abonnement Unibet Coolblue
pi_199829757
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:42 schreef DaneV het volgende:

[..]

Ja leuk, en wat heb je daaraan wanneer het als betaalmiddel waardeloos is ?
En waarom denk je dat die centrale organen geld bij maken ? Omdat ze graag de boel op stelten zetten of omdat dit nodig is voor de gezondheid van de munt, de economie en de maatschappij ?
Goed is ook een waardeloos betaalmiddel, er zijn andere cryptotechhnieken om dit op te lossen.
Daarnaast zeg je het al: De gezondheid van een munt, maar dat doet de ECB niet, men probeert economisch te sturen en dat is niet hun taak, bovendien doen ze het ook nog behoorlijk slecht omdat ze juist de markt verstoren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199829766
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:44 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Je gaat nu toch niet beweren dat inflatie en geld bijdrukken goed is voor de economie? :D
In dat geval zouden we ieder jaar 10.000% bij moeten drukken _O_
Of gewoon een miljoen per peroon helicopteren!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 11 juni 2021 @ 11:45:35 #253
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_199829769
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:44 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Je gaat nu toch niet beweren dat inflatie en geld bijdrukken goed is voor de economie? :D
In dat geval zouden we ieder jaar 10.000% bij moeten drukken _O_
Ja, inflatie is goed voor de economie.
pi_199829780
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:45 schreef DaneV het volgende:

[..]

Ja, inflatie is goed voor de economie.
Hoi Keynes ben jij het?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199829784
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:45 schreef DaneV het volgende:

[..]

Ja, inflatie is goed voor de economie.
Maar, maar, maar... dan wordt m'n geld minder waard.
En ik hoorde net dat het zo vreselijk erg is als bitcoin minder waard wordt.

Waarom is dat voor m'n Euro of Dollar op m'n spaarrekening ineens geen probleem meer?
pi_199829788
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:45 schreef DaneV het volgende:

[..]

Ja, inflatie is goed voor de economie.
*beperkte
pi_199829794
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:42 schreef DaneV het volgende:

[..]

Ja leuk, en wat heb je daaraan wanneer het als betaalmiddel waardeloos is ?
En waarom denk je dat die centrale organen geld bij maken ? Omdat ze graag de boel op stelten zetten of omdat dit nodig is voor de gezondheid van de munt, de economie en de maatschappij ?
pi_199829800
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:16 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Enige wat je echt zou kunnen verbieden is het kopen of verkopen, maar ook dat lijkt me niet haalbaar want dan koop en verkoop je ze gewoon in het buitenland.
Precies. je koopt en verkoopt ze gewoon ergens anders.
Och China zou bitcoin al vele malen hebben verboden. Ieder jaar komen die verhalen weer bovendrijven. Nog steeds is dit niet gebeurt. Bovendien zijn het juist grote instituties zoals Blackrock die nu Bitcoin inslaan voor hun wel vermogende klanten. Daarom ook deze fud om Jan met de Pet bang te maken.

Maar goed met zoals zoveel zaken schijnt het woordje verbieden ontzettend hip te worden. Je moet je eens afvragen waarom men het plots zou willen verbieden. Dat zal vast niet zijn om ons te beschermen. :)
pi_199829813
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:45 schreef DaneV het volgende:

[..]

Ja, inflatie is goed voor de economie.
pi_199829821
Overigens, als de overheid zo begaan is met millieu, waarom heeft Shell dan nog steeds het predikaat Koninklijk? Waarom doet de overheid nog zaken met ze? Waarom mag het nog verhandeld worden op de AEX?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199829830
Overigens als je het Keyniaans model aanhoud dan had je de afgelopen 5 jaar dus Euros aan de markt moeten onttrekken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 11 juni 2021 @ 11:51:13 #262
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_199829839
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 10:54 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ik geloof best dat overheden vaak meer verneuken dan goed doen. Maar mbt financieel systeem... Oneens. Dat die rente te ver gezakt is en dat we uitwassen zien is overduidelijk, de euro is ook een gefaald project.


