abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202299592
quote:
0s.gif Op maandag 22 november 2021 22:06 schreef elamanilo het volgende:
Jaaaa! Gefeliciteerd Elleska! Inderdaad, wat een goeie streep! O+
Die knalstrepen van jou zijn me anders nog wel door het hoofd geschoten.
  dinsdag 23 november 2021 @ 00:15:33 #277
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202300189
quote:
11s.gif Op maandag 22 november 2021 20:32 schreef Elleska het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O*
Resistance is futile.
pi_202301740
Jaaa Gefeliciteerd! Wat een knalstreep!
  dinsdag 23 november 2021 @ 09:45:52 #279
149959 SQ
snelle trees
pi_202301745
Mooie strepen zeg, Elleska! Gefeliciteerd O+
disclaimer
pi_202301824
Ahw eindelijk! Gefeliciteerd Elleska! O+
  Moderator dinsdag 23 november 2021 @ 22:05:38 #281
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202311315
Elleska wat leuk O+ Gefeliciteerd! Niet te missen streep inderdaad *O*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_202333035
Is er hier toevallig iemand die al volledig uitgedokterd heeft welke (aanvullende) zorgverzekering je het beste kan hebben als je hoopt volgend jaar een zwangerschap, bevalling en kraamtijd mee te maken? :+
pi_202333546
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 13:24 schreef Vaiana het volgende:
Is er hier toevallig iemand die al volledig uitgedokterd heeft welke (aanvullende) zorgverzekering je het beste kan hebben als je hoopt volgend jaar een zwangerschap, bevalling en kraamtijd mee te maken? :+
Ik niet want niet nodig, maar kijk ook even naar:
- vergoeding eigen bijdrage kraamzorg
- vergoeding poliklinische bevalling
- vergoeding cursus
- vergoeding lactatiekundige zorg
- vergoeding fysiotherapie
- en voor daarna eventueel: anticonceptie :P
Vooral de aanvullende pakketten kunnen uitmaken aan vergoeding. Er zijn ook verzekeringen waarbij je vanwege zwangerschap je aanvullende mag upgraden. Ook is het kindje vaak automatisch bijverzekerd op de ouder met de meest uitgebreide polis. Ik zat beide zwangerschappen bij Menzis omdat die het fijnste was in bovenstaande met extraverzorgd 2, maar geen idee of dat nog zo is.
pi_202333677
quote:
Ik ben medisch, dus ik heb nu niet gekeken naar vergoeding voor poliklinische bevalling.

Ben geswitched van Menzis naar CZ met basis als aanvullend. Kost maar 8 euro per maand extra en krijg je voor 200 euro lactatiekundige, zwangerschapscursus, 9 fysio behandelingen, anticonceptie 200 euro per jaar en ook vergoeding voor kraamzorg.

Edit: zie ook dat er extra vergoeding is voor poliklinische bevalling tot 100%.

Best compleet dus!
Shine bright like a diamond.
pi_202333773
Ha, ik zit al bij CZ met basis aanvullend. :D
Vorig jaar ook daar gebleven omdat ik ook een poliklinische bevalling dekking zag, en ik verwacht daar gebruik van te gaan maken. Nice, dan blijf ik lekker zitten denk ik, premie gaat 4 euro omhoog dus dat is ook wel te overzien. Thanks!
pi_202334205
quote:
Ik heb het vorig jaar niet compleet uitgedokterd maar alleen gekeken naar die bevalling en kraamzorg. Ik kwam er toen op uit dat het niet veel zou schelen als ik aanvullend zou verzekeren of het zelf zou betalen.

Heb toen gewoon de basis genomen met als gedachte: alles wat ik niet nodig heb hou ik qua geld in mijn zak

Ik heb uiteindelijk een paar pittige rekeningen moeten betalen terwijl mijn bevalling onverwacht medisch was geworden. Dus ik weet niet of ik nou beter af ben geweest.

Ik kreeg in ieder geval in de basisverzekering wel 9x bekkenbodemfysiotherapie vergoed omdat de indicatie zwangerschap was. Daar hoef je het dus niet voor te doen.

Ik had denk ik wel voor aanvullend gekozen als ik voor m’n zwangerschap had geweten dat er lactatiekundigen bestonden. Maar dat wist ik toen niet lol.

