abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199741845
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 12:25 schreef Friday12 het volgende:

[..]

daarom de vraag hoelang blijven ze nog? Lang? Dan ga ik en als het kort was dan blijf ik. Maar er werden meteen aanames gedaan :')
Moeder kan deze vraag niet beantwoorden zonder het haar gasten te vragen. Aan mensen vragen hoe lang ze nog van plan zijn te blijven betekent altijd dat het tijd is om te gaan. Dat begrijpt de vrouw van TS maar al te goed.

Het ontkennen van deze strategie - en het uitmaken voor leugenaar van de moeder van TS - is een smerige poging tot manipulatie. Dat de barmhartige reactie van moeder hierop nog meer brandt bij de vrouw van TS begrijp ik wel, gezien haar eerdere gedrag.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 12:32 schreef JeMoeder het volgende:
De vrouw van jou moet normaal doen. Een verzoeningsactie vind ik een heel groot (en vooral onnodig) gebaar van je ouders, en vervolgen reageert ze als een botte draak.
Eens.
pi_199741850
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 12:42 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Moeder kan deze vraag niet beantwoorden zonder het haar gasten te vragen.

[..]

Tuurlijk wel.

"Hoe lang willen ze nog blijven?"
"Geen idee, maar ik werk ze er over een uurtje wel beleefd uit"
"Pools are perfect for holding water"
pi_199741881
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 12:43 schreef probeer het volgende:

[..]

Tuurlijk wel.

Inderdaad. En alsof dat zo vreselijk is! Ik ken eigenlijk alleen maar warme grootouders die goed begrijpen hoe lastig het met kleine kinderen kan zijn en die hun (schoon-) kinderen graag het leven makkelijker maken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_199741891
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 12:43 schreef probeer het volgende:

[..]

Tuurlijk wel.

Nou nee.
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:10 schreef Poolbal het volgende:
Verder heeft ze veel verzoenende dingen gezegd, maar ook dat haar grens ligt bij het wegsturen van vrienden.
  Moderator vrijdag 4 juni 2021 @ 12:47:09 #106
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199741899
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 12:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Inderdaad. En alsof dat zo vreselijk is! Ik ken eigenlijk alleen maar warme grootouders die goed begrijpen hoe lastig het met kleine kinderen kan zijn en die hun (schoon-) kinderen graag het leven makkelijker maken.
\dat doen deze ouders ook als ik het goed begrijp
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199741907
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 12:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hoe verlopen ruzies bij anderen dan, in alle redelijkheid? Ik vind dat moeilijk te geloven.

Ik denk dat de analyse van @:Lienekien klopt: de vrouw voelt zich niet gesteund en begrepen. Als gevolg ervan haalt ze alles uit de kast om TS aan haar kant te krijgen. Het is een teken van machteloosheid. Ik wil het er niet mee goedpraten, maar de eerste persoon die ruzies voert à la Esther Perel moet ik nog tegenkomen.
Ja dikke prima dat een ruzie eens zonder al te veel redelijkheid verloopt vanuit de ene of de andere zijde.

Maar dat er geëist wordt dat TS mee gaat in het belasteren van zijn moeder vind ik te ver gaan. Dat vind ik, zoals TS ook al aangeeft, manipulatief. En ook dat ze daar dan blijkbaar 2 dagen lang een kutsfeer door hebben. Dan gaat er toch echt iets mis in de manier waarop ze conflicten oplossen.
pi_199741908
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 12:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dit is 100% gaslighting. Alsof het hier gaat om grootouders die niet begrijpen hoe lastig het is met kinderen en vooral het leven van TS en zijn vrouw moeilijker willen maken.

Ben jij de vrouw van TS? :D
pi_199741938
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 12:46 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Nou nee.
[..]

"Geen idee, en ik ga ze niet vragen om weg te gaan."

Is inderdaad ook een antwoord zonder het je gasten te hoeven vragen.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 12:52:33 #110
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_199741955
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 22:39 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Ik denk dat je lijkt op haar :D zij is ook erg van de controle houden en houdt zich vooral bezig met het ritme. Dus het levert haar inderdaad meer spanning op. Ik heb vertrouwen dat hij later heus wel goed slaapt als een slaapje slecht gaat. Zij is zich al druk aan het maken, terwijl hij uiteindelijk inderdaad gewoon prima slaapt.

Ik hou in het midden wie er gelijk heeft, al weet ik dat zij wel degelijk wilde en (in)direct vroeg dat het bezoek ging. Het gaat mij er om dat dit zo op de spits gedreven wordt. En in de hele situatie zegt mijn vrouw dingen die ik manipulatief vind. En haar gekwetstheid zit hem er vooral in dat ze het niet leuk vindt om te horen dat ze soms bot direct is, maar klopt wel. En dat maakt het moeilijk voor mij om heel begripvol te luisteren. Want zij zegt dingen die, als ik ze begripvol aanluister, ons allemaal verder uit elkaar drijven terwijl ze niet waar zijn. "Jij was erbij, ik heb dat niet gezegd toch? Je ouders moeten mij al heel lang haten als je moeder zulke dingen zegt! Ze pleegt gewoon karaktermoord toch?" Ik vind het heel moeilijk om haar te steunen. Ik probeer dan er niet op in te gaan "ja het is een pijnlijke situatie" maar na een tijdje zijn mijn platitudes op.

Overigens voor Fok er op duikt: ik doe superveel in huis, met de baby en om haar te ontlasten.
Er weleens aan gedacht dat het beter gaat omdat je vrouw haar best doet de sıtuatıe te controleren en van rıtme te zıjn? Dat het zonder dat grove ellende zou zıjn?

En heeft ze gezegd dat de vısıte maar moest vertrekken? Of heeft ze gevraagd hoe het zat zodat ze kon kıezen wat de beste keuze voor haar omstandıgheden was? Dus zou blıjven als het snel rustıger werd, maar zou vertrekken als dat nıet zo was?

Ik heb geluk gehad met een vrıj makkelıjke baby, normalıter was er nıet zoveel rıtme, rust en controle nodıg. Toch waren er momenten van buıkrampjes en andere zaken dıe maakte dat er even wat meer rust en rıtme nodıg waren. Heb ook weleens boven gezeten bıj mıjn ouders met een baby dıe geen rust kon vınden omdat het bebeden gezellıg was. Ben erg blıj dat mıjn ouders het begrepen dat ık vroeg gaat het snel rustıg worden en zo nee dan ga ık nu.
Ik zeı nıet schop dat bezoek eruıt, ık moest het gewoon doen met de sıruatıe dıe zıch voordeed en daar het beste van maken.

Als dıe baby van jullıe zoet had lıggen te slapen was dıt nıet gebeurd.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_199741961
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 12:48 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Dit is 100% gaslighting. Alsof het hier gaat om grootouders die niet begrijpen hoe lastig het is met kinderen en vooral het leven van TS en zijn vrouw moeilijker willen maken.
Die indruk wekken ze wel met een uitspraak als "mijn grens ligt bij het wegsturen van vrienden". En dat maakt verder ook niet uit - de (schoon-) ouders zijn wie we zijn en dat verander je toch niet. Je kunt anderen maar beter accepteren zoals ze zijn en daar het beste van maken. Maar om dan te doen alsof de vrouw in kwestie iets vreselijks heeft gezegd of geïnsinueerd vind ik overdreven.

quote:
Haha, mijn lief zou nooit daarover posten. Maar ik had haar inderdaad wel kunnen zijn.

't Is wel mooi om te zien hoe er duidelijk twee kampen zijn dit topic. TS heeft wat te kiezen!
  vrijdag 4 juni 2021 @ 12:54:52 #112
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199741980
Als ik de OP nog weer een keer lees, concludeer ik dat het telefoongesprek eigenlijk echt het punt is geweest waarop het mis ging. Het hele gebeuren op de dag van de verjaardag was dat niet. Wel hoe dat telefoongesprek ging.
The love you take is equal to the love you make.
pi_199742027
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 12:54 schreef Lienekien het volgende:
Als ik de OP nog weer een keer lees, concludeer ik dat het telefoongesprek eigenlijk echt het punt is geweest waarop het mis ging. Het hele gebeuren op de dag van de verjaardag was dat niet. Wel hoe dat telefoongesprek ging.
Jup. Dat was waarschijnlijk het moment waarop TS' vrouw dacht "hej, hij luistert wel naar zijn moeder zonder meteen met tegenargumenten / 'ja maars' / verklaringen te komen".
pi_199742068
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 12:52 schreef Claudia_x het volgende:
Die indruk wekken ze wel met een uitspraak als "mijn grens ligt bij het wegsturen van vrienden".
Op haar eigen fucking verjaardag! 8)7
quote:
En dat maakt verder ook niet uit - de (schoon-) ouders zijn wie we zijn en dat verander je toch niet. Je kunt anderen maar beter accepteren zoals ze zijn en daar het beste van maken. Maar om dan te doen alsof de vrouw in kwestie iets vreselijks heeft gezegd of geïnsinueerd vind ik overdreven.
Deze schoonmoeder leest als de beste die je maar kunt wensen. Haar kleinkind blijft onverwacht niet meer logeren, ze wordt met een hoop drama voor leugenaar uitgemaakt, geeft duidelijk haar grenzen aan die niet worden gerespecteerd en zoekt ook nog eens op een lieve manier toenadering en is bereid de situatie achter zich te laten.

De vrouw van TS verdient echt de nobelprijs voor de vrede dat ze met deze duivel om blijft gaan zeg.
quote:
Haha, mijn lief zou nooit daarover posten. Maar ik had haar inderdaad wel kunnen zijn.
Simps gaan vroeg of laat vervelen en voor je weet heb je een affaire. Daar kun je hem wel weer mooi de schuld van geven. :7
quote:
't Is wel mooi om te zien hoe er duidelijk twee kampen zijn dit topic. TS heeft wat te kiezen!
TS heeft niets te kiezen. Hij gaat gewoon bukken voor de machtsspielerei van zijn vrouw.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 13:14:41 #115
194233 Friday12
Originele kloon
pi_199742197
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 13:02 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Op haar eigen fucking verjaardag! 8)7
[..]

