abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202100566
Deze wachtweek valt me zwaar zeg. Zo zwaar dat ik overweg te testen, maar ik weet ook dat het me niet echt helpt om te testen.
Laat het maar snel vrijdag zijn, dan weet ik iig waar ik aan toe ben. :')

Beppie, je mindset kan zeker impact hebben en menstruatie tegenhouden idd, gewoon omdat je niet wilt dat hij komt. Dus ik snap dat wel. :Y
pi_202101843
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 11:51 schreef Zusje123 het volgende:

[..]
Ja, die heb ik weer voor het eerst gehaald afgelopen maand. (Ook al eerder, maar daarna ben ik tijdelijk gestopt).
Het gekke is dat ik juist deze maand niks heb kunnen ontdekken.

Maar nog steeds niet ongesteld. En vandaag ineens niet alleen pijnlijke borsten als ik er op druk, maar een behoorlijk pijnlijke steek door mijn tepels. Dus heel raar :?
Ik wacht alleen met testen tot het weekend. Anders kan ik sws mijn mond niet houden op werk. En het weekend hebben we een paar dagen om het samen te verwerken. Maar dat duurt natuurlijk nog veel te lang, dus ik ben benieuwd of ik het volhoudt,

Anders nog mensen op het wachtbankje?
Hmm ja lastig. En spannend ook!

Ik heb na mijn eisprong sowieso altijd kneiter veel last van mijn borsten. Dus het zou bij mij niet meteen een teken zijn. Maar ik duim heel hard voor je :)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_202119676
Hoi. Ik lees al een tijdje af en toe mee en vind het nu tijd om dit topic te komen versterken O+.

Ik ben deze maand alleen een week eerder ongesteld geworden dan verwacht (hoewel mijn cyclus na het stoppen met de minipil sowieso nog niet super voorspelbaar is), en ik weet qua planning even niet zo heel goed of we er na deze menstruatie voor zullen gaan of dat we mijn menstruatie in december nog afwachten.
pi_202121299
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 02:08 schreef Smart_ass het volgende:
Hoi. Ik lees al een tijdje af en toe mee en vind het nu tijd om dit topic te komen versterken O+.

Ik ben deze maand alleen een week eerder ongesteld geworden dan verwacht (hoewel mijn cyclus na het stoppen met de minipil sowieso nog niet super voorspelbaar is), en ik weet qua planning even niet zo heel goed of we er na deze menstruatie voor zullen gaan of dat we mijn menstruatie in december nog afwachten.
Welkom! Niet geschoten altijd mis toch? Je hoeft niet gelijk al the wat met ovulatiesticks en/of temperatuur meten, maar een schot voor de boeg kan geen kwaad. Lekker 'oefenen' 😉

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 18:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Hmm ja lastig. En spannend ook!

Ik heb na mijn eisprong sowieso altijd kneiter veel last van mijn borsten. Dus het zou bij mij niet meteen een teken zijn. Maar ik duim heel hard voor je :)
Dank je! Waarschijnlijk heb ik morgen een update. Van mijn borsten heb ik nog niet eerder last gehad, dus dat was echt nieuw, maar zo is iedere vrouw (en iedere cyclus) anders.
pi_202125010
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 02:08 schreef Smart_ass het volgende:

Ik zou gewoon alvast de oefening inzetten. Je weet immers maar nooit :) en welkom!

quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 09:43 schreef Zusje123 het volgende:

[..]
Welkom! Niet geschoten altijd mis toch? Je hoeft niet gelijk al the wat met ovulatiesticks en/of temperatuur meten, maar een schot voor de boeg kan geen kwaad. Lekker 'oefenen' 😉
[..]
Dank je! Waarschijnlijk heb ik morgen een update. Van mijn borsten heb ik nog niet eerder last gehad, dus dat was echt nieuw, maar zo is iedere vrouw (en iedere cyclus) anders.
Spannend duim duim duim
pi_202126215
Spannend zeg Zusje, ik vind het knap dat je het volhoudt zo lang niet te testen!

