Hmm ja lastig. En spannend ook!quote:Op dinsdag 9 november 2021 11:51 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
Ja, die heb ik weer voor het eerst gehaald afgelopen maand. (Ook al eerder, maar daarna ben ik tijdelijk gestopt).
Het gekke is dat ik juist deze maand niks heb kunnen ontdekken.
Maar nog steeds niet ongesteld. En vandaag ineens niet alleen pijnlijke borsten als ik er op druk, maar een behoorlijk pijnlijke steek door mijn tepels. Dus heel raar![]()
Ik wacht alleen met testen tot het weekend. Anders kan ik sws mijn mond niet houden op werk. En het weekend hebben we een paar dagen om het samen te verwerken. Maar dat duurt natuurlijk nog veel te lang, dus ik ben benieuwd of ik het volhoudt,
Anders nog mensen op het wachtbankje?
Welkom! Niet geschoten altijd mis toch? Je hoeft niet gelijk al the wat met ovulatiesticks en/of temperatuur meten, maar een schot voor de boeg kan geen kwaad. Lekker 'oefenen' 😉quote:Op donderdag 11 november 2021 02:08 schreef Smart_ass het volgende:
Hoi. Ik lees al een tijdje af en toe mee en vind het nu tijd om dit topic te komen versterken.
Ik ben deze maand alleen een week eerder ongesteld geworden dan verwacht (hoewel mijn cyclus na het stoppen met de minipil sowieso nog niet super voorspelbaar is), en ik weet qua planning even niet zo heel goed of we er na deze menstruatie voor zullen gaan of dat we mijn menstruatie in december nog afwachten.
Dank je! Waarschijnlijk heb ik morgen een update. Van mijn borsten heb ik nog niet eerder last gehad, dus dat was echt nieuw, maar zo is iedere vrouw (en iedere cyclus) anders.quote:Op dinsdag 9 november 2021 18:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Hmm ja lastig. En spannend ook!
Ik heb na mijn eisprong sowieso altijd kneiter veel last van mijn borsten. Dus het zou bij mij niet meteen een teken zijn. Maar ik duim heel hard voor je
Ik zou gewoon alvast de oefening inzetten. Je weet immers maar nooitquote:Op donderdag 11 november 2021 02:08 schreef Smart_ass het volgende:
Hoi. Ik lees al een tijdje af en toe mee en vind het nu tijd om dit topic te komen versterken.
Ik ben deze maand alleen een week eerder ongesteld geworden dan verwacht (hoewel mijn cyclus na het stoppen met de minipil sowieso nog niet super voorspelbaar is), en ik weet qua planning even niet zo heel goed of we er na deze menstruatie voor zullen gaan of dat we mijn menstruatie in december nog afwachten.
Spannend duim duim duimquote:Op donderdag 11 november 2021 09:43 schreef Zusje123 het volgende:
[..]
Welkom! Niet geschoten altijd mis toch? Je hoeft niet gelijk al the wat met ovulatiesticks en/of temperatuur meten, maar een schot voor de boeg kan geen kwaad. Lekker 'oefenen' 😉
[..]
Dank je! Waarschijnlijk heb ik morgen een update. Van mijn borsten heb ik nog niet eerder last gehad, dus dat was echt nieuw, maar zo is iedere vrouw (en iedere cyclus) anders.
Ahw dat is dan toch altijd jammer.quote:Op donderdag 11 november 2021 20:52 schreef beppievanomdehoek het volgende:
Ik ben precies op schema ongesteld, ik had toch nog een beetje hoop omdat ik 0 klachten had maar ineens poef menstruatie
Nou dit idd. Ik wil gewoon een baby, maakt me niet meer uit wanneer die komt als het maar zsm is.quote:Op donderdag 11 november 2021 18:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik ben momenteel wel op het punt beland dat de UD mij geen reet meer interessant
Spannend! Hopelijk toch twee streepjes morgenochtend voor je.quote:Op donderdag 11 november 2021 22:29 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Nou dit idd. Ik wil gewoon een baby, maakt me niet meer uit wanneer die komt als het maar zsm is.