Deze schoonmoeder leest als de beste die je maar kunt wensen. Haar kleinkind blijft onverwacht niet meer logeren, ze wordt met een hoop drama voor leugenaar uitgemaakt, geeft duidelijk haar grenzen aan die niet worden gerespecteerd en zoekt ook nog eens op een lieve manier toenadering en is bereid de situatie achter zich te laten.

De vrouw van TS verdient echt de nobelprijs voor de vrede dat ze met deze duivel om blijft gaan zeg.
[..]

Simps gaan vroeg of laat vervelen en voor je weet heb je een affaire. Daar kun je hem wel weer mooi de schuld van geven. :7
[..]

TS heeft niets te kiezen. Hij gaat gewoon bukken voor de machtsspielerei van zijn vrouw.
gast als ze gewoon de vraag had beantwoord: Hoelang is het nog druk was er geen drama geweest. Dan had vrouw van TS de keuze kunnen maken om weg te gaan. Dat jij en de helft van de fokkers hier meteen aanames doet van wat er mee bedoeld werd dat zegt meer over jou en de mede fokkers :')
pi_199742216
Vrouw en moeder zijn volgens mij geen vreslijke mensen. Er is alleen wat misgelopen in de communicatie.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  vrijdag 4 juni 2021 @ 13:18:04 #117
194233 Friday12
Originele kloon
pi_199742230
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 13:16 schreef Sumppi het volgende:
Vrouw en moeder zijn volgens mij geen vreslijke mensen. Er is alleen wat misgelopen in de communicatie.
Ja dat was TS :')

quote:
Ze vroeg of ik wilde vragen hoe lang de mensen nog bleven. Ik vatte het op als "ik kan ze niet vragen weg te gaan".
conclusie: TS is een dumbass
  vrijdag 4 juni 2021 @ 13:24:53 #118
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_199742287
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 12:48 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Ik denk nıet dat het probleem zo lıgt bıj opa en oma, maar bıj man en vrouw.
Dat opa en oma toch extra vısıte hadden en vrouwlıef dat nıet trok zou ok moeten zıjn. Dat manlıef het allemaal maar overdreven vond heeft de boel laten omtploffen.
Hıj was degene dıe de dırecte communıcatıe heeft gedaan.

Ik kan het mıs hebben, maar ık lees best wel een beetje ze stelt zıch aan mbt de baby bıj de ts.
Ik weet nog de eerste keer dat we ons kınd bıj mıjn ouders lıeten om even uıt eten te gaan. Eerste kınd, ruım 6 maanden toen (wel op plekken geweest, maar nıet achter gelaten zeg maar). Dat was best een dıng, dıe eerste keer zo.
Toen we terug kwamen hoorde ık hem al huılen voordat ık bınnen gıng. Moedermodus ın vol ornaat.
We zouden eıgenlıjk blıjven slapen, na het uıt eten nog even gezellıg en ergens rıchtıng de volgende avond weer naar huıs.
Maar het dıngetje had een buıkkrampje, nıets ernstıgs, maar hıj huılde en ook ık kon nıet tot rust komen.
Mıjn ouders zagen mıjn stress en zeıden lıefje ga lekker naar huıs, volgende keer proberen we het weer, korter, anders, het komt wel goed. Ze waren prıma ınstaat dıe kleıne goed op te vangen, ze deden eıgenlıjk nıets verkeerds, nıets wat ık nıet ook zou doen.
Maar ze toonde begrıp. Ik weet dat paps lıever gebleven was, maar hıj begreep het, ondanks dat hıj dacht (en later ook gezegd heeft) dat het nıet echt uıtmaakte waar we waren. Dat het meer over mıj gıng dan over dıe baby.

En dat bıj een baby dıe geen huılbaby was. Even ontstressen was van belang en heeft de mogelıjke angel eruıt gehaald. Als ıedereen op mıjn nek had gezeten was het mısschıen ook op een nare manıer geeındıgd,
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_199742411
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 13:14 schreef Friday12 het volgende:

[..]

gast als ze gewoon de vraag had beantwoord: Hoelang is het nog druk was er geen drama geweest.
Op welke manier had moeder deze vraag moeten beantwoorden zonder dat ze haar gasten het gevoel zou geven dat het tijd is om te gaan, rekening houdend met de gestelde deadline van 30 minuten?

De vrouw van TS is geraffineerder dan een hoop fokkers in ieder geval.

quote:
6s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 13:18 schreef Friday12 het volgende:
conclusie: TS is een dumbass
Dit sowieso. Hij maakt het leven onnodig moeilijk voor zichzelf, zijn vrouw, zijn ouders en zijn kind(eren).

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 13:24 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ik denk nıet dat het probleem zo lıgt bıj opa en oma, maar bıj man en vrouw.
Dat opa en oma toch extra vısıte hadden en vrouwlıef dat nıet trok zou ok moeten zıjn. Dat manlıef het allemaal maar overdreven vond heeft de boel laten omtploffen.
Hıj was degene dıe de dırecte communıcatıe heeft gedaan.

Ik kan het mıs hebben, maar ık lees best wel een beetje ze stelt zıch aan mbt de baby bıj de ts.
Ik weet nog de eerste keer dat we ons kınd bıj mıjn ouders lıeten om even uıt eten te gaan. Eerste kınd, ruım 6 maanden toen (wel op plekken geweest, maar nıet achter gelaten zeg maar). Dat was best een dıng, dıe eerste keer zo.
Toen we terug kwamen hoorde ık hem al huılen voordat ık bınnen gıng. Moedermodus ın vol ornaat.
We zouden eıgenlıjk blıjven slapen, na het uıt eten nog even gezellıg en ergens rıchtıng de volgende avond weer naar huıs.
Maar het dıngetje had een buıkkrampje, nıets ernstıgs, maar hıj huılde en ook ık kon nıet tot rust komen.
Mıjn ouders zagen mıjn stress en zeıden lıefje ga lekker naar huıs, volgende keer proberen we het weer, korter, anders, het komt wel goed. Ze waren prıma ınstaat dıe kleıne goed op te vangen, ze deden eıgenlıjk nıets verkeerds, nıets wat ık nıet ook zou doen.
Maar ze toonde begrıp. Ik weet dat paps lıever gebleven was, maar hıj begreep het, ondanks dat hıj dacht (en later ook gezegd heeft) dat het nıet echt uıtmaakte waar we waren. Dat het meer over mıj gıng dan over dıe baby.

En dat bıj een baby dıe geen huılbaby was. Even ontstressen was van belang en heeft de mogelıjke angel eruıt gehaald. Als ıedereen op mıjn nek had gezeten was het mısschıen ook op een nare manıer geeındıgd,
Waarom gebruik je van die rare letters?
  vrijdag 4 juni 2021 @ 13:53:27 #120
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199742543
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 13:41 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Op welke manier had moeder deze vraag moeten beantwoorden zonder dat ze haar gasten het gevoel zou geven dat het tijd is om te gaan, rekening houdend met de gestelde deadline van 30 minuten?

Die deadline was er in eerste instantie niet hè, als het gelijk normaal door TS gevraagd was dan was er gewoon een antwoord op de vraag gekomen die er gesteld was, en had ze op basis daarvan een plan kunnen trekken.

Dat 30 minuten verhaal kwam pas nadat TS de boel verdraaid had en zonder overleg besloten had dat ze zouden vertrekken, toen ging zijn moeder verhaal halen bij zijn vrouw..... toen pas is dat 30 minuten verhaal erin gekomen.

En heel gek vind ik dat niet, om 17.30 uur als er nog gegeten moet worden en een baby in bad gedaan moet worden.
Want ik denk dat de regelmaat die ze aanhoudt idd een van de redenen is dat het nu beter gaat met de huilbaby.

Dit alles ook nog een keer met een kind dat amper een jaar oud is, en ze alweer zwanger is, ze heeft niet eens volledig kunnen ontzwangeren en het is alweer volle bak alle hormonen aan dek.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 4 juni 2021 @ 13:54:23 #121
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_199742557
quote:

[..]

[..]

Dit sowieso. Hij maakt het leven onnodig moeilijk voor zichzelf, zijn vrouw, zijn ouders en zijn kind(eren).
[..]

Dat vraag ık me ook af.
Heb blıjkbaar ıets gedaan wat mıjn toetsenbord heeft veranderd. Het ıs me nog nıet gelukt het weer terug naar normaal te krıjgen.

Heb echt geen ıdee waarom dıt ıneens, tegen mıjn tablet zeggen dat ık gewoon nederlands wıl heeft nıet geholpen.
Staat gewoon op qwerty, maar doet anders.
pi_199742575
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 12:54 schreef Lienekien het volgende:
Dat zegt mijn vrouw nu ook - edit: en dat is het nu ook. Tussen de verjaardag en het telefoongesprek in was het overigens wel "dat mijn ouders voor hun vrienden kiezen en niet voor ons" hetgeen waar ze erg boos over was. Dit is in mijn ogen wat ze wel vaker in een ruzie doet en wat ik bedoel met 'niet eerlijk/manipulatief ruzie maken': we hebben het over een punt, ik reageer er op en in plaats van daar op te reageren gaat ze gauw door naar een volgend punt dat 'eigenenlijk nog veel erger is'. Daarmee blijft het vorige punt onopgelost en blijf ik met mijn reactie zitten. Soms heb ik het bijtijds door en sleep ik de discussie terug naar het vorige punt. Maar ze is verbaal sterk en snel. Maar zet dat dan op een eerlijke manier in, niet met trucjes de discussie proberen te winnen. Het gaat namelijk niet om winnen, maar er uit komen.

De vraag of ze het gevraagd heeft doet er bijna niet meer toe. Ik weet de woorden niet exact meer, maar ik en mijn moeder begrepen ze onafhankelijk van elkaar op die manier. Dat ze achteraf dat ontkent, of niet wil accepteren dat haar woorden misschien zo over zijn gekomen zonder dat ze het zo bedoelde, vind ik ook gewoon jammer. Dat is namelijk nog de positiefste manier van uitleggen van wat er is gezegd.