Anyway. Ik weet niet. Als je het je kan veroorloven zou ik aanvullend nemen. Maar bedenk ook: je weet niet wanneer je zwanger wordt. Om voor december 2022 te bevallen moet je uiterlijk april 2022 zwanger zijn, anders schuift het weer een kalenderjaar op en is die verzekering misschien te vroeg. Tijdens de zwangerschap heb ik het aanvullende deel sowieso niet nodig gehad. Begon pas bij de bevalling

Oh en ik vergeet iets: sommige aanvullende verzekeringen vergoeden bevallingscursussen. Dat is wel echt chill
pi_202334297
Ik ben ontzettend risicomijdend dus heb mijn hele volwassen leven al een aanvullende verzekering. _O- Was vooral benieuwd of ik de 'juiste' aanvullende verzekering en verzekeraar had, maar dat lijkt dus wel redelijk goed te zitten.
pi_202334701
Verloskundige zorg wordt sowieso vergoed en ziekenhuisbevalling bij een medische indicatie ook.
Aanvullende verzekering is bijvoorbeeld voor lactatiekundige, eigenbijdrage kraamzorg, aanvullende kraamzorg, poliklinische bevalling (zonder medische indicatie) en zwangerschapscursus.

Ik heb dat overigens niet uit voorzorg al gedaan dus ik ben nu ook alles even aan het checken ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 14:49 schreef _Lily_ het volgende:
Ik heb uiteindelijk een paar pittige rekeningen moeten betalen terwijl mijn bevalling onverwacht medisch was geworden. Dus ik weet niet of ik nou beter af ben geweest.
Van welke dingen heb je een rekening gehad?

[ Bericht 1% gewijzigd door Elleska op 25-11-2021 15:58:47 ]
pi_202334941
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 14:15 schreef Vaiana het volgende:
Ha, ik zit al bij CZ met basis aanvullend. :D
Vorig jaar ook daar gebleven omdat ik ook een poliklinische bevalling dekking zag, en ik verwacht daar gebruik van te gaan maken. Nice, dan blijf ik lekker zitten denk ik, premie gaat 4 euro omhoog dus dat is ook wel te overzien. Thanks!
Heb je het gewoon of collectief via een werkgever? Dan zitten er vaak nog dingen extra in de aanvullende verzekering. Zoals 75% van de eigen bijdrage vd kraamzorg vergoed krijgen.
pi_202335080
quote:
1s.gif Op donderdag 25 november 2021 15:48 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Heb je het gewoon of collectief via een werkgever? Dan zitten er vaak nog dingen extra in de aanvullende verzekering. Zoals 75% van de eigen bijdrage vd kraamzorg vergoed krijgen.
Collectief via mijn werkgever inderdaad.
pi_202335808
quote:
0s.gif Op donderdag 25 november 2021 15:27 schreef Elleska het volgende:
Verloskundige zorg wordt sowieso vergoed en ziekenhuisbevalling bij een medische indicatie ook.
Aanvullende verzekering is bijvoorbeeld voor lactatiekundige, eigenbijdrage kraamzorg, aanvullende kraamzorg, poliklinische bevalling (zonder medische indicatie) en zwangerschapscursus.

Ik heb dat overigens niet uit voorzorg al gedaan dus ik ben nu ook alles even aan het checken ;)
[..]
Van welke dingen heb je een rekening gehad?
Even denken.
- bevallingscursus van 295 euro
- kraamzorg en geboortehotel totaal 455 euro

Wat ik heb ontlopen maar wat ik eigenlijk wel had betaald anders:
- bijdrage ziekenhuisbevalling. Hoeveel was dat ook alweer, 400 euro? Die had ik ingecalculeerd maar ik werd op t laatst van m’n zwangerschap ineens medisch en dus verviel dat
- lactatiekundige, 200 euro? Die van het ziekenhuis mocht ik “gratis” raadplegen omdat ik 3 dagen opgenomen had gelegen

Verder hoef je het qua zorg niet zo bont te maken als ik. Wij zijn 3 dagen in het geboortehotel geweest omdat we 24 uurs zorg wilden in het begin. We wisten allebei niks van baby’s, zodoende. Daar kwamen dus een boel kosten van. Daar tegenover dus wel 24 uur zorg en hier zat ook al het eten in en gebruik van materiaal (flesjes, kolfapparaat, kraamverband etc etc. Ook kunstvoeding als je dat nodig hebt, dat heb ik niet gebruikt)
pi_202336365
Ik was vorig jaar overgestapt naar vg.z maar heb daar toch spijt van. Ze vergoeden bijv. Wel (gedeeltelijk) een bevalcursus, maar natuurlijk net niet degene die ik had geboekt.