Met de planning bedoelde ik eigenlijk dat als ik direct zwanger zou zijn de UD niet ideaal zou zijn. Ook geen ramp verder hoor. Nu weet ik dat de kans dat het in 1x raak is waarschijnlijk niet bijzonder hoog is met mijn onregelmatige cyclus op het moment, maar ik weet uit ervaring dat het wel kan :P.
pi_202129665
Ik ben momenteel wel op het punt beland dat de UD mij geen reet meer interessant _O-
  donderdag 11 november 2021 @ 20:52:10 #208
497064 beppievanomdehoek
die met het lelijke tuinhuisje
pi_202132483
Ik ben precies op schema ongesteld, ik had toch nog een beetje hoop omdat ik 0 klachten had maar ineens poef menstruatie
pi_202133325
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 20:52 schreef beppievanomdehoek het volgende:
Ik ben precies op schema ongesteld, ik had toch nog een beetje hoop omdat ik 0 klachten had maar ineens poef menstruatie
Ahw dat is dan toch altijd jammer.
pi_202133336
Ik vind het leuk dat er nu meer mensen zijn. Ik zit op dag 9 dus mag binnenkort weer op zoek naar mijn ei.. iedere maand Pasen hier.
pi_202133932
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 18:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik ben momenteel wel op het punt beland dat de UD mij geen reet meer interessant _O-
Nou dit idd. Ik wil gewoon een baby, maakt me niet meer uit wanneer die komt als het maar zsm is. _O-

Ja leuk dat er weer iets meer leven in het topic is!

Ik ben nog niet ongesteld, maar heb ook niet echt het gevoel dat het raak is eigenlijk. Toch maar even testen morgenochtend, want zie morgen mijn beste vriendin die ik het dan in reallife kan vertellen ipv via de app (zij wil proberen voor een tweede dus we weten elkaars cyclus vrij precies, haha). Al denk ik dat mijn lijf spelletjes met me speelt en ik gewoon negatief ga testen.
pi_202135856
Geduldig zijn is soms echt een onmogelijke opgave als je zo graag wil :P

Ik heb voor deze ronde ovulatietesten gekocht omdat het waarschijnlijk toch de laatste ronde zonder medicatie wordt. Maar nu al op dag 27 en nog niks :')
Op zich niet gek aangezien de vorige twee cycli 44 dagen duurden, maar het lijkt soms zo eindeloos lang te duren allemaal.
pi_202135866
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 22:29 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Nou dit idd. Ik wil gewoon een baby, maakt me niet meer uit wanneer die komt als het maar zsm is. _O-

Ja leuk dat er weer iets meer leven in het topic is!

Ik ben nog niet ongesteld, maar heb ook niet echt het gevoel dat het raak is eigenlijk. Toch maar even testen morgenochtend, want zie morgen mijn beste vriendin die ik het dan in reallife kan vertellen ipv via de app (zij wil proberen voor een tweede dus we weten elkaars cyclus vrij precies, haha). Al denk ik dat mijn lijf spelletjes met me speelt en ik gewoon negatief ga testen.
Spannend! Hopelijk toch twee streepjes morgenochtend voor je.
  vrijdag 12 november 2021 @ 06:46:07 #214
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_202136469
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 20:52 schreef beppievanomdehoek het volgende:
Balen Bep!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_202138052
Nou, ik had geen test meer nodig vanochtend. }) ;(
pi_202140510
Balen :(

Ik was vanmorgen bij de gyn, zijn advies was om deze cyclus af te breken met een provera kuur (omdat hij waarschijnlijk anovulatoir is), en dan op dag 3 van de menstruatie letrozol gaan slikken.
Ik denk dat ik nog wel een paar dagen ga wachten met de kuur, geen zin om in mijn uppie in de nachtdienst in een isolatiepak ongesteld te zitten zijn en mezelf zielig te voelen. :')
  vrijdag 12 november 2021 @ 14:36:15 #217
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_202142074
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 09:39 schreef Vaiana het volgende:
Nou, ik had geen test meer nodig vanochtend. }) ;(
Dan jezelf maar trakteren op een chocoladereep van de besparing!
pi_202143411
O, wat naar Bep, Vaiana en Lokasenna! Maar even lief zien voor jezelf en daarna jezelf weer bij elkaar rapen en door voor volgende maand.
pi_202144207
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 12:31 schreef Lokasenna het volgende:
Balen :(

Ik was vanmorgen bij de gyn, zijn advies was om deze cyclus af te breken met een provera kuur (omdat hij waarschijnlijk anovulatoir is), en dan op dag 3 van de menstruatie letrozol gaan slikken.
Ik denk dat ik nog wel een paar dagen ga wachten met de kuur, geen zin om in mijn uppie in de nachtdienst in een isolatiepak ongesteld te zitten zijn en mezelf zielig te voelen. :')
Heb je dat al eens eerder gebruikt, of wordt dit de eerste keer?

En jammer van alle menstruaties weer, op naar de volgende maand!
pi_202145066
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 november 2021 17:03 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Heb je dat al eens eerder gebruikt, of wordt dit de eerste keer?

En jammer van alle menstruaties weer, op naar de volgende maand!
Eerste keer. Ik vroeg nog of ik ook kon afwachten tot ik vanzelf ongesteld zou worden, maar volgens de gyn zou dit als een soort reset kunnen werken om de medicatie beter aan te laten slaan? Dus het moet maar :P
pi_202149083
Iemand die ik ken heeft dat ook voorgeschreven gekregen na ruim een halfjaar na het verwijderen van haar spiraaltje geen menstruatie gehad te hebben. Zij was binnen enkele maanden zwanger, dus ik strooi wat positiviteit je kant op :P.