Ja leuk dat er weer iets meer leven in het topic is!
Ik ben nog niet ongesteld, maar heb ook niet echt het gevoel dat het raak is eigenlijk. Toch maar even testen morgenochtend, want zie morgen mijn beste vriendin die ik het dan in reallife kan vertellen ipv via de app (zij wil proberen voor een tweede dus we weten elkaars cyclus vrij precies, haha). Al denk ik dat mijn lijf spelletjes met me speelt en ik gewoon negatief ga testen.
Balen Bep!quote:Op donderdag 11 november 2021 20:52 schreef beppievanomdehoek het volgende:
Ik ben precies op schema ongesteld, ik had toch nog een beetje hoop omdat ik 0 klachten had maar ineens poef menstruatie
Dan jezelf maar trakteren op een chocoladereep van de besparing!quote:Op vrijdag 12 november 2021 09:39 schreef Vaiana het volgende:
Nou, ik had geen test meer nodig vanochtend.![]()
Heb je dat al eens eerder gebruikt, of wordt dit de eerste keer?quote:Op vrijdag 12 november 2021 12:31 schreef Lokasenna het volgende:
Balen
Ik was vanmorgen bij de gyn, zijn advies was om deze cyclus af te breken met een provera kuur (omdat hij waarschijnlijk anovulatoir is), en dan op dag 3 van de menstruatie letrozol gaan slikken.
Ik denk dat ik nog wel een paar dagen ga wachten met de kuur, geen zin om in mijn uppie in de nachtdienst in een isolatiepak ongesteld te zitten zijn en mezelf zielig te voelen.
Eerste keer. Ik vroeg nog of ik ook kon afwachten tot ik vanzelf ongesteld zou worden, maar volgens de gyn zou dit als een soort reset kunnen werken om de medicatie beter aan te laten slaan? Dus het moet maarquote:Op vrijdag 12 november 2021 17:03 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Heb je dat al eens eerder gebruikt, of wordt dit de eerste keer?
En jammer van alle menstruaties weer, op naar de volgende maand!
Gefeliciteerdquote:Op zaterdag 13 november 2021 08:03 schreef Zusje123 het volgende:
Ik heb beter nieuws. Gisteren al een tweede streepje gezien, maar omdat de teststreep wat vager was en ik het niet durfde te geloven, vandaag nog een test gedaan. En hij is weer positief. Voelt heel onwerkelijk ook omdat ik (nog) nergens last van heb en mij niet anders voel.
Jullie succes komende maand(en)! Blijf volhouden.
Jaaa wat goed! Gefeliciteeeerd.quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:03 schreef Zusje123 het volgende:
Ik heb beter nieuws. Gisteren al een tweede streepje gezien, maar omdat de teststreep wat vager was en ik het niet durfde te geloven, vandaag nog een test gedaan. En hij is weer positief. Voelt heel onwerkelijk ook omdat ik (nog) nergens last van heb en mij niet anders voel.
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:03 schreef Zusje123 het volgende:
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 13 november 2021 08:03 schreef Zusje123 het volgende:
quote:Op maandag 15 november 2021 21:46 schreef arvensis het volgende:
Gefeliciteerd, zusje!
Af en toe komen ze langs.. heeft iemand een hoop ovulatietesten over?
Helaas maar 1 pak, kan ik je wel opsturenquote:Op maandag 15 november 2021 21:46 schreef arvensis het volgende:
Gefeliciteerd, zusje!
quote:Op maandag 15 november 2021 21:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Nee sorry moet volgende maand ook weer nieuwe bestellen
Ik moest hier aan denkenquote:Op vrijdag 12 november 2021 20:36 schreef Smart_ass het volgende:
Iemand die ik ken heeft dat ook voorgeschreven gekregen na ruim een halfjaar na het verwijderen van haar spiraaltje geen menstruatie gehad te hebben. Zij was binnen enkele maanden zwanger, dus ik strooi wat positiviteit je kant op.