Ook zou je kunnen kijken of een tens in het pakket zit als je die wilt, die heb ik nu zelf 2ehands aangeschaft maar werd ook niet vergoed.

Lactatiekundige vergoeden ze tot 200 euro maar zover ben ik nog niet, eerst maar eens zien te bevallen.

Ik ga dus komend jaar waarschijnlijk weer naar een ander wisselen haha!
pi_202336646
Oh man gisteren is mijn schoonzus bevallen.. Voor het eerst tante. Rammel O+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_202343400
Ah wat leuk, gefeliciteerd O+.

Ik neem ondertussen ook plaats op het wachtbankje. NOD is 4 december volgens mijn app, maar dat is gebaseerd op een cyclus van 24 dagen dus ik weet het niet zo goed. We zien het allemaal wel :P.
  Moderator/colorchick vrijdag 26 november 2021 @ 14:46:34 #295
382129 crew  Donna
pi_202350318
quote:
11s.gif Op maandag 22 november 2021 20:32 schreef Elleska het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd! *O*
pi_202381437
quote:
1s.gif Op zondag 21 november 2021 09:12 schreef Lokasenna het volgende:
Vannacht menstruatie gekregen na provera, hallo nieuwe ronde :)
Dinsdag moet ik de eerste letrozol nemen, hopelijk niet te veel bijwerkingen.

Hoe gaat het bij jullie?
Hoe is het gegaan? Meegevallen met de bijwerkingen?
pi_202393030
quote:
1s.gif Op zondag 28 november 2021 19:15 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
Hoe is het gegaan? Meegevallen met de bijwerkingen?
Eigenlijk helemaal geen bijwerkingen gehad.
Ook nog niet echt effect tot nu toe, nog geen grote follikels te zien op de echo vanmorgen, maar het was ook nog maar dag 9.
Dus het is nog even afwachten of het aanslaat of dat ik naar dubbele dosis moet.

In elk geval heb ik een abonnement op het ziekenhuis nu, blij dat het dichtbij is :P
pi_202393263
Fijn dat je geen bijwerkingen hebt :)

Ik heb alweer roze afscheiding en knallende koppijn. Dus morgen dag 28 en dan zal het wel doorzetten. Dus we gaan naar ronde 8…
pi_202393596
Heel fijn dat er geen bijwerking zijn! Hopelijk zie je snel resultaat. :*

Balen Thinkk-Pinkk. Stiekem ben ik een beetje jaloers op de cyclussen van 28 dagen, maar het zou wel fijn zijn als die mooie cyclus ook resulteerde in een mooie tweede streep.

Ik heb volgens mij vruchtbaar slijm gespot, dus hoop/verwacht binnenkort de eisprong. Dat zou me op een cyclus van ongeveer 34 dagen zetten, toch al weer 2 dichterbij mijn vroegere norm van 32.
pi_202393698
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 17:00 schreef Vaiana het volgende:
Heel fijn dat er geen bijwerking zijn! Hopelijk zie je snel resultaat. :*

Balen Thinkk-Pinkk. Stiekem ben ik een beetje jaloers op de cyclussen van 28 dagen, maar het zou wel fijn zijn als die mooie cyclus ook resulteerde in een mooie tweede streep.

Ik heb volgens mij vruchtbaar slijm gespot, dus hoop/verwacht binnenkort de eisprong. Dat zou me op een cyclus van ongeveer 34 dagen zetten, toch al weer 2 dichterbij mijn vroegere norm van 32.
Het is bij mij meestal ook geen 28 dagen hoor. Of in dit geval 27 want het is doorgebroken. Dag eerder dan ik had gedacht nav mijn testen.

Maar dat is ook waarom ik ovulatie testen gebruik om iig een beetje gericht te kunnen klussen :’)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')