Wij gaan er nadat deze menstruatie klaar is toch ook maar voor. Beetje onhandig alleen dat we mijn ouders twee weken in huis hebben rond mijn ovulatie… :')
pi_202153862
Ik heb beter nieuws. Gisteren al een tweede streepje gezien, maar omdat de teststreep wat vager was en ik het niet durfde te geloven, vandaag nog een test gedaan. En hij is weer positief. Voelt heel onwerkelijk ook omdat ik (nog) nergens last van heb en mij niet anders voel.

Jullie succes komende maand(en)! Blijf volhouden.
pi_202154126
Jaaa zusje! Gefeliciteerd!!!
pi_202154151
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 08:03 schreef Zusje123 het volgende:
Ik heb beter nieuws. Gisteren al een tweede streepje gezien, maar omdat de teststreep wat vager was en ik het niet durfde te geloven, vandaag nog een test gedaan. En hij is weer positief. Voelt heel onwerkelijk ook omdat ik (nog) nergens last van heb en mij niet anders voel.

Gefeliciteerd *O*
pi_202154628
quote:

Jaaa wat goed! Gefeliciteeeerd. *O*
pi_202154984
quote:

Gefeliciteerd! *O*
pi_202157210
quote:

Gefeliciteerd! *O*
pi_202160500
Dank jullie wel allemaal!
pi_202194475
Gefeliciteerd, zusje!

Af en toe komen ze langs.. heeft iemand een hoop ovulatietesten over? :)
Protège moi de mes désirs.
  maandag 15 november 2021 @ 21:52:13 #230
149959 SQ
snelle trees
pi_202194571
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2021 21:46 schreef arvensis het volgende:
Gefeliciteerd, zusje!

:o
disclaimer
pi_202194633
Nee sorry moet volgende maand ook weer nieuwe bestellen :{
pi_202195262
Ik gebruik ze niet meer, maar heb ze voor mijn miskraam wel opgemaakt dus kan je er ook niet aan helpen helaas. Was zelf wel enthousiast over die van sensitest, goed betaalbaar en ik had er altijd heel duidelijk resultaat mee. :Y
  maandag 15 november 2021 @ 22:28:29 #233
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202195269
quote:
Gefeliciteerd, zusje!

Helaas maar 1 pak, kan ik je wel opsturen :) .
Resistance is futile.
  maandag 15 november 2021 @ 22:28:44 #234
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202195277
Gefeliciteerd zusje!
Resistance is futile.
pi_202195292
Nooit bedacht ook, om te vragen of mensen die dingen over hadden. _O- Best logisch om dat wel te doen.
pi_202195300
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 21:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Nee sorry moet volgende maand ook weer nieuwe bestellen :{
:*
Jouw geduld wordt ook wel aardig op de proef gesteld..
  maandag 15 november 2021 @ 22:33:33 #237
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202195371
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 november 2021 20:36 schreef Smart_ass het volgende:
Iemand die ik ken heeft dat ook voorgeschreven gekregen na ruim een halfjaar na het verwijderen van haar spiraaltje geen menstruatie gehad te hebben. Zij was binnen enkele maanden zwanger, dus ik strooi wat positiviteit je kant op :P.

Wij gaan er nadat deze menstruatie klaar is toch ook maar voor. Beetje onhandig alleen dat we mijn ouders twee weken in huis hebben rond mijn ovulatie… :')
Ik moest hier aan denken :+

Good luck!
Resistance is futile.
pi_202195399
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 22:30 schreef Vaiana het volgende:

[..]
:*
Jouw geduld wordt ook wel aardig op de proef gesteld..
Ik had al zo’n gevoel toen we begonnen :)
pi_202195420
Ik heb de testen van klackstar. Bevallen goed en kosten geen fluit..

Hihaho ze zei bevallen :’)
pi_202196767
Even voor mijn beeldvorming: als je regelmatig seks hebt dan heb je in principe geen ovulatietesten nodig toch? Zelfs als je niet precies weet wanneer je ovuleert en je het ruim neemt gaat het om een tijdsbestek van 2 weken ofzo? Hoewel 2 weken lang om de dag seks hebben natuurlijk best veel is dus nu ik het zo typ snap ik het wel :') .
pi_202196882
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 november 2021 01:31 schreef Smart_ass het volgende:
Even voor mijn beeldvorming: als je regelmatig seks hebt dan heb je in principe geen ovulatietesten nodig toch? Zelfs als je niet precies weet wanneer je ovuleert en je het ruim neemt gaat het om een tijdsbestek van 2 weken ofzo? Hoewel 2 weken lang om de dag seks hebben natuurlijk best veel is dus nu ik het zo typ snap ik het wel :') .
Na één week zou ik al een blaasontsteking oplopen :')
  Moderator dinsdag 16 november 2021 @ 08:27:38 #242
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202197467
quote:
Gefeliciteerd, zusje!