Het feestje een maand tevoren was in de ochtend opa's en oma's, middag vrienden. Als opa's en oma's wilden blijven mocht dat, ze zijn gebleven. Dus toen was het ook 10 mensen samen. Maar wel vooraf helder en de keuze. Dat vind ik wel echt een verschil. En ik wist dat die opmerking van mijn moeder slecht zou gaan vallen - terecht ook. Dus vandaar dat ik daar de knoop doorhakken om weg te gaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Poolbal op 04-06-2021 14:04:58 ]
  vrijdag 4 juni 2021 @ 13:59:25 #123
194233 Friday12
Originele kloon
pi_199742598
quote:

[..]

[..]

[..]

Dan had ze kunnen zeggen zonder te vragen: ik weet het niet precies maar ik ga ze.ook niet wegsturen want... Of het is bijna etenstijd en helaas heb ik niet genoeg doei doei. Gasten hoefde hier echt niet bij betrokken te worden :') (hiermee bedoel ik dus de vraagstelling van vrouw van TS)

Tevens jezelf als gast net voor het avondeten uitnodigingen :')
  vrijdag 4 juni 2021 @ 14:12:57 #124
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_199742735
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 13:56 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Dat zegt mijn vrouw nu ook. Tussen de verjaardag en het telefoongesprek in was het overigens wel "dat mijn ouders voor hun vrienden kiezen en niet voor ons" hetgeen waar ze erg boos over was. Dit is in mijn ogen wat ze wel vaker in een ruzie doet en wat ik bedoel met 'niet eerlijk/manipulatief ruzie maken': we hebben het over een punt, ik reageer er op en in plaats van daar op te reageren gaat ze gauw door naar een volgend punt dat eigenlijk nog veel erger is. Daarmee blijft het vorige punt onopgelost en blijf ik met mijn reactie zitten. Soms heb ik het bijtijds door en sleep ik de discussie terug naar het vorige punt. Maar ze is verbaal sterk en snel. Maar zet dat dan op een eerlijke manier in, niet met trucjes de discussie proberen te winnen. Het gaat namelijk niet om winnen, maar er uit komen.

De vraag of ze het gevraagd heeft doet er bijna niet meer toe. Ik weet de woorden niet exact meer, maar ik en mijn moeder begrepen ze onafhankelijk van elkaar op die manier. Dat ze achteraf dat ontkent, of niet wil accepteren dat haar woorden misschien zo over zijn gekomen zonder dat ze het zo bedoelde, vind ik ook gewoon jammer. Dat is namelijk nog de positiefste manier van uitleggen van wat er is gezegd.

Het feestje een maand tevoren was in de ochtend opa's en oma's, middag vrienden. Als opa's en oma's wilden blijven mocht dat, ze zijn gebleven. Dus toen was het ook 10 mensen samen. Maar wel vooraf helder en de keuze. Dat vind ik wel echt een verschil. En ik wist dat die opmerking van mijn moeder slecht zou gaan vallen - terecht ook. Dus vandaar dat ik daar de knoop doorhakken om weg te gaan.
Jullıe hadden beter nıet op de verjaardag zelf moeten komen. Maar je ouders hadden ook kunnen begrıjpen dat de eerste keer ın ruım een jaar een dıng was en dat met de problemen daarvoor er nıets voor nıets gekozen was voor een rustıg moment zonder verrassıngen.

Jouw vrouw koos hıervoor ın de veronderstellıng dat het rustıg en beperkt zou zıjn. Jouw ouders zagen geen kwaad ın dat beetje meer. Daar lıgt het begın van het probleem.
Jıj dıe nıet wıl begrıjpen waarom je vrouw koos voor een sıtuatıe dıe ze vantevoren wıst en nıet zomaar anders zou worden. Waarbıj je de rol van tussenpersoon hebt aangenomen maakt het erger.

Jıj wıst dat dıt na een zware perıode de eerste keer was, jıj wıst dat het aan voorwaarden voldeed. En toen dat anders bleek vıelen nıet enkel je ouders haar af, maar jıj ook.

Zıj had ook echt flexıbeler mogen zıjn, maar met de extra ınfo dıe je hebt gegeven had jıj meer moeten steunen. Heel dırect ıpv dıt bemıddelen.
Dıt hele bemıddelen maakt het erger. Of had vantevoren gezegd het gaat zoals het gaat, of had op dat moment gezegd dıt werkt nıet, ın alle lıefde gaan we nu.

Als ık het fout heb hoor ık het graag, maar ık denk dat jıj het maar zo zo vond dat jullıe gıngen. En dat dat bıj jıj ook doorgeschemerd heeft.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 14:17:02 #125
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_199742767
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 13:59 schreef Friday12 het volgende:

[..]

Dan had ze kunnen zeggen zonder te vragen: ik weet het niet precies maar ik ga ze.ook niet wegsturen want... Of het is bijna etenstijd en helaas heb ik niet genoeg doei doei. Gasten hoefde hier echt niet bij betrokken te worden :') (hiermee bedoel ik dus de vraagstelling van vrouw van TS)

Tevens jezelf als gast net voor het avondeten uitnodigingen :')
Dat laatste vınd ık vrıj normaal. Maar als ık ıemand uıtnodıg waarvan ık weet dat er redenen zıjn om dat mınder prettıg te vınden kıes ık om vooraf te zeggen dat ıedereen welkom ıs of te zeggen ık hou het bıj wat we afspreken.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 14:18:40 #126
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_199742778
quote:

[..]

Beste Poolbal,

De exacte woorden doen er eigenlijk niet toe.
Volgens mij heb ik ook een soort van Claudia_X thuis zitten die slecht kan tegen dingen die niet gaan zoals ze gepland waren (OCDlight noemen wij dat grappend).
Die vrienden die spontaan aan komen waaien en blijven hangen passen dan niet in de planning.

Alhoewel ze misschien al niet zo heel happy/niet lekker was spelen dingen die dan niet gepland als extra olie op dat vuur.
En ze daardoor weg wilde en dat op een niet zo tactische manier heeft gebracht, althans dat idee heb ik.
Ze had beter kunnen zeggen "ik voel me niet lekker zullen we gaan" dan dit theater op zetten.
Wellicht wilde ze toch nog even aan kijken maar dan de vraag "hoelang de visite nog blijft..." ik zou hem ook interpreteren van "laat ze eens weg gaan".
En ik snap heel goed jouw standpunt hierin richting haar en je moeder, het blijft immers je moeders verjaardag.

Ja je had de vraag misschien verkeerd geinterpreteerd, maar vragen hoe lang de visite blijft :')
Stel hem eens als je visite hebt, kijk hoe snel ze weg zijn.
Dus tegen de regels door zou ik dat ook begrijpen en mijn moeder ook.
Ja ze zegt het zo niet maar als je die vraag echt aan de visite zou stellen duurt het vaak geen 5 minuten meer.
Ben het sommigen hierboven eens dat je allerlei smoezen zou kunnen verzinnen om ze op te laten krassen.
Maar dan nog zou de vrouw van TS dan zeggen "ik vroeg alleen hoe lang ze nog zouden blijven".

Deze situatie zou ook bij ons kunnen gebeuren overigens, met dezelfde afloop waar Poolbal in zit.
Dank ervoor want voor mij misschien ook een leerpuntje haha.
Maar denk eigenlijk niet als ik het leerpuntje mee pak en haar in een vergelijkbare situatie de samenvatting terug zou geven zoals ik haar opmerking interpreteerde dat ze het dat op dat moment zou pikken.
Want dan zou ze moeten snappen hoe zo'n vraag "hoe lang blijft de visite" over kan komen en ze is al enorm geprikkeld en denk eigenlijk niet dat door de prikkelbaarheid er ruimte over is om dat te processen (gewoon de ervaring).

Had je dit kunnen voorkomen? Nee
Had je anders kunnen doen? Wellicht door zelf voor te stellen weg te gaan, maak er van dat je zelf ook moet bent ofzo.
Doet je vrouw nu kinderachtig door de smeekbedes van je moeder, ja want mijn moeder zou het al niet eens doen hahah.

Succes ermee Poolbal, het was leerzaam voor mij.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 4 juni 2021 @ 14:23:26 #127
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199742837
Hij hoefde toch niet aan de visite te vragen hoelang ze nog bleven, maar aan zijn moeder.

Dat lijkt me het verschil tussen "ik wil weten hoe we dit gaan doen" en "beste visite, kunnen julle opzouten?"

Het is sowieso niet aan hem om bij zijn ouders thuis aan de visite te vragen hoelang ze nog zouden blijven, ik heb dat nooit anders gezien dan een vraag voor moeder.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 4 juni 2021 @ 14:28:42 #128
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_199742901
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 14:23 schreef Leandra het volgende:
Hij hoefde toch niet aan de visite te vragen hoelang ze nog bleven, maar aan zijn moeder.

Dat lijkt me het verschil tussen "ik wil weten hoe we dit gaan doen" en "beste visite, kunnen julle opzouten?"

Het is sowieso niet aan hem om bij zijn ouders thuis aan de visite te vragen hoelang ze nog zouden blijven, ik heb dat nooit anders gezien dan een vraag voor moeder.
Dat klopt maar volgens mij was het wel duidelijk dat z'n moeder niet eens wist dat ze zouden komen laat staan hoe lang ze zouden blijven.
Dus een antwoord van moeders zou hoogstwaarschijnlijk zijn "dat weet ik niet".
Wat weer geresulteert had in het voeden van de planning door de war schoppen bij de vrouw van TS en de onzekerheid ervan.
Waardoor ze of alsnog wil weten hoe lang ze blijven, dus moeders dat maar moest gaan uitvogelen, of (zoals ik die van mij ken) wordt de onzekerheid opgeblazen en gaat ze met wat stennis schoppen naar de auto of alsnog die moeder tot het punt drijven die vrienden te laten opzouten.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_199743101
Sowieso was dat eerdere feest in eigen omgeving. Een baby in slaap krijgen in een redelijk onbekende omgeving/ kamer kan best lastig zijn. Het is geen goede vergelijking.