Wij gaan er nadat deze menstruatie klaar is toch ook maar voor. Beetje onhandig alleen dat we mijn ouders twee weken in huis hebben rond mijn ovulatie…![]()
Ik had al zo’n gevoel toen we begonnenquote:Op maandag 15 november 2021 22:30 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Jouw geduld wordt ook wel aardig op de proef gesteld..
Na één week zou ik al een blaasontsteking oplopenquote:Op dinsdag 16 november 2021 01:31 schreef Smart_ass het volgende:
Even voor mijn beeldvorming: als je regelmatig seks hebt dan heb je in principe geen ovulatietesten nodig toch? Zelfs als je niet precies weet wanneer je ovuleert en je het ruim neemt gaat het om een tijdsbestek van 2 weken ofzo? Hoewel 2 weken lang om de dag seks hebben natuurlijk best veel is dus nu ik het zo typ snap ik het wel.
Hey wat leuk! Wist helemaal niet dat jullie de wens hadden voor een derdequote:Op maandag 15 november 2021 21:46 schreef arvensis het volgende:
Gefeliciteerd, zusje!
Het is niet voor mij.quote:Op dinsdag 16 november 2021 08:27 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hey wat leuk! Wist helemaal niet dat jullie de wens hadden voor een derde
Ik kwam laatst een batch ovulatietesten tegen achterin een kast maar ik denk dat die al jaren over de datum zijn. Geen idee dus hoe betrouwbaar die nog zijn
Dat zou je kunnen doen idd. Ik moet er niet aan denken persoonlijkquote:Op dinsdag 16 november 2021 01:31 schreef Smart_ass het volgende:
Even voor mijn beeldvorming: als je regelmatig seks hebt dan heb je in principe geen ovulatietesten nodig toch? Zelfs als je niet precies weet wanneer je ovuleert en je het ruim neemt gaat het om een tijdsbestek van 2 weken ofzo? Hoewel 2 weken lang om de dag seks hebben natuurlijk best veel is dus nu ik het zo typ snap ik het wel.
Ah okquote:
Van hartequote:Op zaterdag 13 november 2021 08:03 schreef Zusje123 het volgende:
Dat scheelt misschien wel een beetje? Dan heb je iig iets minder hoge verwachtingen wellicht. Maar ik hoop nog steeds dat het binnenkort raak is.quote:Op maandag 15 november 2021 22:35 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik had al zo’n gevoel toen we begonnen
quote:Op dinsdag 16 november 2021 01:31 schreef Smart_ass het volgende:
Waar haal je de tijd vandaan met een dreumesquote:Op dinsdag 16 november 2021 15:06 schreef Smart_ass het volgende:
Ik ga dat voor nu ook zo doen @:Vaiana. Mijn normale cyclus is 28 dagen, hoewel het afgelopen maand 24 dagen was. Wij gaan dus maar gewoon om de dag seksen in de periode waarin de eisprong zou moeten zijn voor zowel een cyclus van 24 dagen als 28 dagen zeg maar, plus een paar dagen daarvoor en een dag erna. We zien wel hoelang we dat volhouden. Hopelijk is mijn cyclus ook gewoon weer snel 28 dagen. Dit is pas ronde 1 dus ik wil eigenlijk ook nog niet aan ovulatietesten en temperaturen hoeven denken
.
Het hoeven natuurlijk geen ellenlange sekssessies te zijn hequote:Op dinsdag 16 november 2021 15:17 schreef MaJo het volgende:
[..]
Waar haal je de tijd vandaan met een dreumes![]()
Het zit hem nog niet eens in de tijd maar meer de energiequote:Op dinsdag 16 november 2021 16:41 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Het hoeven natuurlijk geen ellenlange sekssessies te zijn he.
