abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
  Moderator vrijdag 11 juni 2021 @ 12:24:02 #1
172476 crew  Lenny_Leonard
Ah, my eye!
pi_199830183
CPB-directeur: Nederland moet bitcoin en andere cryptomunten verbieden.

quote:
Het kabinet moet de bitcoin en andere cryptovaluta in de ban doen, schrijft directeur van het Centraal Planbureau (CPB) Pieter Hasekamp vrijdag in een essay in Het Financieele Dagblad. Hij verwacht dat een crash van de cryptovaluta's onvermijdelijk is en vindt dat Nederland daarom zo snel mogelijk moet ingrijpen.

"Voor beleggers n overheden geldt: wie als laatste in beweging komt, is de klos. Nederland moet nu de bitcoin in de ban doen", schrijft Hasekamp in de krant. Het CPB geldt als een belangrijk adviseur van het kabinet, waarvan Hasekamp sinds maart 2020 directeur is.

Hasekamp rekent erop dat een verbod automatisch leidt tot waardedaling van cryptovaluta. "Het product heeft zelf immers geen intrinsieke waarde en ontleent zijn aantrekkingskracht alleen aan acceptatie door anderen."

Omdat cryptomunten niet door een financile instelling worden uitgegeven, is het nog te bezien of een verbod erop nationaal kon worden ingevoerd. Minister van Financin Wopke Hoekstra wees daarom in 2018 een verbod op cryptomunten van de hand.

Andere landen gaan juist de andere koers op dan een verbod. In El Salvador is de cryptomunt bitcoin afgelopen week goedgekeurd als een wettig betaalmiddel.
Verbieden? _O- _O-
Late night swimming and alcohol: it's a winning combination!
pi_199830187
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Volledig eens met @:raptorix dat het belachelijk is dat die boomers steeds met het argument komen dat het geen betaalmiddel gaat worden.

Nou en?

Waarschijnlijk hebben ze ook niet door dat er miljoenen cryptocurrencies zijn en de meesten niet echt het doel hebben om een betaalmiddel te worden.
Ik verwacht overigens dat we ook een terugkeer krijgen van sociale cryptos, in het verleden was Noppes bijvoorbeeld een mooi initatief (bestaat geloof ik nog steeds), een mooie manier om tokens te gebruiken als ruilhandel :)

https://www.trouw.nl/nieuws/het-noppes-bestel~b5eaa862/
Altijd sneller dan Yorick 🐶🐶🐶🐶🐶 Grafiekjes
  vrijdag 11 juni 2021 @ 12:27:28 #3
38065 TheFreshPrince
oh no you didn't
pi_199830211
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:59 schreef puddingman het volgende:

[..]

Waarom is dat iets goeds?
De mate waarin nieuw "gedelfde" bitcoins vrijkomen is tot aan het eind geheel vastgelegd.
Geen onzekerheden over bijprinten, je weet (vrijwel) precies hoeveel bitcoins er in 2040 of 2070 in circulatie zijn.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 12:27:57 #4
38065 TheFreshPrince
oh no you didn't
pi_199830216
quote:
Eigenlijk zouden er nog rode laserogen in gephotoshopped moeten worden.
pi_199830219
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:22 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Volledig eens met @:raptorix dat het belachelijk is dat die boomers steeds met het argument komen dat het geen betaalmiddel gaat worden.

Nou en?

Waarschijnlijk hebben ze ook niet door dat er miljoenen cryptocurrencies zijn en de meesten niet echt het doel hebben om een betaalmiddel te worden.
Tja, er is jaren hard geroepen dat crypto de traditionele betaalmiddelen gaan vervangen. Ook hier op het forum trouwens. Niet raar om dan even vast te stellen dat dat niet uitgekomen is toch?

Dat geeft ook gelijk wat perspectief voor de voorspellingen over crypto die inmiddels in de mode zijn.
  Mod /KLB - Beste mod & Slimste user 2020 vrijdag 11 juni 2021 @ 12:29:05 #6
383969 crew  Erasmus
F.R.F.C.
pi_199830233
Boomer discussies over crypto vind ik een leuke rubriek.

@Lenny_Leonard @Caland @onlogisch @Kingflopland
Het leven is een lof der zotheid.
Tenzij deze post moderatie betreft, kan de post van deze user met een satirisch en sarcastisch korreltje zout genomen worden.
pi_199830255
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 10:31 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat hangt natuurlijk helemaal van de crypto af, maar ik zou het zelfde over Tesla aandelen kunnen roepen.
Beleggen op de beurs is ook een soort pyramid scheme ja.
pi_199830260
Bovendien kan een groot deel van de wereldbevoking niet eens gebruik maken van een bank en hebben geen rekening. Maar iedereen met een mobiel is nu dankzij crypto instaat om geld te versturen naar familie elders op de wereld zonder al te hoge kosten en nog snel ook.
  Moderator / PR vrijdag 11 juni 2021 @ 12:33:23 #9
140043 crew  Isdatzo
Born in the echoes.
pi_199830284
Ook echt elke keer dezelfde carrousel van argumenten. De meeste zijn stompzinnig, sommige slaan wel ergens op, maar waarom crypto nou precies verboden zou moeten worden is me nog niet helemaal helder.
Huilen dan.
pi_199830285
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 09:57 schreef ludovico het volgende:
Er staat letterlijk max 100% verlies.

En als je voor 50% uitstapt op 100% winst is je max verlies 0% geworden.

Als dat je tactiek is en je schat de kans verdubbelen 90% dan heb je slechts 10% kans op verlies lijden.
Dit is fiat denken vanuit je fiat hersenen. Wat is die 'winst" dan precies? In euro's ?

Euro's gaan vanzelf omlaag in waarde, dus je "winst" zal gewoon weer verdampen. Bitcoins daarin tegen blijven stijgen (in fiat termen) omdat de geld printers nooit uit zullen gaan.

Had je jou theorie toegepast in 2013 en je 100 euro aan bitcoin 50% verkocht (0 euro kost basis meer).
Dan had je nu een halve bitcoin twv 15k ipv 1 bitcoin twv 30k

Je verlies in bitcoin termen is een halve bitcoin ter waarde van 15.000. En die 100 euro die je probereerde te "beschermen" is inmiddels zwaar in koopkracht teruggelopen...
The entire modern financial system is a big Keynesian, magic money tree Ponzi scheme.
pi_199830288
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:27 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

De mate waarin nieuw "gedelfde" bitcoins vrijkomen is tot aan het eind geheel vastgelegd.
Geen onzekerheden over bijprinten, je weet (vrijwel) precies hoeveel bitcoins er in 2040 of 2070 in circulatie zijn.
Dat komt niet door de decentrale werking van Bitcoin, eerder het tegenovergestelde. Dat is een arbitraire regel die ooit door de bedenker van Bitcoin is bedacht. Nogmaals, is het niet veel verstandiger om wanbeleid tegen te gaan met politieke druk?
Challamang en pudding, dat is de echte leef.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 12:34:33 #12
229935 damsco
A.F.C.A.- Straatsoldaat
pi_199830294
Bitcoin moet verboden worden omdat het de proletarirs vrijheid geeft.
Op dinsdag 6 januari 2009 00:34 schreef SHE het volgende:
Ik denk dat je mama haar kut nog wel ff wil laten zien. Srsly. Ik stop je er zelf in terug, fuckface.
pi_199830317
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:33 schreef Piva het volgende:

[..]

Dit is fiat denken vanuit je fiat hersenen. Wat is die 'winst" dan precies? In euro's ?

Euro's gaan vanzelf omlaag in waarde, dus je "winst" zal gewoon weer verdampen. Bitcoins daarin tegen blijven stijgen (in fiat termen) omdat de geld printers nooit uit zullen gaan.

Had je jou theorie toegepast in 2013 en je 100 euro aan bitcoin 50% verkocht (0 euro kost basis meer).

Je verlies in bitcoin termen is een halve bitcoin ter waarde van 15.000. En die 100 euro die je probereerde te "beschermen" is inmiddels zwaar in koopkracht teruggelopen...
Hoe is Bitcoin dan anders dan een goed renderend aandeel?
  vrijdag 11 juni 2021 @ 12:39:54 #14
38065 TheFreshPrince
oh no you didn't
pi_199830350
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:36 schreef puddingman het volgende:

[..]

Als eens geprobeerd een internationale betaling te doen met je aandeel Shell of Tesla?
Ik heb met crypto al hosting betaald, VPS en diverse andere diensten.
pi_199830351
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:33 schreef Isdatzo het volgende:
Ook echt elke keer dezelfde carrousel van argumenten. De meeste zijn stompzinnig, sommige slaan wel ergens op, maar waarom crypto nou precies verboden zou moeten worden is me nog niet helemaal helder.
De argumenten van Hasekamp slaan ook nergens op maar die man is niet achterlijk en hij heeft ongetwijfeld een andere reden om dit nu te roepen. Zal wel iets zijn in de trant dat hij bang is dat teveel mensen hun vertrouwen in fiat verliezen en overstappen op crypto. Maar dat kan hij natuurlijk niet zeggen.
pi_199830360
quote:

[..]

Dat is niets anders om inflatie te hedgen. Ik beleg al vele jaren. Maar als je mij een aandeel weet aan te raden dat er net zo goed uit ziet op papier dan bitcoin (de bitcoin whitepaper is simpel, eenvoudig en toch geniaal https://bitcoin.org/nl/bitcoin-document). Bitcoin stijght gemiddeld met 200% per jaar. Dan houdt ik mijn aanbevolen.

De kans dat je het juiste aandeel weet te pakken tussen de meer dan 10.000 aandelen schat ik niet zo hoog in. Het bitcoin toekomst perspectief is ongekend. n land heeft het nu als wettig betaalmiddel ingevoerd. Bedenk wat bitcoin waar kan worden als 10 landen het gaan doen. Of 50 landen.

Bitcoin heeft een groei pontentie van Amazon in het jaar 2000.
The entire modern financial system is a big Keynesian, magic money tree Ponzi scheme.
pi_199830385
quote:

[..]

Bitcoin is een store of value. Niet meer dan dat. En ander crypto's kun je zien als in aandeel in een netwerk dat noodzakelijk is. Maar crypto ansich gaat gewoon de toekomst worden. Zelfs overheden willen wel hun eigen crypto's en wallets introduceren. China is daar al heel ver mee. Maar het CPB wil Bitcoin verbieden. Dat is lachwekkend en bovendien niet mogelijk. Zeer grote instituties slaan bitcoin op voor hun zeer welgestelde klanten. Die zijn wel wat slimmer, omdat dit soort partijen in de lange termijn denken en niet als traders te werk gaan.

Er zijn lijsten waar je kunt zien hoeveel bitcoin dit soort instituties bezitten. En dat is niet mals en dat word alleen maar meer. En die partijen vinden deze fud geweldig om zelf op de bodem in te kopen. Een vorm van manipulatie.
pi_199830400
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:39 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Als eens geprobeerd een internationale betaling te doen met je aandeel Shell of Tesla?
Het doel van een aandeel is niet om een betaalmiddel te zijn, wel een renderende investering. Aandelen zijn te volatiel om als betaalmiddel te gebruiken. Bitcoin pretendeert dat wel te zijn, alleen lijkt daar in de praktijk weinig van terecht te komen.
pi_199830420
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:44 schreef Cherni het volgende:

Er zijn lijsten waar je kunt zien hoeveel bitcoin dit soort instituties bezitten. En dat is niet mals en dat word alleen maar meer.
Daarom vind ik het altijd wel opmerkelijk dat de bitcoin wordt neergezet als de munt van het volk, de middelvinger naar 'de macht', het middel dat kleine boertjes in Nigeria eindelijk zal bevrijden van de tirannie van het financiele stelsel.

Terwijl het gewoon het zoveelste instrument in de handen van de elite is natuurlijk, met een extreem ongelijke verdeling. Waarbij er ook nog eens geen enkele manier is om dat systeem democratisch te benvloeden.
pi_199830425
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:29 schreef Heph844 het volgende:
Het is (ondanks heel veel pogingen) totaal irrelevant als betaalmiddel. Het is totaal irrelevant als rekeneenheid.
Uhm fout.

twitter

Bitcoin is ingevoerd als legal tender in El Salvador. Gaat dit een succes worden, dan gaan veel latijns amerikaanse landen volgen.
pi_199830436
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:47 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Daarom vind ik het altijd wel opmerkelijk dat de bitcoin wordt neergezet als de munt van het volk, de middelvinger naar 'de macht', het middel dat kleine boertjes in Nigeria eindelijk zal bevrijden van de tirannie van het financiele stelsel.