Ik heb ook wel zo gezeten bij schoonfamilie met de oudste. Je kunt je dan best opgelaten voelen, omdat je beneden verwacht wordt of wil zijn, maar ook je baby niet wil laten huilen. Ik vond het maar ingewikkeld en ben blij dat de omgeving begripvol was als ik me onzeker of gefrustreerd voelde.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world. Piaget
  vrijdag 4 juni 2021 @ 14:50:23 #130
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_199743177
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juni 2021 07:05 schreef sp3c het volgende:
Hier moeten de dames zelf uit kunnen komen man

Gewoon no comment als iemand er iets over wil weten
Inderdaad. Ooit een soortgelijk iets meegemaakt, tussen mij en mijn a.s. schoonouders en mijn vriendin was heel slim, die zei gewoon, dat is dan jullie probleem, ik bemoei me er niet mee. Voor wie zou ze partij moeten trekken, voor haar partner of haar ouders?

In de positie van ts-er zou ik tegen de ouders zeggen, jullie hebben gedaan wat je kon, laat het voorlopig maar rusten. En tegen de vrouw zou ik zeggen, het was niet verkeerd bedoeld en zelfs al was het verkeerd, ze hebben zich dan ook bij jou verontschuldigd en bloemen geschonken. Dus ik vind dat het genoeg geweest is en wil het er gewoon niet meer over hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door LeesFoknl op 04-06-2021 15:32:54 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_199743269
Mijn ideale verloop, nadat was gebleken dat het teveel was voor mijn vrouw was:
1) ze maakte gebruik van de optie om boven te chillen, of op de bank op telefoon, whatever. Wat bij ons thuis echt prima is en iedereen weet van haar dat ze dat soms even nodig heeft. Een sociaal beestje tot ze moe is, dan gaat het licht uit. ik ben intussen met onze zoon, zij doet haar even haar ding, dan hebben we erna de avond en dag erna.

2) we kwamen tot de conclusie dat het teveel was, we hadden andere verwachtingen over de drukte, we hadden beter de dag erna kunnen komen, etc. Jammer, maar volgende keer beter. Het is geen ramp om ten halve te keren, en iedereen zou het begrijpen gezien het afgelopen jaar. Nog zeggen dat we wel graag hadden geweten van het extra bezoek, moeder zegt sorry en we kunnen weer door.

Een van beide oplossingen was mijn ideale scenario geweest.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 15:11:16 #132
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_199743449
quote:
13s.gif Op donderdag 3 juni 2021 00:31 schreef Seven. het volgende:

[..]

:') doe even normaal met je kudde drachtigen :'). Je bent niet grappig of stoer.

De uitspraak dat zwangere vrouwen vaak agressief en eng zijn, gaat gewoon nergens over. En het rechtvaardigt zeker niet het gedrag van TS z'n vrouw.
Sommigen....
Mijn collega, zn vrouw zwanger van het tweede kind, vertelde dat als zijn vrouw altijd zou zijn als nu, hij zeker ging scheiden.
To BG or not to BG!
  vrijdag 4 juni 2021 @ 15:17:39 #133
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_199743531
Overigens, als ik ts-er was geweest had ik gezegd, toen het drukker werd, nu, het was weer heel gezellig, wij gaan er vandoor, lekker een beetje rusten thuis, en we wensen jullie allemaal nog een heel fijne namiddag / avond.

Zo ben ik. ik trek partij voor de zwakkere, mijn vrouw die zwanger enz. is en die het teveel wordt. Maar op een manier waar niemand aanstoot aan neemt. Het gaat toch helemaal niet om wie nou gelijk heeft. Is het nu drukker dan afgesproken, onverwacht extra bezoek enz. Gewoon, de situatie is veranderd en daarop pragmatisch maar ook op een nette manier op reageren.

Komt bij ons zo vaak voor, bezoek aan mijn grote familie, een (verjaardagsfeestje. Mijn vrouw verstaat ons niet eens, krijgt maar de helft mee. Ik kan daar makkelijk 12 uur blijven (uiteraard mits kontstante aanvoer vlaai enz.) maar dat gaat niet dus niet, voor haar. Dan zeg ik, we stappen op, en dan krijg je van de anderen, oh, nu al, blijf toch nog even.
Dan zeg ik, tja, het is nog een uur rijden en morgen moet ik er om 6 uur uit (plasje plegen _O- )
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  vrijdag 4 juni 2021 @ 15:20:03 #134
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_199743564
NM

[ Bericht 50% gewijzigd door BE op 04-06-2021 15:21:31 ]
pi_199744689
quote:

[..]

Dat zegt mijn vrouw nu ook - edit: en dat is het nu ook. Tussen de verjaardag en het telefoongesprek in was het overigens wel "dat mijn ouders voor hun vrienden kiezen en niet voor ons" hetgeen waar ze erg boos over was. Dit is in mijn ogen wat ze wel vaker in een ruzie doet en wat ik bedoel met 'niet eerlijk/manipulatief ruzie maken': we hebben het over een punt, ik reageer er op en in plaats van daar op te reageren gaat ze gauw door naar een volgend punt dat 'eigenenlijk nog veel erger is'. Daarmee blijft het vorige punt onopgelost en blijf ik met mijn reactie zitten. Soms heb ik het bijtijds door en sleep ik de discussie terug naar het vorige punt. Maar ze is verbaal sterk en snel. Maar zet dat dan op een eerlijke manier in, niet met trucjes de discussie proberen te winnen. Het gaat namelijk niet om winnen, maar er uit komen.

Wil je gelijk krijgen of wil je dat iedereen zich weer senang voelt?
pi_199744704
Een tip: zoek eens wat op van Marshalls "geweldloze communicatie" ("NVC"). Dat is een vorm van communicatie die verrassend simpel is, en dito doeltreffend kan zijn.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 18:12:17 #137
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199745390
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 14:28 schreef nils7 het volgende:

[..]

Dat klopt maar volgens mij was het wel duidelijk dat z'n moeder niet eens wist dat ze zouden komen laat staan hoe lang ze zouden blijven.
Dus een antwoord van moeders zou hoogstwaarschijnlijk zijn "dat weet ik niet".
Wat weer geresulteert had in het voeden van de planning door de war schoppen bij de vrouw van TS en de onzekerheid ervan.
Waardoor ze of alsnog wil weten hoe lang ze blijven, dus moeders dat maar moest gaan uitvogelen, of (zoals ik die van mij ken) wordt de onzekerheid opgeblazen en gaat ze met wat stennis schoppen naar de auto of alsnog die moeder tot het punt drijven die vrienden te laten opzouten.
Inmiddels is duidelijk dat moeders wel wist dat ze zouden komen.

quote:
Wij dachten alleen half broer en half zus met hun twee dochters in de middag. Toen zij weg waren kwamen twee sportvrienden van m'n vader aanwaaien en zei m'n moeder: straks komen nog (twee 70 jarigen).
Rond 17:30 vond de shit plaats. Wij moesten toen e.e.a. gaan doen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_199745631
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 17:07 schreef Haushofer het volgende:
Een tip: zoek eens wat op van Marshalls "geweldloze communicatie" ("NVC"). Dat is een vorm van communicatie die verrassend simpel is, en dito doeltreffend kan zijn.
Giraffenoren op.

Ik denk ook dat NVC in deze situatie goed kan helpen. Valkuil kan wel zijn dat je al snel hoopt/ wil dat de ander ook zo communiceert en je dat niet in de hand hebt.

[ Bericht 6% gewijzigd door Sumppi op 04-06-2021 18:46:28 ]
pi_199745658
quote:
ik ben het inhoudelijk eens met mijn moeder, maar wil m'n vrouw wel steunen en dat het weer goed komt.
Misschien werkt dit ook gewoon niet zo goed in de praktijk hoewel goed bedoeld.

Ik heb aan meditation gedaan en ik merkte altijd zodra ik maar het minste gevoel/gedachte had van "partij A is het meest redelijk" dat de hele boel begon te escaleren. Jij bent misschien geen goede partij om hierin te bemiddelen.

Je geeft aan dat je echtgenote "extreem boos is" dat is sowieso geen modus om gesprekken in te voeren. Je kan haar helpen met de emotie door die te bespreken, vragen wat haar zo gekwetst heeft etc. Als het gevoel verwerkt is weer naar de inhoud gaan.

En aangezien het een vrouw is, is ze waarschijnlijk niet boos (of niet alleen boos) maar voelt ze zich in de steek gelaten.
Springfield's looking pretty dusty today
pi_199745809
quote:

[..]
Dit is in mijn ogen wat ze wel vaker in een ruzie doet en wat ik bedoel met 'niet eerlijk/manipulatief ruzie maken': we hebben het over een punt, ik reageer er op en in plaats van daar op te reageren gaat ze gauw door naar een volgend punt dat 'eigenenlijk nog veel erger is'. Daarmee blijft het vorige punt onopgelost en blijf ik met mijn reactie zitten. Soms heb ik het bijtijds door en sleep ik de discussie terug naar het vorige punt. Maar ze is verbaal sterk en snel. Maar zet dat dan op een eerlijke manier in, niet met trucjes de discussie proberen te winnen. Het gaat namelijk niet om winnen, maar er uit komen.

Probeer dan uit de discussie te blijven en vraag naar welk gevoel er achter zit. Of zeg iets als "ben je daar boos over?" of "wat doet dat met je?"
Als ze dat probeert te omzeilen of gevoelens ontkent heb je geen gesprek dus dan kan je beter ff stoppen.

Ben het met je eens dat ze zich onredelijk gedraagt en dagenlang mokken vind ik wel extreem, maar misschien moet jij dan de wijze zijn van de twee en haar helpen om er met je uit te komen. Daarna heeft ze ruimte om naar jouw verhaal te luisteren als het goed is. Misschien kunnen jullie hier uiteindelijk beiden van leren en samen sterker uitkomen.
pi_199748571
Gewoon even een vraagje tussendoor. Kan het er ook nog mee te maken hebben met dat het vèr over de richtlijnen voor bezoekersaantallen in deze coronatijd gaat (op dit moment 4), en dat zij zich ongemakkelijk voelde worden als zwangere in zo'n grote groep? Zeker als er dan ook nog méér mensen dan aangekondigd blijven hangen?