Ik zwem keihard tegen de stroom in, met argumenten. Bitcoin is niet beter al is de staat danwel centrale bank niet heilig.
Als de staat danwel centrale banken niet heilig zijn, welke instituties dan wel? Die in 2008 lagen te slapen tijdens de bankencrisis? Door financiële constructies toe te staan die niemamd snapte waardoor er een wereldwijde economische recessie ontstond? Die instituties die ondanks 3 biljoen verzonnen euro's nog steeds geen 2% heilige inflatie per jaar hebben bewerkstelligd? Maar alleen maar aandelen en vastgoedbubbels hebben gecreëerd?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_199829845
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:49 schreef raptorix het volgende:
Overigens, als de overheid zo begaan is met millieu, waarom heeft Shell dan nog steeds het predikaat Koninklijk? Waarom doet de overheid nog zaken met ze? Waarom mag het nog verhandeld worden op de AEX?
En dat kan je sowieso stellen voor alle bedrijven die netto CO2 uitstoten of vervuilen, waaronder veel afnemers van die energiereuzen.

Het is makkelijk wijzen naar de blockchaintechniek alsof dat het probleem is voor deze eeuw.
pi_199829866
Vanwege die belachelijke inflatie ben ik momenteel m'n vermogen aan het beleggen in aandelen van vervuilende bedrijven ;(

Eigenlijk zou je dat mogen uitgeven van aandelen moeten verbieden, tenzij een bedrijf 100% CO2 neutraal en schoon is.
pi_199829870
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:51 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

En dat kan je sowieso stellen voor alle bedrijven die netto CO2 uitstoten of vervuilen, waaronder veel afnemers van die energiereuzen.

Het is makkelijk wijzen naar de blockchaintechniek alsof dat het probleem is voor deze eeuw.
Overigens wat weinig mensen weten is dat centrale banken vrijwel allemaal ontstaan zijn uit private banken omdat juist overheden uiterst onbetrouwbaar waren als Bank, zelfs de Nederlandse Bank N.V. is gewoon een prive bank die door de overheid is geaquiseerd.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199829877
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:53 schreef TheFreshPrince het volgende:
Vanwege die belachelijke inflatie ben ik momenteel m'n vermogen aan het beleggen in aandelen van vervuilende bedrijven ;(
Ik ben allin op bedrijven die kindermijnen produceren :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199829887
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:54 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik ben allin op bedrijven die kindermijnen produceren :)
Je kan ook gewoon Apple stocks kopen, dan beleg je zowel in kindermijnen als in kinder- en slavenarbeid door Oeigoeren.
pi_199829895
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:54 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon Apple stocks kopen, dan beleg je zowel in kindermijnen als in kinder- en slavenarbeid door Oeigoeren.
Goede als je je daar aan wilt exposen! Daarnaast ook nog publiek dat alles over zich heen laat komen en het fantastich vind, ik hoop dat ze volgend jaar ook met een Apple iToilet komen om te schijten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199829922
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:56 schreef raptorix het volgende:

[..]

Goede als je je daar aan wilt exposen! Daarnaast ook nog publiek dat alles over zich heen laat komen en het fantastich vind, ik hoop dat ze volgend jaar ook met een Apple iToilet komen om te schijten.
Met een gouden drukknop natuurlijk.
pi_199829923
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:49 schreef raptorix het volgende:
Overigens, als de overheid zo begaan is met millieu, waarom heeft Shell dan nog steeds het predikaat Koninklijk? Waarom doet de overheid nog zaken met ze? Waarom mag het nog verhandeld worden op de AEX?
Sowieso is het gewoon een gelegenheidsargument van de boomers die het niet kunnen verkroppen dat men een manier heeft om het verrotte monetaire beleid te omzeilen. Want zelfs als crypto helemaal op duurzame energie draait is het volgens hen nog steeds niet goed omdat 'het veel energie verbruikt'. Dat is nou eenmaal inherent aan technologische vooruitgang. Toen we nog met paard en wagen rondreden verbruikte we een stuk minder energie.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 11:59:23 #271
429814 puddingman
Slurp slurp
pi_199829950
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:38 schreef raptorix het volgende:

[..]