Terwijl het gewoon het zoveelste instrument in de handen van de elite is natuurlijk, met een extreem ongelijke verdeling. Waarbij er ook nog eens geen enkele manier is om dat systeem democratisch te benvloeden.
Precies en daarom is het belangrijk om je eigen keuze te kunnen maken of je zelf nu ook in Bitcoin gaat investeren of niet.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 12:50:10 #22
38065 TheFreshPrince
oh no you didn't
pi_199830451
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:46 schreef puddingman het volgende:

[..]

Het doel van een aandeel is niet om een betaalmiddel te zijn, wel een renderende investering. Aandelen zijn te volatiel om als betaalmiddel te gebruiken. Bitcoin pretendeert dat wel te zijn, alleen lijkt daar in de praktijk weinig van terecht te komen.
En toch, geheel tegen alles wat jij en anderen al >10 jaar roepen over bitcoin, heb ik de koers van < 1 naar nu > 30.000 zien gaan.

Dus ondanks alle argumenten die er al >10 jaar overheen gestort zijn, alle tegenwerking door overheden en andere nonsens staat bitcoin op een giga rendement.

Dat lijkt toch wat in strijd met elkaar te zijn.

Misschien probeer jij teveel een functie te willen toekennen aan bitcoin terwijl bitcoin zelf z'n functie al vervult.
pi_199830479
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:46 schreef TheFreshPrince het volgende:
Maar, maar, maar... dan wordt m'n geld minder waard.
En ik hoorde net dat het zo vreselijk erg is als bitcoin minder waard wordt.

Waarom is dat voor m'n Euro of Dollar op m'n spaarrekening ineens geen probleem meer?
pi_199830490
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:40 schreef Piva het volgende:

[..]

Dat is niets anders om inflatie te hedgen. Ik beleg al vele jaren. Maar als je mij een aandeel weet aan te raden dat er net zo goed uit ziet op papier dan bitcoin (de bitcoin whitepaper is simpel, eenvoudig en toch geniaal https://bitcoin.org/nl/bitcoin-document). Bitcoin stijght gemiddeld met 200% per jaar. Dan houdt ik mijn aanbevolen.

De kans dat je het juiste aandeel weet te pakken tussen de meer dan 10.000 aandelen schat ik niet zo hoog in. Het bitcoin toekomst perspectief is ongekend. n land heeft het nu als wettig betaalmiddel ingevoerd. Bedenk wat bitcoin waar kan worden als 10 landen het gaan doen. Of 50 landen.

Bitcoin heeft een groei pontentie van Amazon in het jaar 2000.
"Niet" had volstaan, maar dat lees ik ook tussen de regels door. En dat is prima, het s ook een goeie manier om nu snel geld te verdienen.
Het verschil tussen Bitcoin en een aandeel in een bedrijf is de onderliggende waarde. Zelfs in een geldloze samenleving biedt een bedrijf waarde, Bitcoin bestaat alleen bij gratie van hen die erin geloven.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 12:55:03 #25
38065 TheFreshPrince
oh no you didn't
pi_199830513
Met 1 aan bitcoin van begin 2011 kan ik nu 10 jaar later ruim 15.000 liter benzine kopen.
Met 1 aan Euro's van begin 2011 kan ik nu 10 jaar later ruim 0,5 liter benzine kopen.
pi_199830522
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:50 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

En toch, geheel tegen alles wat jij en anderen al >10 jaar roepen over bitcoin, heb ik de koers van < 1 naar nu > 30.000 zien gaan.

Dus ondanks alle argumenten die er al >10 jaar overheen gestort zijn, alle tegenwerking door overheden en andere nonsens staat bitcoin op een giga rendement.

Dat lijkt toch wat in strijd met elkaar te zijn.

Misschien probeer jij teveel een functie te willen toekennen aan bitcoin terwijl bitcoin zelf z'n functie al vervult.
Dt het rendeert kan niemand ontkennen, dat vind ik ook geen probleem. Het is alleen geen oplossing voor het soms twijfelachtige monetaire beleid, wat Bitcoinadepten wel claimen, puur uit eigenbelang natuurlijk. Laten we dus ook niet doen alsof het meer is dan een supervolatiel aandeel.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 12:56:21 #27
38065 TheFreshPrince
oh no you didn't
pi_199830532
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:53 schreef puddingman het volgende:

[..]

"Niet" had volstaan, maar dat lees ik ook tussen de regels door. En dat is prima, het s ook een goeie manier om nu snel geld te verdienen.
Het verschil tussen Bitcoin en een aandeel in een bedrijf is de onderliggende waarde. Zelfs in een geldloze samenleving biedt een bedrijf waarde, Bitcoin bestaat alleen bij gratie van hen die erin geloven.
Je gelooft niet in bitcoin. Dat geeft niet. Er is niemand die je dwingt om in bitcoin te geloven.
pi_199830545
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:33 schreef Piva het volgende:

[..]

Devaluatie is niet iets waar je rijk van wordt hoor. Het is gewoon een stuk reeele rente die positief is.

Dat compenseer je met euro's met nominale positieve rente. Die hoger is dan de inflatie. Succes met die contracten opstellen en bitcoin verpanden,veel te volatiel, niemand sluit dat contract af.

Je komt verder met typische bubbel logica. Terug naar de waarde van dit systeem.

Keynes had het over de Bancor. Als je de bitcoin daarin giet zul je kans gaan maken. Dat is dan nog steeds government backed.
Hanky Panky Shangai
pi_199830546
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:55 schreef TheFreshPrince het volgende:
Met 1 aan bitcoin van begin 2011 kan ik nu 10 jaar later ruim 15.000 liter benzine kopen.
Met 1 aan Euro's van begin 2011 kan ik nu 10 jaar later ruim 0,5 liter benzine kopen.
Ja, omdat we de euro als rekeneenheid aanhouden voor de prijs van benzine*. En de bitcoin fenomenaal gegroeid is in termen van euro's.

*als rekeneenheid voor alles trouwens
pi_199830548
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:55 schreef puddingman het volgende:
Het is alleen geen oplossing voor het soms twijfelachtige monetaire beleid, wat Bitcoinadepten wel claimen
Het kabinet van El Salvador denkt daar anders over en zet bitcoin op dezelfde plaatst als de almighty USD.

Als dit soort veranderingen je nog niet aan het denken zeggen kan ik je zeker niet op andere gedachte brengen. Maar goed dat maakt niet uit, ik weet nog dat mijn moeder ook helemaal niets van computers en het internet moest hebben.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 12:59:31 #31
38065 TheFreshPrince
oh no you didn't
pi_199830560
Zelfs als je bitcoin niet begrijpt of zelfs verafschuwt, is het waarschijnlijk de beste investering die je kan maken als je in staat bent om 10 jaar lang te holden.

En dat is even los van wat voor functie je er aan wil geven.
pi_199830562
Tja, zelfs met een klein deel Cardano te staken ontvang je meer rente dan dat je dit bedrag op de bank laat staan. Rendementen van 5 tot 7%.
pi_199830614
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
Zelfs als je bitcoin niet begrijpt of zelfs verafschuwt, is het waarschijnlijk de beste investering die je kan maken als je in staat bent om 10 jaar lang te holden.

En dat is even los van wat voor functie je er aan wil geven.
Precies. Bovendien hoef je niet gelijk een bitcoin te kopen. Bij mij gaat nu iedere maand een klein deel naar crypto ongeacht de koers. En dan zie ik het wel hoe het afloopt. Ik laat mij in iedregeval niet gek maken mbt al die verhalen zowel negatief als positief.

[ Bericht 6% gewijzigd door Cherni op 11-06-2021 13:10:36 ]
pi_199830648
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:53 schreef puddingman het volgende:

[..]

Je komt zelf met aandelen aanzetten... Ik claim helemaal nergens dan bitcoin en aandelen hetzelfde zijn. Ik gun je alle winsten in het bezit van aandelen en de samenleving profiteerd van succesvolle bedrijven.

Bitcoin is door Satoshi in het leven geroepen om ons zieke financiele systeem te verbeteren (en het werkt, want steeds meer partijen worden overduidelijk getriggerd). Het printen van geld is in mijn mening stelen van spaarders. En bitcoin is een stukje schaars digitale eigendom (zoals land of goud, maar dan digitaal).

Digitale schaartste gaat niet verdwijnen. Het is een eigendom van mij dat geregistreerd staat op de blockchain. Een geniaal concept. En schaarste is iets wat mensen graag bezitten, zoals gouden coins, schilderijen, luxe goederen, juwelen, etc etc.

Doordat bitcoin een medicijn is tegen de ECB en de FED, zal de waarde extreem snel blijven toenemen (de vraag wordt immers steeds groter)..

Maar goed als je tegen dit soort charts wilt wedden mag je prima bitcoin short gaan van mij:

(Valt je overigens op dat deze parabolische chart inmiddels opeens discontinued is, na 60 jaar?)
pi_199830674
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:57 schreef Piva het volgende:

[..]

Het kabinet van El Salvador denkt daar anders over en zet bitcoin op dezelfde plaatst als de almighty USD.

Als dit soort veranderingen je nog niet aan het denken zeggen kan ik je zeker niet op andere gedachte brengen. Maar goed dat maakt niet uit, ik weet nog dat mijn moeder ook helemaal niets van computers en het internet moest hebben.
Lees je eens in over de superdemocratische en conflictvrije overheid van El Salvador. Of wat er gebeurt als je gaat im- of exporteren.
pi_199830701
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 13:11 schreef puddingman het volgende:

[..]

Lees je eens in over de superdemocratische en conflictvrije overheid van El Salvador. Of wat er gebeurt als je gaat im- of exporteren.
Ga ik daar tegenkomen dat bitcoin geen oplossing is voor het twijfelachtige monetaire beleid?

Edit: zoja stuur me wat links, lijkt me interessant om te lezen (mag ook in het Spaans)
  vrijdag 11 juni 2021 @ 13:16:29 #37
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_199830730
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:39 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Vieze crimineel
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_199830826
Puur hypothetisch, maar hoeveel zou de bitcoin “instorten” na een Nederlands verbod?
.
pi_199830865
Ik snap geen ene reet van cryptomunten.

Maat van mij probeert mij telkens over te halen om in dat kreng te investeren, maar ik begrijp het gewoon niet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_199830882
quote:
ok, dus bitcoin vormt een bedreiging voor de positie van de elite. Ze worden bang. Straks nog de DNB en vervolgens de ECB wat ja, onbeperkt geld creren is natuurlijk alleen voor de elite weggelegd.

Ik zeg, bitcoin wordt serieus genomen goede zaak
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  Moderator vrijdag 11 juni 2021 @ 13:29:25 #41
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_199830884
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 13:28 schreef KoosVogels het volgende:

Maat van mij probeert mij telkens over te halen om in dat kreng te investeren, maar ik begrijp het gewoon niet.
Het is, zoals met alles in de wereld, speculatie. Het is niet anders dan goud of zilver of diamant.
Recordhouder aantal posts op n dag.
4045
onlogisch
pi_199830994
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 13:29 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]

ok, dus bitcoin vormt een bedreiging voor de positie van de elite. Ze worden bang. Straks nog de DNB en vervolgens de ECB wat ja, onbeperkt geld creren is natuurlijk alleen voor de elite weggelegd.

Ik zeg, bitcoin wordt serieus genomen goede zaak
Dat idee krijg je inderdaad. Het lijkt erop dat de machthebbenrs liever niet zien dat je financieel je iegen weg kiest als Jan met de Pet zijnde. Die zien ook dat steeds meer mensen zich financieel onafhankelijk maken en zicht ontrekken van het systeem in deze tijd terwijl er toch brood gebakken moet worden en wel zo goedko0p mogelijk voor diezelfde elite.

Het IMF maakte zich ook al zorgen. Het zou de geopolitiek verstoren. Mogelijk komt er een regime change in EL Salvador. Het zou mij niet eens verbazen. Want ja de dollar ondermijnen is vragen om problemen.
pi_199831009
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 13:14 schreef Piva het volgende:

[..]

Ga ik daar tegenkomen dat bitcoin geen oplossing is voor het twijfelachtige monetaire beleid?

Edit: zoja stuur me wat links, lijkt me interessant om te lezen (mag ook in het Spaans)
De soep wordt gelukkig niet zo heet gegeten dus https://www.coindesk.com/(...)-wont-replace-dollar
pi_199831050
Beleggen/investeren is ook gokken. HET LEVEN IS EEN GOK. Het is gewoon een bullshit argument.

Schaf verdomme de loterijen en Holland Casino dan ook af? Vooral die loterijen, misleiding ten top, de "arbeidersklasse" een beetje een ongrijpbaar biefstukje voor hun neus hangen met een hengeltje en dit gedrag vooral in allerlei reclames aanmoedigen.

Mensen zijn vrij om te kiezen waren ze hun geld in steken.
pi_199831099
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 13:41 schreef Cockwhale het volgende:
Beleggen/investeren is ook gokken. HET LEVEN IS EEN GOK. Het is gewoon een bullshit argument.

Schaf verdomme de loterijen en Holland Casino dan ook af? Vooral die loterijen, misleiding ten top, de "arbeidersklasse" een beetje een ongrijpbaar biefstukje voor hun neus hangen met een hengeltje en dit gedrag vooral in allerlei reclames aanmoedigen.

Mensen zijn vrij om te kiezen waren ze hun geld in steken.
Precies. Je kunt hoogstens advies geven om niet met geleend geld zulke enorme risico's te nemen zoals dat in je jaren 90 gebeurde met Dexia en hun aandelen lease etc. Maar spaargeld dat je kunt missen, daar moet mij geen enkele instantie even komen vertellen hoe ik het investeer.
pi_199831113
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar de mening van @:atypisch :)
wat wil je weten?

staan veel onwaarheden in dat artikel

engel artikel, hij wijst naar censuur in China en vindt dan dat we dat in Nederland te weinig doen :D
hoi
pi_199831117
Ander argument: de bitcoin is niks, niet gekoppeld aan arbeid of grondstof. Nee, maar wel op vraag en aanbod en daarnaast de arbeid verricht door machines/computers. Maar dat terzijde gelaten, geld is ook nergens meer op gebaseerd. Papier met een symbolische waarde, omdat wij dat zeggen. De dag dat dat papiertje stond voor een kruimeltje goud in de grote kluis is 'long gone'.
pi_199831123
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 13:29 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Het is, zoals met alles in de wereld, speculatie. Het is niet anders dan goud of zilver of diamant.
:') hahaha

het is een protocol/netwerk, geen stuk steen
hoi
pi_199831142
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 13:45 schreef Cockwhale het volgende:
Ander argument: de bitcoin is niks, niet gekoppeld aan arbeid of grondstof. Nee, maar wel op vraag en aanbod en daarnaast de arbeid verricht door machines/computers. Maar dat terzijde gelaten, geld is ook nergens meer op gebaseerd. Papier met een symbolische waarde, omdat wij dat zeggen. De dag dat dat papiertje stond voor een kruimeltje goud in de grote kluis is 'long gone'.
bitcoin = tijd+energie

daar wordt het door gedekt

natuurkundegod
hoi
pi_199831150
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 13:28 schreef KoosVogels het volgende:

Hij zal dat ook niet begrijpen. 99% heeft geen flauw idee wat voor munt ze berhaupt kopen. Margoed, dat geldt ook voor mensen die blind een ETF of aandelen kopen. Alsof ze ook maar iets van een idee hebben wat ze aan het doen zijn.
Vriend van me had voor 20k een alt-coin gekocht. Vertelde die me dat hij 'bitcoin' had gekocht..

De enige reden dat ik er niet inspring is dat de overheid het ieder moment kan verbieden. Het is duidelijk een ongereguleerd wespennest van oplichters op dit moment. Wil niet zeggen dat je er niet rijk van kan worden op de korte termijn natuurlijk.
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')