(bij mij zou dat meespelen).
Somebody that I used to know
  vrijdag 4 juni 2021 @ 22:34:03 #142
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199748795
Pffff wat bestaan er toch vervelende mensen die toestanden maken om niks.
pi_199749240
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 15:11 schreef oppiedoppie het volgende:
Sommigen....
Mijn collega, zn vrouw zwanger van het tweede kind, vertelde dat als zijn vrouw altijd zou zijn als nu, hij zeker ging scheiden.
Interessant hoeveel invloed hormonen kunnen hebben op gevoelens. Dat is iets waar nooit aandacht voor is. Wie weet hoeveel ongelukkige mensen er zijn met permanent een hormoononbalans ook al Zijn ze niet zwanger.

[ Bericht 2% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 04-06-2021 23:14:10 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  vrijdag 4 juni 2021 @ 23:26:46 #144
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199749424
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 23:07 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Interessant hoeveel invloed hormonen kunnen hebben op gevoelens. Dat is iets waar nooit aandacht voor is. Wie weet hoeveel ongelukkige mensen er zijn met permanent een hormoononbalans ook al Zijn ze niet zwanger.
Natuurlijk is daar wel aandacht voor. Denk maar aan pms, overgangsklachten, klachten bij een schildklier die niet goed werkt, etc.
  vrijdag 4 juni 2021 @ 23:37:41 #145
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_199749562
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 22:16 schreef Postbus100 het volgende:
Gewoon even een vraagje tussendoor. Kan het er ook nog mee te maken hebben met dat het vèr over de richtlijnen voor bezoekersaantallen in deze coronatijd gaat (op dit moment 4), en dat zij zich ongemakkelijk voelde worden als zwangere in zo'n grote groep? Zeker als er dan ook nog méér mensen dan aangekondigd blijven hangen?

(bij mij zou dat meespelen).
Me dunkt dat die 70-plussers wel gevaccineerd zullen zijn.
En, ik kop hem er maar in, zelf hadden ze ook een gezelschap van 10 man wat geen probleem was. :P
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_199750233
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 07:36 schreef Leandra het volgende:
Ik denk overigens dat die "onverwachtse" visite helemaal niet zo onverwacht kwam aanwaaien maar oma heeft willen pronken met kleinzoon en gezien ze zouden blijven slapen wonen ze waarschijnlijk ver weg en heeft oma nog geen mogelijkheid gehad haar kleinkind aan vrienden te laten zien. En de vrienden dus gewoon uitgenodigd

Dat verklaart ook waarom die vrienden het vertrek van de familie niet als hint zagen ook te vertrekken.
Als je onverwachts langsgaat voor een verjaardag blijf je niet hangen nadat de familie vertrokken is, dan doe je één kopje koffie en een stukje taart (als er voldoende is) en vertrek je weer.

Overigens kun je onverwachtse visite ook prima vragen te vertrekken, juist omdat het onverwachtse visite is en je gewoon andere plannen kunt hebben.
Hmm... Leandra, jij komt duidelijk uit een heel ander milieu dan ik :P
In het (dorpse) gezin waar ik in ben opgegroeid is het heel normaal dat mensen zomaar aanwaaien. Niet alleen op verjaardagen, maar ook op andere dagen komt er regelmatig een buur of een oom/tante binnenwandelen. Voor verjaardagen telden we iedereen bij elkaar op, waarbij er altijd mensen vergeten werden, maar omdat er ook altijd mensen zonder de kinderen kwamen, niet kwamen, of toch op een andere dag aanwaaiden kwam het eigenlijk altijd wel uit met de taart ;)
Er wordt zéker geen onderscheid gemaakt tussen familie of vrienden. De statement dat vrienden zouden moeten gaan als de familie ook gaat raakt kant noch wal.

De dorpse situatie is heel wat anders dan bij mijn randstadse schoonfamilie, waarbij er altijd uitnodigingen worden gestuurd en er wordt verwacht dat je je aanmeldt als je komt op een feestje, dat vind ik dus heel erg irritant, dat ik nu al moet weten of ik over 3 weken naar een verjaardag kan komen :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_199751348
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 23:37 schreef Elpis het volgende:

[..]

Me dunkt dat die 70-plussers wel gevaccineerd zullen zijn.
En, ik kop hem er maar in, zelf hadden ze ook een gezelschap van 10 man wat geen probleem was. :P
Vaccinaties zijn geen garanties op immuniteit.

En dat tweede heb ik gemist? Oh, het aanvankelijke aantal bedoel je? Ja, vond ik ook al veel, maar daar kan je dan je keuze op baseren. Als het ineens meer wordt dan bedacht, dan kan het ineens omslaan.

Ik weet het niet hoor. Het was een vraag of het meespeelde.
pi_199751375
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 00:37 schreef Broccolitaartje het volgende:

[..]

Hmm... Leandra, jij komt duidelijk uit een heel ander milieu dan ik :P
In het (dorpse) gezin waar ik in ben opgegroeid is het heel normaal dat mensen zomaar aanwaaien. Niet alleen op verjaardagen, maar ook op andere dagen komt er regelmatig een buur of een oom/tante binnenwandelen. Voor verjaardagen telden we iedereen bij elkaar op, waarbij er altijd mensen vergeten werden, maar omdat er ook altijd mensen zonder de kinderen kwamen, niet kwamen, of toch op een andere dag aanwaaiden kwam het eigenlijk altijd wel uit met de taart ;)
Er wordt zéker geen onderscheid gemaakt tussen familie of vrienden. De statement dat vrienden zouden moeten gaan als de familie ook gaat raakt kant noch wal.

De dorpse situatie is heel wat anders dan bij mijn randstadse schoonfamilie, waarbij er altijd uitnodigingen worden gestuurd en er wordt verwacht dat je je aanmeldt als je komt op een feestje, dat vind ik dus heel erg irritant, dat ik nu al moet weten of ik over 3 weken naar een verjaardag kan komen :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even off topic: Maar wat Leandra schetst heeft in mijn ogen niks met Randstad te maken hoor, want ik herken mij totaal niet in dat krampachtige gedoe, met blijkbaar allerlei voorwaarden rondom op bezoek komen _O-

Met betrekking tot het topic: Je vrouw was onredelijk en je moeder onnodig star in het vasthouden aan haar feestje wat mij betreft. Maar om over zoiets als dit een hele familievete te laten ontstaan is echt belachelijk. Waar hebben we het allemaal over? Hoop ego's in de clinch met elkaar.
pi_199751759
Als mensen binnen komen vallen kun je een kop koffie doen, stuk taart, beetje bijkletsen en dan ga je weer je eigen gang, toch? Hier valt er soms ook wel iemand binnen, maar dan ga ik echt niet uren met diegene doorbrengen als ik eigenlijk andere plannen heb. Op een gegeven ogenblik zou ik zeggen dat het gezellig was en dat ik de baby in bad ga doen. Toedeledoki.

Dat past juist bij zoiets opens, dat je ook op een gegeven ogenblik kunt zeggen dat je nog een half uurtje hebt voor nog een drankje en hapje (omdat je merkt dat je schoondochter het moeilijk heeft en eigenlijk het idee was om de avond met zoon, schoondochter en baby door te brengen) en dat je daarna andere plannen hebt.

Hier met beide opgegroeid, maar in de vrije setting was het ook heel normaal om op een gegeven ogenblik de tv aan te zetten 'even wielrennen kijken' of opeens naar de garage op te stappen om te gaan sleutelen. 'Nou, was gezellig, nu ga ik weer aan het werk'. Bezoek keek dan mee of ze stapten op.

Juist dan is het makkelijk om van bezoek af te komen, maar dan moet je dat wel willen natuurlijk. Moeder wilde dat niet, maar ik denk ook niet dat die twee vrienden aan zijn komen waaien.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sumppi op 05-06-2021 09:24:46 ]
  Moderator zaterdag 5 juni 2021 @ 09:44:08 #150
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199752020
Waarom zouden ze erover liegen?

Tegen hun zoon
pi_199752225
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 09:44 schreef sp3c het volgende:
Waarom zouden ze erover liegen?

Tegen hun zoon
Dat is niet wat ik bedoel, ze kondigden het aan dat ze zouden komen. Er staat alleen ook dat het onverwacht was. Zie de posts van Leandra.

Ik denk te lezen dat de fietsvrienden van vader onverwachts kwamen en de twee mensen van in de zeventig op uitnodiging er waren. De eerste twee beleven kort en waren alweer weg en de laatste twee waren er nog.

Niets gelogen, maar onduidelijk als je de OP alleen leest.

[ Bericht 4% gewijzigd door Sumppi op 05-06-2021 10:13:34 ]
  zaterdag 5 juni 2021 @ 10:17:23 #152
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_199752314
Of de 70-ers belden s ochtends pas: is het goed als van vanmiddag even langskomen?
We weten het niet.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_199752336
Als je dan bedenkt dat het half zes is en de twee mensen van in de zeventig alleen op de koffie kwamen kun je ook aangeven dat je verwacht dat het niet lang meer duurt voor ze vertrekken.
pi_199752354
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 10:17 schreef Elpis het volgende:
Of de 70-ers belden s ochtends pas: is het goed als van vanmiddag even langskomen?
We weten het niet.
Klopt.

In elk geval werden ze verwacht door de ouders.

Maar de reactie van de ouders is gewoon zoals die is. Dat moet je dan gewoon accepteren. Net als dat ik denk dat je beter kunt accepteren dat je vrouw niet lekker zit in die situatie, zonder dan over moeilijke karaktereigenschappen te beginnen en haar zo verwijten te maken. :X Dat is beide kanten op niet nodig. Naar de ouders niet en naar de vrouw niet.

En als de moeder wel zo begint in een telefoongesprek zou ik daar tegengas geven. Meeveren met waar ze het moeilijk mee hebben, inleven, maar niet meegaan in verwijten naar de ander. Ook weer beide kanten op.

[ Bericht 19% gewijzigd door Sumppi op 05-06-2021 10:33:10 ]
  zaterdag 5 juni 2021 @ 17:32:17 #155
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_199757635
quote:
0s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:28 schreef GGMM het volgende:
Gezellige vrouw heb jij. Fijn ook dat je bepaalde dingen niet gewoon eerlijk kan zeggen omdat anders je huwelijk onherstelbaar beschadigt. Klinkt gezond.
Dit! Ik zou zeggen: run! Alleen je hebt al 2 (1,5) kinderen.

Maar ja, in een relatie accepteert 1 zijde vaak veel te veel. Puur uit angst om de ander kwijt te raken. Echter doordat je niet duidelijk maakt dat bepaald gedrag onacceptabel is, wordt het doorgaans alleen maar erger. Evenals het goedpraten van dat gedrag door de 'schuldige'. Puur framing.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_199758970
Het is nog maar de vraag of dingen onherstelbaar beschadigen als TS eerlijk is. Dat is tot nu toe alleen nog een aanname van TS. Misschien klaart het de lucht wel. Misschien is ze een week boos, maar was het nodig om dat uit te spreken om weer verder te kunnen met elkaar. Weet jij veel.
pi_199759109
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 juni 2021 19:34 schreef Postbus100 het volgende:
Het is nog maar de vraag of dingen onherstelbaar beschadigen als TS eerlijk is. Dat is tot nu toe alleen nog een aanname van TS. Misschien klaart het de lucht wel. Misschien is ze een week boos, maar was het nodig om dat uit te spreken om weer verder te kunnen met elkaar. Weet jij veel.
Kan ook nog zo zijn dat TS zichzelf dat graag wijsmaakt omdat hij het eng vindt om de confrontatie aan te gaan. Kan er ruzie komen? Geloof ik meteen. Gaat iemand bij je weg als je de waarheid spreekt, zwanger en met nog een kind? Mwah, dat geloof ik niet. Als dat al zo is dan zijn er heel veel dingen aan vooraf gegaan en zou de relatie in een eerder stadium al beter verbroken zijn.
pi_199761703
Zet je vrouw een tijdje in de wachtkamer en laat haar afkoelen tot dat ze weer gewoon doet. Kortom negeer haar voorlopig en laat haar in haar sop gat koken hopelijk weet ze dan haar plek weer.
pi_199767069
Een laatste update. Gezien al het uitgebreide advies dat veel hebben gegeven wel zo aardig. Bedankt voor het meedenken iedereen.

Eergisteren kwam het ter sprake, ik heb verteld wat mij over dit alles dwars zat. Viel niet goed en we hebben tot diep in de nacht gepraat. Helaas inhoudelijk weinig dichter bij elkaar gekomen en tussen ons is het bar. Scheiden willen we niet met een 2e onderweg, relatietherapie wil zij niet (werkt toch niet). Ik ga de komende tijd mijn best doen de relatie te herstellen en tegelijk mijn grenzen te bewaken.

Naar mijn ouders is een appje gestuurd dat we het achter ons willen laten en vergeven. Dolblij waren ze er mee. Mijn vrouw zegt vandaag dat alleen maar gedaan te hebben omdat het uit de hand aan het lopen was. Ah, fijn. Vergiffenis staat niet in haar boekje, maakt het herstel tussen ons ook erg moeilijk. Ze blijft verder van mening dat ze door de tent geslagen is, het ene wat gezegd is is nog verschrikkelijker dan het ander. De escalatie is aan mij en mijn ouders te wijten, niet aan haar.

Ok, nou tot zover mijn comments. Nogmaals bedankt allen en ik hoop dat anderen er iets aan hebben.
pi_199768972
Was haar nog niet duidelijk wat jou dwars zat na het gesprek in de auto, het telefoongesprek en de ruzies erna?

Wat is er nodig voor vergiffenis? Ik neem aan dat iemand dan een oprechte 'sorry' nodig heeft. Ik heb niet het idee dat je vrouw dat gekregen heeft? Daar zijn jullie bij haar wel naar op zoek, denk ik? Jij in ieder geval. En dan valt het je tegen dat ze het wel af wil sluiten naar je ouders toe, maar vergeven een stap te ver is? Als iemand zo mijn tekortkomingen had besproken had ik daar een oprechte sorry voor gewild of in ieder geval begrip voor mijn ervaring. Geen 'sorry, maar...'. Als dat er niet in zou zitten zou het tijd nodig hebben voor alles weer koek en ei zou zijn.

Je zegt dat je de komende tijd je best gaat doen de relatie te herstellen. Gemiste kans dan, eergisteren. :+
  zondag 6 juni 2021 @ 15:54:03 #161
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_199770191
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 13:11 schreef Poolbal het volgende:
Een laatste update. Gezien al het uitgebreide advies dat veel hebben gegeven wel zo aardig. Bedankt voor het meedenken iedereen.

Eergisteren kwam het ter sprake, ik heb verteld wat mij over dit alles dwars zat. Viel niet goed en we hebben tot diep in de nacht gepraat. Helaas inhoudelijk weinig dichter bij elkaar gekomen en tussen ons is het bar. Scheiden willen we niet met een 2e onderweg, relatietherapie wil zij niet (werkt toch niet). Ik ga de komende tijd mijn best doen de relatie te herstellen en tegelijk mijn grenzen te bewaken.

Naar mijn ouders is een appje gestuurd dat we het achter ons willen laten en vergeven. Dolblij waren ze er mee. Mijn vrouw zegt vandaag dat alleen maar gedaan te hebben omdat het uit de hand aan het lopen was. Ah, fijn. Vergiffenis staat niet in haar boekje, maakt het herstel tussen ons ook erg moeilijk. Ze blijft verder van mening dat ze door de tent geslagen is, het ene wat gezegd is is nog verschrikkelijker dan het ander. De escalatie is aan mij en mijn ouders te wijten, niet aan haar.

Ok, nou tot zover mijn comments. Nogmaals bedankt allen en ik hoop dat anderen er iets aan hebben.
Respecteer je haar grenzen eigenlijk wel?
Want zelfs zeggen zand erover is je niet goed genoeg, ze zal moeten vergeven anders zit ze weer fout. Dat ze het niet verder uit de hand wil laten lopen, vooruit wil, maar nog wat tijd nodig heeft om eroverheen te komen aangezien ze zich blijkbaar gekwetst voelt door hoe het is gelopen mag eigenlijk niet. Ze moet jouw idee maar volgen en als ze dat niet doet maakt zij het moeilijker. Ze maakt een fikse stap die hopelijk tot vergeving zal leiden, maar het is niet goed genoeg voor jou.

Ik geloof graag dat je je eigen grenzen niet bewaakt hebt in het verleden. Maar schiet je nu niet een beetje door? En besef je je wel dat je het haar niet kan verwijten dat jij je grenzen niet bewaakt hebt?
Jij was degene die zus en zo maar niet zei omdat jij dacht dat er dan zus en zo zou gebeuren. Daardoor had zij geen idee wat je dacht en voelde. Jij bent het die voor de ander ingevuld heeft, vanuit je eigen onzekerheid.
Nu je je eigen grens hebt bereikt zie ik heel erg weinig naar jezelf kijken, geef je eigenlijk je grenzen weer weg, want zij moet dat maar oplossen, het is haar schuld.

Natuurlijk is het een gedoe dat ze nu ineens te horen krijgt dat je over vanalles anders dacht en een prachtige lijst aan verwijten hebt naar haar toe. Dat is niet eventjes in een gesprekje opgelost.
Dit gaat over een patroon dat al jaren speelt en alhoewel ook zij zat heeft om aan te werken bij zichzelf is het stukje van grenzen bewaken jouw probleem. Maar je legt nu alles bij haar neer.
  zondag 6 juni 2021 @ 16:14:14 #162
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199770626
Thanks voor je update. Jammer dat er geen ruimte is voor wat jou dwars zit. Ik vind het manipulatief om eerst te besluiten om zo'n verzoenend appje te sturen en vervolgens dat tegen je gebruiken.

En wat raar dat scheiding ter sprake is gekomen van wie ging dat uit? Ik denk dat er wel meer mis is met jullie relatie als dit overwogen is.
Resistance is futile.
pi_199772309
Hoezo wordt dat tegen hem gebruikt? Ze zegt dat ze dit naar de ouders stuurt, omdat het anders nog verder escaleert. Dan is dat in ieder geval voor nu afgesloten. Ouders helemaal blij, dat lijkt het meest belangrijk voor TS.

Het probleem speelt vooral tussen TS en zijn vrouw. Als hij wat begripvoller had gereageerd en voor haar was opgekomen was het denk ik heel anders gelopen.

Die verjaardag heeft ze in mijn ogen amper iets verkeerd gedaan: niet erg gezellig zijn die dag en vragen naar wanneer ze weer alleen met de ouders zouden zijn. Dat kan toch geen reden zijn om met je moeder haar karakter te bespreken. Ik zou me niet meer fijn en veilig voelen als mijn man zo met zijn moeder over mij sprak. :X Ik haal het ook niet in mijn hoofd om hem zo te bespreken met mijn familie of vrienden.

Mooi juist dat ze het naar de ouders toe niet verder uit de hand wil laten lopen. Neem daar dan voor nu genoegen mee. Maar nee, weer geen begrip.

[ Bericht 3% gewijzigd door Sumppi op 06-06-2021 18:11:04 ]
  zondag 6 juni 2021 @ 20:42:40 #164
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199775002
Ik snap dat een aantal mensen sympathie hebben voor haar, maar ik zie het zelf echt niet zo. Er worden allemaal 'rationele' argumenten aangeleverd waarom niet zij maar juist TS en zijn moeder fout zitten, maar zolang zij hier niet meepost, hebben we alleen zijn kant van het verhaal. En ik persoonlijk ben ook echt niet bezig met de vraag wie nou wat verkeerd heeft gedaan op zo'n verjaardag en wie nou begrip moet tonen voor wie. Wat ik opmaak uit het verhaal is dat zijn ouders een handreiking hebben gedaan en vervolgens kan zij er niet overheen stappen. Als TS vervolgens aangeeft wat hem dwars zit, dan loopt het nóg verder uit de hand. En nee, ik vind voor een volwassene het niet OK om een verzoeningsappje te sturen om maar van het gezeik af te zijn, om het je partner later weer te verwijten.

De waarheid zal ergens in het midden liggen. Ook TS zal fouten hebben en weinig zelfreflectie toepassen. Of zij dat zelf wel doet, kunnen we alleen raden. En als zij zich niet veilig voelt (en ook dat is echt 100% aanname), dan kan ze dat op een normale manier bespreekbaar maken.
Resistance is futile.
  Moderator zondag 6 juni 2021 @ 20:57:40 #165
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199775205
Niemand zit fout hier

TS wilde voor mevrouw A een boodschap overbrengen aan mevrouw B, begreep die boodschap niet goed, bracht het niet goed over en mevrouw B vond hem dan ook niet leuk

meer is hier eigenlijk niet aan de hand

[ Bericht 43% gewijzigd door sp3c op 06-06-2021 21:14:37 ]
  Moderator zondag 6 juni 2021 @ 21:15:42 #166
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199775464
naast dat al die figuren moeite lijken te hebben rechtstreeks met elkaar te communiceren maar dat zal niet van gister zijn en dat heb je er morgen ook nog niet uit

maar dit verjaardagsfeestje moeten de dames gewoon onderling op kunnen lossen

zonder TS, die kan lekker een biertje gaan drinken met zijn pa ofzo
  zondag 6 juni 2021 @ 21:21:46 #167
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199775557
quote:
0s.gif Op zondag 6 juni 2021 13:11 schreef Poolbal het volgende:

Wat zouden anderen hier nou aan kunnen hebben?
pi_199775919
quote:
1s.gif Op zondag 6 juni 2021 21:21 schreef Lienekien het volgende:
Wat zouden anderen hier nou aan kunnen hebben?
Op de hoogte gehouden worden? Als je het begin hebt gelezen ben je toch benieuwd hoe het afloopt. Het is net een soort soap, alleen niet echt een leuke voor TS. Ik blijf erbij dat het raar is dat zijn vrouw zich zo onredelijk opstelt.. je kunt toch niet verwachten van je man dat hij altijd maar jou gelijk geeft ipv zn eigen ouders.. vraag me af hoe de band met haar eigen ouders is en hoe ze reageert als TS ruzie met de hare maakt.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  zondag 6 juni 2021 @ 21:46:56 #169
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199775980
quote:
1s.gif Op zondag 6 juni 2021 21:43 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Op de hoogte gehouden worden? Als je het begin hebt gelezen ben je toch benieuwd hoe het afloopt. Het is net een soort soap, alleen niet echt een leuke voor TS. Ik blijf erbij dat het raar is dat zijn vrouw zich zo onredelijk opstelt.. je kunt toch niet verwachten van je man dat hij altijd maar jou gelijk geeft ipv zn eigen ouders.. vraag me af hoe de band met haar eigen ouders is en hoe ze reageert als TS ruzie met de hare maakt.
Nee, zijn update roept meer vragen op dan hij beantwoordt.
pi_199783236
Wat sneu/verdrietig om te lezen dat jullie er nog steeds niet uitkomen.

Ik zou je de tip geven om te stoppen met "werken aan de relatie" dat moet sowieso van twee kanten komen en je weet niet eens wat zij daarvoor nodig heeft.

Geef hooguit aan wat je van haar nodig hebt.
Vraag wat zij nodig heeft.

Ik zou sowieso ff stoppen met vertellen wat jou dwars zit want dat is olie op het vuur. Als je het echt weer goed wil hebben moet je je trots en je oordeel opzij zetten.

En op een later moment een keer rusig met elkaar bespreken wat er gebeurd is en hoe je het anders kan/wil doen. Eerst de-escaleren, als je dat niet kan is dit een goed moment om het te leren.
pi_199783348
Probleem zit in jouw vrouw, dat gaat ook niet zomaar veranderen.
pi_199783631
Het ene advies dat je kreeg was om te vertellen wat je dwars zit en haar op haar nummer te zetten. Het andere advies was om naar haar te luisteren om te begrijpen wat haar echt dwars zit en vandaaruit naar een opening in het gesprek te zoeken waarin ook een plek is voor jouw gevoelens. Je lijkt de keuze voor het eerste te hebben gemaakt. Het verbaast mij niks dat het nu in feite nog slechter tussen jullie is gesteld. Het lijkt me repareerbaar, maar de vraag is of jij dat wilt.

Ik vind je opmerking 'vergiffenis staat niet in haar boekje' heel zuur. Je zou ook blij kunnen zijn met het appje omdat je vrouw - ik zeg maar wat - de relatie tussen haar schoonouders en de kinderen belangrijker vindt dan haar eigen gevoelens die maken dat ze (nog) niet kan vergeven. Je opmerking zegt mij dat jij het op jouw beurt (nog) niet voor elkaar krijgt om je in haar te verplaatsen en vast zit in je eigen (veronderstelde) gelijk.

Als jullie beiden koppig blijven, hoe gaat het dan nog goedkomen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 07-06-2021 15:08:22 ]
pi_199783758
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 14:34 schreef -marz- het volgende:
Wat sneu/verdrietig om te lezen dat jullie er nog steeds niet uitkomen.

Ik zou je de tip geven om te stoppen met "werken aan de relatie" dat moet sowieso van twee kanten komen en je weet niet eens wat zij daarvoor nodig heeft.

Geef hooguit aan wat je van haar nodig hebt.
Vraag wat zij nodig heeft.

Ik zou sowieso ff stoppen met vertellen wat jou dwars zit want dat is olie op het vuur. Als je het echt weer goed wil hebben moet je je trots en je oordeel opzij zetten.

En op een later moment een keer rusig met elkaar bespreken wat er gebeurd is en hoe je het anders kan/wil doen. Eerst de-escaleren, als je dat niet kan is dit een goed moment om het te leren.
Mijn inschatting is dat zij intussen op zoek gaat naar een andere plek om te wonen en niet dat ze tot inkeer komt omdat zij al die tijd fout zat en het dolgraag goed wil maken. Lees: in haar hoofd is het steeds verder aan het escaleren. Het enige wat je volgens mij in zo'n situatie kunt is inzien dat je alleen invloed hebt op wat je zelf doet. Zet een stap om het goed te maken of accepteer de consequentie dat het niet meer goedkomt.
pi_199784362
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 15:02 schreef Claudia_x het volgende:
Het ene advies dat je kreeg was om te vertellen wat je dwars zit en haar op haar nummer te zetten. Het andere advies was om naar haar te luisteren om te begrijpen wat haar echt dwars zit en vandaaruit naar een opening in het gesprek te zoeken waarin ook een plek is voor jouw gevoelens. Je lijkt de keuze voor het eerste te hebben gemaakt. Het verbaast mij niks dat het nu in feite nog slechter tussen jullie is gesteld. Het lijkt me repareerbaar, maar de vraag is of jij dat wilt.

Ik vind je opmerking 'vergiffenis staat niet in haar boekje' heel zuur. Je zou ook blij kunnen zijn met het appje omdat je vrouw - ik zeg maar wat - de relatie tussen haar schoonouders en de kinderen belangrijker vindt dan haar eigen gevoelens die maken dat ze (nog) niet kan vergeven. Je opmerking zegt mij dat jij het op jouw beurt (nog) niet voor elkaar krijgt om je in haar te verplaatsen en vast zit in je eigen (veronderstelde) gelijk.

Als jullie beiden koppig blijven, hoe gaat het dan nog goedkomen?
Het komt niet meer goed, denk ik. Zonder de aanstaande twee kleine kinderen was de relatie al uit elkaar geweest.
pi_199785358
quote:
1s.gif Op zondag 6 juni 2021 20:42 schreef Seven. het volgende:
Ik snap dat een aantal mensen sympathie hebben voor haar, maar ik zie het zelf echt niet zo. Er worden allemaal 'rationele' argumenten aangeleverd waarom niet zij maar juist TS en zijn moeder fout zitten, maar zolang zij hier niet meepost, hebben we alleen zijn kant van het verhaal. En ik persoonlijk ben ook echt niet bezig met de vraag wie nou wat verkeerd heeft gedaan op zo'n verjaardag en wie nou begrip moet tonen voor wie. Wat ik opmaak uit het verhaal is dat zijn ouders een handreiking hebben gedaan en vervolgens kan zij er niet overheen stappen. Als TS vervolgens aangeeft wat hem dwars zit, dan loopt het nóg verder uit de hand. En nee, ik vind voor een volwassene het niet OK om een verzoeningsappje te sturen om maar van het gezeik af te zijn, om het je partner later weer te verwijten.

De waarheid zal ergens in het midden liggen. Ook TS zal fouten hebben en weinig zelfreflectie toepassen. Of zij dat zelf wel doet, kunnen we alleen raden. En als zij zich niet veilig voelt (en ook dat is echt 100% aanname), dan kan ze dat op een normale manier bespreekbaar maken.
Hoe is het precies een handreiking om je zoon te bellen om verwijten over zijn vrouw te maken? Lijkt toch een stuk meer op 'gelijk willen halen'.

Als ik iets uit wil praten steek ik niet van wal over wat ik vind dat de ander fout deed.
pi_199786755
Dat het allemaal niet meer goedkomt en vrouw op zichzelf gaat wonen is wel een beetje voorbarig lijkt me. In dat geval ben je haar toch liever kwijt dan rijk lijkt me.

Zie het al voor me, zoon op 20 jarige leeftijd in de GGZ/afkickkliniek "ze waren eerst wel gelukkig, ik was een huilbaby maar daar kwamen ze goed doorheen. Nouja en toen gingen ze terwijl mijn moeder zwanger was van mijn broertje/zusje naar oma's verjaardag en toen vond mijn moeder het te druk ofzoiets en maakte zich zorgen over mij dat ik niet zou slapen. Oma heeft toen op enig moment laten vallen dat mijn moeder wel eens bot kan zijn en toen is het helemaal uit de hand gelopen. Toen hebben ze besloten uit elkaar te gaan terwijl mijn moeder nog zwanger was. Daarna zijn we bij mama in de Bijlmer gaan wonen."
  maandag 7 juni 2021 @ 20:54:07 #177
277627 Seven.
We are Borg.
pi_199788203
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 17:12 schreef probeer het volgende:

[..]

Hoe is het precies een handreiking om je zoon te bellen om verwijten over zijn vrouw te maken? Lijkt toch een stuk meer op 'gelijk willen halen'.

Als ik iets uit wil praten steek ik niet van wal over wat ik vind dat de ander fout deed.
Met de handreiking doel ik op de bloemen die volgden ná het telefoontje in kwestie..
Resistance is futile.
pi_199803612
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 15:02 schreef Claudia_x het volgende:
Hij stelt notabene relatietherapie voor - door haar afgeschoten - en toch is de vraag of hij de relatie wil repareren. 8)7
pi_199803791
Sneu dat de verjaardag van moeders zo verkloot is ;( Staat niemand daarbij stil ;(
Tap tap tap
  Moderator woensdag 9 juni 2021 @ 10:14:03 #180
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199803813
quote:
0s.gif Op maandag 7 juni 2021 19:13 schreef -marz- het volgende:
Dat het allemaal niet meer goedkomt en vrouw op zichzelf gaat wonen is wel een beetje voorbarig lijkt me. In dat geval ben je haar toch liever kwijt dan rijk lijkt me.

Zie het al voor me, zoon op 20 jarige leeftijd in de GGZ/afkickkliniek "ze waren eerst wel gelukkig, ik was een huilbaby maar daar kwamen ze goed doorheen. Nouja en toen gingen ze terwijl mijn moeder zwanger was van mijn broertje/zusje naar oma's verjaardag en toen vond mijn moeder het te druk ofzoiets en maakte zich zorgen over mij dat ik niet zou slapen. Oma heeft toen op enig moment laten vallen dat mijn moeder wel eens bot kan zijn en toen is het helemaal uit de hand gelopen. Toen hebben ze besloten uit elkaar te gaan terwijl mijn moeder nog zwanger was. Daarna zijn we bij mama in de Bijlmer gaan wonen."
Hehehe _O_

Er is geen kut aan de hand hier, gewoon niet bemoeien
pi_199803835
Ik snap ook gewoon echt het probleem van de vrouw niet, dat je om een stom misverstand of verkeerde interpretatie zo enorm uit je slof kunt schieten. Daar moet wel meer achter zitten.
Tap tap tap
pi_199803836
TS, misschien helpt dit om te begrijpen waar ze mee zit. Van wat ik uit je posts begrijp benoemt ze het ook, maar vind jij het overdreven.

Gottman heeft onderzoek gedaan naar relaties en naar voorspellers voor een scheiding. Hij maakt een onderscheid tussen vier schadelijke reacties in gesprekken/ conflicten. De eerste die hij noemt is criticism (an attack on a person's character or personality). Het is iets anders dan een klacht of gesprek over bepaald gedrag. Ik denk dat het daar mis gaat. Zulke kritiek kan heel hard aankomen, omdat het de kern van iemand raakt. Je vrouw zegt dat ook, maar ze ontvangt daar geen begrip voor.

SPOILER

Haar reactie op die kritiek staat er ook tussen: defensiveness
Een conflict hoeft niet zo te escaleren, maar die vier manieren van communiceren zorgen er wel voor dat dat gebeurt. Ik denk dat er ruimte komt voor jouw perspectief als ze zich dus eerst gehoord voelt over de dag zelf en die kritiek die ze over zich heen kreeg. Niet alleen dat je het aanhoort, maar dat er ook echt begrip komt voor haar perspectief.

[ Bericht 3% gewijzigd door Sumppi op 09-06-2021 10:31:57 ]
pi_199804523

Nog duidelijker. Het staat er ook: op kritiek wordt vaak defensief gereageerd.
pi_199805618
quote:
1s.gif Op woensdag 2 juni 2021 23:44 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Je vrouw heeft het zwaar. Kan er een depressie (postpartum) aanwezig zijn? De stress van jou en je vrouw kan goed invloed hebben op je kind en dat kan leiden tot een zogenaamde huilbaby.

En wel praten. Altijd.
Dit echt 100%. Ik denk dat je vrouw het misschien zelf niet door heeft en het maar afschuift op het probleem met je ouders, maar er spelen veel diepere zaken. Dat verklaard ook de buitenproportionaliteit in haar gedrag.
pi_199820562
@Poolbal hoe is de situatie nu?
pi_199821364
Poolbal heeft al aangegeven dat het zijn laatste post was. Wat mij betreft zou er op fok dan ook een optie moeten komen dat topics ook gewoon gesloten kunnen worden als een onderwerp voor TS is afgerond. Eventueel zou hij /zij het op verzoek weer kunnen heropenen.
pi_199822698
quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 18:32 schreef Postbus100 het volgende:
Poolbal heeft al aangegeven dat het zijn laatste post was. Wat mij betreft zou er op fok dan ook een optie moeten komen dat topics ook gewoon gesloten kunnen worden als een onderwerp voor TS is afgerond. Eventueel zou hij /zij het op verzoek weer kunnen heropenen.
Oh oke.
Ja, die optie zou een goed idee zijn.
pi_199822861
@Danny

quote:
0s.gif Op donderdag 10 juni 2021 18:32 schreef Postbus100 het volgende:
quote:
1s.gif Op donderdag 10 juni 2021 20:18 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Oh oke.
Ja, die optie zou een goed idee zijn.
Idee.
  Moderator donderdag 10 juni 2021 @ 20:29:39 #189
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199822882
hoeft toch niet per se dicht?

zakt vanzelf weg lijkt me als er niets meer te melden is
pi_199823076
Totdat iemand weer een 'hoe is de situatie nu' vraagt...
  donderdag 10 juni 2021 @ 21:03:17 #191
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_199823433
quote:
9s.gif Op donderdag 10 juni 2021 20:40 schreef Postbus100 het volgende:
Totdat iemand weer een 'hoe is de situatie nu' vraagt...
Waarom zouden mensen niet nieuwsgiering mogen zijn :?
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_199824259
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 10:16 schreef Sumppi het volgende:
TS, misschien helpt dit om te begrijpen waar ze mee zit. Van wat ik uit je posts begrijp benoemt ze het ook, maar vind jij het overdreven.

Gottman heeft onderzoek gedaan naar relaties en naar voorspellers voor een scheiding. Hij maakt een onderscheid tussen vier schadelijke reacties in gesprekken/ conflicten. De eerste die hij noemt is criticism (an attack on a person's character or personality). Het is iets anders dan een klacht of gesprek over bepaald gedrag. Ik denk dat het daar mis gaat. Zulke kritiek kan heel hard aankomen, omdat het de kern van iemand raakt. Je vrouw zegt dat ook, maar ze ontvangt daar geen begrip voor.

SPOILER
[ afbeelding ]

Haar reactie op die kritiek staat er ook tussen: defensiveness
Een conflict hoeft niet zo te escaleren, maar die vier manieren van communiceren zorgen er wel voor dat dat gebeurt. Ik denk dat er ruimte komt voor jouw perspectief als ze zich dus eerst gehoord voelt over de dag zelf en die kritiek die ze over zich heen kreeg. Niet alleen dat je het aanhoort, maar dat er ook echt begrip komt voor haar perspectief.
Heel interessant. Het is soms best een uitdaging om hiermee om te gaan, maar het herkennen is in ieder geval stap 1.
pi_199839770
Gvd wat ben ik blij dat ik geen vrouw heb.
pi_199839989
Wat een zeikwijf
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_199840019
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juni 2021 22:11 schreef marsan het volgende:
Wat een zeikwijf
Zodra je vrouw je gaat laten kiezen tussen haar of jou ouders moet je heel gauw wegwezen.
pi_203627040
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 10:15 schreef CherryLips het volgende:
Ik snap ook gewoon echt het probleem van de vrouw niet, dat je om een stom misverstand of verkeerde interpretatie zo enorm uit je slof kunt schieten. Daar moet wel meer achter zitten.
Een jaar lang een huilbaby en weer zwanger. Mensen lijken niet te begrijpen hoeveel impact dat kan hebben.
pi_203627043
Zouden ze nog bij elkaar zijn?
pi_203627065
Hoe is de situatie nu?
-nee-
pi_203627069
Dit topic had wel een kick nodig ja. :')
  zaterdag 12 februari 2022 @ 11:50:48 #200
277627 Seven.
We are Borg.
pi_203627153
Ik ben ook wel benieuwd.
Resistance is futile.
pi_203627289
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2022 11:41 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Een jaar lang een huilbaby en weer zwanger. Mensen lijken niet te begrijpen hoeveel impact dat kan hebben.
Laat staan dat ze doorhebben hoe geestelijk labiel een zwangere vrouw kan zijn ;)
Old Tyme Hardcore!
pi_203627732
Je vrouw is zwanger. En dus onredelijk, zou ik bijna willen zeggen.

Het is de verjaardag van je moeder. Die is niet exclusief voor haar gereserveerd. Er kunnen dus ook andere mensen komen. Die zijn niet muisstil, maar geloof er ook niks van dat die 70-jarigen de hele nacht door met het volume vol open door hebben zitten feesten. Je moeder kan mensen die op haar verjaardag komen ook moeilijk wegsturen. Het klinkt een beetje alsof ze enorm egoïstisch is en vindt dat het op de verjaardag van jouw moeder bij jouw moeder thuis helemaal om haar zou moeten draaien.

"Vragen of ze nog lang blijven" is natuurlijk synoniem voor "tijd om op te rotten". Stel dat ik ergens ben en iemand vraagt of ik nog lang blijf, dan klinkt dat als "hoepel nu maar op, we hebben wat anders te doen".

Normaal gesproken is dit een banale discussie die weer over waait, maar bij jouw vrouw is het blijkbaar zo ongeveer een reden om een huwelijk en 'n gezin op te breken.

En als je moeder het dan goed probeert te maken, terwijl zij totaal niet onredelijk of fout is geweest, dan is het ook weer niet goed.

Ik denk dat je een hartstikke lieve moeder hebt, maar 'n vrij egoïstische, overgevoelige en onredelijke vriendin. Ik hoop voor je dat dat puur door de zwangerschapshormonen komt.

En verder: haar steunen =/= haar altijd gelijk geven hoe onredelijk ze ook is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')