Hey wat leuk! Wist helemaal niet dat jullie de wens hadden voor een derde :o

Ik kwam laatst een batch ovulatietesten tegen achterin een kast maar ik denk dat die al jaren over de datum zijn. Geen idee dus hoe betrouwbaar die nog zijn :)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_202197521
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 08:27 schreef MaJo het volgende:

[..]
Hey wat leuk! Wist helemaal niet dat jullie de wens hadden voor een derde :o

Ik kwam laatst een batch ovulatietesten tegen achterin een kast maar ik denk dat die al jaren over de datum zijn. Geen idee dus hoe betrouwbaar die nog zijn :)
Het is niet voor mij. :)
Protège moi de mes désirs.
pi_202197530
quote:
Dat zou je kunnen doen idd. Ik moet er niet aan denken persoonlijk _O-

Ik vind het wel fijn met die testen. Ik weet zo wanneer mijn eisprong was. Want die wisselt per maand bij hoeveel dagen die is. En ik weet dus ook wanneer ik ongesteld moet worden zodat ik mij niet onnodig gek ga maken. Geeft veel rust.
  Moderator dinsdag 16 november 2021 @ 09:35:36 #245
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202198138
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2021 08:35 schreef arvensis het volgende:

[..]
Het is niet voor mij. :)
Ah ok :@

Zelf heb ik het meeste gehad aan elke ochtend tempen, na mijn eisprong ging mijn temperatuur standaard een halve graad omhoog en bleef het gedurende de zwangerschap(pen) ook hoog. Die testen hebben mij nooit echt geholpen.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  dinsdag 16 november 2021 @ 11:21:47 #246
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_202199279
quote:

Van harte O+!
pi_202202235
quote:
0s.gif Op maandag 15 november 2021 22:35 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]
Ik had al zo’n gevoel toen we begonnen :)
Dat scheelt misschien wel een beetje? Dan heb je iig iets minder hoge verwachtingen wellicht. Maar ik hoop nog steeds dat het binnenkort raak is. :*

quote:
_O- Ik doe dat momenteel wel ongeveer, 2 weken om de dag seksen. Vanaf circa 4 dagen voor wanneer ik wil dat mijn eisprong is (dus op basis van mijn normale cycluslengte), totdat ik op basis van het temperaturen kan constateren dat mijn eisprong geweest is. Aangezien dat ook pas na 3 à 4 dagen met zekerheid te zeggen is, en mijn cyclus momenteel zo'n 4 dagen langer is dan normaal, kom je dan op 12 dagen. :P

Ik weet niet hoe lang ik dat vol ga houden, dus als mijn cyclus zo afwijkend blijft ga ik misschien ook wel weer even aan de ovulatietesten. :Y
pi_202202602
Ik ga dat voor nu ook zo doen @Vaiana :Y . Mijn normale cyclus is 28 dagen, hoewel het afgelopen maand 24 dagen was. Wij gaan dus maar gewoon om de dag seksen in de periode waarin de eisprong zou moeten zijn voor zowel een cyclus van 24 dagen als 28 dagen zeg maar, plus een paar dagen daarvoor en een dag erna. We zien wel hoelang we dat volhouden. Hopelijk is mijn cyclus ook gewoon weer snel 28 dagen. Dit is pas ronde 1 dus ik wil eigenlijk ook nog niet aan ovulatietesten en temperaturen hoeven denken :P.
  Moderator dinsdag 16 november 2021 @ 15:17:05 #249
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202202811
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 november 2021 15:06 schreef Smart_ass het volgende:
Ik ga dat voor nu ook zo doen @:Vaiana :Y . Mijn normale cyclus is 28 dagen, hoewel het afgelopen maand 24 dagen was. Wij gaan dus maar gewoon om de dag seksen in de periode waarin de eisprong zou moeten zijn voor zowel een cyclus van 24 dagen als 28 dagen zeg maar, plus een paar dagen daarvoor en een dag erna. We zien wel hoelang we dat volhouden. Hopelijk is mijn cyclus ook gewoon weer snel 28 dagen. Dit is pas ronde 1 dus ik wil eigenlijk ook nog niet aan ovulatietesten en temperaturen hoeven denken :P.
Waar haal je de tijd vandaan met een dreumes :o _O-
pi_202203990
Regelmatig seks hebben lijkt mij dan weer makkelijker dan de temperatuurmethode. Dat is alleen nauwkeurig als je elke ochtend voordat je uit bed stapt op hetzelfde tijdstip de temperatuur meet en dan moet je ook nog eens stabiele nachten hebben waarbij je een minimaal 5 uur achtereen kan slapen voordat de wekker gaat.
pi_202204268
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 15:17 schreef MaJo het volgende:

