn ex. Dus ik kende hem wel aardig. Alleen ik vind dat mijn hoofd er teveel emotie aanplakt. Alleen ik voel me toch flink rot
Maar wat je voelt is toch gewoon wat je voelt? Laat dat gewoon zijn. Daar moet je niet over oordelen :* Ook jij mag je er rot en verdrietig over voelen. Sterkte :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')