De legitieme waarde van Bitcoin is dat het gedecentraliseerd is en dat er geen centraal orgaan is wat even besluit het aantal Bitcoins te verdubbelen.
Waarom is dat iets goeds?
Challamang en pudding, dat is de echte leef.
pi_199829954
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:57 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Sowieso is het gewoon een gelegenheidsargument van de boomers die het niet kunnen verkroppen dat men een manier heeft om het verrotte monetaire beleid te omzeilen. Want zelfs als crypto helemaal op duurzame energie draait is het volgens hen nog steeds niet goed omdat 'het veel energie verbruikt'. Dat is nou eenmaal inherent aan technologische vooruitgang. Toen we nog met paard en wagen rondreden verbruikte we een stuk minder energie.
Over Boomers en energie gesproken, ze zouden moeten verbieden dat dikke boomers op zo een enorm jacht in hun eentje over de grachten varen, lekker de brug open zodat 100 man later op hun werk komt!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199829969
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:59 schreef puddingman het volgende:

[..]

Waarom is dat iets goeds?
Omdat ik niet wil dat mijn kapitaal verwatert omdat 1 of ander centrale bankier van mening is dat gratis geld printen en dit negatief uitlenen een goed ding iss.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 11 juni 2021 @ 12:02:21 #274
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_199829984
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:59 schreef raptorix het volgende:

[..]

Over Boomers en energie gesproken, ze zouden moeten verbieden dat dikke boomers op zo een enorm jacht in hun eentje over de grachten varen, lekker de brug open zodat 100 man later op hun werk komt!
Ik lees hier een stuk JALOUZIE! :D
pi_199829991
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:02 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Ik lees hier een stuk JALOUZIE! :D
Meer ergenis, ik hoef geen boot.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 11 juni 2021 @ 12:05:05 #276
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_199830010
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:46 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Maar, maar, maar... dan wordt m'n geld minder waard.
En ik hoorde net dat het zo vreselijk erg is als bitcoin minder waard wordt.

Waarom is dat voor m'n Euro of Dollar op m'n spaarrekening ineens geen probleem meer?
Een goede inflatie van 1,5-2% is te voorspelbaar en prima verenigbaar met vermogensopbouw en sparen voor zaken. Zowel op micro- als macroniveau. De ontiegelijk extreme volatiliteit van Bitcoin niet ;)
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 11 juni 2021 @ 12:05:08 #277
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199830012
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:57 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Sowieso is het gewoon een gelegenheidsargument van de boomers die het niet kunnen verkroppen dat men een manier heeft om het verrotte monetaire beleid te omzeilen. Want zelfs als crypto helemaal op duurzame energie draait is het volgens hen nog steeds niet goed omdat 'het veel energie verbruikt'. Dat is nou eenmaal inherent aan technologische vooruitgang. Toen we nog met paard en wagen rondreden verbruikte we een stuk minder energie.
Als boomers gaan huilen over energieverbruik, dan weet je eigenlijk al genoeg :D
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_199830015
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:00 schreef raptorix het volgende:

[..]

Omdat ik niet wil dat mijn kapitaal verwatert omdat 1 of ander centrale bankier van mening is dat gratis geld printen en dit negatief uitlenen een goed ding iss.
Inderdaad. Ik denk overigens dat dit hetgeen is waar Hasekamp voor vreest, dat teveel mensen hun vertrouwen verliezen in fiat geld maar dat kan hij niet hardop zeggen dus komt hij met allerlei dubieuze argumentjes.
pi_199830021
Ik ben wel benieuwd naar de mening van @aTypisch :)
  vrijdag 11 juni 2021 @ 12:05:59 #280
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_199830023
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:47 schreef Gehrman het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
De problemen in dit plaatje hebben met menselijke hebzucht te maken. Niet met (beperkte, gezonde) inflatie :') Je zou juist kunnen zeggen dat inflatie de "debt slavery" wat verzacht. Eén van de reden dat het gezond is voor de economie en gelijkheid.

Diezelfde hebzucht is trouwens de grootste drijfveer achter het "succes" van bitcoin als je het mij vraagt
  vrijdag 11 juni 2021 @ 12:06:23 #281
429814 puddingman
Slurp slurp
pi_199830030
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:00 schreef raptorix het volgende:

[..]

Omdat ik niet wil dat mijn kapitaal verwatert omdat 1 of ander centrale bankier van mening is dat gratis geld printen en dit negatief uitlenen een goed ding iss.
En uiteindelijk betaal je met... Bitcoin je boodschappen? Is politieke druk niet een veel beter middel om wanbeleid tegen te gaan? Je gebruikt Bitcoin nu dus om meer rendement op je vermogen te halen, net als bijvoorbeeld aandelen.
Challamang en pudding, dat is de echte leef.
pi_199830037
Ik hoop dat het net zo'n groot succes wordt als het blokeren van de piraten baay.

https://www.tpbaysproxy.com/

Oh wacht!

Iemand van meer dan 35 jaar oud over technologie laten beslissen is sowieso een slecht idee imo.

Daarnaast begint het succes van bitcoin misschien wat te serieus te worden? Toch wel lastig geld blijven printen als steeds meer mensen er voor kiezen om geen euro's meer aan te houden natuurlijk.
pi_199830047
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:05 schreef DaneV het volgende:

[..]

Een goede inflatie van 1,5-2% is te voorspelbaar en prima verenigbaar met vermogensopbouw en sparen voor zaken. Zowel op micro- als macroniveau. De ontiegelijk extreme volatiliteit van Bitcoin niet ;)
De volatiliteit opwaards heeft een heel wat beter effect bij mijn vermogensopbouw.
pi_199830051
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:05 schreef DaneV het volgende:

[..]

Een goede inflatie van 1,5-2% is te voorspelbaar en prima verenigbaar met vermogensopbouw en sparen voor zaken. Zowel op micro- als macroniveau. De ontiegelijk extreme volatiliteit van Bitcoin niet ;)
Dat is allemaal theorie gebaseerd op nationale munten waarbij je niet wilt dat je munt te "duur" word ten opzichte van je handelspartners, met de Euro gaat dat verhaal niet meer op omdat je geen gekoppelde markt hebt. Daarnaast is de daadwerkelijke inflatie veel hoger dan deze 1.5-2 procent en over de spaarrente nog maar niet te beginnen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199830054
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:05 schreef DaneV het volgende:

[..]

Een goede inflatie van 1,5-2% is te voorspelbaar en prima verenigbaar met vermogensopbouw en sparen voor zaken. Zowel op micro- als macroniveau. De ontiegelijk extreme volatiliteit van Bitcoin niet ;)
We zitten in een fase waarin er slechts een beperkt deel van de wereld in crypto zit. Dat gaat gepaard met kinderziektes. Als straks niet een paar procent van de wereldbevolking crypto heeft, maar tientallen procenten, dan zal dat totaal anders worden.

Het probleem is gewoon dat crypto decentraal is en dus niet van binnenuit kan worden gemanipuleerd. Kortom: niemand heeft macht over bitcoin. En dat vinden machthebbers niet leuk. Dat is een hele enge ontwikkeling voor hen.
pi_199830068
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:06 schreef puddingman het volgende:

[..]

En uiteindelijk betaal je met... Bitcoin je boodschappen? Is politieke druk niet een veel beter middel om wanbeleid tegen te gaan? Je gebruikt Bitcoin nu dus om meer rendement op je vermogen te halen, net als bijvoorbeeld aandelen.
Waar komt toch altijd het malle idee van dat je alleen maar zou moeten betalen met Bitcoin? Jij betaalt bij de Appie toch ook niet met aandelen of met goud? Daarnaast heb ik geen Bitcoins simpelweg omdat geld me ansich niet zoveel boeit.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199830079
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:08 schreef Piva het volgende:

[..]

De volatiliteit opwaards heeft een heel wat beter effect bij mijn vermogensopbouw.
De volitaliteit van Bitcoin is ook helemaal niet zo groot, pak de 10 jaars logaritmische schaal er maar een bij.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199830080
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:49 schreef raptorix het volgende:
Overigens, als de overheid zo begaan is met millieu, waarom heeft Shell dan nog steeds het predikaat Koninklijk? Waarom doet de overheid nog zaken met ze? Waarom mag het nog verhandeld worden op de AEX?
Het is hun niet te doen om het klimaat. Alle berichten omtrent crypto is puur om de prijs te drukken zodat grote partijen goedkoop bitcoin inkopen en Jan met de Pet zijn klein deel bitcoin te ontnemen. Jan met de Pet zal maar zelf zijn verantwoording nemen hoe hij met zijn spaargeld omgaat. Nee, ze hebben er geen controle over. En dat zit ze natuurlijk niet lekker.

Maar wel een verplicht pensioenstelsel dat zogenaamd veilig is. Maar schijnbaar kan alleen cryto crashen, en ja daar moeten wij zogenaamd voor beschermd worden. Maar aandelen of de huizenmarkt kan schijnbaar niet klappen.

Nu heb je eindelijk een mogelijkheid om zonder tussenpersoon en bank waar je geen cent rente mag ontvangen over je spaargeld moet het zogenaamd verboden worden omdat het gaat crashen :) ?.

En alsof goud wel veilig is. Het is in de geschiedenis al vaker voorgekomen dat overheden goud gewoon confiqueren.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 12:13:05 #289
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_199830086
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:08 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat is allemaal theorie gebaseerd op nationale munten waarbij je niet wilt dat je munt te "duur" word ten opzichte van je handelspartners, met de Euro gaat dat verhaal niet meer op omdat je geen gekoppelde markt hebt. Daarnaast is de daadwerkelijke inflatie veel hoger dan deze 1.5-2 procent en over de spaarrente nog maar niet te beginnen.
De inflatie is 1.5-2%. Of kun jij beter rekenen dan het CBS?

https://opendata.cbs.nl/s(...)taset/83131NED/table
Dat leven duurder wordt in ons land, vooral omdat de huizenprijzen stijgen, heeft niks met inflatie te maken.

Dat een munt niet te duur mag worden ten opzichte van een andere munt weegt voor een land mee in de afweging om meer- of minder bij te drukken, maar is niet de reden dat er inflatie is en ook niet de reden dat matige inflatie in veel opzichten positief is.
pi_199830093
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 08:34 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)bij-de-ecb~b318bead/

Lijkt erop dat de ECB juist een euro-bitcoin wil introduceren?
En daarom gaan ze de rest ook verbieden. Een overheid geeft geen macht uit handen. En een betalingssysteem waar de overheid niet bij in te brengen heeft geeft zr minder macht.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_199830098
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:13 schreef DaneV het volgende:

[..]

De inflatie is 1.5-2%. Of kun jij beter rekenen dan het CBS?

https://opendata.cbs.nl/s(...)taset/83131NED/table

Dat leven duurder wordt in ons land, vooral omdat de huizenprijzen stijgen, heeft niks met inflatie te maken.
Haha de inflatie van het CBS, 1965 belde, ze willen hun winkelmandje bekijken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 11 juni 2021 @ 12:15:11 #292
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_199830101
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:14 schreef raptorix het volgende:

[..]

Haha de inflatie van het CBS, 1965 belde, ze willen hun winkelmandje bekijken.
Je roept echt maar wat he _O-
pi_199830107
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:11 schreef raptorix het volgende:

[..]

Waar komt toch altijd het malle idee van dat je alleen maar zou moeten betalen met Bitcoin? Jij betaalt bij de Appie toch ook niet met aandelen of met goud? Daarnaast heb ik geen Bitcoins simpelweg omdat geld me ansich niet zoveel boeit.
Ik betaal sinds kort met vaten olie bij de Appie.

Is alleen lastig afrekenen bij de kassa met twee winkelwagens (1 voor de boodschappen en 1 voor het vat).

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 11-06-2021 12:15:49 ]
  vrijdag 11 juni 2021 @ 12:16:46 #294
8369 speknek
Another day another slay
pi_199830121
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:09 schreef VEM2012 het volgende:
Het probleem is gewoon dat crypto decentraal is en dus niet van binnenuit kan worden gemanipuleerd. Kortom: niemand heeft macht over bitcoin. En dat vinden machthebbers niet leuk. Dat is een hele enge ontwikkeling voor hen.
Dat klopt natuurlijk, maar tegelijkertijd is dat ook haar manco. Ik ben hartstikke voor tegen heilige huisjes schoppen, maar nu de instituties gesloopt zijn, zitten we met een groot percentage wappies die hun nieuws van feesboek halen. Ik kan me moeilijk aan de indruk onttrekken dat we ergens de baby met het badwater weggegooid hebben. En dat is nog zoiets onschuldigs als de waarheid.

Fiatmunten hebben fiducie nodig, en daar kunnen instituties aan bijdragen. En soms heten die instituties landen en hebben ze wapens. Als je munten volledig vrijlaat zet je ook de poort open voor bad faith actors.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_199830127
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 11:59 schreef puddingman het volgende:

[..]

Waarom is dat iets goeds?
Waarom zou dit niet goed zijn? Je hoeft er immers niet in te investeren. Niemand die je verplicht bitcoin of andere crypto te kopen.
pi_199830135
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:15 schreef DaneV het volgende:

[..]

Je roept echt maar wat he _O-
Ik ben niet de enige die het roept hoor, alleen door alles op 1 hoop te gooien en daar een gemiddelde te nemen valt het niet zo op.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199830160
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:16 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat klopt natuurlijk, maar tegelijkertijd is dat ook haar manco. Ik ben hartstikke voor tegen heilige huisjes schoppen, maar nu de instituties gesloopt zijn, zitten we met een groot percentage wappies die hun nieuws van feesboek halen. Ik kan me moeilijk aan de indruk onttrekken dat we ergens de baby met het badwater weggegooid hebben. En dat is nog zoiets onschuldigs als de waarheid.

Fiatmunten hebben fiducie nodig, en daar kunnen instituties aan bijdragen. En soms heten die instituties landen en hebben ze wapens. Als je munten volledig vrijlaat zet je ook de poort open voor bad faith actors.
Bitcoin is niet volledig vrij. Er zijn regels en die worden bewaakt. Juist doordat dit decentraal gebeurt is dat heel democratisch en voor eenieder inzichtelijk ook nog.

In tegenstelling tot banken en erger nog, centrale banken, die zich vooral bezig houden met zaken waar ze niet toe bevoegd zijn, met vele slachtoffers tot gevolg (denk aan pensioenen, spaarders, maar ook mensen die een huis willen kopen wat nu extreem duur is door het pompen van geld in de economie).
pi_199830166
Volledig eens met @raptorix dat het belachelijk is dat die boomers steeds met het argument komen dat het geen betaalmiddel gaat worden.

Nou en?

Waarschijnlijk hebben ze ook niet door dat er miljoenen cryptocurrencies zijn en de meesten niet echt het doel hebben om een betaalmiddel te worden.
  vrijdag 11 juni 2021 @ 12:22:34 #299
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_199830169
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 12:16 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat klopt natuurlijk, maar tegelijkertijd is dat ook haar manco. Ik ben hartstikke voor tegen heilige huisjes schoppen, maar nu de instituties gesloopt zijn, zitten we met een groot percentage wappies die hun nieuws van feesboek halen. Ik kan me moeilijk aan de indruk onttrekken dat we ergens de baby met het badwater weggegooid hebben. En dat is nog zoiets onschuldigs als de waarheid.

Fiatmunten hebben fiducie nodig, en daar kunnen instituties aan bijdragen. En soms heten die instituties landen en hebben ze wapens. Als je munten volledig vrijlaat zet je ook de poort open voor bad faith actors.
Succes met Bitcoin manipuleren :D.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_199830175
Heb er maar even een reeks van gemaakt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')