[..]
Waar haal je de tijd vandaan met een dreumes :o _O-
Het hoeven natuurlijk geen ellenlange sekssessies te zijn he :P.
  Moderator dinsdag 16 november 2021 @ 17:20:15 #252
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202204956
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2021 16:41 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Het hoeven natuurlijk geen ellenlange sekssessies te zijn he :P.
Het zit hem nog niet eens in de tijd maar meer de energie :D Ik ben elke avond gesloopt _O- Al zijn de sekssessies inmiddels eerder verplaatst naar overdag dus wat dat betreft kan het wel ja :9
pi_202205121
Ja eens hoor! Met werk, studie en een dreumes is er weinig tijd en/of energie. Maargoed, we weten waar we het voor doen :P.
pi_202205708
Hmm, hier helpt het juist om meer energie te krijgen. Ik merk dat ik echt vermoeider ben als ‘het’ er niet van komt, ook als ik dan zelf iets minder slaap heb. ;) Het geeft juist een boost of zo, ook dat je je (weer) sexier en aantrekkelijker voelt overdag. En al verlangend uitkijkt naar de avond.
pi_202206691
Dat heb ik ook hoor ela! Ik slaap vaak ook juist beter na seks :9
pi_202207031
Ik zit weer op het wachtbankje voor ronde 7.
pi_202207289
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 16:22 schreef Elleska het volgende:
Regelmatig seks hebben lijkt mij dan weer makkelijker dan de temperatuurmethode. Dat is alleen nauwkeurig als je elke ochtend voordat je uit bed stapt op hetzelfde tijdstip de temperatuur meet en dan moet je ook nog eens stabiele nachten hebben waarbij je een minimaal 5 uur achtereen kan slapen voordat de wekker gaat.
Temperaturen lukt mij ook niet, wegens wisselende diensten.
pi_202209549
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 19:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik zit weer op het wachtbankje voor ronde 7.
Spannend! Wanneer is je NOD?
pi_202211468
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 16:22 schreef Elleska het volgende:
Ik heb nog geen kind, ik ken geen nachten waarin 5 uur doorslapen niet lukt. :D
Het tijdstip is soms een dingetje ja, maar na een paar cyclussen heb ik mijn basis temperatuur van zowel voor als na eisprong wel helder, plus weet ik dat ik bij uitslapen meestal een temperatuurstijging zie die los staat van de eisprong. En aangezien mijn eisprong vinden het enige doel is voor mij, werkt temperaturen dan prima.
Verdere conclusies over innesteling of zwanger zijn/blijven probeer ik er niet meer mee te vinden, daar werd ik wat obsessief van. :{
pi_202211736
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 november 2021 21:35 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Spannend! Wanneer is je NOD?
30 november.
pi_202212283
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 22:33 schreef Vaiana het volgende:

[..]
Ik heb nog geen kind, ik ken geen nachten waarin 5 uur doorslapen niet lukt. :D
Het tijdstip is soms een dingetje ja, maar na een paar cyclussen heb ik mijn basis temperatuur van zowel voor als na eisprong wel helder, plus weet ik dat ik bij uitslapen meestal een temperatuurstijging zie die los staat van de eisprong. En aangezien mijn eisprong vinden het enige doel is voor mij, werkt temperaturen dan prima.
Verdere conclusies over innesteling of zwanger zijn/blijven probeer ik er niet meer mee te vinden, daar werd ik wat obsessief van. :{
Majo had het over waar je de tijd vandaan voor om de dag seks met een dreumes in huis, vandaar mijn reactie.
Ik kan overigens prima 5 uur achter elkaar slapen want L slaapt slaapt savonds en snachts prima alleen de ochtenden vaak niet waardoor temperaturen alsnog in de soep zou lopen.

Gelukkig kan ik mijn ovulatie prima herkennen aan de hand van symptomen, de ovulatietesten waren eigenlijk alleen als bevestiging.
pi_202274251
Vannacht menstruatie gekregen na provera, hallo nieuwe ronde :)
Dinsdag moet ik de eerste letrozol nemen, hopelijk niet te veel bijwerkingen.

Hoe gaat het bij jullie?
pi_202274912
Spannend Loka! Ik verwacht over 1 tot 1,5 week mijn eisprong, dus voorlopig nog weinig boeiends te vertellen. :D
pi_202274927
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 09:12 schreef Lokasenna het volgende:

Hoe gaat het bij jullie?
Hopelijk heeft de medicatie snel het gewenste effect!

Ik zit op dag 19 van wat waarschijnlijk een 28 daagse cyclus gaat worden :)
pi_202297660
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_202297793
quote:
11s.gif Op maandag 22 november 2021 20:32 schreef Elleska het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:o Jaaaaa eindelijk! Wat ontzettend fijn voor je!! Gefeliciteerd. O+ *O*
pi_202297804
quote:
SPOILER
Jaaaa gefeliciteerd *O*
pi_202297923
quote:
SPOILER
Gefeliciteerd!!! *O*
pi_202298021
Gefeliciteerd Elleska. *O* goeie streep ook!
pi_202298082
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2021 20:54 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Gefeliciteerd Elleska. *O* goeie streep ook!
ja hele goeie.
Was al 2 dagen overtijd dus het mag ook wel een duidelijke streep zijn.
pi_202298109
quote:
SPOILER
Oh jaaaaa Elleska *O* *O* *O*
pi_202299103
Jaaaa! Gefeliciteerd Elleska! Inderdaad, wat een goeie streep! O+
pi_202299317
Gefeliciteerd Elleska! *O*

En spannend, Lokasenna!
  maandag 22 november 2021 @ 22:27:10 #274
208890 June.
Seriously?
pi_202299338
Dat is niet te missen! Gefeliciteerd O+
SPOILER
Shine bright like a diamond.
pi_202299533
quote:
1s.gif Op maandag 22 november 2021 22:27 schreef June. het volgende:
Dat is niet te missen! Gefeliciteerd O+
SPOILER
haha ja, die grap hebben mijn man en ik ook al een paar keer gemaakt.

Het moet nog wel even landen ook omdat ik er nog helemaal niets van merk maar dat komt vast snel genoeg. Hier delen en alle felicitaties maken het weer een beetje echter O+

[ Bericht 6% gewijzigd door Elleska op 22-11-2021 22:49:35 ]
pi_202299592
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 22:06 schreef elamanilo het volgende:
Jaaaa! Gefeliciteerd Elleska! Inderdaad, wat een goeie streep! O+
Die knalstrepen van jou zijn me anders nog wel door het hoofd geschoten.
  dinsdag 23 november 2021 @ 00:15:33 #277
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202300189
quote:
SPOILER
*O*
Resistance is futile.
pi_202301740
Jaaa Gefeliciteerd! Wat een knalstreep!
  dinsdag 23 november 2021 @ 09:45:52 #279
149959 SQ
snelle trees
pi_202301745
Mooie strepen zeg, Elleska! Gefeliciteerd O+
disclaimer
pi_202301824
Ahw eindelijk! Gefeliciteerd Elleska! O+
  Moderator dinsdag 23 november 2021 @ 22:05:38 #281
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202311315
Elleska wat leuk O+ Gefeliciteerd! Niet te missen streep inderdaad *O*
pi_202333035
Is er hier toevallig iemand die al volledig uitgedokterd heeft welke (aanvullende) zorgverzekering je het beste kan hebben als je hoopt volgend jaar een zwangerschap, bevalling en kraamtijd mee te maken? :+
pi_202333546
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 13:24 schreef Vaiana het volgende:
Is er hier toevallig iemand die al volledig uitgedokterd heeft welke (aanvullende) zorgverzekering je het beste kan hebben als je hoopt volgend jaar een zwangerschap, bevalling en kraamtijd mee te maken? :+
Ik niet want niet nodig, maar kijk ook even naar:
- vergoeding eigen bijdrage kraamzorg
- vergoeding poliklinische bevalling
- vergoeding cursus
- vergoeding lactatiekundige zorg
- vergoeding fysiotherapie
- en voor daarna eventueel: anticonceptie :P
Vooral de aanvullende pakketten kunnen uitmaken aan vergoeding. Er zijn ook verzekeringen waarbij je vanwege zwangerschap je aanvullende mag upgraden. Ook is het kindje vaak automatisch bijverzekerd op de ouder met de meest uitgebreide polis. Ik zat beide zwangerschappen bij Menzis omdat die het fijnste was in bovenstaande met extraverzorgd 2, maar geen idee of dat nog zo is.
pi_202333677
quote:
Ik ben medisch, dus ik heb nu niet gekeken naar vergoeding voor poliklinische bevalling.

Ben geswitched van Menzis naar CZ met basis als aanvullend. Kost maar 8 euro per maand extra en krijg je voor 200 euro lactatiekundige, zwangerschapscursus, 9 fysio behandelingen, anticonceptie 200 euro per jaar en ook vergoeding voor kraamzorg.

Edit: zie ook dat er extra vergoeding is voor poliklinische bevalling tot 100%.

Best compleet dus!
Shine bright like a diamond.
pi_202333773
Ha, ik zit al bij CZ met basis aanvullend. :D
Vorig jaar ook daar gebleven omdat ik ook een poliklinische bevalling dekking zag, en ik verwacht daar gebruik van te gaan maken. Nice, dan blijf ik lekker zitten denk ik, premie gaat 4 euro omhoog dus dat is ook wel te overzien. Thanks!
pi_202334205
quote:
Ik heb het vorig jaar niet compleet uitgedokterd maar alleen gekeken naar die bevalling en kraamzorg. Ik kwam er toen op uit dat het niet veel zou schelen als ik aanvullend zou verzekeren of het zelf zou betalen.

Heb toen gewoon de basis genomen met als gedachte: alles wat ik niet nodig heb hou ik qua geld in mijn zak

Ik heb uiteindelijk een paar pittige rekeningen moeten betalen terwijl mijn bevalling onverwacht medisch was geworden. Dus ik weet niet of ik nou beter af ben geweest.

Ik kreeg in ieder geval in de basisverzekering wel 9x bekkenbodemfysiotherapie vergoed omdat de indicatie zwangerschap was. Daar hoef je het dus niet voor te doen.

Ik had denk ik wel voor aanvullend gekozen als ik voor m’n zwangerschap had geweten dat er lactatiekundigen bestonden. Maar dat wist ik toen niet lol.

Anyway. Ik weet niet. Als je het je kan veroorloven zou ik aanvullend nemen. Maar bedenk ook: je weet niet wanneer je zwanger wordt. Om voor december 2022 te bevallen moet je uiterlijk april 2022 zwanger zijn, anders schuift het weer een kalenderjaar op en is die verzekering misschien te vroeg. Tijdens de zwangerschap heb ik het aanvullende deel sowieso niet nodig gehad. Begon pas bij de bevalling

Oh en ik vergeet iets: sommige aanvullende verzekeringen vergoeden bevallingscursussen. Dat is wel echt chill
pi_202334297
Ik ben ontzettend risicomijdend dus heb mijn hele volwassen leven al een aanvullende verzekering. _O- Was vooral benieuwd of ik de 'juiste' aanvullende verzekering en verzekeraar had, maar dat lijkt dus wel redelijk goed te zitten.
pi_202334701
Verloskundige zorg wordt sowieso vergoed en ziekenhuisbevalling bij een medische indicatie ook.
Aanvullende verzekering is bijvoorbeeld voor lactatiekundige, eigenbijdrage kraamzorg, aanvullende kraamzorg, poliklinische bevalling (zonder medische indicatie) en zwangerschapscursus.

Ik heb dat overigens niet uit voorzorg al gedaan dus ik ben nu ook alles even aan het checken ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 14:49 schreef _Lily_ het volgende:
Ik heb uiteindelijk een paar pittige rekeningen moeten betalen terwijl mijn bevalling onverwacht medisch was geworden. Dus ik weet niet of ik nou beter af ben geweest.
Van welke dingen heb je een rekening gehad?

[ Bericht 1% gewijzigd door Elleska op 25-11-2021 15:58:47 ]
pi_202334941
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 14:15 schreef Vaiana het volgende:
Ha, ik zit al bij CZ met basis aanvullend. :D
Vorig jaar ook daar gebleven omdat ik ook een poliklinische bevalling dekking zag, en ik verwacht daar gebruik van te gaan maken. Nice, dan blijf ik lekker zitten denk ik, premie gaat 4 euro omhoog dus dat is ook wel te overzien. Thanks!
Heb je het gewoon of collectief via een werkgever? Dan zitten er vaak nog dingen extra in de aanvullende verzekering. Zoals 75% van de eigen bijdrage vd kraamzorg vergoed krijgen.
pi_202335080
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 15:48 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Heb je het gewoon of collectief via een werkgever? Dan zitten er vaak nog dingen extra in de aanvullende verzekering. Zoals 75% van de eigen bijdrage vd kraamzorg vergoed krijgen.
Collectief via mijn werkgever inderdaad.
pi_202335808
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 15:27 schreef Elleska het volgende:
Verloskundige zorg wordt sowieso vergoed en ziekenhuisbevalling bij een medische indicatie ook.
Aanvullende verzekering is bijvoorbeeld voor lactatiekundige, eigenbijdrage kraamzorg, aanvullende kraamzorg, poliklinische bevalling (zonder medische indicatie) en zwangerschapscursus.

Ik heb dat overigens niet uit voorzorg al gedaan dus ik ben nu ook alles even aan het checken ;)
[..]
Van welke dingen heb je een rekening gehad?
Even denken.
- bevallingscursus van 295 euro
- kraamzorg en geboortehotel totaal 455 euro

Wat ik heb ontlopen maar wat ik eigenlijk wel had betaald anders:
- bijdrage ziekenhuisbevalling. Hoeveel was dat ook alweer, 400 euro? Die had ik ingecalculeerd maar ik werd op t laatst van m’n zwangerschap ineens medisch en dus verviel dat
- lactatiekundige, 200 euro? Die van het ziekenhuis mocht ik “gratis” raadplegen omdat ik 3 dagen opgenomen had gelegen

Verder hoef je het qua zorg niet zo bont te maken als ik. Wij zijn 3 dagen in het geboortehotel geweest omdat we 24 uurs zorg wilden in het begin. We wisten allebei niks van baby’s, zodoende. Daar kwamen dus een boel kosten van. Daar tegenover dus wel 24 uur zorg en hier zat ook al het eten in en gebruik van materiaal (flesjes, kolfapparaat, kraamverband etc etc. Ook kunstvoeding als je dat nodig hebt, dat heb ik niet gebruikt)
pi_202336365
Ik was vorig jaar overgestapt naar vg.z maar heb daar toch spijt van. Ze vergoeden bijv. Wel (gedeeltelijk) een bevalcursus, maar natuurlijk net niet degene die ik had geboekt.

Ook zou je kunnen kijken of een tens in het pakket zit als je die wilt, die heb ik nu zelf 2ehands aangeschaft maar werd ook niet vergoed.

Lactatiekundige vergoeden ze tot 200 euro maar zover ben ik nog niet, eerst maar eens zien te bevallen.

Ik ga dus komend jaar waarschijnlijk weer naar een ander wisselen haha!
pi_202336646
Oh man gisteren is mijn schoonzus bevallen.. Voor het eerst tante. Rammel O+
pi_202343400
Ah wat leuk, gefeliciteerd O+.

Ik neem ondertussen ook plaats op het wachtbankje. NOD is 4 december volgens mijn app, maar dat is gebaseerd op een cyclus van 24 dagen dus ik weet het niet zo goed. We zien het allemaal wel :P.
  Moderator/colorchick vrijdag 26 november 2021 @ 14:46:34 #295
382129 crew  Donna
pi_202350318
quote:
SPOILER
Gefeliciteerd! *O*
pi_202381437
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 09:12 schreef Lokasenna het volgende:

Hoe gaat het bij jullie?
Hoe is het gegaan? Meegevallen met de bijwerkingen?
pi_202393030
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2021 19:15 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Hoe is het gegaan? Meegevallen met de bijwerkingen?
Eigenlijk helemaal geen bijwerkingen gehad.
Ook nog niet echt effect tot nu toe, nog geen grote follikels te zien op de echo vanmorgen, maar het was ook nog maar dag 9.
Dus het is nog even afwachten of het aanslaat of dat ik naar dubbele dosis moet.

In elk geval heb ik een abonnement op het ziekenhuis nu, blij dat het dichtbij is :P
pi_202393263
Fijn dat je geen bijwerkingen hebt :)

Ik heb alweer roze afscheiding en knallende koppijn. Dus morgen dag 28 en dan zal het wel doorzetten. Dus we gaan naar ronde 8…
pi_202393596
Heel fijn dat er geen bijwerking zijn! Hopelijk zie je snel resultaat. :*

Balen Thinkk-Pinkk. Stiekem ben ik een beetje jaloers op de cyclussen van 28 dagen, maar het zou wel fijn zijn als die mooie cyclus ook resulteerde in een mooie tweede streep.

Ik heb volgens mij vruchtbaar slijm gespot, dus hoop/verwacht binnenkort de eisprong. Dat zou me op een cyclus van ongeveer 34 dagen zetten, toch al weer 2 dichterbij mijn vroegere norm van 32.
pi_202393698
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 17:00 schreef Vaiana het volgende:
Heel fijn dat er geen bijwerking zijn! Hopelijk zie je snel resultaat. :*

Balen Thinkk-Pinkk. Stiekem ben ik een beetje jaloers op de cyclussen van 28 dagen, maar het zou wel fijn zijn als die mooie cyclus ook resulteerde in een mooie tweede streep.

Ik heb volgens mij vruchtbaar slijm gespot, dus hoop/verwacht binnenkort de eisprong. Dat zou me op een cyclus van ongeveer 34 dagen zetten, toch al weer 2 dichterbij mijn vroegere norm van 32.
Het is bij mij meestal ook geen 28 dagen hoor. Of in dit geval 27 want het is doorgebroken. Dag eerder dan ik had gedacht nav mijn testen.

Maar dat is ook waarom ik ovulatie testen gebruik om iig een beetje gericht te kunnen klussen :’)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')