Temperaturen lukt mij ook niet, wegens wisselende diensten.quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:22 schreef Elleska het volgende:
Regelmatig seks hebben lijkt mij dan weer makkelijker dan de temperatuurmethode. Dat is alleen nauwkeurig als je elke ochtend voordat je uit bed stapt op hetzelfde tijdstip de temperatuur meet en dan moet je ook nog eens stabiele nachten hebben waarbij je een minimaal 5 uur achtereen kan slapen voordat de wekker gaat.
Spannend! Wanneer is je NOD?quote:Op dinsdag 16 november 2021 19:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik zit weer op het wachtbankje voor ronde 7.
Ik heb nog geen kind, ik ken geen nachten waarin 5 uur doorslapen niet lukt.quote:Op dinsdag 16 november 2021 16:22 schreef Elleska het volgende:
Regelmatig seks hebben lijkt mij dan weer makkelijker dan de temperatuurmethode. Dat is alleen nauwkeurig als je elke ochtend voordat je uit bed stapt op hetzelfde tijdstip de temperatuur meet en dan moet je ook nog eens stabiele nachten hebben waarbij je een minimaal 5 uur achtereen kan slapen voordat de wekker gaat.
Majo had het over waar je de tijd vandaan voor om de dag seks met een dreumes in huis, vandaar mijn reactie.quote:Op dinsdag 16 november 2021 22:33 schreef Vaiana het volgende:
[..]
Ik heb nog geen kind, ik ken geen nachten waarin 5 uur doorslapen niet lukt.
Het tijdstip is soms een dingetje ja, maar na een paar cyclussen heb ik mijn basis temperatuur van zowel voor als na eisprong wel helder, plus weet ik dat ik bij uitslapen meestal een temperatuurstijging zie die los staat van de eisprong. En aangezien mijn eisprong vinden het enige doel is voor mij, werkt temperaturen dan prima.
Verdere conclusies over innesteling of zwanger zijn/blijven probeer ik er niet meer mee te vinden, daar werd ik wat obsessief van.
Hopelijk heeft de medicatie snel het gewenste effect!quote:Op zondag 21 november 2021 09:12 schreef Lokasenna het volgende:
Vannacht menstruatie gekregen na provera, hallo nieuwe ronde
Dinsdag moet ik de eerste letrozol nemen, hopelijk niet te veel bijwerkingen.
Hoe gaat het bij jullie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 22 november 2021 20:32 schreef Elleska het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jaaaaa eindelijk! Wat ontzettend fijn voor je!! Gefeliciteerd.
![]()
![]()
Jaaaa gefeliciteerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I solemnly swear i'm up to no good
Gefeliciteerd!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
ja hele goeie.quote:Op maandag 22 november 2021 20:54 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Gefeliciteerd Elleska.goeie streep ook!
Oh jaaaaa ElleskaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Shine bright like a diamond.
quote:Op maandag 22 november 2021 22:27 schreef June. het volgende:
Dat is niet te missen! Gefeliciteerdhaha ja, die grap hebben mijn man en ik ook al een paar keer gemaakt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het moet nog wel even landen ook omdat ik er nog helemaal niets van merk maar dat komt vast snel genoeg. Hier delen en alle felicitaties maken het weer een beetje echter
[ Bericht 6% gewijzigd door Elleska op 22-11-2021 22:49:35 ]
Die knalstrepen van jou zijn me anders nog wel door het hoofd geschoten.quote:Op maandag 22 november 2021 22:06 schreef elamanilo het volgende:
Jaaaa! Gefeliciteerd Elleska! Inderdaad, wat een goeie streep!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Resistance is futile.
Ik niet want niet nodig, maar kijk ook even naar:quote:Op donderdag 25 november 2021 13:24 schreef Vaiana het volgende:
Is er hier toevallig iemand die al volledig uitgedokterd heeft welke (aanvullende) zorgverzekering je het beste kan hebben als je hoopt volgend jaar een zwangerschap, bevalling en kraamtijd mee te maken?
Ik ben medisch, dus ik heb nu niet gekeken naar vergoeding voor poliklinische bevalling.quote:Op donderdag 25 november 2021 13:24 schreef Vaiana het volgende:
Is er hier toevallig iemand die al volledig uitgedokterd heeft welke (aanvullende) zorgverzekering je het beste kan hebben als je hoopt volgend jaar een zwangerschap, bevalling en kraamtijd mee te maken?
Ik heb het vorig jaar niet compleet uitgedokterd maar alleen gekeken naar die bevalling en kraamzorg. Ik kwam er toen op uit dat het niet veel zou schelen als ik aanvullend zou verzekeren of het zelf zou betalen.quote:Op donderdag 25 november 2021 13:24 schreef Vaiana het volgende:
Van welke dingen heb je een rekening gehad?quote:Op donderdag 25 november 2021 14:49 schreef _Lily_ het volgende:
Ik heb uiteindelijk een paar pittige rekeningen moeten betalen terwijl mijn bevalling onverwacht medisch was geworden. Dus ik weet niet of ik nou beter af ben geweest.
Heb je het gewoon of collectief via een werkgever? Dan zitten er vaak nog dingen extra in de aanvullende verzekering. Zoals 75% van de eigen bijdrage vd kraamzorg vergoed krijgen.quote:Op donderdag 25 november 2021 14:15 schreef Vaiana het volgende:
Ha, ik zit al bij CZ met basis aanvullend.![]()
Vorig jaar ook daar gebleven omdat ik ook een poliklinische bevalling dekking zag, en ik verwacht daar gebruik van te gaan maken. Nice, dan blijf ik lekker zitten denk ik, premie gaat 4 euro omhoog dus dat is ook wel te overzien. Thanks!
Collectief via mijn werkgever inderdaad.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:48 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Heb je het gewoon of collectief via een werkgever? Dan zitten er vaak nog dingen extra in de aanvullende verzekering. Zoals 75% van de eigen bijdrage vd kraamzorg vergoed krijgen.
Even denken.quote:Op donderdag 25 november 2021 15:27 schreef Elleska het volgende:
Verloskundige zorg wordt sowieso vergoed en ziekenhuisbevalling bij een medische indicatie ook.
Aanvullende verzekering is bijvoorbeeld voor lactatiekundige, eigenbijdrage kraamzorg, aanvullende kraamzorg, poliklinische bevalling (zonder medische indicatie) en zwangerschapscursus.
Ik heb dat overigens niet uit voorzorg al gedaan dus ik ben nu ook alles even aan het checken
[..]
Van welke dingen heb je een rekening gehad?
Gefeliciteerd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hoe is het gegaan? Meegevallen met de bijwerkingen?quote:Op zondag 21 november 2021 09:12 schreef Lokasenna het volgende:
Vannacht menstruatie gekregen na provera, hallo nieuwe ronde
Dinsdag moet ik de eerste letrozol nemen, hopelijk niet te veel bijwerkingen.
Hoe gaat het bij jullie?
Eigenlijk helemaal geen bijwerkingen gehad.quote:Op zondag 28 november 2021 19:15 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Hoe is het gegaan? Meegevallen met de bijwerkingen?
Het is bij mij meestal ook geen 28 dagen hoor. Of in dit geval 27 want het is doorgebroken. Dag eerder dan ik had gedacht nav mijn testen.quote:Op maandag 29 november 2021 17:00 schreef Vaiana het volgende:
Heel fijn dat er geen bijwerking zijn! Hopelijk zie je snel resultaat.
Balen Thinkk-Pinkk. Stiekem ben ik een beetje jaloers op de cyclussen van 28 dagen, maar het zou wel fijn zijn als die mooie cyclus ook resulteerde in een mooie tweede streep.
Ik heb volgens mij vruchtbaar slijm gespot, dus hoop/verwacht binnenkort de eisprong. Dat zou me op een cyclus van ongeveer 34 dagen zetten, toch al weer 2 dichterbij mijn vroegere norm van 32.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |