SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
Wat kut zeg dat dat zadel niet helpt ook.quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:41 schreef Declan-Harp het volgende:
Gisteren zo'n 10km gefietst (met af en toe stoppen omdat ik even een winkel in moest) en heb weer zo'n pijn aan m'n staartbeentje.. zelf mét het speciale zadel.
Vorige week anderhalf uur op een brak bankje gezeten, zelfde probleem.
Dus m'n moed weer verzamelt en voor 8 juli nieuwe prikafspraken gemaakt op de pijnpoliWant ik moet en zal fietsen
Ow wat balen zeg! Sterktequote:Op woensdag 16 juni 2021 13:41 schreef Declan-Harp het volgende:
Gisteren zo'n 10km gefietst (met af en toe stoppen omdat ik even een winkel in moest) en heb weer zo'n pijn aan m'n staartbeentje.. zelf mét het speciale zadel.
Dus m'n moed weer verzamelt en voor 8 juli nieuwe prikafspraken gemaakt op de pijnpoliWant ik moet en zal fietsen
Vervelende pijn is dat joh.quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:41 schreef Declan-Harp het volgende:
Balen! Lukt vanavond misschien nog? Wanneer de kinders op bed liggen?quote:Op woensdag 16 juni 2021 13:59 schreef LPFAN het volgende:
Ik wou zwemmen vandaag maar het is zo ontzettend druk dat ik denk van laat maar.![]()
Lijstje:
L: crackers met hummus
T: Een of andere vage meloen waarvan ik de naam even kwijt ben maar ik zag bij de Jumbo en heb meebesteld![]()
D: Watermeloen salade
Woohoo!quote:
Hmmm risotto!quote:Op woensdag 16 juni 2021 14:25 schreef SacreCoeur het volgende:
Mijn lijste voor vandaag:
O niets
L tosti ketchup
D tomaten risotto met kip, feta en komkommer
T nog geen idee
[..]
Vervelende pijn is dat joh.
Ik heb ook vaak pijn op die plek als ik druk ben geweest en ik lig savonds in bed (denk dat ik in bed dan een verkeerde houding aanneem ofzo).
Ik had dat dus gisteravondwant met zakken brekerzand lopen sjouwen en tuin aangepakt.
Zwembad is om 5 uur dichtquote:Op woensdag 16 juni 2021 14:52 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Balen! Lukt vanavond misschien nog? Wanneer de kinders op bed liggen?
[..]
quote:
Ja en tussen de middag ook al. Zwaar personeelstekort blijkbaar.quote:
Bijzonder, juist op deze dagen zou je van 07 tot 22 open moeten zijnquote:Op woensdag 16 juni 2021 15:35 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Ja en tussen de middag ook al. Zwaar personeelstekort blijkbaar.
Ja inderdaad.quote:Op woensdag 16 juni 2021 15:37 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Bijzonder, juist op deze dagen zou je van 07 tot 22 open moeten zijn
Dat is wel balen. Hopelijk werkt dat pilletje een beetje.quote:Op donderdag 17 juni 2021 11:26 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb net maar zo’n vakantie-vochtafdrijvend pilletje genomen, dit drukkende weer is echt niet fijn (en dat zout van gisteren op de overheerlijke patatjes helpt ook niet mee, ik bestel zelf altijd zonder zout en ik gebruik thuis ook nauwelijks zout). Verder dan maar nog meer drinken en zomerfruit eten vandaag en met de pootjes omhoog op de bank liggen
quote:Op vrijdag 18 juni 2021 08:42 schreef Isabeau het volgende:
Goedemorgen! Ik moest even delen
[ afbeelding ]
Instant dikquote:Op vrijdag 18 juni 2021 08:42 schreef Isabeau het volgende:
Goedemorgen! Ik moest even delen
[ afbeelding ]
Het is ook niet makkelijk he? En dan met borstvoeding (en een druk gezin) is het helemaal ingewikkeld. Echt, petje af hoor, dat je je ook nog met afvallen bezig kunt houdenquote:Op vrijdag 18 juni 2021 12:54 schreef SQ het volgende:
Ik heb altijd wel trek eigenlijk, ongeacht het weer, de maanstand, hormonen of emoji's#fatforlife #eetalledingen.
Goede en slechte dagen wisselen elkaar te vaak af momenteel. Ik kom gelukkig niet aan, it's something. Vanmorgen wel een bmi van 29,96 (jaaaahhh ik weet dat BMI heel veel niet zegt). Something something.
Ik doe dit al 15 jaar. Dus echt veel moeite kost het me op zich niet. Ik weet ook alle dingen wel. Ik ben alleen vreselijk verslaafd aan eten. Dat zal denk ik nooit meer over gaan.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 13:02 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Het is ook niet makkelijk he? En dan met borstvoeding (en een druk gezin) is het helemaal ingewikkeld. Echt, petje af hoor, dat je je ook nog met afvallen bezig kunt houden
Ik denk dat het voor iedereen anders is wat voor invloed dat heeft. Als ik naar mezelf kijk: ik vind het juist het makkelijkst om me aan mijn lijst te houden als ik de hele dag dingen te doen heb, want afleiding van 'wat zal ik nu eens voor lekkers eten'. En ik vond het makkelijker om me niet vol te proppen toen ik nog samenwoonde met ex, dat gaf toch een soort 'sociale 'controle' ofzo voor mij, ondanks dat het hem echt geen zier kon schelen wat ik wel of niet at. In m'n eentje is er niks of niemand waaraan ik 'verantwoording' hoef af te leggen (dat hoeft natuurlijk nooit, maar het gevoel is voor mij wel anders als er iemand anders 'meekijkt') en dat maakt wel dat ik veel makkelijker uit de bocht vlieg, en als ik uit de bocht vlieg, ook extremer/langer achter elkaar.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 13:47 schreef Hupje het volgende:
@:SQ Maar je dagelijks leven heeft wel invloed. Als je alleen voor jezelf hoeft te zorgen, heb je meer ruimte en energie om te bewegen en heb je (denk ik?) ook meer controle over of je een 'pittige dag' hebt of niet (en dat dus compenseert met eten).
Dagelijks leven heeft zeker invloed. Ik maak, nu ik kinderen heb, veel betere keuzes. Qua avondeten, maar ook qua snaaien overdag. Want je weet het he, je kunt een kind 15 keer roepen en ze horen je niet, maar je hoeft maar 1 keer voorzichtig te proberen een reep chocolade open te maken terwijl ze drie verdiepingen verderop aan het spelen zijn en ze staan binnen tien seconden naast je "WAT HEB JIJ, MAMA???"quote:Op vrijdag 18 juni 2021 13:47 schreef Hupje het volgende:
@:SQ Maar je dagelijks leven heeft wel invloed. Als je alleen voor jezelf hoeft te zorgen, heb je meer ruimte en energie om te bewegen en heb je (denk ik?) ook meer controle over of je een 'pittige dag' hebt of niet (en dat dus compenseert met eten).
Dat is waar. Ik probeerde wel te zeggen wat jij zegt, alleen het verveling-eten had ik niet benoemd inderdaad. Uiteindelijk is het voor iedereen anders, je moet de ruimte hebben/voelen om voor jezelf keuzes te maken en dat ligt voor iedereen anders.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 13:56 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik denk dat het voor iedereen anders is wat voor invloed dat heeft.
Aw, nou dat vind ik wel fijn om te horenquote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
@:SQ je bent wel echt een voorbeeld voor meOndanks dat het misschien niet altijd perfect lukt, wat logisch is, maakt niet dat je niet goed bezig bent. Je weet veel en bent je bewust van wat goed en minder goed gaat en dat is heel knap, vind ik.
Nee, dat jij niet helemaal goed wijs bent is bekendquote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Hahahahah, hier oud en niet wijs
Oh, die eer mag je hebben hoor!quote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:30 schreef Doedezemaar het volgende:
En laten we het maar niet over oud gaan hebben, ik gok dat ik met mijn 48 hier de bejaarde van het stel ben
En waarom wil je die snel zien? Kun je haar niet bellen ofzo? Een maand is niet bepaald gauw.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
Wel behoefte om de diëtiste snel te zien, alleen dat is 15 juli pas. Over wijze vrouwen gesproken
Nee, dat is idd niet snel, bel haar dinsdag, dan werkt ze weerquote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:32 schreef SQ het volgende:
[..]
En waarom wil je die snel zien? Kun je haar niet bellen ofzo? Een maand is niet bepaald gauw.
Ja, dat helpt, heel erg veel zelfs. Ik moet gewoon even horen van "daar moet je meer eten en daar", want ze laat me best wel zwemmen.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:48 schreef SQ het volgende:
Helpt dat? Want het klinkt alsof je het zelf ook al wel weet?
Ik heb dit een paar maanden ervaren bij acute stress. Dat ik nooit aan eten dacht, nergens zin in had, nooit honger en als ik al een boterham had gesmeerd ik na de helft was vergeten dat ik een boterham at. Uit eten met vriendinnen dacht ik na een kwart bord: poepoe, ik zit vol. En dan at ik nog een beetje door, omdat een kwart zo weinig leek voor de rest. En stopte dan na een half bord. Gekregen doosjes chocolade stonden hier maanden onaangebroken in het zicht, geen zin in.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 13:09 schreef SQ het volgende:
Ik doe dit al 15 jaar. Dus echt veel moeite kost het me op zich niet. Ik weet ook alle dingen wel. Ik ben alleen vreselijk verslaafd aan eten. Dat zal denk ik nooit meer over gaan.
Het is bij mij ook niet zoals bij secret eaters, dat ik niet weet wat ik eet, of dat het er langzaam in sluipt. Ik weet het heel goed. Al jaren. Misschien maakt dat het juist wel erger, want daardoor ben ik dus ook heel vaak een beetje boos op mezelf als ik weer eens te veel eet
Anyway, ik kan eten niet negeren. Als ik eten zie of als ik weet dat er lekkere dingen in de kast liggen, dan blijft dat continu aanwezig in mijn gedachten. Op een feestje een schaal met snacks? Ik denk er continu aan. Eigenlijk zijn mijn hersenen niet zo heel anders dan van die ontzettend dikke mensen bij doctor Now, met het verschil dat ik mezelf beter in de hand heb. Maar ja. Ik zou wel eens willen dat ik gewoon nooit aan eten dacht. Die mensen schijnen te bestaan.
Toch wel bedankt voor het compliment hoorik weet dat ik het niet heel slecht doe. Ik zou alleen zo graag willen dat het niet meer en ook nooit meer nodig was.
Valt mee...ik ben 52quote:Op vrijdag 18 juni 2021 14:30 schreef Doedezemaar het volgende:
En laten we het maar niet over oud gaan hebben, ik gok dat ik met mijn 48 hier de bejaarde van het stel ben
Oh dat is kut zeg!quote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:14 schreef SQ het volgende:
En fuuuuuuck ik baal zo hard. Ik heb sinds 21 februari een 10k stappen streak. En ik heb me gisteravond laten afleiden door iets op tv en daardoor op 9850 uitgekomen. 2 keer op en neer in huis en ik had het gehaald.
Rationeel weet ik dat het weinig verschil maakt, maar gevoelsmatig is dat toch echt anders. Heb er bijna om moeten huilen toen ik het me vanmorgen realiseerde![]()
Ik probeer elke dag minimaal een half uur achter elkaar te lopen zodat ik sowieso 100 hartslag punten krijg. Maandag had ik zelfs 200 hartslag punten behaald.quote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:32 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik ben me inmiddels gaan focussen op de Vitality doelen. Elke dag 10k brak me op, mijn voeten zijn letterlijk stuk![]()
Dus niet meer elke dag persé 10k HOEVEN lopen, maar als het gaat en het komt zo uit dan is dat prima.
Woensdag en donderdag met 2 wandelingetjes 150 Vitality hartslag punten gehaald en daarmee ook m'n weekdoel, dus dan kan ik daarna weer wat rustiger aan doen.
Zo heb ik eens de datum van mn telefoon terug gezet, om alsnog een streakje te behoudenquote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:14 schreef SQ het volgende:
En fuuuuuuck ik baal zo hard. Ik heb sinds 21 februari een 10k stappen streak. En ik heb me gisteravond laten afleiden door iets op tv en daardoor op 9850 uitgekomen. 2 keer op en neer in huis en ik had het gehaald.
Rationeel weet ik dat het weinig verschil maakt, maar gevoelsmatig is dat toch echt anders. Heb er bijna om moeten huilen toen ik het me vanmorgen realiseerde![]()
Ik krijg soms maar 50pt voor een half uur, soms ook niksquote:Op zaterdag 19 juni 2021 11:21 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik probeer elke dag minimaal een half uur achter elkaar te lopen zodat ik sowieso 100 hartslag punten krijg. Maandag had ik zelfs 200 hartslag punten behaald.
Oh, maar stappen door huis is prima, dat is toch bewegingquote:Op zaterdag 19 juni 2021 10:14 schreef SQ het volgende:
Is ook prima, ik heb ze alleen niet gezetquote:Op zaterdag 19 juni 2021 17:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh, maar stappen door huis is prima, dat is toch beweging
Ik heb ooit een stappendoel gehaald door vlak voor ik naar bed ging de kat te aaienDát is pas
(okay, het ging om max 50 stappen of zo, maar toch)
Oh shit! Ik las het verkeerdquote:Op zaterdag 19 juni 2021 18:13 schreef SQ het volgende:
Is ook prima, ik heb ze alleen niet gezet
(Ik heb wel eens duizenden stappen gekregen van fitbit door op de trampoline te liggen terwijl mijn kinderen rondjes om me heen renden. Dát is pas!)
Sorry dat ik het zeg, maar dit is echt een dieet van niks. Zoveel vet en suiker. Probeer je hiermee af te vallen? Je blijft hierdoor vreetkicks krijgen.quote:Op vrijdag 18 juni 2021 15:04 schreef SacreCoeur het volgende:
Oh je mag mijn lijst wel hebben![]()
O krentenboterham met boter
L 3 sour cream onion wafels met smeerkaas en 2 plakken kipfilet met bieslook
D aardappelpartjes uit de oven met mayo, vega nugget met bbq saus en komkommer met dressing
T 125 gram aardbeien, dubbellikker (geel of oranje), flat white, nog een flat white en misschien nog een pakjes wafels vanavond.
Je neemt me de woorden uit de mondquote:Op zondag 20 juni 2021 11:27 schreef SQ het volgende:
Als we het nou ook eens geen "zondigen" meer noemen
Gewoon genieten van iets lekkers waar je zin in had, is niets zondigs aan hoor
Ja heb je inderdaad ook helemaal gelijk in.quote:Op zondag 20 juni 2021 11:27 schreef SQ het volgende:
Als we het nou ook eens geen "zondigen" meer noemen
Gewoon genieten van iets lekkers waar je zin in had, is niets zondigs aan hoor
Lekker!quote:Op zondag 20 juni 2021 11:39 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik mag om 15.00 2 TGTG boxen van de Lidl halen, dus het is nog een verrassing wat we vanavond eten ;-)
L wordt gevulde eitjes, daar had m'n zoon zo'n zin in
Jouw d ook!quote:
𝕛𝕖 hebt ook gewoon gelijk. Uiteindelijk kan je alles eten zolang ze passen in de balans aan macronutrient en die je nodig hebt. Dwz: eiwit, vet koolhydraten.quote:Op zondag 20 juni 2021 09:47 schreef SQ het volgende:
Ik eet ook graag gewoon soms dingen omdat ik ze lekker vindniet alles hoeft altijd gerationaliseerd te worden. Maar dat is een discussie die ik hier niet ga voeren met je - ik heb in je pohi gespiekt en kennelijk kom je hier alleen als je iemand terecht wil wijzen (zo komt het althans over), en dat valt in een langlopende serie als deze meestal niet zo lekker
Zondag snackdagquote:
Ik deed dit drie maanden, lette op kcal en sportte vier keer per weeek. Ik viel in die drie maanden 4 kilo af. Dus leuk dat dat bij jou misschien zo werkt dat je dan kan eten wat je wil en het eraf blijft gaan, maar dat is geen universele waarheid.quote:Op zondag 20 juni 2021 09:26 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Sorry dat ik het zeg, maar dit is echt een dieet van niks. Zoveel vet en suiker. Probeer je hiermee af te vallen? Je blijft hierdoor vreetkicks krijgen.
Je kunt heel mooi afvallen met een dieet wat weinig koolhydraten heeft maar veel groenten en eiwit. Dan kun je eten wat je wil maar het blijft eraf gaan, op voorwaarde dat je wel redelijk wat beweegt. En met redelijk bedoel ik geen marathon hardlopen per dag, maar gewoon een stapje of 10.000.
Ik begrijp het gewoon niet. Het kan zo makkelijk zijn, maar waarom men die vette rotzooi blijft eten onder het mom van “dat hoort ook bij een normaal dieet” is me een raadsel. Je voelt je mentaal en uiteraard fysiek zoveel beter als je het niet doet.
Terecht wil wijzen? Ik begrijp het gewoon oprecht niet. Je kunt best een keer 'cheaten', maar zorg gewoon dat de basis goed is. Dat wil zeggen niet teveel vet en suiker. Ik heb soms het idee dat mensen hier posten om te laten zien dat ze bezig zijn met hun eetschema (wat nergens op lijkt) maar daar val je niet van af. Normaal eten en bewegen, dát helpt.quote:Op zondag 20 juni 2021 09:47 schreef SQ het volgende:
Ik eet ook graag gewoon soms dingen omdat ik ze lekker vindniet alles hoeft altijd gerationaliseerd te worden. Maar dat is een discussie die ik hier niet ga voeren met je - ik heb in je pohi gespiekt en kennelijk kom je hier alleen als je iemand terecht wil wijzen (zo komt het althans over), en dat valt in een langlopende serie als deze meestal niet zo lekker
Fastfood Fridayquote:
Dus in een jaar val je 16 kilo af. Is dat niet genoeg dan?quote:Op zondag 20 juni 2021 12:06 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik deed dit drie maanden, lette op kcal en sportte vier keer per weeek. Ik viel in die drie maanden 4 kilo af. Dus leuk dat dat bij jou misschien zo werkt dat je dan kan eten wat je wil en het eraf blijft gaan, maar dat is geen universele waarheid.
Degene die je quote met jouw post, valt bovendien in twee of drie weken tijd meer af dan ik in die drie maanden deed.
Laat iedereen 't lekker op z'n eigen manier doen joh.
Ja maar dat is niet wat je net zei in reactie op SacreCoeurquote:Op zondag 20 juni 2021 12:08 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Dus in een jaar val je 16 kilo af. Is dat niet genoeg dan?
In de basis val je af door minder te eten en meer te bewegen. Als jouw lichaam dat niet doet dan is er iets mis en zou ik naar een huisarts gaan om te kijken wat er aan de hand is.
quote:
Je spreekt jezelf aardig tegenquote:Op zondag 20 juni 2021 09:26 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Sorry dat ik het zeg, maar dit is echt een dieet van niks. Zoveel vet en suiker. Probeer je hiermee af te vallen? Je blijft hierdoor vreetkicks krijgen.
Je kunt heel mooi afvallen met een dieet wat weinig koolhydraten heeft maar veel groenten en eiwit. Dan kun je eten wat je wil maar het blijft eraf gaan, op voorwaarde dat je wel redelijk wat beweegt. En met redelijk bedoel ik geen marathon hardlopen per dag, maar gewoon een stapje of 10.000.
Ik begrijp het gewoon niet. Het kan zo makkelijk zijn, maar waarom men die vette rotzooi blijft eten onder het mom van “dat hoort ook bij een normaal dieet” is me een raadsel. Je voelt je mentaal en uiteraard fysiek zoveel beter als je het niet doet.
Welkom!quote:Op zondag 20 juni 2021 12:13 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf aardig tegen![]()
Ik kom hier eens aanhaken. Ik moet wil 13 kilo kwijt in totaal. Ben na de laatste zwangerschap niet echt genoeg afgevallen naar mijn zin en ik wil er weer wat meer uitzien zoals ik me voel (en BMI omlaag is ook fijn)
Ik deed al een halfslachtige poging tot IF maar bleef gewoon veel heerlijke troep naar binnen proppen binnen de eet-uren
Nu dus daar mee gestopt, wil iig voorlopig het snoepen even afschaffen om daar van af te kicken. Moet nu mijn best doen om niet te weinig kcal binnen te krijgen
Dan ben ik niet helemaal duidelijk geweest. Een dagje cheaten kan heus wel. Het is alleen wat ik hier lees qua eetschema's vind ik vrij bijzonder. Er zijn er veel gewoon normaal hoor, maar ik zie dingen voorbij komen waarvan ik denk hoe verzin je het? Krentenbollen, ontbijtkoek, broodjes met worst, aardappels met mayo, stukje vlees met saus, koekje dit, koekje dat. En dat wil dan allemaal afvallen, nou veel succes dan.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:10 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja maar dat is niet wat je net zei in reactie op SacreCoeur
Want in die basis ben ik het met je eens. Maar niet met de suggestie dat een dagje zooi eten daar niet in past.
Inderdaad. Dus niet alleen als je weinig koolhydraten en veel groenten en eiwit eet, maar ook als je zo eet als SC, als je maar minder eet dan je verbrandt. En dus ook niet als je met weinig koolhydraten een veel groente en eiwitten alles eet wat je wil, zoals je net zei.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:08 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Dus in een jaar val je 16 kilo af. Is dat niet genoeg dan?
In de basis val je af door minder te eten en meer te bewegen. Als jouw lichaam dat niet doet dan is er iets mis en zou ik naar een huisarts gaan om te kijken wat er aan de hand is.
Ik eet liever twee borden vol met groente dan vijf stroopwafels. Veel makkelijker vol te houden en je lichaam heeft een voldaan gevoel. Maar als jij liever een half pakje koek per dag eet en wil afvallen, prima. Maar dat gaat natuurlijk nergens over.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:16 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Inderdaad. Dus niet alleen als je weinig koolhydraten en veel groenten en eiwit eet, maar ook als je zo eet als SC, als je maar minder eet dan je verbrandt. En dus ook niet als je meer weinig koolhydraten een veel groente en eiwitten alles eet wat je wil, zoals je net zei.
En SC viel dus een stuk meer af dan ik met "jouw" voorgestelde manier van eten, dus de 'probeer je hiermee af te vallen' slaat nergens op.
Jij bedoelt dus bulken en cutten? Dat is interessant voor mensen die bodybuilder willen worden, maar de gewone sterveling die wil afvallen heeft het meeste aan een levensstijlverandering. Dus iets wat je rest van je leven kunt volhouden.quote:Op zondag 20 juni 2021 11:53 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
𝕛𝕖 hebt ook gewoon gelijk. Uiteindelijk kan je alles eten zolang ze passen in de balans aan macronutrient en die je nodig hebt. Dwz: eiwit, vet koolhydraten.
Het is wel zo dat de meeste mensen te weinig eiwit en vezels eten en veel te veel koolhydraten en vet. Vet is niet eens zo erg, tenzij het leidt tot teveel kcals.
Ik heb wel wat meegelezen hier en zie mensen enorm hun best doen maar ik denk ook wel eens: wie heeft ze dit advies gegeven of; je maakt het jezelf zo makkelijk qua koken maar zeker niet qua hongergevoel.
Als ‘bodybuilder’ weet ik best wat van afvallen en weer aankomen op een iets andere manier. Ik kan mensen die moeite hebben met afvallen aanraden eens te kijken hoe bodybuilders het aanpakken. Kost nog steeds moeite en discipline, maar er zijn best veel trucs die het makkelijker maken! Mocht iemand interesse hebben hoor ik het wel.
P. S. Wat bodybuilders doen is langzaam aankomen om spieren op te bouwen en daar komt ook wat vet bij. Dan een periode afvallen met zo min mogelijk spier verlies enzovoorts. Er zijn wel meer strategieën, maar de meesten hebben toch regelmatig een periode waarin ze hun vetpercentage weer wat naar beneden willen brengen. Dat is niet vanuit overgewicht, maar vanuit normaal naar ‘lean’ zodat je de spieren beter ziet.
Je verandert je verhaal steeds als dat je beter uit komt.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:20 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Ik eet liever twee borden vol met groente dan vijf stroopwafels. Veel makkelijker vol te houden en je lichaam heeft een voldaan gevoel. Maar als jij liever een half pakje koek per dag eet en wil afvallen, prima. Maar dat gaat natuurlijk nergens over.
Ik quote dat lijstje doordat ik dat als ik hier eens lees, dat bijna altijd zie.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:24 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Je verandert je verhaal steeds als dat je beter uit komt.
Je reageert op de lijst van SC alsof ze als ze zo eet nooit af gaat vallen, en als je eet met weinig koolhydraten en veel groente een eiwit en wat beweging dat kan je eten wat je wil en blijft het eraf gaan.
SC en ik zijn het levende bewijs dat dat allebei niet per se waar is, heb ik met mijn posts geīllustreerd. En nu doe je ineens alsof ik liever een half pak koekjes eet elke dag als ik ga afvallen. Ja, doei hč. Dat heb ik echt in geen enkele post ook maar enigszins gezegd
quote:
En dit dan, dan zit er echt nog iets niet goed hoor.quote:
Eet smakelijk.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:27 schreef SQ het volgende:
Zo en nu ga ik even lunchen met mijn kinderen (met boterhammen)
Eetze!quote:Op zondag 20 juni 2021 12:27 schreef SQ het volgende:
Zo en nu ga ik even lunchen met mijn kinderen (met boterhammen)
Dat je het punt mist is denk ik ook omdat je sporadisch mee leest en de verhalen achter de mensen en de opmerkingen niet écht kentquote:Op zondag 20 juni 2021 12:26 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Ik quote dat lijstje doordat ik dat als ik hier eens lees, dat bijna altijd zie.
[..]
[..]
En dit dan, dan zit er echt nog iets niet goed hoor.
Misschien kan je die eerste zin eens anders gaan verwoorden, want zo zal dat idd altijd zo zijnquote:Op zondag 20 juni 2021 12:31 schreef Doedezemaar het volgende:
Mijn valkuil zal altijd chocola (en koekjes) blijven. Heel leuk dat ik die eerste kilo’s zo snel kwijt ben, maar daardoor ga ik denken: oh, dan kan ik ook wel iets meer chocola eten eigenlijk. Het blijft zoeken naar balans.
Maar goed, bijna 4 kilo in een maand kwijt, het begin is er en daar ben ik heel blij mee.
Ik trek me alleen wat aan van de reguliere posters hierquote:Op zondag 20 juni 2021 12:32 schreef LPFAN het volgende:
Wat omdat ik 1 keer in de week een snackdag heb is er iets niet goed met mij? WTF!Je weet niet wie ik ben of hoe mijn leven er uit ziet. maar ik doe bijvoorbeeld mee met een leefstijlprogramma en dit mag gewoon ook volgens hun hoor.... Ik val ook gewoon af dus ja. Ga ergens anders heen met je commentaar.
Ja je hebt gelijk. * LPFAN loslaat doet.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:34 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik trek me alleen wat aan van de reguliere posters hier
Let it goooooo
Bulken en cutten is voor niemand een leven lang vol te houden. Maar dat cutten. Dat is wat veel mensen in dit topic doen. En er zijn best veel manieren waarop je bijvoorbeeld spier verlies (en later vet aankomen) kunt voorkomen. Of wat dacht je van ongeveer eten wat je nodig hebt maar langzaam wat spieren opbouwen. Daarmee ga je vet verliezen op termijn, spier bijkomen en nauwelijks honger lijden.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:22 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Jij bedoelt dus bulken en cutten? Dat is interessant voor mensen die bodybuilder willen worden, maar de gewone sterveling die wil afvallen heeft het meeste aan een levensstijlverandering. Dus iets wat je rest van je leven kunt volhouden.
Uiteraard is jouw input wel toegevoegde waarde. Sinds ik ben begonnen met krachttraining ben ik veel bewuster met de voedingsstoffen die ik eet. Niet dat ik verder een pro ben in krachttraining. Doe voornamelijk compound oefeningen.
Jonge, jij bent kei goed bezig. Als je kortzichtig wil denken en puur en alleen naar afvallen kijkt, is er voor het gros van de mensen wel winst te behalen. Maar als je verder kijkt... je houdt dit al ff vol, je leert normaal eten wat bij jouw lijf past, je voelt je er goed bij, dat soort. En je valt ook nog eens af!quote:Op zondag 20 juni 2021 12:34 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Ja je hebt gelijk. * LPFAN loslaat doet.
Ja precies! Dank jequote:Op zondag 20 juni 2021 12:39 schreef Holyme het volgende:
[..]
Jonge, jij bent kei goed bezig. Als je kortzichtig wil denken en puur en alleen naar afvallen kijkt, is er voor het gros van de mensen wel winst te behalen. Maar als je verder kijkt... je houdt dit al ff vol, je leert normaal eten wat bij jouw lijf past, je voelt je er goed bij, dat soort. En je valt ook nog eens af!
C'est le ton qui fait la musique.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:43 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Ik heb weer vrienden gemaakt zie ik. Niet mijn sterkste punt.
Balen zeg dat je moeder zo reageert. Ik ken jouw moeder verder niet, maar misschien heeft het ook te maken met haar eigen onzekerheid. Want als haar dochter in staat is om succesvol af te vallen, is het excuus genen niet meer zo legit.quote:Op zondag 20 juni 2021 12:52 schreef LPFAN het volgende:
Misschien ook omdat ik zo fel reageer is omdat ik gister een discussie met mijn moeder heb gehad en de opmerking kreeg dat ik nooit slank zou worden want dat zit niet in mijn genen. ( Mijn moeder heeft zwaar overgewicht)
Nou gaat het me niet om slank worden maar om een gezond gewicht te behalen en nu ben ik nog meer gebrand om dat te gaan doen
Heeft het zeker mee te maken inderdaad.quote:Op zondag 20 juni 2021 13:25 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Balen zeg dat je moeder zo reageert. Ik ken jouw moeder verder niet, maar misschien heeft het ook te maken met haar eigen onzekerheid. Want als haar dochter in staat is om succesvol af te vallen, is het excuus genen niet meer zo legit.
Dat is heel knap, denk ook voor veel mensen niet of nauwelijks haalbaar. Als je niet helemaal door hebt hoeveel je eet kan kcals en macro’s tellen goed helpen. Zeker op het moment dat je echt kilo’s kwijt wilt. Het allerlastigste moment is denk ik als je er zo ongeveer bent, hoe ga je standhouden?quote:Op zondag 20 juni 2021 12:59 schreef Holyme het volgende:
[..]
C'est le ton qui fait la musique.
Ik denk heus dat je best nuttige input kan hebben, maar dat je misschien ook ff verder mag openstellen voor al dat niet je mening is![]()
Ter info, ik ben een 39-jarige vrouw, heb in het verleden richting de 95 gewogen, heb vanaf pubertijd serieuze struggles met eten gehad, en heb een BMI van zo ongeveer 21.5 (met een strak lijntje, al zeg ik het zelf). En dat zonder bodybuilding en macro's tellen, maar met regelmatig B&J. Macro's e.d. is iets waarvan ik weet dat ik er ook in door kan slaan. Dan had ik een eetprobleem ingeruild voor een andere fixatie, mij leek het handiger gewoon normaal leren omgaan met eten.
Ik gok maar zo dat jouw verhaal best wel anders is, en je dat misschien iets meer in je achterhoofd mag houdenThere's no one-size-fits-all.
Dit is ook mijn gedachtefoutquote:Op zondag 20 juni 2021 12:31 schreef Doedezemaar het volgende:
Mijn valkuil zal altijd chocola (en koekjes) blijven. Heel leuk dat ik die eerste kilo’s zo snel kwijt ben, maar daardoor ga ik denken: oh, dan kan ik ook wel iets meer chocola eten eigenlijk. Het blijft zoeken naar balans.
Maar goed, bijna 4 kilo in een maand kwijt, het begin is er en daar ben ik heel blij mee.
Hoiquote:Op zondag 20 juni 2021 13:38 schreef tombolafan het volgende:
Dank voor het welkom
Hoi SQ! Idd, die buik!tussen kind 1 en 2 nog 2 miskramen gehad dus m'n lijf was sowieso al ruimer dan normaal zeg maar. Maar erna slaapproblemen en van alles waardoor het niet beter ging
[..]
Dit is ook mijn gedachtefout
Niet meer snoepen is bij mij best snel afvallen, dan denk ik, 'dit kan er dan ook wel bij, en dit en ach dit en dit ook wel en en en dan zit het er zo weer aan'
Klinkt goed. Je hebt me op ideeën gebracht.quote:Op zondag 20 juni 2021 16:12 schreef Declan-Harp het volgende:
1 TGTG box werd gecanceld, de andere was prima gevuld.
Vanavond gewokte paprika/aubergine met gegrilde kaas, morgen risotto met spinazie en prei. Frambozen voor door de kwark morgen bij de lunch, en mandarijntjes voor tussendoor
Met wat?quote:Op zondag 20 juni 2021 16:54 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Klinkt goed. Je hebt me op ideeën gebracht.
Het was lekker!quote:
Vorig jaar weinig, af en toe pizza of gebak op een verjaardag.quote:Op zondag 20 juni 2021 18:01 schreef Medusa666 het volgende:
Hoe vaak eten jullie tijdens het afvallen junkfood?
Net een beetje chips gegeten en voelde mij meteen schuldig, terwijl dat ergens ook niet goed voelt omdat het toch maar een paar chippies was.
Ik probeer me nu heel erg in te houden en niks te nemen. Normaal nam ik gewoon alles en als ik dat vandaag (Vaderdag) gedaan had, zou ik een tompoes, stuk brownie, twee keer een bakje chips en een berg broodjes knakworst gegeten hebben. Ik/mijn lijf moet ff wennen aan minder snaaien, daarna wil ik het weer een beetje op gaan bouwen maar dan met matequote:Op zondag 20 juni 2021 18:01 schreef Medusa666 het volgende:
Net een beetje chips gegeten en voelde mij meteen schuldig, terwijl dat ergens ook niet goed voelt omdat het toch maar een paar chippies was.
Van de diëtiste moet ik dat eens per week doen.quote:Op zondag 20 juni 2021 18:01 schreef Medusa666 het volgende:
Het staat hier morgen ook op het menu, met kastanjechampignonsquote:Op zondag 20 juni 2021 17:58 schreef LPFAN het volgende:
RisottoStaat hier ook weer eindelijk eens op het menu deze week.
Ja, eens hoor. Ik heb ook kcal geteld en doe dat nu nog, maar meer om in de gaten te houden dat ik niet blijf afvallen. Heb jarenlang lang hoger gezeten (wel nog gezond BMI, dus stabiel blijven lukte wel), maar stoppen met pil deed weer wat eraf vliegen. Ook dat soort hormonaal gedoe valt blijkbaar niet te onderschatten.quote:Op zondag 20 juni 2021 13:34 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat is heel knap, denk ook voor veel mensen niet of nauwelijks haalbaar. Als je niet helemaal door hebt hoeveel je eet kan kcals en macro’s tellen goed helpen. Zeker op het moment dat je echt kilo’s kwijt wilt. Het allerlastigste moment is denk ik als je er zo ongeveer bent, hoe ga je standhouden?
Het werkt zeker niet voor iedereen hetzelfde. Voor bewustwording kan kcals en macro’s tellen (zeker voor vrouwen, die eten vaak veel te weinig eiwit!) best handig zijn. Wist je bijvoorbeeld dat voor een gezonde hormoon huishouding het belangrijk is voldoende vetten binnen te krijgen? Dus helemaal naar nul met vet is niet gezond. Dan ga je je aardig rottig voelen. Dus af en toe een stukje vette zalm? Top!
Wat dat betreft ben ik het eens met de mensen die zeggen dat niets echt verboden is. Alhoewel ik frisdrank met suiker en vruchtensap als eerste zou laten staan.
Maak ik die van mij ook meequote:Op zondag 20 juni 2021 18:36 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Het staat hier morgen ook op het menu, met kastanjechampignons
De gedragsverandering heeft echt lang nodig om post te vatten. En daarna de boel stabiel houden de rest van je leven is best lastig. Zeker omdat er eigenlijk altijd zoveel eten en lekkers voorhanden is, elke straathoek en anders laat je het bezorgen.quote:Op zondag 20 juni 2021 18:46 schreef Holyme het volgende:
[..]
Ja, eens hoor. Ik heb ook kcal geteld en doe dat nu nog, maar meer om in de gaten te houden dat ik niet blijf afvallen. Heb jarenlang lang hoger gezeten (wel nog gezond BMI, dus stabiel blijven lukte wel), maar stoppen met pil deed weer wat eraf vliegen. Ook dat soort hormonaal gedoe valt blijkbaar niet te onderschatten.
Mijn manier nu is IF, kcal tellen, en gezond eten. En ja, daar horen ook vetten bij (avocado, roomboter, olijfolie, ongebrande noten ...), en zaken als extra pure choco en blauwe bessen. En dat hou ik lekker in balans met pizza en wijn en ijsMaar ik voer dus nergens macro's en micro's in.
En zo zijn er ook mensen die het goed doen op een dietiste die optimel en margarine aanraadt, of weight watchers, 6x pd eten, OMAD, of ... Zolang het maar voor ze werkt, en nogmaals, ik geloof echt dat mensen doen wat ze op dat moment kunnen. Dat er soms gebrek is aan kennis, tsja, het kan ook lastig zijn te weten wie je moet geloven soms. Advies geven kan geen kwaad, en dat op een respectvolle manier brengen (ipv 'dit is de enige manier') ook niet. Daarbij denk ik dat er in dit topic stiekem heel veel kennis rondloopt, en dat het geen gebrek is aan discipline, maar het mentale aspect. Simpel voorbeeld, iemand die van jongs af aan heeft geleerd dat verdriet weggegeten dient te worden. Dat kun je wel met wilskracht tegengaan, maar je onbewuste programmering zegt wat anders.
Lijstje vandaag:
O alpro met muesli en lijnzaad, bietensap
L crackers met zuivelspread light, proteinekwark, extra pure choco, bak aardbeien
T chai latte met koekje, 2x huisgemaakte icetea (en te oordelen naar de smaak was die niet bepaald suikervrij)
D pasta met champignonsaus, venkelsalade met rozijn (en o.a. olie in dressing), banaan
B klein uurtje wandelen, balance board squats
Is dat perfect? Nope. Maar weekendterrasje lijstje, en dat mag ook gewoon. Zo'n 2100 kcal, iets lager dan ik meestal mik, maar tis niet de enige weekenddag![]()
Nou, tis weer genoeg tekst voor vandaag
Ik heb gister kfc gegeten en vandaag burgerkingquote:Op zondag 20 juni 2021 18:01 schreef Medusa666 het volgende:
Ik begon hier met posten midden 70 volgens mij en een totaal van 38.8 als ik mijn doel heb bereikt . Maar ik blijf wel gewoon altijd binnen mijn kcal behoefte, dan val je vanzelf wel af als het goed is. Ik moet nog een beetje uitvogelen hoeveel kcal om op bewicht te blijven straks, maar ik weet nog niet echt goed waar ik ga eindigen. Ik had als doel 58kg, als ik daar ben dan zie ik wel weer verder.quote:Op zondag 20 juni 2021 23:14 schreef vlindertje89 het volgende:
Al op gezond BMI? Je gaat echt als een speer dan! (Mix van bewondering en jaloezie). Waarop begon je ook alweer en waar zit je nu? Misschien moet ik jouw lijstjes eens uitproberen
![]()
Ik moet hier ook weer echt even komen aanhaken. Ik ben wat losser geweest afgelopen twee weken en al tijdje stabiel tussen 64.5-65.5, maar ik wil er nog 10kg af. Maar ik merk wel dat de 'zin' om daar weer echt mee aan de slag te gaan een stuk minder is omdat het de vorige keer dus niet echt opschoot voor m'n gevoel. Maarja. Met niet ermee aan de slag gaan, gaat er ook niks gebeuren, dus schop onder m'n kont en wat gaan doen.
Af en toe eet ik wel chips, maar altijd kleine porties en dan ook in een bakje. En tijdens het warme weer ook wel eens een waterijsje, maar dat is omdat ik roomijs oprecht niet lekker vind.quote:Op zondag 20 juni 2021 18:01 schreef Medusa666 het volgende:
Snack a jack tel ik gewoon als chips.quote:Op zondag 20 juni 2021 23:57 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik eet eigenlijk nooit chips of snoep. Ik eet net zo graag een zakje snack a jack. Kan ik iig mijn krentenbrood en andere dagelijkse troepjes blijven eten.
Oh, in dat geval eet ik ook nog eens vaak chipsquote:Op maandag 21 juni 2021 00:12 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Snack a jack tel ik gewoon als chips.Ook al is het niet van aardappel gemaakt. Snoep en chocola eet ik niet, maar ook alleen omdat ik het niet zo lekker vind.
Dat is ook wel herkenbaar hoor. En soms doe ik het ook op voorhand al. Zo van 'joh, dan ga ik toch een weekend weg en slecht vreten, dan maakt het vandaag ook niet uit.'.quote:Op maandag 21 juni 2021 08:33 schreef SQ het volgende:
Ik eet wel echt veel junkfood.
Mijn struggles variëren door de jaren heen, maar momenteel is het vooral dat ik doorsla in een vreetbui zodra ik over mijn kcals heen ga (zoals gisteren na een bbq). Mijn hoofd maakt dan kortsluiting. Zo van "nu is het toch al verkløt, dan kan ik net zo goed alles eten". En dan eet ik ook echt alles, alsof ik vanuit de hongerwinter zo de jamin in loop
Hier hoef ik overigens geen rationeel advies op omdat het geen rationeel gedrag is. Want ik weet natuurlijk best dat dit niet oké is.
Het schíjnt vanavond iets op te drogen...quote:Op maandag 21 juni 2021 09:45 schreef Declan-Harp het volgende:
600 Vitality punten deze week
Ik dacht even mijn rondje van 35min op hoog tempo te lopen zodat ik hartslagpunten kreeg; ging ik zo snel dat ik maar 29 minuten liepGoffer. Moet ik alsnog 10k stappen zetten vandaag! In de stromende regen
/eindemaandagmorgenrant
Ik ben 's avonds huisgebondenquote:Op maandag 21 juni 2021 09:47 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Het schíjnt vanavond iets op te drogen...
Ja ook herkenbaarquote:Op maandag 21 juni 2021 08:49 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat is ook wel herkenbaar hoor. En soms doe ik het ook op voorhand al. Zo van 'joh, dan ga ik toch een weekend weg en slecht vreten, dan maakt het vandaag ook niet uit.'.
Ik wil misschien ook teveel controle houden over iets wat gewoon niet helemaal onder controle te houden is. Maar juist om dat soort gedachten en vreetbuien te voorkomen, probeer ik dus minder streng tegen/over mezelf te zijn. Maar daar ben ik nog niet zo goed in.Soms voelt een extra gezond snackje buiten m'n planning om al alsof ik enorm faal.
Jammere timing.quote:Op maandag 21 juni 2021 09:48 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik ben 's avonds huisgebonden![]()
Ik ga wel een extra rondje op m'n hometrainer.
Als het weten nou eens genoeg bleek...quote:Op maandag 21 juni 2021 09:49 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja ook herkenbaar![]()
![]()
Ach, erkenning is de tweede stap toch?
Bewust onbekwaam, beter dan onbewust onbekwaam
Echt die éne minuut hčquote:Op maandag 21 juni 2021 09:51 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Jammere timing.
[..]
Als het weten nou eens genoeg bleek...
Fuuuuuu.quote:Op maandag 21 juni 2021 09:52 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Echt die éne minuut hčHartslag was hoog, dus ik hád 100pt kunnen krijgen.
Een beetje zoals mijn streak misser van de weekquote:Op maandag 21 juni 2021 09:52 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Echt die éne minuut hčHartslag was hoog, dus ik hád 100pt kunnen krijgen.
Dat jaquote:Op maandag 21 juni 2021 10:23 schreef SQ het volgende:
[..]
Een beetje zoals mijn streak misser van de week![]()
RIP
Haha nou ja, het is voor mij ook niet het eind van de wereld hoor. En het waren wel 9850 stappen, dus eigenlijk telt het ook gewoon vind ik.quote:Op maandag 21 juni 2021 10:26 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Dat jaAlleen kan ik het nog ''goedmaken''
Close enough hoor, genoeg dagen dat je meer dan 10k hebt ook gok ik.quote:Op maandag 21 juni 2021 10:30 schreef SQ het volgende:
[..]
Haha nou ja, het is voor mij ook niet het eind van de wereld hoor. En het waren wel 9850 stappen, dus eigenlijk telt het ook gewoon vind ik.
Ja zeker, of momenten dat ie aan de lader ligt en dus niks registreert.quote:Op maandag 21 juni 2021 10:32 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Close enough hoor, genoeg dagen dat je meer dan 10k hebt ook gok ik.
Ik zie geen streak-badge.quote:Op maandag 21 juni 2021 10:34 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja zeker, of momenten dat ie aan de lader ligt en dus niks registreert.
Ik weet eigenlijk niet of er een badge bestaat voor een 365 dagen streak?dat zou het wel stukken erger maken
Ik vond van wel, maar die kwamen wel direct uit de Betuwe vandaan.quote:
Oh lol.quote:Op maandag 21 juni 2021 10:50 schreef SQ het volgende:
Dit is misschien de reden waarom er geen streak badge is
https://community.fitbit.(...)-Streak/td-p/4471009
Ik kan daar ook niet bijquote:Op maandag 21 juni 2021 10:56 schreef IJsdraakje het volgende:
1200 dagen is wel écht lang voor een streak, da's wat, ruim drie jaar zonder ook maar één off-day?
Of de hond/kat/etc ritmisch aaienquote:Op maandag 21 juni 2021 11:11 schreef SQ het volgende:
als die een been breken gaan ze vast een maand op de trampoline liggen
Ik sluit niets uit, laat ik het daarbij houden.quote:
Niet eens de trampolinehack, gemiste kans.quote:Op maandag 21 juni 2021 11:33 schreef Isabeau het volgende:
Ik deed een search op how to cheat fitbit steps en je krijgt de meest idiote suggesties
Aan een touwje zwaaien, je fitbit vastmaken op je hont/kint, op een harley rijden, iets met een drilboor, aan een ventilator vast maken etc.
Ik zit op zo'n 3,5 jaar nuquote:Op maandag 21 juni 2021 11:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kan daar ook niet bij![]()
Zijn die mensen nou nooit ziek? Nooit een dag dat je gedwongen de hele dag moet zitten? (congres, vergaderingen, enkel verzwikt?)
Ik kwam de aai je huisdierhack ook niet tegen, de lijstjes zijn absoluut onvolledig!quote:
Handjes schudden na een afscheidsdienst werkt ook. * Lonaa had 45 minuten fietsen geregistreerd tijdens de afscheidsdienst van opa.quote:Op maandag 21 juni 2021 11:33 schreef Isabeau het volgende:
Ik deed een search op how to cheat fitbit steps en je krijgt de meest idiote suggesties
Aan een touwje zwaaien, je fitbit vastmaken op je hont/kint, op een harley rijden, iets met een drilboor, aan een ventilator vast maken etc.
quote:Op maandag 21 juni 2021 11:39 schreef Lonaa het volgende:
Handjes schudden na een afscheidsdienst werkt ook. * Lonaa had 45 minuten fietsen geregistreerd tijdens de afscheidsdienst van opa.
ja stom he, dat is omdat je dan te langzaam gaatquote:Op maandag 21 juni 2021 11:40 schreef Isabeau het volgende:
En als ik dan de best zware rolstoel van mijn moeder voortduw dan registreert het ding amper stappenFaal.
Oh, goeie, wel even m'n fitbit aan m'n rechterhand doen dan.quote:Op maandag 21 juni 2021 11:39 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Handjes schudden na een afscheidsdienst werkt ook. * Lonaa had 45 minuten fietsen geregistreerd tijdens de afscheidsdienst van opa.
Ja, heb ik altijd want links.quote:Op maandag 21 juni 2021 11:43 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Oh, goeie, wel even m'n fitbit aan m'n rechterhand doen dan.
Oh my.quote:Op maandag 21 juni 2021 11:39 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Zoiets vermoedde ik.quote:
Nou, bij normaal gebruik zijn ze best accuraat moet ik zeggen.quote:Op maandag 21 juni 2021 11:57 schreef Holyme het volgende:
[..]
Oh my.
(Vroege enter) Dat is dus waarom ik niet aan trackers begin, ik ken mezelf, zou daar mogelijk heel verkeerd op gaan![]()
Dat zit ook achter een hoop van die schommeltjes, om voordeeltjes bij werkgevers te scoren.quote:Op maandag 21 juni 2021 12:37 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik zou dat cheaten dan niet voor mijn eigen streak of dagdoel ofzo doen, maar voor die asr vitalitypunten waar je bonnen van bol.com mee kunt sparen.
Maar laat ik dat maar niet gaan doen.
quote:Op maandag 21 juni 2021 12:40 schreef IJsdraakje het volgende:
Dat zit ook achter een hoop van die schommeltjes, om voordeeltjes bij werkgevers te scoren.
quote:Op maandag 21 juni 2021 12:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]Een Amerikaanse universiteit had ook x aantal steps per week voor studiepunten. Daar werd ook van alles verzonnen. Incl mensen die wčl heel veel van wandelen hielden die dan met 20 van die fitnesstrackers op stap gingen en zo.
Pehehehequote:Op maandag 21 juni 2021 12:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]Een Amerikaanse universiteit had ook x aantal steps per week voor studiepunten. Daar werd ook van alles verzonnen. Incl mensen die wčl heel veel van wandelen hielden die dan met 20 van die fitnesstrackers op stap gingen en zo.
Dat is al logischer.quote:Op maandag 21 juni 2021 12:40 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dat zit ook achter een hoop van die schommeltjes, om voordeeltjes bij werkgevers te scoren.
JA MAAR STREAK!quote:Op maandag 21 juni 2021 12:46 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat is al logischer.
Snapte het al niet voor je eigen streak, want je weet dan toch dat je cheat.
Ik sluit niks uit.quote:
Bind dat ding vast op een van je kinderen ipv op je robotstofzuigerquote:Op maandag 21 juni 2021 12:59 schreef SQ het volgende:
ze zouden voor die vitality programma's wellicht als minimumvereiste moeten hanteren dat er ten tijde van de stappenregistratie altijd een hartslag gedetecteerd wordt
Ding aan kind, kind aan robotstofzuiger?quote:Op maandag 21 juni 2021 13:03 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Bind dat ding vast op een van je kinderen ipv op je robotstofzuiger
Dat geloof ik wel jaquote:Op maandag 21 juni 2021 13:12 schreef SQ het volgende:
Ja oké maar als je chronisch ziek bent is het wel anders natuurlijk![]()
Als ik maar 1000 stappen op een dag zet ga ik dood van ellende, dan kan ik helemaal niks meer
Wel extra beweging dan jaquote:Op maandag 21 juni 2021 13:17 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb geen flauw idee hoeveel stappen ik op een dag zet, op een reguliere dag thuis zal dat echt niet veel zijn. Ik weet wel dat ik voornamelijk traploop want het toilet beneden is al jaren defect, dus ik moet elke keer de trap op als ik moet plassen
Waarom fix je dat niet?quote:Op maandag 21 juni 2021 13:17 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb geen flauw idee hoeveel stappen ik op een dag zet, op een reguliere dag thuis zal dat echt niet veel zijn. Ik weet wel dat ik voornamelijk traploop want het toilet beneden is al jaren defect, dus ik moet elke keer de trap op als ik moet plassen
Omdat die hele ruimte en de toiletruimte erboven verbouwd moet worden en dat laten we lekker over aan de nieuwe bewoners omdat we ergens volgend jaar verhuizen. Er is ooit lekkage geweest en nu is het toilet beneden een soort bouwval. We hebben wel in de toiletruimte boven in de vloer een doorkijkje naar de wc beneden, misschien moeten we dat tzt maar als unieke feature op funda vermelden.quote:
Oh wauwquote:Op maandag 21 juni 2021 13:34 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Omdat die hele ruimte en de toiletruimte erboven verbouwd moet worden en dat laten we lekker over aan de nieuwe bewoners omdat we ergens volgend jaar verhuizen. Er is ooit lekkage geweest en nu is het toilet beneden een soort bouwval. We hebben wel in de toiletruimte boven in de vloer een doorkijkje naar de wc beneden, misschien moeten we dat tzt maar als unieke feature op funda vermelden.
Wil je delen wat die nieuwe afspraken zijn? Ben wel benieuwdquote:Op maandag 21 juni 2021 15:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
Net gebeld met de diëtist, ik kan weer vooruit. Morgenochtend direct boodschappen doen, zodat ik me aan de nieuwe afspraken kan houden.
En dan hopen dat ik eindelijk eens afval... beetje k*tpillen slik ik. Het is echt maar een paar kg per maand nu
Nu eerst een kopje thee en rustig worden. En dan eens in de vriezer kijken wat ik aan groente en vleesvervangers heb liggen voor vanavond
Ik had een terugval in het niet-durven/willen-eten. Dus ik meer dan het dubbele meer eten, zodat ik op 1000~1250 kcals per dag uit kom.quote:Op maandag 21 juni 2021 16:08 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Wil je delen wat die nieuwe afspraken zijn? Ben wel benieuwd
En een paar kg per maand is super goed hoor!
Dit heb ik ookquote:Op maandag 21 juni 2021 08:33 schreef SQ het volgende:
Ik eet wel echt veel junkfood.
Mijn struggles variëren door de jaren heen, maar momenteel is het vooral dat ik doorsla in een vreetbui zodra ik over mijn kcals heen ga (zoals gisteren na een bbq). Mijn hoofd maakt dan kortsluiting. Zo van "nu is het toch al verkløt, dan kan ik net zo goed alles eten". En dan eet ik ook echt alles, alsof ik vanuit de hongerwinter zo de jamin in loop
Hier hoef ik overigens geen rationeel advies op omdat het geen rationeel gedrag is. Want ik weet natuurlijk best dat dit niet oké is.
Stappenteller aan je been vastmaken. Nieuwe trend beginnenquote:Op maandag 21 juni 2021 17:11 schreef tombolafan het volgende:
Maar goed, uitgaan van het positieve. Ik heb 2 taartjes afgeslagenen niet te veel geluncht.
Ik heb wel een stappenteller maar toen ik laatst een uur in de IKEA liep telde hij geen stappen omdat ik het karretje duwde en m'n hand stil hield
Een paar kg per maand die je afvalt? Dat is toch prima.quote:Op maandag 21 juni 2021 15:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
En dan hopen dat ik eindelijk eens afval... beetje k*tpillen slik ik. Het is echt maar een paar kg per maand nu
Ooooh goeie!quote:Op maandag 21 juni 2021 17:40 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Stappenteller aan je been vastmaken. Nieuwe trend beginnen
Zo trots op jou! Wat fijnquote:Op maandag 21 juni 2021 21:02 schreef IJsdraakje het volgende:
Oh, jongens, ik ben blij. Ik kreeg zojuist een linkje naar fotoshootresultaten en ik zie gewoon leuke foto's in plaats van dat ik m'n lijf zit te bekritiseren.
Wat fijnquote:Op maandag 21 juni 2021 21:02 schreef IJsdraakje het volgende:
Oh, jongens, ik ben blij. Ik kreeg zojuist een linkje naar fotoshootresultaten en ik zie gewoon leuke foto's in plaats van dat ik m'n lijf zit te bekritiseren.
Dan heb je echt al grote stappen gemaaktquote:Op maandag 21 juni 2021 21:02 schreef IJsdraakje het volgende:
Ik had niet eens nagellak op.quote:Op maandag 21 juni 2021 21:09 schreef SQ het volgende:
[..]
Dan heb je echt al grote stappen gemaaktgood busy!
Zat je nagellak wel goed
Vroeger zouden we nooit deze kans op ultiem shinen met holo aan ons voorbij hebben laten gaan.quote:
Ghehehe. Ik heb nu voor het eerst sinds december ofzo weer wat op, ik had een of andere oogontsteking, boven de lak gaan hangen leek me geen geweldig plan.quote:Op maandag 21 juni 2021 21:15 schreef SQ het volgende:
[..]
Vroeger zouden we nooit deze kans op ultiem shinen met holo aan ons voorbij hebben laten gaan.
Vroeger...
* SQ kijkt naar afgekloven naakte stompjes
Wat is dat nou weer voor rare opmerking. Ik ben alweer weg hoor.quote:Op zondag 20 juni 2021 22:23 schreef SacreCoeur het volgende:
Hihi die discussie na mijn lijstje![]()
En ik eet zoals een kleine kleuter alleen maar waar ik zin in heb, dus geen borden met groente of kwark![]()
Het zijn ook lijstjes van niets, maar wel eerlijk.
Ik tel eigenlijk alleen kcal en alles wat past en waar ik zin in heb dat eet ik.
Ik zit inmiddels op een gezond bmi, verder geen interesse om bodybuilder te worden, geen last van vreetkicks of gezondheidsfreak.
[..]
Ik heb gister kfc gegeten en vandaag burgerking![]()
4de keer fastfood vanaf februari dus het lijkt erger dan het is.
Vanaf morgen ga ik meedoen met het trainingsschema van de korps commando troepen (geen garp).
Dus dan zal het wel weer normaal worden, na ff heb ik geen zin om nog eens te moeten sporten namelijk.
Recent nog eens een stempeltje gedaan. Mijn hoofd: wat is dat voor drukke zooi op m'n nagels danquote:Op maandag 21 juni 2021 21:15 schreef SQ het volgende:
[..]
Vroeger zouden we nooit deze kans op ultiem shinen met holo aan ons voorbij hebben laten gaan.
Vroeger...
* SQ kijkt naar afgekloven naakte stompjes
Welke opmerking is raar?quote:Op maandag 21 juni 2021 21:26 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor rare opmerking. Ik ben alweer weg hoor.
Lekkah!quote:Op dinsdag 22 juni 2021 07:34 schreef Declan-Harp het volgende:
Weer terug naar 78,5!
Ben een beetje aan het diëten omdat zaterdag mijn ''happy30hightea''-inhaalmiddag is
Het smaakte verder primaquote:
Als het prima smaakte was het niet bedorvenquote:Op dinsdag 22 juni 2021 14:29 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Het smaakte verder primaEn cottage cheese is toch ook gewoon dikke kwark?
Mijn darmen zeggen andersquote:Op dinsdag 22 juni 2021 14:40 schreef SQ het volgende:
[..]
Als het prima smaakte was het niet bedorven
Of juist als je je darmen een beetje wil schoonmakenquote:Op dinsdag 22 juni 2021 14:55 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Mijn darmen zeggen anders![]()
Doen we niet weer hoor
Moet je eens epsomsalts proberen! Dat gaat raar johquote:Op dinsdag 22 juni 2021 14:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Of juist als je je darmen een beetje wil schoonmaken
Kleanprep was echt naar, dat wil ik nooit meer hoeven nemenquote:Op dinsdag 22 juni 2021 15:00 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Moet je eens epsomsalts proberen! Dat gaat raar joh
Mwuah ik hecht waarde aan mijn smerige darmenquote:Op dinsdag 22 juni 2021 15:00 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Moet je eens epsomsalts proberen! Dat gaat raar joh
Wat is dat dan?quote:Op dinsdag 22 juni 2021 15:06 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Kleanprep was echt naar, dat wil ik nooit meer hoeven nemen
Het smaakt naar gesmolten barbiesquote:Op dinsdag 22 juni 2021 15:38 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Wat is dat dan?
Edit; inmiddels Gegoogled. Boh
Ik heb nog nooit gesmolten barbies gegeten, maar het klinkt erg ranzig.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 16:44 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Het smaakt naar gesmolten barbies
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
quote:Op dinsdag 22 juni 2021 18:41 schreef Declan-Harp het volgende:
Nog even een plaatje bij het praatje;En dat eet jij gewoon op?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 22 juni 2021 18:41 schreef Declan-Harp het volgende:
Nog even een plaatje bij het praatje;Niet meer opeten in het vervolg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
quote:
Ik schepte gisteren dus de helft uit het bakje en zag daarna dat wat overgebleven was er niet erg fris uitzag. Wat op de foto staat lag dus al in de prullenbakquote:
Waterijsje een optie?quote:Op dinsdag 22 juni 2021 20:13 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik ga sterk zijn vanavond, en niet denken: ach, dat stuk chocola mag nog best erbij. Het is gewoon klaar voor vandaag, alleen nog thee. Ik zit op minus 4 kg, het einde is nog helemaal niet in zicht, nog 8 te gaan voor een gezond gewicht en dan wil ik daarna toch echt naar de 70 kilo, maar dat is een doel waar ik over een jaar pas wil zijn.
Van dat programma krijg ik altijd zo'n hongerquote:Op dinsdag 22 juni 2021 20:49 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Waterijsje een optie?
Ik snack nu (want My 600-LB life terug kijken) met een stukje vijgen-dadel brood.
Als je elke dag 15 kilo voedsel naar binnen werkt ga je echt niet nadenken over variatie, dan wil je gewoon value for money lijkt mequote:Op dinsdag 22 juni 2021 20:55 schreef Myraela het volgende:
Ik vraag me bij dat programma vooral af waarom die mensen zo ranzig eten. Als je dan toch enorme ladingen naar binnen wil werken, dan hoeft het toch nog niet zo eentonig allemaal.
Goedkoop zal het niet zijn nee.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 21:05 schreef SQ het volgende:
[..]
Als je elke dag 15 kilo voedsel naar binnen werkt ga je echt niet nadenken over variatie, dan wil je gewoon value for money lijkt me
Ik heb het juist andersom.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 21:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dik zijn is een dure hobby
Nu ik gezond eet ben ik echt veel minder geld eraan kwijt![]()
Meer vers en meer variatie? Dat loopt ook op ja.quote:
Klopt jaquote:Op dinsdag 22 juni 2021 22:03 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Meer vers en meer variatie? Dat loopt ook op ja.
De enige echt goeie tip om kosten te drukken is koken in grote porties, maar dan is wat vriezerruimte wel een aanrader.quote:
Ik heb juist het omgekeerde.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 20:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Van dat programma krijg ik altijd zo'n honger
Ik snap het sowieso niet...iemand moet 9x per dag vers funkfood gaan halen. Niemand heeft een betaalde baan want de een is te dik en de ander moet die ene verzorgen. Hoe dan?quote:Op dinsdag 22 juni 2021 21:05 schreef SQ het volgende:
[..]
Als je elke dag 15 kilo voedsel naar binnen werkt ga je echt niet nadenken over variatie, dan wil je gewoon value for money lijkt me
Een hoop manipulatie.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 22:51 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
Ik snap het sowieso niet...iemand moet 9x per dag vers funkfood gaan halen. Niemand heeft een betaalde baan want de een is te dik en de ander moet die ene verzorgen. Hoe dan?
ik had het eigenlijk over het financiële aspect...quote:Op dinsdag 22 juni 2021 22:55 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Een hoop manipulatie.
En het is geen kwestie van drie dagen natuurlijk, die situaties groeien ook zo.
Bij het gros van die lui heb ik niet het idee dat er na het eten nog veel geld over blijft.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 22:56 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
ik had het eigenlijk over het financiële aspect...
Hahah ja gelukkig heb ik diequote:Op dinsdag 22 juni 2021 22:16 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
De enige echt goeie tip om kosten te drukken is koken in grote porties, maar dan is wat vriezerruimte wel een aanrader.
ik heb ook altijd het gevoel dat ik naar een combinatie van de tokkies en hoe te overleven in een trailerpark zit te kijken.quote:Op dinsdag 22 juni 2021 23:05 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Bij het gros van die lui heb ik niet het idee dat er na het eten nog veel geld over blijft.Ik vrees meerdere banen voor de verzorgende.
Maar wat je voelt is toch gewoon wat je voelt? Laat dat gewoon zijn. Daar moet je niet over oordelenquote:Op woensdag 23 juni 2021 10:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie
Via de studie en hetzelfde jaar op de studentenvereniging. En hij was goede vrienden met mijn ex. Dus ik kende hem wel aardig. Alleen ik vind dat mijn hoofd er teveel emotie aanplakt. Alleen ik voel me toch flink rot
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |